Σάββατο 16 Μαρτίου 2019

Σάββατο 16/3, ημερίδα του ΣΑΔΑΣ Αττικής: Προσεγγίζοντας τον κατοικημένο χώρο με τον τρόπο της Μαρίας Μάντζαρη

Το τμήμα Αττικής του Συλλόγου Αρχιτεκτόνων Διπλωματούχων Ανωτάτων Σχολών – ΠΕΑ μέσω των Εργαστηρίων του «Διαδρομές της Αρχιτεκτονικής από τις απαρχές του Μοντερνισμού έως σήμερα στην Αττική» και «Αλληλέγγυο Εργαστήρι Σχεδίου», και σε συνεργασία με συνοδοιπόρους της Μαρίας Μάντζαρη στον κοινωνικό αγώνα, αγαπημένους φίλους της και συνεργάτες στον ακαδημαϊκό χώρο της αρχιτεκτονικής, διοργανώνει ημερίδα στη μνήμη της με τίτλο: «Προσεγγίζοντας τον κατοικημένο χώρο με τον τρόπο της Μαρίας Μάντζαρη», το Σάββατο 16 Μαρτίου 2019, ώρες 11:00 με 20:00, στο αμφιθέατρο Α08 του κτιρίου Αβέρωφ της Σχολής Αρχιτεκτόνων ΕΜΠ.

Η Μαρία Μάντζαρη, συνάδελφος με πνεύμα ανήσυχο και αντισυμβατικό, ενεργό μέλος μας και με πολυσχιδή δραστηριοποίηση, έχασε πρόωρα –στα 35 μόλις χρόνια της, τον Αύγουστο του 2018– τη μάχη με τον θάνατο.

Ποιος ήταν όμως ο «τρόπος της Μαρίας Μάντζαρη για τον κατοικημένο χώρο»;Ηταν ο τρόπος του νέου, ασυμβίβαστου, κοινωνικού και ελεύθερου πνεύματος για την αρχιτεκτονική και την τέχνη, την επιστήμη και τη θεωρία, τα κοινά και τις συλλογικές πρακτικές. Η πολύτροπη και πάντα ασύμπτωτη βιωματική κατανόηση στα πράγματα σε συνδυασμό με τη θέλησή της να αναζητάει πέρα από την επιφάνεια -ακόμη και της κριτικής σκέψης- διαμόρφωναν τις προσεγγίσεις της στον χώρο από δρόμους ενδιαφέροντες και όχι πολυσύχναστους θεωρητικά. Αυτός ήταν «ο τρόπος της» – με καρπούς που πρόωρα στέρεψαν.

Με αφορμή τη δουλειά της για τη διδακτορική της διατριβή -με θέμα τους μετασχηματισμούς της έννοιας της κατοικίας στον επίσημο πολιτικό λόγο όπως εκφέρεται σε κεντρικές συνεδριάσεις της ελληνικής Βουλής κατά τη διάρκεια του 20ου και 21ου αιώνα- αλλά και προηγούμενες εργασίες της (όπως η προπτυχιακή σπουδαστική διάλεξη για τα Γαλλικά Προάστια του 2005), τα εργαστήρια του Τμήματος Αττικής του Συλλόγου Αρχιτεκτόνων ΣΑΔΑΣ-ΠΕΑ, Διαδρομές της Αρχιτεκτονικής από τις απαρχές του Μοντερνισμού έως σήμερα στην Αττική και Αλληλέγγυο Εργαστήριο Σχεδίου, διοργανώνουν ημερίδα στη μνήμη της Μαρίας Μάντζαρη, σε συνεργασία με συνοδοιπόρους της στον κοινωνικό αγώνα, αγαπημένους φίλους της και συνεργάτες στον ακαδημαϊκό χώρο της αρχιτεκτονικής, με θέμα «προσεγγίζοντας τον κατοικημένο χώρο με τον τρόπο της Μαρίας Μάντζαρη».

Ακολουθεί το αναλυτικό πρόγραμμα της ημερίδας:

Παρασκευή 15 Μαρτίου 2019

«Φύκια για μεταξωτές κορδέλες»


«Φύκια για μεταξωτές κορδέλες»


(με αφορμή την υποτιθέμενη απαγόρευση του fracking)

Πολλαπλά εξαρτημένη, στο θέμα των εξορύξεων υδρογονανθράκων και όχι μόνο, η κυβέρνηση αποδεικνύεται ανίκανη και απρόθυμη να υλοποιήσει ακόμη και τις πιο νωπές της υποσχέσεις. Αναφερόμαστε στη δέσμευση του κ. Σταθάκη[1], τον περασμένο Νοέμβριο, να προωθήσει νομοθετική ρύθμιση, με την οποία θα απαγορεύονταν η χρήση της μεθόδου της υδραυλικής ρωγμάτωσης, γνωστής περισσότερο σανfracking. Πρόκειται για μια μέθοδο που χρησιμοποιείται στην εξόρυξη σχιστολιθικού πετρελαίου και αερίου, με καταστροφικά αποτελέσματα στο περιβάλλον, στους υδατικούς πόρους αλλά και στην πρόκληση σεισμών, σύμφωνα με τη διεθνή εμπειρία.

Αντί για αυτό, το ΥΠΕΝ προώθησε μια τροπολογία, στο σχέδιο νόμου για την «Έρευνα, εκμετάλλευση και διαχείριση του γεωθερμικού δυναμικού της χώρας, σύσταση Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών, ιδιοκτησιακός διαχωρισμός δικτύων διανομής φυσικού αερίου και άλλες διατάξεις», που ψηφίστηκε από την ολομέλεια της Βουλής, την Πέμπτη 7/3/2019. Η τροπολογία -πλέον άρθρο 79 του ν. 4602/2019- περιορίζεται στην τροποποίηση του υφιστάμενου ορισμού των υδρογονανθράκων (ν. 2289/1995, άρθρο 1, παρ. 1), εισάγοντας την - καινοφανή και αστήρικτη επιστημονικά - θέση ότι το σχιστολιθικό πετρέλαιο και το σχιστολιθικό αέριο δεν περιλαμβάνονται στους υδρογονάνθρακες!!! Η ρύθμιση αυτή επιχειρήθηκε να εμφανιστεί, από τον κ. Σταθάκη, σαν απαγόρευση του fracking!!!

