Παρασκευή 21 Ιανουαρίου 2022
ΠΥΡΚΑΛ και κέντρο Αθήνας: Είναι ανεκτή η διαβούλευση;
Πέμπτη 20 Ιανουαρίου 2022
Αδιανόητη αντεργατική διάταξη για τις γονεϊκές άδειες φροντίδας για τον κορωνοϊό
Τετάρτη 19 Ιανουαρίου 2022
Σχετικά με το υπό διαβούλευση σχέδιο νόμου του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων με τίτλο: «Εκσυγχρονισμός του Ηλεκτρονικού Εθνικού Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης»
Π.Ο. Ε.Μ.Δ.Υ.Δ.Α.Σ. ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΝΩΣΕΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΔΙΠΛΩΜΑΤΟΥΧΩΝ ΑΝΩΤΑΤΩΝ ΣΧΟΛΩΝ |
Μαυρομματαίων 17, 104 34
ΑΘΗΝΑ
τηλ:
210-88.16.583 fax: 210-82.59.410 e-mail:
emdydas@tee.gr URL:
www.emdydas.gr
Αθήνα, 19-01-2021
Αρ. Πρωτ.:
Προς : Υπουργό Εργασίας & Κοινωνικών
Υποθέσεων κ. Κ. Χατζηδάκη
Κοιν: 1.
Πρόεδρο και ΔΕ ΤΕΕ
2. Α΄ βάθμιες ΕΜΔΥΔΑΣ
Θέμα
: Σχετικά με το υπό διαβούλευση σχέδιο νόμου του Υπουργείου Εργασίας
και Κοινωνικών Υποθέσεων με τίτλο: «Εκσυγχρονισμός του Ηλεκτρονικού Εθνικού Φορέα
Κοινωνικής Ασφάλισης»
Κύριε Υπουργέ,
Η ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ αποτελεί την
Ομοσπονδία που εκπροσωπεί τους πάνω από 8.200 Διπλωματούχους Μηχανικούς που
απασχολούνται στο σύνολο του Δημοσίου Τομέα (Υπουργεία, ΝΠΔΔ, ΟΤΑ Α' και Β'
Βαθμού, Αποκεντρωμένες Διοικήσεις, Ανεξάρτητες Αρχές). Απευθυνόμαστε σε εσάς
σχετικά με το υπό διαβούλευση σχέδιο νόμου του Υπουργείου Εργασίας & Κοινωνικών
Υποθέσεων με τίτλο: «Εκσυγχρονισμός του Ηλεκτρονικού
Εθνικού Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης» και έχει αναρτηθεί στο σύνδεσμο: http://www.opengov.gr/minlab/?p=5508
Όπως αναφέρει το Π.Δ. 8/2019/άρθρο 41,44 & 45
και η τροποποίηση του Οργανισμού e-ΕΦΚΑ 2020 (Ν.4670/20, άρθρο 93 ΔΤΥ, άρθρο 91
ΔΣτ., άρθρο 92 ΔΑΑΠ), ο «Οργανισμός
Ενιαίου Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης (Ε.Φ.Κ.Α.).», πιο συγκεκριμένα η «Γενική Διεύθυνση
Διοικητικής Υποστήριξης Τεχνικών Υπηρεσιών & Στέγασης» και οι εργαζόμενοι
Διπλωματούχοι Μηχανικοί της ανωτέρω Γενικής Διεύθυνσης, έχουν τις παρακάτω
αρμοδιότητες και αντικείμενα:
Άρθρο 93: Επιχειρησιακός στόχος, διάρθρωση και κατανομή
αρμοδιοτήτων της Διεύθυνσης Τεχνικών Υπηρεσιών. Το άρθρο 45 του Π.Δ. 8/2019
αντικαθίσταται ως εξής:
«Άρθρο
45: Διεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών (και
Υποδιεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών με έδρα την Θεσσαλονίκη με αρμοδιότητα, Θράκη,
Ανατολική Μακεδονία -Κεντρική Μακεδονία, Δυτική Μακεδονία, Ήπειρο-Κέρκυρα). Αντικείμενο Μελέτη-Κατασκευή-Συντήρηση Κτιρίων & Εξοπλισμού)
1. Ο
επιχειρησιακός στόχος της Διεύθυνσης Τεχνικών Υπηρεσιών είναι η εξασφάλιση των
κατάλληλων υποδομών στο σύνολο των κτιρίων της Επικράτειας που στεγάζουν
υπηρεσίες του e-Ε.Φ.Κ.Α. και η διαρκής συντήρηση, βελτίωση και ο εκσυγχρονισμός
των κτιρίων ιδιοκτησίας του.
