Σάββατο 26 Ιανουαρίου 2013

Η ιστορία μιας ασήμαντης συναλλαγής στην οποία δεν υπέκυψε ο Manager Πέτρος Δ.

Ο πιτσιρίκος πιάνει το συνάφι μας και το ξετινάζει...

Σε μία από τις καλύτερες περιοχές της Αττικής ο Πέτρος και η Ζέττυ Δ είχαν αποφασίσει να κτίσουν την μονοκατοικία τους. Η μονοκατοικία αυτή ήταν το όνειρό ζωής για δύο ανθρώπους που είχαν φτάσει τα σαράντα τους, είχαν δουλέψει σκληρά για να φτάσουν εκεί που είχαν φτάσει, είχαν πουλήσει ένα μεγάλο οικόπεδο του πεθερού του στο νησί και ένα διαμέρισμα στην πόλη για να συμπληρώσουν το budget που χρειάζεται να αγοράσεις ένα οικόπεδο και να χτίσεις ένα σπίτι, και, βέβαια, είχαν πάρει και ένα μεγάλο στεγαστικό δάνειο η δόση του οποίου ήταν περίπου ίση με τα ετήσια εισοδήματα που εμφάνιζε το αντρόγυνο στις φορολογικές τους δηλώσεις. Ήταν το όνειρο ζωής τους αυτή η μονοκατοικία αφού εκεί σχεδίαζαν να καλούν τους φίλους τους για να δουν πως τα κατάφεραν στη ζωή τους αυτοί που δούλεψαν σκληρά και βέβαια να καλύπτουν και τις αυξημένες επαγγελματικές τους υποχρεώσεις.
Την μελέτη της κατοικίας τους την είχαν αναθέσει σε έναν από τους πιο γνωστούς Αρχιτέκτονες της Αθήνας, τον Ζήκο, από αυτούς που τα πρωινά βάζουν άλλους νεαρούς του γραφείου να κάνουν την μελέτη των projects που αναλαμβάνουν και τα βράδια εμφανίζονται σε εγκαίνια galleries με casual ντύσιμο και φορώντας ένα κόκκινο κασκόλ γύρω από το λαιμό τους, για να δείχνουν ότι είναι άνθρωποι της τέχνης και να ξεχωρίζουν από τους υπόλοιπους που συνήθως πάνε κουστουμαρισμένοι για να πιούν το ποτό τους στο τζάμπα η να κάνουν καμάκι σε καμιά ψωνισμένη που και αυτή πηγαίνει μήπως βρει κανένα μαλάκα και τον τυλίξει.
Την κατασκευή του έργου την είχαν αναθέσει στον μηχανικό ,τον Λεωνίδα Π ,στον οποίο είχαν και απεριόριστη εμπιστοσύνη αφού τον γνώριζαν από την εποχή που ο Πέτρος με τον Λεωνίδα ήταν συμμαθητές στο Γυμνάσιο.
Ο Λεωνίδας βέβαια τιμούσε την εμπιστοσύνη που του είχαν οι πελάτες του και για αυτό σε κάθε εργοτάξιο του είχε ένα εργοδηγό που έκανε την δουλειά του μηχανικού ενώ αυτός πεταγόταν για κανένα μισάωρο από το γραφείο του όταν ήθελε συνήθως να κάνει κανένα διάλειμμα και έλεγε ότι πάει για επίβλεψη.
Η οικοδομή είχε ξεκινήσει με τις καλύτερες προϋποθέσεις, είχε αποπερατωθεί ο σκελετός και είχαν πιάσει δουλειά οι τουβλάδες.
Η τοιχοποιία, κατά τον Αρχιτέκτονα της τον Ζήκο, είναι το στάδιο της μορφοποίησης ενός κτηρίου και, κατά τον Λεωνίδα τον μηχανικό τους, που δεν είχε την κομψή γλώσσα του Ζήκου, αφού αυτός είχε να κάνει συνήθως με εργάτες και, εάν τους έλεγε τις μαλακίες που λένε οι Αρχιτέκτονες, θα τον έπαιρναν στο ψιλό, ήταν στο στάδιο που θα έπρεπε να του πουν τι θέλουν να κλείσει από βεράντες, μπαλκόνια, ημιυπαίθριους και λοιπούς χώρους που κατά την Πολεοδομική ορολογία θεωρούνται ανοικτοί χώροι.
Ήταν και η εποχή που όσοι έκτιζαν σε αυτό το Καλό Προάστιο είχαν αυξημένες ανάγκες στέγασης, και, συγκριτικά, περισσότερες από αυτούς που έκλειναν κανένα μπαλκόνι στα Πετράλωνα, οπότε τα τετραγωνικά των σπιτιών μπορούσαν να αυξηθούν αρκετό χάρη στους ημιυπαίθριους χώρους που έκλειναν.

Συνεχίζεται η απεργία των εργαζομένων στην Αττικό Μετρό (κατασκευαστική)

Δελτίο Τύπου σωματείων εργαζομένων Αττικό Μετρό (ΣΕΑΜ – ΣΜΑΜ) 
Παρά την απαράδεκτη και αντισυνταγματική έκδοση του Φύλλου Επίταξης που αφορά τη χρήση των Κτηρίων της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε., με σκοπό να εκφοβίσει και να κάμψει το ηθικό των εργαζομένων της, η Γενική Συνέλευση αποφάσισε με ισχυρή πλειοψηφία τη συνέχιση των κινητοποιήσεων με νέα (Σημ.:5η) 48ωρη απεργία των εργαζομένων στις 28 και 29 Ιανουαρίου 2013. Μετά από ήδη τέσσερα 48ωρα επιτυχημένων και δυναμικών κινητοποιήσεων, οι εργαζόμενοι της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. καταγγέλλουν τη συνεχή άρνηση της πολιτικής ηγεσίας του αρμόδιου Υπουργείου να προσέλθει σε διάλογο, προκειμένου να δοθούν λύσεις στα δίκαια αιτήματα των εργαζομένων.


Οι εργαζόμενοι της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε., ως Έλληνες φορολογούμενοι πολίτες θέτουμε, ενδεικτικά και μόνο, στην αρμόδια Πολιτική Ηγεσία που οφείλει να ενδιαφέρεται για το δημόσιο συμφέρον, τα ακόλουθα ερωτήματα:

Ø      Γνωρίζει ο κ. Κωστής Χατζηδάκης ότι η εκπόνηση της Μελέτης της Νέας Γραμμής 4 από τους εργαζόμενους της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. θα κοστίσει μόνο το 1/10 σε σχέση με την αντίστοιχη δαπάνη εκπόνησης  της ίδιας Μελέτης από ιδιώτες;

Ø      Επιθυμεί ο κ. Υπουργός, όπως έχουμε ήδη επισημάνει:

·         να γίνονται «φιλικοί» διακανονισμοί με τους μεγαλοεργολάβους καταστρατηγώντας τη νομοθεσία εκτέλεσης δημοσίων έργων, διασπαθίζοντας δημόσιο χρήμα;

·         να εκτελούνται έργα Μετρό από ακριβοπληρωμένους Συμβούλους με μισθούς από 12.000 έως 22.000 Ευρώ έκαστος μηνιαίως, όταν οι θέσεις/ειδικότητες καλύπτονται ενδοεταιρικά από μηχανικούς της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. με μεγαλύτερη εμπειρία και εξειδίκευση καίτοι η εταιρεία διαθέτει διαχειριστική επάρκεια;

Ø      Γνωρίζει ο κ. Υπουργός, ότι η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. καταβάλλει για χρόνια εκατομμύρια ΕΥΡΩ ως ενοίκιο των γραφείων της σε Ιερά Μονή, ιδιωτική τράπεζα και πρώην βουλευτή της Κυβέρνησης; Είναι λοιπόν οι εργαζόμενοι αυτοί που «εκτροχιάζουν» το Μετρό;

Ø      Επιθυμεί ή όχι ο κ. Υπουργός η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. διατηρώντας τον ευέλικτο χαρακτήρα της ως Α.Ε. του Δημοσίου, να συνεχίσει να συνεισφέρει πάνω από 1% του ΑΕΠ στα επόμενα χρόνια εκτελώντας έργα υψηλού επιπέδου ή αποτελεί λύση ο τεμαχισμός, η ιδιωτικοποίηση και η παράδοση της εταιρείας βορά στα ξένα και εγχώρια ιδιωτικά συμφέροντα;

Οι εργαζόμενοι της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε., διεκδικούν:

Στης Αττικής … τα σκουπίδια «σφάζονται» εργολάβοι

Άρθρο του Τ. Κεφαλά, μέλους της «Πρωτοβουλίας συνεννόησης για τη διαχείριση των απορριμμάτων». Το κείμενο αυτό δημοσιεύτηκε στο φύλλο του Σαββάτου 26/1/2013, της εφημερίδας «Δρόμος της αριστεράς»
 
