Παρασκευή 15 Απριλίου 2022

Ανακοίνωση της Ενωτικής Αγωνιστικής Συσπείρωσης ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ


Όπως ήταν αναμενόμενο ξεκίνησε η προεκλογική περίοδος. Και ξεκίνησε δυστυχώς με το γνωστό παλαιοκομματικό τρόπο: καταγγελίες, υπονοούμενα, ανακρίβειες. Κανονικά κάθε παράταξη και κάθε εκλεγμένος στα όργανα θα έπρεπε να αφήσει να μιλήσουν τα έργα και η δράση του, αλλά από την άλλη μεριά δεν είναι και σωστό να αφήνονται ασχολίαστα τα αναφερόμενα στην ανακοίνωση της ΕΔΑΚ που αναρτήθηκε πρόσφατα.

Υπενθυμίζουμε λοιπόν στους συναδέλφους της ΕΔΑΚ ότι το ανώτερο όργανο της Ομοσπονδίας, το Γενικό Συμβούλιο στις 3/12/2021 κατόπιν ομόφωνης εισήγησης του ΔΣ, στο οποίο η ΕΔΑΚ συμμετείχε, αποφάσισε ομόφωνα επίσης ότι θα αντισταθεί στην εφαρμογή του Νόμου Χατζηδάκη για τα Σωματεία σεβόμενοι τα καταστατικά μας και τις προβλέψεις αυτών. Εδώ είναι η εισήγηση με τις αποφάσεις στην τελευταία σελίδα: https://www.emdydas.gr/images/stories/news/2020/2.12.21_gen_symv_12_2021_8650.pdf και εδώ ολόκληρη η συνεδρίαση https://www.youtube.com/watch?v=-DcoK0fWbqc

Για αυτό άλλωστε και η έκπληξή μας με το ύφος και τα αναφερόμενα στην ανακοίνωση της! Αλλά είπαμε, ξεκίνησε η προεκλογική περίοδος!

Άλλωστε αντίστοιχες αποφάσεις έχουν πάρει πλήθος Σωματείων και Ομοσπονδιών καθώς και η ΑΔΕΔΥ. Οι εκπαιδευτικοί Α' βάθμιας (ΔΟΕ), και Β' βάθμιας (ΟΛΜΕ), οι γιατροί (ΟΕΝΓΕ), οι Περιφέρειες (ΟΣΥΑΠΕ), οι Δήμοι (ΠΟΕ ΟΤΑ) και πλήθος ακόμα Σωματείων πραγματοποιούν κανονικά δια ζώσης εκλογές και Συνέδρια. Ηλεκτρονικές εκλογές πραγματοποιούν άλλου τύπου Σύλλογοι, αλλά όχι Σωματεία, όπου η ψήφος αποτελεί ευαίσθητο προσωπικό δεδομένο πολιτικού-συνδικαλιστικού χαρακτήρα που δε μπορεί να γίνεται αντικείμενο επεξεργασίας από αμφίβολες διαδικασίες και συστήματα. Εξάλλου δεν σκοπεύουμε να ακυρώσουμε τη ζωντανή επικοινωνία με τα μέλη μας με τις συνελεύσεις, τις περιοδείες, τα Γενικά Συμβούλια, τα Συνέδρια και τις εκλογές, κόντρα στις προβλέψεις του καταστατικού μας, επειδή η κυβέρνηση θέλει να επέμβει στα εσωτερικά των Σωματείων. Γιατί οι «ηλεκτρονικές εκλογές» σημαίνουν να ψηφίζεις από τη δουλειά με τα τεχνολογικά μέσα (υπολογιστές, δίκτυο, email) της Υπηρεσίας, σε κοινή θέα, με αμφισβητούμενα συστήματα και υπό το άγρυπνο βλέμμα των πολιτικών προϊσταμένων τους ή όποιων άλλων θέλουν να επηρεάσουν τη διαδικασία. Στις δια ζώσης εκλογές η παρουσία της Εφορευτικής Επιτροπής και των Δικαστικών Αντιπροσώπων διασφαλίζει τη μυστικότητα της ψήφου και την άσκηση της ελεύθερης και αβίαστης εκδήλωσης της βούλησής του ψηφοφόρου, γεγονός που δε μπορεί να διασφαλίσει η υπάρχουσα ηλεκτρονική διαδικασία.

Αντίστοιχη απόφαση έχει πάρει και το ΔΣ της ΕΜΔΥΔΑΣ Αττικής, αλλά και οι υπόλοιπες Πρωτοβάθμιες Ενώσεις όπου και πραγματοποιούν δια ζώσης όλες τις μέχρι τώρα εκλογικές τους διαδικασίες.

