Σάββατο 1 Φεβρουαρίου 2020

Οι επιπτώσεις της ψηφιοποίησης στην αγορά εργασίας


ΟΙ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΤΗΣ ΨΗΦΙΟΠΟΙΗΣΗΣ ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

Εισαγωγή/Περίληψη 
Περιεχόμενα 
Ομάδα Τεύχους 

Η μελέτη, καλύπτοντας ένα κενό της διαθέσιμης βιβλιογραφίας, παρουσιάζει τα αποτελέσματα μιας πρώτης ποσοτικής εκτίμησης των δυνητικών επιπτώσεων στην ελληνική αγορά εργασίας. Επικεντρώνεται στην εξέταση του βαθμού διακινδύνευσης θέσεων εργασίας από τη δυνητική εισαγωγή αυτοματοποιημένων συστημάτων («ψηφιοποίηση») στις διαδικασίες παραγωγής, όπως και στη διαδικασία εργασίας όπου έχει δύο κύριες επιπτώσεις: α) υποκατάσταση θέσεων εργασίας από αυτόματα, β) αλλαγή της σύνθεσης των καθηκόντων που απαιτεί μια θέση εργασίας. Αναπτύχθηκαν μια σειρά δεικτών οι οποίοι δίνουν τη δυνατότητα εντοπισμού κατηγοριών εργατικού δυναμικού για τις οποίες ενέχεται δυνητική διακινδύνευση από τις τάσεις «ψηφιοποίησης». Στη μελέτη παρουσιάζονται τα αποτελέσματα της έρευνας σε σχέση με το σύνολο του εργατικού δυναμικού, με τα επαγγέλματα που το απαρτίζουν (μονοψήφιες κατηγορίες επαγγελμάτων κατά ISCO08) και με την κατηγοριοποίησή του ανά μισθολογικό κλιμάκιο.

Για το πλήρες κείμενο της μελέτης πατήστε εδώ 

Παρασκευή 31 Ιανουαρίου 2020

Δραπετσώνα 1960: Η «μάχη της παράγκας»



Δρόμοι όλο λάσπες και σπίτια ρημαδιό...Δημοτικό αρχείο Δραπετσώνας ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ 23.11.2019, 23:52
Δραπετσώνα 1960: Η «μάχη της παράγκας»
Θωμάς Σίδερης*

Οταν οι κάτοικοι του προβληματικού αλλά ανθρώπινου και συντροφικού συνοικισμού αντιστάθηκαν στα κυβερνητικά σχέδια δημιουργίας πολυκατοικιών, αντιπροτείνοντας την αυτοστέγαση, το κράτος και η πανίσχυρη Ασφάλεια κατέβηκαν στη Δραπετσώνα για να υποστηρίξουν τα συνεργεία κατεδάφισης. Η αντίσταση καταλάγιασε μετά από ανελέητο... νόμιμο κρατικό ξύλο και οι μόνιμα εξόριστοι και κυνηγημένοι σφράγισαν την εποχή με το περήφανο μήνυμά τους «εμείς θα ζήσουμε κι ας είμαστε φτωχοί».

Οι πρόσφυγες του Πόντου που εγκαταστάθηκαν στη Δραπετσώνα προ της Μικρασιατικής Καταστροφής, καθώς και οι πρόσφυγες του ’22 και οι ανταλλάξιμοι πρόσφυγες του 1923 που ήρθαν να κατοικήσουν στα βαλτώδη εδάφη της περιοχής κουβαλούν τον χώρο τους στη νέα πατρίδα. Ο χώρος κατοίκησης γίνεται τόπος εγκατάστασης μέσα από ένα αργό και βασανιστικό ταξίδι στον χώρο και τον χρόνο, ένα ταξίδι προσαρμογής στη νέα χωρική πραγματικότητα.

Θα περάσουν μήνες ή και χρόνια μέχρι να αποκτήσουν τη δική τους παράγκα. Από τα νησιά του βόρειου Αιγαίου στα ξερονήσια του αρχιπελάγους και ύστερα στον λιμένα Πειραιώς, στη θέση Ρολόι και στο Λοιμοκαθαρτήριο του Αγίου Γεωργίου, μια βραχώδη νησίδα μεταξύ Περάματος και Σαλαμίνας, στον πανάρχαιο θαλάσσιο δίαυλο του Σαρωνικού. Οι πρόσφυγες στο Λοιμοκαθαρτήριο θα αναβαπτιστούν σε ένα νέο χωρικό πλαίσιο όπου το «εδώ» θα λειτουργεί αντιθετικά με το «εκεί».

Με υλικά ευτελή όπως ο τσίγκος, τα θαλασσόξυλα και το πισσόχαρτο, με χωματόπλινθες από το χώμα του νέου τόπου και ξυλεία από το κοντινό όρος Αιγάλεω θα φτιάξουν τις παράγκες τους. 2.500 παράγκες σε μια έκταση μερικών εκατοντάδων στρεμμάτων.