Δεν υπάρχει τίποτα ψευδέστερο από τον ισχυρισμό αυτό. Η συγκεκριμένη ρύθμιση, λόγω του αυθαίρετου χαρακτηρισμού του σχιστολιθικού πετρελαίου και του σχιστολιθικού αερίου ως μη-υδρογονανθράκων, μπορεί να καταπέσει εύκολα. Υπό την πίεση της διαρκούς αύξησης της ζήτησης ενέργειας, η ρύθμιση εκφράζει την πανευρωπαϊκή τάση που διαμορφώνεται για νομοθετική απροσδιοριστία και «τεχνικά κενά», τα οποία θα επιτρέπουν την ελεύθερη ανάπτυξη του fracking. Κατά συνέπεια, δε διασφαλίζεται η απαγόρευση της χρήσης του fracking, ούτε καν στις υπογεγραμμένες παραχωρήσεις, αν υποθέσουμε ότι αυτό είναι το σκεπτικό του υπουργείου και της κυβέρνησης. Πολύ δε περισσότερο, δε διασφαλίζεται η απαγόρευση στις μελλοντικές παραχωρήσεις ή στις πιθανές τροποποιήσεις των παραχωρήσεων, που έχουν δρομολογηθεί. Για τη μόνιμη και καθολική απαγόρευση του fracking, ούτε λόγος, έχει παραπεμφθεί στις ελληνικές καλένδες.

Ελεύθεροι επαγγελματίες: Όσα πρέπει να ξέρετε για τις εισφορές στα «μπλοκάκια»


Το νέο τοπίο στις εισφορές των ασφαλισμένων σε ΕΦΚΑ και ΕΤΕΑΕΠ που αμοίβονται με Δελτίο Παροχής Υπηρεσιών, το γνωστό “μπλοκάκι” παρουσιάζει σήμερα το Euro2day.gr καταγράφοντας τα διαφορετικά ποσοστά που αντιστοιχούν κατά περίπτωση.

Οι “ταχύτητες” είναι διαφορετικές. Για παράδειγμα όσοι έχουν έως δύο εργοδότες, αντιμετωπίζονται ως οιωνοί μισθωτοί, διατηρώντας τις εισφορές στο επίπεδο του προηγούμενου έτους, σε αντίθεση με τους ελεύθερους επαγγελματίες και αυτοαπασχολούμενους με πολλαπλούς εργοδότες, που καλούνται να καταβάλλουν εισφορές μειωμένες στο 13,3% από 20% για κύρια σύνταξη και 6,95% για υγεία.

Προσοχή όμως, γιατί για όλους, όσοι υποχρεούνται να καταβάλλουν εισφορές επικούρισης και εφάπαξ, οι εισφορές υπολογίζονται πλέον, με βάση τον κατώτατο μισθό. Έτσι, ενώ για τον Ιανουάριο η βάση υπολογισμού θα είναι τα 586,08 ευρώ, από τον Φεβρουάριο και μετά θα ανέλθει στο 650 ευρώ. Να σημειωθεί εδώ, πως οι εισφορές επικούρισης, μειώνονται στο 6,5% (από 7% σήμερα), επιμερισμένες σε 3,25% για τους εργοδότες (από 3,5% σήμερα) και 3,25% για τους εργαζόμενους (επίσης από 3,5%), από την 1η Ιουνίου 2019.

Μπορούν βέβαια να πληρώσουν περισσότερα εφόσον το επιθυμούν, για όσο διάστημα μπορούν ή θέλουν και η μελλοντική παροχή (σύνταξη ή εφάπαξ) θα διαμορφωθεί αντίστοιχα. Επίσης, στις περιπτώσεις που ο ασφαλισμένος του ΕΦΚΑ έχει παράλληλη απασχόληση και διπλή ιδιότητα (για παράδειγμα ελεύθερος επαγγελματίας του πρώην ΟΑΕΕ και αυτοαπασχολούμενος του πρώην ΕΤΑΑ), θα καταβάλλονται οι ελάχιστες εισφορές επικούρισης και εφάπαξ, μόνο όμως για μία από τις δύο περιπτώσεις.

