Σάββατο 20 Ιουνίου 2015

Σ. Κουβελάκης: Αναζητώντας το Χαμένο Χρόνο


Του ΣΤΑΘΗ ΚΟΥΒΕΛΑΚΗ*

Στη μνήμη του Παύλου Ζάννα.

Χρειάστηκαν λοιπόν πέντε μήνες για να αποχωρήσει επιτέλους η ελληνική κυβέρνηση από μια διαδικασία εξουθενωτική για την ίδια, την κοινωνία και την χώρα. Όσοι χρειάστηκαν και για να αποφασίσει να δώσει (προσωρινό;) τέλος στην αιμορραγία της αποπληρωμής των δόσεων προς τους δανειστές και για να απευθύνει το κυβερνών κόμμα ένα κάλεσμα για επανεκκίνηση της λαϊκής κινητοποίησης που διέκοψε η καταστροφική από κάθε άποψη συμφωνία της 20ης Φλεβάρη.

Με στραγγιγμένα τα δημόσια ταμεία, με την οικονομία να υφίσταται τις συνέπειες του ελέω ΕΚΤ χρηματοδοτικού στραγγαλισμού, με τον λαό αδρανοποιημένο και σε σύγχυση, το ερώτημα που αβίαστα προκύπτει είναι εάν όλα τα προηγούμενα, πέρα από ανεπαρκή, έρχονται πολύ αργά. Εάν, με άλλα λόγια, είναι δυνατόν να καλυφθεί ο χρόνος που άρχισε να κυλά σε βάρος της ελληνικής κυβέρνησης από τότε που η ίδια προσπάθησε να παρουσιάσει ως «διαπραγματευτική επιτυχία» την αδυναμία της να κάμψει στο ελάχιστο την στάση των δανειστών.

Σε πείσμα λοιπόν της ξύλινης γλώσσας περί «προόδου» και «επικείμενης συμφωνίας», αυτό που ήρθαν να επιβεβαιώσουν οι τελευταίες εξελίξεις είναι ότι η παράσταση του τελευταίου πεντάμηνου δεν ήταν παρά μια παρωδία «διαπραγμάτευσης». Διότι πως αλλιώς να χαρακτηρίσουμε μια διαδικασία όπου η πρόταση που καταθέτει τελεσιγραφικά, μετά από τέσσερις μήνες, η άλλη πλευρά, προφανώς αυτή που διαθέτει την ισχύ, αποτελεί, κατ'ομολογία του υπουργού Εσωτερικών μια ιδιαίτερα βεβαρυμένη εκδοχή του σημείου εκκίνησης, των όσων δηλαδή είχε αποδεχθεί η προηγούμενη ελληνική κυβέρνηση με το διαβόητο «μέηλ Χαρδούβελη»;

Το λιγότερο που μπορεί να περιμένει κανείς είναι ότι μετά από ένα τέτοιο ναυάγιο, είναι η αποχώρηση. Το πιο κρίσιμο όμως, εάν δεν θέλουμε να επαναληφθεί αυτό το εφιαλτικό σενάριο, είναι η συνειδητοποίηση, δηλαδή η δημόσια αναγνώριση, ότι αυτή η διαδικασία ήταν μια παγίδα, στην οποία εγκλωβίστηκε η ελληνική πλευρά, με πολύ δυσάρεστα αποτελέσματα, που, ας το πούμε ευθέως, μόνο με ριζική αλλαγή πορείας είναι αναστρέψιμα.

Διότι ο χρόνος που «χάθηκε» σε αυτές τις ατέλειωτες «συνομιλίες» δεν χάθηκε για όλους. Προφανώς δεν χάθηκε για την πλευρά των δανειστών που ακολούθησαν με απόλυτη συνέπεια την στρατηγική του «κλοιού ρευστότητας» που εγκαινίασε δέκα μόλις μέρες μετά τις εκλογές ο Μάριο Ντράγκι. Και που πέτυχαν κάτι, που τουλάχιστον στα μάτια όσων στήριξαν και συνέβαλαν στην υπόθεση μιας αριστερής κυβέρνησης, φάνταζε αδιανόητο πριν από μερικούς μήνες: να σύρουν μια κυβέρνηση που εκλέχτηκε με διακυρηγμένο στόχο την κατάργηση των Μνημονίων στην αποδοχή του «κάδρου» των πολιτικών λιτότητας. Διότι, και πάλι, πως αλλιώς μπορεί να χαρακτηρισθεί το απίστευτο «κείμενο των 47 σελίδων», όπως έχει πλέον καταχωρηθεί η τελευταία ολοκληρωμένη εκδοχή της ελληνικής πρότασης; (Το πλήρες αναρτήθηκε από το ThePressProject)

για τις ιδιωτικοποιήσεις στην ενέργεια

pylones_tis_dei_2_i_topothesia


Μερικές σκέψεις σχετικά με τα δίκτυα και την ηλ. ενέργεια γενικότερα, με αφορμή την επαναφορά της πίεσης για ιδιωτικοποίηση του ΑΔΜΗΕ (Διαχειριστής Δικτύου Υψηλής Τάσης) και μέρους της ΔΕΗ («μικρή ΔΕΗ») στις σκληρές διαπραγματεύσεις της κυβέρνησης με τους «θεσμούς»:
1. Ακόμα και στο νεοφιλελεύθερο μοντέλο της αγοράς ηλ. ενέργειας που προωθείται εδώ και χρόνια παγκοσμίως, το δίκτυο αντιμετωπίζεται ως «φυσικό μονοπώλιο». Αρκετές χώρες κρατούν υπό κρατικό έλεγχο τα δίκτυά τους. Πρόσφατα στην Ολλανδία ακυρώθηκε πρόγραμμα ιδιωτικοποίησης του εκεί διαχειριστή (Tennet). Ο πολύς κος Ντάισελμπλουμ είχε δηλώσει ότι ο λόγος για την ακύρωση είναι το δημόσιο συμφέρον.
2. Η θεωρία για τα οφέλη του ανταγωνισμού δεν φαίνεται να επιβεβαιώνεται στην αγορά ηλ. ενέργειας, αν και η αναδιάρθρωση μετράει ήδη πάνω από δύο δεκαετίες παγκοσμίως με πολλές και διάφορες μεθόδους εφαρμογής. Στις ΗΠΑ για παράδειγμα, 11 πολιτείες που έχουν προχωρήσει σε βαθιά αναδιάρθρωση των αγορών τους σύμφωνα με το κυρίαρχο μοντέλο ενίσχυσης του ανταγωνισμού, είδαν τις τιμές να ανεβαίνουν πάνω από 4 φορές γρηγορότερα σε σχέση με το διάστημα πριν από την αναδιάρθρωση. Αντίθετα, πολιτείες που κράτησαν σημαντικά εργαλεία ρύθμισης τιμών και δεν προχώρησαν σε βαθιά αναδιάρθρωση δεν είδαν σημαντική διαφορά στην αύξηση των τιμών.
3. Στην Ευρωπαϊκή Ένωση συχνά εξετάζεται η αγορά κάθε κράτους-μέλους ξεχωριστά, οπότε η Ελλάδα είναι ψηλά στην κατάταξη των χωρών με βάση το μερίδιο του μεγαλύτερου παίκτη (ποσοστά άνω του 75% για τη ΔΕΗ), όμως μαζί της είναι και άλλες χώρες, όπως η Γαλλία, η Εσθονία, το Λουξεμβούργο και η Κύπρος. Από την άλλη, λιγότερο διαδεδομένη μάλλον είναι η συζήτηση για τους «7 αδερφούς»: τις μεγάλες εταιρείες ηλεκτροπαραγωγής όπως η EdF, η ΕΟΝ και η RWE που, για παράδειγμα, το 2010 κατείχαν ποσοστό 55% της παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας της Ευρώπης. μπροστά σε αυτούς τους κολοσσούς, η ΔΕΗ είναι προφανώς μικρή, παρόλο που έχει ακόμα δεσπόζουσα θέση στην εγχώρια αγορά. Εκτός όμως από τον ανταγωνισμό μεταξύ κεφαλαίων (στο βαθμό που ένας ισχυρός παίχτης μπορεί να επενδύσει σε μια άλλη αγορά), η εγχώρια παραγωγή υφίσταται ευθέως ανταγωνισμό από τις γειτονικές χώρες μέσω των διασυνδέσεων, ανταγωνισμό που αναμένεται να ενισχυθεί. Είναι ενδιαφέρον ότι στο τελευταίο τρίμηνο (Φεβρουάριος – Απρίλιος), η εγχώρια ζήτηση καλύφθηκε από εισαγωγές σε ποσοστά 21-27%.

