Σάββατο 25 Ιανουαρίου 2014

Η δημοκρατία μας είναι στο χείλος του γκρεμού - σκίτσα του Αλτάν

Η δημοκρατία μας είναι στο χείλος του γκρεμού, σκίτσα του Αλτάν
Σκίτσο του Αλτάν (Altan)
Σκίτσο του Αλτάν (Altan)
Σκίτσο του Αλτάν (Altan)
Σκίτσο του Αλτάν (Altan)

Σκίτσο του Αλτάν (Altan)
Σκίτσο του Αλτάν (Altan)

Κατολίσθηση στο ορυχείο Μαυροπηγής

Αναδημοσίευση από http://antigoldgr.org και http://oikologein.blogspot.gr (H φύση είναι ο καλύτερος χωροτάκτης, Νο 2….). Διαβάστε επίσης σχετικά εδώ και εδώ (Σοβαρό πλήγμα στην (ενεργειακή) καρδιά της οικονομίας)

75037102014547283563992138279000n
Μεγάλη κατολίσθηση σημειώθηκε χθες (Τετάρτη) στις 11 το πρωί στα νοτιοδυτικά όρια (πρανή) του ορυχείου Μαυροπηγής της ΔΕΗ και συγκεκριμένα στους εκσκαφείς 2Β και 4, ενώ από τύχη δεν κινδύνευσαν εργαζόμενοι που βρισκόταν κοντά στο σημείο της κατολίσθησης.
Εργαζόμενοι που βρισκόταν κοντά στο σημείο της κατολίσθησης ανέφεραν ότι «είδαν να πέφτει ένα ολόκληρο βουνό με χώματα μέσα στο ορυχείο» και ότι για λίγη ώρα προκλήθηκε αναταραχή καθώς υπήρχαν εργαζόμενοι στην περιοχή, ενώ ανησυχία επικράτησε κάποια στιγμή για την τύχη δύο εργαζομένων του συνεργείου στη συντήρηση βαρέων οχημάτων, οι οποίο ωστόσο δεν είχαν κινδυνεύσει καθώς είχαν φύγει από το συγκεκριμένο σημείο λίγο πριν σημειωθεί η κατολίσθηση.
Σύμφωνα με τον ορυχειάρχη Αντώνη Τσαλίδη «παρά το γεγονός ότι η μάζα της κατολίσθησης ήταν πολύ μεγάλη, εκτιμάται ότι αγγίζει ίσως τις 400.000 τόνους χώματος, προκλήθηκαν ζημίες μονάχα στον ταινιοδρομικό εξοπλισμό (ταινιόδρομο) του συγκεκριμένου κλάδου εκσκαφής», ενώ με βάση αναφορές των εργαζομένων ζημίες προκλήθηκαν σε δύο ταινιόδρομους.
Σημείωσε επίσης ότι «το φαινόμενο οφείλεται καθαρά σε γεωλογικούς λόγους και όχι στον καιρό» και συγκεκριμένα «στο γεγονός ότι πρόκειται για μια ασβεστολιθική περιοχή όπου έχει επικολληθεί κομμάτι του κοιτάσματος (λιγνίτη) με πολύ μεγάλη ασυνέχεια και καμία συνοχή, με αποτέλεσμα όταν η εκσκαφή πλησίασε τον ασβεστόλιθο να αποκολληθεί ένα κομμάτι και να προκληθεί κατολίσθηση».
Ο κ. Τσαλίδης διαβεβαίωσε ακόμη ότι «δεν κινδύνευσε κανένας εργαζόμενος», καθώς οι μηχανικοί και εργοδηγοί παρακολουθούσαν το φαινόμενο από το πρωί. «Από τις 8 πρωί στην ενημέρωση στελεχών υπήρξε αναφορά ότι έχουμε πρόβλημα στο συγκεκριμένο σημείο και οι μηχανικοί και ο εργοδηγός παρακολουθούσαν το φαινόμενο γιατί περιμέναμε την κατολίσθηση», όπως δήλωσε στον «Π».
Ο διευθυντής του ορυχείου Μαυροπηγής τόνισε εξάλλου ότι οι εργασίες στο υπόλοιπο ορυχείο συνεχίστηκαν κανονικά και ότι ξεκίνησαν αμέσως οι εργασίες αποκατάστασης στο συγκεκριμένο σημείο του ορυχείου για την απομάκρυνση των χωμάτων της κατολίσθησης. Πρόσθεσε μάλιστα ότι «σε μία εβδομάδα περίπου θα λειτουργήσει κανονικά και ο συγκεκριμένος κλάδος εκσκαφής του ορυχείου Μαυροπηγής.»

"Παιχνίδια" του ΥΠΕΚΑ με τη στατική ασφάλεια των αυθαιρέτων




Αναδημοσίευση από την Αυγή, της Σταυρογιάννη Λούλη
 
Εμπαίζει τους πολίτες η πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΚΑ και παίζει επικίνδυνα με την ασφάλεια των αυθαίρετων κατασκευών έναντι σεισμού, την οποία χρησιμοποιεί ως δέλεαρ προς ένταξη στον νόμο για την τακτοποίηση κάθε είδους αυθαιρεσιών και παρανομιών με την καταβολή ειδικού προστίμου.
Έτσι, λοιπόν, στη διαδικασία τακτοποίησης, στην οποία δεν παρεμβαίνει ούτε ελέγχει ουδεμία δημόσια αρχή, παρά διεκπεραιώνεται αποκλειστικά μεταξύ του ιδιώτη ενδιαφερόμενου και του ιδιώτη μηχανικού μέσω του ηλεκτρονικού συστήματος, από χθες το ΥΠΕΚΑ τάζει ότι το 50% του ειδικού προστίμου μπορεί να συμψηφιστεί με δαπάνες που αφορούν εργασίες στατικής επάρκειας η ενεργειακής αναβάθμισης.
Σύμφωνα με χθεσινή ανακοίνωση του ΥΠΕΚΑ, σχέδιο ΚΥΑ προβλέπει πως για κτήρια "που κατασκευάστηκαν προ του 2003 και υπάγονται στις ρυθμίσεις του Ν. 4178/2013 (ΦΕΚ Α' 174) το ποσό του ειδικού προστίμου που καταβάλλεται δυνάμει του ανωτέρω νόμου δύναται να συμψηφίζεται με το ποσό που δαπανάται μετά την έναρξη ισχύος της παρούσης για τη στατική ενίσχυση των κτηρίων αυτών".
Οι παρεμβάσεις αφορούν την επισκευή - αποκατάσταση ή ενίσχυση του φέροντος οργανισμού και υλοποιούνται σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις και προδιαγραφές που ισχύουν για τις υποχρεωτικές ελάχιστες απαιτήσεις φέρουσας ικανότητας σύμφωνα με τον Κανονισμό Επεμβάσεων (ΚΑΝΕΠΕ), ή σύμφωνα με τη νομοθεσία που ίσχυε κατά τον χρόνο έκδοσης της άδειας δόμησης του κτηρίου ύστερα από μελέτη και τεχνική έκθεση από αρμόδιο μηχανικό.
Στον συμψηφισμό εντάσσονται δαπάνες για αγορά υλικών - εξοπλισμού, καθώς και για πρόσθετες εργασίες για την ολοκλήρωση των παρεμβάσεων, όπως εργασίες αποξήλωσης - αποκομιδής, τοποθέτησης - εγκατάστασης, αποκατάστασης, τοποθέτησης ικριωμάτων κ.λπ. και για την αποζημίωση για τους απαιτούμενους ελέγχους δόμησης.
Στα απαιτούμενα δικαιολογητικά, για να γίνει ο συμψηφισμός, περιλαμβάνεται η κατάθεση αντιγράφου δελτίου δομικής τρωτότητας και στατικής μελέτης για κτήρια συνάθροισης κοινού κ.ά. όταν η σχετική διαδικασία δεν έχει θεσμοθετηθεί, παρότι προβλεπόταν από τον πρώτο ακυρωμένο ως αντισυνταγματικό νόμο Παπακωνσταντίνου του 2011.
Ο συμψηφισμός του 50%, εφόσον βέβαια καταβληθεί το ειδικό πρόστιμο το οποίο κατευθύνεται στο ταμείο του Μνημονίου, θα εφαρμόζεται για ενεργειακή αναβάθμιση αυθαιρέτων προ του 2003.

