Σάββατο 17 Σεπτεμβρίου 2016

Ο βιασμός της Μάνης

Από εδώ

Ο βιασμός της Μάνης.

Παρουσιαστηκε μια αναθεωρημένη Μελέτη Περιβαλλοντικων Επιπτώσεων εξ ίσου ανεπαρκής με την προηγούμενη , αλλά και ολοκληρωμένη να ήταν θα έπρεπε να μας εξηγήσουν τον λόγο που διάλεξαν τον Σαγγια -Νότιο Ταύγετο , για εγκατάσταση Αιολικών Πάρκων .
Να μας εξηγήσουν σε τι θα ωφελήσουν την Μάνη αυτά τα βιομηχανικά Αιολικά Πάρκα σε μια περιοχή που είναι ενταγμένη σε Ζώνη Ειδικής Προστασίας , στο ΝΑΤΟΥΡΑ 2000 .
Σε τι θα προσφέρουν στην διατήρηση 
- της πολιτισμικής της κληρονομιάς,
- στην διατήρηση του σπάνιου ιδιόμορφου τοπίου της Μάνης,
- στην προστασία αρχαιολογικών και βυζαντινών μνημείων
- στην προστασία των περασμάτων των πουλιών για τον δρόμο προς τον Νότο
- στην προστασία των σπάνιων ζευγαριών αετών που υπάρχουν
- στην προστασία του υδροφόρου ορίζοντα από την μόλυνση που προκαλούν τα μέταλλα των ανεμογεννητριών ,των καλωδίων και των 
μετασχηματιστων . 
Η συζήτηση για τη γνωμοδότηση του ΠΣ επί της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του έργου «Αιολικοί Σταθμοί Παραγωγής Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΑΣΠΗΕ) συνολικής ισχύος 55.3 MW στις θέσεις «Μακρυλάκκωμα» και «Προφήτης Ηλίας» ΠΕ Λακωνίας των εταιρειών ΑΙΟΛΙΚΟ ΠΑΡΚΟ ΜΑΚΡΥΛΑΚΚΩΜΑ ΑΕ & ΑΙΟΛΙΚΟ ΠΑΡΚΟ ΣΑΓΙΑΣ ΑΕ» μετατιθεται εκτός νεωτέρας για την ερχόμενη Δευτέρα, την ίδια ώρα αλλά στην Καλαμάτα.

Οι πρόσφατες εξελίξεις στην Τράπεζα Αττικής


Τα 3 μέλη της ΔΕ του ΤΣΜΕΔΕ (μεταξύ αυτών και ο εκπρόσωπος της ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ) αποκαλύπτουν ότι : 1) ποτέ δεν ήρθε η σχετική συζήτηση στη ΔΕ ΤΣΜΕΔΕ (μπορούμε να επιβεβαιώσουμε ότι ούτε στη ΔΕ του ΤΕΕ έχει γίνει σχετική συζήτηση), συνεπώς όλα γίνονται πραξικοπηματικά με τεράστια ευθύνη και των δύο Διοικήσεων 2) τη συνυπευθυνότητα τόσο της κυβέρνησης όσο και της ΤτΕ (όσο και αν εμφανίζονται ως συγκρουόμενοι) στην κατεύθυνση εξαφάνισης των αποθεματικών μας 3) τους σχεδιασμούς για οριστική απώλεια των άνω των 800 εκατ € του ΤΣΜΕΔΕ μέσω ξεπουλήματος μπιρ παρά της Τράπεζας. Υπενθυμίζουμε ότι τα εν λόγω μέλη της ΔΕ ήταν τα μόνα που είχαν καταψηφίσει τις αυξήσεις μετοχικού κεφαλαίου της Άττικα. Όλες οι πρόσφατες εξελίξεις δικαιώνουν απόλυτα τη διαχρονική στάση της συσπείρωσης για αποδέσμευση από την Τράπεζα Αττικής αλλά και κάθε αντίστοιχο παιχνίδι με τα αποθεματικά μας. Την ευθύνη τη φέρουν στο ακέραιο όσοι στήριξαν τις επιλογές αυτές (με την ψήφο τους αλλά και με τη συμμετοχή τους στα ΔΣ της Άττικα κλπ)... (δπ)

Οι πρόσφατες εξελίξεις στην Τράπεζα Αττικής.
                                                               
Οι εξελίξεις που συντελούνται στην Διοίκηση της Τράπεζας Αττικής το τελευταίο διάστημα (τελευταίοι 2 ½ μήνες), όχι μόνο αποτελούν "μνημείο" αδιαφάνειας και προκλητικής αγνόησης του βασικού μετόχου (ΤΣΜΕΔΕ) αλλά αγγίζουν τα όρια πραξικοπηματικών ενεργειών σε βάρος του. Για το λόγο αυτό εκτιμούμε ότι δεν αρκούν η κριτική και οι καταγγελίες μας εντός της ΔΕ του ΤΣΜΕΔΕ αλλά επιβάλλεται η δημόσια τοποθέτηση για την ενημέρωση των συναδέλφων Μηχανικών. Καλούμε και τους Φορείς των Μηχανικών να βγουν από την σιωπή και να πάρουν θέση για όσα συντελούνται με τις επιλογές της Τράπεζας της Ελλάδας αλλά και της Κυβέρνησης που φαίνεται καθαρά ότι βρίσκεται σε πλήρη ευθυγράμμιση με αυτές.

Εκτιμούμε ότι όσα συντελούνται το τελευταίο διάστημα προετοιμάζουν το έδαφος για την απώλεια ελέγχου της Τράπεζας από τον βασικό Μέτοχο και την οριστική απώλεια των χρημάτων του ΤΣΜΕΔΕ (810 εκατ.), επιβεβαιώνοντας παλαιότερες εκτιμήσεις μας που έχουν κατατεθεί γραπτά και προφορικά στην ΔΕ του ΤΣΜΕΔΕ, αιτιολογώντας την αρνητική μας στάση (η οποία καταγράφηκε και με αρνητική ψήφο) στην συμμετοχή του Ταμείου στην αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου της Τράπεζας Αττικής.

Πολύ συνοπτικά οι εξελίξεις έχουν ως εξής:

        α.   Από τον Πρόεδρο διατυπώθηκε  αίτημα προς την ΔΕ του ΤΣΜΕΔΕ για την ανάθεση σε ιδιωτική εταιρεία της αξιολόγησης του ΔΣ της Τράπεζας, χωρίς να γνωστοποιείται ποιος το θέλει, γιατί απαιτείται η αξιολόγηση ενός ΔΣ που τοποθετήθηκε ένα χρόνο πριν, ποια θα είναι τα κριτήρια. Χωρίς  την παραμικρή γνώση για τα αποτελέσματα της αξιολόγησης, χωρίς απαντήσεις στα παραπάνω εύλογα ερωτήματα, υλοποιήθηκε  η τοποθέτηση νέας Προέδρου και δύο μελών στο ΔΣ της Τράπεζας (συν. Κ. Μακέδος, Πρόεδρος ΔΕ ΤΣΜΕΔΕ και συν. Γ. Κυριακόπουλος, Πρόεδρος Αντιπροσωπείας ΤΕΕ) σε αντικατάσταση του πρώην Προέδρου της Τράπεζας συν. Γ. Γαμβρίλη  και του μέλους του ΔΣ της Τράπεζας συν. Μ. Πουλάκη. Χωρίς καμία εξήγηση τα μέλη του ΔΣ αυξήθηκαν από 13 σε 15.

        β.   Λίγες εβδομάδες  αργότερα και χωρίς  η ΔΕ του ΤΣΜΕΔΕ να γνωρίζει το παραμικρό, πέντε (5) Μηχανικοί μέλη του ΔΣ της Τράπεζας υποχρεώθηκαν σε παραίτηση αφού τους ασκήθηκε ωμός εκβιασμός (σε περίπτωση άρνησής τους θα υπήρχαν ενέργειες σε βάρος της Τράπεζας από την Τράπεζα της Ελλάδος). Δυστυχώς οι συνάδελφοι ενέδωσαν χωρίς να εκδώσουν ούτε μια ανακοίνωση ή να ενημερώσουν το ΤΕΕ η την ΔΕ του Ταμείου ώστε οι πραξικοπηματικές αυτές ενέργειες να τύχουν και της απαιτούμενης αντίδρασης. Από την απαίτηση για παραίτηση δεν εξαιρέθηκε ούτε ο Πρόεδρος του ΕΤΑΑ του οποίου η συμμετοχή στο ΔΣ της Τράπεζας είχε κατεξοχήν θεσμικό χαρακτήρα (έχει και την ευθύνη διαχείρισης της περιουσίας του Ταμείου).