Άρθρο 91: Τροποποίηση του επιχειρησιακού στόχου, της
διάρθρωσης και της κατανομής αρμοδιοτήτων της Διεύθυνσης Αξιοποίησης Ακίνητης Περιουσίας
Το
άρθρο 44 του Π.Δ. 8/2019 αντικαθίσταται ως εξής:
«Άρθρο
44:
Διεύθυνση Αξιοποίησης Ακίνητης Περιουσίας
1. Ο
επιχειρησιακός στόχος της Διεύθυνσης Αξιοποίησης Ακίνητης Περιουσίας είναι η
αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας του e-Ε.Φ.Κ.Α.
Άρθρο 92: Επιχειρησιακός στόχος, διάρθρωση και κατανομή
αρμοδιοτήτων της Διεύθυνσης Στέγασης στο Π.Δ. 8/2019 προστίθεται άρθρο 44Α ως
εξής:
«Άρθρο
44Α:
Διεύθυνση Στέγασης
1. Ο
επιχειρησιακός στόχος της Διεύθυνσης Στέγασης είναι η στέγαση των υπηρεσιών του
e-Ε.Φ.Κ.Α. και η διαχείριση και συντήρηση των ακινήτων του e-Ε.Φ.Κ.Α., καθώς
και των ακινήτων που έχουν παραχωρηθεί για χρήση στις οικείες Δ.Υ.Π.Ε.
Στην αρμοδιότητα των παραπάνω
Διευθύνσεων περιήλθαν από το 2017 όλα τα κτίρια όλων των ασφαλιστικών φορέων καθώς
και τα κτίρια που εν μέρει ή εν όλω χρησιμοποιούνται από την Α' βάθμια Υγεία
("ιατρεία ΙΚΑ" κλπ). Επίσης τα τελευταία χρόνια οι παραπάνω υπηρεσίες
ολοκληρώσαν τόσο τις λειτουργικές συγχωνεύσεις των εντασσόμενων ασφαλιστικών
φορέων, όσο και project αξιοποίησης μεγάλων ακινήτων - ξενοδοχείων (π.χ
Μακεδονία Παλλάς, 2 ξενοδοχεία πρόσφατα στην Αθήνα κλπ).
Με το ανωτέρω Ν/Σ συστήνεται Ανώνυμη εταιρεία με
την επωνυμία: «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗΣ
ΑΚΙΝΗΤΗΣ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΦΟΡΕΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ
(e-Ε.Φ.Κ.Α.) ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ Α.Ε.» και τον διακριτικό τίτλο «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΚΙΝΗΤΩΝ e-Ε.Φ.Κ.Α.», με
μοναδικό μέτοχο τον e-
Ε.Φ.Κ.Α.. Στην εταιρεία αναθέτει αντικείμενο που εκτός της αξιοποίησης των
διαθέσιμων ακινήτων, περιλαμβάνει και το αντικείμενο των
Τεχνικών Υπηρεσιών που λειτουργούν σήμερα
για το σύνολο των κτιρίων του e-ΕΦΚΑ, Την εποπτεία της θα έχει ο
Υπουργός Εργασίας & Κοινωνικών Υποθέσεων. Συγκεκριμένα αναγράφεται στο υπό
διαβούλευση Ν/Σ:
«ΆΡΘΡΟ 11: Αποστολή και σκοπός:
1.
Αποστολή της εταιρείας είναι η αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας του
e-Ε.Φ.Κ.Α. σύμφωνα με τις αρχές της χρηστής διαχείρισης, της διαφάνειας και της
υγιούς επιχειρηματικής λογικής. Στόχος είναι η διασφάλιση και μεγιστοποίηση της
αξίας της, των προσόδων και της οικονομικής απόδοσης της ακίνητης περιουσίας
του e-Ε.Φ.Κ.Α, με την ορθολογική διαχείριση, εκμετάλλευση και διάθεσή της.
2.