Παρασκευή 24 Ιανουαρίου 2014

Η Αττική, πεδίο κοινωνικού και οικολογικού μετασχηματισμού

Του Πάνου Τότσικα(*) από εδώ

Στην Ελλάδα, πραγματοποιείται τις τελευταίες δεκαετίες ένας βαθύς κοινωνικός και οικολογικός μετασχηματισμός. Η διακηρυγμένη στρατηγική της δεκαετίας του ’80 για αποκέντρωση και περιφερειακή ανάπτυξη έχει εκ των πραγμάτων εγκαταληφθεί. Στην Αθήνα, τη πρωτεύουσα της χώρας, συγκεντρώνεται ο μισός σχεδόν πληθυσμός της χώρας και ο μεγαλύτερος όγκος των οικονομικών δραστηριοτήτων. Η αποβιομηχάνιση έχει οδηγήσει είτε στο κλείσιμο ενός σημαντικού αριθμού εργοστασίων στην περιφέρεια της χώρας είτε στη μεταφορά τους σε γειτονικές βαλκανικές χώρες. Ήδη το πραγματικό ποσοστό ανεργίας ξεπερνά το 30 % του θεωρητικά ενεργού πληθυσμού της χώρας και το 60% των νέων.
Η απόφαση, τη δεκαετία του’80, κατασκευής του νέου αεροδρομίου στον χώρο του κάμπου των Μεσογείων, στην Ανατολική Αττική, οδήγησε στην μετατροπή της υφιστάμενης έως τότε γεωργικής γης σε περιοχή εμπορικών δραστηριοτήτων και κατοικίας, διαμορφώνοντας έναν τρίτο οικιστικό πόλο στην Αττική μετά το Λεκανοπέδιο της Αθήνας και το Θριάσιο Πεδίο, δυτικά.

Οι Ολυμπιακοί Αγώνες του 2004 που πραγματοποιήθηκαν στην Αθήνα, συνέβαλαν στην ακόμη μεγαλύτερη συγκέντρωση πληθυσμού και οικονομικών δραστηριοτήτων στην Αττική ενώ παράλληλα με το εξωφρενικά μεγάλο κόστος τους, που ξεπέρασε τα 20 δις ευρώ έναντι 2,2 δις ευρώ του αρχικού φακέλου διεκδίκησης, επέφεραν οικονομική αιμορραγία στην χώρα, διόγκωσαν το δημόσιο χρέος και προκάλεσαν δάνεια και τόκους που θα πληρώνουν για πολλά χρόνια ακόμη οι φορολογούμενοι πολίτες της χώρας.

Μέσα σ’αυτές τις συνθήκες το ισχύον από το 1985 Ρυθμιστικό Σχέδιο Αθήνας, ανατράπηκε εκ των πραγμάτων, προκειμένου να κατασκευαστούν πανάκριβες φαραωνικές Ολυμπιακές εγκαταστάσεις. Ελεύθεροι, δημόσιοι, παραλιακοί χώροι δομήθηκαν και απέκτησαν νέες χρήσεις, οι ορεινοί όγκοι της Αττικής έγιναν αντικείμενο οικιστικών επεκτάσεων (Ολυμπιακό Χωριό στην Πάρνηθα, Κέντρο Υψηλής Τάσης της ΔΕΗ στον Υμηττό).

Σήμερα , δέκα χρόνια μετά τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004, η Αττική δέχεται μια νέα επίθεση: Σε συνθήκες γενικευμένης οικονομικής, κοινωνικής και πολιτιστικής κρίσης, επιχειρείται η κατάργηση του Οργανισμού Ρυθμιστικού Σχεδίου Αθήνας, για λόγους περικοπών των δημοσίων δαπανών, υποτίθεται, ενώ παγώνει η ψήφιση του υπό αναθεώρηση Ρυθμιστικού Σχεδίου Αττικής. Στην ουσία, καταργείται ο όποιος πολεοδομικός - χωροταξικός σχεδιασμός και προγραμματισμός και αφήνεται ελεύθερο το πεδίο δράσης των λεγόμενων «επενδυτών» αλλά και των κάθε είδους διεκδικητών και καταπατητών της δημόσιας γης.

Στην Αθήνα, ενώ η υπέρμετρη ατμοσφαιρική ρύπανση διογκώνεται από την ανεξέλεγκτη χρήση ξύλων για θέρμανση των κατοίκων, οι οποίοι αδυνατούν να πληρώσουν το πανάκριβο πετρέλαιο για να ζεσταθούν, το υφιστάμενο πράσινο στην Αθήνα περιορίζεται σε λιγότερο από 2,5 τ.μ ανά κάτοικο, τη στιγμή που στις περισσότερες ευρωπαϊκές πρωτεύουσες προσεγγίζει ή ξεπερνά τα 10 τ.μ ανά κάτοικο.

Παράλληλα, προωθείται η κατασκευή νέων βαρειών βιομηχανικών εγκαταστάσεων, στον ορεινό όγκο του Υμηττού, όπως το Κέντρο Υπερυψηλής Τάσης (ΚΥΤ) της ΔΕΗ, προγραμματίζονται νέοι αυτοκινητόδρομοι, ενώ επιχειρείται η αναίρεση ακόμη και του ισχύοντος Προεδρικού Διατάγματος προστασίας του Υμηττού, προκειμένου να εξυπηρετηθούν τα συμφέροντα κάποιων καταπατητών δημόσιας γης καθώς και όσων έχουν χτίσει αυθαίρετες κατοικίες μέσα στα προστατευόμενα όρια του Υμηττού.

Ο σημαντικότερος ωστόσο κίνδυνος που αντιμετωπίζει σήμερα η Αθήνα είναι η μετατροπή μιας σχεδόν αδόμητης σήμερα έκτασης 6.200 στρεμμάτων, δηλαδή του χώρου του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού και της παραλίας του Αγίου Κοσμά στις ακτές του Σαρωνικού Κόλπου, σε ένα πυκνοδομημένο πολεοδομικό συγκρότημα, με δυνατότητα δόμησης 1.720. 000 τ.μ, για χρήσεις εμπορικές, τουριστικές, πολυτελούς κατοικίας κ.α. Παράλληλα, δίνεται η δυνατότητα στους επίδοξους «επενδυτές» δημιουργίας Καζίνο, καθώς και της επέκτασης των κτιριακών-εμπορικών εγκαταστάσεών τους στο χώρο της παραλίας και του αιγιαλού, ακόμη και μέσα στον θαλάσσιο χώρο.

Καταγγελία για το Υπουργείο Πολιτισμού

Αναρτούμε καταγγελία της συναδέλφου (και μέλους της συσπείρωσης) Ρ. Μαγιάφα προς το Υπ. Πολιτισμού.

Στις 16 Ιανουαρίου 2014 συζητήθηκε στο Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο η έγκριση ή μη των περιβαλλοντικών όρων για την επαναλειτουργία των Λατομείων Σελίνου που έκλεισε το 2009 με απόφαση της Υπηρεσίας Μεταλλείων  για δεκάδες παραβάσεις και παραβιάσεις της νομοθεσίας και της αρχικής άδειας λειτουργίας του.Για παραβιάσεις για την ασφάλεια των εργαζομένων σε αυτό, των διερχομένων και των κατοίκων της περιοχής Καντάνου.
Το καταστροφικό λατομείο βρίσκεται σε επαφή με κηρυγμένο ιστορικό μνημείο βιομηχανικής περιόδου, τον παλιό επαρχιακό δρόμο  Χανίων-Κανδάνου , μήκους 6,5 χιλιομέτρων, αρχιτεκτονικό επίτευγμα της δύσκολης εποχής των αρχών του 20ου αιώνα, ιερός τόπος που εκεί πραγματοποιήθηκαν γεγονότα από τις Μάχες της Κρήτης .
Το μνημείο χαρακτηρίστηκε ως Ιστορικός Τόπος για την ιστορικότητα της περιοχής,για το αρχαιολογικό ενδιαφέρον της ευρύτερης περιοχής  και για το ίδιο το τεχνικό έργο του 1920 [Ο παλιός γερμανικός δρόμος όπως ονομαζόταν ]] που διατηρείται αναλλοίωτο μέχρι σήμερα και διέρχεται μέσα από το ομώνυμο φαράγγι εξαιρετικής φυσικής ομορφιάς,δημιουργώντας κατά τον τρόπο αυτό ένα σύνθετο έργο αποτέλεσμα της αλληλεπίδρασης  ανθρώπου και φύσης.ΥΠΠΟ\ΔΝΣΑΚ\50219\1085\4-6-2010
 Η κήρυξη του μνημείου ήταν δύσκολη και περιπετειώδης αφού πέρασε από τα χέρια ατόμων κατάπτυστων όπως ο Λιάπης και ο Ζαχόπουλος  υπουργός και Γ.Γραμματέας του ΥΠΠΟ εκείνη την εποχή  [2007]
Ο παλιός δρόμος τελικά  κηρύχθηκε  τον Απρίλιο του 2010  ως μνημείο χάρις στην επιμονή των κατοίκων της Κανδάνου και των κ.κ.Γερουλάνου και Μενδώνη Υπουργού και Γ.Γραμματέα του ΥΠΠΟ.
Σήμερα επανέρχονται τα  Λατομεία Σελίνου αφού έχουν εξαντλήσει όλο τον χώρο τον αδειοδοτημένο των 59 στρεμμάτων και  άλλων 40 στρεμμάτων που έχουν καταπατήσει χωρίς άδεια από το φαράγγι και το δάσος και ζητούν επαναλειτουργία και  έγκριση περιβαλλοντικών όρων.
Και Άκουσον Άκουσον έρχεται το ΚΑΣ να εγκρίνει περιβαλλοντικούς όρους  λατομείου ,για την επαναλειτουργία του καταστροφικού λατομείου αντί να προστατεύσει το μνημείο όπως θα έπρεπε. Μήπως να καλέσουμε το Υπουργείο Ανάπτυξης να προστατεύσει το μνημείο αφού το Υπουργείο Πολιτισμού νοιάζεται για το λατομείο???