        γ.   Μετά τις παραιτήσεις, το ΔΣ έμεινε με οκτώ (8) μέλη από τα δέκα πέντε (15). Να σημειωθεί ότι  μαζί με τις παραιτήσεις των Μηχανικών απαιτήθηκε και η παραίτηση του Διευθύνοντος Συμβούλου της Τράπεζας. Για την συμπλήρωση των μελών του ΔΣ  ορίστηκε  Γενική Συνέλευση για τις 6 Σεπτ. 2016 , και πάλι χωρίς η ΔΕ του ΤΣΜΕΔΕ να έχει την παραμικρή ενημέρωση κατά τη συνεδρίαση της που πραγματοποιήθηκε στις 5 Σεπτ. 2016 (για τον αριθμό των μελών του ΔΣ της Τράπεζας, για  τα προτεινόμενα πρόσωπα και τα κριτήρια προεπιλογής τους κλπ)     

δ.   Μετά από αίτημα που έθεσαν οι εκπρόσωποι του ΤΑΛΠΙΤΑΤ η Γενική Συνέλευση αναβλήθηκε και ακολούθησε η δεύτερη πραξικοπηματική ενέργεια, απαιτώντας έκτακτη σύγκλιση του ΔΣ της Τράπεζας την επόμενη 7 Σεπτ. 2016 και ώρα 09.00, με θέμα τη συμπλήρωση και την ανασύνθεσή του ΔΣ , διαδικασία που  κατέληξε στα γνωστά από την δημοσιότητα αποτελέσματα (νέος Πρόεδρος και νέος Διευθύνων Σύμβουλος).

Ρέμα Πικροδάφνης: θα κοπούν 776 από τα 1000 δέντρα...με απόφαση Περιφέρειας Αττικής





Δημοσιεύθηκε η απόφαση 279/2016 για την έγκριση των περιβαλλοντικών όρων της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (Μ.Π.Ε.) και μελέτης οριοθέτησης του έργου «Ανάπλαση ρέματος Πικροδάφνης από Λ. Βουλιαγμένης έως εκβολή», από το Περιφερειακό Συμβούλιο Αττικής. 


Καταψήφισαν μονο 10 Περιφερειακοί Σύμβουλοι, οι εξής:

Ι. Μανουσογιαννάκης, Χ. Αγγελονίδη, Ε. Ζαφειρίου, Ι. Πρωτούλης, από τη “Λαική Συσπείρωση”,

Δ. Κουτσούμπα, από την “Αντικαπιταλιστική Ανατροπή Στην Αττική, ΑΝΤΑΡΣΙΑ σε Κυβέρνηση – Ε.Ε.-Δ.Ν.Τ.”,

Μ. Γιαννακάκη, από την “Παρέμβαση για την Αττική, Δημοκρατική, Οικολογική Κίνηση”,

Μ. Κούκα, Α. Βασιλάκη, Φ. Νικολιδάκη, Α. Μαντάς, από τη “Δύναμη Ζωής”.

Σύμφωνα με την παραπάνω απόφαση, σελ. 31, υπολογίζεται οτι στη συγκεκριμένη περιοχή του ρέματος υπάρχουν περίπου 1000 δέντρα, από τα οποία θα κοπούν 776! Αναλυτικότερα: 50 Ευκάλυπτοι, 199 Λεύκες, 444 Πλατύφυλλα (Μουριές, Μελιές κ.ά.), 28 Ελιές, 23 Πεύκα, 11 Εσπεριδοειδή, 21 Κυπαρίσσια!

Η απώλεια αυτών των δέντρων, εκτός όλων των άλλων, σημαίνει και καταστροφή της βιοποικιλλότητας, καταστροφή των ενδιαιτημάτων της πανίδας που ζει ή φιλοξενείται εποχιακά στο ποτάμι της Πικροδάφνης (αποδημητικά πουλιά). 

Σύμφωνα με την Ελληνική Ορνιθολογική Εταιρεία, στην Πικροδάφνη έχουν καταγραφεί πάνω από 100 είδη πουλιών (ερωδιοί, βουτηχτάρια, καλαμοκανάς, γλάροι, γλαρόνια, κορμοράνοι, νυχτοκόρακας, δρεπανοσκαλίδρα, κοκκινολαίμης, θαλασσοσφυριχτής, τουρλίδες, γερακίνα, κουκουβάγια κ.ά.). Από αυτά, τα 12-15 είδη είναι προστατευόμενα.

Όμως, εκτός από τα πουλιά στην Πικροδάφνη ζουν βατράχια, ψάρια, σαύρες, χελώνες, σκαντζόχοιροι, σαλιγκάρια, πεταλούδες! Έχει και πιο σπάνιους επισκέπτες, τα χέλια!

Μεγάλο ενδιαφέρον παρουσιάζει το λεύκωμα “Ανακαλύπτοντας την Πικροδάφνη, Μια Περιήγηση στη Φύση του ρέματος της Πικροδάφνης”, που γράφτηκε από την Ελληνική Εταιρία Προστασίας της Φύσης, για λογαριασμό του Δήμου Αγίου Δημητρίου, το 2012.

Όταν στο Los Angeles είναι αποφασισμένοι να πληρώσουν 1380 εκατομμύρια για να επαναφέρουν το ομώνυμο ποτάμι στη φυσική του μορφή, σπάζοντας τόνους τσιμέντου που έχουν μετατρέψει την κοίτη του σ΄ ένα τσιμεντένιο κανάλι, στη Σεούλ το 2005 απομάκρυναν αυτοκινητόδρομο πέντε χιλιομέτρων που είχε κτιστεί πάνω από τον ποταμό Cheonggyecheon στην καρδιά της πόλης και στη Γερμανία αποκαταστάθηκαν οχτώ χιλιόμετρα τσιμεντένιου καναλιού του ποταμού Ισαρ, στο κέντρο του Μονάχου, στην Αθήνα πληρώνουμε για να καταστρέψουμε το τρίτο μεγαλύτερο ποτάμι της Αττικής, από τα ελάχιστα που διατηρούνται ακόμη σε φυσική κατάσταση!

Οι παραπάνω αποκαταστάσεις ποταμών που είχαν τσιμεντοποιηθεί, δεν είναι οι μοναδικές στον κόσμο. Διαβάστε εδώ ένα ενδιαφέρον άρθρο στο “Διαδικτυακό περιοδικό για το περιβάλλον”.


Παρασκευή 16 Σεπτεμβρίου 2016

Παράνομη η ψήφιση από τη Βουλή της Σύμβασης του Ελληνικού

ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΤΟ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΙΚΟ ΠΑΡΚΟ ΣΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
16-9-2016
ΠΑΡΑΝΟΜΗ Η ΨΗΦΙΣΗ ΑΠΟ ΤΗ ΒΟΥΛΗ ΤΗΣ ΣΥΜΒΑΣΗΣ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ
Κατατέθηκε χθες στη Βουλή προς κύρωση η από 14-11-2014 σύμβαση Αγοραπωλησίας Μετοχών της εταιρείας «ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΑΕ» και η από 19.7.2016 τροποποιητική σύμβαση. Με την ψήφιση αυτή προστίθενται και άλλες παραβιάσεις στο μακρύ κατάλογο των παρανομιών που αφορούν την επίμαχη σύμβαση καθώς:
  1. Δεν έχει τελεσιδικήσει η διαδικασία ελέγχου της σύμβασης στο Ελεγκτικό Συνέδριο.
  2. Δεν έχει εγκριθεί Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΣΜΠΕ) ούτε έχει γίνει διαβούλευση με το ενδιαφερόμενο κοινό και επομένως παραβιάζεται για μία ακόμη φορά η Οδηγία 2001/42/ΕΚ της Ευρωπαϊκής ένωσης.
  3. Βρίσκεται εν εξελίξει Εισαγγελική έρευνα για την εκτίμηση της αξίας του παραχωρούμενου ακινήτου.
  4. Το Φθινόπωρο εξετάζεται από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο η με αριθμό πρωτοκόλλου 0694/30-6-2015 αναφορά μας, η οποία ήδη έχει κριθεί παραδεκτή και μπορεί να ακυρώσει τη σύμβαση.
Επισημαίνουμε ότι η έγκριση της σύμβασης από την Κυβέρνηση και τη Βουλή εκθέτει το Ελληνικό κράτος σε πιθανή διεκδίκηση αποζημιώσεων από την εταιρεία σε περίπτωση μη ικανοποίησης κάποιας εκ των αναβλητικών αιρέσεων που διέπουν την σύμβαση ή και ακύρωση της σύμβασης για άλλους λόγους, εκ των οποίων οι τρείς αφορούν δικαστικές αποφάσεις.
Το Ελληνικό δημόσιο με την υπογραφή της σύμβασης αυτής θα έχει άμεσα ζημία της τάξης των 1,7 δις (2δις πλην 300 εκ. που είναι η άμεση προκαταβολή του επενδυτή). Το τίμημα έχει οριστεί στο εξαιρετικά χαμηλό ποσόν των 915 εκ. το οποίο καθώς θα καταβληθεί σε βάθος 10 ετών έχει παρούσα αξία περ. 576 εκ. €. Το δημόσιο θα εξαναγκαστεί να δαπανήσει άμεσα περίπου 1,5 δις για την μετεγκατάσταση 69 υπηρεσιών του και αργότερα τουλάχιστον άλλα 500 εκ για τις αποζημιώσεις στα καζίνο Λουτρακίου και Πάρνηθας.
Το ΤΕΕ (σύμβουλος του Δημοσίου)εκτίμησε την επενδυτική αξία του Ελληνικού στα 3 δις € καθώς και οι δύο πραγματογνώμονες που όρισε ο Εισαγγελέας έχουν αντίστοιχα εκτιμήσει την αξία του Ελληνικού στο 1,5 δις ( ο κ. Αναματερός) και ο στα 2,3 δις ( ο κ. Μελάς).
Επίσης ενημερώνουμε ότι στις 15.9.2016 κατετέθη στο Ελεγκτικό Συνέδριο αίτηση αναθεώρησης της με αριθ. 1784/2016 Απόφασης του VI Τμήματος, η οποία έκρινε σύννομη τη σύμβαση. Η αίτηση υπογράφεται από τον Ευρωβουλευτή κ. Νίκο Χουντή και μέλη της Επιτροπής μας.