Η βδομάδα που διανύουμε κλείνει με την ολοκλήρωση της α΄ φάσης των διαγωνισμών για τα δύο από τα τέσσερα εργοστάσια διαχείρισης σύμμεικτων απορριμμάτων της Αττικής, στο Γραμματικό και στην Κερατέα. Ακολουθούν οι αντίστοιχες μονάδες στα Α. Λιόσια, στις 29/1, και στη Φυλή, στις 5/2. Στη φάση αυτή (εκδήλωσης ενδιαφέροντος) ενδιαφέρον έδειξαν όλοι οι μεγάλοι κατασκευαστικοί όμιλοι της χώρας. Αξιοσημείωτη είναι και η συμμετοχή στο διαγωνισμό της ΔΕΗ, σε κοινοπρακτικό σχήμα με την ΤΕΡΝΑ. Το γεγονός επιβεβαιώνει μια σημαντική πτυχή των προωθούμενων σχεδίων, αυτή, δηλαδή, που προτάσσει σαν κυρίαρχη την επιλογή της ενεργειακής αξιοποίησης των απορριμμάτων.
Σύμφωνα με την πρόβλεψη της διακήρυξης των διαγωνισμών, από την α΄ φάση θα προεπιλεγούν έξι (6) σχήματα, για κάθε έργο, τα οποία θα έχουν δικαίωμα συμμετοχής στη β΄ φάση του διαγωνισμού, αυτήν του επονομαζόμενου «ανταγωνιστικού διαλόγου», όπου και θα κατατεθούν οι τεχνικές λύσεις που θα προτείνει το κάθε εργολαβικό σχήμα. Ταυτόχρονα, έχει δρομολογηθεί η διαδικασία της εξασφάλισης της χρηματοδότησης, όχι μόνο της δημόσιας συμμετοχής, μέσω του ΕΣΠΑ - ΠΕΠ Αττικής, αλλά και μέρους, τουλάχιστον, της συμμετοχής των εργολάβων, πάλι από κοινοτικά κονδύλια (πρόγραμμα Jessica).
Αντίστοιχες διαδικασίες βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη στις περιφέρειες Δυτικής Μακεδονίας και Πελοποννήσου, καθώς και στους νομούς Σερρών, Αιτωλοακαρνανίας, Αχαΐας και Ηλείας. Τα έργα, όμως, που σχεδιάζονται για την Αττική αποτελούν την κορυφή του «παγόβουνου», λόγω του μεγέθους τους, συνεπώς, και λόγω του οικονομικού αντικειμένου της διαχείρισης των απορριμμάτων στην Αττική. Για το λόγο αυτό, η μάχη για τη μη υλοποίηση αυτών των σχεδίων είναι κομβικής σημασίας και όχι μόνο για την Αττική.
Τι κρύβεται πίσω από τα νέα έργα
Τα όσα έχουν συντελεστεί πανελλαδικά μέχρι αυτήν τη στιγμή, που δεν είναι και λίγα, συνδέονται, αφενός με τη σταδιακή εκχώρηση τμημάτων της διαχείρισης των ΑΣΑ, στο επίπεδο των δήμων, στους ιδιώτες και αφετέρου στην εφαρμογή ενός μοντέλου συγκεντρωτικής διαχείρισης, με φαραωνικές, υπερδιαστασιολογημένες μονάδες επεξεργασίας, του συνόλου σχεδόν, των σύμμεικτων απορριμμάτων, με απειροελάχιστη διαλογή στην πηγή και με βασικό προσανατολισμό την ενεργειακή αξιοποίηση και την καύση. Που, μάλιστα, δεν θα είναι μια προσωρινή κατάσταση, αλλά θα μας δεσμεύει για όσο χρόνο (27 χρόνια) προβλέπεται να λειτουργούν αυτές οι μονάδες. Είναι χαρακτηριστικό των επιδιώξεων και του προσανατολισμού αυτής της πολιτικής ότι για την υλοποίηση, όλων σχεδόν, των έργων έχει επιλεγεί η μέθοδος των ΣΔΙΤ. Με απλά λόγια μας «σερβίρεται»:
·         μια παρωχημένη αντίληψη διαχείρισης σε πολυτελές περιτύλιγμα (αδιάλεχτα στο σύνολό τους τα αστικά απορρίμματα οδηγούνται στις σύνθετες και πανάκριβες νέες εγκαταστάσεις).
·         ένας ανεξέλεγκτος τρόπος διαχείρισης (με πλήρη παραχώρηση της διαχείρισης στους ιδιώτες, απώλεια κάθε δημόσιου και κοινωνικού ελέγχου).
·         ένα ασήκωτο περιβαλλοντικό και οικονομικό κόστος (από την προοπτική της καύσης, το διαρκή κίνδυνο της επιμόλυνσης των αστικών απορριμμάτων με επικίνδυνα απόβλητα και την εκτόξευση των δημοτικών τελών ή των τελών διαχείρισης, γενικότερα).     

Έωλα επιχειρήματα για μια σκανδαλώδη επιλογή

Έκρηξη του αυταρχισμού και Αριστερά

Του Δημήτρη Σαραφιανού από το ΠΡΙΝ 20/1/13


Το τελευταίο χρονικό διάστημα αποδεικνύεται μέρα με τη μέρα ή ακόμα και ώρα με την ώρα ότι η ακύρωση των κοινωνικών κατακτήσεων, ο νέος εργασιακός μεσαίωνας, πηγαίνει χέρι-χέρι με την ένταση του αυταρχισμού και της καταστολής.

Την ώρα μόνο που γράφονται αυτές οι γραμμές, είναι νωπές οι ειδήσεις της ρατσιστικής δολοφονίας του Σαχτζάτ Λουκμάν στα Πετράλωνα από τους νεοναζί (με εμφανή μάλιστα τον διαφορετικό τρόπο αντιμετώπισης των υπόπτων από την αστυνομία σε σχέση με τους αντιφασίστες διαδηλωτές που είχαν συλληφθεί, βασανισθεί και διαπομπευθεί από τη ΓΑΔΑ), οι συλλήψεις των φοιτητών στην Κέρκυρα, οι δίκες εναντίον των φοιτητών που είχαν συλληφθεί στις διαδηλώσεις της 12ης Φλεβάρη 2012 στη Θεσσαλονίκη, οι δίκες εναντίον των κτηνοτρόφων στα Γιάννενα, οι διώξεις των διαδηλωτών ενάντια στα διόδια σε όλη την Ελλάδα, οι επιθέσεις ενάντια στο 18 Άνω (που όπως και σε κάθε πλέον περίπτωση πειθαρχικής στοχοποίησης δημοσίων υπαλλήλων μπορεί να οδηγήσει στην εξόντωση της υποχρεωτικής αργίας), οι προσαγωγές Τούρκων και Κούρδων αγωνιστών που διαμαρτύρονταν έξω από την τουρκική Πρεσβεία. Με αποκορύφωμα της εβδομάδας τις οργανωμένες εισβολές στους κατειλημμένους αυτοδιαχειριζόμενους χώρους, τις μαζικές συλλήψεις, τις παραπομπές σε δίκη για κακουργηματικές πράξεις και την αθρόα επιβολή περιοριστικών όρων για το νομικά «πρωτότυπο» και παντελώς έωλο αδίκημα της διατάραξης κοινής ειρήνης εντός κτιρίου!

Πώς πρέπει να αντιμετωπισθεί αυτό το φαινόμενο που ολοένα και περισσότερο θα απασχολεί το κίνημα και την Αριστερά; Ένας πολύ ανεπαρκής πλέον τρόπος είναι αναμφίβολα να αντιμετωπισθεί με τους γνωστούς τρόπους της αποσπασματικής διαχείρισης κάθε περίπτωσης είτε αποκλειστικά και μόνο μέσω δικηγόρων (ακόμα και κινηματικών), είτε με τη δημιουργία ενός ανά περίπτωση κινήματος αλληλεγγύης στο πρόσωπο του ή των διωκομένων. Ο τρόπος αυτός εξατομικεύει και κατακερματίζει το πρόβλημα, κατακερματίζοντας και τις κινηματικές δυνάμεις (σε μερικές μάλιστα πολύ κακές στιγμές του κινήματος οδήγησε ακόμα και σε αντιπαραθέσεις για το ποιος αξίζει την συμπαράσταση και ποιος όχι, με όρους αλληλοεξόντωσης).

Ένας ακόμα χειρότερος τρόπος είναι η αναπαραγωγή σεχταριστικών αντιλήψεων, όπου η ενασχόληση περιορίζεται μόνο στις περιπτώσεις πολιτικής γειτνίασης με τους διωκόμενους ή στα πλαίσια των ορίων της πολιτικής του κάθε κόμματος, οργάνωσης ή σχήματος, ανάλογα και με τις πιέσεις που το ίδιο δέχεται από το κυρίαρχο πολιτικό σύστημα ή τους κατασταλτικούς μηχανισμούς.