Η πατρίδα της παράγκας


Οι χαμένοι του νέου ασφαλιστικού

Ασφαλισμένος με 700 ευρώ μισθό μεικτά (όσο περίπου είναι ο ασφαλιστέος μισθός του ελεύθερου επαγγελματία μηχανικού) και με 40 χρόνια σήμερα (με το Νόμο Κατρούγκαλου) λαμβάνει κύρια σύνταξη 684 ευρώ με τα νέα ποσοστά αναπλήρωσης (του Νόμου Βρούτση) θα λάβει 734 ευρώ, δηλαδή τη γιγαντιαία μηνιαία αύξηση των 50 ευρώ (όσο ακριβώς δηλαδή θα αυξηθούν και οι μηνιαίες ελάχιστες εισφορές).

Οι χαμένοι του νέου ασφαλιστικού – Για ποιους παγώνουν οι συντάξεις
30-01-2020 - Πηγή: dikaiologitika.gr

Χαμένοι αναμένονται να είναι όσοι ασφαλισμένοι έχουν βγει ή βγαίνουν στην σύνταξη με 30 χρόνια ασφάλισης αλλά και όσοι έχουν βγει ή θα βγουν με πάνω από 42 χρόνια ασφάλισης.

Ειδικότερα τα νέα ποσοστά αναπλήρωσης ουσιαστικά δίνουν αυξήσεις στις συντάξεις για όσους έχουν από 30 ως 45 χρόνια ασφάλισης και “τιμωρούν” όσους έχουν πάνω από 46 χρόνια ασφάλισης αφού μειώνεται η σύνταξη σε σχέση με τα ποσοστά αναπλήρωσης που ισχύουν με βάση τον νόμο Κατρούγκαλου.

Ωστόσο ακόμη και οι αυξήσεις που δίνονται για όσους έχουν 42 χρόνια ασφάλισης σε σχέση με αυτούς που έχουν 40 είναι περιορισμένες! Ειδικότερα για συντάξιμες αποδοχές 1000 ευρώ, τα ποσά των αυξήσεων κυμαίνονται από 7,7 ευρώ ανά μήνα για τα 30 χρόνια ασφάλισης και φτάνουν έως και 79,8 ευρώ ανά μήνα για τα 40 χρόνια. Από εκεί και πέρα τα ποσά των αυξήσεων συρρικνώνονται και γίνονται μειώσεις από τα 45 χρόνια και πάνω.

Για συντάξιμες αποδοχές ύψους 1500 ευρώ η μέγιστη αύξηση φτάνει στα 120 ευρώ και επέρχεται με τα 40 έτη ασφάλισης καθώς η σύνταξη φτάνει στα 1146 ευρώ ανά μήνα (μεικτά). Το κίνητρο παραμονής στην αγορά εργασίας από τα 40 έτη και μετά δεν γίνεται ιδιαίτερα ισχυρό καθώς για κάθε δύο έτη ασφάλισης, θα προκύπτει αύξηση μόλις 15 ευρώ στη σύνταξη.
Παραδείγματα

1. Ασφαλισμένος με 700 ευρώ μισθό μεικτά και 40 χρόνια σήμερα λαμβάνει κύρια σύνταξη 684 ευρώ με τα νέα ποσοστά αναπλήρωσης θα λάβει 734 ευρώ, μηνιαία αύξηση 50 ευρώ. Ο ίδιος ασφαλισμένος με 42 χρόνια θα πάρει αύξηση 33 ευρώ.

2.Ασφαλισμένος με 1.000 ευρώ μισθό μεικτά με 40 χρόνια ασφάλισης σήμερα λαμβάνει κύρια σύνταξη 812 ευρώ και θα λάβει 884 ευρώ, αύξηση 72 ευρώ. Με 42 χρόνια θα πάρει αύξηση 42 ευρώ.
ΕΝΥΠΕΚΚ

Παρά τα αντιθέτως διακηρυττόμενα, το ασφαλιστικό νομοσχέδιο Βρούτση που βρίσκεται ήδη στη διαβούλευση, «τιμωρεί» παράνομα και απαράδεκτα όσους ασφαλισμένους δεν μπόρεσαν (ή δεν θα μπορέσουν στο μέλλον) να 30 χρόνια πλήρους ασφάλισης (ή 9.000 ΗΑ). Σύμφωνα με την ΕΝΥΠΕΚΚ το «πάγωμα» των ποσοστών αναπλήρωσης και του ύψους των συντάξεων για το 75% των σημερινών και μελλοντικών συνταξιούχων αποτελεί στην ουσία μείωση των συντάξεων.

Το ίδιο νομοσχέδιο «τιμωρεί» επίσης όσους έχουν περισσότερα από 40 χρόνια ασφαλιστικού βίου (ή 12.000 ΗΑ). Στην κατηγορία αυτή συνταξιούχων η «νόθευση» της ανταποδοτικότητας, κατά κραυγαλέα παράβαση των ανωτέρω αποφάσεων της Ολομέλειας του ΣτΕ, γίνεται από το 41ο έτος ασφάλισης και πάνω.



