Παρασκευή 19 Νοεμβρίου 2021

Πώς οι αυτοδιοικητικοί άρχοντες ενορχηστρώνουν την επίθεση στους ελεύθερους δημόσιους χώρους

Πώς οι αυτοδιοικητικοί άρχοντες ενορχηστρώνουν την επίθεση στους ελεύθερους δημόσιους χώρους
Ανέβηκε: 04/11/2021
Τελευταία ενημέρωση: 04/11/2021

Ας συνεχίσουμε την περιήγησή μας στις επιχειρηματικές περιπέτειες της γαλάζιας αυτοδιοίκησης και των φίλων της.


Στο προηγούμενο άρθρο μας προσπαθήσαμε να σκιαγραφήσουμε το γενικό πλαίσιο εντός του οποίου ξεκίνησε και βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη η διαδικασία έμμεσης ιδιωτικοποίησης πολλών εκ των σημαντικότερων ελεύθερων δημόσιων χώρων στην Αθήνα. Η νέα δημοτική αρχή, σε συνεργασία με την Περιφέρεια Αττικής και την κυβέρνηση, έσπευσε αμέσως μετά το περσινό γενικό (κοινωνικό και πολιτικό) λοκντάουν να καταρτίσει μεθοδικά ένα συντονισμένο σχέδιο παράδοσης του δημόσιου χώρου στις μεγάλες εταιρείες real estate και την ιδιωτική πρωτοβουλία. Αναφερθήκαμε στις περιπτώσεις του Εθνικού Κήπου και του Λόφου του Φιλοπάππου, όπου επίκειται περίφραξη και είσοδος των πολιτών με εισιτήριο, καθώς και στο πλήρως αποτυχημένο σχέδιο για τον “Μεγάλο Περίπατο”, αλλά και την προσπάθεια καταπάτησης του Πάρκου Αμπελοκήπων.

Ας συνεχίσουμε την περιήγησή μας στις επιχειρηματικές περιπέτειες της γαλάζιας αυτοδιοίκησης και των φίλων της.

Η περίπτωση της “υιοθέτησης” του Λόφου Στρέφη από τη μεγάλη επενδυτική εταιρεία real estate Prodea Investments είναι χαρακτηριστική για το ποιος θέλουν να είναι από δω και πέρα ο ρόλος της τοπικής αυτοδιοίκησης στην Ελλάδα: αυτός του μάνατζερ ιδιωτικών συμφερόντων. Τον Ιανουάριο αποφασίστηκε η αποδοχή της “δωρεάς” της για τη μελέτη ανάπλασης του λόφου, με τις ψήφους της παράταξης Μπακογιάννη και του χρυσαυγίτη δημοτικού συμβούλου. Έτσι, η Prodea έχει πλέον τη δυνατότητα να “σχεδιάσει την αυλή της” κατά πως αυτή κρίνει, καθώς είναι η ιδιοκτήτρια πολλών ακινήτων στην περιοχή γύρω από τον λόφο, τα οποία μισθώνει στην πλατφόρμα Αirbnb. Ενώ μάλιστα θα έχει τον πρώτο λόγο στον σχεδιασμό της “ανάπλασης”, αυξάνοντας έτσι σύμφωνα με τα συμφέροντά της την αξία των ακινήτων της στη γύρω περιοχή, ο Δήμος Αθηναίων υποχρεούται να χρηματοδοτήσει εξ ιδίων πόρων ένα μέρος του έργου. Επιπλέον, τα τεχνικά έργα που περιλαμβάνονται στη σύμβαση “δωρεάς” φωτογραφίζουν συγκεκριμένες τεχνικές εταιρείες και προμηθευτές υλικών, πράγμα που σημαίνει πως το τελικό κόστος αυτής της “δωρεάς” για τους δημότες, δεν αποκλείεται να υπερβεί το κόστος που θα είχε μια συντήρηση του χώρου με πόρους του Δήμου.

Θα πρέπει επίσης να σημειωθεί πως o ανάδοχος που έλαχε στον Στρέφη, η Prodea Investments, προέρχεται από τη συγχώνευση της MIG του διαβόητου Ομίλου Βγενόπουλου και της Εθνικής Πανγαία που έχει απασχολήσει τα ελληνικά ποινικά δικαστήρια για απάτες ενάντια στο ελληνικό δημόσιο. Με ένα τέτοιο “παρελθόν”, εντύπωση προκαλεί η έντονη μέριμνα του σχεδίου ανάπλασης του λόφου για την ασφάλεια, που περιλαμβάνει την πλήρη περίφραξή του, την τοποθέτηση καμερών αλλά και φυλακίων εισόδου στο χώρο. Όλα αυτά βέβαια θα συνοδευτούν με τσιμεντοποίηση των μονοπατιών αλλά και την αποψίλωση πολλών δέντρων για να γίνουν αντιπλημμυρικά έργα (!) με την τοποθέτηση γεωπλεγμάτων.

Αριστερή Αγωνιστική Συσπείρωση Μηχανικών Δημοσίου: Χαμένος είναι μόνο ο αγώνας που δε δόθηκε

 


Αριστερή Αγωνιστική Συσπείρωση Μηχανικών Δημοσίου

Συγκροτήθηκε από : Αγωνιστική Συνεργασία Μηχανικών - Συσπείρωση Αριστερών Μηχανικών

Συνάδελφοι/σες

Δέκα χρόνια μνημόνια και δύο χρόνια πανδημία μας έχουν γονατίσει ως κλάδο. Υποστελέχωση υπηρεσιών, εκχώρηση αρμοδιοτήτων σε ιδιώτες, ασφαλιστικό χάος, ποινικές ευθύνες, επαγγελματική και μισθολογική υποτίμηση. Αλλά και αυταρχισμός, περιορισμός των δημοκρατικών δικαιωμάτων, περιβαλλοντική υποβάθμιση. Καμία σχέση δηλαδή με την εικονική πραγματικότητα των ΜΜΕ.