Την “κωδικοποίηση” των περιπτώσεων έκανε ο δικηγόρος Δημήτρης Μπούρλος,εκδότης του περιοδικού «Νομοθεσία – ΙΚΑ», που επισημαίνει ότι οι εισφορές για τους απασχολούμενους με μπλοκάκι που εντάσσονται στο καθεστώς των οιονεί μισθωτών, ήτοι εντάσσονται στο άρθρο 39 του Νόμου Κατρούγκαλου, παράγραφος 9, διαμορφώνονται κατά περίπτωση, ως εξής:
Οι ελεύθεροι επαγγελματίες πρώην ασφαλισμένοι σε ΟΑΕΕ θα καταβάλλουν συνολικά εισφορές 27,10%, εκ των οποίων οι ίδιοι θα πληρώσουν 6,67% για κύρια ασφάλιση και 2,55% για υγεία, ενώ οι εργοδότες τους 13,33% και 4,55% αντίστοιχα.
Μηχανικοί πρώην ασφαλισμένοι σε ΕΤΑΑ/ΤΣΜΕΔΕ θα καταβάλλουν επίσης, συνολικά 27,10% επί του εισοδήματός τους για ΕΦΚΑ – ΕΟΠΥΥ, επιμερισμένο αντίστοιχα για τους ίδιους και τους εργοδότες τους. Θα καταβάλλουν όμως επιπλέον 11% επί του κατώτατου μισθού για ΕΤΕΑΕΠ (64,46 ευρώ για Ιανουάριο και 71,5 ευρώ από Φεβρουάριο και για κάθε επόμενο μήνα του 2019).
Το ίδιο ισχύει και για τους δικηγόρους ασφαλισμένους στο πρώην ΕΤΑΑ ΤΑΝ. Θα πληρώσουν δηλαδή συνολικά 27,10% επί του εισοδήματός τους για ΕΦΚΑ – ΕΟΠΥΥ και 11% επί του κατώτατου μισθού για ΕΤΕΑΕΠ (64,46 ευρώ για Ιανουάριο και 71,5 ευρώ από Φεβρουάριο και μετά).
Να σημειωθεί εδώ, ότι δυνητικά και για τους υγειονομικούς, ασφαλισμένους στο πρώην ΕΤΑΑ/ΤΣΑΥ, με δελτίο παροχής υπηρεσιών, οι εισφορές για κύρια ασφάλιση και υγεία παραμένουν στο 27,10% επί του εισοδήματός τους, ενώ για πρόνοια - εφάπαξ οι εισφορές ορίζονται σε 4% επί του κατώτατου μισθού, ήτοι 23,44 ευρώ για Ιανουάριο και 26 ευρώ για Φεβρουάριο. Όμως, ο κ. Μπούρλος επισημαίνει πως οι υγειονομικοί δεν μπορούν να ασφαλίζονται με το καθεστώς των οιονεί μισθωτών και το άρθρο 39 παράγραφος 9 του νόμου Κατρούγκαλου, βάσει σχετικού εγγράφου του υπουργείου Εργασίας.

Στον αντίποδα, υπογραμμίζει ο γνωστός νομικός, τόσο για ελεύθερους επαγγελματίες, όσο και για αυτοαπασχολούμενους που αμείβονται με τίτλους κτήσης, ισχύουν οι εισφορές 13,33% για κύρια ασφάλιση και 6,95% για υγεία. Στην ίδια κατηγορία ασφαλισμένων που υποβάλλουν εισφορές της τάξης του 20,28% εντάσσονται και οι ελεύθεροι επαγγελματίες - αυτοαπασχολούμενοι με δελτίο παροχής υπηρεσίες με 3 ή περισσότερους εργοδότες.

Ρούλα Σαλούρου
salourou@euro2day.gr

Κατατέθηκαν 76 αλλαγές στο “νόμο Σπίρτζη” – Σημαντικές ανατροπές στις Δημόσιες Συμβάσεις


13/3/2019
Ούτε μια, ούτε δύο, ούτε δέκα, ούτε είκοσι, αλλά εβδομήντα έξι (76) είναι οι μεταβολές στο νόμο 4412/2016 περί Δημοσίων Συμβάσεων, γνωστό στους αυτοδιοικητικούς ως “νόμο Σπίρτζη”, οι οποίες κατατέθηκαν στη Βουλή.

Υπενθυμίζεται ότι πρόκειται για νόμο που, από την έκδοσή του και μετά, έχει ήδη υποστεί εκατοντάδες αλλεπάλληλες μεταβολές. Συγκεκριμένα - όπως επανειλημμένως επεσήμαιναν οι Αιρετοί στην ΚΕΔΕ - υπολογίζονταν ήδη περί τις 350 οι διορθώσεις σφαλμάτων και τροποποιήσεις που μεσολάβησαν, με διαφορετικές ενάρξεις ισχύος κάθε φορά, προκαλώντας, από τον Αύγουστο του 2016 και έπειτα, διαδοχικά επεισόδια “μπλοκαρισμάτων” και ανασφάλειας δικαίου στην υλοποίηση έργων και εν γένει στη σύναψη και εκτέλεση των αυτοδιοικητικών συμβάσεων. Σε αυτές τις εκατοντάδες, λοιπόν, τώρα προστίθενται επιπλέον 76.

Το νέο πλέγμα εκτενέστατων ανατροπών περιλαμβάνεται στο άρθρο 43 νομοσχεδίου του Υπουργείου Οικονομίας & Ανάπτυξης που κατετέθη στη Βουλή την 7η Μαρτίου υπό τον τίτλο «Εναρμόνιση της ελληνικής νομοθεσίας με την Οδηγία (ΕΕ) 2016/943 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 8ης Ιουνίου 2016 σχετικά με την προστασία της τεχνογνωσίας και των επιχειρηματικών πληροφοριών που δεν έχουν αποκαλυφθεί (εμπορικό απόρρητο) από την παράνομη απόκτηση, χρήση και αποκάλυψή τους (EEL 157 της 15.06.2016). Μέτρα για την επιτάχυνση του έργου του Υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης και άλλες διατάξεις». 
Υπογραμμίζεται ότι το νομοσχέδιο φέρει μεν τις υπογραφές της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Οικονομίας και σειράς συναρμόδιων κυβερνητικών στελεχών, μεταξύ των οποίων του Αλέξη Χαρίτση, όχι όμως του Χρήστου Σπίρτζη, ο νόμος του οποίου εκτενώς ανατρέπεται. 

Το άρθρο 43, λοιπόν, εκτείνεται σε 17 σελίδες, αποτελείται από αριθμημένες 48 παραγράφους, πολλές εκ των οποίων περιλαμβάνουν πολλαπλές μεταβολές.
Οι 76 αντικαταστάσεις και προσθήκες που αθροίσαμε ότι προκαλούνται στο σώμα του “νόμου Σπίρτζη” ποικίλουν από 
- προσθήκη καινούριων άρθρων ( δημιουργούνται άρθρα 32Α, 109Α, 205Α, 221Α, 269Α, 320Α, 333Α μέσα στον ν.4412/2016),
- αντικατάσταση ολόκληρων άρθρων (το 205 κ' 219),
- τροποποίηση εκτενών παραγράφων,
- και δεκάδες μεταβολές επιμέρους φράσεων και λέξεων.