Παρασκευή 25 Ιανουαρίου 2013

Το ΤΕΕ Κεντρικής Μακεδονία υπέρ του ΣΜΑ Ευκαρπίας

Άλλο ένα σοβαρό ολίσθημα του ΤΕΕ/ΤΚΜ που προτιμάει μάλλον τους εργολάβους από την τοπική κοινωνία. Αναρτούμε δημοσίευμα σε περιοδική έκδοση της ΠΕΔ (Περιφ ένωση δήμων) Κεντρικής Μακεδονίας "ΤΟΠΙΚΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ". Διανεμήθηκε και στον Δήμο Παύλου Μελά όπου βρίσκεται η Ευκαρπία. Υπενθυμίζουμε ότι έχουν αναπτυχθεί σημαντικοί αγώνες από την τοπική κοινωνία ενάντια στο ΣΜΑ (βλέπε παλαιότερη σχετική ανάρτηση μας Ευκαρπία Θεσσαλονίκης: Όχι στο Σταθμό Μεταφόρτωσης Απορριμμάτων!). Διαβάστε επίσης 20 ερωτήματα για την περιβαλλοντική υποβάθμιση της Δυτικής Θεσσαλονίκης


ΤΣΜΕΔΕ - Τράπεζα Αττικής - ΤΤ - ΤΧΣ (τρελό πάρτυ)

Αναδημοσιεύουμε από το www.bankingnews.gr άρθρο του Π. Λεωστάκου, όχι φυσικά γιατί συμφωνούμε με τις εκτιμήσεις του για τον Πρόεδρο του ΤΣΜΕΔΕ και Διοικητή της Attica bank Γιάννη Γαμβρίλη, αλλά για να πληροφορηθούν οι συνάδελφοι που πάνε οι αυξημένες εισφορές που καλούνται να πληρώσουν και τι τραπεζικά παιχνίδια παίζουν.

Περί τα 200 σε σύνολο 400 εκατ θα καλύψει το ΤΣΜΕΔΕ στην ανακεφαλαιοποίηση της Attica bank - Το ΤΧΣ είναι ήδη μέτοχος μέσω του good TT θα συμμετάσχει ή η DGCom θα μπλοκάρει την διαδικασία;

Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι η διοίκηση της Attica bank και ο βασικός μέτοχος το ΤΣΜΕΔΕ με ποσοστό 42,5% αντιμετωπίζουν την μεγαλύτερη πρόκληση στην νεότερη ιστορία τους. 

Τα πράγματα είναι απλά. 

Συγκεντρώνονται τα 400 εκατ ευρώ της συνολικής ανακεφαλαιοποίησης και η Attica bank παραμένει ιδιωτική ή δεν συγκεντρώνονται τα 400 εκατ και η Attica bank σπάσει σε good και bad bank και καταλήγει στο Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας.
Στις 5 Φεβρουαρίου έχει προγραμματιστεί η έκτακτη γενική συνέλευση της Attica bank με στόχο να προχωρήσει με ταχύτατες διαδικασίες την αμκ και το ομολογιακό.

Η αμκ θα είναι ύψους 199,4 εκατ ευρώ και το ομολογιακό 200 εκατ ευρώ.
Ποια είναι τα σχέδια και οι δυνατότητες;
1)Το ΤΣΜΕΔΕ ως βασικός μέτοχος με ποσοστό 42,5% έχει αποφασίσει να καλύψει το 50% της αύξησης και το 50% του ομολογιακού δηλαδή 100 εκατ της αύξησης και 100 εκατ του ομολογιακού ή συνολικά 200 εκατ σε σύνολο 400 εκατ ευρώ.
2)Αναζητώνται άλλα 200 εκατ ευρώ.
Η διοίκηση της Attica bank υπό τον Γιάννη Γαμβρίλη μετά την πρόταση εξαγοράς του ΤΤ έχει αναβαθμιστεί στην αγορά.
Ακόμη και ξένοι άρχισαν να ρωτούν ποια είναι αυτή η Attica bank, που ήθελε να αγοράσει το ΤΤ;
Προφανώς υπάρχουν επαφές με θεσμικά χαρτοφυλάκια, υπάρχουν ενδείξεις ότι θεσμικοί έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον να καλύψουν 10 έως 20 εκατ ευρώ της αύξησης και του ομολογιακού έκαστος.
3)Το Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο διασπάστηκε σε good και bad bank και στο νέο Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο μεταβιβάστηκε και το 22,5% που ελέγχει στην Attica bank.
Βασικός και μοναδικός μέτοχος στο νέο ΤΤ είναι το Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας.
Άρα το ΤΧΣ μέσω του ΤΤ είναι ήδη μέτοχος στην Attica bank.
Το ερώτημα λοιπόν είναι το εξής.

Το εργοστάσιο της Βιομηχανικής Μεταλλευτικής ανοίγει και λειτουργεί στα χέρια των εργαζομένων!

Αναδημοσίευση από AlterThess. Η συσπείρωση θα σταθεί δίπλα και θα βοηθήσει με όλες τις δυνάμεις της την πρωτοβουλία αυτή. Καλούμε όλους τους συναδέλφους μηχανικούς, κατασκευαστές, εργολήπτες, μελετητές κλπ καθώς και όλους τους φορείς (Σύλλογοι και Σωματεία Μηχανικών, ΤΕΕ) να δείξουν έμπρακτα την αλληλεγγύη τους, υποδεικνύοντας στα μέλη τους να επιλέξουν και να προτιμήσουν τα υλικά που παράγει το εργαστάσιο της Βιομηχανικής Μεταλλευτικής (πλακάκια, τσιμεντοκονία κλπ).

634891084971266000634891083400982188pic-0-norm_600_400_-1874295204.jpgΠράξη πρόκειται να κάνουν οι εργάτες της Βιομηχανικής Μεταλλευτικής το όνειρο για το οποίο αγωνίζονται εδώ και μήνες, να επαναλειτουργήσουν το εγκαταλελειμμένο από τον εργοδότη εργοστάσιο με όρους αυτοδιαχείρισης. Όπως τονίζουν στην ανακοίνωσή τους οι εργάτες δεν μπορούν άλλο να περιμένουν ποτέ το χρεοκοπημένο κράτος "θα κάνει πράξη τις άσκοπες εκφράσεις ενδιαφέροντος και συμπαράστασης (ακόμα και τα 1000 ευρώ έκτακτης ενίσχυσης που τους υποσχέθηκε το Υπουργείο Εργασίας κόλλησαν στην υπογραφή του... Στουρνάρα!)" και ότι "ήρθε η ώρα να ξαναλειτουργήσει η Βιομηχανική Μεταλλευτική -όπως και κάθε άλλο εργοστάσιο που έκλεισε, πτώχευσε ή απολύει- αλλά στα χέρια των εργατών της, και όχι στα χέρια των παλιών ή και νέων αφεντικών."
Οι εργαζόμενοι τονίζουν ακόμη ότι η απόφαση αυτή πάρθηκε από τη γενική συνέλευση του σωματείου προκειμένου να μην αφεθούν στην σίγουρη ανεργία (που έχει σκαρφαλώσει στο 30%)αλλά να αγωνιστούν να πάρουν το εργοστάσιο στα χέρια τους και να το λειτουργήσουν οι ίδιοι. Υπενθυμίζουν ακόμη ότι απο τον Οκτώβριο του 2011 διεκδικούσαν να δημιουργήσουν έναν εργατικό συνεταιρισμό κάτω από τον πλήρη έλεγχο τους, απαιτώντας μάλιστα νομική κατοχύρωση τόσο για το δικό τους εγχείρημα, όσο και για όλα τα άλλα που θα ακολουθήσουν. Ταυτόχρονα διεκδικούσαν να τους δοθούν τα χρήματα που απαιτούνται για να βάλουν μπρος το εργοστάσιο, χρήματα που άλλωστε τους ανήκουν, καθώς είναι αυτοί που παράγουν τον πλούτο της κοινωνίας. Το σχέδιο που καταρτίστηκε, συνάντησε αρχικά την παγερή αδιαφορία του κράτους και των διάφορων συνδικαλιστικών γραφειοκρατιών. Όμως έγινε δεκτό με μεγάλο ενθουσιασμό από τον κόσμο του κινήματος, ο οποίος μέσω της δημιουργίας της Ανοιχτής Πρωτοβουλίας Αλληλεγγύης στην Θεσσαλονίκη -και στην συνέχεια με πρωτοβουλίες σε πολλές πόλεις της χώρας- εδώ και 6 τουλάχιστον μήνες αγωνίζεται να μεταφέρει το μήνυμα της ΒιοΜε σε όλη την κοινωνία.

Απολύσεις στις Nokia Siemens Ελλάδος

Αναρτούμε ανακοίνωση το Σωματείου εργαζομένων στη ΝΟΚΙΑ. Διαβάστε επίσης και σχετικό άρθρο στο Δρόμο. Την ολόπλευρη αλληλεγγύη μας στο δίκαιο αγώνα τους.

