Η ΖΩΗ ΣΤΟΥΣ ΒΡΑΧΟΥΣ της Αλίντας Δημητρίου αναφέρεται στον Εμφύλιο -- οι Γυναίκες πάνε στο βουνό, στο Δημοκρατικό Στρατό -- αλλά και στις εξορίες.
Μετά την υπογραφή της συμφωνίας της Βάρκιζας οργανώθηκαν οι παρακρατικοί, οι συνεργάτες των Γερμανών και άρχισε το κυνηγητό των Αντιστασιακών. Από τις Γυναίκες, άλλες πρόλαβαν και πήγαν στο βουνό και άλλες συνελήφθησαν. Όλες γιατί ήταν αντιστασιακές. Σε όσες, από αυτές που συνέλαβαν, τα στρατοδικεία δε μπόρεσαν να στοιχειοθετήσουν κατηγορία (σε ισόβια ή εκτέλεση), τις έστειλαν εξορία: Χίος -- Τρίκερι -- Μακρόνησος.
Στην ταινία, τριάντα τρεις Γυναίκες καταθέτουν τη μαρτυρία τους για τις διώξεις που υπέστησαν αυτές και οι οικογένειές τους, μετά την υπογραφή της Βάρκιζας, στις 12 Φεβρουαρίου 1945.
Σάββατο 3 Αυγούστου 2013
Παρασκευή 2 Αυγούστου 2013
Έκθεση Κομισιόν: Φοροεπιδρομή, Ιδιωτικοποιήσεις και νέες απολύσεις
Αναδημοσίευση από Ίσκρα
EΚΘΕΣΗ ΚΟΜΙΣΙΟΝ: ΦΟΡΟΕΠΙΔΡΟΜΗ, ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΝΕΕΣ ΑΠΟΛΥΣΕΙΣ
Ασφυκτικά χρονοδιαγράμματα υπό τη συνεχή απειλή νέων μέτρων θέτει η Ε.Ε. με το νέο μνημόνιο που δόθηκε χθες στη δημοσιότητα. Οι παρεμβάσεις αφορούν όλο το φάσμα της οικονομικής δραστηριότητας και συνοδεύονται από «ρήτρες» διορθωτικών κινήσεων σε κάθε απόκλιση
Για να καλυφθεί το δημοσιονομικό και χρηματοδοτικό «κενό» των 4 δισ. ευρώ στο ελληνικό πρόγραμμα, οι δανειστές ζητούν παράταση για έναν ακόμη χρόνο, έως το 2016, της έκτακτης εισφοράς στα εισοδήματα και του χαρατσιού στα ακίνητα.
Παράλληλα, ορίζουν τέσσερα προαπαιτούμενα για την εκταμίευση της επόμενης δόσης: τον προσδιορισμό 12.500 επιπλέον υπαλλήλων που θα τεθούν σε διαθεσιμότητα, την αναδιάρθρωση των ΕΑΣ, ΕΛΒΟ και ΛΑΡΚΟ, την εκκαθάριση των οφειλών προς ΕΥΔΑΠ και ΕΥΑΘ και την αναθεώρηση του Κώδικα των Δικηγόρων.
Όπως αναφέρεται στην έκθεση, θα υπάρξει δημοσιονομικό κενό 4 δισ. ευρώ
ως το τέλος του 2016 και χρηματοδοτικό κενό 3,8 δισ. ευρώ. Παράλληλα,
προβλέπεται η παράταση, ως το 2016, η καταβολή της ειδικής εισφοράς
αλληλεγγύης άνω των 12.000 ευρώ, η οποία έληγε κανονικά το 2014.Για να καλυφθεί το δημοσιονομικό και χρηματοδοτικό «κενό» των 4 δισ. ευρώ στο ελληνικό πρόγραμμα, οι δανειστές ζητούν παράταση για έναν ακόμη χρόνο, έως το 2016, της έκτακτης εισφοράς στα εισοδήματα και του χαρατσιού στα ακίνητα.
Παράλληλα, ορίζουν τέσσερα προαπαιτούμενα για την εκταμίευση της επόμενης δόσης: τον προσδιορισμό 12.500 επιπλέον υπαλλήλων που θα τεθούν σε διαθεσιμότητα, την αναδιάρθρωση των ΕΑΣ, ΕΛΒΟ και ΛΑΡΚΟ, την εκκαθάριση των οφειλών προς ΕΥΔΑΠ και ΕΥΑΘ και την αναθεώρηση του Κώδικα των Δικηγόρων.
Όσον αφορά στις ιδιωτικοποιήσεις, αυτές περιορίζονται για φέτος στα 1,6 δισ. ευρώ (αρχικός στόχος: 2,5 δισ.), ωστόσο εκτοξεύονται για το 2014 στα 3,5 δισ. ευρώ.
Αναφορικά με τον χρηματοπιστωτικό τομέα, προβλέπεται νέο νομικό πλαίσιο λειτουργίας για τις συνεταιριστικές τράπεζες, αναμόρφωση του εποπτικού ρόλου της Τραπέζης της Ελλάδος, νέα τεστ αντοχής των τραπεζών (stress tests) και προετοιμασία για την πώληση μεριδίου της Eurobank σε διεθνή επενδυτή.
Όπως αναφέρει μεταξύ άλλων το Euro2day, εκτός από την κεραμίδα της διατήρησης του φόρου αλληλεγγύης ως και το 2016 (με εισφορά 1% ως 4% ανάλογα με το εισόδημα) και τον κίνδυνο για παράταση της είσπραξης του χαρατσιού μέσω ΔΕΗ, αν δεν πειστεί η τρόικα ότι ο νέος φόρος ακινήτων θα φέρει 2,7 ως 2,9 δισ. ευρώ, Σεπτέμβριο – Οκτώβριο
η Αθήνα καλείται να προχωρήσει σε περαιτέρω απλοποίηση του Κώδικα
Βιβλίων και Στοιχείων ώστε να εφαρμοστεί το 2014. Θα παρουσιάσει και νέο
φορολογικό νομοσχέδιο με κίνητρα για τις επενδύσεις.
Τον Σεπτέμβριο πρέπει να προχωρήσουν οι απαραίτητες ρυθμίσεις ώστε να έχει το κράτος τη δυνατότητα να εισπράττει κατευθείαν από τους τραπεζικούς λογαριασμούς τα ποσά που οφείλουν οι υπόχρεοι. Παράλληλα, προκειμένου όπως αναφέρεται να «εξασφαλιστεί η κουλτούρα πληρωμής» η Αθήνα δεσμεύεται ότι δεν θα προχωρήσει σε νέες φορολογικές αμνηστίες (ή επέκταση υφιστάμενων) όσα χρόνια διαρκεί το πρόγραμμα και να ανακοινώνει τον Δεκέμβριο κάθε έτους το χρονοδιάγραμμα είσπραξης των φόρων. Οι διευθυντές των εφοριών που δεν πιάνουν τους στόχους θα αντικαθίστανται, ενώ θα μπει σε εφαρμογή ο νόμος που προβλέπει να γίνονται μετακινήσεις στελεχών μετά την πάροδο τριετίας, ενώ το TAXIS θα πρέπει να είναι ενεργό σε κάθε εφορία ως τον Οκτώβριο.
Ο ενιαίος φορέας είσπραξης των ασφαλιστικών εισφορών που δημιουργείται θα πρέπει να στελεχωθεί με 600 άτομα (200 ως τον Αύγουστο και άλλα 400 ως το Δεκέμβριο) και να αναλάβει την είσπραξη ληξιπρόθεσμων οφειλών 4,2 δισ. ευρώ. Θα πρέπει ως τον Αύγουστο να προσδιοριστεί ποιο μέρος αυτού του χρέους είναι μη εισπράξιμο. Θα γίνει ως το Σεπτέμβριο ενδελεχής έλεγχος των οικονομικών του ΟΑΕΕ ώστε να εντοπιστούν οι εξαιρέσεις, αλλά και το πώς θα αυξηθούν τα έσοδα.
