Πέμπτη 16 Μαρτίου 2023

«Καμπανάκι» και στον αεροπορικό τομέα από τους μηχανικούς

«Καμπανάκι» και στον αεροπορικό τομέα από τους μηχανικούς
Επισημαίνουν θέματα με τα ραντάρ, με το σύστημα επικοινωνιών αεροναυτιλίας VCRS, με ανταλλακτικά και προσωπικό.

09/03/2023 17:23 EET


ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ (ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ EUROKNISSI)
EUROKINISSI


Κι ενώ στην επικαιρότητα βρίσκεται το μείζον ζήτημα της ασφάλειας στους σιδηροδρόμους της χώρας μας, μετά το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη, τον κώδωνα του κινδύνου χτυπούν και οι μηχανικοί στον αεροπορικό τομέα, επισημαίνοντας καθυστερήσεις, παραλείψεις, μη λειτουργία ραντάρ, έλλειψε ανταλλακτικών και προσωπικού.


Συγκεκριμένα, η Ένωση Ηλεκτρονικών Μηχανικών Ασφάλειας Εναέριας Κυκλοφορίας της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΕΝΗΜΑΕΚ/ΥΠΑ), σε ανακοίνωσή τους επισημαίνουν ότι «έχουμε καταφέρει τόσα χρόνια να διατηρούμε υψηλά τα επίπεδα ασφάλειας. Είμαστε οι μοναδικοί οι οποίοι μπορούμε να εγγυηθούμε την ορθή λειτουργία των συστημάτων αεροναυτιλίας, για να πετάνε με ασφάλεια τα αεροσκάφη πάνω από τον Ελληνικό Εναέριο Χώρο (FIR).»
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ



Παράλληλα, επισημαίνουν ότι «προκύπτει η ανάγκη και οι συνδικαλιστές να ζητάμε διευκρινίσεις και να κοινοποιούμε δημόσια τον προβληματισμό μας σε σχέση με τα συστήματα αεροναυτιλίας, συνεπάγεται ότι η φωνή των εξειδικευμένων ΗΜΑΕΚ, η επιστημονική τους θέση, οι αναφορές που έχουν απευθύνει υπηρεσιακά για ελλείψεις και παραλείψεις, δεν έχουν εισακουστεί και τα ερωτήματα που έχουμε θέσει στην Διοίκηση της ΥΠΑ ως υπεύθυνοι εργαζόμενοι δεν έχουν απαντηθεί.»