Πλήρη αποδόμηση Επαγγελματικών Δικαιωμάτων επιβάλει η Επιτροπή Ανταγωνισμού, το ΤΕΕ συναινεί?

Αναρτούμε το έγγραφο της περιβόητης Επιτροπής Ανταγωνισμού προς το ΤΕΕ με το οποίο (όχι για πρώτη φορά) επιβάλλει την πλήρη αποδόμηση και διάλυση των επαγγελματικών δικαιωμάτων των μηχανικών, κυρίως μέσω :
  1. της αναγνώρισης των διάφορων ιδιωτικών κολλεγίων χωρίς οποιαδήποτε διαδικασία
  2. των πιστοποιήσεων και του κατακερματισμού των επαγγελματικών δικαιωμάτων μέσω της διαδικασίας των "προσόντων", ώστε πρόσβαση σε διάφορες εργασίες να έχουν μόνο οι "προσοντούχοι"
  3. τον κατακερματισμο και την κλιμάκωση τους μέσω επιπέδων, εξετάσεων, φραγμών, μητρώων κλπ όπως έχουμε ήδη δει να συμβαίνει με τις ενεργειακές επιθεωρήσεις, τους ελεγκτές δόμησης, τους περιβαλλοντικούς ελέγχους που ακολουθούν κοκ.
Το ΤΕΕ όπως βλέπουμε και από το έγγραφο που ακολουθεί μάλλον αποδέχεται την αθλιότητα αυτή  εξάλλου δεν πέρασε βδομάδα από τότε που το ίδιο (μαζί με τον κο Χρυσοχοϊδη) προώθησε νόμο για αντίστοιχες διαδικασίες στο εσωτερικό του.

Επιτροπή Ανταγωνισμού

Ενημέρωση από τη χθεσινή κινητοποίηση στο ΕΤΑΑ



Στη χθεσινή κινητοποίηση κατόπιν σχετικής πρωτοβουλίας της ανοικτής συνέλευσης μηχανικών, κάλεσαν επίσης το τμήμα Αττικής του ΣΑΔΑΣ, η ΕΜΔΥΔΑΣ Αττικής, το ΣΜΤ καθώς και το ΤΕΕ ο καθένας με το κάλεσμα του (βλέπε εδώ τα καλέσματα).
Θυμηθήκαμε λίγο τις περσινές μας κινητοποιήσεις μια και σήμερα υπήρξε συμμετοχή άνω των 150 συναδέλφων, και η παρέμβαση ήταν αρκετά δυναμική. Αφου διακόψαμε τη συνεδρίαση εκπρόσωπος της συνέλευσης παρουσίασε τα αιτήματα μας (βλέπε video που ακολουθεί) καθώς και καλέσματα των φορέων, το ίδιο έκανε και ο εκπρόσωπος του ΤΕΕ, ο οποίος και ζήτησε αναβολή αποφάσεων μέχρι τα τέλη Μάρτη. Αξίζει να σημειώσουμε ότι κατα τη διάρκεια της παρουσίασης των αιτημάτων μας, ο κος Σελιανάκης αγανάκτησε και ειρωνικά μας είπε ότι θέλουμε να μετατρέψουμε το ΕΤΑΑ σε "φιλόπτωχο ταμείο" (φυσικά μια και οι πολιτικές που υπηρετούν μας έχουν κάνει όλους φτωχούς).
Στη συνέχεια πήρε το λόγο συνασφαλισμένος δικηγόρος (Δ. Σαραφιανός) ο οποίος παρουσίασε τα αντίστοιχα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι νομικοί και εξέθεσε τους λόγους για τους οποίους ο ΔΣΑ δεν έχει αποστείλει θέσεις σχετικά με το ΚΕΑΟ (εκλογές το Φλεβάρη) καθώς και τις ευθύνες που έχουν τα μέλη του ΔΣ του ΕΤΑΑ όσο εφαρμόζουν αντικοινωνικές και αντισυνταγματικές νομοθεσίες όπως αυτή του ΚΕΑΟ.
Μια και δεν υπήρχε σχετικό θέμα στο ΔΣ εγκαταλείψαμε δίνοντας την υπόσχεση ότι θα επανέλθουμε σύντομα.
Υπενθυμίζουμε ότι η απόφαση της 19/12/2013 (στην οποία μειοψήφησαν ο κος Σελιανάκης και ο κος Κωστάκης) αναφέρει:
"1) Δεν αποστέλεται κατάλογος βεβαίωσης οφειλών στο ΚΕΑΟ
2) Το θέμα θα επανέλθει στο ΔΣ μετά της 31.1.2014 , εφ'όσον υπάρξει τοποθέτηση από τους φορείς των ασφαλισμένων με αντικείμενο την είσπραξε οφειλομένων εσόδων."
Στη συνέχεια συζητήσαμε για εκτίμηση της κατάστασης στο ισόγειο, όπου είπαμε ότι:
α. την Τετάρτη 29/1 παρεμβαίνουμε στην ανοικτή συζήτηση που οργανώνει το ΤΕΕ για το θέμα και καλεί φορείς
β. παρακολουθούμε από την Τρίτη (που ορίζεται η ημερήσια διάταξη) τη θεματολογία του ΕΤΑΑ και παρεμβαίνουμε σε περίπτωση που τεθεί το θέμα
γ. καλούμε όλους τους συναδέλφους σε επόμενη ανοικτή συνέλευση μηχναικών την επόμενη Παρασκευή 31/1 στις 6:30 στο ΤΕΕ 

Νέο χαράτσι στα ακίνητα – 100 ως 5.300 ευρώ για τον έλεγχο οικοδομών

Αναδημοσίευση από Newsit. Οι συνάδελφοι ας μην πανυγηρίζουν μια και οι αμοιβές αφορούν μόνο στους ελεγκτές δόμησης, που σημαίνει σεμινάρια, εξετάσεις, πιστοποιήσεις και μητρώα. Οι αμοιβές βέβαια παραμένου πολύ μικρές σε σχέση τόσο με τον όγκο της δουλειάς, όσο και με τις ευθύνες που συνεπάγονται.

