Σάββατο 16 Μαΐου 2020

Ομόνοια- μια φαντασίωση της νέας κανονικότητας


Τίποτα δεν πήγε λάθος στον σχεδιασμό της πλατείας Ομονοίας, ούτε και τα παγκάκια λείπουν από κάποια αρχιτεκτονική παράλειψη, θα ήταν μάλλον αφελές να υποθέσουμε κάτι τέτοιο. Η Ομόνοια η καρδιά της Αθήνας, είναι μία καρδιά πολύχρωμη, πολυφυλετική, πολυεθνική. Είναι ταυτόχρονα και λόγω θέσης, κυρίως λόγω αυτής, το καταφύγιο πολλών από αυτούς που ονομάζουμε κολασμένους.

Στο πλαίσιο λοιπόν του γενικότερου gentrification το οποίο περνάει, μάλλον βαριά, η πρωτεύουσα, στο πλαίσιο αυτής της πρώτης πραγματικής προσπάθειας εκδυτικοποίησης της (μιας και η άλλη επί Σημίτη έγινε απλά με χάλκευση των αριθμών), αυτοί οι κολασμένοι, δεν έχουν δικαίωμα στον δημόσιο χώρο και τι πιο απλό για να τους αφαιρέσεις αυτό το δικαίωμα, (αντί να βάζεις πάλι μπάτσους να τους δέρνουν μέχρι θανάτου), από το να τους αφαιρέσεις τη δυνατότητα πρόσβασης και παραμονής σε αυτόν.

Όπως οι ολυμπιακοί αγώνες, εξαφάνισαν εν μία νυκτί τα αδέσποτα και τους “αδέσποτους” από την Αττική, έτσι και τώρα επιχειρείται μία νέα επιχείρηση εκτοπισμού εκείνων που είτε δεν κατάφεραν, είτε δεν θέλησαν να μπουν σε αυτό που ονομάζεται “νέα κανονικότητα”. Σε εκείνους που δεν καταγράφονται στις επίσημες στατιστικές. Ο χώρος οριοθετείται και δεν τους χωρά. Μα ούτε και μας. Ο χώρος πλέον λειτουργεί ως θέαμα, καμιά ζωτικότητα δεν έχει.

Την ώρα που έχει ανοίξει αυτή η γιγάντια κουβέντα περί δημοσίων χώρων και δικαιώματος πρόσβασης των ανθρώπων σε αυτούς, την ίδια ώρα η νέα χάραξη της πόλης μάρτυρα το καινούργιο αφήγημα:

“Δυτικός κόσμος” χωρίς δουλειά, δεν γίνεται. Και δουλειά με τόσους ελεύθερους χώρους, πως θα την κάνεις; Κι ύστερα που θα ξοδέψεις;

Κι όλοι αυτοί οι κολασμένοι; Να εξοριστούν, να εξαφανιστούν εν μια νυκτί αν γίνεται, γιατί εδώ μόνο από καταστολή μάθαμε, το αφήγημα μας παπαγαλία το ξέρουμε και τις ζωές μας βλαχομπαροκ εξώφυλλα ιλουστασιόν περιοδικών από εγκαίνια τις φανταζόμαστε.

Κι αλίμονο σε όποιον τολμήσει να μας χαλάσει τη φαντασίωση.
____________________

κείμενο: Δημήτρης Γκιούλος

Παρασκευή 15 Μαΐου 2020

Αγώνες για το νερό και τη δημοκρατία

Οι Σταγιάτες πηγάζουν από την Κρύα Βρύση! Η μακραίωνη ιστορία του χωριού και οι παραδόσεις του είναι άρρηκτα δεμένες μαζί της. Όπως και η ζωή μας. Χωρίς την πηγή αυτή, το χωριό μας δεν θα υπήρχε. Το καθαρό της νερό είναι το πολυτιμότερο αγαθό που προσφέρει ο τόπος μας.

Οι παρακάτω υπογράφοντες/ουσες κάτοικοι Σταγιατών, σήμερα Κυριακή 10-5-20 συγκεντρωθήκαμε στην πλατεία Σταγιατών και αποφασίσαμε τα εξής:
- Θεωρούμε υποβάθμιση της ποιότητας του νερού και της ζωής μας την αλλαγή της πηγής υδροδότησης του χωριού και τον αποκλεισμό των Σταγιατών από την Κρύα Βρύση, από την οποία παραδοσιακά υδρεύεται τους τελευταίους αιώνες.
- Η Κρύα Βρύση είναι η πηγή ζωής του χωριού μας, μέρος της παράδοσης και της ιστορίας του τόπου μας και κύριο συστατικό της βιολογικής και της πολιτιστικής υπόστασης των κατοίκων.
- Η χωρίς προειδοποίηση και ενημέρωση, αυθαίρετη και παράλογη ενέργεια της ΔΕΥΑΜΒ βρίσκει αντίθετο το σύνολο των μόνιμων κατοίκων του χωριού, καθώς και των ετεροδημοτών.
- Η αλλαγή της υδροδότησης έγινε εν αγνοία του προέδρου, όπως ισχυρίζεται ο ίδιος. Έκτοτε, δεν έχει προβεί σε καμία επίσημη ενέργεια για την αποκατάσταση του δικτύου. Είναι φανερό ότι δεν συμπάσχει με την αγωνία των κατοίκων και δεν μπορεί να εκφράσει τον αγώνα τους. Από σήμερα, η Λαϊκή Συνέλευση Σταγιατών αποτελεί το μόνο όργανο λήψης αποφάσεων του χωριού.
- Θα προβούμε σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες για την αποκατάσταση της υδροδότησης του χωριού μας από την Κρύα Βρύση.
- Η πηγή μας αποτελεί τον ομφάλιο λώρο των Σταγιατών, τον δεσμό μας με τη ζωή του χωριού μας, με τη φύση, την υγεία, την κοινότητα, την παράδοσή μας, με ό,τι πολυτιμότερο έχουμε. Είμαστε οργανικά, βιολογικά και πολιτιστικά δεμένοι μαζί της εδώ και 350 χρόνια. Απαιτούμε την παροχή νερού της Κρύας Βρύσης στα σπίτια μας, χωρίς χημικές παρεμβολές, όπως ορίζει ο νόμος περί χλωρίωσης για κοινότητες κάτω των 3000 κατοίκων. (Υ.Μ. 5673/4-12-57 Υγ. Διάταξη)
- Ο αγώνας μας θα είναι ανυποχώρητος.
Το παρόν ψήφισμα θα επιδοθεί σε κάθε αρμόδιο και στον τύπο.


Ακολουθούν υπογραφές.


