Πέμπτη 23 Δεκεμβρίου 2021

+546% το ρεύμα, +941% το φυσικό αέριο! Ενεργειακός “Αρμαγεδώνας” κι ο Μητσοτάκης… “εκπτώσεις” – ψίχουλα και “πράσινα άλογα”

+546% το ρεύμα, +941% το φυσικό αέριο! Ενεργειακός “Αρμαγεδώνας” κι ο Μητσοτάκης… “εκπτώσεις” – ψίχουλα και “πράσινα άλογα”


Κάθε προηγούμενο ξεπέρασε η χονδρική τιμή της ηλεκτρικής ενέργειας με το κόστος της Mwh (μεγαβατώρας) να ανέρχεται πλέον στα 415,94 ευρώ!

Αυτή είναι την Τετάρτη 21 Δεκεμβρίου η μέση τιμή στην οποία θα αγοράζουν οι προμηθευτές ρεύματος τις ποσότητες ηλεκτρικής ενέργειας που χρειάζονται για τους πελάτες τους.

Η αλματώδης άνοδος του κόστους ενέργειας σε επίπεδα ρεκόρ αναμένεται να σπρώξει εκατομμύρια νοικοκυριά και επιχειρήσεις σε αδιέξοδο και ενεργειακή φτώχεια.

Η τιμή της Mwh στα 415,94 ευρώ σημαίνει ότι η αγορά στην επόμενη έκδοση των λογαριασμών ρεύματος – αν θα παραμείνει όλο το μήνα σε αυτό το επίπεδο η τιμή – θα τιμολογήσει προς 0,40 ευρώ ανά Kwh (κιλοβατώρα), με αποτέλεσμα οι καταναλωτές να μην είναι σε θέση να τους πληρώσουν.

Για να γίνει αντιληπτό τι σημαίνει η τιμή 0,40 ευρώ ανά Kwh (κιλοβατώρα) πρέπει να σημειωθεί ότι το 2020 οι καταναλωτές πλήρωναν την Kwh (κιλοβατώρα) προς 0,080. Φέτος ανέβηκε στα τέλη Φθινοπώρου στα 0,15 ευρώ και το ράλι ανόδου συνεχίζεται προς την περιοχή των 0,40 ευρώ. Δηλαδή η αύξηση σε ένα χρόνο έχει φτάσει το 400%!!!

Η αλματώδης άνοδος του κόστους ενέργειας σε επίπεδα ρεκόρ αναμένεται να σπρώξει εκατομμύρια νοικοκυριά και επιχειρήσεις σε αδιέξοδο και ενεργειακή φτώχεια.


Μόλις πριν ένα χρόνο σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του ΑΔΜΗΕ (δείτε τον πίνακα που ακολουθεί) τον Δεκέμβριο του 2020 η χονδρική τιμή της μεγαβατώρας ήταν 64,422 ευρώ. Η τιμή, δηλαδή, την Τρίτη 21 Δεκεμβρίου 2021 που έφτασε έφτασε στα 415,94 ευρώ σημαίνει ετήσια αύξηση 546%!

Προσφυγή στο ΣτΕ από Σωματεία της ΕΥΔΑΠ κατά της ιδιωτικοποίησης του ΕΥΣ Αττικής

Προσφυγή στο ΣτΕ από Σωματεία της ΕΥΔΑΠ κατά της ιδιωτικοποίησης του ΕΥΣ Αττικής


Σύλλογος Επιστημονικού Προσωπικού ΕΥΔΑΠ
Σύλλογος Μηχανικών ΠΕ & ΤΕ ΕΥΔΑΠ
Σωματείο Εργαζομένων στην Αποχέτευση ΕΥΔΑΠ

Πρωτοβουλία για τη σωτηρία του Εξωτερικού
Υδροδοτικού Συστήματος της Αθήνας (ΕΥΣ)

Τα Διοικητικά Συμβούλια του Συλλόγου Επιστημονικού Προσωπικού ΕΥΔΑΠ, του Συλλόγου Μηχανικών ΠΕ & ΤΕ ΕΥΔΑΠ και του Σωματείου Αποχέτευσης ΕΥΔΑΠ, διαισθανόμενα το βάρος και την ευθύνη για τη διάσωση του ΕΥΣ από την εκχώρηση του στα ιδιωτικά συμφέροντα πολυεθνικών εταιριών, αποφάσισαν την δικαστική προσφυγή απέναντι στην κυβερνητική μεθόδευση.

