Σάββατο 7 Νοεμβρίου 2015

«Τα βουνά της Κρήτης είναι η ψυχή της»

ΚΡΗΤΗ :  ΑΘΩΩΘΗΚΑΝ ΓΙΑ 5η     ΦΟΡΑ 17 ΜΕΛΗ ΤΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΙΚΗΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΒΑΠΕ ΣΤΑ ΒΟΥΝΑ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ

«Τα βουνά της Κρήτης είναι η ψυχή της»
Αθώοι κρίθηκαν οι 17 κατηγορούμενοι των γεγονότων του Απρίλη του 2010 στο Αποπηγάδι Χανίων. Το δικαστήριο αφορούσε παρεμπόδιση της κυκλοφορίας και πιο συγκεκριμένα της διέλευσης φορτηγού της Αιολικής Μουσούρων Α.Ε. από 17 πολίτες στης 19 Απριλίου του 2010. Τότε, κι ενώ βρισκόταν σε εξέλιξη εκδήλωση όσων τάσσονταν ενάντια στην επένδυση με δεντροφύτευση αλλά και μουσικά συγκροτήματα εμφανίστηκε φορτηγό της εταιρείας και προσπάθεια να περάσει μέσα από τη διαδήλωση με αποτέλεσμα να δημιουργηθεί ένταση. Τελικώς, 17 άτομα δέχθηκαν μηνύσεις για παρεμπόδιση κυκλοφορίας.
Σήμερα, 5 χρόνια μετά, σε μία από τις πολλές δίκες ενάντια σε ανθρώπους του κινήματος ενάντια στις ΒΑΠΕ, το δικαστήριο αποφάσισε ότι οι κατηγορούμενοι είναι αθώοι.
Ο δικηγόρος υπεράσπισης, Νίκος Τζάρας έδωσε βάρος στις κοινωνικές προεκτάσεις της εγκατάστασης στα βουνά της Κρήτης των ανεμογεννητριών.
Είπε χαρακτηριστικά ότι “τα βουνά της Κρήτης είναι η ψυχή της. Από τα Αστερούσια μέχρι το Αποπηγάδι, κάθε πάτημα είναι και ένας τόπος αγώνων και αντίστασης”. “Με την εγκατάσταση των ΒΑΠΕ κινδυνεύει ο τρόπος ζωής των κατοίκων” είπε σε άλλο σημείο ο κ. Τζάρας ενώ στο δικαστήριο διαβάστηκε και παλαιότερο κείμενο του μητροπολίτη Αμφιλοχίου όπου παρομοίασε την επέλαση των εταιρειών στα βουνά της Κρήτης με την συμπεριφορά που έτυχαν οι ινδιάνοι της Αμερικής από τους άποικους. Σύμφωνα με τον κ. Τζάρα, το θέμα δεν είναι μόνο περιβαλλοντικό αλλά και ιστορικό και θέμα ταυτότητας του τόπου.
Κάποιοι θεωρούν ότι η φάμπρικα διώξεων που έχει στηθεί ενάντια στους κατοίκους που τάσσονται απέναντι στις ανεμογεννήτριες έχει σκοπό να τους οδηγήσει στην απελπισία έως ότου σταματήσουν να προβάλλουν αντίσταση στα σχέδια των εταιρειών.
Αξίζει να αναφέρουμε πάντως ότι αυτή είναι η δεύτερη στη σειρά αθωωτική απόφαση αφού στις 15 Οκτωβρίου μετά από αρκετά χρόνια ταλαιπωρίας στα δικαστήρια αθωώθηκαν 10 Χανιώτες που κατηγορούνται για άσκηση “παράνομης βίας” σε μια άλλη υπόθεση της 11ης Αυγούστου 2009 πάλι στο Αποπηγάδι.
Τον Δεκέμβριο  ακολουθούν τρεις ακόμα δίκες πολιτών του Αποπηγαδίου.

--
Πρωτοβουλία κατοίκων Σπίνας, Φλωρίων, Παλαιών Ρουμάτων και Σέμπρωνα

Όχι στους πλειστηριασμούς ακινήτων των υπερχρεωμένων Ελλήνων



Γιατί είναι σημαντικό;
Ακριβώς 2 χρόνια πριν, είχαμε ζητήσει την συμπαράστασή σας, για να αποτρέψουμε, από τον Ιανουάριο του 2014, την απελευθέρωση των πλειστηριασμών.

Βοηθήσατε να συγκεντρωθούν πάνω από 130.000 υπογραφές, τις οποίες παραδώσαμε στον Αντιπρόεδρο της Βουλής, ενώ ο αριθμός τους εξακολουθεί, ακόμα και σήμερα, να αυξάνεται. 

Βοηθήσατε να διατηρηθεί η απαγόρευση των πλειστηριασμών, έστω και για ένα μόνο έτος, έστω και με δυσμενέστερους όρους. 

Από την αρχή του 2015 και επί 10 μήνες, υπήρχε σιωπηρή συμφωνία για μη πραγματοποίηση πλειστηριασμών, παράλληλα με την προστασία που παρέχει η νομοθεσία για την πτώχευση των νοικοκυριών (νόμος Κατσέλη) Όμως τώρα, τα πράγματα αλλάζουν προς το χειρότερο! Οι δανειστές και η κυβέρνηση διαπραγματεύονται τον ορισμό νέων κριτηρίων για την προστασία της κύριας κατοικίας, τα οποία θα είναι πολύ αυστηρά και θα έχουν σαν αποτέλεσμα τη διάσωση της κατοικίας ελάχιστων πια οφειλετών... 

Αν επιβεβαιωθούν οι δημοσιογραφικές πληροφορίες, τότε ο νόμος Κατσέλη, που παρείχε την δυνατότητα στους υπερχρεωμένους οφειλέτες να κρατήσουν το σπίτι τους, καταβάλλοντας ορισμένο ποσό ανάλογα με την αξία του, ΚΑΤΑΡΓΕΙΤΑΙ ΣΤΗΝ ΠΡΑΞΗ. 

Γι’ αυτό σήμερα, ζητάμε και πάλι την βοήθειά σας! Οι οικονομικές και κοινωνικές συνθήκες στην χώρα μας, έχουν ακόμα περισσότερο επιδεινωθεί. Όλο και περισσότεροι συμπολίτες μας, δεν μπορούν πλέον όχι μόνο να ανταποκριθούν στις δανειακές τους υποχρεώσεις απέναντι σε ιδιώτες και κράτος, αλλά ούτε καν να επιβιώσουν με αξιοπρέπεια. Δεν πιστεύουμε ότι αυτή η εικόνα διάλυσης της κοινωνίας μπορεί να αποτελεί όραμα της πολιτικής ηγεσίας του τόπου και της Ευρωπαϊκής Ένωσης. 

Υπογράφοντας το ψήφισμά μας θα βοηθήσετε:

Aπαξιωτική συμπεριφορά του Δημάρχου Καλλιθέας προς την ΕΜΔΥΔΑΣ Αττικής


Ε.Μ.Δ.Υ.Δ.Α.Σ. ΑΤΤΙΚΗΣ 

ΕΝΩΣΗ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΔΙΠΛΩΜΑΤΟΥΧΩΝ ΑΝΩΤΑΤΩΝ ΣΧΟΛΩΝ
ΑΧ. ΠΑΡΑΣΧΟΥ 98-100,  114 75  ΑΘΗΝΑ
ΤΗΛ:210 64.64.282 FAX:210 64.61.296  e-mail: emdydasattikis@tee.gr URL: www.emdydas-attikis.gr

Αθήνα, 5 Νοεμβρίου 2015
Αρ. Πρωτ. : 4205


ΠΡΟΣ: Πρόεδρο Δημοτικού Συμβουλίου
του Δήμου Καλλιθέας κ. Γαïτάνη Αναστάσιο

ΚΟΙΝ.: 1. Δημοτικές Παρατάξεις:
1α. Η ΚΑΛΛΙΘΕΑ ΑΛΛΑΖΕΙ
1β. ΟΛΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΛΙΘΕΑ ΜΑΣ, ΒΑΣΩ ΜΑΡΓΑΡΙΤΗ
1γ. Η ΚΑΛΛΙΘΕΑ ΜΠΡΟΣΤΑ
1δ. ΕΝΩΜΕΝΟΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΛΛΙΘΕΑ
1ε. ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΠΟΛΙΤΩΝ ΚΑΛΛΙΘΕΑΣ
1στ. ΛΑΪΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ ΚΑΛΛΙΘΕΑΣ
1ζ. ΤΩΡΑ ΚΑΛΛΙΘΕΑ ΛΑΖΑΡΟΣ ΛΑΣΚΑΡΙΔΗΣ
8. ΚΕΔΕ
9. Γραφείο Δημάρχου του Δήμου Καλλιθέας, κ. Δημήτριο Κάρναβο
10. Γραφείο Γενικού Γραμματέα του Δήμου Καλλιθέας, κ. Κοντό
11. Σύλλογο εργαζομένων του Δήμου Καλλιθέας
12. Π.Ο. ΕΜΔΥΔΑΣ
13. ΠΟΕ-ΟΤΑ

