Σάββατο 6 Απριλίου 2019

Νομιμοποίηση αυθαιρέτων πάνω στο κύμα



Η κατεδάφιση αυθαιρεσιών ξενοδοχείων επάνω στο κύμα –όπως η εικονιζόμενη στην Ανάβυσσο– δύσκολα θα επαναληφθεί. Σχέδιο νόμου της κυβέρνησης οδηγεί στη νομιμοποίηση κάθε είδους παρανομίας, αν έχει «λειτουργική συνέχεια» με νόμιμη επιχείρηση. 

Είναι ένας δρόμος χωρίς επιστροφή, που θα αφήσει για πάντα το αποτύπωμά του στις ακτές μας. Με τις προτεινόμενες σε σχέδιο νόμου διατάξεις, η πολιτεία καταρρίπτει την τελευταία κόκκινη γραμμή της νομοθεσίας και επιτρέπει τη γενικευμένη νομιμοποίηση δημόσιων αλλά και ιδιωτικών αυθαιρεσιών στον αιγιαλό και στην παραλία. 

Οι διατάξεις είναι σαφώς προσανατολισμένες στην «εξαφάνιση» αυθαιρεσιών από μεγάλες τουριστικές μονάδες και εταιρείες στον χώρο της ενέργειας, μια επιλογή σαφώς διαφοροποιημένη από τις πρωθυπουργικές εξαγγελίες περί άμεσης κατεδάφισης όλων των αυθαιρέτων στους αιγιαλούς.

Οι διατάξεις για τον αιγιαλό, που παρουσιάστηκαν προ ημερών στην Κοινοβουλευτική Ομάδα του ΣΥΡΙΖΑ, περιλαμβάνονται σε σχέδιο νόμου που πρόκειται να κατατεθεί άμεσα στη Βουλή. Το ενδιαφέρον είναι ότι πρόκειται για διατάξεις πολύ πιο ευνοϊκές για τους παρανομούντες από τις αντίστοιχες που είχαν παρουσιαστεί το 2014, αλλά δεν έφθασαν ποτέ στη Βουλή λόγω της γενικής κατακραυγής. Πιο συγκεκριμένα:

• Δίνεται η δυνατότητα νομιμοποίησης κάθε είδους αυθαιρέτου που ανεγέρθηκε στον αιγιαλό ή στην παραλία (ή στην όχθη και παρόχθια ζώνη ποταμού ή λίμνης) από οποιαδήποτε επιχείρηση είχε λάβει ενίσχυση από αναπτυξιακό νόμο και είχε συμβληθεί με το Δημόσιο, τον ΕΟΤ ή έναν φορέα Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Η διάταξη αυτή είναι εξαιρετικά διασταλτική γιατί ενισχύσεις αυτού του είδους μπορεί να έχει λάβει σχεδόν οποιαδήποτε επιχειρηματική δραστηριότητα σε παραθαλάσσια περιοχή, είτε αφορά τη βιομηχανία είτε την παροχή υπηρεσιών (λ.χ. ξενοδοχεία).

Για τη νομιμοποίηση αρκεί μια απλή απόφαση του υπουργού Οικονομικών και του εκάστοτε συναρμόδιου υπουργού (ανάλογα με το είδος της δραστηριότητας). Το ενδιαφέρον είναι ότι θα ζητείται και η γνώμη του υπουργείου Περιβάλλοντος για την τήρηση της περιβαλλοντικής νομοθεσίας για μια δραστηριότητα... εξ ορισμού παράνομη. Το σχέδιο νόμου θέτει ως κόκκινη γραμμή για την ανέγερση των προς νομιμοποίηση κατασκευών την 28η Ιουλίου 2011, ημερομηνία που θέτουν οι τρεις νόμοι για τα αυθαίρετα (που μέχρι σήμερα εξαιρούν τα αυθαίρετα στον αιγιαλό). Μετά το «συγχωροχάρτι» του υπουργού, η δραστηριότητα που ασκούνταν παράνομα θα μπορεί να συνεχιστεί κανονικά. Η διάταξη αυτή ουσιαστικά αφορά την πλειονότητα όσων ξενοδοχείων βρίσκονται σε παράκτιες περιοχές και έχουν «επεκτείνει» τις εγκαταστάσεις τους μέχρι το κύμα είτε με τσιμέντωμα για την κατασκευή συνοδευτικών εγκαταστάσεων (μπαρ, γήπεδα κ.λπ.) είτε μέσω επιχώσεων και παράνομων διαμορφώσεων. Επομένως, κάθε είδους διαχρονικές παρανομίες θα παγιωθούν, αλλάζοντας την εικόνα του αιγιαλού, ενός κοινόχρηστου αγαθού, για πάντα.

Παρασκευή 5 Απριλίου 2019

Το ««πόρισμα σοφών» για την πυρκαγιά στο Μάτι» δεν είναι «πόρισμα» «Ανεξάρτητης Επιτροπής» αλλά «πόρισμα» «Εξαρτημένης Επιτροπής»

Το ««πόρισμα σοφών» για την πυρκαγιά στο Μάτι» δεν είναι «πόρισμα» «Ανεξάρτητης Επιτροπής» αλλά «πόρισμα» «Εξαρτημένης Επιτροπής»



Περιβάλλον: Βγήκε το «πόρισμα» των «σοφών» για την πυρκαγιά στο Μάτι. Το διάβασες;
Αρχιτέκτονας: Το διάβασα.
Περιβάλλον: Τι έχεις να πεις;.
Αρχιτέκτονας: Τίποτε 
Περιβάλλον: Μα είναι το «πόρισμα» της «Ανεξάρτητης Επιτροπής για την διερεύνηση των αιτιών των πυρκαγιών» 
Αρχιτέκτονας: Πρώτα –πρώτα να διαβάζεις προσεχτικά. Είναι το «πόρισμα» της Επιτροπής που ονομάστηκε «Ανεξάρτητη». - Απόφαση Πρωθυπουργού Αριθμ.Υ60/2018 (ΦΕΚ 3937/Β/10-9-2018) – Σύσταση Επιτροπής με την ονομασία «Ανεξάρτητη Επιτροπή για τη διερεύνηση των αιτιών των πυρκαγιών» - και στο άρθρο 1 αναφέρονται και τα ονόματα των μελών της Επιτροπής. Εδώ είναι η Απόφαση διάβασέ την https://www.e-nomothesia.gr/kat-pyrkagies-emprismoi-purosbestiko-soma/apophase-prothupourgou-u60-2018.html
Περιβάλλον: Τι θες να πεις;
Αρχιτέκτονας: Το «Ανεξάρτητη» δεν ισχύει. Είναι «εξαρτημένη». Όλα τα υπόλοιπα είναι «κουραφέξαλα» όπως λέμε στη γλώσσα μας. Ξέρεις κάθε φορά που «θάβουμε νεκρούς» το ίδιο γίνεται. Η Κυβέρνηση Συγκροτεί μια «Επιτροπή», προσεκτικά επιλεγμένη, της αναθέτει την «διερεύνηση των αιτιών», η «Επιτροπή» «μελετά σε βάθος το πρόβλημα» και βγάζει το «πόρισμα». που τυπώνεται σε χαρτί πολυτελείας σαν το σημερινό, με χρώματα επιλεγμένα με μεγάλη προσοχή –πράσινο και πορτοκαλί - στην περίπτωση μας, με περιθώρια μεγάλα για να πιάσει περισσότερες σελίδες, παραδίδεται στους αρμόδιους, οι οποίοι πάντα δηλώνουν ότι «θα λάβουν νομοθετικές πρωτοβουλίες». Όταν οι «νεκροί» είναι λίγοι «κάτω από 100», τα «πορίσματα» ανατίθενται στους «ντόπιους εξαρτημένους», αυτή τη φορά όμως που ξεπέρασαν τους 100 φέραμε και «ξένους εξαρτημένους».
Περιβάλλον: Τι εννοείς;

Με 10.000€ φορολογητέο εισόδημα απομένουν μόλις 238€ το μήνα στον αυτοαπασχολούμενο μηχανικό

Αχ και να έκανε κάτι το ΤΕΕ για όλα αυτά, πέρα από διαπιστώσεις


Το ΤΕΕ παρουσιάζει σήμερα συγκεκριμένα παραδείγματα, ανά κατηγορία εισοδήματος, που αποδεικνύουν με τον πιο γλαφυρό τρόπο την αναποτελεσματικότητα και τον παραλογισμό του νέου ασφαλιστικού και φορολογικού συστήματος.

