Σάββατο 15 Ιουλίου 2023
Ποιος θα κρίνει πόσο «αντέχει» ένα νησί;
«Τα τσιμέντα μάς πνίγουν, όχι τα ποτάμια»
Παρασκευή 14 Ιουλίου 2023
ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ: Σχετικά με τις πρόσφατες μισθολογικές ρυθμίσεις
ΔΕΔΔΗΕ (Διασπασμένοι Επισφαλείς Δια βίου & Διαχωρισμένοι Ηλικιακά Εργαζόμενοι)
Πέμπτη 13 Ιουλίου 2023
Λουκέτο στο ξενοδοχείο της Coco-mat που κρύβει την Ακρόπολη
Αμειβόμενοι με «μπλοκάκι»: Διαδικασία δήλωσης υπαγωγής και αντιρρήσεων - Εγκύκλιος e-ΕΦΚΑ
ΣτΕ: νέο αυθαίρετο στην καρδιά της Αθήνας, με άδειες πολεοδομίας και δασαρχείου
Τετάρτη 12 Ιουλίου 2023
ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ: για τα μισθολογικά θέματα των Διπλωματούχων Μηχανικών
Αίτημασυνάντησης για τα μισθολογικά θέματα των Διπλωματούχων Μηχανικών
Κύριε Υπουργέ, κύριε Υφυπουργέ
Η ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ αποτελεί την Ομοσπονδία που εκπροσωπεί
το σύνολο των Διπλωματούχων Μηχανικών οι οποίοι υπηρετούν στη Δημόσια Διοίκηση
(Υπουργεία, ΝΠΔΔ, ΟΤΑ Α’ και Β’ βαθμού) με συνδικαλιστικό αλλά και
επιστημονικό χαρακτήρα.
Απευθυνόμαστε σε εσάς σχετικά με το υπό κατάθεση
Νομοσχέδιο για το Μισθολόγιο του Δημοσίου και
σας υπενθυμίζουμε τις παρακάτω σχετικές τις διεκδικήσεις μας:
Α. Δημιουργία Κλαδικού
Μισθολογίου που να
αποτυπώνει τις ιδιαιτερότητες του κλάδου μας (αυξημένες ποινικές ευθύνες,
υποχρεωτική εγγραφή σε Επαγγελματικό Επιμελητήριο και αποκλειστική χρήση των
επαγγελματικών μας δικαιωμάτων από το Δημόσιο, Πενταετείς σπουδές κλπ). Να θεσμοθετηθεί ξανά το πρόσθετο Κλιμάκιο
για τις Πενταετείς σπουδές, ως ένα πρώτο βήμα σε αυτή την κατεύθυνση, όπως
σε όλα τα προγενέστερα Μισθολόγια.
Β.
. Επαναφορά
κλαδικού επιδόματος, κατ’
αντιστοιχία του παλιού 7ο/οο
Γ.
Μισθολογική Αναγνώριση των Integrated Master
σύμφωνα με τις προτάσεις μας.
Δ. Να προσμετρηθεί κανονικά
ο εργασιακός χρόνος της διετίας 2016-2017 στη μισθολογική ωρίμανση, που αυθαίρετα η προηγούμενη κυβέρνηση με το
Ν.4354/15 έχει καταργήσει. Να προστεθεί επιτέλους το Μισθολογικό κλιμάκιο που
μας αφαιρέθηκε.
Ε.
Να αντιμετωπιστεί το θέμα με το αυξημένο
κόστος των Εκτός Έδρας μετακινήσεων, που αυτή τη στιγμή χρηματοδοτούνται
από την τσέπη μας, ειδικά όσον αφορά τη χιλιομετρική αλλά και την ημερήσια
αποζημίωση. Για το θέμα έχουμε υποβάλλει εγγράφως τις προτάσεις μας: https://emdydas.gr/images/stories/news/4.4.2022_tropopoihseis_ektos_edras_8754_.pdf
ΣΤ.
Να αποδοθεί πλήρης μισθολογική
αναγνώριση της προϋπηρεσίας εκτός δημοσίου που αναγνωρίσθηκε με το Π.Δ. 69/16.