Τον Σεπτέμβριο πρέπει να προχωρήσουν οι απαραίτητες ρυθμίσεις ώστε να έχει το κράτος τη δυνατότητα να εισπράττει κατευθείαν από τους τραπεζικούς λογαριασμούς τα ποσά που οφείλουν οι υπόχρεοι. Παράλληλα, προκειμένου όπως αναφέρεται να «εξασφαλιστεί η κουλτούρα πληρωμής» η Αθήνα δεσμεύεται ότι δεν θα προχωρήσει σε νέες φορολογικές αμνηστίες (ή επέκταση υφιστάμενων) όσα χρόνια διαρκεί το πρόγραμμα και να ανακοινώνει τον Δεκέμβριο κάθε έτους το χρονοδιάγραμμα είσπραξης των φόρων. Οι διευθυντές των εφοριών που δεν πιάνουν τους στόχους θα αντικαθίστανται, ενώ θα μπει σε εφαρμογή ο νόμος που προβλέπει να γίνονται μετακινήσεις στελεχών μετά την πάροδο τριετίας, ενώ το TAXIS θα πρέπει να είναι ενεργό σε κάθε εφορία ως τον Οκτώβριο.
Ο ενιαίος φορέας είσπραξης των ασφαλιστικών εισφορών που δημιουργείται θα πρέπει να στελεχωθεί με 600 άτομα (200 ως τον Αύγουστο και άλλα 400 ως το Δεκέμβριο) και να αναλάβει την είσπραξη ληξιπρόθεσμων οφειλών 4,2 δισ. ευρώ. Θα πρέπει ως τον Αύγουστο να προσδιοριστεί ποιο μέρος αυτού του χρέους είναι μη εισπράξιμο. Θα γίνει ως το Σεπτέμβριο ενδελεχής έλεγχος των οικονομικών του ΟΑΕΕ ώστε να εντοπιστούν οι εξαιρέσεις, αλλά και το πώς θα αυξηθούν τα έσοδα.
Πέμπτη 1 Αυγούστου 2013
Δέσμευση για επιπλέον απολύσεις 11.000 υπαλλήλων μέσω κινητικότητας
Αναδημοσίευση από ThePressProject. Τουλάχιστον
11.000 υποχρεωτικές εξόδους ανάμεσα στους 25.000 που θα ενταχθούν στο
8μηνο σχήμα της κινητικότητας περιλαμβάνει σε νέο άρθρο (αρ. 25) το
Τεχνικό Μνημόνιο που κοινοποίησε η Κομισιόν ως παράρτημα στην έκθεσή της
για την Ελλάδα
Θέμα περισσότερων απολύσεων στο Δημόσιο από τις 15.000 που έχουν ήδη
συμφωνηθεί θέτει εμμέσως η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Όπως αναφέρει στην έκθεση
αξιολόγησης, η μείωση του αριθμού των δημοσίων υπαλλήλων κατά 150.000
από το 2010 έως το 2015 θα επιτευχθεί, αλλά δεν είναι πλέον αρκετός.
Όπως σημειώνει "ο στόχος αυτός είχε καθοριστεί με βάση εκτίμηση για το συνολικό αριθμό των δημοσίων υπαλλήλων. Ωστόσο η καταγραφή έδειξε ότι τελικά ο αριθμός τους είναι μεγαλύτερος".
Και καταλήγει: "ο κατάλληλος ρυθμός συρρίκνωσης του δημόσιου τομέα δεν πρέπει να αξιολογείται σε σχέση με τον αρχικό στόχο, αλλά σε σχέση με την ανάγκη να διασφαλιστεί η βιώσιμη πορεία του μισθολογικού κόστους του δημόσιου τομέα και συνολικά η υψηλή ποιότητα και η αποτελεσματικότητα των δημόσιων υπηρεσιών".
Όπως σημειώνει "ο στόχος αυτός είχε καθοριστεί με βάση εκτίμηση για το συνολικό αριθμό των δημοσίων υπαλλήλων. Ωστόσο η καταγραφή έδειξε ότι τελικά ο αριθμός τους είναι μεγαλύτερος".
Και καταλήγει: "ο κατάλληλος ρυθμός συρρίκνωσης του δημόσιου τομέα δεν πρέπει να αξιολογείται σε σχέση με τον αρχικό στόχο, αλλά σε σχέση με την ανάγκη να διασφαλιστεί η βιώσιμη πορεία του μισθολογικού κόστους του δημόσιου τομέα και συνολικά η υψηλή ποιότητα και η αποτελεσματικότητα των δημόσιων υπηρεσιών".
Οι απολύσεις αυτές ορίζονται «ξεχωριστά» από τον στόχο των 15.000 «υποχρεωτικών και άμεσων αποχωρήσεων».
Ορίζεται ρητά ότι τουλάχιστον 11.000 από τους 25.000 συνολικά
υπαλλήλους σε κινητικότητα θα έχει εξ αρχής «ταχθεί» για απόλυση, η
οποία θα γίνει μετά από το 8μηνο της κινητικότητας.
Σε άλλο σημείο του μνημονίου αναφέρονται μάλιστα αναλυτικά και οι ανά τρίμηνο στόχοι για τις νέου τύπου απολύσεις:
Το κατώτατο πλαφόν ορίζεται σε 5.000 τον Σεπτέμβριο (από τους 12.500 διαθεσίμους) και σε 11.000 από τους 25.000 τον Δεκέμβριο σε διαθεσιμότητα.
Ωστόσο, πιο αναλυτικοί στόχοι οι οποίοι σύμφωνα με πληροφορίες του δημοσιεύματος, υπήρχαν σε προσχέδια, έχουν απαλειφθεί.
Αναλυτικά εδώ
Το κατώτατο πλαφόν ορίζεται σε 5.000 τον Σεπτέμβριο (από τους 12.500 διαθεσίμους) και σε 11.000 από τους 25.000 τον Δεκέμβριο σε διαθεσιμότητα.
Ωστόσο, πιο αναλυτικοί στόχοι οι οποίοι σύμφωνα με πληροφορίες του δημοσιεύματος, υπήρχαν σε προσχέδια, έχουν απαλειφθεί.
Αναλυτικά εδώ
Ωστόσο την ίδια ώρα ο υπ. Διοικητικής Μεταρρύθμισης Κυριάκος Μητσοτάκης
επιμένει ότι δεν πρόκειται να απολυθούν πάνω από 15.000 Δημόσιοι
υπάλληλοι ως το τέλος του 2014. «Όμως, όσο περισσότερους εντοπίζουμε από
περιπτώσεις παραβατών, επίορκων κλπ τόσο λιγότεροι κινδυνεύουν να
βρεθούν εκτός από τη δεξαμενή της κινητικότητας» διευκρίνισε σε
συνέντευξη του στον ANT1. Παράλληλα δεσμεύθηκε πως θα απομακρυνθούν
άμεσα οι «κοπανατζήδες» και όσοι έχουν καταδικαστεί για πειθαρχικά
παραπτώματα από το Δημόσιο.
O υπουργός παρείχε διαβεβαιώσεις ότι οι δημόσιοι υπάλληλοι, οι οποίοι
μπήκαν στο Δημόσιο με προσόντα και με αξιοκρατικές διαδικασίες δεν
κινδυνεύουν καθώς είναι εξασφαλισμένη η παραμονή τους.