Ο Πρόεδρος του ΤΕΕ Γιώργος Στασινός δήλωσε σχετικά:

«Η πραγματικότητα που βιώνουν οι μηχανικοί, είτε είναι μισθωτοί είτε είναι ελεύθεροι επαγγελματίες, είναι απελπιστική. Η φορολογία και οι ασφαλιστικές εισφορές δημεύουν το εισόδημα. Οι μηχανικοί και ιδίως οι ελεύθεροι επαγγελματίες, που σήμερα δεν έχουν δουλειές, αγωνίζονται να πληρώσουν απλά και μόνο τις υποχρεώσεις τους.

Και αυτό είναι πιο τραγικό για όσους, δηλαδή τους περισσότερους, έχουν μικρό εισόδημα. Με τις νέες εισφορές για επικουρική κάλυψη και τα αναδρομικά παλιότερων ετών, που προστίθενται στις εισφορές του ΕΦΚΑ και τη φορολογία, η συνολική επιβάρυνση δεν ξεπερνά απλώς το 100% του εισοδήματος. Πρέπει να δανειστούν για να πληρώσουν το κράτος!

Σημειώνεται ότι σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, τρεις στους τέσσερις, το 74,7%, των ελεύθερων επαγγελματιών δήλωσε εισοδήματα έως 10.000 ευρώ.

Για όσους δεν γνωρίζουν και λένε διάφορα, ο μηχανικός σήμερα δεν έχει περιθώρια να αποκρύψει εισοδήματα. Οι αμοιβές, οι κρατήσεις, οι οικοδομικές άδειες, τα ενεργειακά πιστοποιητικά, τα αυθαίρετα, τα τοπογραφικά, όλες οι εργασίες σχεδόν υλοποιούνται ηλεκτρονικά μέσα από βάσεις δεδομένων και πληρωμές μέσω τραπεζών.

Το νέο ασφαλιστικό και φορολογικό σύστημα είναι δημευτικό και μη βιώσιμο. Οδηγεί εκτός επαγγέλματος χιλιάδες καταρτισμένους επιστήμονες. Κινδυνεύουμε να μείνει η χώρα χωρίς μηχανικούς. Ήδη περισσότεροι από το 80% των ελεύθερων επαγγελματιών μηχανικών έχει ληξιπρόθεσμες ασφαλιστικές εισφορές.

Δεν μπορούμε να συνεχίσουμε έτσι. Δεν μπορούμε να επιβιώσουμε. Η κυβέρνηση πρέπει ΤΩΡΑ να αλλάξει το θεσμικό πλαίσιο.

Καταθέσαμε συγκεκριμένες προτάσεις, μαζί με τους άλλους επιστημονικούς φορείς, ακόμη και στο πλαίσιο αυτού του τραγικού συστήματος, για να βελτιωθεί, έστω, η κατάσταση. Ζητάμε γενναίες και σοβαρές αλλαγές. Και ρύθμιση των ληξιπρόθεσμων οφειλών με ουσιαστικό τρόπο, για να επανεκκινήσει η οικονομία.

Για να μη ψάχνουμε κάθε χρόνο δανεικά για να πληρώσουμε τις υποχρεώσεις μας. Για να μη γινόμαστε, υποχρεωτικά, με ευθύνη του κράτους, μπαταχτσήδες. Είμαστε επιστήμονες, έχουμε αξιοπρέπεια. Δεν ζητάμε χάρη, ζητάμε μόνο σεβασμό στη δουλειά μας.»

Τα παραδείγματα που επεξεργάστηκε το ΤΕΕ με βάση το επίπεδο ετήσιου εισοδήματος και τα πραγματικά ειδοποιητήρια που λαμβάνουν οι μηχανικοί, είναι χαρακτηριστικά:

Μηχανικός με καθαρό φορολογητέο εισόδημα κατά το 2018  5.000,00
Φορολογική επιβάρυνση1.650,00
ΕΦΚΑ 2019: 185,17 Χ122.222,40
ΕΤΕΑΕΠ 2019 (+αναδρομικά) 114,43 Χ 121.369,56
Αναδρομικά ΤΣΜΕΔΕ ν.3986/11(εξάμηνα) 348,42Χ2   696,84
Ετήσιο Αποτέλεσμα:  -938,80
Μηχανικός με καθαρό φορολογητέο εισόδημα κατά το 201810.000,00
Φορολογική επιβάρυνση  2.850,00
ΕΦΚΑ 2019: 185,17 Χ12  2.222,40
ΕΤΕΑΕΠ 2019 (+αναδρομικά) 114,43 Χ 12  1.369,56
(Αναδρομικά ΤΣΜΕΔΕ ν.3986/11) 348,42Χ2     696,84
Ετήσιο Αποτέλεσμα:  2.861,12
Μηνιαίο διαθέσιμο:     238,43
Μηχανικός με καθαρό φορολογητέο εισόδημα κατά το 201815.000,00
Φορολογική επιβάρυνση  4.016,00
ΕΦΚΑ 2019: 203,49 Χ 12  2.441,84
ΕΤΕΑΕΠ 2019 (+αναδρομικά) 114,43 Χ 12  1.369,56
(Αναδρομικά ΤΣΜΕΔΕ ν.3986/11) 348,42Χ2     696,84
Ετήσιο Αποτέλεσμα:  6.475,76
Μηνιαίο διαθέσιμο:     539,65

ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ: Σχετικά με το υπό διαβούλευση Σχέδιο Νόμου «Εθνικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης»

Π.Ο. Ε.Μ.Δ.Υ.Δ.Α.Σ.
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ

ΕΝΩΣΕΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΔΙΠΛΩΜΑΤΟΥΧΩΝ ΑΝΩΤΑΤΩΝ ΣΧΟΛΩΝ


Μαυρομματαίων 17, 104 34 ΑΘΗΝΑ
τηλ: 210-88.16.583 fax: 210-82.59.410 e-mail: emdydas@tee.gr URL: www.emdydas.gr
Αθήνα, 4-4-2019
Αρ. Πρωτ. : 7764

Προς: 1. Υπουργό Οικονομίας και Ανάπτυξης κ. Δραγασάκη
2. Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ. Σπίρτζη Χρ.
Κοιν.: 1. Πρόεδρο και ΔΕ ΤΕΕ
2. A’ Βάθμιες ΕΜΔΥΔΑΣ

Θέμα : Σχετικά με το υπό διαβούλευση Σχέδιο Νόμου «Εθνικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης».

