Σάββατο 6 Οκτωβρίου 2018

Εισοδηματικά κριτήρια ΚΑΙ στο φάρμακο...




Στα 2015, και στα ψιλά των εφημερίδων, πρωτοπέρασε η είδηση ότι το "υπουργείο Υγείας επεξεργάζεται σενάρια για κλιμακωτή συμμετοχή στη δαπάνη για τα φάρμακα χρησιμοποιώντας εισοδηματικά κριτήρια" (εφημερίδα "Τα Νέα" 1/4/2015). Λόγω της ημέρας που πρωτοεμφανίστηκε η είδηση, αυτή αντιμετωπίστηκε ως "Πρωταπριλιάτικο αστείο".

Το ρεπορτάζ όμως παραήταν εκτεταμένο και κατατοπιστικό για να είναι ψεύτικο..."Τα στοιχεία που αφορούν τη συμμετοχή των ασφαλισμένων στη φαρμακευτική τους αγωγή δεν αφήνουν περιθώρια αμφισβήτησης ότι χρόνο με τον χρόνο οι πολίτες βάζουν το χέρι τους πιο βαθιά στην τσέπη. Ειδικότερα, προ κρίσης δεν ξεπερνούσε το 10% μεσοσταθμικά, ενώ σήμερα αγγίζει το 25,8% και σε κάποιες περιπτώσεις το 32%. Ετσι, από 415 εκατομμύρια ευρώ που ήταν η συμμετοχή των ασφαλισμένων το 2012, το 2013 αυξήθηκε στα 559 εκατομμύρια ευρώ και το 2014 έφθασε στα 622 εκατομμύρια ευρώ. Μάλιστα η συμμετοχή των πολιτών αυξάνεται παρά το γεγονός ότι οι τιμές των φαρμάκων έχουν μειωθεί σε μεγάλο βαθμό τα τελευταία χρόνια. Οι οικονομολόγοι της Υγείας αναγνωρίζουν μεν την αλματώδη οικονομική επιβάρυνση των ασφαλισμένων, προειδοποιούν ωστόσο ότι εάν εφαρμοσθεί ένα σύστημα που θα βασίζεται αποκλειστικά στα εισοδηματικά κριτήρια θα είναι «τρύπιο», χωρίς αποτελεσματικότητα, λόγω και της αυξημένης φοροδιαφυγής. Και σχολιάζουν ότι με τον τρόπο αυτόν θα «επιβραβεύονται» οι πολίτες που αποκρύπτουν τα έσοδά τους και, αντίστοιχα, θα τιμωρούνται οι έντιμοι." σημείωνε και μάλλον δίκαια...

Τα χρόνια πέρασαν, ο ΣΥΡΙΖΑ εν τω μεταξύ ψήφισε το 3ο μνημόνιο, ξαναέκανε εκλογές, υπέγραψε συμφωνίες για το "Μακεδονικό", παρέδωσε το λιμάνι του Πειραιά στους Κινέζους, τ' αεροδρόμια της χώρας σε ξένους "επενδυτές", καθώς και το σύνολο της δημόσιας περιουσίας στο υπερταμείο - κοινώς έκανε όλα όσα έλεγε ότι ΔΕΝ θα κάνει.
Τι πιο φυσιολογικό λοιπόν, όταν τελείωσε η λίστα αυτών που ΔΕΝ θα έκανε, να επιστρέψει στη λίστα με όσα (επιβαρυντικά για τον μέσο πολίτη) ήθελε να εφαρμόσει. Στο ενδιάμεσο βέβαια - και με τα διάφορα μέτρα της "κακής" ΝΔ στον τομέα της υγείας να έχουν παραμείνει και επί του "αριστερού" ΣΥΡΙΖΑ - το κόστος της φαρμακευτικής δαπάνης για τους ασφαλισμένους πολίτες έφτασε να υπολογίζεται στο 1 δισ. ευρώ (!!!) για το 2018. Και αυτό αφορά μόνο τα συνταγογραφούμενα φάρμακα. Γιατι σ' αυτά πρέπει να προστεθούν περίπου τα 400 εκατομμύρια (330 εκ. ο τζίρος για το 2016) τα οποία ξοδεύονται για τα Μη Συνταγογραφούμενα Φάρμακα (ΜΗΣΥΦΑ) – τα οποία δεν αποζημιώνονται από τον ΕΟΠΥΥ. Και αυτό διότι η απελευθέρωση των τιμών τους έχει προκαλέσει… τσουνάμι αυξήσεων στα εν λόγω σκευάσματα, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τους ασθενείς.

Πρακτικά Ανοιχτής Συνέλευσης Μηχανικών 28/9/2018



Πρακτικά συνέλευσης 28/9/2018

Στη συνέλευση της ΑΣΜ που πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 28/9/2018 συζητήθηκαν και πάρθηκαν αποφάσεις για τα εξής θέματα:
Διεύρυνση του πλαισίου ενασχόλησης με το μείζον θέμα των Χρεών προς τα ασφαλιστικά ταμεία / ΕΦΚΑ – που καταλήγουν στο ΚΕΑΟ – και ανάγκη συντονισμού της ΑΣΜ με ομάδες / συλλογικότητες πληττόμενων επαγγελματιών για δράση σχετικά με το πρόβλημα αυτό

Είναι σαφές ότι το θέμα των συσσωρευμένων – κατασκευασμένων – χρεών προς τα ασφαλιστικά ταμεία (που πλέον έχουν υπαχθεί στον ενιαίο ΕΦΚΑ) – τα οποία επισύρουν την επιβολή κατασχέσεων και πλειστηριασμών μέσω των ληστρικών επιθέσεων του ΚΕΑΟ – αφορά πολύ μεγάλο μέρος των εργαζομένων, αυτοαπασχολούμενων και ανέργων αυτής της χώρας και δεν μπορεί να παραμείνει στο στενό πλαίσιο της ενασχόλησης ενός μικρού αριθμού ατόμων. Έχει επισημανθεί η ανάγκη οργάνωσης μαζικότερων κινητοποιήσεων σχετικά μ’ αυτό το πρόβλημα που καθημερινά θίγει όλο και περισσότερους ασφαλισμένους. Για τον σκοπό αυτό, έχει τονιστεί η ανάγκη συντονισμού της ΑΣΜ με άλλες ομάδες επαγγελματιών – όπως οι Δικηγόροι, οι ελεύθεροι επαγγελματίες του ΟΑΕΕ, κτλ.

Αφορμή για την ανανέωση της συζήτησης, έδωσε η πρόσκληση σε Συνάντηση που έχει απευθύνει ομάδα ασφαλισμένων του ΟΑΕΕ προς την ΑΣΜ.

Από πλευράς ΑΣΜ αποφασίστηκε η αποδοχή της πρόσκλησης στην Συνάντηση που θα γίνει τηνΤετάρτη 3/10/2018, στις 7:00 μ.μ.

Στα πλαίσια της συγκεκριμένης συνάντησης, η διαθέσιμη ομάδα της ΑΣΜ που θα παραστεί εκεί, θα πρέπει να δηλώσει την κοινή επιθυμία μας για συντονισμό σε αγωνιστικές κινητοποιήσεις που θα έχουν ως επίκεντρο το αίτημα διαγραφής των άδικων χρεών που συσσωρεύτηκαν στα χρόνια της κρίσης προς τα ασφαλιστικά ταμεία αλλά και την ανάγκη οργάνωσης μιας από κοινού αποτελεσματικής δράσης απέναντι στην απειλή του ΚΕΑΟ. …

Χρησιμοποιώντας και πιθανόν εμπλουτίζοντας, το πρόσφατο κείμενο της ΑΣΜ για το ΚΕΑΟ – θα ήταν σκόπιμο να αναφερθεί στις διαδικασίες που συγκροτούν τον παράνομο / παράτυπο και ληστρικό τρόπο λειτουργίας του συνδέσμου ΕΦΚΑ/ΚΕΑΟ και να θέσει στους ασφαλισμένους του ΟΑΕΕ την πρόταση της για την συγκρότηση μιας στρατηγικής άμυνας απέναντι στο ΚΕΑΟ – βασισμένης σε νομικά επιχειρήματα – αλλά και για την κατάρτιση ενός οδηγού επιβίωσης μετά την λήψη της ‘ατομικής ειδοποίησης ληξιπρόθεσμων οφειλών’, ζητώντας την συνδρομή τους. Επίσης, θα μπορούσε να γίνει αναφορά στον εμπαιγμό του επιδόματος ανεργίας και γενικά, σε θέματα που αφορούν από κοινού τους μηχανικούς και τους ελεύθερους επαγγελματίες του ΟΑΕΕ…