Οι πίνακες όπως αναφέρει η ΕΝΥΠΕΚΚ που ακολουθούν είναι αποκαλυπτικοί της παράνομης και απαράδεκτης πρότασης του σχεδίου Βρούτση, αφού:

α) τα ποσοστά αναπλήρωσης και το ύψος των συντάξεων παραμένουν τα ίδια για 30 χρόνια ασφάλισης (ή 9.000 ΗΑ),

β) αυξάνουν προοδευτικά από τα 31 έως τα 40 χρόνια ασφάλισης (ή 12.000 ΗΑ) και

γ) μειώνονται σε σχέση με τα υφιστάμενα ποσοστά αναπλήρωσης του νόμου Κατρούγκαλου (ν. 4387/2016) από τα 41 χρόνια και πάνω.

Συσπείρωση απέναντι στα θηρία


Συσπείρωση απέναντι στα θηρία




Τα θέματα που συζητήθηκαν αφορούσαν την κοινή δράση ανάμεσα στις συλλογικότητες που δραστηριοποιούνται -τοπικά ή θεματικά- σε διαφορετικά ενεργειακά μέτωπα με δεδομένες τις ιδιαιτερότητες και τις ιδιομορφίες τους και το άνοιγμα της ατζέντας και σε ζητήματα που υπερβαίνουν τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις κάθε δραστηριότητας, με την επέκτασή της στις κοινωνικές συνέπειες και συνολικά στον ενεργειακό σχεδιασμό και τη δυνατότητα εκφοράς ενός κινηματικού αντίλογου.

Mε μεγάλη συμμετοχή συλλογικοτήτων και ατόμων από όλη την Ελλάδα που αντιστέκονται με κινηματικές δράσεις σε ποικίλες ενεργειακές δραστηριότητες ολοκληρώθηκαν οι εργασίες της πανελλαδικής συνάντησης για την ενέργεια που πραγματοποιήθηκε το περασμένο Σαββατοκύριακο στο κτίριο της Νομικής Σχολής Αθήνας. Η συνάντηση ήταν αποτέλεσμα μιας πρωτοβουλίας του Δικτύου Μεσοχώρα-Αχελώος SOS, της Πρωτοβουλίας Αθήνας για την προστασία των Αγράφων και της Πρωτοβουλίας Αθήνας ενάντια στις εξορύξεις υδρογονανθράκων, ενώ στην οργάνωσή της συνέβαλε και η «Συνέλευση για την υπεράσπιση των βουνών».

Αν και στο παρελθόν έχουν γίνει προσπάθειες για τη διατύπωση ενός κοινού λόγου από τα κινήματα που αντιστέκονται στον τρόπο που διαμορφώνεται το ενεργειακό τοπίο στη χώρα μας, η συνάντηση αυτή κατάφερε να φέρει στο ίδιο τραπέζι φορείς και συλλογικότητες που δραστηριοποιούνται σε διαφορετικά «μέτωπα» της ενέργειας, από την επέλαση των βιομηχανικών αιολικών ώς τις εξορύξεις υδρογονανθράκων και την καύση απορριμματογενών καυσίμων.

Πέμπτη 30 Ιανουαρίου 2020

Εφιαλτικά τα ευρήματα των μελετών για τους ΧΥΤΑ Φυλής

Εφιαλτικά τα ευρήματα των μελετών για τους ΧΥΤΑ Φυλής

Το ΔΥΤΙΚΟ ΜΕΤΩΠΟ δημοσιοποιεί τις κρυμμένες -για πάνω από τέσσερα χρόνια- μελέτες για τους ΧΥΤΑ της Φυλής:
· Αναλυτική καταγραφή ρυπαντικών φορτίων στους ΧΥΤΑ Φυλής

· Αναλυτική καταγραφή ποσοτικής και ποιοτικής σύσταση αποβλήτων στους ΧΥΤΑ Φυλής


(Με την ευκαιρία της δημοσιοποίησης των μελετών, εκδόθηκε το παρακάτω δελτίο τύπου. Μετά το δελτίο τύπου, παρατίθενται τα βασικά συμπεράσματα των μελετών)



ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Εφιαλτικά, για τους πολίτες της Δυτικής Αθήνας και της Δυτικής Αττικής, είναι τα ευρήματα των μελετών για τους ΧΥΤΑ Φυλής, που κατάφερε να πάρει στα χέρια του και δημοσιοποιεί το ΔΥΤΙΚΟ ΜΕΤΩΠΟ. Στα συμπεράσματά τους, που παρατίθενται αυτούσια, γίνεται λόγος για «μεγάλες και εγκληματικές υπερβάσεις, σε σχέση με τα θεσμοθετημένα όρια, στις τιμές των αέριων, εδαφικών ρύπων και ρύπων του υδροφόρου ορίζοντα» και για «απελπιστική περιβαλλοντική κατάσταση της εξεταζόμενης έκτασης των 10.000 στρεμμάτων».