Την πρωτοβουλία μας αυτή αγκαλιάζουν στελέχη της τοπικής αυτοδιοίκησης και των συνδικάτων, προσωπικότητες, κινήματα και απλοί πολίτες που με τη στήριξη τους εκφράζουν τη διαφωνία τους με την εμπορευματοποίηση του, ζωτικής σημασίας φυσικού πόρου.

Αντιστεκόμαστε στο κυβερνητικό έγκλημα που επιδιώκει:


Την ιδιωτικοποίηση των λιμνών Ευήνου, Μόρνου, Υλίκης, Μαραθώνα, των πηγών και του δικτύου μεταφοράς του νερού προς την Αττική.


Την περαιτέρω διάσπαση του κύκλου του νερού, με την αποκοπή του ΕΥΣ από την ΕΥΔΑΠ που θα επιφέρει διαχειριστικές και περιβαλλοντικές συνέπειες.


Τις απολύσεις εργαζομένων και τη μείωση θέσεων εργασίας στον κύκλο του νερού.


Την αύξηση των τιμολογίων νερού και την οικονομική αφαίμαξη της ΕΥΔΑΠ.


Την επακόλουθη χειροτέρευση της ποιότητας του πόσιμου νερού, όπως έχει διδάξει η παγκόσμια εμπειρία ιδιωτικοποιήσεων.

Η δικαστική προσφυγή έχει ανατεθεί στους νομικούς κ. Αλέξανδρο Σαρηβαλάση και κ. Αικατερίνη Γεωργιάδου, που με επιτυχία έχουν διεκπεραιώσει τις δύο προηγούμενες προσφυγές στο ΣτΕ, ενάντια στην μεταβίβαση των μετοχών της ΕΥΔΑΠ σε ΤΑΙΠΕΔ και ΕΕΣΥΠ (υπερταμείο).

Καλούμε τους πολίτες της Αττικής και της Στερεάς Ελλάδας, τους εργαζόμενους της ΕΥΔΑΠ και όλους του συλλογικούς και κοινωνικούς φορείς να ταχθούν μαζί μας και σε αυτή τη δικαστική μάχη γιατί:

Το Νερό είναι κοινωνικό αγαθό.

Οι Υπηρεσίες ύδρευσης-αποχέτευσης είναι ανθρώπινο δικαίωμα.

Η κοινωνία και η πολιτεία οφείλουν να διασφαλίσουν τον κοινωνικό έλεγχο επί του ενιαίου κύκλου του νερού και την απρόσκοπτη καθολική προσβασιμότητα στο καθαρό πόσιμο νερό.

Με αγωνιστικούς χαιρετισμούς
Τα Διοικητικά Συμβούλια

Τετάρτη 22 Δεκεμβρίου 2021

Η ακτινογραφία ενός ηλεκτροσόκ, με τις υπέρογκες αυξήσεις μέσω της «ρήτρας αναπροσαρμογής»

Η ακτινογραφία ενός ηλεκτροσόκ, με τις υπέρογκες αυξήσεις μέσω της «ρήτρας αναπροσαρμογής»

Ενώ ο Συνήγορος του Καταναλωτή καταλογίζει «αθέμιτες και επιθετικές πρακτικές» σε εταιρεία που επιβαρύνει με υπέρογκες χρεώσεις πελάτη της μέσω της «ρήτρας αναπροσαρμογής», η εταιρεία απειλεί με διακοπή ρεύματος και η ΡΑΕ... απλώς διεκπεραιώνει παράπονα και τυπικές απαντήσεις. Η περιπέτεια ενός από τους 5 εκατ. καταναλωτές που ανακαλύπτουν τι σημαίνουν οι ρήτρες που κρύβουν τα ψιλά γράμματα των συμβολαίων


