Σάββατο 15 Αυγούστου 2020

Οι προτάσεις Πισσαρίδη φιλί ζωής για το μεγάλο κεφάλαιο

Οι προτάσεις Πισσαρίδη φιλί ζωής για το μεγάλο κεφάλαιο



ΛΕΩΝΙΔΑΣ ΒΑΤΙΚΙΩΤΗΣ

Η ενδιάμεση έκθεση Πισσαρίδη διαλύει έγκαιρα τις αυταπάτες για την πιθανότητα τα κονδύλια του Κεφαλαίου Ανάκαμψης ύψους έως 32 δισ. ευρώ να βελτιώσουν τη θέση εργαζομένων και συνταξιούχων, ακόμη και να πυροδοτήσουν μια οικονομική ανάπτυξη με κοινωνικό μέρισμα. Πρόκειται για ένα νεοφιλελεύθερο μανιφέστο που αναπαράγει ιδεολογικές κοινοτοπίες προηγούμενων δεκαετιών, όπως δείχνει η εμμονή του να θεωρεί το δημόσιο τομέα και την έλλειψη ανταγωνισμού ως αιτίες της οικονομικής στασιμότητας της Ελλάδας. Αν αυτές οι αιτιάσεις ήταν ορθές τα μνημόνια θα είχαν απογειώσει την ελληνική οικονομία… Οι νέες χρηματοδοτήσεις θα λειτουργήσουν σαν φιλί ζωής για το μεγάλο κεφάλαιο στην Ελλάδα.

Από την άλλη, για το «99%» η ενδιάμεση έκθεση Πισσαρίδη επιφυλάσσει:

Ένα νέο, κατά παραγγελία των ιδιωτικών ασφαλιστικών εταιρειών, κεφαλαιοποιητικό συνταξιοδοτικό σύστημα που θα βαθαίνει τις κοινωνικές και εισοδηματικές αντιθέσεις στην τρίτη ηλικία. Μείωση των συντάξεων μέσω της αναπροσαρμογής του ποσοστού αναπλήρωσης. Επιτάχυνση των πλειστηριασμών με κριτήριο την εξυγίανση του χαρτοφυλακίου των χρεοκοπημένων τραπεζών. Αύξηση των φόρων κατανάλωσης, που αποτελούν την κατ’ εξοχήν αντιλαϊκή φορολογία. Απελευθέρωση των απολύσεων με αποτέλεσμα την αύξηση της ανεργίας ειδικότερα μεταξύ των πιο ευάλωτων κοινωνικά ομάδων, όπως είναι όσοι βρίσκονται σε προσυνταξιοδοτικό καθεστώς. Μείωση των ασφαλιστικών εισφορών για τα ανώτερα μισθοδοτικά κλιμάκια που θα κάνουν το ασφαλιστικό σύστημα ακόμη πιο άδικο. Λουκέτα και χρεοκοπίες για χιλιάδες μικρομεσαίες επιχειρήσεις που αναγορεύονται κι αυτές σε παράγοντα οπισθοδρόμησης της οικονομίας.

Στον αντίποδα των παραπάνω νεοφιλελεύθερων δογμάτων ένας μακροχρόνιος αναπτυξιακός σχεδιασμός όφειλε να ξεκινάει: Πρώτο, από την ανάγκη μείωσης της ανεργίας που συνεχίζει να κινείται σε επίπεδα ρεκόρ χωρίς περαιτέρω ελαστικοποίηση των σχέσεων εργασίας. Δεύτερο, από την ανάγκη απαλλαγής από την υποχρέωση εμφάνισης δημοσιονομικών πλεονασμάτων ύψους άνω του 2% ως το 2060 που αποδεδειγμένα καταδικάζει την Ελλάδα σε στασιμότητα. Τρίτο, από την στόχευση σε κλάδους και δραστηριότητες υψηλής προστιθέμενης αξίας (μεταποίηση αγροδιατροφικών προϊόντων, αλουμίνιο, πληροφορική, κ.α.) οι οποίοι θα στηριχθούν ποικιλοτρόπως.

Παρασκευή 14 Αυγούστου 2020

"Κλιματική" ή "Κτηματική" αλλαγή χτύπησε την Εύβοια, ή αλλιώς, γιατί πνίγηκε η Εύβοια;


"Κλιματική" ή "Κτηματική" αλλαγή χτύπησε την Εύβοια, ή αλλιώς, γιατί πνίγηκε η Εύβοια;


Το ερώτημα του τίτλου του άρθρου μας το θέτουμε και στην κρίση των αναγνωστών μας, αν και για όσους παρακολουθούν τις σχετικές μας δημοσιεύσεις σχετικά με τα ρέματα, γνωρίζουν την δική μας απάντηση ήδη. Εμείς προσπαθήσαμε να απαντήσουμε σε αυτή την ερώτηση με την γνωστή μας τακτική, τους αγαπημένους μας χάρτες. Έτσι λοιπόν επισκεφθήκαμε τον ιστότοπο του Εθνικού Κτηματολογίου, στην θέαση ορθοφωτογραφιών και κάναμε κάτι πολύ απλό. Είδαμε πως ήταν αυτές οι περιοχές πριν την επέλαση της οικιστικής ανάπτυξης και της αυθαίρετης, κατά κύριο λόγο, δόμησης.

Το γεγονός

Δυστυχώς αφορμή για αυτό μας το άρθρο είναι η πρόσφατη έντονη βροχόπτωση, το βράδυ του Σαββάτου 8 Αυγούστου 2020 προς τα ξημερώματα της Κυριακής 9 Αυγούστου 2020, που έλαβε χώρα στην κεντρική Εύβοια και η οποία κατέληξε, για ακόμα μια φορά, δυστυχώς σε ανθρώπινες απώλειες. Όμως πέρα από τις ανθρώπινες απώλειες σημαντικές είναι οι ζημιές στην κτηνοτροφία, στις υποδομές, σε ανθρώπινες περιουσίες καθώς και στην άγρια πανίδα. Στον επόμενο χάρτη φαίνεται το φαινόμενο όπως δημοσιεύτηκε στην ιστοσελίδα beyond-eocenter.eu (Κέντρο Επιστημών Παρατήρησης της Γης & Δορυφορικής Τηλεπισκόπησης του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών, Ινστιτούτο Αστρονομία, Αστροφυσικής, Διαστημικών Εφαρμογών & Τηλεπισκόπησης):


Ερωτήματα για την παραλιακή ζώνη στο Μάτι (Δ.Δ Νέας Μάκρης), και της πολεοδόμησης αυτού

Σε συνέχεια της προχθεσινής μας ανάρτησης


"Στη σελ 1.16 κεφ.1 της ΣΜΠΕ προβλέπεται Χωροθέτηση κεντρικών λειτουργιών σε μεγάλους οδικούς άξονες, με αποφυγή φόρτισης του παράκτιου μετώπου. Παράλληλα προτείνεται χρήση Γενικής κατοικίας σε όλο το μήκος Ποσειδώνος στο Μάτι. Γιατί δεν προτείνεται χρήση Αμιγούς κατοικίας ώστε να αποφευχθεί η δημιουργία παραλιακών μπαρ κλπ να αποφευχθεί πραγματικά η φόρτιση του παραλιακού μετώπου?"

