Πέμπτη 10 Αυγούστου 2023

Οι όμιλοι αυξάνουν τα διόδια και η κυβέρνηση παριστάνει την ξαφνιασμένη!


Οι όμιλοι αυξάνουν τα διόδια και η κυβέρνηση παριστάνει την ξαφνιασμένη!
09/08/2023


«Σημαντική αύξηση των διοδίων από τον επόμενο μήνα», αποφάσισαν οι όμιλοι που τα εκμεταλλεύονται επικαλούμενοι τις συμβάσεις παραχώρησης, σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών!

Η κυβέρνηση ενημερώνει ότι της ανακοινώθηκε από τους ομίλους των ήδη πανάκριβων διοδίων πως θα τα αυξήσουν διότι αυτό προβλέπουν οι συμβάσεις παραχώρησης που υπέγραψαν με το Ελληνικό Δημόσιο. Όταν έγινε γνωστή αυτή η πρόθεση των ομίλων η κυβέρνηση προσπάθησε να ελαχιστοποιήσει το πολιτικό κόστος που θα προκαλούσε, διότι θα ήταν μια ακόμα σημαντική επιβάρυνση στο βαριά χτυπημένο λαϊκό εισόδημα από την ακρίβεια και τη φορολογία.

Η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή της, συναντήθηκε με τους «παραχωρησιούχους των αυτοκινητοδρόμων» στις 18 Ιουλίου «με αντικείμενο την αναπροσαρμογή διοδίων τελών για το έτος 2023, στη βάση του υφιστάμενου πλαισίου των συμβάσεων παραχώρησης» και αναφέρει πως «η βούληση της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου ήταν η εξεύρεση μιας ρεαλιστικής λύσης, χωρίς την επιβάρυνση του πολίτη για το 2023». Ωστόσο, όπως αναφέρεται στην ίδια ανακοίνωση, «με έκπληξη διαπιστώσαμε ότι οι Παραχωρησιούχοι, με επιστολή τους στις 28 Ιουλίου (…) και χωρίς να υπάρχει οποιαδήποτε ενημέρωση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, αποφάσισαν, επιδεικνύοντας αναξιοπιστία, να προβούν σε σημαντική αύξηση των διοδίων από τον επόμενο μήνα».



Οι όμιλοι που θησαυρίζουν από τα πανάκριβα διόδια είναι προφανές ότι ενεργούν σαν να είναι τσιφλίκι τους το εθνικό οδικό δίκτυο, αφού οι κυβερνήσεις τους το «χάρισαν»!

Είναι υποκρισία και εμπαιγμός η κυβέρνηση να παριστάνει την ξαφνιασμένη, ενώ στην πραγματικότητα είναι υποταγμένη στις ορέξεις των επιχειρηματικών ομίλων. Η διαβεβαίωση ότι «το Δημόσιο θα εξαντλήσει κάθε δυνατότητα που έχει για να επιτύχει την αναστολή των μονομερών ενεργειών των Εταιρειών», μοιάζει με κακοπαιγμένη κωμωδία.

Τρίτη 8 Αυγούστου 2023

Το 23% της Αττικής κάηκε μέσα στα 7 τελευταία χρόνια

Το 23% της Αττικής κάηκε μέσα στα 7 τελευταία χρόνια
ΑΠΟ ΗΜΕΡΟΔΡΟΜΟΣ ΔΕΥΤΕΡΑ 7 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ 2023

Τραγικά είναι τα αποτελέσματα που προκύπτουν από την ανάλυση των καμένων εκτάσεων από τις δασικές πυρκαγιές των τελευταίων έξι ετών..

Τραγικά είναι τα αποτελέσματα που προκύπτουν από την ανάλυση των καμένων εκτάσεων από τις δασικές πυρκαγιές των τελευταίων έξι ετών (2017-σήμερα) στην Περιφέρεια Αττικής.