«Χτίζεται» συμβιβασμός κατασκευαστικών με Επ. Ανταγωνισμού

Πηγή Όχι άλλη σύγκρουση με τα συμφέροντα...
Συμβιβασμό, με βάση τη νομοθεσία, επιδιώκουν οι διοικήσεις των τεχνικών εταιρειών με την Επιτροπή Ανταγωνισμού για τους επίμαχους διαγωνισμούς στα δημόσια έργα. Τι προβλέπει η διαδικασία, τι λένε τα στελέχη του κατασκευαστικού κλάδου.
«Χτίζεται» συμβιβασμός κατασκευαστικών με Επ. Ανταγωνισμού *Τι προβλέπει η διαδικασία
Ολες οι μεγάλες τεχνικές εταιρείες καθώς και σχεδόν όλοι οι ξένοι όμιλοι που εμπλέκονται κατά την Επιτροπή Ανταγωνισμού στην υπόθεση των επίμαχων διαγωνισμών δημόσιων έργων έχουν προσφύγει στη διαδικασία διευθέτησης, με στόχο την επίτευξη συμβιβασμού με την ανεξάρτητη αρχή.
Σύμφωνα με πληροφορίες, αυτή την εβδομάδα ξεκίνησε ο πρώτος από τους τρεις κύκλους συναντήσεων (με κάθε τεχνική εταιρεία ξεχωριστά) με την Επιτροπή Ανταγωνισμού.
Ο αριθμός των κατασκευαστικών εταιρειών που προσέφυγαν στη διαδικασία Διευθέτησης Διαφορών είναι "διψήφιος", κατά τις ίδιες πληροφορίες, ενώ το σύνολο των εμπλεκομένων, με βάση την εισήγηση, φτάνει τους 45.
Η διαδικασία Διευθέτησης Διαφορών «αφορά στις περιπτώσεις που επιχειρήσεις ή ενώσεις επιχειρήσεων παραδέχονται, εκούσια και ανεπιφύλακτα, τη συμμετοχή τους σε οριζόντια καρτελική σύμπραξη (…) και διευκολύνουν, με τον τρόπο αυτό, τη διαδικασία διαπίστωσης της παράβασης από την Επιτροπή Ανταγωνισμού. Στις περιπτώσεις αυτές χορηγείται μείωση του προστίμου κατά 15% υπό ορισμένες προϋποθέσεις».
Ο συμβιβασμός, πάντως, δεν θεωρείται δεδομένος καθώς πολλά θα εξαρτηθούν από τη στάση της Επιτροπής Ανταγωνισμού. Στελέχη κατασκευαστικών ομίλων υποστηρίζουν πως επιδιώκουν συμβιβασμό ο οποίος θα κινείται σε τρεις άξονες: Να μην απειλείται η βιωσιμότητα των εταιρειών, να συμβάλλει στην εντός χρονοδιαγράμματος ολοκλήρωση των μεγάλων έργων στους οδικούς άξονες και, τρίτο, να εξαλείφεται ο κίνδυνος επιστροφής κοινοτικών κονδυλίων.

«Τρία χρόνια μετά, δεν ξεχνάμε»: Οι εκδηλώσεις και κινητοποιήσεις για τον Παύλο Φύσσα

ΑΔΕΔΥ: ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Έχουν, ήδη, περάσει τρία χρόνια από τη δολοφονία του Παύλου Φύσσα από τάγμα εφόδου της Χρυσής Αυγής. Η δολοφονία του Παύλου Φύσσα ήταν η κορύφωση μιας σειράς δολοφονιών, όπως του Λουκμάν στα Πετράλωνα και επιθέσεων όπως εναντίον των Αιγύπτιων ψαράδων στο Κερατσίνι. Τρία χρόνια μετά οι εμπλεκόμενοι στις δολοφονικές επιθέσεις χρυσαυγίτες κυκλοφορούν ελεύθεροι, λόγω της αργοπορίας των μηχανισμών της δικαιοσύνης και μετά την παρέλευση του δεκαοκταμήνου.
Ενθαρρυμένοι από την ατιμωρησία τους, οι νεοναζί προσπαθούν να επανέλθουν στο προσκήνιο οργανώνοντας εκδηλώσεις μίσους και πραγματοποιώντας νέες επιθέσεις. Επιχειρούν να εκμεταλλευθούν την απογοήτευση από τη μνημονιακή διαχείριση της κυβέρνησης καθώς και την ξενοφοβική ισλαμοφοβική πολιτική της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Ε.Ε.) που οδηγεί σε εκλογική άνοδο ακροδεξιών κομμάτων. Αξιοποιούν την αντι-προσφυγική πολιτική εγκλωβισμού, απελάσεων και στέρησης στοιχειωδών δικαιωμάτων για τους πρόσφυγες και τους μετανάστες που υλοποιεί η Ε.Ε. και η Ελληνική κυβέρνηση και οδηγεί εγκλωβισμένους πρόσφυγες στην απόγνωση στα νησιά και στην ενδοχώρα.
Την απάντηση στις ρατσιστικές πολιτικές της Ευρώπης – Φρούριο και στην ακροδεξιά – φασιστική απειλή μπορούν να δώσουν οι αγώνες του κινήματος αντίστασης. Οι συνδικαλιστικές οργανώσεις που κινητοποιούνται για να μην περάσουν τα μνημονιακά προαπαιτούμενα ενώνουν τις δυνάμεις τους με τα δίκτυα αλληλεγγύης στους πρόσφυγες των στρατοπέδων σε όλη τη χώρα, το αντιφασιστικό κίνημα που κινητοποιείται και διεκδικεί την απομόνωση και την καταδίκη των νεοναζί,. Μαζί με τους απλούς ανθρώπους σε χώρους εργασίας, εκπαίδευσης και στις γειτονιές που ασφυκτιούν από τη λιτότητα, τη φορολεηλασία, τις κατασχέσεις και τους πλειστηριασμούς, έχουμε κάθε λόγο να αντισταθούμε από κοινού στα μνημόνια, τον ρατσισμό, την ακροδεξιά και τη φασιστική απειλή.
Όλοι και όλες που δίνουμε τη μάχη ενάντια στις πολιτικές των μνημονίων, στις περικοπές μισθών και συντάξεων, ενάντια στις ιδιωτικοποιήσεις και που στηρίζουμε το κίνημα αλληλεγγύης στους πρόσφυγες είναι αναγκαίο να συνδέσουμε αυτούς τους αγώνες με την πάλη ενάντια στο φασισμό, για την καταδίκη της Χρυσής Αυγής και των δολοφόνων της.

Η ΤτΕ «έκοψε» την νέα διοίκηση της Τράπεζας Αττικής –Το βέτο Στουρνάρα στην πρόταση της κυβέρνησης

Είμαστε μια ωραία ατμόσφαιρα...


Βέτο στην διοίκηση που προτάθηκε για την Attica Bank έθεσε η Τράπεζας της Ελλάδας, η οποία εξέτασε τους φακέλους υποβολής των δύο στελεχών.

Από το τεστ της ΤτΕ δεν πέρασαν οι προτεινόμενοι από την κυβέρνηση για τη θέση του προέδρου και τη θέση του διευθύνοντος συμβούλου.

Συγκεκριμένα «κόπηκαν» επισήμως από την Τράπεζα της Ελλάδος οι προτεινόμενοι για το νέο ΔΣ της τράπεζας Αττικής:
Γεράσιμος Σαπουντζόγλου, προτεινόμενος για πρόεδρος
Παναγιώτης Ρουμελιώτης, προτεινόμενος γα διευθύνων σύμβουλος. Ωστόσο ο πρώην εκπρόσωπος της Ελλάδος στο ΔΝΤ δεν αποκλείεται από το νέο ΔΣ της τράπεζας, ως μη εκτελεστικό μέλος.
Αννα Πουσκουρή, μεταβατική πρόεδρος της Attica Bank και
Κωνσταντίνος Μακέδος, πρόεδρος του ΤΣΜΕΔΕ που αποτελεί βασικό μέτοχο της τράπεζας Ατικής.