Στο εύλογο ερώτημα τι σημαίνουν πρακτικά όλες αυτές οι σελίδες αλλαγών, τι ακριβώς θα ισχύσει όταν ψηφιστούν και, ιδίως, εάν και ποιες (ευνοϊκές ή μη) επιπτώσεις θα επέλθουν σε δρομολογηθέντα έργα στους Δήμους της Χώρας λίγο πριν τις εκλογές, η απάντηση προφανώς δεν δύναται να συμπυκνωθεί σε ένα άρθρο. Σημειώνεται, όμως, ότι το νέο τοπίο σημειακά αγγίζει σχεδόν όλες τις θεματικές ενότητες περί σύναψης και εκτέλεσης δημοσίων συμβάσεων, όπως:
τα απαραίτητα δικαιολογητικά και αποδεικτικά μέσα, τη συγκρότηση Επιτροπών, τις διαδικασίες ανάθεσης, τη διαδικασία διαπραγμάτευσης, τις ηλεκτρονικές αναρτήσεις σε ΚΗΜΔΗΣ και ΕΣΗΔΗΣ, τον έλεγχο του Ελεγκτικού Συνεδρίου, τις ενστάσεις και την ένδικη προστασία, τις διαδικασίες παραλαβής, τις προθεσμίες ολοκλήρωσης επιμέρους σταδίων, την επιβολή ρητρών κλπ.

Ο AIRETOS παρουσιάζει ΕΔΩ το απόσπασμα του νομοσχεδίου με το 17σέλιδο αρ.43 και θα σας κρατά ενήμερους για τις σχετικές εξελίξεις και τυχόν (θετικές ή αρνητικές) αντιδράσεις στο χώρο της Αυτοδιοίκησης. 

Επισημαίνεται, τέλος, ότι με το επόμενο αρ.44 αυξάνεται σε 0,07% (από 0,06% που ισχύει), η επιβαλλόμενη κράτηση επί των συναπτόμενων δημοσίων συμβάσεων άνω των 2.500 ευρώ, για την κάλυψη των λειτουργικών αναγκών της ΕΑΑΔΗΣΥ. Σύμφωνα με την παρ.7 του αρ.67 του Ν/Σ, “η ισχύς του άρθρου 44 αρχίζει από τις 23.1.2013”.

Εγκύκλιος για τη διαδοχική ασφάλιση (Παροχή διευκρινήσεων σχετικά με την εφαρμογή των διατάξεων των άρθρων 17, 19 και 36 του Ν.4387/16)

Συνάδελφοι
Ενημερώνουμε ότι υπεγράφη χθες 14/3, η Εγκύκλιος Φ.1500/Δ14/οικ.42472/969/13.03.2019 για τον παράλληλο και διαδοχικό χρόνο και αναρτήθηκε στην Διαύγεια με ΑΔΑ: 677Ψ465Θ1Ω-ΑΛΡ, την οποία και αναρτούμε. Η πολύ σημαντική αυτή Εγκύκλιος επικυρώνει τη διεκδίκηση της ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ για κατοχύρωση της διαδοχικής ασφάλισης μεταξύ ΤΣΜΕΔΕ και Δημοσίου - για πρώτη φορά και χωρίς εξαγορά! Διευκολύνει εκατοντάδες συναδέλφους ώστε να θεμελιώσουν γρηγορότερα συνταξιοδοτικό δικαίωμα, αξιοποιώντας τις θετικότερες προβλέψεις του Δημοσίου (35ετία, γονείς ανηλίκων με 25ετία το 2012 κλπ). Κατοχυρώνει την πλήρη σύνταξη και για τα χρόνια πριν τη μονιμοποίηση (με σχέση Ιδιωτικού δικαίου, αορίστου ή ορισμένου χρόνου) και την προσαύξηση σύνταξης για τον υπόλοιπο παράλληλο χρόνο ασφάλισης. Το Παράδειγμα 3 αφορά ακριβώς στην περίπτωση εκατοντάδων συναδέλφων μας και αποτελεί επιβεβαίωση ότι η επίμονη διεκδίκηση φέρνει αποτελέσματα

677Ψ465Θ1Ω-ΑΛΡ by on Scribd

Πέμπτη 14 Μαρτίου 2019

ΣΑΔΑΣ -ΠΕΑ: Απαράδεκτο να γίνονται έργα στην Αθήνα χωρίς να έχουν εγκριθεί


Ανακοίνωση σχετικά με τις εργασίες που εκτελούνται στην πλατεία Ομονοίας εξέδωσε ο ΣΑΔΑΣ-ΠΕΑ.

Αναλυτικά:

«Ο ΣΑΔΑΣ – Πανελλήνια Ένωση Αρχιτεκτόνων θεωρεί ότι είναι απαράδεκτο να γίνονται έργα στο κέντρο της Αθήνας και δη στην κεντρικότερη πλατεία της πρωτεύουσας και της Ελλάδας, την πλατεία Ομονοίας, χωρίς αυτά να έχουν εγκριθεί από το αρμόδιο Συμβούλιο Αρχιτεκτονικής (ΣΑ) και από τις αρμόδιες υπηρεσίες των Υπουργείων ΥΠΕΝ και ΥΠΠΟΑ. Επίσης να οργανώνονται συνέδρια για τις «Έξυπνες Πόλεις», χωρίς να γίνεται αναφορά ή ενημέρωση ή πρόσκληση στον ΣΑΔΑΣ – ΠΕΑ.

Ο ΣΑΔΑΣ – ΠΕΑ προκειμένου να σχηματίσει πληρέστερη εικόνα αναφορικά με το έργο που εκτελείται, απευθύνθηκε στην Δ/νση Οδοποιίας, Αποχέτευσης & Κοινόχρηστων Χώρων του Δήμου Αθηναίων, με το με ΑΠ 64225/14.02.19 έγγραφό του, και ζήτησε να του αποσταλεί αντίγραφο της υποβληθείσας μελέτης για την οποία έχουν λάβει τη σχετική έγκριση (σχέδια αποτύπωσης υπάρχουσας κατάστασης – πρότασης – αιτιολογημένη τεχνική έκθεση – απαιτούμενες εγκρίσεις φορέων), τα οποία δεν στάλθηκαν στον σύλλογο.