Παλλαϊκή Κινητοποίηση Κυριακή 21.6, 7μμ, Σύνταγμα

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Μετά από πέντε περίπου μήνες διαπραγματεύσεων οι εργαζόμενοι αντιλαμβάνονται ότι οι λύσεις των προβλημάτων τους μετατίθενται όλο και περισσότερο στο μέλλον. Τα μνημόνια αντί να καταργηθούν, μπαίνουν σε διαδικασία ανανέωσης. Η επίθεση των μεγάλων μονοπωλιακών συγκροτημάτων, του διεθνούς χρηματοπιστωτικού συστήματος και του ντόπιου μεγάλου κεφαλαίου κατά του λαού μας συνεχίζεται και κλιμακώνεται επικίνδυνα. Τα σχέδια τους, όπως εκφράζονται μέσα από τις προτάσεις τους για το ξεπέρασμα, δήθεν, της κρίσης, οδηγούν με μαθηματική ακρίβεια σε διαρκή λιτότητα, ανεργία, βάθεμα της εκμετάλλευσης των εργαζομένων, νέες ιδιωτικοποιήσεις, παραπέρα διάλυση των εργασιακών σχέσεων, πλήρη διάλυση του συστήματος ασφάλισης, υποβάθμιση της δημόσιας Υγείας και Παιδείας, ανατροπή όλων των κατακτήσεων του λαού μας των τελευταίων 100 ετών.

Η Κυβέρνηση, με την πρόταση που διαμόρφωσε στη διαπραγματευτική διαδικασία, αποδεικνύει ότι δεν λαμβάνει υπόψιν της τις πραγματικές σύγχρονες ανάγκες των εργαζομένων, τις ανάγκες της τεράστιας στρατιάς των ανέργων, των νέων μας, των συνταξιούχων. Αποδέχεται ότι το χρέος πρέπει να εξυπηρετηθεί μέχρι τέλους, όταν είναι πλέον πασιφανές ότι η διαγραφή του είναι προϋπόθεση για να ικανοποιηθούν οι λαϊκές ανάγκες. Αυτό συμβαίνει όταν η Υγεία βρίσκεται υπό κατάρρευση λόγω της τρομακτικής υποχρηματοδότησής της και της έλλειψης προσωπικού. Όταν τα σχολεία πρόκειται να αντιμετωπίσουν τεράστια προβλήματα με την έναρξη της νέας χρονιάς για τους ίδιους λόγους.

Οι εργαζόμενοι δεν μπορεί να είναι θεατές μπροστά σε όλα αυτά που εξυφαίνονται σε βάρος τους. Οφείλουν να δώσουν τη σκληρή πολιτική μάχη για την ανατροπή των μνημονιακών πολιτικών της λιτότητας και την ικανοποίηση των λαϊκών αναγκών. Απαιτούμε:

  • Αποκατάσταση των τεράστιων απωλειών που έχουμε υποστεί εργαζόμενοι και συνταξιούχοι από τις πολιτικές των τελευταίων πέντε ετών.
  • Επαναφορά του 13ου και 14ου μισθού – σύνταξης και ψήφιση νέου μισθολογίου που να ανταποκρίνεται στις ανάγκες μας μέσα από Συλλογικές διαπραγματεύσεις με τις συνδικαλιστικές οργανώσεις.
  • Άμεση χρηματοδότηση των Ταμείων και λειτουργία τους με την εγγύηση του Κράτους.
  • Παροχή επιδόματος ανεργίας σε όλους τους ανέργους και εφαρμογή πολιτικών για την εξάλειψη της ανεργίας.
  • Νέες προσλήψεις μόνιμου προσωπικού με στόχο την επαρκή στελέχωση των Δημόσιων Υπηρεσιών με προτεραιότητα σε Υγεία, Παιδεία, Τοπική Αυτοδιοίκηση, ελεγκτικούς μηχανισμούς, Κοινωνική Ασφάλιση και σε όλες τις δομές που συμβάλλουν στην άμβλυνση των κοινωνικών συνεπειών της κρίσης.
  • Κατάργηση των μνημονίων και των εφαρμοστικών νόμων. Διαγραφή του χρέους, που αποτελεί όρο για την επιβίωση της χώρας, του λαού και των εργαζομένων.
  • Επαναφορά των εργατικών, κοινωνικών και ασφαλιστικών δικαιωμάτων των εργαζομένων, που καταργήθηκαν στη μνημονιακή περίοδο.
  • Πέρασμα των τραπεζών υπό δημόσια ιδιοκτησία και κοινωνικό έλεγχο.

Στα πλαίσια αυτά η Εκτελεστική Επιτροπή της Α.Δ.Ε.Δ.Υ. απευθύνεται σε όλες τις συνδικαλιστικές οργανώσεις του ιδιωτικού τομέα, τις κοινωνικές, επαγγελματικές και αυτοδιοικητικές οργανώσεις και προτείνει τη συνδιοργάνωση πανεργατικής – παλλαϊκής κινητοποίησης την Κυριακή, 21 Ιουνίου 2015 και ώρα 7:00μμ στο Σύνταγμα.

Τέλος, σε περίπτωση που ανακοινωθεί συμφωνία Κυβέρνησης, Ευρωπαϊκής Ένωσης, ΔΝΤ και ΕΚΤ, η Εκτελεστική Επιτροπή της Α.Δ.Ε.Δ.Υ. θα συνεδριάσει άμεσα για να εκτιμήσει και να αποφασίσει πρόγραμμα απεργιακών κινητοποιήσεων, υλοποιώντας απόφαση του Γενικού της Συμβουλίου.


Από την Εκτελεστική Επιτροπή της Α.Δ.Ε.Δ.Υ.
Δελτίο Τύπου – Παλλαϊκή Κινητοποίηση Κυριακή 21.6

Το επίμαχο Σ/Ν πήγε στη νομοπαρασκευαστική επιτροπή της βουλής

Το επίμαχο Σ/Ν είναι στη νομοπαρασκευαστική επιτροπή της βουλής:

 
Από μια βιαστική ανάγνωση επισημάναμε μόνο δύο διαφορες σε σχέση με αυτό που είχε αναρτηθεί στη Διαύγεια και με αυτό που μας δώθηκε στην κινητοποίηση της Τρίτης 16/6 από τον Υπουργό:

1) στο άρθρο 17 (σελίδα 11) έχει μπει εισοδηματικό όριο για χρέη άνω των 200.000 €, το άρθρο αυτό προβλέπει την εγγραφή υποθήκης στην ακίνητη περιουσία του οφειλέτη, εφόσον μπει σε ρύθμιση
2) στο άρθρο 38 που προστέθηκε, η μόνη διαφορά σε σε σχέση με αυτό που μας δόθηκε είναι ότι περιλαμβάνει πλέον και τους μισθωτους στη διετή αναστολή των αυξήσεων (σελίδα 25)

Όπως θα δείτε παραμένουν εκκρεμή όλα τα ζητήματα που αναδείξαμε, με πιο βασικά τη μη αναδρομικότητα της αναστολής των αυξήσεων και την εξαίρεση της μεγάλης πλειοψηφίας των συναδέλφων (άνω του 50%) η οποία έχει οφειλές. Με τον τρόπο αυτό οφελούνται μόνο όσοι δεν αντιμετωπίζουν μεγάλα προβλήματα, ενώ εξοντώνονται οι πιο αδύναμοι, αυτοί που πραγματικά χρειάζονται ανακούφιση, οι νεότεροι, αυτοί που χρωστάνε, αυτοί που δεν έχουν εργασία. Η εξαίρεση τους από τη ρύθμιση είναι βαθιά αντικοινωνική μια και οδηγεί στο μόνιμο αποκλεισμό χιλιάδων συναδέλφων τόσο από την ασφάλιση όσο και από το επάγγελμα.