Σε συνέχεια όσων έχουν κατά καιρούς επισημάνει ως ΗΜΑΕΚ, ζητούν να δοθούν άμεσα λύσεις στα παρακάτω καίρια θέματα:
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Έχουν περάσει 2 χρόνια από τον εμπρησμό και την ολική καταστροφή του Radar διαδρομής (en route) στον Αττάβυρο της Ρόδου. Γιατί η Διοίκηση της ΥΠΑ από την επόμενη μέρα της δολιοφθοράς, δεν προέβη σε κατεπείγουσες διαδικασίες για την προμήθεια νέου Radar; Το γεγονός ότι το συγκεκριμένο Radar έχει ενταχθεί σε μία ευρύτερη διαδικασία προμήθειας συστημάτων εκσυγχρονισμού της ΥΠΑ δεν αναιρεί ότι υπάρχει εδώ και δύο χρόνια η ανάγκη αντιμετώπισης της όλως έκτακτης αυτής συνθήκης. Θα μπούμε στη θερινή περίοδο του 2023, η οποία ξεκινάει σε λίγες μέρες, με κάλυψη του νοτιοανατολικού τομέα του FIR μόνο από το Radar Καρπάθου το οποίο λόγω παλαιότητας εμφανίζει συχνά βλάβες; Τρέχουμε τώρα άρον άρον να εντάξουμε στο σύστημα το Radar της Κύπρου. Σε ενδεχόμενη βλάβη του radar Καρπάθου το καλοκαίρι, θα μείνουμε με μονή κάλυψη από ένα Radar που ανήκει σε τρίτη χώρα;
Κλείνουν 2 χρόνια από τότε που η επιτροπή παραλαβής του νέου κεντρικού συστήματος επικοινωνιών αεροναυτιλίας VCRS στο κτίριο του Ελληνικού (σύμβαση 3/2019), διαπίστωσε ότι υπάρχουν προβλήματα στην παραλαβή του συγκεκριμένου συστήματος. Αυτή τη στιγμή οι ΗΜΑΕΚ κρατάμε όρθιο το κύριο και το εφεδρικό σύστημα επικοινωνιών τα οποία είναι 30 ετών, ήδη αρκετά παλαιά.
Από 14.2.2023 το Radar του Κεντρικού Κτιρίου Αεροναυτιλίας (ΚΕΠΑΘΜ) ης ΥΠΑ στο Ελληνικό έχει κλείσει λόγω σοβαρής βλάβης στο σύστημα περιστροφής του. Τα Radar Υμηττού και Κυθήρων καλύπτουν περιορισμένα και κατά συνθήκη την δυτική περιοχή του Υμηττού καθώς δεν είναι Τερματικά Radar αλλά διαδρομής. Για πόσο ακόμη χρόνο θα παραμένει η δυτική περιοχή του Υμηττού μερικώς ακάλυπτη από Radar;
Όσον αφορά το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού των συστημάτων αεροναυτιλίας του κεντρικού κτιρίου στο Ελληνικό, μπορεί να μας πει η Διοίκηση της ΥΠΑ αν θα πετύχουμε την έγκαιρη και ταυτόχρονη ολοκλήρωση 5 διαφορετικών έργων (Σύστημα επικοινωνιών VCRS, Σύστημα επιτήρησης ATM/DPS (Pallas 4G), σύστημα Data Link, Πομποδέκτες αναμεταβιβαστικών σταθμών, Μετεγκατάσταση Προσέγγισης Αθηνών από το Ελληνικό στο Ελευθέριος Βενιζέλος); Τα συγκεκριμένα έργα πρέπει να παραδοθούν και να λειτουργήσουν ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ, προκειμένου η μετάβαση από τα παλαιά συστήματα στα νέα να γίνει ομαλά και με ασφάλεια.
Πότε επιτέλους θα λυθεί το «αιώνιο πρόβλημα» της προμήθειας ανταλλακτικών, των μετακινήσεων και των καυσίμων κίνησης για τα οποία από φιλότιμο βάζουμε χρήματα από την τσέπη μας οι ίδιοι οι εργαζόμενοι; Από την έλλειψη μερικών δεκάδων ευρώ για να αποκαταστήσουμε μια βλάβη, προκύπτουν άλλες βλάβες πολλών χιλιάδων ευρώ. Επισημαίνουμε ότι είμαστε οι μόνοι αρμόδιοι και πιστοποιημένοι από την Ευρωπαϊκή και Εθνική νομοθεσία για την προληπτική και διορθωτική συντήρηση των συστημάτων αεροναυτιλίας.
Πότε θα λυθούν τα προβλήματα με τις προσλήψεις προσωπικού; Το 2009 υπηρετούσαν 409 ΗΜΑΕΚ στην ΥΠΑ. Έκτοτε έχουν αποχωρήσει περί τους 125 ΗΜΑΕΚ, ενώ μέχρι το τέλος του 2027 συνταξιοδοτούνται ακόμη 75. Στα χαρτιά αυτή τη στιγμή είμαστε 352. Στην πραγματικότητα είμαστε 300 καθώς προσμετρώνται στη δύναμη περίπου 50 «εικονικές» εσωτερικές μετατάξεις. Οι προσλήψεις από το 2010 μέχρι σήμερα μετριούνται στα δάχτυλα του ενός χεριού. Οι ελλείψεις σε προσωπικό είναι πλέον τόσο εμφανείς, ώστε συνάδελφοι στο κεντρικό σύστημα επικοινωνιών στο Ελληνικό αναγκάζονται να δουλεύουν διπλοβάρδιες για να καλύψουν τα κενά λόγω ασθενειών, εκπαιδεύσεων και συμμετοχής σε επιτροπές. Η συγκεκριμένη βάρδια πρέπει να αποτελείται κατ’ ελάχιστον από δύο άτομα. Μόνο έτσι διατηρείται το επιθυμητό επίπεδο ασφάλειας.
Ο μέσος όρος ηλικίας των εν ενεργεία ΗΜΑΕΚ είναι τα 54 έτη. Με ποιο κριτήριο καταργήθηκε το ηλικιακό όριο στις προσλήψεις μας, ενώ διατηρείται αλλού; Δεν χρειαζόμαστε εμείς νέο κόσμο και μυαλά για να υποστηρίξουν τις νέες τεχνολογίες και ένα τόσο εξειδικευμένο έργο; Είναι ηλικιακός ρατσισμός να θέλουμε να προσλάβουμε ανθρώπους νεότερους και καλύτερους από εμάς; Η κουλτούρα ασφάλειας στην αεροναυτιλία, πέρα από τα τυπικά προσόντα, χρειάζεται και αρκετά χρόνια εξειδίκευσης και εργασιακής εμπειρίας για να την αποκτήσει κανείς. Γιατί «πολεμήθηκε» από τους ελεγκτικούς μηχανισμούς η θεσμοθετημένη από το 1993 άδεια ειδικότητάς μας που αποτελεί εγγύηση της επαγγελματικής μας επάρκειας τα τελευταία 30 έτη;
Καλούμε την Διοίκηση της ΥΠΑ και την ηγεσία του Υπουργείου Μεταφορών να πάρουν θέση σε όσα επισημαίνουμε παραπάνω, να δώσουν συγκεκριμένες απαντήσεις για το πώς και πότε θα αντιμετωπίσουν τις πιο πάνω σοβαρές ελλείψεις και δυσλειτουργίες.