Το Συμβούλιο Αρχιτεκτονικής ΠΕ Κεντρικού Τομέα Αθηνών με το με ΑΠ ΣΑ161/13.03.19 έγγραφό του προς τον ΣΑΔΑΣ – ΠΕΑ, κατόπιν σχετικής ερώτησης του συλλόγου, απάντησε ότι:
«... δεν έχει υποβληθεί σχετικό αίτημα από τον Δήμο Αθηναίων για τις εργασίες που εκτελούνται στην πλατεία Ομονοίας, ως εκ τούτου το ΣΑ ΠΕ Κεντρικού Τομέα Αθηνών δεν έχει γνωμοδοτήσει επί του θέματος.»

Συμπερασματικά:

Το αρμόδιο Συμβούλιο Αρχιτεκτονικής (ΣΑ) δεν έχει γνωμοδοτήσει σχετικά και το Συμβούλιο Πολεοδομικών Θεμάτων και Αμφισβητήσεων (ΣΥΠΟΘΑ) δεν έχει επίσης γνωμοδοτήσει, εξαιρώντας ενδεχομένως το συγκεκριμένο έργο από τη διαδικασία του αρχιτεκτονικού διαγωνισμού χαρακτηρίζοντάς το ως μη αξιόλογο.

Συνεπώς δεν είναι δυνατό να γίνονται εργασίες στην κεντρικότερη πλατεία της χώρας χωρίς τις προηγούμενες διαδικασίες, γνωμοδοτήσεις – εγκρίσεις – αδειοδοτήσεις και να μην ενεργοποιείται το αρμόδιο Τμήμα Ελέγχου Κατασκευών για τη διαπίστωση και την καταγραφή των όποιων αυθαίρετων κατασκευών, επιβάλλοντας τη διακοπή των εργασιών και ότι άλλο προβλέπεται από την κείμενη νομοθεσία.»

Από την πρόσφατη δραστηριότητα της ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ



Υπ. Διοικ. Ανασυγκρότησης : ''Αιτήματα για πλήρη αναγνώριση των intergrated master''. .pdf


Ενημέρωση για τον πόρο 6‰ .doc


Ψήφισμα Αλληλεγγύης στην ΟΙΕΛΕ .doc


Μη σύννομη Έκθεση Αξιολόγησης συναδέλφου του Δ. Βόλου. .docx


Διαμαρτυρία σχετικά με τη διακοπή επαναχορήγησης του Επιδόματος Επικίνδυνης και Ανθυγιεινής Εργασίας στην Τεχνική Υπηρεσία του Νοσοκ. ΕΛΠΙΣ .docx


Επιστολή διαμαρτυρίας διπλοασφαλισμένων υπό συνταξιοδότηση. .docx

Αποτελέσματα εκλογών ΕΜΔΥΔΑΣ Αττικής 2019

Πρωτιά για την Αριστερή Αγωνιστική Συσπείρωση σε ΔΣ και Αντιπροσώπους Ομοσπονδίας στις εκλογές της ΕΜΔΥΔΑΣ Αττικής.

Τα προηγούμενα αποτελέσματα (2017) εδώ:
http://syspeirosiaristeronmihanikon.blogspot.com/2017/01/2017.html














ΔΣ ΤΜΗΜΑ 1 ΤΜΗΜΑ 2 ΤΜΗΜΑ 3 ΤΜΗΜΑ 4 ΤΜΗΜΑ 5 ΤΜΗΜΑ 6 ΚΥΚΛΑΔΕΣ ΣΥΝΟΛΟ



Ψήφισαν 215 234 205 205 209 227 36 1331



Άκυρα-Λευκά 8 8 6 9 9 7 0 47



Έγκυρα 207 226 199 196 200 220 36 1284 116











ΚΑΤΑΝΟΜΗ ΕΔΡΩΝ
ΣΥΝΟΛΟ
Έλαβαν







Α' Κατ. Β' Κατ.

ΑΡΙΣΤΕΡΗ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΔΗΜΟΣΙΟΥ 76 77 78 62 58 62 5 418 3 1 4 32,55%
ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ 26 19 16 13 22 20 0 116 1
1 9,03%
ΔΗΜΟΣΙΟΫΠ/ΛΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 23 20 22 28 29 32 18 172 1
1 13,40%
ΔΑΚΜη 44 67 50 45 55 66 2 329 2 1 3 25,62%
ΕΔΑΚ 29 32 31 36 32 36 4 200 1 1 2 15,58%
ΑΡΙΣΤΕΡΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ 9 11 2 12 4 4 7 49


3,82%













ΠΟ ΤΜΗΜΑ 1 ΤΜΗΜΑ 2 ΤΜΗΜΑ 3 ΤΜΗΜΑ 4 ΤΜΗΜΑ 5 ΤΜΗΜΑ 6 ΚΥΚΛΑΔΕΣ ΣΥΝΟΛΟ



Ψήφισαν 215 234 205 205 208 227 36 1330 53,2


Άκυρα-Λευκά 11 11 11 7 5 8 0 53



Έγκυρα 204 223 194 198 203 219 36 1277 24,0943396226 24










ΚΑΤΑΝΟΜΗ ΕΔΡΩΝ
ΣΥΝΟΛΟ
Έλαβαν







Α' Κατ. Β' Κατ. 53
ΑΡΙΣΤΕΡΗ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΔΗΜΟΣΙΟΥ 66 69 77 69 63 60 21 425 17 1 18 33,28%
ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ 25 16 17 17 19 23 0 117 4 1 5 9,16%
ΔΗΜΟΣΙΟΫΠ/ΛΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 24 20 23 20 31 31 6 155 6
6 12,14%
ΔΑΚΜη 49 65 46 53 60 62 2 337 14
14 26,39%
ΕΔΑΚ 31 40 27 27 25 34 2 186 7 1 8 14,57%
ΑΡΙΣΤΕΡΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ 9 13 4 12 5 9 5 57 2
2 4,46%

Τετάρτη 13 Μαρτίου 2019

Όχι καζίνο στο Μαρούσι


Χαλάνδρι Ενάντια: Μόνο με ξεσηκωμό των κατοίκων θα αποτραπεί η έλευση του Καζίνο Πάρνηθας

Εκτενή αναφορά στην «προϊστορία» των σχεδίων δημιουργίας καζίνο στη Λεωφόρο Κηφισιάς και συγκεκριμένα στο κτήμα Δηλαβέρη, στο Μαρούσι, κάνει σε ανακοίνωσή της η νέα δημοτική παράταξη Χαλάνδρι Ενάντια-Πρωτοβουλία Πολιτών.