ΤΟ ΝΕΡΟ ΣΤΟΝ ΚΑΙΡΟ ΤΟΥ ΜΝΗΜΟΝΙΟΥ
Εδώ και δύο χρόνια, στα χωριά του Πηλίου που εντάχτηκαν στον Δήμο Βόλου λόγω Καλλικράτη, υπάρχει μια μόνιμη ένταση ανάμεσα στους κατοίκους και την ΔΕΥΑΜΒ που οφείλεται στον τρόπο που η επιχείρηση διαχειρίζεται τα νερά των πηγών του βουνού.

Υποβάθμιση ΠΕ Μηχανικών στην Ενιαία Τεχνική Υπηρεσία του Γενικού Νοσοκομείου «Σισμανόγλειο – Αμαλία Φλέμιγκ»

Ε.Μ.Δ.Υ.Δ.Α.Σ. ΑΤΤΙΚΗΣ

ΕΝΩΣΗ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΔΙΠΛΩΜΑΤΟΥΧΩΝ ΑΝΩΤΑΤΩΝ ΣΧΟΛΩΝ


ΠΑΝΟΡΜΟΥ 2, 11523 ΑΘΗΝΑ
ΤΗΛ:210 64.64.282  FAX:210 64.61.296  e-mail: emdydasattikis@tee.gr URL: www.emdydas-attikis.gr

Αθήνα, 15 Μαίου 2020


Αρ. Πρωτ.: 4924
Προς: 1. Διοικητή ΓΝ «Σισμανόγλειο – Αμαλία Φλέμιγκ», κ. Δαλάινας Ηλίας
Κοιν.: 1. Υπουργό Υγείας, κ Β. Κικίλια
Αριστοτέλους 17, 10433 Αθήνα
2. Υπουργό Εσωτερικών, κ. Θεοδωρικάκο
3. Διοικητή 1ης Υ.ΠΕ., κ. Παναγιώτη Στάθη dioikisi@1dype.gov.gr
4. Δ/νση Ενιαίας ΤΥ της 1ης Υ.ΠΕ. det@1dype.gov.gr
2. ΠΟ. ΕΜΔΥΔΑΣ
3. Πρόεδρο και ΔΕ ΤΕΕ