Από το 2017 μέχρι και το τέλος Ιουλίου 2023, 11 μεγάλες πυρκαγιές έχουν κάψει περισσότερα από 550.000 στρέμματα σύμφωνα με τις αναφορές από την Υπηρεσία Ταχείας Χαρτογράφησης Copernicus και το Ευρωπαϊκό Παρατηρητήριο για Δασικές Πυρκαγιές (EFFIS). Η περίμετρος των καμένων εκτάσεων δίνεται στο χάρτη που ακολουθεί.

Εικόνα 1. Περίμετρος των καμένων εκτάσεων στην Περιφέρεια Αττικής από το 2017 ως σήμερα. Με κόκκινο σημειώνονται οι εκτάσεις που έχουν καεί το 2023 (ως τις 31/7) και με κίτρινα και πορτοκαλί χρώματα οι εκτάσεις που κάηκαν τα προηγούμενα 7 έτη. Με γκρι χρώμα σημειώνεται η ευρύτερη περιοχή του λεκανοπεδίου Αττικής.

Ο παρακάτω πίνακας παραθέτει τον αριθμό των καμένων στρεμμάτων ανά έτος από το 2017.

Πίνακας 1. Συνολικές καμένες εκτάσεις κατά τα έτη 2017-2023 στην περιοχή της Αττικής.

Η συνολική επιφάνεια της Περιφέρειας Αττικής (χωρίς την περιοχή της Τροιζηνίας, των νησιών και του Λεκανοπεδίου) είναι 2.500.0000 στρέμματα, οπότε τα τελευταία 7 έτη το 23% της συνολικής επιφάνειας έχει καεί από δασικές πυρκαγιές.

Τα παραπάνω ανησυχητικά στοιχεία για την Αττική υπογραμμίζουν την ανάγκη συνολικού επαναπροσδιορισμού της στρατηγικής διαχείρισης των δασικών πυρκαγιών στη χώρα μας. Ειδικότερα, η διαχείριση των δασικών πυρκαγιών απαιτεί μία ολοκληρωμένη προσέγγιση που θα ενσωματώνει γνώση αιχμής από διαφορετικές επιστήμες, μεταξύ αυτών και η πυρομετεωρολογία. Είναι χαρακτηριστικό πως η εκδήλωση ακραίων δασικών πυρκαγιών περιλαμβάνει τη σύζευξη, την αλληλεπίδραση φωτιάς και ατμόσφαιρας, οπότε είναι αδύνατο να χαραχθεί οποιαδήποτε στρατηγική διαχείρισης δίχως την ενεργό συνεισφορά της μετεωρολογικής γνώσης. Επιπροσθέτως, οι πυρομετεωρολογικές συνθήκες καθορίζουν εάν και πότε τα δασικά καύσιμα θα καταστούν εύφλεκτα, επηρεάζοντας επίσης τα χαρακτηριστικά της εξάπλωσης και της συμπεριφοράς της φωτιάς. Παρατηρησιακά δίκτυα όπως το δίκτυο αυτόματων μετεωρολογικών σταθμών της μονάδας ΜΕΤΕΟ/Ε.Α.Α μπορούν να συνεισφέρουν σημαντικά στην κατεύθυνση μιας ολοκληρωμένης, επιστημονικά τεκμηριωμένης στρατηγικής διαχείρισης των δασικών πυρκαγιών στη χώρα μας.

Τα κέρδη των εργολάβων είναι «ιερά» – Πλήρωσαν διόδια υδροφόρες που πήγαν να βοηθήσουν σε κατάσβεση πυρκαγιών


Τα κέρδη των εργολάβων είναι «ιερά» – Πλήρωσαν διόδια υδροφόρες που πήγαν να βοηθήσουν σε κατάσβεση πυρκαγιών
 ΑΠΟ ΗΜΕΡΟΔΡΟΜΟΣ ΔΕΥΤΕΡΑ 7 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ 2023

Τα κέρδη των εργολάβων είναι «ιερά» στην Ελλάδα της κυβέρνησης Μητσοτάκη! Δάση καίγονται, σπίτια καταστρέφονται, οι πύρινη «κόλαση» απειλεί ζωές..

