Πέμπτη 23 Δεκεμβρίου 2021
+546% το ρεύμα, +941% το φυσικό αέριο! Ενεργειακός “Αρμαγεδώνας” κι ο Μητσοτάκης… “εκπτώσεις” – ψίχουλα και “πράσινα άλογα”
Προσφυγή στο ΣτΕ από Σωματεία της ΕΥΔΑΠ κατά της ιδιωτικοποίησης του ΕΥΣ Αττικής
Τετάρτη 22 Δεκεμβρίου 2021
Η ακτινογραφία ενός ηλεκτροσόκ, με τις υπέρογκες αυξήσεις μέσω της «ρήτρας αναπροσαρμογής»
Παρεμβάσεις της ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ για τους Οργανισμούς της Περιφέρειας Αττικής και του Δήμου Περιστερίου
Αθήνα, 21-12-2021
Αρ. Πρωτ.:
Προς: 1.
Δήμαρχο Περιστερίου, κο Παχατουρίδη
2. Γεν. Γραμματέα κα Τσόγκα
3. Διεύθυνση Διοικητικών Υπηρεσιών
Κοιν.: 1. Αποκεντρωμένη
Διοίκηση Αττικής
2.
Πρόεδρο και ΔΕ ΤΕΕ
3. ΕΜΔΥΔΑΣ Αττικής
Θέμα : Εναρμόνιση του Οργανισμού του Δήμου Περιστερίου με τις αποφάσεις του ΣτΕ για το προβάδισμα των κατηγοριών στην επιλογή προϊσταμένων οργανικών μονάδων.
Κύριε Δήμαρχε
Η ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ αποτελεί την Ομοσπονδία που
εκπροσωπεί το σύνολο των Διπλωματούχων Μηχανικών οι οποίοι υπηρετούν στη
Δημόσια Διοίκηση (Υπουργεία, ΝΠΔΔ, ΟΤΑ Α’ και Β’ βαθμού). Απευθυνόμαστε σε εσάς
σε σχέση με τον Οργανισμό του Δήμου Περιστερίου. Στον υφιστάμενο Οργανισμό αλλά
–όπως μας πληροφορούν συνάδελφοι μας- και στο υπό
κατάρτιση σχέδιο τροποποίησης του οργανογράμματος του Δήμου Περιστερίου, διατηρείται σε όλες
τις θέσεις ευθύνης οργανικών μονάδων (Διευθύνσεις, Τμήματα) Τεχνικού Χαρακτήρα που μας αφορούν, η διαζευκτική επιλογή υπαλλήλων
διαφορετικής κατηγορίας (ΠΕ ή ΤΕ). Επιπρόσθετα, ο κλάδος ΠΕ Μηχανικών απουσιάζει αδικαιολόγητα από
Διευθύνσεις και Τμήματα, όπως Περιβάλλοντος και Ποιότητας Ζωής, ενώ ξανά
αναιτιολόγητα προβλέπονται άλλοι Τεχνικοί Κλάδοι.
Με αφορμή
αυτό, σας ενημερώνουμε ότι στις 16/1/2018, καθαρογράφτηκαν και εκδόθηκαν έξι
αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας, σχετικά με το θεσπιζόμενο από το
άρθρο 97 του κώδικα κατάστασης δημόσιων πολιτικών διοικητικών υπαλλήλων και
υπάλληλων ΝΠΔΔ προβάδισμα των κατηγοριών
στην επιλογή προϊσταμένων οργανικών μονάδων, οι οποίες ακυρώνουν ΠΔ
Οργανισμών μεταξύ αυτών 149/2010 (Α’ 242/27-12-2010) «Οργανισμός της
Περιφέρειας Κρήτης» και το 135/2010 («Οργανισμός της ΑΠΔ Αττικής») κατά το
μέρος που στις διατάξεις του, που αφορούν στον ορισμό προϊσταμένων στις
σχετικές οργανικές μονάδες, ορίζεται ότι επιλέγονται διαζευκτικά υπάλληλοι
διαφορετικής κατηγορίες (ΠΕ ή ΤΕ), χωρίς να ορίζεται ότι η κατηγορία ΠΕ έχει
προβάδισμα έναντι της κατηγορίας ΤΕ. Το σκεπτικό έχει ως εξής:
«………, ο προσβαλλόμενος οργανισμός παρανόμως προβλέπει την επιλογή διαζευκτικώς υπαλλήλων διαφορετικής κατηγορίας (ΠΕ ή ΤΕ) ως προϊσταμένων σε όλες τις αναφερθείσες οργανικές μονάδες (Διευθύνσεις ή Τμήματα), καταργώντας αδιακρίτως το θεσπιζόμενο προβάδισμα με το άρθρο 97 του κώδικα κατάστασης δημοσίων πολιτικών διοικητικών υπαλλήλων και υπαλλήλων ν.π.δ.δ…….»