Είναι προτιμότερο να δοθούν απαντήσεις τώρα, παρά εξηγήσεις μετά.

Τετάρτη 15 Μαρτίου 2023

24ωρη Απεργία στις 16 Μαρτίου 2023 - Ακούστε τους εργαζόμενους και σταματήστε τις ιδιωτικοποιήσεις

 24ωρη Απεργία στις 16 Μαρτίου 2023 

Ακούστε τους εργαζόμενους και σταματήστε τις ιδιωτικοποιήσεις



Σε συνέχεια της από 3/3/2023 Ανακοίνωσης της ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ για το δυστύχημα στα Τέμπη, καλούμε όλους και όλες τους συναδέλφους να συμμετέχουν μαζικά στην 24ωρη Απεργία που αποφάσισαν η ΑΔΕΔΥ και Εργατικά Κέντρα. 

Εμείς, οι Διπλωματούχοι μηχανικοί του δημοσίου, υπενθυμίζουμε ότι οι ιδιωτικοποιήσεις μειώνουν την ασφάλεια και εκτινάσσουν το κόστος για τους πολίτες. Το έχουμε αναδείξει και θα συνεχίσουμε να το κάνουμε. Η απαξίωση του δημοσίου τομέα και του επαγγέλματος μας, μας υποχρεώνει να παρακολουθούμε ανήμποροι, ιδιώτες να εκδίδουν τις άδειες, ιδιώτες να κάνουν περιβαλλοντικούς ελέγχους, ιδιώτες να επιβλέπουν τα έργα του δημοσίου με επιλογή μάλιστα των ιδίων των εργολάβων. Δεσμευόμαστε απέναντι στους συναδέλφους μηχανικούς και προς όφελος των πολιτών και της κοινωνίας ότι θα συνεχίσουμε με επιμονή, υπομονή και δύναμη τις αλλεπάλληλες παρεμβάσεις μας τονίζοντας την έλλειψη εξειδικευμένου προσωπικού, την έλλειψη μέτρων ασφαλείας για εργαζόμενους και πολίτες, τη μη ασφαλή λειτουργία και κυκλοφορία των τρένων και το απαρχαιωμένο σε πολλά σημεία οδικό δίκτυο ή ασυντήρητο από τις ιδιωτικές εταιρείες που γίνεται πολλάκις αφορμή για τροχαία δυστυχήματα. 

Συνεχίζουμε να αγωνιζόμαστε επισημαίνοντας την υποστελέχωση, την ελλιπή χρηματοδότηση, τη διάλυση των Τεχνικών Υπηρεσιών και των ΥΔΟΜ, τις επιπτώσεις στο Περιβάλλον και στο Δημόσιο. Αγωνιζόμαστε να αλλάξουν οι προτεραιότητες, οι σχεδιασμοί και οι πολιτικές οι οποίες θα προστατεύουν αληθινά και αποτελεσματικά τις κοινωνίες και όχι να περιορίζονται στην εξεύρεση του αποδιοπομπαίου τράγου για την καταγραφή απλά του «τραγικού ανθρώπινου λάθους». Μαζί με όλους τους εργαζόμενους διεκδικούμε: 

Να τιμωρηθούν οι υπεύθυνοι 

Να σταματήσουν οι ιδιωτικοποιήσεις και να επανέλθει ο Δημόσιος χαρακτήρας σε όλες τις κρίσιμες Υποδομές 