Ακολουθεί ανακοίνωση του ΣΜΤ ενημερωτική της συνάντησης της Τρίτης 16/6

ΤΑ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΚΑΙ ΟΙ ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΕΙΣ ΜΑΣ ΝΑ ΒΓΟΥΝ ΞΑΝΑ ΣΤΟ ΠΡΟΣΚΗΝΙΟ
Την Δευτέρα 16/6 πραγματοποιήθηκε μαζική κινητοποίηση στο υπουργείο εργασίας, κοινωνικής ασφάλισης και αλληλεγγύης όπου συμμετείχαν αρκετοί συνάδελφοι μετά το κάλεσμα του Σωματείου Μισθωτών Τεχνικών ενάντια στην αντιασφαλιστική πολιτική που εδώ και χρόνια εφαρμόζεται στον κλάδο (στο πλαίσιο των μνημονιακών «υποχρεώσεων», των εντολών της ΕΕ, του ΔΝΤ και των προηγούμενων κυβερνήσεων), κινητοποίηση για την κατοχύρωση των δικαιωμάτων των ασφαλισμένων, των εργαζόμενων και ανέργων μηχανικών. Στην σημερινή συγκέντρωση, οι εργαζόμενοι και άνεργοι μηχανικοί έδωσαν το μήνυμα ότι η λογική που μέχρι τώρα υιοθετεί η κυβέρνηση, αυτή της διατήρησης όλου του μνημονιακού νομοθετικού πλαισίου, και η απροθυμία αλλαγής της κατάστασης υπέρ των εργαζόμενων δεν μπορεί να γίνει αποδεκτή. Στην συγκέντρωση καλούσαν επίσης η Ανοιχτή Συνέλευση Μηχανικών, ο σύλλογος Αρχιτεκτόνων Αττικής και ο σύλλογος Τοπογράφων Μηχανικών.
Στο πλαίσιο της κινητοποίησης πραγματοποιήθηκε συνάντηση με τον αναπληρωτή υπουργό κοινωνικών ασφαλίσεων Δ. Στρατούλη. Στην συνάντηση αυτή τέθηκε το σύνολο των ζητημάτων, που εδώ και χρόνια διεκδικεί το Σωματείο για το ασφαλιστικό, το οποίο αποτέλεσε και αποτελεί ανοιχτή πληγή και απαιτεί άμεσες απαντήσεις προκειμένου να ανακουφιστεί η μεγάλη πλειονότητα των μηχανικών και ειδικότερα οι άνεργοι και οι υποαπασχολούμενοι.
Επί των συγκεκριμένων ζητημάτων που τέθηκαν:

Παρασκευή 19 Ιουνίου 2015

κινηματικές και θεσμικές «περιφράξεις»: για την προάσπιση της δημόσιας γης

original_WFD_LandGrabbing
Απόσπασμα από το τέταρτο κεφάλαιο του βιβλίου του Κωστή Χατζημιχάλη «Κρίση χρέους και υφαρπαγή γης» (2014, ΚΨμ). Πηγή
Είναι προφανές ότι η απεξάρτηση από τα μνημόνια, η επαναδιαπραγμάτευση για το δημόσιο χρέος και οι ριζικές αλλαγές στους κατάπτυστους νόμους αποτελούν προϋποθέσεις για να απαντηθεί το ερώτημα «τι κάνουμε με τη γη», οι απαντήσεις στο οποίο θα συναντήσουν λυσσαλέες αντιδράσεις. Όμως οι σημαντικότερες δυσκολίες βρίσκονται αλλού. […]
[Μία από τις κατηγορίες δυσκολιών] αναφέρεται στην τάση της αριστεράς να ταυτίζει τη δημόσια-κρατική γη με την κοινή γη, η οποία, ως κτήση και ως χρήση, ανήκει στους πολίτες. Οι υφαρπαγές της δημόσιας γης με την πολιτική των μνημονίων στην Ελλάδα έχουν οργανωθεί και υλοποιούνται από την ίδια την κυβέρνηση / κρατική εξουσία, καταρρίπτοντας αυτή την απλοϊκή ταύτιση. Το πρόβλημα όμως παραμένει γιατί πολλοί και πολλές στην αριστερά πιστεύουν ότι μία αριστερή κυβέρνηση θα αλλάξει αυτόματα τη σχέση προς όφελος των πολιτών. Το σύνταγμα του 1975 και ο αστικός κώδικας διαφοροποιούν την κρατική περιουσία σε «εκτός συναλλαγής δημόσια κοινόχρηστα κτήματα» και σε «ιδιωτική ακίνητη περιουσία του δημοσίου», που είναι αντικείμενο συναλλαγής. Η εκτός συναλλαγής δημόσια γη είναι δυνάμει κοινή γη, αν υπάρχουν οι προϋποθέσεις για κοινή κτήση και χρήση. Η εμπειρία έχει δείξει το αντίθετο και οι θεσμικές εκτροπές μετά το 2010 έχουν αμφισβητήσει ακόμη και τη νομοθετική διαφοροποίηση εκτός/εντός συναλλαγής.
Εντούτοις το τι μπορούν να κάνουν τη γη που κατέχουν ιδιώτες και κράτος εξαρτάται από ρυθμίσεις και άυλες σχέσεις (πολεοδομικού, χωροταξικού, περιβαλλοντικού χαρακτήρα). Δεν έχουν πάντα απόλυτη ελευθερία, δηλαδή. Εδώ φυσικά ελέγχεται η ποιότητα και η λειτουργία της δημοκρατίας, αυτή η εντελώς ξεπεσμένη στις μέρες μας έννοια. Επίσης, στον καπιταλισμό, εκτός από ιδιωτική και κρατική ιδιοκτησία, έχουν αναπτυχθεί και ενδιάμεσες μορφές ιδιοκτησίας, όπως οι συνεργατικές στον αγροτικό χώρο και οι καινοτόμες μορφές συνεργατικής-συλλογικής κατοίκησης στις πόλεις. Στην ίδια κατηγορία θα έβαζα και τις καταλήψεις μεγάλων χώρων από εναλλακτικές κοινότητες και τη μετατροπή τους σε κοινωνικά κέντρα παραγωγής και κατοίκησης. Οι χώροι αυτοί σε κάποιους ανήκουν, δεν είναι «κοινοί» χώροι, όπως υποστηρίζουν ορισμένοι συντελεστές των καταλήψεων.
Ο Δημήτρης Κωτσάκης (1) (2012, σ. 34-37) κάνει μία σημαντική προσπάθεια συγκρότησης της έννοιας της κοινής κτήσης και ορισμού της. Την προσεγγίζει ως τον κοινό τόπο της συλλογικής κτήσης των ιδιωτών (αναφέρεται κυρίως σε συνεργατικές κτήσεις) και στη δημόσια κτήση των πολιτών (αναφέρεται κυρίως στο άρθρο 24 του συντάγματος). Όπως παραδέχεται και ο ίδιος για την ευρύτερη σημασία του κοινού, «το κοινό είναι στην αφετηρία του φανταστικό» (στο ίδιο, σ. 77). Βρίσκω χρήσιμο το φανταστικό ως αφετηρία (προσωπικά θα έλεγα φαντασιακό), δεδομένου ότι δεν υπάρχει πλέον κοινή κτήση γης στην Ελλάδα και στην Ευρώπη, είναι κάτι που πρέπει να κατακτηθεί εκ νέου. Η κοινή κτήση της γης, ένα πρόταγμα για την αριστερά, μπορεί να αποτελέσει «το οικονομικό θεμέλιο για τη μετάβαση προς μία άλλη κοινωνία» (στο ίδιο, σ. 36), όταν μέσα από αγώνες το φαντασιακό μετατρέπεται σε πραγματικότητα, όπως εξάλλου συμβαίνει με όλα τα αριστερά προτάγματα.