Ο κ. Α.Π. είναι ένας από τους 6,7 εκατ. καταναλωτές ρεύματος στη χώρα. Eχει μία από τις 5 εκατ. παροχές ρεύματος νοικοκυριών. Η πλειονότητα, περί το 73%, είναι πελάτες της «δημόσιας» ΔΕΗ, αλλά περίπου 1 εκατ. έχουν στραφεί στους 25 ιδιώτες παρόχους, με δέλεαρ τις διαφημιζόμενες χαμηλές χρεώσεις. Αυτές που στις αρχές του 2020 έγιναν πράγματι δελεαστικές, όταν η κυβέρνηση επέβαλε στη ΔΕΗ να αυξήσει σχεδόν κατά 20% τα τιμολόγιά της, στο όνομα της υποτιθέμενης χρεοκοπίας της. Αυτά, βέβαια, μέχρι το περασμένο καλοκαίρι, οπότε τινάχτηκε το καπάκι της χύτρας και οι ρήτρες αναπροσαρμογής «απέδρασαν» από τα ψιλά γράμματα των συμβολαίων, προκαλώντας ηλεκτροσόκ στα νοικοκυριά και… αφασία στην κυβέρνηση.

Ο Α.Π. εδώ και δύο χρόνια έχει εμπλακεί σε μια διελκυστίνδα μεταξύ μιας ιδιωτικής εταιρείας (που απαιτεί τις «ρήτρες» της), της ΔΕΗ, του Συνηγόρου του Καταναλωτή και της ΡΑΕ, προσπαθώντας να βρει το δίκιο του. Και παρότι το βρίσκει, όπως σαφέστατα προκύπτει από το πόρισμα του Συνηγόρου του Καταναλωτή, το οποίο παρουσιάζει η «Εφ.Συν.», υποχρεώνεται να πληρώσει «κερατιάτικα» άνω των 1.000 ευρώ για ρεύμα που είτε δεν κατανάλωσε είτε του χρεώθηκε με όρους… Σάιλοκ, για να μην του διακόψουν την παροχή. Κι αν ο κ. Α.Π. είναι από τους λίγους που μπορούν να διαβάζουν τα ψιλά γράμματα των συμβολαίων, ξέρουν τι εστί ΡΑΕ και Συνήγορος Καταναλωτή και μπορούν να τεκμηριώσουν μια προσφυγή, αναρωτιέται κανείς τι περιμένει τα εκατομμύρια καταναλωτών που δυσκολεύονται ακόμη και να διαβάσουν έναν λογαριασμό ρεύματος.
Το χρονικό της περιπέτειας του Α.Π. έχει ως εξής:

Παρεμβάσεις της ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ για τους Οργανισμούς της Περιφέρειας Αττικής και του Δήμου Περιστερίου



Εναρμόνιση του Οργανισμού του Δήμου Περιστερίου με τις αποφάσεις του ΣτΕ για το προβάδισμα των κατηγοριών στην επιλογή προϊσταμένων οργανικών μονάδων .pdf

Εναρμόνιση του Οργανισμού της Περιφέρειας Αττικής με τις αποφάσεις του ΣτΕ για το προβάδισμα των κατηγοριών στην επιλογή προϊσταμένων οργανικών μονάδων .pdf

Αθήνα, 21-12-2021

Αρ. Πρωτ.:                                                          

Προς:   1. Δήμαρχο Περιστερίου, κο Παχατουρίδη

            2. Γεν. Γραμματέα κα Τσόγκα

            3. Διεύθυνση Διοικητικών Υπηρεσιών 

         

Κοιν.:  1. Αποκεντρωμένη Διοίκηση Αττικής

2.   Πρόεδρο και ΔΕ ΤΕΕ

                                                                    3.   ΕΜΔΥΔΑΣ Αττικής

                          


Θέμα : Εναρμόνιση του Οργανισμού του Δήμου Περιστερίου με τις αποφάσεις του ΣτΕ για το προβάδισμα των κατηγοριών στην επιλογή προϊσταμένων οργανικών μονάδων.