Σωρεία απολύσεων στη Nokia Siemens Networks Ελλάδος καταγγέλλει το σωματείο εργαζομένων. Οι εργαζόμενοι κάνουν λόγο για 30 δρομολογούμενες απολύσεις τους μήνες Ιανουάριο και Φεβρουάριο, πέρα από τις 12 συντελεσθείσες του Μαΐου (υπολογίζεται ότι η εταιρεία απασχολεί 560 άτομα).
Σύμφωνα με το σωματείο, το μεγάλο ποσοστό των περικοπών αφορά κρίσιμες θέσεις και ομάδες μηχανικών, «ένα υγιές κομμάτι που αποδεδειγμένα έχει ουσιαστικό αντικείμενο και συμβάλλει στην περίοπτη θέση της εταιρείας στην αγορά τηλεπικοινωνιών».
Επίσης, ισχυρίζεται ότι η εταιρεία υποστελεχώνει το τμήμα Customer Services και ότι έχει μεταφέρει τμήμα του «R&D» σε άλλη χώρα, δίχως να έχει δεσμευτεί για τη διατήρηση των θέσεων εργασίας.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η Nokia Siemens Networks Ελλάδος παρουσίασε, το 2011, κέρδη προ φόρων 8,8 εκατ. ευρώ, παρά τη σημαντική κάμψη του κύκλου εργασιών κατά 37 εκατ. ευρώ. Σε επίπεδο μητρικής εταιρείας, σε εξέλιξη βρίσκεται ένα ευρύ πλάνο ανασυγκρότησης, το οποίο συμπεριλαμβάνει, πέρα από περικοπές θέσεων εργασίας, κλείσιμο εργοστασίου στη Γερμανία και πώληση συμμετοχών στην Κίνα
 
Το σωματείο των εργαζομένων στη Nokia Siemens Networks, την Παρασκευή 25/01 και ώρα 11:00 πρωινή θα συμμετάσχει στην επιτροπή του άρθρου 13 του Νόμου 1876/1990, καταγγέλλοντας την παραβίαση της διαβούλευσης από μέρους της εταιρίας για τις επικείμενες απολύσεις. Η τριμερής επιτροπή θα λάβει χώρα στο Υπουργείο Εργασίας (Πειραιώς 40, Αθήνα).
Η αδιάλλακτη στάση σιωπής και αυθαιρεσίας της διοίκησης απέναντι στους εργαζόμενους δεν έχει αλλάξει. Δεν αλλάζει ούτε η δική μας.
Οι εργαζόμενοι της Nokia Siemens Networks, εδώ και δύο μήνες. δυναμικά και μαζικά απαιτούμε:
 STOP στις απολύσεις και στην υποβάθμιση του εργατικού δυναμικού της NSN Ελλάδος.
 Επαναπρόσληψη όλων των απολυμένων συναδέλφων μας.
 Άμεση επαναχορήγηση του επιδόματος 350 ευρώ το χρόνο για παιδικούς σταθμούς και γυμναστήριο.
 Πλήρη και λεπτομερή ενημέρωση του σωματείου για τους σκοπούς της εταιρίας στην Ελλάδα για το 2013 και διασφάλιση των θέσεων εργασίας.
Καλούμε σε συμπαράσταση και αλληλεγγύη στο δίκαιο αγώνα μας ενάντια στην πολυεθνική και στην διοίκηση της Nokia Siemens Networks Ελλάδος, όλους του συνδικαλιστικούς φορείς, τις οργανώσεις καθώς και τα δίκτυα αλληλεγγύης.
Αγωνιστικά,
Το σωματείο εργαζομένων στη Nokia Siemens Networks Ελλάδος
Email: somateio.nsn.gr@gmail.com

ΕΙσβολή των ΜΑΤ στο αμαξοστάσιο στα Σεπόλια - Παναττική Στάση εργασίας 12-4μμ

Με τα ΜΑΤ η Κυβέρνηση της κοινωνικής καταστροφής και του αυταρχισμού. χτύπησε  λίγο πριν τις 4 τα ξημερώματα την κατάληψη του αμαξοστασίου του Μετρό στα Σεπόλια. Στην επιχείρηση συμμετείχαν έξι διμοιρίες των ΜΑΤ και κλιμάκιο της ΕΚΑΜ (όπως και στην καταστολή των καταλήψεων). Οι αστυνομικοί αρχικά, περίπου στις 03:40, έσπασαν έσπασαν με πολιορκητικό κριό την είσοδο του κτιρίου που στην κεντρική πύλη και στη συνέχεια μπήκαν στο εσωτερικό των εγκαταστάσεων απομακρύνοντας όσους βρίσκονταν στο χώρο.
Η περιοχή έχει αποκλειστεί από αστυνομικές δυνάμεις και έχει διακοπεί η κυκλοφορία στους γύρω δρόμους. Πληροφορίες έκαναν λόγο για τουλάχιστον τρεις προσαγωγές ατόμων που αφέθησαν ελεύθερα. Κοντά στο αμαξοστάσιο πραγματοποιείται συγκέντρωση συμπαράστασης στους εργαζομένους του Μετρό. Αναρτούμε ανακοίνωση του Συντονισμού Πρωτοβάθμιων Σωματείων και του Σωματείο του Μετρό (ΣΕΛΜΑ).

ΚΑΛΕΣΜΑ ΣΕ ΜΕΓΑΛΗ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ στις 1.00 μ.μ. στο αμαξοστάσιο ΜΕΤΡΟ ΤΩΝ ΣΕΠΟΛΙΩΝ ΚΑΙ ΠΟΡΕΙΑ ΣΤΟ ΣΥΝΤΑΓΜΑ.

ΠΑΝΕΡΓΑΤΙΚΗ – ΠΑΛΛΑΙΚΗ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΣΤΟ ΣΥΝΤΑΓΜΑ στις 4.00 μ.μ.

Οι εργαζόμενοι στο Μετρό δεν υποκύπτουν και αντιστέκονται και καλούν σε μεγάλη συγκέντρωση την Παρασκευή στις 1.00 μ.μ. στο αμαξοστάσιο Σεπολίων και πορεία στο Σύνταγμα. Καλούμε σε πανεργατική – παλλαϊκή συγκέντρωση αλληλεγγύης στις 4.00 μ.μ. στο Σύνταγμα.
ΝΙΚΗ ΣΤΟΥΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣ ΣΤΟ ΜΕΤΡΟ ΚΑΙ ΤΩΝ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
  • Συμμετέχουμε στην Παναττική – Πανεργατική στάση εργασίας από τις 12:00 μέχρι τις 4:00 το μεσημέρι, που έχουν κηρύξει το Ε.Κ.Α και το Ε.Κ.Π, αύριο, Παρασκευή 25 Γενάρη 2013.
  • Στηρίζουμε την περιφρούρηση του ΜΕΤΡΟ, στις 5.00 το πρωί
  • Συμμετέχουμε στη συγκέντρωση 12 στο Σύνταγμα μαζί με τους απεργούς της ΕΘΕΛ και των συγκοινωνιών. Στη συνέχεια συμμετέχουμε στη συγκέντρωση στο αμαξοστάσιο στα Σεπόλια.
  • Το απόγευμα όλοι στη συνέλευση αγώνα στο αμαξοστάσιο του ΜΕΤΡΟ στις 5.30.

Ψηφίστηκε το νομοσχέδιο για τις κατασκευές και οι τροπολογίες για την τακτοποίηση αυθαιρέτων, την διπλή ανάπλαση Αλεξάνδρας - Βοτανικού και την πολιτική των υδάτων

Αναδημοσίευση από εδώ. Ψηφίστηκε κατά πλειοψηφία (ΝΔ,ΠΑΣΟΚ,ΔΗΜΑΡ) το νομοσχέδιο του υπουργείου Περιβάλλοντος με το οποίο κυρώνεται η Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου για τον νέο τρόπο έκδοσης αδειών δόμησης και ελέγχου των κατασκευών.

Αυθαίρετα

Ακόμη ψηφίστηκε η τροπολογία - η οποία ενσωματώθηκε ως άρθρο στο νομοθέτημα - η οποία εισάγει ευνοϊκότερες ρυθμίσεις για την τακτοποίηση των αυθαίρετων κατασκευών με στόχο την ενίσχυση των δημόσιων εσόδων. Σύμφωνα με την ρύθμιση παρέχεται έκπτωση 10% επί του συνολικού προστίμου υπό την προϋπόθεση ότι μέχρι τις 31 Μαΐου του 2013 θα έχει καταβληθεί ποσοστό τουλάχιστον 30% του προστίμου. Επίσης παρατείνεται μέχρι 31 Μαΐου 2013 (από 31 Ιανουαρίου 2013) η προθεσμία μέσα στην οποία οι ιδιοκτήτες αυθαίρετων ακινήτων και ημιϋπαίθριων μπορούν να τα μεταβιβάσουν εφόσον έχουν καταβάλλει το 30% του συνολικού προστίμου. Ακόμη δίνεται η δυνατότητα σε βιοτεχνικές και βιομηχανικές μονάδες να αδειοδοτηθούν με την καταβολή του 30% του προστίμου επίσης μέχρι τις 31 Μαίου του 2013.

