Παρασκευή 1 Ιουλίου 2022

Στα 7,5 δισ. οι απευθείας αναθέσεις και οι «κλειστοί διαγωνισμοί» της κυβερνήσεως

Στα 7,5 δισ. οι απευθείας αναθέσεις και οι «κλειστοί διαγωνισμοί» της κυβερνήσεως

Στοιχεία για απευθείας αναθέσεις και «κλειστούς διαγωνισμούς» της κυβερνήσεως Μητσοτάκη δημοσιεύει το ieidiseis.gr.

Συγκεκριμένα, όπως φαίνεται από τα τελευταία επίσημα στοιχεία της Ενιαίας Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΑΑΔΗΣΥ) το ποσό των απευθείας αναθέσεων και κλειστών διαγωνισμών έχει ξεπεράσει τα 7,5 δισεκατομμύρια ευρώ.

Υπενθυμίζεται ότι μέχρι και το τέλος του Οκτώβρη του 2021, σύμφωνα με προηγούμενο ρεπορτάζ του ieidiseis.gr, σε διάστημα δηλαδή 18 μηνών, το ποσό ανερχόταν σε 6,66 δισ. ευρώ.

Σύμφωνα με τα επικαιροποιημένα στοιχεία της ΕΑΑΔΗΣΥ, από την 1η Νοεμβρίου του 2020 μέχρι και τις 28 Φεβρουαρίου του τρέχοντος έτους, το ποσό των απευθείας αναθέσεων και κλειστών διαγωνισμών ανέβηκε κατά σχεδόν ένα δις. ευρώ και ανέρχεται συνολικά στα 7,490 δισ. ευρώ.

Από το 1 δισ. που δαπανήθηκε από το Δημόσιο σε ένα τετράμηνο, τα 0,556 δις δόθηκαν με απευθείας αναθέσεις, ενώ τα υπόλοιπα με κλειστές διαδικασίες, στη συντριπτική τους πλειοψηφία χωρίς να έχει προηγούμενη δημοσίευση για πρόσκληση ενδιαφέροντος.

Tα στοιχεία που δημοσίευσε το ieidiseis.gr:


ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ: Ψήφισμα ενάντια στο Σχέδιο Νόμου για τα ΑΕΙ


Ψήφισμα ενάντια στο Σχέδιο Νόμου για τα ΑΕΙ.

Το ΔΣ της ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ συμμερίζεται τη μαζική κατακραυγή των Συγκλήτων, των διδασκόντων, της Α/ΤΕΕ και των φοιτητών απέναντι στο Σχέδιο Νόμου «Νέοι Ορίζοντες  στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα: Ενίσχυση της ποιότητας, της λειτουργικότητας και της σύνδεσης των ΑΕΙ με την κοινωνία και άλλες διατάξεις» και ζητεί την άμεση απόσυρσή του. 

Μαζί με όλους τους παραπάνω διακηρύττουμε ότι υπερασπιζόμαστε το δημόσιο, δημοκρατικό και αυτοδιοίκητο χαρακτήρα των ελληνικών πανεπιστημίων, όπως και τις ενιαίες αδιάσπαστες πενταετείς σπουδές μηχανικού.

Το νομοσχέδιο δεν εμπιστεύεται τις δυνάμεις του Πανεπιστημίου. Αντί να θεσπίσει διαδικασίες εξέλιξης και αναβάθμισης των μελών ΔΕΠ, ΕΔΙΠ, ΕΤΕΠ, ΔΥ, καθιερώνει ελαστικές σχέσεις εργασίας και αποδυναμώνει την εκπαιδευτική αποστολή τους .

Η ρύθμιση για τα Integrated Master θα δημιουργήσει πρόσθετες επιπλοκές αντί να επιλύσει τα ανοικτά ζητήματα, θέτοντας εν αμφιβόλω τις ήδη εκδοθείσες Διαπιστωτικές Πράξεις.

Όσον αφορά στους φοιτητές, τα πολλαπλών ταχυτήτων πτυχία, τα διαφορετικών επιπέδων και περιεχομένων προγράμματα σπουδών δημιουργούν αξεπέραστα προβλήματα αναγνώρισης των επαγγελματικών τους δικαιωμάτων.

Η όλη απορρύθμιση του Δημοσίου, ποιοτικού Πανεπιστημίου συντελεί στην απορρύθμιση της άσκησης του επαγγέλματος του μηχανικού και εν τέλει βλάπτει το δημόσιο συμφέρον.

Κατά την άποψη μας το νέο νομοσχέδιο για την Ανώτατη Εκπαίδευση υπονομεύει με απόλυτο τρόπο τη λειτουργία του Δημόσιου Πανεπιστημίου: επιβάλλει την κυριαρχία της αγοράς στη διάρθρωση προγραμμάτων σπουδών και τρόπων χρηματοδότησης (μέσω μάνατζερ) περιγράφοντας την ακόμη μεγαλύτερη απόσυρση του δημοσίου από την συνταγματική υποχρέωση χρηματοδότησης της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, επεκτείνει τις ελαστικές σχέσεις εργασίας και παράλληλα απο-δημοκρατικοποιεί τη διοίκηση του Πανεπιστημίου. 

Τα Πανεπιστήμια χρειάζονται άμεσα καλύτερες υποδομές, ολοκληρωμένη στελέχωση προσωπικού πάντα σε κλίμα δημοκρατίας και συνεννόησης, με στόχο την αναβάθμιση του ακαδημαϊκού περιβάλλοντος και του καλύτερου επιπέδου εκπαίδευσης.

Πέμπτη 30 Ιουνίου 2022

Κατάργηση προέγκρισης στις οικοδομικές άδειες κατηγορίας 1 και 2.

 https://youtu.be/LiemBT3msbc



Θέμα : Κατάργηση προέγκρισης στις οικοδομικές άδειες κατηγορίας 1 και 2. 