Στον σκοπό της Εταιρείας περιλαμβάνονται ενδεικτικά:
………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
θ) Η
εκπόνηση και ανάθεση μελετών αξιοποίησης της ακινήτων περιουσίας του
e-Ε.Φ.Κ.Α.. Η εκπόνηση και ανάθεση οικονομικών, τεχνικών, οικονομοτεχνικών,
κατασκευής, επίβλεψης, διοίκησης, οργάνωσης και διαχείρισης ακινήτων και
τεχνικών έργων, μελετών έργων ανακαίνισης και αναπαλαίωσης ακινήτων, και κάθε
μελετητικού και συμβουλευτικού έργου, εργασίας και υπηρεσίας, για την ακίνητη
περιουσία που διοικεί και διαχειρίζεται.
ι) Η
ανάθεση και ανάληψη, επίβλεψη και κατασκευή τεχνικών έργων, οικοδομικών,
ηλεκτρολογικών, μηχανολογικών, βιομηχανικών, ενεργειακών, υδραυλικών, έργων
εκσυγχρονισμού, ανακαίνισης και αναπαλαίωσης ακινήτων, και κάθε είδους κατασκευαστικού
έργου για την ακίνητη περιουσία που διοικεί και διαχειρίζεται.»
Το παρόν Ν/Σ αναφέρει τη δυνατότητα μετακίνησης προσωπικού αορίστου χρόνου από τον
ΕΦΚΑ (δύναται) στην εταιρεία αυτή, αγνοώντας
το γεγονός ότι το 95% των υπηρετούντων
υπαλλήλων (Διπλωματούχοι Μηχανικοί κλπ) είναι μόνιμοι Δημόσιοι
Υπάλληλοι. Δε γίνεται δηλαδή πρόβλεψη για το προσωπικό που υπηρετεί σήμερα
στις υπάρχουσες Δ/νσεις (Οργανισμός e-ΕΦΚΑ 2020 του Ν.4670/20,
άρθρο 93 ΔΤΥ, άρθρο 91 ΔΣτ., άρθρο 92 ΔΑΑΠ).
Συγκεκριμένα αναγράφεται στο υπό διαβούλευση Ν/Σ:
«ΑΡΘΡΟ 19:Μετακίνηση Προσωπικού
1.
Προσωπικό του Ηλεκτρονικού Εθνικού Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης (e-Ε.Φ.Κ.Α.) με σχέση ιδιωτικού δικαίου αορίστου
χρόνου δύναται να αποσπάται ή να μεταφέρεται στην Εταιρεία, για την
κάλυψη κενών θέσεων κατηγορίας και ειδικότητας αντίστοιχης ή παρεμφερούς με
αυτήν που ανήκει ο αποσπώμενος ή μεταφερόμενος, με βάση τα τυπικά προσόντα που
κατέχει και σύμφωνα με τους όρους του παρόντος».
Είναι εμφανές ότι: Παρόλο που αναφέρεται ως αποστολή της υπό σύστασης εταιρείας η
αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας του ΕΦΚΑ, στο σκοπό της παρουσιάζεται ως μια
Υπερεταιρεία Τεχνική, Αξιοποίησης- Στέγασης, Συνεχούς Τεχνικής Υποστήριξης που
επεμβαίνει στην καθημερινή λειτουργία κάθε μονάδας, σε κάθε συντήρηση,
επισκευή, στέγαση, μεταστέγαση, μετακόμιση, χωροθέτηση κλπ, αφαιρώντας το
αντικείμενο των Τεχνικών Υπηρεσιών του ΕΦΚΑ.
Επιπλέον:
·
στην
αρμοδιότητα των παραπάνω Τεχνικών Υπηρεσιών & Στέγασης περιήλθαν από το
2017, όλα τα κτίρια των ασφαλιστικών
φορέων, καθώς και τα κτίρια που εν μέρει ή εν όλω, χρησιμοποιούνται από την Α'
βάθμια Υγεία ("ιατρεία ΙΚΑ" κλπ).
·
το αντικείμενο
της υπό σύστασης εταιρείας θα έπρεπε να περιορίζεται στις υπηρεσίες συμβούλου
Αξιοποίησης Ανάπτυξης Ακινήτων, όπως για παράδειγμα η ΕΤΑΔ ΑΕ (Εταιρεία
Ακινήτων Δημοσίου), https://www.hppc.gr/, με συγκεκριμένο χαρτοφυλάκιο.