Κύριε πρόεδρε του Δημοτικού Συμβουλίου του Δ. Καλλιθέας

Επιθυμούμε να σας ενημερώσουμε ότι η Ένωσή μας είχε ζητήσει επανειλημμένα συνάντηση με το δήμαρχο Καλλιθέας κ. Δημήτριο Κάρναβο, για θέματα που αφορούν μέλη μας, διπλωματούχους μηχανικούς που εργάζονται στην Δ/νση Υπηρεσιών Δόμησης του δήμου Καλλιθέας. Συγκεκριμένα πρόκειται για έγγραφη διαμαρτυρία των συναδέλφων προς τον Σύλλογο Εργαζομένων του Δήμου Καλλιθέας (συν.1), η οποία προσκομίστηκε και στην ένωσή μας, όπου ζητείται η ανάκληση του υπ’αρ. πρ. 31670/30-06-15 (συν.2) εγγράφου με θέμα: «Λειτουργία ΥΔΟΜ, επισήμανση καθηκόντων, αποφυγή/αποτροπή κινδύνου έναντι τρίτων» του Αντιδημάρχου Καλλιθέας κ. Χριστόφορου Σοφιανίδη Επίσης στο μέλος μας, προϊστάμενο της Δ/νσης Υπηρεσιών Δόμησης, κ. Απόστολο Εξαδάκτυλο, επιβλήθηκε ποινή προστίμου ίσου με τις αποδοχές δύο ημερών, επειδή «υπέπεσε στο πειθαρχικό παράπτωμα της απλής απείθειας», σύμφωνα με την υπ’ αρ. 497/24-06-15 Απόφαση Δημάρχου (συν.3). Ο κ. Απόστολος Εξαδάκτυλος ζητεί με την υπ’ αρ. 289/13-07-15 έκθεση ένστασης του προς το Β’ Πειθαρχικό Συμβούλιο (συν.4), να «ακυρωθεί και να εξαφανιστεί» ως «εσφαλμένη και άδικη» η υπ’ αρ. 497/24-06-15 Απόφαση Δημάρχου. Όλα τα παραπάνω αφού συζητήθηκαν διεξοδικά στο Διοικητικό Συμβούλιο της Ένωσής μας, αποφασίσαμε ότι δύναται να επιλυθούν με εποικοδομητικό διάλογο κι έτσι αποστείλαμε αίτημα συνάντησης στον κ. Δήμαρχο.
Κατόπιν πολλών εκκλήσεων λοιπόν, η συνάντηση με το Γενικό Γραμματέα κ. Κοντό, είχε προγραμματιστεί για τις 26/10/15 στις 12.00 το μεσημέρι. Όταν η εκπρόσωπος του Διοικητικού μας Συμβουλίου, κ. Φανή Καβάλλα, έφτασε στο γραφείο του Γενικού Γραμματέα κ. Κοντού, πληροφορήθηκε από τη γραμματεία του ότι η συνάντηση ακυρώθηκε και το θέμα θα το χειριστεί το γραφείο Δημάρχου. Το μέλος μας τότε, πήγε αυτοπροσώπως στο γραφείο του Δημάρχου κ. Δημητρίου Κάρναβου, συνοδευόμενη και από το μέλος της Ένωσής μας κ. Απόστολο Εξαδάχτυλο, για να καθοριστεί νέα συνάντηση. Ο κύριος Δήμαρχος αρνήθηκε την πραγματοποίηση της συνάντησης που του ζητήσαμε κι εκδίωξε με αγενή και απρεπή τρόπο συμπεριφοράς την εκπρόσωπό μας, αρνούμενος τον διάλογο, θεωρώντας ότι οι «συνδικαλιστές δεν δικαιούνται να παρεμβαίνουν στα εσωτερικά του δήμου» και ως προϊστάμενος της δημοτικής αρχής δεν επιτρέπει σε κανέναν άλλον τη συζήτηση επί των θεμάτων που θα θέλαμε να του θέσουμε.
Κύριε Πρόεδρε του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Καλλιθέας, η προαναφερθείσα απαξιωτική συμπεριφορά στο όργανο που εκπροσωπεί τους 3.000 περίπου δημόσιους υπάλληλους διπλωματούχους μηχανικούς, δεν συνάδει με τις αρχές της δημοκρατίας και της ηθικής και ζητούμε από εσάς να μας παραχωρήσετε το βήμα στην επόμενη σύσκεψη του δημοτικού συμβουλίου, ώστε να μπορέσουμε να εκφράσουμε τις απόψεις μας.

ΣΥΝ.: 4


Παρασκευή 6 Νοεμβρίου 2015

Το Ελληνικό σε κρίσιμη φάση


του Πάνου Τότσικα από εδώ

Μετά από μια περίοδο σχετικής στασιμότητας, τις τελευταίες ημέρες εμφανίζονται όλο και συχνότερα δημοσιεύματα σχετικά με το Ελληνικό. Χαρακτηριστικό είναι το δημοσίευμα της «Καθημερινής» (4/11) με τίτλο «Επιταχύνεται η επένδυση για το Ελληνικό», όπου μεταξύ άλλων αναφέρεται: «Ραγδαίες είναι οι εξελίξεις σε ότι αφορά την αξιοποίηση του Ελληνικού. Η κυβέρνηση και το ΤΑΙΠΕΔ φαίνεται να ανοίγουν τον βηματισμό για την αξιοποίηση της έκτασης του πρώην αεροδρομίου της Αθήνας, καθώς γίνεται όλο και πιο πιεστική η ανάγκη για έσοδα και επενδύσεις στη χώρα μας…»

Τρεις εβδομάδες πριν τις τελευταίες βουλευτικές εκλογές, δημοσιεύτηκε ένα κείμενό μου με τον «προκλητικό» τίτλο: « Ελληνικό: Ο ΣΥΡΙΖΑ προωθεί τα σχέδια των κερδοσκόπων», το οποίο από κάποιους καλοπροαίρετους, εν γένει, συναγωνιστές θεωρήθηκε «εμπαθές». Αν και το περιεχόμενο του κειμένου παρέπεμπε στο Παράρτημα του 3ου μνημονίου που αφορούσε τις ιδιωτικοποιήσεις και που είχε συμφωνήσει ο ΣΥΡΙΖΑ, πολλοί δεν ήθελαν ακόμη να αποδεχτούν ότι για το ζήτημα του Ελληνικού υπήρξε μια αλλαγή πλεύσης από την κυβέρνηση Τσίπρα. Έτσι, ψήφισαν, με την βεβαιότητα ότι δεν είναι δυνατόν ο ΣΥΡΙΖΑ να προωθεί «τα σχέδια των κερδοσκόπων»…
Σύμφωνα λοιπόν με τα «προαπαιτούμενα» μέτρα που αφορούν το Ελληνικό, ο Τσίπρας (ο οποίος πριν λίγους μήνες δήλωνε ότι γι’ αυτόν «το Μητροπολιτικό Πάρκο στο Ελληνικό αποτελεί κατάθεση ψυχής»), αναλαμβάνει προσωπικά «να ορίσει «συντονιστή, για την εφαρμογή του έργου σε συνεργασία με το ΤΑΙΠΕΔ, με την Ελληνικό Α.Ε και τα αρμόδια υπουργεία, για την υλοποίηση όλων των προϋποθέσεων μέχρι το οικονομικό κλείσιμο (Νοέμβριος2016)».
Επισημαίνεται ότι, μέχρι τον Νοέμβριο του 2016 θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί η εντός διετίας προβλεπόμενη διαδικασία και να έχει ψηφιστεί από την Ελληνική Βουλή η Σύμβαση ξεπουλήματος του Ελληνικού από το ΤΑΙΠΕΔ στον Όμιλο Λάτση, η οποία υπεγράφη κάτω από αμφισβητούμενης νομιμότητας συνθήκες στις 14 Νοεμβρίου 2014, δηλαδή ενώ δεν είχε ακόμη ολοκληρωθεί από το Ελεγκτικό Συνέδριο η προβλεπόμενη εκ του νόμου διαδικασία.

Οδικά έργα χωρίς διόδια, αλλά με «ενοίκιο», προωθεί η κυβέρνηση


Πρώτη φορά "αριστερές ΣΔΙΤ"...

Με στόχο την ένταξη επενδύσεων στο "πακέτο Γιούνκερ" και την αποσυμφόρηση του νέου ΕΣΠΑ, εξετάζεται η συμμετοχή ιδιωτών, με το δημόσιο να πληρώνει "ενοίκιο" ώστε να μην επιβαρύνονται οι χρήστες. Αντίστοιχο μοντέλο προωθούν αρκετές χώρες της Ευρώπης.