Στην ανακοίνωση η παράταξη επιρρίπτει ευθύνες στους έως σήμερα χειρισμούς της διοίκησης του Δήμου Χαλανδρίου σχετικά με την κινητοποίηση του κόσμου ενάντια στην προαναφερόμενη εξέλιξη και καλεί όλους να λάβουν μέρος στη συγκέντρωση διαμαρτυρίας που θα πραγματοποιηθεί την Πέμπτη 14 Μαρτίου 2019, στις 12.30μ.μ., στο υπουργείο Περιβάλλοντος & Ενέργειας.

Ακολουθεί η σχετική ανακοίνωση:

Στις 14/11/2017 η Βουλή ψήφισε τον Νόμο 4499/2017, στον οποίο περιλαμβανόταν και άρθρο που προέβλεπε την μετεγκατάσταση του Καζίνο της Πάρνηθας σε άλλον χώρο εντός του Νομού Αττικής. Στο νομοσχέδιο δεν προβλεπόταν συγκεκριμένος χώρος μετεγκατάστασης, όμως «φωτογραφιζόταν» ρητά από τις διατάξεις, καθώς οι περιοχές που επιτρεπόταν η μετεγκατάσταση έπρεπε να πληρούν το κριτήριο του χαρακτηρισμού τους ως «διαδημοτικού κέντρου ευρείας ακτινοβολίας». Οι περιοχές αυτές ήταν κατά βάση η Ελευσίνα, ο Ασπρόπυργος, η Ν. Ιωνία, η Ραφήνα, η Παλλήνη, ο Ωρωπός, τα Μέγαρα και το Μαρούσι. Τι κάνει νιάου-νιάου στα κεραμίδια…

Το συγκεκριμένο άρθρο υπερψηφίστηκε από τον ΣΥΡΙΖΑ, τους ΑΝ.ΕΛ., το ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝ.ΑΛ., το Ποτάμι και την Ένωση Κεντρώων. Η Χρυσή Αυγή, ενώ αρχικά δήλωσε (διά στόματος Παναγιώταρου) ότι θα το υπερψηφίσει, τελικά, χωρίς αιτιολόγηση, ψήφισε «παρών». Καταψηφίστηκε μόνο από τη Νέα Δημοκρατία (γιατί θεωρούσε ότι η εταιρεία αθέτησε τις υποσχέσεις της για τουριστική αναβάθμιση της Πάρνηθας, μέσω επέκτασης του ξενοδοχείου) και το ΚΚΕ (διαφωνώντας από θέση αρχής με τον τζόγο).

Πρόσφατα, η εταιρεία που έχει αγοράσει το Καζίνο κατέθεσε αίτηση για μετεγκατάσταση στη Λεωφόρο Κηφισιάς, στο οικόπεδο που βρίσκεται στη συμβολή με την Σπύρου Λούη («Κτήμα Δηλαβέρη»/«Μαρμαράδικα»), απέναντι από τον Συνοικισμό. Η αρχική συνεδρίαση στην αρμόδια επιτροπή του υπουργείου Περιβάλλοντος (ΚΕΣΥΠΟΘΑ) ήταν προγραμματισμένη για 16/11/18, αλλά μετατέθηκε μετά την κινητοποίησή μας για απροσδιόριστη ημερομηνία. Να σημειωθεί ότι στα πρακτικά της Βουλής (13-14/11/2017) δεν υπάρχει καμία αναφορά (πέραν όσων τοποθετήσεων ήταν αντίθετες από θέση αρχής) για τις αρνητικές συνέπειες από τη μεταφορά του Καζίνο εντός της πόλης, τόσο από την άποψη της ευκολότερης πρόσβασης σε έναν «ναό του τζόγου», όσο και από την άποψη της επιβάρυνσης της περιοχής μετεγκατάστασης. Προφανώς δεν φάνηκε να απασχολεί το γεγονός ότι σε μια περίοδο παρατεταμένης φτωχοποίησης ο τζόγος το μόνο που θα προσφέρει είναι ακόμα μεγαλύτερη απώλεια εισοδήματος και τη μετατροπή συμπολιτών μας σε λεία για τα κυκλώματα δανεισμού και τοκογλυφίας.

Το ΥΠΕΝ να μην «υποκρίνεται» ότι «θα γίνουν παρεμβάσεις ….μετά τις μεταβολές του 2012» και να αναστείλει άμεσα την ισχύ των άρθρων 10 & 11 του ΝΟΚ/2012