Κοι Υπουργοί
Η ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ αποτελεί την Ομοσπονδία που εκπροσωπεί το σύνολο των Διπλωματούχων Μηχανικών του Δημοσίου Τομέα (Υπουργεία, ΝΠΔΔ, ΟΤΑ Α και Β βαθμού). Όπως θα γνωρίζετε η θέση των Διπλωματούχων Μηχανικών στο σχεδιασμό και στην παραγωγή των Δημόσιων Τεχνικών Έργων είναι κομβική. Απευθυνόμαστε σε εσάς ώστε να σας θέσουμε τις παρατηρήσεις μας σχετικά με το υπό διαβούλευση Σχέδιο Νόμου «Εθνικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης» (http://www.opengov.gr/ypoian/?p=10203).
Τα Δημόσια έργα είναι ένας από τους σημαντικότερους τομείς που συμβάλλουν στην ανάπτυξη μιας χώρας, στην αύξηση του ΑΕΠ και στη δημιουργία θέσεων εργασίας. Θα όφειλαν να εκσυγχρονίζουν και να συντηρούν τις υποδομές της χώρας, να προστατεύουν το περιβάλλον και να δημιουργούν προϋποθέσεις για περαιτέρω ανάπτυξη.
Τα τελευταία χρόνια o αριθμός των δημοσίων έργων που εκτελούνται στη χώρα μας, μειώνεται συνεχώς. Σημαντικός παράγοντας στη παραγωγή δημοσίων έργων είναι το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων (ΠΔΕ). Ο σχεδιασμός και εξέλιξη του ΠΔΕ έχουν σημαντικές κοινωνικές, οικονομικές και αναπτυξιακές επιπτώσεις.
Όλα όμως τα τελευταία χρόνια της κρίσης το ΠΔΕ μειώνεται συνεχώς.
- Το 2010 οι προϋπολογισθείσες δαπάνες του ΠΔΕ κατέληξαν στα 8,454 δισ. ευρώ, έναντι πρόβλεψης για 9,2 δισ. ευρώ. Απώλεια: 746 εκατ. ευρώ.
- Το 2011 ο αρχικός λογαριασμός των 8,5 δισ. ευρώ μπήκε επανειλημμένα στην προκρούστεια κλίνη και κατέληξε στα 6,608 δισ. ευρώ. Η απώλεια εκτοξεύθηκε στα 1,892 δισ. ευρώ.
- Το 2012 τα 7,7 δισ. ευρώ της αρχικής πρόβλεψης συρρικνώθηκαν σε 6,122 δισ. ευρώ. Δηλαδή, χάθηκαν 1,578 δισ. ευρώ.
- Το 2013 η αρχική πρόβλεψη για 6,85 δισ. ευρώ «ψαλιδίστηκε» κατά 200 εκατ. ευρώ.
- Το 2014 ο προϋπολογισμός είχε προβλέψει 6,8 δισ. ευρώ, όμως διατέθηκαν 6,592 δισ. ευρώ, ήτοι 208 εκατ. ευρώ λιγότερα.
- Το 2015 το ΠΔΕ περιορίστηκε στα 6,4 δισ. ευρώ, έκλεισε εντός στόχου.
- Το 2016 η πρόβλεψη για 6,75 δισ. ευρώ «κουρεύτηκε» στα 6,284 δισ. ευρώ.

Πέμπτη 4 Απριλίου 2019

70 χρόνια ΝΑΤΟ: αντιΝΑΤΟϊκή καμπάνια




Συμμετέχουμε στις αντινατοϊκές κινητοποιήσεις στις 6 και 14 Απρίλη
ΑΘΗΝΑ, 6/4, 1μ.μ. ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΣΤΑ ΠΡΟΠΥΛΑΙΑ ΚΑΙ ΠΟΡΕΙΑ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΗ ΠΡΕΣΒΕΙΑ

Σε λίγες ημέρες κλείνουν επτά δεκαετίες από την ίδρυση της Βορειοατλαντικής Συμμαχίας στις 4 Απριλίου 1949, με επίσημο στόχο «την άμυνα των χωρών της Δύσης απέναντι στην ΕΣΣΔ». Μια συμμαχία κατ’ όνομα αμυντική, η οποία όμως από τη γέννησή της δεν αποτελούσε παρά την προκάλυψη και την υποστήριξη για την αμερικανική επιθετικότητα σε παγκόσμιο επίπεδο όπως στον πόλεμο της Κορέας και του Βιετνάμ, ένα εργαλείο για την επιβολή της ιμπεριαλιστικής κυριαρχίας των ΗΠΑ και των συμμάχων τους στους λαούς.

Η πορεία μετεξέλιξης του ΝΑΤΟ σηματοδοτήθηκε με την απόφαση της Συνόδου Κορυφής της Ουάσιγκτον το 1999, με το «νέο δόγμα», που απέβαλε το φύλλο συκής της «κοινής άμυνας» των κρατών της δύσης απέναντι στο σοσιαλιστικό στρατόπεδο, νομιμοποιώντας την άμεση στρατιωτική εμπλοκή του σε εμπόλεμες περιοχές και τη δημιουργία ενός παγκόσμιου πολιτικοστρατιωτικού σχηματισμού, θεματοφύλακα του ιμπεριαλισμού. Στη Σύνοδο Κορυφής των χωρών του ΝΑΤΟ στη Λισαβόνα (19-20 Νοεμβρίου 2010), διατυπώθηκε η «νέα στρατηγική αντίληψη» του ιμπεριαλιστικού οργανισμού, με στόχο να γίνει μια «Στρατιωτική Ζώνη Σένγκεν», μια στρατιωτική ενοποίηση των κρατών-μελών που θα παρακάμπτει οποιοδήποτε εμπόδιο στη μετακίνηση στρατευμάτων, ώστε να είναι ικανό να «καταπολεμήσει την τρομοκρατία» και να «διαχειριστεί κρίσεις πέρα από τα σύνορά του».

Τα τελευταία 30 χρόνια, οι δυνάμεις του ΝΑΤΟ, εμπλέκονται ενεργά:
Στη διάλυση της Γιουγκοσλαβίας μέσω της υπόθαλψης του βοσνιοκροατικού και αλβανικού εθνικισμού και το βομβαρδισμό της Σερβίας το 1999.
Στην εισβολή στο Αφγανιστάν το 2001, με πρόσχημα τον «πόλεμο κατά της τρομοκρατίας» μετά την 11η Σεπτεμβρίου. Στην πραγματικότητα οι Αμερικάνοι πολεμούν το τέρας της Αλ Κάιντα που οι ίδιοι δημιούργησαν για να «απελευθερώσουν» το Αφγανιστάν από την ΕΣΣΔ. Έκτοτε η χώρα είναι υπό νατοΐκή κατοχή.

Διορία για το γκρέμισμα του τοίχου που φράζει το ρέμα Πικροδάφνης


Στο βάθος, ο τοίχος που εμποδίζει τα νερά που κατεβαίνουν από το βουνό να μπουν στην εγκιβωτισμένη κοίτη της ΠικροδάφνηςΦωτ. Δημήτρης Θεοδοσόπουλος - «ΓΕΩΜΥΘΙΚΗ» 


Η διορία που έδωσαν προς τις αρμόδιες υπηρεσίες φορείς που δραστηριοποιούνται στην προστασία του ρέματος της Πικροδάφνης και τη σωτηρία των ρεμάτων συνολικότερα, σύμφωνα με την οποία θα γκρεμίσουν μόνοι τους την Κυριακή 7 Απριλίου τον τοίχο με τον οποίο έχει κλειστεί ο υπογειοποιημένος αγωγός της Πικροδάφνης και εμποδίζει την είσοδο των νερών στο ρέμα που κατεβάζει το φαράγγι του Καρέα, φαίνεται ότι είχε αποτελέσματα, αφού προκάλεσε επιτέλους την κινητοποίηση της Περιφέρειας Αττικής.

Οπως είχε αποκαλύψει η «Εφ.Συν.» (βλ. «Το ποτάμι δεν γυρίζει πίσω...», 2/1/2019), ο μυστηριώδης και αγνώστου κατασκευαστή τοίχος είχε ανακαλυφθεί από μια ομάδα εξερευνητών κατά τη διάρκεια οδοιπορικού – αυτοψίας που πραγματοποίησαν στο υπογειοποιημένο τμήμα της κεντρικής κοίτης της Πικροδάφνης στην Ηλιούπολη.

Στις 3 Δεκεμβρίου 2018 οι φορείς κατήγγειλαν σε όλες τις αρμόδιες υπηρεσίες και στον Δήμο Ηλιούπολης την ύπαρξη του χτισμένου από τσιμεντόλιθους τοίχου, ο οποίος βάζει σε κίνδυνο όλη την περιοχή σε περίπτωση ιδιαίτερα έντονης βροχόπτωσης που μπορεί να προκαλέσει μεγάλο πλημμυρικό γεγονός.

Μια ενδεχόμενη πλημμύρα στη συγκεκριμένη περιοχή θα έθετε σε μεγάλο κίνδυνο τη λεωφόρο Πατριάρχου Γρηγορίου, που έχει μεγάλη κατηφορική κλίση και μήκος και οδηγεί στην κεντρική λεωφόρο της Αγίας Μαρίνας.