Κίνδυνος για νέα γενιά αυθαιρέτων.

Συνάδελφοι/σες

Η ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ παρενέβη, κατόπιν των παρατηρήσεων της, στην ακρόαση φορέων της Επιτροπής Εμπορίου της Βουλής για το Νομοσχέδιο του ΥΠΕΝ για την αδειοδότηση των ΑΠΕ. Σύμφωνα με τις παρατηρήσεις μας : «διαπιστώσαμε πως καταργείται η διαδικασία της προέγκρισης για την έκδοση οικοδομικής άδειας στις κατηγορίες 1 και 2, εξομοιώνοντας τις κατ’ ουσίαν με την κατηγορία 3. Πρόκειται για μια πολύ αρνητική εξέλιξη σε αντίθεση με όσα υποστηρίζουμε ως ΕΜΔΥΔΑΣ, δηλαδή την επαναφορά της προέγκρισης και του ελέγχου από τις ΥΔΟΜ για όλες τις κατηγορίες αδειών, σε συνέχεια της επαναλαμβανόμενης νομοθέτησης για αποχώρηση ή και κατάργηση των Δημόσιων Υπηρεσιών από τον έλεγχο. Χωρίς μάλιστα να προηγηθεί οποιοσδήποτε απολογισμός και δειγματοληπτικός έλεγχος για το τι ακριβώς έγινε τα τελευταία πέντε χρόνια στις εκδοθείσες άδειες στην κατηγορία 3 και της ΕΕΜΚ (Έγκριση Εργασιών Μικρής Κλίμακας). Και αυτό γιατί η δικλείδα του ελέγχου του 30% αυτών των αδειών από τις ΥΔΟΜ, δεν υλοποιήθηκε ποτέ. Συνεπώς η Πολιτεία χωρίς να ελέγξει ποτέ το μέγεθος της ενδεχόμενης αυθαίρετης Δόμησης στις κατασκευές αφού δεν έχει προηγηθεί η διαδικασία προέγκρισης, επεκτείνει την αμφίβολη αυτή διαδικασία και στις μεγάλες, αλλά και σε ευαίσθητες περιοχές κατασκευές (αρχαιολογικοί χώροι, ιστορικοί τόποι, οικισμοί με ειδικά διατάγματα, κλπ), οι οποίες με αυτό το νομοσχέδιο θα εκδίδονται αυτόματα και μόνο με έλεγχο  Τοπογραφικού!».

Την παρέμβαση μας στην Επιτροπή μπορείτε να τη δείτε εδώ:

Παρέμβαση του Προέδρου ΔΣ της ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ σε Επιτροπή της Βουλής για τη διαβούλευση Ν/Σ του ΥΠΕΝ

Απάντηση σε Ερωτήσεις

Ολόκληρη η Συνεδρίαση της Επιτροπής της Βουλής την 21/6/2022

Και σχετικά άρθρα του Τύπου που παρουσίασαν τις θέσεις μας στους παρακάτω συνδέσμους:

Έθνος: Οικοδομικές άδειες: Η αυτόματη έκδοση γεννά κινδύνους για μία νέα γενιά 

αυθαιρέτων

Καθημερινή: Αντιδράσεις για τις οικοδομικές άδειες

Εφημερίδα Συντακτών: Ρυθμίσεις για... τα αυθαίρετα του μέλλοντός μας

Καθημερινή: Για τις Πολεοδομίες

Η Ομοσπονδία μας σε συνεργασία με τις Α’ Βάθμιες Ενώσεις θα συνεχίσει τον αγώνα της για στελέχωση των Υπηρεσιών Δόμησης, τον εξοπλισμό τους, την απλοποίηση της σχετικής Νομοθεσίας και επανεξέταση της λειτουργίας τους από τους Δήμους, ώστε να λειτουργήσουν προς όφελος της Κοινωνίας και του Περιβάλλοντος.

Ρεπορτάζ του Star για τις αλλαγές στον τρόπο έκδοσης οικοδομικών αδειών

Ρήτρα αναπροσαρμογής: Την φέρνουν από το «παράθυρο»

Ρήτρα αναπροσαρμογής: Την φέρνουν από το «παράθυρο»
ΑΠΟ ΗΜΕΡΟΔΡΟΜΟΣ ΤΕΤΑΡΤΗ 29 ΙΟΥΝΙΟΥ 2022

Από την 1η Αυγούστου με την τροπολογία που αναμένεται να ψηφιστεί σήμερα στη Bουλή η κυβέρνηση θριαμβολογεί ότι καταργείται η..

Από την 1η Αυγούστου με την τροπολογία που αναμένεται να ψηφιστεί σήμερα στη Bουλή η κυβέρνηση θριαμβολογεί ότι καταργείται η ρήτρα αναπροσαρμογής. Η διάταξη κατατέθηκε στο νομοσχέδιο του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας για την απλούστευση της αδειοδότησης ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και δήθεν έχει στόχο την «συγκράτηση των ανατιμήσεων στην ενέργεια και την επιστροφή των τιμών του ρεύματος στο επίπεδο του περασμένου φθινοπώρου».

Ποια είναι όμως η πραγματικότητα;

Πρώτον στην τροπολογία δεν υπάρχει αναφορά σε κατάργηση της ρήτρα αναπροσαρμογής παρά μόνο σε αναστολή της.

Δεύτερον βάσει της τροπολογίας και ειδικότερα του «άρθρου 2» η τιμή της ρήτρας αναπροσαρμογής ουσιαστικά ενσωματώνεται στα τιμολόγια. Αφού στην περίπτωση που οι προμηθευτές – πάροχοι αγοράζουν ακριβή ενέργεια το κόστος θα μετακυλίεται στους καταναλωτές, οι οποίοι θα πληρώνουν ακριβότερους λογαριασμούς.