Πέμπτη 13 Αυγούστου 2020

«Παραγωγική» και «άγονη» αγροτική γη

«Παραγωγική» και «άγονη» αγροτική γη




Επιμέλεια : Βάννα Σφακιανάκη

«…από τη δεκαετία του 1990 στη χώρα μας (όπως και στην Ιταλία, Πορτογαλία και Ισπανία αλλά όχι στη Γερμανία), παρατηρούμε μια σταδιακή υποχώρηση της ποσοστιαίας συμμετοχής στο ΑΕΠ των παραγωγικών τομέων, όπως μεταποίηση, γεωργία, αλιεία, εξορύξεις, ενέργεια κ.ά. και τις υπηρεσίες προς αυτές, π.χ. μεταφορές, από 19% το 1995 σε 12,2% το 2015. Αντιθέτως οι δραστηριότητες που ανήκουν στις προσοδοθηρικές δραστηριότητες (κερδοφορία μέσω πάσης φύσεως ενοικίων όπως χρηματοοικονομικά, ασφαλίσεις, ακίνητα, ενοικιάσεις, real estate και τις υπηρεσίες προς αυτές), γνωρίζουν μια σταθερή ποσοστιαία αύξηση, από 18,8% το 1995 σε 25,2% το 2015.» (1)

Ωστόσο, η αγροτική γη δεν προστατεύεται. Αυτές τις μέρες, μια διάταξη του νομοσχεδίου του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης που φέρνει νέες «απλουστεύσεις» της νομοθεσίας, παραδεχόμενη ότι υπάρχουν «νομίμως υφιστάμενα» (!) κτήρια και εγκαταστάσεις στην αγροτική γη υψηλής παραγωγικότητας, δίνει τη δυνατότητα «να αλλάξουν χρήση ώστε να αξιοποιηθούν για μεταποίηση αγροτικών προϊόντων.»
Γεωργική γη υψηλής παραγωγικότητας

Η ελληνική νομοθεσία επικεντρώνεται στη γη υψηλής παραγωγικότητας, έχοντας κατά νου μόνο τη βιομηχανοποιημένη γεωργία, την καθετοποιημένη παραγωγή και τις εξαγωγές, ενώ η εσωτερική αγορά τροφοδοτείται όλο και περισσότερο από εισαγόμενα προϊόντα.

Το Γενικό Πλαίσιο Χωροταξικού Σχεδιασμού βλέπει θετική την αναδιάρθρωση της οικονομίας εις βάρος της αγροτικής οικονομίας, διαπιστώνοντας ότι: «Οι αλλαγές στη διάρθρωση της οικονομίας συνεχίζονται, με την περαιτέρω μείωση της συμβολής της γεωργίας στο ΑΕΠ και στην απασχόληση. Η μείωση αυτή μπορεί να ερμηνευθεί, πάντως, ως ένδειξη ανάπτυξης του συνόλου της οικονομίας…», με συνέπεια να κατονομάζει ως άξιες προστασίας, λίγες μεγάλες πεδινές εκτάσεις.
Άγονη γη

Όλη την υπόλοιπη αγροτική γη, το κράτος, οι επενδυτές, οι μελετητές τους και οι υπηρεσίες που εγκρίνουν τις επενδύσεις τους, την βλέπουν ως άγονη αγροτική γη! Γι’ αυτό η νομοθεσία την κρατάει «ελεύθερη» από ενδεχόμενες χωροταξικές και πολεοδομικές δεσμεύσεις. Κανείς δε θέλει να χαθεί η ευκαιρία να «χωροθετήσει» στην αγροτική γη ό,τι ήθελε προκύψει, από ανάγκη ή συγκυριακή ευκαιρία. Ωστόσο, «Οι “άγονες εκτάσεις” (γη χαμηλής παραγωγικότητας) μπορεί να έχουν υψηλή οικονομική απόδοση (φαρμακευτικά φυτά, ξηρικές καλλιέργειες πιστοποιημένων προϊόντων) γιατί η παραγωγικότητα και οικονομική αποδοτικότητα της γης για συγκεκριμένα προϊόντα εξαρτάται από τα χαρακτηριστικά της σε σχέση με τις απαιτήσεις παραγωγής, την αγοραία ζήτηση και την προστιθέμενη αξία των προϊόντων.» (2)

Διαβαθμισμένη αγροτική γη

Πισσαρίδης και Τσακλόγλου «ανοίγουν» πάλι το Ασφαλιστικό

Απέφυγαν την ιδιωτικοποίηση του ασφαλιστικού κατά το Νόμο Βρούτση (Ν.4670/20) την επιταχύνουν όμως άμεσα με την Επιτροπή Πισσαρίδη και την υπουργοποίηση Τσακλόγλου.

Πισσαρίδης και Τσακλόγλου «ανοίγουν» πάλι το Ασφαλιστικό
12-08-2020 - Πηγή: in.gr
γράφει ο Κώστας Παπαδής

Πριν στεγνώσει το μελάνι του προηγούμενου νόμου, η κυβέρνηση προαναγγέλλει την επόμενη μεταρρύθμιση του ασφαλιστικού συστήματος.

Οι ιδέες που περιέρχονται στην έκθεση της επιτροπής τεχνοκρατών, υπό τον κ. Χρ.Πισσαρίδη, καθώς και η τοποθέτηση του κ. Π.Τσακλόγλου στη θέση του αρμοδίου για την κοινωνική ασφάλιση υφυπουργού στο υπουργείο Εργασίας προδιαγράφουν τις επικείμενες αλλαγές και τους σχεδιασμούς της κυβέρνησης για τον επόμενο γύρο των ασφαλιστικών μεταρρυθμίσεων.

Ο κεφαλαιοποιητικός χαρακτήρας το νέου ασφαλιστικού συστήματος, όχι μόνο για τις επικουρικές συντάξεις αλλά και για τις κύριες, αποτελεί τη βασικότερη αλλαγή, ενώ περιγράφονται τροποποιήσεις στο καθεστώς των εισφορών – με στόχο τη μείωση του μη μισθολογικού κόστους – όπως και αλλαγές στον τρόπο υπολογισμού της ανταποδοτικής σύνταξης.

«Αρκετά έχουν να γίνουν ακόμη στο ασφαλιστικό», τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Τσακλόγλου αναλαμβάνοντας τα νέα του καθήκοντα, σημειώνοντας ότι «οι αλλαγές δεν θα αφορούν αποκλειστικά τον δεύτερο πυλώνα του ασφαλιστικού συστήματος», δηλαδή τις επικουρικές συντάξεις, αλλά και άλλους τομείς του ασφαλιστικού.

Ενδεικτική των όσων σηματοδοτεί η παρουσία του νέου υφυπουργού στο υπουργείο ήταν η αναφορά του πως στις αλλαγές αυτές θα αφιερώσει όλη του την ενέργεια το επόμενο διάστημα.

Η έκθεση Πισσαρίδη αποτελεί μια πρώτη προσέγγιση των επερχόμενων αλλαγών. Σε αυτό γίνεται ιδιαίτερη αναφορά στη ραγδαία επιδείνωση των δημογραφικών δεικτών και στην πίεση που ασκεί το συγκεκριμένο πρόβλημα στο ασφαλιστικό σύστημα.

Καθώς και στα υψηλά ποσοστά της συνταξιοδοτικής δαπάνης (16,5% του ΑΕΠ έναντι 13,2% στην ευρωζώνη) που φέρνουν τη χώρα μας στην υψηλότερη θέση στην ευρωζώνη. Επίσης σημειώνεται το υψηλό ποσοστό κρατικής επιχορήγησης για την κάλυψη των συντάξεων που έφτασε στο 10,1% του ΑΕΠ το 2018, έναντι 3,1% του ΑΕΠ κατά μέσο όρο στην ΕΕ.

