Σάββατο 26 Ιουλίου 2014

Οικόπεδα με… δέντρα

Επιστημονικοί και περιβαλλοντικοί φορείς ζήτησαν την απόσυρση του νομοσχεδίου για τα δάση, θεωρώντας ότι αυτά απειλούνται από τα μεγάλα ιδιωτικά συμφέροντα και την αυθαίρετη δόμηση.
Του Τάσου Σαραντή από την ΕφΣυν

Την απόσυρση του νομοσχεδίου για τα δάση το οποίο ρυθμίζει και ζητήματα ιδιωτικής πολεοδόμησης ζήτησαν εκπρόσωποι φορέων που παραβρέθηκαν προχθές στη Βουλή κατά τη συνέχιση της συζήτησης για την επεξεργασία και την εξέτασή του θέτοντας ζήτημα αντισυνταγματικότητας. Κατά του νομοσχεδίου του υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής τάχθηκαν οι εκπρόσωποι του Γεωτεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος (ΓΕΩΤΕΕ) και του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος (ΤΕΕ), που έχουν άμεση σχέση το ένα με τα δάση και το άλλο με την πολεοδόμηση, καθώς και η Πανελλήνια Ενωση Δασολόγων Δημοσίων Υπαλλήλων (ΠΕΔΔΥ) και η περιβαλλοντική οργάνωση WWF.

Ανυπαρξία δασικών χαρτών

Η συζήτηση επικεντρώθηκε σε μεγάλο βαθμό γύρω από την ανυπαρξία δασικών χαρτών, δίχως να δοθεί απάντηση από κυβερνητικά χείλη στο γιατί δεν έχουν καταρτιστεί μέχρι σήμερα. Σύμφωνα με αναφορά του αναπληρωτή υπουργού ΠΕΚΑ, Νικόλαου Ταγαρά, οι δασικοί χάρτες είναι υπό εκπόνηση στο 25% της χώρας και απομένει η εκπόνηση του 45%.

Την απάντηση έδωσε όμως ο Ευάγγελος Γκουντούφας, αντιπρόεδρος της ΠΕΔΔΥ, που ανέφερε ότι ξαφνικά και αιφνίδια αλλάζει συνεχώς το θεσμικό πλαίσιο ορισμού του δάσους: «Συγκεκριμένα, τον Δεκέμβριο του 2003, ενώ είμαστε έτοιμοι να αναρτήσουμε τους πρώτους πιλοτικούς δασικούς χάρτες, κατ’ επιταγή του Κτηματολογίου, έρχεται παραμονή Χριστουγέννων και αλλάζουν τον ορισμό του δάσους και της δασικής έκτασης, στέλνουν εγκύκλιο που λέει “προσαρμόστε τους ήδη καταρτισμένους χάρτες”, που τους είχαμε ένα βήμα πριν την ανάρτηση, προσφεύγουν στο ΣτΕ, παγώνει η διαδικασία από το 2003 μέχρι το 2010. Ερχεται και αλλάζει το νομοθετικό και θεσμικό πλαίσιο η κυρία Μπιρμπίλη και πάμε να αναρτήσουμε τους χάρτες, δίνει τη διαδικασία και αναρτήθηκαν και κυρώθηκαν χάρτες στην Αττική. Λέγαμε τότε στην υπουργό “μη βάλετε στην Επιτροπή Επίλυσης και Εξέτασης των Αντιρρήσεων δυσκίνητα σχήματα και συνταξιούχους δικαστικούς”».

διάλογοι για τις ηλεκτρικές διασυνδέσεις των νησιών



PHOTO-48
Το μπλακ άουτ της Σαντορίνης επισπεύδει τις διαδικασίες για την ηλεκτρική διασύνδεση της Κρήτης –μνημονιακή υποχρέωση– έργο που θα ενταχθεί στο ΕΣΠΑ με ΣΔΙΤ. Επίσης, άμεσα δρομολογείται η ηλεκτρική διασύνδεση των Κυκλάδων. Το θέμα των ενεργειακών διασυνδέσεων των νησιών μας (Κρήτη, Κυκλάδες, Ρόδος, Βόρειο Αιγαίο) ήταν πάγιο αίτημα των τοπικών κοινωνιών από τον προηγούμενο αιώνα. Μιλούσαμε τότε για λύσεις δημόσιου χαρακτήρα από την κραταιά, δημόσια, ενιαία ΔΕΗ που θα συνέβαλαν στην ευστάθεια και την επάρκεια του συστήματος. Επίσης όλοι είχαμε στο μυαλό μας τότε τη μονοσήμαντη ροη ενέργειας από το σύστημα της ηπειρωτικής χώρας προς τα νησιά μας.
Είθισται στην Ελλάδα αιτήματα των τοπικών κοινωνιών να ικανοποιούνται με πολύ μεγάλη καθυστέρηση και να επιλύονται δυστυχώς με τις λύσεις που υπήρχαν όταν αρχικά προτάθηκαν χωρίς να λαμβάνονται υπόψη τα νέα τεχνολογικά ή άλλα δεδομένα που πιθανά διαφοροποιούν την τελική λύση. Αυτό ακριβώς συμβαίνει και στην περίπτωση των διασυνδέσεων. Τα δεδομένα έχουν δραματικά αλλάξει. Η ΔΕΗ δεν είναι ούτε κραταιά, ούτε ενιαία, ούτε, σε λίγο, κρατική. Η ροή ενέργειας θα είναι διπλή, το καλώδιο συνδυάζεται με λύσεις ΒΑΠΕ από πολυεθνικές και μεγαλοεργολάβους, που καταγγέλλονται έντονα από τις τοπικές κοινωνίες, η ανάπτυξη των ΑΠΕ γίνεται ανεξέλεγκτα χωρίς κανόνες και αρχές και αμφισβητείται ακόμα και ο δημόσιος χαρακτήρας του καλωδίου με χρήση ΣΔΙΤ. Επιπλεον οι πόροι από ΕΣΠΑ θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν αλλού, όπως για παράδειγμα στην Κρήτη για τον ΒΟΑΚ, ενώ έχουν αλλάξει σημαντικά τα τεχνολογικά δεδομένα. Επιλέγονται, μάλιστα, από την ΕΕ τεχνικές εξοικονόμησης ενέργειας, πολιτικές μείωσης της ρύπανσης, τα κτίρια μηδενικής ενέργειας αρχικά στο δημόσιο αλλά και στον ιδιωτικό τομέα, προωθούνται πρακτικές κατανεμημένης (διεσπαρμένης) παραγωγής ενέργειας, ενσωματώνονται στα δίκτυα έξυπνοι μετρητές, προωθείται η συμμετοχή του καταναλωτή με διαφοροποίηση της πολιτικής κοστολόγησης της ενέργειας στον τελικό καταναλωτή, αλλά και στον παραγωγό ενέργειας. Τελευταίο, άλλα όχι λιγότερο σημαντικό, έχουμε την ανάπτυξη των έξυπνων δικτύων ή/και των μικροδικτύων που μπορούν να διπλασιάσουν, τουλάχιστον, τη διείσδυση των ΑΠΕ, στο σύστημα.
Έτσι, τα τελευταία χρόνια ακούγονται με μεγαλύτερη συχνότητα έντονες αντιρρήσεις στις διασυνδέσεις των νήσων. Έτσι θεωρώ και προτείνω ως εναλλακτική πρόταση στις ενεργειακές διασυνδέσεις των νησιών, στα σχέδια Μανιάτη και πολυεθνικών, τα εξής:
• Υιοθέτηση κατά προτεραιότητα, στα μη διασυνδεμένα νησιά, πολιτικών εξοικονόμησης ενέργειας που θα υπερβαίνουν κατά πολύ τα όρια του κορεσμένου «εξοικονομώ».
• Άμεση υιοθέτηση στα μη διασυνδεμένα νησιά των πολιτικών της ΕΕ για κτίρια μηδενικής κατανάλωσης ενέργειας για όλα τα νέα κτίρια, καθώς και στα υπάρχοντα δημόσια κτήρια.
• Απαγόρευση κατά προτεραιότητα, στα μη διασυνδεμένα νησιά, των ΒΑΠΕ και ουσιαστική ενίσχυση των ΑΠΕ μικρής και μεσαίας κλίμακας με ενίσχυση των συνεταιριστικών, δημοτικών προσπαθειών, με αυστηρή εφαρμογή και αυστηροποίηση της περιβαλλοντολογικής νομοθεσίας.
• Αξιοποίηση κατά προτεραιότητα, στα μη διασυνδεμένα νησιά, των νέων τεχνολογιών (έξυπνοι μετρητές, μικροδικτυα, έξυπνα δίκτυα, σύστημα αποθήκευσης, υιοθέτηση της ηλεκτροκίνησης κ.λπ.) έτσι ώστε να διπλασιαστεί τουλάχιστον η διείσδυση των ΑΠΕ στο σύστημα.

Αποχαιρέτα τα… τα δημόσια έργα που φεύγουν


Η κατάργηση των κατώτατων ορίων για έργα προϋπολογισμού κάτω από το όριο της κοινοτικής οδηγίας αποτελειώνει χιλιάδες μικρομεσαίες οικοδομικές εταιρείες καθώς και τους εναπομείναντες στον κλάδο μηχανικούς.