Ειδικότερα στην παράγραφο δύο της τροπολογίας σημειώνεται: «Οι προμηθευτές ηλεκτρικής ενέργειας ανακοινώνουν σε μηνιαία βάση και σε ευδιάκριτο σημείο στην ιστοσελίδα τους, έως το τέλος του δεύτερου μήνα (Μ-2) πριν από τον μήνα εφαρμογής (Μ), τις πάγιες χρεώσεις και τις χρεώσεις προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας για το σκέλος ισχύος και ενέργειας που εφαρμόζονται στα τιμολόγια προμήθειας».

Τι σημαίνουν τα παραπάνω πρακτικά; Ότι οι πάροχοι κάθε δύο μήνες θα διαμορφώνουν την τιμή μονάδας του ηλεκτρικού ρεύματος ανάλογα με την τιμή που που θα επικρατεί στην αγορά της χονδρικής ενέργειας και όπως αυτή καθορίζεται στο χρηματιστήριο. Με άλλα λόγια κάθε δύο μήνες οι πάροχοι θα αλλάζουν την τιμή χωρίς κανείς να μπορεί να προβλέψει ποια θα είναι η μέγιστη τιμή του ρεύματος μετά από μερικούς μήνες και ειδικά μπαίνοντας στο Χειμώνα.

Η συγκεκριμένη νομοθετική ρύθμιση δίνει ουσιαστικά το δικαίωμα στους παρόχους – προμηθευτές ηλεκτρικής ενέργειας να αλλάζουν τις τιμές κατά το δοκούν κάτω από την αιτιολογία «χρέωση προμήθειας ενέργειας». Οι εταιρείες δηλαδή θα αναλάβουν την «υποχρέωση» να ενσωματώνουν την όποια επιβάρυνση εκτιμούν στην τιμή λιανικής!!! Ωστόσο δεν έχουν την υποχρέωση να ενημερώνουν τους καταναλωτές! Η μόνη υποχρέωση του προμηθευτή θα είναι να αναρτά στον ιστότοπό του, το ύψος της χρέωσης που θα βάζει!

Στη συνέχεια επί της υψηλής τιμής του ρεύματος που θα ανακοινώνουν οι εταιρείες θα παρεμβαίνει το κράτος, μέσω του μόνιμου μηχανισμού στήριξης για να μειώνεται η τιμή της κιλοβατώρας. Αλλά η κυβέρνηση δεν έχει ανακοινώσει πώς θα υπολογίζεται η κρατική επιδότηση!!! Έτσι κάθε μήνα η επιδότηση θα αλλάζει, καθώς κάθε μήνα θα αλλάζει και η τιμή πώλησης του ρεύματος. Κάθε φορά που θα ανεβαίνει η χρηματιστηριακή τιμή της ηλεκτρικής ενέργειας οι εταιρείες θα ανακοινώνουν υψηλότερες τιμές πώλησης τους καταναλωτές που θα πρέπει να βάζουν βαθιά το χέρι στην τσέπη. Ενώ και τα κρατικά ταμεία (δηλαδή πάλι του χρήματα του λαού) θα πρέπει να καλύπτουν ένα μέρος του κόστους των αυξήσεων που μέχρι στιγμής πάντως η κυβέρνηση Μητσοτάκη έχει φροντίσει να μην προσδιορίσει το ύψος τους, αφού …ελέγχει τα δημοσιονομικά περιθώρια!


Έτσι κάθε δεύτερο μήνα οι καταναλωτές (όσοι μπορούν) θα ψάχνουν προκειμένου να γλυτώσουν λίγα ευρώ να εντοπίσουν μόνοι τους μέσω των ιστοσελίδων των παρόχων την τιμή χρέωσης του ρεύματος! Και θα αναζητούν εκείνο τον πάροχο που θα τους προσφέρει την πιο συμφέρουσα τιμή. Γιατί ο καπιταλισμός τους προσφέρει και το πλεονέκτημα του περιβόητου …ανταγωνισμού.

Αλλά επειδή ακριβώς είναι καπιταλιστική η αγορά υπάρχει ο κίνδυνος οι εταιρείες να λειτουργήσουν με μονοπωλιακή λογική και να μην υπάρχει φθηνό ρεύμα! Και αυτή την διαδικασία η κυβέρνηση Μητσοτάκη την «βάφτισε» κατάργηση της ρήτρας αναπροσαρμογής και πανηγυρίζει, επιδιώκοντας να ρίξει στάχτη στα μάτια των λαϊκών νοικοκυριών την ώρα που ουσιαστικά την φέρνει από το «παράθυρο»…

Δεν είναι επίσης τυχαίο ότι η κυβέρνηση Μητσοτάκη όρισε την έναρξη της εφαρμογή του μέτρου από την 1η Αυγούστου ώστε οι λογαριασμοί που θα λάβουν οι καταναλωτές να είναι από τα τέλη Σεπτεμβρίου, αρχές Οκτωβρίου, μετά δηλαδή τις πιθανές πρόωρες κάλπες που μπορεί να στηθούν τον Σεπτέμβριο…

Ο δικηγόρος του Ινστιτούτου Καταναλωτών (ΙΝΚΑ) Αλέξης Αλεξόπουλος μιλώντας στην ΕΡΤ και αναφερόμενος στο θέμα σημείωσε: «Η τροπολογία της κυβέρνησης δεν λέει ότι καταργείται η ρήτρα αναπροσαρμογής, λέει ότι δεν εφαρμόζεται, δηλαδή αναστέλλεται η εφαρμογή της από τους λογαριασμούς ρεύματος που θα βγουν για καταναλώσεις μετά την 1η Αυγούστου 2022 και μέχρι τον Ιούλιο του 2023. Αυτό μπορεί να σταματήσει οποιαδήποτε στιγμή, αλλά δίνει το δικαίωμα στους προμηθευτές να αλλάζουν τις τιμές κατά το δοκούν. Να τα βάζουν σύμφωνα με το άρθρο 2 της τροπολογίας κάτω από την αιτιολογία “χρέωση προμήθειας ενέργειας”. Δηλαδή του αλλάζουμε όνομα».