Μέχρι και 5.300 ευρώ μπορεί να φτάσει η αμοιβή για τους ελεγκτές δόμησης στα ακίνητα
Σύμφωνα με την νέα ΚΥΑ, που αντικαθιστά την από διετίας απόφαση ελέγχων στις οικοδομές (ΦΕΚ Β΄ 465), η αποζημίωση των ελεγκτών δόμησης γίνεται ανάλογα με τα τετραγωνικά και το είδος του κτιρίου το οποίο ελέγχεται, ξεκινώντας από τα 100 ευρώ, για τις περιπτώσεις εργασίας κατεδαφίσεων, περιτοιχίσεων και έργων έργων αντιστήριξης, ανεξαρτήτως του είδους και της κατηγορίας του έργου. Στο νέο «μοντέλο» που αναπτύσει η ΚΥΑ, τα έργα επιμερίζονται σε 3 Κατηγορίες, απ΄ όπου: α) στους τελικούς ελέγχους των εργασιών της Κατηγορίας Α΄ (εκτός από τις προσθήκες καθ' ύψος) η αποζημίωση ορίζεται από 100 ευρώ έως 250 ευρώ. β) στον αρχικό έλεγχο των Κατηγοριών Β΄ και Γ΄, για κτίρια συνολικής επιφάνειας έως και 1.000 τ.μ., η αποζημίωση καθορίζεται σε 200 ευρώ, ενώ για κτίρια με συνολική επιφάνεια μεγαλύτερη των 1.000 τ.μ., η αποζημίωση καθορίζεται σε τριακόσια (300) ευρώ. γ) Στον ενδιάμεσο έλεγχο των κτιρίων της Κατηγορίας Γ΄, για κτίρια στα οποία απαιτείται ενδιάμεσος έλεγχος, η αποζημίωση καθορίζεται σε 0,3 ευρώ ανά τ.μ. και δεν μπορεί να είναι μεγαλύτερη των 2.000 ευρώ.
Σχετικά με τον τελικό έλεγχο των κτιρίων των κατηγοριών Β΄ και Γ΄ και για την περίπτωση που αφορά τις προσθήκες καθ' ύψος της Κατηγορίας Α΄, ισχύει ότι για κτίρια ή προσθήκες καθ' ύψος με συνολική επιφάνεια έως και 1.000 τ.μ., η αποζημίωση καθορίζεται σε 0,5 ευρώ ανά τ.μ. και δεν μπορεί να είναι μικρότερη των 200 ευρώ, ενώ για κτίρια ή προσθήκες καθ' ύψος με συνολική επιφάνεια μεγαλύτερη των 1.000 τ.μ., η αποζημίωση καθορίζεται σε 0,4 ευρώ ανά τ.μ. και δεν μπορεί να είναι μικρότερη των 600 ευρώ και μεγαλύτερη των 3.000 ευρώ. Ενώ, στην περίπτωση που το ποσό της αποζημίωσης κυμαίνεται μεταξύ 1.001 και 2.000 ευρώ, για τον έλεγχο απαιτούνται δύο Ελεγκτές Δόμησης. Στην περίπτωση που το ποσό της αποζημίωσης κυμαίνεται μεταξύ 2.001 και 3.000 ευρώ, για τον έλεγχο απαιτούνται τρεις Ελεγκτές Δόμησης.
Όπως προβλέπεται στη ΚΥΑ, η Κατηγορία Α' περιλαμβάνει συνολικά 8 δράσεις/εργασίες σε υφιστάμενα κτίρια, στις οποίες, στις οποίες απαιτείται ο τελικός έλεγχος από τους Ελεγκτές Δόμησης. Συγκεκριμένα αφορά: i) Εργασίες επισκευής σε υφιστάμενα κτίρια, ανεξαρτήτως της επιφάνειας και της χρήσης τους. ii) Εργασίες δόμησης που απαιτούνται σε περίπτωση αλλαγής χρήσης κτιρίου, ανεξαρτήτως της επιφάνειας και της χρήσης του. iii) Προσθήκες καθ' ύψος σε υφιστάμενα κτίρια, ανεξάρτητα από την επιφάνεια και τη χρήση τους. iv) Εργασίες κατεδαφίσεων, ανεξαρτήτως του είδους και της κατηγορίας του έργου. v) Εργασίες περιτοιχίσεων, ανεξαρτήτως του είδους και του μεγέθους τους. vi) Εργασίες κατασκευής έργων αντιστήριξης, διαμόρφωσης περιβάλλοντος χώρου, κατασκευής κολυμβητικών δεξαμενών και υδάτινων επιφανειών, ανεξαρτήτως του είδους και του μεγέθους τους. vii) Εργασίες κατασκευής δεξαμενών αποθήκευσης νερού, υγρών και αερίων καυσίμων, ανεξαρτήτως του είδους και του μεγέθους τους. viii) Εργασίες κατασκευής στεγάστρων, ανεξαρτήτως του είδους και του μεγέθους τους.

Πέμπτη 23 Ιανουαρίου 2014

Eίναι ο σκληρός πυρήνας του κράτους ηλίθιε


Αναδημοσίευση από εδώ
BeqEEqVCEAAk5v-.jpg-large
Την στιγμή που μεγάλο κομμάτι της ελληνικής κοινωνίας θρηνεί για τον χαμό εννέα παιδιών και τριών γυναικών στα νερά του Αιγαίου, ο ψυχίατρος του Ναζιστικού κόμματος, που εξέδιδε τα πιστοποιητικά βάση των οποίων έπαιρναν όπλα οι βουλευτές της Χρυσής Αυγής, επιστρέφει στη θέση του. Τη στιγμή που οι φωτογραφίες του πατέρα μετανάστη εργάτη με τα τρία πνιγμένα παιδιά, κατακλίζουν το διαδίκτυο, οι κάθε λογής ακροδεξιοί, φασίστες, κονφορμιστές ή απλά άρρωστοι πνευματικά, έχουν ως επιχείρημα το περιβόητο “..μα τι θέλετε επιτέλους… να ανοίξουμε τα σύνορα..;”.
Θα μπορούσαν όλα αυτά να ήταν ένα κακό όνειρο.Όμως, αποτελούν καθημερινή πραγματικότητα για χιλιάδες μετανάστες εργάτες όπως αποτελούν και την επίσημη -ανομολόγητη- πολιτική του ελληνικού κράτους για την παρανομοποίηση της εργασίας των μεταναστών εργατών. Οι “χωρίς χαρτιά”, οι “απόκληροι”, οι εξαθλιωμένοι, οι “ξένοι”, οι “αλλόθρησκοι”, οι “μουσουλμάνοι”, οι “κάθε καρυδιάς καρύδι”, αποτελούν το υπόδειγμα για ότι ξεκίνησε να εφαρμόζεται σε όσους “ντόπιους” πίστευαν την προπαγάνδα Κράτους και Κεφάλαιου. Τους “έλληνες” δηλαδή, τους “χριστιανούς”, τους ¨δικούς μας ανθρώπους”. Έτσι εξηγούνται και οι συμπεριφορές που αντιμετωπίζουν οι μετανάστες εργάτες από την Ελλάδα πλέον, από τις ελληνικές επιχειρήσεις των ελλήνων αφεντικών στη Γερμανία. Γιατί οι “άλλοι”, οι “ξένοι”, ήταν και θα είναι το υπόδειγμα για κάθε πολιτική του Κεφαλαίου ενάντια στην εργατική τάξη. Τόσο απλά, τόσο κρυστάλλινα. Και αν είναι να αποδέχεται κάποιος πως τα πνιγμένα παιδια στο Αιγαίο είναι ένα “πρόβλημα” που χρειάζεται μια κάποια “λύση” που θα μας τη φορέσει είτε η Ευραπαική Ένωση, είτε ο Δένδιας με τη Χρυσή Αυγή, τότε να ετοιμάζεται και ο ίδιος, ως εργάτης, να γίνει σύντομα μέρος του “προβλήματος” που θα χρειάζεται μια “λύση”. Μια λύση που θα χρειάζεται τους αιώνιους φίλους Κράοτυς και Κεφάλαιου, τους φασίστες, χουντικούς και νεοναζί. Όλους εκείνους που δεν θα είχαν κανένα πρόβλημα να γίνουν ανθρωποφύλακες, όλους εκείνους που ως ιδεολογία τους έχουν το δίκιο του ισχυρότερου, το κοινωνικό δαρβινισμό, το φασισμό και το ναζισμό.
Είναι αυτός ο “σκληρός πυρήνας του κράτους” -όπως δήλωσε το Σ.τ.Ε. αυτές τις μέρες-, ο οποίος πρέπει να παραμείνει ανέγγιχτος και να μη λογοδοτήσει ποτέ. Είτε λέει πως “πρέπει να τους κάνουμε το βίο αβίωτο”, όπως ο αρχηγός της ΕΛ.ΑΣ εννοώντας τους μετανάστες, είτε χτυπάει με τα παιδιά που πνίγονται για να μην ανέβαινουν σοτ σκάφος ο λιμενικός, είτε το στέλεχος της αντιτρομοκρατικής που παράγει πολιτική για τη κυβέρνηση κατασκευάζοντας ενόχους, είτε χτυπάει πιτσιρίκια στα Εξάρχεια, είτε βασανίζει στα αστυνομικά τμήματα κολαστήρια.
Να λοιπόν πως συνδέονται οι ναζί και τα χάδια που τους προσφέρει το ελληνικό κράτος με τα πνιγμένα παιδιά του Αιγαίου. Διαχείρηση κρίσης λέγεται. Φόβος, καταστολή, αυτολογοκρισία και σιωπή απέναντι στη βαρβαρότητα. Περαιτέρω μαφιοζοποίηση των κοινωνικών σχέσων. Ομερτά παντού. Και όμως, χρέος κάθε εργάτη είναι να μη μείνει σιωπηλός. Χρεός μας είναι να οργανώσουμε την αντίσταση μας, μακριά από σωτήρες κάθε είδους. “Ας ξανανοίξουν τη Μακρόνησο”, όπως έγραφε μια προκύρηξη.
Είναι ο “σκληρός πυρήνας του κράτους” ηλίθιε, μα δεν πρόκειται να μείνουμε σιωπηλοί απέναντι του.