Χαμένος είναι μόνο ο αγώνας που δε δόθηκε

Η απογοήτευση από τις κυρίαρχες πολιτικές έχει φέρει κούραση και απογοήτευση. Είναι εξηγήσιμο αλλά δεν είναι σωστό. Ας αναλογιστούμε αν δεν υπήρχε το Σωματείο μας πόσο δυσμενέστερες θα ήταν οι εξελίξεις. Η Ένωση μας η ΕΜΔΥΔΑΣ Αττικής (αλλά και η ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ) κρατήθηκε ζωντανή και με δουλειά, συνέπεια και αγωνιστικότητα όλα αυτά τα χρόνια πάλεψε:

Επανασυσπείρωσε τον κλάδο, απογράφοντας από την αρχή χιλιάδες συναδέλφους

Κέρδισε και κατοχύρωσε ξανά τον πόρο 6ο/οο, αλλά και την εκκαθάριση του αποθεματικού

Πέτυχε θετικές αποφάσεις στο ΣτΕ για το προβάδισμα κατηγοριών

Στάθηκε στο πλάι δεκάδων συναδέλφων απέναντι στον αυταρχισμό αιρετών και πολιτικών ηγεσιών

Ενάντια στους Αναπτυξιακούς Οργανισμούς και στους ιδιώτες επιβλέποντες με την προκήρυξη 16 + 5 συνολικά εβδομάδων απεργίας – αποχής από Επιτροπές

Ακόμα και εν μέσω πανδημίας, ενημέρωνε, οργάνωνε παρεμβάσεις και κινητοποιήσεις, διαδικτυακά σεμινάρια και άλλες δράσεις

Ανέδειξε ζητήματα για τις Πολεοδομίες, τα ΣΔΙΤ, τα Ιntegrated Master, τους Οργανισμούς

Ξαναέβαλε στο τραπέζι τα μισθολογικά μας θέματα (5ετία σπουδών, αναγνώριση προϋπηρεσίας, integrated master, δώρα κλπ) μπροστά στην επερχόμενη ακρίβεια

Ενάντια σε όλες τις ασφαλιστικές μεταρρυθμίσεις που διαλύουν το ασφαλιστικό σύστημα, αλλά και με παρεμβάσεις που προστατεύουν τα δικαιώματα μας

Διεκδίκησε προσλήψεις με μόνιμες και σταθερές σχέσεις εργασίας ενάντια στην υποστελέχωση και φαίνεται να δικαιώνεται μια και θα ανακοινωθεί ΑΣΕΠ με περίπου 600 θέσεις Μηχανικών.

Και όλα τα παραπάνω με διάθεση ανιδιοτέλειας, ενωτική, αγωνιστική και χωρίς κομματικές εξαρτήσεις. Η συμμετοχή των συναδέλφων στις δράσεις, στις εκλογές αλλά και στους αγώνες είναι ο μόνος δρόμος για να διατηρήσουμε την αξιοπρέπεια του εργαζόμενου επιστήμονα που τόσο θέλουν να εξαφανίσουν.

Παλεύουμε για τα κλαδικά, αλλά και για τα συνολικά μας αιτήματα, με την ενεργό συμμετοχή όλων μας και όχι με ανάθεση

Για μια ΕΜΔΥΔΑΣ αυτόνομη και μαχητική


Πέμπτη 18 Νοεμβρίου 2021

Πώς ΟΛΠ, COSCO και ΥΠΕΝ έριξαν στο βυθό του Σαρωνικού εκατοντάδες χιλιάδες τόνους αποβλήτων

Το Στίγμα: Πώς ΟΛΠ, COSCO και ΥΠΕΝ έριξαν στο βυθό του Σαρωνικού εκατοντάδες χιλιάδες τόνους αποβλήτων

Την άνοιξη του 2020, μέσα στην πρώτη καραντίνα, ο κινεζικός ΟΛΠ πέταξε στον Σαρωνικό ρυπασμένα με βαρέα μέταλλα απόβλητα, συνεχίζοντας μια πρακτική που είχε ξεκινήσει ο κρατικός ΟΛΠ πριν από μερικά χρόνια. Κατόπιν εορτής, το υπουργείο Περιβάλλοντος επανεξετάζει την άδεια που το ίδιο έδωσε, αλλά αρνείται να διερευνήσει τις επιπτώσεις στη δημόσια υγεία.



Χάρτης: Mauricio Reyes Cardoso / Global Fishing Watch
Τεκμήρια & Πηγές

9 Νοεμβρίου 2021

Οπτικοποίηση δεδομένων: Σωτήρης Σιδέρης
Χάρτης: Mauricio Reyes Cardoso

«Στις 31 Μαρτίου έβαλαν τις σημαδούρες, έφεραν τους γερανούς, έβγαζαν και πετούσαν. Αυτό γινόταν τότε. Κάθε μέρα και μέχρι αργά τη νύχτα, πολλές φορές και μέσα στη νύχτα, έσκαβαν, γέμιζαν φορτηγίδες και τα πετούσαν μεταξύ Αίγινας και Σαλαμίνας…»

Η παιδίατρος Δήμητρα Βήνη είναι μία από τους κατοίκους της Πειραϊκής – επίσης κοινοτική σύμβουλος και ακτιβίστρια – που παρακολουθούσαν με έντονη ανησυχία την άνοιξη του 2020 τις εργασίες που ξεκίνησαν μπροστά στην πόρτα τους, στην άκρη της ακτής Θεμιστοκλέους. Οι εργασίες αφορούσαν το πολυδιαφημισμένο έργο του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς, της άλλοτε κρατικής εταιρείας που από το 2016 βρίσκεται υπό τον πλήρη έλεγχο της κινεζικής Cosco: τη λεγόμενη Νότια Επέκταση του Επιβατικού Λιμένα Πειραιώς ή, πιο απλά, την προβλήτα κρουαζιέρας.

Το έργο θα εξασφάλιζε, σε πρώτη φάση δύο νέες θέσεις πολύ μεγάλων κρουαζιερόπλοιων και όταν ολοκληρωνόταν η δεύτερη και τελευταία φάση του, τον ελλιμενισμό συνολικά έξι πολύ μεγάλων κρουαζιερόπλοιων, άνω των 350 μέτρων, στο νότιο άκρο της Πειραϊκής ακτής.

Τις ανησυχίες των Πειραιωτών είχε πυροδοτήσει ο τρόπος με τον οποίο έγινε βυθοκόρηση του λιμανιού για λογαριασμό του ΟΛΠ, με άλλα λόγια η εκβάθυνση του λιμανιού προκειμένου να μπουν τα θεμέλια του νέου έργου. Οι φορτηγίδες πήραν τα προϊόντα της βυθοκόρησης, τις λάσπες δηλαδή από τον πυθμένα της εξωτερικής πλευράς του λιμενοβραχίονα της ακτής Θεμιστοκλέους του Πειραιά, εκεί όπου κατακάθονται σε βάθος χρόνου όλα τα ρυπασμένα απόβλητα του πειραϊκού βυθού, και τα έριξαν χύδην σε θαλάσσια περιοχή στα ανοιχτά του Σαρωνικού κόλπου. Πρόκειται, όπως όλα δείχνουν, για το μεγαλύτερο μέρος μιας ποσότητας συνολικά 293.000 κυβικών μέτρων (με βάση την άδεια απόρριψης του Κεντρικού Λιμεναρχείου Πειραιά) με ιδιαιτέρως υψηλές συγκεντρώσεις σε βαρέα μέταλλα.