Ιδιαίτερης σημασίας είναι ο εντοπισμός ραδιοϊσοτόπων στο χώρο της παλιάς χωματερής, οι εκπομπές των οποίων «υπερβαίνουν τα ανώτερα όρια της ιονίζουσας εκπεμπόμενης ακτινοβολίας, με αποτέλεσμα να προκύπτει μείζον περιβαλλοντικό πρόβλημα (μόλυνση του Εδάφους, του Αέρος και όλων των Υδάτινων πόρων της περιοχής), με άμεση συνέπεια την επιβάρυνση της υγείας των ανθρώπων (με αλματώδη αύξηση όλων των μορφών καρκίνου) και των ζώντων οργανισμών στη περιοχή».

Τα ευρήματα των δύο μελετών, στο βαθμό που είναι στοιχειωδώς αξιόπιστα, περιγράφουν μια περιβαλλοντική και υγειονομική βόμβα για εκατοντάδες χιλιάδες κατοίκους της Δυτικής Αθήνας και της Δυτικής Αττικής, η υγεία και η ζωή των οποίων βρίσκεται -για δεκαετίες ολόκληρες- εκτεθειμένη σε απίστευτους κινδύνους. Σε κανονικές συνθήκες, θα έπρεπε να έχει σημάνει γενικός συναγερμός, να έχουν επιληφθεί οι αρμόδιες για το περιβάλλον και την υγεία υπηρεσίες, να έχει γίνει αναλυτική ενημέρωση του πληθυσμού και να έχουν αναληφθεί συγκεκριμένες δράσεις για την εξάλειψη της αιτίας του φαινομένου, που δεν είναι άλλη από τη συνέχιση της λειτουργίας της φαραωνικής εγκατάστασης της Φυλής, που υποδέχεται το σύνολο των αστικών απορριμμάτων της Αττικής και των υγειονομικών αποβλήτων όλης της χώρας. 

Οι νέες ασφαλιστικές εισφορές που θα πληρώνουν επαγγελματίες, αυτοαπασχολούμενοι



Συνολική ελάχιστη μηνιαία επιβάρυνση Μηχανικού για το 2020:

220 για ΚΣ-Υγεία-ΟΑΕΔ (ανύπαρκτος ακόμα)
42 Επικουρικό
26 Εφάπαξ
Συνολικά 288 € στα οποία πρέπει να προστεθούν 2Χ21,49=43 € αναδρομικά ετών 2017-2018 του ΕΤΕΑΕΠ. Συνολική μηνιαία επιβάρυνση 331 € δηλαδή... χωρίς να συνυπολογιστούν τυχόν δόσεις ρυθμίσεων που πάρα πολλοί συνάδελφοι έχουν.

Δείτε τις νέες εισφορές που προβλέπει το νέο ασφαλιστικό νομοσχέδιο που έχει κατατεθεί σε δημόσια διαβούλευση.

Νέες εισφορές ελευθέρων επαγγελματιών, αυτοαπασχολούμενων, κλ.π.

Οι αυτοτελώς απασχολούμενοι και οι ελεύθεροι επαγγελματίες ασφαλισμένοι του Ε.Φ.Κ.Α. κατατάσσονται από 1-1-2020 σε έξι (6) ασφαλιστικές κατηγορίες και το ποσό της μηνιαίας ασφαλιστικής εισφοράς κύριας σύνταξης μαζί με τις εισφορές υγειονομικής περίθαλψης ως εξής:

Ασφαλιστικές κατηγορίεςΠοσά εισφορών κύριας σύνταξης σε ευρώΥΓΕΙΑ ΣΕ ΧΡΗΜΑΥΓΕΙΑ ΣΕ ΕΙΔΟΣΥπέρ ΑνεργίαςΣύνολο
1η κατηγορία15555010220
2η κατηγορία18666010262
3η κατηγορία23666010312
4η κατηγορία29766010373
5η κατηγορία36966010445
6η κατηγορία50066010576



Η υποχρέωση καταβολής των ασφαλιστικών εισφορών ισχύει όπως και πριν και για τα μέλη ΔΣ των ΑΕ που είναι μέτοχοι κατά ποσοστό 3% τουλάχιστον, για τους υγειονομικούς που αμείβονται κατά πράξη, για τους διαχειριστές ΙΚΕ, για τον εταίρο μονοπρόσωπης ΙΚΕ, κ.λπ.).