Θέμα : Υποβάθμιση ΠΕ Μηχανικών στην Ενιαία Τεχνική Υπηρεσία του Γενικού Νοσοκομείου «Σισμανόγλειο – Αμαλία Φλέμιγκ»
Κύριε Διοικητά
Η ΕΜΔΥΔΑΣ Αττικής εκπροσωπεί το σύνολο των Διπλωματούχων Μηχανικών οι οποίοι υπηρετούν στη Δημόσια Διοίκηση (Υπουργεία, ΝΠΔΔ, ΟΤΑ Α’ και Β’ βαθμού) στην Αττική, Κόρινθο και Κυκλάδες. Απευθυνόμαστε σε εσάς κατόπιν ενημέρωσή μας από συναδέλφους, σχετικά με την υπ’ αρ. 8646/30-4-20 Απόφασή σας όπου με έκπληξη διαπιστώσαμε ότι υποβαθμίσατε το συνάδελφό μας κ. Ιωάννη Καψουλάκη ΠΕ Μηχανικό με βαθμό Α’, από τη θέση του Προϊσταμένου Διεύθυνσης Τεχνικής Υπηρεσίας, σε Προϊστάμενο του Τμήματος Η/Μ Εγκαταστάσεων του Γενικού Νοσοκομείου Σισμανόγλειο – Αμαλία Φλέμιγκ, τοποθετήθηκε στη θέση του ΤΕ Μηχανικός και με αυτή την Απόφασή σας ταυτόχρονα υποβαθμίζεται και η έτερη ΠΕ Μηχανικός, κ. Ανδρέου Ασημίνα, που υπηρετεί στην ίδια Τεχνική Υπηρεσία του ενιαίου Γενικού Νοσοκομείου που είστε Διοικητής. Η Απόφασή σας αυτή, εκτός του ότι αντίκειται στις διατάξεις του Οργανισμού του ΓΝ «Σισμανόγλειο» (ΦΕΚ 3475/Β΄/31-12-12) και στις διατάξεις του Οργανισμού του ΓΝ «Αμαλία Φλέμιγκ» (ΦΕΚ 1252/Β’/11-4-12), οι οποίες ορίζουν μονοσήμαντα ότι στη Δ/νση Τ.Υ. προΐστανται υπάλληλος του κλάδου ΠΕ Μηχανικών, είναι αντίθετη και με το θεσμοθετημένο άρθρο 97 του κώδικα κατάστασης δημόσιων πολιτικών διοικητικών υπαλλήλων και υπάλληλων ΝΠΔΔ Ν. 3528/2007, προβάδισμα των κατηγοριών στην επιλογή προϊσταμένων οργανικών μονάδων.
Με αφορμή αυτό, σας ενημερώνουμε ότι στις 16/1/2018, καθαρογράφτηκαν και εκδόθηκαν έξι αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας, σχετικά με το θεσπιζόμενο από το άρθρο 97 του κώδικα κατάστασης δημόσιων πολιτικών διοικητικών υπαλλήλων και υπάλληλων ΝΠΔΔ προβάδισμα των κατηγοριών στην επιλογή προϊσταμένων οργανικών μονάδων, οι οποίες ακυρώνουν ΠΔ Οργανισμών μεταξύ αυτών 149/2010 (Α’ 242/27-12-2010) «Οργανισμός της Περιφέρειας Κρήτης» και το 135/2010 («Οργανισμός της ΑΠΔ Αττικής») κατά το μέρος που στις διατάξεις του, που αφορούν στον ορισμό προϊσταμένων στις σχετικές οργανικές μονάδες, ορίζεται ότι επιλέγονται διαζευκτικά υπάλληλοι διαφορετικής κατηγορίες (ΠΕ ή ΤΕ), χωρίς να ορίζεται ότι η κατηγορία ΠΕ έχει προβάδισμα έναντι της κατηγορίας ΤΕ. Το σκεπτικό έχει ως εξής:
«………, ο προσβαλλόμενος οργανισμός παρανόμως προβλέπει την επιλογή διαζευκτικώς υπαλλήλων διαφορετικής κατηγορίας (ΠΕ ή ΤΕ) ως προϊσταμένων σε όλες τις αναφερθείσες οργανικές μονάδες (Διευθύνσεις ή Τμήματα), καταργώντας αδιακρίτως το θεσπιζόμενο προβάδισμα με το άρθρο 97 του κώδικα κατάστασης δημοσίων πολιτικών διοικητικών υπαλλήλων και υπαλλήλων ν.π.δ.δ…….»
Η ελεύθερη επιλογή προϊσταμένων οργανικών μονάδων είναι αναμφίβολα παράνομη και έρχεται σε ευθεία αντίθεση με τις θεμελιώδεις αρχές της Ισότητας και του Κράτους Δικαίου, αλλά είναι και αντίθετη με το άρθρο 97 του Ν. 3528/2007 του Κώδικα Κατάστασης Δημοσίων Πολιτικών Διοικητικών Υπαλλήλων και Υπαλλήλων ΝΠΔΔ (ΦΕΚ 26/9-2-2007) και με το άρθρο 99 του Ν. 3584/2007 του Κώδικα Κατάστασης Δημοτικών και Κοινοτικών Υπαλλήλων (ΦΕΚ 143/Α/2007).
Η σαφήνεια με την οποία έχει διατυπωθεί η ως άνω διάταξη το δίχως άλλο, δεν αφήνει περιθώρια παρερμηνειών σχετικά με την αληθινή βούληση του νομοθέτη, η οποία δεν είναι άλλη από την πρόθεση του να αναγνωρίσει σαφές προβάδισμα στους υπαλλήλους της κατηγορίας ΠΕ έναντι αυτών της κατηγορίας ΤΕ, που με τη σειρά τους προηγούνται σε σχέση με τους υπαλλήλους ΔΕ κ.ο.κ.
Το προβάδισμα αυτό είναι απόλυτα δικαιολογημένο και δεν καθιερώνεται τυχαία από τον νομοθέτη, αφού κατά κανόνα οι υπάλληλοι αυτής της κατηγορίας προορίζονται για επιτελικές θέσεις που αν μη τι άλλο είναι θέσεις ευθύνης. Και βεβαίως δεν είναι υπερβολικό να υποστηριχθεί ότι οι υπάλληλοι ΠΕ γνωρίζουν καλύτερα το αντικείμενο της εργασίας τους, έχουν μεγαλύτερη διοικητική και εργασιακή εμπειρία και διαθέτουν ανώτερα επαγγελματικά προσόντα σε σχέση με τους υπαλλήλους των κατηγοριών ΤΕ, ΔΕ ή ΥΕ. Όσον αφορά ειδικότερα τους Διπλωματούχους Μηχανικούς κατηγορίας ΠΕ, είναι δεδομένο το ευρύτατο τεχνικό γνωστικό τους αντικείμενο, το οποίο καθορίζεται με τα Προγράμματα Σπουδών όλων των Πολυτεχνικών Σχολών της χώρας, διδάσκεται κατά την πενταετή διάρκεια των σπουδών σ’ αυτές και τελικά αναγνωρίζεται σε επίπεδο επαγγελματικών δικαιωμάτων με βάση την κείμενη νομοθεσία και τις σχετικές αποφάσεις του τεχνικού συμβούλου του Κράτους που είναι το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδος και επικυρώνεται με το πρόσφατο ΠΔ99/2018 σχετικά με τη ρύθμιση του επαγγέλματος του Μηχανικού.
Σε συνέχεια των αποφάσεων του ΣτΕ εκδόθηκε το από 05-06-2018 έγγραφο του Υπουργού Εσωτερικών που αφορά την επιλογή προϊσταμένων σε θέσεις ευθύνης των Ο.Τ.Α. α’ και β’ βαθμού και χαρακτηρίζεται ως εξαιρετικά επείγον, σύμφωνα με το οποίο «ενόψει της επικείμενης διενέργειας επιλογής προϊσταμένων οργανικών μονάδων με τις διατάξεις του ν. 4369/2016, θα πρέπει οι φορείς άμεσα να προχωρήσουν στις αναγκαίες προσαρμογές των διατάξεων των Οργανισμών τους, σύμφωνα με τα κριθέντα στις ανωτέρω δικαστικές αποφάσεις ». Συγκεκριμένα στο εν λόγω έγγραφο του Υπουργού Εσωτερικών σε σχέση με τα κριθέντα σε δικαστικές αποφάσεις αναφέρονται τα εξής: « Με πρόσφατες αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας (ενδεικτικά 2816/2017, 2817/2017) ακυρώθηκαν διατάξεις οργανισμών εσωτερικής υπηρεσίας των Περιφερειών που προέβλεπαν την επιλογή διαζευκτικώς υπαλλήλων διαφορετικής κατηγορίας (ΠΕ ή ΤΕ) ως προϊσταμένων στις οικείες οργανικές μονάδες, καταργώντας αδιακρίτως το προβάδισμα των κατηγοριών», καθώς επίσης και το ότι εκδόθηκε η υπ’ αριθμ. 2814/2017 απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας και «Στην περίπτωση αυτή κρίθηκαν νόμιμες οι διατάξεις του ΟΕΥ δήμου που προβλέπουν ότι υπάλληλοι κατηγορίας ΤΕ των οριζομένων ειδικοτήτων καταλαμβάνουν θέσεις προϊσταμένων εν ελλείψει υπαλλήλων κατηγορίας ΠΕ, σύμφωνα με το προβάδισμα των κατηγοριών».
Τέλος σύμφωνα με το από 18-06-2018 έγγραφο του Υπουργείου Διοικητικής Ανασυγκρότησης που αφορά την επιλογή προϊσταμένων σε θέσεις ευθύνης αναφέρεται το προβάδισμα των κατηγοριών ΠΕ έναντι ΤΕ και όχι η αδιάκριτη επιλογή διαζευκτικώς υπαλλήλων διαφορετικής κατηγορίας (ΠΕ ή ΤΕ). Ειδικότερα, σύμφωνα με τη διάταξη του άρθρου 97 του Ν. 3528/2007 και του άρθρου 99 του Ν.3584/2007: «Το προβάδισμα μεταξύ των Υπαλλήλων καθορίζεται ως εξής: α) Μεταξύ υπαλλήλων που ανήκουν σε διαφορετικές κατηγορίες, προηγούνται οι υπάλληλοι της κατηγορίας ΠΕ και ακολουθούν κατά σειρά οι υπάλληλοι της κατηγορίας ΤΕ, της κατηγορίας ΔΕ και τέλος οι υπάλληλοι της κατηγορίας ΥΕ».
Η σαφήνεια με την οποία έχει διατυπωθεί η ως άνω διάταξη, το δίχως άλλο δεν αφήνει περιθώρια παρερμηνειών σχετικά με την αληθινή βούληση του νομοθέτη, η οποία δεν είναι άλλη από την πρόθεση του να αναγνωρίσει σαφές προβάδισμα στους υπαλλήλους της κατηγορίας ΠΕ έναντι αυτών της κατηγορίας ΤΕ, που με τη σειρά τους προηγούνται σε σχέση με τους υπαλλήλους ΔΕ κ.ο.κ.
Η αξιοποίηση της διατύπωσης του άρθρου 97 περ. δ του Υ.Κ. και του άρθρου 99 του Ν.3854/07 (Κ.Δ.Κ.Υ.), δύναται να περιορίζεται μόνο σε εξαιρετικές περιπτώσεις κατόπιν τεκμηρίωσης, η αναγκαιότητα της οποίας πρέπει να προκύπτει από το σώμα της πράξης ή τα στοιχεία του φακέλου.
Κατόπιν των ανωτέρω και στα πλαίσια της χρηστής Διοίκησης που όλοι επιθυμούμε, παρακαλούμε όπως λάβετε υπόψη τα ανωτέρω και ανακαλέσετε άμεσα την υπ’ αρ. 8646/30-4-20 Απόφασή σας. Στη διάθεση σας για οποιαδήποτε διευκρίνιση.