Να στελεχωθούν και να δοθούν όλα τα απαραίτητα μέσα στις Τεχνικές Υπηρεσίες και στις ΥΔΟΜ για να κάνουμε τη δουλειά μας Καλούμε όλους και όλες να συμμετέχουν στα κατά τόπους Συλλαλητήρια 

ΟΛΕΣ και ΟΛΟΙ στην ΑΠΕΡΓΙΑ την Πέμπτη 16 Μαρτίου Συγκέντρωση στην πλ. Κλαυθμώνος, ώρα 11.00πμ 

Σημείο συνάντησης ΕΜΔΥΔΑΣ στην έξοδο του Μετρό, πλ. Κοραή

Κάλεσμα στην 3η Πανελλαδική Συνάντηση για την Ενέργεια

ΚΑΛΕΣΜΑ ΣΤΗΝ 3Η ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑ

18 ΜΑΡΤΙΟΥ 2023, ΑΘΗΝΑ, ΝΟΜΙΚΗ ΣΧΟΛΗ, ΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ 1

Η ενεργειακή έξαρση, που έχει οδηγήσει σε πλήθος κινηματικών αντιστάσεων σε όλη τη χώρα, αλλά και στη συγκρότηση του πανελλαδικού Δικτύου συλλογικοτήτων για την ενέργεια τον Οκτώβρη του 2020, συνεχίζεται αμείωτη. Η έξαρση αυτή απλώνεται σε όλο το φάσμα των ενεργειακών δραστηριοτήτων (αιολικά και φωτοβολταϊκά βιομηχανικής κλίμακας, μονάδες φυσικού αερίου, μεγάλα και μικρά υδροηλεκτρικά έργα, εξορύξεις Υ/Α, αγωγοί μεταφοράς φυσικού αερίου και ηλεκτρικής ενέργειας, εγκαταστάσεις υγροποιημένου φυσικού αερίου, έργα αποθήκευσης κ.λπ.) και φέρει τη «σφραγίδα» του ιδεολογήματος της ανάπτυξης και της πλήρους εμπορευματοποίησης της παραγωγής και διάθεσης της ενέργειας. Οι υποτιθέμενοι εθνικοί στόχοι, στην ουσία, δεν υπάρχουν. Η διεθνοποιημένη και πλήρως απελευθερωμένη αγορά ενέργειας καθορίζει τους όρους του παιχνιδιού.

Αυτή είναι η μια πλευρά του νομίσματος. Η άλλη πλευρά είναι αυτή που σχετίζεται με τις εκτεταμένες -και μη αναστρέψιμες- περιβαλλοντικές και κοινωνικές επιπτώσεις των ενεργειακών δραστηριοτήτων. Σημαντικό μέρος των δραστηριοτήτων αυτών, όπως τα παντός είδους έργα ΑΠΕ, η χρήση του φυσικού αερίου, τα μεγάλα φράγματα και ακόμη και η πυρηνική ενέργεια έχει επενδυθεί με πράσινο μανδύα και συνδεθεί με υπερφιλόδοξες προσδοκίες για την αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης, οι οποίες έχουν διαψευστεί με πάταγο. Δεν υπάρχει περιοχή της χώρας, νησιωτική ή ηπειρωτική, ορεινή ή πεδινή, που να μην έχει βιώσει τις συνέπειες της ανεξέλεγκτης δράσης των ενεργειακών ομίλων, οι οποίοι συμπεριφέρονται σαν κράτος εν κράτει, ενώ, την ίδια ώρα, οι τοπικές κοινωνίες παραγκωνίζονται. Τα ισοπεδωμένα βουνά, τα τσιμεντωμένα ποτάμια, τα κατεστραμμένα οικοσυστήματα και οι σοβαρές μειώσεις στους πληθυσμούς των απειλούμενων ειδών αποτελούν τις θλιβερές αποδείξεις αυτής της αντιπεριβαλλοντικής πολιτικής.