Γενική Συνέλευση ΕΜΔΥΔΑΣ Αττικής, Παρασκευή 19/11




ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ - ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Συνάδελφοι

Το Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΜΔΥΔΑΣ ΑΤΤΙΚΗΣ στη συνεδρίαση του στις 14/10/2021 αποφάσισε τον προγραμματισμό της τακτικής και εκλογοαπολογιστικής Γ.Σ. στις 12 Νοέμβρη. Σε περίπτωση που δεν διαπιστωθεί απαρτία τότε η Γ.Σ. θα γίνει στις 16 Νοέμβρη και σε περίπτωση μη απαρτίας: ΚΑΛΟΥΜΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΥΣ μέλη της Ένωση, να συμμετάσχουν στην Τακτική Εκλογοαπολογιστική Γενική Συνέλευση της ΕΜΔΥΔΑΣ ΑΤΤΙΚΗΣ που θα πραγματοποιηθεί στις 19 Νοέμβρη 2021 ημέρα Παρασκευή και ώρα 09.00 έως 14:00 στο κλειστό γήπεδο του Πανελληνίου Γυμναστικού Συλλόγου (Ευελπίδων 2 στο Πεδίο του Άρεως). 
Θέματα ημερήσιας διάταξης: 
1. Διοικητικός και Οικονομικός Απολογισμός 
2. Προκήρυξη εκλογών για ανάδειξη νέου Δ.Σ., ελεγκτικής επιτροπής και αντιπροσώπων στην Π.Ο. ΕΜΔΥΔΑΣ, καθώς και νέων Δ.Ε. των τμημάτων της ΕΜΔΥΔΑΣ Αττικής 
3. Ενημέρωση για τα τρέχοντα ζητήματα του κλάδου. 

Θα τηρηθούν όλα τα απαραίτητα υγειονομικά μέτρα για την προστασία των συμμετεχόντων Η ενημέρωση για την εξειδίκευση των ανωτέρω μέτρων θα γίνει σε επόμενη ανακοίνωση

Πρόσκληση - Ανακοίνωση για Εκλογοαπολογιστική Γεν. Συνέλευση .pdf

Διοικητικός Απολογισμός 29-1-2019 έως 19-11-2021 .pdf

Ενημερωτικό Σημείωμα για την Εκλογοαπολογιστική Συνέλευση της ΕΜΔΥΔΑΣ Αττικής.pdf

Συνδικαλιστική Διευκόλυνση για την Συμμετοχή των Μηχανικών στην Τακτική Εκλογοαπολογιστική Γενική Συνέλευση .pdf

Τετάρτη 17 Νοεμβρίου 2021

ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ: Απορριπτική Απόφαση Ελεγκτικού για Προγραμματική Σύμβαση με Αναπτυξιακό Οργανισμό



Ελεγκτικό Συνέδριο : Ζ΄ Κλιμάκιο - Πράξη 143/2021.pdf

Θέμα: Απορριπτική Απόφαση Ελεγκτικού για Προγραμματική Σύμβαση με Αναπτυξιακό Οργανισμό

Συνάδελφοι/σες

Αναρτούμε την Πράξη 143/2021 του Ζ' Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου με αντικείμενο τον έλεγχο νομιμότητας του σχεδίου προγραμματικής σύμβασης μεταξύ του Δήμου Πλατανιά Νομού Χανίων και της αστικής μη κερδοσκοπικής εταιρείας με την επωνυμία ..., με αντικείμενο την παροχή υπηρεσιών «Διοικητικής Υποστήριξης σε θέματα που άπτονται των πρόσθετων αρμοδιοτήτων του άρθρου 94 του Ν. 3852/2010 του Δήμου Πλατανιά, σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 2 & 3 του Ν. 4674/2020».

Σύμφωνα με αυτή: “Εντούτοις, από τη Μελέτη του Αυτοτελούς Τμήματος Προγραμματισμού, Οργάνωσης και Πληροφορικής του Δήμου και τα λοιπά στοιχεία του φακέλου δεν προκύπτει κατά τρόπο συγκεκριμένο, ειδικό και σαφή το αντικείμενο της ελεγχόμενης σύμβασης, δηλαδή οι επιμέρους υπηρεσίες που θα παρασχεθούν και το περιεχόμενο αυτών, σε συνάρτηση με τα - ειδικώς καθοριζόμενα - έργα και μελέτες που βρίσκονται σε εξέλιξη ή πρόκειται να εκτελεσθούν, τις δημοπρατήσεις, τα συγχρηματοδοτούμενα προγράμματα ή οποιαδήποτε άλλη εντοπισμένη δράση του Δήμου, για την εκτέλεση των οποίων οι Διευθύνσεις Οικονομικών Υπηρεσιών και Τεχνικών Υπηρεσιών αδυνατούν να ανταποκριθούν με το προσωπικό που τις στελεχώνει, ώστε να καθίσταται αναγκαία η συνδρομή στις τεχνικές και εξειδικευμένες γνώσεις του”

“Επομένως, η κλήση του ... προς υποβολή αφενός οικονομικής προσφοράς επί των τιμών (αμοιβών) του προϋπολογισμού και αφετέρου δικαιολογητικών προς απόδειξη της μη συνδρομής στο πρόσωπό του των αναφερόμενων στο άρθρο 73 του ν. 4412/2016 λόγων υποχρεωτικού αποκλεισμού, χωρίς να διαπιστώνεται η κατά το δυνατόν, έστω, ισόρροπη με το Δήμο σύμπραξη του τελευταίου για την εκτέλεση του αντικειμένου της σύμβασης, υπό την έννοια της υλοποίησης συγκεκριμένων προγραμμάτων και δράσεων ή της παροχής συγκεκριμένων υπηρεσιών, εντός των ορίων των καταστατικών σκοπών του, με στόχο την επίτευξη της νόμιμης αποστολής του, προσιδιάζει σε διαδικασία επιλογής αναδόχου για την ανάθεση υπηρεσιών, ως εκ τούτου, σύναψης σύμβασης από επαχθή αιτία, κατά παρέκκλιση των διατάξεων περί δημοσίων συμβάσεων.”

“Κατ' ακολουθίαν των ανωτέρω και δεδομένου ότι αφενός μεν το υποβληθέν για έλεγχο σχέδιο δεν φέρει το ελάχιστο κατά νόμο περιεχόμενο, ήτοι συγκεκριμένα έργα ή μελέτες για την εκτέλεση των οποίων συντρέχει πράγματι ανάγκη προσφυγής σε εξειδικευμένες γνώσεις και τεχνογνωσία, που δεν διαθέτει ο Δήμος, αφετέρου δε ελλείπει η έγκριση των όρων του από αμφότερα τα συμβαλλόμενα μέρη, το Κλιμάκιο κρίνει ότι κωλύεται η υπογραφή του υποβληθέντος σχεδίου προγραμματικής σύμβασης.”

