Σάββατο 6 Ιουλίου 2024
Αν θες να ξέρεις τι σημαίνει νεοφιλευθερισμός, διάβασε την ιστορία της ΛΑΡΚΟ
Παρασκευή 5 Ιουλίου 2024
ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ: Τυχόν περαιτέρω μειώσεις συντάξεων των Διπλωματούχων Μηχανικών δε μπορούν να γίνουν ανεκτές
Τυχόν
περαιτέρω μειώσεις συντάξεων των Διπλωματούχων Μηχανικών δε μπορούν να γίνουν
ανεκτές
Η ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ αποτελεί την Ομοσπονδία που εκπροσωπεί
το σύνολο των Διπλωματούχων Μηχανικών, οι οποίοι υπηρετούν στη Δημόσια Διοίκηση
(Υπουργεία, ΝΠΔΔ, ΟΤΑ Α’ και Β’ βαθμού) με συνδικαλιστικό αλλά
και επιστημονικό χαρακτήρα.
Με
αγωνία και εύλογη ανησυχία αναμένουμε τις ενέργειες της πολιτικής ηγεσίας του
Υπουργείου Εργασίας, αναφορικά με το ζήτημα του υπολογισμού της προσαύξησης της
κύριας σύνταξης των διπλωματούχων Μηχανικών του Δημοσίου για το χρόνο υπαγωγής
τους στον πρ. Ειδικό Λογαριασμό Πρόσθετων Παροχών και μετέπειτα Ειδική Προσαύξηση
του πρ. ΕΤΑΑ ΤΣΜΕΔΕ. Πληθαίνουν διαρκώς τα δημοσιεύματα που αναφέρονται σε
προθέσεις αλλαγής του τρόπου υπολογισμού της εν λόγω προσαύξησης που θα
οδηγήσει σε ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ ΜΕΙΩΣΗ (!) της
σύνταξης που προσδοκούν τα ως άνω μέλη μας, αλλά και εκείνης που έχουν
δικαιωθεί ήδη χιλιάδες συνταξιούχοι που έχουν αποχωρήσει από την υπηρεσία τους
μετά την έκδοση του ν. 4387/2016, εδώ
και 8 και πλέον έτη.
Αφορμή
(και όχι ασφαλώς αιτία, όπως κατωτέρω αναπτύσσουμε) φαίνεται πως αποτελεί η
έκδοση της με αριθμό 2037/2023 απόφασης του Συμβουλίου της Επικρατείας (Α
Τμήμα), με την οποία γίνεται δεκτό ότι η υπουργική πράξη (της προηγούμενης Κυβέρνησης
του ΣΥΡΙΖΑ), που περιλαμβάνει τον τρόπο υλοποίησης της διάταξης του άρθρου 94
παρ. 4 του ν. 4387/2016 (αναφορικά με την προσαύξηση της κύριας σύνταξης για το
χρόνο υπαγωγής στον ΕΛΠΠ και στην Ειδική Προσαύξηση του πρ. ΤΣΜΕΔΕ), η οποία,
σημειωτέον, έχει καθολικά εφαρμοστεί σε
όλες ανεξαιρέτως τις συνταξιοδοτικές περιπτώσεις μετά την έναρξη ισχύος του
νόμου αυτού αλλά και σε όλους τους έως 12-5-2016 συνταξιούχους μέσω της
διαδικασίας του επανυπολογισμού του άρθρου 33 του ν. 4387/2016, δεν έχει
νόμιμα δημοσιευτεί και είναι ως εκ τούτου ανυπόστατη.
Ο
υπολογισμός της προσαύξησης αυτής βάσει του συντάξιμου μισθού όπως διαχρονικά είχε καθοριστεί για τον εν
λόγω κλάδο, και όχι βάσει του μέσου συντάξιμου μισθού που προκύπτει από το
2002 έως το χρόνο συνταξιοδότησης για τον υπολογισμό της ανταποδοτικής
σύνταξης, όπως ακριβώς έχει καθολικά έως σήμερα εφαρμοστεί σε όλες ανεξαιρέτως
τις αποφάσεις συνταξιοδότησης, οδηγεί σε μείωση των απονεμηθεισών συντάξεων από
13-5-2016 (!) έως και σήμερα. Επηρεάζει και επιδρά αρνητικά ακόμα και στον
επανυπολογισμό όλων των έως 12-5-2016 κύριων συντάξεων, αφού και κατά τη
διαδικασία του επανυπολογισμού του άρθρου 33 του ν. 4387/2016 αυτός ο τρόπος υπολογισμού
εφαρμόστηκε.