Υπενθυμίζεται ότι κύκλοι της ΤτΕ, μετά την έφοδο των Εισαγγελέων στην οικία της συζύγου του Γ. Στουρνάρα, συνέδεαν την κίνηση αυτή με τις εξελίξεις στην Attica Bank. «Θα δείτε εκπλήξεις που δεν περιμένετε» προανήγγειλαν.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η προτεινόμενη διοίκηση απορρίφθηκε με βάση τα αυστηρά κριτήρια του SSM και του νόμου 4346/2015 σύμφωνα με τα οποία οι δύο υποψήφιοι δεν συγκέντρωναν τις απαιτήσεις του νόμου. Μάλιστα όπως αναφέρει το capital.gr ο κ. Σαπουντζόγλου που προαλείφετο για τη θέση του προέδρου είχε ζήτημα με τη συμμετοχή του στο Δ.Σ. της πρώην Proton Bank, καθώς η τότε διοίκηση της ΤτΕ είχε αποκλείσει τη συμμετοχή του σε τραπεζικές θέσεις.

Το πρόβλημα στον Καλογρίτσα

Η αρμόδια επιτροπή της ΤτΕ αποφάσισε επίσης και το «πάγωμα» νέων δανειοδοτήσεων από την Attica Bank. Ηδη στην αγορά η συγκεκριμένη κίνηση, εκτιμάται ότι θα δημιουργήσει πρόβλημα στον επιχειρηματία Καλογρίτσα ο οποίος έχει πάρει εγγυητική επιστολή από την εν λόγω τράπεζα για να συμμετάσχει στην δημοπρασία αδειοδότησης των τηλεοπτικών αδειών πανελλαδικής εμβέλειας.

Πέμπτη 15 Σεπτεμβρίου 2016

Για τη Βίλα Αμαλίας


Και έγιναν τελικά μετά από 3,5 χρόνια, τα εγκαίνια του από πολλές πλευρές συμβόλου της δημοτικής και εκτελεστικής αρχής, 2ου Λυκείου, εκεί δηλαδή που στεγάζονταν για σχεδόν 23 χρόνια η κατάληψη Βίλα Αμαλίας. Με τους αρμόζοντες εορτασμούς, δηλαδή με κλούβες των Ματ να φυλάνε το δήμαρχο και γενικώς μια μούγκα μέσα στην στρούγκα, αλλά βεβαίως μοιρασμένα δελτία τύπου, φωτογραφίες τεχνοκρατικού πάρτυ και μια ατμόσφαιρα «πάρτε τα άπλυτοι» από τους μαχητές του διαδικτύου. Πανηγυρίζουν (δικαιολογημένα) αφού τελείωσαν το έργο. Σαν να τους κυνηγούσε κάποιος...

Και τώρα…Λίγα Λόγια για το έργο.
Καταρχήν αυτό το έργο δεν υπήρχε πουθενά πριν την εκκένωση. Ούτε σα σχέδιο, ούτε σαν προσχέδιο, ούτε σα μελέτη, ούτε σαν τίποτα.  Εγκρίθηκε και επισπεύτηκε με διαδικασίες εξπρές επιβεβαιώνοντας ότι  το διακύβευμα (η κατάληψη, ο συμβολισμός της και το αλληλέγγυο κίνημα) θα πουλούσε ακριβά το τομάρι του. Κοστολογήθηκε στα 3.005.000 ευρώ για ένα λύκειο 180 μαθητών σε ένα δήμο που δεν έχει δαπανήσει, τα τελευταία τέσσερα χρόνια, πάνω από 150 ευρώ ανά μαθητή για την «ποιότητα»  των σχολικών κτιρίων που στεγάζουν τους  υπόλοιπους δεκάδες χιλιάδες μαθητές  που φοιτούν σε αυτά. Σε μια περιοχή που δεν περίμενε την κρίση για να πεινάσει. Σε μια εποχή, που κλάσματα αυτού του ποσού αποτελούν πρόκληση.  Αυτά τα λεφτά τα είχαν για την  «κάβα» τους και σπάσανε χωρίς δεύτερη σκέψη τον κουμπαρά τους αρκεί «να φύγουν αυτοί οι γαμημένοι αναρχικοί από εκεί». Σαν κάποιος να τους κυνηγούσε…. Τα λεφτά βέβαια ήταν όλα (σχεδόν) ΕΣΠΑ. Καμία έκπληξη. Πάντα αυτό κάνουν. Τρώνε επιδοτήσεις και χέζουνε μπουλντόζες.
Στα δελτία τύπου τους βέβαια βλέπουμε και ακούμε μια πιστή απόδοση της πανάρχαιας λογικής(τους), ότι την ιστορία τη γράφει ο νικητής. Διαβάζουμε για καταστροφικές πυρκαγιές στο κτίριο, χωρίς βέβαια να αναφέρονται ούτε οι συνεχείς εχθροπραξίες με τους μισθοφόρους των ναζί, ούτε οι εμβληματικές συλλογικές εργασίες αποκατάστασης του κτιρίου, πραγματικό μάθημα αλληλεγγύης και συλλογικού πείσματος, κάτι που είδαν όλοι όσοι ήταν μπροστά, αλληλέγγυοι, γείτονες, περαστικοί  και αντίπαλοι (του δημάρχου συμπεριλαμβανομένου). Διαβάζουμε και ακούμε για ένα κτίριο που θα κατέρρεε, διαπιστώνοντας ένα νοηματικό κενό που αφορά στο διάστημα 1990-2012 και στο αναπάντητο ερώτημα, γιατί δεν κατέρρευσε τότε, ιδιαίτερα με τη θορυβώδη παρουσία εκεί μέσα όχι 180 πειθήνιων μαθητών, αλλά 700, 800, ή 1000 πάνκηδων;  Ποιος το στήριζε τόσα χρόνια; Η απάντηση, στην πραγματικότητα είναι γνωστή. Το στήριζαν οι ίδιοι που το ζωντάνευαν. Η αστείρευτη δεξαμενή έμψυχου υλικού της Bίλας, που ανάμεσα σε όλα τα υπόλοιπα, συμμάζευε, ξεμπάζωνε, έχτιζε, σοβάτιζε, έτριβε, αστάρωνε και έβαφε, υποστήριζε δοκάρια και ταβάνια, έξυνε αποκαίδια. Και έστηνε και εκδηλώσεις. Και στέγαζε και τυπογραφεία. Χωρίς ΕΣΠΑ, χωρίς καμιά διαπραγμάτευση με οποιαδήποτε αρχή, χωρίς πολλά- πολλά. Με τους φίλους της και τους συντρόφους της.

Μια δωρεά στον Νιάρχο

Πριν λίγες μέρες άνοιξε τις πόρτες του για το κοινό το νέο «Κέντρο Πολιτισμού» στο Φάληρο. Πριν λίγες μέρες επίσης, η Περιφέρεια Αττικής αποφάσισε να δαπανήσει 150 εκατ. ευρώ από το ταμείο της για την ανάπλαση του φαληρικού όρμου. Aν αναρωτιέστε τι κοινό έχουν αυτά τα δύο έργα η απάντηση είναι πολύ απλή. Κατασκευάζονται με χρήματα και σχέδια του Ιδρύματος Νιάρχου, ενέργειες που χαρακτηρίζονται ως «δωρεές» του ομίλου προς το ελληνικό κράτος, αλλά μόνο τέτοιες δεν είναι. Ίσως το αντίθετο

Στις 9 Αυγούστου του 2009 δημοσιεύεται στο Φύλλο Εφημερίδας της Κυβέρνησης  η «Σύμβαση Δωρεάς» μεταξύ του «Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος» και του Ελληνικού Δημοσίου για το «Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος». Το ελληνικό κράτος προσφέρει έκταση 283 στρεμμάτων στο Ίδρυμα, για να κατασκευάσει το Κέντρο, με έξοδα που εκτιμώνται στα 440 εκατ. ευρώ. Η κυβέρνηση Καραμανλή (με υπουργό Πολιτισμού τον Αντώνη Σαμαρά) και η συντριπτική πλειοψηφία των ΜΜΕ έκτοτε παρουσιάζουν τη συμφωνία ως μια φιλεύσπλαχνη δωρεά του εφοπλιστή προς το κράτος, με σκοπό την προστασία και ανάπτυξη του Πολιτισμού. Σύμφωνα όμως με όσα προβλέπει η Σύμβαση, το νέο Κέντρο Πολιτισμού δεν θα ανήκει στο ελληνικό κράτος.



Το (όχι ακριβώς) δημόσιο Κέντρο Πολιτισμού



Τη διαχείριση του Κέντρου Πολιτισμού προβλέπεται ότι αναλαμβάνει η νεοσύστατη ανώνυμη εταιρεία ειδικού σκοπού «Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος Α.Ε.», που μετά την κατασκευή του Κέντρου απλώς θα στελεχωθεί (θεωρητικά) με άτομα που θα επιλέξει το κράτος. Η Σύμβαση αναφέρει ξεκάθαρα ότι αυτή η Α.Ε. «δεν υπάγεται στον ευρύτερο δημόσιο τομέα [...] και θα λειτουργεί ως φορέας ιδιωτικού δικαίου». Ωστόσο απολαμβάνει σημαντικών προνομίων, όπως η απαλλαγή της εταιρείας από «κάθε φύσης φόρους» εκτός Φ.Π.Α. και ανταποδοτικών τελών. Μπορεί όμως η Σύμβαση να μειώνει εντυπωσιακά τα οικονομικά οφέλη του Δημοσίου από το Κέντρο Πολιτισμού, αλλά προβλέπει ρητά ότι μεταξύ των εσόδων της Α.Ε. είναι «η επαρκής χρηματοδότηση από το Υπουργείο Οικονομίας και Οικονομικών».