«Σε συνδυασμό με την υψηλή μισθολογική δαπάνη της γενικής κυβέρνησης (11,7% έναντι 9,9% κατά μέσο όρο στην ευρωζώνη), το ελληνικό Δημόσιο καταλήγει να δαπανά το υψηλότερο ποσοστό του ΑΕΠ (28,4%) σε μισθούς και συντάξεις στην ευρωζώνη (23,1% κατά μέσο όρο)» σημειώνουν χαρακτηριστικά οι τεχνοκράτες της επιτροπής.

Οι συγκεκριμένες αναφορές προδιαγράφουν και τις επικείμενες αλλαγές, ενώ η έκθεση αναφέρει χαρακτηριστικά ότι «δεν επαρκούν οριακές παραμετρικές αλλαγές», αλλά συνιστάται «ο εκσυγχρονισμός του συστήματος, ώστε η χρηματοδότησή του να μπει σε σταθερή μακροπρόθεσμη βάση, να μην δημιουργούνται αντικίνητρα στην εργασία και να αυξηθεί η ανταποδοτικότητα του συστήματος».

Οι τεχνοκράτες επισημαίνουν προβλήματα στη δομή του ασφαλιστικού συστήματος, όπως η υπέρμετρη επιβάρυνση της εργασίας και ο περιορισμένος βαθμός ανταποδοτικότητας.

Για να αμβλυνθούν οι επιπτώσεις της δημογραφικής γήρανσης, προτείνουν «την ενίσχυση των κεφαλαιοποιητικών πυλώνων», ώστε να επιμεριστεί το βάρος της χρηματοδότησης των συντάξεων και ένα μέρος της να καλυφθεί από συσσωρευμένη αποταμίευση.

ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ: Νομική Κάλυψη Υπαλλήλων – Έκδοση Εγκυκλίου Υπ. Εσωτερικών

Π.Ο.   Ε.Μ.Δ.Υ.Δ.Α.Σ.

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ  ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ

ΕΝΩΣΕΩΝ  ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ  ΔΗΜΟΣΙΩΝ  ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ  ΔΙΠΛΩΜΑΤΟΥΧΩΝ  ΑΝΩΤΑΤΩΝ  ΣΧΟΛΩΝ


Μαυρομματαίων 17,  104 34  ΑΘΗΝΑ
τηλ: 210-88.16.583  fax: 210-82.59.410 e-mail: emdydas@tee.gr URL: www.emdydas.gr                                                                                                               
                                        Αθήνα,  11/8/2020
Αρ. Πρωτ.:

Προς:   Α’ Βάθμιες ΕΜΔΥΔΑΣ        


Θέμα : Νομική Κάλυψη Υπαλλήλων – Έκδοση Εγκυκλίου Υπ. Εσωτερικών.

Συνάδελφοι/σες
Ενημερώνουμε ότι εκδόθηκε η με Αριθμ. Πρωτ.: ΔΙΔΑΔ/Φ.69/122/οικ.14540 Εγκύκλιος του Υπουργείου Εσωτερικών με θέμα: «Ν. 4674/2020 «Στρατηγική Αναπτυξιακή Προοπτική των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης, Ρύθμιση ζητημάτων αρμοδιότητας Υπουργείου Εσωτερικών και άλλες διατάξεις» – Ενημέρωση υπαλλήλων για υποχρέωση υποβολής ΔΠΚ και ΔΟΣ». Στο Κεφάλαιο Β (σελ. 5) αυτής επαναλαμβάνει τα αναφερόμενα στο άρθρο 52 του πρόσφατου Ν. 4672/2020 για τη  «Νομική Υποστήριξη Ανθρωπίνου Δυναμικού Δημοσίου Τομέα» και συγκεκριμένα:
Β. Άρθρο 52 - ΝΟΜΙΚΗ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΤΟΜΕΑ
Σύμφωνα με τη διάταξη του άρθρου 52 του ν.4674/2020, τα Υπουργεία, οι Ανεξάρτητες Αρχές, οι Αποκεντρωμένες Διοικήσεις του Κράτους, οι Οργανισμοί Τοπικής Αυτοδιοίκησης α΄ και β΄ βαθμού και τα Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου υποχρεούνται να παρέχουν νομική υποστήριξη στους μόνιμους και με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου υπαλλήλους που υπηρετούν στους φορείς τους, ενώπιον των δικαστηρίων ή των δικαστικών αρχών, σε περίπτωση διενέργειας προκαταρκτικής εξέτασης ή άσκησης ποινικής δίωξης εις βάρος τους για αδικήματα που τους αποδίδεται ότι διέπραξαν κατά την ενάσκηση των καθηκόντων τους. Η ανωτέρω νομική υποστήριξη δεν παρέχεται σε περίπτωση ποινικής δίωξης ύστερα από καταγγελία εκ μέρους της Υπηρεσίας. Η νομική υποστήριξη αφορά είτε στη νομική εκπροσώπηση των υπαλλήλων από πληρεξούσιο δικηγόρο που συμβάλλεται για τον ανωτέρω σκοπό με τους προαναφερόμενους φορείς, ανά υπόθεση, είτε στην κάλυψη των εξόδων εκπροσώπησης των ανωτέρω υπαλλήλων διά ή μετά πληρεξούσιου δικηγόρου της επιλογής του υπαλλήλου.
 Στις ανωτέρω περιπτώσεις τα έξοδα βαρύνουν τον προϋπολογισμό του οικείου φορέα. Η καταβολή των ανωτέρω δαπανών γίνεται εφόσον, για τις ποινικές υποθέσεις, εκδοθεί τελεσίδικη απόφαση, με την οποία οι υπάλληλοι κηρύσσονται αθώοι ή απαλλάσσονται των κατηγοριών ή τελεσίδικο βούλευμα του Δικαστικού Συμβουλίου, με το οποίο παύεται οριστικά η ποινική δίωξη εναντίον τους ή τίθεται η υπόθεση στο αρχείο και εφόσον προσκομισθούν τα νόμιμα παραστατικά. Το αιτούμενο ποσό δεν δύναται να υπερβαίνει το τριπλάσιο του ποσού αναφοράς κάθε διαδικαστικής πράξης ή παρεχόμενης υπηρεσίας, όπως προσδιορίζεται στους πίνακες αμοιβών του Κώδικα Δικηγόρων (ν. 4194/2013, Α΄ 208).
Η νομική υποστήριξη των ανωτέρω υπαλλήλων συντελείται μετά από αίτηση του υπαλλήλου στην αρμόδια Διεύθυνση Ανθρώπινου Δυναμικού, θετική εισήγηση της τελευταίας και απόφαση του αρμόδιου Προϊσταμένου Γενικής Διεύθυνσης Ανθρώπινου Δυναμικού. Σε περίπτωση που δεν υπάρξει θετική εισήγηση, τα ως άνω έξοδα καταβάλλονται εκ των υστέρων, εφόσον για τις ποινικές υποθέσεις εκδοθεί τελεσίδικη απόφαση, με την οποία τα ως άνω πρόσωπα κηρύσσονται αθώα ή απαλλάσσονται των κατηγοριών ή τελεσίδικο βούλευμα δικαστικού συμβουλίου, με το οποίο παύει οριστικά η ποινική δίωξη εναντίον τους ή τίθεται η υπόθεση στο αρχείο. Οι διατάξεις του άρθρου αυτού εφαρμόζονται μετά την πρόβλεψη της σχετικής δαπάνης στους προϋπολογισμούς των οικείων φορέων.