Σε ότι αφορά τις συμπεφωνημένες 15.000 απολύσεις, σύμφωνα με το
χρονοδιάγραμμα του μνημονίου, το οποίο υπενθυμίζει η "Καθημερινή",
προβλέπονται τα εξής:
* 4.000 θα απολυθούν φέτος
* Στο α' τρίμηνο του 2014 θα ακολουθήσουν άλλοι 1.000
* 4.000 ακόμη θα δουν την πόρτα της εξόδου στο β' τρίμηνο
* Τον Ιούλιο προβλέπεται αν φύγουν άλλοι 1.500
* Τον Αύγουστο θα απολυθούν επιπλέον 1.500 υπάλληλοι
* Στο γ' τρίμηνο του 2014 προβλέπεται να φύγουν 2.000
* Οι τελευταίοι 1.000, για να συμπληρωθεί ο συνολικός αριθμός των 15.000, θα απολυθούν το δ' τρίμηνο του 2014.
Τετάρτη 31 Ιουλίου 2013
Σχετικά με το κείμενο της Πρωτοβουλίας Μηχανικών
Το κείμενο κριτικής που ακολουθεί είναι προσωπικό, τις επόμενες ημέρες θα υπάρξει και τοποθέτηση της συσπείρωσης καθώς και η πρόταση της για συμπόρευση με όλους τους συναδέλφους και τις παρατάξεις με τις οποίες δώσαμε από κοινού μάχες την προηγούμενη τριετία.
Σχετικά με το κείμενο της Πρωτοβουλίας Μηχανικών
Οι φετινές εκλογές στο ΤΕΕ, σίγουρα δε θα
μοιάζουν με άλλες, όπως και τίποτα στην ελληνική κοινωνία δεν είναι ίδιο μετά
την τριετία των καταστροφικών μνημονιακών πολιτικών όπου σταδιακά ξηλώνεται ότι
κέρδισαν οι εργαζόμενοι και ο λαός μας μετά από δεκαετίες αγώνων. Η ανεργία
ξεπερνά το 30%, στους νέους το 60%, οι συλλογικές συμβάσεις είναι παρελθόν, οι
μισθοί εξανεμίστηκαν πάνω από 50%, η μονιμότητα μετατράπηκε σε διαθεσιμότητα
και απολύσεις, η ασφάλιση σε μακρινό όνειρο αλλά και αφόρητο βάρος που κανείς
δε μπορεί να σηκώσει, το αντικείμενο εργασίας μας σε τροχονόμο fast track σχημάτων ή φοροεισπράκτορα για τη μαύρη τρύπα του χρέους. Στο δε χώρο
των μηχανικών τα πράγματα είναι ακόμα χειρότερα: οι αμοιβές καταργήθηκαν, οι
ασφαλιστικές εισφορές εκτινάχθηκαν, χιλιάδες συνάδελφοι απολύθηκαν και άλλοι
τόσοι είδαν τις αποδοχές τους να μειώνονται συνεχώς, η φορολογία και τα
χαράτσια εξανέμισαν ότι απομένει, η εργασία μας τείνει να γίνει μηχανισμός
«τακτοποίησης» αυθαιρεσιών και επιβολής χαρατσιών στους πολίτες.
Στη σύγχρονη αυτή βαρβαρότητα οι φορείς και
οι σύλλογοι των μηχανικών όχι απλά «θεωρούν σήμερα ότι είναι απαξιωμένα,
ότι δεν προσφέρουν τίποτα στους μηχανικούς και την κοινωνία και ότι δεν έχουν
λόγο ύπαρξης;» αλλά αντιθέτως στις περισσότερες περιπτώσεις συνέβαλαν και
εξειδίκευσαν τις κυρίαρχες νεοφιλελεύθερες πολιτικές και στο χώρο μας. Τι
να πρωτοθυμηθεί κανείς, τους ασφαλιστικούς νόμους με αποκορύφωμα τον 3518/2006
τον οποίο πρότειναν και στήριξαν μαζί με την τότε κυβέρνηση της ΝΔ (που άνοιξε
το δρόμο στις σημερινές ληστρικές αυξήσεις)? Την ενεργή συναίνεση στη
διαλυτοποίηση των πτυχίων και των επαγγελματικών δικαιωμάτων μέσα από τις
εξετάσεις – πιστοποιήσεις (ΚΕΝΑΚ κλπ) και την αναγνώριση των πτυχίων των
«κολεγίων»? Τη συναίνεση σε όλα τα μεγάλα κοινωνικά και περιβαλλοντικά
εγκλήματα των τελευταίων ετών (με την Ολυμπιάδα του 2004 ως πιο
χαρακτηριστικό)? Τη συμπαράταξη με τις μεγάλες τεχνικές εταιρίες και την κερδοσκοπία
τους πάνω στα δημόσια έργα? Την εσκεμμένη αφωνία πάνω στην εκμετάλλευση κυρίως
τις νέας γενιάς με το κόλπο του Δελτίου Παροχής Υπηρεσιών? Το σιγοντάρισμα στη
διάλυση του όποιου ελεγκτικού και κοινωνικού ρόλου είχαν οι δημόσιες τεχνικές
υπηρεσίες για το πέρασμα τους σε ευέλικτα ιδιωτικά σχήματα? Το διαχρονικό
τζογάρισμα των αποθεματικών του ΤΣΜΕΔΕ στην Τράπεζα Αττικής και σε
χρηματιστηριακά παιχνίδια? Την διαπαραταξιακή διαπλοκή μοιράσματος θέσεων,
εκπροσωπήσεων, δουλειών κλπ? Σταματάμε εδώ γιατί ο κατήφορος δεν έχει τελειωμό.
Αλλά όλοι οι παραπάνω έχουν όνομα και επώνυμο
το οποίο δεν το βλέπουμε πουθενά να αναφέρεται στο κείμενο της Πρωτοβουλίας
συναδέλφων. Είναι κυρίαρχα οι παρατάξεις του δικομματισμού (ΠΑΣΚ-ΔΚΜ και οι
διάφορες εκδοχές τους) αλλά και όσοι συστηματικά συνεργάστηκαν μαζί τους,
μοίρασαν θέσεις, προεδρεία και εκπροσωπήσεις και διοίκησαν ΤΕΕ, συλλόγους και
φορείς των μηχανικών, όπως οι διάφορες παρατάξεις του χώρου του Συνασπισμού
στην τελευταία εικοσαετία. Από την περίοδο Λιάσκα μέχρι και σήμερα ο χώρος
αυτός (Κιτσίκης, Συμπαράταξη, ΑΣΜΕ και δεκάδες άλλα ονόματα που άλλαζαν κάθε
τρεις και λίγο) δεν έχει απουσιάσει από καμία διοίκηση ΤΕΕ και συλλόγων και
μάλιστα από κορυφαίες θέσεις (Πρόεδροι, Γενικοί Γραμματείς κλπ).
Τι εξυπηρετεί συνεπώς αυτή η προσπάθεια να
εμφανιστούν οι υπογράφοντες ως κάτι νέο, ριζοσπαστικό κλπ όταν πολλοί από
αυτούς έπαιξαν ενεργό ρόλο στις διάφορες παρατάξεις αυτές. Αν είναι ειλικρινής
αυτοκριτική ας ειπωθεί ως τέτοια και σίγουρα θα αναγνωριστεί ως θετική. Αν όμως
είναι θόλωμα και κουκούλωμα του παρελθόντος (που θα επανακάμψει δριμύτερο και
στο μέλλον) τότε οφείλουμε να την αναδείξουμε.
Τρίτη 30 Ιουλίου 2013
Νομοσχέδιο για… τα μάτια των εργολάβων
Αναδημοσίευση από το Δρόμο.