Απολύτως τεκμηριωμένα το Ελεγκτικό δηλαδή απορρίπτει το Σχέδιο Προγραμματικής Σύμβασης για την ανάθεση αρμοδιοτήτων Τεχνικής Υπηρεσίας σε Αναπτυξιακό Οργανισμό, επιβεβαιώνοντας και τη δική μας κριτική. Δείτε επίσης προηγούμενη αντίστοιχη απόφαση Ελεγκτικού :

Τρίτη 16 Νοεμβρίου 2021

Η επίθεση στους ελεύθερους δημόσιους χώρους

Η επίθεση στους ελεύθερους δημόσιους χώρους
Ανέβηκε: 30/10/2021
Τελευταία ενημέρωση: 04/11/2021

Ο Λόφος Στρέφη, η Ακαδημία Πλάτωνος, o Εθνικός Κήπος και πολλά άλλα πάρκα μπήκαν στο στόχαστρο του Δήμου, της Περιφέρειας και του real estate.



“Για να αλλάξει η ζωή, πρέπει να αλλάξει ο χώρος” τόνιζε τη δεκαετία του ’60 ο Ανρί Λεφέβρ, αφήνοντας επίτηδες σε ουδετερότητα το ποιοτικό πρόσημο της αλλαγής. Είτε σε προοδευτική, είτε σε οπισθοδρομική κατεύθυνση, οι μεταβολές στην καθημερινή ζωή και την εργασία αντανακλώνται, επικαθορίζουν και εντέλει αναδιαμορφώνουν τον αστικό χώρο. Δεν θα πρέπει, ως εκ τούτου, να μας εκπλήσσει το εν εξελίξει φαραωνικό σχέδιο συνολικής επίθεσης στους δημόσιους χώρους στην Αθήνα. Ο Λόφος Στρέφη, η Ακαδημία Πλάτωνος, o Εθνικός Κήπος, ο Λόφος του Φιλοπάππου, το Αττικό Άλσος, ο Βοτανικός, και πολλά άλλα ακόμη μικρά πάρκα και ελεύθεροι χώροι μπήκαν στο στόχαστρο της δημοτικής αρχής, της Περιφέρειας και των επιχειρηματιών του real estate.

Εν προκειμένω, η μεγάλη αλλαγή στις ζωές των καθημερινών ανθρώπων ήρθε την Κυριακή στις 22 Μάρτη του 2020, όταν αποφασίστηκε το γενικό (πολιτικό και κοινωνικό, αλλά όχι και εργασιακό για τους χειρώνακτες) lockdown από τη νεαρή κυβέρνηση Μητσοτάκη. Ενάμιση χρόνο μετά, με τους νεκρούς της πανδημίας να αυξάνονται συνεχώς, το Εθνικό Σύστημα Υγείας πιο χτυπημένο και εγκαταλειμμένο από ποτέ, τη δημόσια εκπαίδευση σε αποδόμηση και μια άνευ προηγουμένου επίθεση στα δημοκρατικά, συνταγματικά κατοχυρωμένα, δικαιώματα των πολιτών, η πολιτική απόφαση εκείνης της Κυριακής λαμβάνει τις πραγματικές της διαστάσεις. Για όποια τουλάχιστον τολμάει να δει. “Βρήκαμε παπά, ας θάψουμε πέντ’ έξι” λέει ο σοφός λαός και ακριβώς περί αυτού επρόκειτο, ξανακοιτάζοντας τις εξελίξεις από τη σημερινή χρονική απόσταση.

Ήταν ακριβώς μια παρόμοια “κατάσταση έκτακτης ανάγκης”, όπως αυτή της υγειονομικής κρίσης σήμερα, που επέτρεψε σε μια προηγούμενη περίοδο τη νομιμοποίηση της καταπάτησης όλων των κανόνων και ρυθμίσεων που προστάτευαν τους δημόσιους χώρους. Οι Ολυμπιακοί Αγώνες του 2004 στην Αθήνα αποτέλεσαν τον πολιορκητικό κριό για την πρώτη μεγάλης έκτασης επίθεση στο δικαίωμα των Αθηναίων στην πόλη τους. Μέσω της τότε μεγάλης “εθνικής προσπάθειας”, σταδιακά, αλλά προγραμματισμένα και συντονισμένα, ένα μεγάλο πλήθος πολύ σημαντικών δημόσιων χώρων της πρωτεύουσας έχασαν την αξία χρήσης τους για τους κατοίκους. Έμεινε μόνο η ανταλλακτική, εμπορευματική τους αξία, βορά στις επιδιώξεις των μεγάλων επιχειρηματιών και “επενδυτών”.

ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ: Για τα 48 χρόνια από την εξέγερση του Πολυτεχνείου



Ἡ διαθήκη μου

Ἀντισταθεῖτε
σ᾿ αὐτὸν ποὺ χτίζει ἕνα μικρὸ σπιτάκι
καὶ λέει: καλὰ εἶμαι ἐδῶ.

Ἀντισταθεῖτε σ᾿ αὐτὸν ποὺ γύρισε πάλι στὸ σπίτι
καὶ λέει: Δόξα σοι ὁ Θεός.

Ἀντισταθεῖτε
στὸν περσικὸ τάπητα τῶν πoλυκατοικιῶν
στὸν κοντὸ ἄνθρωπο τοῦ γραφείου
στὴν ἑταιρεία εἰσαγωγαὶ- ἐξαγωγαί
στὴν κρατικὴ ἐκπαίδευση
στὸ φόρο
σὲ μένα ἀκόμα ποὺ σᾶς ἱστορῶ.

Ἀντισταθεῖτε
σ᾿ αὐτὸν ποὺ χαιρετάει ἀπ᾿ τὴν ἐξέδρα ὦρες
ἀτέλειωτες τὶς παρελάσεις
σ᾿ αὐτὴ τὴν ἄγονη κυρία ποὺ μοιράζει
ἔντυπα ἁγίων λίβανον καὶ σμύρναν
σὲ μένα ἀκόμα ποὺ σᾶς ἱστορῶ.

Ἀντισταθεῖτε πάλι σ᾿ ὅλους αὐτοὺς ποὺ λέγονται
μεγάλοι
στὸν πρόεδρο τοῦ Ἐφετείου ἀντισταθεῖτε
στὶς μουσικὲς τὰ τούμπανα καὶ τὶς παράτες
σ᾿ ὅλα τ᾿ ἀνώτερα συνέδρια ποὺ φλυαροῦνε
πίνουν καφέδες σύνεδροι συμβουλατόροι

σ᾿ ὅλους ποὺ γράφουν λόγους γιὰ τὴν ἐποχὴ
δίπλα στὴ χειμωνιάτικη θερμάστρα

στὶς κολακεῖες τὶς εὐχὲς τὶς τόσες ὑποκλίσεις
ἀπὸ γραφιάδες καὶ δειλοὺς γιὰ τὸ σοφὸ
ἀρχηγό τους.