Εκτοτε, έπειτα από συνεχόμενη αλληλογραφία χωρίς ουσιαστικό αποτέλεσμα, οι φορείς αποφάσισαν να αναλάβουν δράση μόνοι τους την Κυριακή 7 Απριλίου, απομακρύνοντας τα μπάζα που έχουν συσσωρευτεί μπροστά από τον κλειστό αγωγό του ρέματος και γκρεμίζοντας τον τοίχο που εμποδίζει τη ροή των νερών στην Πικροδάφνη. Την απόφασή τους κοινοποίησαν σε όλες τις αρμόδιες υπηρεσίες της Περιφέρειας Αττικής, του Δήμου Ηλιούπολης και της Αποκεντρωμένης Διοίκησης.

Αποτέλεσμα αυτών των ενεργειών ήταν η απάντηση του αντιπεριφειάρχη Περιβάλλοντος και κλιματικής αλλαγής, Νάσου Αναγνωστόπουλου, ο οποίος ανέφερε ότι η Περιφέρεια Αττικής θα αποστείλει συνεργείο αύριο για την απομάκρυνση των φερτών υλικών και κατασκευών που εμποδίζουν την απρόσκοπτη ροή του νερού με την παράλληλη διασφάλιση της μη προσβασιμότητας στο κοινό εντός του κλειστού αγωγού.

Ωστόσο, διατηρώντας επιφυλάξεις απέναντι στις υποσχέσεις της Περιφέρειας, οι φορείς συνεχίζουν να καλούν τους πολίτες την Κυριακή 7 Απριλίου 2019 και ώρα 11 π.μ., στο τέλος του πάρκινγκ του γηπέδου ΔΙΑΝΑ στην Ηλιούπολη, που βρίσκεται στο τέρμα της Πατριάρχου Γρηγορίου, προκειμένου να προχωρήσουν στον καθαρισμό της περιοχής, στο γκρέμισμα του τοίχου και στην πραγματοποίηση πικ-νικ στην κοίτη της Πικροδάφνης, εφόσον η Περιφέρεια Αττικής δεν υλοποιήσει όσα υποσχέθηκε.

Στην παρέμβαση για το γκρέμισμα του τοίχου καλούν η Κίνηση Πολιτών Ηλιούπολης, η πολιτιστική ομάδα Κίνητρον, η Οικολογική Συμμαχία για την Περιφέρεια Αττικής, η Κίνηση για την Προστασία και την Ανάδειξη του Μεγάλου Ρέματος Ραφήνας, η ομάδα έρευνας, μελέτης και εξερεύνησης ΓΕΩΜΥΘΙΚΗ, η ομάδα ΙΛΙΣ-SOS, το Δίκτυο Πολιτών για τη διάσωση του ρέματος της Πικροδάφνης, η Πρωτοβουλία πολιτών για την προστασία του Υμηττού, το πρότζεκτ Μικρογεωγραφίες και το Διάσπαρτο Ανοιχτό Μουσείο Αττικής SOMA.

Η απάντηση στη νοθεία, στον εργοδοτικό και κυβερνητικό συνδικαλισμό, είναι η προσφυγή στα δικαστήρια;

 του Δημήτρη Κάβουρα 

Ταξικός συνδικαλισμός με τις πλάτες του κράτους; Η απάντηση στη νοθεία, στον εργοδοτικό και κυβερνητικό συνδικαλισμό, είναι η προσφυγή στα δικαστήρια;

Το 37ο Συνέδριο της ΓΣΕΕ δεν πραγματοποιήθηκε τελικά στην καθορισμένη ημερομηνία. Η κινητοποίηση των δυνάμεων του ΠΑΜΕ, η είσοδος τους στο χώρο του Συνεδρίου και οι διαδηλώσεις στο χώρο που θα διεξάγονταν, οδήγησαν στη ματαίωσή του.

Η δικαιολογία για αυτήν την παρέμβαση του ΠΑΜΕ ήταν οι νόθοι αντιπρόσωποι, τους οποίους προσδιόρισε το ίδιο σε 53 τον αριθμό (αριθμός που αντιστοιχεί σε περίπου 53.000 ψηφίσαντες), και η απαίτησή του ήταν να μην γίνουν δεκτοί στο Συνέδριο.

Φυσικά και σε αυτό το Συνέδριο-παρωδία υπήρχαν νόθοι αντιπρόσωποι, όπως υπήρχαν και πολλοί κατασκευασμένοι αντιπρόσωποι οι οποίοι αποτελούν μέρος της μεγάλης βιομηχανίας παραγωγής αντιπροσώπων από σωματεία-φαντάσματα, από ανύπαρκτα σωματεία-σφραγίδες τα οποία υπάρχουν μόνο στα χαρτιά, μόνο και μόνο για να παράγουν αντιπροσώπους για τα Εργατικά Κέντρα και τις Ομοσπονδίες, οι οποίες με τη σειρά τους παράγουν αντιπροσώπους για τη ΓΣΕΕ. Το φαινόμενο αυτό δεν είναι τωρινό. Πολλά χρόνια τώρα συμβαίνει και αφορά σε όλες τις δυνάμεις που συμμετέχουν στη Διοίκηση της ΓΣΕΕ. Όπως για πολλά χρόνια τώρα τα Συνέδρια της ΓΣΕΕ γίνονται σε 5στερα ξενοδοχεία.

Η διπλοψηφίες σε πολλά σωματεία, η νοθεία στις εκλογικές διαδικασίες, η νόθευση των εκλογικών καταλόγων, οι διπλοί και τριπλοί εκλογικοί κατάλογοι, το στήσιμο σωματείων με μοναδικό σκοπό την παραγωγή αντιπροσώπων, αποτελεί χρόνιο πρόβλημα του κινήματος και μόνιμο «καθήκον» των δυνάμεων του κυβερνητικού, του εργοδοτικού, του αστικού συνδικαλισμού και των δυνάμεων αστικής επιρροής. Πρόκειται για εκφυλισμό, σήψη και παρακμή των δυνάμεων αυτών, που η γραμμή, η λειτουργία και η πρακτική τους φυσικά επηρεάζει συνολικά το συνδικαλιστικό κίνημα.

Τετάρτη 3 Απριλίου 2019

Οικολογική καταστροφή στη Στροφυλιά: 2.000 στρέμματα παρθένου δάσους μετατράπηκαν σε στάχτη

Οικολογική καταστροφή στη Στροφυλιά: 2.000 στρέμματα παρθένου δάσους μετατράπηκαν σε στάχτη


Ένα από τα ωραιότερα σημεία της Ελλάδος και ένα διαμάντι για την Βόρεια Πελοπόννησο και την δυτική Ελλάδα, δεν θα είναι από εδώ και στο εξής το ίδιο.
news24703 Απριλίου 2019 13:50

Ανυπολόγιστη είναι η καταστροφή που έχει υποστεί το οικοσύστημα της Στροφυλιάς και το δάσος της από την πυρκαγιά που ξέσπασε το απόγευμα της Τρίτης.

Η Πυροσβεστική Υπηρεσία συνεχίζοντας την μάχη της κατάσβεσης έχει καταφέρει να κρατήσει υπό έλεγχο το πύρινο μέτωπο και τις αναζωπυρώσεις του σε διάφορα σημεία. Ακόμα, ωστόσο, είναι νωρίς για να προβεί σε εκτιμήσεις για το μέγεθος της καταστροφής.