Και ερχόμαστε στην ουσία. Ότι η παράταξη της ΕΔΑΚ δια της ανακοίνωσης αυτής επιλέγει να γίνει η επισπεύδουσα της εφαρμογής του Νόμου Χατζηδάκη της κυβέρνησης της ΝΔ στα Σωματεία, κόντρα στις αποφάσεις του συνόλου του συνδικαλιστικού κινήματος. Ας το πουν τουλάχιστον καθαρά και να μην κρύβονται πίσω από ανακρίβειες. Και αν θέλουν τόσο πολύ να τον εφαρμόσουν, να ζητήσουν να εφαρμοστούν όλες οι διατάξεις του. Δηλαδή να περιορίσουμε τα μέλη του ΔΣ από 15 σε 11 στην ΠΟ, να μην προκηρύσσουμε Απεργίες – Αποχές, παρά μόνο μετά από 3 μήνες και με προσωπικό ασφαλείας, να αυτολογοκριθούμε, μέχρι ακυρώσεως. Δεν είναι ούτε ο πρώτος, ούτε ο τελευταίος Νόμος που το κίνημα των εργαζομένων στη χώρα μας αλλά και διεθνώς θα ανατρέψει. Αρκεί να μην κυριαρχήσουν οι δουλοπρεπείς της εκάστοτε εξουσίας.

Και μάλιστα έφτασαν στο πρωτοφανές για την ιστορία της ΕΜΔΥΔΑΣ να συμμετάσχουν με εκπρόσωπο τους σε διαδικτυακή συνάντηση της ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ και της ΟΛΜΕ με τον Πρόεδρο της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα και να υποστηρίζουν όχι τις θέσεις της Ομοσπονδίας και του Σωματείου, αλλά τις αντίθετες προσωπικές τους!!! Θέσεις που και η ΕΔΑΚ ομόφωνα είχε ψηφίσει στο ΔΣ και το ΓΣ της ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ. Θέσεις που με πολύ τεκμηριωμένο τρόπο καταθέσαμε με αναφορά μας στην ΑΠΔΠΧ https://www.emdydas.gr/images/stories/news/21.3.2022_anafora_apdph_8744.pdf

Τώρα για το ποι-ες/οι θέλουν «μια μικρή ΕΜΔΥΔΑΣ, μια ΕΜΔΥΔΑΣ των λίγων, κολλημένη σε αντιλήψεις και πρακτικές παλαιότερων ετών» μιλάνε τα ίδια τα γεγονότα.
  • Τα εγγεγραμμένα μέλη και οι ψηφίσαντες και στις 19 Α βάθμιες Ενώσεις έχουν αυξηθεί σημαντικά τα τελευταία πέντε έτη παρά τις αποχωρήσεις πολλών συναδελφ-ισσών/ων.
  • Οι συνελεύσεις σε όλες τις Α'Βάθμιες πραγματοποιούνται με μεγάλη προσέλευση και εντός των ορίων απαρτίας
  • Οι ανακοινώσεις έχουν πολλαπλασιαστεί για πληθώρα ζητημάτων
  • Η επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας της ΠΟ, emdydas.gr έχει εκτοξευτεί
  • Δημιουργήθηκε κανάλι της ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ στο Youtube με δεκάδες χιλιάδες προβολές
  • Εγκαινιάστηκε η μαζική αποστολή email σε όλ-ες/ους τους συναδέλφ-ισσες/ους με περιοδικό τρόπο
  • Διοργανώθηκαν διαδικτυακά σεμινάρια με χιλιάδες συμμετέχ-ουσες/οντες
  • Έγινε ηλεκτρονική δημοσκόπηση με 2500 συμμετοχές (την οποία η ΕΔΑΚ καταψήφισε στο ΔΣ με αντίστροφα επιχειρήματα από αυτά που χρησιμοποιεί σήμερα)
  • Έγιναν δεκάδες διαδικτυακές συσκέψεις με Υπηρεσίες, Συναδέλφ-ισσες/ους, Γενικά Συμβούλια εν μέσω lock down
  • Η συμμετοχή στις κινητοποιήσεις με τη μορφή της Απεργίας-Αποχής τόσο για τα έργα το 2020-2021 όσο και για τις ΥΔΟΜ είχαν πολύ ικανοποιητική συμμετοχή παρά τους περιορισμούς της πανδημίας

Τέλος, όσον αφορά το χώρο των παρατάξεων, αποφασίσθηκε από το ΔΣ και ζητήθηκε να σταλεί κάποια ανακοίνωση ώστε να αναρτηθεί. Η πρώτη που στάλθηκε είναι η εν λόγω καταγγελία η οποία και αναρτήθηκε.

Η δύναμη της ΕΜΔΥΔΑΣ μέχρι σήμερα ήταν η ενωτική λειτουργία της για την οποία έχουμε παλέψει πάρα πολύ μέχρι σήμερα κάνοντας πλήθος υποχωρήσεων, σε πάρα πολλά θέματα, ώστε να εκφράζεται μια κοινή συνισταμένη. Ελπίζουμε η ατυχής αυτή ανακοίνωση να εντάσσεται απλά σε έναν προεκλογικού χαρακτήρα διαγκωνισμό και όχι σε μια συνολική αλλαγή κατεύθυνσης. Και η διαπάλη να περιστραφεί γύρω από τα πραγματικά προβλήματα των συναδελφ-ισσών/ων. Εκεί που φαίνεται το τι έχει να πει αλλά και να πράξει η/ο καθε-μια/νας.