Ἀντισταθεῖτε στὶς ὑπηρεσίες τῶν ἀλλοδαπῶν
καὶ διαβατηρίων
στὶς φοβερὲς σημαῖες τῶν κρατῶν καὶ τὴ
διπλωματία
στὰ ἐργοστάσια πολεμικῶν ὑλῶν
σ᾿ αὐτοὺς ποὺ λένε λυρισμὸ τὰ ὡραῖα λόγια
στὰ θούρια
στὰ γλυκερὰ τραγούδια μὲ τοὺς θρήνους
στοὺς θεατὲς
στὸν ἄνεμο
σ᾿ ὅλους τοὺς ἀδιάφορους καὶ τοὺς σοφοὺς
στοὺς ἄλλους ποὺ κάνουνε τὸ φίλο σας

ὡς καὶ σὲ μένα, σὲ μένα ἀκόμα ποὺ σᾶς ἱστορῶ
ἀντισταθεῖτε.

Τότε μπορεῖ βέβαιοι νὰ περάσουμε πρὸς τὴν
Ἐλευθερία.

Μιχάλης Κατσαρός

Δευτέρα 15 Νοεμβρίου 2021

ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ: Σχετικά με την Υπουργική Απόφαση για τους Ιδιωτικούς Φορείς Επίβλεψης σε Έργα άνω των ορίων



Θέμα: Σχετικά με την Υπουργική Απόφαση για τους Ιδιωτικούς Φορείς Επίβλεψης σε Έργα άνω των ορίων 

Συνάδελφοι/σες Ενημερώνουμε ότι εκδόθηκε η Υπουργική Απόφαση Υπ’ αριθμ. 299659 του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών για την Άσκηση καθηκόντων επίβλεψης σύμβασης Έργου άνω των ορίων από Ιδιωτικό Φορέα Επίβλεψης (ΦΕΚ/Β/5104/4-11-2021). Το πεδίο εφαρμογής της παρούσας καταλαμβάνει τις δημόσιες συμβάσεις έργων του Βιβλίου Ι και του Βιβλίου ΙΙ του ν. 4412/2016, με την επιφύλαξη των παρ. 6 και 7 του άρθρου 227 του άνω νόμου, ή άλλων ειδικότερων νομοθετικών ρυθμίσεων, με εκτιμώμενη αξία ίση ή ανώτερη των ορίων της περ. α’ του άρθρου 5 του ν. 4412/2016 και της περ. β΄ του άρθρου 235 αντίστοιχα. Εκκρεμεί η έκδοση αντίστοιχης ΥΑ για τα έργα κάτω των ορίων. 

Για την εν λόγω ΥΑ ισχύουν όλα όσα επισημάναμε για την αντίστοιχη ΥΑ για τις Μελέτες και όσα είχαμε επισημάνει και κατά τη συζήτηση του σχετικού Νόμου Ν.4782/21 (και βάσει του υπ’ αριθ.8357/7-12-20 εγγράφου μας που εστάλη προς τους Υπουργούς Αν.& Επενδύσεων και Υποδομών)

 Α. Απουσιάζει οποιαδήποτε πρόνοια για την αιτιολόγηση της απόφασης της Αναθέτουσας Αρχής σχετικά με την ανάθεση επίβλεψης Έργου σε Ιδιώτη ή από την Υπηρεσία αναφέροντας πολύ καθαρά ότι δεν απαιτείται ειδική αιτιολογία της σχετικής απόφασης ή του αντίστοιχου όρου της διακήρυξης. Η πρόβλεψη του Ν.4412/16 για την έκδοση ΥΑ που να ορίζει την Τεχνική Επάρκεια των Αναθετουσών Αρχών, ουδέποτε υλοποιήθηκε για να καταργηθεί οριστικά με το Ν.4782/16. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα σχετικά πιο στελεχωμένες Υπηρεσίες (ή με μικρότερο φόρτο Έργων) να αναθέτουν την επίβλεψη σε ΙΦΕ, ενώ άλλες όχι χωρίς κανένα κριτήριο. 

Β. Η Διευθύνουσα Υπηρεσία μπορεί να διενεργεί επιτόπιους ελέγχους στο έργο χωρίς να μας λέει όμως πως και με ποια διαδικασία αφού δεν δύναται να προβεί στον ορισμό επιβλεπόντων από τους τεχνικούς της υπαλλήλους. 

Γ. Η εγγραφή στο ΜΗ.Ε.Σ.Δ.Δ.Ε. αποτελεί την μόνη απαιτούμενη πιστοποίηση των ιδιωτικών φορέων, προκειμένου να τους ανατεθούν οι υπηρεσίες επίβλεψης της παρούσας. Μοναδικό δηλαδή κριτήριο ελέγχου του ΙΦΕ αποτελεί η εγγραφή του στο σχετικό Μητρώο. 

Δ. Έκαστος υποψήφιος ανάδοχος υποχρεούται να δηλώνει με την προσφορά του τον ΙΦΕ, στον οποίο θα ανατεθεί η επίβλεψη της εκτέλεσης της σύμβασης, εφόσον αυτή κατακυρωθεί στον ίδιο. Για την πλήρωση της ως άνω απαίτησης κάθε υποψήφιος ανάδοχος επιλέγει με δαπάνες του τον ΙΦΕ που θα προτείνει με την προσφορά του. «Γιάννης κερνάει, Γιάννης πίνει» λέει ο λαός μας. Δε θα μπορούσαμε να προσθέσουμε κάτι άλλο. 

Ε. Ο ΙΦΕ δεν συνιστά υπεργολάβο του υποψηφίου αναδόχου, καθόσον δεν θα ανατεθεί σε αυτόν η εκτέλεση μέρους της σύμβασης κατά το άρθρο 58 του ν. 4412/2016, ούτε συνιστά οικονομικό φορέα στις ικανότητες του οποίου στηρίζεται ο ανάδοχος κατά το άρθρο 78 του ίδιου νόμου. Το σημείο αυτό μάλλον προστέθηκε για να διασκεδάσει τις εντυπώσεις της βάσιμης κριτικής της ΕΑΑΔΗΣΥ σχετικά με την τριγωνική σχέση Αναθέτουσας Αρχής, Αναδόχου και ΙΦΕ, όπου ο ΙΦΕ επιλέγεται και πληρώνεται από τον Ανάδοχο για να κάνει τη δουλεία της Δημόσιας Αναθέτουσας Αρχής! 