Τα κέρδη των εργολάβων είναι «ιερά» στην Ελλάδα της κυβέρνησης Μητσοτάκη! Δάση καίγονται, σπίτια καταστρέφονται, οι πύρινη «κόλαση» απειλεί ζωές αλλά η κοινοπραξία που διαχειρίζεται τα διόδια στην Εγνατία Οδό απαίτησε να πληρώσουν κόμιστρο οι υδροφόρες από τους Δήμους του νομού Καβάλας, που συνέδραμαν στην κατάσβεση πυρκαγιών!!!

Η κοινοπραξία που γεμίζει τα ταμεία της σε καθημερινή βάση από τη διαχείριση ενός αυτοκινητόδρομου που πλήρωσε ο ελληνικός λαός, δεν διστάζει να επιβάλλει διόδια ακόμα και από υδροφόρες που κατευθύνονταν για να βοηθήσουν στην επέκταση της φωτιάς…

Όμορφα πράγματα. Καπιταλιστικά δομημένα…

Ο σύλλογος εργαζομένων ΟΤΑ νόμου Καβάλας, σε ανακοίνωση του, καταγγέλλει:

«Σε κάθε πυρκαγιά καλούνται να συνδράμουν οι Δήμοι με τις υδροφόρες τους στο έργο της πυρόσβεσης. Για μια ακόμη φορά οι συνάδελφοι μας στον Δήμο Νέστου, αλλά προφανώς κατά καιρούς και οι συνάδελφοι της Καβάλας, κλήθηκαν να πληρώσουν διόδια στον σταθμό της ΕΓΝΑΤΙΑΣ Α.Ε. που βρίσκεται πλησίον της Β.Φ.Λ. παρά το γεγονός ότι το όχημα του Δήμου πήγαινε να ανεφοδιάσει με νερό πυροσβεστικό όχημα για φωτιά που έκαιγε στα πρανή της Εγνατίας Οδού. Πότε άραγε θα τελειώσει αυτός ο παραλογισμός;».

Δευτέρα 7 Αυγούστου 2023

Με αφορμή την κατάρρευση ψευδοροφής σε σχολείο στο Βαρνάβα Αττικής

ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ
στην εταιρία «ΚΤΙΡΙΑΚΕΣ ΥΠΟΔΟΜΕΣ Α.Ε.
Φαβιέρου 30 - Τ. Κ. 10438 Α Θ Η Ν Α – Τηλέφωνα : 210.5272443 – 210.5272299
6977 674562, 6978 900537- FAX: 210.5272489 e-mail: somateio@ktyp.gr