Το νομοθετικό έργο της Όλγας Κεφαλογιάννη «ταφόπλακα» για το δημόσιο χώρο
Σκανδαλώδεις ρυθμίσεις υπέρ των
μεγαλοξενοδόχων και εις βάρος του περιβάλλοντος περιλαμβάνει το πρώτο
νομοσχέδιο της υπουργού Τουρισμού, Όλγας Κεφαλογιάννη, ένα χρόνο μετά
την ανάληψη των καθηκόντων της στο υπουργείο. Το νομοσχέδιο εισάγεται
προς ψήφιση αυτή την εβδομάδα στη Βουλή, υπό τον τίτλο Απλούστευση
διαδικασιών για την ενίσχυση της τουριστικής επιχειρηματικότητας,
αναδιάρθρωση του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού και λοιπές διατάξεις και
έχει ήδη προκαλέσει σωρεία αντιδράσεων στην αρμόδια επιτροπή της
Βουλής, όπου εισήχθη πριν από 15 ημέρες.
Όπως τονίζει στον Δρόμο ο υπεύθυνος του Τομέα Κοινοβουλευτικού Ελέγχου του ΣΥΡΙΖΑ για τον Τουρισμό, Μιχάλης Κριτσωτάκης, «βασικά στοιχεία του νομοσχεδίου είναι η ισοπέδωση των εργασιακών σχέσεων στον τουρισμό, η συντριβή της μικρής επιχειρηματικότητας και η υποβάθμιση των φυσικών, πολιτισμικών και τουριστικών πόρων της χώρας».
Μέσω των διατάξεων του νομοσχεδίου προωθείται η εκχώρηση βασικών αναπτυξιακών εργαλείων σε ιδιώτες, το «άρον-άρον» ξεπούλημα της δημόσιας περιουσίας με προβλέψεις για άνευ ορίων δόμηση μέσω μιας ιδιότυπης «ιδιωτικής» χωροθέτησης αλλά με την εμπλοκή όλο και περισσότερο του περιβόητου ΤΑΙΠΕΔ στην πώληση «φιλέτων» σε ιδιώτες.
Σημειώνεται ότι οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ κατέθεσαν τροπολογία στο νομοσχέδιο σχετικά με τη δημιουργία Παρατηρητηρίου Τουρισμού, με στόχο τη μελέτη και αξιοποίηση των στατιστικών στοιχείων για τον τουρισμό αλλά και για την υποβοήθηση του δημοκρατικού προγραμματισμού για τον τουρισμό μέσω της εμπλοκής επιμελητηρίων, κοινωνικών και επαγγελματικών φορέων της αυτοδιοίκησης κ.λπ.
Όπως τονίζει στον Δρόμο ο υπεύθυνος του Τομέα Κοινοβουλευτικού Ελέγχου του ΣΥΡΙΖΑ για τον Τουρισμό, Μιχάλης Κριτσωτάκης, «βασικά στοιχεία του νομοσχεδίου είναι η ισοπέδωση των εργασιακών σχέσεων στον τουρισμό, η συντριβή της μικρής επιχειρηματικότητας και η υποβάθμιση των φυσικών, πολιτισμικών και τουριστικών πόρων της χώρας».
Μέσω των διατάξεων του νομοσχεδίου προωθείται η εκχώρηση βασικών αναπτυξιακών εργαλείων σε ιδιώτες, το «άρον-άρον» ξεπούλημα της δημόσιας περιουσίας με προβλέψεις για άνευ ορίων δόμηση μέσω μιας ιδιότυπης «ιδιωτικής» χωροθέτησης αλλά με την εμπλοκή όλο και περισσότερο του περιβόητου ΤΑΙΠΕΔ στην πώληση «φιλέτων» σε ιδιώτες.
Σημειώνεται ότι οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ κατέθεσαν τροπολογία στο νομοσχέδιο σχετικά με τη δημιουργία Παρατηρητηρίου Τουρισμού, με στόχο τη μελέτη και αξιοποίηση των στατιστικών στοιχείων για τον τουρισμό αλλά και για την υποβοήθηση του δημοκρατικού προγραμματισμού για τον τουρισμό μέσω της εμπλοκής επιμελητηρίων, κοινωνικών και επαγγελματικών φορέων της αυτοδιοίκησης κ.λπ.
Η εύνοια στους καταπατητές
Στο πλαίσιο του ίδιου σχεδιασμού εκχώρησης δημοσίων εκτάσεων ήταν και οι παλινωδίες του Απριλίου, σε σχέση με την κατεδάφιση αυθαίρετων κτισμάτων στον αιγιαλό. Ο τότε γραμματέας Περιβάλλοντος του ΥΠΕΚΑ (στέλεχος της ΔΗΜΑΡ) είχε συγκρουστεί ανοιχτά με την Όλγα Κεφαλογιάννη απαιτώντας τη συνέχιση των κατεδαφίσεων αυθαιρέτων για όλους ανεξαιρέτως τους καταπατητές, μικρού και μεγάλου βεληνεκούς. Σε εκείνη την περίπτωση στην Κρήτη οι μπουλντόζες σταμάτησαν με… πρωθυπουργική, μάλιστα, παρέμβαση όταν έφτασαν στην πόρτα του ξενοδοχείου Kernos Βeach του Ομίλου Μαντωνανάκη και ενώ είχε γίνει την προηγούμενη μέρα η κατεδάφιση μιας μικρής, παράνομης επίσης, ταβέρνας στην ίδια περίπου περιοχή. Τότε έγινε επίκληση της τουριστικής περιόδου και της κακής εικόνας που θα έδινε η χώρα. Σήμερα η ΔΗΜΑΡ (και ο γραμματέας) είναι εκτός κυβέρνησης και ο δρόμος είναι απόλυτα ανοιχτός για μπίζνες στις παραλίες…
Στο πλαίσιο του ίδιου σχεδιασμού εκχώρησης δημοσίων εκτάσεων ήταν και οι παλινωδίες του Απριλίου, σε σχέση με την κατεδάφιση αυθαίρετων κτισμάτων στον αιγιαλό. Ο τότε γραμματέας Περιβάλλοντος του ΥΠΕΚΑ (στέλεχος της ΔΗΜΑΡ) είχε συγκρουστεί ανοιχτά με την Όλγα Κεφαλογιάννη απαιτώντας τη συνέχιση των κατεδαφίσεων αυθαιρέτων για όλους ανεξαιρέτως τους καταπατητές, μικρού και μεγάλου βεληνεκούς. Σε εκείνη την περίπτωση στην Κρήτη οι μπουλντόζες σταμάτησαν με… πρωθυπουργική, μάλιστα, παρέμβαση όταν έφτασαν στην πόρτα του ξενοδοχείου Kernos Βeach του Ομίλου Μαντωνανάκη και ενώ είχε γίνει την προηγούμενη μέρα η κατεδάφιση μιας μικρής, παράνομης επίσης, ταβέρνας στην ίδια περίπου περιοχή. Τότε έγινε επίκληση της τουριστικής περιόδου και της κακής εικόνας που θα έδινε η χώρα. Σήμερα η ΔΗΜΑΡ (και ο γραμματέας) είναι εκτός κυβέρνησης και ο δρόμος είναι απόλυτα ανοιχτός για μπίζνες στις παραλίες…
Και φιάσκο με τις «γουρούνες»
Σε εξόφθαλμη εύνοια υπέρ των επιχειρηματιών ενοικίασης των τετράτροχων μικρού κυβισμού («γουρούνες») που κατακλύζουν τις τουριστικές περιοχές εξελίχθηκε η υπόθεση του… χαμένου άρθρου 34 από το νομοσχέδιο του υπουργείου Τουρισμού. Αν και είχε τεθεί στη διαβούλευση η διάταξη που έδινε την αρμοδιότητα ελέγχου και έκδοσης αδειών στους δήμους, την τελευταία στιγμή το άρθρο εξαφανίστηκε ως διά μαγείας. Οι έντονες αντιδράσεις από δημάρχους της Κρήτης, της Ρόδου και άλλων τουριστικών περιοχών ανάγκασαν την υπουργό σε αναδίπλωση, τουλάχιστον λεκτική, αφού δεσμεύθηκε πως τελικά η αρμοδιότητα θα περάσει στην Αυτοδιοίκηση αν και μένει να επιβεβαιωθεί η τήρηση της υπόσχεσης κατά τη συζήτηση στην ολομέλεια της Βουλής.