Του Κώστα Ζαφειρόπουλου από την ΕφΣυν

Οριστική ταφόπλακα βάζει σε χιλιάδες μικρομεσαίες οικοδομικές επιχειρήσεις και στους εναπομείναντες μηχανικούς της χώρας η χθεσινή τροπολογία, που καταργεί τα κατώτατα όρια για έργα προϋπολογισμού κάτω από το όριο της κοινοτικής οδηγίας. Απόγνωση και οργή για τις φωτογραφικές διατάξεις προκάλεσε η χθεσινή εξέλιξη στον εργοληπτικό κόσμο και σε όσους μηχανικούς αντέχουν να ασκούν ακόμα το επάγγελμα, βλέποντας την κυοφορούμενη τους τελευταίους μήνες κατάργηση να γίνεται πραγματικότητα, παρά τις αντιδράσεις που ήταν γνωστές εδώ και καιρό στον υπουργό Μεταφορών και Επικοινωνιών Μιχάλη Χρυσοχοΐδη.

«Η αθλιότητα συνεχίζεται, όπως και η στοχοποίηση των μηχανικών. Η συγκεκριμένη απόφαση αποτελεί την τελευταία πράξη του δράματος και αποδεικνύει πως το πρόβλημα της χώρας δεν είναι οικονομικό αλλά πρωτίστως πολιτικό» δήλωσε στην «Εφ.Συν.» ο πρόεδρος του ΤΕΕ, Χρήστος Σπίρτζης, θυμίζοντας ότι «αφού ζήσαμε το παραμύθι της απελευθέρωσης των επαγγελμάτων, αφού καταργήθηκαν οι ελάχιστες αμοιβές των μηχανικών και το ποσοστό της μέγιστης έκπτωσης στις μελέτες στα δημόσια έργα και ενώ η κυβέρνηση έχει παρακολουθήσει ότι οι εκπτώσεις έχουν ξεπεράσει το 85%, συνεχίζεται η πολιτική τού να χτυπιούνται οι μικρές επιχειρήσεις. Αυτό το μέτρο, που θα έχει καταστροφικές μακροπρόθεσμες συνέπειες, θεσπίστηκε για να εξυπηρετήσει συγκεκριμένα συμφέροντα, κυρίως εντός χώρας και δευτερευόντως εκτός. Η κυβέρνηση υποκύπτει στις απαιτήσεις της τρόικας, σε 3-4 ευρωπαϊκές εταιρείες αλλά κυρίως στις δεδομένες πιέσεις -κάτω από το τραπέζι- τεσσάρων μεγάλων ελληνικών κατασκευαστικών εταιρειών, που είναι ήδη έρμαιο του τραπεζικού συστήματος. Με αυτόν τον τρόπο η κυβέρνηση ολοκληρώνει την παραγωγική αποσάθρωση της χώρας».

Αντίθετα, με ικανοποίηση υποδέχτηκε την τροπολογία ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Τεχνικών Εταιρειών, μέλος του οποίου είχε προσφύγει στα ευρωπαϊκά δικαστήρια για καταστρατήγηση της νομοθεσίας, δίνοντας τη… χαρμόσυνη είδηση μία μέρα πριν από την κατάθεσή της: «Κατόπιν πληροφόρησης του προέδρου του Συνδέσμου κ. Ζ. Αθουσάκη από το υπουργείο, σας ενημερώνουμε ότι μέχρι το τέλος της ερχόμενης εβδομάδας (01/08/2014) θα έχει κατατεθεί προς ψήφιση στο Β΄ Θερινό Τμήμα της Βουλής τροπολογία για την κατάργηση των κατωτάτων ορίων προϋπολογισμών», ενημέρωνε προχθές στο διαδίκτυο ο σύνδεσμος τα μέλη του.

«H κυβέρνηση έπεσε αμαχητί, υπήρχαν ένδικα μέσα σε ευρωπαϊκό επίπεδο ώστε να αντιστρεφόταν η κατάσταση» τονίζει στην «Εφ.Συν.» ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ενωσης Συνδέσμων Εργοληπτών Δημοσίων Εργων Γιώργος Γάγαλης, υπογραμμίζοντας πως η συγκεκριμένη απόφαση δεν συνοδεύτηκε καν από κάποια αντισταθμιστικά έργα, όπως την κατάτμηση έργων και την υποχρεωτική υπερεργολαβία σε μικρότερες εταιρείες.

Η Πανελλήνια Ενωση Διπλωματούχων Μηχανικών Δημοσίων Εργων, από την πλευρά της, έστειλε τρεις επιστολές προς τον υπουργό τον προηγούμενο Μάιο, εξηγώντας με σειρά επιχειρημάτων πως η κατάργηση των κατώτατων ορίων θα σημάνει αυτόματα τον θάνατο όλων των ατομικών και μικρομεσαίων εργοληπτικών επιχειρήσεων της χώρας. Με έντονο ύφος σε χθεσινή της ανακοίνωση η ΠΕΔΜΕΔΕ αναφέρει πως «οι νομικές υπηρεσίες του υπουργείου δεν απεδείχθησαν ικανές να αντιμετωπίσουν νομικά τις απόψεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τα κατώτατα όρια, με αποτέλεσμα η χώρα να συρθεί στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο και οι ατομικοί εργολήπτες στην καταστροφή και στην εξαφάνισή τους».

Παρασκευή 25 Ιουλίου 2014

Κυριάκος Μητσοτάκης: Ο δράκουλας των δημοσίων υπαλλήλων

Το 1992, επί πρωθυπουργίας Κωνταντίνου Μητσοτάκη, ο τότε Υπουργός Εσωτερικών Σ. Κούβελας, θεσμοθέτησε για το δημόσιο ένα καινοφανές σύστημα «αξιολόγησης» με προαποφασισμένη από πριν ποσόστωση (15% άχρηστοι, 65% μέτριοι, 25% άριστοι). Οι δημόσιοι υπάλληλοι αρνήθηκαν να εφαρμόσουν ποτέ το σύστημα που θα δημιουργούσε ένα απόλυτα κομματικό κράτος, η κυβέρνηση Μητσοτάκη κατέρρευσε υπό το βάρος αυτών και άλλων ακραίων νεοφιλελεύθερων πολιτικών, και αυτή την καταπληκτική «επινόηση» την ξέχασαν όλοι.
Όλοι; όχι όλοι! Γιατί είκοσι δύο χρόνια μετά, εν είδει βεντέτας, ο Κυριάκος Μητσοτάκης από τη θέση του Υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης, αυτή τη φορά τον έκανε νόμος του κράτους. Ο Νόμος 4250/14 για την αξιολόγηση με υποχρεωτική ποσόστωση και ο Νόμος 4275/14 για το «νέο» τρόπο επιλογής προϊσταμένων με …συνέντευξη, για τους οποίους είχαμε γράψει αναλυτικά στο τεύχος UNFOLLOW του Μαρτίου (πριν καν ψηφιστούν), προσπαθούν να επαναφέρουν το κομματικό κράτος.
Μπορεί ο Κυριάκος Μητσοτάκης να ιδρώνει για να πείσει ότι είναι «μεταρρυθμιστής» και κομίζει «νέες ιδέες», και να χει συμμάχους του τα καθεστωτικά ΜΜΕ που δεν αναφέρονται καν στην ουσία αυτών των δύο νομοθετημάτων, αλλά στην πραγματικότητα απλώς επαναφέρει τις ρυθμίσεις που ίσχυαν πολλές δεακετίες πριν, όταν οι δημόσιοι υπάλληλοι προσλαμβάνονταν και απολύονταν με (τυπικά ή άτυπα) πιστοποιητικά κοινωνικών φρονημάτων. Όμως, η ιστορία επαναλαμβάνεται: την πρώτη φορά ως τραγωδία και τη δεύτερη ως φάρσα…
Ήδη δημιουργούνται τριγμοί στην κυβέρνηση για το θέμα αυτό, με το ΠΑΣΟΚ -που ασμένως ψήφισε και τους δύο νόμους- να κάνει δεύτερες σκέψεις, όχι άσχετες με το ενδεχόμενο εκλογών και την προσπάθεια πολιτικής του επιβίωσης.
Θα έχει η κυβέρνηση Σαμαρά την τύχη της κυβέρνησης Μητσοτάκη; Όποια κι αν είναι η απάντηση, το μόνο σίγουρο είναι ότι η οικογένεια Μητσοτάκη θα μείνει στην ιστορία για την διαχρονική προσπάθεια να διαλύσει κάθε δημόσιο αγαθό.
drakoulas
Ακολουθώντας τα χνάρια του πατέρα του, του οποίο υ το μίσος για τους δημόσιους υπαλλήλους έχει μείνει παροιμιώδες, ο «διάδοχος » Κυριάκος Μητσοτάκης επιχειρεί με ένα νομοθετικό τερατούργημα, που εισάγεται σε λίγες ημέρες για ψήφιση στην Ολομέλεια της Βουλής , να δώσει τη χαριστική βολή στον δημόσιο τομέα και σε ό,τι απέμεινε από αυτό που κάποτε ονομάζαμε κοινωνικό ιστό της χώρας.
Το σχέδιο νόμου ονομάζεται «Διοικητικές Απλουστεύσεις, Καταργήσεις, Συγχωνεύσεις Νομικών Προσώπων και Υπηρεσιών τουΔημοσίου Τομέα – Τροποποίηση Διατάξεων Π.Δ. 318/1992 καιλοιπές ρυθμίσεις». Παρά τις εντονότατες αντιδράσεις που υπήρξαν κατά τη δημόσια διαβούλευσή του, ο νόμος κατατίθεται στη Βουλήελάχιστα διαφοροποιημένος. Κανένας δεν πρέπει να εκπλήσσεται: Η συγκυβέρνηση Σαμαρά και Βενιζέλου δεν εκφράζει τους πολίτες της χώρατης και δεν λειτουργεί καν για το συμφέρον τους. Έχουμε να κάνουμε με (συν)εταίρους που λειτουργούν με όρους συμμορίας.

Πολιτική και Μουσική Εκδήλωση Αντίστασης & Αλληλεγγύης



ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Οι Σύλλογοι Εργαζομένων:

Αποκεντρωμένης Διοίκησης Π. Δ. Ε. & Ι.

Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας Π. Ε. Αχαΐας

Δήμου Πατρέων

Δήμου Αιγιαλείας

ΕΜΔΥΔΑΣ ΔΕ

Καλούμε τα μέλη μας στην:

ΠΟΛΙΤΙΚΗ & MOYΣΙΚΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗ

ΑΝΤΙΣΤΑΣΗΣ & ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ

της ΕΡΑ ΠΑΤΡΑΣ

την Παρασκευή 25 /7/2014 το βράδυ (9 00 μμ) στην πλατεία Γεωργίου, Πάτρα

που διοργανώνουν οι Αγωνιζόμενοι Απολυμένοι Εργαζόμενοι της ΕΡΑ ΠΑΤΡΑΣ και οι αλληλέγγυοι, για να στηρίξουμε τον αγώνα τους.

Θα παίξει 10μελής ορχήστρα απολυμένων των Μουσικών Συνόλων της ΕΡΤ

Έκθεση του ΚΕΠΕ για το ασφαλιστικό

Αναρτούμε τη μελέτη του ΚΕΠΕ που προετοιμάζει τις επόμενες αλλαγές στο ασφαλιστικό (ενοποιήσεις Ταμείων, εξίσωση προς τα κάτω ύψους συντάξεων και προς τα πάνω ορίων ηλικίας κλπ). Τονίζουμε κάποια στοιχεία της που αφορούν στο ΤΣΜΕΔΕ και στο ΕΤΑΑ.

1. Ο πίνακας ακριβώς παραπάνω αποτυπώνει την εξέλιξη των εσόδων - εξόδων του ΕΤΑΑ και αποδυκνείει ότι παρά την κρίση και το κούρεμα των αποθεματικών το ΕΤΑΑ παραμένει πλεονασματικό (αν είχαμε στοιχεία ειδικά για το ΤΣΜΕΔΕ θα φαινόταν ότι το πλεόνασμα αυτό, οφείλεται κυρίως στο ΤΣΜΕΔΕ).

2. Στον Πίνακας 1.2: Ληξιπρόθεσμες οφειλές προς ΦΚΑ (σε εκατ. ευρώ) για το ΤΣΜΕΔΕ δίνει 46.363 οφειλέτες τον 12/2013. Δηλαδή επιβεβαιώνει απολύτως αυτό που λέμε ότι οι μισοί ασφαλισμένοι χρωστάνε. Στους ελεύθερους επαγγελματίες το ποσοστό υπερβαίνει το 60%.

3. "μόνο το ΕΤΑΑ και το ΕΤΑΠ-ΜΜΕ δεν επιδοτούνται από τον Κρατικό Προϋπολογισμό, αν και λαμβάνουν κοινωνικούς πόρους και είναι τα μόνα ταμεία που είναι οριακά πλεονασματικά"

4. η μέση ηλικία συνταξιοδότησης στη χώρα μας είναι τα 62,34 χρόνια με τον αντίστοιχο μέσο όρο στην ΕΕ των «27» να είναι στα 62,09 (στοιχεία 2010), γκρεμίζοντας τον μύθο των "πρόωρων συντάξεων".

5. Προτείνει την επέκταση της δράσης του Κέντρου Είσπραξης Ασφαλιστικών Οφειλών (ΚΕΑΟ) και για ποσά μικρότερα των 5.000 ευρώ. Επιπλέον, για την είσπραξη των ληξιπρόθεσμων οφειλών, κρίνεται «χρήσιμο» η πρόσβαση και του ΚΕΑΟ στα περιουσιακά στοιχεία των ασφαλισμένων, ενώ μέχρι οι ασφαλιστικές εισφορές να μπορούν να εισπράττονται από την Εφορία (2017), προτείνεται να εμπλακούν στη διαδικασία είσπραξης εκτός από το ΚΕΑΟ και «ειδικευμένες ιδιωτικές εταιρείες»!

Καταδίκη της απάνθρωπης επίθεσης και της σφαγής στη Γάζα

 Π.Ο. Ε.Μ.Δ.Υ.Δ.Α.Σ.
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ
ΕΝΩΣΕΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΔΙΠΛΩΜΑΤΟΥΧΩΝ ΑΝΩΤΑΤΩΝ ΣΧΟΛΩΝ

Μαυρομματαίων 17, 104 34 ΑΘΗΝΑ

τηλ: 210-88.16.583 fax: 210-82.59.410 e-mail:  emdydas@tee.gr URL: www.emdydas.gr

Αθήνα, 23/7/2014

Αρ. Πρωτ.: 6746

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Καταδίκη της απάνθρωπης επίθεσης και της σφαγής στη Γάζα



Το ΔΣ της ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ εκφράζει την αγανάκτηση του για την κλιμάκωση της βίας κατά του λαού της Παλαιστίνης και καλεί σε συμμετοχή στις κινητοποιήσεις αλλά και τις δράσεις συλλογής ανθρωπιστικής βοήθειας που θα πραγματοποιηθούν τις επόμενες μέρες.

Η σφαγή του Παλαιστινιακού λαού στην πολιορκημένη Λωρίδα της Γάζας συνεχίζεται. Τις τελευταίες 14 μέρες που διαρκεί η άγρια επίθεση των Ισραηλινών στη Γάζα 612 άνθρωποι έχουν χάσει την ζωή τους, 4.000 έχουν τραυματιστεί και έχουν ξεριζωθεί από τα σπίτια τους πάνω από 18.000 οικογένειες. Παράλληλα 100.000 πρόσφυγες βρίσκονται εντός της Λωρίδας της Γάζας και χιλιάδες άνθρωποι έχουν συλληφθεί στην Δυτική όχθη του Ιορδάνη. Προχθές δύο νοσοκομεία στην Γάζα βομβαρδίστηκαν με αποτέλεσμα τον θάνατο πολλών ασθενών και των τραυματισμό του νοσηλευτικού προσωπικού. Αυτό που συμβαίνει στην Γάζα συνιστά στην κυριολεξία μια γενοκτονία και έχει χαρακτηριστικά θηριωδίας. Πάνω από το 70% των νεκρών είναι άμαχοι.

Για τις αιματηρές αυτές εξελίξεις τεράστιες είναι οι ευθύνες των ΗΠΑ που με κάθε τρόπο στηρίζουν το Ισραήλ στην συνέχιση της καταπίεσης και αιμορραγίας του παλαιστινιακού λαού. Ευθύνες έχει και η ΕΕ, που ακολουθεί την πολιτική των «ίσων αποστάσεων» ανάμεσα στον θύτη και το θύμα και ταυτόχρονα αναπτύσσει συνεργασία με το Ισραήλ σε στρατιωτικό, οικονομικό και πολιτικό επίπεδο. Σε αυτές τις συνθήκες δεν δικαιολογείται καμία κυβέρνηση να κρατά την γραμμή των ίσων αποστάσεων.

Στεκόμαστε αλληλέγγυοι με όλους όσους ζητούν την ειρήνη στην Μέση Ανατολή. Απευθυνόμαστε σε όλους τους πολίτες που δεν έχουν χάσει την ανθρωπιά τους και απαιτούμε να:

  • δοθεί οριστική λύση στο πρόβλημα με την αναγνώριση του Παλαιστινιακού κράτους.
  •  αναγνωριστεί το δικαίωμα του Παλαιστινιακού λαού στην ζωή.
  •  σταματήσει τώρα η επέμβαση και το αιματοκύλισμα του παλαιστινιακού λαού από το Ισραήλ.
  •  σταματήσει ο εποικισμός, να φύγουν τα στρατεύματα κατοχής για να ανοίξει ο δρόμος να υπάρξει ένα βιώσιμο, κυρίαρχο και πραγματικά ελεύθερο Παλαιστινιακό Κράτος.
  •  να ακυρώσει η ελληνική κυβέρνηση όλες τις συμφωνίες με το Ισραήλ, είτε αυτές είναι στρατιωτικές, είτε οικονομικές είτε πολιτικές και να σταματήσει κάθε συμμετοχή της χώρας μας σε κοινά στρατιωτικά γυμνάσια με το Ισραήλ

Με την πάλη μας, τον αγώνα μας και την αλληλεγγύη μας μπορούμε να εμποδίσουμε τη νέα γενοκτονία του Ισραήλ ενάντια στον παλαιστινιακό λαό. Καταδικάζουμε την βάρβαρη και εγκληματική επίθεση.

Πέμπτη 24 Ιουλίου 2014

Όχι μέτωπο κομμάτων

Από εδώ

Από τη στιγμή που ξέσπασε η ελληνική κρίση το μεγάλο πολιτικό ζητούμενο ήταν να σχηματιστεί ένα μέτωπο που θα μπορούσε να τη λύσει υπέρ των λαϊκών συμφερόντων. Δυστυχώς το μέτωπο δεν σχηματίστηκε και τα κόμματα εξουσίας – ΠΑΣΟΚ και  ΝΔ, με την ευγενική συνδρομή της ΔΗΜΑΡ και του ΛΑΟΣ – κράτησαν τη χώρα στον καταστροφικό δρόμο των Μνημονίων. Παρά τα όσα λέγονται, η αποτυχία δεν οφείλεται στην θεσμική, πολιτική, ηθική και ψυχολογική φθορά της ελληνικής κοινωνίας τις τελευταίες δεκαετίες. Απεναντίας, το 2010-11 η κοινωνία έδειξε ότι έχει και τη διάθεση και τη δύναμη για να αλλάξει τα πράγματα. Γέννησε κινήματα όπως το ‘Δεν πληρώνω’, στράφηκε με ενδιαφέρον προς νέες προσπάθειες όπως η ΕΛΕ, δημιούργησε μέγα πλήθος τοπικών πρωτοβουλιών αλληλεγγύης, απέρριψε θυμωμένα το παλιό πολιτικό προσωπικό και συνέτριψε εκλογικά το ΠΑΣΟΚ.
Το πρόβλημα προήλθε κυρίως από το πολιτικό σύστημα, η δομική ανεπάρκεια του οποίου φάνηκε στις αρχές του 2012 όταν τρία πράγματα ξεκαθαρίστηκαν. Πρώτον, ότι η κρίση ήταν βαθύτατη και οποιαδήποτε άλλη πορεία εκτός από τη μνημονιακή θα απαιτούσε βίαιη ρήξη με το θεσμικό πλαίσιο της ΕΕ και πάνω απ’ όλα με την ΟΝΕ. Δεύτερον, ότι τα μεγάλα κόμματα της Αριστεράς που θα έπρεπε να πάρουν την πρωτοβουλία για το σχηματισμό του μετώπου, στην πραγματικότητα έτρεμαν τη ρήξη και τις ευθύνες της. Τρίτον, ότι οι δυνάμεις που ήθελαν τη ρήξη ήταν αδοκίμαστες και συχνά έπασχαν από αθεράπευτο μικρομεγαλισμό.
Πιο συγκεκριμένα, ο ΣΥΡΙΖΑ, ο μεγάλος κερδισμένος των κοινωνικών αγώνων του 2010-11, είχε μετωπικά χαρακτηριστικά από καταβολής του και μιλούσε τη γλώσσα των κινημάτων και της οριζόντιας οργάνωσης. Δυστυχώς αποδείχθηκε ότι δεν ήταν πραγματικός μετωπικός σχηματισμός οργανικά δεμένος με τα λαϊκά στρώματα, αλλά ένα εκλογικό όχημα που αναπαρήγαγε ξεπερασμένες κομματικές και κοινοβουλευτικές πρακτικές. Δύσκολα θα γινόταν αλλιώς, αφού ο στόχος της ηγεσίας του ήταν η αποφυγή της ρήξης και η δημιουργία μια νέας Ευρώπης με την επιδιόρθωση των θεσμών της παλιάς.
Το ΚΚΕ χάθηκε στους βάλτους του σεκταρισμού του. Αντιμέτωπο με τη βαθύτερη κρίση του ελληνικού καπιταλισμού από το τέλος του Εμφυλίου, το ηγετικό κόμμα της ελληνικής Αριστεράς πολιτεύτηκε σαν αριστερίστικο γκρουπούσκουλο της δεκαετίας του 1970. Μίλησε για την ανάγκη μετώπου, αλλά για το σχηματισμό του θεώρησε ότι πρέπει να υπάρξει συμφωνία για την ανατροπή του καπιταλισμού. Η λύση της κρίσης θα έρθει με τη Λαϊκή Εξουσία που θα χτυπήσει τα μονοπώλια …

Τα δίνουν όλα στους... επενδυτές του τουρισμού

Γρήγορα ναι, αλλά μήπως και πρόχειρα και μνημονιακά; Σ' αυτήν την κατεύθυνση κινείται το νομοσχέδιο για τον τουρισμό, που στοχεύει στην απλούστευση των διαδικασιών αδειοδότησης και λειτουργίας μονάδων, οι οποίες είναι χρονοβόρες.
Βάζει θεωρητικά λιθαράκι για τις ειδικές μορφές τουρισμού, ενώ ανοίγει ο δρόμος ώστε οι σχολές τουριστικής εκπαίδευσης να μετατραπούν σε... ενοικιαζόμενα από τις μακροχρόνιες μισθώσεις, προκειμένου να μπουν χρήματα στο ταμείο του υπουργείου Τουρισμού, που έχει ακρωτηριασμένο προϋπολογισμό.
Η συζήτηση για το νομοσχέδιο για τον τουρισμό άρχισε χθες κι αναμένεται να ολοκληρωθεί σήμερα στο β' θερινό τμήμα της Βουλής, με την ψήφισή του κατ' άρθρο. Η φιλοσοφία του νομοσχεδίου είναι «άρον άρον επενδυτές στον τουρισμό». Βεβαίως, το γεγονός ότι υπάρχει κορεσμός και ανισοκατανομή, σε σημείο άλλες περιοχές να βουλιάζουν από τουρίστες κι αλλού να τους κυνηγούν με το κιάλι, ενώ υπάρχουν αναπτυξιακές δυνατότητες, είναι άλλο θέμα. Εξ ου και το νομοσχέδιο ασχολείται περισσότερο με το διαδικαστικό μέρος και βάζει μόνο τις παραμέτρους του ιατρικού/ιαματικού, του αγροτουρισμού, του οινοτουρισμού και των χιονοδρομικών κέντρων.
Σαφώς απλουστεύεται η διαδικασία αδειοδότησης στα καταλύματα, αλλά με κατάργηση του σταδίου της έγκρισης της αρχιτεκτονικής μελέτης, καθώς και καταλληλότητας οικοπέδου ή γηπέδου. Κι αυτό γιατί πλέον έχει ενσωματωθεί στην απαιτούμενη Απόφαση Εγκρισης Περιβαλλοντικών Ορων (ΑΕΠΟ). Με την υποβολή τεχνικών και λειτουργικών προδιαγραφών αυτομάτως χορηγείται στον υποψήφιο επενδυτή.
Ειδικό σήμα λειτουργίας και ο έλεγχος από την κρατική υπηρεσία είναι κατόπιν εορτής, όπως π.χ. συμβαίνει στις αδειοδοτήσεις στην Κύπρο. Αυτό δεν είναι κατ' ανάγκην κακό, αν είχαμε οργάνωση των ελεγκτικών μηχανισμών στη χώρα μας και δεν ήταν σκορποχώρι.
Η κατάταξη των ξενοδοχειακών καταλυμάτων εναρμονίζεται με τα σύγχρονα διεθνή πρότυπα και κομβικό ρόλο σ' αυτό θα έχει το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδος ως θεσμικός σύμβουλος. Για τα ακίνητα του Οργανισμού Τουριστικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης ορίζεται δυνατότητα μερικής μακροχρόνιας εκμίσθωσης σε ιδιώτες, παράλληλα με τη χρήση τους από το υπουργείο Τουρισμού για εκπαιδευτικούς σκοπούς. Τα έσοδα του Δημοσίου από τις εκμισθώσεις των ακινήτων μεταφέρονται και εγγράφονται στον τακτικό προϋπολογισμό του υπουργείου για δράσεις εκπαίδευσης και επαγγελματικής κατάρτισης.
Για τις ειδικές μορφές τουρισμού δίνονται ορισμοί όπως των «Επιχειρήσεων Αγροτουρισμού» και του «Αγροκτήματος» και εντάσσονται στο γενικότερο πλαίσιο τα Καλάθια Αγροτικών Προϊόντων Περιφέρειας. Θεσπίζεται σύστημα πιστοποίησης και «Ειδικό Σήμα Αγροτουρισμού» και «Σήμα επισκέψιμου οινοποιείου». Προβλέπεται επίσης ειδικό σήμα ιατρικού τουρισμού και πιστοποίηση των ιατρικών παρόχων, ενώ επιχειρούνται απλοποιήσεις για τη λειτουργία σπα.
Αμφιλεγόμενες διατάξεις τα άρθρα 27-34 για αποδοχή χορηγιών από φυσικά ή νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου, με σκοπό την τουριστική προβολή της χώρας, ενώ με τα άρθρα 35-37 το υπουργείο Τουρισμού κάνει μεγαλόπνοα σχέδια για σύγχρονο κι ευέλικτο προσωπικό, για οικονομικό προϋπολογισμό, διαφημίσεις και προγράμματα και για άμεση επικοινωνιακή διαχείριση δύσκολων καταστάσεων, που δυσφημούν τον ελληνικό τουρισμό. Τώρα πώς θα γίνει αυτό με την αποψίλωση προσωπικού και τη μεταφορά αρμοδιοτήτων στο υπουργείο Τουρισμού, είναι αλλουνού παπά Ευαγγέλιο.

Βουλή: Τροπολογία δώρο στους μεγαλοεργολάβους

Καλοκαιρινό δώρο εκατομμυρίων ετοιμάζει η κυβέρνηση προς τους μεγαλοεργολάβους με τροπολογία που κατατέθηκε στη Βουλή από τον υπουργό υποδομών Μιχάλη Χρυσοχοϊδη. Ρεπορτάζ Νίκος Τσιμπίδας από το Κόκκινο

Η εκπρόθεσμη τροπολογία περιλαμβάνεται στο νομοσχέδιο του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας για του Φάρους και τη Στρατολογία (!) ουσιαστικά δίνει το δικαίωμα στους μεγαλοεργολάβους να κυριαρχήσουν σε ολόκληρη την αγορά μιας και πλέον αποκτούν τη δυνατότητα να αναλαμβάνουν έργα στα οποία μέχρι πρότινος δεν επιτρέποταν, λόγω περιορισμών που υπάρχουν στο συνολικό προϋπολογισμό ενός έργου.

Σύμφωνα με το ισχύον καθεστώς τώρα οι μεγάλες εταιρείες δεν μπορούν να αναλάβουν ένα έργο το οποίο είναι κάτω από ένα ορισμένο κόστος, προκειμένου να υπάρχει μερίδιο στην «πίτα» και για τους μικρούς και μεσαίους «παίκτες» της αγοράς.

Με την τροπολογία αυτή τα κατώτατα όρια καταργούνται δίνοντας πλέον τη δυνατότητα στις μεγάλες εταιρείες να «χτυπάνε» ακόμα και τα μικρότερα έργα.
Όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά:

«καταργούνται τα κατώτατα όρια κάτω των οποίων εργοληπτικές επιχειρήσεις ανώτερων τάξεων δεν μπορούν να συμμετέχουν σε διαγωνισμούς προϋπολογισμού των ορίων αυτών».

Η τροπολογία γίνεται ακόμα πιο φωτογραφική όταν στην παράγραφο 5 του πρώτου άρθρου εμφανίζεται η με παρακάτω προσθήκη:

«5. Οι διατάξεις του παρόντος άρθρου εφαρμόζονται και σε εκκρεμείς διαδικασίες ανάθεσης δημοσίων έργων (ανοιχτές, κλειστές και με διαπραγμάτευση), στις οποίες δεν έχουν υποβληθεί προσφορές μέχρι τη δημοσίευση του παρόντος νόμου, ανεξάρτητα από τη σχετική πρόβλεψη των οικείων διακηρύξεων».

Επίσης καταργούνται και οι γεωγραφικοί περιορισμοί που ισχύουν σήμερα αλλά και οι κανόνες που έθεταν το πλαίσιο για τη δημιουργία κοινοπραξίας. Έτσι πλέον οι μεγαλοεταιρείες θα μπορούν να αναλαμβάνουν έργα σε όλη την επικράτεια της χώρας με οποιαδήποτε εταιρική μορφή.

Ουσιαστικά πρόκειται για τροπολογία που εξαφανίζει τις μικρές και τις μεσαίες εταιρείες και παραδίδει την αγορά στο «πιάτο» των μεγαλοεργολάβων. Σε μια εποχή όπου τα έργα είναι ελάχιστα και όσα υπάρχουν είναι μικρού ή μεσαίου προϋπολογισμού τα μικρά γραφεία θα βρεθούν εν μια νυκτί να ανταγωνίζονται τα μεγαθήρια  για ένα έργο λίγων χιλιάδων ευρώ.

Ο ισχυρισμός που διατυπώνει η κυβέρνηση για την προώθηση αυτής της νομοθετικής ρύθμισης είναι πως,

«οι διατάξεις αυτές αποτελούν συμμόρφωση της χώρας ως προς αιτιολογημένη γνώμη και αντίστοιχα προειδοποιητική επιστολή της Ευρωπαϊκής Επιτροπής , που διατυπώθηκαν μετα από σχετικές καταγγελίες.»

Είναι πραγματικά ενδιαφέρον ότι η κυβέρνηση έσπευσε να νομοθετήσει άμεσα σε μια προειδοποιητική επιστολή της Κομισιον όταν για ζητήματα για τα οποία η χώρα μας δεν έχει μόνο δεχθεί προειδοποιήσεις αλλά έχει καταδικαστεί επανειλημμένως χρονίζουν δίχως λύση.

Μάλιστα προκειμένου η διαδικασία να γίνει όσο πιο…fast track γίνεται προστέθηκε και συμπληρωματική συνεδρίαση του Β’ Θερινού τμήματος της Βουλής την Πέμπτη 24/07ώστε να ψηφιστεί ακόμα και την ίδια μέρα, αν αυτό καταστεί δυνατόν.

Η απεργία – αποχή από τις διαδικασίες «αξιολόγησης» συνεχίζεται κανονικά και με το Νόμο!

 
Σήμερα το Εφετείο Αθηνών ανέβαλε την εκδίκαση της Έφεσης της ΑΔΕΔΥ κατά της Απόφασης του Μονομελούς Πρωτοδικείου Αθηνών (που αφορά την απεργιακή κινητοποίηση ενάντια στην «αξιολόγηση» των δημοσίων υπαλλήλων) για τη Δευτέρα, 28 Ιουλίου 2014, στις 11:00 π.μ.
Η απεργιακή κινητοποίηση των εργαζομένων στο Δημόσιο συνεχίζεται κανονικά και μάλιστα με μεγαλύτερη επιμονή και ζήλο, ειδικά έπειτα από την χθεσινή προσπάθεια της κυβέρνησης να αξιοποιήσει επικοινωνιακά την απόφαση του ΣτΕ, να απορρίψει το αίτημά μας για αναστολή εφαρμογής του νόμου (ασφαλιστικά μέτρα) έως ότου εκδικαστεί η υπόθεση.
Είναι προφανές ότι η αδυναμία της Κυβέρνησης να υλοποιήσει το νόμο – έκτρωμα, δεδομένου ότι η συντριπτική πλειονότητα των εργαζομένων στο Δημόσιο αποφάσισε συνειδητά να μην συμμετάσχει στη διαδικασία της «αξιολόγησης», να μην συμπληρώσει και να μην καταθέσει τα φύλλα αυτό-αξιολόγησης, καθώς και να τα παραδώσει μαζικά στα Σωματεία, την οδηγεί σε επικοινωνιακά παιχνίδια προπαγάνδας. Στο πλαίσιο αυτό, για ακόμα μία φορά, χθες επιχείρησε να σκορπίσει παραπληροφόρηση και να δημιουργήσει σύγχυση, παρερμηνεύοντας  δικαστικές αποφάσεις.  Έτσι, έφτασε στο σημείο, να παρουσιάζει δημοσίως ως επιτυχία, μια άκρως διαδικαστική απόφαση, επιχειρώντας ταυτόχρονα να δημιουργήσει κλίμα πίεσης προς τη Δικαιοσύνη και να προεξοφλήσει το αποτέλεσμα εκδίκασης μιας υπόθεσης που έχει προσδιοριστεί για τον προσεχή Οκτώβριο.
Σε κάθε περίπτωση, τέτοιου είδους μεθοδεύσεις δεν δείχνουν σεβασμό προς τη Δικαιοσύνη. Επειδή, τέλος, ΟΛΟΙ και ΟΛΑ κρίνονται, ΕΝΑ είναι βέβαιο:
Οι ίδιοι οι εργαζόμενοι με τη στάση τους και την ενότητά τους θα είναι εκείνοι που θα κρίνουν τις εξελίξεις και ο ελληνικός λαός την Κυβέρνηση για τον αυταρχισμό της, τον εκφοβισμό που ασκεί και την επιχειρούμενη διάλυση της Δημόσιας Διοίκησης.
Συνεχίζουμε ενωμένοι έως τη νίκη!
Συνεχίζουμε ενωμένοι έως ότου η Κυβέρνηση πάρει πίσω το νόμο – έκτρωμα!
Από  την Εκτελεστική Επιτροπή της Α.Δ.Ε.Δ.Υ
Δελτίο Τύπου: Η απεργία – αποχή από τις διαδικασίες «αξιολόγησης» συνεχίζεται κανονικά και με το Νόμο!

Τετάρτη 23 Ιουλίου 2014

Η εξωκοινοβουλευτική Αριστερά στην Ιταλία. Αφιέρωμα στη Lotta Continua και τη Potere Operaio. Μέρος 1ο: Lotta Continua

Από το barikat
Για να είμαστε σε θέση να αντιληφθούμε τι σημαίνει το έτος – ορόσημο 1968 για το εργατικό κίνημα της Ιταλίας (αλλά και συνολικά για τους κοινωνικούς αγώνες), πριν από οτιδήποτε θα πρέπει να αντιληφθούμε πού βρίσκονται οι ρίζες της περιόδου που έμεινε στην ιστορία ως ο "Ιταλικός Μάης" και πως προέκυψαν μέσα από τις κοινωνικές αναταραχές δυο μεγάλα εργατικά συνδικάτα που ενσωμάτωσαν στην ιταλική κοινωνία αυτό που με δύο κουβέντες χαρακτηρίζεται εξωκοινοβουλευτική Αριστερά.

Ο δρόμος για το Θερμό Φθινόπωρο.
Το Κομμουνιστικό Κόμμα Ιταλίας και η ματαιωμένη επανάσταση.
Η διαδρομή προς την κοινωνική έκρηξη του 1968 έχει αφετηρία περίπου είκοσι χρόνια πίσω, στο έτος 1948. Στις εκλογές του Απριλίου του 1948 το Κομμουνιστικό Κόμμα Ιταλίας χάνει τις εκλογές από το Κόμμα των Χριστιανοδημοκρατών. Η ιταλική αριστερά χάνει την ιστορική ευκαιρία να κυβερνήσει και να προκύψει στο εκλογικό αποτέλεσμα αυτό που στη κοινωνία ήταν σαφές: H μεγάλη απήχηση του Κομμουνιστικού Κόμματος Ιταλίας. Ωστόσο, το γεγονός που καθόρισε σε μεγάλο βαθμό τη πορεία του Κ.Κ.Ι. ήταν η περίοδος που συνοπτικά ονομάστηκε ως « Η στροφή του Σαλέρνο».
 Tο 1943 οι παρτιζάνοι πραγματοποιούν επέλαση τη βόρεια Ιταλία, ενώ ταυτόχρονα λαμβάνουν χώρα μεγάλες απεργίες στις πόλεις του Τορίνο και του Μιλάνο και σταδιακά όλη η βόρεια και κεντρική Ιταλία βρισκόταν υπό τον έλεγχο των παρτιζάνων. Την ίδια στιγμή ο γενικός γραμματέας του Κ.Κ.Ι. Πάλμιρο Τολιάτι επιλέγει να τηρήσει μια εξαιρετικά μετριοπαθή στάση και συμμετάσχει στη κυβέρνηση εθνικής ενότητας, χωρίς να θέτει πολιτειακό ζήτημα και τη διενέργεια ελεύθερων εκλογών. Αυτή η επιλογή του Τολιάτι ερμηνεύτηκε ως η επιθυμία του Στάλιν να μην προκύψουν τριγμοί στις σχέσεις του ιδίου με τους Αμερικάνους και τους Άγγλους. Από τη περίοδο της «Στροφής του Σαλέρνο» και μετά η δυναμική του Κ.Κ.Ι. αυξανόταν συνεχώς και παρά τη συνεπή στάση των στελεχών του Κομμουνιστικού Κόμματος στη κυβέρνηση εθνικής ενότητας τα μέλη του αποπέμπονται από τη κυβέρνηση του 1948 καθ’ υπόδειξη των Η.Π.Α., οι οποίες προσπαθούσαν να κατευθύνουν τις πολιτικές εξελίξεις στην Ιταλία και να εδραιώσουν τη κυριαρχία τους μέσω του σχεδίου Μάρσαλ [1].Η ηγεσία του Κ.Κ.Ι μετά από αυτή την ενέργεια επιλέγει για άλλη μια φορά να μην οξύνει τα πνεύματα και την ίδια στάση κρατάει μετά την απόπειρα δολοφονίας του Πάλμιρο Τολιάτι τον Ιούλιο του 1948. Αυτές οι ενέργειες παγίωσαν μια δομική αντίφαση που χαρακτήριζε τον ιταλικό κομμουνισμό και αναδεικνυόταν με τον πιο γλαφυρό τρόπο σε κάθε κρίσιμη πολιτική απόφαση. Πιο συγκεκριμένα, το Κ.Κ.Ι. χαρακτηριζόταν από τον εξής «δυισμό» : Ενώ είχε μεγάλη απήχηση στην κοινωνία, περιοριζόταν στην άσκηση πολιτικής σε συγκεκριμένα πλαίσια χωρίς να αμφισβητεί τα όρια του κοινοβουλευτισμού.
 Έτσι με το Κ.Κ.Ι. εκτός κυβερνητικού συνασπισμού ο ιταλικός καπιταλισμός γνώρισε ραγδαία ανάπτυξη. Η ανάπτυξη της βιομηχανίας έγινε το προκάλυμμα της κυβέρνησης των Χριστιανοδημοκρατών. Κάποια χρήματα από τον κρατικό προϋπολογισμό δαπανήθηκαν για την αγροτική μεταρρύθμιση ώστε να αποκτήσει ο ιταλικός Νότος σταθερή οικονομία, ωστόσο, το ζήτημα της οικονομίας του ιταλικού Νότου ήταν πολυπλοκότερο και η νεοφιλελεύθερη κυβέρνηση της Ιταλίας δεν είχε πρόθεση να το επιλύσει. Στην ουσία αυτή κατ’ επίφαση μεταρρύθμιση είχε στόχο να καταστείλει τον κοινωνικό αναβρασμό και τις εκρήξεις. Ο στόχος αυτός εν μέρει επετεύχθη ωστόσο υπήρχε πλεονάζον εργατικό δυναμικό το οποίο κατευθύνθηκε είτε στον αναπτυσσόμενο ιταλικό βορρά είτε στο εξωτερικό [2].
Οι πρώτες εκρήξεις της δεκαετίας του 1960.
Σε όλη τη διάρκεια των δεκαετιών 1950 και 1960 η Ιταλία βιώνει το «οικονομικό θαύμα». Η ραγδαία ανάπτυξη της βιομηχανίας (κυρίως στο τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας, της ενέργειας και της μεταποίησης) οδηγεί χιλιάδες νέους να στελεχώσουν τις βιομηχανίες και είναι αυτοί οι άνθρωποι που θα παίξουν σημαντικό ρόλο στο ξεδίπλωμα του ριζοσπαστισμού του εργατικού κινήματος.

«Κυβερνητικοί επίτροποι» επιβάλλουν πρυτάνεις στα πανεπιστήμια


«Κυβερνητικοί επίτροποι» επιβάλλουν πρυτάνεις στα πανεπιστήμιαΤου Λάζαρου Απέκη
Στις πρόσφατες πρυτανικές εκλογές, που έγιναν για πρώτη φορά σύμφωνα με το νόμο Διαμαντοπούλου – Αρβανιτόπουλου, τα Συμβούλια Ιδρύματος, λειτουργώντας σαν κυβερνητικοί επίτροποι, επέβαλαν στα πανεπιστήμια το είδος των πρυτάνεων που απαιτεί το «έργο» της οριστικής μετάλλαξης της ανώτατης εκπαίδευσης.
Έτσι, σε κύριο άρθρο της, η «Καθημερινή» της 21-06-14 κήρυξε πανστρατιά: «Η κατάσταση στα ελληνικά πανεπιστήμια είναι πλέον τραγική… Η μόνη ελπίδα είναι να συσπειρωθούν οι υγιείς δυνάμεις στα ακαδημαϊκά ιδρύματα και να εκλέξουν επιτέλους πρυτάνεις που θέλουν να δουλέψουν σκληρά….».
Η εκλογή πρυτάνεων είναι η κατάληξη μιας επιχείρησης προκλητικής καταπάτησης των στοιχειωδών δικαιωμάτων του εκλέγειν και εκλέγεσθαι για τους διδάσκοντες (που τυπικά το διατηρούν) αλλά και του εκλέγειν για τις άλλες συνιστώσες του πανεπιστημίου, τους εργαζόμενους και τους φοιτητές, από τους οποίους έχει αφαιρεθεί το δικαίωμα συμμετοχής στην εκλογή πρυτανικών αρχών και διοίκησης συνολικά. Με την επιχείρηση αυτή ολοκληρώνεται η ακύρωση στην πράξη της αυτοδιοίκησης, μιας σημαντικής δημοκρατικής κατάκτησης, αφού το σύνολο των μελών ενός πανεπιστημίου δεν μπορεί να λειτουργεί πλέον ως αυτοδιοικούμενη κοινότητα. Αυτό αποτελεί θεμελιώδη προϋπόθεση για την πλήρη άλωση του δημόσιου πανεπιστημίου από τις δυνάμεις της αγοράς, για την εμπορευματοποίηση και την ιδιωτικοποίησή του. Αυτή τη «μεταρρύθμιση» αγωνίζονται με πάθος να επιβάλουν τα τελευταία χρόνια οι διάφοροι «εκσυγχρονιστές», με τη στήριξη και την καθοδήγηση των εγχώριων και διεθνών επιτελείων. Ξεκίνησε με την υπαγωγή του δημόσιου συστήματος τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στη διαδικασία της Μπολόνια, που επέβαλε η ΕΕ, και τώρα επιχειρείται η ολοκλήρωσή της στο πλαίσιο της μνημονιακής πολιτικής.

Η αντιδημοκρατική οπισθοδρόμηση

Μια μικρή αναδρομή για το σχέδιο αντιδημοκρατικής οπισθοδρόμησης στα πανεπιστήμια. Ο νόμος Διαμαντοπούλου – σαν επιτελικό σχέδιο για την «αλλαγή του DNA της ανώτατης εκπαίδευσης» – κατήργησε βασικό γονίδιό της, την αυτοδιοίκηση της πανεπιστημιακής κοινότητας, η οποία έδινε στα μέλη της κοινότητας, με τη συμμετοχή τους στα συλλογικά όργανα διοίκησης, τη δυνατότητα να ασκούν εποπτεία και έλεγχο στις αποφάσεις που αφορούσαν τη λειτουργία του πανεπιστημίου. Αυτή η δυνατότητα αξιοποιήθηκε, ιδιαίτερα σε κρίσιμες στιγμές, από τις μαχόμενες δυνάμεις του πανεπιστημίου, διδάσκοντες, εργαζόμενους, φοιτητές, επιτυγχάνοντας να αποτρέψουν σημαντικές αντιδραστικές ρυθμίσεις ή και να ορθώσουν αναχώματα στην εφαρμογή τους. Για να συντριβούν αυτές οι δυνατότητες αντίστασης, για την πειθάρχηση και τη φίμωση της πανεπιστημιακής κοινότητας, αντί της αυτοδιοίκησης θεσμοθετήθηκε μια δομή διοίκησης αυταρχική και ανεξέλεγκτη που αντιστοιχεί σε ανώνυμη ιδιωτική επιχείρηση, ώστε να ανταποκρίνεται στο νέο ρόλο που προορίζουν για το δημόσιο πανεπιστήμιο τα επιτελεία του μεγάλου κεφαλαίου, ΟΟΣΑ, ΕΕ.
Στην κορυφή της πυραμίδας της νέας διοίκησης είναι το Συμβούλιο Ιδρύματος. Το πανίσχυρο, ολιγομελές και ανεξέλεγκτο Συμβούλιο αποφασίζει τελικά για όλες τις λειτουργίες του πανεπιστημίου, από τις αμιγώς εκπαιδευτικές, ακαδημαϊκές, ερευνητικές, μέχρι τις οικονομικές και διοικητικές. Σχεδιάστηκε να αποτελέσει τον πολιορκητικό κριό για την άλωση του δημόσιου πανεπιστημίου και την μετάλλαξη του δημόσιου δωρεάν χαρακτήρα και του κοινωνικού του ρόλου. Η σύνθεσή του αποτελείται από τα εσωτερικά μέλη, 8 μέλη ΔΕΠ του ιδρύματος, που εκλέγονται από το σύνολο μόνον των μελών ΔΕΠ και αποτελούν την πλειοψηφία του οργάνου. Τα εσωτερικά μέλη, μετά την εκλογή τους, επιλέγουν αυθαίρετα τα υπόλοιπα, 6 εξωτερικά μέλη, μεταξύ των οποίων είναι και «έγκριτες» προσωπικότητες της κοινωνίας (όπως επιχειρηματίες, τραπεζίτες, εφοπλιστές). Έτσι, μια μικρή «ομοιογενής» ομάδα, πχ 5 εσωτερικών μελών, μπορεί να ελέγχει πλήρως τη σύνθεση του Συμβουλίου και, με τις υπερεξουσίες αυτού του οργάνου, τη λειτουργία του πανεπιστημίου. Τόσο δημοκρατικά! Όπως υποστήριζε η προκλητική προπαγάνδα των «εκσυγχρονιστών» και των επιτελείων, με αυτό τον τρόπο αντιμετωπίζεται η κομματοκρατία και η διαπλοκή στην εκλογή διοίκησης, αλλά διασφαλίζεται και η διαφάνεια και η λογοδοσία στην κοινωνία για τα πεπραγμένα των δημόσιων πανεπιστημίων. Στο Συμβούλιο προβλέπεται και η σχεδόν συμβολική συμμετοχή ενός εκπροσώπου των φοιτητών, που εκλέγεται με καθολική ψηφοφορία.

Στους εργολάβους το ψαχνό, στους δήμους ο κατιμάς...

Η κυβέρνηση με νέες πρωτοβουλίες σπεύδει να προλάβει την ολοκληρωτική κατάρρευση του οικοδομήματος που χτίζει εδώ και καιρό
Βούιξε το πανελλήνιο, στην προεκλογική περίοδο και μετά, με τα θέματα της διαχείρισης των απορριμμάτων. Το σχέδιο της κυβέρνησης και των πειθήνιων σε αυτήν περιφερειών να οικοδομήσουν, με πανομοιότυπους διαγωνισμούς και ΣΔΙΤ 25-27 χρόνων, ένα φιλοεργολαβικό τοπίο, που θα «αποτελειώνει» την προδιαλογή και την ανακύκλωση και θα ενισχύει τα φαραωνικά εργοστάσια επεξεργασίας σύμμεικτων απορριμμάτων, παραήταν χοντρό και σκανδαλώδες για να περάσει απαρατήρητο.
Το μοντέλο της αποκεντρωμένης διαχείρισης απορριμμάτων έχει διαποτίσει τα προγράμματα δήμων και περιφερειών Το μοντέλο της αποκεντρωμένης διαχείρισης απορριμμάτων έχει διαποτίσει τα προγράμματα δήμων και περιφερειών Αποκαλύφθηκε, σε μεγάλο βαθμό, όσο από την άλλη κέρδιζε έδαφος η λύση της αποκεντρωμένης διαχείρισης, με έμφαση στη διαλογή στην πηγή. Η επιλογή, δηλαδή, που τεκμηριώνει ότι όχι μόνο υπάρχει εναλλακτική λύση, άμεσα εφαρμόσιμη, αλλά και ότι η λύση αυτή ικανοποιεί το δημόσιο συμφέρον, είναι οικονομική, φιλοπεριβαλλοντική και ανοιχτή στο δημόσιο και κοινωνικό έλεγχο.
Γι' αυτό και η κυβέρνηση σπεύδει με νέες πρωτοβουλίες να προλάβει την ολοκληρωτική κατάρρευση του οικοδομήματος, που έχει αρχίσει να χτίζει εδώ και καιρό, με το διαμελισμό του έργου της διαχείρισης των αποβλήτων και τη σταδιακή ιδιωτικοποίησή του (από τον οδοκαθαρισμό των δήμων, μέχρι τις υποδομές εθνικού χαρακτήρα, π.χ. διαχείριση βιομηχανικών και επικίνδυνων αποβλήτων).
Τα πιο χαρακτηριστικά πρόσφατα παραδείγματα είναι τα εξής:
1Η περιβαλλοντική αδειοδότηση, στις 9.7.2014, των έργων διαχείρισης της Πελοποννήσου, για την υλοποίηση των οποίων προσωρινή ανάδοχος έχει ανακηρυχθεί η ΤΕΡΝΑ (πουθενά αλλού δεν έχει τελεσφορήσει διαγωνισμός ΣΔΙΤ). Παρά την ολοκληρωτική αποδόμηση που έχει υποστεί η σχετική μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων της αναδόχου. Με το ζόρι να προχωρήσει το έργο, ώστε να δημιουργηθούν τετελεσμένα.
2Η προσπάθεια νομιμοποίησης του υφιστάμενου σχεδιασμού, που ξεκίνησε και συνεχίζεται σε καθεστώς πλήρους συσκότισης, από το ΥΠΕΚΑ. Το οποίο, την 1η.4.2014, ζήτησε από τις περιφέρειες και τους περιφερειακούς φορείς διαχείρισης να προχωρήσουν στην εσπευσμένη αναθεώρηση των περιφερειακών σχεδιασμών διαχείρισης στερεών αποβλήτων (ΠΕΣΔΑ). Παρ' όλο που επί σειρά ετών κώφευε στις σχετικές καταγγελίες μας, έχοντας επιλέξει να δώσει προτεραιότητα στους διαγωνισμούς και στις αναθέσεις των έργων. Η αλλαγή πλεύσης εξηγήσιμη: η απάτη αποκαλύφθηκε και πρέπει να αναζητηθεί τρόπος να φανεί ότι τα νέα φαραωνικά έργα είναι συμβατά με την εθνική και την κοινοτική νομοθεσία, εκτός των άλλων, για να μπορέσουν να χρηματοδοτηθούν.

"H Attica bank πρέπει να επιταχύνει την ανακεφαλαιοποίηση της – Αν καθυστερήσει μπορεί να πληγούν οι σχεδιασμοί λόγω νέων ΑΜΚ στο banking"

Άρχισαν τα όργανα της ανακεφαλαιοποίησης της Άττικα
H Attica bank θα χρειαστεί να αποπληρώσει προνομιούχες και Lower Tier II;
H Attica bank πρέπει να επιταχύνει την ανακεφαλαιοποίηση της.
Αν καθυστερήσει μπορεί να πληγούν οι σχεδιασμοί λόγω νέων αυξήσεων κεφαλαίου στο banking.
Με βάση τους σχεδιασμούς της διοίκησης Γαμβρίλη η αύξηση κεφαλαίου των 300 εκατ θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί έως τις 20 Σεπτεμβρίου.
Ωστόσο αν υπάρξει καθυστέρηση και ταυτόχρονα ξεκινήσει η 3η φάση ανακεφαλαιοποίησης των τραπεζών είναι προφανές ότι το επενδυτικό stress που θα προκύψει στην Attica bank ίσως δημιουργήσει προβλήματα στην διαδικασία της αύξησης κεφαλαίου.
Γιατί χρειάζεται ο στρατηγικός επενδυτής στην Attica bank;
Ο στρατηγικός επενδυτής χρειάζεται για δύο βασικούς λόγους
1) Ο ένας λόγος είναι ο προφανής για να καλύψει μέρος της αύξησης κεφαλαίου των 300 εκατ ευρώ.
2)Ο δεύτερος λόγος σχετίζεται με την διαφοροποίηση της μετοχικής  δομής της Attica bank.
Το παλαιό μοντέλο το ΤΣΜΕΔΕ είναι μονοκράτορας και οι άλλοι ακολουθούν δεν υφίσταται και αν συνεχίσει με αυτή την στρατηγική το ΤΣΜΕΔΕ δεν θα προσφέρει σωστές υπηρεσίες στην Attica bank.
Τι καλείται να αντιμετωπίσει η Attica bank;
Η Attica bank με βάση τα stress tests χρειάζεται 397 εκατ στο βασικό σενάριο αλλά η ΑΜΚ θα είναι 300 εκατ ευρώ.
Με αυτά τα 300 εκατ θα πρέπει να καλύψει CLP 888 εκατ – όντως υπέρογκο – να αποπληρώσει προνομιούχες 100 εκατ και να καλύψει και το ομολογιακό tier II 79,3 εκατ λήξεως 2015.
Ποια είναι η σημερινή εικόνα της Attica bank;
Διαθέτει, ενεργητικό 4 δισεκ, περίπου  3,7 δισεκ. δάνεια, NPLs 925 εκατ, προβλέψεις 455 εκατ και κεφάλαια 413 εκατ ευρώ.
Το 69% των δανείων είναι επιχειρηματικά, 22,3% δάνεια προς ιδιώτες εκ των οποίων το 64% του 22,3% είναι στεγαστικά.
Η δομή των δανείων της Attica bank προβληματίζει;

Τρίτη 22 Ιουλίου 2014

Αντιφασιστική Συγκέντρωση και πορεία στο Μαρούσι, ενάντια στο άνοιγμα γραφείων της Χρυσής Αυγής

Μεγάλη αντιφασιστική κινητοποίηση οργανώνεται για την Πέμπτη 24 Ιουλίου στις 6 το απόγευμα στο σταθμό του ΗΣΑΠ στο Μαρούσι, από δεκάδες φορείς του Μαρουσιού και των βορείων προαστίων. Ο λόγος, η αιφνιδιαστική ανακοίνωση της "μεταφοράς" των γραφείων της Χρυσής Αυγής από το Ν. Ηράκλειο (όπου έκλεισαν μετά τις αντιδράσεις των κατοίκων) στο Μαρούσι. 

Δημοσιεύουμε παρακάτω ανακοίνωση της Αντιφασιστικής πρωτοβουλίας φορέων και συλλογικοτήτων Αμαρουσίου και βορείων προαστίων.

ΝΑ ΚΛΕΙΣΟΥΝ ΤΑ ΓΡΑΦΕΙΑ ΤΗΣ ΧΡΥΣΗΣ ΑΥΓΗΣ ΣΤΟ ΜΑΡΟΥΣΙ
Στις 14 Ιουλίου, συγκεντρωθήκαμε στο Μαρούσι εκπρόσωποι από πολλούς φορείς και συλλογικότητες του Μαρουσιού και άλλων Δήμων των βόρειων προαστίων, αλλά και απλοί συμπολίτες μας.

Αφορμή γι’ αυτό ήταν η αιφνιδιαστική κίνηση της «Χρυσής Αυγής» στις 11 Ιουλίου, να ανοίξει στο Μαρούσι (Κηφισίας και Μαραθωνοδρόμου), με απόλυτη μυστικότητα, τα γραφεία του βόρειου τομέα της. Τα εγκαίνια τους ήταν επεισοδιακά καθώς για να τους προστατεύσουν, επιστρατεύτηκαν 4 διμοιρίες ΜΑΤ αλλά και άλλες δυνάμεις της αστυνομίας, ενώ για πρώτη φορά γίναμε μάρτυρες χρήσης χημικών στις γειτονιές του Μαρουσιού.

Τα γραφεία αυτά είναι τα ίδια που διατηρούσε μέχρι πριν λίγο καιρό στο Ηράκλειο και τα οποία αναγκάστηκε να κλείσει, κάτω από τις αντιδράσεις της τοπικής κοινωνίας και την λαϊκή κατακραυγή. Θέλει να τα χρησιμοποιεί ως "ορμητήριο" επιθέσεων απέναντι σε μετανάστες, αγωνιστές αλλά και απλούς πολίτες. Το ίδιο έκανε στο Ηράκλειο αλλά και σε άλλες γειτονιές της Αθήνας και της Ελλάδας.

Γνωρίζουμε ότι στόχος της εγκληματικής οργάνωσης δεν είναι το σύστημα αλλά αυτοί που πλήττονται περισσότερο από την κρίση, την ανεργία και την εξαθλίωση. Στόχος της δεν είναι η προστασία των «Ελλήνων» αλλά να γίνει το Μαρούσι κέντρο φιλοξενίας της μαφίας.
Δεν ξεχνάμε ότι οι νεοναζί ευθύνονται για εγκληματικές επιθέσεις σε μετανάστες. Δεν ξεχνάμε ότι η Χρυσή Αυγή δολοφόνησε τον Παύλο Φύσσα και τον Σαχζάτ Λουκμάν.
Μπορούμε να τους σταματήσουμε!

Πρέπει να αντιδράσουμε άμεσα! Ξέρουμε ότι η δύναμη του λαού μας και ο αγώνας για δημοκρατία είναι πολύ δυνατότεροι από τα "τσιράκια του συστήματος". Όπως αποδείχτηκε και σε άλλες περιοχές, με πιο πρόσφατο παράδειγμα στο Ν. Ηράκλειο, μετά από τις κινητοποιήσεις των κατοίκων, συλλογικοτήτων και πολλών αντιφασιστικών κινήσεων, οι νεοναζί αναγκάστηκαν να κλείσουν τα γραφεία τους. Έτσι να γίνει κι εδώ!

Καλούμε όλους τους δημοκρατικούς πολίτες στο Μαρούσι και στην ευρύτερη περιοχή, καλούμε κάθε αντιφασιστική κίνηση, συλλογικότητα, σωματείο και φορέα της περιοχής, να απομονώσουν τους φασίστες της Χ. Α. Όλοι μαζί μπορούμε να πετύχουμε να κλείσουν τα γραφεία της Χρυσής Αυγής στο Μαρούσι.


ΟΛΟΙ ΣΤΗ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΚΑΙ ΠΟΡΕΙΑ
ΠΕΜΠΤΗ 24 ΙΟΥΛΙΟΥ ΣΤΙΣ 6:00μμ 
(σταθμός ΗΣΑΠ στο Μαρούσι)


Οι νεοναζί της Χρυσής Αυγής είναι ανεπιθύμητοι και στο Μαρούσι

Ούτε στο Μαρούσι, ούτε πουθενά, 
έξω οι φασίστες από κάθε γειτονιά

ΑΝΤΙΦΑΣΙΣΤΙΚΗ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΦΟΡΕΩΝ ΚΑΙ ΣΥΛΛΟΓΙΚΟΤΗΤΩΝ 
ΑΜΑΡΟΥΣΙΟΥ ΚΑΙ ΒΟΡΕΙΩΝ ΠΡΟΑΣΤΙΩΝ

Η απάθεια και η αδράνεια δε δίνουν απάντηση στο φασισμό που βιώνουμε. Όσοι με καταγγελίες, ουδετερότητα καινομικές επιφάσεις αναθέτουν στο κράτος την αντιμετώπιση του φασισμού, εθελοτυφλούν.
Κι αυτό γιατί το ίδιο το κράτος είναι ήδη φασιστικό. Είναι αυτό που ιδρύει κέντρα κράτησης μεταναστών, που κυβερνά με πράξεις νομοθετικού περιεχομένου στα πλαίσθα του καθεστώτος έκτακτης ανάγκης, που επιστρατεύει απεργούς, που ιδρύει φυλακές κολαστήρια.

Την Πέμπτη 24/7 ώρα 18:00 καλείται συγκέντρωση διαμαρτυρίας

ενάντια στο άνοιγμα γραφείων της Χρυσής Αυγής στο Μαρούσι.

Θα ακολουθήσει πορεία. 

Συλλογικότητες απο τα βόρεια, σύντροφοι/ισσες

Κατάληψη Έπαυλης Κούβελου, Κατάληψη Κτήματος Πραποπούλου, Αντιφασιστική Πρωτοβουλία Στα Βόρεια,
Αναρχική Ομάδα Αμαρουσίου, ...Σε τροχιά σύγκρουσης, Λαϊκή Συνέλευση Αμαρουσίου, Αντιφασίστες/Αντιφασίστριες