Κύριε Δήμαρχε

Η ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ αποτελεί την Ομοσπονδία που εκπροσωπεί το σύνολο των Διπλωματούχων Μηχανικών οι οποίοι υπηρετούν στη Δημόσια Διοίκηση (Υπουργεία, ΝΠΔΔ, ΟΤΑ Α’ και Β’ βαθμού). Απευθυνόμαστε σε εσάς σε σχέση με τον Οργανισμό του Δήμου Περιστερίου. Στον υφιστάμενο Οργανισμό αλλά –όπως μας πληροφορούν συνάδελφοι μας- και στο υπό κατάρτιση σχέδιο τροποποίησης του οργανογράμματος του Δήμου Περιστερίου, διατηρείται σε όλες τις θέσεις ευθύνης οργανικών μονάδων (Διευθύνσεις, Τμήματα) Τεχνικού Χαρακτήρα που μας αφορούν, η διαζευκτική επιλογή υπαλλήλων διαφορετικής κατηγορίας (ΠΕ ή ΤΕ). Επιπρόσθετα, ο κλάδος ΠΕ Μηχανικών απουσιάζει αδικαιολόγητα από Διευθύνσεις και Τμήματα, όπως Περιβάλλοντος και Ποιότητας Ζωής, ενώ ξανά αναιτιολόγητα προβλέπονται άλλοι Τεχνικοί Κλάδοι.

Με αφορμή αυτό, σας ενημερώνουμε ότι στις 16/1/2018, καθαρογράφτηκαν και εκδόθηκαν έξι αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας, σχετικά με το θεσπιζόμενο από το άρθρο 97 του κώδικα κατάστασης δημόσιων πολιτικών διοικητικών υπαλλήλων και υπάλληλων ΝΠΔΔ προβάδισμα των κατηγοριών στην επιλογή προϊσταμένων οργανικών μονάδων, οι οποίες ακυρώνουν ΠΔ Οργανισμών μεταξύ αυτών 149/2010 (Α’ 242/27-12-2010) «Οργανισμός της Περιφέρειας Κρήτης» και το 135/2010 («Οργανισμός της ΑΠΔ Αττικής») κατά το μέρος που στις διατάξεις του, που αφορούν στον ορισμό προϊσταμένων στις σχετικές οργανικές μονάδες, ορίζεται ότι επιλέγονται διαζευκτικά υπάλληλοι διαφορετικής κατηγορίες (ΠΕ ή ΤΕ), χωρίς να ορίζεται ότι η κατηγορία ΠΕ έχει προβάδισμα έναντι της κατηγορίας ΤΕ. Το σκεπτικό έχει ως εξής:

«………, ο προσβαλλόμενος οργανισμός παρανόμως προβλέπει την επιλογή διαζευκτικώς υπαλλήλων διαφορετικής κατηγορίας (ΠΕ ή ΤΕ) ως προϊσταμένων σε όλες τις αναφερθείσες οργανικές μονάδες (Διευθύνσεις ή Τμήματα), καταργώντας αδιακρίτως το θεσπιζόμενο προβάδισμα με το άρθρο 97 του κώδικα κατάστασης δημοσίων πολιτικών διοικητικών υπαλλήλων και υπαλλήλων ν.π.δ.δ…….»

Τρίτη 21 Δεκεμβρίου 2021

Νόμος για την απολιγνιτοποίηση κατά παραγγελία των ολιγαρχών, πλήρης ασαφειών και προάγγελος φτωχοποίησης,

Νόμος για την απολιγνιτοποίηση κατά παραγγελία των ολιγαρχών, πλήρης ασαφειών και προάγγελος φτωχοποίησης, 



Συρραφή της τελευταίας στιγμής αιτημάτων της ολιγαρχίας, πέρα για πέρα αποκαλυπτική του βαθιά άδικου και ταξικού χαρακτήρα της αποκαλούμενης πράσινης μετάβασης! Αυτό είναι το περιεχόμενο του νόμου για την απολιγνιτοποίηση που ψήφισε μόνη της η Νέα Δημοκρατία την Παρασκευή 10 Δεκεμβρίου στη Βουλή!