Ο αναπληρωτής υπουργός ΠΕΚΑ, Σταύρος Καλαφάτης, αφού τόνισε ότι δεν λύνεται με τις ρυθμίσεις αυτού το νομοσχεδίου ένα θέμα που χρονίζει για δεκαετίες κάλεσε τα κόμματα να συμμετάσχουν σε Ειδική ανοιχτή κοινοβουλευτική διαδικασία με προτάσεις και απόψεις για την οριστική λύση του θέματος των αυθαιρέτων. Μετά από την διαδικασία αυτή, η κυβέρνηση θα καταθέσει το σχέδιο νόμου για τα αυθαίρετα που προανήγγειλε.

Γήπεδο Παναθηναϊκού

Πέμπτη 24 Ιανουαρίου 2013

Παρουσίαση του αστικού καταναλωτικού συνεταιρισμού Ζωγράφου

την Παρασκευή 25/01 ώρα 18:30 στο Πνευματικό Κέντρο Ζωγράφου (Ανακρόντος 60) για να συζητήσουμε από κοντά αυτή την προοπτική.

Εδώ και λίγο καιρό κυοφορείται στη γειτονιά μας η ιδέα για τη δημιουργία ενός αστικού καταναλωτικού συνεταιρισμού.
Τί είναι ο Αστικός Συνεταιρισμός Καταναλωτών;
Είναι η νομική μορφή που μπορεί να πάρει μία ομάδα ανθρώπων, όταν αποφασίσουν να «συνασπιστούν» νομότυπα, συστηματικά και ουσιαστικά, με σκοπό την εξασφάλιση για τις οικογένειές τους αδιάλειπτης, φθηνής και ελεγμένης από τους ίδιους προμήθειας ειδών διατροφής και όχι μόνο.

Οι καταναλωτικοί συνεταιρισμοί αγοράζοντας μαζικά ρίχνουν τις τιμές.
Τι μας οδήγησε στην δημιουργία του Συνεταιρισμού;
Η ανάγκη μας σε συνθήκες μονοπωλιακής διαμόρφωσης τιμών Αγοράς να κατεβάσουμε τις τιμές, στηρίζοντας παράλληλα τον παραγωγό και δημιουργώντας τις απαραίτητες εκείνες εστίες αντίστασης & αλληλεγγύης.
Οι καταναλωτικοί συνεταιρισμοί λειτουργούν χρόνια στην υπόλοιπη Ευρώπη ως κυματοθραύστες στην άνοδο των τιμών εμπλέκοντας περίπου το 5% του πληθυσμού της Ε.Ε. Στην Ελλάδα τον τελευταίο χρόνο ένα νέο κύμα τέτοιων συναιτερισμών αρχίζει να κάνει αισθητή την παρουσία του.
Γιατί μάς συμφέρει ο Συνεταιρισμός;

  • Μας προμηθεύει προϊόντα χωρίς την επιβάρυνση οπότε δεν επιβαρυνόμαστε τα «ενδιάμεσα καπέλα» στην τιμή.
  • Όλα τα προϊόντα θα είναι νέας εσοδείας. Ο Συνεταιρισμός δεν θα διαθέτει εγκαταστάσεις για αποθήκευση προϊόντων, καθώς θα παραγγέλνουμε ποσότητες αναλόγως της ζήτησης.
  • Γιατί θα ξέρουμε τι παίρνουμε αφού θα ερχόμαστε σε απευθείας επαφή με τον παραγωγό.
  • Όλα τα προϊόντα θα είναι ελληνικά.  Διότι είναι τα καλύτερα και διότι θέλουμε να στηρίξουμε τον Έλληνα παραγωγό και κατασκευαστή.
  • Ο Συνεταιρισμός είναι μη κερδοσκοπικός.  Αυτό σημαίνει ότι οποιοδήποτε κέρδος αποφασίσουμε να λαμβάνουμε, θα πρέπει να δίδεται σε κοινωφελείς σκοπούς .
Πώς δουλεύει ο Συνεταιρισμός;
Το ανώτερο όργανο που λαμβάνει και όλες τις αποφάσεις είναι η Γενική Συνέλευση. Το εκλεγμένο Διοικητικό και το Εποπτικό Συμβούλιο διαχειρίζεται και ελέγχει αντίστοιχα τον συνεταιρισμό. Για να γίνει μία οικογένεια μέλος στον Συνεταιρισμό, πρέπει να αγοράσει μία Συνεταιριστική Μερίδα (20 ευρώ). 

Για εμάς, απαραίτητη συνθήκη για την ανατροπή της αρνητικής πορείας που έχει πάρει ο τόπος είναι ο αγώνας του λαού μας για επιβίωση μέσα από τη δημιουργία συλλογικοτήτων αλληλεγγύης και συμβίωσης στη γειτονιά, πλάι στον αγώνα ενάντια στην καταστροφή που προκαλεί το μνημόνιο, για την υπεράσπιση των κοινωνικών, πολιτικών και δημοκρατικών δικαιωμάτων μας.

ΕΛΑΤΕ ΝΑ ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΤΟΥΜΕ

6972001598 - 6942025521

Αυτοκινητόδρομοι στρωμένοι με ευρώ

Αναδημοσίευση έρθρου της Χαράς Τζαναβάρα από http://www.efsyn.gr/?p=17652. Η «Εφ.Συν.» ανοίγει τους φακέλους των πέντε μεγάλων έργων