Συν τοις άλλοις, παρά το γεγονός ότι Εθνική Βιβλιοθήκη και Εθνική Λυρική Σκηνή θα φιλοξενούνται πλέον σε ένα «δημόσιο κτίριο», είναι υποχρεωμένες να πληρώνουν... ενοίκιο για την παραμονή τους εκεί. Η Σύμβαση προβλέπει ότι η εταιρεία που θα διαχειρίζεται το Κέντρο Πολιτισμού θα λαμβάνει ««έσοδα από την παροχή ολοκληρωμένων υπηρεσιών προς την Ε.Β.Ε. και την Ε.Λ.Σ. καθώς και από την εκμετάλλευση των υποδομών του Κ.Π. και την παροχή υπηρεσιών για την κάλυψη των λειτουργικών αναγκών των υποδομών αυτών». Τα έξοδα αυτά, σύμφωνα με την Έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους όταν ψηφίστηκε η Σύμβαση, θα οδηγήσουν σε ανάγκη αύξησης της χρηματοδότησης προς τις δύο αυτές δομές.


Ενοίκιο ή... έξωση


Η Έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου προέβλεπε ότι, για τα έξοδα στέγασης στο νέο Κέντρο, Ε.Β.Ε και Ε.Λ.Σ θα λαμβάνουν επιπλέον 10 και 5 εκατομμύρια ευρώ αντίστοιχα. Με τα σημερινά οικονομικά δεδομένα μοιάζει ιδιαίτερα δύσκολο το ελληνικό κράτος να ανταποκριθεί σε αυτές του τις υποχρεώσεις. Σε περίπτωση μάλιστα που γίνει πραγματικότητα το αρνητικό σενάριο, το (όχι και τόσο δημόσιο τελικά) Κέντρο μπορεί προχωρήσει σε εξώσεις. Η Σύμβαση αναφέρει χαρακτηριστικά ότι σε περίπτωση που το Ίδρυμα κρίνει ότι η Λυρική ή η Βιβλιοθήκη παραβιάζουν τους όρους χρήσης «δικαιούται να λύσει τη Σύμβαση με μονομερή έγγραφη δήλωσή του προς το Ε.Δ., η οποία θα αναφέρει τους λόγους λύσης».

Παράσταση της ΕΜΔΥΔΑΣ Αττικής στη ΔΕ του ΤΣΜΕΔΕ, τη Δευτέρα 19/2, για τη διεκδίκηση επιστροφής εισφορών της Ειδικής Προσαύξησης

Ε.Μ.Δ.Υ.Δ.Α.Σ. ΑΤΤΙΚΗΣ
ΕΝΩΣΗ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΔΙΠΛΩΜΑΤΟΥΧΩΝ ΑΝΩΤΑΤΩΝ ΣΧΟΛΩΝ
ΑΧ. ΠΑΡΑΣΧΟΥ 98-100,  114 75  ΑΘΗΝΑ
ΤΗΛ:210 64.64.282           FAX:210 64.61.296  e-mail: emdydasattikis@tee.gr URL: www.emdydas-attikis.gr

Αθήνα, 13 Σεπτεμβρίου 2016

Αρ. Πρωτ. : 4347
Προς :1.Πρόεδρο και Δ.Σ. ΕΤΑΑ
2.Πρόεδρο και Δ.Ε. ΕΤΑΑ/ΤΣΜΕΔΕ
Κοιν.:1. ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ
2. Πρόεδρο και μέλη ΔΕ ΤΕΕ

Θέμα: «Διεκδίκηση επιστροφής εισφορών της Ειδικής Προσαύξησης»

Όπως είχε ενημερώσει η ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ με το από 30/5/2016 έγγραφο της, οι μετά το 1993 διπλωματούχοι μηχανικοί, ασφαλισμένοι υποχρεωτικά μόνο στο ΤΣΜΕΔΕ, κατ΄ εφαρμογή του Ν. 3518/2006 από την 1-1-2007 έγιναν υπόχρεοι του κλάδου της Ειδικής Προσαύξησης ο οποίος με το Ν.4387/16 καταργήθηκε με αναδρομική ισχύ από 1/1/2016.

Δεδομένου ότι με το άρθρο 8 του Ν.3518/06 πρέπει οι δικαιούχοι να έχουν διανύσει υπερδεκαετή χρόνο ασφάλισης στον κλάδο που όμως με την κατάργηση του δεν έχει συμπληρωθεί, διεκδικούμε να μας επιστραφούν οι εισφορές που έχουμε ήδη καταβάλλει ως “αχρεωστήτως καταβληθείσες”, μια και είναι υπαρκτός ο κίνδυνος απώλειας τους. Συμπληρωματικά, να δοθεί η δυνατότητα συμψηφισμού τους με τυχόν οφειλές ή τυχόν αιτήσεις εξαγοράς πλασματικού χρόνου ασφάλισης.

Υπενθυμίζουμε ότι για την ανωτέρω διεκδίκηση ψηφίζουμε ηλεκτρονικά στην παρακάτω διεύθυνση:


όπου έχουν ήδη συγκεντρωθεί 3.500 υπογραφές συναδέλφων που στηρίζουν το αίτημα μας. 

Στο πλαίσιο των κινητοποιήσεών μας, καλούμε τα μέλη μας (καθώς και κάθε άλλο ενδιαφερόμενο) να παραστούν στην επόμενη συνεδρίαση της ΔΕ του ΤΣΜΕΔΕ (Παλ. Πατρών Γερμανού 3, πλ. Κλαυθμώνος), τη Δευτέρα 19/9 στις 15:00μμ, όπου το ΔΣ της Ένωσης μας θα πραγματοποιήσει παρέμβαση, καλώντας την να κάνει αποδεκτό το αίτημά μας.

Τετάρτη 14 Σεπτεμβρίου 2016

Με 50 ευρώ κοστολογεί ο αναπληρωτής Υπ. Περιβάλλοντος και Ενέργειας, κ. Τσιρώνης την εργασία μηχανικού!

Δεν φτάνει ο εξευτελισμός του επαγγέλματος που βιώνουμε τα τελευταία χρόνια με το λεγόμενο "άνοιγμά του" έρχεται τώρα ο Τσιρώνης να μας πεί πως η δουλειά μας κάνει 50€!!!

Κατά τον Τσιρώνη η αμοιβή μηχανικού πρέπει να είναι 50 ευρώ για να :
1) Αναζητήσει το αρχείο όλων των εγγράφων (ακόμα και αν υποθέσουμε πως αυτό είναι ηλεκτρονικό, που δεν υπάρχει πάντως ακόμα)
2) Να πραγματοποιήσει επί τόπου αυτοψία στο ακίνητο
3) Να καταχωρίσει στις νέες ηλεκτρονικές πλατφόρμες το ακίνητο
*) Ας υπολογίσουμε και το χρόνο που θα αφιερώσει στο να ενημερωθεί και να ενημερώνεται σχετικά με τις νέες διαδικασίες και νομοθεσία. 

Δηλαδή για 50€ κατά τον Τσιρώνη πρέπει να κάνουμε όλα τα παραπάνω και να έχουμε την ευθύνη για το ακίνητο με πρόστιμα και ποινές, που ένα λάθος σε στέλνει φυλακή. 

Δεν μας είπε όμως και τα εξής:
- Μαζί με το ΦΠΑ που η κυβέρνησή του το ανέβασε στο 24% ή χωρίς?
- Μαζί με το φόρο εισοδήματος που η κυβέρνησή του ανέβασε στο 29% ή χωρίς? (με 100% προκαταβολή φόρου)
- Μαζί με τις ασφαλιστικές εισφορές επί του εισοδήματος 38%ή χωρίς?

Προφανώς ο Τσιρώνης, ηθελημένα ή μη γίνεται αβανταδόρος της αγοραίας λογική που επικρατεί στην πιάτσα, με φοροδιαφυγή, εισφοροδιαφυγή και δουλεία που την διεκπαιρεώνουν κακοπληρωμένοι συνάδελφοι ή και συνάδελφοι που εργάζονται δωρεάν.

Μέσα στον πανικό τους για τις δίκαιες αντιδράσεις των ιδιοκτητών, προσπαθούν και πάλι να ενεργοποιήσουν τον κοινωνικό αυτοματισμό, ιδιοκτήτες εναντίων μηχανικών αυτήν τη φορά.

Εμείς συμπάσχουμε με τους χιλιάδες μικροιδιοκτήτες, καθώς στις λίστες οφειλετών εφορίας και ασφαλιστικών ταμείων (KEAO) βρίσκονται χιλιάδες από εμάς που αδυνατούν να αντεπεξέλθουν στην φορομπηχτική πολιτική των μνημονίων που επέβαλαν ΕΝΦΙΑ, υπέρογκους φόρους και ασφαλιστικές εισφορές.

Θα σας προτείναμε αντί να προκαλείτε την υπομονή των μηχανικών και των πολιτών της χώρας με άστοχες και προκλητικές δηλώσεις, να αποσύρετε το νέο φορομπηχτικό σας νόμο. 