Δελτίο Τύπου από τη Σύσκεψη Ομοσπονδιών Δημόσιου Τομέα



ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
από τη Σύσκεψη Ομοσπονδιών Δημόσιου Τομέα
            Πραγματοποιήθηκε σήμερα στα γραφεία της ΟΛΜΕ σύσκεψη Ομοσπονδιών ΟΛΜΕ, ΠΟΕ – ΟΤΑ, ΠΟΕ – ΔΟΥ, ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ, Ομοσπ. Διοικητικών Πανεπιστημίων (παρατηρητής), για τον καλύτερο συντονισμό των κινητοποιήσεων της περιόδου.
Στη σύσκεψη εκφράστηκε η συνολική μας αντίθεση στην πολιτική Κυβέρνησης – Ε.Ε. – ΔΝΤ και η κοινή μας θέληση να συντονίσουμε το επόμενο διάστημα τις αγωνιστικές κινητοποιήσεις μας και με ιδιαίτερη ένταση και κλιμάκωση την περίοδο τέλη Φεβρουαρίου – αρχές Μαρτίου, ενάντια στις διαθεσιμότητες – απολύσεις, στις ιδιωτικοποιήσεις, υπερασπιζόμενοι τη μόνιμη και σταθερή εργασία, τα δημόσια και κοινωνικά αγαθά και τα δημοκρατικά δικαιώματα και ελευθερίες.
Οι προτάσεις που κατατέθηκαν στη σύσκεψη είναι:
  • Απεργία και στάση εργασίας στις 7/2/14, ημέρα που εκδικάζονται στο ΣτΕ οι προσφυγές κατά της διαθεσιμότητας.
  • Καθιέρωση ενός σταθερού τόπου ενημέρωσης και διαμαρτυρίας ενάντια στις διαθεσιμότητες – απολύσεις στην Αθήνα στην Πλατ. Κλαυθμώνος (κιόσκι).
  • Συντονισμένες διακλαδικές διαμαρτυρίες διαθεσίμων – απολυμένων μια ημέρα κάθε εβδομάδα στο κέντρο της Αθήνας και στην περιφέρεια.
  • Στις 30/1 διαμαρτυρία στον ΟΑΕΔ για τις απαράδεκτες συμβάσεις δουλείας «κοινωφελούς εργασίας».
  • Στις 31/1 κοινά συλλαλητήρια σε όλες πόλεις, ενάντια στις διαθεσιμότητες – απολύσεις.
  • Κονβόϊ αυτοκινήτων από Αλεξανδρούπολη – Θεσσαλονίκη – Λάρισα – Αθήνα στις 13 και 14/2 ενάντια σε ανεργία – απολύσεις – διαθεσιμότητες.
  • Κινητοποίηση την ημέρα συνάντησης του Υπ. Διοικ. Μεταρρύθμισης με την Τρόικα στην Αθήνα.
  • Να εκδοθεί κοινή αφίσα.
Όλα τα παραπάνω θα συζητηθούν τις επόμενες ημέρες στα Δ.Σ. των Ομοσπονδιών και θα επικυρωθούν σε επόμενη σύσκεψη την Τρίτη, 28/1/14 στα γραφεία της ΟΛΜΕ.
Σημειώθηκε τέλος να γίνουν περιοδείες και Γ.Σ. στους χώρους δουλειάς. Την Τετάρτη, 29/1/14 θα πραγματοποιηθεί κοινή συνέντευξη τύπου.
Καλούμε όλες τις Ομοσπονδίες του δημοσίου για συντονισμό των αγωνιστικών μας κινητοποιήσεων το επόμενο διάστημα.
Καλούμε το Γεν. Συμβούλιο της ΑΔΕΔΥ να πάρει αποφάσεις για κινητοποιήσεις σε όλο το δημόσιο.
Γραφείο Τύπου ΟΛΜΕ

Παρέμβαση των εργαζομένων του ΑΔΜΗΕ στη Βουλή ενάντια στην ιδιωτικοποίηση

Δείτε σε βίντεο, την παρέμβαση των εργαζομένων του ΑΔΜΗΕ στη συνεδρίαση της επιτροπής της Βουλής για την επεξεργασίας και εξέταση του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής «Ρύθμιση θεμάτων της ΑΔΜΗΕ Α.Ε.», όπου με συντριπτικά επιχειρήματα αποδομούν την κυβερνητική πολιτική της κυβέρνησης. 

Με ιδιαίτερα αναλυτικό και εμπεριστατωμένο τρόπο παρενέβησαν στη διαδικασία συζήτησης στη Βουλή του νομοσχεδίου για τον ΑΔΜΗΕ τα σωματεία των εργαζομένων.
Με υπομνήματα που κατέθεσαν στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου, ένα από την Ένωση Εργαζομένων ΑΔΜΗΕ, ένα από το Σύλλογο Επιστημονικού Προσωπικού ΔΕΗ-ΚΗΕ και ένα από το Σύλλογο Εργαζομένων ΑΔΜΗΕ/ΛΑΓΗΕ (πρώην ΔΕΣΜΗΕ), το τελευταίο μάλιστα με τη χαρτογράφηση του ιδιοκτησιακού καθεστώτος των Διαχειριστών στην Ευρώπη, υποστηρίζουν ότι η πώληση του ΑΔΜΗΕ και του Ελληνικού Συστήματος Μεταφοράς είναι μια πρόταση εσφαλμένη, δεν βασίζεται σε κανένα ορθολογικό επιχείρημα, δεν τεκμηριώνεται από τη διεθνή πραγματικότητα και θα έχει βλαπτικά αποτελέσματα στο σύνολο της Ελληνικής βιομηχανίας ηλεκτροπαραγωγής αλλά και της Ελληνικής Οικονομίας. Επιπλέον, ότι η πώληση του ΑΔΜΗΕ δεν βοηθά στην ανταγωνιστικότητα της οικονομίας, ούτε θα διευκολύνει την εισαγωγή κεφαλαίων στο χώρο της ενέργειας. Η χρηματοδότηση μεγάλων έργων (Κυκλάδες, Κρήτη) από κοινοτικά κονδύλια (ΕΣΠΑ) και τράπεζες (ΕΤΕπ), έχει ήδη σε μεγάλο βαθμό εξασφαλιστεί. Τα βασικά συμπεράσματα που προκύπτουν από τα υπομνήματα των εργαζομένων είναι τα εξής:
- Η ιδιωτικοποίηση του ΑΔΜΗΕ είναι πολιτική απόφαση και δε σχετίζεται με την κακή λειτουργία του ή διακρίσεις εις βάρος παικτών της αγοράς.

ΣτΕ: Προσωπικό «ειδικής κατηγορίας» οι ένστολοι

"Η Ολομέλεια έκρινε ότι οι ένστολοι ανήκουν στον σκληρό πυρήνα του κράτους και χρήζουν ειδικής προστασίας και μεταχείρισης σε σχέση με τους άλλους εργαζόμενους του δημόσιου τομέα." Όταν το κράτος απογυμνώνεται από οποιαδήποτε άλλη λειτουργία του, απομένει μόνο ο "σκληρός πυρήνας" του, η καταστολή. Μετά την πλήρη εξαίρεση των ενστόλων από τις διαθεσιμότητες - απολύσεις ακολουθεί και η πλήρης μισθολογική τους αποκατάσταση (ακόμα και μετά τις περικοπές ένα λοχίας αμοίβεται 20% παραπάνω από έναν υπάλληλο ΠΕ). Ένστολοι είναι 83.000 από 90.000 του Υπ. Άμυνας, 60.000 από 63.000 του Δημόσιας Τάξης, 7.500 από 8.200 του Υπ. Ναυτιλίας. Συνολικά δηλαδή περίπου 150 στις 600 χιλιάδες (ένα ποσοστό της τάξης του 25%) των ΔΥ συγκροτεί τον κατασταλτικό πυρήνα του κράτους, ο οποίος μάλιστα έχει εξαιρεθεί ολοτελώς από τις διαδικασίες απολύσεων κλπ, έχει διατηρήσει ειδικά μισθολόγια με πολύ μικρότερες περικοπές από αυτές των υπολοίπων υπαλλήλων κλπ.