ΤΕΡΝΑ: Λουκέτο στο Μαντούδι και απολύσεις


ΤΕΡΝΑ: ΛΟΥΚΕΤΟ ΣΤΟ ΜΑΝΤΟΥΔΙ & ΑΠΟΛΥΣΕΙΣ -ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 15/5, 8:30ΠΜ

Όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Με λουκέτο στο Μαντούδι Εύβοιας και απολύσεις γίνεται η επιστροφή στην ‘κανονικότητα’

Παράσταση Διαμαρτυρίας την Παρασκευή 15/5/2020 στις 08:30, στα κεντρικά γραφεία της ΤΕΡΝΑ, Μεσογείων 85 (με την τήρηση των μέτρων υγειονομικής προστασίας)

Την ίδια στιγμή που η εργοδοσία του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ πανηγυρίζει στον τύπο για αύξηση των κερδών το 2019 και για την ανάληψη σειράς νέων έργων (πχ βλέπε ομιλία Περιστέρη στη γενική συνέλευση μετόχων της ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή, Απρίλης 2020), η θυγατρική ‘ΤΕΡΝΑ Λευκόλιθοι’ ανακοίνωσε αιφνιδιαστικά το κλείσιμο του λατομείου στο Μαντούδι, επικαλούμενη μείωση των κερδών και πτώση των πωλήσεων. Προχωρά σε απολύσεις 160 εργαζομένων, χρησιμοποιώντας και τη λεγόμενη «οικειοθελή αποχώρηση» και επιπλέον άλλοι 120 εργολαβικοί εργαζόμενοι οδηγούνται επίσης στην απόλυση. Αυτές δεν είναι οι μόνες απολύσεις στον όμιλο την περίοδο αυτή, ενώ ήδη πάνω από τα κεφάλια των εργαζόμενων επικρέμεται η απειλή μείωσης μισθών.

Σε μια περίοδο που η επίθεση στον κόσμο της εργασίας έχει ενταθεί και οι εργαζόμενοι όλων των κλάδων βλέπουν το εισόδημά τους να συρρικνώνεται, με αφορμή το ξέσπασμα της πανδημίας του νέου ιού, η εργοδοσία της ΤΕΡΝΑ δεν έχασε καθόλου καιρό ώστε να εκμεταλλευτεί τη νέα κατάσταση. Ο όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ δεν είναι μια τυχαία εταιρεία. Σήμερα είναι η ναυαρχίδα του κατασκευαστικού κλάδου και η εμπειρία δείχνει πως όσα μέτρα εφαρμόζονται στις μεγάλες εταιρείες, σύντομα διαδίδονται σε όλον τον κλάδο, αν δεν υπάρχει αποφασιστική αντίδραση των εργαζομένων. Τα έσοδά του αυξάνονται και νέα έργα προστίθενται στο ανεκτέλεστό του. Έργα όπως το καζίνο Ελληνικού, η διασύνδεση του ΑΔΜΗΕ (κοινοπραξία SIEMENS-TERNA), η ανάπτυξη στον τομέα των ΑΠΕ είναι μερικά μόνο παραδείγματα των επικείμενων δραστηριοτήτων του ομίλου. Μάλιστα παρά την υγειονομική κρίση, δεν υπήρξε περιστολή των δραστηριοτήτων της εταιρείας, τέτοια που να συμβάλει σε μείωση κερδών και πτώση των οικονομικών της μεγεθών. Είναι γνωστό ότι η ΤΕΡΝΑ έχει στενές σχέσεις με την κυβέρνηση της ΝΔ, εξάλλου στηρίζεται όπως και οι υπόλοιποι κατασκευαστικοί όμιλοι από κάθε κυβέρνηση του κεφαλαίου. Ήδη δρομολογούνται επιπλέον ‘σκανδαλώδη’ δωράκια με τη μορφή αποζημιώσεων που παίρνουνε οι εταιρείες από το κράτος ως παραχωρησιούχοι αυτοκινητόδρομων.

Η εταιρεία επιχειρεί να ρίξει όλο το βάρος της νέας οικονομικής κρίσης στις πλάτες των εργαζομένων, με λουκέτο και απολύσεις. Εξάλλου, όλο αυτό το διάστημα, αυτό είναι και το πραγματικό ζητούμενο και η αγωνία για την κυβέρνηση και το κεφάλαιο σε κάθε κλάδο της οικονομικής δραστηριότητας όπως αποδεικνύεται με τις αντιδημοκρατικές Πράξεις Νομοθετικού Περιεχομένου (ΠΝΠ) με τις οποίες η κυβέρνηση της ΝΔ προχώρησε σε περικοπές μισθών, εκ περιτροπής εργασία, αναστολή συμβάσεων, αποδιοργάνωση κάθε ελεγκτικού μηχανισμού για να μπορεί να δρα ανενόχλητη η εργοδοσία. Η κυβέρνηση πήρε μέτρα για την θωράκιση των επιχειρήσεων και όχι για το δημόσιο σύστημα υγείας, αφήνοντας χιλιάδες εργαζόμενους χωρίς συμβάσεις, χωρίς μέτρα προστασίας, ενώ παράλληλα μετράμε δεκάδες χιλιάδες ανέργους.

Πέμπτη 14 Μαΐου 2020

Αττική Οδός: Η πανδημία μείωσε την κυκλοφορία και η ΕΛΛΑΚΤΩΡ απαιτεί αποζημιώσεις!

Αττική Οδός: Η πανδημία μείωσε την κυκλοφορία και η ΕΛΛΑΚΤΩΡ απαιτεί αποζημιώσεις!



Είναι το λιγότερο προκλητικό: Η ΕΛΛΑΚΤΩΡ ζητά την ενεργοποίηση ρήτρας της σύμβασης για αποζημίωσή της από το δημόσιο, εξαιτίας της μείωσης της κυκλοφορίας στην Αττική Οδό λόγω των μέτρων για την αντιμετώπιση του κορονοϊού… Η αυθάδικη απαίτηση της εταιρείας στηρίζεται στην εξίσου προκλητική στάση των κυβερνήσεων, τωρινής και προηγούμενης, που σπεύδουν να ικανοποιήσουν τις παράλογες διεκδικήσεις των μεγάλων εταιρειών σε βάρος του κοινωνικού συνόλου. Ηδη τον προηγούμενο μήνα και εν μέσω πανδημίας η κυβέρνηση έδωσε 11 εκατομμύρια ευρώ στον αυτοκινητόδρομο «Μορέα», αποζημίωση για τη μειωμένη κίνηση το εξάμηνο Σεπτέμβρης 2019 – Φλεβάρης 2020. Αυτά έρχονται να προστεθούν στα εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ που έχουν εισπράξει οι εργολάβοι από τα πανάκριβα διόδια και ως αποζημίωση τα προηγούμενα εξάμηνα.