Ενωτική Αγωνιστική Συσπείρωση ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ

14/4/2021

Πέμπτη 14 Απριλίου 2022

Στους «πρωταθλητές» της υπερβάλλουσας θνητότητας τον Φεβρουάριο η Ελλάδα

Στους «πρωταθλητές» της υπερβάλλουσας θνητότητας τον Φεβρουάριο η Ελλάδα
efsyn.gr

Στις τρεις χώρες με τα υψηλότερα ποσοστά υπερβάλλουσας θνητότητας λόγω και της πανδημίας είναι η Ελλάδα, μαζί με τη Βουλγαρία και τη Ρουμανία, σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat για τον Φεβρουάριο. Την ίδια ώρα στο σύνολο της Ε.Ε. η υπερβάλλουσα θνητότητα είναι σχετικά σταθερή, στο 7% και μέσα στο 2022 παρουσιάζει σταθερή μείωση.

Όπως αναφέρεται στην ιστοσελίδα της ευρωπαϊκής στατιστικής υπηρεσίας -η οποία βασίζεται στα στοιχεία των εθνικών αρχών των κρατών μελών- το κύμα της υπερβάλλουσας θνητότητας στο σύνολο της Ε.Ε. το φθινόπωρο του 2021 έφτασε στην κορύφωσή του, με ανώτατο όριο +26% τον Νοέμβριο και +23% τον Δεκέμβριο. Τον Ιανουάριο και τον Φεβρουάριο του 2022 σημειώνεται σαφής μείωση με σταθερό ποσοστό +7%.

Ωστόσο, όσον αφορά τα κράτη-μέλη της Ε.Ε. ο δείκτης αυτός, που περιγράφει την αύξηση του αριθμού των θανάτων σε σχέση με αυτούς που παρατηρούνται στις λεγόμενες «κανονικές συνθήκες», χωρίς πανδημία ή άλλη κρίση, ποικίλλει.

Τον Φεβρουάριο η Βουλγαρία κατέγραψε +44% σε θανάτους (24,8% τον Ιανουάριο και, ενδεικτικά, 88% τον Νοέμβριο του 2021 (μήνας κορύφωσης των θανάτων), η Ρουμανία +28%, έναντι 2,4% τον Ιανουάριο (110% τον Νοέμβριο ), η Ελλάδα +24,9%, έναντι 20,3% τον Ιανουάριο (31,3% τον Νοέμβριο), η Κύπρος +23% (22% τον Ιανουάριο και 21,7% τον Νοέμβριο) και η Κροατία +22,1% (έναντι 18,2% και 60,4%).

Τετάρτη 13 Απριλίου 2022

Δώδεκα ερωτήσεις – απαντήσεις για την ενεργειακή κρίση

Δώδεκα ερωτήσεις – απαντήσεις για την ενεργειακή κρίση

Μια κινηματική προσέγγιση από το Πανελλαδικό Δίκτυο συλλογικοτήτων για την ενέργεια

Εδώ και μεγάλο χρονικό διάστημα, ίσως τα τελευταία δύο χρόνια, βρίσκεται σε εξέλιξη μια «ενεργειακή κρίση», με όποιο τρόπο κι αν την αντιλαμβάνεται κανείς. Οι προβληματισμοί και οι αναλύσεις για τα θέματα της επάρκειας των διαθέσιμων ενεργειακών, αλλά και η εκτόξευση των τιμών των προϊόντων ενέργειας σε δυσθεώρητα ύψη βρίσκονται στο επίκεντρο του δημόσιου διαλόγου. Μόνο που σε αυτόν το «διάλογο» κυριαρχούν οι θέσεις και οι προσεγγίσεις των θεσμικών και συστημικών παραγόντων, ιδιαίτερα αυτών που καθορίζουν τις εξελίξεις στην πλήρως απελευθερωμένη αγορά ενέργειας, με αποτέλεσμα να αποκρύπτονται ή να συσκοτίζονται βασικές πτυχές του προβλήματος.

Η ανάγκη για τη διατύπωση ενός αντίλογου, από την πλευρά πολιτών και συλλογικοτήτων που ασχολούνται -στο κινηματικό επίπεδο- με τα ζητήματα της ενέργειας είναι επιτακτική. Ανταποκρινόμενο σε αυτήν την ανάγκη το Πανελλαδικό Δίκτυο συλλογικοτήτων για την ενέργεια καταθέτει στο δημόσιο διάλογο τη δική του οπτική και ερμηνεία των εξελίξεων, ελπίζοντας να καλύψει σημαντικά κενά ενημέρωσης και να ενεργοποιήσει ευρύτερες κινηματικές παρεμβάσεις.

Το κείμενο που δημοσιοποιείται, έχει τη μορφή δώδεκα ερωτήσεων – απαντήσεων, στα πιο σημαντικά, κατά τη γνώμη του Δικτύου, ζητήματα που απασχολούν τους πολίτες και βρίσκεται αναρτημένο στον παρακάτω σύνδεσμο:

Κατάθεση Αίτησης Ακυρώσεως στο ΣτΕ της ΚΥΑ με θέμα «Παρακολούθηση και επίβλεψη μελετών κάτω των ορίων από ιδιώτες Ελεγκτές Μηχανικούς»

 


Κατάθεση Αίτησης Ακυρώσεως στο ΣτΕ της ΚΥΑ με θέμα «Παρακολούθηση και επίβλεψη μελετών κάτω των ορίων από ιδιώτες Ελεγκτές Μηχανικούς»

Συνάδελφοι/σες

Ενημερώνουμε ότι η Ομοσπονδία μας ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ κατέθεσε στο Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ) Αίτηση Ακυρώσεως της με αριθμό 34887/7-02-2022 Κοινής Υπουργικής Απόφασης με θέμα «Παρακολούθηση και επίβλεψη μελετών κάτω των ορίων από ιδιώτες Ελεγκτές Μηχανικούς», η οποία δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ τ. Β΄/557/10-02- 2022.