·
στο υπό
σύσταση Ν/Σ θα έπρεπε αντί να συμπεριλαμβάνει γενικώς και αορίστως ΟΛΑ τα ακίνητα του e -ΕΦΚΑ, να αναφέρεται
ρητά και συγκεκριμένα ότι το
χαρτοφυλάκιο της υπό σύστασης εταιρείας, αφορά μόνο εκείνα τα ακίνητα που δεν έχουν ίδια χρήση από τον ΕΦΚΑ και ν’ ανατίθενται
στην υπό σύσταση εταιρεία βάσει ονομαστικής κατάστασης. Επίσης για την
αξιοποίηση του κάθε ακινήτου θα πρέπει να διατυπώνεται ως προϋπόθεση, η ύπαρξη
σχετικής απόφασης του ΔΣ του ΕΦΚΑ, μετά
από εισήγηση των αρμοδίων Τεχνικών Υπηρεσιών του.
Τέλος, θα πρέπει να προβλέπεται η δυνατότητα στο
προσωπικό που υπηρετεί στις παραπάνω Τεχνικές Υπηρεσίες και οδηγούνται
αντικειμενικά σε κατάργηση, να μετατάσσονται εκούσια σε Υπηρεσίες που επιθυμούν
και προβλέπεται στελέχωση. Θα πρέπει δηλαδή να επιτρέπεται η δυνατότητα συμμετοχής
στους κύκλους κινητικότητας επ΄ αόριστον, αίροντας την αναγραφόμενη εξαίρεση τους μέχρι τον Φεβρουάριο του 2023 (Ν.4778/21
άρθρο 36).
Κατόπιν
όλων των ανωτέρω αναφερόμενων, αποδεικνύεται ότι υπάρχει πρόθεση της περαιτέρω
υποβάθμισης ή και εξαφάνισης των παραπάνω Τεχνικών Υπηρεσιών, αφού η
σύσταση της «νέας Δημόσιας» υπερεταιρείας «μη κερδοσκοπικού σκοπού», έχει το ίδιο
αντικείμενο και πριμοδοτείται σε βάρος Υπηρεσιών που καλά λειτουργούν μέχρι σήμερα.
Γεγονός το οποίο αποδεικνύεται από το πλήθος των υποθέσεων που έχουν χειριστεί
οι Τεχνικές Υπηρεσίες του e ΕΦΚΑ μέσα σε δυσμενείς συνθήκες (υποστελέχωσης
και ενοποίησης). Επιπρόσθετα δεν υπάρχει
καμία σαφής μέριμνα για την τύχη των συναδέλφων που εργάζονται σ’ αυτές.
Γι αυτό ζητούμε οι παραπάνω Τεχνικές Υπηρεσίες
και το στελεχιακό δυναμικό τους:
·
να
αναβαθμιστούν με τον κατάλληλο εξοπλισμό και προσωπικό, προκειμένου να έχουν τη
δυνατότητα να συνεχίσουν να συνεισφέρουν
στο κοινωνικό έργο του ΕΦΚΑ.
·
να
αξιοποιηθούν τα έμπειρα στελέχη τους προς όφελος του Δημοσίου Συμφέροντος, κόντρα
στα «μη κερδοσκοπικά συμφέροντα» μιας «Δημόσιας» υπερεταιρείας, που στο παρελθόν
αντίστοιχες «Δημόσιες» υπερεταιρείες έχουν δώσει συγκεκριμένο δείγμα γραφής.
Τέλος σε
σχέση με τις λοιπές ρυθμίσεις του εν λόγω Ν/Σ οφείλουμε να επισημάνουμε τη
διαφωνία μας, τόσο με τις ρυθμίσεις που αφορούν στην υποκατάσταση των κριμένων
Προϊσταμένων από «Στελέχη του Ιδιωτικού Τομέα», όσο και με τις αυστηρές
πειθαρχικές διαδικασίες που προβλέπονται για τους Υπαλλήλους. Ο ΕΦΚΑ χρειάζεται
προσλήψεις, καλύτερη οργάνωση και μηχανογράφηση, βελτίωση της ασφαλιστικής
νομοθεσίας, αξιοποίηση του προσωπικού του, ώστε να εργαστεί προς όφελος των
ασφαλισμένων και της κοινωνικής ασφάλισης. Τα πολλαπλά προβλήματα που σας
έχουμε επισημάνει (λανθασμένες εισφορές ελεύθερου επαγγελματία σε μισθωτούς
μηχανικούς, μη απονομή προσαύξησης σύνταξης σε χιλιάδες ασφαλισμένους επί 5,5
έτη, απαράδεκτες καθυστερήσεις στην απονομή συντάξεων, εφάπαξ και επικουρικών)
οφείλουν να αντιμετωπιστούν άμεσα.