Σε εξόφθαλμη εύνοια υπέρ των επιχειρηματιών ενοικίασης των τετράτροχων μικρού κυβισμού («γουρούνες») που κατακλύζουν τις τουριστικές περιοχές εξελίχθηκε η υπόθεση του… χαμένου άρθρου 34 από το νομοσχέδιο του υπουργείου Τουρισμού. Αν και είχε τεθεί στη διαβούλευση η διάταξη που έδινε την αρμοδιότητα ελέγχου και έκδοσης αδειών στους δήμους, την τελευταία στιγμή το άρθρο εξαφανίστηκε ως διά μαγείας. Οι έντονες αντιδράσεις από δημάρχους της Κρήτης, της Ρόδου και άλλων τουριστικών περιοχών ανάγκασαν την υπουργό σε αναδίπλωση, τουλάχιστον λεκτική, αφού δεσμεύθηκε πως τελικά η αρμοδιότητα θα περάσει στην Αυτοδιοίκηση αν και μένει να επιβεβαιωθεί η τήρηση της υπόσχεσης κατά τη συζήτηση στην ολομέλεια της Βουλής.
Κλείνουν το ΤΑΣ Πύργου
Τη
νέα απόφαση που έλαβε την Πέμπτη η αρμόδια επιτροπή του Υπουργείου
Υποδομών και Μεταφορών, σύμφωνα με την οποία εισηγείται το κλείσιμο του
Τομέα Αποκατάστασης Φυσικών Καταστροφών (ΤΑΣ) σε Πύργο και Πάτρα.
Αναφερόμενη
στο όλο ιστορικό της νέας αυτής απόφασης η Περιφερειακή Σύμβουλος κα.
Κοκκαλιάρη είπε: «Εδώ και μερικούς μήνες είχε οριστικοποιηθεί, με
υπογραφή του πρωθυπουργού, το οργανόγραμμα του Υπουργείου Υποδομών,
Μεταφορών και Ανταγωνιστικότητας που προέβλεπε μια Διεύθυνση
Αποκατάστασης Επιπτώσεων Φυσικών Καταστροφών στην Περιφέρεια Δυτικής
Ελλάδας, όπου σήμερα δεν έχουμε τέτοια. Η διεύθυνση θα περιελάβανε:
Τμήμα Προγραμματισμού και Μελετών, Τμήμα Αποκατάστασης Επιπτώσεων
Φυσικών Καταστροφών Δ. Ελλάδας, Τμήμα Προσωρινής Στέγασης και
Υποστήριξης, Τομέα Αποκατάστασης Φυσικών Καταστροφών στον Πύργο, Τομέα
Αποκατάστασης Φυσικών Καταστροφής στην Πάτρα.
Μετά τον πρόσφατο διαχωρισμό του Υπουργείου ωστόσο, η επιτροπή
ξαναμπήκε εκ νέου στη διαδικασία της επεξεργασίας της οριστικής πρότασης
και στη συνεδρίαση που πραγματοποίησε την Πέμπτη αποφάσισε, με πρόταση
διοικητικού παράγοντα του υπουργείου, να καταργηθούν οι Τομείς Αποκατάστασης σε Πύργο και Πάτρα, αλλά και Αθήνα και Κοζάνη, προτείνοντας, σε ότι αφορά στον Πύργο, να γίνει γραφείο.
Το γραφείο αυτό ωστόσο δεν θα μπορεί να δικαιολογήσει τον σημερινό
ρυθμό των υπαλλήλων του, ούτε τις υπηρεσίες που παρέχει σήμερα, αλλά
ούτε θα μπορέσει να ανταποκριθεί στις αναγκαίες υπηρεσίες που
απαιτούνται λόγω του σημαντικού έργου που υπολείπεται στους
συγκεκριμένους τομείς.
Η συγκεκριμένη τροποποιημένη πρόταση, δηλαδή το κλείσιμο του ΤΑΣ έρχεται να εξυπηρετήσει την πολιτική βούληση της κυβέρνησης για απόλυση προσωπικού και από το συγκεκριμένο υπουργείο,
αλλά η συγκεκριμένη ενέργεια του παράγοντα κρύβει την εξής σκοπιμότητα:
Να υποδείξει θύματα εργαζόμενους προς απόλυση προστατεύοντας το
προσωπικό των κεντρικών υπηρεσιών.
Θέλουν να καταργήσουν μία υπηρεσία που από το 1988 έχει προσφέρει πάρα πολύ μεγάλο έργο, το οποίο δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμα».
Πηγή: εφημερίδα Πατρίς
Ο Πρόεδρος του ΤΕΕ για άλλη μια φορά επιχειρεί να καρπωθεί τους αγώνες των μηχανικών
Αναδημοσιεύουμε από το καθημερινό ενημερωτικό δελτίο προβολής του προέδρου του ΤΕΕ, ο οποίος για άλλη μια φορά προσπαθεί να καρπωθεί τους αγώνες των συναδέλφων και της ανοικτής συνέλευσης μηχανικών που είχε θέσει πρώτη τόσο το ζήτημα της ιατροφαρμακευτικής κάλυψης για όλους (ανεξάρτητα από την καταβολή ή όχι των εισφορών ή μέρους τους) και το είχε πετύχει μάλιστα για περίπου 3-4 μήνες, όσο και αυτό της δίμηνης παράτασης χωρίς επιβαρύνσεις της πληρωμής των εισφορών του Α εξαμήνου 2013.
Μετά από παρέμβαση του προέδρου του ΤΕΕ Χρήστου Σπίρτζη προς το ΕΤΑΑ/ΤΣΜΕΔΕ δρομολογείται λύση σε δύο θέματα πρώτης γραμμής για τουςδιπλωματούχους μηχανικούς μέλη του ΤΕΕ, που αφορούν το πρώτο στην παράταση προθεσμίας πληρωμής ασφαλιστικών εισφορών του πρώτου εξαμήνου 2013 και το δεύτερο θέμα στην εξεύρεση λύσης για να έχουν οι μηχανικοί σε κάθε περίπτωση κάλυψη ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης.