Η προσβαλλόμενη απόφαση, η οποία εκδόθηκε κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 183 Α του ν. 4412/2016 (το οποίο προστέθηκε στο νόμο αυτό με το άρθρο 90 του ν. 4782/2021) και με την οποία προβλέπεται α) η δημιουργία 2 Μητρώου ιδιωτών Ελεγκτών Μηχανικών για την ανάθεση σε αυτούς της επίβλεψης των δημοσίων συμβάσεων εκπόνησης μελετών αλλά και β) ο τρόπος σύναψης και το περιεχόμενο των συμβάσεων απασχόλησής τους με τις αναθέτουσες αρχές, η αμοιβή τους, οι ασυμβίβαστες ιδιότητές τους κλπ, αντίκειται στο άρθρο 43 του Συντάγματος καθώς κείται εκτός των ορίων που θέτει η νομοθετική εξουσιοδότηση. Αντίκειται επίσης στα άρθρα 1 παρ. 3, 26 παρ. 2 και 103 παρ. 1 του Συντάγματος, στις αρχές του Κράτους Δικαίου, της αξιοκρατίας, της διαφάνειας, της αμεροληψίας και της οικονομικότητας.

Καταστρατηγείται η καίριας σημασίας για το δημοσιοϋπαλληλικό δίκαιο αρχή της αξιοκρατίας, αφού όπως προαναφέρθηκε και προκύπτει αναμφίβολα από την προσβαλλόμενη ΚΥΑ, μόνη προϋπόθεση για να εγγραφεί ένας ιδιώτης Μηχανικός στο οικείο Μητρώο διαπιστευμένων ελεγκτών Μηχανικών αποτελεί απλά και μόνο η κατοχή πτυχίου, η οποία και αρκεί ώστε να τού ανατεθεί η επίβλεψη των συμβάσεων στις οποίες εφαρμόζεται η προσβαλλόμενη, ενώ η σύμβαση καταρτίζεται υποχρεωτικά μετά τη διεξαγωγή της διαδικασίας της κλήρωσης που περιγράφεται στο άρθρο 5 της προσβαλλόμενης, χωρίς την με οποιοδήποτε τρόπο επιλογή του Μηχανικού με αξιοκρατικά κριτήρια ή την μεσολάβηση καθ’ οιονδήποτε τρόπο της μόνης αρμόδιας για την πρόσληψη προσωπικού στο Δημόσιο ανεξάρτητης αρχής, του ΑΣΕΠ.

Με τις ρυθμίσεις της εισάγεται, κατά προφανή παράβαση του άρθρου 103 του Συντάγματος, νέα, πέραν των περιοριστικά αναφερόμενων στο ως άνω άρθρο του Συντάγματος, μορφή απασχόλησης στο Δημόσιο και μάλιστα προκειμένου να καλυφθούν πάγιες και διαρκείς ανάγκες της Δημόσιας Διοίκησης (όπως είναι πέραν πάσης αμφιβολίας οι αρμοδιότητες των τεχνικών υπηρεσιών και η επίβλεψη εκπόνησης δημοσίων συμβάσεων μελετών), χωρίς να πληρούται καμία από τις θεμελιώδεις αρχές που θεσπίζονται με το άρθρο 103 του Συντάγματος και διέπουν αναμφίβολα την πρόσληψη και νόμιμη απασχόληση στο Δημόσιο και στους ΟΤΑ α και β βαθμού. Λαμβάνει μάλιστα χώρα σε κάθε περίπτωση δημόσιας σύμβασης μελετών, χωρίς να απαιτείται η επίκληση ειδικών ή εξαιρετικών λόγων που να δικαιολογούν την, κατ’ εξαίρεση του Συντάγματος, ανάθεση σε ειδικό επιστημονικό προσωπικό δευτερευουσών αρμοδιοτήτων.

Η προσβαλλόμενη ΚΥΑ αντίκειται στη δημοκρατική αρχή και στην ασφάλεια δικαίου, καθώς αναθέτει σε ιδιώτες την άσκηση διοικητικού έργου, χωρίς να εξειδικεύουν επακριβώς τις αρμοδιότητές τους, αλλά ούτε και τις υποχρεώσεις και αρμοδιότητες των διοικητικών αρχών (οι οποίες μπορούν και να συμπίπτουν και να ταυτίζονται ή να ασκούνται και παράλληλα), χωρίς να αποσαφηνίζει, όπως απαιτεί η αρχή της νομιμότητας, το μέγεθος της κρατικής εποπτείας επί των πράξεων ή παραλείψεων των ιδιωτών ελεγκτών.