Εγκύκλιος Υπ. Εσωτερικών. pdf

Τετάρτη 12 Αυγούστου 2020

Η Μεσοχώρα ποτέ δεν παραδίνεται

Η Μεσοχώρα ποτέ δεν παραδίνεται



Δεκαπενταύγουστος και έχουμε κακά νέα από τη Μεσοχώρα.


Η ΔΕΗ επιχειρεί να ξαναξεκινήσει τη διαδικασία αναγκαστικής απαλλοτρίωσης, προκειμένου να λειτουργήσει το φράγμα και το ΥΗΕ της Μεσοχώρας. Το σχετικό έγγραφο τοιχοκολλήθηκε από δικαστικό επιμελητή στο κοινοτικό κατάστημα της Μεσοχώρας, τη Δευτέρα 10/8/2020.

Είμαστε σε αναμονή των αντιδράσεων των κατοίκων. Νομίζουν ότι τον Αύγουστο και με αυστηροποίηση των μέτρων κατά της πανδημίας θα περάσει το θέμα "στα μαλακά". Μάλλον, δεν τα έχουν υπολογίσει καλά. Αυτήν τη στιγμή η σκέψη και η καρδιά μας είναι κοντά στους κατοίκους της Μεσοχώρας. Και η φυσική παρουσία μας, για όσους/ες έχουν το χρόνο και τη δυνατότητα.

Την ίδια στιγμή βρίσκεται σε εξέλιξη δημόσια "διαβούλευση" για το νέο εθνικό σχέδιο διαχείρισης αποβλήτων (ΕΣΔΑ), με διαδικασία fast track (από 6/8/2020 - 21/8/2020) και πολλές διαδικασίες περιβαλλοντικής αδειοδότησης κραυγαλέων αιολικών εγκαταστάσεων στις κορυφές όλων των βουνών. Τελείως προσχηματικές διαδικασίες, για την τυπική νομιμοποίηση καταστρεπτικών δραστηριοτήτων, με φορείς αδίστακτους παράγοντες της αγοράς και του κράτους.


«Βιομηχανία» μελετών καρμπόν στους Δήμους για τα έργα του «Αντώνης Τρίτσης»

Έτοιμες μελέτες χωρίς χωρική και τοπική εξειδίκευση δια πάσα νόσο και κάθε Δήμο έχουν έτοιμες οι τεχνικές εταιρίες για να ενταχθούν σε χρηματοδοτικά προγράμματα. Οπότε ούτε οι τοπικές ανάγκες και ιδιαιτερότητες ικανοποιούνται, ούτε τα έργα ολοκληρώνονται και το Δημόσιο χρήμα διασπαθίζεται σε αχρείαστα έργα. Παλιά μου τέχνη κόσκινο για δημάρχους, περιφερειάρχες και φίλους τους...


Της Ντίνας Καράτζιου/

«Βιομηχανία» μελετών με … καρμπόν έχει ανοίξει μέσα στο καλοκαίρι στους Δήμους. Η ιδιωτική αγορά έρχεται να καλύψει τις αδυναμίες ωρίμανσης έργων από τις τεχνικές υπηρεσίες της Αυτοδιοίκησης και να προσφέρει εύκολες λύσεις για να μπουν οι Δήμοι στο χορό των έργων του «Αντώνης Τρίτσης».


Με δηλώσεις του στο ecopress ο πρόεδρος της ΚΕΔΕ Δημήτρης Παπαστεργίου σημειώνει ότι «υπάρχει πολύ μεγάλο ενδιαφέρον και έντονη κινητικότητα από πλευράς ΟΤΑ για την υποβολή προτάσεων». Παράλληλα το μέλος του διοικητικού συμβουλίου της ΚΕΔΕ Αλέξης Μαυραγάνης σχολιάζει στο ecopress, ότι “θα πρέπει να κατατεθούν προτάσεις από τους δήμους με βάση τις ανάγκες τους και όχι με βάση όσα ετοιμάζονται φασόν, από την αγορά”.

Οι έξι προσκλήσεις

Οι Δήμοι της χώρας βρίσκονται αντιμέτωποι με τις έξι προσκλήσεις ενδιαφέροντος του “Αντώνης Τρίτσης”, για έργα υποδομών στους Δήμους, συνολικού προϋπολογισμού 1.140.000.000 ευρώ, που «τρέχουν» με προθεσμίες υποβολής προτάσεων έως το τέλος του έτους.

Πρόκειται για τις 6 πρώτες, από τις συνολικά 12 προκηρύξεις έργων του προγράμματος «Αντώνης Τρίτσης», οι οποίες υπογράφηκαν από τον υπουργό Εσωτερικών κ. Τάκη Θεοδωρικάκο. Αφορούν σε ενεργειακά, περιβαλλοντικά έργα, όπως επίσης και έργα δικτύων, υποδομών, αναπλάσεων και αντισεισμικής προστασίας κτιρίων.

Για τις έξι προσκλήσεις, συνολικού προϋπολογισμού 1.140.000.000 ευρώ δικαιούχοι είναι όλοι οι 332 Δήμοι, οι 13 Περιφέρειες της χώρας, οι ΔΕΥΑ και Σύνδεσμοι Ύδρευσης. Το προσεχές διάστημα αναμένεται να ανακοινωθούν και οι υπόλοιπες έξι προσκλήσεις του προγράμματος «Αντώνης Τρίτσης», συνολικού ύψους 2,5 δις ευρώ.

Στο μεταξύ ενώ είναι ελάχιστες, μετρημένες στα δάκτυλα, οι προτάσεις Δήμων, που έχουν υποβληθεί μέχρι τώρα σημειώνεται παράλληλα υπερ-συσσώρευση αποριών και διευκρινίσεων από τους δήμους της χώρας, προς την Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης & Εφαρμογής του Υπουργείου Εσωτερικών για τις έξι πρώτες προσκλήσεις, που έχουν ήδη βγει στον αέρα, ύψους 1.140 δις ευρώ.

Προβλήματα

Δραπετσώνα: Tο υπουργείο Ναυτιλίας εγκρίνει την απόρριψη επεξεργασμένων αποβλήτων στη θάλασσα

Δραπετσώνα: Tο υπουργείο Ναυτιλίας εγκρίνει την απόρριψη επεξεργασμένων αποβλήτων στη θάλασσα

Πολιτικό σάλο και έντονες αντιδράσεις της τοπικής κοινωνίας έχουν προκαλέσει οι αποκαλύψεις για τις ευθύνες του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής που εμφανίζεται «συνεργό» στο περιβαλλοντολογικό έγκλημα στην περιοχή της Δραπετσώνας.

Στεργίου Ελένη11.08.2020, 13:56


Τον τελευταίο καιρό οι κάτοικοι της Δραπετσώνας δεν έχουν σταματήσει να εκφράζουν την οργή τους για τη συνεχιζόμενα επεισόδια έντονης δυσοσμίας αλλά και τις υψηλές συγκεντρώσεις καρκινογόνων ρύπων όπως το βενζόλιο, με τους ειδικούς να κατατείνουν ότι στην εκτίμηση ότι πηγή της δυσοσμίας και της ρύπανσης είναι οι εγκαταστάσεις της Oil One στην περιοχή των Λιπασμάτων. Σε αυτή την κατάσταση προστίθεται και ένας ακόμη περιβαλλοντικός κίνδυνος, που αφορά τη θαλάσσια περιοχή.

Οι νεότερες αποκαλύψεις είναι συγκλονιστικές, καθώς δημοσίευμα του in.gr έφερε στο φως τη θετική γνωμοδότηση που έδωσαν οι υπηρεσίες του υπουργείου Ναυτιλίας και νησιωτικής Πολιτικής για την τροποποίηση των περιβαλλοντικών όρων των εγκαταστάσεων της εταιρείας Oil One, συμφερόντων του Δ. Μελισσανίδη.

Εν γνώσει της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Ναυτιλίας επιτρέπεται, ουσιαστικά, στην Oil One να ρίχνει σε έκτακτες περιστάσεις επεξεργασμένα υγρά απόβλητα προς τη θαλάσσια περιοχή της λιμενικής ζώνης. Ενώ αρχικά το υπουργείο φαινόταν να νίπτει τας χείρας του, δηλώνοντας περίπου αναρμόδιο, αποδεικνύεται ότι έχει άμεση εμπλοκή.
 

Η Αποκεντρωμένη Διοίκηση Αττικής εξέδωσε στις 28/07/2020 απόφαση για τη τροποποίηση της ΑΕΠΟ (των περιβαλλοντικών όρων δηλαδή) της Oil One, στη βάση και της θετικής γνωμοδότησης των υπηρεσιών του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και συγκεκριμένα του υπ. αριθ. πρωτ. 3122.1-Λ54/30594/25-05-2020 εγγράφου ΔΙΛΙΚΥΠ/ΥΝΑΝΠ, που υπογράφει ο Γεν. Γραμματέας Λιμένων Λιμ. Πολιτικής κ Ναυτιλιακών Επενδύσεων κ. Ευάγγελος Κυριαζόπουλος (προφανώς με σύμφωνη γνώμη του αρμόδιου υπουργού κ. Γ. Πλακιωτάκη).

Τρίτη 11 Αυγούστου 2020

«Ρεματτική»: «Τις πταίει» για την τραγωδία στην Εύβοια;


Φερτά υλικά από την καταστροφή στην Εύβοια που ξεβράστηκαν στο ΔήλεσιEUROKINISSI / ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ11.08.2020, 17:18

«Ρεματτική»: «Τις πταίει» για την τραγωδία στην Εύβοια;

Αυτό που κυρίως έφταιξε ώστε να σημειωθεί μια ακόμη τραγωδία, όπως αυτή στην Εύβοια, είναι η έλλειψη πολιτικής βούλησης και αποφάσεων που θα σώσουν τους ανθρώπους και τη φύση από τις πλημμύρες, τις φωτιές και άλλες καταστροφές (που δύσκολο να τις ονομάσει κανείς «φυσικές»). Αποφάσεις ανεξάρτητες από πολιτικό κόστος, ψηφοθηρία, εξυπηρέτηση οικονομικών/εργολαβικών συμφερόντων, διατήρηση των λόμπι ανάμεσα σε δημόσιο-μελετητές-εργολάβους, τονίζουν σε ανακοίνωσή τους οι Φορείς και Κινήσεις για την Προστασία των Ρεμάτων, «Ρεματτική». 

Σύμφωνα με τη «Ρεματτική», «επειδή δεν πρέπει να θρηνήσουμε άλλα θύματα, επειδή δε θέλουμε να καταλήξουμε να προσευχόμαστε στον Θεό για τη σωτηρία μας από τις υποτιθέμενες «θεομηνίες», επειδή δεν πρέπει να κυριαρχήσει η αντίληψη ότι για όλα φταίνε οι πολίτες και για τίποτα οι κυβερνώντες (φωτιές, πλημμύρες, εξάπλωση covid κ.λπ.), θα πρέπει κατά τόπους αλλά και όλοι μαζί να απαιτήσουμε»:

Για τα ποτάμια και τα ρέματα:

α) Απομάκρυνση όλων των αυθαιρέτων ή «νόμιμων» κατασκευών μέσα και γύρω από τα ρέματα σε επαρκή απόσταση που θα προσδιοριστεί από την οριοθέτησή τους. 

Οι αλλαγές στις κλιματολογικές συνθήκες επιβάλλουν σε κάθε κυβέρνηση που θέλει να προστατέψει την ανθρώπινη ζωή να μη «χαϊδεύει τα αυτιά» πολιτών που εύλογα θέλουν να προστατέψουν τα σπίτια τους, αλλά δεν γνωρίζουν ότι παραμένοντας στις περιοχές αυτές θα βάλουν σε κίνδυνο τόσο τα σπίτια τους όσο και τις ζωές τους.

Με ιδιώτες, θα «στεγάσουν» τη Δικαιοσύνη. Μέσω ΣΔΙΤ, ανέγερση και ανακατασκευή 12 δικαστικών κτηρίων


Με ιδιώτες, θα «στεγάσουν» τη Δικαιοσύνη. Μέσω ΣΔΙΤ, ανέγερση και ανακατασκευή 12 δικαστικών κτηρίων
8 Αυγούστου 2020




Στην ανέγερση έξι νέων δικαστικών μεγάρων, αλλά και στην ανακατασκευή άλλων έξι με Σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) αποφάσισε να προχωρήσει η κυβέρνηση. Τα 12 έργα θα προχωρήσουν μέσω τριών ξεχωριστών διαγωνισμών για ΣΔΙΤ, όπως αποφασίστηκε πρόσφατα.

Ειδικότερα, στο πρώτο πακέτο έργο εντάσσεται η ανέγερση του νέου δικαστικού μεγάρου Ηρακλείου καθώς και η ανακατασκευή των υφιστάμενων δικαστικών μεγάρων σε Ρέθυμνο και Χανιά.

Στο δεύτερο πακέτο ΣΔΙΤ, εντάσσεται η ανέγερση των νέων δικαστικών μεγάρων σε Κιλκίς, Σέρρες και Εδεσσα καθώς και η ανακατασκευή του δικαστικού μεγάρου Θεσσαλονίκης.

Στο τρίτο πακέτο, εντάσσεται η κατασκευή των νέων δικαστικών μεγάρων σε Λαμίας και Βόλου και η ανακατασκευή των κτηρίων που χρησιμοποιούν τα δικαστήρια σε Λάρισα, Καρδίτσα και Τρίκαλα.

Υπεύθυνη για την προώθηση των τριών διαγωνισμών έχει οριστεί η Γενική Γραμματεία Υποδομών του υπουργείου Υποδομών & Μεταφορών. Οι ανάδοχοι των τριών διαγωνισμών ΣΔΙΤ δεν θα αναλάβουν μόνο την κατασκευή των νέων κτιρίων ή την αναβάθμιση των υφιστάμενων. Μέσω πολυετών συμβάσεων θα αναλάβουν και τη συντήρηση των κτηρίων προκειμένου να αποφεύγονται οι εικόνες εγκατάλειψης που συναντούν σήμερα οι πολίτες σε πολλά δημόσια κτήρια.

Για να μην ξεχνάμε, οι εικόνες αυτές είναι αποτέλεσμα τόσο των μνημονιακών περικοπών που ακολουθεί και η σημερινή κυβέρνηση αλλά και της πολιτικής αδιαφορίας του εκάστοτε υπουργού. Άλλωστε, η εσκεμμένη εγκατάλειψη, απαξίωση, υποβάθμιση κτλ. κάθε υπηρεσίας και κτηρίου που ανήκει στο Δημόσιο και δημιουργούν κοινωνικό αυτοματισμό και αγανάκτηση στους πολίτες είναι τα «όπλα» που χρησιμοποιεί και η σημερινή κυβέρνηση, έχοντας ως δικαιολογία ακριβώς αυτό, ώστε να προχωρήσει αναίμακτα, χωρίς καμία αντίδραση, σε κεκαλυμμένη παραχώρησή τους προς τους ιδιώτες, μέσω ΣΔΙΤ. Και βεβαίως, όπως και στη συγκεκριμένη περίπτωση, αποκρύπτοντας πως δίνει πολλά περισσότερα σε ιδιώτες, μέσα από τα χρήματα του κρατικού κορβανά, από ό,τι να τα έφτιαχνε ή να τα εκμεταλλευόταν το Δημόσιο.

Κατά τ’ άλλα, οι τρεις νέοι διαγωνισμοί που αναμένεται να προκηρυχθούν τον επόμενο χρόνο έρχονται να προστεθούν σε έξι διαγωνισμούς για κτηριακά ΣΔΙΤ που βρίσκονται σε εξέλιξη, με συνολικό προϋπολογισμό που φτάνει τα 700 εκατ. ευρώ.

Πρόκειται για κτήριο της Ακαδημίας Αθηνών, για το κτήριο φοιτητικών εστιών και άλλες εγκαταστάσεις πανεπιστημίων σε Κρήτη, Θράκη και Θεσσαλία καθώς και για την κατασκευή νέων σχολικών κτηρίων σε Χανιά και Ρόδο.

ΜΕΤΑ για τηλεργασία: Εφαρμογή της τεχνολογίας με μόνιμη και σταθερή δουλειά, μείωση του χρόνου εργασίας

ΜΕΤΑ για τηλεργασία: Εφαρμογή της τεχνολογίας με μόνιμη και σταθερή δουλειά, μείωση του χρόνου εργασίας
9 Αυγούστου 2020



Κατά τη διάρκεια της πρώτης φάσης του εγκλεισμού λόγω πανδημίας, η τηλεργασία φάνταζε, ακόμα και στον κόσμο της δουλειάς, ως μια πιο ασφαλής και βολική «λύση». Επιβλήθηκε, αφενός για την προστασία των εργαζομένων, και αφετέρου για την αναπλήρωση των συμβάσεων εργασίας που τέθηκαν σε αναστολή. Η αξιοποίηση αυτής της μορφής εργασίας ενεργοποιήθηκε ελλείψει επαρκών χώρων και συνολικότερων μέτρων προστασίας.

Τα προβλήματα που δημιούργησε είναι περισσότερα από αυτά που υποτίθεται ότι έλυσε, ενώ ήδη βιώνουμε το δεύτερο κύμα κορονοϊού, έχοντας ανθρώπινες, υγειονομικές, οικονομικές κι εργασιακές απώλειες κυρίως η πλευρά της εργαζόμενης κοινωνίας.

Παρότι, η αξιοποίηση αυτής της μορφής εργασίας συνέβαλε στην αποφυγή της διασποράς του ιού, ωστόσο, αυτή υπηρέτησε πρωτίστως τα εργοδοτικά συμφέροντα. Η εφαρμογή της επιβεβαίωσε τις διατυπωμένες ανησυχίες για την τηλεργασία.

Σήμερα, η τηλεργασία προπαγανδίζεται από την κυβέρνηση και τον ΣΕΒ, τους βιομήχανους, αποσιωπώντας ή και εξωραΐζοντας τις επιπτώσεις της στις σχέσεις εργασίας:

Ρευστοποίηση του χρόνου εργασίας και εντατικοποίηση της εργασίας: Η μεταφορά της εκτέλεσης της εργασίας από τον τόπο εργασίας στον τόπο κατοικίας επιφέρει αλλαγές όχι μόνο στον τρόπο εκτέλεσης της εργασίας αλλά και στον χρόνο, αφού ο χρόνος εργασίας και ο ελεύθερος χρόνος ρευστοποιούνται. Τα ωράρια ξεχειλώνουν καθώς οι εργοδότες δεν αναγνωρίζουν λήξη ωραρίου, και οι εργαζόμενοι πολλές φορές πιέζονται να αποδείξουν ότι εργάζονται και δεν «κάθονται», όπως τους κατηγορεί η εργοδοσία, με αποτέλεσμα να δουλεύουν με εξοντωτικούς ρυθμούς. Άλλωστε δεν ήταν λίγες οι καταγγελίες για παραβίαση του ωραρίου των τηλεργαζόμενων κατά τη διάρκεια της πανδημίας.

Ρευστοποίηση του προσωπικού και εργασιακού χρόνου: Πολλοί/ες επικαλούνται ότι η τηλεργασία θα απελευθερώσει ελεύθερο χρόνο εργασίας, αφού οι εργαζόμενοι/ες θα «κερδίσουν» το χρόνο μετάβασης και επιστροφής προς και από τον τόπο εργασίας τους και ότι η σχετική «αυτονόμησή» τους από το τυπικό ωράριο εργασίας θα τους επιτρέψει να εκπληρώσουν άλλες υποχρεώσεις. Ωστόσο, η εντατικοποίηση της εργασίας, η διάχυση του χρόνου εργασίας, η καταστρατήγηση του νομίμου ωραρίου, το άγχος για την επίτευξη των εργασιών καθώς και η διαρκής επιτήρηση του εργοδότη και εκτός ωραρίου εργασίας θα καταστήσει τους τηλεργαζόμενους και τις τηλεργαζόμενες προσωπικό διαρκούς ετοιμότητας, γεγονός που θα αποδιοργανώσει πλήρως την ιδιωτική τους ζωή.


Μετατροπή του καθεστώτος εργασίας: Η μη φυσική παρουσία του εργαζομένου στον χώρο εργασίας διευκολύνει τον αποχαρακτηρισμό της μισθωτής εξαρτημένης σχέσης εργασίας και τη μετατροπή της σε σχέση «ανεξάρτητης απασχόλησης», δηλαδή σε «μπλοκάκι», όπου αυτό δεν ίσχυε. Μια φαινομενική ανεξαρτησία που υποκρύπτει εξαρτημένη εργασία. Το φαινόμενο αυτό παρατηρείται και σε μεγάλους ομίλους και τράπεζες, είτε για να υλοποιηθούν ευκολότερα σχέδια μαζικών μειώσεων προσωπικού, είτε για να εγκαθιδρύσουν μονιμότερα τέτοια καθεστώτα εργασίας, μετακυλίοντας κόστη υποδομής (χώρων, ρεύματος κ.λπ) στους εργαζόμενους, παράλληλα με την κατάργηση των εργασιακών δικαιωμάτων που συνεπάγεται αυτή η «ανεξαρτησία».


Περαιτέρω υποβάθμιση της ζωής και της εργασίας των γυναικών: Η απορρύθμιση της αγοράς εργασίας μέσα από την εφαρμογή των μνημονιακών διατάξεων και η κυριαρχία των ευέλικτων μορφών εργασίας προσέδωσαν στην εργασία των γυναικών ακόμα πιο ισχυρά χαρακτηριστικά εφεδρείας. Οι γυναίκες αποτελούν πλέον το εργατικό δυναμικό που εργάζεται στην πλειοψηφία του, μη ηθελημένα, με καθεστώς μερικής ή εκ περιτροπής απασχόλησης. Οι διαδρομές μεταξύ της κατοικίας και του τόπου εργασίας πληθαίνουν. Τον «ελεύθερο χρόνο» της η εργαζόμενη γυναίκα τον αφιερώνει στην οικογένειά της. Η τηλεργασία θα μειώσει αυτές τις διαδρομές των γυναικών, ωστόσο θα υποβαθμίσει περαιτέρω την ζωή και την εργασία των γυναικών αφού θα κληθούν να εκτελέσουν ταυτόχρονα πολλαπλούς ρόλους μέσα στο σπίτι. Οι εργοδότες θεωρούν αναμενόμενο η εργασία να συνδυάζεται με την ταυτόχρονη φροντίδα των παιδιών, και η τηλεργασία κατάργησε σε πολλές περιπτώσεις τις γονεϊκές άδειες ειδικού σκοπού στην πράξη. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι ο ΣΕΒ (βιομήχανοι), με τον οδηγό του για την τηλεργασία, απευθύνεται πρωτίστως στις εργαζόμενες αφού τις θεωρεί «φυσικές υπεύθυνες» για όλες τις εργασίες της κοινωνικής αναπαραγωγής.


Εμπόδια στη συνδικαλιστική οργάνωση: Η απουσία καθημερινής επικοινωνίας στους χώρους δουλειάς δημιουργεί επιπρόσθετες δυσκολίες στη συνδικαλιστική οργάνωση των εργαζομένων, και είναι ένας από τους λόγους που η εργοδοσία μεγάλων επιχειρήσεων προωθεί την τηλεργασία. Τα εμπόδια αυτά δεν είναι προφανώς ανυπέρβλητα, όπως έδειξαν εμβληματικές περιπτώσεις τηλε-κινητοποιήσεων, όπως η στάση εργασίας στην (πρώην taxi)BEAT. Παρόλα αυτά η εργοδοσία έφτασε την περίοδο της καραντίνας, με την πρόφαση των υγειονομικών πρωτοκόλλων να μην επιτρέπει την πρόσβαση σε γραφεία επιχειρησιακών σωματείων εντός των επιχειρήσεων, έστω και σε ένα μέλος του ΔΣ (σε κτήρια που κατά τα λοιπά ήταν σχεδόν άδεια πλην του προσωπικού ασφαλείας οπότε δεν υπήρχε κίνδυνος).

Οι εξαγγελίες Βρούτση για την τηλεργασία, φαντάζουν ανέκδοτο, όταν επί μήνες έχουν νομοθετήσει νέες μορφές εργοδοτικής αυθαιρεσίας, έχουν κλείσει το μάτι σε ακραία καταχρηστικές πρακτικές όπως της αναστολής των συμβάσεων την ώρα που οι εργαζόμενοι δούλευαν κανονικά, και έχουν απελευθερώσει την εργοδοτική ασυδοσία με την περαιτέρω αποδυνάμωση των ελεγκτικών μηχανισμών, με το πρόσχημα ότι πρέπει να στηριχθούν οι επιχειρήσεις λόγω της δύσκολης κατάστασης. Άλλωστε, τα πεπραγμένα του Υπουργού Εργασίας μας λένε ότι μετατροπή της εργασίας σε τηλεργασία αποτέλεσε μονομερές διευθυντικό δικαίωμα. Πράγμα που οδήγησε σε ζούγκλα και από υγειονομικής άποψης: Πολλές μικρές επιχειρήσεις που έχουν την κουλτούρα του «ελέγχου», διά της φυσικής παρουσίας, επέβαλαν στους εργαζόμενους την παύση της τηλεργασίας χωρίς την τήρηση κανενός πρωτοκόλλου αποστάσεων, πριν καν λήξει η περίοδος της καραντίνας.

Επειδή οι ζωές και η υγεία μας είναι πάνω από τα κέρδη τους, διεκδικούμε :


Την κατάργηση του δικαιώματος των εργοδοτών να μετατρέπουν μονομερώς τη σχέση εργασίας σε τηλεργασία. Όταν προβλέπεται από τις κρατικές οδηγίες στη βάση των επιδημιολογικών δεδομένων, η τηλεργασία να είναι δικαίωμα του εργαζομένου και να διασφαλίζεται για λόγους προστασίας της υγείας.


Η τηλεργασία να μην μετατραπεί σε μόνιμη συνθήκη για κανέναν εργαζόμενο και εργαζόμενη μετά το πέρας της πανδημίας.


Τη θέσπιση αυστηρού νομοθετικού πλαισίου για την προστασία του χρόνου εργασίας, των όρων εργασίας και της ασφάλειας και υγείας των εργαζομένων καθώς και τη διασφάλιση των αργιών και όλων των θεσμοθετημένων, με νόμους ή ΣΣΕ, αδειών.


Την προστασία των δικαιωμάτων των τηλεργαζόμενων γυναικών.


Την απαγόρευση κάθε συστήματος επιτήρησης και ελέγχου εντός της κατοικίας (κάμερες, όπως επιχειρήθηκε ήδη σε call-center, λογισμικά παρακολούθησης κλπ).


Τη νομοθετική ενίσχυση των ελεγκτικών μηχανισμών προκειμένου να αντεπεξέλθουν στον έλεγχο της τηλεργασίας. Την στελέχωση, εκπαίδευση και κατάρτιση των υπαλλήλων των ελεγκτικών μηχανισμών


Την τεχνική διασφάλιση του ελέγχου από το κράτος και του ωραρίου με κεντρικό σύστημα ελέγχου του “login” σε αντιστοιχία με την «κάρτα». Οι εργαζόμενοι/ες όταν συνδέονται στα συστήματα της επιχείρησης αυτό να καταγράφεται και σε κρατικό πληροφοριακό σύστημα. Την παροχή εταιρικών ή διαδικτυακών τηλεφώνων που αποσυνδέονται με τη λήξη του ωραρίου.


Την παροχή εξοπλισμού (υπολογιστών, ειδών γραφείου κ.λπ. από την εργοδοσία). Επιπλέον, την καταβολή επιδόματος ενοικίου από την εργοδοσία για όσο διαρκεί η πανδημία, αφού υπάρχει ανάγκη για τη διαμόρφωση/συντήρηση χώρου «γραφείου» εντός της κατοικίας

Επειδή η νέα τεχνολογία θα πρέπει να αξιοποιείται σε όφελος των εργαζομένων, το ΜΕΤΑ καλεί τους εργαζομένους και τα Σωματεία, που έχουν δικαιωματικά λόγο στις όποιες παρεμβάσεις και εφαρμογές τηλεργασίας επιχειρηθούν να νομιμοποιηθούν και να μονιμοποιηθούν, να αγωνιστούν για μόνιμη και σταθερή δουλειά με πλήρη δικαιώματα. Να διεκδικήσουν την κατάργηση κάθε μορφής ελαστικής εργασίας, μείωση του εβδομαδιαίου χρόνου εργασίας με διατήρηση μισθών και των δικαιωμάτων. Να μην επιτρέψουν στην κυβέρνηση, το υπουργείο Εργασίας και την εργοδοσία να ανατρέψουν την προσωπική και την κοινωνική ζωή των εργαζομένων, μετατρέποντάς την σε «big brother» με «αποχωρήσεις» – απολύσεις, μείωση μισθών και παράλληλη μεταφορά του λειτουργικού κόστους στην τσέπη των εργαζομένων.