ΣΤ. “Ο Ιδιωτικός Φορέας Επίβλεψης έχει κατά την άσκηση των καθηκόντων του όλα τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις που αναγνωρίζονται από τις διατάξεις του ν. 4412/2016 στην επίβλεψη, όταν αυτή ασκείται από υπαλλήλους της Διευθύνουσας Υπηρεσίας.” Όπως όμως ορθά επισημαίνει και η ΕΑΑΔΗΣΥ :”ο ΙΦΕ δεν εκδίδει διοικητικές πράξεις ούτε δημόσια έγγραφα · Συνεπώς, εδώ φαίνεται ότι υφίσταται μια μη γνήσια ή οιονεί ανάθεση δημόσιας υπηρεσίας όπου ανατίθεται σε ιδιώτες η συγκέντρωση στοιχείων επί των οποίων μπορεί η διοίκηση να εκδώσει διοικητικές πράξεις. Μάλιστα, εν προκειμένω υφίσταται μια εισέτι πιο προωθημένη τέτοια μορφή αφού οι ΙΦΕ δεν δρουν απλώς προπαρασκευαστικά για πράξεις της αναθέτουσας αρχής αλλά ουσιαστικά συμμετέχουν στην μεταγενέστερη έκδοση των αναγκαίων διοικητικών πράξεων από τα όργανα της, καθώς η διοικητική πράξη προκύπτει είτε σιωπηλά από την διευθύνουσα υπηρεσία (δια της παρόδου της προβλεπόμενης δεκαπενθήμερης προθεσμίας εναντιώσεως) είτε από την προϊσταμένη αρχή σε περίπτωση που γίνει αποδεκτή συνολικά ή μερικώς η εναντίωση της διευθύνουσας υπηρεσίας ή απορριφθεί η εναντίωση κατά υιοθέτηση των πορισμάτων του ΙΦΕ.”. Η τελική ευθύνη δηλαδή θα συνεχίσει να βαραίνει τη Δημόσια Αναθέτουσα Αρχή η οποία και θα εκδίδει όλες τις σχετικές Διοικητικές Πράξεις. 

Ζ. Ο ΙΦΕ ελέγχει και υπογράφει τους λογαριασμούς που υποβάλλει ο ανάδοχος. Με απλά λόγια ένας ιδιώτης υπογράφει την καταβολή αμοιβής - από το Δημόσιο - σε άλλο ιδιώτη χωρίς καμία προάσπιση του δημοσίου συμφέροντος. 

Η. “Ο ΙΦΕ, τα μέλη του (φυσικά ή νομικά πρόσωπα που συμμετέχουν στον ΙΦΕ σε περίπτωση ένωσης) και τα πρόσωπα που στελεχώνουν την ομάδα επίβλεψης δεν πρέπει να συνδέονται με τον ανάδοχο και τους υπεργολάβους του με σχέση, η οποία να δημιουργεί κατάσταση σύγκρουσης συμφερόντων.” Η πολύ γενικόλογη αυτή διατύπωση δε μπορεί να καλύψει το σύνολο των αλληλοεξαρτήσεων παρελθόντων ετών ή και μελλοντικών σχέσεων που δύναται να ανακύψουν μεταξύ Αναδόχου Μελέτης και Ιδιωτικού Φορέα Επίβλεψης. Να το πούμε με απλά λόγια, ποιος απαγορεύει τον ΙΦΕ μετά την περαίωση του έργου του να αναλάβει και άλλες αναθέσεις ή εργασίες από τον Ανάδοχο? Τα παραπάνω δε αποδεικνύονται με μια απλή Υπεύθυνη Δήλωση! 

Θ. “Εφόσον η επίβλεψη θα γίνει από ΙΦΕ, η διακήρυξη του προς ανάθεση έργου προβλέπει τον τρόπο υπολογισμού και το συνολικό ύψος της αμοιβής του ΙΦΕ. Η αμοιβή του ΙΦΕ προστίθεται στην προεκτιμώμενη αμοιβή για την εκτέλεσή του. Η αμοιβή του ΙΦΕ υπολογίζεται βάσει του προϋπολογισμού της προς ανάθεση έργου και όχι βάσει της προσφοράς του αναδόχου που τον προτείνει.” Η αμοιβή δηλαδή της Επίβλεψης του Έργου αυξάνει το συνολικό κόστος του Έργου και μάλιστα στο αρχικό προϋπολογισμένο ποσό και όχι στο Συμβατικό. Αυτό οδηγεί ευθέως σε αύξηση του κόστους υλοποίησης των Έργων από 1 έως και 2% επί του εκτιμώμενου προϋπολογισμού ή 2%-4% περίπου επί του συμβατικού προϋπολογισμού. 

Ι. “Ειδικότερα, η αμοιβή του ΙΦΕ θα υπολογίζεται ως το άθροισμα των κατωτέρω κλιμακούμενων ποσοστών επί της αξίας της προεκτιμώμενης αμοιβής του έργου και ως εξής: α) για την αξία της προεκτιμώμενης αμοιβής του έργου από το όριο του άρθρου 2 της παρούσας έως και 10.000.000 ευρώ η αμοιβή του ΙΦΕ θα υπολογίζεται σε ποσοστό 2% επί της αξίας αυτής, β) για την αξία της προεκτιμώμενης αμοιβής του έργου από 10.000.001 ευρώ έως 25.000.000 η αμοιβή του ΙΦΕ θα υπολογίζεται σε ποσοστό 1,5% επί της αξίας αυτής, γ) για την αξία της προεκτιμώμενης αμοιβής του έργου από 25.000.001 ευρώ έως 50.000.000 η αμοιβή θα υπολογίζεται με ποσοστό 1% επί της αξίας αυτής, δ) για την αξία της προεκτιμώμενης αμοιβής του έργου από 50.000.001 ευρώ και άνω η αμοιβή θα υπολογίζεται με ποσοστό 0,5% επί της αξίας αυτής.” Οι προβλεπόμενες αμοιβές είναι αρκετά υψηλές δεδομένων τόσο ειδικά για τα «μικρότερα» Έργα. Ενδεικτικά μια Υπηρεσία που επιθυμεί να αναθέσει 5 Επιβλέψεις Έργων των 5 εκατομμυρίων € θα αυξήσει το κόστος κατά 5 Χ 2% Χ 5.000.000 € = 5 Χ 100.000 € = 500.000 ευρώ για εργασία που θα μπορούσαν άνετα να διεκπεραιώσουν πέντε Διπλωματούχοι Μηχανικοί Υπάλληλοι με υποπολλαπλάσιο (20%) κόστος (ενδεικτικό κόστος νεοδιόριστου Μηχανικού 15- 20.000 €) και ταυτόχρονα να προσφέρουν πολλαπλάσιες υπηρεσίες στο Δημόσιο (συμμετοχή σε επιτροπές, σύνταξη μελετών, διεκπεραίωση εγγράφων, αυτοψίες, υπηρεσιακές εισηγήσεις κλπ). Το κόστος αυτό αυξάνει δυσανάλογα και λόγω των τεράστιων εκπτώσεων που είναι συνηθισμένες. Για να το πούμε με ένα παράδειγμα: Ένα Δημόσιο Έργο προϋπολογισμού 10.000.000 € δημοπρατείται και ανατίθεται με έκπτωση 60% (πραγματικό ύψος Εκπτώσεων σε Δημόσια Έργα). Το συμβατικό κόστος του Έργου γίνεται 4.000.000 € ενώ η αμοιβή της επίβλεψης θα παραμένει στα 200.000 €. Ξεπερνά δηλαδή το 5% του συνολικού κόστους του Έργου. Επιπρόσθετα εάν στο έργο υπάρχουν παρατάσεις ο ΙΦΕ δικαιούται μέχρι το πέρας της οριακής προθεσμίας επιπλέον αμοιβή προσαυξάνοντας έτσι υπέρογκα το συνολικό κόστος του έργου. Η σχέση κόστους – οφέλους είναι συντριπτική υπέρ της Επίβλεψης από το Δημόσιο αν συνυπολογίσει κανείς και την προστιθέμενη αξία της πείρας που αποκτούν οι εμπλεκόμενοι Υπάλληλοι Μηχανικοί. Οι αμοιβές των ιδιωτών επιβλεπόντων θα μπορούσαν κάλλιστα να χρηματοδοτήσουν προσλήψεις νέων μηχανικών ή και βελτίωση των αποδοχών των υπηρετούντων Υπαλλήλων ώστε να υπάρξει προστιθέμενη αξία στις Δημόσιες Τεχνικές Υπηρεσίες που θα κληθούν να απορροφήσουν τα έργα του Ταμείου Ανάκαμψης με σεβασμό στο Δημόσιο Συμφέρον. 

