Αναδημοσίευση από την Αυγή
Όχι μόνο νομιμοποιούνται οι αυθαιρεσίες των εργολάβων στον οδικό άξονα Αθήνα - Σκάρφεια με διάταξη στον νόμο - “σκούπα” 4070 ΦΕΚ Α 82/10.4.2012 "Ρυθμίσεις ηλεκτρονικών επικοινωνιών, Μεταφορών, Δημοσίων Έργων και άλλες διατάξεις", αλλά το υπουργείο Υποδομών αυτοανακηρύσσεται σε γενικό δερβέναγα. Στο σύνολο των αυτοκινητοδρόμων που κατασκευάζονται με συμβάσεις παραχώρησης, όχι μόνο θα ελέγχει τη νομιμότητα των κτηριακών έργων, αλλά θα επιβάλλει και κυρώσεις με τη διάταξη που προστέθηκε στον νόμο του 2007 με τον οποίο εγκρίθηκε η σύμβαση παραχώρησης "Αυτοκινητόδρομος Ιόνια οδός από Αντίρριο μέχρι Ιωάννινα, ΠΑΘΕ Αθήνα - Μαλιακός (Σκάρφεια) και Συνδετήριος κλάδος του ΠΑΘΕ Σχηματάρι Χαλκίδα".
Φως στα έργα και τις ημέρες της "Νέας Οδού", αλλά και το τι επιχειρείται διά της Βουλής να καλυφθεί, ρίχνει η έκθεση ελέγχου των επιθεωρητών Περιβάλλοντος του ΥΠΕΚΑ, με ημερομηνία 3.2.2012, μετά και από καταγγελίες πολιτών. Διαπιστώνει παραβάσεις ακόμη και στην εφαρμογή των όρων της σύμβασης και περιβαλλοντικές αξιολογήσεις κατασκευών αφού είχαν ξεκινήσει ή ολοκληρωθεί, όταν η απόφαση έγκρισης περιβαλλοντικών όρων αποτελεί προϋπόθεση για την έκδοση των διοικητικών πράξεων που απαιτούνται κατά περίπτωση για την πραγματοποίηση του έργου ή της δραστηριότητας.
Αναλυτικότερα, όσον αφορά την επέκταση του μετωπικού σταθμού διοδίων Αφιδνών επισημαίνει ότι για την κατασκευή του απαιτείτο έλεγχος από την ΕΠΑΕ (Επιτροπή Πολεοδομικού και Αρχιτεκτονικού Ελέγχου, καθώς "η γνωμοδότησή της είναι μέρος της διαδικασίας έκδοσης οικοδομικής άδειας για κάποιες κατηγορίες κτηρίων. Αποτελεί επομένως μια επιμέρους έγκριση για την κατασκευή του συνοδού έργου. Η μεταβίβαση της αρμοδιότητας έκδοσης οικοδομικής άδειας με τον Ν. 2300/95 και με τον Ν. 3555/2007, εγκαταστάσεων για τις οποίες ο νομοθέτης προφανώς γνωρίζει ότι βρίσκονται επί της οδού και παρόδια, δεν απαλλάσσει τον παραχωρησιούχο, σε κανένα στάδιο της οικοδομικής αδειοδότησης, από την υποχρέωση να εφοδιαστεί με επιμέρους άδειες ή εγκρίσεις".