Αθήνα 3/08/2023

Αρ. πρωτ. 1514

Δ Ε Λ Τ Ι Ο Τ Υ Π Ο Υ

Με αφορμή την κατάρρευση ψευδοροφής σε σχολείο στο Βαρνάβα Αττικής

Το Σωματείο μας έχει προειδοποιήσει κατ΄επανάληψη και με συγκεκριμένα στοιχεία, για την εγκληματική πολιτική των εκάστοτε κυβερνήσεων που έχει οδηγήσει σε πλήρη αποδιάρθρωση κάθε κρατική ευθύνη και έλεγχο στον τόσο ευαίσθητο τομέα της Σχολικής Στέγης. Η σχεδιασμένη αποδυνάμωση και απαξίωση του μοναδικού δημόσιου τεχνικού κατασκευαστικού φορέα για τη Σχολική Στέγη (πρώην ΟΣΚ και νυν ΚΤΙΡΙΑΚΕΣ ΥΠΟΔΟΜΕΣ) και η διάχυση της ευθύνης στους Δήμους και μάλιστα χωρίς κανένα έλεγχο και καμία λογοδοσία, αποτελεί μία νάρκη που ανά πάσα στιγμή μπορεί να εκραγεί με τραγικά αποτελέσματα. Στο σεισμό του 2019 στην Δυτική Αττική με τις «ανεξήγητα» μεγάλες ζημιές σε δεκάδες σχολεία και τις 29 εκκενώσεις σχολείων, δεν θρηνήσαμε θύματα επειδή έγινε Ιούλιο με κλειστά τα σχολεία. Από τότε και μέχρι σήμερα έχουμε γίνει μάρτυρες σε δεκάδες «ατυχήματα» με πτώσεις σοβάδων, ψευδοροφών και άλλων υλικών όπου και πάλι γλυτώσαμε τα χειρότερα είτε επειδή συνέβησαν εκτός ωραρίου λειτουργίας, είτε επειδή ήταν καλοκαίρι ή άλλες αργίες. Τώρα πάλι τα ίδια στο Βαρνάβα. Και όμως παρόλα αυτά και τις συνεχείς προειδοποιήσεις από το σωματείο μας, ενώσεις & συλλόγους γονέων, άλλα σωματεία & συλλογικούς φορείς, η κυβέρνηση επιμένει στην πολιτική αποποίησης της ευθύνης.

Για πολλοστή φορά επαναφέρουμε στη δημοσιότητα επίσημο έγγραφο του υπουργείου Υποδομών μετά το σεισμό του 2019 με το οποίο παραδέχεται με τον πιο επίσημο τρόπο ότι, δεν έχει κανένα έλεγχο για την κατάσταση που επικρατεί στα θέματα ασφάλειας κατασκευής, επισκευών και άλλων παρεμβάσεων που γίνονται στα σχολεία από τους Δήμους!! (συνημμένο).

Επίσης επανερχόμαστε και στο εξίσου κρίσιμο ζήτημα των ελέγχων στα σχολεία που με τυμπανοκρουσίες εξήγγειλε η κυβέρνηση στις αρχές της χρονιάς μετά το φονικό σεισμό στην Τουρκία. Παρότι έγκαιρα εκφράσαμε τις αντιρρήσεις μας για την αποτελεσματικότητα του τρόπου που επιλέχτηκε να γίνουν (με ομάδες που θα όριζε το ΤΕΕ και θα έκαναν μόνο πρωτοβάθμιους ελέγχους και όποτε τελείωναν θα έβλεπαν τι θα γίνει μετά…), τουλάχιστον ας μας πει κάποιος υπεύθυνος, που βρίσκεται αυτή η διαδικασία 6 μήνες μετά την ψήφιση του νόμου, σε μία περιοχή και μία περίοδο αυξημένης σεισμικής δραστηριότητας και ενώ κάθε τρεις και λίγο έρχεται ένα «ατύχημα» που δείχνει την τραγική κατάσταση βρίσκονται πολλά σχολεία.

Η κυβέρνηση φέρει σοβαρότατες ευθύνες που παραμένει θεατής σε αυτή την κατάσταση, ενώ ρίχνει όλο το βάρος στη στήριξη των μεγάλων κατασκευαστικών και τραπεζικών ομίλων για να προχωρήσουν οι ΣΔΙΤ στα σχολεία.

Εμείς το λέμε για πολλοστή φορά. Η μόνη αποτελεσματική λύση στις σημερινές συνθήκες είναι να επανέλθει στο κράτος η ευθύνη για τη Σχολική Στέγη, με την ολόπλευρη ενίσχυση του δημόσιου χαρακτήρα, της κρατικής χρηματοδότησης, της λειτουργίας και του τεχνικού προσωπικού των ΚΤΙΡΙΑΚΩΝ ΥΠΟΔΟΜΩΝ που θα αναλάβουν το σχεδιασμό και την υλοποίηση ενός βραχυπρόθεσμου προγράμματος ελέγχου και αναγκαίων παρεμβάσεων στα σχολεία (σε συνεργασία με τον ΟΑΣΠ, το ΤΕΕ και τα Πολυτεχνεία), καθώς και ενός 5ετούς προγράμματος κατασκευής σύγχρονων και ασφαλών δημόσιων σχολείων τόσο για την αντικατάσταση των παλιών και καταπονημένων, όσο και για την παροχή νέων, με προτεραιότητα στα νηπιαγωγεία και άλλα σχολεία που στεγάζονται σε αίθουσες προκατ !!