Μένουμε Ευρώπη - πληρώνουμε το ΤΣΜΕΔΕ 3000 το εξάμηνο


Εικόνες από τη χθεσινή κινητοποίηση - κλιμάκιο της συσπείρωσης (σε αποστολή αυτοκτονίας) βρέθηκε εκεί για να αποθανατίσει εκατοντάδες συναδέλφους να υποστηρίζουν την πίστη τους στη μεταρύθμιση Βρούτση για το ασφαλιστικό.

Οχι στην υφαρπαγή των 14 περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας

Πρωτοβουλία Πολιτών

Ενάντια στην Εκποίηση του Αεροδρομίου Χανίων



ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΥΦΑΡΠΑΓΗ

ΤΩΝ 14 ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΩΝ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΩΝ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ




Πρώτος στόχος των δανειστών στον τομέα των ιδιωτικοποιήσεων είναι η υφαρπαγή των 14 Περιφερειακών Αεροδρομίων της χώρας : Θεσσαλονίκης, Κέρκυρας, Χανίων, Κεφαλλονιάς, Ζακύνθου, Ακτίου, Καβάλας, Ρόδου, Κω, Σάμου, Μυτιλήνης, Μυκόνου, Σαντορίνης και Σκιάθου. 

Δεν πρόκειται για ιδιωτικοποίηση. Πρόκειται κυριολεκτικά για υφαρπαγή βασικών περιουσιακών στοιχείων του κράτους έναντι πινακίου φακής και για υποταγή της παραγωγικής διαδικασίας, που συνδέεται με τις αερομεταφορές, και της κοινωνικής ανάπτυξης της χώρας στα συμφέροντα της κοινοπραξίας FRAPORT - Κοπελούζου. 

Η κυβέρνηση πιεζόμενη από τους δανειστές έχει κατ’ αρχήν αποδεχθεί την ιδιωτικοποίηση. Δεν συμφωνούμε και θ’ αγωνιστούμε για ν’ ανατρέψουμε αυτή την απόφαση. Στις διαπραγματεύσεις που διεξάγονται ο λαός δεν μπορεί και δεν θέλει να παραμένει απλός θεατής. Έχουμε λόγο και θ’ αγωνιστούμε να τον επιβάλλουμε γιατί οι αποφάσεις που θα ληφθούν αφορούν τη δική μας ζωή. 

Αν χαθεί το αεροδρόμιο του νομού μας και την τύχη του ακολουθήσει το λιμάνι της Σούδας, που έχει περάσει επίσης στο ΤΑΙΠΕΔ, η οικονομία του νομού και ευρύτερα της Δυτικής Κρήτης θα καταστραφεί. Όλες οι παραγωγικές δραστηριότητες εξαρτώνται άμεσα από τις εναέριες και τις θαλάσσιες μεταφορές. Για παράδειγμα, στις νησιωτικές περιφέρειες ο βαθμός εξάρτησης του τουρισμού από τις αερομεταφορές ανάγεται στο 78-86%. 

Γι’ αυτό καλούμε παραγωγικούς/κοινωνικούς φορείς και πολίτες, δήμους και περιφέρειες της Κρήτης  σε έναν ανένδοτο αγώνα υπεράσπισης του δικαιώματός μας στην εργασία και τη ζωή. Δεν σκοπεύουμε να χαρίσουμε στην κοινοπραξία FRAPORT - Κοπελούζος τα δημόσια και γι’ αυτό κοινά περιουσιακά στοιχεία του τόπου μας. Τα κληρονομήσαμε από τις προηγούμενες γενιές και θα τα παραδώσουμε στις επόμενες.   


Απόσπασμα από το ψήφισμα της ΚΟΙΝΗΣ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑΣ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΗΝ ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΩΝ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΩΝ

Άλλα €80 εκατ. ζητά από το ΕΤΑΑ η κυβέρνηση για ρέπος

Του Δημήτρη Κατσαγάνη από εδώ, ας ελπίσουμε ότι δε θα πάνε για τη δόση του ΔΝΤ...
Στη… γύρα έχει βγει και πάλι η κυβέρνηση για να βρει κεφάλαια για να καλύψει τις  άμεσες χρηματοδοτικές ανάγκες του Δημοσίου. Σήμερα αναμένει 80 εκατ. ευρώ από το ΕΤΑΑ, ενώ μέχρι τις 26 Ιουνίου πρέπει να έχει επιστρέψει 160 εκατ. ευρώ στο ΙΚΑ και 110 εκατ. ευρώ στον ΟΑΕΕ.
Πιο αναλυτικά, σύμφωνα με πληροφορίες του Capital.gr, σήμερα αναμένεται να υπάρξει εισήγηση προς το Διοικητικό Συμβούλιο του Ενιαίου Ταμείου Ανεξάρτητων Επαγγελματιών (σ.σ. μηχανικών, γιατρών, δικηγόρων)  για μεταφορά  κεφαλαίων του ύψους 80 εκατ. ευρώ  σε Λογαριασμό Ταμειακής Διαχείρισης της Τράπεζα της Ελλάδος προκειμένου να συναφθούν ρέπος με το Ελληνικό Δημόσιο.
Το ρέπος αυτό θα αφορά στην περίοδο 18 Ιουνίου -10 Ιουλίου, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές.
Υπενθυμίζεται πως είναι δεύτερη φορά που το ΕΤΑΑ κάνει ρέπος με το Ελληνικό Δημόσιο. Η πρώτη φορά ήταν στις 28 Απριλίου, όταν αποφασίστηκε από το Δ.Σ. του εν λόγω ταμείου να γίνει ρέπος με  47 εκατ. ευρώ για το χρονικό διάστημα μεταξύ 28 Απριλίου – 25 Μαΐου και με 53 εκατ. ευρώ για το διάστημα 28 Απριλίου – 10 Ιουνίου.
Στελέχη του ΕΤΑΑ αναφέρουν στο Capital.gr πως τα κεφάλαια αυτά επεστράφησαν στο ΕΤΑΑ.
Το ίδιο ελπίζουν να γίνει και οι διοικήσεις του ΙΚΑ και του ΟΑΕΕ. Τα ΔΣ τους αποφάσισαν να συνάψουν ρέπος με το Ελληνικό Δημόσιο συνολικού ύψους 270 εκατ. ευρώ για το χρονικό διάστημα 4 -26 Ιουνίου. Το ΔΣ του ΙΚΑ μετέφερε στην ΤτΕ, γι’ αυτό το σκοπό, 160 εκατ. ευρώ, ενώ το ΔΣ του ΟΑΕΕ 110 εκατ. ευρώ.  Τα κεφάλαια αυτά πρέπει να γυρίσουν από την ΤτΕ στους τραπεζικούς λογαριασμούς του ΙΚΑ και του ΟΑΕΕ σε έξι μέρες προκειμένου να συμπληρωθούν τα απαιτούμενα κεφάλαια για την καταβολή των συντάξεων του Ιουλίου. Τα 160 εκατ. ευρώ που αναμένει να λάβει πίσω από την ΤτΕ το ΙΚΑ αντιστοιχούν στο 17% της δαπάνης των συντάξεων του Ιουλίου, ενώ τα 110 εκατ. ευρώ που αναμένει ο ΟΑΕΕ αντιστοιχούν στο 40%.  Συνεπώς τα κεφάλαια αυτά είναι και με το … παραπάνω αναγκαία για την καταβολή των συντάξεων του Ιουλίου, δεδομένου ότι τα προαναφερθέντα ταμεία δεν έχουν άλλα πλεονάζοντα ρευστά διαθέσιμα.