Όπως αναφέρει το Patrasevents.gr, η φωτιά άφησε πίσω της εκατοντάδες στρέμματα στάχτης και το Κουνουπελάκι δεν υπάρχει, κάτι που σίγουρα θα επηρεάσει και το υπόλοιπο οικοσύστημα της Στροφυλιάς. Ένα από τα ωραιότερα σημεία της Ελλάδος και ένα διαμάντι για την Βόρεια Πελοπόννησο και την δυτική Ελλάδα, δεν θα είναι από εδώ και στο εξής το ίδιο.
PATRASEVENTS.GR PATRASEVENTS.GR

Θεματικές συζητήσεις σχετικά με τις εξορύξεις και την ενέργεια


Η Πρωτοβουλία Αθήνας ξεκινά κύκλο θεματικών συζητήσεων

Η Πρωτοβουλία Αθήνας ενάντια στις εξορύξεις υδρογονανθράκων ξεκινά έναν πρώτο κύκλο θεματικών συζητήσεων -με αντικείμενο θέματα που σχετίζονται με τις εξορύξεις-, στο πλαίσιο της τεκμηρίωσης θέσεων και της αυτομόρφωσης. Οι συζητήσεις θα είναι ανοιχτές σε όσους ενδιαφέρονται και επιθυμούν να συμβάλλουν σε αυτήν την προσπάθεια. Οι ημερομηνίες και ο χώρος διεξαγωγής των συζητήσεων θα ανακοινώνεται έγκαιρα.

Ο κύκλος θα ξεκινήσει με την πρώτη θεματική ενότητα, την Πέμπτη 4 Απρίλη, στις 19:30, στο Αυτοδιαχειριζόμενο κυλικείο της Νομικής, με θέμα:

«Οι ιδεολογικές αφηγήσεις που σχετίζονται με τις εξορύξεις (ανάπτυξη, πλούτος, ευημερία, ανεξαρτησία κλπ.). Οι αιτίες του ενεργειακού «παροξυσμού», οι τάσεις στην παραγωγή και κατανάλωση ενέργειας, ο ρόλος των ορυκτών καυσίμων. Η οικολογική πτυχή των πολιτικών και κοινωνικών αγώνων και το αφήγημα της κλιματικής αλλαγής».

Θα ακολουθήσουν οι συζητήσεις στις παρακάτω θεματικές ενότητες:

2η θεματική ενότητα 

Οι ενεργειακοί σχεδιασμοί στον ελλαδικό χώρο, στο πλαίσιο των κοινωνικο-οικονομικών αλλαγών, που έχουν συντελεστεί και συντελούνται. Ο ιδιαίτερος ρόλος της έρευνας και εκμετάλλευσης υδρογονανθράκων στους εταιρικούς και κρατικούς σχεδιασμούς. Συσχέτιση με τους υποτιθέμενους εναλλακτικούς σχεδιασμούς στους τομείς του φ.α., των ΑΠΕ και των δικτύων μεταφοράς.

3η θεματική ενότητα 
Η γεωστρατηγική των υδρογονανθράκων, οι διεθνείς ανταγωνισμοί και η θέση της Ελλάδος στη νοτιο-ανατολική Μεσόγειο και στα Βαλκάνια.

4η θεματική ενότητα 
Οι συμβάσεις παραχώρησης για έρευνα και εκμετάλλευση υδρογονανθράκων στην Ελλάδα, το νομικό καθεστώς τους, οι περιβαλλοντικές δεσμεύσεις, τα οικονομικά ανταλλάγματα.

5η θεματική ενότητα 
Τεχνικά χαρακτηριστικά των έργων έρευνας και εξόρυξης Υ/Α, η πρακτική του fracking. Οι περιβαλλοντικές και κοινωνικές επιπτώσεις των εξορύξεων υδρογονανθράκων, από τη φάση των ερευνών ως το τελικό στάδιο. Αξιολόγηση και κωδικοποίηση της υπάρχουσας εμπειρίας.

6η θεματική ενότητα 
Οι βασικές αρχές μιας άλλης αντίληψης στον τομέα της παραγωγής και διαχείρισης της ενέργειας. Κωδικοποίηση πρακτικών που μπορούν να λειτουργήσουν και άμεσα και στο μεταβατικό στάδιο. Περιγραφή ενός πλαισίου κοινής αναφοράς των συλλογικοτήτων, που δραστηριοποιούνται στα διάφορα «μέτωπα» της ενέργειας.

Ειδικό Χωρικό Σχέδιο της εταιρείας Regency για την μετεγκατάσταση του Καζίνο Πάρνηθας


Για την αυριανή συνεδρίαση στο Υπουργείο Περιβάλλοντος για το θέμα μεταφοράς του Καζίνο Πάρνηθας στην λ. Κηφισίας

Αύριο Τετάρτη 3/4, το ΚΕΣΥΠΟΘΑ του Υπουργείου Περιβάλλοντος, συζητάει το Ειδικό Χωρικό Σχέδιο της εταιρείας Regency (συμφερόντων Λασκαρίδη- Κόκκαλη) για την μετεγκατάσταση του Καζίνο Πάρνηθας στην λ. Κηφισίας στα όρια των Δήμων Αμαρουσίου, Χαλανδρίου.

Η εικόνα που παραθέτουμε είναι ενδεικτική για τα σχέδια της εταιρείας: 20.000 τ.μ. δόμησης, 10 στρέμματα κάλυψη με μπετό και 4 όροφοι. Στην γωνίτσα μπορείτε να δείτε τους "ελεύθερους χώρους" που διατυμπάνιζε τόσο καιρό η εταιρεία.

Το σχέδιο για Καζίνο είναι καταστροφικό. Πέρα από το ζήτημα του τζόγου, καταστρέφει από πολεοδομική άποψη όλη την ευρύτερη περιοχή.
Επιδιώκει να εντείνει ακόμα περισσότερο τον υπερτοπικό χαρακτήρα της περιοχής, καθιστώντας βέβαιη την πλήρη αλλοίωση των γειτονικών περιοχών κατοικίας, 

Εξασφαλίζει ότι οι γύρω γειτονιές θα γονατίσουν από τον διαρκή κυκλοφοριακό φόρτο 24/7, που πλέον, πέρα από τις εργάσιμες ώρες, πια θα υπάρχει επαυξημένος και τις ώρες ανάπαυσης

Έναν αδόμητο χώρο περίπου 50 στρεμμάτων, σε μια περιοχή που βίωσε το ατέλειωτο μπετό των Ολυμπιακών Αγώνων και του "θαύματος Βωβού", τον μετατρέπει σε ένα έκτρωμα, μπροστά στο οποίο τα σημερινά γειτονικά κτήρια θα μοιάζουν οπτικά, περιβαλλοντικά και αισθητικά πταίσματα.

ΜΟΝΗ ΛΥΣΗ Ο ΑΓΩΝΑΣ ΓΙΑ ΝΑ ΜΠΛΟΚΑΡΙΣΤΕΙ ΤΟ ΚΑΖΙΝΟ.
ΔΕΝ ΕΧΟΥΜΕ ΝΑ ΕΛΠΙΖΟΥΜΕ ΤΙΠΟΤΑ ΑΠΟ ΤΙΣΚΥΒΕΡΝΗΣΕΙΣ ΠΟΥ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΑ ΕΠΕΒΑΛΛΑΝ ΤΗΝ ΜΕΤΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΚΑΙ ΤΙΣ "ΑΝΤΙΠΟΛΙΤΕΥΣΕΙΣ" ΠΟΥ ΕΦΤΙΑΞΑΝ ΤΟ ΘΕΣΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΓΙΑ ΝΑ ΧΤΙΖΟΝΤΑΙ ΤΕΤΟΙΑ ΕΚΤΡΩΜΑΤΑ .

ΕΝΩΤΙΚΟΣ ΑΓΩΝΑΣ ΜΕΧΡΙ ΤΕΛΟΥΣ

ΑΓΩΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗ ΖΩΗ ΜΑΣ

ΑΓΩΝΑΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΓΕΙΤΟΝΙΕΣ ΜΑΣ

ΟΛΟΙ ΑΥΡΙΟ ΣΤΙΣ 9.00 στο ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ (Αμαλιάδος 17, Αμπελόκηποι),
μαζί με τους συλλόγους και τους φορείς της περιοχής που θα καταθέσουν τα υπομνήματά τους.