Είμαστε
στη διάθεση σας για οποιαδήποτε διευκρίνηση.
ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ: Αναγνώριση της προϋπηρεσίας εκτός του Δημοσίου Τομέα – Γ΄ Υπηρεσιακό συμβούλιο ΥΠΠΟΑ
Π.Ο. Ε.Μ.Δ.Υ.Δ.Α.Σ.
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΝΩΣΕΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΔΙΠΛΩΜΑΤΟΥΧΩΝ ΑΝΩΤΑΤΩΝ ΣΧΟΛΩΝ |
Μαυρομματαίων 17, 104 34 ΑΘΗΝΑ
τηλ: 210-88.16.583 fax: 210-82.59.410 e-mail: emdydas@tee.gr URL: www.emdydas.gr
Αθήνα, 18/1/2022
Προς : 1. Γεν. Γραμματέα ΥΠΠΟΑ κο Διδασκάλου
2. Γ’ Υπηρεσιακό Συμβούλιο ΥΠΠΟΑ
Κοιν.: 1. Υπουργό Πολιτισμού και Αθλητισμού,
κα. Μενδώνη
2. Πρόεδρο και Δ.Ε. του ΤΕΕ
3. Α΄βάθμιες ΕΜΔΥΔΑΣ
4. Τμήμα Πολιτισμού της ΕΜΔΥΔΑΣ Αττικής
Θέμα: Αναγνώριση της προϋπηρεσίας εκτός του Δημοσίου Τομέα – Γ΄ Υπηρεσιακό συμβούλιο ΥΠΠΟΑ.
Τρίτη 18 Ιανουαρίου 2022
Μουσεία, δωρητές… λεβέντες και μερικά άρθρα του Ποινικού Κώδικα ή πώς να ξεπλύνετε τους χορηγούς σας
ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ: Αντισυνταγματική η αναγνώρισης της “επαγγελματικής ισοδυναμίας” τίτλου σπουδών “Bachelor”, ο οποίος απονεμήθηκε από κολέγιο στην Ελλάδα
Π.Ο. Ε.Μ.Δ.Υ.Δ.Α.Σ. ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΝΩΣΕΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΔΙΠΛΩΜΑΤΟΥΧΩΝ ΑΝΩΤΑΤΩΝ ΣΧΟΛΩΝ |
Μαυρομματαίων 17, 104 34 ΑΘΗΝΑ
τηλ: 210-88.16.583 fax: 210-82.59.410 e-mail: emdydas@tee.gr URL: www.emdydas.gr
Αθήνα, 17/1/2022
Αρ. Πρωτ. :
Προς : Α’ Βάθμιες ΕΜΔΥΔΑΣ
(ενημέρωση των μελών)
Θέμα : Αντισυνταγματική η αναγνώρισης της “επαγγελματικής ισοδυναμίας” τίτλου σπουδών “Bachelor”, ο οποίος απονεμήθηκε από κολέγιο στην Ελλάδα
Συνάδελφοι/σες
Ενημερώνουμε ότι αναρτήθηκε η 1071/2021 απόφαση του Δ'Τμήματος του ΣτΕ, η οποία αφορά στο ΣΑΕΠ (Συμβούλιο Αναγνώρισης Επαγγελματικών Προσόντων) και τη διαδικασία αναγνώρισης της “επαγγελματικής ισοδυναμίας” τίτλου σπουδών “Bachelor”, ο οποίος της απονεμήθηκε από κολέγιο στην Ελλάδα. Ολόκληρη την απόφαση μπορείτε να τη διαβάσετε στο σύνδεσμο:
Σύμφωνα με τη σύνοψη της απόφασης αυτής: “Ως προς την επαγγελματική ή άλλη ειδική εκπαίδευση, το Σύνταγμα δεν απαγορεύει την ίδρυσή τους και από ιδιώτες. Θα συνιστούσε δε συνταγματικώς ανεπίτρεπτη καταστρατήγηση, μεταξύ άλλων, ο καθορισμός των επαγγελματικών δικαιωμάτων των αποφοίτων σχολών που δεν εντάσσονται στην ανώτατη εκπαίδευση, αλλά στην μεταδευτεροβάθμια επαγγελματική ή άλλη ειδική εκπαίδευση, την δυνάμενη, υπό προϋποθέσεις, να παρέχεται και από ιδιώτες, σύμφωνα με τα εκτεθέντα ανωτέρω [σε αντίθεση προς την ανώτατη εκπαίδευση που παρέχεται μόνο από νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου], κατά πλήρη εξομοίωση προς τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων των ανωτάτων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων, οι οποίοι δραστηριοποιούνται στον ίδιο επαγγελματικό τομέα. Και τούτο διότι η εξομοίωση αυτή θα καθιστούσε τους χορηγούμενους από τους φορείς της μεταδευτεροβάθμιας επαγγελματικής εκπαίδευσης τίτλους ουσιαστικώς ισοδύναμους προς τους χορηγούμενους από σχολές ανώτατης βαθμίδας και θα αναιρούσε έτσι την προβλεπόμενη στο Σύνταγμα ως άνω διάκριση, καθώς και την απαγόρευση ίδρυσης σχολών ανώτατης εκπαίδευσης από ιδιώτες (πρβλ. ΣτΕ 678/2005 Ολομ, 3066/2010 επτ, ΣτΕ 2881/2011 επτ).