Τρίτη 14 Μαρτίου 2023

Εναντίωση στα σχέδια εξόρυξης και εκμετάλλευσης φυσικού αερίου και υδρογονανθράκων στην Ήπειρο

 


Αναφορά στους λόγους που η παράταξη Α.Κ.Μ.Η. και η παράταξη Αριστερή Συνεργασία Μηχανικών Ηπείρου-Λευκάδας εναντιώνονται στα σχέδια εξόρυξης και εκμετάλλευσης φυσικού αερίου και υδρογονανθράκων στην Ήπειρο. (οικόπεδο Ιωαννίνων, οικόπεδο Άρτας-Πρέβεζας)

1.       Δρομολογούνται από τις κυβερνήσεις υπό την επίκληση του εθνικού συμφέροντος και υλοποιούνται από υπερεθνικούς κολοσσούς, μακριά από τις τοπικές αγωνίες και ανάγκες. Σήμερα είναι υποταγμένα στο γεωστρατηγικό δόγμα της νεοφιλελεύθερης κυβέρνησης για την ενέργεια και την ανάπτυξη, που θέλει την χώρα παραγωγό και εξαγωγέα φυσικού αερίου σε ευρωπαϊκό έδαφος, σε συνδυασμό με τον ρόλο της ως κόμβου διαμετακόμισης φυσικού αερίου, για την αντιμετώπιση της ενεργειακής κρίσης.

2.       Αγνοούν την αναγκαιότητα απεξάρτησης από τα ορυκτά καύσιμα, που επιβάλει η κλιματική κρίση σε παγκόσμια κλίμακα.

3.       Προσεγγίζουν την εξορυκτική δραστηριότητα αναπτυξιακά, ως παραγωγική επένδυση και συσκοτίζουν την διεθνή εμπειρία που βοά για τα συνακόλουθά της: ατμοσφαιρική, εδαφική, υδατική ρύπανση, κίνδυνοι ατυχημάτων, επιβάρυνση της ανθρώπινης υγείας, επιπτώσεις στη βιοποικιλότητα και το φυσικό τοπίο, μεταφορά ρύπανσης σε γειτονικές περιοχές.

4.       Ωφελούν οικονομικά τα ενεργειακά συμφέροντα που επιχειρούν και φιλοδοξούν να εξάγουν τον ορυκτό πλούτο, τάζοντας ασαφείς προσδοκίες και παράπλευρα οφέλη για τον πληθυσμό σε τοπικό και περιφερειακό επίπεδο, τη στιγμή που οι εργαζόμενοι πληρώνουν την ενέργεια, όλο και πιο ακριβά.

5.       Βλάπτουν την πρωτογενή και δεσμεύουν την πιθανή δευτερογενή και τουριστική αναπτυξιακή προοπτική μιας περιοχής και απειλούν με υποβάθμιση την ποιότητα ζωής όμορων περιοχών.

6.        Δεν έχει απαγορευτεί δια νόμου ο τρόπος εξόρυξης με υδραυλική ρωγμάτωση (fraking)

7.       Βιώσαμε την υποβάθμιση και την προχειρότητα της διαδικασίας  διαβούλευσης του πρώτου σταδίου, δηλαδή αυτού των σεισμικών ερευνών, όπου οι εταιρείες και οι δημόσιοι φορείς που εμπλεκόταν στην ερευνητική διαδικασία, προέβησαν σε μια σύντομη «ενημερωτική βόλτα» χωρίς κανένας υπεύθυνος δημόσιος θεσμός να αναλάβει την οργάνωση και την εποπτεία του διαλόγου και στη συνέχεια την παρακολούθηση τον έλεγχο και την ενημέρωση για την ερευνητική διαδικασία.

8.        Η εθνική στρατηγική  για την ενέργεια τουλάχιστον τα δέκα τελευταία χρόνια, χαρακτηρίζεται από αβεβαιότητα, αντιφάσεις και παρεκκλίσεις καθώς υπαγορεύεται από την ενεργειακή αγορά και τις απαιτήσεις των Ευρωατλαντικών συμμάχων. Παραπαίει λοιπόν από τον αρχικό ενθουσιασμό και πειθαναγκασμό των εξορύξεων που έφεραν οι συμβάσεις Μανιάτη και εν’ συνεχεία η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, στο πάγωμα των εξορύξεων. Από τη βίαιη απολιγνιτοποίηση και τις αφειδώς εκδιδόμενες άδειες για ΑΠΕ, χωρίς συνολικό χωρικό σχεδιασμό(αιολικά πάρκα, φωτοβολταικά πάρκα, μονάδες βιοενέργειας) της περιόδου Χατζηδάκη, στην εκ νέου ενεργοποίηση των λιγνιτικών μονάδων και στην επανέναρξη των εξορύξεων. Σήμερα η ενεργειακή αγορά μοιάζει με κινούμενη άμμο, όπου όλες οι χώρες, παραχωρούν γη και ύδωρ στα ενεργειακά συμφέροντα που επιχειρούν σ’ αυτές και φιλοδοξούν να γίνουν εξαγωγείς ενέργειας με αβέβαιο μέλλον. Ποιο θα είναι όμως το τίμημα για τις περιοχές όπου τα πετρελαϊκά συμφέροντα θα καταστρέψουν τον παραγωγικό και κοινωνικό ιστό το περιβάλλον και τις προοπτικές τους .