Σαμδάνης Κώστας, αρχ.μηχ.

ΝΠΙΔ ΤΜΕΔΕ: σε εξέλιξη μελέτη για τη μεταφορά αποθεματικών από το ΤΣΜΕΔΕ

Στο Νόμο 4387/2016 (ΦΕΚ Α' 85/12-05-2016) "Ενιαίο Σύστημα Κοινωνικής Ασφάλειας - Μεταρρύθμιση ασφαλιστικού-συνταξιοδοτικού συστήματος - Ρυθμίσεις φορολογίας εισοδήματος και τυχερών παιγνίων και άλλες διατάξεις." στο Κεφάλαιο ΣΤ' "ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ Ε.Τ.Ε.Α. ΚΑΙ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΠΡΩΗΝ Τ.Σ.Μ.Ε.Δ.Ε."



προβλέπονται μεταξύ άλλων τα παρακάτω:

Αρθρο 86. Τ.Μ.Ε.Δ.Ε.

1. Συνιστάται Ν. Π. Ι.Δ. με την επωνυμία Ταμείο Μηχανικών Εργοληπτών Δημοσίων Έργων (Τ.Μ.Ε.Δ.Ε.) με αντικείμενο την Εγγυοδοσία και Πιστοδοσία των ασφαλισμένων στον τομέα Τ.Σ.Μ.Ε.Δ.Ε. του τ. Ε.Τ.Α.Α.. Εποπτεύεται από τον Υπουργό Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης. Η λειτουργία του Τ.Μ.Ε.Δ.Ε. αρχίζει την 1.1.2017.

2. Στο Τ.Μ.Ε.Δ.Ε. μεταφέρονται αυτοδίκαια οι πάσης φύσεως αρμοδιότητες της Διεύθυνσης Δ' Εγγυοδοσίας και Πιστοδοσίας του τομέα Τ.Σ.Μ.Ε.Δ.Ε. του τ. Ε.Τ.Α.Α.

Αρθρο 88. Πόροι και Περιουσία Τ.Μ.Ε.Δ.Ε.

1. Πόρους του Τ.Μ.Ε.Δ.Ε. αποτελούν οι πρόσοδοι από τις εν γένει δραστηριότητες Εγγυοδοσίας - Πιστοδοσίας αρμοδιότητας της τέως Διεύθυνσης Δ' Εγγυοδοσίας και Πιστοδοσίας του τέως τομέα Τ.Σ.Μ.Ε.Δ.Ε., σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία.

2. Τμήμα της περιουσίας του τέως τομέα Τ.Σ.Μ.Ε.Δ.Ε. μπορεί να μεταβιβαστεί στο Τ.Μ.Ε.Δ.Ε. με απόφαση του Υπουργού Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, κατόπιν οικονομικής μελέτης. Η ως άνω περιουσία περιέρχεται στο Τ.Μ.Ε.Δ.Ε. από την ημερομηνία έναρξης της λειτουργίας του ως καθολικού διαδόχου του τέως τομέα Τ.Σ.Μ.Ε.Δ.Ε. χωρίς την καταβολή φόρου, τέλους ή δικαιώματος υπέρ του Δημοσίου, Οργανισμού Τοπικής Αυτοδιοίκησης ή άλλων προσώπων.

Στη συνεδρίαση υπ. αρ. 405/2016 της 29ης Ιουνίου 2016, το ΔΣ ΕΤΑΑ


Α Π Ο Φ Α Σ Ι Ζ Ε Ι Κ Α Τ Α Π Λ Ε Ι Ο Ψ Η Φ Ι Α 

Την έγκριση της απόφασης της ΔΕ Τομέων Μηχανικών & ΕΔΕ ήτοι: Την έγκριση σκοπιμότητας για την εκπόνηση οικονομικής μελέτης, με τις προδιαγραφές και τις απαιτήσεις που περιγράφονται ανωτέρω, του Ν.Π.Ι.Δ. Τ.Μ.Ε.Δ.Ε. , η σύσταση του οποίου προβλέπεται από 1/1/2017 σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν.4387/2016 .

Η απόφαση να μεταβιβαστεί στο εποπτεύον Υπουργείο, Τμήμα Αναλογιστικών Μελετών για την εκπόνηση της μελέτης και σε περίπτωση που δεν υπάρχει δυνατότητα να γίνει από το εποπτεύον Υπουργείο να ζητηθεί η έγκριση για την ανάθεση της μελέτης αυτής μέχρι του ποσού 60.000,00€ (εξήντα χιλιάδων ευρώ) πλέον ΦΠΑ. 

Μειοψηφεί ο κ. Μούζιος

Τελικά αναρτήθηκε σήμερα εντολή του προέδρου ΔΣ ΕΤΑΑ (ΑΠΟΦΑΣΗ 410/09-09-2016) με την οποία:


Εγκρίνουμε τη ΔΕΣΜΕΥΣΗ πίστωσης ύψους 74.400,00€ (Εβδομήντα Τέσσερις Χιλιάδες Τετρακόσια Ευρώ), για την πληρωμή ισόποσης δαπάνης σε βάρος της πίστωσης του προϋπολογισμού εξόδων του κλάδου ΤΟΜΕΑΣ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ & Ε.Δ.Ε. K.A.E.: 0439.000, Οικ. Έτος 2016 «Εκπόνη οικ/κής Μελέτης για το Ν.Π.Ι.Δ. Τ.Μ.Ε.Δ.Ε. Αποφ.ΔΣ ΕΤΑΑ Θ.12ο/405η Συνεδρίαση 29-6-2016 ΑΔΑΜ 16REQ005062379».

ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ για τους μηχανικούς του ΟΑΕΔ

Π.Ο. Ε.Μ.Δ.Υ.Δ.Α.Σ.
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΝΩΣΕΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΔΙΠΛΩΜΑΤΟΥΧΩΝ ΑΝΩΤΑΤΩΝ ΣΧΟΛΩΝ
Μαυρομματαίων 17, 104 34 ΑΘΗΝΑ
τηλ: 210-88.16.583 fax: 210-82.59.410 e-mail: emdydas@tee.gr URL: www.emdydas.gr
Αθήνα, 13-9-2016
Αρ. Πρωτ. :6999
Προς : τη Διοικήτρια ΟΑΕΔ κα Καραμεσίνη Μ.

Κοιν.: 1. Πρόεδρο και Δ.Ε. του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος.
2. Α΄ βάθμιες ΕΜΔΥΔΑΣ
Θέμα : Αίτημα για συνάντηση
Κυρία Διοικήτρια,
Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Διπλωματούχων Μηχανικών του Δημοσίου (ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ), είναι δευτεροβάθμια συνδικαλιστική οργάνωση με μέλη 17 Α΄βάθμιες ΕΜΔΥΔΑΣ σε όλη τη χώρα και καλύπτει περίπου 10.000 Διπλωματούχους Μηχανικούς που εργάζονται στα Υπουργεία, στο σύνολο της Αυτοδιοίκησης και στα ΝΠΔΔ.
Στα πλαίσια των αρμοδιοτήτων σας, ο Κλάδος μας αντιμετωπίζει δύο σοβαρά προβλήματα που σχετίζονται με :
         α. Την παρουσία δεκάδων συναδέλφων μηχανικών στον ΟΑΕΔ, κυρίως προερχόμενων από τον κατηργημένο Οργανισμό Εργατικής Κατοικίας (ΟΕΚ), οι οποίοι απασχολούνται σε εργασίες άσχετες με το αντικείμενο τους ή τους αρνείται η δυνατότητα μετακίνησης σε άλλες υπηρεσίες όπου χρειάζονται διπλωματούχοι μηχανικοί.
β. Τον Οργανισμό του ΟΑΕΔ ο οποίος δεν προβλέπει θέσεις εξέλιξης στους διπλωματούχους μηχανικούς.
Επειδή τα δύο παραπάνω ζητήματα για τους Διπλωματούχους Μηχανικούς, έχουν ιδιαίτερη βαρύτητα, ζητάμε το ταχύτερο δυνατόν συνάντηση μαζί σας, προκειμένου να εκθέσουμε τα επιχειρήματά μας και να δρομολογήσουμε λύσεις, που θα διασφαλίσουν την ουσιαστική αξιοποίηση των Διπλ. Μηχανικών και των αυξημένων επιστημονικών προσόντων που διαθέτουν, επ΄ωφελεία του Δημοσίου συμφέροντος ευρύτερα.
Εν αναμονή της θετικής ανταπόκρισής σας, είμαστε στην διάθεση σας για οποιαδήποτε διευκρίνιση. 

Τρίτη 13 Σεπτεμβρίου 2016

Η Σουηδία υιοθετεί την 6ωρη εργασία

Η Σουηδία έβαλε τέλος στο 8ωρο και προχώρησε σε μια προοδευτική κίνηση: εισήγαγε ένα νέο μοντέλο, που θέλει τους εργαζομένους να δουλεύουν μόνο 6 ώρες την ημέρα.
πηγές:




Πέρυσι, η σουηδική κυβέρνηση επέλεξε να χρηματοδοτήσει τη διεξαγωγή πειράματος σε γηροκομείο, με τους νοσηλευτές να εργάζονται 6 ώρες την ημέρα. Σε σύγκριση με την ομάδα ελέγχου, τα αποτελέσματα ήταν υπέρ του 6ώρου. Ενας από τους τρόπους μελέτης ήταν η μέτρηση της παραγωγικότητας σε σύγκριση με την ποιότητα φροντίδας των ασθενών.