Περιβάλλον: Διάβασες το Δελτίο Τύπου του ΥΠΕΝ σχετικά με την «Προσωρινή αναστολή έκδοσης νέων οικοδομικών αδειών νοτίως της Ακρόπολη» ;
Αρχιτέκτονας: Τη διάβασα.
Περιβάλλον: Μειώνει το ύψος στην περιοχή σε 17,50μ αναστέλλει την έκδοση αδειών και λέει ότι «Υπενθυμίζεται ότι, ήδη, η Γενική Διεύθυνση Πολεοδομίας (της Γενικής Γραμματείας Χωρικού Σχεδιασμού και Αστικού Περιβάλλοντος) του ΥΠΕΝ, σε συνεργασία με συναρμόδιους φορείς και Υπουργεία, έχουν συστήσει ομάδα εργασίας για την επανεξέταση των όρων δόμησης στην περιοχή, ώστε να αντιμετωπιστεί το ζήτημα περιορισμού της οπτικής επαφής με την Ακρόπολη. Στη βάση αυτή θα γίνουν όποιες παρεμβάσεις κριθούν αναγκαίες στο θεσμικό πλαίσιο, όπως αυτό έχει προκύψει μετά τις μεταβολές του 2012.»
Αρχιτέκτονας: Το ΝΟΚ/2012 προστατεύουν. Γι αυτό και η «Επιτροπή». Γι αυτό και η άμεση «μείωση του ύψους» στην περιοχή. Να μην πάρει το θέμα διαστάσεις θέλουν. Στο Υπουργείο ξέρουν πολύ καλά ότι ο ΝΟΚ/2012 δίνει «αντισυνταγματικές» παροχές. Ξέρουν πολύ καλά ότι ο Νόμος στηρίζει τα προνόμια της κυρίαρχης τάξης, «επενδυτές» λέγονται σήμερα, στη «Νέα Οικοδομική Κερδοσκοπία» που θέλει να επιβάλλει στη χώρα. Ξέρουν επίσης πολύ καλά ότι ο Νόμος αγνοεί εντελώς τα συμφέροντα του λαού, και αυτό δεν θέλουν να φανεί με κανένα τρόπο. 
Τρέξανε, πρώτη φορά τέτοια ταχύτητα, να βγάλουν απόφαση για μείωση του ύψους στην περιοχή. Και περιορίσανε το «πρόβλημα» στο «ζήτημα του περιορισμού της οπτικής επαφής με την Ακρόπολη». Οι «μεταβολές» του 2012 ισχύουν εδώ και 7 χρόνια, και το Υπουργείο γνωρίζει πολύ καλά τι «είδους μεταβολές» έγιναν στον ΝΟΚ. «Υποκριτική» είναι η δήλωση.
Περιβάλλον: Μπορείς να μου εξηγήσεις γιατί την λες «υποκριτική» ; Αλλά θέλω να μου τα πεις απλά, όσο πιο απλά γίνεται, και με παραδείγματα.
Αρχιτέκτονας: Θα προσπαθήσω. Θα χρειαστώ βέβαια περισσότερο χρόνο, αλλά νομίζω ότι στο τέλος θα δεις ξεκάθαρα τον λόγο που την χαρακτήρισα «υποκριτική» .

Η δυστυχία του να είσαι «νέος συνταξιούχος»

Από πορεία «νέων συνταξιούχων». Ζουν στις σκιές εδώ και χρόνια... 

Υπάρχουν συνταξιούχοι οι οποίοι πλήρωναν μια ζωή εισφορές και λαμβάνουν επί χρόνια προσωρινές συντάξεις ύψους 300 ευρώ; Φαίνεται πως ναι. Μηχανικός αφηγείται την περιπέτειά της ως «νέα συνταξιούχος», με βάση τον νόμο Κατρούγκαλου 
«Μας αποκαλούν «νέους» για να μας ξεχωρίζουν από τους «παλιούς» συνταξιούχους της προ Κατρούγκαλου εποχής. Φυσικά και δεν είμαστε νέοι, η ηλικία μας είναι συνήθως μεγαλύτερη, τα χρόνια δουλειάς, ασφαλιστικού βίου και εισφορών συνήθως περισσότερα. Ανάμεσα στους «νέους» και στους «παλιούς» μεσολαβεί απλά μια ημερομηνία, αυτή της υποβολής της αίτησης συνταξιοδότησης, κατά τον αυθαίρετο νομοθέτη. 
Πάνω μας έπεσε διπλό το ανάθεμα. Ανάθεμα γιατί είμαστε ελεύθεροι επαγγελματίες, ανάθεμα γιατί είμαστε μηχανικοί. Και τα δυο μαζί δεν συγχωρούνται. Δεν κολλάμε στο όραμα της κοινωνίας των εξαρτημένων για να μας αναδιανεμηθεί κάτι τις. Σαν μηχανικοί δε, σίγουρα «φταίξαμε». Κι ας είναι πάνω από δέκα οι ειδικότητές μας, όλες ειδικότητες βασικού πτυχίου. Στο μυαλό του πολύ κόσμου είμαστε αυτοί που φτιάχνουμε οικοδομές, που βγάλαμε χρήμα, που δεν έχουμε ανάγκη. 
Ο εύκολος στόχος. 
 Απ’ αυτήν τη ρημάδα την ημερομηνία, 12/5/2016 και μετά, όποιος ελεύθερος επαγγελματίας μηχανικός υποβάλλει αίτηση συνταξιοδότησης γίνεται ο απολύτως ξεχασμένος, ο εξοβελισμένος για την ελληνική κοινωνία, το κράτος, την κοινωνία των πολιτών, και το ίδιο το σώμα των μηχανικών. Αφού τρέξαμε, υποβάλαμε χαρτιά, δικαιολογητικά, κλείσαμε βιβλία, παραδώσαμε πτυχία, περάσαμε στην αφάνεια. Περιμένουμε εις μάτην αυτό που διακηρύσσεται σαν δικαίωμα στη σύνταξη όλων όσων εργάστηκαν και συνεισέφεραν. 
Απευθυνθήκαμε σε αρμόδιους υπουργούς, στον ΕΦΚΑ, στο πρώην Τσμεδε, στο ΤΕΕ, τον συνδικαλιστικό και επιστημονικό μας φορέα που επί δεκαετίες σιτίζαμε με τις εισφορές μας. Απευθυνθήκαμε στις παρατάξεις των μηχανικών. Απόκριση καμία. 
Εναν χρόνο μετά άρχισαν να εκδίδονται οι πρώτες προσωρινές συντάξεις, το λεγόμενο «έναντι»: 300, 250, 350 € τον μήνα, κάπου εκεί, χάρη στο θαυμαστό χημικό τύπο του Κατρούγκαλου. Εκτοτε περάσαμε ως συνταξιοδοτημένοι στο ηλεκτρονικό σύστημα του ΕΦΚΑ, και κανείς δεν ασχολείται πλέον μαζί μας. 

