Σάββατο 14 Σεπτεμβρίου 2019

Επανέρχεται η εκτροπή του Αχελώου

Επανέρχεται η εκτροπή του Αχελώου – επιβεβαιώνονται οι δυσοίωνες προβλέψεις μας

Μαθημένοι από την πολύχρονη ιστορία των έργων στον άνω ρου του Αχελώου, δεν μας προκαλούν καμία έκπληξη οι επαναλαμβανόμενες περιβαλλοντοκτόνες επιλογές των κυβερνήσεων, που διαδέχονται η μία την άλλη. Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ παρέλαβε από την κυβέρνηση Σαμαρά τον ύπουλο σχεδιασμό για λειτουργία του φράγματος της Μεσοχώρας ανεξάρτητα από την εκτροπή του Αχελώου. Η κυβέρνηση της ΝΔ παραλαμβάνει από την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ την αδειοδότηση του φράγματος της Μεσοχώρας και σπεύδει να υλοποιήσει τα υπόλοιπα τμήματα του έργου, δηλαδή το φράγμα της Συκιάς και την εκτροπή του Αχελώου. Αυτό, ακριβώς, εξήγγειλε από το βήμα της φετινής ΔΕΘ ο κ. Μητσοτάκης, επιβεβαιώνοντας τις παλιότερες, δυσοίωνες προβλέψεις μας για τμηματική υλοποίηση της τελικής εξαφάνισης του τελευταίου άγριου κομματιού του πάλε ποτέ ποταμού - Θεού.

Αφού τα διοικητικά και επιχειρηματικά λόμπι κατασπατάλησαν εκατοντάδες εκατομμύρια, χύνουν τώρα κροκοδείλια δάκρυα για τα λεφτά του λαού και θέλουν να τα επενδύσουν εκ νέου πάνω στους ερειπιώνες μιας παρανοϊκής σύλληψης, στοιχειωμένης από έξι αλλεπάλληλες ακυρωτικές δικαστικές αποφάσεις. Με την ακύρωση όλων των έργων της εκτροπής, φαίνεται πως αισθάνονται ότι ακυρώνονται οι ίδιοι σαν πολιτικό προσωπικό, σαν κυβερνήσεις και πολιτικά κόμματα, σαν επιχειρηματίες. Δε διστάζουν να ανοίξουν μια ακόμη τεράστια πληγή στο σώμα μιας κοινωνίας που δεινοπαθεί σε πολλά επίπεδα, για να ικανοποιήσουν την πανάκριβη, απ’ όλες τις απόψεις, εμμονή τους με την εκτροπή του Αχελώου.

Ανησυχεί στην τοποθέτησή του ο κ. Μητσοτάκης για τις γεωτρήσεις εκατοντάδων μέτρων που επί χρόνια επιβαρύνουν το περιβάλλον στο Θεσσαλικό κάμπο και προτείνει ως περιβαλλοντικής σημασίας έργο την εκτροπή. Μα τι ανοησία, όταν οι σχετικές ευρωπαϊκές οδηγίες που επικαλούνται και η σχετική γνωμοδότηση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου -στις οποίες στηρίχθηκαν ορισμένες από τις αποφάσεις του ΣτΕ- απορρίπτουν τη μεταφορά υδάτων για τέτοιους σκοπούς, από άλλο υδατικό διαμέρισμα. Πώς περιμένουν, αλήθεια, να αντιδράσει η ευαισθητοποιημένη κοινωνία, όταν κυβερνητικές αποφάσεις παρακάμπτουν τις δικαστικές σε όλα τα επίπεδα; «Θα σας φέρω τον Αχελώο στη Θεσσαλία» λέει ο Μητσοτάκης «αλλά δε θα συνεχίσετε να κατασπαταλάτε το νερό». Μα τι ανοησία, αφού θέλει να τους φέρει τον Αχελώο, ακριβώς επειδή κατασπαταλούν το νερό.

Τώρα, πλέον, δεν πρέπει να υπάρχει καμιά αμφιβολία για την πραγματική σκοπιμότητα της λειτουργίας του φράγματος της Μεσοχώρας. Όσοι καλόπιστοι θαμπώθηκαν από τις εξαγγελίες για «πράσινη ενέργεια» και για ήπια ανάπτυξη της περιοχής αντιλαμβάνονται -υποθέτουμε- ότι όσους «Αχελώους» και να εκτρέψουν -βαθύ κράτος, κυβερνήσεις και επιχειρηματικά λόμπι- θα ρίχνουν τα νερά τους στη μαύρη τρύπα της ανάπτυξης, όπως στη μαύρη τρύπα της ανάπτυξης καταλήγει και το συλλογικό προϊόν της κοινωνίας, μέσα από την υλοποίηση παρόμοιων έργων.

Το ποτάμιο οικοσύστημα του άνω ρου του Αχελώου καταστρέφεται μέρα με τη μέρα, μόνο και μόνο από την ύπαρξη του «στεγνού» φράγματος. Παρότι η σήραγγα παράκαμψης του φράγματος «διώχνει» τα νερά του Αχελώου προς την κοίτη του, η συσσώρευση των φερτών υλικών έχει φτιάξει ένα «χαλιά» δύο ή και τριών μέτρων, πράγμα που αποτελεί ένδειξη ενός γηρασμένου φράγματος πριν ακόμη αυτό λειτουργήσει. Τα χωριά της υπό κατακλυσμό περιοχής ερημώνουν δέσμια μιας τριανταπεντάχρονης ομηρίας.

Η ομηρία πρέπει να τελειώσει ΤΩΡΑ, για να μπορέσει να «ανασάνει» η Μεσοχώρα και η ευρύτερη περιοχή. Πρέπει να μπει τέλος στην αδιάκοπη λεηλασία της φύσης και να προστατευθεί σαν «κόρη οφθαλμού» το τελευταίο ανέγγιχτο κομμάτι του Αχελώου. Η λύση είναι γνωστή και είναι η μόνη ενδεδειγμένη: να κατεδαφιστεί το φράγμα της Μεσοχώρας και να ακυρωθεί οριστικά η εκτροπή και όλα τα έργα που συνδέονται με αυτήν. Όσο αυτό δε γίνεται, ας το γνωρίζουν ότι ο αγώνας θα συνεχίζεται και οι θιασώτες της καταστροφής του Αχελώου θα μας βρίσκουν συνεχώς μπροστά μας.

ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ Ο ΡΟΥΣ ΤΟΥ ΑΧΕΛΩΟΥ

ΟΧΙ ΣΤΟΝ ΑΦΑΝΙΣΜΟ ΤΗΣ ΜΕΣΟΧΩΡΑΣ
ΝΑ ΚΑΤΕΔΑΦΙΣΤΟΥΝ ΤΑ ΦΡΑΓΜΑΤΑ ΜΕΣΟΧΩΡΑΣ-ΣΥΚΙΑΣ
ΝΑ ΣΦΡΑΓΙΣΤΕΙ Η ΣΗΡΑΓΓΑ ΕΚΤΡΟΠΗΣ

ΟΡΙΣΤΙΚΗ ΑΚΥΡΩΣΗ ΤΗΣ ΕΚΤΡΟΠΗΣ 

13/9/2019


Παρασκευή 13 Σεπτεμβρίου 2019

Ανακοίνωση της Επιτροπής Αγώνα για το Μητροπολιτικό πάρκο στο Γουδή

ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΤΟ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΙΚΟ ΠΑΡΚΟ ΓΟΥΔΗ
Εmail: ep.ag.goudi@gmail.com


       
                                                               Σεπτέμβριος 2019

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
·            ΕΠΙΤΑΚΤΙΚΗ Η ΑΝΑΓΚΗ ΑΜΕΣΗΣ ΘΕΣΜΟΘΕΤΗΣΗΣ ΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΙΚΟΥ ΠΑΡΚΟΥ ΓΟΥΔΗ-ΙΛΙΣΙΩΝ χωρίς ΑΣΥΜΒΑΤΕΣ ΧΡΗΣΕΙΣ
·            ΟΧΙ ΣΤΗ ΜΕΤΑΣΤΕΓΑΣΗ της Γ.Γ.ΕΡΕΥΝΑΣ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΣΤΟ  ΚΤΙΡΙΟ ΙΠΠΑΣΙΑΣ
   Για τους πολίτες της Αθήνας και γενικότερα του λεκανοπεδίου, το Μητροπολιτικό Πάρκο ΓΟΥΔΗ αποτελεί ένα σημαντικό πόλο υπεραστικού υψηλού πρασίνου συνδέοντας τον Υμηττό με τον αστικό ιστό. Είναι ο μοναδικός σήμερα ελεύθερος δημόσιος χώρος στην Αθήνα. Τον έχουμε δανειστεί από τις επόμενες γενιές και χρέος όλων μας είναι η διάσωσή του, μαζί με την φυσική του συνέχεια τον Υμηττό, τον οποίο επιβουλεύονται πολλοί (οι πρόσφατες πυρκαγιές το επιβεβαιώνουν), εκμεταλλευόμενοι την ''ολιγωρία'' της πολιτείας  από την μη κύρωση Στρατηγικής Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, που είχε ως αποτέλεσμα την παράκαμψη-ανατροπή του ΠΔ. 187 Δ/2011 στο ΣτΕ,  με δυσμενή αποτελέσματα για  Υμηττό-Γουδή.
Δυστυχώς, για μια ακόμη φορά βλέπουμε μια νέα ασύμβατη χωροθέτηση λειτουργίας στον Πυρήνα του Μητροπολιτικού Πάρκου Γουδή, σε βάρος του φυσικού και αστικού περιβάλλοντος. Oι υπουργοί Οικονομικών(Χρ.Σταϊκούρας), Ανάπτυξης & Επενδύσεων(Άδωνις Γεωργιάδης) και Εσωτερικών (Π.Θεοδωρικάκος) κατέθεσαν Εκπρόθεσμη Προσθήκη-Τροπολογία στο σχέδιο νόμου του ΥΠ.ΕΣ. ''Ρυθμίσεις  Υπ.Εσωτερικών, διατάξεις για τη ψηφιακή διακυβέρνηση, συνταξιοδοτικές ρυθμίσεις και επείγοντα ζητήματα''(άρθρο 111 Ν.4623/9.8.2019,ΦΕΚ 134Α) για τη στέγαση των υπηρεσιών της  Γενικής Γραμματείας Έρευνας & Τεχνολογίας του Υπ.Ανάπτυξης & Επενδύσεων στο  ΚΕΝΤΡΙΚΟ ΚΤΙΡΙΟ ΙΠΠΑΣΙΑΣ '' κατ' εξαίρεση κάθε άλλης γενικής ή ειδικής διάταξης''(!!!)
Χαρακτηριστική είναι η Αιτιολογική Έκθεση για την  Προσθήκη-Τροπολογία, η οποία ενώ αναφέρει οτι στις χρήσεις γης (άρθρο 20 του Ν.3342/2005, ΦΕΚ 131Α) ''...δεν εμπεριέχεται η δυνατότητα γραφείων'' στη συνέχεια αναφέρει οτι ''ωστόσο η επιτακτικότητα της μεταστέγασης της Γενικής Γραμματείας Έρευνας & Τεχνολογίας μόνο για το κτίριο ''ΚΕΝΤΡΙΚΟ ΚΤΙΡΙΟ ΙΠΠΑΣΙΑΣ'' του Ολυμιακού Κέντρου στο Γουδί, συνεπάγεται την πρόβλεψη αντίστοιχης δυνατότητας να στεγαστεί στο χώρο αυτό Δημόσια Υπηρεσία. Η πρόβλεψη στέγασης  Δημόσιας Υπηρεσίας στο κτήριο αυτό δεν υποβαθμίζει το φυσικό και αστικό περιβάλλον της περιοχής...''(!!!).

Ψήφισμα ΑΡΑΓέΣ προς την ΔΕ του ΤΕΕ για τη ΔΕΗ

Ψήφισμα ΑΡΑΓέΣ προς την ΔΕ του ΤΕΕ για τη ΔΕΗ


Εδώ και δύο δεκαετίες περίπου και με ενεργή συμμετοχή όλων των κυβερνήσεων, η χώρα μας έχει σταδιακά εφαρμόσει τις επιταγές της Ε.Ε στην αγορά ηλεκτρισμού με τις συνέπειες να είναι παραπάνω από ορατές τόσο στην τσέπη του οικιακού καταναλωτή όσο και στις αμέτρητες στρεβλώσεις που εμφανίζονται με την εφαρμογή των σχετικών ρυθμιστικών πλαισίων και κανονισμών. Βρισκόμαστε έτσι σήμερα, στον προθάλαμο της πλήρους εμπορευματοποίησης του κοινωνικού αγαθού της Η/Ε μέσα από την έναρξη λειτουργίας του Χρηματιστηρίου Ενέργειας που προγραμματίζεται για τα μέσα του 2020.

Μια από τις σημαντικότερες κοινωνικές και οικονομικές επιπτώσεις της απελευθέρωσης της αγοράς Η/Ε είναι η εκτόξευση των τιμών λιανικής, που σύμφωνα με την Eurostat ανέρχεται σε αύξηση 65% (!!!) στην Ελλάδα κατά την οκταετία 2008-2016 καθώς και η συνεπαγόμενη έκρηξη της ενεργειακής φτώχειας στην Ελλάδα, η οποία φτάνει σε επίπεδα κοινωνικής ισοπέδωσης με έναν στους δύο καταναλωτές να αδυνατούν να πληρώσουν τον λογαριασμό ρεύματος. Σε συνθήκες μάλιστα υπερπροσφοράς της παραγωγής, όπου η εγκατεστημένη ισχύς είναι στα 23.000 MW και η αιχμιακή ζήτηση στα 10.000MW, οι τιμές θα έπρεπε να είχαν μειωθεί δραστικά.

Εύλογα λοιπόν δημιουργείται ο προβληματισμός:
Είναι η «απελευθέρωση» αγοράς ενέργειας επωφελής για το κοινωνικό σύνολο και την βιομηχανική παραγωγή όπως διατείνονται οι εμπνευστές του σχεδιασμού (E.E, πολυεθνικές εταιρίες) ή τελικά το αποτέλεσμα της εφαρμογής του είναι εξ΄αρχής προδιαγεγραμμένο για την κερδοφορία εγχώριων και πολυεθνικών ενεργειακών ομίλων;
Ποια είναι η σκοπιμότητα των αλλεπάλληλων «μεταρρυθμίσεων» στον τομέα της ενέργειας την τελευταία 20ετία όταν ακόμα και το βιομηχανικό τιμολόγιο έχει παρουσιάσει αύξηση 75% την περίοδο 2009-2016. Με ποιόν τρόπο εντάσσονται οι επίκαιροι σχεδιασμοί του ΥΠΕΝ στον μακροχρόνιο ενεργειακό σχεδιασμό της Ε.Ε με τον ουδέτερο τίτλο «Ενεργειακή Ένωση».

Μερικά επιπλέον στοιχεία πείθουν και τους πιο αφελείς, ως προς τους σκοπούς της λεγόμενης απελευθέρωσης:

Πέμπτη 12 Σεπτεμβρίου 2019

Σαρωτικές αλλαγές σε αδειοδοτήσεις και εργασιακά δικαιώματα φέρνει το «αναπτυξιακό» πολυνομοσχέδιο

Αναρτούμε σειρά άρθρων γύρω από το Αναπτυξιακό Πολυνομοσχέδιο που κατατέθηκε χθες το βράδυ και θα είναι υπό διαβούλευση για μόλις 6 (!) ημέρες. Στις 107 σελίδες του και τα 88 άρθρα του ξηλώνονται οι Δημόσιοι Ελεγκτικοί Μηχανισμοί προς όφελος των επενδυτικών συμφερόντων, οι υπάλληλοι απειλούνται πειθαρχικά, εξουσιοδοτεί τον Υπ. Εργασίας να αποφασίζει για τα των Σωματείων...Να αντιδράσουμε μαζικά, ενωτικά και αγωνιστικά.


Σε δημόσια διαβούλευση τέθηκε το «Αναπτυξιακό Πολυνομοσχέδιο» - οδοστρωτήρας που φέρει την υπογραφή του Άδωνι Γεωργιάδη, και φέρνει σαρωτικές αλλαγές στα εργασιακά και συνδικαλιστικά δικαιώματα, ισχυροποιεί τον εκάστοτε «επενδυτή» έναντι ελέγχων και λογοδοσίας στους κρατικούς φορείς, και παραδίδει σε ιδιώτες τον έλεγχο των αδειοδοτήσεων και των επενδυτικών σχεδίων. Πάνω από τον νόμο οι «στρατηγικές επενδύσεις» στο όνομα του «δημοσίου συμφέροντος», ελευθέρας στα επιχειρηματικά πάρκα, απειλές πειθαρχικών κυρώσεων για δημοσίους λειτουργούς σε περίπτωση «καθυστέρησης της επένδυσης», ενώ δεσπόζουν οι ειδικοί όροι για επιχειρήσεις στις οποίες επιτρέπεται να εξαιρούνται από τις συλλογικές συμβάσεις.
The Press Project

«Ειδικές παρεκκλίσεις» από τη νομοθεσία για «στρατηγικές επενδύσεις», αισθητή μείωση της λογοδοσίας των επιχειρήσεων σε κρατικούς φορείς και ελέγχους, κεραίες κινητής τηλεφωνίας σε αρχαιολογικούς χώρους και νοσοκομεία, αυταρχικό καθεστώς και απειλές κυρώσεων για τους δημόσιους λειτουργούς που «ελέγχουν» επενδυτικά σχέδια, εξαιρέσεις από την εργατική νομοθεσία των συλλογικών συμβάσεων για επιχειρήσεις και παράδοση του ελέγχου επενδυτικών σχεδίων σε ιδιώτες είναι μερικά από τα σημαντικότερα σημεία που περιλαμβάνει το «Αναπτυξιακό Νομοσχέδιο» του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων που τέθηκε σε διαβούλευση για μία εβδομάδα και αριθμεί περί τις 107 σελίδες.

Το πολυνομοσχέδιο περιλαμβάνει πληθόρα αλλαγών στην ισχύουσα νομοθεσία ώστε, όπως αναφέρεται στο σχέδιο νόμου «να αντιμετωπιστεί, όσο το δυνατόν πιο ευρεία το φάσμα στρεβλώσεων που θέτουν εμπόδια στην επιχειρηματική δραστηριότητα», ενώ παράλληλα περιλαμβάνει πλήθος εργασιακών διατάξεων που, μεταξύ άλλων, αποδομούν τις ισχύουσες εργασιακές σχέσεις στο όνομα της μεγαλύτερης ευελιξίας του εργατικού δυναμικού.

Σύμφωνα με το άτυπο ενημερωτικό σημείωμα του Μαξίμου «οι σαρωτικές παρεμβάσεις που περιέχονται στο νομοσχέδιο επιτρέπουν τη διαμόρφωση γόνιμου εδάφους και φιλικού κλίματος για την προσέλκυση νέων επενδύσεων, αφήνοντας πίσω τα εμπόδια του παρελθόντος. Το πιο σημαντικό είναι, όμως, ότι η ευέλικτη διαδικασία που εισάγει η νέα νομοθεσία, επιτρέπει τη δημιουργία πολλών και κατά τεκμήριο καλών θέσεων εργασίας».

Εδώ μπορείτε να μπείτε στη σχετική σελίδα του opengov.gr για την διαβούλευση του πολυνομοσχεδίου του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων .
Όλα για τις επενδύσεις «για λόγους υπέρτερου δημοσίου συμφέροντος»

Η επικουρική ασφάλιση στους ιδιώτες, τα Ταμεία Πρόνοιας (εφάπαξ) δεν έχουν λόγο ύπαρξης


Πανελλήνια Ομοσπονδία Προσωπικού Οργανισμών Κοινωνικής Πολιτικής


Την Τρίτη 10 Σεπτεμβρίου 2019 και την περασμένη Τετάρτη (4/9) πραγματοποιήθηκαν διαδοχικές συναντήσεις του Δ.Σ. της Ομοσπονδίας μας με τον Υφυπουργό Εργασίας και «Κοινωνικών Υποθέσεων» !!! κ. Νότη Μηταράκη.

Στις συζητήσεις τέθηκαν από την πλευρά μας – με την κατάθεση σχετικού υπομνήματος – οι σοβαρές επιπτώσεις του νόμου Κατρούγκαλου, τα μεγάλα οργανωτικά και λειτουργικά προβλήματα του ΕΦΚΑ και του ΕΤΕΑΕΠ, η τραγική υποστελέχωση, οι άθλιες συνθήκες εργασίας και κάποια επιμέρους ζητήματα που αφορούν σε συγκεκριμένες κατηγορίες συναδέλφων. Εκφράσαμε την απόλυτη αντίθεσή μας τόσο όσον αφορά στον υφιστάμενο νόμο-πλαίσιο 4387/16 όσο και στις πρόσφατες κυβερνητικές εξαγγελίες και πρωτοβουλίες του ίδιου του Υφυπουργού σχετικά με τη μετεξέλιξη – κατάργηση του θεσμού της δημόσιας επικουρικής ασφάλισης και την παράδοσή της σε ιδιωτικά συμφέροντα.

Σύμφωνα με τον κ. Μηταράκη, για την οργανωτική μορφή του ΕΦΚΑ – και κατά συνέπεια για τις καθοριστικές παρεμβάσεις σε λειτουργικό επίπεδο – δεν υπάρχει κυβερνητικό σχέδιο άμεσης εφαρμογής και εναπόκειται στις τελικές αποφάσεις του ΣτΕ επί των σχετικών προσφυγών, η εκπόνηση σχεδίου «άμεσης και κατά γράμμα» εφαρμογής των αποφάσεων αυτών. Ωστόσο, αυτή η συγκεκριμένη, απόλυτη θέση «συμμόρφωσης» με το ΣτΕ, μάς δημιουργεί την αίσθηση ότι, στην Κυβέρνηση υπάρχουν «αυξημένες προσδοκίες» για αποφάσεις οι οποίες με τον έναν ή τον άλλον τρόπο εξυπηρετούν τον ευρύτερο πολιτικό της σχεδιασμό. (Πάντως δεν είναι στις προθέσεις της κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας η δημιουργία 3 Ταμείων σε περίπτωση που το ΣτΕ θεωρήσει συνταγματική την δημιουργία του ΕΦΚΑ).

Για ό,τι αφορά στα άμεσα ζητήματα – υποστελέχωση, συνθήκες εργασίας, διοικητικές δυσχέρειες κ.λ.π – δυστυχώς δεν υπήρξε καμιά ουσιαστική απάντηση. Επαναλαμβάνοντας τις θέσεις του Υπουργείου για την ψηφιακή σύνταξη και την αναβάθμιση των μηχανογραφικών υποδομών και εφαρμογών, ο κ. Μηταράκης κατέθεσε στο τραπέζι μια ακόμη «έκθεση ιδεών». Ανέπτυξε τις απόψεις του σχετικά με το πώς επιθυμεί ή εύχεται να διαμορφωθεί το μέλλον, χωρίς την παραμικρή σύνδεση τόσο με τη συνολική τραγική πραγματικότητα του ΕΦΚΑ όσο και με συγκεκριμένες αντικειμενικές δυσκολίες και περιορισμούς που θέτουν η ενοποίηση και οι δεκαετίες εγκατάλειψης των φορέων, οι οποίες προσδιορίζουν και περιορίζουν σε μεγάλο βαθμό την όποια ομαλή μετάβαση. Κατά την δική μας εκτίμηση, ασφαλισμένοι, συνταξιούχοι και εργαζόμενοι, παρά τα επικοινωνιακά τεχνάσματα από την πλευρά της Κυβέρνησης, θα συνεχίσουμε να αντιμετωπίζουμε τα ίδια ακριβώς προβλήματα και αδιέξοδα, χωρίς μάλιστα να γνωρίζουμε τι μας επιφυλάσσει το μέλλον…

Τετάρτη 11 Σεπτεμβρίου 2019

Αντιφασιστικός Σεπτέμβρης

Στις 18 του Σεπτέμβρη συμπληρώνονται έξι χρόνια από την εν ψυχρώ δολοφονία του Παύλου Φύσσα από τάγμα εφόδου της ΧΑ.


Επιλέγουμε να μην ξεχνάμε, επιλέγουμε να τσακίσουμε το φόβο, επιλέγουμε να δημιουργούμε. Επιλέγουμε να στήσουμε έναν Σεπτέμβρη Αντιφασιστικό όπως αρμόζει στον Παύλο. 6 Μέρες για τον Παύλο. Απέναντι στη βία και τη βαρβαρότητα του φασισμού, απέναντι στο μίσος που σπέρνουν ο ρατσισμός και ο εθνικισμός, αλλά κυρίως απέναντι στο συνεχόμενο εκφασισμό της καθημερινότητας μας, απαντάμε με την κινητοποίηση μας και προτάσσουμε το δικό μας πολιτισμό. Δίνουμε τη δική μας μάχη με μόνα όπλα μας τους αγώνες, τη μουσική, την καλλιτεχνική δημιουργία, την αλληλεγγύη, τον πολιτισμό και την μνήμη. Για έξι μέρες θέλουμε να ηχήσουν δυνατά αυτά τα όπλα, στο δρόμο, στη γειτονία, στο σχολείο, στη δουλειά, στην καθημερινότητα μας, για να σπάσουμε το φόβο και να τσακίσουμε το φασισμό. Έχουμε δρόμο ακόμα. Με τη δίκη της ΧΑ να πλησιάζει προς το τέλος της, το αντιφασιστικό κίνημα πρέπει να δώσει το τελειωτικό χτύπημα στους ναζί δολοφόνους. Παράλληλα όμως δίνουμε και τον καθημερινό αγώνα για να ανακόψουμε την πορεία του καθημερινού εκφασισμού της κοινωνίας.

Το πιο δύσκολο ίσως καθήκον για όλους και όλες μας, να σαρώσουμε το φασισμό με τις παλιές ή με τις νέες μορφές του. Οι φετινές εκδηλώσεις στα πλαίσια του Αντιφασιστικού Σεπτέμβρη:

- Αντιφασιστικό Φεστιβάλ «Παύλος Φύσσας Killah P» (Χώρος διεξαγωγής Πρώην Εργοστάσιο Καχραμάνογλου, Κωνσταντινουπόλεως 51, Κερατσίνι ) Παρασκευή 13/9 - Κυριακή 15/9

- Συναυλία - Τρίτη 17 Σεπτέμβρη - Πολυχώρος Λιπασμάτων Δραπετσάνας - Έναρξη 19.30μμ - Είσοδος Ελεύθερη - Διοργάνωση: Οικογένεια Φύσσα - Άλλος Κόσμος, Night Stalker, No Hard Feelings, Social Waste, The Titz, Dj Moya,

- Αντιφασιστική συγκέντρωση - Τετάρτη 18 Σεπτέμβρη 2019 - 17.30μμ, Οδός Παύλου Φύσσα 60, Κερατσίνι και Πορεία στον Πειραιά στα γραφεία της Ναζιστικής χ.α.

** Στηρίζουμε τις εκδηλώσεις, κοινοποιούμε να φτάσει παντού το μήνυμα του Αντιφασιστικού Σεπτέμβρη.

https://www.facebook.com/antifa.september/

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Κερατσίνι, 02.09.2019

Προκλητική επίθεση και βιαιοπραγία εις βάρος συναδέλφου Μηχανικού στο πλαίσιο άσκησης των καθηκόντων του

Ε.Μ.Δ.Υ.Δ.Α.Σ. ΔΩΔ/ΣΟΥ

ΕΝΩΣΗ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΔΙΠΛΩΜΑΤΟΥΧΩΝ ΑΝΩΤΑΤΩΝ ΣΧΟΛΩΝ


Μητροπόλεως 4, 85100 Ρόδος
τηλ: 2241364623, 2241364624 fax: 2241364695 e-mail: emdydasdod@gmail.com URL: www.emdydas.gr
Ρόδος, 09-09-2019
Αρ. Πρωτ.: 33


ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΘΕΜΑ: «Προκλητική επίθεση και βιαιοπραγία εις βάρος συναδέλφου Μηχανικού
στο πλαίσιο άσκησης των καθηκόντων του»



Η ΕΜΔΥΔΑΣ Δωδεκανήσου αποδοκιμάζει και καταδικάζει την απαράδεκτη και αναίτια επίθεση που πραγματοποιήθηκε εις βάρος συναδέλφου Μηχανικού που υπηρετεί στην Κτηματική Υπηρεσία του Δημοσίου και δηλώνει την αμέριστη συμπαράστασή της στο συνάδελφο για τη σωματική βία που υπέστη.
Δυστυχώς για ακόμα μια φορά, οι συνάδελφοι Μηχανικοί που εκτελούν το καθήκον τους, δέχονται απειλές και επιθέσεις, φραστικές και μη, με συνέπεια να νιώθουν απροστάτευτοι και ανοχύρωτοι.
Περιστατικά, όπως αυτό του ξυλοδαρμού υπαλλήλου εν ώρα υπηρεσίας, παίρνουν διαστάσεις κοινωνικού φαινομένου, εξαιτίας της στοχοποίησης των δημοσίων υπαλλήλων. Επαγγελματίες στο όνομα του κέρδους παρανομούν και βιαιοπραγούν σε βάρος εργαζομένων και πολιτών.
Θεωρούμε το γεγονός ανεπίτρεπτο και αυτονόητη την καταδίκη του συμβάντος και από άλλους κοινωνικούς φορείς και σωματεία εργαζομένων και επιχειρηματιών.
Στηρίζουμε με κάθε δυνατό τρόπο την αξιοπρέπεια των συναδέλφων μας Μηχανικών.
Τέλος, καλούμε τις αρμόδιες αρχές για την διαλεύκανση της υπόθεσης και την παραδειγματική τιμωρία των δραστών, καθώς οποιαδήποτε αδράνεια σε αυτό το ζήτημα θα δημιουργήσει τις κατάλληλες συνθήκες για νέες πράξεις βίας κατά των συναδέλφων μας.

Για το Δ.Σ.
Η Πρόεδρος



Μίκα Μιχαλάκη
Αρχιτέκτων Μηχανικός

H Γενική Γραμματέας



Αναστασία Παπαδοπούλου
Πολιτικός Μηχανικός



Τρίτη 10 Σεπτεμβρίου 2019

Με αφορμή την έναρξη της νέας Σχολικής χρονιάς και τους μετασεισμικούς ελέγχους στην Αττική

     ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ στην εταιρία «ΚΤΙΡΙΑΚΕΣ ΥΠΟΔΟΜΕΣ Α.Ε. Φαβιέρου 30 - Τ. Κ. 10438 Α Θ Η Ν Α – Τηλέφωνα : 210.5272443 – 210.5272299 6977 674562, 6978 900537- FAX: 210.5272489 e-mail: somateio@ktyp.gr 
 Αθήνα 10/9/2019 
 Αρ. πρωτ. 1306 

 ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ Με αφορμή την έναρξη της νέας Σχολικής χρονιάς και τους μετασεισμικούς ελέγχους στην Αττική 


Η νέα σχολική χρονιά ξεκινάει και οι ανάγκες στη σχολική στέγη παραμένουν πολύ μεγάλες και επείγουσες, παρά τις φιλότιμες προσπάθειες των εργαζομένων στον πολύπαθο δημόσιο φορέα των "ΚΤΙΡΙΑΚΩΝ ΥΠΟΔΟΜΩΝ" - ΚΤΥΠ (πρώην ΟΣΚ, "ΘΕΜΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΗ", ΔΕΠΑΝΟΜ, τεχν. ΚΕΔ). Αυτές δεν αφορούν μόνο στην κατασκευή νέων σχολικών κτιρίων, αλλά και στους αναγκαίους προσεισμικούς και μετασεισμικούς ελέγχους και παρεμβάσεις στα υπάρχοντα σχολικά κτίρια, καθώς και σε πρόγραμμα σταδιακής αντικατάστασης παλιών και εν πολλοίς καταπονημένων σχολικών κτιρίων. Δεν είναι τυχαίο ότι ένας σχετικά μικρός σεισμός στην Αττική πριν από δύο μήνες προκάλεσε σημαντικές ζημιές σε αρκετά σχολεία. Είναι γνωστό ότι πάνω από το 50% των υπαρχόντων σχολικών κτιρίων είναι κτισμένα πριν από 40 έως 50 χρόνια με παλιό ή χωρίς καθόλου αντισεισμικό κανονισμό, οι προσεισμικοί έλεγχοι έχουν σχεδόν σταματήσει εδώ και χρόνια, ενώ το κράτος δεν έχει σαφή εικόνα και έλεγχο αν έχουν γίνει οι απαιτούμενες παρεμβάσεις με βάση τις εκθέσεις αυτοψιών μετασεισμικών ελέγχων ακόμα από το σεισμό του 1999! Και αυτό γιατί η διάχυση ευθυνών σε Περιφέρειες και δήμους, πρώτα με τον "Καλλικράτη" και στη συνέχεια με τον "Κλεισθένη" στο όνομα δήθεν της αποκέντρωσης, έχει διαμορφώσει μία χαοτική κατάσταση ιδιαίτερα σε ένα τόσο ευαίσθητο τομέα. Δυστυχώς η κατάσταση αυτή επιδεινώνεται ακόμα περισσότερο με τις συνεχιζόμενες συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων και τις προσθήκες προκάτ αιθουσών σε λειτουργούντα σχολεία. Απέναντι σε αυτή την κατάσταση Σύλλογοι Γονέων και Εκπαιδευτικών γίνονται "μπαλάκι" μεταξύ δήμων, Περιφερειών, ΚΤΥΠ και συναρμόδιων υπουργείων, χωρίς να μπορούν να βγάλουν άκρη.
Όπως έχουμε τονίσει κατ' επανάληψη, το κράτος πρέπει να έχει την πλήρη ευθύνη και υποχρέωση για την παροχή δημόσιων δωρεάν σύγχρονων και ασφαλών σχολείων και άλλων σημαντικών δημοσίων κτιρίων (υποδομές Υγείας, Δικαιοσύνης κ.ά.). Αυτή ακριβώς την υποχρέωση μπορούν και πρέπει να φέρνουν σε πέρας οι "ΚΤΙΡΙΑΚΕΣ ΥΠΟΔΟΜΕΣ". Είναι απαράδεκτο και επικίνδυνο ο δημόσιος αυτός φορέας να οδηγείται στην πλήρη αποδυνάμωση και απαξίωση και τα έργα και οι υπηρεσίες του στα επιχειρηματικά κατασκευαστικά συμφέροντα με πολλαπλάσιο κόστος και αμφίβολη ποιότητα κατασκευής (ΣΔΙΤ, αναθέσεις μελετο-κατασκευών σε ιδιωτικά γραφεία κ.ά.) είτε μέσω της αποδυναμωμένης ΚΤΥΠ, είτε μέσω του υπουργείου Υποδομών και άλλων εμπλεκόμενων υπουργείων, είτε μέσω Περιφερειών και δήμων. Οι προ διετίας μετατάξεις του 65% του τεχνικού προσωπικού και οι περικοπές πάνω από 50% στην κρατική χρηματοδότηση της ΚΤΥΠ είχαν άμεσο αντίκτυπο στα έργα και τις υπηρεσίες που παρέχει ο φορέας. Ο προσεισμικός έλεγχος στα σχολεία και άλλα δημόσια κτίρια σταμάτησε τελείως, ενώ πολλά έργα που βρίσκονται σε εξέλιξη προχωρούν πλέον με μεγάλες δυσκολίες. Το γεγονός ότι το σημαντικό έργο και οι υπηρεσίες που παρέχει ο φορέας συνεχίζονται μέχρι και σήμερα οφείλεται κυρίως στην αυταπάρνηση των εργαζομένων.
Όμως αυτή η κατάσταση δεν μπορεί να συνεχιστεί, καθώς υπάρχουν σοβαροί κίνδυνοι τόσο για το εναπομείναν προσωπικό που καλείται σε απαράδεκτες συνθήκες εντατικοποίησης να επιτελέσει ένα πολύ σημαντικό και επείγον έργο, όσο και για τους χρήστες των υπηρεσιών μας που είναι στην αναμονή είτε για νέα σχολεία, είτε για ελέγχους και παρεμβάσεις στα υπάρχοντα. Φτάσαμε στο σημείο να μην έχει πλέον ο φορέας ούτε καν Τμήμα Ελέγχων και Αντιμετώπισης Φυσικών Καταστροφών, να βγαίνουν για ελέγχους ομάδες με λειψή σύνθεση σε πολιτικούς μηχανικούς, χωρίς επαρκή οργάνωση, προετοιμασία και προτεραιότητες με βάση τις ανάγκες, ενώ τα στοιχεία και οι εκθέσεις των ελέγχων δεν αξιοποιούνται οργανωμένα και σε συνεργασία με τον ΟΑΣΠ αλλά αποστέλλονται στους εμπλεκόμενους δήμους και κατόπιν το κράτος "νίπτει τας χείρας του"! Έτσι μέχρι και σήμερα δεν έχει το κράτος σαφή εικόνα ακόμα και για παρεμβάσεις και έπρεπε να έχουν κάνει οι δήμοι σε 100 σχολεία για τα οποία είχαμε αποστείλει εκθέσεις ότι χρειάζονται εκτεταμένες επισκευές μετά το σεισμό της Πάρνηθας! Σε μια περιοχή και μία περίοδο αυξημένης σεισμικότητας είναι εγκληματικό να αντιμετωπίζεται η υγεία και ασφάλεια στα σχολεία, τα νοσοκομεία και άλλα σημαντικά δημόσια κτίρια με το ωμό επιχείρημα "αποφεύγω τους ελέγχους γιατί μετά θα πρέπει να βρω κονδύλια για τις απαραίτητες παρεμβάσεις ή και μεταστεγάσεις όπου είναι αναγκαίο".
Απαιτούμε: Από τη νέα κυβέρνηση, το εποπτεύον υπουργείο Υποδομών και τη διοίκηση του φορέα τη θεσμική κατοχύρωση των "ΚΤΙΡΙΑΚΩΝ ΥΠΟΔΟΜΩΝ" ως του κατ' εξοχήν αρμόδιου τεχνικού φορέα του κράτους για τα δημόσια κτίρια με προτεραιότητα στα σχολεία, νοσοκομεία και άλλες υποδομές Υγείας, Δικαιοσύνης κ.ά., την άμεση και ουσιαστική ενίσχυση της ΚΤΥΠ με τεχνικό προσωπικό, χρηματοδότηση και έργα, τη βελτίωση της λειτουργίας του φορέα με συγκεκριμένα μέτρα και οργανόγραμμα που θα προβλέπει μεταξύ άλλων την επανασύσταση του Τομέα Ελέγχων και Αντιμετώπισης Φυσικών Καταστροφών».

 Για το Δ.Σ. του Σωματείου 
 Ο πρόεδρος Μ. Δανδουλάκης
 Ο γεν. γραμματέας  Σ. Παπαδόπουλος

ΠΡΕΣΑ: Ενημέρωση από το ΣΠΜΕ



Πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 06 Σεπτεμβρίου 2019 νέα συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου του ΣΠΜΕ η οποία ήταν σε απαρτία με 8 από τα 15 μέλη του ΔΣ παρόντα (ΔΚΜ: 3, ΔΗΣΥΜ: 2, ΠΑΝΕΠ: 1, ΡΠΜ:1, ΠΡΕΣΑ: 1).
Το βασικό θέμα της Η.Δ. της συνεδρίασης ήταν η διεξαγωγή της εκλογοαπολογιστικής Γενικής Συνέλευσης του ΣΠΜΕ και κατ’ επέκταση η διεξαγωγή των εκλογικών αρχαιρεσιών του συλλόγου. Υπενθυμίζουμε πως από την προηγούμενη συνεδρίαση του ΔΣ, που είχε γίνει 15-07-19, είχε αποφασιστεί ομόφωνα η διεξαγωγή εκλογοαπολογιστικής ΓΣ για να οδηγηθούμε το ταχύτερο δυνατό σε εκλογές. Η ανακοίνωση για την πρόσκληση σε ΓΣ έχει ήδη αναρτηθεί από το προεδρείο του ΔΣ με την καταληκτική ημερομηνία της ΓΣ στις 18-09-19, ενώ η αρχική εισήγηση από το προεδρείο στο προηγούμενο ΔΣ προσανατολιζόταν για τη διεξαγωγή των εκλογών στις 06-10-2019.

Στη συνεδρίαση της 6ης Σεπτεμβρίου, υπήρξε ομοφωνία από τα παρόντα μέλη του ΔΣ πως θα υπάρξει μεγάλο πρόβλημα στην ομαλή διεξαγωγή των εκλογών σε ημερομηνία τόσο σύντομη για μια σειρά από λόγους. Καταρχήν σε οργανωτικό επίπεδο αυτή τη στιγμή ο ΣΠΜΕ, ο οποίος δεν διαθέτει για πρώτη φορά γραμματειακή υποστήριξη, δεν έχει ενημερωμένο το μητρώο μελών του λόγω προβλημάτων με τον διαχειριστή της ιστοσελίδας του. Πρακτικά δεν είναι δυνατή αφενός η εγγραφή νέων μελών και αφετέρου η πληρωμή των συνδρομών παλαιών μελών. Αν δεν λυθεί αυτό το πρόβλημα δεν μπορούν να γίνουν εκλογές.
Επίσης με δεδομένο πως έχει ήδη αποφασιστεί να γίνουν οι εκλογές του ΤΕΕ στις 03-11-19, αλλά και το γεγονός ότι θα πραγματοποιηθεί συνεδρίαση της αντιπροσωπείας ΤΕΕ στις 05-06/10-19, είναι βέβαιο πως στην περίπτωση που οι εκλογές του ΣΠΜΕ ορισθούν για τις 06-10-19 θα υπάρχει ακόμα μικρότερη συμμετοχή από τη σταθερά χαμηλότερη σε σύγκριση και με τον αριθμό των πολιτικών μηχανικών που ψηφίζουν στις εκλογές του ΤΕΕ.
Όσον αφορά την τοποθέτησή μας ως ΠΡ.Ε.Σ.Α. στη συνεδρίαση της 06.09.19, αυτή κινήθηκε στους παρακάτω άξονες:
1. Να πραγματοποιηθεί κανονικά η Γενική Συνέλευση του ΣΠΜΕ την Τετάρτη στις 18 Σεπτεμβρίου 2019. Υπάρχουν μια σειρά από κρίσιμα ζητήματα (επαγγελματικά, εργασιακά, ασφαλιστικά κ.α.) που απασχολούν τα μέλη του ΣΠΜΕ για τα οποία είναι σημαντικό να γίνει συζήτηση, ενημέρωση και να παρθούν αποφάσεις δράσεων. Το προεδρείο θα πρέπει να προπαγανδίσει τη ΓΣ με κάθε δυνατό μέσο για τη μέγιστη συμμετοχή των μελών του.
2. Οι εκλογές του ΣΠΜΕ, οι οποίες θα έπρεπε να έχουν ήδη πραγματοποιηθεί, θα πρέπει να διεξαχθούν με τη μέγιστη συμμετοχή και την κατάλληλη οργάνωση. Από τη στιγμή που δεν είναι εφικτό να γίνουν τον Οκτώβριο, τότε θα πρέπει να μετατεθεί η διεξαγωγή τους για σύντομο χρονικό διάστημα μερικών μηνών.
3. Στη Γενική Συνέλευση στις 18-09-19 να αποφασιστεί η ημερομηνία διεξαγωγής νέας ΓΣ με εκλογοαπολογιστικό χαρακτήρα και με την οποία θα οδηγηθούμε σε εκλογικές αρχαιρεσίες σε σύντομο χρονικό διάστημα με την κατάλληλη τεχνική υποστήριξη.
Μετά από τις τοποθετήσεις και των υπολοίπων παρατάξεων το ΔΣ του ΣΠΜΕ αποφάσισε ομόφωνα να πραγματοποιηθεί κανονικά η Γενική Συνέλευση του ΣΠΜΕ την Τετάρτη στις 18 Σεπτεμβρίου 2019 στην Αθήνα (αίθουσα ΤΕΕ, 1ος όροφος, Νίκης 4) στην οποία θα παρθούν οι αποφάσεις για την προετοιμασία των εκλογικών αρχαιρεσιών με τη μέγιστη συμμετοχή και την κατάλληλη οργανωτική υποστήριξη. Την ίδια ημέρα θα πραγματοποιηθεί νωρίτερα νέα συνεδρίαση του ΔΣ με το ίδιο αντικείμενο.


ΠΡωτοβουλία Ενωτικής Συσπείρωσης Αριστεράς
Πολιτικών Μηχανικών

Εκλογοαπολογιστική ΓΣ ΣΠΜΕ_Τετάρτη 18.09.2019

Αναρτήθηκε στην ιστοσελίδα του ΣΠΜΕ η πρόσκληση για τη διεξαγωγή της εκλογοαπολογιστικής Γενικής Συνέλευσης του συλλόγου την Τετάρτη 18.09.2019 και ώρα 17.00 στο ΤΕΕ (Νίκης 4, Αθήνα, 1ος όροφος)



Σύμφωνα με την πρόσκληση τα θέματα της Η.Δ. είναι:


  1. Απολογισμός πεπραγμένων Διοικητικού Συμβουλίου 
  2. Οικονομικός Απολογισμός 
  3. Έγκριση καθορισμού τρόπου, λεπτομερειών και ημερομηνιών διενεργείας Αρχαιρεσιών του Συλλόγου 
  4. Εκλογή Κεντρικής Εφορευτικής Επιτροπής Αρχαιρεσιών (ΚΕφΕ) 
  5. Ψήφιση Eκλογικού Κανονισμού

Δευτέρα 9 Σεπτεμβρίου 2019

Ξενοδοχείο διά ροπάλου


Η εξαφάνιση των γκράφιτι θ’ αποτελέσει το πρώτο βήμα του εξευγενισμού των Εξαρχείων. Θ’ ακολουθήσουν όσοι κάτοικοι δεν «χωράνε» στις προδιαγραφές της νέας Πλάκας...

Ξενοδοχείο διά ροπάλου 


Ενα προγραμματικό ντοκουμέντο για τον «εξευγενισμό» (και) των Εξαρχείων. 

Επιστρέφοντας από τις διακοπές, η στήλη σήμερα θα πρωτοτυπήσει θεματολογικά. Αντί για κάποια παλιά ιστορία, θα μας απασχολήσει μια εξαιρετικά πρόσφατη υπόθεση, στο μεταίχμιο μεταξύ παρελθόντος κι επικαιρότητας: τα σχέδια «εξευγενισμού» (gentrification) του ιστορικού κέντρου της Αθήνας που καταρτίστηκαν κατά τα πρώτα χρόνια της κρίσης και, όπως όλα δείχνουν, εφαρμόζονται σήμερα πιλοτικά από την κυβέρνηση Μητσοτάκη στα πολύπαθα Εξάρχεια.

Γι’ αυτά τα τελευταία, δεν χρειάζεται βέβαια ιδιαίτερη οξύνοια για ν’ αντιληφθεί κανείς την πραγματική στοχοθεσία της νέας κυβέρνησης. Αρκεί να διαβάζει προσεκτικά τον φιλικό της Τύπο, ιδίως την «Καθημερινή». Από τα ενθουσιώδη ρεπορτάζ της, η αποστασιοποίηση των οποίων θυμίζει πλέον κάτι ανάμεσα στον «Ελεύθερο Κόσμο» της χούντας και την «Πράβντα» της ύστερης σοβιετικής περιόδου, διαπιστώνουμε δύο κυρίως πράγματα.

«Η επιτυχής αναμόρφωση μιας αστικής περιοχής προϋποθέτει την απομάκρυνση όσων διαμένουν ή εργάζονται στον χώρο πριν από την παρέμβαση»

Μελέτη του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδας για το ιστορικό κέντρο της Αθήνας (2011)

Πρώτον, την απελπιστικά φτωχή «σοδειά» των πολυδιαφημισμένων αλλεπάλληλων εκκαθαριστικών επιχειρήσεων, όσον αφορά την υποτιθέμενη πάταξη της εγκληματικότητας: όταν ύστερα από οκτώ αλλεπάλληλα μπλόκα κι εκατοντάδες «ελέγχους ατόμων» έχουν συλληφθεί όλοι κι όλοι 22 άνθρωποι, 3 Ελληνες και 19 αλλοδαποί από χώρες της Μέσης Ανατολής, «για κατοχή ναρκωτικών και παράνομη είσοδο στη χώρα» («Κ» 25/8 −προσέξτε το πονηρό ανακάτεμα των δύο παντελώς άσχετων «αδικημάτων»), η αποτυχία του εγχειρήματος βγάζει μάτι: ακόμη και στο Κολωνάκι να εξαπολύονταν παρόμοια μπλόκα τις ίδιες ώρες, μάλλον περισσότερους εγκληματίες, με ή χωρίς εισαγωγικά, θα απέδιδαν!


Ακόμη χειρότερα εξελίχθηκαν, ως γνωστόν, τα πράγματα με το χτύπημα στις 26/8 των τεσσάρων καταλήψεων (από τις 23, την εκκένωση των οποίων είχε προαναγγείλει μια μέρα νωρίτερα το ίδιο ρεπορτάζ). Στοιχειώδης αντιληπτική ικανότητα μαθητή Γυμνασίου αρκεί, βέβαια, για να καταλάβει κανείς πως η όποια (πραγματική) εγκληματικότητα δεν καταπολεμάται με ΜΑΤ και με εκ των προτέρων πολυδιαφημισμένες «σκούπες» για τα μάτια των καναλιών.


Η στόχευση αυτών των επιδρομών βρίσκεται, άλλωστε, αλλού: στην πυροδότηση των αναμενόμενων μαζικών βίαιων αντιδράσεων, που θα προσδώσουν στην κήρυξη πολέμου κατά της «ανομίας» και του υποτιθέμενου «αβάτου» της μια εκ των υστέρων κοινωνική «νομιμοποίηση». Ανοίγοντας τον δρόμο για το δεύτερο σκέλος της επιχείρησης: τον επικερδή (για κάποιους) «εξευγενισμό» της κεντρικότατης αθηναϊκής συνοικίας, με δραστική -όπως προβλέπουν τα σχετικά εγχειρίδια- αλλαγή μιας μεγάλης μερίδας του σημερινού πληθυσμού της.


Το διαπιστώνουμε από τις βασικές συντεταγμένες του «σχεδίου για την ανάπλαση των Εξαρχείων» που αποκάλυψε η ίδια πάντα κυβερνητική εφημερίδα στα μέσα του καλοκαιριού (11/8), όταν ξεκινούσαν οι επιδρομές της ΕΛ.ΑΣ.


«Κατ’ αρχάς», διαβάζουμε εκεί, το σχέδιο «προβλέπει τη συγκρότηση ομάδας περίπου 50 στελεχών από διάφορες υπηρεσίες του δήμου, που θα προχωρήσουν σε άμεσες παρεμβάσεις για την “επαναφορά της λειτουργικότητας” στη γειτονιά. Αποστολή της ιδιότυπης task force για τα Εξάρχεια θα είναι το βάψιμο των τοίχων που είναι καλυμμένοι με γκράφιτι, η αποκατάσταση της λειτουργίας του δημοτικού φωτισμού, η αποκατάσταση φθορών σε κοινόχρηστους χώρους καθώς και το σφράγισμα όσων κτιρίων εκκενώνονται από καταληψίες. [...] Οι κάδοι απορριμμάτων θα αντικατασταθούν σταδιακά με νέους, βυθιζόμενους, ενώ το πάρκο στην οδό Ναυαρίνου (πρώην υπαίθριο πάρκινγκ) θα περάσει στη δικαιοδοσία του δήμου. Εχουν προβλεφθεί οικονομικά κίνητρα για την εγκατάσταση νέων επιχειρήσεων, μέσω του Περιφερειακού Επιχειρησιακού Προγράμματος (ΠΕΠ) Αττικής, όπως και κίνητρα για την ανακαίνιση “γερασμένων” κτιρίων. [...] Μακροπρόθεσμα, σε ορίζοντα από δύο έως πέντε χρόνια, προβλέπονται η ενοποίηση του Αρχαιολογικού Μουσείου με το κτίριο του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, η κατασκευή και έναρξη λειτουργίας του μετρό στην πλατεία και η εφαρμογή θεσμικού πλαισίου για την αξιοποίηση εγκαταλελειμμένων ακινήτων».

Αντί για αμείλικτη καταστολή της βαριάς εγκληματικότητας, που σύμφωνα με τη νεοδημοκρατική προπαγάνδα έχει μετατρέψει σε άντρο της την εμβληματική συνοικία, πληροφορούμαστε λοιπόν πως η περίφημη εκκαθάριση αποβλέπει στην εξαφάνιση των ενοχλητικών... γκράφιτι και στην παροχή υλικών κινήτρων για εγκατάσταση επιχειρήσεων, ανακαίνιση κτιρίων και άλλα συναφή. Ακόμη και το παρκάκι που φυτεύτηκε από τους κατοίκους που «απαλλοτρίωσαν» με βαριοπούλες ένα εγκαταλειμμένο πάρκινγκ στις αρχές του 2009, ως άμεση προέκταση και κατάκτηση της λαϊκής κινητοποίησης εκείνου του τόσο συκοφαντημένου Δεκέμβρη, θα περάσει στην αρμοδιότητα του ανιψιού του πρωθυπουργού −για να μη μείνει ίσως τίποτα να θυμίζει τις θετικές όψεις της περίφημης «ανομίας». Οπως ακριβώς προβλέπουν εδώ και χρόνια οι σχετικές οδηγίες του συλλογικού φορέα που πρωταγωνίστησε στην καμπάνια για τον προσοδοφόρο «εξευγενισμό» του αθηναϊκού κέντρου.
Η κραυγή των ξενοδόχων

Αναφερόμαστε, φυσικά, στη μελέτη «Γκετοποίηση τμήματος του ιστορικού κέντρου της Αθήνας» που συντάχθηκε το 2010 με πρωτοβουλία του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδας και την επόμενη χρονιά κυκλοφόρησε σε βιβλίο, με συνεκδότη την «Κίνηση Πολιτών Κέντρου Αθήνας».

Ο συντάκτης του, Κυριάκος Ρερρές, οικονομολόγος με διδακτορικό στις «μεθόδους ποσοτικής ανάλυσης», ήταν επιστημονικός διευθυντής του Ινστιτούτου Τουριστικών Ερευνών και προβλέψεων (ΙΤΕΠ) που έχει συσταθεί από το Επιμελητήριο με σκοπό την εκπόνηση μελετών και την «παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών» σε εμπλεκόμενους κρατικούς φορείς.

Ψήφισμα της Κίνησης Πολιτών για την Προστασία της Πολιτιστικής Κληρονομιάς


ΚΕΙΜΕΝΟ ΨΗΦΙΣΜΑΤΟΣ

Στις 7 Σεπτεμβρίου 2019, ο πρωθυπουργός της Ελλάδας κ. Κυριάκος Μητσοτάκης, στη διάρκεια των εγκαινίων της Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης, εξήγγειλε ότι το σημαντικότερο μνημειακό σύνολο που αποκαλύφθηκε στη Θεσσαλονίκη, κατά τις εργασίες κατασκευής του Μετρό το 2012 και συγκεκριμένα του Σταθμού Βενιζέλου, θα αποσπαστεί από τη θέση του.

Η εξαγγελία αντιβαίνει στη γνωμοδότηση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου (KAΣ) και στην επακόλουθη Υπουργική Απόφαση του 2017 για την κατά χώραν διατήρησή του και οδηγεί το μνημείο σε βέβαιο αφανισμό. Η εξαγγελία έγινε χωρίς ποτέ κανένας κυβερνητικός αξιωματούχος να μεταβεί στον σταθμό και να ελέγξει την πορεία των έργων ή να ζητήσει στοιχεία από αρχαιολόγους και την Αττικό Μετρό.

Παράλληλα, προκαλεί αναίτια καθυστέρηση στην ομαλή πορεία του έργου, (ήδη 7 χρόνια εκτός αρχικού σχεδίου), τεράστια αύξηση του χρόνου και του κόστους υλοποίησής του και ακύρωση των μελετών και των εργασιών που πραγματοποιήθηκαν τα τελευταία δύο χρόνια, προς την κατεύθυνση της κατά χώραν διατήρησης του μνημειακού συνόλου. Επιπλέον, εγείρει την ανάγκη εκπόνησης νέων μελετών και νέων ανασκαφικών εργασιών, με άγνωστο οικονομικό κόστος καθώς και αποζημιώσεις του εργολάβου για την ακύρωση της προηγούμενης λύσης.

Οι αρχαιότητες του Σταθμού Βενιζέλου, έκτασης 1500 τ.μ., ξεχωρίζουν για τη μοναδικότητά τους γιατί ανασυστήνουν την έννοια του αστικού χώρου της Βυζαντινής πόλης, αναδεικνύουν τη ρυμοτομία της Θεσσαλονίκης και αποτελούν το πλέον ευανάγνωστο και αυτούσιο κομμάτι του ιστορικού κέντρου της πόλης, το οποίο επιβίωσε έως σήμερα. Η ολοκληρωμένη αρχαιολογική μαρτυρία οφείλει να συνεχίσει να υπάρχει, επισκέψιμη, διδακτική και αλώβητη.

Καλούμε την ελληνική και διεθνή κοινότητα:
• να στηρίξει την προσπάθεια διάσωσης και κατά χώραν ανάδειξης των αρχαιοτήτων του Σταθμού Βενιζέλου στη Θεσσαλονίκη εφαρμόζοντας τις εγκεκριμένες αποφάσεις και μελέτες,
• να υποστηρίξει την απόλυτα συμβατή συνύπαρξη των Αρχαίων και του Μετρό και
• να στείλει μήνυμα στην πολιτική ηγεσία για την ανάδειξη του παρελθόντος μας μέσα από το μέλλον. Να σταματήσει το μεγαλύτερο έγκλημα που επιχειρείται να γίνει στην πόλη τις τελευταίες δεκαετίες.

Αίτημα συνάντησης του Δ.Σ. της ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ με το Διοικητή του ΕΦΚΑ

Π.Ο.   Ε.Μ.Δ.Υ.Δ.Α.Σ.

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ  ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ
ΕΝΩΣΕΩΝ  ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ  ΔΗΜΟΣΙΩΝ  ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ  ΔΙΠΛΩΜΑΤΟΥΧΩΝ  ΑΝΩΤΑΤΩΝ  ΣΧΟΛΩΝ

Μαυρομματαίων 17,  104 34  ΑΘΗΝΑ
τηλ: 210-88.16.583  fax: 210-82.59.410 e-mail: emdydas@tee.gr URL: www.emdydas.gr
                                                                            
Αρ. Πρωτ.:  7903                                                Αθήνα,  6-9-2019
                           
Προς:   Διοικητή ΕΦΚΑ κο Χάλαρη Χρ.   
                        
Θέμα:  Αίτημα συνάντησης του Δ.Σ. της ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ  με το Διοικητή του ΕΦΚΑ

Κύριε Διοικητά,
Με την παρούσα, σας συγχαίρουμε για την ανάληψη των καθηκόντων σας ως Διοικητή του ΕΦΚΑ  και σας ευχόμαστε μια γόνιμη θητεία ευελπιστώντας  σε μια εποικοδομητική συνεργασία με κοινό σκοπό τη διασφάλιση της Κοινωνικής Ασφάλισης.
Η ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ είναι το ανώτερο όργανο των Διπλωματούχων Μηχανικών που εργάζονται  στον Δημόσιο Τομέα, με συνδικαλιστικό αλλά και επιστημονικό χαρακτήρα. Η Ένωση  μας συμμετέχει ανέκαθεν, με επιστημονικά τεκμηριωμένες θέσεις, στο διάλογο για την Κοινωνική Ασφάλιση και μετέχει θεσμικά στη Συμβουλευτική Επιτροπή Επιστημόνων του ΕΦΚΑ και στη Διοικούσα Επιτροπή του πρώην ΤΣΜΕΔΕ.  Η ασφάλιση των μελών μας είχε και έχει σημαντικές ιδιαιτερότητες, οι οποίες έχουν πολλαπλασιαστεί τα τελευταία χρόνια. Για το σκοπό αυτό αιτούμεθα ημερομηνία συνάντησης, ώστε να σας ενημερώσουμε για τα ασφαλιστικά και άλλα μας ζητήματα καθώς και για τις εκκρεμότητες που υπάρχουν σχετικά με λειτουργικά και νομοθετικά θέματα. Ενδεικτικά αναφέρουμε:
·         Την απαράδεκτη καθυστέρηση στην απονομή συντάξεων, ειδικά στους διπλοασφαλισμένους, όπου 3,5 χρόνια μετά, δεν έχει εκδοθεί ακόμα καμία οριστική σύνταξη Διπλοασφαλισμένου (εκδίδονται με διετή καθυστέρηση συντάξεις μόνο στο σκέλος του Δημοσίου, βλέπε και σχετική επιστολή διαμαρτυρίας συναδέλφων μας). Αντίστοιχα μεγάλες καθυστερήσεις συναντάμε και στους μονοασφαλισμένους συναδέλφους
·         Το διοικητικό χάος που έχει προκληθεί σε ΕΦΚΑ και ΕΤΕΑΕΠ με συνεχή λάθη και εσφαλμένα ειδοποιητήρια, ειδικά στους μισθωτούς Μηχανικούς
·         Τις διαδικασίες και την πορεία υλοποίησης της Εγκυκλίου περί διαδοχικής ασφάλισης
·         Ο τρόπος υπολογισμού του Εφάπαξ ΤΣΜΕΔΕ, μετά και την απόσυρση της λανθασμένης Εγκυκλίου
·         Η μείωση του ασφαλιστέου μισθού στις περιπτώσεις εξαγοράς πλασματικού χρόνου ασφάλισης, που αποβαίνει σε βάρος των ασφαλισμένων
·         Η έλλειψη οδηγιών για την παροχή της προσαύξησης σύνταξης (από το ΤΣΜΕΔΕ) στους ήδη συνταξιούχους προ Ν.4387/16
·         Η επιστροφή των εισφορών της Ειδικής Προσαύξησης στους μετά το 93 ασφαλισμένους, για την οποία έχουμε προσφύγει και αναμένουμε ακόμα το αποτέλεσμα της πρώτης εκδίκασης.
·         Οι διαδικασίες ορθής παρακράτησης των εισφορών των Δημοσίων Υπαλλήλων Μηχανικών προς ΕΦΚΑ και ΕΤΕΑΕΠ μέσω ΑΠΔ με ενιαίους κανόνες και επιστροφή ποσών που κακώς παρακρατήθηκαν
·         Η επέκταση των διατάξεων για συνταξιοδότηση γονέων ανηλίκων και στους πρώην ασφαλισμένους του ΤΣΜΕΔΕ
·         Την οφειλή εργοδοτικών εισφορών από τον πρώην ΟΕΚ και την πορεία επίλυσης του θέματος
Είμαστε στη διάθεσή σας για οποιαδήποτε διευκρίνιση και αναμένουμε την απόκριση σας στο αίτημα μας.

Κυριακή 8 Σεπτεμβρίου 2019

Σταματήστε την καταστροφή των Ελληνικών Αιγιαλών




Παραλήπτες:

ΕΛΛΗΝΙΚΉ ΚΥΒΈΡΝΗΣΗ

Νέες τροποποιήσεις στη νομοθεσία για τον αιγιαλό και την παραλία περιλαμβάνει το «αναπτυξιακό» σχέδιο νόμου, που αναμένεται να δοθεί τις επόμενες ημέρες σε δημόσια διαβούλευση. Οι ρυθμίσεις είναι στην κατεύθυνση της διευκόλυνσης της επιχειρηματικής δραστηριότητας στην ακτογραμμή εις βάρος της κοινοχρησίας της. Μάλιστα, περιλαμβάνει και ρύθμιση με την οποία ο (δημόσιος) παλαιός αιγιαλός θα μπορεί να παραχωρείται σε ιδιώτες και να οικοδομείται.Οι ρυθμίσεις για τον αιγιαλό, που αποκαλύπτει σήμερα η «Κ», βρίσκονται στο τέταρτο κεφάλαιο του «αναπτυξιακού» σχεδίου νόμου και αφορούν κυρίως τροποποιήσεις του τελευταίου νόμου (ν. 4607/19). Σύμφωνα με πληροφορίες, οι επίμαχες ρυθμίσεις δεν είναι σίγουρο ότι θα συμπεριληφθούν στο «αναπτυξιακό» νομοσχέδιο, καθώς συνεκτιμώνται πολιτικά και οι αντιδράσεις που πιθανότατα θα συναντήσουν. Οι κυριότερες από αυτές είναι:
• Καταργείται η ρύθμιση με την οποία το ελάχιστο πλάτος μιας παραλίας (πλην εξαιρέσεων) οριζόταν στα 30 μέτρα από τη γραμμή του αιγιαλού.
• Καταργείται ρύθμιση που περιόριζε στο 60% ενός αιγιαλού (μη συνυπολογιζόμενου τυχόν δυσπρόσιτου τμήματός του) τον χώρο που παραχωρείται σε ομπρελοκαθίσματα. Επανέρχεται αντ’ αυτού η ελάχιστη απόσταση των 100 μέτρων ανάμεσα στις διαδοχικές παραχωρήσεις, που μπορούν να καλύψουν την υπόλοιπη παραλία.
• Ο (εξ ορισμού δημόσιος, εκτός αν υπάρχουν ιδιωτικά δικαιώματα) παλαιός αιγιαλός παύει να θεωρείται ανεπίδεκτος χρήσης ιδιωτικών δικαιωμάτων και υποχρεωτικά κοινόχρηστος. Αντιθέτως, χαρακτηρίζεται ιδιωτική περιουσία του Δημοσίου και δύναται να παραχωρείται και να οικοδομείται.
• Ως προς το μίσθωμα για την απλή χρήση ενός αιγιαλού, προτείνεται να υπολογίζεται όχι η αντικειμενική και μισθωτική αξία του πλησιέστερου ακινήτου, αλλά του πλησιέστερου εκτός σχεδίου ακινήτου. Η ρύθμιση αυτή είναι δεδομένο ότι θα μειώσει τα μισθώματα, άρα τα έσοδα του Δημοσίου.
• Στις περιπτώσεις στρατηγικών επενδύσεων, δίνεται η δυνατότητα απευθείας παραχώρησης στον επενδυτή του αιγιαλού και της παραλίας που βρίσκεται όχι μόνο σε επαφή με το ακίνητο, αλλά και σε παρακείμενο χώρο.
• Δίνεται η δυνατότητα απευθείας παραχώρησης της χρήσης του αιγιαλού σε επιχειρηματικά πάρκα με μέτωπο στη θάλασσα.
• Σήμερα, η παραχώρηση αποκλειστικής χρήσης αιγιαλού και παραλίας (όχθης, πυθμένα κ.λπ.) απαγορεύεται, εκτός αν επιβάλλεται για λόγους υπέρτερου δημοσίου συμφέροντος, εθνικής άμυνας, δημόσιας τάξης, ασφάλειας, υγείας ή προστασίας αρχαιοτήτων και περιβάλλοντος. Με νέα ρύθμιση, το δικαίωμα αυτό επεκτείνεται και σε περιπτώσεις «ασφάλειας βιομηχανικών ή ξενοδοχειακών εγκαταστάσεων», μια επιδεχόμενη πολλές ερμηνείες αναφορά.
• Καταργείται ρύθμιση με την οποία δινόταν δυνατότητα ανάκλησης της παραχώρησης ενός αιγιαλού, προς αποκατάσταση του κοινόχρηστου χαρακτήρα του.
• Παρατείνεται αυτοδικαίως η χρήση αιγιαλού όταν αφορά έργα που εξυπηρετούν λατομικές και μεταλλευτικές επιχειρήσεις, όσο χρόνο υφίσταται το σχετικό δικαίωμα.