Τα ευρήματα έδειξαν πως στη διάρκεια του έτους η συντριπτική πλειοψηφία των νοσηλευτών, που εργάζονταν για 6 ώρες, ήταν πιο παραγωγικοί σε σύγκριση με εκείνους που δούλευαν περισσότερο.

Αναλύοντας τα αποτελέσματα, οι μελετητές ανέφεραν πως υπήρξαν και άλλα πλεονεκτήματα. Οσοι δούλευαν 6ωρο ήταν σχεδόν τρεις φορές λιγότερο πιθανό να πάρουν άδεια δύο εβδομάδων, ενώ μειώθηκε κατά το ήμισυ το ποσοστό που ζητούσε αναρρωτική.

Μάλιστα, οι εργαζόμενοι φάνηκαν να είναι και πιο υγιείς και πιο ευτυχισμένοι.

Πολλές επιχειρήσεις στη σκανδιναβική χώρα έχουν εφαρμόσει το συγκεκριμένο εργασιακό μοντέλο, του οποίου τα οφέλη ήταν γνωστά ήδη πριν από χρόνια.

Εκλογές ΤΕΕ 2016 - για ένα αριστερό αντιπολιτευτικό μέτωπο μηχανικών

συσπειρωση αριστερων μηχανικων

Εκλογές ΤΕΕ 2016 - για ένα αριστερό αντιπολιτευτικό μέτωπο μηχανικών

Τίποτα δεν έχει αλλάξει, τίποτα δεν είναι όπως παλιά...

Mετά τις εναλλασσόμενες μνημονιακές κυβερνήσεις ΝΔ - ΠΑΣΟΚ αλλά και των πρόθυμων εταίρων τους, η μνημονιακή πλέον συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ έχει πάρει τη σκυτάλη, για να ισοπεδώσει τη ζωή μας.
Έχοντας τσακίσει την ελπίδα που με αγώνες δημιουργήθηκε σε μεγάλα τμήματα της ελληνικής κοινωνίας και αφού τσαλαπάτησε το μεγαλειώδες και ιστορικό ΟΧΙ του δημοψηφίσματος της 5 ης Ιουλίου του 2015, έχει βαλθεί να ολοκληρώσει όσα δεν μπόρεσαν ή δεν πρόφτασαν οι προηγούμενες,  από τη διάλυση του ασφαλιστικού συστήματος και την πλήρη αποδιάρθρωση των εργασιακών σχέσεων, ως την εκποίηση των πολυτιμότερων αγαθών του δημόσιου πλούτου, την υφαρπαγή της λαϊκής ιδιωτικής περιουσίας και τη μόνιμη εμπέδωση της λιτότητας, με πραξικοπηματικές διαδικασίες, που εξευτελίζουν το σύνολο των δημοκρατικών θεσμών και διαδικασιών.
Οι βασικές της αρχές αποτελούν βίαιο προχώρημα του σχεδίου που έχουν συνδιαμορφώσει διαχρονικά οι ελληνικές κυβερνήσεις, εναρμονισμένες με τις κατευθύνσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης, και τους "σιδερένιους κανόνες "της Ευρωζώνης”. Οι απολυμένοι, οι άνεργοι, οι υποαπασχολούμενοι, οι ανασφάλιστοι, οι οφειλέτες στην εφορεία, στα ταμεία και τις τράπεζες, οι μηχανικοί που εξαναγκάζονται να διαγραφούν από τα μητρώα του ΤΕΕ, όσο και οι νέοι συνάδελφοι που αποφεύγουν την εγγραφή τους αυξάνονται μέρα με τη μέρα.
Η απογοήτευση που προκαλεί η πορεία μιας κυβέρνησης που στο όνομα δήθεν της αριστεράς, καταστρέφει την κοινωνία, με το δόγμα «δεν υπάρχει εναλλακτική», η συκοφάντηση και απομόνωση των αντιστάσεων από τα θύματα των μνημονιακών πολιτικών, η επακόλουθη κάμψη εκείνων των κοινωνικών αγώνων που απειλούν ουσιαστικά τις κυβερνητικές πολιτικές, είναι πραγματικά ζητήματα που πιέζουν τον κόσμο που πλήττεται και οφείλουν να απαντηθούν.

Η σταθερή σύμπραξη του ΤΕΕ στις πολιτικές των Μνημονίων έπαιξε καθοριστικό ρόλο στην απαξίωση του από τους συναδέλφους. Πρόσφατη χαρακτηριστική του μεθόδευση, να διευκολύνει με δικό του σχέδιο ΠΔ την εφαρμογή του νόμου 4254/14, διατάξεις του οποίου επαναλήφθηκαν στο τρίτο μνημόνιο, «για τις επαγγελματικές δραστηριότητες των μηχανικών». Με τις διατάξεις αυτές, το ψευδώνυμο «άνοιγμα» του επαγγέλματος, απειλείται να ολοκληρωθεί, κατ επιταγή των ευρωπαϊκών οδηγιών. Παρουσιάζεται ως βασικό «προαπαιτούμενο» της επόμενης δανειακής «δόσης». Σε συνδυασμό με  το άλλο «προαπαιτούμενο», της ισοπέδωσης των εργασιακών σχέσεων, προδιαγράφει την πλήρη διάλυση του επαγγέλματος του εργαζόμενου μηχανικού, όλων των ειδικοτήτων, προς όφελος μιας ασύδοτης «επιχειρηματικότητας».
Ακόμα και για ένα τέτοιο θέμα, οι ηγεσίες του ΤΕΕ που εναλλάχτηκαν κατά την τελευταία τριετία, στάθηκαν πρόθυμες να αναλάβουν οι ίδιες την καταστροφή των εργαζόμενων μηχανικών, προκειμένου να αποκομίσουν τα πολιτικά οφέλη της προθυμίας τους (Σπίρτζης) καθώς και τα οικονομικά οφέλη των «υπηρεσιών» τους («πιστοποιήσεις προσόντων» κλπ).

Για να κινητοποιηθεί η κοινωνική πλειοψηφία των μηχανικών που αγωνίζεται να ζήσει από τη δουλειά της, για να αντιμετωπίσει αποτελεσματικά τους εκπροσώπους των μνημονιακών δυνάμεων, χρειάζεται ενότητα όσων επιμένουμε ότι τα πράγματα μπορούνε να πάνε αλλιώς...

Δευτέρα 12 Σεπτεμβρίου 2016

ΟΧΙ στη λειτουργία του φράγματος της Μεσοχώρας, την καταστροφή του Αχελώου και την πολιτική εξαπάτηση

ΟΧΙ στη λειτουργία του φράγματος της Μεσοχώρας, την καταστροφή του Αχελώου και την πολιτική εξαπάτηση

Οι επαναλαμβανόμενες δηλώσεις κυβερνητικών αξιωματούχων, με πιο κραυγαλέα την πρόσφατη δήλωση της κυβερνητικής εκπροσώπου κ. Γεροβασίλη, ότι δρομολογείται η ολοκλήρωση και λειτουργία του μεγάλου φράγματος της Μεσοχώρας ως «αυτόνομου» υδροηλεκτρικού έργου, αποδεικνύουν ότι ο ΣΥΡΙΖΑ έχει διαβεί οριστικά και τον Ρουβίκωνα και τον Αχελώο και έχει προσχωρήσει στο ετερογενές αλλά ευρύ (από την ακροδεξιά μέχρι το ΚΚΕ) μπλοκ των πολιτικών δυνάμεων, που στηρίζουν τον αναπτυξιακό μύθο των «μεγάλων έργων» και αδιαφορούν για το δυσβάσταχτο κοινωνικό, οικονομικό και περιβαλλοντικό κόστος, που αυτά προκαλούν.
Θα μπορούσαμε να θυμίσουμε πολλές από τις δημόσιες δεσμεύσεις του Πρωθυπουργού αλλά και άλλων επιφανών εκπροσώπων του ΣΥΡΙΖΑ στο πρόσφατο ακόμα παρελθόν, που τον είχαν τοποθετήσει στη σωστή πλευρά μιας μάχης εμβληματικής για την οικολογική ισορροπία της ορεινής Ελλάδας, δίπλα σ’ ένα μαχητικό κίνημα όχι μόνο των κατοίκων της Μεσοχώρας και της ευρύτερης περιοχής, όχι μόνο των οικολογικών οργανώσεων αλλά με πανελλήνια απήχηση και διαστάσεις, ενάντια στην «αναπτυξιακή» υστερία, τη συκοφαντία και την καταστολή. Θα μπορούσαμε να θυμίσουμε την, σταθερή έκτοτε, τοποθέτηση του 2008 ότι «το φράγμα δεν θα λειτουργήσει και αυτοί που το κατασκεύασαν θα λογοδοτήσουν για την κατασπατάληση του δημόσιου χρήματος», τις πάγιες θέσεις του Τμήματος Οικολογίας του «παλιού», προκυβερνητικού ΣΥΡΙΖΑ ενάντια και στα φράγματα γενικά και σ’ αυτό της Μεσοχώρας ειδικά αλλά ακόμα – ακόμα και αυτή την πρόσφατη, μετά από την αποδοχή του 3ου μνημονίου, τις μαζικές αποχωρήσεις των μελών του και τις εκλογές του Σεπτεμβρίου, ανακοίνωση του ίδιου Τμήματος ότι «η αυτόνομη προώθηση του φράγματος της Μεσοχώρας, δεν αναμένεται να λύσει κάποιο ιδιαίτερο πρόβλημα πλην ίσως των απαιτήσεων κερδοφορίας των κάθε είδους εργολάβων (αυτών δηλαδή που θα αγοράσουν «κοψοχρονιά» τον ΥΗΣ Μεσοχώρας, όπως και άλλους πέντε που ήδη είναι προς πώληση μαζί με την ΔΕΗ, αν τελικά αυτό δεν αποφευχθεί). Αντίθετα, θα επιφέρει σοβαρές αρνητικές επιπτώσεις, περιβαλλοντικές, κοινωνικές, αλλά και οικονομικές στο παρόν και στο μέλλον, επιπτώσεις που έχουν αναδειχθεί με επάρκεια στο δημόσιο διάλογο τόσων χρόνων”.