Γιάννενα 13/3/2023

Άλεξ Μπέγκα

Για τις παρατάξεις:

                                             Αριστερή Κίνηση Μηχανικών Ηπείρου

                        Αριστερή Συνεργασία Μηχανικών Ηπείρου-Λευκάδας

ΥΠΕΝ: Φωτογραφικές διατάξεις και παραθυράκια στο ν/σ σκούπα


ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ: ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΚΑΙ ΠΑΡΑΘΥΡΑΚΙΑ ΣΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ-ΣΚΟΥΠΑ
13 ΜΑΡΤΙΟΥ 2023

Την Τρίτη, σύμφωνα με τον προγραμματισμό, πρόκειται να συζητηθεί και να ψηφιστεί από την Ολομέλεια της Βουλής το νομοσχέδιο-σκούπα του υπουργείου Περιβάλλοντος. Το νομοθέτημα των 263 άρθρων περιλαμβάνει πλήθος νέων ρυθμίσεων και τροποποιήσεων της περιβαλλοντικής και πολεοδομικής νομοθεσίας, ανάμεσα στις οποίες και αρκετές «φωτογραφικές», γεγονός που έχει ξεσηκώσει επιστημονικούς φορείς και περιβαλλοντικές οργανώσεις.

Στο νομοσχέδιο που κατατέθηκε την προηγούμενη Τετάρτη συνενώθηκαν τρία κείμενα: το σχέδιο νόμου για τη μετονομασία της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας σε Ρυθμιστική Αρχή Αποβλήτων, Ενέργειας και Υδάτων, το σχέδιο νόμου «Εκσυγχρονισμός της νομοθεσίας για τη χρήση και παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές μέσω της ενσωμάτωσης των οδηγιών Ε.Ε. 2018/2001 και 2019/944» και το πρόσφατο πολυνομοσχέδιο «Ειδικότερες διατάξεις για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και την προστασία του περιβάλλοντος», ενώ προστέθηκαν και 18 νέα άρθρα. Μεγάλο τμήμα του σχεδίου νόμου αφορά ενεργειακά ζητήματα, καθώς και τη νομοθεσία γύρω από τις ειδικές περιβαλλοντικές μελέτες (ΕΠΜ) για τις περιοχές Natura, ρυθμίσεις με τις οποίες υπονομεύει την ολοκλήρωσή τους. Για παράδειγμα, κατά τη χάραξη των ζωνών στις περιοχές Natura το ΥΠΕΝ ζητεί να λαμβάνονται υπόψη οι υφιστάμενες δραστηριότητες, η εξυπηρέτηση των λειτουργιών που είναι άρρηκτα συνδεδεμένες με τον πολεοδομικό ή οικιστικό χαρακτήρα περιοχών, τα ειδικά χωροταξικά πλαίσια, καθώς και «οι οικονομικές, κοινωνικές και πολιτιστικές απαιτήσεις, καθώς και οι περιφερειακές και τοπικές ιδιομορφίες». Oπως υπέδειξαν αρκετοί φορείς στη Βουλή (πλην του ΣΕΒ, που εξέφρασε την ικανοποίησή του), αυτοί οι παράγοντες «ανοίγουν παράθυρο» για αιτήματα εξαίρεσης από τους όρους διαχείρισης μιας περιοχής και δεν σχετίζονται με την προστασία ειδών και οικοτόπων.

Με το ίδιο σχέδιο νόμου, μεταξύ άλλων:

• Το υπουργείο προσπαθεί να επαναφέρει τη δυνατότητα «τακτοποίησης» των εκχερσωμένων δασικών εκτάσεων που καλλιεργούνται. Oπως προβλέπει, οι εκτάσεις αυτές θα καθοριστούν από τον ΟΠΕΚΕΠΕ (ο αρμόδιος φορέας για τις επιδοτήσεις), δεν θα χάνουν τον (παλαιότερο) δασικό τους χαρακτήρα, αλλά θα διατηρούν την παράνομη χρήση όσο καιρό επιδοτούνται και θα έχουν «ασυλία» από πρόστιμο και άλλες κυρώσεις.