Ο ίδιος πρόσθεσε: «Θα είναι τα ίδια νούμερα. Χρέωση προμήθειας ενέργειας, θα δίνει το κράτος κάποια επιδότηση στον προμηθευτή, θα βάζει κάποιο πλαφόν που υποτίθεται ότι θα παίρνει πίσω και ο καταναλωτής δεν θα μπορεί ούτε να ελέγξει ούτε θα ξέρει πόσο θα χρεώνεται. Γιατί λέει ότι ο προμηθευτής την μόνη υποχρέωση που έχει, δεν είναι καν να ειδοποιεί τον καταναλωτή, για τις όποιες αυξήσεις. Αυτοί θα συνεχίσουν να αυξάνουν. Το μόνο που έχει υποχρέωση είναι στον ιστότοπό του να κάνει μια ανάρτηση και να λέει “η χρέωση που θα σου βάλω θα είναι τόση”. Δηλαδή έρχεστε εσείς στο γραφείο μου, υπογράφετε μια σύμβαση για μια αγωγή που θα σας κάνω και σας λέω “αν θες να δεις πόσο θα κοστίσει, πήγαινε σε δυο μήνες στον ιστοτοπό μου, να δεις πόσο σε χρέωσα”. Αυτό γίνεται. Βαφτίσαμε το κρέας ψάρι. Αυτό έγινε. Αυτά ισχύουν και για τα οικιακά τιμολόγια και για τα επαγγελματικά».

Οι συνέπειες των ευρωενωσιακών πολιτικών της απελευθέρωσης της ενέργειας είναι εδώ. Το ρεύμα από κοινωνικό αγαθό μετατράπηκε σε χρηματιστηριακό προϊόν με τα μονοπώλια ενέργειας να καθορίζουν την τελική τιμή τους γδέρνοντας τα λαϊκά στρώματα για να μεγιστοποιήσουν την κερδοφορία τους…

Τετάρτη 29 Ιουνίου 2022

ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ: Ψήφισμα ενάντια στην ποινικοποίηση της συνδικαλιστικής δράσης

Ψήφισμα ενάντια στην ποινικοποίηση της συνδικαλιστικής δράσης 


Το ΔΣ της ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ, καταδικάζει την ποινικοποίηση των αγώνων, τη φίμωση και την απαγόρευση της συνδικαλιστικής δράσης, που δυστυχώς βλέπουμε να επιχειρείται να επιβληθούν σε ανησυχητικό πλήθος περιπτώσεων: 
(α) με την 1097/2022 απόφαση του Πολυμελούς Πρωτοδικείου Αθηνών όπου το δικαστήριο έκανε δεκτή την αγωγή του δημάρχου Αλίμου, σε βάρος του Γιώργου Χαρίση, μέλους του ΓΣ της ΑΔΕΔΥ, επειδή ανήρτησε στον προσωπικό του λογαριασμό στο facebook τα ψηφίσματα αλληλεγγύης συνδικαλιστικών οργανώσεων, για τις ποινικές και πειθαρχικές διώξεις που υφίσταται από τον δήμαρχο, εργαζόμενη σε παιδικό σταθμό του Δήμου και μέλος του ΔΣ του συλλόγου εργαζομένων, για τη συνδικαλιστική της δραστηριότητα. Όπως γίνεται φανερό, αν τελεσιδικήσει μια τέτοια απόφαση, δημιουργεί δεδικασμένο και πλέον κανένα συνδικάτο, εργαζόμενος ή συνδικαλιστής δεν θα μπορεί να ασκεί δημόσια κριτική στο κράτος και την εργοδοσία ή να διακινεί, μέσω του διαδικτύου, ανακοινώσεις συνδικάτων, γιατί κινδυνεύει να κατηγορηθεί για συκοφαντική δυσφήμιση. Επίσης ανοίγει το δρόμο να ασκηθούν και νέες αγωγές, από τον δήμαρχο Αλίμου, για την δημοσίευση των ανακοινώσεων και των υπόλοιπων συνδικαλιστικών οργανώσεων, που δεν συμπεριελήφθησαν στην εκδικασθείσα αγωγή, αλλά και ενάντια στους ίδιους τους προέδρους και στις συνδικαλιστικές τους οργανώσεις, στους οποίους είχαν αποσταλεί τότε εξώδικες αναφορές. Θεωρούμε ότι η συγκεκριμένη δίωξη παίρνει πλέον ευρύτερα χαρακτηριστικά, αφορά όλες τις συνδικαλιστικές οργανώσεις και όλους όσοι αγωνίζονται για την υπεράσπιση των δημοκρατικών, συνδικαλιστικών και κοινωνικών δικαιωμάτων και ελευθεριών. 
(β) με την κλήση σε «απολογία» οκτώ Φοιτητών του Πολυτεχνείου Κρήτης, στους οποίους καταφθάνουν κλήσεις προσέλευσης στην Ασφάλεια Χανίων «δι’ υποθεσίν τους», στα πλαίσια εισαγγελικής προκαταρκτικής εξέτασης. Η εισαγγελική παρέμβαση έγινε κατά παραγγελία της Υπουργού Κεραμέως για ένα ζήτημα που είχε ήδη επιλυθεί εντός ακαδημαϊκής κοινότητας. Η Υπουργός ζήτησε την εισαγγελική έρευνα για την άσκηση ποινικών διώξεων σε βάρος παραστάσεων διαμαρτυρίας φοιτητικών συλλόγων ενάντια σε απόπειρα πειθαρχικής διαδικασίας εναντίον φοιτητή για «αφισορύπανση» (ανάρτηση μία συνδικαλιστικής αφίσας για ακαδημαϊκά ζητήματα…), κίνηση που τελικά βρέθηκε να αντιμετωπίζει τόσο την μαζική κατακραυγή των φοιτητικών συλλόγων, όσο και την αποδοκιμασία της Πρυτανείας. 
Απέναντι στους εκφοβισμούς και τις απειλές, απέναντι στην προσπάθεια «φίμωσης» των συνδικαλιστικών οργανώσεων, οι εργαζόμενοι, σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα οφείλουν και πρέπει να απαντήσουν με τα δικά τους όπλα: τη συλλογική μαζική πάλη, την αποφασιστικότητα και την ταξική αλληλεγγύη. Η δίωξη των Σωματείων και η στοχοποίηση των συνδικαλιστών, η προσπάθεια φίμωσης οιασδήποτε φωνής αντίστασης και αποκάλυψης της αλήθειας, επειδή δε συμβιβάζονται με τον εργασιακό μεσαίωνα, δεν μπορεί παρά να είναι υπόθεση όλων των εργαζομένων