Ασφαλιστική ενημερότητα και με ληξιπρόθεσμες οφειλές προς τα Ταμεία

Μόνο η διαγραφή οφειλών σε όσους δεν είχαν επαρκές εισόδημα για όλα τα χρόνια της κρίσης μπορεί να αντιμετωπίσει το ογκούμενο πρόβλημα...

Τι προβλέπει το σχέδιο του υπουργείου Εργασίας που βρίσκεται υπό διαπραγμάτευση με τους δανειστές

Η κακή πορεία των εσόδων από τις τρέχουσες ρυθμίσεις, καθώς τους τελευταίους μήνες πολλαπλασιάζονται επικίνδυνα όσοι σταματούν να εξυπηρετούν τις δόσεις τους και βγαίνουν εκτός διακανονισμού, αλλά και ο φόβος κατάρρευσης του εγχειρήματος αλλαγής στον τρόπο υπολογισμού των εισφορών για τους ελεύθερους επαγγελματίες από την επόμενη χρονιά, οδηγούν την κυβέρνηση και το αρμόδιο υπουργείο Εργασίας σε λύσεις «ανάγκης». Αλλωστε, είναι πλέον ορατές οι ενδείξεις για νέο κύμα παύσης πληρωμών από τους ελεύθερους επαγγελματίες, εξαιτίας κυρίως της δυσανάλογα μεγάλης φορολογικής και ασφαλιστικής επιβάρυνσης, όπως αυτή καθορίστηκε στον πρόσφατο ασφαλιστικό νόμο Κατρούγκαλου. Ήδη, σχεδόν ένας στους δύο οφειλέτες που εντάχθηκαν στη ρύθμιση των 100 δόσεων έχει απενταχθεί και αδυνατεί να ενταχθεί στην πάγια ρύθμιση των 12 δόσεων, με αποτέλεσμα οι τραπεζικοί τους λογαριασμοί να δεσμεύονται.

Την έκδοση ασφαλιστικής ενημερότητας στους οφειλέτες των ασφαλιστικών ταμείων, υπό την προϋπόθεση να καταβάλλουν εμπρόθεσμα τις τρέχουσες εισφορές, από 1ης Ιανουαρίου 2017 και εφεξής, διαπραγματεύεται με τους εκπροσώπους των δανειστών η ηγεσία του υπουργείου Εργασίας. Όσο για τις οφειλές, αυτές θα διακανονιστούν σε δεύτερο χρόνο.

Ο αρμόδιος υφυπουργός Εργασίας Τάσος Πετρόπουλος εδώ και μήνες διαπραγματεύεται με τους εκπροσώπους των δανειστών το συγκεκριμένο σχέδιο διάσωσης των Ταμείων και κυρίως του ΟΑΕΕ, που προβλέπει μεταξύ άλλων το «πάγωμα» των ληξιπρόθεσμων οφειλών και την εξασφάλιση ασφαλιστικής ενημερότητας στους ελεύθερους επαγγελματίες, που από την αρχή του επόμενου χρόνου θα πληρώνουν τις τρέχουσες εισφορές τους εντός των προβλεπόμενων χρονοδιαγραμμάτων.

Δικαστήριο δικαιώνει τους δημοσίους υπαλλήλους για 13ο και 14ο μισθό



Μια «απόφαση- βόμβα» εκδόθηκε πρόσφατα από το Ειρηνοδικείο Καλαμάτας και μπορεί να χαρακτηρισθεί σταθμός, καθώς δικαιώνει υπαλλήλους και διατάσσει το Δημόσιο να τους καταβάλει τα επιδόματα Χριστουγέννων, Πάσχα και Αδείας!

Όπως αναφέρει η εφημερίδα «Θάρρος» της Καλαμάτας με ένα ιδιαίτερα αναλυτικό και εμπεριστατωμένο σκεπτικό το Ειρηνοδικείο αντικρούει τους ισχυρισμούς περί δημοσιονομικού ελλείμματος που επέβαλαν τις περικοπές.

Στο Ειρηνοδικείο , γράφει η εφημερίδα προσέφυγαν με αγωγή τους 5 δικαστικοί υπάλληλοι της Καλαμάτας, ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου.

Η υπόθεση δεν είναι η μοναδική, καθώς ακολουθεί τους επόμενους μήνες η εκδίκαση της αγωγής που έχουν καταθέσει οι μόνιμοι δικαστικοί υπάλληλοι της Καλαμάτας στο Διοικητικό Πρωτοδικείο Καλαμάτας.

Καθώς αυτά τα οφειλόμενα παραγράφονται μετά τη διετία, οι εν λόγω προσφεύγοντες δικαστικοί υπάλληλοι δικαιώθηκαν για τα επιδόματά τους για τα έτη 2014 – 2015.

Κυριακή 11 Σεπτεμβρίου 2016

Αντιδραστικό θεσμικό «λίφτινγκ» στα δημόσια οικονομικά

του Γιώργη Τερζάκη



Οι τομές αυτές ξεκίνησαν και επιβάλλονται βάση μνημονιακών υποχρεώσεων, οπότε οι όποιες «βελτιώσεις» και εκσυγχρονισμοί πραγματοποιούνται και σφραγίζονται από τους στόχους της δημοσιονομικής προσαρμογής που επιβάλλουν οι μνημονιακοί νόμοι. Ειδικότερα, έχουν εκδοθεί νόμοι και εκτελεστικά Προεδρικά Διατάγματα στους τομείς του δημόσιου λογιστικού, των δημοσίων συμβάσεων, της λογιστικής και των ισολογισμών του κράτους καθώς και των ελεγκτικών διαδικασιών που ασκούνται επί των οικονομικών (Ν.4270/14 δημόσιο λογιστικό κλπ)

Επιπλέον, έχουμε:
1.  Το Ν.4412/16 για τις δημόσιες συμβάσεις, δηλαδή για τις αναθέσεις σε τρίτους προμηθειών, υπηρεσιών, έργων και μελετών που προορίζονται για το δημόσιο τομέα (κεντρική διοίκηση, νοσοκομεία, πανεπιστήμια, τοπική αυτοδιοίκηση κλπ).
2.  Το Ν.4413/16 ανάθεση συμβάσεων παραχώρησης σε τρίτους, τομέων του δημοσίου προς εκμετάλλευση.
3.  Aναμένονται ριζικές μεταβολές στους δημοσιονομικούς κανόνες με τους οποίους εκτελούνται οι προϋπολογισμοί του κράτους, της αυτοδιοίκησης και όλων των άλλων φορέων του δημοσίου.

Τι κρύβεται πίσω από τις λέξεις…
Οι μεταβολές που πραγματοποιούνται έχουν συγκεκριμένους στόχους:

Πρώτος στόχος είναι η ενοποίηση του κατακερματισμένου θεσμικού πλαισίου που υπάρχει στα δημοσιονομικάΑπό τεχνική άποψη οι μεταβολές αυτές είναι αναγκαίες ώστε να υπάρχει ενιαία αντιμετώπιση των ίδιων θεμάτων σε κάθε χώρο του δημοσίου και να αποφεύγεται σπατάλη πόρων. Επίσης, να υπάρχει δυνατότητα γρήγορης και εύκολης συγκέντρωσης οικονομικών στοιχείων. Η ίδια η πληροφόρηση όμως λειτουργεί και σαν εργαλείο στα χέρια εκείνων που ασκούν την εξουσία, οπότε η πληροφόρηση εξυπηρετεί τις ανάγκες τους. Η ενοποίηση πραγματοποιείται στις δημόσιες συμβάσεις, στη λογιστική και στους δημοσιονομικούς κανόνες.

Δεύτερος στόχος είναι η προσαρμογή των δημοσιονομικών κανόνων στις απαιτήσεις των στόχων της ΕΕ. Ειδικότερα: