Από το φοιτητικό σχήμα ΑΝΑΦΗ
Η κατάληψη του Θωμαϊδείου, σύμφωνα με τις αποφάσεις των φοιτητικών συλλόγων του Πολυτεχνείου, για την εκτύπωση των συγγραμμάτων που έχουν κοπεί από εμάς τους φοιτητές, οδήγησε στην πρώτη απόφαση του πρυτανικού συμβουλίου για αγορά όλων των κομμένων βιβλίων για τις σχολές του ΕΜΠ. Ήταν η αποφασιστικότητα πως οι φοιτητές παίρνουν την κατάσταση στα χέρια τους, παραβλέποντας οποιοδήποτε νομικό κώλυμα (copyright κτλ) για να υπερασπίσουν το δικαίωμά τους να σπουδάζουν δωρεάν που ανάγκασε την πρυτανεία να πάρει 100.000 ευρώ από τα κονδύλια του Πολυτεχνείου προκειμένου να τα διαθέσει για την αγορά των βιβλίων.
Όπως αναμενόταν, μια τέτοια απόφαση δεν θα ήταν εύκολο να γίνει αποδεκτή έτσι απλά από το καθηγητικό κατεστημένο εντός του Πολυτεχνείου. Μια μερίδα καθηγητών, για τα δικά της συμφέροντα και τις οικονομικές κόντρες μεταξύ τους, μπλόκαρε στην συνεδρίαση της ΕΔΕΙΛ (Επιτροπή Διαχείρισης Ειδικού Λογαριασμού) τη χρησιμοποίηση του συγκεκριμένου κονδυλίου. Ουσιαστικά , μια επιτροπή 9 καθηγητών, που συνεδριάζει κρυφά, χωρίς να καλούνται οι φοιτητικοί σύλλογοι, χωρίς πρακτικά, που διαχειρίζεται τα οικονομικά του Πολυτεχνείου με όρους τράπεζας («εγώ δε δίνω τα λεφτά μου» ακούστηκε από μέλος της επιτροπής αυτής), έφτασε να ανατρέψει την απόφαση της πρυτανείας, ενώ ο ρόλος της υποτίθεται πως είναι απλά διαχειριστικός.
Η μαζική παρουσία των φοιτητών στα πλαίσια των αποφάσεων των γενικών συνελεύσεών τους στη Σύγκλητο στις 6/4, η διαμαρτυρία τους στους καθηγητές-μέλη της επιτροπής αυτής αλλά και στην έκτακτη Σύγκλητο την Μ. Δευτέρα ήταν αυτή που οδήγησε ξανά στην οριστική απόφαση της Πρυτανείας να αγοράσει όλα τα βιβλία που έχουν κοπεί. Για άλλη μια φορά, το μήνυμά μας ότι δεν θα συμβιβαστούμε με σπουδές που θα πληρώνουμε τα βιβλία μας και δεν θα επιτρέψουμε σε κανέναν καθηγητή να παίζει παιχνίδια στις πλάτες μας ανάγκασε τους καθηγητές να κάνουν πίσω, ώστε σήμερα τα βιβλία να έχουν ήδη παραγγελθεί από την Πρυτανεία.
Έτσι, για τη σχολή μας ήδη έχουν παραγγελθεί τα βιβλία που είχαν κοπεί στα μαθήματα Φυσική 2, Μιγαδικές Συναρτήσεις-Διαφορικές Εξισώσεις, ΠΗΕ, Εισαγωγή στη Θερμοδυναμική και Ασύρματες Ζεύξεις. Το μόνο ανοιχτό ζήτημα είναι αυτό της C, όπου οι καθηγητές του μαθήματος δεν έχουν δηλώσει το δεύτερο σύγγραμμα απαραίτητο, παρότι καλύπτει ένα μεγάλο μέρος της ύλης. Απαιτούμε άμεσα από τον πρόεδρο της σχολής και τους υπεύθυνους του μαθήματος να επιλύσουν το ζήτημα, ζητώντας από την πρυτανεία το βιβλίο και σε αυτό το μάθημα.
Η συγκεκριμένη μάχη και η -έστω και προσωρινή- νίκη στο ζήτημα των συγγραμμάτων είναι μια μεγάλη νίκη των φοιτητών απέναντι στο υπουργείο. Στη νέα κατάσταση που θέλει να επιβάλλει με τις μειωμένες φοιτητικές παροχές βρήκε μπροστά του την αντίσταση των φοιτητικών συλλόγων και την άρνηση των φοιτητών να δεχθούν να πληρώσουν για τα βιβλία τους. Ταυτόχρονα αφήνει και μία παρακαταθήκη- ένα καλό προηγούμενο- για τις επόμενες χρονιές ώστε να συνεχιστεί η προσπάθεια για την εξασφάλιση όλων των φοιτητικών παροχών μέχρι την οριστική ανατροπή αυτής της πολιτικής.
Πολύ περισσότερο, έδειξε πως εκεί που οι φοιτητές έχουν τη δυνατότητα να κάνουν συλλογικές διαδικασίες και συλλογικές δράσεων μπορούν να νικήσουν. Δεν είναι τυχαίο πως το Πολυτεχνείο, το ίδρυμα με τους πιο ζωντανούς φοιτητικούς συλλόγους, εκεί που έχει σπάσει η κυριαρχία της ΔΑΠ και της ΠΑΣΠ και δεν μπορούν να επιβάλλουν το δικό τους μοντέλο «πολιτικού διαλόγου», των πάρτυ και των σημειώσεων, είναι το μοναδικό ίδρυμα που έχει δοθεί τέτοια συνολική λύση στο ζήτημα των βιβλίων. Και δείχνει και το δρόμο που πρέπει να ακολουθήσουμε για να υπερασπιστούμε τα δικαιώματα της γενιάς μας συνθλίβονται από την πολιτική του υπουργείου και της κυβέρνησης. Με τους συλλογικούς μας αγώνες μπορούμε να νικήσουμε!