Αύγουστος 2020 Από το ΜΕΤΑ

Δευτέρα 10 Αυγούστου 2020

Ανάλυση ζητημάτων για τη ΣΜΠΕ του ΕΠΣ στο ΜΑΤΙ για το Μάτι ΔΔ Νέας Μάκρης

 Ανάλυση ζητημάτων για τη ΣΜΠΕ του ΕΠΣ στο ΜΑΤΙ για το  Μάτι ΔΔ Νέας Μάκρης 

Να ληφθεί υπόψη πως η παρούσα μελέτη για το ‘ΜΑΤΙ’ αποτελεί πρότυπο (φόρμουλα)και για λοιπές μελέτες πολεοδόμησης που ετοιμάζει το ΥΠΕΝ (200.000.000 €), όπως μας έχει ενημερώσει ο Υπουργός κος Χατζηδάκης

...και ότι το ΕΜΠ, προσδιόρισε 9 οικισμούς - περιοχές στην Αττική, που μπορούν να γίνουν "ΜΑΤΙ" (φαντασιακό) και αναρωτιέσαι αν οι επεμβάσεις που σκέφτονται, θα γίνουν κατά το δυνατόν προσεκτικά σημειακά, όπου/όπως απαιτείται ή θα φέρουν τα πάνω κάτω στις διάφορες περιοχές που χρειάζονται επιπλέον οδεύσεις διαφυγής





Το Μάτι μας _2-3Σ by DimitrisPeter on Scribd

Τον κακό τους τον καιρό!

Τον κακό τους τον καιρό!
ΗΜΕΡΟΔΡΟΜΟΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗ 9 Αυγούστου 2020


Η κυβέρνηση δια στόματος Χαρδαλιά αποδίδει την τραγωδία στην Εύβοια μόνο στην κλιματική αλλαγή και στα ακραία καιρικά φαινόμενα! H προκλητική παλινωδία με το 112: Τι έλεγε ο Μητσοτάκης – Τι είπε ο Χαρδαλιάς

Στην κλιματική αλλαγή και στα πρωτόγνωρα (!) καιρικά φαινόμενα απέδωσε την τραγωδία – με πέντε νεκρούς ανθρώπους – από τις πλημμύρες στην Εύβοια, ο υφυπουργός Πολιτικής Προστασίας Νίκος Χαρδαλιάς.

Ακολουθώντας την πεπατημένη και την τακτική των …αρμόδιων σε παρόμοιες τραγικές καταστάσεις στην Ελλάδα, ο Χαρδαλιάς απέδωσε την καταστροφή στον …«κακό μας το καιρό».

«Είμαστε μπροστά σε φαινόμενα που δεν τα έχουμε ξαναζήσει, κλιματική αλλαγή, οι συνθήκες δυσκολεύουν (…) Είναι άλλη μια μεγάλη απόδειξη, ο σεβασμός στο περιβάλλον (…) Οι πυρκαγιές φέρνουν πλημμύρες και οι πλημμύρες δημιουργούν ζητήματα», υποστήριξε ο Ν. Χαρδαλιάς αποφεύγοντας φυσικά κάθε αναφορά στην ανυπαρξία έργων θωράκισης της χώρας απέναντι στα έντονα φυσικά φαινόμενα, ειδικά σε περιοχές που έχουν πληγεί από πυρκαγιές τα προηγούμενα χρόνια.

Δεν απέφυγε να κάνει και σύγκριση με την τραγωδία στην Μάνδρα (επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ για να μοιράσει και τις πολιτικές ευθύνες) υποστηρίζοντας: «Η πρόβλεψη για το συγκεκριμένο φαινόμενο ήταν 63 χιλιοστά βροχής σε 24 ώρες, ενώ η βροχή έφτασε τα 350 χιλιοστά σε ένα εξάωρο, όταν στη Μάνδρα είχαν πέσει 272 χιλιοστά βροχής»…

Μάλιστα ο υφυπουργός ισχυρίστηκε προκλητικά ότι ο κρατικός μηχανισμός «δεν αιφνιδιάστηκε» εμφανιζόμενος προφανώς …ικανοποιημένος για τον επιχειρησιακό σχεδιασμό παρότι υπήρχε επίσημη πρόγνωση της μετεωρολογικής υπηρεσίας για τα καιρικά φαινόμενα. Φυσικά δεν μπήκε στον κόπο να εξηγήσει για δεν ελήφθησαν τα αναγκαία προληπτικά μέτρα.

Αντίθετα ακολουθώντας τη γνωστή τακτική ο υφυπουργός εξήρε τις πραγματικά υπεράνθρωπες προσπάθειες των ανθρώπων που ρίχτηκαν στη μάχη κρύβοντας όμως πίσω από αυτό τις πολιτικές ευθύνες των κυβερνώντων. Αναφέρθηκε σε «ένα υπεράνθρωπο αγώνα κάτω από δύσκολες συνθήκες» και πρόσθεσε πως «σώθηκαν πολλές ζωές, έγιναν πολλοί απεγκλωβισμοί».

Εκτίμησε πως είναι «τεράστια η καταστροφή» και ανέφερε πως «από αύριο αρχίζει το δύσκολο έργο της καταγραφής για να αποκατασταθεί όσο πια άμεσα η κανονικότητα στην περιοχή». Δήλωσε επίσης ότι κανείς από τους πληγέντες δεν θα μείνει χωρίς κατάλυμα.

Σε ερώτηση γιατί δεν λειτούργησε το 112 ο υφυπουργός ξεφτιλίζοντας κάθε έννοιας λογικής ισχυρίστηκε: «Αν λειτουργούσε το 112 θα είχαμε εκατόμβη, έχουμε 5 νεκρούς τρεις πνίγηκαν στην προσπάθεια τους να διαφύγουν. Είχαμε ετοιμάσει το 112. Κριτική ασκούν όσοι δεν τόλμησαν να εφαρμόσουν το 112… Είναι επιχειρησιακό εργαλείο, δεν είναι πανάκεια».

Υπενθυμίζεται ότι η Υπηρεσία Επικοινωνιών Εκτάκτου Ανάγκης 112 που είχε γίνει «σημαία» της κυβέρνησης (Κ. Μητσοτάκης: Το «112» στην κυριολεξία θα σώσει ζωές), υποτίθεται ότι λειτουργεί όλο το 24ωρο, 7 ημέρες την εβδομάδα και συνδέει τον καλούντα, ανάλογα με το περιστατικό έκτακτης ανάγκης που αυτός αναφέρει με:
την Αστυνομία
τo Πυροσβεστικό Σώμα
το ΕΚΑΒ
το Λιμενικό Σώμα
την Εθνική Τηλεφωνική Γραμμή SOS 1056
την Ευρωπαϊκή Γραμμή για τα εξαφανισμένα παιδιά 116000

Ωστόσο αυτή τη φορά δεν λειτούργησε παρότι είχαμε μια κατάσταση έκτακτης ανάγκης και χάθηκαν ανθρώπινες ζωές. Αλλά σύμφωνα με τη «λογική» των κυβερνώντων αν λειτουργούσε θα είχαμε εκατόμβη νεκρών…