Τι νομίζετε, λοιπόν, ότι είναι οι μεγάλοι όμιλοι, οι κατασκευαστικές, οι ιδιώτες κλινικάρχες, οι καναλάρχες και οι όμοιοί τους; Τίποτα καλλιτέχνες είναι, τίποτα εργαζόμενοι, οικογενειάρχες, άνεργοι, λαουτζίκος; Οχι, είναι μερικοί εκ των “άριστων” που εν μέσω πανδημίας και οικονομικής ύφεσης για μερικούς, τους ίδιους πάντα, δημιουργούνται οι καλλίτερες συνθήκες κερδοφορίας.

Την εξωφρενική είδηση των απαιτήσεων της ΕΛΛΑΚΤΩΡ τη διαβάσαμε στην Business Daily:

“Στο 70% έφθασε η μείωση της κυκλοφορίας στην Αττική Οδό την περίοδο της καραντίνας και η ΕΛΛΑΚΤΩΡ ζήτησε να ενεργοποιηθεί η ρήτρα της σύμβασης για αποζημίωση από το Δημόσιο (…) οι εταιρείες διαχείρισης των οδικών αξόνων, σύμφωνα με τον επικεφαλής της ΕΛΛΑΚΤΩΡ (σσ: Καλλιτσάντσης) έχουν γνωστοποιήσει στο Δημόσιο την ενεργοποίηση των άρθρων των συμβάσεων παραχώρησης που προβλέπουν αποζημιώσεις εξαιτίας της μεγάλης πτώσης στην ημερήσια κυκλοφορία λόγω της καραντίνας (…). Στην ΕΛΛΑΚΤΩΡ δεν αναφέρθηκαν σε συγκεκριμένου ύψους αποζημιώσεις λόγω πανδημίας καθώς, όπως υποστήριξαν, είναι πολύ νωρίς για να εκτιμηθούν οι επιπτώσεις. Ο κ. Καλλιτσάντσης, με αφορμή ερώτηση για το περιεχόμενο πρόσφατης τηλεδιάσκεψης του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη με τους διευθύνοντες συμβούλους των ισχυρότερων κατασκευαστικών ομίλων, εμφανίστηκε αισιόδοξος…

Να συγκληθεί άμεσα η Κεντρική Αντιπροσωπεία του ΤΕΕ σε τηλεδιάσκεψη



Βρισκόμαστε ήδη εδώ και βδομάδες σε μία πρωτοφανή κατάσταση για όλους και όλες. Σε αυτή τη συγκυρία, η ηγεσία του ΤΕΕ αποδείχτηκε όχι απλώς κατώτερη των όποιων προσδοκιών, αλλά πολύ κατώτερη και από τα όρια ανοχής των – μέχρι πρότινος – υποστηρικτών της. 

Η στήριξή της στην οικονομική και επιστημονική κοροϊδία των voucher, από τις πρώτες δηλώσεις του Γ. Στασινού. Κοροϊδία η οποία αποκαλύφθηκε στα μάτια όχι απλώς της πλειοψηφίας των εργαζόμενων επιστημόνων, αλλά ολόκληρης της ελληνικής κοινωνίας, αναγκάζοντας τελικά την κυβέρνηση να τα μαζέψει άρον – άρον και να παραδεχτεί το αδιανόητο της κατάστασης, με τα τραγελαφικά περιεχόμενα των σεμιναρίων και τη συνολικότερη λογική της «κατάρτισης των κλικ», την ώρα που το ΤΕΕ αντί να «βγει στα κάγκελα», σώπαινε. Με αυτά και με εκείνα όμως, οι μηχανικοί θα πάρουν το επίδομα των 600 και όχι των 800 ευρώ. 

Η υποτίμησή της στην ανάγκη μέτρων συνολικότερης στήριξης των εισοδημάτων, ειδικά για τους αυτοαπασχολούμενους και τους μισθωτούς (με ή χωρίς τυπική σχέση εργασίας). Οι ασφαλιστικές εισφορές πρακτικά δεν μειώθηκαν, οι υπόλοιπες φορολογικές και άλλες υποχρεώσεις (απέναντι σε τράπεζες κλπ) στις καλύτερες περιπτώσεις αναβλήθηκαν. 
Η καθυστέρησή της να τοποθετηθεί για τα μέσα προστασίας της υγείας στους χώρους εργασίας των μηχανικών, τόσο τα γραφεία όσο και τα εργοτάξια 
Η έλλειψη σοβαρής τοποθέτησης για την ριζική ενίσχυση του δημόσιου συστήματος υγείας 
Η αδιαφορία να αναδείξει έναν κοινωνικά χρήσιμο ρόλο που θα μπορούσαν να διαδραματίσουν οι μηχανικοί μέσα στην κρίση, όπως έγινε σε μια σειρά από χώρες, με την άμεση κατασκευή υποδομών υγείας ή την αλλαγή γραμμών παραγωγής για την παραγωγή υγειονομικού υλικού. 

Τα παραπάνω ήταν ορισμένες μόνο από τις πλευρές αυτής της κατάστασης. Είναι νομίζουμε δεδομένο, ότι όταν ακόμα και η – τα τελευταία χρόνια βουβή – ΔΗΣΥΜ κάνει δημόσια κριτική σε όσα συμβαίνουν, ο πρόεδρος του ΤΕΕ δεν έχει καμία νομιμοποίηση να συμπεριφέρεται ως μοναδικός εκπρόσωπος του κλάδου, παρακάμπτοντας, κατά τις συνήθειές του, τις συλλογικές διαδικασίες των οργάνων του ΤΕΕ. Η προσκόλλησή του στην κυβέρνηση ξεπέρασε κάθε πρόσχημα στήριξης των μηχανικών. Η μοναδική κίνηση που έκανε η ηγεσία του ΤΕΕ ήταν το παρατηρητήριο καταγραφής των προβλημάτων. Καμία διεκδίκηση πρακτικά απέναντι στην κυβέρνηση.

Απαιτούμε να συνεδριάσει μέσα στον επόμενο μήνα η Κεντρική Αντιπροσωπεία του ΤΕΕ, για να συζητήσει για όλα τα ζητήματα της συγκυρίας, για να αποτιμήσει τη στάση του προέδρου του ΤΕΕ το προηγούμενο διάστημα, και για να σχεδιάσει τις παρεμβάσεις για την επόμενη περίοδο. Οι τεχνικές δυνατότητες υπάρχουν, για τη δημοκρατική ευαισθησία δεν είμαστε καθόλου βέβαιοι.