Οι γνώσεις και η εμπειρία των μηχανικών, από την εργασία τους στον ιδιωτικό
τομέα που μεταφέρεται στο Δημόσιο, δεν πρέπει να μηδενίζεται. Ειδικά οι
ελάχιστοι νέοι συνάδελφοι μας που διορίσθηκαν τα τελευταία χρόνια αμείβονται με
εξευτελιστικές αποδοχές (περίπου 800 € το μήνα) παρά το γεγονός ότι πλέον
διορίζονται σε μεγάλες ηλικίες και με μεγάλη επαγγελματική εμπειρία που δεν
προσμετράτε πουθενά. Να αποδοθεί η Προσωπική διαφορά, σε όσους προέρχονται από
«παγωμένους» διαγωνισμούς του 2009-2010. Να αναγνωρισθεί μισθολογικά κάθε
είδους προϋπηρεσία στο Δημόσιο (πχ 8μηνα).
Να διατηρείται η προσωπική διαφορά σε όσους μετατάσσονται ή έχουν μεταταχθεί
με οποιαδήποτε τρόπο (μετατάξεις – υποχρεωτική ή εθελούσια κινητικότητα κλπ)
και με αναδρομική ισχύ.
Ζ. Η πρόσφατη πρόβλεψη του
Ν.4940/2022 για την αναστολή της περικοπής της προσωπικής διαφοράς κατά την
αλλαγή Μισθολογικών Κλιμακίων διεκδικούμε να επεκταθεί από 1/1/2022.
Η. Να γίνει αποδεκτή η πρόσφατη
απόφαση του Β' Τμήματος του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους (Αριθμός
Γνωμοδότησης 187/2020) για την αποζημίωση
απόλυσης ΙΔΑΧ Μηχανικών.
Θ. Αποζημίωση για τη συμμετοχή σε Επιτροπές
Δημοσίων Συμβάσεων και Συμβούλια
με διαφανή κριτήρια επιλογής.
Ι. Πλήρη επαναφορά του 13ου και 14ου μισθού στο σύνολο των Δημοσίων Υπαλλήλων, με
πολιτική απόφαση της κυβέρνησης.
ΙΑ. Αναπροσαρμογή
του κατώτατου εισαγωγικού μισθού στο Δημόσιο (και κατ’ επέκταση όλων)
τουλάχιστον στο ύψος του πληθωρισμού.
ΙΒ. Κατάργηση
όλων των μη ανταποδοτικών εισφορών (ΤΠΔΥ, ΟΑΕΔ, Εισφορά Αλληλεγγυής κλπ)
IΓ. Επέκταση του επιδόματος επικίνδυνης και
ανθυγιεινής εργασίας και στους Διπλωματούχους
μηχανικούς που εργάζονται σε αντίστοιχους χώρους.
ΙΔ. Αύξηση των Οικογενειακών Επιδομάτων και
μείωση της Φορολογίας.
Η
Κυβέρνηση σίγουρα γνωρίζει ότι ο κλάδος των Διπλωματούχων Μηχανικών Δημοσίων
Υπαλλήλων έχει κατεξοχήν αναπτυξιακό
ρόλο και τα αποτελέσματα των υπηρεσιών που παρέχει (Μελέτες και Τεχνικά
έργα) δεν περιορίζονται στους πολίτες και το Περιβάλλον αλλά επεκτείνονται και
στην οικονομία, διότι τα έργα πέρα από την βελτίωση της καθημερινότητας, της
ασφάλειας και της εξυπηρέτησης των πολιτών, ταυτόχρονα αποτελούν οικονομικό πολλαπλασιαστή διότι
συνεισφέρουν σε εισφορές, φόρους, πόρους από συγχρηματοδοτούμενα έργα αλλά και
προστιθέμενη αξία σε τομείς και υλικά με υψηλό ποσοστό εγχώριας προέλευσης.
Ειδικά μπροστά στην εκτέλεση των έργων
του Ταμείου Ανάκαμψης όπου ο ρόλος των Διπλωματούχων Μηχανικών θα είναι
καθοριστικός. Επομένως η αποδοχή των παραπάνω προτάσεων αποτελεί μια ελάχιστη
αναγνώριση του σημαντικού ρόλου που διαδραματίζει ο κλάδος μας.