Πρωτοβουλία Πολιτών
"Χαλάνδρι Ενάντια"

Τρίτη 2 Απριλίου 2019

Κατασχέσεις σε 816.721 τραπεζικούς λογαριασμούς από την ΑΑΔΕ

Από iskra
Μόνο 3,5 στα 100 ευρώ ληξιπρόθεσμων οφειλών έχουν ενταχθεί σε ρυθμίσεις

Χέρι σε 816.721 τραπεζικούς λογαριασμούς φορολογουμένων – οφειλετών της Εφορίας έβαλε το 2018 ο εισπρακτικός μηχανισμός της ΑΑΔΕ.

Αν και ο αριθμός των κατασχέσεων στα χέρια τρίτων εμφάνισε μείωση κατά 52,5% σε σχέση με το 2017 οι εισπράξεις εκτοξεύτηκαν στα ύψη μέσω των στοχευμένων κατασχέσεων που διενεργούντα με την εφαρμογή του Μητρώου Τήρησης Τραπεζικών Λογαριασμών. Την ίδια ώρα οι υποθήκες που έβαλε η ΑΑΔΕ για ληξιπρόθεσμες υποχρεώσεις ανήλθαν σε 8.350 με αύξηση 97,8% έναντι των 4.222 του 2017.

Για το 2019, η ΑΑΔΕ θέτει στόχο την αύξηση του ποσοστού των οφειλετών στους οποίους μπορεί να εφαρμόσει μέτρα αναγκαστικής είσπραξης στο 66% του συνόλου έναντι 64% το 2018.

Τα απολογιστικά στοιχεία της ΑΑΔΕ για το 2018 δείχνουν ότι μόλις 3,5 στα 100 ευρώ ληξιπρόθεσμων υποχρεώσεων προς το δημόσιο έχουν ενταχθεί σε ρυθμίσεις σταδιακής εξόφλησης ενώ από το συνολικό ύψος των 104,365 δις ευρώ παλαιών και νέων ληξιπρόθεσμων υποχρεώσεων το πλέον εισπράξιμο μέρος του περιορίζεται σε μόλις 8,464 δις ευρώ.

Ειδικότερα το 2018, ο ελεγκτικός και εισπρακτικός μηχανισμός της ΑΑΔΕ προχώρησε σε :

– 816.721 κατασχέσεις στα χέρια τρίτων με μείωση 52,5% σε σχέση με τις 1.719.733 παρεμβάσεις του 2017

– 15.884 προγράμματα πλειστηριασμού με μείωση 13,6% σε σχέση με 18.792 το 2017

– 22.298 παραγγελίες κατάσχεσης με μείωση 5,6% έναντι 23.620 το 2017

– 8.350 υποθήκες με αύξηση 97,8% έναντι των 4.222 του 2017.

Πλαίσιο ΡΙΣΤΑΡΤ που κατατέθηκε στη Συνέλευση του ΣΜΤ (27-03-19)

Να σημειωθεί ότι η Συνέλευση αποφάσισε 24ωρη απεργιακή κινητοποίηση του Σωματείου Μισθωτών Τεχνικών, στις 20 Ιούνη 2019



Για τη Διεκδίκηση της Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας. Το σωματείο έχει ορίσει ως βασικό στόχο τη διεκδίκηση της Συλλογικής Σύμβασης. Στο διάστημα που προηγήθηκε από την τελευταία μας συνέλευση, έγιναν ήδη σημαντικές κινήσεις σε αυτή την κατεύθυνση. Το σωματείο μπήκε πρώτη φορά μετά από χρόνια σε μια διαρκή κίνηση με εξορμήσεις και κινητοποιήσεις στους μεγάλους κατασκευαστικούς ομίλους αλλά και σε μελετητικά γραφεία, για να ενημερώσει τους συναδέλφους για την προσπάθεια αυτή, και να τους ενεργοποιήσει. Ο πρώτος γύρος αυτής της προσπάθειας δείχνει και τις προθέσεις της εργοδοσίας. Ο ΣΤΕΑΤ (η εργοδοτική ένωση των τεχνικών εταιριών ανωτέρων τάξεων) κωλυσιεργεί σχετικά με την έναρξη της διαπραγμάτευσης, αμφισβητώντας προσχηματικά την νομιμοποίηση του ΣΜΤ να εκπροσωπεί τους συναδέλφους του κλάδου, παρότι αυτό το ερώτημα δεν υπάρχει ούτε νομικά (δεν νοείται ερώτημα αντιπροσωπευτικότητας πριν συναφθεί Συλλογική Σύμβαση Εργασίας) ούτε ουσιαστικά (υπάρχει το δεδικασμένο της προηγούμενης απόφασης για το ότι είμαστε αντιπροσωπευτικότερο σωματείο από το ΣΤΥΕ, και είναι προφανές ότι το ΣΜΤ έχει περισσότερα μέλη και μέλη πραγματικούς εργαζόμενους του κλάδου στον ιδιωτικό τομέα). Οι εσωτερικές αντιθέσεις της εργοδοσίας (η ΕΛΛΑΚΤΩΡ, όταν της τέθηκε το ζήτημα να υπογράψει επιχειρησιακή σύμβαση μάς δήλωσε ότι θα διαπραγματευτεί αυστηρά μέσω του ΣΤΕΑΤ, ενώ η ΤΕΡΝΑ – παρότι επίσης αρνητική – υποστηρίζει ότι έχει πιο «αυτόνομη» γραμμή σε σχέση με τον ΣΤΕΑΤ) δεν μπορούν πια να αποτελούν δικαιολογία, αφού η πρόταση του Σωματείου για τη Σύμβαση είναι στα χέρια τους πάνω από μισό χρόνο. Την ίδια ώρα ο ΣΕΓΜ (σύνδεσμος μελετητών) δεν προσήλθε καν στις πρώτες διερευνητικές συναντήσεις. Παράλληλα όμως, ΣΤΕΑΤ-ΣΑΤΕ-ΣΕΓΜ έχουν συνάψει πρόσφατα μνημόνιο συνεργασίας για να προωθήσουν τα κοινά συμφέροντά τους. Η «ασυνεννοησία» τους προκύπτει μόνο όταν είναι να συζητήσουν τα δικαιώματα των εργαζομένων.

Η προσπάθειά μας πρέπει να συνεχιστεί και να ενταθεί, για να υπηρετηθούν 2 κατευθύνσεις: Από τη μίανα υπάρξει μια πλατιά ενημέρωση όλων των μελών μας για τη ΣΣΕ, για το τι καλύπτει και κυρίως για τους τρόπους με τους οποίους μπορεί να διεκδικηθεί στους χώρους εργασίας: από τον μεγάλο κατασκευαστικό όμιλο, μέχρι το μικρότερο τεχνικό γραφείο. Από την άλλη να οξύνουμε την πίεση στην εργοδοσία, έχοντας επίγνωση των πραγματικών συσχετισμών στον κλάδο, αλλά προβαίνοντας σε μαχητικές και ταυτόχρονα αποτελεσματικές παρεμβάσεις στην κατεύθυνση αυτή.

Συνεπώς απαιτείται να συνεχιστεί ένας μεσοπρόθεσμος σχεδιασμός που εμπλέκει όλα τα μέλη του σωματείου, θα ανοίγει το σχέδιο Σύμβασης που διεκδικούμε σε όλους τους συναδέλφους και θα συνεχίσει να ασκεί και κεντρικοπολιτική πίεση. Οι εξορμήσεις πρέπει να συνδυάζουν την παρέμβαση στους μεγάλους ομίλους και σε μελετητικά γραφεία (και ειδικά όπου η εκμετάλλευση είναι πιο οξυμένη όπως τα αρχιτεκτονικά γραφεία και τα γραφεία κτηματογράφησης). Ταυτόχρονα, πρέπει να αρχίσουν να συντάσσονται εσωτερικά ενημερωτικά δελτία από το ΔΣ προς τα μέλη του Σωματείου, για να έχουν εικόνα για την πορεία της διαπραγμάτευσης, αλλά και για τα επιχειρήματα της εργοδοσίας.

Η πραγματικότητα για την τράπεζα που ... άντλησε δις από Δημόσια Ταμεία και ιδιώτες, αλλά θα πωληθεί σε ... επενδυτές


Έχουμε πρόεδρο !