Ειδικότερα ο Χρ. Σπίρτζης απευθυνόμενος με επιστολές του προς τον πρόεδρο του Τομέα Μηχανικών και Εργοληπτών Δημοσίων Έργων Ιωάννη Γαμβρίλη και προς τον πρόεδρο του Ενιαίου Ταμείου Ανεξάρτητα Απασχολούμενων (ΕΤΑΑ) Αντώνη Σελλιανάκη έθεσε τα θέματα, ως εξής:
- Για τις εισφορές: «Στο πλαίσιο της κοινωνικής αλληλεγγύης που οφείλει η Πολιτεία στους επιστήμονες Μηχανικούς που πλήττονται επαγγελματικά και οικονομικά, λόγω της οικονομικής κρίσης που διέρχεται η χώρα μας, συνέπεια της οποίας μεγάλος αριθμός ασφαλισμένων να μην καταφέρουν να αποπληρώσουν εγκαίρως τις ασφαλιστικές τους υποχρεώσεις, να προβείτε σε απόφαση παράτασης της προθεσμίας, (που έληξε στις 30 Ιουνίου 2013) πληρωμής των ειδοποιητηρίων των ασφαλιστικών εισφορών για το Ά εξάμηνο του 2013 έως τις 15 Σεπτεμβρίου 2013, προκειμένου να μπορέσουν περισσότεροι ασφαλισμένοι στο ΕΤΑΑ Τομέα Μηχανικών και ΕΔΕ να εξοφλήσουν τις ασφαλιστικές τους υποχρεώσεις χωρίς πρόσθετες χρεώσεις». Ο πρόεδρος του ΤΕΕ επισήμανε ακόμη στην επιστολή του ότι «το παραπάνω αίτημα κρίνεται, επιπροσθέτως, πολύ σημαντικό, επειδή, λόγω της μη αποστολής διορθωμένων ειδοποιητηρίων για το ‘Α εξάμηνο του 2013, μετά την απόφαση του ΕΤΑΑ (ΔΣ 228/ 29.04.2013), υπήρξε σύγχυση σε μεγάλο ποσοστό των Συναδέλφων για την καταληκτική ημερομηνία πληρωμής καθώς και για το ύψος των εισφορών που ήταν υποχρεωμένοι τελικά να αποπληρώσουν, με αποτέλεσμα πολλοί να μην προβούν στην πληρωμή των εισφορών».
-Για την ιατροφαρμακευτική κάλυψη: Ο Χρ. Σπίρτζης τόνισε στην επιστολή ότι «λόγω της μεγάλης επαγγελματικής ύφεσης που διέρχεται κλάδος των Μηχανικών και της συνεπαγόμενης οικονομικής αδυναμίας των ασφαλισμένων στο ΕΤΑΑ – Κλάδο Μηχανικών και ΕΔΕ να ανταπεξέλθουν στις ασφαλιστικές τους υποχρεώσεις, να εξετάσετε τη δυνατότητα μεμονωμένης πληρωμής των εισφορών για τον Κλάδο Υγείας διακριτά από τους υπόλοιπους Κλάδους Ασφάλισης, προκειμένου να παρέχεται ιατροφαρμακευτική περίθαλψη στους Ασφαλισμένους και στα προστατευμένα Μέλη τους».
Οι παρεμβάσεις προτάσεις του Χρ. Σπίρτζη και για τα δύο θέματα υιοθετήθηκαν από το ΕΤΑΑ/ΤΣΜΕΔΕ και περιβλήθηκαν με αποφάσεις Διοικητικού Συμβουλίου προς άμεση εφαρμογή. Για το θέμα της ιατροφαρμακευτικής κάλυψης θα ακολουθήσει νομοθετική παρέμβαση του υπουργείου Εργασίας, μετά από σχετικό αίτημα της διοίκησης του Ταμείου.
Ειδικότερα ο Χρ. Σπίρτζης απευθυνόμενος με επιστολές του προς τον πρόεδρο του Τομέα Μηχανικών και Εργοληπτών Δημοσίων Έργων Ιωάννη Γαμβρίλη και προς τον πρόεδρο του Ενιαίου Ταμείου Ανεξάρτητα Απασχολούμενων (ΕΤΑΑ) Αντώνη Σελλιανάκη έθεσε τα θέματα, ως εξής:
- Για τις εισφορές: «Στο πλαίσιο της κοινωνικής αλληλεγγύης που οφείλει η Πολιτεία στους επιστήμονες Μηχανικούς που πλήττονται επαγγελματικά και οικονομικά, λόγω της οικονομικής κρίσης που διέρχεται η χώρα μας, συνέπεια της οποίας μεγάλος αριθμός ασφαλισμένων να μην καταφέρουν να αποπληρώσουν εγκαίρως τις ασφαλιστικές τους υποχρεώσεις, να προβείτε σε απόφαση παράτασης της προθεσμίας, (που έληξε στις 30 Ιουνίου 2013) πληρωμής των ειδοποιητηρίων των ασφαλιστικών εισφορών για το Ά εξάμηνο του 2013 έως τις 15 Σεπτεμβρίου 2013, προκειμένου να μπορέσουν περισσότεροι ασφαλισμένοι στο ΕΤΑΑ Τομέα Μηχανικών και ΕΔΕ να εξοφλήσουν τις ασφαλιστικές τους υποχρεώσεις χωρίς πρόσθετες χρεώσεις». Ο πρόεδρος του ΤΕΕ επισήμανε ακόμη στην επιστολή του ότι «το παραπάνω αίτημα κρίνεται, επιπροσθέτως, πολύ σημαντικό, επειδή, λόγω της μη αποστολής διορθωμένων ειδοποιητηρίων για το ‘Α εξάμηνο του 2013, μετά την απόφαση του ΕΤΑΑ (ΔΣ 228/ 29.04.2013), υπήρξε σύγχυση σε μεγάλο ποσοστό των Συναδέλφων για την καταληκτική ημερομηνία πληρωμής καθώς και για το ύψος των εισφορών που ήταν υποχρεωμένοι τελικά να αποπληρώσουν, με αποτέλεσμα πολλοί να μην προβούν στην πληρωμή των εισφορών».
-Για την ιατροφαρμακευτική κάλυψη: Ο Χρ. Σπίρτζης τόνισε στην επιστολή ότι «λόγω της μεγάλης επαγγελματικής ύφεσης που διέρχεται κλάδος των Μηχανικών και της συνεπαγόμενης οικονομικής αδυναμίας των ασφαλισμένων στο ΕΤΑΑ – Κλάδο Μηχανικών και ΕΔΕ να ανταπεξέλθουν στις ασφαλιστικές τους υποχρεώσεις, να εξετάσετε τη δυνατότητα μεμονωμένης πληρωμής των εισφορών για τον Κλάδο Υγείας διακριτά από τους υπόλοιπους Κλάδους Ασφάλισης, προκειμένου να παρέχεται ιατροφαρμακευτική περίθαλψη στους Ασφαλισμένους και στα προστατευμένα Μέλη τους».
Οι παρεμβάσεις προτάσεις του Χρ. Σπίρτζη και για τα δύο θέματα υιοθετήθηκαν από το ΕΤΑΑ/ΤΣΜΕΔΕ και περιβλήθηκαν με αποφάσεις Διοικητικού Συμβουλίου προς άμεση εφαρμογή. Για το θέμα της ιατροφαρμακευτικής κάλυψης θα ακολουθήσει νομοθετική παρέμβαση του υπουργείου Εργασίας, μετά από σχετικό αίτημα της διοίκησης του Ταμείου.
Δευτέρα 29 Ιουλίου 2013
«Κανένα σπίτι χωρίς νερό»: συγκέντρωση στην ΕΥΔΑΠ την Τρίτη 30/7
Στα γραφεία της επιχείρησης στον Περισσό - προσυγκέντρωση στις 9.30 π.μ. στον σταθμό του ΗΣΑΠ
Όπως αναφέρει το σχετικό κάλεσμα:
ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ
ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ
ΤΡΙΤΗ 30 ΙΟΥΛΙΟΥ 11π.μ Γραφεία ΕΥΔΑΠ
προσυγκέντρωση 9 30 π.μ. σταθμός Περισσού (προς Κηφισιά)
Η κυβέρνηση Ν.Δ-ΠΑ.ΣΟ.Κ, σε αγαστή συνεργασία με ΔΝΤ –
ΕΕ καθημερινά επιβάλλει μέτρα που οδηγούν ολοένα και μεγαλύτερα
κομμάτια της κοινωνίας στην πείνα και την εξαθλίωση. Σε αυτή
τη τραγική κατάσταση συμβάλλει με τον χειρότερο τρόπο και η
ΕΥΔΑΠ με την δολοφονική πολιτική της που εφαρμόζει στα λαικά
νοικοκυριά. Πρόσφατο δείγμα η κατάσχεση – πλειστηριασμός σπιτιού
από την ΕΥΔΑΠ συμπολίτη μας στο Πέραμα με αναπηρική σύνταξη,
για οφειλή 733,00ευρ, την οποία όμως απέτρεψε η αυτοοργανωμένη
κινητοποίηση της κοινωνίας.