Είμαστε
στη διάθεση σας, για οποιαδήποτε διευκρίνιση στα παραπάνω και σας καλούμε να
ανταποκριθείτε στο αίτημα μας για συνάντηση, δεδομένου ότι η μισθολογική υποτίμηση των Διπλωματούχων
Μηχανικών, έχει φτάσει στα όρια της, ειδικά σε μια περίοδο γενικευμένης
ακρίβειας και πληθωρισμού, που εξανεμίζει τα εισοδήματα μας.
Τρίτη 11 Ιουλίου 2023
Οι 6 κερκόπορτες για τις παραλίες
Δευτέρα 10 Ιουλίου 2023
Best practices στο κέντρο της Αθήνας: Οδός Πανεπιστημίου
Best practices στο κέντρο της Αθήνας: Οδός Πανεπιστημίου
Έκλεισαν αισίως δυόμιση χρόνια από τότε που ο φωτισμένος δήμαρχος της πόλης μας αποφάσισε να αφήσει και αυτός το στίγμα του στην πολύπαθη οδό Πανεπιστημίου. Για τον μεγάλο περίπατο έχουν γραφτεί τόσα πολλά έκτοτε, τι άλλο να πει κανείς πια. Οι εικόνες του παρατημένου εργοταξίου κατά μήκος του πιο κεντρικού δρόμου της πόλης για πάνω από δύο χρόνια είναι από μόνες τους χιλιάδες λέξεις – όπως χιλιάδες είναι τα ευρώ που κόστισαν οι άχρηστες ζαρντινιέρες με τους φοίνικες και τα θυμάρια.
Όχι φίλε αναγνώστη, μην ανησυχείς. Μετά από αυτό το φτηνό σχόλιο, που έρχεται σε αντίθεση με το υψηλό κόστος του αστικού εξοπλισμού (εντάξει, φτάνει) δεν θα σπαταλήσω άλλο τον χρόνο σου με τέτοια τετριμμένα και χιλιοειπωμένα πράγματα. Εδώ θα πούμε άλλα, πιο ψαγμένα, από αυτά που δεν θα ακούσεις αλλού ρε παιδί μου – ωπ, κάτσε, γιατί; μας κρύβουν κάτι; μήπως είναι οι ελοχίμ πίσω από όλα; Όχι, όχι, ψυχραιμία, καμία σχέση παιδιά! Απλά εδώ θα πούμε πράγματα που οι περισσότεροι θα θεωρούσαν ασήμαντες λεπτομέρειες και δεν θα πολυασχολούνταν μαζί τους.
Λειτουργικότητα και αισθητική
Η ιστορία μου φίλε αναγνώστη, για να περάσω στο ψητό, αφορά την πρώτη μου εμπειρία με τον μεγάλο περίπατο, στα τέλη Αυγούστου 2020. Πρώτο καλοκαίρι covid, έχοντας μόλις επιστρέψει στην Αθήνα μετά τις πολυπόθητες διακοπές. Ξέρεις, εκείνες τις ωραίες μέρες που η πόλη ακόμα βρίσκεται σε ρυθμούς χαλαρούς και μας θυμίζει ότι μπορεί να είναι λίγο ανθρώπινη έτσι για αλλαγή, είπα να κατέβω μια βόλτα προς το Σύνταγμα. Με το που φτάνω στην Πανεπιστημίου αντικρίζω κάτι άσπρες ζαρντινιέρες και κάτι εμπριμέ χρωματιστές χαριτωμενιές στο οδόστρωμα. Ξεπερνάω το πρώτο σοκ, του άσχετου χρωματισμού (πράσινο και κίτρινο; τι φάση; πού τα είδατε αυτά ρε σούργελα;) και συνεχίζω προς τα πάνω με ανανεωμένο ενδιαφέρον. Μόλις περνάω το φανάρι της οδού Λυκαβηττού αντικρίζω αυτό το θεσπέσιο θέαμα.
Το άδοξο τέλος του πεζοποδηλατόδρομου πάνω στο περίπτερο της οδού Βουκουρεστίου! Φίλε ποδηλάτη έχασες πρέπει να σου πω. Το ποδήλατό σου στον ώμο και σε άλλη παραλία.