Αντίκειται στο Σύνταγμα η αναγνώριση της ακαδημαϊκής ισοτιμίας τίτλου πιστοποιούντος πρώτο κύκλο σπουδών, ο οποίος χορηγήθηκε στην Ελλάδα από ιδιωτικό φορέα παροχής μη τυπικής μεταδευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, προς τίτλο που απονέμεται από ελληνικό ίδρυμα τυπικής ανώτατης εκπαίδευσης, καθώς και η παρεχόμενη από τον νομοθέτη δυνατότητα να αναγνωρίζεται από το ΣΑΕΠ, κατ’ ανάλογη εφαρμογή της διαδικασίας του π.δ. 38/2010, η “επαγγελματική ισοδυναμία” τίτλου πρώτου κύκλου σπουδών [bachelor], ο οποίος χορηγείται από ιδιωτικό φορέα παροχής μη τυπικής μεταλυκειακής εκπαίδευσης. Η αντισυνταγματικότητα δεν αίρεται από τη δυνατότητα του ΣΑΕΠ να απαιτήσει τη συμπλήρωση των προσόντων του ενδιαφερομένου.
Από το άρθρο 16 [παρ. 5-8] του Συντάγματος συνάγεται ότι αντίκειται στο Σύνταγμα η αναγνώριση, από το εκάστοτε κατά νόμον αρμόδιο όργανο [π.χ. ΔΙΚΑΤΣΑ, ΔΟΑΤΑΠ], της ακαδημαϊκής ισοτιμίας τίτλου πιστοποιούντος πρώτο κύκλο σπουδών, ο οποίος χορηγήθηκε στην Ελλάδα από ιδιωτικό φορέα παροχής μη τυπικής μεταδευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, προς τίτλο που απονέμεται από ελληνικό ίδρυμα τυπικής ανώτατης εκπαίδευσης, είτε η αναγνώριση της ακαδημαϊκής ισοτιμίας του τίτλου επιχειρείται αμέσως είτε επιχειρείται εμμέσως [π.χ. με την αναγνώριση μεταπτυχιακού διπλώματος, χορηγηθέντος μεν από ανώτατο ομοταγές εκπαιδευτικό ίδρυμα της αλλοδαπής, ερειδόμενου, όμως, σε τίτλο τέτοιου ημεδαπού ιδιωτικού εκπαιδευτηρίου]
Από τα ανωτέρω δεν τίθεται ζήτημα παραβίασης του άρθρου 5 παρ. 1 του Συντάγματος. Ο επίδικος τίτλος χορηγήθηκε στην εκκαλούσα από Κολλέγιο, που παρέχει μη τυπική μεταδευτεροβάθμια εκπαίδευση στην Ελλάδα και διαθέτει απλώς πιστοποίηση του προγράμματος σπουδών από τον οργανισμό NEASC, αλλά δεν αποτελεί ίδρυμα ανώτατης εκπαίδευσης. Παραπομπή στην Ολομέλεια του ζητήματος της συνταγματικότητας των διατάξεων της παρ. 1 του άρθρου 1 του ν. 3696/2008, όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 75 παρ. 1 του ν. 4310/2014, σε συνδυασμό με την παρ. 1 του άρθρου 49 του ν. 4264/2014, όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 75 παρ. 1 του ν. 4310/2014. Η έφεση ασκήθηκε παραδεκτά κατά το άρθρο 58 παρ. 1 του π.δ.18/1989. Όμοια με την αρ. 1072/2021 ΣτΕ.