Υπερασπίζοντας τις ζωές μας απαιτούμε:
- Καμία διακοπή νερού
- Καμία αφαίρεση μετρητή
- Διακανονισμοί από μηδενική βάση και χωρίς προσαυξήσεις
- Αμεση δωρεάν επανασύνδεση των ήδη αφαιρούμενων παροχών
- Τα πρώτα 20Μ3 ατελώς και η υπόλοιπη κατανάλωση με κοινωνικό τιμολόγιο
- Διευρυμένο κοινωνικό τιμολόγιο για τα λαικά
νοικοκυριά και τις αδύναμες ομάδες (άνεργοι, φοιτητές) με όριο
εισοδήματος 12.000 € προσαυξανόμενο για κάθε προστατευόμενο μέλος
- Μείωση του μερίσματος κερδών στους μετόχους για την
εξοικονόμηση του ποσού που θα απαιτηθεί για τη χρηματοδότηση
του κοινωνικού τιμολογίου
- Το νερό να παραμείνει δημόσιο και κοινωνικό αγαθό
- ΟΧΙ στην ιδιωτικοποίηση της ΕΥΔΑΠ
Σε κάθε αντίθετη περίπτωση η κοινωνία οργανωμένη
συλλογικά και μαζικά με δυναμικό τρόπο θα διεκδικήσει και θα
απαιτήσει την υλοποίηση των παραπάνω αιτημάτων.
Ο αγώνας για το νερό είναι ένα μικρό αλλά σημαντικό
κομμάτι του συνολικού αγώνα που δίνει η κοινωνία για την
ανατροπή αυτής της κυβέρνησης και των μνημονιακών πολιτικών της.
ΑΝΟΙΧΤΕΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΕΙΣ ΚΑΤΟΙΚΩΝ - ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ ΑΓΩΝΑ - ΣΥΛΛΟΓΙΚΟΤΗΤΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΕΡΟ - ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΤΗΣ ΕΥΔΑΠ
Εγώ ελπίζω να τη βολέψω
Αναδημοσίευση από Κεράσια και Κρίνοι
Δυστυχώς αυτή η χαριτωμένη φράση από έκθεση μαθητή της Νότιας Ιταλίας,
στη σημερινή ελληνική συνθήκη δεν μπορεί παρά να εκφράζει την επιτομή
της βλακείας.
Αλήθεια, τι έκαναν πριν από δυο μήνες οι 2.500 καθηγητές που στα μέσα
Ιουλίου είδαν τα ονόματά τους στη λίστα της διαθεσιμότητας; Γιατί τότε
δεν πάλεψαν και δεν τράβηξαν την απεργία μέσα στις εξετάσεις, κόντρα
στους συνδικαλιστές τους; Μήπως επειδή πίστευαν οτι για εκείνους δεν θα
έφτανε ποτέ η ώρα της απόλυσης; Πως δεν θα ήταν δυνατόν κάτι τέτοιο; Να
όμως που στην Ελλάδα του 2013 και οι χειρότεροι εφιάλτες γίνονται
πραγματικότητα!
Αλλά το να μην έχεις ψιλιαστεί περί τίνος πρόκειται εδώ και τρία και πλέον χρόνια, δηλώνει τουλάχιστον αντιληπτική ανεπάρκεια.
Τώρα είναι κάπως αργά, πιο αργά από πριν και επιπλέον ένα πανίσχυρο όπλο
έχει χαθεί για έναν ολόκληρο χρόνο. Τώρα θα πρέπει να πάνε σε πολύ
μακρά απεργία διαρκείας, κάτι που είναι σχεδόν αδύνατο να αντέξουν με
τους μισθούς που παίρνουν. Κι έτσι η ζωή συνεχίζεται, όποιος τη γλύτωσε,
τη γλύτωσε και όποιος την πάτησε, μαύρο φίδι που τον έφαγε!
Λυπάμαι αν οι περισσότεροι άνθρωποι αντιμετωπίζουν με τόση επιπολαιότητα
τα της ζωής τους, αλλά τότε γιατί κι εγώ να τους πάρω στα σοβαρά; Και
έχει μεγάλη, μέγιστη σημασία ένας σωστός απολογισμός, επειδή αν σήμερα
στρέφονται ξανά σε αυτούς που αποδείχτηκαν τουλάχιστον λίγοι για να τους
τραβήξουν από το γκρεμό, καλύτερα να μην ελπίζουν τζάμπα.
Το πανίσχυρο όπλο της απεργίας μέσα στις πανελλαδικές, μιας απεργίας που
θα "καθάριζε" σε μια βδομαδούλα, πουλήθηκε από τους ίδιους που σήμερα
ηγούνται της ΟΛΜΕ. Και περιμένουν τώρα οι απολυμένοι πλέον να τους
σώσουν αυτοί οι ίδιοι, με πορειούλες μέσα στον Αύγουστο και
ανακοινωσούλες εδώ κι εκεί. Θα πρέπει να μην έχεις ιδέα με ποιους έχεις
να κάνεις ή να μην έχεις ξανακατέβει ποτέ σου στο δρόμο για να πιστεύεις
οτι με αυτούς τους light ακτιβισμούς για το θεαθήναι και για τα μάτια
του κόσμου, για κατανάλωση και για να λέμε οτι κάτι κάνουμε, μπορούν να
κλονίσουν και στο ελάχιστο την εφαρμοζόμενη πολιτική.
Και μόνο αν έχουμε στο μυαλό μας την πραγματική εικόνα, αν έχουμε κατά
νου το πόσο ισχυρός, ύπουλος και αδίστακτος είναι ο εχθρός, τότε μόνο
υπάρχει μια πιθανότητα να προσδιορίσουμε αυτό που πραγματικά πρέπει να
κάνουμε για να έχουμε πιθανότητες να νικήσουμε. Κυρίως έχει τεράστια
σημασία για την ψυχολογία μας να μην τρέφουμε αυταπάτες για το με ποιους
πορευόμαστε, σε ποιους αναθέτουμε, από ποιους και τι ελπίζουμε. Κι όταν
ξεκαθαρίσουμε αυτό το τοπίο, το ποιος είναι τι, τότε θα μετρήσουμε τις
δυνάμεις μας και θα δούμε οτι δεν μπορούμε να στηριζόμαστε παρά μόνο
στους εαυτούς μας, δηλαδή μόνο στη βάση. Μόνο από εκεί θα γίνει ότι
είναι να γίνει, μόνο από εκεί θα δοθεί η μάχη. Οι συνδικαλιστές το πολύ
πολύ να ακολουθήσουν εκ των υστέρων και αυτό στην καλύτερη περίπτωση.