Τα χρονοδιαγράμματα, το Δημόσιο και οι εργολάβοι


Εκτός χρονοδιαγραμμάτων, από την προ Μνημονίων εποχή, βρίσκονται τα έργα στους πέντε αυτοκινητόδρομους. Επιπλέον χρειάζονται σημαντικές αλλαγές στα προβλεπόμενα έργα, που εκ των πραγμάτων παρατείνουν τον χρόνο κατασκευής και εκτινάσσουν στα ύψη τους προϋπολογισμούς, που ήδη έχουν εκτροχιαστεί μέσω συμπληρωματικών συμβάσεων, αλλά και προγραμματισμένων… απρόβλεπτων.
Η «Εφ.Συν.» ανοίγει σήμερα τους φακέλους των έργων, με σημείο αναφοράς τον βαθμό υλοποίησής τους και τις έως τώρα χρηματοδοτήσεις.
* ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ. Στην Αθηνών-Κορίνθου-Πατρών-Πύργου-Τσακώνα δεν έχει παραδοθεί ούτε ένα από τα 284 χιλιόμετρά του των νέων κομματιών. Ειδικά στην καρμανιόλα Κορίνθου-Πατρών οι οδηγοί κινούνται σε μία λωρίδα. Τα έργα πάντως ψαλιδίστηκαν και θα σταματούν στο Μιντιλόγλι, λίγο μετά την Πάτρα, λόγω των ενστάσεων του ΣτΕ για τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις στην περιοχή του Καϊάφα. Θεωρητικά θα κατασκευαστούν σε επόμενη φάση, αλλά όλοι γνωρίζουν ότι το κομμάτι αυτό είτε θα φορτωθεί στο Δημόσιο είτε θα χρυσοπληρωθεί στους εργολάβους λόγω των μεγάλων αλλαγών που πρέπει να γίνουν.
Με πρόοδο έργων μόλις στο 30%, όπως επισήμως ανακοινώθηκε, η κοινοπραξία έχει εισπράξει από το Δημόσιο 242 εκατ. ευρώ, σχεδόν το 50% της προβλεπόμενης επιχορήγησης των 550 εκατ. ευρώ, καθώς και άλλα 366,89 εκατ. από διόδια. Επιπλέον έχει λάβει 9,13 εκατ. για συμπληρωματικές αρχαιολογικές ανασκαφές και άλλα 12 για αλλαγές στα έργα λόγω αρχαιολογίας.
Η νέα χρονιά μπήκε «με το δεξί» για τους εργολάβους, αφού στις 3 Ιανουαρίου εκδόθηκαν άλλες δύο αποφάσεις με τις οποίες παίρνουν επιπλέον 5,4 εκατ. ευρώ. Εχει ενδιαφέρον ότι το μεγαλύτερο μέρος καταβάλλεται για… καθυστερήσεις του Δημοσίου, που χρεώνεται με τόκο υπερημερίας 4% – τρεις μονάδες πάνω από το επιτόκιο της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας!
* ΙΟΝΙΑ ΟΔΟΣ. Οι εργολάβοι έχουν πάρει τα διόδια στο χρυσοφόρο τμήμα Μεταμόρφωση Αττικής-Σκάρφεια Φθιώτιδας της Αθηνών-Λαμίας, από όπου έχουν ήδη εισπράξει 374,12 εκατ. ευρώ, για να μετατρέψουν σε αυτοκινητόδρομο την Αντιρρίου-Ιωαννίνων. Επιπλέον έχουν πάρει 139,51 εκατ. ευρώ από τη δημόσια συμμετοχή στο έργο, που συνολικά ανέρχεται στα 330 εκατ. ευρώ. Εκκρεμούν διεκδικήσεις για καθυστερήσεις, ενώ θα εξασφαλίσουν άλλα 100 εκατ. για τις αλλαγές στην περιοχή της Κλόκοβας. Να σημειωθεί ότι τα έργα έχουν υλοποιηθεί μόνο στο 30,54% και έχουν κοστίσει 354,11 εκατ. ευρώ, δηλαδή λιγότερο και από αυτά που εισέπραξαν από τα διόδια!
* ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ ΑΙΓΑΙΟΥ. Πρόκειται για το τμήμα Ράχες Μαλιακού-Κλειδί Ημαθίας, μήκους 230 χλμ, στην εθνική οδό Αθηνών-Λαμίας, όπου χρειάζεται να κατασκευαστούν μόνον οι τρεις δίδυμες σήραγγες των Τεμπών. Εχει ολοκληρωθεί η διάνοιξη των δύο και η τρίτη βρίσκεται στο 74%, που αντιστοιχούν στο 75% του συνολικού έργου με προϋπολογισμό 1,3 δισ. ευρώ.
Η συμμετοχή του Δημοσίου είναι 330 εκατ. ευρώ, αλλά στις αρχές του 2009 αποκαλύφθηκε ότι είχε… ξεχαστεί η βοηθητική λωρίδα στις σήραγγες και το Δημόσιο όφειλε να καλύψει εξ ολοκλήρου το κόστος των 169 εκατ. ευρώ. Ως τώρα έχει δώσει 296 εκατ. ευρώ και 160 εκατ. από τα… απρόβλεπτα. Στις 28 Δεκεμβρίου εκδόθηκε υπουργική απόφαση για διάθεση 31,38 εκατ. ευρώ. Υπουργείο και εργολάβοι δεν δίνουν στοιχεία για τα έσοδα από τα διόδια.
* ΜΩΡΕΑΣ. Πρόκειται για την Κορίνθου-Τρίπολης-Καλαμάτας, τον μόνο αυτοκινητόδρομο που έχει προχωρήσει με μικρές αποκλίσεις από το χρονοδιάγραμμα. Το Δημόσιο έχει καταβάλει 271,7 εκατ. ευρώ έναντι των 330 της προβλεπόμενης συμμετοχής του στο έργο και άλλα 13 εκατ. για τα… συνήθη απρόβλεπτα. Αλλα 10 εκατ. διέθεσε στις 28 Δεκεμβρίου για καθυστερήσεις, ενώ τα πολλά ευρώ θα έρθουν στο άμεσο μέλλον λόγω των μεγάλων αλλαγών στην ευρύτερη περιοχή της Καλαμάτας, που έγιναν εκ των υστέρων.
* Ε-65. Ο νέος αυτοκινητόδρομος δυτικής Θεσσαλίας, που ξεκινά από τις Ράχες Μαλιακού και καταλήγει στην Εγνατία, βρίσκεται στο… πουθενά. Οι εργολάβοι έχουν κατασκευάσει μόνον το 17% του έργου, αλλά και το Δημόσιο δεν έχει παραδώσει τους σταθμούς διοδίων στο «πέταλο» του Μαλιακού, που όφειλε να κάνει ώς το τέλος του 2009.
Με τον νέο σχεδιασμό αφαιρούνται δύο τμήματα, το πρώτο από τις Ράχες ώς την Ξυνιάδα και το δεύτερο από τα Τρίκαλα ώς την Παναγιά στην Εγνατία, όπου υπάρχουν προβλήματα με τον βιότοπο της αρκούδας. Με άλλα λόγια, το έργο έχει μείνει μισό, αφού θα κατασκευαστεί το τμήμα Ξυνιάδα-Τρίκαλα.
Οι εργολάβοι διεκδικούν μεγάλες αποζημιώσεις από το Δημόσιο, που και καλά να πήγαιναν τα έργα θα έπρεπε να πληρώσει, αφού η σύμβαση του 2007 προβλέπει για το συγκεκριμένο έργο μεγάλες επιδοτήσεις στη σχεδόν βέβαιη περίπτωση που οι εργολάβοι δεν θα έχουν τα προβλεπόμενα έσοδα από τα διόδια.

Πώς τα «συγχρηματοδοτούμενα» έργα κινδυνεύουν να κρατικοποιηθούν, αλλά τα διόδια να παραμείνουν σε ιδιώτες!

Στρατιωτικός Νόμος στους απεργούς στα ΜΜΜ, όλοι οι εργαζόμενοι να σταθούν στο πλευρό τους

Αναδημοσιεύουμε από διάφορες ιστοσελίδες (ίσκρα και left.gr). Σε επιστράτευση των εργαζομένων και επίταξη των μέσων μεταφοράς προχωρά η κυβέρνηση, όπως ανακοίνωσε ο υπουργός Ανάπτυξης Κ. Χατζηδάκης. Δεν υποχωρούν οι εργαζόμενοι μπροστά στον αυταρχισμο και φυσικά χρειάζονται την ολόπλευρη αλληλεγγύη και στήριξη μας. Συγκέντρωση αλληλεγγύης στα Σεπόλια σήμερα το απόγευμα (ήδη συγκεντρώνονται αλληλέγγυοι).

metaforesΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΣΚΟΤΕΙΝΩΝ ΕΠΟΧΩΝ: ΕΠΙΣΤΡΑΤΕΥΕΙ ΤΟΥΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣ, ΕΠΙΤΕΙΝΕΙ ΤΑ ΑΔΙΕΞΟΔΑ!
ΙΔΟΥ ΠΟΙΟΙ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΕΣ!
Την επίταξη των εργαζομένων αποφάσισε και ανακοίνωσε η κυβέρνηση στο θέμα του Μετρό, μέσω του υπουργού Ανάπτυξης Κωστή Χατζηδάκη μετά το πέρας της πολύωρης σύσκεψης στο Μαξίμου. Με πρόσχημα την "ταλαιπωρία που υφίσταται η αθηναϊκή κοινωνία" και τα "προβλήματα που δημιουργούνται στην οικονομική ζωή της πόλης", η κυβέρνηση προχώρησε στο απαράδεκτο μέτρο της επίταξης των εργαζομένων, η οποία συνοδεύεται από συγκαλειμένες απειλές για απολύσεις απεργών.
"Δεν μπορούμε να κάνουμε τίποτα άλλο από το να προχωρήσουμε στο μέτρο της επίταξης". "Θα υπάρξουν και απολύσεις;", ρωτήθηκε από τους δημοσιογράφους. "Η δικαιοσύνη θα ακολουθήσει το δρόμο της", απάντησε ο υπουργός.
Το απαράδεκτο μέτρος της επίταξης επιστρατεύεται προκειμένου να καμφθεί το φρόνημα των απεργών και να ποινικοποιηθεί ο αγώνας όσων αντιστέκονται στην αντεργατική πολιτική της κυβέρνησης.
«Ελάτε να μας πάρετε» ήταν η πρώτη αντίδραση του προέδρου του Σωματείου Αντώνη Σταματόπουλου, ο οποίος βρίσκεται στο αμαξοστάσιο στα Σεπόλια.
Σύμφωνα με πληροφορίες, εντός των επόμενων ωρών θα γίνει νέα συνέλευση των εργαζομένων στα Σεπόλια, ενώ αναμένεται η αντίδραση και των εργαζομένων στα υπόλοιπα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.
Οι εργαζόμενοι ζητούσαν διάλογο με την κυβέρνηση με αντικείμενο τη συλλογική σύμβαση εργασίας. Σε αυτή την περίπτωση, είχαν πρόθεση να αναστείλουν «προσωρινά τις κινητοποιήσεις τους».
Συγκεκριμένα, ζητούν να ισχύσει η υπάρχουσα ΣΣΕ μέχρι τη λήξη της μετενέργειας και να ξεκινήσει άμεσα διάλογος για την υπογραφή νέας ΣΣΕ.
Με έκτακτη ανακοίνωσή τους, τα σωματεία (ΣΕΛΜΑ, ΣΗΑΜ, Ενωση Εργαζομένων ΗΣΑΠ και Σωματείο Εργαζομένων Κέντρο Ελέγχου Λειτουργίας Μετρό Αθηνών) προτείνουν να ισχύσει η υπάρχουσα συλλογική σύμβασή τους, η οποία ούτως ή άλλως λήγει τον Απρίλιο και μέχρι τότε να υπάρξει διάλογος του υπουργείου Μεταφορών με τους εργαζόμενους για να βρεθεί λύση στο πρόβλημα.
«Κατανοώντας το επιβατικό κοινό και τις δυσκολίες μετακίνησής του, είμαστε διατεθειμένοι εφόσον η κυβέρνηση δεσμεύεται για τα παραπάνω να αναστείλουμε προσωρινά τις κινητοποιήσεις μας» αναφέρουν.
 