Με μεγάλη επιτυχία έκλεισε άλλος ένας κύκλος επεισοδίων του σίριαλ «Μοίρασμα θέσεων στη τράπεζα Αττικής» που χαρακτηρίστηκε από έντονο σασπένς και πολλές σεναριακές ανατροπές. Μετά από κλήση σε εταιρεία υπηρεσιών τηλεφωνικού καταλόγου βρέθηκε ο αριθμός του τηλεφώνου του προτεινόμενου προέδρου και μπόρεσε τελικά να ειδοποιηθεί, ενώ τα φημολογούμενα προβλήματα υγείας θεραπεύτηκαν μονομιάς όπως στις βιβλικές παραβολές. Κατόπιν αυτού, το διοικητικό κενό καλύφθηκε και μπορούμε πλέον να συνεχίσουμε απρόσκοπτα την πορεία μας προς τη νέα ψηφιακή εποχή.



Με την εξέλιξη αυτή έληξε και η περίοδος της ερμαφρόδιτης προεδρίας, όπου τα

δύο καρπούζια είχαν χωρέσει στην ίδια μασχάλη και οι «διακριτοί ρόλοι» είχαν μπει στο γύψο (*)
Με τον τρόπο της, έστω κι από σπόντα, συνέδραμε και η ηγεσία της ΟΤΟΕ η οποία, ματαιώνοντας την προκηρυγμένη απεργία της 20/03, έβγαλε τον πρόεδρο από ένα μεγάλο υπαρξιακό δίλημμα στο οποίο ο φλογερός σοσιαλιστής συνδικαλιστής (**) ερχόταν σε σύγκρουση με το νέας κοπής τραπεζίτη. Αν μη τι άλλο, μπορεί πλέον να υπογράφει και πάλι ο ίδιος τις ανακοινώσεις που γράφει, απαλλάσσοντας από αυτό το άχαρο καθήκον τα ταλαίπωρα μέλη του προεδρείου του ΣΥΤΑ.

Βέβαια, όπως κάθε σαπουνόπερα που σέβεται τον εαυτό της, έτσι και η δική μας δεν πρόκειται να κλείσει εδώ. Ήδη παίζεται το τρέιλερ για τον επόμενο κύκλο με το πρώτο επεισόδιο να εκτυλίσσεται στην επόμενη γενική συνέλευση των μετόχων, τακτική ή έκτακτη. Η αγωνία στρέφεται τώρα στο αν θα παραιτηθεί ο συμπρωταγωνιστής. Εμείς τολμούμε να προβλέψουμε ότι, παρά τις πιέσεις και τις αντιξοότητες, καθώς δεν έχει ολοκληρώσει ακόμα το θεόπνευστο έργο της σωτηρίας της Τράπεζας και ορμώμενος από ανιδιοτελή κίνητρα, τελικά θα μας κάνει τη χάρη να παραμείνει. Αν καταφέρουμε δε να προσελκύσουμε και τον Διευθυντή Εποπτευόμενων Εταιρειών της ΤτΕ μετά από την επικείμενη αποπομπή του, τότε πλέον θα μιλάμε για ένα πανίσχυρο διοικητικό τιμ.

Ακόμα κι αν όλα τα παραπάνω μοιάζουν (και σε μεγάλο βαθμό είναι) φαιδρά, εμείς δε βρίσκουμε και πολλούς λόγους να χαμογελάμε. Επειδή πέρα από τις ίντριγκες και τα κουτσομπολιά, όλοι οι προαναφερόμενοι, σε όποιο στρατόπεδο και αν ανήκαν, είτε φίλα προσκείμενοι στη κυβέρνηση είτε στο περιβάλλον του διοικητή της ΤτΕ, μπορεί μεν μεταξύ τους να είχαν άκρατο ανταγωνισμό, σε ό,τι αφορούσε όμως τους εργαζόμενους -στις «εθελούσιες», στις μειώσεις μισθών, στις εξοντωτικές μεταθέσεις, στην εξωτερίκευση των εργασιών κλπ.- η σύμπνοια ήταν απόλυτη και η ενότητα αρραγής. Το επιβεβαιώνει άλλωστε και το δελτίο της εταιρικής παρουσίασης που παραμένει αναρτημένο στο intranet, όπου ομόφωνα πανηγυρίζουν για την απώλεια 277 από τις 871 θέσεις εργασίας και τη μείωση των αμοιβών προσωπικού κατά 35% τη διετία 2016-2018.

Δευτέρα 1 Απριλίου 2019

Πλεονάσματα εναντίον δημοσίων επενδύσεων

Πλεονάσματα εναντίον δημοσίων επενδύσεων
Η δημιουργική λογιστική στα δημόσια οικονομικά είναι εδώ! Εν πλήρη γνώση μάλιστα των πιστωτών και δη του μηχανισμού που επιτηρεί την Ελλάδα στο πλαίσιο της ενισχυμένης μεταμνημονιακής εποπτείας, «νύχτα» μεταφέρονται κονδύλια ύψους δισεκατομμυρίων από τον ένα κωδικό στον άλλο, μόνο και μόνο ώστε η Ελλάδα να εμφανίζεται «καλός μαθητής» και συνεπής απέναντι στις υποχρεώσεις που ανέλαβε για να εμφανίζει ιλιγγιώδη πρωτογενή πλεονάσματα μέχρι το 2060.

Συγκεκριμένα, κι όπως περιγράφεται με κάθε λεπτομέρεια στη σελίδα 19 στην έκθεση για την Ελλάδα, με ημερομηνία 27 Φεβρουαρίου 2019 (SWD, 2019, 1007 final) που αξιολογεί την πρόοδο επί των διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων και της αποτροπής και διόρθωσης μακροοικονομικών ανισορροπιών, όπου σχολιάζονται οι επιδόσεις της Ελλάδας στην επίτευξη δημοσιονομικών πλεονασμάτων, «ο κύριος υπαίτιος για την τρέχουσα υπεραπόδοση ήταν οι ελλιπείς δαπάνες σε σύγκριση με τα αρχικά όρια των δαπανών, ειδικότερα στις επενδύσεις. Κατά μέσο όρο μόνο 83% των δημοσίων επενδύσεων όπως τίθενται ως όρια στον προϋπολογισμό και κατανέμονται στα υπουργεία δαπανήθηκε πραγματικά την περίοδο 2012-2017. Ξέροντας ότι η συνολική αξία του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων την περίοδο 2012-2017 έφτασε τα 38,01 δισ. ευρώ συνάγεται πώς αφαιρέθηκαν περί τα 6,46 δισ. ευρώ. Περίπου όσο ήταν και το πλεόνασμα του 2018! Κατά συνέπεια, μπορούμε να πούμε ότι το πλεόνασμα του 2018 προήλθε από τα ποσά που σιωπηρά αφαιρέθηκαν από το ΠΔΕ την περίοδο 2012-2017.

Αυτό είναι βαθιά προβληματικό για δύο λόγους», συνεχίζει η έκθεση του κλιμακίου της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. «Πρώτο, παρότι οι δημόσιες επενδύσεις έχουν κατά ένα μέρος ανακάμψει από την πτωτική πορεία κατά τη διάρκεια της κρίσης, οι επενδυτικές ανάγκες της χώρας είναι ακόμη μεγάλες και οι επενδύσεις σε τομείς όπως η παροχή υγείας παραμένουν σημαντικά κάτω από το μέσο όρο της ευρωζώνης (Ελλάδα: 0,05% του ΑΕΠ, ευρωζώνη 0,18%). Δεύτερο, οι πόροι που δε χρησιμοποιούνται θα μπορούσαν να είχαν κατευθυνθεί σε άλλους χρήσιμους σκοπούς, αν η υπολείπουσα δαπάνη είχε διαγνωσθεί αρκετά νωρίς εντός του χρόνου».