Την υλοποίηση σειράς μεγάλων έργων, με πρώτο τη γραμμή 4 του μετρό Αθηνών, μέσω ενός νέου μοντέλου Συμπράξεων Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ), που εφαρμόζεται ήδη σε μικρότερες συμβάσεις, όπως οι περιπτώσεις των σχολείων, του ηλεκτρονικού εισιτηρίου κ.λπ., διερευνούν στην κυβέρνηση. 

Πρόκειται για το μοντέλο που προβλέπει πως οι ιδιώτες αναλαμβάνουν να χρηματοδοτήσουν, να κατασκευάσουν και να διαχειριστούν ένα έργο, χωρίς να πληρώνονται από τους χρήστες π.χ. μέσω των διοδίων. Αντίθετα πληρώνονται από το δημόσιο, το οποίο καταβάλλει ένα μηνιαίο (ή εξαμηνιαίο κ.λπ.) «ενοίκιο», ανάλογα με την ποιότητα των υπηρεσιών που παρέχει ο παραχωρησιούχος.

Το συγκεκριμένο μοντέλο είναι πιο κοντά στις πολιτικές δεσμεύσεις της κυβέρνησης καθώς δεν επιβαρύνονται (τουλάχιστον άμεσα) οι πολίτες-χρήστες, για παράδειγμα με την πληρωμή διοδίων, όπως συμβαίνει σήμερα με τα έργα παραχώρησης των οδικών αξόνων. Ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης είχε αναφερθεί προεκλογικά στην εφαρμογή του συγκεκριμένου σχεδίου για το πρώτο τμήμα της γραμμής 4 του μετρό Αθηνών (Αλσος Βεΐκου - Ευαγγελισμός), προϋπολογισμού 1,3 δισ. ευρώ.

Στην αγορά υποστηρίζουν, πάντως, πως θα απαιτηθεί εξαιρετικά λεπτομερής σχεδιασμός καθώς δύσκολα κατασκευάζονται με ΣΔΙΤ έργα μετρό, εξαιτίας των πολλών απρόβλεπτων που έχει η διάνοιξη υπόγειων σηράγγων κ.λπ. Αντίθετα, στα παραδοσιακά οδικά έργα υπάρχει στροφή από τις συμβάσεις με διόδια προς τις συμβάσεις με ενοίκιο από το δημόσιο.

Μάλιστα, σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία, εννέα στις δέκα συμβάσεις παραχώρησης οδικών αξόνων που υπεγράφησαν το 2014 ήταν χωρίς διόδια αλλά με «ενοίκιο». Σε ορισμένες χώρες της Ευρώπης, μάλιστα, όπως η Βρετανία, η Ολλανδία, η Φινλανδία και η Σλοβακία, όλες οι συμβάσεις παραχώρησης που υπεγράφησαν την περίοδο 2006-2014 βασίζονταν στο μοντέλο του «ενοικίου» και όχι στα διόδια.

Σχετικά με τα ειδοποιητήρια του Β εξαμήνου 2015

Η παράταση είναι πολύ μικρή, υπάρχει επιπρόσθετα και η ακύρωση των ρυθμίσεων του Ν.4331 που επέτρεψαν σε πολλές χιλιάδες συναδέλφων να κατέβουν ασφαλιστική κατηγορία. Πρέπει οπωσδήποτε να υπάρξουν προσφυγές στο ΣΤΕ ενάντια στην κατάργηση του νόμου Στρατούλη (γιατί δε μπορούν αναδρομικά από 2/7 να καταργούν μια ευνοϊκή ρύθμιση), ώστε λόγω της προσφυγής να συνεχίσει να ισχύει η αλλαγή κατηγορίας και η ΔΕ του ΤΣΜΕΔΕ να βγάλει τα ειδοποιητήρια χωρίς τις αυξήσεις. Σε κάθε περίπτωση οφείλουμε να παλέψουμε για την πλήρη κατάργηση τους.


ΤΣΜΕΔΕ

Τρίτη, 27 Οκτωβρίου 2015

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ

Μετά την εισήγηση της Δ.Ε. του Τ.Σ.Μ.Ε.Δ.Ε. και την ομόφωνη απόφαση 23/370/21.10.2015 της συνεδρίασης του Δ.Σ. του Ε.Τ.Α.Α παρατείνονται :

α) Η ανάρτηση των ειδοποιητηρίων του τρέχοντος Β΄εξαμήνου 2015 για την 22/11/2015
β) Η καταβολή τρεχουσών εισφορών Β΄εξαμήνου 2015 για την 22/12/2015.


Ο αναπληρωτής του Προέδρου του ΕΤΑΑ ΤΣΜΕΔΕ
Θ. Βασιλείου

Ρήτρα ηλικίας & χρόνου ασφάλισης στη μείωση των συντάξεων. Ως 12% το ψαλίδι

Πηγή. Θα υπολογιστούν ξανά 2,6 εκατ. συντάξεις. Από 3% έως 10%-12% οι μειώσεις. Οι συνταξιούχοι μηχανικοί λόγω διπλής κύριας σύνταξης (ΚΣ ΤΣΜΕΔΕ και ΕΛΠΠ, ή ΤΣΜΕΔΕ και άλλο ταμείο πχ Δημόσιο), έχουν ήδη δει τεράστιες περικοπές και μαζί με τις επερχόμενες θα φτάσουν στο 50%.


Το βασικό σενάριο που επεξεργάζεται το υπουργείο Εργασίας προβλέπει την εφαρμογή ρήτρας ορίου ηλικίας και χρόνου ασφάλισης για τις επερχόμενες μειώσεις στις αποδοχές 2,6 εκατ. συνταξιούχων.

Οι περικοπές που προκύπτουν από μια πρώτη απεικόνιση των σεναρίων που βρίσκονται στο στάδιο της επεξεργασίας από την Αναλογιστική Αρχή κυμαίνονται από 3% έως 10% με 12%,αποκάλυψαν αρμόδια στελέχη που έχουν στα χέρια τους, το σχέδιο επανυπολογισμού των συντάξεων, σύμφωνα με τον Ελεύθερο Τύπο.

Τα ποσοστά αυτά όμως αλλάζουν αν το ηλικιακό όριο που θα ληφθεί υπόψη για τις μειώσεις ξεκινά από τα 50 ή αν ξεκινά από τα 55. Ανάλογα δηλαδή με το ποια θα είναι η ηλικία που θα ληφθεί ως κριτήριο για τη μείωση της σύνταξης, μεταβάλλονται και τα ποσοστά των περικοπών.

Τα σενάρια των περικοπών περιλαμβάνουν όλες ανεξαιρέτως οι συντάξεις. Το αν θα υπάρξουν εξαιρέσεις θα εξαρτηθεί από το αν επιλεγεί να περικοπούν συντάξεις από 600 ευρώ ή οι νέες περικοπές θα ισχύσουν για όσους παίρνουν από 1.000 ευρώ και πάνω.

Από το νέο ψαλίδι είναι πιθανό να εξαιρεθούν μόνον οι πολύ χαμηλές συντάξεις, έως τα 600 ή τα 700 ευρώ στην καλύτερη περίπτωση και αυτό γιατί ο τρόπος που θα γίνουν δεν θα είναι οριζόντιος, αλλά θα βασίζεται σε ένα συνδυασμό κοινωνικά αποδεκτών κριτηρίων.

Πέμπτη 5 Νοεμβρίου 2015

Η ευθανασία του ενυπόθηκου οφειλέτη

Γιάννης Κιμπουρόπουλος από εδώ

Είναι γνωστή η -τολμηρή στην εποχή της (1923)- τοποθέτηση του Κέινς υπέρ της «ευθανασίας του ραντιέρη», ήτοι του εισοδηματία που ζει από τους τόκους των αποταμιεύσεών του. Ο Κέινς πρότεινε μια πολιτική χαμηλών επιτοκίων και υψηλού πληθωρισμού που θα καθιστούσαν όσο γίνεται πιο περιττούς τους εισοδηματίες του τόκου. Η κυβέρνηση βρίσκεται στον αντίποδα ακόμη κι αυτής της μετριοπαθούς «εισήγησης». Αντί της ευθανασίας του ραντιέρη, ανοίγει το δρόμο για την ευθανασία του ιδιοκτήτη πρώτης κατοικίας.

Για πρώτη φορά από το 2010, οπότε θε­σπί­στη­κε ο Νόμος Κα­τσέ­λη προ­σφέ­ρο­ντας μια ελά­χι­στη προ­στα­σία στα υπερ­χρε­ω­μέ­να νοι­κο­κυ­ριά, ανοί­γει ο δρό­μος για μα­ζι­κούς πλει­στη­ρια­σμούς ακι­νή­των. Το πά­γω­μα των πλει­στη­ρια­σμών ανε­στά­λη ορι­στι­κά από 1/11. Η κυ­βέρ­νη­ση ισχυ­ρί­ζε­ται ότι υπάρ­χει άτυπη συμ­φω­νία με τις τρά­πε­ζες για απο­φυ­γή πλει­στη­ρια­σμών μέχρι το τέλος του έτους. Μέχρι τότε, όμως, και εν­δε­χο­μέ­νως πριν την έναρ­ξη της πρώ­της αξιο­λό­γη­σης (15/11), θα πρέ­πει να έχει κα­τα­λή­ξει σε συμ­φω­νία με τους δα­νει­στές για το δρα­στι­κό πε­ριο­ρι­σμό των όρων προ­στα­σί­ας, με μεί­ω­ση των ορίων αντι­κει­με­νι­κής αξίας πρώ­της κα­τοι­κί­ας και προ­σθή­κη κρι­τη­ρί­ων ει­σο­δή­μα­τος και ύψους οφει­λής.