Στοιχεία από εδώ:
Δημόσιοι Υπάλληλοι: ο αποδιοπομπέος τράγος της μνημονιακής εποχής

Σύμφωνα με πληροφορίες, η Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας σε διάσκεψη κεκλεισμένων των θυρών, σχεδόν ομόφωνα, έκρινε ότι οι περικοπές των αποδοχών των ενστόλων όλων των Σωμάτων (στρατιωτικών, αστυνομικών, λιμενικών, πυροσβεστών, κλπ), που έγιναν αναδρομικά από τη 1η Αυγούστου 2012, είναι αντισυνταγματικές από την εν λόγω ημερομηνία έως και σήμερα. Δηλαδή, η αντισυνταγματικότητα των περικοπών ανατρέχει από την 1η Αυγούστου 2012.
Επίσης, η αντισυνταγματικότητα αυτή στις περικοπές των αποδοχών θα ισχύει για όσο διάστημα θα είναι σε ισχύ η απόφαση του αναπληρωτή υπουργού Οικονομικών που προβλέπει την περικοπή των αποδοχών των ενστόλων.
Η Ολομέλεια έκρινε ότι οι ένστολοι ανήκουν στον σκληρό πυρήνα του κράτους και χρήζουν ειδικής προστασίας και μεταχείρισης σε σχέση με τους άλλους εργαζόμενους του δημόσιου τομέα. Έτσι, κρίθηκε αντισυνταγματική η επίμαχη υπουργική απόφαση που προβλέπει την περικοπή των αποδοχών τους.
Η επίμαχη υπουργική απόφαση (οικ.2834080022/14.11.2012), εκδόθηκε στο πλαίσιο της μνημονιακής νομοθεσίας. Συγκεκριμένα, η εν λόγω υπουργική απόφαση εκδόθηκε στο πλαίσιο του νόμου 4093/2012 με τον οποίο εγκρίθηκε το μεσοπρόθεσμο πλαίσιο δημοσιονομικής στρατηγικής για την τριετία 2013-2016 (Μνημονίου ΙΙΙ).

Συντονισμός φορέων μηχανικών της Θεσ/κης ενάντια στο ΚΕΑΟ

Οι συνάδελφοι της Θεσ/κης σήμερα από τις 9:30πμ θα κάνουν παρέμβαση στο τοπικό ΤΣΜΕΔΕ

Θεσσαλονίκη 21/01/2014
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Θέμα: ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ & Κ.Ε.Α.Ο.
Τη Δευτέρα 20/01/2014 πραγματοποιήθηκε κοινή σύσκεψη εκπροσώπων των συλλογικών φορέων των μηχανικών για τα ζητήματα του ασφαλιστικού συστήματος.
Οι παρευρισκόμενοι εκπρόσωποι φορέων των Μηχανικών, συμφώνησαν στην αναγκαιότητα κοινής και συντονισμένης δράσης και δεσμεύτηκαν για συνεχή επικοινωνία και συνεργασία στο άμεσο μέλλον στους παρακάτω άξονες:
  1. Είναι παράνομη κάθε ποινικοποίηση της αδυναμίας καταβολής των οφειλών από τους ασφαλισμένους στα ασφαλιστικά ταμεία τους. Να μην αποσταλούν στοιχεία των ασφαλισμένων στο ΚΕΑΟ. Καμία κατάσχεση περιουσιακών στοιχείων ασφαλισμένων.
  2. Το δικαίωμα ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης για όλους χωρίς προϋποθέσεις.
  3. Την ανάκληση των αυξήσεων των ασφαλιστικών εισφορών και την άμεση μείωσή τους.
  4. Την παροχή ασφαλιστικής ενημερότητας σε όλους τους Μηχανικούς χωρίς προϋποθέσεις για όσο διάστημα διαρκεί η ύφεση.
  5. Την αναγνώριση της ιδιότητας του ανέργου Μηχανικού με μηδενικό ή ελάχιστο εισόδημα και την κάλυψη των ανέργων Μηχανικών χωρίς καμία επιβάρυνση των ασφαλιστικών εισφορών μας.
  6. Καμία αύξηση των ορίων συνταξιοδότησηςΑύξηση ορίων των συντάξεων.
Καλούμε όλους τους μηχανικούς να στηρίξουν έμπρακτα τις κινητοποιήσεις που θα εξαγγελθούν το αμέσως επόμενο διάστημα.
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΩΝ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ Β. ΕΛΛΑΔΑΣ
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΩΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΧΗΜΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝΤΜ. ΚΕΝΤΡ. ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΗΛ.ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ Β. ΕΛΛΑΔΑΣ

ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΜΙΣΘΩΤΩΝ ΤΕΧΝΙΚΩΝ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ

ΕΜΔΥΔΑΣ ΚΕΝΤΡIKHΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ

Τετάρτη 22 Ιανουαρίου 2014

Περιφρονούν το ΣτΕ για το mall της Ακαδημίας Πλάτωνος

Αναδημοσίευση από ΕφΣυν. Η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Νάντια Βαλαβάνη αποκάλυψε ότι στο προεδρικό διάταγμα για τροποποίηση του συντελεστή δόμησης στην περιοχή, προκειμένου να ανεγερθεί το εμπορικό κέντρο από την εταιρεία Artume S.A., θυγατρική της BlackRock, χρησιμοποιήθηκε άλλο τοπογραφικό διάγραμμα σε σχέση με αυτό που είχε σταλεί στο ανώτατο ακυρωτικό δικαστήριο για.έλεγχο
Την επιδεικτική περιφρόνηση γνωμοδότησης του ΣτΕ σε προεδρικό διάταγμα για την τροποποίηση του συντελεστή δόμησης, προκειμένου να διευκολυνθεί η σχεδιαζόμενη ανέγερση ενός mall υπό την επωνυμία Academy Gardens από την εταιρεία Artume S.A., θυγατρική της γνωστής από τους ελέγχους στις ελληνικές τράπεζες αμερικανικής πολυεθνικής BlackRock, καταγγέλλει με δήλωσή της η βουλευτής Β΄ Αθηνών του ΣΥΡΙΖΑ, Νάντια Βαλαβάνη.

Οπως αναφέρει η κ. Βαλαβάνη, στο προεδρικό διάταγμα «Τροποποίηση του συντελεστή δόμησης των οικοπέδων και του μέγιστου επιτρεπόμενου ύψους των κτιρίων στην περιοχή γύρω από τον αρχαιολογικό χώρο της Ακαδημίας Πλάτωνος» (ΦΕΚ 2013 ΑΑΠ/165) υπήρξε σημειακή τροποποίηση του ορίου στο επιτρεπόμενο ύψος των κτιρίων σε σχέση με το αρχικό τοπογραφικό διάγραμμα που είχε σταλεί για επεξεργασία και έλεγχο στο ΣτΕ. Δηλαδή, άλλο ήταν το τοπογραφικό διάγραμμα στη βάση του οποίου γνωμοδότησε το ΣτΕ κι άλλο συνοδεύει το Π.Δ. στο προαναφερόμενο ΦΕΚ. Το αποτέλεσμα ήταν εξαίρεση της περιοχής ανέγερσης του Academy Gardens από τον «Τομέα ΙΙ», ο οποίος, επειδή περιβάλλει τον αρχαιολογικό χώρο, έχει μικρό συντελεστή δόμησης (2,1) και χαμηλό επιτρεπόμενο ύψος (15 μέτρα) – προφανώς ακατάλληλα για τα 50.000 τετραγωνικά μέτρα δόμησης που σχεδιάζεται να έχει το θηριωδών διαστάσεων mall.

Εγείρεται ζήτημα νομιμότητας

Η απαράδεκτη αυτή ενέργεια, επισημαίνει η κ. Βαλαβάνη, έρχεται σε πλήρη αντίθεση με το 77/2013 Πρακτικό Επεξεργασίας και τη Γνωμοδότηση του Συμβουλίου της Επικρατείας, η οποία έκανε ιδιαίτερη αναφορά στην ανάγκη να περιοριστεί η δόμηση στη συγκεκριμένη περιοχή για σοβαρούς αρχαιολογικούς και πολεοδομικούς λόγους, εγείροντας μάλιστα ζήτημα νομιμότητας, αλλά και ισονομίας σε σχέση με τους κατοίκους της περιοχής και των όμορων δήμων.