Δευτέρα 13 Μαρτίου 2023

Ήξεραν όλοι για τις ελλείψεις στον σιδηρόδρομο

Ηξεραν όλοι για τις ελλείψεις στον σιδηρόδρομο
12.03.202314:48


Τι αποκαλύπτει η εμπιστευτική έκθεση της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας, η οποία το 2021 έκανε φύλλο και φτερό τη σύμβαση 717 - Οι μεγάλες καθυστερήσεις και η αδιαφορία, η ασυμβατότητα και η παλαιότητα του εξοπλισμού και ο λαβύρινθος με τη συμπληρωματική σύμβαση.

Ηξεραν όλοι. Διαδοχικές κυβερνήσεις, διοικήσεις του ΟΣΕ, της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και της ΕΡΓΟΣΕ, συνδικαλιστές, ακόμα και η Δικαιοσύνη γνώριζαν ότι ο σιδηρόδρομος βούλιαζε σε βαθιά παρακμή, και κανένας δεν έκανε τίποτα. Πολλά ντοκουμέντα βγήκαν το τελευταίο διάστημα στην επιφάνεια δείχνοντας τα λάθη, τις παραλείψεις και τις παρανομίες και μια εξοργιστική αδιαφορία που δύσκολα κρύβεται πίσω από το ανθρώπινο λάθος. Το αποκαλυπτικότερο όλων είναι η εμπιστευτική έκθεση της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας, η οποία το 2021 έκανε φύλλο και φτερό τη σύμβαση 717 και ταυτόχρονα ανατέμνει όλη την παθογένεια του σιδηροδρόμου όχι ως μεταφορικού μέσου αλλά ως νοοτροπίας δημόσιας διοίκησης.

Η έκθεση της Αρχής Διαφάνειας εστάλη με συστημένο φάκελο στο γραφείο του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών στις 4 Οκτωβρίου 2021 και καταγράφηκε με εμπιστευτικό πρωτόκολλο εισερχομένων, αρ. 328. Αποδέκτες, με εντολή να υλοποιήσουν τις προτάσεις της, οι οποίες είναι υποχρεωτικές σύμφωνα με τον νόμο 4622/2019, όπως επισημαίνει η ίδια στο διαβιβαστικό έγγραφο, ήταν η Εισαγγελία Πρωτοδικών Αθηνών και η ΕΡΓΟΣΕ. Η έκθεση κοινοποιήθηκε, επίσης, στο γραφείο του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή, στον ΟΣΕ και στην Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης του Επιχειρησιακού Προγράμματος.
Η οδύσσεια της σύμβασης 717 σε 189 σελίδες

Στις 189 σελίδες της περιγράφεται αναλυτικά η 9χρονη οδύσσεια της σύμβασης 717, αλλά πίσω από τις τεχνοκρατικές περιγραφές αναδεικνύεται μια βαθιά ριζωμένη δημοσιοϋπαλληλική νοοτροπία διαπλεκόμενη με τα ιδιωτικά συμφέροντα, η οποία δεν σέβεται το δημόσιο συμφέρον, τους δημόσιους πόρους και αδιαφορεί για τον κίνδυνο ατυχήματος και για τις ανθρώπινες ζωές.

Τον Οκτώβριο του 2021 η Αρχή Διαφάνειας ζήτησε εντός διμήνου να την ενημερώσουν οι αρμόδιοι, στους οποίους έστειλε την έκθεσή της, για τις ενέργειες που έκαναν βάσει των προτάσεων που περιλαμβάνονται σε αυτήν. Ζήτησε, επίσης, να ερευνηθούν τυχόν ποινικά αδικήματα και να ασκηθούν άμεσα πειθαρχικές διώξεις κατά των εμπλεκόμενων δημοσίων λειτουργών, εντός του ίδιου χρονικού διαστήματος των δύο μηνών. Τι έκαναν επί τρία χρόνια οι παραλήπτες της έκθεσης δεν είναι δύσκολο να το φανταστούμε, έπειτα από το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη.