Πέραν
των νομικών επιχειρημάτων ως προς το εύρος και τη φύση των υποχρεώσεων που η ως
άνω απόφαση του ΣτΕ γεννά για τον ΕΦΚΑ και το Ελληνικό Δημόσιο (μιας και,
μεταξύ άλλων νομικών δεδομένων που δεν χρειάζεται να αναπτυχθούν στην παρούσα,
έχει εκδοθεί στο πλαίσιο άσκησης αγωγής και όχι προσφυγής και ως εκ τούτου έχει
προηγηθεί μόνο παρεμπίπτων έλεγχος της νομιμότητας της υπουργικής πράξης και
δεν μπορεί να διαπλαστεί η ακύρωσή της) γεγονός αδιαμφισβήτητο, το οποίο
δύναται να επιβεβαιωθεί ανά πάσα στιγμή από τις αρμόδιες υπηρεσίες του ΕΦΚΑ,
παραμένει ότι ο περιγραφόμενος εκεί τρόπος έχει καθολικά εφαρμοστεί σε όλες τις
αποφάσεις συνταξιοδότησης του πρ. ΤΣΜΕΔΕ.
Το
πραγματικό αυτό γεγονός έχει δύο πολύ σημαντικές συνέπειες και οδηγεί σε δύο
πολύ βασικά συμπεράσματα: α) τυχόν αναδρομική εφαρμογή άλλου τρόπου υπολογισμού
της προσαύξησης αυτής επηρεάζει, σε αντίθεση με τις αρχές της χρηστής διοίκησης
και της δικαιολογημένης εμπιστοσύνης, μεγάλο αριθμό συνταξιούχων, ενώ άλλωστε
ακόμα και τυχόν διαφοροποίηση του τρόπου υπολογισμού μόνο για τις από εδώ και
πέρα εξεταζόμενες περιπτώσεις προσβάλλει κατάφωρα την αρχή της ίσης
μεταχείρισης, και β) δημοσιονομικά, ουδεμία ζημία επέρχεται στον
ασφαλιστικό φορέα και στο δημόσιο σύστημα κοινωνικής ασφάλισης καθόσον αυτός
ήταν ο προβλεπόμενος τρόπος υπολογισμού της προσαύξησης λόγω υπαγωγής στον πρ.
ΕΛΠΠ και μετέπειτα Ειδική Προσαύξηση του ΤΣΜΕΔΕ, όλες οι αποφάσεις έχουν
εκδοθεί βάσει αυτού και οι συνταξιούχοι έχουν λάβει τις δικαιούμενες παροχές
υπολογιζόμενες με αυτόν τον τρόπο, ενώ άλλωστε και οι σχετικές δαπάνες για τις
μελλοντικές σχετικές απαιτήσεις έχουν υπολογιστεί με τον τρόπο αυτό.
Ως
εκ τούτου, ενόψει των ανωτέρω αδιαμφισβήτητων δεδομένων, ο ισχυρισμός ότι δήθεν
η αλλαγή του τρόπου υπολογισμού της προσαύξησης του άρθρου 94 παρ. 4 του ν.
4387/2016 απορρέει υποχρεωτικά από τη συνταγματική υποχρέωση του ΕΦΚΑ και του
Δημοσίου να συμμορφώνεται στις δικαστικές αποφάσεις και εν προκειμένω στην
προαναφερθείσα απόφαση του ΣτΕ είναι καθόλα αβάσιμος: το Ανώτατο Ακυρωτικό διέγνωσε
μόνο την μη τήρηση των όρων που προβλέπονται για την έκδοση νόμιμων διοικητικών
πράξεων και σε καμία περίπτωση δεν έκρινε ότι ο εφαρμοζόμενος έως σήμερα τρόπος
υπολογισμού της προσαύξησης αυτής αντίκειται στο Σύνταγμα ή σε άλλες αρχές και
διατάξεις.
Είναι
προφανές λοιπόν ότι εάν πράγματι σκοπός της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου
είναι να εφαρμόσει τη δικαστική απόφαση, προασπιζόμενη τα συνταξιοδοτικά δικαιώματα
των Μηχανικών τότε η λύση είναι απλή,
γρήγορη και άμεση: να προβεί άμεσα σε πρόβλεψη νομοθετικής εξουσιοδότησης στην
επίμαχη διάταξη και σε έκδοση υπουργικής απόφασης, δημοσιευτέας σε ΦΕΚ, με βελτιωμένο
και πάντως περιεχόμενο με το έως σήμερα εφαρμοζόμενο πλαίσιο.
Τυχόν
επιλογή άλλου δρόμου, τυχόν προσκόλληση στην κακή ή εσφαλμένη διατύπωση της
ισχύουσας ρύθμισης (μολονότι, ως γνωστόν, η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου
Εργασίας διαθέτει τη νομοθετική πρωτοβουλία) αναπόδραστα σηματοδοτεί ότι
πραγματική και μόνη στόχευση αποτελεί η ΜΕΙΩΣΗ ΤΩΝ ΣΥΝΤΑΞΕΩΝ είτε λόγω δημοσιονομικών
αδυναμιών για τις οποίες δεν ευθύνονται οι συνταξιούχοι είτε λόγω γενικότερης
κυβερνητικής πολιτικής.