Οι δα­νει­στές προ­τεί­νουν μεί­ω­ση του ορίου για το ακα­τά­σχε­το στις 120.000 αντι­κει­με­νι­κή αξία και στις 120.000 χρέος, με ει­σό­δη­μα στα επί­πε­δα του ορίου φτώ­χειας (από 9.000 για άγαμο μέχρι 24.000 για οι­κο­γέ­νεια με τρία παι­διά). Η κυ­βέρ­νη­ση ανε­βά­ζει κάπως τα όρια (200.000-300.000 αντι­κει­με­νι­κή, 200.000 οφει­λή και ει­σό­δη­μα 35.000). Αλλά αυτή η πρό­τα­ση δεν είναι παρά το ισχύ­ον πλαί­σιο από το 2013 (νόμος Χα­τζι­δά­κη), που με την απε­λευ­θέ­ρω­ση των πλει­στη­ρια­σμών ση­μαί­νει ότι, στην κα­λύ­τε­ρη πε­ρί­πτω­ση, 100.000 νοι­κο­κυ­ριά, από τα 300.000 με στε­γα­στι­κά σε κα­θυ­στέ­ρη­ση, θα βρε­θούν για πρώτη φορά αντι­μέ­τω­πα με την απει­λή κα­τά­σχε­σης. 

Κα­τά­σχε­ση με…όλους τους τρό­πους

Ωστό­σο, η έκ­θε­ση στον κίν­δυ­νο της κα­τά­σχε­σης γί­νε­ται με δύο ακόμη τρό­πους: 

Προβάδισμα των υπαλλήλων της κατηγορίας ΠΕ για τοποθέτηση σε θέσεις ευθύνης

 Ε.Μ.Δ.Υ.Δ.Α.Σ.ΑΤΤΙΚΗΣ

ΕΝΩΣΗ  ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ  ΔΗΜΟΣΙΩΝ  ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ  ΔΙΠΛΩΜΑΤΟΥΧΩΝ  ΑΝΩΤΑΤΩΝ  ΣΧΟΛΩΝ

ΑΧ. ΠΑΡΑΣΧΟΥ 98-100,  114 75  ΑΘΗΝΑ
ΤΗΛ:210 64.64.282           FAX:210 64.61.296  e-mail: emdydasattikis@tee.gr URL: www.emdydas-attikis.gr
Αθήνα, 4 Νοεμβρίου 2015
Αρ. Πρωτ. :4200

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Ύστερα από πολλές αναφορές στην ΕΜΔΥΔΑΣ Αττικής συναδέλφων – μελών  που αφορούν στην τοποθέτηση σε θέσεις ευθύνης Τ.Ε. μηχανικών, οι οποίοι προΐστανται  Π.Ε. διπλωματούχων μηχανικών, το Δ.Σ. της ΕΜΔΥΔΑΣ Αττικής αποφάσισε  ομόφωνα ότι η ΕΜΔΥΔΑΣ Αττικής θα είναι αρωγός στους συναδέλφους που θα προσφύγουν κατά των υπηρεσιακών οργανισμών τους.
Παραθέτουμε παρακάτω 1)το σχετικό έγγραφο της ΕΜΔΥΔΑΣ Ανατολικής Κρήτης,2)Το με αρ.πρωτ. ΔΟΑ/Φ.13/620/21689/13.09.2013 έγγραφο της Γενικής Δ/νσης Διοικητικής  Οργάνωσης & Διαδικασιών του  Υπουργείου  Διοικητικής  Μεταρρύθμισης, στα οποία υπάρχει εκτενής αναφορά στη νομοθεσία και στη συλλογή αποφάσεων ΣτΕ.


ΕΝΩΣΗ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ
ΔΙΠΛΩΜΑΤΟΥΧΩΝ ΑΝΩΤΑΤΩΝ ΣΧΟΛΩΝ
ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΚΡΗΤΗΣ
Αρτεμισίας & Διονύσου 13 Α,
Τ.Κ. 716 01, Νέα Αλικαρνασσός
Τηλ.: 2813409850 / 6970470598 /  Φαξ: 2813409850
Email: emdydas.ak@gmail.com    
ΘΕΜΑ: Επιλογή προϊσταμένων οργανικών μονάδων στους ΟΤΑ α’ και β' βαθμού.


        Με την επιστολή μας αυτή θα θέλαμε να κάνουμε μια αναφορά στο προβάδισμα των υπαλλήλων της κατηγορίας ΠΕ σε σχέση με τους υπαλλήλους της κατηγορίας ΤΕ, στο προβάδισμα των υπαλλήλων κατηγορίας ΤΕ έναντι των συναδέλφων τους της κατηγορίας ΔΕ ως προς την επιλογή προϊσταμένων οργανικών μονάδων.
Η ελεύθερη επιλογή προϊσταμένων οργανικών μονάδων είναι αναμφίβολα παράνομη και έρχεται σε ευθεία αντίθεση τόσο με τις θεμελιώδεις αρχές της Ισότητας και του Κράτους Δικαίου, αλλά είναι και αντίθετη με το άρθρο 97 του Ν. 3528/2007 του Κώδικα Κατάστασης Δημοσίων Πολιτικών Διοικητικών Υπαλλήλων και Υπαλλήλων ΝΠΔΔ (ΦΕΚ 26/9-2-2007) και με το άρθρο 99 του Ν. 3584/2007 του Κώδικα Κατάστασης Δημοτικών και Κοινοτικών Υπαλλήλων (ΦΕΚ 143/Α/2007).

Γενική Συνέλευση της ΕΜΔΥΔΑΣ Αττικής: 9/11/2015

Ε.Μ.Δ.Υ.Δ.Α.Σ. ΑΤΤΙΚΗΣ

ΕΝΩΣΗ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΔΙΠΛΩΜΑΤΟΥΧΩΝ ΑΝΩΤΑΤΩΝ ΣΧΟΛΩΝ
ΑΧ. ΠΑΡΑΣΧΟΥ 98-100, 114 75 ΑΘΗΝΑ
ΤΗΛ:210 64.64.282 FAX:210 64.61.296 e-mail emdydasattikis@tee.gr

Αθήνα, 27 Οκτωβρίου 2015

Αρ. Πρωτ. :4198
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Συνάδελφοι,
Σας καλούμε να συμμετάσχετε στην Ετήσια Τακτική Γενική Συνέλευση της ΕΜΔΥΔΑΣ ΑΤΤΙΚΗΣ, που θα πραγματοποιηθεί στις:
9 Νοεμβρίου 2015, ημέρα Δευτέρα και ώρα 9:30 με 16:00 στο αμφιθέατρο του Υπουργείου Μεταφορών (Αναστάσεως 2 και Τσιγάντε Παπάγου στάση μετρό Εθνικής Άμυνας).
Τα θέματα της Γ.Σ. θα είναι:

  1. Απολογισμός Δ.Σ. (Βαθμολόγιο, Μισθολόγιο, Ασφαλιστικό, Υπερβάλλουσα Μείωση, Εκτός Έδρας κλπ)
  2. Οικονομικός Απολογισμός

Συνέλευση ΣΜΤ, Παρασκευή 6 /11

Εκλογοαπολογιστική Γενική Συνέλευση, Παρασκευή 6/11

ΕΚΛΟΓΟΑΠΟΛΟΓΙΣΤΙΚΗ ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ, ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 6 ΝΟΕΜΒΡΗ, στις 6:00 μ.μ. στην αίθουσα εκδηλώσεων του ΤΕΕ (Νίκης 4, 1ος όροφος, Σύνταγμα)
Το Δ.Σ. του Σωματείου Μισθωτών Τεχνικών καλεί τα μέλη του, στην Εκλογοαπολογιστική Γενική Συνέλευση που θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή 6 Νοέμβρη, στις 6:00 μ.μ., στην αίθουσα εκδηλώσεων του ΤΕΕ (Νίκης 4, 1ος όροφος, Σύνταγμα)
Θέματα:
  • Διοικητικός και Οικονομικός απολογισμός πεπραγμένων του Δ.Σ. για την διετία 2013 - 2015
  • Ορισμός ημερομηνίας διεξαγωγής εκλογών
  • Εκλογή Εφορευτικής Επιτροπής για την διενέργεια των Εκλογών
  • Συμμετοχή και προετοιμασία της απεργίας στις 12 Νοέμβρη
  • Προγραμματισμός δράσης του σωματείου για το επόμενο διάστημα

Όλοι στην Απεργία 12 Νοέμβρη

Όλοι στην Εκλογοαπολογιστική Γενική Συνέλευση του Σωματείου, Παρασκευή 6/11, στις 6:00 μμ, αίθουσα εκδηλώσεων του ΤΕΕ (Νίκης 4, 1ος όροφος, Σύνταγμα)

Τετάρτη 4 Νοεμβρίου 2015

Ιδρυτική συνέλευση Επιτροπής Μηχανικών της Λαϊκής Ενότητας

Φιλοξενούμε κείμενο που λάβαμε από συναδέλφους, μέλη της συσπείρωσης...



Το προσωρινό συντονιστικό της εκλογικής επιτροπής της Λαϊκής Ενότητας μηχανικών ευχαριστεί θερμά τους συναδέλφους που υποστήριξαν με τη συνυπογραφή τους, τη στήριξη ή την ψήφο τους τη Λαϊκή Ενότητα, απορρίπτοντας τον πολιτικό και συναισθηματικό εκβιασμό, ξεπερνώντας την προσπάθεια τρομοκράτησης του εκλογικού σώματος.

Το εκλογικό αποτέλεσμα αντικατοπτρίζει την απογοήτευση και τη σύγχυση που προκάλεσε σε μεγάλο μέρος των λαϊκών στρωμάτων η επιβολή του τρίτου Μνημονίου. Το γεγονός ότι αυτή η σοβαρή ήττα ήρθε αμέσως μετά τη μεγάλη ανάταση του «ΟΧΙ» και συνομολογήθηκε από μια ηγεσία που μιλάει στο όνομα της Αριστεράς, έδωσε ακόμη μεγαλύτερη δύναμη στη λογική του «δεν υπάρχει άλλος δρόμος».

Στην παρούσα Βουλή, κυριαρχούν συντριπτικά οι δυνάμεις που θα υποστηρίξουν την εφαρμογή του τρίτου Μνημονίου και των εφαρμοστικών νόμων. Τα αποτελέσματα στις δυνάμεις της εργασίας και συνολικά στον ελληνικό λαό είναι ήδη ορατά με την ψήφιση του πρώτου εφαρμοστικού νόμου και όσων ακολουθούν.

Το εκλογικό αποτέλεσμα της Λαϊκής Ενότητας φυσικά υπολείπεται κατά πολύ των προσδοκιών μας. Σε αυτό συνέτειναν τόσο αντικειμενικοί όσο και υποκειμενικοί παράγοντες. Ένας πολιτικός σχηματισμός που γεννήθηκε μόλις 28 ημέρες πριν από τις εκλογές- εξπρές, χωρίς οικονομικά μέσα, με το σύνολο σχεδόν των μέσων ενημέρωσης εχθρικά τοποθετημένα απέναντί του, ήταν αναπόφευκτο να αντιμετωπίσει τεράστια προβλήματα οργάνωσης και επικοινωνίας.

Στους αντικειμενικούς αυτούς παράγοντες ήρθαν, ωστόσο, να προστεθούν ανεπάρκειες, αδυναμίες και αστοχίες της δικής μας πολιτικής στόχευσης και δουλειάς. Υποτιμήσαμε την απογοήτευση που προκάλεσε σε μεγάλο μέρος του κόσμου του “ΟΧΙ” η συνθηκολόγηση της 13ης Ιουλίου, γεγονός που οδηγούσε μεγάλο μέρος του εκλογικού σώματος και ιδίως της νεολαίας στην αποχή. Δεν αντιληφθήκαμε έγκαιρα την πίεση που ασκούσε σε αριστερούς πολίτες η ψεύτικη, τεχνητή εικόνα “ντέρμπι” μεταξύ ΣΥΡΙΖΑ - ΝΔ, όπως και τον κίνδυνο να μείνουμε εκτός Βουλής. Κρίσιμα κενά υπήρξαν στην ανάδειξη των αντιλαϊκών μέτρων του τρίτου μνημονίου και ιδίως στην επεξεργασία και την επικοινωνιακή προβολή της εναλλακτικής, ριζοσπαστικής μας πρότασης για τον τερματισμό της λιτότητας, την προώθηση ενός νέου προτύπου παραγωγικής και κοινωνικής ανάπτυξης και την αναδιανομή του πλούτου, με ορίζοντα τον σοσιαλισμό. Η πρόταση μας αυτή περιλαμβάνει (ως εργαλείο και όχι ως αυτοσκοπό) την έξοδο από την ευρωζώνη με τη διαμόρφωση εθνικού νομίσματος, μια θέση η οποία ήταν δύσκολο να εξηγηθεί πειστικά εν μέσω προεκλογικής περιόδου και καταστροφολογίας από όλες τις συστημικές δυνάμεις, πράγμα που προκάλεσε σοβαρές δυσχέρειες στην ανάπτυξη της εκλογικής επιρροής μας. Γενικότερα προβλήματα φυσιογνωμίας και ταυτότητας (όπως η υπερπροβολή στελεχών, η απουσία νεότερων φωνών, η μη επαρκής διαφοροποίηση από το κυβερνητικό κέντρο του ΣΥΡΙΖΑ) έπαιξαν επίσης σημαντικό ρόλο.

Εξεύρεση στέγης για τους αστέγους

35 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ ρωτούν την κυβέρνηση τι κάνει με τους αστέγους

Με μια ιδιαίτερα «αιχμηρή», για την κυβέρνηση, ερώτηση 35 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ αναφέρονται στην εξεύρεση στέγης για τους αστέγους, κάνοντας λόγο για προεκλογικές δεσμεύσεις της κυβέρνησης που δεν έχουν υλοποιηθεί ακόμα.

Στην ερώτηση που κατέθεσαν προς τους υπουργούς Οικονομικών, Εργασίας, Περιβάλλοντος και Υποδομών οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ υποστηρίζουν ότι η στέγασή των αστέγων έχει εξαιρετικά χαμηλό κόστος για την πολιτεία διότι μπορούν να αξιοποιηθούν άμεσα τα δεκάδες αδιάθετα κτίρια που υπάρχουν στα μεγάλα αστικά κέντρα.

Οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ σημειώνουν ότι η στέγη πάνω απ' όλα αποτελεί ανθρώπινο δικαίωμα και θυμίζουν «ότι στις προγραμματικές θέσεις της Υπουργού Κοινωνικής Αλληλεγγύης Θ. Φωτίου, στις 9/2/2015, τονιζόταν ότι θα αντιμετωπιστούν οι ανάγκες στέγασης με διαμερίσματα για άπορες οικογένειες (ενδεικτικά 30.000 διαμερίσματα), ότι θα διευρυνθεί ο θεσμός της εργατικής κατοικίας ώστε να μιλάμε για κοινωνική κατοικία κλπ».

Οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ ρωτούν τους αρμόδιους υπουργούς γιατί έχει καθυστερήσει η παραχώρηση δημοσίων κτιρίων για την προτεινόμενη χρήση, η οποία μάλιστα είχε περιληφθεί στις προγραμματικές δεσμεύσεις της κυβέρνησης τον Φεβρουάριο του 2015 καθώς επίσης και ποιες ενέργειες έχουν γίνει μέχρι τώρα για την εξεύρεση στέγης στους αστέγους. 

Αναλυτικά η ερώτηση αναφέρει:

«Θέμα: Εξεύρεση στέγης για τους αστέγους

Σε κινητοποιήσεις ο χώρος της εκπαίδευσης


Σε κινητοποιήσεις βρίσκεται ο χώρος της εκπαίδευσης. Μαθητική πορεία προχθές, συγκέντρωση φοιτητών στο Υπ. Παιδείας σήμερα, σχολές σε κατάληψη στο Ρέθυμνο. Η ομορφιά πάντα ήταν στους δρόμους...



ΑΝΟΙΧΤΟ ΚΑΛΕΣΜΑ ΑΓΩΝΑ ΠΡΟΣ ΦΟΙΤΗΤΙΚΟΥΣ-ΣΠΟΥΔΑΣΤΙΚΟΥΣ ΣΥΛΛΟΓΟΥΣ από το ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΟ ΚΑΤΑΛΗΨΗΣ ΠΑΝ/ΚΩΝ ΣΧΟΛΩΝ ΡΕΘΥΜΝΟΥ

Μετά από τη μαζικότατη συνέλευση της 2/11 το πανεπιστήμιό μας μπαίνει στην τρίτη βδομάδα κατάληψης ως απάντηση στην απόφαση της διοίκησης του Ιδρύματος να κόψει τη σίτιση από 700 συναδέλφους μας, λόγω υποχρηματοδότησης. Ήδη έχουμε πετύχει τη δέσμευση ότι θα σιτίζονται δωρεάν οι 150 μέσα από μαχητικές κινητοποιήσεις –όπως τον αποκλεισμό των γραφείων της ιδιωτικής εταιρίας Γευσήνους – στις οποίες αντιμετωπίσαμε ακόμα και την παρουσία των ΜΑΤ (!). Δε μας αρκεί, συνεχίζουμε. Οι συναντήσεις με τους τοπικούς φορείς έχουν δείξει τα όριά τους, με τον υπηρεσιακό πρύτανη να δεσμεύεται ότι απλά θα πιέσει το υπουργείο για αποδέσμευση των αποθεματικών.