Τρίτη 28 Ιουνίου 2022

Αρχαιολογικοί χώροι και αγροτική γη παραδίδονται στη βιομηχανία των ΑΠΕ

Αρχαιολογικοί χώροι και αγροτική γη παραδίδονται στη βιομηχανία των ΑΠΕ


Με τροπολογία της τελευταίας στιγμής, στο σχέδιο νόμου με τίτλο «Εκσυγχρονισμός της Αδειοδοτικής Διαδικασίας Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας – Β’ Φάση, Aδειοδότηση Παραγωγής και Αποθήκευσης Ηλεκτρικής Ενέργειας, Πλαίσιο Ανάπτυξης Πιλοτικών Θαλάσσιων Πλωτών Φωτοβολταϊκών Σταθμών και Ειδικότερες διατάξεις για την Ενέργεια και την Προστασία του Περιβάλλοντος», το ΥΠΕΝ παραδίδει αγροτική γη και -για πρώτη φορά ρητά- αρχαιολογικούς χώρους για εγκατάσταση έργων ΑΠΕ. Το σχέδιο νόμου και οι τροπολογίες που το συνοδεύουν εισάγονται για ψήφιση στην ολομέλεια της Βουλής την Τετάρτη 29/6/202.

Το πανελλαδικό Δίκτυο συλλογικοτήτων για την ενέργεια, με ανακοίνωσή του, αφού αναφέρει τα μέχρι τώρα δεδομένα στον τομέα των έργων ΑΠΕ, διατυπώνει μια σειρά από εύλογα ερωτήματα, που καταδεικνύουν τον ακραίο χαρακτήρα της συγκεκριμένης επιλογής, την οποία χαρακτηρίζει πέρα από κάθε δεοντολογία, λογική και όριο.

Καλεί όλα τα κόμματα της Βουλής, όλες τις συλλογικότητες και τους φορείς, όλους τους πολίτες, να βάλουν -επί τέλους- ένα όριο στα εξωφρενικά σχέδια που υλοποιούνται, εις βάρος της κοινωνίας και του περιβάλλοντος και που έχουν ως νέο στόχο το τελευταίο προπύργιο, αυτό της πολιτιστικής μας κληρονομιάς, απαιτώντας απόλυτη προστασία των αρχαιολογικών – ιστορικών χώρων, των τόπων ιδιαίτερης φυσικής αξίας και των μνημείων της φύσης.

Το πλήρες κείμενο της ανακοίνωσης:

Εκλογοαπολογιστική ΓΣ ΣΠΜΕ_Τετάρτη 29.06.2022_Κάλεσμα ΠΡ.Ε.Σ.Α.

Εκλογοαπολογιστική ΓΣ ΣΠΜΕ_Τετάρτη 29.06.2022_Κάλεσμα ΠΡ.Ε.Σ.Α.

Έπειτα από μεγάλη καθυστέρηση με αποκλειστική ευθύνη της διοίκησης του ΣΠΜΕ (παρατάξεις ΝΔ-ΠΑΣΟΚ), οδεύουμε επιτέλους προς την διεξαγωγή των νέων εκλογικών διαδικασιών του συλλόγου. Υπενθυμίζουμε πως έχουν περάσει σχεδόν έξι (6) χρόνια από την ημερομηνία διεξαγωγής (03.07.16) των προηγούμενων εκλογικών διαδικασιών του ΣΠΜΕ, ενώ σύμφωνα με το καταστικό οι εκλογές πραγματοποιούνται κανονικά κάθε δύο έτη.


Μετά από πρόσφατη απόφαση του ΔΣ/ΣΠΜΕ η εκλογοαπολογιστική Γ.Σ. (Γενική Συνέλευση) θα γίνει την Τετάρτη 29 Ιουνίου 2022 και ώρα 5.30 μ.μ. στο Αμφιθέατρο της Σχολής Πολιτικών Μηχανικών του Ε.Μ.Π. (στην πολυτεχνειούπολη Ζωγράφου).