Οι ασφαλιστικές εισφορές προσαυξάνονται:

Από 1.1.2023από 1.1.2024Από 1.1.2025 και μετά
Προσαύξηση κατά το ποσοστό μεταβολής του μέσου ετήσιου γενικού δείκτη τιμών καταναλωτή του προηγούμενου έτους. (Εκτός της εισφορά υπέρ ανεργίας)Προσαύξηση κατά το ποσοστό μεταβολής του μέσου ετήσιου γενικού δείκτη τιμών καταναλωτή του προηγούμενου έτους. 
(Εκτός της εισφορά υπέρ ανεργίας)
Προσαύξηση  κατ΄ έτος κατά το δείκτη μεταβολής μισθών 
(Εκτός της εισφορά υπέρ ανεργίας)



Νέοι επιστήμονες ελεύθεροι επαγγελματίες και αυτοαπασχολούμενοι.

Για όλους τους νέους ελεύθερους επαγγελματίες (και όχι μόνο τους επιστήμονες όπως προβλέπουν οι υφιστάμενες διατάξεις του ν.4387/2016) καθώς και τους αυτοτελώς απασχολούμενους θεσπίζεται ειδική κατηγορία ασφαλιστικών εισφορών η οποία ισχύει για (5) έτη από την έναρξη ασκήσεως του επαγγέλματος.


Ασφαλιστικές κατηγορίεςΠοσά εισφορών κύριας σύνταξης σε ευρώΥΓΕΙΑ ΣΕ ΧΡΗΜΑΥΓΕΙΑ ΣΕ ΕΙΔΟΣΥπέρ ΑνεργίαςΣύνολο
-9333010136



Σημ. [Για τους ελεύθερους επαγγελματίες που δεν έχουν συμπληρώσει 5 έτη ασφάλισης και μέχρι 31/12/2019 δεν υπάγονταν σε καθεστώς καταβολής μειωμένων ασφαλιστικών εισφορών, είναι δυνατή η εφαρμογή των ανωτέρω από 1/1/2020 και για όσο χρονικό διάστημα υπολείπεται τη συμπλήρωση πέντε (5) ετών.]

Ασφαλιστικές εισφορές επικουρικής ασφάλισης ΕΤΕΑΕΠ

Θεσπίζεται νέο πλαίσιο καταβολής ασφαλιστικών εισφορών για τους αυτοαπασχολούμενους, τους ελεύθερους επαγγελματίες (οι οποίοι είχαν υποχρέωση επικουρικής ασφάλισης) και τους έμμισθους δικηγόρους. Συγκεκριμένα τα εν λόγω πρόσωπα από την 1.1.2020 και εφεξής κατατάσσονται σε τρεις (3) ασφαλιστικές κατηγορίες καταβάλλοντας τα αντίστοιχα σταθερά ποσά μηνιαίας ασφαλιστικής εισφοράς. Με τη ρύθμιση αυτή δημιουργείται ένα σύστημα απλό, κατανοητό και φιλικό προς τους ασφαλισμένους, το οποίο αποσυνδέεται από ύψος αποδοχών ενώ παράλληλα διατηρείται η εισφορά που αντιστοιχεί στην 1η κατώτατη ασφαλιστική κατηγορία για επικουρική στο ίδιο ποσό που ίσχυε πρωθύστερα.


Ασφαλιστικές κατηγορίεςΠοσά εισφορών επικουρικής σύνταξης σε ευρώ (από 1/1/2020 έως 31/5/2022)Ποσά εισφορών επικουρικής σύνταξης σε ευρώ (από 1/6/2022) 
1η κατηγορία 4239
2η κατηγορία5147
3η κατηγορία 6156

Από 1.1.2023από 1.1.2024Από 1.1.2025 και μετά
Προσαύξηση κατά το ποσοστό μεταβολής του μέσου ετήσιου γενικού δείκτη τιμών καταναλωτή του προηγούμενου έτους. Προσαύξηση κατά το ποσοστό μεταβολής του μέσου ετήσιου γενικού δείκτη τιμών καταναλωτή του προηγούμενου έτους. Προσαύξηση  κατ΄ έτος κατά το δείκτη μεταβολής μισθών 



Ασφαλιστικές εισφορές ΕΦΑΠΑΞ

Οι ασφαλισμένοι αυτοτελώς απασχολούμενοι και ελεύθεροι επαγγελματίες (οι οποίοι είχαν και έχουν υποχρέωση επικουρικής ασφάλισης) και όλοι οι πριν και μετά την 1.1.1993 ασφαλισμένοι, έμμισθοι δικηγόροι, μισθωτοί μηχανικοί και υγειονομικοί των οικείων τομέων του κλάδου πρόνοιας του πρώην ΕΤΑΑ, για την καταβολή των ασφαλιστικών τους εισφορών του Κλάδου Εφάπαξ Παροχών του Ε.Τ.Ε.Α.Ε.Π., κατατάσσονται από 1-1-2020 σε τρεις (3) ασφαλιστικές κατηγορίες, των οποίων το ποσό της μηνιαίας ασφαλιστικής εισφοράς αντιστοιχεί:


Ασφαλιστικές κατηγορίεςΠοσά εισφορών εφάπαξ παροχής σε ευρώ
1η κατηγορία 26
2η κατηγορία31
3η κατηγορία 37

Από 1.1.2023από 1.1.2024Από 1.1.2025 και μετά
Προσαύξηση κατά το ποσοστό μεταβολής του μέσου ετήσιου γενικού δείκτη τιμών καταναλωτή του προηγούμενου έτους. Προσαύξηση κατά το ποσοστό μεταβολής του μέσου ετήσιου γενικού δείκτη τιμών καταναλωτή του προηγούμενου έτους. Προσαύξηση  κατ΄ έτος κατά το δείκτη μεταβολής μισθών 



Οι ασφαλισμένοι κατατάσσονται με ελεύθερη επιλογή τους σε μία από τις τρεις (3) ασφαλιστικές κατηγορίες. Η κατάταξη σε μία από τις τρεις είναι υποχρεωτική. Αν ο ασφαλισμένος δεν επιλέξει ασφαλιστική κατηγορία κατατάσσεται υποχρεωτικά στη πρώτη. Ο ασφαλισμένος μπορεί με αίτησή του να επιλέξει ανώτερη ασφαλιστική κατηγορία από αυτή που υπάγεται ή, εφόσον βρίσκεται σε ανώτερη ασφαλιστική κατηγορία να επιλέξει κατώτερη. H αίτηση επιλογής δύναται να υποβάλλεται και ηλεκτρονικά. Αίτηση για μεταβολή ασφαλιστικής κατηγορίας δύναται να υποβάλλεται οποτεδήποτε, σε κάθε περίπτωση όμως η μετάταξη από κατηγορία σε κατηγορία θα γίνεται από την 1η του επόμενου έτους από την υποβολή της αίτησης και θα ισχύει υποχρεωτικά για όλο το επόμενο έτος από την υποβολή της αίτησης. Σε πρώτη εφαρμογή του παρόντος οι ασφαλισμένοι επιλέγουν εντός δύο μηνών από την έναρξη ισχύος του νόμου την ασφαλιστική κατηγορία στην οποία επιθυμούν να υπαχθούν άλλως κατατάσσονται στη πρώτη ασφαλιστική κατηγορία Ειδικά για τους έμμισθους δικηγόρους τα ανωτέρω ποσά της μηνιαίας ασφαλιστικής εισφοράς επιμερίζονται κατά 50% για τον εντολέα και κατά 50% για τον ασφαλισμένο

ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ: Δελτίο Τύπου για τα καταστροφικά αποτελέσματα στο δημόσιο συμφέρον από τις Συμπράξεις Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ)


Π.Ο.   Ε.Μ.Δ.Υ.Δ.Α.Σ.

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ  ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ
ΕΝΩΣΕΩΝ  ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ  ΔΗΜΟΣΙΩΝ  ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ  ΔΙΠΛΩΜΑΤΟΥΧΩΝ  ΑΝΩΤΑΤΩΝ  ΣΧΟΛΩΝ

Μαυρομματαίων 17,  104 34  ΑΘΗΝΑ
τηλ: 210-88.16.583  fax: 210-82.59.410 e-mail: emdydas@tee.gr URL: www.emdydas.gr
                                                                            
Αρ. Πρωτ.:  8063                                                Αθήνα,  29-1-2020
                                   
Δελτίο Τύπου
για τα καταστροφικά αποτελέσματα στο δημόσιο συμφέρον από τις  Συμπράξεις Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ)


Σε συνέχεια προηγούμενων παρεμβάσεών μας, αναρτούμε τεκμηριωμένη έρευνα για τα αποτελέσματα από τις Συμπράξεις Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα, όπως ξεκίνησαν να υλοποιούνται στην Ελλάδα, τα τελευταία 15 χρόνια, σε ό,τι αφορά τις καταστροφικές επιπτώσεις τους στο δημόσιο συμφέρον. Οι Συμπράξεις Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα, όπως αναλυτικά έχουμε αναδείξει στο από 26/3/2018 Δελτίο Τύπου μας, αντίθετα με όσα προβλέπει ο νόμος:
· δεν εγγυώνται την ποιότητα των δημοσίων έργων,
· μεταφέρουν τους κινδύνους στο κράτος και τους πολίτες, 
· δεν είναι απαλλαγμένες από τις γνωστές καθυστερήσεις,
· αναπαράγουν τη διαφθορά και
· υπονομεύουν τον «ελεύθερο ανταγωνισμό», τις αμοιβές της εργασίας, το περιβάλλον, το δημόσιο συμφέρον και τα δημόσια οικονομικά.

Επί της ουσίας φορτώνουν την κοινωνία και τις επόμενες γενιές εσαεί με το υπέρογκο κόστος τους και παραδίνονται κρίσιμες Δημόσιες Υποδομές σε ιδιώτες (οδικά δίκτυα, αεροδρόμια, λιμάνια, σχολεία κλπ). Με αυτόν τον τρόπο εξαφανίζεται η παραγωγική και αναπτυξιακή λειτουργία του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων.