Ξέρουμε ότι η μάχη που δίνουμε συγκρούεται με τις κεντρικές επιλογές κυβέρνησης-ΕΕ-ΔΝΤ και δεν περιορίζεται στα στενά πλαίσια της κάθε σχολής. Τα Μνημόνια νέα και παλιά θέλουν να φορτώσουν τα βάρη της κρίσης στη νεολαία και τους εργαζόμενους. Διεκδικούμε λεφτά για τις σπουδές μας κι όχι για το χρέος και τις ανακεφαλαιοποιήσεις των τραπεζών.

Πιο συγκεκριμένα, οι παρατάξεις ΠΑΣΠ-ΔΑΠ, εκπρόσωποι της αστικής τάξης μέσα στα πανεπιστήμια, προσπάθησαν να ανακόψουν τις κινητοποιήσεις μας κατεβάζοντας κοινό πλαίσιο “Συμμαχία για ανοιχτό πανεπιστήμιο” όμως ούτε ενωμένοι μπορούν πλέον να μας σταματήσουν. Παλεύουμε να μην μπορούν να σταθούν μέσα στα αμφιθέατρα άτομα που υποστήριζαν και υποστηρίζουν τη διάλυση κάθε έννοιας δημόσιας παιδείας, χρησιμοποιώντας τραμπούκικες πρακτικές και φασιστικό, ρατσιστικό, ομοφοβικό, σεξιστικό λόγο.

Την ανάληψη του management του νέου ΑΔΜΗΕ από ιδιώτη στρατηγικό μέτοχο απαιτεί το κουαρτέτο των δανειστών


Η λύση της δημιουργίας τρίτης εταιρείας στην οποία θα μεταφερθούν τα πάγια του σημερινού ΑΔΜΗΕ και στην οποία το δημόσιο θα έχει την πλειοψηφία των μετοχών (ακόμα και πάνω από 51%) έχει γίνει δεκτή από τους δανειστές, ως λύση εναλλακτική της ιδιωτικοποίησης. Ωστόσο, σύμφωνα με πληροφορίες του energypress, το κουαρτέτο βάζει έναν επιπλέον όρο απόλυτα καθοριστικό: Όχι μόνον η νέα εταιρεία που θα δημιουργηθεί (ο νέος ΑΔΜΗΕ) να μην βρίσκεται υπό την εποπτεία του Υπουργείου Ενέργειας αλλά άλλου υπουργείου, όπως το Οικονομικών, αλλά και να παραχωρηθεί το management στον ιδιώτη που θα μπεί ως στρατηγικός επενδυτής στην εταιρεία, ανεξάρτητα από το ποσοστό που θα έχει.

Ο τελευταίος όρος έχει προβληματίσει ιδιαίτερα την πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΝ καθώς, υπό μιαν έννοια, μπαίνει «από το παράθυρο» θέμα απώλειας του ελέγχου του δημοσίου επί των δικτύων. Η διαπραγμάτευση βεβαίως συνεχίζεται, αλλά τα χρονικά περιθώρια στενεύουν, καθώς η άτυπη μετατόπιση των προθεσμιών δεν φαίνεται να μπορεί να υπερβεί τις δύο – τρείς εβδομάδες από τώρα.

Εάν ξεπεραστεί το «αγκάθι» της παραχώρησης του management, μένει να λυθεί το θέμα της αποπληρωμής της ΔΕΗ για τα περιουσιακά στοιχεία που θα απωλέσει. Είναι προφανές ότι το Δημόσιο δεν έχει ρευστό για να καταβάλει στη ΔΕΗ πάνω από 600 εκατ. ευρώ που υπολογίζεται ότι θα αντιστοιχεί στο 51% του σημερινού ΑΔΜΗΕ. Ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Πάνος Σκουρλέτης επιβεβαίωσε χθες, μιλώντας στους δημοσιογράφους, ότι επανεξετάζεται τώρα το σενάριο της αποπληρωμής της ΔΕΗ από μελλοντικά μερίσματα του ΑΔΜΗΕ, σε συνδυασμό με swap μετοχών που κατέχει το Δημόσιο σε άλλες εταιρείες του τομέα της ενέργειας ή άλλες ΔΕΚΟ. Δεν κατανόμασε ποιες, αλλά στο παρελθόν είχαν αναφερθεί τα ΕΛΠΕ, η ΕΥΔΑΠ κ.λπ.

Από την πλευρά του ο πρόεδρος της ΔΕΗ Μανώλης Παναγιωτάκης χωρίς να κρύβει ότι διαφωνεί με την προοπτική απώλειας των παγίων από τη ΔΕΗ (η ΔΕΗ δεν πουλάει, είπε χαρακτηριστικά, αλλά την απόφαση την παίρνει ο μέτοχος) έθεσε ως προαπαιτούμενο για την πώληση, να υπάρξουν «ισοδύναμα οικονομικά αποτελέσματα» για τη ΔΕΗ, υπενθυμίζοντας ότι το Σύστημα Μεταφοράς δίνει 200 εκατ. κέρδη EBITDA στα ετήσια οικονομικά αποτελέσματα της επιχείρησης.

«Την πολιτική διαπραγμάτευση την κάνει η κυβέρνηση και όχι η ΔΕΗ» ήταν το σχόλιο του Πάνου Σκουρλέτη όταν ρωτήθηκε σχετικά.

Υπενθυμίζεται ότι μετά την συνάντηση που είχε την προηγούμενη εβδομάδα με τον κ. Dominique Ristori, γενικό διευθυντή της Γενικής Διεύθυνσης Ενέργειας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, ο κ. Παναγιωτάκης ανέφερε στην ανακοίνωσή του τα εξής: «Ο πρόεδρος της ΔΕΗ στάθηκε ιδιαίτερα στο θέμα του ΑΔΜΗΕ τονίζοντας ότι η προηγούμενη κυβέρνηση (πριν από τις εκλογές της 25ηςΙανουαρίου 2015) ήθελε την πώληση του 66% των μετοχών του ΑΔΜΗΕ για δημοσιονομικούς λόγους και όχι για το άνοιγμα της αγοράς, καθώς το υφιστάμενο μοντέλο (ΙΤΟ) είναι ένα από τα αποδεκτά και ο ΑΔΜΗΕ έχει πιστοποιηθεί ως ΙΤΟ από την ΡΑΕ και την ΕΕ. Σε κάθε περίπτωση, τόνισε, η λύση που θα δοθεί, εφόσον επιμείνουν οι θεσμοί στις απόψεις τους, πρέπει όπως έχει συμφωνηθεί, να εξυπηρετεί τον ανταγωνισμό, να παράγει ισοδύναμα οικονομικά αποτελέσματα για την ΔΕΗ και να μην οδηγήσει την Επιχείρηση σε κρίση σε βάρος της κοινωνίας, του Δημοσίου και των άλλων μετόχων της».

Εξώδικο ασφαλιστικών ταμείων και αγωγές στα μέλη των Δ.Σ. αυτών



ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΕΙΝΑΙ ΑΠΛΑ!... 


========================= 

Είναι αδιαμφισβήτητο -πλέον- γεγονός το ότι το ‘σύστημα’, μέσα από κάθε του έκφανση, επιτίθεται εναντίον ημών των πολιτών… 

Αυτή η -σε βάρος μας- επίθεση διεξάγεται μέσω και των ασφαλιστικών ταμείων. 

Μας απειλούν λέγοντάς μας ότι θα μας πάρουν τα σπίτια μας, αν δεν καταβάλουμε όλες τις -επαχθείς και άδικες άμεσες ή/& έμμεσες φορολογικές και άλλες- εισφορές που μας επιβάλλονται. 

Επ’ αυτού, λοιπόν, πλέον δεν παρακαλάμε, κι ούτε κάνουμε τους κακόμοιρους! 

ΑΠΛΩΣ, κάνουμε (αντ)επίθεση στην επίθεση τους! 

Στρεφόμαστε εναντίον των μελών των Δ.Σ. των ασφαλιστικών ταμείων και απαιτούμε να μας αποδείξουν το ότι έχουν τα χρήματα τα οποία μέχρι τώρα τους έχουμε εμπιστευτεί, κι αυτό διότι -οι διαχειριστές των ταμείων μας- είναι υποχρεωμένοι να μας τα επιστρέψουν, υπό την μορφή συντάξεως, επειδή αυτό επιτάσσει ο σκοπός της συστάσεώς των ασφαλιστικών ταμείων. 

Αυτό σημαίνει ότι είναι υποχρεωμένοι να τα έχουν -ανά πάσα ώρα και στιγμή- διαθέσιμα, διότι ο σκοπός των ασφαλιστικών ταμείων είναι η χορήγηση συντάξεων και η κάλυψη ιατροφαρμακευτικών αναγκών & νοσοκομειακής περίθαλψης των ασφαλισμένων τους. 