Τα θέματα Ημερήσιας Διάταξης της ΓΣ είναι:
· Απολογισμός πεπραγμένων Διοικητικού Συμβουλίου
· Οικονομικός Απολογισμός
·Έγκριση καθορισμού τρόπου, λεπτομερειών και ημερομηνιών διενέργειας Αρχαιρεσιών του Συλλόγου
· Εκλογή Κεντρικής Εφορευτικής Επιτροπής Αρχαιρεσιών (ΚΕφΕ)
· Ψήφιση Eκλογικού Κανονισμού


Συμπληρωματικά στα παραπάνω στη Γ.Σ. είναι δυνατό να συζητηθούν και να ληφθούν αποφάσεις και για άλλα θέματα εκτός Η.Δ. που θα τεθούν από μέλη του ΣΠΜΕ τα οποία είναι σίγουρα πάρα πολλά και σημαντικά, που αφορούν είτε την καθημερινή άσκηση του επαγγέλματος είτε ευρύτερα ζητήματα. Στη Γ.Σ. έχουν δυνατότητα συμμετοχής και παρέμβασης όλα τα ενεργά μέλη του Συλλόγου και μπορούν να εγγραφούν την ίδια ημέρα και νέα μέλη (π.χ. νέοι απόφοιτοι σχολών πολ.μηχ.).


Η ΠΡ.Ε.Σ.Α. είναι μια νέα ανεξάρτητη συλλογικότητα πολιτικών μηχανικών με αριστερό πρόσημο, που δημιουργήθηκε πριν από τις προηγούμενες εκλογές του 2016 και κατάφερε να πάρει 1/15 έδρες στο ΔΣ του ΣΠΜΕ. Η μικρή εμπειρία από αυτή την περίοδο μας έδειξε πως παρά τις μικρές μας δυνάμεις, έχει μεγάλη σημασία η ενεργή παρέμβασή μας σε όλες τις διαδικασίες εντός του ΣΠΜΕ. Με την εκπροσώπησή μας στο ΔΣ διεκδικήσαμε ο ΣΠΜΕ να αποκτήσει μια φωνή που θα εκφράζει τα συμφέροντα των πληττόμενων μηχανικών. Στο blog μας θα βρείτε αναλυτικές ενημερώσεις από τις διαδικασίες του ΣΠΜΕ και από τις παρεμβάσεις της ΠΡΕΣΑ στο ΔΣ. Υπήρξαν αρκετές αποφάσεις του ΔΣ/ΣΠΜΕ που βασίστηκαν σε ψήφισματα που κατέθεσε η ΠΡΕΣΑ, αλλά και αρκετές τοποθετήσεις μας σε αντίθετη κατεύθυνση από αυτή του προεδρείου (ΔΚΜ-ΔΗΣΥΜ).


Όπως χαρακτηριστικά έχουμε αναφέρει στις προτάσεις μας για τη λειτουργία του συλλόγου και τη διεξαγωγή Γενικών Συνελεύσεων «θεωρούμε πως ο ΣΠΜΕ πρέπει να έχει έναν ανοιχτό χαρακτήρα στη λειτουργία του, με συμμετοχή των μελών του σε αμεσοδημοκρατικές διαδικασίες στις οποίες θα τίθενται όλα τα ζητήματα που απασχολούν τα μέλη του και θα παίρνονται αποφάσεις για άμεσες δράσεις σε όλα τα αμιγώς επαγγελματικά ή ευρύτερα κοινωνικά ζητήματα. Οι συζητήσεις σε επίπεδο μελών του ΔΣ δεν επαρκούν και είναι απαραίτητη η διεξαγωγή Γενικών Συνελεύσεων των μελών του συλλόγου.»


Εμείς στην ΠΡ.Ε.Σ.Α. καλούμε όλες/όλους τις/τους συναδέλφισσες/ους πολιτικούς μηχανικούς μέλη του Σ.Π.Μ.Ε. να στηρίξουν με την παρουσία και την ενεργή συμμετοχή τους τη Γενική Συνέλευση του Σ.Π.Μ.Ε. την Τετάρτη 29 Ιουνίου 2022 στην Αθήνα και ώρα 5.30 μ.μ. στo Αμφιθέατρο της Σχολής Πολιτικών Μηχανικών του Ε.Μ.Π. (στην πολυτεχνειούπολη Ζωγράφου).


ΠΡωτοβουλία Ενωτικής Συσπείρωσης Αριστεράς

Πολιτικών Μηχανικών



Ξανά από το σημείο μηδέν η Αύξηση Μετοχικού Κεφαλαίου της Attica Bank


Τι λέτε; από που θα βρει ξανά χρήματα η Τράπεζα "μας";

Ξανά από το σημείο μηδέν η Αύξηση Μετοχικού Κεφαλαίου της Attica Bank
27-06-2022 - Πηγή: insider.gr

Έναν συνεχή ανήφορο – με την προσδοκία να μην καταλήξει σε αδιέξοδο και γκρεμό – ανεβαίνει η Attica Bank, υλοποιώντας το πλάνο για την πλήρη εξυγίανσή της.

Το μονοπάτι για την δεύτερη αύξηση μετοχικού κεφαλαίου της Τράπεζας αποδεικνύεται εξαιρετικά δύσβατο, αφήνοντας όλα τα ενδεχόμενα ανοιχτά: τόσο για τη συμφωνία των μετόχων να καλύψουν ισότιμα την δεύτερη ΑΜΚ, όσο και για το ύψος του ποσού που θα απαιτήσει η δεύτερη κεφαλαιακή ενίσχυση και το εάν αυτό θα μπορέσει να καταβληθεί (επενδυθεί) υπό τις παρούσες συνθήκες στις αγορές.

Τα θέματα αυτά έρχονται άμεσα στο προσκήνιο ενόψει της γενικής συνέλευσης των μετόχων της Attica Bank στις 5 Ιουλίου (θα έχει προηγηθεί στις 29 Ιουνίου η ανακοίνωση των αποτελεσμάτων α΄ τριμήνου) και του rating για τις τιτλοποιήσεις της Τράπεζας που αναμένεται μέσα στο πρώτο δεκαπενθήμερο Ιουλίου από την DBRS.