Όπως καταλήγει συμπερασματικά η εν λόγω έρευνα του Βατικιώτη Λεωνίδα που αξίζει να διαβαστεί ολόκληρη:

1. Οι ΣΔΙΤ δεν εγγυώνται την ταχεία υλοποίηση ενός έργου. Η υλοποίηση ενός έργου, όπως έδειξε το παράδειγμα με την επανεκκίνηση της κατασκευής των αυτοκινητοδρόμων και των σχολείων, συναρτάται από την ύπαρξη των άριστων συνθηκών που περιγράφονται στην προκήρυξη. Στο υπαρκτό ενδεχόμενο εμφάνισης πραγματικών περίπλοκων συνθηκών εμφανίζονται οι γνωστές καθυστερήσεις. 
2. Οι ΣΔΙΤ δεν εξασφαλίζουν την ποιότητα ενός έργου. Το παράδειγμα τόσο των μονάδων των απορριμμάτων όσο και των σχολείων δείχνουν ότι οι αυστηροί κανόνες εκτέλεσης ενός έργου ΣΔΙΤ δεν εγγυώνται ότι αυτό θα ενταχθεί και θα υπηρετήσει το ευρύτερο πλαίσιο, τις παιδαγωγικές αρχές ή την μείωση των απορριμμάτων. Η ποιότητα οφείλει να αξιολογείται συνολικά κι όχι με κριτήριο πχ την αντοχή των τοιχωμάτων στο χρόνο. 
3. Οι ΣΔΙΤ δεν επιμερίζουν αναλογικά, πολύ περισσότερο δεν μεταφέρουν τον κίνδυνο στην πλευρά του ιδιώτη. Η διακοπή των εργασιών στους αυτοκινητοδρόμους, με αφορμή την μείωση της κίνησης, και η επανεκκίνηση με αυξημένο κόστος και μειωμένο έργο, με την επίκληση έκτακτων περιστάσεων, σήμανε την μετακύλιση όλου του κινδύνου στην πλευρά του κράτους, δηλαδή των φορολογουμένων. 
4. Οι ΣΔΙΤ δεν συνάδουν με τον «ελεύθερο ανταγωνισμό». Η υποχρέωση επίτευξης κλίμακας ώστε να μπορεί να υπαχθεί στις απαραίτητες διαδικασίες του ν.3389/2005 και η ενοποίηση διαφορετικών σταδίων παραγωγής από τον σχεδιασμό μέχρι την συντήρηση εξ ορισμού αποκλείει τη συμμετοχή των μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων, περιορίζοντας τον όποιον ανταγωνισμό στις μονοπωλιακές επιχειρήσεις κάθε κλάδου.

Τετάρτη 29 Ιανουαρίου 2020

Ελληνικό: Το show της κατεδάφισης και τα αποκρυπτόμενα θέματα

ΕΥΡΕΙΑ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΥΠΕΡΑΣΠΙΣΗΣ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ


29/01/2020

ΕΛΛΗΝΙΚΟ:TO SHOW ΤΗΣ ΚΑΤΕΔΑΦΙΣΗΣ
ΚΑΙ ΤΑ ΑΠΟΚΡΥΠΤΟΜΕΝΑ ΘΕΜΑΤΑ

Σύμβολο της Χούντας των Συνταγματαρχών υπήρξε για 7 χρόνια το μυστρί. Εγκαίνια έργων από τον δικτάτορα Παπαδόπουλο, με το σύνθημα κάθε πόλη και γήπεδο, αποτέλεσαν την άλλη όψη της καταστολής, των φυλακών και των βασανιστηρίων. Ο σημερινός υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων της Νέας Δημοκρατίας, ζηλωτής ανάλογου εθνικού αφηγήματος, προβάλλει τη μπουλντόζα ως κατ’ εξοχήν σύμβολο επενδύσεων και επενδυτών, που υφαρπάζουν τον δημόσιο πλούτο της χώρας, καταστρέφουν το φυσικό και πολιτιστικό περιβάλλον και αφήνουν πίσω τους σωρούς ερειπίων.
Δυστυχώς γι αυτόν η φερόμενη ως επένδυση στο Ελληνικό προσκρούει σε πλήθος ενδογενών αντιφάσεων αλλά και των αντιστάσεων κοινωνικών κινημάτων, επιστημονικών φορέων και της Περιφέρειας Αττικής που διαφωνούν ριζικά με το έργο και επιμένουν στο εναλλακτικό σχέδιο παραγωγικής ανασυγκρότησης, οικολογικής και πολιτισμικής αναβάθμισης της παράκτιας ζώνης και ευρύτερα του λεκανοπεδίου.