Τελευταίες εξελίξεις:
2:42 Και τα τρόλεϊ μετα απο έκτακτο ΔΣ κατεβάζουν κεραίες τωρα. Δεν κυκλοφορεί κανένα Μέσο μεταφοράς αύριο. Όλοι οι κλάδοι σε απεργία.

2:37  24ωρες επαναλαμβανόμενες απεργίες και στον προαστιακό από αύριο

2:35 Σε 24ωρες επαναλαμβανόμενες απεργίες προχωρούν οι εργαζόμενοι στον ΟΑΣΑ και παραμονή τους στα αμαξοστάσια.  


2:30 Πρωτοβάθμια σωματεία και συνδικαλιστές, πρωτοβουλίες και πολιτικές οργανώσεις δίνουν ήδη άμεσα ραντεβού συμπαράστασης στο αμαξοστάσιο του μετρό στα Σεπόλια όπου χτυπά η καρδιά του απεργιακού αγώνα των εργαζομένων στις συγκοινωνίες. Η απόφαση της κυβέρνησης να επιτάξει τους απεργούς βρίσκει τους αγωνιζόμενους σε κατάσταση ετοιμότητας, με δηλωμένη την πρόθεσή τους να μην κάνουν ούτε βήμα πίσω από τις διεκδικήσεις τους. Το αμαξοστάσιο βρίσκεται στον παράδρομο της Λεωφόρου Κηφισού, στη διασταύρωση με την οδό Λένορμαν. Στην πύλη του αμαξοστασίου πραγματοποιείται ήδη συγκέντρωση αλληλεγγύης. 

2:15 Σε αντίδραση στην επίταξη οι στάσεις εργασίας σε λωφορεία, ΗΣΑΠ κ Τραμ παρατείνονται πιθανόν έως 24.00'. Αναμένονται ανακοινώσεις.  Oι εργαζόμενοι της ΕΘΕΛ διέκοψαν τη συνέλευσή τους και κατευθύνονται προς το αμαξοστάσιο στα Σεπόλια
 
2:12
"Η επίταξη συνιστά ακραία επιλογή διαχείρισης της κρίσης και δεν βρίσκει σύμφωνη τη Δημοκρατική Αριστερά", αναφέρεται σε ανακοίνωση του κόμματος που στηρίζει την κυβέρνηση. «Σε μια περίοδο που η κοινωνία πιέζεται αφόρητα, αυτό που χρειάζεται είναι η εξάντληση κάθε δυνατότητας για συνεννοήσεις. Οι αδιαλλαξίες από κάθε πλευρά δεν διευκόλυναν την ανεύρεση λύσεων» αναφέρεται σε ανακοίνωση.


2:10 
Δε θα κυκλοφορήσουν τα λεωφορεία της ΕΘΕΛ ανέφερε στο ΣΚΑΪ 100,3 ο πρόεδρος των τεχνικών της Εταιρείας, Αποστόλης Ραυτόπουλος. Όπως είπε, η κυβέρνηση αποφάσισε τυφλή μετωπική σύγκρουση, δεν έχουμε παρά να δώσουμε δυναμική απάντηση, συμπαραστεκόμαστε στους απεργούς του Μετρό.  Την προκήρυξη 24ωρης απεργίας αύριο και επαναλαμβανόμενων κινητοποιήσεων τις επόμενες ημέρες εξετάζουν οι εργαζόμενοι της ΕΘΕΛ και του προαστιακού.

Δείτε τι χρωστάμε αναδρομικά στο ΤΣΜΕΔΕ...

Κάποιος συνάδελφος βρήκε το κουράγιο και υπολόγισε τα αναδρομικά και μόνο που οφείλουμε όλοι μας στο ΤΣΜΕΔΕ από την εφαρμογή των ληστρικών αυξήσεων του Μεσοπρόθεσμο. Ο πίνακας που ακολουθεί υπολογίζει τα "χρωστούμενα" αναδρομικά και μόνο και όχι τις νέες εισφορές, οι οποίες θα πρέπει να αθροιστούν για να δει κανείς τι θα κληθεί να πληρώσει μέσα στο 1ο εξάμηνο του 2013. Συνάδελφοι, αν αφήσουμε την κυβέρνηση, την τρόϊκα και τις διοικήσεις ΤΕΕ και ΤΣΜΕΔΕ να συνεχίσουν το καταστροφικό τους έργο δε θα μείνει τίποτα σε λίγα χρόνια. Τώρα είναι η στιγμή να κινητοποιηθούμε, αύριο θα είναι αργά...

Διαθεσιμότητα = Απολύσεις

Αναδημοσίευση από το Βήμα. Οι αλλαγές στους οργανισμούς των υπουργείων αφενός θα μειώσει το αντικείμενο εργασίας (θα μείνει μόνο ότι δε θέλουν οι ιδιώτες όπως δήλωσε ο απίστευτος Μανιτάκης) του δημοσίου, αφετέρου σε συνδιασμό με την αξιολόγηση θα οδηγήσει σε χιλιάδες απολύσεων εργαζομένων στη δημόσια διοίκηση.
Αλλοι θυμήθηκαν την εποχή που ο Ανδρέας Παπανδρέου έδινε εντολή να κοπούν οι γενικές διευθύνσεις στις υπηρεσίες του Δημοσίου θέλοντας να αλλάξει τον ανθρώπινο μοχλό του δεξιού κράτους. Αλλοι έκαναν άλμα και ανέσυραν τις δηλώσεις του Αντ. Σαμαρά όταν αναλαμβάνοντας τη διακυβέρνηση προανήγγειλε μικρό κυβερνητικό σχήμα και κατάργηση όλων των ειδικών γραμματειών αλλά και μέρος των γραμματειών στα υπουργεία. Η αριθμητική της πραγματικότητας όμως σήμερα καταγράφει 17 υπουργούς, 7 αναπληρωτές υπουργούς, 15 υφυπουργούς, 54 γενικούς και ειδικούς γραμματείς αλλά και σχεδόν 23.000 αρμοδιότητες που αφορούν το σύνολο των υπουργείων! Τώρα η συγκυβέρνηση με τον προερχόμενο από τη ΔΗΜΑΡ υπουργό Διοικητικής Μεταρρύθμισης κ. Αντ. Μανιτάκη προβάλλει τον μετασχηματισμό της δομής των υπουργείων, ο οποίος βρίσκεται σε εξέλιξη, ως βήμα που θα επιτρέψει τον καλύτερο συντονισμό, τον εξορθολογισμό του έργου αλλά και την εξοικονόμηση δαπανών.
Οι φωτιές που άναψε η απόφαση να καταργηθούν όλες σχεδόν οι ειδικές γραμματείες των υπουργείων - 20 τον αριθμό σήμερα -, ακόμη και γενικών γραμματέων σε κάποιες περιπτώσεις, προκαλούν πολλαπλές αντιδράσεις. Αφενός εξαιτίας της πολιτικής καραμπόλας από τη «μοιρασιά» μεταξύ των τριών κομμάτων της κυβέρνησης για τα στελέχη τους που τοποθετήθηκαν σε κυβερνητικές θέσεις. Από την άλλη, εξαιτίας της απάντησης που δίνουν στελέχη της διοίκησης για τις προθέσεις και τον στόχο αυτών των περικοπών που διασταυρώνονται με τη ρομφαία της μείωσης του αριθμού των δημοσίων υπαλλήλων, των μετατάξεων και της διαθεσιμότητας.

Στο... προαιώνιο πολιτικό ερώτημα από ποιον και υπέρ ποίου γίνονται οι αναδιαρθρώσεις πλείστοι όσοι αποκωδικοποιούν τις αλλαγές ως αποτέλεσμα της βούλησης να περάσουν στα χέρια ιδιωτών υπηρεσίες που δημιουργούν νέο Ελντοράντο κερδοφορίας για τους ιδιώτες.
Ερχονται (;) ιδιώτες

Είναι χαρακτηριστικό ότι ήδη υπάρχουν επικρίσεις πως ακόμη και η κατάργηση γενικών και ειδικών γραμματειών σε υπουργεία δίνει το στίγμα ότι οι αρμοδιότητές τους δεν θα περάσουν ουσιαστικά στον έναν γενικό γραμματέα που θα μείνει αλλά θα εξουδετερωθούν ως αντικείμενο επειδή θα τις αναλάβουν με διαγωνισμούς ανάδοχοι ιδιωτικών εταιρειών. Πανταχόθεν ακούγεται ότι μέρος της διοικητικής υποστήριξης μπορεί να περάσει σε ιδιώτες, όπως και οι αρμοδιότητες του υπουργείου Παιδείας σε... σχολάρχες, το έργο των επιθεωρήσεων εργασίας σε... εντεταλμένη υπηρεσία εργοδοτών ή η παροχή υπηρεσιών υγείας σε μηχανισμούς ιδιωτικού χαρακτήρα.