Οι απαντήσεις που πρέπει να δοθούν στα δύο παραπάνω θέματα δεν έχουν την πολυτέλεια του χρόνου, καθώς, βάσει του σχεδιασμού που συμφωνήθηκε με την ολοκλήρωση της πρώτης ΑΜΚ τον περασμένο Δεκέμβριο, η νέα αύξηση κεφαλαίου πρέπει να υλοποιηθεί εντός τριμήνου από τη δημοσίευση των αποτελεσμάτων της χρήσης 2021. Με το δεδομένο αυτό, η νέα ΑΜΚ πρέπει να γίνει μέχρι τις 3 Αυγούστου.

Ωστόσο, τίποτα δεν προδιαγράφει την ομαλή πορεία σε αυτό το χρονικό ορόσημο, καθώς μεσολαβεί το «άνοιγμα του κουτιού της Πανδώρας», δηλαδή η αποκάλυψη της πραγματικής κεφαλαιακής τρύπας της Attica Bank. Αυτό θα γίνει με την αξιολόγηση, από την DBRS, των τιτλοποιήσεων που επιδιώκει να βάλει στον «Ηρακλή ΙΙ» η Attica Bank, προκειμένου να καθαρίσει πλήρως το χαρτοφυλάκιό της από τα κόκκινα δάνεια. Από την αξιόπιστη εκτίμηση του ύψους της αξίας των ομολόγων υψηλής εξοφλητικής σειράς των τιτλοποιήσεων Omega, Astir 1 και 2, και κατ’ επέκταση την αξιόπιστη επιμέτρηση του ύψους των επιπρόσθετων ζημιών απομείωσης που μπορεί να προκύψουν εφόσον η Τράπεζα συνεχίσει με αυτήν την στρατηγική διαχείρισης των τιτλοποιήσεων Omega, Astir 1 και 2, για τη λήψη της ελάχιστης απαιτούμενης πιστοληπτικής διαβάθμισης ΒΒ-, θα καταδειχθεί το πόσο βαθιά θα κληθούν να βάλουν οι μέτοχοι το χέρι στην τσέπη για την δεύτερη ΑΜΚ.

Δευτέρα 27 Ιουνίου 2022

ΕΦΚΑ: Αναδρομική παραγραφή οφειλών στη 10ετία για χιλιάδες ασφαλισμένους




ΕΦΚΑ: Αναδρομική παραγραφή οφειλών στη 10ετία για χιλιάδες ασφαλισμένους – Ποιοι κερδίζουν
26-06-2022 - Πηγή: imerisia.gr

Νομοθετική ρύθμιση «σκούπα» για την παραγραφή – με συγκεκριμένες προϋποθέσεις – ασφαλιστικών οφειλών που… χρονίζουν πέραν της 10ετίας ετοιμάζεται να φέρει στη Βουλή το υπουργείο Εργασίας.

Η ρύθμιση έρχεται σε εφαρμογή πρόσφατης απόφασης του ΣτΕ και αφορά χιλιάδες ασφαλισμένους οφειλέτες, κυρίως ελεύθερους επαγγελματίες, που θα αποκτήσουν την δυνατότητα να «διαγράψουν» ή καλύτερα να αδρανοποιήσουν παλαιές οφειλές τους προς τον ΕΦΚΑ, με συγκεκριμένες προϋποθέσεις, χάνοντας αντίστοιχα ασφαλιστικό χρόνο, κερδίζοντας όμως ασφαλιστική ενημερότητα.

Σύμφωνα με πληροφορίες της «Η» η νομοθετική διάταξη βρίσκεται υπό τελική επεξεργασία με στόχο να έρθει προς ψήφιση στη Βουλή ακόμη και πριν την έναρξη των θερινών τμημάτων, ώστε να ρυθμίσει οριζόντια και αναδρομικά το ζήτημα της παραγραφής ασφαλιστικών οφειλών στην 10ετία.
Ποιες οφειλές μπαίνουν στην άκρη

Όπως εξηγούν αρμόδιες πηγές στην «Η», η νέα οριζόντια δυνατότητα αδρανοποίησης ληξιπρόθεσμων οφειλών δεν θα δίνει αυτόματα τη δυνατότητα παραγραφής σε όλες τις οφειλές που ξεπερνούν την 10ετία, δηλαδή όλες τις οφειλές που εκκρεμούν από το 2012-2011 και πίσω.

Αντίθετα, η παραγραφή θα λειτουργεί πιο περίπλοκα.

Ειδικότερα στο φάσμα της παραγραφής μπαίνουν οφειλές που:δεν έχουν βεβαιωθεί εγκαίρως από το αρμόδιο ασφαλιστικό Ταμείο εντός 10ετίας ή/και
δεν έχουν ασκηθεί εγκαίρως διακοπτικά της παραγραφής μέτρα, όπως είναι τα αναγκαστικά μέτρα είσπραξης (πλειστηριασμοί κλπ).

Βασικό ζητούμενο είναι να έχει παρέλθει 10ετία πριν την βεβαίωση της οφειλής ή στη συνέχεια μέχρι την ενεργοποίηση των αναγκαστικών μέτρων. Η 10ετία παραγραφής ξαναρχίζει και μετρά μετά από κάθε διακοπτική κίνηση της Διοίκησης (βεβαίωση, αναγκαστικά μέτρα κλπ).