Με τις ρυθμίσεις αυτές εξαφανίζεται ο Τεχνικός ρόλος και το αντικείμενο των Μηχανικών με απρόβλεπτες συνέπειες στη μελλοντική δυνατότητα των Δημόσιων Τεχνικών Υπηρεσιών να σχεδιάζουν, να μελετούν, να παρακολουθούν και να ελέγχουν το παραγόμενο Τεχνικό έργο. Συνοψίζοντας, ιδιώτες θα καθορίζουν τις τεχνικές προδιαγραφές για τα έργα, ιδιώτες θα καθορίζουν τις τιμές των υλικών και των εργασιών, δηλαδή το κόστος των έργων, τις μελέτες θα τις εκπονούν οι ιδιώτες μελετητές και θα τις επιβλέπουν οι πιστοποιημένοι ιδιωτικοί φορείς. Τα έργα θα τα κατασκευάζουν οι ιδιώτες εργολάβοι και θα τα επιμετρούν και επιβλέπουν ιδιώτες. Μόνο το κόστος θα πληρώνει το Δημόσιο (και οι πολίτες) με πλημμελή έλεγχο και τεράστιες επισφάλειες

Όχι σε δυσμενέστερες Πολεοδομικές Ρυθμίσεις για το Πάρκο Γουδή

 


ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΤΟ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΙΚΟ ΠΑΡΚΟ ΓΟΥΔΗ

Τηλ.επικοινωνίας: 6941639001, 6972408401,6974477388

e-mail: ep.ag.goudi@gmail.com

Αθήνα 12.11.2021

- ΟΧΙ ΣΕ ΔΥΣΜΕΝΕΣΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ

- ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ Π.Δ/ΤΟΣ ΒΑΖΕΙ ΑΣΥΜΒΑΤΕΣ ΧΡΗΣΕΙΣ ΓΗΣ ΣΤΟΝ ΥΜΗΤΤΟ ΚΑΙ

ΣΤΟ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΙΚΟ ΠΑΡΚΟ ΓΟΥΔΗ

Με την από 13/08/2020 ανακοίνωση της Επιτροπής μας εκφράσαμε τις θέσεις μας για τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΣΜΠΕ) του «Σχεδίου Προστασίας Ορεινού Όγκου Υμηττού», σε ότι αφορά την περιοχή του Μητροπολιτικού Πάρκου Γουδή αναφέροντας τις δυσμενείς μεταβολές που περιέχει η ΣΜΠΕ σε σχέση με το υφιστάμενο Προεδρικό Διάταγμα του 2011 (ΦΕΚ 187/Δ/2011), το οποίο για την περιοχή του Μητροπολιτικού Πάρκου παραμένει σε ισχύ μέχρι την δημοσίευση του νέου σχεδίου Π.Δ/τος που προωθείται από το ΥΠ.ΕΝ.

Στη συνέχεια της ΣΜΠΕ ακολούθησε η από 1/7/2021 εισήγηση της Δ/νσης Σχεδιασμού Μητροπολιτικών Αστικών & Περιαστικών Περιοχών του ΥΠ.ΕΝ. προς το Κεντρικό Συμβούλιο Πολεοδομικών Θεμάτων και Αμφισβητήσεων (ΚΕ.ΣΥ.ΠΟ.Θ.Α.) του ΥΠ.ΕΝ. και η με αρ.40/συνεδρ.11η/14.7.2021 Πράξη του. Με την πράξη αυτή προωθείται ουσιαστικά η διαδικασία αναθεώρησης στο Προεδρικό Διάταγμα του 2011 (επί το δυσμενέστερον), με τροποποιήσεις οι οποίες μπήκαν «από το παράθυρο» και άλλες ρυθμίσεις, κύρια από τις δημοτικές αρχές των δήμων πέριξ του Υμηττού.

Επισημαίνουμε ότι το ΣτΕ , στο παρελθόν είχε απορρίψει ανάλογες ρυθμίσεις ως μη συμβατές (νεκροταφεία, αυθαίρετοι οικισμοί, Κ.Υ.Τ. Αργυρούπολης κ.ά.).

Όσον αφορά το Μητροπολιτικό Πάρκο Γουδή :

1.Επιχειρείται η εκ των υστέρων «θεραπεία» του θεσμικού προβλήματος, που υπάρχει στο ν. 4623/2019 (ΦΕΚ. 134/Α/2019), στον οποίο με εκπρόθεσμη τροπολογία, το Κεντρικό Κτίριο Ιππασίας (στο οποίο προβλέπονταν η χρήση του ως «Κέντρου για την Αρχιτεκτονική και την Πόλη»), απέκτησε δυνατότητα να στεγάσει δημόσια υπηρεσία (Γενική Γραμματεία Έρευνας &Τεχνολογίας), σε αντίθεση με τις διατάξεις του υφιστάμενου Π.Δ. προστασίας Υμηττού. [ΣΗΜ.: Ενώ υπήρχε η «επείγουσα ανάγκη » για την στέγαση της Γ.Γ.Ε.Τ. όμως φάνηκε ότι ήταν πιο αναγκαία η λειτουργία του κτιρίου ως χώρος «στέγασης» της εκπομπής TOP CHEF!]

2.Ομοίως, επιχειρείται η νομιμοποίηση της χρήσης διοίκησης για τα δύο κτίρια παλαιών στάβλων στα οποία σήμερα στεγάζεται η διοίκηση της Ε.Π.Ο και θα έπρεπε να απομακρυνθεί.