Καταργούν τη Βουλή: Με προεδρικά διατάγματα οι απολύσεις στο δημόσιο
Ειδική
τροπολογία των Μητοστάκη - Στουρνάρα επιτρέπει την κατάργηση θέσεων στο
Δημόσιο μέσω Προεδρικών Διαταγμάτων και χωρίς την προηγούμενη έγκριση
της Βουλής
Τροπολογία
με την οποία εφεξής επιτρέπεται με Προεδρικά Διατάγματα να
καταρτίζονται οι Οργανισμοί των υπουργείων, των αυτοτελών δημοσίων
υπηρεσιών, των αποκεντρωμένων διοικήσεων αλλά και των ΝΠΔΔ, κατατέθηκε
σήμερα στη Βουλή από τον υπουργό Διοικητικής Μεταρρύθμισης Κυριάκο Μητσοτάκη και τον υπουργό Οικονομικών Γιάννη Στουρνάρα. Δύο εκ των στυλοβατών του μνημονίου και της διάλυσης του δημόσιου τομέα ανοίγουν το δρόμο για την παράκαμψη της Βουλής.
Σύμφωνα με τη σκανδαλώδη ροπολογία, με Προεδρικά Διατάγματα
θα είναι δυνατό επίσης να αντικαθίστανται ή να τροποποιούνται οι
Οργανισμοί, αλλά και να καταρτίζονται ενιαίοι οργανισμοί για κατηγορίες
νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου. Προβλέπεται, επίσης, ότι
είναι δυνατόν με τα ίδια Προεδρικά Διατάγματα να αντικαθίσταται, να
καταργείται ή να τροποποιείται κάθε ισχύουσα διάταξη νόμου ή
κανονιστικής πράξης, σχετική με την οργάνωση και λειτουργία των
προαναφερόμενων φορέων.
Η κατάρτιση των Οργανισμών θα βασίζεται σε εκθέσεις αξιολόγησης των
οργανικών μονάδων τους που συνοδεύονται από περιγράμματα αποστολής και
θέσεων καθώς και από σχέδια στελέχωσης, τα οποία έχουν εγκριθεί από το
Κυβερνητικό Συμβούλιο Μεταρρύθμισης. Ανάμεσα στα όσα θα προβλέπουν οι
Οργανισμοί μπορεί να είναι και η σύσταση νέων θέσεων προσωπικού, καθώς
και η κατάργηση, κατά κατηγορία και κλάδο, υφιστάμενων θέσεων που
πλεονάζουν ή ακόμα και η μεταφορά θέσεων προσωπικού σε άλλους κλάδους.
Πρόκειται ουσιαστικά για την καθιέρωση των Προεδρικών
Διαταγμάτων ως πάγιας πρακτικής για την οργάνωση και λειτουργία του
στενού δημόσιου τομέα και των ΝΠΔΔ, χωρίς να απαιτείται προηγούμενη
έγκριση της Βουλής. Παρά την ευελιξία που παρέχει στην
κυβέρνηση η έκδοση Προεδρικών Διαταγμάτων, πρέπει να σημειωθεί ότι η
διαδικασία της έκδοσης τους προϋποθέτει ότι γνωμοδοτεί προηγούμενως το
ΣτΕ για τη συνταγματικότητα των προβλεπομένων.
Όπως αναφέρεται στην αιτιολογική έκθεση, στόχος της τροπολογίας είναι
η ορθολογική και αποτελεσματική αναδιοργάνωση των δημοσίων πολιτικών
υπηρεσιών ώστε να παρέχουν τις καλύτερες δυνατές υπηρεσίες στους
πολίτες. Ο νέος χάρτης της ελληνικής δημόσιας διοίκησης θα αποτυπωθεί
κανονιστικά με τα προεδρικά διατάγματα στα οποία θα καθοριστεί το
περιεχόμενο, η έγκριση και η τροποποίηση των οργανισμών των δημοσίων
υπηρεσιών, αναφέρεται στην έκθεση τονίζεται όμως ότι «προηγουμένως θα
έχει ελεγχθεί διοικητικά και πρακτικά ως προς την εφαρμοσιμότητά του,
καθώς θα έχει προκύψει με βάση υλικοτεχνικές μελέτες, σύμφωνα με τις
μεθόδους της σύγχρονης διοικητικής επιστήμης».
Η επέκταση της έκδοσης Προεδρικών Διαταγμάτων ως πάγια πρακτική για
το νέο χάρτη της δημόσιας διοίκησης αποτυπώνεται ουσιαστικά στην
επισήμανση της αιτιολογικής έκθεσης σύμφωνα με την οποία «η επιλογή του
νομικού εργαλείου του προεδρικού διατάγματος για τη θέση σε ισχύ των
νέων οργανισμών υπαγορεύεται από την ανάγκη της ευελιξίας και της
ύπαρξης διακριτικής ευχέρειας της διοίκησης ως προς την οργάνωσή της
αλλά και από τη δικαιοκρατική εγγύηση προηγούμενου ελέγχου των
Προεδρικών Διαταγμάτων από το Συμβούλιο της Επικρατείας».
Κυριακή 28 Ιουλίου 2013
Χώροι Κράτησης Μεταναστών: τεχνικές εγκλεισμού και υποκειμενοποίησης
Συγγραφέας:
συλλογικό-διάφοροι
Εκδότης:
Έργω(ν) εξύβριση
Πόλη: Αθήνα
Χρονολογία έκδοσης: 2008
Είδος: Μπροσούρες | Σελίδες: 84
συλλογικό-διάφοροι
Εκδότης:
Έργω(ν) εξύβριση
Πόλη: Αθήνα
Χρονολογία έκδοσης: 2008
Είδος: Μπροσούρες | Σελίδες: 84
Περιγραφή:
Η συλλογή μαρτυριών των υποκειμένων που κατοίκησαν την
εν λόγω συνθήκη σε χώρους κράτησης μεταναστών οδηγεί σε μια περιγραφή
και ερμηνεία των τεχνικών εκείνων που καθιστούν τους χώρους αυτούς
"χώρους εξαίρεσης".
Σε αυτά τα σημεία εγκλεισμού επικρατεί ένα καθεστώς
απόλυτου δικαιϊκού κενού, όπου ο δεσμοφύλακας, ως φορέας των επιταγών
της κρατικής εξουσίας, λειτουργεί με απόλυτη αυτονομία, ασκώντας βία
που όχι μόνο συντηρεί αλλά και θεσπίζει το δίκαιο της κράτησης.
Στους εν λόγω χώρους, η τεχνολογία του εγκλεισμού
(Foucault) αποπειράται να προσδώσει ένα σύνολο ταυτοτήτων που είναι
απαραίτητες για την εγγραφή των νεοεισελθόντων στον κοινωνικοπολιτικό
χώρο της επικράτειας. Η αδυναμία επιτόπιας έρευνας, τόσο σε συνοριακές
περιοχές όσο και σε χώρους κράτησης αποτέλεσε βασικό ανασταλτικό
παράγοντα περαιτέρω αξιολόγησης της εν λόγω τεχνολογίας.
Τα δεδομένα προέκυψαν από συνεντεύξεις πρώην κρατούμενων
μεταναστών και υπαλλήλων Μ.Κ.Ο., επίσης από εκθέσεις Μ.Κ.Ο. και από
όποια άλλη πηγή θεωρήθηκε αξιόπιστη και από την οποία προέκυπτε η
ύπαρξη και σε ορισμένες περιπτώσεις η μορφή ενός τέτοιου χώρου. Από τις
παραπάνω μαρτυρίες και περιγραφές προέκυψαν διαγραμματικές κατόψεις
των χώρων και εξάχθηκαν συμπεράσματα τόσο σχετικά με την τεχνολογία του
εγκλεισμού, που υπεισέρχεται εντός τους, όσο και με την
υποκειμενοποίηση των κρατουμένων. Η παραπάνω διερεύνηση διεξάχθηκε πάνω
στη συνθήκη που επικρατούσε έως το 2007.
Κυκλοφόρησε το Φλεβάρη του 2008 σε 800 αντίτυπα κι επανεκδόθηκε σε άλλα 1.000 το 2009 (εξαντλημένο)
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)