Για παράδειγμα :Οφειλή που δημιουργήθηκε το 2007
Δεν βεβαιώθηκε μέχρι το 2017 διότι στο μεταξύ είχε ψηφιστεί το 2016 ο νόμος Κατρούγκαλου που έβαζε τον πήχη της παραγραφής στην 20ετία
Η οφειλή παραγράφεται
Η βασική δεξαμενή της παραγραφής

Όπως εξηγούν στην «Η» αρμόδιες πηγές, η βασική δεξαμενή των οφειλών που θα παραγραφούν τώρα ανατρέχει στην περίοδο 2006 – 2011 με 2012. Σε εκείνες τις μισθολογικές περιόδους εντοπίζεται η πλειοψηφία των χρεών που τώρα θα παραγραφούν.

Με άλλα λόγια οφειλές που δημιουργήθηκαν για εργασία η οποία παρασχέθηκε την περίοδο 2006 – 2011 με 2012 είναι η βασική πηγή των οφειλών που θα οδηγηθούν τώρα σε παραγραφή.

Ειδικοί της κοινωνικής ασφάλισης εξηγούν πως αυτό συμβαίνει διότι για οφειλές από το 2006 η κρίσιμη 10ετία συμπληρώνονταν μετά το 2016, όταν και ψηφίστηκε ο νόμος Κατρούγκαλου, που έθεσε τον πήχη της παραγραφής για όλους στην 20ετία. ‘Έτσι υπάρχουν οφειλές που δεν βεβαιώθηκαν εγκαίρως, καθώς με το νόμο 4387/2016 υπήρχε χρόνος ώστε να βεβαιωθούν αργότερα χωρίς πρόβλημα. Αυτές οι οφειλές πέφτουν τώρα στην ενδιάμεση περίοδο, στην… μαύρη τρύπα της παραγραφής.

Οφειλές πριν το 2006 που ήταν προς παραγραφή, έχουν ήδη παραγραφεί με άλλους κανόνες, ενώ οφειλές μετά το 2011 – 2012 θα ρυθμιστούν τώρα με την νέα διάταξη.
Σβήνονται μόλις 250 εκ. ευρώ

Σε κάθε περίπτωση υπολογίζεται πως κατ αρχήν θα παραγραφούν οφειλές μόλις 250 εκ. ευρώ, σε ένα χαρτοφυλάκιο χρεών 42,8 δις. ευρώ σύμφωνα με τα στοιχεία Μαρτίου 2022 του Κέντρο Είσπραξης Ασφαλιστικών Οφειλών. Δηλαδή μόλις το 0,58% του συνόλου των χρεών που διαχειρίζεται το ΚΕΑΟ.

Τα χρέη προς παραγραφή είναι λίγα διότι στις περισσότερες περιπτώσεις έχουν κινηθεί οι υπηρεσίες του ΚΕΑΟ και τα αναγκαστικά μέτρα έχουν ληφθεί εγκαίρως χωρίς να έχει παρέλθει η κρίσιμη 10ετία. Επίσης στην περίπτωση των εργοδοτών ίσχυε 10ετής παραγραφή ήδη πριν το 2016.
Κυρίως σε επαγγελματίες τα προς παραγραφή χρέη

Γι αυτό, τα περισσότερα αμφισβητούμενα τώρα χρέη αφορούν ελεύθερους επαγγελματίες διότι γι αυτούς η παραγραφή ήταν στην 20ετία και πριν το 2016, ενώ, παλαιότερα, στις περισσότερες περιπτώσεις ο έλεγχος για τις οφειλές γίνονταν – επί της ουσίας – κατά την αίτηση της σύνταξης.
Αναδρομική η νέα ρύθμιση

Η νέα ρύθμιση θα ανατρέχει αναδρομικά στο 2016, όταν και ψηφίστηκε ο νόμος Κατρούγκαλου που έθεσε τον πήχη της παραγραφής για όλους στην 20ετία, κατά το πρότυπο των ελευθέρων επαγγελματιών. Στόχος είναι να ρυθμιστεί το θέμα της παραγραφής αναδρομικά για όλους στην 10ετία.

Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, η ρύθμιση θα καταλάβει όλα τα χρέη που δεν ήταν παραγεγραμμένα από το 2016 και μετά, χρέη δηλαδή που ήρθαν από τα πρώην ταμεία στον ΕΦΚΑ το 2016.

Μέχρι το 2016 για τους εργοδότες (πρ. ΙΚΑ) ίσχυε η 10ετής παραγραφή οφειλών (10ετία για να βεβαιωθεί το χρέος συν μια 10ετία για να ληφθούν αναγκαστικά μέτρα). Αντίθετα για τους ελεύθερους επαγγελματίες η παραγραφή ήταν στην 20ετία. Γι αυτό και τεκμαίρεται πως η πλειοψηφία των «ωφελούμενων» από τη νέα ρύθμιση θα είναι ελεύθεροι επαγγελματίες.
Αν θέλεις τον ασφαλιστικό χρόνο, πληρώνεις

Οι ελεύθεροι επαγγελματίες θα πρέπει- πιθανότατα – να αιτηθούν την παραγραφή των οφειλών τους, να υποβάλλουν ένσταση παραγραφής. Τα παλιά χρεή δεν θα διαγράφονται αλλά θα αδρανοποιούνται. Ο επαγγελματίας θα μπορεί να λάβει ενημερότητα και σύνταξη, αλλά χωρίς τον ασφαλιστικό χρόνο που αντιστοιχεί στα χρόνια των παραγεγραμμένων οφειλών.

Εφόσον επιθυμεί να προσμετρήσει στην σύνταξή του τον ασφαλιστικό χρόνο των επίμαχων οφειλών θα μπορεί να τα πληρώσει και να τα… επαναφέρει στην καρτέλα του.

Πλέον η παραγραφή οφειλών θα είναι για όλους στην 10ετία. Το νέο χρονικό όριο της παραγραφής μετράει από το έτος εντός του οποίου παρασχέθηκε η εργασία και διαρκεί 10 χρόνια.