Επειδή, λοιπόν, ο ιδρυτικός τους σκοπός επιτάσσει και τους επιβάλλει να μας καταβάλουν σύνταξη και να μας καλύπτουν την ιατροφαρμακευτική μας περίθαλψη, με απλά λόγια σημαίνει ότι είναι ‘θεματοφύλακες των χρημάτων’ μας και κατά συνέπεια, είναι προσωπικά υπεύθυνοι για να τα έχουν και μάλιστα, να τα έχουν -σε εμάς τους δικαιούχους- άμεσα διαθέσιμα! 

Οπότε, αν δεν τα έχουν και μάλιστα, άμεσα διαθέσιμα, θα πρέπει να απαιτηθούν από εμάς -ως δικαιούχοι- από την προσωπική τους περιουσία, προβαίνοντας σε αγωγές, μηνύσεις και ασφαλιστικά μέτρα.

Τρίτη 3 Νοεμβρίου 2015

Μια ριζοσπαστική και ρεαλιστική πρόταση για το ασφαλιστικό: Κρατική σύνταξη για όλους και τριαντάωρο εργασίας

Ο Γιώργος Σταμπουλής (με σπουδές μηχανικού παραγωγής και διοίκησης και διδακτορικό στην επιστημονική και τεχνολογική πολιτική) διδάσκει οργάνωση και διοίκηση επιχειρήσεων στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Πρόσφατα παρουσίασε μια ριζοσπαστική και εξαιρετικά ενδιαφέρουσα πρόταση για το ασφαλιστικό, σε εντελώς διαφορετική κατεύθυνση από αυτές που έχουν πέσει στο τραπέζι (βλ. μια παρουσίαση στο criticalchallenger.wordpress.com και ένα άρθρο του στην Αυγή 13.9.2015. Του ζητήσαμε να μας την παρουσιάσει, σχολιάζοντας, πρώτα την πρόταση της «επιτροπής σοφών».


συνέντευξη του Γιώργου Σταμπουλή στα Ενθέματα

Θα ήθελα να ξεκινήσω με την πρόταση της λεγόμενης «επιτροπής των σοφών», η οποία έχει δεχτεί, ήδη, έντονη κριτική. Πώς την αξιολογείς συνολικά;

Η πρόταση επιδιώκει να παρέμβει διαρθρωτικά στο σύστημα, αλλά παραμένει εντός αυτού και της λογικής του. Τα βασικά κριτικής μου είναι δύο:

Πρώτον, αντιμετωπίζει το ασφαλιστικό σύστημα ως κλειστό, σαν ένα δοχείο με δύο τρύπες: από τη μια μπαίνουν οι εισφορές και η κρατική χρηματοδότηση, από την άλλη βγαίνουν οι συντάξεις. Όσον αφορά τις εξωτερικές αλληλεπιδράσεις του συστήματος εξετάζει μόνο το πώς επιδρά η οικονομία στο σύστημα, αλλά όχι το πώς επηρεάζει το σύστημα την οικονομία.

Δεύτερον, δεν αμφισβητεί θεμελιώδη αξιακά χαρακτηριστικά του συστήματος. Δεν αμφισβητείται, λ.χ., το ότι η άμισθη εργασία (λ.χ. οι νοικοκυρές) ή οι άνεργοι δεν δικαιούνται σύνταξη. Ωστόσο, η σύνταξη αποτελεί δικαίωμα όλων όσων συμμετέχουν στην οικονομία, έστω και έμμεσα: ο άνεργος μετέχει μέσω της κατανάλωσης, αλλά και –όσο κι αν αυτό δεν μας αρέσει– επηρεάζοντας την τιμή του μισθού.

Συνολικά, κινείται στη λογική ενός ανακεφαλαιοποιητικού συστήματος: το ύψος της σύνταξης του καθενός εξαρτάται από το πόσα χρόνια έχει δουλέψει και το τι μισθό έπαιρνε. Έτσι, οδηγούμαστε σε ένα εξατομικευμένο σύστημα, όπου το τελικό πόσο της σύνταξης είναι αβέβαιο (χαρακτηριστικά, η έκθεση λέει απλώς ότι η σύνταξη πρέπει να είναι ανώτερη από το επίπεδο διαβίωσης –τα 500 ευρώ περίπου– αλλά δεν δίνει καμιά εγγύηση γι’ αυτό), και όχι στην πολιτική για ένα συλλογικό αγαθό.

Αν δούμε τις εκθέσεις του ΟΟΣΑ, τα ανακεφαλαιοποιητικά συστήματα έχουν υψηλό ποσοστό αναπλήρωσης στις υψηλές συντάξεις και χαμηλό στις χαμηλές. Ενώ άλλα συστήματα, τα οποία δεν αναφέρονται στην έκθεση (π.χ. της Νέας Ζηλανδίας ή της Ιρλανδίας) –και αυτό προξενεί εντύπωση, γιατί κάνει μια ανασκόπηση της διεθνούς εμπειρίας– έχουν υψηλό ποσοστό αναπλήρωσης της χαμηλής σύνταξης και χαμηλό της υψηλής. Αυτό το θεωρώ σωστό σε πολλαπλά επίπεδα: και όσον αφορά την κοινωνική αποτελεσματικότητα και δικαιοσύνη (κάποιος με υψηλό εισόδημα έχει μπορεί να κάνει αποταμίευση για το μέλλον, αυτός που παίρνει μισθό 700 και 800 ευρώ, προφανώς όχι) και όσον αφορά την δημοσιονομική αποτελεσματικότητα, αλλά και όσον αφορά το ζήτημα του εμπορικού ισοζυγίου, αφού η κατανάλωση του χαμηλού εισοδήματος (μισθού ή σύνταξης) θα οδηγηθεί, κατά κύριο λόγο, σε έναν κύκλο προστιθέμενης αξίας εγχώριας, ιδιαίτερα σε μια χώρα όπως η Ελλάδα όπου οι βασικές ανάγκες μπορούν σε μεγάλο βαθμό να καλυφθούν από το εγχώριο παραγωγικό σύστημα — με δομικές παρεμβάσεις, βέβαια.

Για το ζήτημα των ενεργειακών επιθεωρητών

συσπειρωση αριστερων μηχανικων
Για το ζήτημα των ενεργειακών επιθεωρητών
Εδώ και 4 μήνες βρίσκεται σε εξέλιξη ο αποκλεισμός στην άσκηση του επαγγέλματος για χιλιάδες μηχανικούς οι οποίοι είναι μεν εγγεγραμμένοι στο μητρώο των Ενεργειακών Επιθεωρητών του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, αλλά πλέον από τις 30/06 δεν έχουν πρόσβαση στο ηλεκτρονικό σύστημα www.buildingcert.gr καθώς δεν έχουν συμμετάσχει στις εξετάσεις πιστοποίησης προσόντων που συνεχίζει να απαιτεί το Υπουργείο.

Όλο αυτό το διάστημα οι συνάδελφοι αυτοί δεν μπορούν να εκδώσουν ένα Πιστοποιητικό Ενεργειακής Απόδοσης στερούμενοι πλέον και το όποιο ελάχιστο εισόδημα είχαν από αυτή την επαγγελματική τους δραστηριότητα.

Η αποχή από τις εξετάσεις του ΤΕΕ για την άδεια του ενεργειακού επιθεωρητή ήταν μια πολιτική απάντηση των μηχανικών που αγωνίζονται για την υπεράσπιση των επαγγελματικών τους δικαιωμάτων, των μηχανικών που δίνουν καθημερινά μάχες στο σύγχρονο εργασιακό μεσαίωνα και που βρίσκονται απέναντι στις πολιτικές της διαρκούς εξέτασης-επανακατάρτισης-πιστοποίησης προσόντων που απαιτούν μάλιστα υπέρογκα χρηματικά ποσά. Πολλοί σύλλογοι, πρωτοβουλίες και περιφερειακά τμήματα του ΤΕΕ κάλεσαν σε αντίστοιχη τάση σε αντίθεση με το κεντρικό ΤΕΕ.

Το Τεχνικό Επιμελητήριο δεν είναι ένας απλός παρατηρητής της παραπάνω κατάστασης αλλά έχει παίξει ενεργό ρόλο τόσο στην υποβάθμιση των πτυχίων των μηχανικών μέσω του κατακερματισμού του γνωστικού τους αντικειμένου, όσο και στην εμπέδωση του δόγματος της αγοράς γνώσεων-προσόντων-δεξιοτήτων μέσω της διενέργειας των εξετάσεων των ενεργειακών επιθεωρητών αλλά και των αμέτρητων σεμιναρίων που διοργανώνει με τεράστιο κόστος για τους συμμετέχοντες.

Απαιτούμε να αποκατασταθεί άμεσα η πρόσβαση στο ηλεκτρονικό σύστημα του ΥΠΕΝ για τους ενεργειακούς επιθεωρητές και να καταργηθεί η διαδικασία των εξετάσεων πιστοποίησης προσόντων για την άδεια του ενεργειακού επιθεωρητή. 