Αρχικά πρέπει να υπογραμμίσουμε ότι το σχέδιο απολιγνιτοποίησης παρά τα κοσμητικά, επευφημιστικά επίθετα με τα οποία το έχουν στολίσει (δίκαιη, αναπτυξιακή, κ.λπ., κ.λπ.), δεν έχει την έγκριση των τοπικών κοινωνιών. Βάσει έρευνας που δημοσίευσε το Νοέμβριο του 2020 η υπεράνω πάσης υποψίας Διανέοσις, με τη βοήθεια της δημοσκοπικής Marc, το 56,3% των κατοίκων των πληττόμενων περιοχών απαντά ότι η απολιγνιτοποίηση μπορεί να καθυστερήσει. Ειδικότερα, την άποψη ότι το κλείσιμο των λιγνιτικών μονάδων μπορεί να γίνει και αργότερα υποστηρίζει το 49,5% των κατοίκων της Περιφερειακής Ενότητας (ΠΕ) Αρκαδίας, το 56,3% των κατοίκων της ΠΕ Φλώρινας και το 64,5% των κατοίκων της ΠΕ Κοζάνης.

Βάσει της ίδιας έρευνας,

Αμοιβή με μπλοκάκι: Διαδικασία υποβολής αντιρρήσεων σε περίπτωση αμφισβήτησης υπαγωγής στην ασφάλιση της παρ.9 του άρθρου 39 του Ν.4387/2016


Αμοιβή με μπλοκάκι: Διαδικασία υποβολής αντιρρήσεων σε περίπτωση αμφισβήτησης υπαγωγής στην ασφάλιση της παρ.9 του άρθρου 39 του Ν.4387/2016
20-12-2021 - Πηγή: e-forologia.gr

Με την με Αριθμό Δ.15/Γ΄/οικ. 96195/2021 απόφαση του Υπουργείου Εργασίας ορίζεται η διαδικασία αντιρρήσεων και τρόπος έκδοσης σχετικών αποφάσεων, στις περιπτώσεις αμφισβήτησης της υπαγωγής ασφαλισμένου στην ρύθμιση της παρ. 9 του άρθρου 39 του Ν. 4387/2016.

Αναλυτικά σύμφωνα με την απόφαση:

Αρθρο 1
Πεδίο εφαρμογής

1. Οι διατάξεις της παρούσας αφορούν μη μισθωτούς, αυτοτελώς απασχολουμένους και ελεύθερους επαγγελματίες της παρ. 1 του άρθρου 39 του Ν. 4387/2016, οι οποίοι αμείβονται με δελτίο παροχής υπηρεσιών (Δ.Π.Υ.) και για τους οποίους προκύπτει ότι το εισόδημά τους από Δ.Π.Υ. προέρχεται από την απασχόλησή τους, κατά τη διάρκεια ενός ημερολογιακού μήνα, σε ένα έως και δύο φυσικά ή νομικά πρόσωπα, με συνέπεια, σύμφωνα με την διάταξη της παρ. 9 του άρθρου 39 του Ν. 4387/2016 , την αναλογική εφαρμογή στους ασφαλισμένους αυτούς των διατάξεων του άρθρου 38 του Ν. 4387/2016, ως προς το ύψος, τον τρόπο υπολογισμού και τον υπόχρεο καταβολής ασφαλιστικών εισφορών. Η έννοια του ασφαλισμένου του προηγουμένου εδαφίου καταλαμβάνει και το δικηγόρο, ο οποίος συμβάλλεται με δικηγόρο ή δικηγορική εταιρεία.

2. Για την εφαρμογή της παρούσας απόφασης, αρμόδια Τοπική Διεύθυνση του e-Ε.Φ.Κ.Α. είναι εκείνη της έδρας του αντισυμβαλλομένου του ασφαλισμένου της παρ. 1.