Οι
Μηχανικοί έχουν συνεισφέρει δυσανάλογα στο Σύστημα Κοινωνικής Ασφάλισης ως ένας
κλάδος, ο οποίος είχε υψηλή συνεισφορά μέσω διαφόρων πόρων, χαμηλές συντάξεις
και διατήρησε μεγάλα αποθεματικά με τα οποία συνεισέφερε στο κοινό κεφάλαιο.
Κάθε σκέψη για περιορισμό των συνταξιοδοτικών παροχών είναι εκτός συζήτησης και
θα βρει την ομόθυμη αντίδραση του Τεχνικού κόσμου. Είναι ευθύνη της κυβέρνησης
συνεπώς να βρει τρόπους βελτίωσης των συνταξιοδοτικών παροχών και επίσπευσης
απονομής τους, αντί να ανοίξουν οι ασκοί του Αιόλου με απρόβλεπτες συνέπειες
για όλους.
Είμαστε
στη διάθεση σας για οποιαδήποτε διευκρίνιση.
Πέμπτη 4 Ιουλίου 2024
Η αρχιτεκτονική της ακατάσχετης επιδειξιμανίας
Η εικόνα: Τάση Παπαϊωάννου, Τοπίο της φαντασίας, ακρυλικό σε χαρτί |
Δευτέρα 1 Ιουλίου 2024
ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ: Στάση Εργασίας για τους εργαζόμενους της ΓΔΑΕΦΚ, Δευτέρα 1/7/2024 – Να εξοφληθούν άμεσα τα χρωστούμενα από τις εκτός έδρας μετακινήσεις
Στάση Εργασίας για τους εργαζόμενους της ΓΔΑΕΦΚ, Δευτέρα 1/7/2024 – Να εξοφληθούν
άμεσα τα χρωστούμενα από τις εκτός έδρας μετακινήσεις
Συνάδελφοι/σες,
Το ΔΣ της ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ προκηρύσσει Στάση Εργασίας τη
Δευτέρα 1/7/2024 από την έναρξη του ωραρίου έως τη 1μμ, για τα μέλη μας
Διπλωματούχους Μηχανικούς της Γενικής Διεύθυνσης Αντιμετώπισης Επιπτώσεων
Φυσικών Καταστροφών (ΓΔΑΕΦΚ), ώστε να συμμετάσχουν στην κινητοποίηση που έχει
προκηρύξει ο Σύλλογος Εργαζομένων
Αντιμετώπισης Επιπτώσεων Φυσικών Καταστροφών (Σ.Ε.Α.Ε.Φ.Κ.) στις 12μμ
στο κτίριο «Άτλαντας».
Όπως έχουμε επισημάνει με αντίστοιχα
έγγραφα μας:
o
οι συνάδελφοι μας παραμένουν απλήρωτοι –με
διάφορες δικαιολογίες - για Εκτός Έδρας Μετακινήσεις που έχουν πραγματοποιήσει
από τον Οκτώβριο του 2023 (!) στα πλαίσια αντιμετώπισης των πλημμυρών της Θεσσαλίας
o
οι διαδικασίες και το ελάχιστο ύψος των
αποζημιώσεων για τις εκτός έδρας μετακινήσεις καταλήγουν στο να χρηματοδοτούν
από την τσέπη τους οι συνάδελφοι μας τις υπηρεσιακές μετακινήσεις τους
o
η χορήγηση των αναγκαίων Μέσων Ατομικής
Προστασίας συνεχίζει να γίνεται αποσπασματικά και με ελλείψεις
o
εκκρεμεί το μείζον θέμα των εργασιακών
σχέσεων εκατοντάδων Υπαλλήλων με Συμβάσεις Ορισμένου χρόνου, ενώ η Υπηρεσία
–λόγω πύκνωσης των σχετικών φαινομένων – έχει την ανάγκη στελέχωσης με
προσωπικό με μόνιμες και σταθερές σχέσεις εργασίας, αξιοποιώντας την τεράστια
πείρα που έχει αποκτηθεί από τους Συμβασιούχους συναδέλφους μας
o
εκκρεμεί η αναμόρφωση του Οργανισμού του
Υπουργείου Πολιτικής Προστασίας, ώστε να μπορέσει να συμπεριλάβει όλο το
αναγκαίο προσωπικό
Απαιτούμε
λύσεις στα παραπάνω φλέγοντα θέματα ώστε η κρίσιμη αυτή Υπηρεσία να λειτουργεί
απρόσκοπτα υπέρ του Δημοσίου Συμφέροντος και των πληγέντων πολιτών που
χρειάζονται τη συνδρομή της Πολιτείας.
Σχετικές
ανακοινώσεις μας:
https://www.emdydas.gr/wp-content/uploads/2024/04/1.4.2024_pol_prostasia_metakiniseis_9327-.pdf
https://www.emdydas.gr/wp-content/uploads/2024/02/6.2.2024_pol_prostasia_9274.pdf