Το ζήτημα των ενεργειακών επιθεωρητών δεν είναι αποκομμένο από το συνολικότερο ζήτημα των επαγγελματικών δικαιωμάτων των μηχανικών και της προωθούμενης πολιτικής της πλήρους διάλυσης των πτυχίων και των γνωστικών αντικειμένων, της δημιουργίας εργαζόμενων μηχανικών διαρκώς επανακαταρτιζόμενων μέσα σε ένα έντονα υποβαθμισμένο εργασιακό περιβάλλον με κυρίαρχο το στοιχείο του βάρβαρου ανταγωνισμού επιδόσεων και προσόντων.

Απέναντι σε αυτή τη διεθνή πολιτική της απορρύθμισης της αγοράς εργασίας που βρίσκει πρόθυμους εφαρμοστές στις εκάστοτε κυβερνήσεις και στους επιστημονικούς-επαγγελματικούς φορείς των μηχανικών, απαιτείται μια μετωπική διεπιστημονική συσπείρωση των δυνάμεων των μηχανικών που ζουν αποκλειστικά από τη δουλειά τους και παλεύουν για την υπεράσπιση των επαγγελματικών τους δικαιωμάτων.

Πέθανε ο Edward Soja































Ο Edward Soja ήταν καθηγητής (Distinguished Professor) στο UCLA- Regional and International Development (RID) στον τομέα του Πολεοδομικού Σχεδιασμού- και στο London School of Economics. Παράλληλα, δίδασκε μαθήματα πολιτικής οικονομίας και θεωρία του σχεδιασμού. Μετά την εκκίνηση της ακαδημαϊκής του πορείας ως ειδικός για την Αφρική, τα τελευταια είκοσι χρόνια ο Soja επικεντρώθηκε στην έρευνα και συγγραφή βιβλίων και μελετών για την αστική αναδιάρθρωση στο Λος Άντζελες και γενικότερα για την κριτική μελέτη των πόλεων και των περιφερειών. 


Με τις εκτεταμένες μελέτες του για το Λος Άντζελες φέρνει σε επαφή τις παραδοσιακές προσεγγίσεις της πολιτικής οικονομίας με τις πρόσφατες τάσεις στις πολιτισμικές σπουδές. Το ενδιαφέρον του προσανατολιζόταν στα ζητήματα που αφορούν στις κοινωνικές τάξεις, τη φυλή, το φύλο, τη σεξουαλικότητα όπως αυτά διασταυρώνονται με αυτό που ο ίδιος αποκαλεί χωρικότητα της κοινωνικής ζωής καθώς και με τη νέα πολιτιστική πολιτική της διαφορετικότητας και της ταυτότητας που αυτή αναπαράγει. 

Εκτός από την εργασία του σχετικά με την αστική αναδιάρθρωση στο Λος Άντζελες, ο Soja αφιερώθηκε στην συγγραφή πολλών επιστημονικών άρθρων σχετικά με το πώς οι κοινωνικοί επιστήμονες και φιλόσοφοι πρέπει να αντιλαμβάνονται τον χώρο και τη γεωγραφία σε σχέση με το χρόνο και την ιστορία. Σε ένα από τα πιο σπουδαία βιβλία του, φέρνει αυτά τα διάφορα ερευνητικά σκέλη μαζί σε μια ολοκληρωμένη ματιά στην γεωγραφία των πόλεων, από την προέλευσή τους στην πιο πρόσφατη εξέλιξη τους, αυτό που ο ίδιος αποκαλεί "postmetropolis". Η πολιτική, η περιφερειακή ανάπτυξη, ο σχεδιασμός και η διακυβέρνηση, οι τοπικές επιπτώσεις της εθνικής και πολιτιστικής ποικιλομορφίας στο Λος Άντζελες ήταν θέματα που καθόρισαν τη δουλειά του. 

Ο Soja ήταν ένας από τους μεγαλύτερους διανοούμενους της γενιάς του που επικεντρώνοντας σε θέματα αστικής δικαιοσύνης, συνέχισε το έργο του Lefebvre και του Foucault με την συγγραφή του βιβλίου του "the thirdspace". Συνεργάστηκε με πολύ σημαντικούς σύγχρονους διανοούμενους όπως ο Allen Scott, o Michael Storper, o Fredric Jameson, o David Harvey κ.α.

http://syspirosiaristeronarxitektonon.blogspot.gr/2015/11/edward-soja.html

Ενημέρωση από την Α/ΤΕΕ

Το Σ/Κ 31/10 - 1/11 υπήρχαν προγραμματισμένες συνεδριάσεις της Α/ΤΕΕ:

Η πρώτη το Σαββάτο 31/10 για την αντικατάσταση των δύο μελών του προεδρείου της ΔΕ του ΤΕΕ, διαδικασία με ενδιαφέρον μόνο για το παραταξιακό κύκλωμα του ΤΕΕ που απασχόλησε ολόκληρη την ημέρα του Σαββάτου και από την οποία η συσπείρωση απείχε...

Η δεύτερη για το φλέγον θέμα του ασφαλιστικού, υπό το φως της πρόσφατης ακύρωσης των ρυθμίσεων του Ν.4331/15 για προσωρινή αναστολή των ληστρικών αυξήσεων εισφορών αλλά και των μνημονιακών δεσμεύσεων για ενοποίηση ταμείων (Ν.4336/16) κλπ.

Μέχρι την Παρασκευή είχαν κατατεθεί μόλις δύο εισηγήσεις:

1. Αυτή που συζητήθηκε στην ειδική επιτροπή της Α/ΤΕΕ για το ασφαλιστικό, η οποία επικέντρωνε σε δύο ζητήματα, στην αποτροπή της ενοποίησης του ΕΤΑΑ-ΤΣΜΕΔΕ και τη διαμόρφωση μετώπου με λοιπούς επιστήμονες απέναντι στην κυβέρνηση καθώς και στην ανάγκη ριζικής μείωσης των εισφορών, μαζί με τη λειτουργία ταμείου ανεργίας για να ανακουφίσει τους συναδέλφους. Πρότεινε στην κατάληξη της και συγκεκριμένες άγωνιστικές δράσεις για αυτό (αποχή από επιτροπές, απεργίες κλπ).


το κείμενο αυτό στις ψηφοφορίες στηρίχθηκε από τη ΡΠΜ, την ΕλΕΜ, την Τομή, τη συσπείρωση, τους ΑΜΑΚ και άλλους συναδέλφους 

2. Την εισήγηση της συσπείρωσης 

Κείμενο της συσπείρωσης για το ασφαλιστικό ενόψει της Α/ΤΕΕ


με συνολικότερη τοποθέτηση, ανάδειξης και αντιμετώπισης της αντιασφαλιστικής επίθεσης που στηρίχθηκε εκτός από τη συσπείρωση από την ΑΕΠ, τη ΡΠΜ, την την Τομή, τους ΑΜΑΚ και άλλους συναδέλφους .

Την Κυριακή το πρωί, λίγο πριν την Αντιπροσωπεία  εστάλεισαν 3 ακόμα εισηγήσεις:

3. η εισήγηση της Πανεπιστημονικής, την οποία μπορείτε να διαβάσετε εδώ:


4. εισήγηση συναδέλφων υπέρ του επαγγελματικού Ταμείου, την οποία μπορείτε να διαβάσετε εδώ και στηρίχθηκε από την Ανασυγκρότηση Μηχανικών και τμήμα της ΔΚΜ:


5. εισήγηση συναδέλφων στο πνέυμα της περσινής απόφασης, την οποία μπορείτε να διαβάσετε εδώ και στηρίχθηκε από την πρώην ΔΗΣΥΜ και άλλους συναδέλφους:


Στις διαδοχικές ψηφοφορίες που ακολούθησαν για το ποια θα είναι η επικρατέστερη εισήγηση (σύμφωνα με τον κανονισμό της Α/ΤΕΕ αποκλείεται κάθε φορά η εισήγηση με τις λιγότερες ψήφους)  τα αποτελέσματα ήταν:

ΕΙΣΗΓΗΣΗ Α ΨΗΦΟΦΟΡΙΑ Β ΨΗΦΟΦΟΡΙΑ Γ ΨΗΦΟΦΟΡΙΑ Δ ΨΗΦΟΦΟΡΙΑ
1 41 37 35 37
2 21 22 22
3 20 20

4 6


5 35 33 40 39





Οπότε ως επικρατέστερη επικράτησε η 5η εισήγηση,  βάση για την υπόλοιπη συζήτηση η οποία δεν ολοκληρώθηκε μια και διεκόπει η συνεδρίαση.

Η κυβέρνηση και οι παρατάξεις που διοικούν το ΤΕΕ μπορούν να αισθάνονται ικανοποιημένοι μια κια τίποτα συγκεκριμένο δεν προέκυψε από τη διαδικασία αυτή.