Η αποκάλυψη των Ευρωπαίων, παρότι ξεχειλίζει υποκρισίας γιατί δική τους απαίτηση είναι η εμφάνιση των δημοσιονομικών πλεονασμάτων, σημαίνει ότι ακόμη κι από αυτό το συρρικνωμένο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων που περιγράφεται κάθε χρόνο στον κρατικό προϋπολογισμό, ένα κομμάτι κατά μέσο όρο 17% για την 5ετία 2012-2017 μένει αναξιοποίητο και στρέφεται στην κάλυψη του δημοσιονομικού ελλείμματος (παλιότερα) και την εμφάνιση δημοσιονομικού πλεονάσματος (τα τελευταία χρόνια). Τα αποτελέσματα ωστόσο αυτής της δημιουργικής λογιστικής είναι καταστρεπτικά στην πραγματική οικονομία κι έτσι ερμηνεύεται εύκολα το επενδυτικό κενό που υφίσταται στην Ελλάδα κι ανέρχεται σε 15 δις. ευρώ ετησίως, συγκρίνοντας με το επίπεδο προ της κρίσης. Αρκεί να αναφερθεί ότι οι επενδύσεις στην Ελλάδα το 2017 έφτασαν το 12,9% του ΑΕΠ όταν ο μέσος όρος στην ΕΕ είναι 21% του ΑΕΠ. Ξέροντας όμως ότι στην Ελλάδα ανέκαθεν οι δημόσιες επενδύσεις άνοιγαν το δρόμο για τις ιδιωτικές γίνεται αντιληπτό ότι ο υπαίτιος της υπο-επένδυσης είναι τα δημοσιονομικά πλεονάσματα! Κατά αυτό τον τρόπο επίσης το έλλειμμα ανταγωνιστικότητας της Ελλάδας, που μπορεί να ξεπεραστεί μόνο με γενναίες επενδύσεις σε δημόσιες υποδομές, δίκτυα, έρευνα, εκπαίδευση, κ.α. κι όχι με την εξαθλίωση της εργατικής τάξης και τη γενίκευση της επισφάλειας, παραπέμπεται στις ελληνικές καλένδες. Τέλος, είναι εμφανές ότι το δημοσιονομικό πλεόνασμα επιτυγχάνεται όχι μόνο σε βάρος της πραγματικής οικονομίας αλλά επιπλέον είναι και «πέτσινο». Στηρίζεται σε εμβαλωματικές λύσεις της τελευταίας στιγμής, που στόχο έχουν να δείξουν ότι όλα …πάνε καλά και βάσει …προγράμματος. Επομένως, είναι ένας στόχος όχι μόνο αντιλαϊκός και αντιαναπτυξιακός αλλά επιπλέον ένας στόχος που δεν μπορεί υπό κανονικές συνθήκες να υλοποιηθεί! Μόνο με μαγειρέματα…

Πηγή: Kontranews

Το μεγάλο... ψαλίδισμα των δημοσίων επενδύσεων!

Επόμενη… ΣΤΑΣΥ Σπίρτζη στους παράνομους ισραηλινούς εποικισμούς;


Εάν η διεθνής κοινοπραξία στην οποία συμμετέχουν ΣΤΑΣΥ Α.Ε. και ΓΕΚ- ΤΕΡΝΑ κερδίσει το έργο της νέας γραμμής του ελαφριού μετρό/τραμ της Ιερουσαλήμ, οι ελληνικές εταιρίες θα εμπλακούν πλέον άμεσα και έμπρακτα στην υποστήριξη των παράνομων ισραηλινών εποικισμών. Κάτι που ενδέχεται όχι απλά να οδηγήσει στην ένταξή τους στη λίστα του ΟΗΕ για τις επιχειρήσεις που στηρίζουν τους εποικισμούς, αλλά μπορεί να εγείρει και νομικές επιπτώσεις τόσο για τις ίδιες όσο και για το ελληνικό κράτος. Σε επικοινωνία του info-war.gr με την ΣΤΑΣΥ Α.Ε. επιβεβαίωσε ότι οι ελληνικές εταιρίες συνεχίζουν να συμμετέχουν στην κοινοπραξία που όχι απλώς διεκδικεί τη νέα γραμμή, αλλά και την επέκταση της ήδη υπάρχουσας – η οποία έχει στηλιτευθεί εδώ και χρόνια από πλήθος φορέων του ΟΗΕ.

Στις 24 και 25 Ιουλίου 2017 ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης πραγματοποίησε επίσκεψη εργασίας στο Ισραήλ «συνοδευόμενος από τον Πρόεδρο του Διοικητικού Συμβουλίου της Αττικό Μετρό Α.Ε., καθηγητή κ. Ι. Μυλόπουλο, ενημερώθηκε για τον σχεδιασμό των έργων υποδομών του Ισραήλ και παρουσίασε την υποψηφιότητα της Αττικό Μετρό Α.Ε. στον διαγωνισμό για τη διαχείριση του έργου μελέτης και κατασκευής του ηλεκτρικού τραίνου (τραμ) του Τελ Αβίβ» [1].

Σε συνέντευξή που έδωσε κατά την επίσκεψή του, ο Υπουργός δήλωσε: «Είναι μια πιο οργανωμένη προσπάθεια να συμμετέχουν οι ελληνικές εταιρείες και οι ελληνικές δημόσιες εταιρείες, σε διαγωνισμούς που γίνονται για τις υποδομές στο Ισραήλ. Ξεκινάμε με αυτό και πιστεύω ότι και όποιος άλλος διαγωνισμός βγει στο μέλλον θα υπάρχει συμμετοχή ελληνικών εταιρειών» [2].

Όλως τυχαίως, «το τριήμερο 25, 26 και 27 Ιουλίου αντιπροσωπεία της ΣΤΑ.ΣΥ Α.Ε., με επικεφαλής τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της εταιρείας Γιώργο Θωμόπουλο, μετέβη στο Ισραήλ και συναντήθηκε με εκπροσώπους των άλλων εταιρειών στο πλαίσιο της προσπάθειας που γίνεται για την ανάληψη έργου στην Ιερουσαλήμ. Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε μετά από πρόσκληση της Pangea Israel Projects, καθώς από τις 9 Ιουνίου 2017, μετά από έγκριση του ΟΑΣΑ Α.Ε., είχε συμφωνηθεί η συμμετοχή της ΣΤΑΣΥ στην εν λόγω κοινοπραξία» [3].

Λίγες ημέρες μετά, στις 3 Αυγούστου 2017 υπογράφηκε «μνημόνιο συνεργασίας (M.o.U. Pre-tender agreement) που αφορά τη συμμετοχή της ΣΤΑ.ΣΥ. Α.Ε. σε κοινοπρακτικό σχήμα το οποίο θα διεκδικήσει τη χρηματοδότηση, κατασκευή, λειτουργία και συντήρηση της “Green Line” Light Rail Track (ελαφρύ μετρό) για τη πόλη της Ιερουσαλήμ.» Η ΣΤΑ.ΣΥ. Α.Ε., «θα αναλάβει τη λειτουργία και τη συντήρηση του έργου, για εκτιμωμένη διάρκεια εκμετάλλευσης 15-20 έτη.»

Στην κοινοπραξία ανακοινώθηκε ότι συμμετέχουν επίσης η ισραηλινή Pangea Israel Projects, θυγατρική της Pangea Group Limited, ως επικεφαλής, η αμερικανική IDT Telecom, θυγατρική της IDT Corporation, η κινεζική China Railway Engineering Group Co., LTD (CREGC), κρατική εταιρεία θυγατρική της China Railway Group Limited, ενώ υποστηρίζουν και άλλες εταιρίες, όπως η S. Horowitz & CO, ως νομικός σύμβουλος της κοινοπραξίας. Αργότερα, τον Μάρτιο του 2018, όταν ανακοινώθηκε ότι η κοινοπραξία προκρίθηκε στη δεύτερη φάση του διαγωνισμού, γνωστοποιήθηκε επίσης ότι σε αυτήν είχε ενταχθεί «πρόσφατα και η ελληνική κατασκευαστική εταιρεία ΓΕΚ- ΤΕΡΝΑ, η οποία θα αναλάβει το κατασκευαστικό αντικείμενο του έργου» [4].