Η ΚΥΑ προβλέπει ότι ιδιώτες Επιβλέποντες του μητρώου ορίζονται για την επίβλεψη κάθε δημόσιας σύμβασης μελετών (του πεδίου εφαρμογής της προσβαλλόμενης) χωρίς να απαιτείται να συντρέχουν ειδικές περιστάσεις που δικαιολογούν την ανάθεση των αρμοδιοτήτων αυτών σε αλλότρια πρόσωπα από εκείνα που νόμιμα στελεχώνουν τις σχετικές δημόσιες τεχνικές υπηρεσίες. Άλλωστε δεν πρόκειται για δευτερεύουσες εργασίες ούτε για καθήκοντα που απαιτούν εξειδικευμένες γνώσεις που ενδεχομένως δεν καλύπτει το υπηρετούν προσωπικό δημοσίου δικαίου της αναθέτουσας αρχής, αλλά για το ίδιο το αντικείμενο των τεχνικών υπηρεσιών, για την άσκηση του οποίου από ιδιώτη αρκεί η κατοχή αντίστοιχου πτυχίου (ενώ οι δημόσιοι υπάλληλοι εξ ορισμού διαθέτουν τουλάχιστον αυτά τα προσόντα, αν όχι και περισσότερα προσόντα αφού η συμμετοχή τους σε διαγωνισμό πρόσληψης προϋποθέτει την κατοχή πτυχίου, ως το ελάχιστο απαιτούμενο προσόν, ενώ ο διορισμός τους για λάβει χώρα απαιτεί την κάλυψη και περισσότερων προσόντων ώστε να συνεπάγεται η επιτυχής συμμετοχή τους) παρότι θα αμειφθεί υψηλότερα βάσει των προβλεπόμενων στο άρθρο 14 της προσβαλλόμενης.

Με την ΚΥΑ τέλος, δεν καθορίστηκαν μόνο οι «διαδικασίες ελέγχου, διαπίστευσης και τήρησης του μητρώου «ελεγκτών μηχανικών» αλλά θεσπίστηκαν και άλλες ρυθμίσεις αφορώσες σε ζητήματα καθορισμού αμοιβής, ασυμβίβαστων ιδιοτήτων κ.α., ζητήματα τα οποία ουδόλως περιλαμβάνονται στην κατά το χρόνο δημοσίευσης της προσβαλλόμενης εξουσιοδοτική διάταξη. Τα ανωτέρω, άλλωστε, διέγνωσε και η Ενιαία Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων, κατά την παροχή σύμφωνης γνώμης.

Αντίστοιχη Αίτηση Ακυρώσεως θα κατατεθεί και για την αντίστοιχη ΚΥΑ «Παρακολούθηση και επίβλεψη Έργων κάτω των ορίων από ιδιώτες Ελεγκτές Μηχανικούς», σε συνεργασία με τις Ομοσπονδίες που από κοινού διοργανώσαμε την Απεργία - Αποχή το 2020-2021. Θα ενημερώσουμε για την εξέλιξη της υπόθεσης.

Ηλεκτρονικές εκλογές: Ο Χατζηδάκης αγνόησε την Αρχή Προστασίας Δεδομένων και νομοθέτησε κατά το δοκούν

Ηλεκτρονικές εκλογές: Ο Χατζηδάκης αγνόησε την Αρχή Προστασίας Δεδομένων και νομοθέτησε κατά το δοκούν
Κωστής Χατζηδάκης INTIME NEWS

Καμία επαφή με την Αρχή Προστασίας Δεδομένων δεν έκανε ο Κωστής Χατζηδάκης πριν νομοθετήσει για τις ηλεκτρονικές εκλογές στα συνδικαλιστικά σωματεία. Εκθετος ο Υπουργός Εργασίας.

news24711 Απριλίου 2022 19:05

Είδηση και μάλιστα πρώτου μεγέθους έβγαλε η διαδικτυακή συνάντηση που είχαν τη Δευτέρα μέλη της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα (με επικεφαλής τον πρόεδρο, Κωνσταντίνο Μενουδάκο) με αντιπροσωπείες της ΟΛΜΕ και της ΕΜΔΥΔΑΣ οι οποίες έχουν καταθέσει αναφορά για το νόμο 4808 του 2021 για τις ηλεκτρονικές εκλογές.

Από την πλευρά της Αρχής λοιπόν υπήρξε η παραδοχή ότι ο Κωστής Χατζηδάκης δεν απευθύνθηκε, ως όφειλε, στην ΑΠΔΠΧ για να λάβει γνωμοδότηση σε θέματα που άπτονται τη διαχείριση των προσωπικών δεδομένων των συμμετεχόντων στις εκλογές και την εφαρμογή του σχετικού νόμου.

Το ζήτημα έχει μία απολύτως ουσιαστική αλλά και μία βαθύτερα πολιτική διάσταση. Σε ότι αφορά την πρώτη, είναι απορίας άξιον γιατί το Υπουργείο Εργασίας δεν ζήτησε την γνωμοδότηση της Αρχής για θέμα που άπτεται των προσωπικών δεδομένων των χρηστών και ενώ κατά καιρούς έχουν διατυπωθεί διάφορες ενστάσεις για το σύστημα Ζευς το οποίο παραχώρησε το Υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής για τη διενέργεια των εκλογών.