Στα πλαίσια της ίδιας προσπάθειας επαφής με τους ασφαλισμένους άλλων κλάδων, επισημάνθηκαν τα εξής:

Παρασκευή 5 Οκτωβρίου 2018

CoOpenAir Festival - 1o Φεστιβάλ Συνεργατισμού

CoOpenAir Festival - 1o Φεστιβάλ Συνεργατισμού

12-13-14 Οκτώβρη
Τόπος: Θεσσαλονίκη - Ανακτημένο εργοστάσιο ΒΙΟΜΕ

ΣΥΖΗΤΗΣΕΙΣ-ΣΥΝΑΥΛΙΕΣ-ΠΡΟΒΟΛΕΣ-ΕΚΘΕΣΕΙΣ-WORKSHOPS-ΘΕΑΤΡΙΚΑ ΔΡΩΜΕΝΑ-ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ για ΠΑΙΔΙΑ-GRAFFITI-ART PERFORMANCE

Θα μισθωθεί λεωφορείο από Αθήνα για Θεσ/κη για το τριήμερο του Coopenair Festival στη Θεσσαλονίκη, 
με αναχώρηση την Παρασκευή 12 Οκτωβρίου στις 14:00 και επιστροφή την Κυριακή 14 Οκτωβρίου στις 17:00.
Για δηλώσεις συμμετοχής στο 698 2784820 μέχρι την Κυριακή 7 Οκτωβρίου.

Φέρνουν νέες εισφορές για τα εισοδήματα του 2017!

Ξαφνική ανατροπή φέρνει νέα εγκύκλιος στις εισφορές που πληρώθηκαν το 2017! Ελεύθεροι επαγγελματίες του ΟΑΕΕ, γιατροί, μηχανικοί, δικηγόροι από τα Ταμεία επιστημόνων, ΤΣΑΥ, ΤΣΜΕΔΕ, και ΤΑΝ, καθώς και αγρότες του ΟΓΑ θα βρεθούν να χρωστάνε επιπλέον εισφορές, ή και να χάσουν τυχόν επιστροφές εισφορών, που είχαν βάσει της εκκαθάρισης εισφορών με το εισόδημα του 2016, καθώς τώρα επισπεύδεται η νέα εκκαθάριση εισφορών μεταξύ του τι πλήρωσαν και τι έπρεπε να πληρώσουν για το εισόδημα του 2017! 

Η διαδικασία αυτή θα έπρεπε να ξεκινήσει μετά τον Δεκέμβριο του 2018 και όπως φαίνεται επισπεύδεται για να τονωθούν τα έσοδα του ΕΦΚΑ. Νέα εγκύκλιος που υπογράφεται από τον υφυπουργό Κοινωνικής Ασφάλισης, Τ. Πετρόπουλο, προβλέπει λοιπόν και νέα εκκαθάριση εισφορών για τα εισοδήματα του 2017. 

Αυτό που περιγράφει η εγκύκλιος είναι ότι οι μη μισθωτοί του ΟΑΕΕ, ΕΤΑΑ και ΟΓΑ, αν βρεθούν με εισοδήματα της περασμένης χρονιάς που διαφέρουν από το εισόδημα βάσει του οποίου καταβάλλουν εισφορές, θα κληθούν να χρεωθούν με επιπλέον εισφορές που θα πρέπει να πληρωθούν ακόμη και σε μια δόση! 

Ολα αυτά θα γίνουν ενόσω οι ασφαλισμένοι θεωρούσαν ότι η εκκαθάριση μεταξύ καταβληθεισών και αναλογουσών εισφορών του 2017 έγινε μια φορά και η «χρεοπίστωση» ποσών, από τις διαφορές που προέκυψαν, τακτοποιήθηκε είτε με επιστροφές εισφορών από τον ΕΦΚΑ είτε με συμπληρωματικές πληρωμές σε 5 δόσεις από τους ίδιους τους ασφαλισμένους. 

Ενώ λοιπόν οι ελεύθεροι επαγγελματίες, οι αυτοαπασχολούμενοι και οι αγρότες, έχουν πάρει ήδη από τον Μάιο τα ειδοποιητήρια με το τι πρέπει να δώσουν επιπλέον ή με τα ποσά που πρέπει να τους επιστρέψει ο ΕΦΚΑ, έρχεται η νέα εγκύκλιος που τους λέει ουσιαστικά ότι οι μεταβολές εισοδήματος που είχαν το 2017 (και δηλώθηκαν στη φορολογική δήλωση του 2018) θα ελεγχθούν και είτε θα χρεωθούν κι άλλες εισφορές είτε θα χαθούν τυχόν επιστροφές εισφορών. 

ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ 

Ιδού τρία χαρακτηριστικά παραδείγματα που περιγράφει η εγκύκλιος Πετρόπουλου: 

ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ: Σχετικά με την ανάθεση παράλληλων καθηκόντων

Π.Ο. Ε.Μ.Δ.Υ.Δ.Α.Σ.
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ

ΕΝΩΣΕΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΔΙΠΛΩΜΑΤΟΥΧΩΝ ΑΝΩΤΑΤΩΝ ΣΧΟΛΩΝ


Μαυρομματαίων 17, 104 34 ΑΘΗΝΑ
τηλ: 210-88.16.583 fax: 210-82.59.410 e-mail: emdydas@tee.gr URL: www.emdydas.gr
Αθήνα, 4/10/2018
Αρ. Πρωτ. : 7522
Προς : Α' βάθμιες Ενώσεις.
Θέμα : Σχετικά με την ανάθεση παράλληλων καθηκόντων

Συνάδελφοι
Με το παρόν έγγραφο σας κοινοποιούμε την με Αριθμ. Πρωτ.: ΔΙΔΑΔ/Φ.64/198/ 31973 28/9/2018 απάντηση του Υπουργείου Διοικητικής Ανασυγκρότησης στο με Αριθ. Πρωτ. 7494/10.9.2018 έγγραφο μας. Σύμφωνα με την απάντηση του Υπουργείου που απευθύνεται στο Υπουργείο Πολιτισμού & Αθλητισμού:

“Με την παρ. 2 του άρθρου 30 του Υ.Κ. επιτρέπεται η ανάθεση καθηκόντων, εφόσον συντρέχουν σωρευτικά οι εξής προϋποθέσεις: α) η επιτακτική υπηρεσιακή ανάγκη, δηλαδή ανεπίδεκτη αναβολής λόγω του επείγοντος χαρακτήρα της και β) η αδυναμία κάλυψής της με άλλο τρόπο, δηλαδή η ανυπαρξία ή πρόσκαιρη αδυναμία αρμόδιου υπαλλήλου για να αντιμετωπιστεί η ανάγκη. Η παρ. 3 του άρθρου 30 του Υ.Κ. θέτει απαράβατα όρια διάρκειας της ανάθεσης. Η ανάθεση δεν επιτρέπεται να αποτελέσει καταστρατήγηση των διατάξεων για άλλες υπηρεσιακές μεταβολές (λχ μετάταξη). Γι’ αυτόν τον λόγο, εκτός της υποχρέωσης η απόφαση των προϊσταμένων να είναι «αιτιολογημένη», η παρ. 3 προβλέπει τη δυνατότητα στο αρμόδιο όργανο για ανάθεση «έως δύο (2) μήνες», υπό την έννοια εντός του ίδιου έτους. Η διάρκεια των δύο μηνών θα πρέπει να υπολογίζεται αθροιστικά και όχι κάθε φορά δύο μήνες. Αλλιώς, η εξαίρεση των παρ. 2-3 θα ανατρέπει τον κανόνα της παρ. 1. Πέρα από δύο μήνες και «έως έξι (6) μήνες ακόμη», απαιτείται να προηγηθεί «αιτιολογημένη» γνώμη του αρμόδιου Υπηρεσιακού Συμβουλίου. Η πρόσθετη διάρκεια των έξι μηνών θα πρέπει να υπολογίζεται όπως των δύο μηνών (Βλ. Α. Τάχος – Ι. Συμεωνίδης «Ερμηνεία Υπαλληλικού Κώδικα», Εκδόσεις Σάκκουλα Αθήνα – Θεσσαλονίκη 2007, Γ’ Έκδοση, σελ. 357).