Ο έλεγχος διενεργήθηκε με συλλογή στοιχείων από τους ελεγχόμενους φορείς, ΕΡΓΟΣΕ και ΟΣΕ, και με επιτόπιες επισκέψεις στις προβληματικές περιοχές.
Μεγάλες καθυστερήσεις και αδιαφορία

Τι έδειξε;

Κυριακή 12 Μαρτίου 2023

Ας προστατέψουμε τις ζωές μας από την κρατική αδιαφορία και την ιδιωτική ασυδοσία



ΑΣ ΠΡΟΣΤΑΤΕΨΟΥΜΕ ΤΙΣ ΖΩΕΣ ΜΑΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΡΑΤΙΚΗ ΑΔΙΑΦΟΡΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΑΣΥΔΟΣΙΑ

·Έρχεται η πανδημία και ψάχνουμε γιατρούς και νοσηλευτές.
·Έρχεται η τηλεκπαίδευση και ψάχνουμε λειτουργικές πλατφόρμες που σέβονται την ιδιωτικότητά μας.
·Έρχονται οι πυρκαγιές και ψάχνουμε πυροσβέστες και Canadair.
·Έρχονται οι βροχές και ψάχνουμε αντιπλημμυρικά έργα.
·Έρχονται τα χιόνια και ψάχνουμε τις υπηρεσίες που θα ξανασυνδέσουν το ρεύμα.
·Έρχονται τα σιδηροδρομικά ατυχήματα και ψάχνουμε για ασφαλή συστήματα ρύθμισης της κυκλοφορίας.
·Έρχονται οι σεισμοί και ψάχνουμε αυτούς που δεν εφάρμοσαν τους αντισεισμικούς κανονισμούς.

Ζούμε διαρκώς θανατηφόρα «ατυχήματα». Διόλου ατυχήματα δεν είναι και διόλου αδιανόητα. Για πολλούς πολίτες από εμάς που κάνουμε διαρκώς επισημάνσεις και καταγγελίες πρόκειται για το χρονικό προαναγγελθέντων εγκλημάτων. Ακόμη περισσότερο: τα «ατυχήματα» είναι τα συμπτώματα μιας διαρκούς κατάστασης «κρίσης» την οποία βιώνει η μεταμνημονιακή Ελλάδα και πίσω τους κρύβουν την αποτυχία του κράτους-γραφειοκράτη και την ασυδοσία ιδιωτικών κεφαλαίων που λειτουργούν με την προστασία του πρώτου. Δέκα χρόνια μνημονίων, «εξορθολογισμού» δαπανών και «δομικών» μεταρρυθμίσεων ΔΕΝ ''έχουν θωρακίσει τη χώρα απέναντι σε κάθε πιθανή δυσκολία...''

Μεταξύ ενός κράτους που εξαντλεί τους πόρους του στην αστυνόμευση και την επιτήρηση των πολιτών και μιας ιδιωτικής πρωτοβουλίας που βρίσκει διαρκώς περιθώρια κέρδους από την εξαθλίωση της ζωής μας (και της νοημοσύνης μας) νιώθουμε την ανάγκη να φωνάξουμε «φτάνει πια!» στη συστηματική υπονόμευση της ΖΩΗΣ των πολιτών αυτής της χώρας που έφτασε στο αποκορύφωμα -με την πρόσφατη σιδηροδρομική τραγωδία - θανατώνοντας την ίδια τη νεολαία που εκπροσωπεί τη ζωή και το μέλλον.

Η Ελλάδα με τη χρόνια εξάρτησή της από τον "διεθνή παράγοντα" έχει φτάσει στο απροχώρητο. Το δυστύχημα στα Τέμπη είναι ιδιαίτερα αποκαλυπτικό για την ιδιωτική πρωτοβουλία, την κρατική διαχείριση και την πολιτική διαμεσολάβηση στην χώρα μας. Αφού έγινε το δίκτυο γραμμών με κονδύλια από την Ευρωπαϊκή Ένωση, πολλά από τα οποία κατασπαταλήθηκαν σε εργολάβους με αποτέλεσμα να μην έχει ολοκληρωθεί το ψηφιακό δίκτυο ελέγχου, ο ΟΣΕ τεμαχίστηκε, και η ΤΡΑΙΝΟΣΕ (δρομολόγια) πουλήθηκε στην ιταλική Ferrovia το 2017 και έγινε Hellenic Train. Διαμελίστηκαν έτσι οι λειτουργίες.