Αριστερή Αγωνιστική Ενωτική Συσπείρωση

ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ: Προσβλητική και συκοφαντική συμπεριφορά του Δημάρχου Τριφυλίας εις βάρος Διπλωματούχων Μηχανικών Δημοσίων Υπαλλήλων του Δήμου

 Π.Ο.   Ε.Μ.Δ.Υ.Δ.Α.Σ.

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ  ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ

ΕΝΩΣΕΩΝ  ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ  ΔΗΜΟΣΙΩΝ  ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ  ΔΙΠΛΩΜΑΤΟΥΧΩΝ  ΑΝΩΤΑΤΩΝ  ΣΧΟΛΩΝ


Μαυρομματαίων 17,  104 34  ΑΘΗΝΑ
τηλ: 210-88.16.583  fax: 210-82.59.410 e-mail: emdydas@tee.gr URL:ww.emdydas.gr                                                                                                               
                                                                                         Αθήνα,  13-05-2020
Αρ. Πρωτ.:8173

Προς: 1) Δήμαρχο Τριφυλίας                    κο Γεώργιο Λεβεντάκη
2) Πρόεδρο Δημοτικού Συμβουλίου Τριφυλίας κο Χαράλαμπο Αυρηλιώνη

Κοιν.: 1) Επικεφαλής παρατάξεων Δ.Σ. Τριφυλίας

2) ΕΜΔΥΔΑΣ Πελοποννήσου


Θέμα : Προσβλητική και συκοφαντική συμπεριφορά του Δημάρχου Τριφυλίας εις βάρος Διπλωματούχων Μηχανικών Δημοσίων Υπαλλήλων του Δήμου Τριφυλίας.

Κύριε Δήμαρχε

Η ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ αποτελεί την Ομοσπονδία που εκπροσωπεί Πανελλαδικά το σύνολο των Διπλωματούχων Μηχανικών του Δημοσίου Τομέα (Υπουργεία, ΝΠΔΔ, ΟΤΑ Α και Β βαθμού). Με την παρούσα θα θέλαμε να επιστήσουμε την προσοχή σας σχετικά με τα επαναλαμβανόμενα κρούσματα προσβλητικής και συκοφαντικής συμπεριφοράς σας εις βάρος Διπλωματούχων Μηχανικών Δημοσίων Υπαλλήλων του Δήμου Τριφυλίας.
Όπως πληροφορηθήκαμε σε πρόσφατη συνέντευξή σας (05-05-2020), σε τοπικό τηλεοπτικό κανάλι της Μεσσηνίας, αναφερόμενος στους υπαλλήλους του Δήμου και συγκεκριμένα στους μηχανικούς, δηλώσατε, μεταξύ άλλων ότι:
-      Οι υπάλληλοι εκμεταλλεύτηκαν τις άδειες ειδικού σκοπού με ανύπαρκτους γιατρούς…
-      Είχανε καταντήσει την Τεχνική Υπηρεσία ουζερί «Ο Μήτσος»… Με τα τσίπουρα, με τα ούζα…
-      Για ποιες μελέτες; Ας έρθουν να μου δείξουν μία μελέτη που έχουν…
-      Έχω επτά (μηχανικούς). Να τους κάνω τι; Είπα στον κο Νίκα πάρ’ τους. Να τους πάρει. Τι να τους κάνω τους μηχανικούς; Να κρατήσω δύο για τα γιοφύρια, για τις γίδες, για τις ελιές… Οι άλλοι δεν κάνουν. Τι να τους κάνω;
-      Πληρώνει το δημόσιο και κάθονται. Δεν θέλουν να προσφέρουν. Δεν θέλουν να δουλέψουν για αυτό για το οποίο έχουν προσληφθεί…
-      Αν ήθελαν να είναι ελεύθεροι, να πηγαίνανε να κάνουν δικό τους γραφείο…
-      Δεν υπάρχει τίποτα, είναι διαλυμένη κατάσταση…
Δυστυχώς, όπως έχουμε ενημερωθεί, οι ανωτέρω υποτιμητικές και προσβλητικές αναφορές δεν είναι παρά το πιο πρόσφατο επεισόδιο σε μία γενικευμένη πρακτική σας να υποβαθμίζετε και να συκοφαντείτε, τις περισσότερες φορές δημόσια και χωρίς καμία νομική ή υπηρεσιακή τεκμηρίωση, τους διπλωματούχους μηχανικούς της Διεύθυνσης Τεχνικών Υπηρεσιών του Δήμου και τους υπαλλήλους του Δήμου γενικά. Πολλές φορές μάλιστα φτάνετε στο σημείο να καταφέρεστε προσωπικά σε συγκεκριμένους συναδέλφους, συκοφαντώντας τους, κατηγορώντας τους για δήθεν παράτυπες ή παράνομες ενέργειες και προσβάλλοντάς τους με υβριστικές επιθέσεις.

Τετάρτη 13 Μαΐου 2020

ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ: Σχετικά με την Τηλεργασία

Π.Ο.   Ε.Μ.Δ.Υ.Δ.Α.Σ.

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ  ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ
ΕΝΩΣΕΩΝ  ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ  ΔΗΜΟΣΙΩΝ  ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ  ΔΙΠΛΩΜΑΤΟΥΧΩΝ  ΑΝΩΤΑΤΩΝ  ΣΧΟΛΩΝ

Μαυρομματαίων 17,  104 34  ΑΘΗΝΑ
τηλ: 210-88.16.583  fax: 210-82.59.410 e-mail: emdydas@tee.gr URL: www.emdydas.gr
                                                                            
Αρ. Πρωτ.: 8169                                                        Αθήνα,   12/5/2020   

                                                                   Προς: 1. Υπουργό Εσωτερικών
                                                                        κο Θεοδωρικάκο
                                                                  2. Υπουργό Ψηφιακής Πολιτικής
                                                                        κο Πιερρακάκη
                                                                   Κοιν:  1. Ε.Ε. ΑΔΕΔΥ
  2. Πρόεδρο και ΔΕ ΤΕΕ
                                                                  3. Α’ βάθμιες ΕΜΔΥΔΑΣ
Θέμα: Σχετικά με την Τηλεργασία