Τρίτη 12 Μαρτίου 2019

Η απλή μέθοδος των τριών (και κάτι) εργολάβων


Πριν από λίγες ημέρες, η Επιτροπή Ανταγωνισμού προχώρησε στην πρώτη σημαντική απόφαση επί θητείας της Βασιλικής Θάνου, βάζοντας το τελευταίο καρφί σε μία δαιδαλώδη υπόθεση διαφθοράς, τριών τουλάχιστον δεκαετιών. Τα πρόστιμα που επιβλήθηκαν στις ξένες κατασκευαστικές εταιρείες έρχονται να προστεθούν σε εκείνα που είχαν προ διετίας επιβληθεί στις εγχώριες, για σύσταση καρτέλ και στήσιμο διαγωνισμών δημοσίων έργων επί τρεις δεκαετίες. Το καρτέλ των εργολάβων στα δημόσια έργα χτυπήθηκε, εκείνοι που επί δεκαετίες συνέπραξαν για να απομιζούν από τα δημόσια ταμεία δισεκατομμύρια καλούνται να πληρώσουν και η κυβέρνηση συγκρούστηκε με τη διαπλοκή. Τέλεια! Και τότε, γιατί κανείς δεν πανηγυρίζει;



Η είδηση: Πρόστιμα ύψους 27,2 εκατ. ευρώ σε τέσσερις κατασκευαστικούς ομίλους για τη συμμετοχή τους στο καρτέλ των δημοσίων έργων, επέβαλε η Επιτροπή Ανταγωνισμού (ΕΠΑΝ) με απόφασή της την περασμένη Τρίτη. Υπενθυμίζεται ότι πριν από περίπου δύο χρόνια και για την ίδια υπόθεση, η Επιτροπή Ανταγωνισμού επέβαλε βαρύτατα πρόστιμα στις μεγαλύτερες ελληνικές τεχνικές εταιρείες. Με απόφασή της τον Αύγουστο του 2017, η ΕΠΑΝ επέβαλε συνολικά 80,7 εκατ. ευρώ σε έντεκα κατασκευαστικές εταιρείες, οι οποίες είχαν προστρέξει στη «διαδικασία διευθέτησης διαφορών», στην οποία δεν συμμετείχαν οι ξένες και αρκετές ελληνικές.

Στο στόχαστρο του πορίσματος της έρευνας της ΕΠΑΝ βρέθηκαν οι μεγαλύτεροι εγχώριοι και αρκετοί ξένοι κατασκευαστικοί κολοσσοί (περισσότεροι από 45), οι δύο μεγαλύτεροι σύνδεσμοι εκπροσώπησης των τεχνικών εταιρειών, Σύνδεσμος Τεχνικών Εταιρειών Ανωτέρων Τάξεων (ΣΤΕΑΤ) και Πανελλήνιος Σύνδεσμος Ανωνύμων Τεχνικών Εταιρειών (ΣΑΤΕ), και η Αγροτική Τράπεζα. Κατά την έρευνα της ΕΠΑΝ, οι περισσότερες εταιρείες «συμμετείχαν, με διαφορετικό χρόνο έναρξης έκαστη, σε καρτελική σύμπραξη για τη χειραγώγηση διαγωνισμών δημόσιων έργων, η οποία διήρκεσε για μακρό χρονικό διάστημα (1989 έως 2016)».

Όπως ανακοίνωνε τον Μάιο του 2016 η Ανεξάρτητη Αρχή, «οι εταιρείες αυτές ελέγχονται για έργα στα οποία συγκαταλέγονται μεταξύ άλλων, έργα κατασκευής μεγάλων οδικών αξόνων, έργα ΜΕΤΡΟ, Προαστιακού και σιδηροδρομικών γραμμών/ σταθμών, έργα που δημοπρατήθηκαν με το σύστημα της παραχώρησης και έργα μέσω συμπράξεων δημοσίου και ιδιωτικού τομέα (ΣΔΙΤ)».

Τελικά, αρκετές εγχώριες και διεθνείς εταιρείες (μεταξύ των οποίων και οι κολοσσοί Hotchief, Vinci, Alstom και Siemens), οι δύο σύνδεσμοι των εργολάβων και η Αγροτική Τράπεζα βρέθηκαν εκτός πεδίου επιβολής κυρώσεων. Άλλοι επειδή κατά την ΕΠΑΝ «δεν στοιχειοθετήθηκε συμμετοχή τους στην παράβαση», και οι περισσότεροι επειδή η εξουσία της ΕΠΑΝ να επιβάλλει κυρώσεις για παραβάσεις που διαπιστώθηκαν κατά την έρευνα και αφορούσαν την περίοδο από το 1981 έως και το 2002 έχει παραγραφεί, σύμφωνα με το άρθρο 42 του νόμου 3959/2011.

Δηλαδή, σε απλά ελληνικά, η ΕΠΑΝ διαπίστωσε πως για πάνω από τριάντα χρόνια, οι περισσότεροι διαγωνισμοί των «μεγάλων έργων» της χώρας στήνονταν από τις μεγαλύτερες κατασκευαστικές που δραστηριοποιούνταν στη χώρα. Μαζί με τα κονδύλια που τους συνόδευαν, κρατικά και κοινοτικά. Ωστόσο, από τις «παραβάσεις» αυτές της νομοθεσίας που διαπίστωσε, η ΕΠΑΝ (δηλαδή το ελληνικό κράτος) έχει δικαίωμα να τιμωρήσει μόνο όσες πραγματοποιήθηκαν μετά το 2005, λόγω παραγραφής δια νόμου (τον οποίο θα θυμηθούμε παρακάτω).