Οπως αναφέρεται χαρακτηριστικά στη Γνωμοδότηση του ΣτΕ, «ειδικότερα ως προς το τμήμα της περιοχής του “Τομέα ΙΙΙ”, το οποίο έχει μέτωπο τον Κηφισό (σ.σ. περιοχή του Academy Gardens), ο προβλεπόμενος συντελεστής δόμησης 2,4 και το ανώτατο επιτρεπόμενο ύψος κτιρίων (18 μέτρα) δεν προτείνονται νομίμως, διότι η περιοχή αυτή ευρίσκεται εγγύς του αρχαιολογικού χώρου».

Είναι ολοφάνερο ότι η σκοπιμότητα δεν μπορεί να υπαγορεύεται παρά από τις «ανάγκες» ανέγερσης ενός κτιρίου με μεγάλη δόμηση και μεγάλο ύψος, σύμφωνα με τις επιθυμίες του «επενδυτή» και όχι το δημόσιο συμφέρον. Τα δημοσιεύματα περί ανάμιξης του Γραφείου Πρωθυπουργού και η υιοθέτηση του σχεδίου για ένα τέτοιο mall από μεριάς του δημάρχου Αθηναίων στο πλαίσιο του προγράμματος «Re-launching Athens», απαιτούν επίσης απαντήσεις, αναφέρει η κ. Βαλαβάνη.

Για ποιον λόγο στο προεδρικό διάταγμα του ΦΕΚ 2013 ΑΑΠ/165 υπήρξε διακριτική μεταχείριση της περιοχής ανέγερσης του Academy Gardens, ποιες είναι οι απόψεις των αρμόδιων υπηρεσιών των υπουργείων Περιβάλλοντος και Πολιτισμού και ποια μέτρα προτίθενται να λάβουν άμεσα για να αποτρέψουν την ανέγερση ενός φαραωνικού κτιρίου σε απόσταση 550 μέτρων από τον αρχαιολογικό χώρο της Ακαδημίας Πλάτωνος, ρωτάει η κ. Βαλαβάνη τους αρμόδιους υπουργούς

Πόσο χαμηλά μπορεί να πέσει ένας πολιτικός;

Αναδημοσίευση από το Ποντίκι


Η απάντηση, τουλάχιστον, για τον αναπληρωτή υπουργό ΠΕΚΑ, Σταύρο Καλαφάτη είναι τόσο όσο και τα πρόστιμα για την τακτοποίηση των αυθαιρέτων…
Γιατί για μια ακόμα φορά το ΥΠΕΚΑ επιδίδεται σε δήθεν φιλολαϊκούς πλην επικίνδυνους συμψηφισμούς. Όπως για παράδειγμα το πλαίσιο που τέθηκε προς διαβούλευση και προβλέπει  τον συμψηφισμό του 50% των προστίμων για τα αυθαίρετα προ του 2003 με εργασίες ενεργειακής αναβάθμισης και στατικής επάρκειας!

Προς άγραν πελατών, δηλαδή, τα πρόστιμα για τα αυθαίρετα θα μειώνονται στο μισό εάν οι ιδιοκτήτες κάνουν εργασίες για τη στατική επάρκεια του σπιτιού τους που θα ανταποκρίνονται στις ελάχιστες απαιτήσεις φέρουσας ικανότητας σύμφωνα με τον Κανονισμό Επεμβάσεων. Και παράλληλα σε εργασίες για την κάλυψη των ελάχιστων απαιτήσεων του Κανονισμού Ενεργειακής Απόδοσης Κτιρίων (ΚΕΝΑΚ)…

Με αυτό τον τρόπο το ΥΠΕΚΑ παραδέχεται ότι νομιμοποιεί σπίτια που δεν έχουν στατική μελέτη και που δεν πληρούν ούτε τις ελάχιστες απαιτήσεις του οικοδομικού κανονισμού και του αντισεισμικού κανονισμού. Νομιμοποιεί σπίτια κουρέλοχαρτα επικίνδυνα με τον πρώτο σεισμό.

Και μια ερώτηση για το τέλος. Εάν κάποιος που έχει αυθαίρετο και θέλει να πληρώσει ολόκληρο το πρόστιμο για να βοηθήσει τη σωτηρία της πατρίδας, αυτό σημαίνει ότι πληρώνοντας κάτι παραπάνω μπορεί να έχει ένα σπίτι που δεν πληροί τις ελάχιστες προβλέψεις μιας στατικής μελέτης;

Συλλαλητήριων σωματείων ΔΕΗ ενάντια στην ιδιωτικοποίηση ΑΔΜΗΕ



Σωματεία  ΔΕΗ 
  
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ - ΚΑΛΕΣΜΑ

 Πανελλαδικό  Συλλαλητήριο
 
Πέμπτη 23 Ιανουαρίου 2014
στις  3:30  το απόγευμα
Χαλκοκονδύλη 30  (Κεντρικά ΔΕΗ)
 
Κάτω τα χέρια από τον ΑΔΜΗΕ & τη ΔΕΗ

Κινητοποίηση την Πέμπτη 23/1 στις 3μμ στο ΕΤΑΑ

Αναρτούμε καλέσματα για την κινητοποίησης της Πέμπτης 23/1 στις 3μμ στο ΕΤΑΑ από την ανοικτή συνέλευση μηχανικών, την ΕΜΔΥΔΑΣ Αττικής ,το ΣΜΤ και το ΤΕΕ.
Γιατρούς/
Φαρμακοποιούς/
Μηχανικούς/
Εργολήπτες/
Δικηγόρους/
Συμβολαιογράφους


ΚΑΝΕΝΑ ΣΤΟΙΧΕΙΟ ΑΣΦΑΛΙΣΜΕΝΟΥ ΣΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΕΙΣΠΡΑΞΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΩΝ ΟΦΕΙΛΩΝ (ΚΕΑΟ)
ΚΑΜΙΑ ΚΑΤΑΣΧΕΣΗ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ ΑΣΦΑΛΙΣΜΕΝΟΥ
Καλούμε όλους τους ασφαλισμένους στο ΕΤΑΑ σε κοινή δράση και παράσταση στη συνεδρίαση του Δ.Σ
Για να διεκδικήσουμε τα αυτονόητα
και να τους πετάξουμε έξω
Πριν μας πετάξουν απ΄’έξω
Συναδέλφισσα, Συνάδελφε,  
Με το Νόμο 4172/2013 Κυβέρνηση και Τρόικα θεσμοθέτησαν τη δημιουργία του ΚΕΑΟ (Κέντρο Είσπραξης Ασφαλιστικών Οφειλών), ενός μηχανισμού εξόντωσης των Ταμείων και των Ασφαλισμένων. Στο νόμο αναφέρεται ξεκάθαρα ότι το ΚΕΑΟ θα αναλάβει «…την έκδοση παραγγελιών κατασχέσεων, τη διενέργεια πλειστηριασμών και την εγγραφή υποθηκών σε περιουσιακά στοιχεία των οφειλετών…», όπως επίσης ότι θα «…δεσμεύονται στο σύνολο τους οι τραπεζικοί και επενδυτικοί λογαριασμοί…» και επιπλέον ότι «…θα κινούνται οι προβλεπόμενες διαδικασίες προσωποκράτησης…».
Με το Νόμο 4172/2013 διώκονται όσοι ασφαλίζονται με την ιδιότητα και όχι με την εργασία τους (μηχανικοί, νομικοί), αυτοαπασχολούμενοι, άνεργοι, απλήρωτοι μισθωτοί, όσοι σωρεύουν ασφαλιστικές οφειλές λόγω αδυναμίας, ανεργίας, φτώχειας, αναδουλειάς. Αντίθετα, προστατεύονται οι μόνιμοι και συστηματικοί μπαταχτσήδες των ασφαλιστικών ταμείων, οι εργοδότες και το ίδιο το Κράτος.
Στο ΔΣ του ΕΤΑΑ κρίνεται τώρα η εφαρμογή του Νόμου, κρίνεται εάν ο μισθός, το σπίτι και κάθε περιουσιακό σου στοιχείο θα κατασχεθεί άμεσα, για οφειλόμενες ασφαλιστικές εισφορές πάνω από 5.000 €.
  •             Εισφορές που δεν μπορείς να καταβάλεις γιατί είσαι άνεργος, απλήρωτος, καταχρεωμένος.
  •             Εισφορές υπέρογκα δυσανάλογες με το πενιχρό εισόδημα σου.
  •             Εισφορές που προσαυξήθηκαν τοκογλυφικά από το ΤΣΜΕΔΕ.
 Κυβέρνηση και Τρόικα, νομοθετούν καταπατώντας κάθε συνταγματικό περιορισμό με στόχο να μας εξοντώσουν. Αποδείχτηκε όμως ότι δεν είναι ανίκητοι, αποδείχτηκε ότι μπορούμε να τους σταματήσουμε.
Τον Απρίλιο του 2013, παραλύοντας την λειτουργία του ΔΣ του ΕΤΑΑ για πάνω από 3 μήνες, καταφέραμε να ματαιώσουμε τις εξοντωτικές αυξήσεις εισφορών που προέβλεπε ο Νόμος 3986/2011.
Στις 19.12. 2013, μερικές μόνο δεκάδες αγωνιζόμενων μηχανικών, εξαναγκάσαμε το Δ.Σ. του ΕΤΑΑ να αναστείλει προσωρινά την αποστολή στοιχείων οφειλετών στο ΚΕΑΟ μέχρι τέλους Ιανουαρίου.
Η συμμετοχή σου στην κινητοποίηση στο ΕΤΑΑ είναι απαραίτητη και μπορεί να αποτρέψει την αποστολή των στοιχείων οφειλών προς το ΚΕΑΟ
Την Πέμπτη  23/01/14 ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ στο ΕΤΑΑ, Μάρνη 24
Θα ακολουθήσει Συνέλευση για να αποφασίσουμε την πορεία της δράσης μας