Τι έχει συμβεί; Για κάποιο λόγο ο ποιητής είπε να κάνει μια έξτρα χαριτωμενιά. Σκέφτηκε να κάνει τη χάραξη του δρόμου τεθλασμένη (γιατί όχι; σάμπως αυτός θα οδηγήσει εκεί;) οπότε:
- στο αρχικό κομμάτι από το Σύνταγμα μέχρι τη Βουκουρεστίου έβαλε τα οχήματα να κινούνται στη δεξιά πλευρά του οδοστρώματος, διατηρώντας τον παλιό contra flow λεωφορειόδρομο σαν παρτέρι για τις μεταλλικές ζαρντινιέρες με τις γουασινγκτώνιες, και
- μετά το φανάρι της Βουκουρεστίου είπε να μεταφέρει τις 4 λωρίδες κίνησης στην αριστερή πλευρά, ξεκινώντας έναν (κίτρινο) ποδηλατόδρομο και έναν άχρηστο έξτρα (πράσινο) πεζόδρομο στον χώρο που περίσσεψε στα δεξιά.
Το αποτέλεσμα είναι υπέροχο από κάθε άποψη. Αισθητικά, μα κυρίως λειτουργικά. Τι, όχι;
Ο επίμονος μονόδρομος
Πάμε και σε ένα πιο ψαγμένο τώρα. Ας κάνουμε μεταβολή, να κατηφορίσουμε προς Ομόνοια μεριά καθώς τα best practices συνεχίζονται πιο κάτω. Θα έχεις παρατηρήσει φίλε αναγνώστη ότι ο μελετητής του έργου αποφάσισε να απαγορεύσει τη δεξιά στροφή στη Ρήγα Φεραίου για τα Ι.Χ. για λόγους που κανείς δεν κατάλαβε ποτέ. Μόνο λεωφορεία κύριος. Μάλιστα. Άντε να το δεχτούμε κι αυτό. Όμως δεν έκανε τουλάχιστον τον κόπο να αντιστρέψει την κατεύθυνση κίνησης της Σίνα στο κομμάτι Ακαδημίας-Πανεπιστημίου για να προσφέρει μια εναλλακτική στους οδηγούς που θέλουν να κινηθούν προς Λυκαβηττό και λεωφόρο Αλεξάνδρας.
Να κάνουμε εδώ μια παρένθεση για να θυμίσουμε ότι το κομμάτι αυτό της Σίνα μονοδρομήθηκε αντίθετα από όλο το υπόλοιπο τμήμα της οδού (περιλαμβανομένης της Εδουάρδου Λω) προ εικοσαετίας, προκειμένου να λειτουργήσει ως λεωφορειόδρομος, φιλοξενώντας τις αφετηρίες των λεωφορείων της Γλυφάδας (Α2, Α3 και τα συναφή) και επιτρέποντας την πρόσβασή τους στον ανάποδο λεωφορειόδρομο της Πανεπιστημίου. Από τη στιγμή που ο τελευταίος καταργήθηκε λόγω μεγάλου περιπάτου, παραχωρώντας στωικά τη θέση του σε φοίνικες και παγκάκια, όπως καταλαβαίνετε έπαψε να έχει νόημα και η συγκεκριμένη μονοδρόμηση στην αρχή της Σίνα – η οποία πολύ λογικά και όμορφα θα μπορούσε να επιστρέψει στην πρότερη κατεύθυνσή της, ιδίως με δεδομένο ότι απαγορεύτηκε η δεξιά στροφή προς Ρήγα Φεραίου-Ασκληπιού.
Αλλά αυτά είναι ψιλά γράμματα για τους φωστήρες του σχεδιασμού της αγαπημένης μας πόλης. Άμα δεν σ’ αρέσει κύριος να κατέβεις μέχρι τη Χαριλάου Τρικούπη. Μα, έτσι επιβαρύνεται κι άλλο η Χαριλάου Τρικούπη, που ήδη είναι μονίμως πηγμένη. Σσστ, δεν θέλω γκρίνιες, μην είστε μίζεροι, ήμαρτον πια.
Με αυτήν τη μικρή ιστορία επιτυχημένου σχεδιασμού α λα αθηναϊκά ολοκληρώνεται αγαπημένε μου αναγνώστη η πρώτη ανάρτηση αυτού του μπλογκ. Ελπίζω να σου άρεσε ή έστω να ήταν υποφερτή. Επόμενη ιστορία του παραδρόμου σε μία εβδομάδα από τώρα.
Σε ασπάζομαι,
Ο μικρός κυκλοφοριολόγος
ΥΓ. Τι θα τους κάνετε τόσους σωλήνες;