ΑΓΩΝΙΖΟΜΑΣΤΕ ΓΙΑ ΔΗΜΟΣΙΑ ΣΥΓΧΡΟΝΑ & ΑΣΦΑΛΗ ΣΧΟΛΕΙΑ
ΚΟΝΤΡΑ ΣΤΑ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΩΝ-ΤΡΑΠΕΖΙΚΩΝ ΟΜΙΛΩΝ

Το Δ.Σ. του Σωματείου

Κυριακή 6 Αυγούστου 2023

Το γλιστερό μονοπάτι της φέρουσας ικανότητας για τουριστικές επενδύσεις


Το γλιστερό μονοπάτι της φέρουσας ικανότητας για τουριστικές επενδύσεις
Κωστής Χατζημιχάλης |
30 Ιουλίου, 2023

Κάθε χρόνο τέτοια εποχή ανακαλύπτουμε ότι κάτι δεν πάει καλά με τον τουρισμό και κυρίως με την ακραία εκδοχή του, τον υπερτουρισμό. Οι ξαπλώστρες που έχουν κατακλίσει τις παραλίες, τα πανάκριβα ξενοδοχεία, τα παράνομα beach bar, οι απαράδεκτες εργασιακές συνθήκες, το κακόγουστο κτίσιμο κάθε πλαγιάς, οι πισίνες σε άνυδρα νησιά και άλλα σχετικά γίνονται αντικείμενο δακρύβρεχτων ρεπορτάζ αλλά και σοβαρών αναλύσεων. Το αδιέξοδο του υπερτουρισμού έχει προβληματίσει πολλούς και πολλές και έχει θέσει το επιτακτικό ερώτημα της κοινωνικής και περιβαλλοντικής αντοχής ενός τουριστικού τόπου την οποία έχουν ονομάσει φέρουσα ικανότητα.

Η τουριστική φέρουσα ικανότητα ως έννοια είναι γνωστή εδώ και χρόνια και το πρόσφατο σχετικό ενδιαφέρον οφείλεται σε παρεμβάσεις του ΣτΕ που έχει σταματήσει μεγάλες τουριστικές επενδύσεις σε νησιά (βλ. Ίο) ή επεκτάσεις σχεδίων πόλεων (βλ. Πάρο) βάσει του νόμου Ν.4964/2022. Ο νόμος αυτός στο άρθρο 64 ορίζει τη φέρουσα ικανότητα (ΦΙ) ενός χωρικού συστήματος ως «…τα μέγιστα ανεκτά όρια επιβαρύνσεων ή και μεταβολών των συνθηκών που επικρατούν σε αυτό, πέραν των οποίων παύει να υπάρχει ισορροπία ανάμεσα στο φυσικό περιβάλλον, την οικονομία και την κοινωνία που διαβιεί σε αυτό, με αποτέλεσμα να προκαλούνται υπέρμετρες ή μη αναστρέψιμες φθορές στο φυσικό περιβάλλον και να ασκούνται αρνητικές πιέσεις στο ανθρωπογενές περιβάλλον και στην κοινωνία». Για την εφαρμογή των παραπάνω χρειάζεται Προεδρικό Διάταγμα και το ΥΠΕΚΑ με ειδική επιτροπή το επεξεργάζεται βιαστικά για να ξεπεραστούν οι αντιρρήσεις του ΣτΕ.

Αυτοέλεγχος και αυτοδέσμευση