Η Νέα Δημοκρατία βρίσκεται σε δυσχερή θέση λόγω προεκλογικών υποσχέσεων και ο Άδωνις Γεωργιάδης για να διασκεδάσει τις εντυπώσεις οργανώνει ένα show κατεδάφισης ώστε οι εμβληματικές μπουλντόζες της ανάπτυξης να εμφανιστούν επιτέλους στο Ελληνικό και να πιστέψουν όσοι παραμένουν αφελείς ότι το έργο προχωρεί.

Βασικοί λόγοι που το έργο δεν προχωρεί είναι:
1) η χρηματική δυσπραγία της Lamda Development, η οικονομική κατάσταση της οποίας όταν κατέθεσε την προσφορά ήταν πολύ κακή (σχετ 1),
2) η ανεπαρκής αύξηση κεφαλαίου που έκανε πρόσφατα και η ως εκ τούτου αναζήτηση υπεργολάβων οι οποίοι θα αναλάβουν επιμέρους τμήματα του έργου
3) Η εμμονή να αποκλείουν όποιον επενδυτή εμφανιστεί προκειμένου κάθε επί μέρους έργο να παραμείνει στη μια και μοναδική εταιρία συμφερόντων ημετέρων . Παράδειγμα ο αποκλεισμός της Hard Rock στο διαγωνισμό για το καζίνο.

Ο κύριος λόγος που διατυμπανίζεται η έναρξη της επένδυσης μέσω κατεδαφίσεων είναι να προστατευτεί η μετοχή της Lamda Development η οποία ήδη εμφανίζει πτώση λόγω των καθυστερήσεων που πιθανότατα θα συνεχιστούν.
Ο δεύτερος λόγος είναι να διασωθεί το κυβερνητικό αφήγημα για την “εμβληματική επένδυση” του Ελληνικού.

Το άρθρο 67 του πολυνομοσχεδίου για τα υδατοδρόμια, όπου περιλαμβάνονται και τα του Ελληνικού, αρχικά νομιμοποιεί όλες τις υφιστάμενες εγκαταστάσεις μετά την έκδοση διαπιστωτικών πράξεων από τον Υπουργό Ανάπτυξης και Επενδύσεων, οι οποίες επέχουν θέση άδειας κατεδάφισης. Οι κατεδαφίσεις αυτές θα γίνουν πριν από την αγοραπωλησία των μετοχών της “Ελληνικό Α.Ε.” και πριν ο “επενδυτής” καταβάλλει έστω και ένα ευρώ.

Φυσικά τα έξοδα των 70 εκ. ευρώ, όπως υπολογίζονται, θα πληρωθούν από τους φορολογούμενους πολίτες. Χαρακτηριστική είναι η μεθόδευση για την εν λόγω υφαρπαγή των χρημάτων μας ελέω μπουλντόζας. Θα εκδοθεί απόφαση του Υπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων η οποία εγκρίνει την εκτέλεση των εργασιών κατεδάφισης από και με δαπάνη του Αγοραστή ή του Εγγυητή, δηλ. είτε από την Hellinikon Global I S.A ή τη Lamda Development μέσα σε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα. Μετά την παρέλευση αυτού του χρονικού διαστήματος έστω και αν δεν γίνει ούτε μία κατεδάφιση, αυτό δεν έχει καμία επίπτωση στον “επενδυτή". Αντίθετα οι κατεδαφίσεις θα γίνουν με έξοδα της “Ελληνικό Α.Ε.” η οποία βάσει του καταστατικού της (άρθρο 3, παρ 2 ιε ) μπορεί να χρηματοδοτείται από εθνικούς πόρους για την εκτέλεση έργων. Επομένως κατά πάσα πιθανότητα τα έξοδα των κατεδαφίσεων θα τα πληρώσουμε εμείς και η ανάθεση των κατεδαφίσεων στον επενδυτή είναι προσχηματική.

Το άρθρο 68 του πολυνομοσχεδίου τροποποιεί τον νόμο 4638/2019 όσον αφορά την επικύρωση της περίφημης Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου (ΠΝΠ) προς το χειρότερο. Καταργεί την αυτόματη παράδοση των κοινόχρηστων χώρων στον έστω και κακό “Φορέα διαχείρισης κοινοχρήστων” του ΣΥΡΙΖΑ. Φαίνεται ότι σκοπεύουν να δώσουν άνευ όρων και απευθείας τούς κοινόχρηστους χώρους στον “Επενδυτή”


Σχετ 1: Σύμφωνα με τα δημοσιευμένα σε ΦΕΚ στοιχεία η Lamda Development το 2012, χρονιά που κατέθεσε την προσφορά για το Ελληνικό είχε ζημίες 51 εκ., ίδια κεφάλαια μόλις 330 εκ και δανειακές υποχρεώσεις 593 εκ των οποίων 427 μακροπρόθεσμες, καθώς και 189 εκ. ακίνητα προσημειωμένα για τα δάνεια.

Τροπολογία για να μπουν οι μπουλντόζες στο Ελληνικό με κάθε κόστος