Αναφορικά με την πολιτική διάσταση, για μία ακόμη φορά οι "φιλελεύθερες" μάσκες της κυβέρνησης έπεσαν. Ο κ. Χατζηδάκης ο οποίος υποτίθεται ως γνήσιος φιλελεύθερος ομνύει στις Ανεξάρτητες Αρχές, εν προκειμένω έγραψε την ΑΠΔΠΧ στα παλαιότερα των υποδημάτων του σε μία εμφανή προσπάθεια να νομοθετήσει γρήγορα και, όπως αποδείχθηκε, βιαστικά.

Η Αρχή, ως οφείλει, θα καλέσει τον Υπουργό για τη σχετική διαβούλευση (αφού ο ίδιος ο κ. Χατζηδάκης δεν το έπραξε). Και δεν αποκλείεται, τουναντίον είναι πλέον πολύ πιθανό, η εφαρμογή του νόμου, στη διάταξη που έχει να κάνει με τις ηλεκτρονικές εκλογές, να καθυστερήσει με ότι αυτό συνεπάγεται και για την κυβερνητική αξιοπιστία.

Κατά τη διάρκεια της επαφής της Δευτέρας μεταξύ Αρχής, ΟΛΜΕ και ΕΜΔΥΔΑΣ, τέθηκε επί τάπητος και το πολύ σοβαρό ζήτημα της δυνατότητας που "παρέχει" το σύστημα Ζεύς σε χρήστη να ψηφίζει πολλές φορές ακυρώνοντας τις προηγούμενες ψήφους του.

Τρίτη 12 Απριλίου 2022

Πρωτοβουλία_Δημόσιο_νερό: Συνέντευξη Τύπου | Τετάρτη 13 Απριλίου, 6.30μμ.

Πρωτοβουλία_Δημόσιο_νερό: Συνέντευξη Τύπου | Τετάρτη 13 Απριλίου, 6.30μμ.

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΣΕ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΥΠΟΥ
Η Πρωτοβουλία για τη Διασφάλιση της Δημόσιας Διαχείρισης του Νερού
σας προσκαλεί σε Συνέντευξη Τύπου που θα πραγματοποιηθεί
την Τετάρτη 13 Απριλίου 2022 στις 6:30 το απόγευμα
στο Πνευματικό Κέντρο του Δήμου Αθήνας (Ακαδημίας 50)

Στη Συνέντευξη Τύπου θα γίνει η παρουσίαση της Πρωτοβουλίας, η οποία δημιουργήθηκε με σκοπό την αποτροπή της ιδιωτικοποίησης του νερού και των υπηρεσιών ύδρευσης και αποχέτευσης, όπως επίσης την προστασία της ενιαίας διαχείρισης του κύκλου του νερού από την εμπορευματοποίησή του.

Οι 64 φορείς που συμμετέχουν – μέχρι σήμερα – στην Πρωτοβουλία, μεταξύ των οποίων ΑΔΕΔΥ, ΠΟΘΑ, Σωματεία της ΕΥΔΑΠ (Μηχανικών, Επιστημονικού Προσωπικού, Αποχέτευσης), Σωματείο Εργαζομένων ΕΥΑΘ, ΕΛΜΕ, επιδιώκουν την όσο το δυνατόν μεγαλύτερη συμμετοχή φορέων, παρατάξεων και οργανώσεων Τοπικής Αυτοδιοίκησης, συνδικαλιστικών, περιβαλλοντικών, καταναλωτικών και λοιπών κινήσεων πολιτών, την στήριξη της Εκκλησίας, και όλους τους πολίτες που συνειδητοποιούν ότι το νερό είναι ζωτικό ανθρώπινο δικαίωμα.

Άμεσος στόχος μας η αποτροπή της ιδιωτικοποίησης του Υδροδοτικού Συστήματος της Αττικής (ΕΥΣ) και η στήριξη της προσφυγής των εργαζομένων της ΕΥΔΑΠ στο ΣτΕ που έχει προγραμματιστεί να συζητηθεί στις 10 Μαΐου 2022.

Η ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΤΗΣ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑΣ
ΤΗΛ. ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ: 210 8235650



Πηγή: sekes-eydap.gr

Δέκα χρόνια εφαρμογής του Νέου Οικοδομικού Κανονισμού (ΝΟΚ)



Ηλίας Παπαγεωργίου - 08/04/2022

Τον Απρίλιο του 2022, ο ΝΟΚ (Νέος Οικοδομικός Κανονισμός) [i] κλείνει δέκα χρόνια ισχύος. Έχει ήδη τροποποιηθεί με αρκετές αναθεωρήσεις και έχει πλαισιωθεί από έναν τεράστιο όγκο συναφών νόμων. Θεσμοθετήθηκε στην εποχή της κρίσης, και στα πρώτα χρόνια δεν ήταν εμφανές το αποτύπωμά του στο περιβάλλον, καθώς τα κτίρια που κατασκευάζονταν ήταν λιγοστά. Σιγά σιγά όμως αρχίζουν να εμφανίζονται νεοανεγειρόμενα κτίρια, που σχεδιάστηκαν ακολουθώντας τις διατάξεις του.