        Αξιότιμοι κύριοι Υπουργοί
                Η Ομοσπονδία μας εκπροσωπεί τους πάνω από 8.000 Διπλωματούχους Μηχανικούς που υπηρετούν στο σύνολο της Δημόσιας Διοίκησης (Υπουργεία, ΟΤΑ Α' και Β' Βαθμού, Ανεξάρτητες Αρχές, Ν.Π.Δ.Δ.). Οι εν εξελίξει διαδικασίες αντιμετώπισης της Πανδημίας του κορωνοϊού έφεραν στο προσκήνιο την ανάγκη διαχείρισης από την Πολιτεία των ζητημάτων που προκύπτουν γύρω από την Τηλεργασία. Πολύ ορθά και για την αποφυγή συνωστισμού Υπαλλήλων αλλά και κοινού στις Υπηρεσίες, μέρος των λειτουργιών της Διοίκησης μεταφέρθηκαν σε πρακτικές τηλεργασίας με απότομο τρόπο δεδομένου των έκτακτων συνθηκών. Επειδή όμως ο χρόνος επιστροφής στην “κανονικότητα” δε μπορεί να ορισθεί επακριβώς, ούτε είναι δεδομένο ότι αυτή θα επανέλθει στο ακέραιο, επιθυμούμε να θέσουμε προς συζήτηση κάποιες πρώτες παρατηρήσεις μας σχετικά με τη διαχείριση των ζητημάτων που προκύπτουν από την εφαρμογή της τηλεργασίας.
                Όπως θα γνωρίζετε η τηλεργασία προωθείται από την ΕΕ από τις αρχές της δεκαετίας του ΄90 (Λευκή Βίβλος, Πράσινη Βίβλος , Συνθήκη της Λισαβόνας). Οι διατομεακές (διακλαδικές) οργανώσεις των κοινωνικών εταίρων υπέγραψαν και τη «Συμφωνία Πλαίσιο για την Τηλεργασία» στις 16/7/2002. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εναπόθεσε στη διαδικασία της προσέγγισης των κοινωνικών εταίρων τη ρύθμιση των συνεπειών που προκύπτουν από την εφαρμογή της τηλεργασίας και τον προσανατολισμό των επιλογών που απαιτούνται για την αντιμετώπισή τους . Στην Ελλάδα δεν υπάρχουν ειδικές νομοθετικές προβλέψεις για την τηλεργασία, εκτός από την ενσωμάτωση της Ευρωπαϊκής «Συμφωνίας - Πλαίσιο για την Τηλεργασία» του 2002 από την Εθνική Γενική Συλλογική Σύμβαση Εργασίας 2006-2007, ρύθμιση που όμως δεν παρουσιάζει επάρκεια ως προς την προστασία των εργαζόμενων. Η ενσωμάτωση της Συμφωνίας περιλαμβάνει μια αυτούσια μεταφορά του κειμένου και όχι την ειδικότερη ρύθμιση λεπτομερειών της τηλεργασίας όπως έγινε σε άλλες χώρες.
                Ο κλάδος μας, λόγω αντικειμενικής φύσης της εργασίας μας μόνο εν μέρει μπορεί να ενταχθεί σε διαδικασίες τηλεργασίας. Κι αυτό γιατί στις περισσότερες περιπτώσεις απαιτείται η επί τόπου παρουσία του Μηχανικού στην αυτοψία, στο έργο, στη μελέτη, στην επιθεώρηση, στον έλεγχο.

Τρίτη 12 Μαΐου 2020

Ο (αντι)περιβαλλοντικός νόμος

Ο (αντι)περιβαλλοντικός νόμος



Επιμέλεια: Βάννα Σφακιανάκη

Ονόμος που ψηφίστηκε σηματοδοτεί δραματική οπισθοδρόμηση σε ό,τι έχει σχέση με το περιβάλλον, την κοινωνία και το δημόσιο συμφέρον. Όλες οι προβλέψεις του νόμου έχουν το κοινό χαρακτηριστικό να οδηγούν σε ένα εξαιρετικά ελεγχόμενο συγκεντρωτικό σύστημα παραδιοίκησης που υποκαθιστά τη δημόσια διοίκηση και που προσπαθεί να αδρανοποιήσει την κοινωνία και την αυτοδιοίκηση.

Γι’ αυτό δεν είναι καθόλου τυχαίο που μέσα σε λίγα εικοσιτετράωρα οι 40 συλλογικότητες που ξεκίνησαν διαμαρτυρία με συλλογή υπογραφών στο διαδίκτυο έγιναν 180 και οι υπογραφές που είχαν συγκεντρωθεί τη στιγμή της ψήφισης του νόμου ήταν 21.000!


Ούτε είναι τυχαίο ότι ακόμα και μετά την ψήφιση του νόμου καθημερινά διαβάζουμε τοποθετήσεις φορέων, ακαδημαϊκών ιδρυμάτων, επιστημονικών συλλόγων, ακόμα και της ένωσης δικαστών που τονίζει ότι: «Η ανησυχία μας εστιάζεται, ιδίως , στην πρόβλεψη ταχύρρυθμων διαδικασιών περιβαλλοντικής αδειοδότησης, οι οποίες δεν θα διασφαλίζουν αντικειμενικώς τον πλήρη έλεγχο της τήρησης της περιβαλλοντικής νομοθεσίας, στις διατάξεις που αφορούν την έρευνα για υδρογονάνθρακες, στις διατάξεις για τις οικιστικές πυκνώσεις και στην κατάργηση του καθεστώτος προστατευόμενων περιοχών».
Υλοποιούνται μνημονιακές δεσμεύσεις για την ενέργεια

Ό,τι δεν πρόλαβαν να κάνουν ως υπουργοί οι Μανιάτης και Παπακωνσταντίνου το 2012 για την προώθηση της αιολικής και της ηλιακής ενέργειας υλοποιείται σήμερα με τον (αντι)περιβαλλοντικό νόμο που ψηφίστηκε από τη Βουλή, με τις ρυθμίσεις για την έκδοση των Αδειών Παραγωγής –το πρώτο στάδιο αδειοδότησης των ΑΠΕ– αλλά και από τα νομοσχέδια που έπονται όπως δηλώνουν κυβερνητικοί παράγοντες, για να «απλοποιηθούν» και τα επόμενα στάδια αδειοδότησης.

Το 2011 ο τότε υπουργός Ενέργειας Γ. Μανιάτης, στα πλαίσια του περίφημου προγράμματος «Ήλιος», είχε ζητήσει από τους Δήμους μέσω της ΚΕΔΕ να του αποστείλουν στοιχεία για εκτάσεις άνω των 500 στρεμμάτων χαμηλής παραγωγικότητας, ικανές να φιλοξενήσουν φωτοβολταϊκά. Σήμερα αρκετοί υποστηρίζουν ότι η ιδέα θα μπορούσε να ξαναδοκιμασθεί, προκειμένου να εντοπισθούν «καθαρές και μη διεκδικήσιμες» δημοτικές εκτάσεις με τις ελάχιστες χωροταξικές προϋποθέσεις και οι οποίες θα διατεθούν προς μίσθωση σε υποψήφιους επενδυτές. (1)

Ο ΣΑΔΑΣ και το Επιμελητήριο Περιβάλλοντος και Βιωσιμότητος κατά του Αντιπεριβαλλοντικού Νόμου

ΣΑΔΑΣ: ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΝΕΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟ ΝΟΜΟ του ΥΠΕΝ

Το Διοικητικό Συμβούλιο του ΣΑΔΑΣ – Πανελλήνιας Ένωσης Αρχιτεκτόνων, στη συνεδρίασή του της 05/05/2020, αποφάσισε κατά πλειοψηφία και καταγγέλλει τον Νόμο για την “Περιβαλλοντική Αναβάθμιση” δεδομένου ότι αποτελεί έωλη σύνθεση πολλών ασύνδετων ρυθμίσεων με πολλαπλές, επικίνδυνες για την ποιότητα του Περιβάλλοντος και το μέλλον του Χωρικού Σχεδιασμού διατάξεις.