Τετάρτη 23 Ιανουαρίου 2013

Πολιτική έντασης και αντιδράσεις

Αναδημοσίευση από τον "δρόμο", της Ελένης Πορτάλιου.
 
Δημοσιεύτηκε στην Αυγή (15/1/2013) μια αλληγορική γελοιογραφία του Τάσου Αναστασίου. Η δημοκρατία με τη μορφή ενός πολύ νέου κοριτσιού βρίσκεται νεκρή, κρεμασμένη στον τοίχο υπόγειου κελιού, αγνώριστη από τα βασανιστήρια των τριών κουκουλοφόρων δήμιων της-κυβερνητικών αρχηγών. Από το παραθυράκι του χώρου φτάνουν πυροβολισμοί: «Ούτε που κουνήθηκε από τη θέση της» λέει ο Σαμαράς, «ε, βέβαια, η δημοκρατία δεν τρομοκρατείται» λέει ο Βενιζέλος, «παρών» δηλώνει ο τσεκουροφόρος Κουβέλης. Είναι μια μέρα που «άγνωστοι» πυροβόλησαν τα γραφεία της Ν.Δ. και ο ΣΥΡΙΖΑ στα ανώτερα κλιμάκια έσπευσε να συμπαρασταθεί στον πρωθυπουργό του κράτους έκτακτης ανάγκης. Ευτυχώς, στη Βουλή ο Μανώλης Γλέζος είπε με πολιτική γλώσσα αυτό που λέει όλος ο κόσμος - μόνοι τους το έκαναν.

Το τρέιλερ της στρατηγικής της έντασης, δηλαδή της κρατικής τρομοκρατίας, είναι ταυτόχρονα μέσον τιμωρίας και προκαταβολικού εκφοβισμού της κοινωνίας. Η ωμή βία και καταστολή έχουν πραγματικούς αποδέκτες: διαδηλωτές, μετανάστες, νέους «με τα πρησμένα πόδια που τους έλεγαν αλήτες», καταληψίες, διαμαρτυρόμενους πολίτες, μικροπαραβάτες. Την ίδια στιγμή «διαταράσσουν την οικογενειακή γαλήνη», εφορμώντας με τα δελτία των οκτώ σε κάθε σπίτι εν δυνάμει αντιρρησία, υπενθυμίζοντας ότι η ένδεια πρέπει να παραμένει ιδιωτική υπόθεση και η αντίδραση να παίρνει το δρόμο της κατάθλιψης ή, σε βαριές περιπτώσεις, της αυτοκτονίας. Τη Δευτέρα 14/1, αλλά και πιο πριν, η δημοκρατία είχε καταρρεύσει από τον τελευταίο κύκλο επιθέσεων και αδυνατούσε να αντιδράσει στην αντιστροφή των λέξεων και των εννοιών. Ευτυχώς υπάρχουν πάντα οι ελευθερόφρονες που την πήραν στα χέρια τους, όπως έγινε τόσες φορές με τους αθάνατους νεκρούς μας, αυτούς τους οποίους δολοφόνησαν το κράτος και το παρακράτος.

Φωτογραφίες από την κινητοποίηση στο ΤΣΜΕΔΕ

 Αναρτούμε φωτογραφίες από την κινητοποίηση της Δευτέρας 21/1 στο ΤΣΜΕΔΕ. Ενημέρωση από την κινητοποίηση υπάρχει εδώ. Υπενθυμίζουμε τη 2η ανοικτή συνέλευση την Παρασκευή 25/1 στις 6μμ στο ΤΕΕ (Νίκης 4, Σύνταγμα).

"αυτοί και εμείς": Εξεγερμένος υποδιοικητής Μάρκος

Το παρακάτω κείμενο του υποδιοικητή Μάρκος του EZLN (Εθνικοαπελευθερωτικού Ζαπατιστικού Στρατού) δημοσιεύτηκε στις 20 Γενάρη 2012. Εδώ το πρωτότυπο. Το είδαμε μεταφρασμένο εδώ.

Αυτοί και εμείς
Ι. Οι (παρα)λογοι όσων βρίσκονται από πάνω
Γενάρης 2013
Λένε οι από πάνω:
«Εμείς είμαστε αυτοί που διατάζουμε. Είμαστε ισχυρότεροι αν και λιγότεροι. Δεν μας ενδιαφέρει τι λες-ακούς-σκέφτεσαι-κάνεις, όταν είσαι μουγκός, κουφός και ακίνητος.
 Μπορούμε να επιβάλουμε στην κυβέρνηση ανθρώπους σχετικά έξυπνους (αν και ήδη είναι δύσκολο να συναντήσεις τέτοιους στην τάξη των πολιτικών), αλλά επιλέγουμε κάποιον εντελώς άσχετο.
 Γιατί; Γιατί μπορούμε να το κάνουμε!
 Μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τους αστυνομικούς και στρατιωτικούς μηχανισμούς για να καταδιώξουμε  και να φυλακίσουμε πραγματικούς εγκληματίες, αλλά αυτοί συνιστούν ζωτικό μας μέρος. Αντ’ αυτού επιλέγουμε να καταδιώξουμε εσένα, να σε ξυλοφορτώσουμε, να σε συλλάβουμε, να σε βασανίσουμε, να σε φυλακίσουμε και να σε δολοφονήσουμε.
 Γιατί; Γιατί μπορούμε να το κάνουμε!
 Αθώος ή ένοχος; Και ποιον ενδιαφέρει τι απ’ τα δύο είσαι; Η δικαιοσύνη είναι μια ακόμη πόρνη σημειωμένη στην ατζέντα μας και, πίστεψέ μας, δεν είναι η πιο ακριβή.
 Και ακόμη κι αν πληροίς τους όρους του καλουπιού που επιβάλλουμε, ακόμη κι αν δεν κάνεις τίποτα, ακόμη κι αν είσαι αθώος, θα σε συντρίψουμε.
 Κι αν επιμένεις να ρωτάς γιατί το κάνουμε, θα σου απαντήσουμε: γιατί μπορούμε να το κάνουμε!
 Αυτό σημαίνει να έχεις την Εξουσία. Γίνεται πολύς λόγος για λεφτά, πλούτη κι άλλα τέτοια. Αλλά πίστεψέ μας πως αυτό που εξιτάρει είναι εκείνο το αίσθημα να μπορείς να αποφασίζεις για τη ζωή, την ελευθερία και την περιουσία οποιουδήποτε. Όχι! η δύναμη δεν είναι τα λεφτά, αλλά εκείνο μπορείς ν’ αποκτήσεις μ’ αυτά. Μέρος της Εξουσίας δεν είναι μόνο η ατιμώρητη επιβολή της, αλλά επίσης και πάνω απ’ όλα, η παράλογη άσκησή της.
 Και είναι αδιάφορο ποιος εμφανίζεται ποιος βγαίνει μπροστά να μας κατηγορήσει. Αυτά περί δεξιάς και αριστεράς δεν είναι παρά σήματα που δείχνουν στο σοβέρ πού να σταματήσει τ’ αμάξι. Η μηχανή δουλεύει από μόνη της. Δεν χρειάζεται ούτε καν να τιμωρήσουμε το θράσος της αμφισβήτησής σας. Μεγάλες, μεσαίες και μικρές εξουσίες, από όλο το πολιτικό φάσμα, και επιπλέον διανοούμενοι, καλλιτέχνες, δημοσιογράφοι, πολιτικοί, μέλη της εκκλησιαστικής ιεραρχίας, συναγωνίζονται για το ποιος θα μας πρωτοευχαριστήσει.
 Οπότε άντε και γαμήσου, άντε χάσου, δεν πας να κουρεύεσαι; ψώφα, απογοητεύσου, παραδώσου.
 Για τον υπόλοιπο κόσμο δεν υπάρχεις, είσαι ο κανένας.
 Ναι! έχουμε σπείρει το μίσος, τον κυνισμό, τη μνησικακία, την απελπισία, τον θεωρητικό και πρακτικό ωχαδελφισμό, τον κομφορμισμό του «μη χείρον βέλτιστον», τον φόβο που γίνεται παραίτηση.
 Και, ναι! τρέμουμε μήπως και όλο αυτό μετασχηματιστεί σε οργανωμένη, εξεγερσιακή βία, με κάθε κόστος.
 Γιατί το χάος που επιβάλλουμε το ελέγχουμε, το διαχειριζόμαστε, το μετράμε, το τροφοδοτούμε. Οι «δυνάμεις της τάξης» μας είναι οι δυνάμεις για να επιβάλλουμε το χάος μας.
 Αλλά ο χαμός που έρχεται από τα κάτω…
 Χμμ, αυτοί… Ούτε καν καταλαβαίνουμε τι λένε, ποιοι είναι, πόσο κάνουν.
 Και κάποιες φορές είναι τόσο χυδαίοι που ούτε καν ζητάνε πια, ούτε ελπίζουν, ούτε αιτούνται, ούτε εκλιπαρούν, παρά μόνο κάνουν πράξη την ελευθερία τους. Φαντάσου αισχρότητα!