Στο παρόν κείμενο επιχειρείται μια αποτίμηση των χαρακτηριστικών του ΝΟΚ, εστιάζοντας σε δύο κομβικά ζητήματα: Στην αντίφαση ανάμεσα στην πρόθεση για εξοικονόμηση ενέργειας και την υποβάθμιση του οικιστικού περιβάλλοντος, και στην ασάφεια και διαρκή μεταβολή και περιπτωσιολογία πολλών από τις διατάξεις του.

Η εξοικονόμηση ενέργειας ως πρόσχημα για την υποβάθμιση του οικιστικού περιβάλλοντος
Ο ΝΟΚ χαρακτηρίζεται από αντιφάσεις ανάμεσα σε σαφώς διατυπωμένες προθέσεις και στην εφαρμογή τους. Σύμφωνα με την αιτιολογική έκθεση του Υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, ο νόμος ενσωματώνει «περιβαλλοντικά κριτήρια και πράσινες παραμέτρους» στη δόμηση, με στόχο τον περιορισμό των ρύπων και την εξοικονόμηση ενέργειας στα κτίρια. Έχει δηλαδή μια οικολογική κατεύθυνση που μεριμνά για το περιβάλλον. Στόχος του είναι να δώσει “κίνητρα” για την κατασκευή κτιρίων που εξοικονομούν ενέργεια και ενσωματώνουν βιοκλιματικά στοιχεία στον σχεδιασμό τους. Είναι όμως τα πράγματα όντως έτσι;

Πράγματι, μπορεί να θεωρηθεί οικολογικό και φιλικό στο περιβάλλον ένα κτίριο που περιορίζει την ενεργειακή κατανάλωση και συνεπώς τα αίτια που συμβάλλουν στην Κλιματική Αλλαγή. Η έννοια του “περιβάλλοντος”, όμως, δεν είναι μόνο αφαιρετικά «πλανητική», αλλά συνδέεται με κάτι πολύ πιο εύληπτο και χειροπιαστό: το άμεσο “περιβάλλον”, τον χώρο γύρω από το κτίριο, τον χώρο ανάμεσα στα κτίρια, τον αέρα, τον ήλιο, τον θόρυβο και την επιβάρυνση των ζωών όσων ζουν κοντά σε αυτό. Με άλλα λόγια, ένα κτίριο σέβεται το περιβάλλον του όχι μόνο όταν ενσωματώνει καινοτόμες τεχνολογίες που περιορίζουν την κατανάλωση ενέργειας, αλλά όταν δεν συνιστά βάρος στον περίγυρό του με συνέπειες που θα παρουσιαστούν στη συνέχεια. Αυτές οι παράμετροι, όχι απλώς αγνοούνται από τον ΝΟΚ, αλλά και υποβαθμίζονται.

Δευτέρα 11 Απριλίου 2022

Ειρηνοδικείο Αμαρουσίου: Δικαίωση για την αποζημίωση άρθρου 55 του Π.Δ. 410/88 σε ΙΔΑΧ Μηχανικούς

Ειρηνοδικείο Αμαρουσίου: Δικαίωση για την αποζημίωση άρθρου 55 του Π.Δ. 410/88 σε ΙΔΑΧ Μηχανικούς


ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ

Συνάδελφοι/σες

Ενημερώνουμε ότι εκδόθηκε Απόφαση (29/2002) του Ειρηνοδικείου Μαρουσίου με την οποία δικαιώνεται συνάδελφος μας ως προς τη διεκδίκηση της αποζημίωσης του άρθρου 55 του Π.Δ. 410/88 κατά την αποχώρηση από την Υπηρεσία.

Η θετική αυτή απόφαση, έρχεται σε συνέχεια της 187/2020 Γνωμοδότησης του ΝΣΚ για την καταβολή αποζημίωσης απόλυσης Μηχανικών ΙΔΑΧ, η οποία ανέφερε:

«Α. Επί του πρώτου υποερωτήματος: Υπάλληλοι του Υπουργείου Τουρισμού με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, κατηγορίας ΠΕ, ειδικότητας Μηχανικών, δικαιούνται της οριζόμενης στο άρθρο 55 παρ. 1, 2 και 4 του π.δ. 410/1988 μειωμένης αποζημίωσης (40%), εφόσον δεν υπάγονται στην ασφάλιση του Δημοσίου για τη χορήγηση σύνταξης, έχουν συμπληρώσει τις προϋποθέσεις για τη λήψη σύνταξης γήρατος από τον ασφαλιστικό φορέα στον οποίο υπάγονται (ΤΣΜΕΔΕ και ήδη ΕΦΚΑ) και είναι επικουρικά ασφαλισμένοι (ΤΣΜΕΔΕ), χωρίς η πρόσθετη ασφάλισή τους στο ΤΣΜΕΔΕ για την απόληψη εφάπαξ χρηματικής παροχής (βοηθήματος) και η καταβολή αυτού, να κωλύει ή να περιορίζει την παράλληλη καταβολή και της ανωτέρω αποζημίωσης λόγω συνταξιοδότησης. Β. Επί του δεύτερου υποερωτήματος: Ο καθορισμός του ποσού της αποζημίωσης του άρθρου 55 του π.δ. 410/1988, στην περίπτωση των υπαλλήλων αυτών, συναρτάται αποκλειστικά προς τον χρόνο συνεχούς υπηρεσίας των υπαλλήλων/μηχανικών με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου σε Ν.Π.Δ.Δ. ή/και στο Δημόσιο, χωρίς να ασκεί επιρροή ο χρόνος ασφάλισής τους στον κλάδο πρόνοιας του ΤΣΜΕΔΕ για την καταβολή εφάπαξ χρηματικής παροχής».