Επιπλέον επισημαίνει ότι δεν αποτελεί αποδεκτή δημοκρατικά διαδικασία η υπερψήφιση Νομοσχεδίων που, στην πλειοψηφία τους, δε στηρίχτηκαν σε επιστημονικό διάλογο των αρμόδιων φορέων και θεωρεί απαράδεκτο το ότι και ο Πανελλήνιος Σύλλογος των Αρχιτεκτόνων δε θεωρήθηκε αρμόδιος φορέας, δεν ενημερώθηκε έγκαιρα και δεν κλήθηκε ποτέ να εκφράσει την άποψή του.



Ο νέος “περιβαλλοντικός” νόμος δίνει τη χαριστική βολή στο πολύπαθο ελληνικό περιβάλλον. Στα αλλεπάλληλα πλήγματα που έχει δεχθεί τα τελευταία χρόνια (δασικός νόμος, νόμος για τις ακτές, δασικοί χάρτες κ.λπ.) έρχεται να προστεθεί ένα ακόμα πιο βαρύ: η ιδιωτικοποίηση της διαδικασίας περιβαλλοντικής αδειοδότησης. Θα εστιάσουμε σε αυτό, όχι γιατί οι λοιπές ρυθμίσεις του νόμου είναι λιγότερο καταστροφικές. Αλλά γιατί η συγκεκριμένη εξουδετερώνει, και θεσμικά πλέον, κάθε έννοια περιβαλλοντικής προστασίας, σχεδιασμού και ελέγχου.

Ας λέει λοιπόν το Σύνταγμα (άρθ. 24) ότι «η χωροταξική αναδιάρθρωση της χώρας […] υπάγεται στη ρυθμιστική αρμοδιότητα του Κράτους». Ας επαναλαμβάνει παγίως η νομολογία του ΣτΕ ότι η χωροταξία και η πολεοδομία, κατά ρητή συνταγματική επιταγή, ασκούνται από όργανα του ίδιου του κράτους, ούτε καν των ΟΤΑ, ούτε φυσικά από ιδιώτες. Γιατί το Σύνταγμα και το Ανώτατο Δικαστήριο της χώρας επιμένουν τόσο πολύ σε αυτό; Όχι βέβαια γιατί υποθάλπουν τη γραφειοκρατία ούτε γιατί αγνοούν τα προβλήματα της Δημόσιας Διοίκησης. Αλλά γιατί γνωρίζουν καλά ότι η επιλογή της κατάλληλης θέσης για κάθε ανθρώπινη δραστηριότητα, έστω και “πράσινη”, δεν είναι απλή υπόθεση. Οι επιπτώσεις, συνήθως μη αναστρέψιμες, στο φυσικό και πολιτιστικό περιβάλλον, στην κοινωνία, στην οικονομία είναι πολλαπλές και αλληλένδετες. Γι’ αυτό και το Σύνταγμα εμπιστεύθηκε την εκτίμησή τους στα όργανα του κράτους, τα οποία διαθέτουν πολύπλευρη επιστημονική γνώση, αντικειμενικότητα, απαλλαγμένη από πανταχόθεν πιέσεις, καθώς και την αυξημένη ευθύνη που αναλογεί στους δημόσιους λειτουργούς και υπαλλήλους.

ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ: Άδειες Ειδικού Σκοπού - Συνέχιση λήψης έκτακτων μέτρων προστασίας από τον κορονοιό

Π.Ο.   Ε.Μ.Δ.Υ.Δ.Α.Σ.

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ  ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ
ΕΝΩΣΕΩΝ  ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ  ΔΗΜΟΣΙΩΝ  ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ  ΔΙΠΛΩΜΑΤΟΥΧΩΝ  ΑΝΩΤΑΤΩΝ  ΣΧΟΛΩΝ

Μαυρομματαίων 17,  104 34  ΑΘΗΝΑ
τηλ: 210-88.16.583  fax: 210-82.59.410 e-mail:emdydas@tee.grURL:www.emdydas.gr
                                                                            
Αρ. Πρωτ.:                                Αθήνα,  8/5/2020

                 Προς: Υπουργό Εσωτερικών             κ.Θεοδωρικάκο
Θέµα: «Άδειες Ειδικού Σκοπού - Συνέχιση λήψης έκτακτων μέτρων προστασίας από τον κορονοιό»

Κύριε Υπουργέ,
σε συνέχεια των υπ’ αρ. 8131/20 και 8133/20 εγγράφων μας από την έναρξη της πανδημίας, κατόπιν των οδηγιών που εκδόθηκαν από την κυβέρνηση με την ΔΙΔΑΔ/Φ.69/113/9246 Εγκύκλιο και σε σχέση με τη σταδιακή άρση των έκτακτων μέτρων, επιθυμούμε να σας επισημάνουμε τα ακόλουθα:
Είναι αναγκαία μια πρόσθετη ρύθμιση για τις άδειες ειδικού σκοπού με αποδοχές για όλο το χρονικό διάστημα που αυτό κρίνεται αναγκαίο και θα αφορά τους εργαζόμενους γονείς που θα συνεχίσουν να μένουν στο σπίτι είτε για να φροντίσουν τα παιδιά επειδή τα σχολεία είναι κλειστά ή για να φροντίσουν κάποιον οικείο τους που νοσεί, είτε γιατί ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες οι ίδιοι.
Σας παρακαλούμε λοιπόν να επιληφθείτε του θέματος, καθώς ήδη συμπληρώνονται δύο μήνες από την έναρξη των μέτρων και πολλοί/ες συνάδελφοι μας που κάνουν χρήση της άδειας Ειδικού σκοπού  έχουν εξαντλήσει ήδη ή πλησιάζουν να εξαντλήσουν το σύνολο της κανονικής τους άδειας για όλο το έτος 2020, ενώ οι λόγοι για τους οποίους παίρνουν την συγκεκριμένη άδεια συνεχίζουν να ισχύουν. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα να μην υπάρχει καθόλου διαθέσιμο υπόλοιπο κανονικής αδείας για πλήθος εργαζόμενων από το Μάη και για όλο το υπόλοιπο έτος.
Επιπλέον, χρειάζεται οι δημόσιες υπηρεσίες στο σύνολο τους να προμηθευτούν απολυμαντικά χώρων και χεριών, μάσκες και γάντια μιας χρήσης για τους πολίτες που εξυπηρετούνται με φυσική παρουσία, ώστε να διασφαλιστεί η προστασία όλων.