3. Εάν η υπαγωγή του ασφαλισμένου της παρ. 1 στη ρύθμιση της παρ. 9 του άρθρου 39 του Ν. 4387/2016, εφεξής καλούμενη στην παρούσα απόφαση ως «ρύθμιση», αμφισβητείται, μπορούν να υποβληθούν αντιρρήσεις ενώπιον του e-Ε.Φ.Κ.Α. από οποιονδήποτε συμβαλλόμενο, σύμφωνα με τα ακόλουθα άρθρα.

`Αρθρο 2
Διαδικασία Δήλωσης Υπαγωγής

1. Η απεικόνιση της υπαγωγής του ασφαλισμένου της παρ. 1 του άρθρου 1 στη ρύθμιση διενεργείται μέσω δήλωσης των στοιχείων του ασφαλισμένου στη σχετική ηλεκτρονική πλατφόρμα του e-Ε.Φ.Κ.Α. από τον αντισυμβαλλόμενο του ασφαλισμένου, μέχρι και τη δέκατη (10η) ημέρα του επόμενου μήνα εκείνου, κατά τον οποίο εκκίνησε η παροχή υπηρεσιών υπό το καθεστώς της ρύθμισης. Όμοια δήλωση υποβάλλεται από τον αντισυμβαλλόμενο του ασφαλισμένου και για τη διακοπή της υπαγωγής στη ρύθμιση, μέχρι την τελευταία ημέρα του επόμενου μήνα εκείνου, κατά τον οποίο δεν πληρούνται πλέον οι νόμιμες προϋποθέσεις για την παροχή υπηρεσιών υπό το καθεστώς της ρύθμισης. Ο e-Ε.Φ.Κ.Α. ενημερώνει άμεσα και με κάθε πρόσφορο μέσο τον ασφαλισμένο για τις δηλώσεις του αντισυμβαλλομένου του και τον καλεί είτε να αποδεχθεί τη δήλωση εντός τριάντα (30) ημερών από τότε που έλαβε γνώση της δήλωσης είτε να υποβάλει αντιρρήσεις κατά αυτής σύμφωνα με το επόμενο άρθρο.

Δευτέρα 20 Δεκεμβρίου 2021

Μια ιστορία για την επιστήμη, την γραφειοκρατία και την δημιουργική ανυπακοή



Μια ιστορία για την επιστήμη, την γραφειοκρατία και την δημιουργική ανυπακοή




Το Τμήμα Αρχιτεκτόνων του ΕΜΠ περιλαμβάνει τέσσερις Τομείς. Αν συμβουλευτεί κανείς το website του Τμήματος, πρόκειται για τους Τομείς Ι, ΙΙ, ΙΙΙ και ΙV. Ποια είναι τα ονόματα που αποδίδουν τα επιστημονικά τους αντικείμενα; Πως προέκυψαν; Γιατί προκαλούν αμηχανία στους διδάσκοντες και απορία στους διδασκόμενους;

Η ιστορία --μια ιστορία ιδεολογικής σύγκρουσης γύρω από τα θέματα της επιστήμης και της τεχνοκρατίας-- παραπέμπει στο μακρινό 1983. Σήμερα, σχεδόν 40 χρόνια μετά, το ζήτημα του καθεστωτικού επιστημονικού λόγου, της ενσωμάτωσης του "αντιπολιτευτικού" λόγου σε αυτόν και των ζητούμενων κοινωνικών αντιστάσεων είναι πάλι στο προσκήνιο.