3.Απαλείφεται η ισχύουσα διάταξη σύμφωνα με την οποία «Το κτίριο του Ολυμπιακού Κέντρου Μπάντμιντον, στον πυρήνα του Μητροπολιτικού Πάρκου Γουδή, κατεδαφίζεται μετά την λήξη της τρέχουσας σύμβασης με τον ανάδοχο…». Η πρόβλεψη για εργασίες «ανακαίνισης και εκσυγχρονισμού» κτιρίου έρχονται σε ευθεία αντίθεση με την απόφαση του ΣτΕ 1970/2012 για την ακύρωση των οικοδομικών αδειών του κτιρίου του Μπάντμιντον.

Αποσιωπώνται η απόφαση του ΣτΕ και οι θεσμικές υποχρεώσεις που απορρέουν από αυτή και οι οποίες καθιστούν παράνομη την προωθούμενη διάταξη του νέου Π.Δ/τος, .

4.Αποσιωπώνται οι διατάξεις του ν. 732/1977 των οποίων η εφαρμογή είναι απαραίτητη για την ολοκλήρωση της παραχώρησης (η οποία διαχρονικά αμφισβητείται συστηματικά από το ΥΠΕΘΑ) με την οριστική παράδοση των εκτάσεων στους Δήμους Αθηναίων και Ζωγράφου. Τα στρατόπεδα είναι ουσιαστικά ανενεργά και θα πρέπει άμεσα να αποχαρακτηριστούν και όχι να αποτελούν «ιδιοκτησία προς εκμετάλλευση από το ΤΕΘΑ» τραυματίζοντας έτσι ένα ζωτικό χώρο για τους κατοίκους του λεκανοπεδίου της Αθήνας. Ευθύνες έχουν και οι Δήμοι που όχι μόνο δεν ενεργούν για αυτό το σκοπό, αλλά προτείνουν επί πλέον επιβαρυντικές χρήσεις.

5.Οι θύλακες εξαίρεσης εντός του Πυρήνα του Μητροπολιτικού Πάρκου, στην περιοχή δυτικά της λεωφόρου Κατεχάκη, έρχονται να προστεθούν στις ήδη υφιστάμενες εξαιρέσεις των περιοχών των κτιρίων της ΕΡΤ, της ΕΥΠ και του Υπουργείου Δικαιοσύνης διαμορφώνοντας έντονες ασυνέχειες στην έκταση και υπονομεύοντας την ενιαία λειτουργία του χώρου.

6.Προτείνεται η εξέταση της «αναγκαιότητας» κατασκευής υπόγειων κτιρίων στάθμευσης στον Πυρήνα του Πάρκου(Ζώνη Δ1) που θα υποδείξει το ΕΠΣ. Θέση της Επιτροπής μας είναι να μην κατασκευαστούν υπόγειοι χώροι στάθμευσης εντός του Πυρήνα(Δ1)

7.Προτείνονται επεκτάσεις για τα υφιστάμενα κτίρια στον πυρήνα, που δεν θα υπερβαίνουν το 5% της συνολικής τους επιφάνειας. Προτείνουμε για τα υφιστάμενα κτίρια (προ του Π.Δ. 2011) να επιτρέπεται μόνο η απολύτως αναγκαία επέμβαση για την αντιμετώπιση της επικινδυνότητας και για την ενίσχυση της ασφάλειας των κτιρίων αυτών.

8.Προτείνεται επιπλέον δόμηση στην ιδιοκτησία της ΕΥΠ. Θέση της Επιτροπής μας είναι να μην ανεγερθεί το κτίριο αυτό και η έκταση αυτή να παραμείνει στη ζώνη Δ1 (πυρήνας του Πάρκου).

9.Δεν γίνεται επαρκής αναφορά στις αθλητικές εγκαταστάσεις για χρήση ερασιτεχνικού αθλητισμού. Προτείνουμε να παραχωρηθούν οι αθλητικές εγκαταστάσεις (γήπεδο) εντός του Νοσοκομείου «Σωτηρία», ο χώρος στάθμευσης παρακείμενος στο κτίριο της σχολής Χωροφυλακής και το υπάρχον γήπεδο ποδοσφαίρου (δίπλα στο κεντρικό κτίριο ιππασίας) για χρήση από τα ερασιτεχνικά σωματεία.

10.Το Ειδικό Πολεοδομικό Σχέδιο(ΕΠΣ) που θα εκπονηθεί μετά το νέο Π.Δ. θα «λύσει» (κατά το δοκούν; ) όσες «ελλείψεις» προκύψουν !


Οι καθυστερήσεις ,που διαχρονικά έχουν γίνει, δεν επέτρεψαν την ολοκλήρωση των διαδικασιών (ΣΜΠΕ, Φορέας διαχείρισης του Μητροπολιτικού Πάρκου Γουδή-Ιλισίων), ενώ και τα πρόσφατα αντιπεριβαλλοντικά νομοθετήματα , επιδεινώνουν το φυσικό περιβάλλον .

Συγκρίνοντας το Π.Δ -ΦΕΚ 187/Δ/2011,το Σχέδιο Γενικής Διάταξης (ΣΓΔ) και τις σχετικές μελέτες του ΕΜΠ και του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης (Ζ.Ε.Α. Μ.Π.ΓΟΥΔΗ) με την ΣΜΠΕ και το νέο σχέδιο Π.Δ/τος, παρατηρούμε ότι με τη νέα προωθούμενη διαδικασία και τις διαχρονικές φωτογραφικές ρυθμίσεις που υιοθετούνται θα επιβαρυνθεί ο Πυρήνας( Ζώνη Δ1) του Μ.Π.Γουδή και όχι μόνο.

Η προστασία του περιβάλλοντος είναι πρωταρχική ανάγκη για το μέλλον μας και των παιδιών μας, αφού η απώλεια ζωτικών χώρων τόσο στα δάση-ορεινούς όγκους όσο και στο αστικό και περιαστικό περιβάλλον έχει άμεση σχέση με τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής και την εξάπλωση των ιώσεων-λοιμώξεων-ασθενειών.

Για τους πολίτες της Αθήνας και γενικότερα του λεκανοπεδίου, το Μ.Π. ΓΟΥΔΗ αποτελεί ένα πόλο υπερτοπικού υψηλού πρασίνου συνδέοντας τον Υμηττό με τον αστικό ιστό.

Η Αθήνα κατατάσσεται στην 4η θέση πριν το τέλος, σε όλο τον πλανήτη, αναφορικά με χώρους πρασίνου που αντιστοιχούν σε κάθε κάτοικο. Χρέος όλων μας είναι η διάσωσή του, μαζί με την φυσική του συνέχεια τον Υμηττό, τον οποίο πολλοί επιβουλεύονται.

Η ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