Αντίστοιχο σκεπτικό παρουσιάζει και η απόφαση του Ειρηνοδικείου, που έχουμε στη διάθεση μας. Σημειώνουμε για ενημέρωση των συναδέλφων ότι η αποζημίωση λόγω αποχώρησης ανέρχεται για το προσωπικό που έχει συνεχή υπηρεσία πάνω από οκτώ και μέχρι δέκα έτη στις αποδοχές τεσσάρων μηνών, ενώ για κάθε συμπληρωμένο έτος υπηρεσίας πάνω από τα δέκα έτη και μέχρι τα τριάντα έτη, η πιο πάνω αποζημίωση προσαυξάνεται με το ποσό των αποδοχών ένα μήνα, ενώ βάση υπολογισμού είναι οι αποδοχές του τελευταίου μήνα απασχόλησης.

Υπενθυμίζουμε ότι εκκρεμεί η αποδοχή της Γνωμοδότησης αυτής από το Υπουργείο Οικονομικών για να τύχει καθολικής ισχύος και να σταματήσει η άδικη ταλαιπωρία των συναδέλφων μας ΙΔΑΧ, οι οποίοι συνταξιοδοτούνται και δε λαμβάνουν αδίκως την προβλεπόμενη αποζημίωση.

Για περισσότερες πληροφορίες:




Κυριακή 10 Απριλίου 2022

Οι «πράσινες» ενέργειες έχουν μια Αχίλλειο πτέρνα ...που μπορεί να γίνει δική μας.


Οι «πράσινες» ενέργειες έχουν μια Αχίλλειο πτέρνα
...που μπορεί να γίνει δική μας.

Χημικός-Ερευνητής
24/03/2022 07:45 EET


Πριν λίγο καιρό η Ευρωπαϊκή Ένωση παρουσίασε το σχέδιό της για την «πράσινη μετάβαση»: μείωση των καθαρών εκπομπών θερμοκηπικών αερίων κατά 55% έως το 2030 (σε σχέση με τα επίπεδα του 1990) και κατά 100% έως το 2050. Ο τελικός σκοπός είναι καθ’ όλα αξιέπαινος όμως οι μέθοδοι που προτείνονται για την επίτευξή του έχουν κάποια σημαντικά τεχνικά κενά στα οποία σπανίως γίνεται μνεία.

Στα κείμενα της ΕΕ αναφέρονται πολλές καινοτομίες, όπως επαναδέσμευση CO2, βιοκαύσιμα, έξυπνα δίκτυα, κυκλικότητα. Όμως κεντρικός πυλώνας της πράσινης μετάβασης είναι ο εξηλεκτρισμός της κατανάλωσης από τον τελικό χρήστη: π.χ. αυτοκίνητα με ηλεκτρικούς κινητήρες αντί για μηχανές εσωτερικής καύσης.

Προφανώς, αυτό δεν θα έχει κανένα νόημα αν η αυτή ηλεκτρική ενέργεια παράγεται από υδρογονάνθρακες, καθώς κάτι τέτοιο απλώς θα μετατόπιζε τις ίδιες εκπομπές λίγα χιλιόμετρα μακρύτερα. Όπως σχολιάζει σκωπτικά φίλος με δεκαετίες εμπειρίας στον χώρο των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ΑΠΕ): «Το ηλεκτρικό δεν παράγεται από την πρίζα!».

Η πράσινη μετάβαση λοιπόν βασίζεται στην παραγωγή ενέργειας από ΑΠΕ, οι οποίες δεν εκπέμπουν θερμοκηπικά αέρια. Ως προνομιούχες ΑΠΕ προκρίνονται η αιολική και η ηλιακή–η υδροηλεκτρική και γεωθερμική πολύ λιγότερο.

Εδώ καθόλου δεν θα εξετάσω το ότι αμφότερες έχουν ένα διόλου ευκαταφρόνητο περιβαλλοντικό αποτύπωμα ως προς τον χώρο που καταλαμβάνουν στα οικοσυστήματα στα οποία εγκαθίστανται. Δεν θα εξετάσω ότι οι λεπίδες των ανεμογεννητριών είναι εξαιρετικά δύσκολες στην ανακύκλωσή τους και ότι σε μεγάλο βαθμό καταλήγουν να στοιβάζονται σε χωματερές. Καθόλου δεν θα ασχοληθώ με το ότι η παρασκευή πυριτίου για τα φωτοβολταϊκά είναι μια εξαιρετικά ενεργοβόρος και ρυπαρή βιομηχανία, ή ότι τα πάνελ περιέχουν πλήθος τοξικών χημικών για τα οποία δεν υπάρχει ολοκληρωμένη στρατηγική ανακύκλωσης.