Ο τότε πρόσφατος νόμος-πλαίσιο για τα ΑΕΙ (Ν.1268/82) της πρώτης κυβέρνησης ΠΑΣΟΚ καταργούσε τον παλαιό θεσμό της "προσωποκεντρικής" καθηγητικής έδρας, καλώντας κάθε Τμήμα των ΑΕΙ να οργανωθεί σε Τομείς: ευρύτερες δομές διδασκαλίας και έρευνας όπου οι κατώτερες βαθμίδες του διδακτικού προσωπικού, καθώς και οι φοιτητές, θα είχαν λόγο στις αποφάσεις σε ένα πλαίσιο "συνδιοίκησης". Φυσικά, τα ποσοστά συμμετοχής στην συνδιοίκηση, καθώς και η γενικότερη δομή της, είχαν οριστεί έτσι ώστε να εξασφαλίζουν την ιεραρχία της εξουσίας και κυρίως τον τεχνοκρατικό χαρακτήρα των σπουδών: ανεξάρτητα και --σε μεγάλο βαθμό-- ασύνδετα γνωστικά αντικείμενα, "χωράφια" της εκάστοτε διδάσκουσας "επιστημονικής αυθεντίας", με όρια τέτοια που να εξασφαλίζουν ότι οι ιδιοκτήτες τους δεν θα έρχονταν ποτέ σε σύγκρουση (δημιουργική ή όχι) για "κτηματικές" διαφορές.

Η αριστερά, γραφειοκρατική και μη, αναγνωρίζοντας τον στημένο χαρακτήρα της συνδιοίκησης, είτε την σνόμπαρε καταγγελτικά, είτε (ενδεχομένως παράλληλα) συμμετείχε σε αυτήν χρωματίζοντας ιδεολογικά τον λόγο και τις προτάσεις της, αδυνατώντας ωστόσο να διαφοροποιηθεί επί της ουσίας σε καθεστωτικές αρχές οι οποίες παρουσιάζονταν ως προφανείς και ανεπίδεκτες αμφισβήτησης.

Στο Τμήμα Αρχιτεκτόνων του ΕΜΠ τα πράγματα επρόκειτο να εξελιχθούν με τρόπο απρόβλεπτο για όλους. Σημαντικό ρόλο σε αυτό έπαιξαν οι συσχετισμοί στον Σύλλογο των φοιτητών: πέρα από τις παρατάξεις ΠΣΚ (ΚΚΕ), ΠΑΣΠ (ΠΑΣΟΚ) και την πρακτικά ανύπαρκτη ακόμη ΔΑΠ (ΝΔ), μεγάλο μέρος των φοιτητών με αναφορές στην εξωκοινοβουλευτική και την ανεξάρτητη αριστερά, καθώς και την αυτονομία, συσπειρώνονταν γύρω από το σχήμα ΑΧΑ (Ανεξάρτητος Χώρος Αρχιτεκτονικής). Με πρωτοβουλία των τελευταίων η Συνέλευση του Συλλόγου είχε από νωρίς ξεκαθαρίσει την αντιγραφειοκρατική θέση της απέναντι στην "συνδιοίκηση": οι φοιτητές θα συμμετείχαν στα όργανα του Τμήματος με ενιαία ανακλητή εκπροσώπηση, εντεταλμένη από την Συνέλευση, ανά θέμα που επρόκειτο να συζητηθεί εκεί και μόνον εφόσον η Συνέλευση έκρινε σκόπιμη την παρέμβαση.

Αποτελέσματα εκλογών ΣΜΤ Μακεδονίας

ΔΣ                                                    2021                   2019
ΕΣΑΚ                                               161 (3 ΕΔΡΕΣ)      122 (4 ΕΔΡΕΣ)

ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΤΕΧΝΙΚΩΝ      73 (2 ΕΔΡΕΣ)      34 (1 ΕΔΡΑ)

ΑΡΙΣΤΕΡΗ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΤΕΧΝΙΚΩΝ      59 (1 ΕΔΡΑ)      70 (2 ΕΔΡΕΣ)

REBUILT-IT                                           54 (1 ΕΔΡΑ)

ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ          18 


το 2019 το REBUILT-IT είχε κατέβει μαζί με ΑΡΙΣΤΕΡΗ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΤΕΧΝΙΚΩΝ


ΕΚΘ 2021

ΕΣΑΚ 159 (2 ΕΔΡΕΣ)

ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΤΕΧΝΙΚΩΝ 64 (1 ΕΔΡΑ)

ΑΡΙΣΤΕΡΗ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΤΕΧΝΙΚΩΝ 58 (1 ΕΔΡΑ)

REBUILT-IT 55

ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ 19        

ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ: Σχετικά με τα τεράστια προβλήματα λειτουργίας των Υ.ΔΟΜ.