Όπως είναι προφανές, με τις ανωτέρω διατάξεις προστατεύεται ο υπάλληλος από την κατ’ επανάληψη ανάθεση σ’ αυτόν παράλληλων καθηκόντων διαφορετικού κλάδου ή ειδικότητας. Άλλωστε η ανάθεση παράλληλων καθηκόντων αποτελεί εξαιρετικό μέτρο προσωρινής θεραπείας των υπηρεσιακών αναγκών, οι οποίες δέον όπως καλύπτονται με άλλες διοικητικές διαδικασίες. Δυνάμει των ανωτέρω, κατά την άποψη της Υπηρεσίας μας, οι διατάξεις του άρθρου 30 του Υ.Κ. δε συνιστούν τη νομιμοποιητική βάση για την άσκηση παράλληλων καθηκόντων σε διαφορετικές οργανικές μονάδες του ίδιου φορέα.

Το Υπουργείο Πολιτισμού ως το μόνο αρμόδιο να εκτιμήσει τις υπηρεσιακές του ανάγκες, παρακαλείται να μεριμνήσει για την στελέχωση των υπηρεσιών του με πάγιο τρόπο έτσι ώστε κατά το δυνατόν να αποφεύγεται για τους λόγους που ήδη αναφέρθηκαν η εφαρμογή αυτής της διοικητικής πρακτικής ιδίως σε περιπτώσεις που οι οργανικές μονάδες που καλείται να προσφέρει τις υπηρεσίες του ο υπάλληλος βρίσκονται σε μεγάλες αποστάσεις μεταξύ τους.


Το έγγραφο αυτό δικαιώνει τη θέση μας και ανοίγει δρόμο, ώστε με παρεμβάσεις μας να προστατευθούν οι συνάδελφοι μας, που λόγω της τεράστιας υποστελέχωσης των Δημόσιων Τεχνικών Υπηρεσιών, κινδυνεύουν ή και γίνονται λάστιχο για να υπηρετήσουν πολλαπλές αναθέσεις καθηκόντων κατόπιν εντολών των πολιτικών τους προϊσταμένων. Μόνη λύση οι προσλήψεις προσωπικού με μόνιμες και σταθερές σχέσεις εργασίας.

Πέμπτη 4 Οκτωβρίου 2018

Ευτυχώς, άνοιξαν τα ΑΤΜ!


Και νά, λοιπόν, που οι κόποι και οι θυσίες μας έπιασαν τόπο και οι τράπεζές μας ορθοπόδησαν επί τέλους! Σίγουρα πήρατε χαμπάρι ότι από τις αρχές τού μήνα καταργήθηκε ο έλεγχος κεφαλαίων για αναλήψεις στο εσωτερικό, με αποτέλεσμα να μπορούμε πλέον να πηγαίνουμε στο ΑΤΜ και να σηκώνουμε όσα χρήματα θέλουμε και όποτε θέλουμε. Όπως πρέπει να πήρατε χαμπάρι ότι άρχισαν και πάλι οι τράπεζες να διαφημίζουν τα δάνειά τους, με πρώτη την Πειραιώς, η οποία εισήγαγε την καινοτομία να σου δίνει δάνειο ηλεκτρονικά, χωρίς καν να πατήσεις το πόδι σου σε κατάστημά της.

Θα αναρωτιέστε, βέβαια, πώς γίνονται αυτά, την ώρα που το κλάμα για τα μη εξυπηρετούμενα δάνεια δεν λέει να κοπάσει. Όπως λένε τα στοιχεία των τραπεζών, το 49% των δανείων που έχουν χορηγήσει εξυπηρετείται πλημμελώς ή δεν εξυπηρετείται καθόλου. Κι όταν λέμε το 49%, μιλάμε για περίπου εκατό δισ. ευρώ, όχι για πενταροδεκάρες. Κι όπως εξηγούν πολλοί "σοβαροί" αναλυτές (Τζήμερος, Κώνστας, Κούρος κλπ), για να κυκλοφορήσει χρήμα στην αγορά πρέπει να πληρώσουν εκείνοι που χρωστάνε. Πρέπει να πληρώσουν είτε με το καλό είτε με το άγριο.



Φαίνεται, λοιπόν, ότι η φάση τού "άγριου" βρίσκεται πλέον σε πλήρη εξέλιξη, καθώς οι κατασχέσεις μέσω ηλεκτρονικών πλειστηριασμών όλο και εντείνονται. Πού θα φτάσουν; Την απάντηση θα την πάρουμε από την "Έκθεση Συμμόρφωσης του Προγράμματος Στήριξης του ESM για την Ελλάδα" (Compliance Report ESM Stability Support Programme for Greece - Third Review), η οποία συντάχθηκε τον περασμένο Μάρτιο στο πλαίσιο της τρίτης αξιολόγησης. Αντιγράφω και μεταφράζω από την σελίδα 17 αυτής της έκθεσης:

Για το 2018, οι τράπεζες σχεδιάζουν να δημοπρατήσουν περίπου 10.000 ακίνητα. Πρόκειται για έναν φιλόδοξο στόχο, δεδομένου ότι δεν πραγματοποιήθηκαν πάνω από 30 ηλεκτρονικές δημοπρασίες τον τελευταίο μήνα του 2017. Ο αριθμός αυτός θα πρέπει να αυξηθεί περαιτέρω, με στόχο 1.000 δημοπρασίες ανά μήνα από τον Μάρτιο του 2018 και αναμένεται να φτάσει σε 2.000 δημοπρασίες κατά το τελευταίο τρίμηνο του 2018. Το χρονοδιάγραμμα αυτό θα στοχεύει στην επίτευξη των στόχων που έχουν υποβάλει οι τράπεζες στον SSM (σ.σ.: Ενιαίος Εποπτικός Μηχανισμός των τραπεζών) όσον αφορά τη μείωση των μη εξυπηρετούμενων δανείων το 2018. Ο αριθμός των πλειστηριασμών θα πρέπει να αυξηθεί περαιτέρω σε 40.000 δημοπρασίες ετησίως κατά τα επόμενα τρία χρόνια. Παρά τις σχετικές προκλήσεις, η διεξαγωγή ηλεκτρονικών δημοπρασιών και η αποκατάσταση των φυσικών δημοπρασιών θα συμβάλουν στην αποκατάσταση της κουλτούρας των πληρωμών στην Ελλάδα.Απλά πράγματα. Για να αρθούν οι έλεγχοι κεφαλαίων (τα capital control, που λέμε στα ελληνικά) και για να μπορούν οι τράπεζες να ξαναδώσουν δάνεια, θα κατασχεθούν μέχρι τέλους τής χρονιάς 10.000 ακίνητα και μέχρι τέλους τού 2021 άλλα 120.000, ήτοι 130.000 ακίνητα θα αλλάξουν ιδιοκτήτη μέσα σε κάπου σαράντα μήνες. Είναι μεν κάτι επώδυνο αλλά, όπως λέει και η έκθεση, κάποτε πρέπει να αποκατασταθεί στον τόπο μας η "κουλτούρα των πληρωμών". Αυτά τα "δεν πληρώνω" δεν είναι καθόλου σύγχρονα και καθόλου ευρωπαϊκά.

ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ: Επαναφορά Διατάξεων του Ν.3316/05 για τη Νομική Κάλυψη Τεχνικών Υπαλλήλων

Π.Ο. Ε.Μ.Δ.Υ.Δ.Α.Σ.
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ

ΕΝΩΣΕΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΔΙΠΛΩΜΑΤΟΥΧΩΝ ΑΝΩΤΑΤΩΝ ΣΧΟΛΩΝ


Μαυρομματαίων 17, 104 34 ΑΘΗΝΑ
τηλ: 210-88.16.583 fax: 210-82.59.410 e-mail: emdydas@tee.gr URL: www.emdydas.gr
Αθήνα, 4/10/2018
Αρ. Πρωτ. : 7521
Προς : Α' βάθμιες Ενώσεις.

Θέμα : Επαναφορά Διατάξεων του Ν.3316/05 για τη Νομική Κάλυψη Τεχνικών Υπαλλήλων.

Συνάδελφοι
Ενημερώνουμε ότι χθες κατά τη διάρκεια ψήφισης του Νομοσχεδίου του Υπ. Υποδομών και Μεταφορών “Θέματα υδατοδρομίων, αστικών οδικών μεταφορών και λοιπές διατάξεις ” κατατέθηκε και ψηφίστηκε τροπολογία 1769/36 3.10.2018 με τις υπογραφές του Υπουργού Υποδομών & Μεταφορών καθώς και του Υπουργού Οικονομίας & Ανάπτυξης, με τίτλο: “Τροποποίηση του ν.4412/2016 (Α΄147)“. Η τροπολογία αυτή -μεταξύ άλλων ρυθμίσεων- επαναφέρει τη νομική κάλυψη, που προϋπήρχε με την παράγραφο 1 του άρθρου 42 του Ν3316/2005 “που εκ παραδρομής δεν περιλήφθηκε στον Ν.4412/16 περί νομικής προστασίας των Δημοσίων Υπαλλήλων που απασχολούνται στη μελέτη και στην κατασκευή δημοσίων έργων” όπως αναφέρει η Αιτιολογική Έκθεση. Η τροπολογία -δείτε στη σελίδα 8, παράγραφος 3 του συνδέσμου- αντικαθιστά το πρώτο εδάφιο της περίπτωσης (40) του άρθρου 377 του Ν.4412/14 (μη καταργούμενες διατάξεις του Ν.3316/05) ως εξής:

“(40) του ν. 3316/2005 (Α΄ 42), πλην των άρθρων 2Α, της παραγράφου 2 του άρθρου 11, της παραγράφου 1 του άρθρου 42 και των άρθρων 39 και 40 τα οποία παραμένουν σε ισχύ μέχρι την έκδοση του προεδρικού διατάγματος του άρθρου 83.” (με έντονα η προσθήκη).

Η εξέλιξη αυτή η οποία προέκυψε κατόπιν πολλαπλών παρεμβάσεων της ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ, με πιο πρόσφατη αυτή της 1/10/2018, αποτελεί επιτυχία για τον κλάδο μας (και όχι μόνο) μια και αποκαθιστά μια ρύθμιση την οποία είχαμε πετύχει με πολλούς αγώνες στο παρελθόν και ανοίγει το δρόμο για τη διεκδίκηση ευρύτερων λύσεων, όπως αυτές που έχουμε καταθέσει (εδώ και εδώ). Υπενθυμίζουμε την παράγραφο 1 του άρθρου 42 του Ν.3316/2005:

“1. Αν ασκηθεί ποινική δίωξη κατά τεχνικού υπαλλήλου, εξαιτίας πράξεων ή παραλείψεων του κατά την εκτέλεση των καθηκόντων του, επιτρέπεται, με απόφαση του αρμόδιου Υπουργού ή του οργάνου που ασκεί τη διοίκηση του κυρίου του έργου, η οποία εκδίδεται ύστερα από αίτηση του υπαλλήλου, η ανάθεση παροχής υπηρεσιών σε δικηγόρο της επιλογής του, για την υπεράσπιση του σε όλα τα στάδια της σχετικής διαδικασίας, μέχρι την έκδοση αμετακλήτου αποφάσεως και με αμοιβή που υπολογίζεται σύμφωνα με τα ισχύοντα κατώτερα όρια αμοιβών του Κώδικα περί Δικηγόρων. Το σύνολο της αμοιβής καταβάλλεται με την προσκόμιση των αποδείξεων καταβολής του οικείου δικηγορικού συλλόγου, εφόσον ο υπάλληλος απαλλάσσεται της κατηγορίας ή αθωώνεται με αμετάκλητη απόφαση. Οι αμοιβές και λοιπές απαραίτητες για τη διεξαγωγή της διαδικασίας δαπάνες καλύπτονται από τις πιστώσεις της μελέτης ή του έργου, άλλως καλύπτονται από τον προϋπολογισμό του φορέα.
Με απόφαση του Υπουργού στον οποίο υπάγεται ή από τον οποίο εποπτεύεται ο κύριος του έργου προσδιορίζονται ειδικότερα οι όροι και οι λοιπές προϋποθέσεις ανάθεσης, οι καλυπτόμενες δαπάνες και υπηρεσίες, η διαδικασία καταβολής της αμοιβής και κάθε αναγκαία για την εφαρμογή της διάταξης λεπτομέρεια.”

Σε εφαρμογή του υπενθυμίζουμε ότι είχαν εκδοθεί πληθώρα ΚΥΑ (ενδεικτικά εδώ).

Συνάδελφοι, θα επανέλθουμε με νεώτερη και αναλυτικότερη ενημέρωση σχετικά με ζητήματα που σχετίζονται με την εφαρμογή της, όπως η αναγκαία αναδρομικότητα της και άλλα ζητήματα.

27 μήνες χωρίς απόφαση συνταξιοδότησης για εργαζομένους με παράλληλη ασφάλιση


03/10/2018, 06:50

Το πρόβλημα «αγγίζει» πάνω από 30.000 άτομα τα οποία λαμβάνουν απορριπτικές απαντήσεις για τη δεύτερη σύνταξη καθώς αυξήθηκαν τα όρια ηλικίας και ουσιαστικά κυνηγούν την...ουρά τους μέχρι να συμπληρώσουν το όριο των 67 ετών
Καμία απόφαση συνταξιοδότησης με παράλληλη ασφάλιση σε δύο φορείς δεν έχει εκδοθεί 27 μήνες από την εφαρμογή του νόμου Κατρούγκαλου παρότι το υπουργείο έχει αποστείλει στα ταμεία τρείς εγκυκλίους με οδηγίες για το θέμα. Την ίδια ώρα οι συνταξιούχοι πριν από τις 13/05/2016 που ίσχυσε ο νόμος παραμένουν «εγκλωβισμένοι» χωρίς δεύτερη σύνταξη ή προσαύξηση στην σύνταξή τους ενώ έχουν καταβάλλει εισφορές πάνω από 20 έτη. 

Το πρόβλημα «αγγίζει» πάνω από 30.000 άτομα τα οποία λαμβάνουν απορριπτικές απαντήσεις για τη δεύτερη σύνταξη καθώς αυξήθηκαν τα όρια ηλικίας και ουσιαστικά κυνηγούν την...ουρά τους μέχρι να συμπληρώσουν το όριο των 67 ετών. Από την άλλη, όσοι χρησιμοποίησαν τη διαδοχική ασφάλιση για να βρουν νωρίτερα στη σύνταξη, αδικήθηκαν καθώς δεν μπορούν να αξιοποιήσουν για την αύξηση της σύνταξης τους τον επιπλέον χρόνο ασφάλισης και τα ένσημα που πλήρωσαν.

Για παράδειγμα ασφαλισμένος παράλληλα στο πρώην ΙΚΑ και στο πρώην ΤΕΒΕ με το προηγούμενο καθεστώς, συνταξιοδοτείται από το ΙΚΑ στα 60 αλλά πρέπει να περιμένει έως τα 67 για να πάρει τη δεύτερη σύνταξη από το ΤΕΒΕ.

Σύμφωνα με το Ενιαίο δίκτυο συνταξιούχων, για τους πριν τις 12.05.2016 δεν δόθηκε καμία λύση με αποτέλεσμα να δημιουργηθεί μια τεράστια ανισότητα και αδικία παρότι το κόστος της προσαύξησης είτε της χορήγησης δεύτερης κύριας σύνταξης είτε της προσαύξησης της πρώτης κύριας σύνταξης δεν είναι μεγάλο και ανέρχεται μεσοσταθμικά στα 49 εκ. Ευρώ.

Τετάρτη 3 Οκτωβρίου 2018

Βίντεο και συνεντεύξεις αυτοπτών μαρτύρων πολλαπλασιάζουν τα ερωτήματα για τη δολοφονία Κωστόπουλου


Καταθέσεις και οπτικό υλικό που δημοσιεύονται σήμερα αποδεικνύουν πως ζητούσε βοήθεια.

Ήδη από την προηγούμενη εβδομάδα, λεπτομέρειες που έγιναν γνωστές στην υπόθεση του Ζακ Κωστόπουλου αμφισβητούσαν το ενδεχόμενο ο 33χρονος να εισήλθε στο κοσμηματοπωλείο με πρόθεση να το ληστέψει. Αφενός στο σπίτι του υπήρχαν χρήματα, αφετέρου επάνω του δεν βρέθηκε κανένα κλοπιμαίο, παρά τις δηλώσεις του ιδιοκτήτη του κοσμηματοπωλείου πως τον είδε να κλέβει κοσμήματα και να ψάχνει την ταμειακή μηχανή.

Καταθέσεις και βίντεο που εξασφάλισε το VICE Greece, αποδεικνύουν πως ο Ζακ Κωστόπουλος, την Παρασκευή (21/09) που άφηνε την τελευταία του πνοή έξω από το κοσμηματοπωλείο της οδού Γλάδστωνος, ζητούσε βοήθεια. Και μάλιστα, ζητούσε βοήθεια για αρκετή ώρα και από πολλούς ανθρώπους, ενώ το οπτικό υλικό καταρρίπτει τους ισχυρισμούς περί «επικίνδυνης συμπεριφοράς» και «κατάστασης αμόκ».

Το βίντεο ξεκινάει με έναν άνδρα να μπαίνει σε κατάστημα που βρίσκεται λίγα μέτρα μακριά από το κοσμηματοπωλείο. Αφού αγοράσει ένα μπουκαλάκι νερό, κατευθύνεται προς την έξοδο και την ίδια στιγμή εμφανίζεται στο πλάνο ο Ζακ Κωστόπουλος. Ο άνδρας τού προσφέρει νερό και παράλληλα άλλοι δυο άνδρες που βρίσκονται δίπλα του προσπαθούν να τον ηρεμήσουν. Επιχειρεί εκείνη τη στιγμή να μπει στο κατάστημα, αλλά οι άνδρες τον σταματούν. Φαίνεται να τους εξηγεί τι συμβαίνει, μένει μαζί τους για 32 δευτερόλεπτα και στη συνέχεια διασχίζει τη Γλάδστωνος προς την πλευρά του κοσμηματοπωλείου.

H ώρα της κάμερας ασφαλείας που αναγράφεται επάνω δεξιά δεν είναι ακριβής.

Η φιγούρα του Ζακ Κωστόπουλου δείχνει κινήσεις φοβισμένες, αλλά καθόλου απειλητικές. Η συμπεριφορά του καταδεικνύει πως εκείνη τη στιγμή έψαχνε ένα σημείο να προστατευτεί ή να ηρεμήσει. Δεν φαίνεται να βρίσκεται σε κανένα αμόκ, όπως δήλωσε αρχικά ο ιδιοκτήτης του κοσμηματοπωλείου ή να κινείται απειλητικά προς κάποιον. Δεν παραπατάει, αλλά επικοινωνεί και μιλάει με τους τρεις άνδρες, εκ των οποίων ο ένας προτίθεται να του αγοράσει νερό για να τον βοηθήσει.

ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ: Αίτημα για συνάντηση με τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών για θέματα Νομικής και Τεχνικής φύσεως του Κλάδου των Μηχανικών Δημοσίου

Π.Ο. Ε.Μ.Δ.Υ.Δ.Α.Σ.

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ
ΕΝΩΣΕΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΔΙΠΛΩΜΑΤΟΥΧΩΝ ΑΝΩΤΑΤΩΝ ΣΧΟΛΩΝ

Μαυρομματαίων 17, 104 34 ΑΘΗΝΑ
τηλ: 210-88.16.583 fax: 210-82.59.410 e-mail: emdydas@tee.gr URL: www.emdydas.gr

Αρ. Πρωτ.: 7517 Αθήνα, 1-10-2018
Προς: Υπ. Υποδομών και Μεταφορών
. Κο Σπίρτζη Χρ.

Θέμα: Αίτημα για συνάντηση με τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών για θέματα Νομικής και Τεχνικής φύσεως του Κλάδου των Μηχανικών Δημοσίου.

Κε Υπουργέ,
Παρακαλούμε να μας ορίσετε ημερομηνία συνάντησης ώστε να προχωρήσουμε το συντομότερο δυνατό την υλοποίηση της δέσμευσης σας σχετικά με την επαναφορά της Νομικής Κάλυψης των Διπλωματούχων Μηχανικών. Η ατζέντα συζήτησης από πλευράς μας περιλαμβάνει τα παρακάτω θέματα κάποια από τα οποία αναφέρονται και σε σχετική επιστολή του ΤΕΕ: 

Τροποποίηση της Νομοθεσίας σχετικά με τον έλεγχο, την επίβλεψη συντήρησης και την πρόληψη των προβλημάτων των δημοσίων οδών, των αντιπλημμυρικών έργων, των παιδικών χαρών κλπ. 

Συγκεκριμένα, 

σχετικά με τον Ν.3481/06 για την συντήρηση του οδικού δικτύου, έχει αποδειχτεί στην πράξη και στα δικαστήρια ότι δεν μπορεί πλέον να εφαρμόζεται αποτελεσματικά. Ο καταλογισμός ευθυνών στους μηχανικούς του δημοσίου είναι ένα θέμα που τα τελευταία χρόνια αποτέλεσε το σοβαρότερο πρόβλημα στο χώρο μας και ευθύνεται για την αμυντική πλέον άσκηση καθηκόντων των περισσότερων υπαλλήλων. Η μείωση δημοσίων δαπανών και διάθεσης πόρων για συντηρήσεις υποδομών, η μείωση προσωπικού στις Τεχνικές Υπηρεσίες, οι αποφάσεις των διοικήσεων για διαφορετικές προτεραιότητες, η χωρική επέκταση των Δήμων βάσει του «Καλλικράτη» το 2011, η ασάφεια και η προχειρότητα του νόμου σχετικά με την συγκρότηση των συνεργείων παρακολούθησης και καταγραφής προβλημάτων, η μη τήρηση της ιεραρχίας ενημέρωσης και αποφάσεων στους περισσότερους ΟΤΑ, η έλλειψη εξειδικευμένου προσωπικού (τεχνίτες), η ασάφεια σχετικά με τις ευθύνες και τις αρμοδιότητες, οδηγούν σε διώξεις των μελών μας με αποτέλεσμα την παράκαμψη του προβλήματος και των πραγματικών υπευθύνων. 

Πρέπει να γίνει ξεκάθαρο ότι η ευθύνη λειτουργεί ιεραρχικά και ότι οι λακκούβες δεν είναι προσωπικές, του υπάλληλου. Λακκούβες υπάρχουν, γιατί δεν υπάρχουν χρήματα, τα έργα γίνονται χωρίς εντατική επίβλεψη καθώς δεν υπάρχει δυνατότητα καθημερινής επίβλεψης (λόγω έλλειψης προσωπικού και ανύπαρκτων αποζημιώσεων για τα εκτός έδρας), ενώ οι μεγάλες εκπτώσεις έως και 70% πολλές φορές, έχουν επίπτωση στην ποιότητα. 

ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ: Επαναφορά Προσωπικής διαφοράς σε συνάδελφο που μετατάχθηκε από ΟΤΑ

Π.Ο. Ε.Μ.Δ.Υ.Δ.Α.Σ.
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ

ΕΝΩΣΕΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΔΙΠΛΩΜΑΤΟΥΧΩΝ ΑΝΩΤΑΤΩΝ ΣΧΟΛΩΝ


Μαυρομματαίων 17, 104 34 ΑΘΗΝΑ
τηλ: 210-88.16.583 fax: 210-82.59.410 e-mail: emdydas@tee.gr URL: www.emdydas.gr
Αθήνα, 1/10/2018
Αρ. Πρωτ. : 7518
Προς : Α' βάθμιες Ενώσεις.

Θέμα : Επαναφορά Προσωπικής διαφοράς σε συνάδελφο που μετατάχθηκε από ΟΤΑ.

Συνάδελφοι
Με τον παρόν έγγραφο σας κοινοποιούμε την141/2018 απόφαση του Κλιμακίου ΠροληπτικούΕλέγχου Δαπανών στο Ι Τμήμα του ΕλεγκτικούΣυνεδρίου. Σύμφωνα με τη σημαντική αυτή απόφαση θεωρείται ένταλμα πληρωμής της προσωπικής διαφοράς από Δήμο, το οποίο αρχικά είχε απορριφθεί από την Επίτροπος του Ελεγκτικού Συνεδρίου στο Δήμο: “Η φερόμενη ως δικαιούχος υπάλληλος δικαιούται να λαμβάνει και από το φορέα υποδοχής (Δήμος..........) την προσωπική διαφορά της παραγράφου 1 του άρθρου 27 του ν. 4354/2015 που της καταβαλλόταν από το φορέα προέλευσης (Δήμος ....) και τα περί του αντιθέτου προβαλλόμενα από την Επίτροπο είναι απορριπτέα ως αβάσιμα.”

Η ουσία της σημαντικής αυτής απόφασης βρίσκεται εδώ:

Πρέπει, όμως, να γίνει δεκτό, ενόψει του σκοπού της παραγράφου 1 του άρθρου 27 του ν. 4354/2015, η οποία προβλέπει τη διασφάλιση των αποδοχών των υπαλλήλων, προκειμένου να μην υπάρξει ανατροπή των οικογενειακών τους προϋπολογισμών (βλ. την οικεία αιτιολογική έκθεση), αλλά και να διασφαλιστεί η ίση μισθολογική μεταχείριση των υπαλλήλων που υπηρετούν στην ίδια υπηρεσία, ότι οι κατά τα ανωτέρω μετατασσόμενοι υπάλληλοι δικαιούνται να λάβουν, όπως ακριβώς και οι υπάλληλοι του φορέα υποδοχής, το ποσό της προσωπικής διαφοράς που προκύπτει, σύμφωνα με την παραγράφου 1 του άρθρου 27 του ν. 4354/2015 κατά την πρώτη εφαρμογή του νόμου αυτού (πρβλ. Ε.Σ. Ι Τμήμα Πράξη 122/2015). Εξάλλου, υπό την αντίθετη ερμηνευτική εκδοχή, η απώλεια ολόκληρου του ποσού της προσωπικής διαφοράς που λάμβανε προηγουμένως ο μεταταχθείς υπάλληλος στο φορέα προέλευσης, θα αποτελούσε εξαιρετικά άδικη συνέπεια της μετάταξης, λαμβάνοντας υπόψη ότι οι υπάλληλοι και του φορέα προέλευσης και του φορέα υποδοχής, έχουν ήδη ενταχθεί σε ενιαίο μισθολόγιο δυνάμει του προγενέστερου ν. 4024/2011 «Συνταξιοδοτικές ρυθμίσεις, ενιαίο μισθολόγιο - βαθμολόγιο, εργασιακή εφεδρεία και άλλες διατάξεις εφαρμογής του μεσοπρόθεσμου πλαισίου δημοσιονομικής στρατηγικής 2012-2015» (Α΄ 226).

Η απόφαση αυτή δικαιώνει τις διεκδικήσεις μας για καθολική επαναφορά της προσωπικής διαφοράς σε όλες τις περιπτώσεις που έχει περικοπεί.

Τρίτη 2 Οκτωβρίου 2018

Ευρωκοινοβούλιο, πόσα μου κοστίζεις;



Ενώ οι εκλογικές μηχανές έχουν ήδη αρχίσει να ζεσταίνονται εις τας Ευρώπας, παρότι εμείς δεν πήραμε χαμπάρι, ας πάμε να δούμε μερικά αθέατα για μας σημεία που όμως το κόστος τους μας βαρύνει κανονικότατα.
Για παράδειγμα το μηχανισμό του Ευρωκοινοβουλίου.
Στις επερχόμενες εκλογές θα λείπουν οι 73 ευρωβουλευτές του Ηνωμένου Βασιλείου (9,7%) λόγω Brexit, αλλά αυτό με τίποτα δεν μειώνει το budget του κορβανά που θα στάξουμε και που για το...
2019 προϋπολογίζει 2.000.000.000,00 (δυο δισεκατομμύρια) ευρώ, δηλαδή αυξημένος κατά 50.000.000,00 (πενήντα εκατομμύρια) από το 2018!
Πάμε να δούμε λοιπόν ενδεικτικές φωνές για το που πάει ο πακτωλός της χλιδής τους που εμείς καλούμαστε να πληρώσουμε, μια και στις επίσημες ανακοινώσεις της επιτροπής προϋπολογισμού , δεν υπάρχει απολύτως καμιά ένδειξη διάθεσης λιγότερης χλίδας και προφανώς δεν έχουν πάρει χαμπάρι τι ουσιαστικά θέλουν οι πολίτες της ΕΕ και πως τους βλέπουν.
Για να συνειδητοποιήσουμε το μέγεθος φτάνει να πούμε πως το 2014 ο προϋπολογισμός ήταν στα 1.737.000.000,00 δηλαδή ανεβαίνει κάθε χρόνο περίπου με ένα ποσόν 60.000.000,00 ευρώ... στα 5 χρόνια 300 εκατομμυριάκια παραπάνω.
Βεβαίως το ευρωκοινοβούλιο δεν γνωρίζει από κρίση, διατηρεί 3 έδρες: 1 στις Βρυξέλλες, 1 στο Στρασβούργο και 1 στο Λουξεμβούργο, κι αυτό κοστίζει στους Ευρωπαίους φορολογούμενους δεκάδες εκατομμύρια ξεπερνάει τα 200.000.000,00 μόνο για τα ακίνητα ετησίως δηλαδή πάνω από το 10% του ετήσιου προϋπολογισμού του.
Τι υπολογίζουν να τους πληρώσουμε μεταξύ των άλλων λοιπόν:
- 70.000.000,00 (εβδομήντα εκατομμύρια ευρώ) στα πολιτικά κόμματα και κομματικά ιδρύματα
- 4.200.000,00 (τέσσερα εκατομμύρια διακόσιες χιλιάδες) ευρώ για τις συντάξεις των ευρωβουλευτών της ΕΕ
- 11.400.000,00 (έντεκα εκατομμύρια τετρακόσιες χιλιάδες) ευρώ για τις συντάξεις πριν την δημιουργία της Ένωσης, δηλαδή της εποχής ΕΟΚ

Χορηγίες για τους συνεργάσιμους, τραμπουκισμοί για τους μη διαχειρίσιμους




Χορηγίες για τους συνεργάσιμους, τραμπουκισμοί για τους μη διαχειρίσιμους
Κυβέρνηση και πετρελαϊκές εταιρείες επιχειρούν να επιβάλλουν σιωπή και συναίνεση στα -καταστροφικά για τον τόπο- σχέδιά τους

Απόγευμα 5ης Αυγούστου, Δωδώνη:
Συλλογικότητες ενάντια στην έρευνα και εξόρυξη υδρογονανθράκων διαδηλώνουν έξω από το αρχαίο αμφιθέατρο της Δωδώνης, σε φεστιβάλ με διοργανωτές την Περιφέρεια Ηπείρου, το Δήμο Δωδώνης και την εφορεία αρχαιοτήτων Ιωαννίνων, το οποίο «στιγματίζεται» από τη χορηγία -μεταξύ άλλων- των εταιρειών Energean Oil & Gas και ΕΛΠΕ, στις οποίες -μαζί, φυσικά, με τη REPSOL- έχει παραχωρηθεί ολόκληρη η Ήπειρος για εκμετάλλευση υδρογονανθράκων.

Καταλαβαίνουμε πολύ καλά, ότι χορηγίες σαν κι αυτήν εντάσσονται στις προσπάθειες των εταιρειών να εξαγοράσουν τη συναίνεση και τη σιωπή των τοπικών κοινωνιών στα -καταστροφικά για το περιβάλλον, την υγεία, τον τουρισμό και τις παραδοσιακές δραστηριότητες- έργα που έχουν, ήδη, δρομολογήσει στην Ήπειρο. Στο πλαίσιο αυτό, οι εταιρείες εμφανίζονται ως χορηγοί σε «πατριωτικές» εκδηλώσεις όπως τα ετήσια Καλπάκια στο δήμο Πωγωνίου και σε πολιτιστικές δραστηριότητες όπως στη Δωδώνη, διαφημίζοντας την περιβόητη «εταιρική κοινωνική ευθύνη» τους. Αντιγράφοντας πρακτικές των ΕΛΠΕ, «δοκιμασμένες» για χρόνια στο Θριάσιο πεδίο, μοιράζουν σχολικό υλικό σε οικογένειες μαθητών και, αργότερα ίσως, πετρέλαιο σε φτωχούς και ανήμπορους.

Την ίδια στιγμή κρύβονται και αποφεύγουν κάθε ανοιχτή αντιπαράθεση με τους κατοίκους της Ηπείρου. Γι αυτό και τη συναίνεση, που δεν μπορούν να αποσπάσουν από τους κατοίκους, ψάχνουν να τη βρουν στην τοπική διοίκηση, σε άλλους τοπικούς φορείς, καθώς και σε φορείς των αποδήμων, των οποίων το «κύρος» θέλουν να αξιοποιήσουν ως προπέτασμα για να «νομιμοποιήσουν» τα εγκλήματά τους ενάντια σε ανθρώπους και φύση.

Ξημερώματα 24ης Σεπτέμβρη, κάπου στην Ήπειρο:

Εγκύκλιος για την καταβολή βοηθήματος ανεργίας αυτοτελώς και ανεξαρτήτως απασχολούμενων κατ΄ εφαρμογή της παρ. 2 του άρθρου 44 του ν.3986/2011 (Α΄152) όπως ισχύει, στους ασφαλισμένους του ΕΦΚΑ - τέως ΕΤΑΑ


Διαβάστε επίσης:

Καθορίστηκαν οι όροι και οι προϋποθέσεις για την καταβολή βοηθήματος ανεργίας από τον Οργανισμό Απασχόλησης Εργατικού Δυναμικού (ΟΑΕΔ) σε αυτοτελώς και ανεξαρτήτως απασχολούμενους- ασφαλισμένους του Ενιαίου Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης (ΕΦΚΑ)-τέως ΕΤΑΑ (τ. ΤΣΜΕΔΕ, τ. ΤΣΑΥ, τ. Τομέας Ασφάλισης Νομικών) με εγκύκλιο του Οργανισμού, η οποία αναρτήθηκε στη «Διαύγεια».


Σύμφωνα με την εγκύκλιο, για τη λήψη του βοηθήματος, υποβάλλεται αυτοπροσώπως από τον ενδιαφερόμενο, μέσω ΟΠΣ2, αίτηση στην αρμόδια υπηρεσία του ΟΑΕΔ ή στο ΚΕΠ του τόπου κατοικίας του ή της τελευταίας απασχόλησής του, καθώς επίσης και μέσω της εφαρμογής «e-Υπηρεσίες» του Οργανισμού, εντός ανατρεπτικής προθεσμίας τριών μηνών από την ημερομηνία έκδοσης της βεβαίωσης του ΕΦΚΑ.

Η διάρκεια καταβολής του βοηθήματος, καθώς και το συνολικό χορηγούμενο ποσό, καθορίζονται από το συνολικό χρόνο ασφάλισης του δικαιούχου.

Συγκεκριμένα:

Για χρόνο ασφάλισης 3 έως και 4 πλήρη έτη ασφάλισης, το βοήθημα καταβάλλεται για τρεις μήνες.

Για χρόνο ασφάλισης 5 έως και 6 πλήρη έτη ασφάλισης, το βοήθημα καταβάλλεται για τέσσερις μήνες.

Για χρόνο ασφάλισης 7 έως και 8 πλήρη έτη ασφάλισης, το βοήθημα καταβάλλεται για πέντε μήνες.

Για χρόνο ασφάλισης 9 έως και 10 πλήρη έτη ασφάλισης, το βοήθημα καταβάλλεται για έξι μήνες.

ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ: Συμμετοχή μας σε κινητοποιήσεις για το ανθυγιεινό επίδομα.

Π.Ο. Ε.Μ.Δ.Υ.Δ.Α.Σ.
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ

ΕΝΩΣΕΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΔΙΠΛΩΜΑΤΟΥΧΩΝ ΑΝΩΤΑΤΩΝ ΣΧΟΛΩΝ


Μαυρομματαίων 17, 104 34 ΑΘΗΝΑ
τηλ: 210-88.16.583 fax: 210-82.59.410 e-mail: emdydas@tee.gr URL: www.emdydas.gr
Αθήνα, 1/10/2018
Αρ. Πρωτ. : 7516
Προς : Α' βάθμιες Ενώσεις.

Θέμα : Συμμετοχή μας σε κινητοποιήσεις για το ανθυγιεινό επίδομα.

Συνάδελφοι

Ενημερώνουμε ότι η Α.Δ.Ε.Δ.Υ. έχει κηρύξει 24ωρη απεργιακή κινητοποίηση για την Τετάρτη, 3 του Οκτώβρη και συγκέντρωση διαμαρτυρίας, ώρα 12:00 στο Γενικό Λογιστήριο του Κράτους. Η απεργία αφορά τις Ομοσπονδίες (ΠΟΕ ΟΤΑ , ΠΟΕΔΗΝ, ΠΟΕ ΥΕΘΑ κα) που εμπλέκονται στα ΒΑΕ και έχουν εργαζόμενους που λαμβάνουν ή διεκδικούν να λάβουν το επίδομα επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας. Τα αιτήματα είναι η μη περικοπή και υποβάθμιση στο ανθυγιεινό επίδομα έτσι όπως χορηγείται σήμερα, η επέκτασή του ανθυγιεινού και σε άλλες κατηγορίες και ειδικότητες που το δικαιούνται και έχουν εξαιρεθεί (όπως οι μηχανικοί) κα.

Καλούμε τους συναδέλφους μας που ανήκουν στους χώρους των εν λόγω Ομοσπονδιών να συμμετέχουν στην κινητοποίηση αυτή διεκδικώντας την αναγκαιότητα ένταξης μελών μας στην κατηγορία Α’ των δικαιούχων ανθυγιεινού επιδόματος καθώς μέχρι σήμερα οι Διπλωματούχοι μηχανικοί λόγω ειδικότητας στις περισσότερες περιπτώσεις αποκλείονταν από τη χορήγηση του, παρά το γεγονός ότι εργάζονται σε σχετικούς χώρους. Μοναδικό και επιστημονικά σωστό κριτήριο πρέπει να είναι η επικινδυνότητα του χώρου και όχι η ειδικότητα του Υπαλλήλου, όπως τεκμηριωμένα έχουμε παρουσιάσει με τα υπ' αριθμ. 7426/17-7-2018 και υπ' αριθμ. 7358/26-4-2018 έγγραφα μας.

Δευτέρα 1 Οκτωβρίου 2018

Το μεγαλύτερο χρηματιστηριακό σκάνδαλο του 21ου αιώνα στην Ελλάδα (και πώς να το χάσετε)


Από τον περασμένο Μάιο βρίσκεται σε εξέλιξη η αποκάλυψη ενός οικονομικού σκανδάλου, που τα επόμενα χρόνια αναμένεται να αποτελέσει σημείο αναφοράς για την ελληνική και τις διεθνείς αγορές. Παρότι οι εξελίξεις της υπόθεσης περιορίζονται σε μικρές αναφορές στις οικονομικές στήλες ελάχιστων εφημερίδων, ακόμα λιγότερων τηλεοπτικών εκπομπών και σιωπή του πολιτικού κόσμου, σύμφωνα με τον διεθνή οικονομικό τύπο, το μέγεθος της απάτης κατατάσσει το σκάνδαλο της Folli Follie στα κορυφαία των τελευταίων δεκαετιών. Πίσω από τους σύνθετους οικονομικούς όρους, τις δαιδαλώδεις διαδρομές του χρήματος και τα αποσπασματικά δημοσιεύματα «μόνο για επενδυτές», κρύβονται ένας πακτωλός δισεκατομμυρίων, υπέρογκα δάνεια, πλαστά οικονομικά στοιχεία και πολλά, εξοργιστικά ερωτήματα.

Το πρώτο χρηματιστηριακό σκάνδαλο στην Ελλάδα έσκασε την περίοδο 1873-1875, πριν ακόμα υπάρξει χρηματιστήριο στη χώρα. Ήταν τότε που ο «εθνικός ευεργέτης», Ανδρέας Συγγρός, εξόρυξε από τα μεταλλεία του Λαυρίου, αντί για χρυσό, τις καταθέσεις και τις περιουσίες των πολιτών, που είχαν σπεύσει να αντιδράσουν «έξυπνα» στις φήμες για πλούσια κοιτάσματα. Τα Λαυρεωτικά θεωρήθηκαν για τους ιστορικούς η μεγαλύτερη αναδιανομή κεφαλαίου από τους τις χαμηλότερες οικονομικές τάξεις στις ανώτερες, ενώ έχουν καταγραφεί ιστορικά ως η πρώτη αρπαγή δημόσιας περιουσίας. Το τελευταίο χρηματιστηριακό σκάνδαλο είναι ακόμα άγνωστο το πόσο θα κοστίσει τελικά σε εμπλεκόμενους και δημόσια ταμεία, ενώ ο «μηχανισμός» του φαίνεται κατά τι πιο σύνθετος.

Η Folli Follie θεωρείται μέχρι σήμερα ένα τυπικό success story παγκοσμίων διαστάσεων. Το πρώτο κατάστημα «προσιτής πολυτέλειας» που ανοίγει το ζεύγος Κουτσολιούτσου στο Κολωνάκι πίσω στο 1982, γρήγορα γίνεται «πολλά καταστήματα» σε όλη την Αθήνα. Λίγα χρόνια αργότερα, η απογείωση. Είσοδος στις ασιατικές αγορές, στο Χρηματιστήριο Αθηνών, σε ευρωπαϊκές χώρες, στο χώρο των αερογραμμών, στα καταστήματα αφορολόγητων ειδών, διεύρυνση δραστηριοτήτων, δικαιώματα και εκπροσώπηση κολοσσών της μόδας, εξαγορές και συγχωνεύσεις εταιρειών.

Το 2018 βρίσκει τη Folli Follie (FF) με πολυδιάστατη παρουσία σε αγορές όπως της Κίνας, της Νέας Υόρκης, της Ιαπωνίας, της Χαβάης, της Γαλλίας, του Ηνωμένου Βασιλείου, της Τουρκίας, της Ισπανίας, έως και αυτές του Ιράν, του Λιβάνου και του Γιοχάνεσμπουργκ της Νοτίου Αφρικής. Ένα «διεθνές lifestyle fashion brand» που «δημιουργεί μόδα σε 31 χώρες με περισσότερα από 550 σημεία πώλησης παγκοσμίως», όπως αναφέρει η ιστοσελίδα της εταιρείας.

Την ίδια ώρα, η πολυτελής ζωή των βασικών μετόχων της εταιρείας θαμπώνει, ενώ ο πρόεδρος της εταιρείας, Δημήτρης Κουτσολιούτσος, η αντιπρόεδρος, Καίτη Κουτσολιούτσου και ο διευθύνων σύμβουλος, Τζώρτζης Κουτσολιούτσος προβάλλονται από πλήθος ΜΜΕ ως επιχειρηματικά πρότυπα. Αφιερώματα για τα αστραφτερά πάρτι με τους υψηλούς προσκεκλημένους στις Σπέτσες, τις ακριβές αγορές, το ιδιωτικό ελικόπτερο ή απλώς... το πόσο επιτυχημένη είναι η οικογένεια, έχουν φιλοξενηθεί σε κάθε περιοδικό lifestyle που σέβεται τον εαυτό του, στις κοσμικές στήλες των περισσότερων εφημερίδων και σε αρκετές τηλεοπτικές εκπομπές.

ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ: Παράνομος και λανθασμένος τρόπος υπολογισμού του Εφάπαξ σε Μισθωτούς Μηχανικούς.

Π.Ο. Ε.Μ.Δ.Υ.Δ.Α.Σ.

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ
ΕΝΩΣΕΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΔΙΠΛΩΜΑΤΟΥΧΩΝ ΑΝΩΤΑΤΩΝ ΣΧΟΛΩΝ

Μαυρομματαίων 17, 104 34 ΑΘΗΝΑ
τηλ: 210-88.16.583 fax: 210-82.59.410 e-mail: emdydas@tee.gr URL: www.emdydas.gr
Αρ. Πρωτ.: 7515 Αθήνα, 1/3/2018
Προς: 1. Υφυπουργό Εργασίας , Κοιν. Ασφάλισης
και Κοινωνικής Αλληλεγγύης
κο Πετρόπουλο Αναστάσιο
2. Γεν. Γραμ. Κοιν. Ασφαλ. κα Βρακά
3. Διοικητή ΕΤΕΑΕΠ κο Μπρίκη
Κοιν.: 1. Πρόεδρο και ΔΕ του ΤΕΕ
2. Α' βάθμιες Ενώσεις

Θέμα: Παράνομος και λανθασμένος τρόπος υπολογισμού του Εφάπαξ σε Μισθωτούς Μηχανικούς.



Κε Υπουργέ, κα Γεν. Γραμματέα, κε Διοικητή

Κατόπιν συναντήσεων μαζί σας, αλλά και με Υπηρεσιακούς παράγοντες του ΕΤΕΑΕΠ διαπιστώσαμε -και παρά τις σχετικές σας διαβεβαιώσεις- ότι ο υπολογισμός της Εφάπαξ Παροχής του πρώην ΤΣΜΕΔΕ για τους προ το 93 Μισθωτούς Μηχανικούς μέλη μας, γίνεται βάσει της παραγράφου 6 της Εγκυκλίου Φ.30043/59517/Δ.15-16/1001 (13/3/2018): “Κατόπιν των ανωτέρω, διευκρινίζεται ότι, ως αποδοχές που λαμβάνονται υπόψη για τον υπολογισμό της εφάπαξ παροχής μέχρι 31/12/1992, στους μισθωτούς/στους αυτοτελώς απασχολούμενους ασφαλισμένους νοούνται αυτές που προκύπτουν αν οι εκάστοτε μηνιαίες ασφαλιστέες για εφάπαξ παροχή αποδοχές/τιμές των ασφαλιστικών κατηγοριών, από την έναρξη ασφάλισής τους έως και την 31η/12/2013, αναπροσαρμοστούν ετησίως για το χρονικό διάστημα από το επόμενο, από αυτό που αφορούν έτος, μέχρι την 31η/12/2013, κατά τη μεταβολή του εκάστοτε μέσου ετήσιου γενικού δείκτη τιµών καταναλωτή της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής, και εν συνεχεία προσδιοριστεί ο μέσος όρος τους.
και όχι σύμφωνα με τη σαφή πρόβλεψη του Νόμου Ν.4387/16 : “Για τους μισθωτούς με εισφορά ύψους 4% επί των αποδοχών, η εφάπαξ παροχή αποτελείται από το γινόμενο του εξήντα τοις εκατό (60 %) των αποδοχών, επί των οποίων έγιναν οι νόμιμες κρατήσεις, υπέρ του κλάδου επί του δεκαδικού αριθμού των ετών ασφάλισης έως και την 31.12.2013, με ακρίβεια δεύτερου δεκαδικού ψηφίου. Ως αποδοχές για τον υπολογισμό της εφάπαξ παροχής, νοείται ο μέσος όρος των μηνιαίων αποδοχών που έλαβε ο ασφαλισμένος κατά τα πέντε (5) τελευταία έτη έως και τις 31.12.2013, εφόσον υπεβλήθησαν σε ασφαλιστικές εισφορές υπέρ του κλάδου, χωρίς να υπολογίζονται τα δώρα εορτών και το επίδομα αδείας. Ο ως άνω μέσος όρος προσαυξάνεται ετησίως κατά τον τρόπο που προβλέπεται στην παράγραφο 4 του άρθρου 8 του παρόντος.“ αλλά και την παράγραφο 2 της ίδιας Εγκυκλίου: “Ειδικότερα, ως αποδοχές για τον υπολογισμό της εφάπαξ παροχής, νοείται, για μεν τους μισθωτούς, ο μέσος όρος των μηνιαίων αποδοχών που έλαβε ο ασφαλισμένος κατά τα πέντε (5) τελευταία έτη έως και τις 31.12.2013, εφόσον υπεβλήθησαν σε ασφαλιστικές εισφορές υπέρ του κλάδου, χωρίς να υπολογίζονται τα δώρα εορτών και το επίδομα αδείας“.
Επειδή καμία εγκύκλιος δε μπορεί να αντικαταστήσει άρθρα Νόμου και επειδή η διαφορά αυτή δημιουργεί διαφορές χιλιάδων ευρώ κατά τον υπολογισμό της Εφάπαξ παροχής σε βάρος των Μισθωτών Μηχανικών, σας καλούμε όπως αποκαταστήσετε άμεσα τη δυσλειτουργία αυτή, διορθώνοντας τη σχετική Εγκύκλιο.
Στη διάθεση σας για οποιαδήποτε διευκρίνηση.