Στην νομοπαρασκευαστική επιτροπή της Βουλής το Σ/Ν για την ασφάλιση


Δ. Στρατούλης: Βήμα βήμα θα αντιμετωπίσουμε τα δίκαια αιτήματα των ασφαλισμένων του ΕΤΑΑ

Ο αναπληρωτής υπουργός Κοινωνικής Ασφάλισης, Δημήτρης Στρατούλης συναντήθηκε με συλλογικότητες των μηχανικών και αντιπροσωπεία του συλλόγου αρχιτεκτόνων, όπου τους ενημέρωσε για το τι θα περιλαμβάνεται σε διατάξεις του νομοσχεδίου που θα καταθέσει στη Βουλή.

Αν η τροπολογία δε διορθώσει τουλάχιστον τα θέματα που αναφέρουμε στη σχετική μας ανάρτηση, τότε δικαίως θα χαρακτηριστεί ως "ασπιρίνη για τον καρκίνο". Παρεπιπτόντως το ΤΕΕ, το οποίο αρνήθηκε τη συμμετοχή του στην κινητοποίηση της Τρίτης 16/6, θυμήθηκε ότι υπάρχει θέμα με το ασφαλιστικό.

Στην νομοπαρασκευαστική επιτροπή της Βουλής έχει προγραμματιστεί να κατατεθεί σήμερα, το σχέδιο νόμου του υπουργείου Εργασίας για τη λειτουργία των Κέντρων Πιστοποίησης Αναπηρίας.
Πρόκειται για νομοσχέδιο-σκούπα με σειρά ασφαλιστικών διατάξεων που αφορούν μεγάλες ομάδες ασφαλισμένων, μεταξύ των οποίων οι ασφαλισμένοι στο ΕΤΑΑ, το Ταμείο μηχανικών, γιατρών και δικηγόρων. Διάταξη που αναμένεται να περιληφθεί στο σχέδιο νόμου που έχει καταρτίσει ο αναπληρωτής υπουργός Κοινωνικής Ασφάλισης Δημήτρης Στρατούλης, προβλέπει την ελάφρυνση «παλαιών» και «νέων» ασφαλισμένων του ΕΤΑΑ, καθώς παγώνει την υποχρεωτική -από το 2011- μετάταξη των νέων ασφαλισμένων ελευθεροεπαγγελματιών (όσοι μπήκαν στην ασφάλιση μετά την 1/1/1993) σε υψηλότερες ασφαλιστικές κατηγορίες.
Παράλληλα, τους δίνει τη δυνατότητα να υπαχθούν μέχρι και το τέλος του 2016 σε μια εκ των δυο κατώτερων κατηγοριών, από αυτήν στην οποία υπάγονται ως σήμερα υποχρεωτικά.
Σύμφωνα με υπολογισμούς, το μηνιαίο κέρδος εκτιμάται σε περίπου 97 ευρώ για τους υγειονομικούς (ΤΣΑΥ), 120 ευρώ για τους νομικούς (ΤΑΝ) και 150 ευρώ για τους μηχανικούς (ΤΣΜΕΔΕ).
Η ίδια διάταξη προβλέπει και ελάφρυνση των εισφορών για τους παλαιούς ασφαλισμένους με κατάργηση διατάξεων που νομοθετήθηκαν το 2011, η οποία οδηγεί σε μειώσεις της τάξης των 40 ευρώ για όλους τους κλάδους. Δυνατότητα υπαγωγής στην παραπάνω διάταξη, θα έχουν όσοι δεν έχουν ληξιπρόθεσμες οφειλές ή έχουν ενταχθεί σε ρύθμιση.
Μάλιστα, αν η σχετική αίτηση υποβληθεί εντός του 2015, παρέχεται το δικαίωμα αναδρομικής υπαγωγής σε κατώτερη κατηγορία από 1/1/2015.
Η διάταξη βέβαια, ορίζει ξεκάθαρα ότι για τη δυνατότητα ένταξης σε αυτή, θα πρέπει είτε να μην υπάρχουν ληξιπρόθεσμες οφειλές, είτε να έχουν υπαχθεί σε ρύθμιση και να εξυπηρετούνται κανονικά οι δόσεις.
Η ρύθμιση των 100 δόσεων
Για το λόγο αλλά και για τη σημαντική συμμετοχή στη ρύθμιση των 100 δόσεων που λήγει στις 26 Ιουνίου πολλοί εκτιμούν ότι θα δοθεί, έστω και μικρή, νέα παράταση. Μέχρι χθες, 16 Ιουνίου είχαν καταθέσει αιτήσεις 221.643 οφειλέτες για την τακτοποίηση οφειλών άνω των 4,5 δισ. ευρώ και ήδη έχουν εισρεύσει στα ταμεία έσοδα της τάξης των 171,61 εκατ. ευρώ.
Η μεγαλύτερη συμμετοχή παρατηρείται στο ΙΚΑ, με τους 79.069 οφειλέτες που κατέθεσαν αίτηση να τακτοποιούν χρέη ύψους 2,8 δισ. ευρώ και να καταβάλλουν ήδη 106,2 εκατ. ευρώ και στον ΟΑΕΕ, με 112.146 αιτήσεις, για τακτοποίηση χρεών της τάξης του 1,4 δισ. ευρώ και εισπράξεις 49,3 εκατ. ευρώ.
Στο ΕΤΑΑ, το ταμείο των μηχανικών, γιατρών και δικηγόρων έχουν κατατεθεί μόλις 14.811 αιτήσεις για τη ρύθμιση οφειλών που δεν ξεπερνούν τα 142 εκατ. ευρώ, με αποτέλεσμα να έχουν εισπραχθεί μόλις 6,8 εκατ. ευρώ.
Νέα ευκαιρία
Με άλλη διάταξη που θα ενσωματωθεί στο νομοσχέδιο για την αναπηρία, θα δίνεται το δικαίωμα σε ασφαλισμένους του ΟΑΕΕ και του ΕΤΑΑ να λάβουν τη σύνταξή τους, παρά το γεγονός ότι έχουν οφειλές από μη καταβολή ασφαλιστικών εισφορών που τους στερούν τη δυνατότητα να υποβάλλουν αίτηση συνταξιοδότησης. Η βασική διάταξη αυξάνεται το όριο συμψηφισμού ή παρακράτησης στα 25.000 ευρώ, από 20.000 ευρώ που είναι σήμερα για τον ΟΑΕΕ και 15.000 ευρώ που είναι για το ΕΤΑΑ.
Παράλληλα, και για τις περιπτώσεις που θα καταθέσουν αίτηση συμψηφισμού εντός διμήνου, προβλέπεται αύξηση του ποσού που θα μπορεί να συμψηφιστεί, στα 50.000 ευρώ.
Η καταβολή των οφειλόμενων θα μπορεί να γίνει σε έως 60 μηνιαίες δόσεις και η έναρξη θα μπορεί να πραγματοποιηθεί 18 μήνες μετά την αίτηση. Το κενό διάστημα, οι ασφαλισμένοι θα λαμβάνουν σύνταξη ύψους 360 ευρώ το μήνα, η οποία θα συμψηφιστεί με τα αναδρομικά ποσά που θα τους οφείλονται στη λήξη αυτής της περιόδου.
Ρούλα Σαλούρου
salourou@euro2day.gr


Δέσμευση κυβέρνησης για άμεση επίλυση ασφαλιστικών προβλημάτων των μηχανικών



Δεσμεύθηκε η κυβέρνηση για άμεση επίλυση ασφαλιστικών προβλημάτων των μηχανικών σε συνάντηση αντιπροσώπων της Διοικούσας Επιτροπής του ΤΕΕ με τον Δημήτρη Στρατούλη, Αναπληρωτή Υπουργό Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και κοινωνικής Αλληλεγγύης

Πέμπτη 18 Ιουνίου 2015

Πώς, η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα, έδεσε χειροπόδαρα την Ελλάδα!




Του Γιάννη Σιάτρα από εδώ
 
Μια κοινωνία που, επί πέντε χρόνια βομβαρδίζεται με αρνητικές ειδήσεις και σενάρια, με νούμερα και με έννοιες για τις οποίες ποτέ άλλοτε δεν είχε ακούσει, είναι εύκολο -και φυσικό- κάποια στιγμή να χάσει την άκρη του νήματος και τη συνάφεια των όσων πληροφορείται. Έτσι, ήδη από τους πρώτους μήνες της ελληνικής κρίσης, η ελληνική κοινωνία "χάθηκε” μέσα στις πληροφορίες, τα γεγονότα και τα σενάρια, δεδομένου μάλιστα ότι και η μετάδοση των εξελίξεων από τα ΜΜΕ ήταν ανεπαρκής και, σε πολλές περιπτώσεις, διαστρεβλωτική. Παράλληλα, η "νεφελώδης” αυτή κατάσταση βόλευε αφάνταστα τις Κυβερνήσεις που είχαν την ευθύνη της διακυβέρνησης στα χρόνια εκείνα.
Ένα σημείο των εξελίξεων το οποίο λίγοι θυμούνται -και ακόμη λιγότεροι γνωρίζουν τη σημασία του- ήταν η αγορά, από την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα, των ελληνικών ομολόγων που κατείχαν οι ξένες τράπεζες (κυρίως  γαλλικές και γερμανικές). Μεταξύ του 2010 και του 2011 αγοράστηκαν ομόλογα συνολικού ύψους 75 δισ. ευρώ, λήξεως από το 2012 έως το 2016, τα οποία "ξελάφρωσαν” τα χαρτοφυλάκια των (ξένων) τραπεζών και μείωσαν τον κίνδυνο για τα τραπεζικά συστήματα των χωρών τους. Τα ομόλογα αυτά δεν "κουρεύτηκαν” στο PSI και κατέληξαν να είναι σήμερα ένα σημαντικό "όπλο πίεσης” των δανειστών προς τη χώρα μας. Ας δούμε το πώς.
Στις 10 Μαΐου 2010 τέθηκε σε λειτουργία ο "μηχανισμός στήριξης” που δημιούργησαν το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο, η Ευρωπαϊκή Ένωση και η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα για τη δανειοδότηση της χώρας. Την ίδια μέρα, χωρίς καμία προηγούμενη ένδειξη ή προειδοποίηση, η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα ανακοίνωσε την έναρξη της λειτουργίας του "Προγράμματος Αγορών Τίτλων” (Securities Market Programme). Με το πρόγραμμα αυτό, η ΕΚΤ θα μπορούσε να αγοράζει κρατικά ομόλογα χωρών μελών της Ευρωζώνης "για να διασφαλίζει το βάθος και τη ρευστότητα στα τμήματα εκείνα της αγοράς, τα οποία δυσλειτουργούν” όπως ανακοινώθηκε. Από πολλούς, καταγγέλθηκε ότι η ενέργεια αυτή παραβίαζε τους κανόνες και το Καταστατικό της (το οποίο απαγορεύει την οποιαδήποτε μορφή χρηματοδότησης δημοσιονομικών ελλειμμάτων ή τη συμμετοχή της σε αναδιάρθρωση χρέους των κρατών του Ευρωσυστήματος).
Την περίοδο εκείνη, η ελληνική κρίση συνιστούσε το μεγαλύτερο πρόβλημα της Ευρώπης. Μία "άτακτη” χρεοκοπία της Ελλάδας θα προκαλούσε μία τεράστια βλάβη στο ευρωπαϊκό τραπεζικό σύστημα, αφού οι ευρωπαϊκές τράπεζες διακρατούσαν το 80% του ελληνικού χρέους, που -τότε- έφθανε στα 310 δισεκατομμύρια ευρώ.
Στις αρχές Μαΐου 2010, η ελληνική κοινωνία, παγωμένη, παρακολουθούσε  την ψήφιση του Μνημονίου στη Βουλή, την εκταμίευση της πρώτης δόσης και τον τραγικό θάνατο των υπαλλήλων της Marfin στις εκδηλώσεις διαμαρτυρίας, λίγες μέρες πριν. Έτσι, τα ελληνικά ΜΜΕ ασχολήθηκαν ελάχιστα με το ζήτημα της παρέμβασης της ΕΚΤ στις αγορές των ομολόγων (ενώ ποτέ δεν απαντήθηκε εάν η Ελληνική Κυβέρνηση είχε ενημερωθεί γι' αυτή την ενέργεια). Όμως, υπήρξε πλούσια αρθρογραφία στα ΜΜΕ του εξωτερικού, στα οποία περιγράφηκε η ουσία της απόφασης:
"Banks dump Greek debt on the ECB as eurozone flashes credit warnings” (Καθώς η Ευρωζώνη εκπέμπει σήματα πιστωτικού κινδύνου, οι τράπεζες ξεφορτώνουν στην ΕΚΤ τα ελληνικά ομόλογα) ήταν ο τίτλος της εφημερίδας "The Telegraph”. Ο δε υπότιτλος ανέφερε: "Οι ξένοι κάτοχοι των ελληνικών και πορτογαλικών ομολόγων εκμεταλλεύονται την ξαφνική παρέμβαση της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας για να ρευστοποιήσουν τις θέσεις τους”.

Διεθνής Συνάντηση για το Δικαίωμα στη Στέγη, 20-21/6 ΕΜΠ

 Featured image

Διοργανώνουν οι:

*Αλληλεγγύη για όλους
*Encounter Athens
*Platform against Auctions
*European Coalition for the Right to Housing and the City
*Rosa Luxemburg Foundations Brussels office

Το Σάββατο 20 και την Κυριακή 21 Ιουνίου οργανώνεται διεθνής συνάντηση για το δικαίωμα στη στέγη, στην Αρχιτεκτονική σχολή του ΕΜΠ (κτήριο Αβέρωφ).
Πρόκειται για μία συνάντηση κινημάτων από πάνω από είκοσι ευρωπαϊκές χώρες που στόχο έχει την ανάδειξη των κοινών προβλημάτων στέγασης, όπως είναι οι εξώσεις, οι πλειστηριασμοί, η υποδοχή των μεταναστευτικών ροών, ο ελλιπής σχεδιασμός εναλλακτικών πολιτικών στέγασης, αλλά και η υφαρπαγή γης σε όλη την Ευρώπη. Ενώ τέλος, η ενδυνάμωση των κοινωνικών κινημάτων που έχουν αναδυθεί τόσο στην Ελλάδα όσο και σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες μέσα από το συντονισμό της δράσης τους αποτελεί βασική στόχευση αυτής της συνάντησης.
Ο «Ευρωπαϊκός Συνασπισμός για το Δικαίωμα στην Κατοικία και την Πόλη (European Coalition for the Right to Housing and the City), ο οποίος ενεργοποιείται εδώ και ενάμιση χρόνο, είναι σημαντικό βήμα προς αυτή την κατεύθυνση. Σε διεθνείς και τοπικές συντονισμένες δράσεις σε πολλές ευρωπαϊκές πόλεις έχουν γίνει σημαντικά βήματα ενάντια σε οικονομικούς και real-estate παίκτες. Ενώ στο πρόσφατο Παγκόσμιο Κοινωνικό Φόρουμ στην Τυνησία, κοινωνικές ομάδες από δεκάδες χώρες επιβεβαίωσαν την ανάγκη διεθνούς συντονισμού.

Πληροφορίες μπορείτε να βρείτε επίσης στο blog της συνάντησης:
https://housingright.wordpress.com/


Το Πρόγραμμα του Διημέρου


ΣΑΒΒΑΤΟ 20 ΙΟΥΝΙΟΥ 2015
12.30-14.30   – εργαστήριο 1: Κατοικία και υφαρπαγή γης
(νεοφιλελεύθερες πολιτικές για τον αστικό χώρο)
διάλειμμα για φαγητό 14.30-15.30
15.30-17.30   – εργαστήριο 2:  Το χρέος ως μέσο κοινωνικού ελέγχου
(πλειστηριασμοί και εξώσεις)
διάλειμμα για καφέ 17.30-18.00
18.00-20.00   – εργαστήριο 3:  Άμεσες ανάγκες στέγασης: υποδοχή μεταναστών
στον ευρωπαϊκό νότο
ΚΥΡΙΑΚΗ 21 ΙΟΥΝΙΟΥ 2015
12.00-14.00   – εργαστήριο 4: Εναλλακτικές πολιτικές στέγασης
διάλειμμα για φαγητό 14.00-15.00
15.00-17.00   – εργαστήριο 5: Συλλογικές μορφές ιδιοκτησίας,
ο αστικός χώρος ως κοινό αγαθό
διάλειμμα για καφέ 17.00-17.30
17.30-19.30   – εργαστήριο 6:  Σχεδιάζοντας και συντονίζοντας τις δράσεις μας

Εξελέγησαν η Πρόεδρος και ο Γενικός Γραμματέας του ΔΣ του ΣΑΔΑΣ-ΠΕΑ

Καλή δύναμη στην Τόνια...

Στις 15 Ιούνη 2015, το εκλεγμένο από την Αντιπροσωπεία ΔΣ του ΣΑΔΑΣ ΠΕΑ συνεδρίασε για να συγκροτηθεί σε σώμα εκλέγοντας Προεδρείο.

1. Για τη Θέση του Προέδρου υποψήφιοι ήταν οι συνάδελφοι : Τόνια  Κατερίνη, Μυρτώ Δεσποτίδη και Κώστας Σκλιάς.

Κατά την πρώτη μυστική ψηφοφορία έλαβαν: 

Κατερίνη (συσπείρωση) 7
Δεσποτίδη (ΔΚΜ) 5
Σκλιάς (Νέο Κίνημα) 1
Λευκό 1
Άκυρο 1

Κατά τη δεύτερη μυστική ψηφοφορία έλαβαν:

Κατερίνη 8
Δεσποτίδη 5
Σκλιάς 1
Λευκό 1

Πρόεδρος του ΔΣ του ΣΑΔΑΣ - ΠΕΑ εκλέγεται η συνάδελφος Τόνια Κατερίνη

2. Για τη θέση του Γ. Γραμματέα υποψήφιος ήταν ο συνάδελφος Γιώργος Πλατσάκης 

Κατά την πρώτη μυστική ψηφοφορία έλαβαν:

Πλατσάκης 7
Λευκά 6
Άκυρα 2

Κατά τη δεύτερη μυστική ψηφοφορία έλαβαν :

Πλατσάκης 8
Λευκά 6
Άκυρα 1

Γενικός Γραμματέας του ΔΣ του ΣΑΔΑΣ - ΠΕΑ εκλέγεται ο συνάδελφος Γιώργος Πλατσάκης

3. Για τη θέση του Αντιπροέδρου υποψήφιοι ήταν οι συνάδελφοι Μεταλληνού & Κεκάτος

Κατά την πρώτη μυστική ψηφοφορία έλαβαν :

Μεταλληνού (Forum Θεσ/νίκης) 7
Κεκάτος (ΣΑΕ) 2
Λευκά 5
Άκυρα 1

Κατά τη δεύτερη μυστική ψηφοφορία έλαβαν :

Μεταλληνού 6
Κεκάτος 4
Λευκά 5

Μετά την αδυναμία συγκέντρωσης της απόλυτης πλειοψηφίας (8 ψήφοι) από κάποιον εκ των υποψηφίων και επειδή η ώρα ήταν περασμένη, το ΔΣ αποφάσισε την επανάληψη της διαδικασίας εκλογής για τη συμπλήρωση του Προεδρείου του ΔΣ του ΣΑΔΑΣ-ΠΕΑ (Α/πρόεδρος, Ταμίας, Ειδ. Γραμματέας) σε επόμενη συνεδρίασή του, που ορίστηκε για την Πέμπτη 25 Ιούνη 2015.

Στον “αέρα” οι μπλοκάκηδες και ταυτόχρονα μισθωτοί – Δεν συμπεριελήφθη η ρύθμιση στο μίνι φορολογικό



Αν αντιμετωπίζουν τους εργαζόμενους με ΔΠΥ, με αυτό τον τρόπο, ας αναλογιστούμε όλοι τι μας περιμένει...Πηγή
 
Κενό γράμμα αποδείχθηκαν οι υποσχέσεις του υπουργείου Οικονομικών για την προστασία των “μπλοκάκηδων” από την υπερφορολόγηση. Και αυτό καθώς η αναπλ. υπ. Οικονομικών Νάντια Βαλαβάνη δεν συμπεριέλαβε τη σχετική διάταξη ούτε στο μίνι φορολογικό.
Το πρόβλημα αφορά όσους έχουν εισόδημα από μισθωτές υπηρεσίες και εισόδημα από «μπλοκάκι», οι οποίοι ενώ πέρυσι είχαν τη δυνατότητα να φορολογηθούν με την κλίμακα των μισθωτών για το σύνολο του εισοδήματος τους και έτσι να καλυφθούν από το έμμεσο αφορολόγητο των 9.550 ευρώ, φέτος φορολογηθούν με 26% από το πρώτο ευρώ.
Η στρέβλωση οφείλεται σε διάταξη του νέου Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος, η οποία διορθώθηκε μόνο προσωρινά την περυσινή χρονιά και όλοι περίμεναν ανάλογη κάλυψη, με ανάλογη διάταξη και φέτος.
Για παράδειγμα εργαζόμενος που έχει εισόδημα 12.000 ευρώ από μισθωτή εργασία και 5.000 ευρώ από «μπλοκάκι», πέρσι φορολογήθηκε για το σύνολο των 17.000 ευρώ ως μισθωτός, με αποτέλεσμα να έχει την έκπτωση των 2.100 ευρώ για το συνολικό εισόδημα και τελικά να πληρώσει φόρο 1.640 ευρώ. Φέτος, όμως, θα φορολογηθεί με την κλίμακα των μισθωτών μόνο για το εισόδημα των 12.000 ευρώ, στο οποίο αντιστοιχεί φόρος 540 ευρώ, ενώ για τις 5.000 ευρώ θα πληρώσει φόρο 26% από το πρώτο ευρώ, άρα 1.300 ευρώ. Έτσι συνολικά ο φετινός του φόρος θα είναι 1.840 ευρώ, δηλαδή 200 ευρώ μεγαλύτερος από πέρυσι.

Τι ισχύει σχετικά με την αναδρομικότητα των Νόμων (για την ακύρωση των αυξήσεων εισφορών)

Τι ισχύει σχετικά με την αναδρομικότητα των Νόμων, μια που στη χθεσινή συνάντηση επικαλέστηκαν ότι η ακύρωση των αυξήσεων δε μπορεί να έχει αναδρομική ισχύ.
Απαγορεύεται λόγω συντάγματος μόνο όταν επιφέρει πρόσθετα οικονομικά βάρη, όχι όταν τα ελαφρύνει όπως στην περίπτωση μας.
Συνεπώς οφείλουμε να επιμείνουμε ότι οι ρυθμίσεις πρέπει να έχουν ισχύ από 1/7/2011 και όχι από 1/1/2015 (ούτως ή άλλως αναδρομική ισχύ)

Αναδρομική ισχύς του νόμου

Το άρθρο 2 του Αστικού Κώδικα εκφράζει τη γενικότερη αρχή του δικαίου περί μη αναδρομικότητας των νόμων, που αποβλέπει στην κατά το δυνατό βεβαιότητα των δικαιωμάτων, ασφάλεια των συναλλαγών και σταθερότητα δικαίου, η οποία (αρχή) όμως δεν κατοχυρώνεται από το Σύνταγμα και έτσι η διάταξη αυτή (ΑΚ 2) δεν έχει αυξημένη τυπική ισχύ. Επομένως, ο νομοθέτης δεν εμποδίζεται κατ’ αρχήν να προσδώσει στο νόμο αναδρομική δύναμη, με μόνο περιορισμό τη μη προσβολή συνταγματικώς προστατευμένων δικαιωμάτων.
Στο νόμο μπορεί να δοθεί αναδρομική δύναμη ρητώς ή σιωπηρώς (έμμεσα), όταν δηλαδή από την έννοια και τον σκοπό του συνάγεται νομοθετική βούληση περί αναδρομικής ισχύος του, ώστε να ρυθμιστούν και περασμένα γεγονότα ή σχέσεις του παρελθόντος. Εξαιρέσεις από το επιτρεπτό της αναδρομικής ισχύος του νόμου προβλέπονται στο Σύνταγμα   (Σ 7 §1, 78 §2).
Άρθρο 7 παρ. 1 του Συντάγματος:
Έγκλημα δεν υπάρχει ούτε ποινή επιβάλλεται χωρίς νόμο που να ισχύει πριν από την τέλεση της πράξης και να ορίζει τα στοιχεία της. Ποτέ δεν επιβάλλεται ποινή βαρύτερη από εκείνη που προβλεπόταν κατά την τέλεση της πράξης.
Άρθρο 78 παρ. 2 του Συντάγματος:
Φόρος ή άλλο οποιοδήποτε οικονομικό βάρος δεν μπορεί να επιβληθεί με νόμο αναδρομικής ισχύος που εκτείνεται πέρα από το οικονομικό έτος το προηγούμενο εκείνου κατά το οποίο επιβλήθηκε.
Από την απόλυτη απαγόρευση στο Σύνταγμα της αναδρομικότητας αυτών των κατηγοριών νόμων συνάγεται, ότι σε άλλες περιπτώσεις η αναδρομική ισχύς είναι μεν επιτρεπτή, δεν μπορεί όμως να υπερβεί τα όρια που θέτουν τα άρθρα 4 και 17 του Συντάγματος (ισότητα και προστασία της ιδιοκτησίας) καθώς και οι υπερνομοθετικής ισχύος  (αρθρ.28§1 του Σ) διατάξεις των άρθρων  6 §1 της ΕΣΔΑ και 1 του Πρώτου προσθέτου Πρωτοκόλλου της ΕΣΔΑ. Οι διατάξεις των τελευταίων επιβάλλουν τον σεβασμό της περιουσίας στην οποία περιλαμβάνονται και περιουσιακά (ενοχικά) δικαιώματα. Δηλαδή μέσω της αναδρομικής ισχύος νόμου είναι δυνατόν να επέρχεται απόσβεση ή κατάργηση δικαιωμάτων που έχουν απονεμηθεί μη προγενέστερο νόμο, μόνον εφόσον η κατάργηση ή απόσβεση επιβάλλεται για λόγους γενικότερου κοινωνικού ή δημοσίου συμφέροντος (ΟλΑΠ 1067/1979).

Διαβάστε και εδώ

Εκλογές αιρετών εκπροσώπων στα Υπηρεσιακά Συμβούλια των Περιφερειών

Ο.Σ.Υ.Α.Π.Ε.

ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΑΙΡΕΤΩΝ

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ

Δ/νση: Λ. Κηφισίας 125-127 – 4ος όροφος



Ε Π Ε Ι Γ Ο Ν
Αθήνα, 11/06/2015
Αριθμ. Πρωτ 07
ΠΡΟΣ
Υπουργό Εσωτερικών
και Διοικητικής Ανασυγκρότησης
κ. Βούτση Νικόλαο
Κοινοποίηση
1.    κ.κ. Περιφερειάρχες της χώρας
2.    ΕΝ.Π.Ε.
3.    Σύλλογοι – Μέλη μας
4.   ΑΔΕΔΥ
ΘΕΜΑ :   Εκλογές   αιρετών   εκπροσώπων   στα   Υπηρεσιακά   Συμβούλια   των
Περιφερειών
Κύριε Υπουργέ ,

Λαμβάνοντας υπόψη τις διατάξεις της αριθμ. 17999/2015 απόφασής σας, που δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ 1061 στις 5 Ιουνίου, βάσει της οποίας ορίζονται οι διαδικασίες και οι ημερομηνίες για την εκλογή των αιρετών εκπροσώπων στα Υπηρεσιακα Συμβούλια, σας επισημαίνουμε τα παρακάτω :
α)  Σύμφωνα με την από 1/3/2015 επιστολή μας , σας έχουμε ενημερώσει για τις θέσεις της Ομοσπονδίας, σχετικά με το θέμα αυτό.
β)  Σας έχουμε ζητήσει επανειλημμένως συνάντηση, προκειμένου να σας   εκθέσουμε, πέραν των ανωτέρω, και θέσεις μας για λοιπά θέματα.
Αφού αγνοήσατε πλήρως τις θέσεις της Ομοσπονδίας και των εργαζομένων, με τη σχετική απόφασή σας δημιουργούνται τα εξής ζητήματα, με απόλυτη ευθύνη σας :
·       Τα ασφυκτικά χρονικά περιθώρια που ορίζει η απόφασή σας, η οποία δεν έχει παραληφθεί από πολλές αρμόδιες υπηρεσίες ακόμη και σήμερα, δεν είναι δυνατόν να καλυφθούν από τις Υπηρεσίες. Σημειωτέον ότι σύμφωνα με την απόφασή σας, η προθεσμία για την κατάρτιση συνδυασμών είναι από 10 – 14 Ιουνίου , και σήμερα ο μήνας έχει 11! Η δε προθεσμία σύνταξης πινάκων εκλογέων, έχει λήξει από χτες! ( “Έως τις 10 Ιουνίου του έτους εκλογής συντάσσο− νται από την κεντρική υπηρεσία (Διεύθυνση Διοικητικού ή Προσωπικού) κάθε Περιφέρειας ξεχωριστοί πίνακες εκλογέων για κάθε ΣΕΠ και Υπηρεσιακό Συμβούλιο”)
·       Το χρονικό διάστημα από 1η Ιουλίου, ξεκινάνε κατα κανόνα οι προγραμματισμένες κανονικές άδειες των υπαλλήλων. Με μειωμένη λοιπόν τη συμμετοχή των εργαζομένων στις εκλογές, νοθεύεται το αποτέλεσμα, και άρα η ίδια η εκπροσώπηση των εργαζομένων.
·       Δεν έχει γίνει επανακατάταξη στους βαθμούς των υπαλλήλων και έχουν εγκλωβιστεί σε βαθμούς Γ’, Δ’, Ε’ , με αποτέλεσμα να μην μπορούν να θέσουν υποψηφιότητα. Στερούνται δηλαδή οι εργαζόμενοι , το κατοχυρωμένο δικαίωμα του εκλέγεσθαι !
          Ζητούμε άμεσα :
1.    Την τροποποίηση της αριθμ. 17999/2015 απόφασής σας.
2.    Οι εκλογές των εκπροσώπων των Υπηρεσιακών Συμβουλίων , να γίνουν μέχρι 30/09/2015 , ώστε να έχουν επιστρέψει όλοι οι υπάλληλοι στις υπηρεσίες τους.
3.    Την παράταση της θητείας των Υπηρεσιακών Συμβουλίων μέχρι να ολοκληρωθεί η νέα εκλογική διαδικασία και η αντίστοιχη συγκρότησή τους.
4.    Η εκλογική διαδικασία να γίνει εργάσιμη ημέρα  όπως εξάλλου γίνεται στους ΟΤΑ α΄βαθμού και σε άλλες δημόσιες υπηρεσίες, να γίνει σε κάθε Περιφερειακή Ενότητα και όχι μόνο στην έδρα της Περιφέρειας, να έχουν δικαίωμα επιστολικής ψήφου, μόνο οι εργαζόμενοι, που υπηρετούν σε υπηρεσίες άλλης Περιφέρειας και τέλος να έχουν το δικαίωμα του «εκλέγεσθαι» όλοι οι εργαζόμενοι, ανεξάρτητα από κατηγορία και βαθμό.
5.     Την άμεση συνάντηση μαζί σας, που αποτελεί θεσμική σας υποχρέωση, επειδή εμείς ως εκπρόσωποι χιλιάδων εργαζομένων των Περιφερειών, τα ζητήματά τους δεν θα τα αγνοήσουμε.

Για το Δ.Σ.
                     Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                              Ο ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΑΛΚΗΣ ΖΑΒΕΡΔΙΝΟΣ                                           ΣΤΕΡΓΙΟΣ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