Τρίτη 21 Δεκεμβρίου 2021
Νόμος για την απολιγνιτοποίηση κατά παραγγελία των ολιγαρχών, πλήρης ασαφειών και προάγγελος φτωχοποίησης,
Αμοιβή με μπλοκάκι: Διαδικασία υποβολής αντιρρήσεων σε περίπτωση αμφισβήτησης υπαγωγής στην ασφάλιση της παρ.9 του άρθρου 39 του Ν.4387/2016
Δευτέρα 20 Δεκεμβρίου 2021
Μια ιστορία για την επιστήμη, την γραφειοκρατία και την δημιουργική ανυπακοή
Αποτελέσματα εκλογών ΣΜΤ Μακεδονίας
ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ: Σχετικά με τα τεράστια προβλήματα λειτουργίας των Υ.ΔΟΜ.
Αρ. Πρωτ. : 8670
Προς: Κεντρική Αντιπροσωπεία ΤΕΕ
Κοιν.: 1. Πρόεδρο και ΔΕ ΤΕΕ
2. Α’ Βάθμιες ΕΜΔΥΔΑΣ
3. Επιστημονικοί Σύλλογοι Μηχανικών
Θέμα : Σχετικά με τα τεράστια προβλήματα λειτουργίας των Υ.ΔΟΜ.
Ενόψει της προγραμματισμένης για την 18/12/2021 τακτική συνεδρίαση της Αντιπροσωπείας του ΤΕΕ και για το θέμα 8. «Οργάνωση και λειτουργία των πολεοδομικών υπηρεσιών και των υπηρεσιών δόμησης (ΥΔΟΜ)» καταθέτουμε τις ακόλουθες απόψεις μας.
Το πρώτο και βασικό συμπέρασμα που βγαίνει από τη συζήτηση με δεκάδες συναδέλφους, αλλά και από την πείρα δέκα ολόκληρων ετών μετά τον Καλλικράτη είναι ότι η μεταφορά των ΥΔΟΜ στους Δήμους απέτυχε. Οι Υπηρεσίες συρρικνώθηκαν, τα προβλήματα διογκώθηκαν. Η μετάβαση με τον Καλλικράτη (Ν. 3852/’10) των Πολεοδομικών αρμοδιοτήτων απ’ τις Νομαρχίες στους Δήμους έγινε άτακτα, χωρίς κριτήρια και χωρίς καμία προδιαγραφή (μεταφορά προσωπικού, υλικού, Μηχανογράφησης, οχημάτων κλπ,) με αποτέλεσμα τα ήδη υπάρχοντα προβλήματα Διοικητικής φύσεως (κυρίως υποστελέχωσης) να έχουν διογκωθεί. Οι αιρετοί ή αποφεύγουν να αναλάβουν τις σχετικές ευθύνες, ή επιδιώκουν τον έλεγχο των ΥΔΟΜ. Έκτοτε παρά τις συνεχείς νομοθετικές αλλαγές, δίνεται κυρίως βάρος στις συνεχείς παρατάσεις διοικητικής υποστήριξης των ήδη υπολειτουργούντων ΥΔΟΜ, η πιο πρόσφατη λήγει στις 31/12/2021, ενώ έχει ήδη κατατεθεί σε νομοσχέδιο η παράταση μέχρι και το Φλεβάρη για ακόμη μια φορά!
Η στελέχωση και η λειτουργία των Υπηρεσιών Δόμησης πανελλαδικά σύμφωνα με περσινά στοιχεία της ΕΕΤΑΑ (τα πράγματα έχουν χειροτερέψει έκτοτε) είναι τραγική. Σύμφωνα με τα στοιχεία που έχουν συγκεντρωθεί από τους 332 Δήμους της Χώρας, οι 168 μόλις Δήμοι (51%) διαθέτουν Υπηρεσία Δόμησης ενώ οι 164 (49%) όχι. Από 2 τις 168 ΥΔΟΜ, οι 16 (10%) λειτουργούν μερικώς, λαμβάνοντας υποστήριξη από άλλες ΥΔΟΜ. Επίσης από τη Μελέτη προκύπτει ότι: .
η μεγάλη πλειοψηφία των δήμων κάτω των 10.000 κατοίκων, δεν διαθέτουν ΥΔΟΜ
τριάντα τρείς (33) δήμοι άνω των 25.000 κατοίκων δεν διαθέτουν Υπηρεσίες Δόμησης, εκ των οποίων οι 16 είναι άνω των 40.000 κατοίκων
Περισσότεροι από τους μισούς μεσαίους Δήμους δεν διαθέτουν ΥΔΟΜ