 Αρ. Πρωτ. : 8670

Προς: Κεντρική Αντιπροσωπεία ΤΕΕ

Κοιν.: 1. Πρόεδρο και ΔΕ ΤΕΕ

2. Α’ Βάθμιες ΕΜΔΥΔΑΣ

3. Επιστημονικοί Σύλλογοι Μηχανικών

Θέμα : Σχετικά με τα τεράστια προβλήματα λειτουργίας των Υ.ΔΟΜ.

Ενόψει της προγραμματισμένης για την 18/12/2021 τακτική συνεδρίαση της Αντιπροσωπείας του ΤΕΕ και για το θέμα 8. «Οργάνωση και λειτουργία των πολεοδομικών υπηρεσιών και των υπηρεσιών δόμησης (ΥΔΟΜ)» καταθέτουμε τις ακόλουθες απόψεις μας. 

Το πρώτο και βασικό συμπέρασμα που βγαίνει από τη συζήτηση με δεκάδες συναδέλφους, αλλά και από την πείρα δέκα ολόκληρων ετών μετά τον Καλλικράτη είναι ότι η μεταφορά των ΥΔΟΜ στους Δήμους απέτυχε. Οι Υπηρεσίες συρρικνώθηκαν, τα προβλήματα διογκώθηκαν. Η μετάβαση με τον Καλλικράτη (Ν. 3852/’10) των Πολεοδομικών αρμοδιοτήτων απ’ τις Νομαρχίες στους Δήμους έγινε άτακτα, χωρίς κριτήρια και χωρίς καμία προδιαγραφή (μεταφορά προσωπικού, υλικού, Μηχανογράφησης, οχημάτων κλπ,) με αποτέλεσμα τα ήδη υπάρχοντα προβλήματα Διοικητικής φύσεως (κυρίως υποστελέχωσης) να έχουν διογκωθεί. Οι αιρετοί ή αποφεύγουν να αναλάβουν τις σχετικές ευθύνες, ή επιδιώκουν τον έλεγχο των ΥΔΟΜ. Έκτοτε παρά τις συνεχείς νομοθετικές αλλαγές, δίνεται κυρίως βάρος στις συνεχείς παρατάσεις διοικητικής υποστήριξης των ήδη υπολειτουργούντων ΥΔΟΜ, η πιο πρόσφατη λήγει στις 31/12/2021, ενώ έχει ήδη κατατεθεί σε νομοσχέδιο η παράταση μέχρι και το Φλεβάρη για ακόμη μια φορά! 

Η στελέχωση και η λειτουργία των Υπηρεσιών Δόμησης πανελλαδικά σύμφωνα με περσινά στοιχεία της ΕΕΤΑΑ (τα πράγματα έχουν χειροτερέψει έκτοτε) είναι τραγική. Σύμφωνα με τα στοιχεία που έχουν συγκεντρωθεί από τους 332 Δήμους της Χώρας, οι 168 μόλις Δήμοι (51%) διαθέτουν Υπηρεσία Δόμησης ενώ οι 164 (49%) όχι. Από 2 τις 168 ΥΔΟΜ, οι 16 (10%) λειτουργούν μερικώς, λαμβάνοντας υποστήριξη από άλλες ΥΔΟΜ. Επίσης από τη Μελέτη προκύπτει ότι: .

 η μεγάλη πλειοψηφία των δήμων κάτω των 10.000 κατοίκων, δεν διαθέτουν ΥΔΟΜ 

τριάντα τρείς (33) δήμοι άνω των 25.000 κατοίκων δεν διαθέτουν Υπηρεσίες Δόμησης, εκ των οποίων οι 16 είναι άνω των 40.000 κατοίκων 

Περισσότεροι από τους μισούς μεσαίους Δήμους δεν διαθέτουν ΥΔΟΜ