Όχι στις κατασχέσεις για ασφαλιστικά χρέη

Ανακοίνωση της ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ για τη διαστροφή της αξιολόγησης


Διάγραμμα εναπομένοντος προσωπικού μετά την αποχώρηση του 15% σε ετήσια βάση
Η ετήσια απομείωση του αριθμού ΔΥ βάσει του 15% της αξιολόγησης

                                                                                       Αθήνα,   21-1-2014
Αρ. Πρωτ.: 6674 
                                                                   Προς :  1.   Α΄βάθμιες ΕΜΔΥΔΑΣ
                                                                                2.  Πρόεδρο και Δ.Ε. του ΤΕΕ
                                                                                
                                
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

                                      Νέο σύστημα αξιολόγησης

Ανθρωποφαγικές τεχνικές επιχειρεί να θεσπίσει το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης με το πρόσφατο νομοσχέδιο για τη συγκριτική αξιολόγηση των δημοσίων υπαλλήλων με τη χρήση της ποσόστωσης αλλά και την απόλυση υπαλλήλων σε ΝΠΙΔ, παρ΄ ότι έχουν διοριστεί μέσω ΑΣΕΠ.
Στο νομοσχέδιο που έθεσε σε διαβούλευση ο κ. Μητσοτάκης, θεσπίζεται το σύστημα της συγκριτικής αξιολόγησης μέσω του προσδιορισμού ανώτατων ποσοστών υπαλλήλων, που μπορούν να αξιολογηθούν ανά κλίμακα βαθμολογίας. Συγκεκριμένα, με τους βαθμούς 9 έως 10 θα αξιολογείται ποσοστό έως και 25% των υπαλλήλων, με τους βαθμούς 7 έως 8 θα αξιολογείται ποσοστό έως και 60% των υπαλλήλων και με τους βαθμούς 1 έως 6 θα αξιολογείται ποσοστό έως και 15% των υπαλλήλων. Για την αξιολόγηση των Προϊσταμένων Τμημάτων και Διευθύνσεων ή αντίστοιχου επιπέδου οργανικών μονάδων, το ανώτατο ποσοστό αξιολόγησης με τους βαθμούς 9 ή 10 ανέρχεται έως και 70%.
Το σύστημα της συγκριτικής αξιολόγησης με τη χρήση ποσόστωσης θα προκαλέσει εξαντλητικούς ανταγωνισμούς μεταξύ των εργαζομένων και θα αποδομήσει ακόμη περισσότερο ό,τι έχει διασωθεί από τις καταστροφικές νεοφιλελεύθερες πολιτικές της δικομματικής (ΝΔ-ΠΑΣΟΚ) κυβέρνησης, της ΕΈ και του ΔΝΤ στο ελληνικό δημόσιο.
Από τη στιγμή που αναγκαστικά ένα ποσοστό υπαλλήλων θα χαρακτηριστεί υποχρεωτικά ως "μειωμένων ικανοτήτων" ουσιαστικά θα οδηγηθεί στην απόλυση (κατόπιν αξιολόγησης μάλιστα) όπως απαιτούν καθημερινά τα μέσα μαζικής χειραγώγησης συνειδήσεων αλλά και (οι κρατικοδίαιτοι συνήθως) διαμορφωτές γνώμης.
Στις Τεχνικές Υπηρεσίες του Δημοσίου το εν λόγω σύστημα αξιολόγησης θα έχει ακόμη καταστροφικότερες επιπτώσεις αφού η φύση του αντικειμένου επιβάλλει την ομαδική δουλειά και τη συνεργασία των τεχνικών υπαλλήλων πολλών ειδικοτήτων και κλάδων. Οι συνθήκες ακραίου ανταγωνισμού που θα επιβάλει θα είναι σαφέστατα αντιπαραγωγική.
Εν τούτοις, η ηγεσία του υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης αποφασίζει να θεσμοθετήσει μια αναχρονιστική, ακόμη και για τον ιδιωτικό τομέα, τεχνική, πριμοδοτώντας τις κανιβαλικές πρακτικές μεταξύ των δημοσίων υπαλλήλων και ευνοώντας φυσικά τους "ημέτερους", σε έναν αγώνα δρόμου, όπου μόλις το 25% του προσωπικού θα μπορεί να χαρακτηριστεί άριστο. Τηρουμένων των αναλογιών αν εφαρμοζόταν ένα παρόμοιο σύστημα αξιολόγησης στην εκπαίδευση θα έπρεπε κάθε χρόνο 15% των μαθητών να μένουν υποχρεωτικά στην ίδια τάξη, ή λαμβάνοντας το παράδειγμα μιας υπηρεσιακής μονάδας στην οποία μια χρονιά αξιολογείται το 15% ως ανεπαρκές και οδηγείται στην απόλυση, την επόμενη χρονιά θα πρέπει από τους επαρκείς της προηγούμενης να προκύψει άλλο ένα 15% ως ανεπαρκείς. Τα δύο παραπάνω παραδείγματα αναδεικνύουν τη διεστραμμένη   αντίληψη μιας "τέτοιας αξιολόγησης". Η προώθηση των "ημετέρων" ενισχύεται και από τις αλλαγές που εισάγει το νέο νομοσχέδιο, καταργώντας τους δύο αξιολογητές και δίνοντας υπερεξουσίες σε έναν και μοναδικό αξιολογητή (τον ανώτερο προϊστάμενο) και έναν εισηγητή (τον άμεσο προϊστάμενο), με δεδομένη και την καχυποψία για τον τρόπο των προαγωγών και της επιλογής προϊσταμένων.
Ως γνωστόν η επιλογή των προϊσταμένων γίνεται με ορισμό από την πολιτική ηγεσία και δεν έχει λυθεί το θέμα του αδιάβλητου, αντικειμενικού και πέραν πάσης αμφισβήτησης τρόπου επιλογής των προϊσταμένων. Άρα δεν υπάρχει η απαραίτητη νομιμοποίηση για να τους δοθούν τέτοιες υπερεξουσίες αξιολόγησης.
Το αποτέλεσμα θα είναι έντιμοι και ικανοί υπάλληλοι που με συνέπεια τηρούν το υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο και υπηρετούν το Δημόσιο Συμφέρον αρνούμενοι να υποκύψουν σε πιέσεις να στερηθούν στην καλύτερη περίπτωση οποιαδήποτε εξέλιξη και στη χειρότερη να απολυθούν γιατί δεν θα είναι αρκετά οσφυοκάμπτες είτε αρκετά ημέτεροι.
Συνάδελφε, συναδέλφισσα,
Παλεύουμε από κοινού μαζί και με τους υπόλοιπους εργαζόμενους για να μην ψηφιστεί το νέο νομοσχέδιο γιατί:
·        Είναι κατάφωρα άδικο.
·        Θεσπίζει ένα νέο ευνοιοκρατικό σύστημα αξιολόγησης.
·        Η Δημόσια Διοίκηση πρέπει να βασίζεται στη συνεργασία και στον αλληλοσεβασμό μεταξύ των υπαλλήλων.
·        Μετά την απαξίωση των δημοσίων υπαλλήλων ιδίως τα τέσσερα τελευταία χρόνια, η ποσόστωση στην αξιολόγηση θα οδηγήσει με μαθηματική ακρίβεια στην περαιτέρω ισοπέδωση των υπαλλήλων και στην κατάρρευση της Δημόσιας Διοίκησης.
Όλοι μαζί πρέπει να τους αξιολογήσουμε και να τους απολύσουμε, αυτούς και τις βάρβαρες πολιτικές τους.