Παρασκευή 15 Ιουλίου 2022

Οι προστατευόμενες περιοχές, βορά στα επιχειρηματικά σχέδια πάσης φύσεως

Συμμετοχή του Επιμελητηρίου Περιβάλλοντος στη διαβούλευση επί του νομοσχεδίου του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας

Αθήνα, 13/7/2022

Συμμετοχή του Επιμελητηρίου Περιβάλλοντος και Βιωσιμότητας στη διαβούλευση επί του νομοσχεδίου του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας «Διατάξεις για την απλοποίηση της περιβαλλοντικής αδειοδότησης, των περιβαλλοντικών επιθεωρήσεων και την προστασία του περιβάλλοντος, επείγουσες δασικές, χωροταξικές και πολεοδομικές διατάξεις, θέσπιση πλαισίου για την ανάπτυξη των Υπεράκτιων Αιολικών Πάρκων, αντιμετώπιση της ενεργειακής κρίσης και ζητήματα κυκλικής οικονομίας»



Το προτεινόμενο νομοσχέδιο επιτυγχάνει το ακατόρθωτο. Συνδυάζει την πλήρη εξουδετέρωση των ήδη ανεπαρκών περιορισμών για τη διαφύλαξη των περιοχών απόλυτης προστασίας της φύσης, Natura, ζωνών διαχείρισης ειδών και οικοτόπων κ.λπ., με την απαξίωση της διαδικασίας περιβαλλοντικής αδειοδότησης και την κατάφωρη παραβίαση της ενωσιακής νομοθεσίας αλλά και των συνταγματικών διατάξεων για την προστασία του περιβάλλοντος και τις αρμοδιότητες της Δημόσιας Διοίκησης (άρθρα 24 και 26).

Οι διατάξεις του έρχονται να ολοκληρώσουν την εκθεμελίωση της περιβαλλοντικής νομοθεσίας που επιχειρείται αποτελεσματικά τα τελευταία χρόνια. Μετά τη χωροταξία και την πολεοδομία, τα δάση, τις ακτές και τη θάλασσα, παραδίδεται άνευ όρων (σε ποιους άραγε;) και ο ίδιος ο πυρήνας του ελάχιστου εναπομείναντος φυσικού κεφαλαίου της χώρας. Δεν είναι τυχαίο ότι στο συνονθύλευμα των χρήσεων που επιτρέπονται εφεξής στις κατ’ ευφημισμόν μόνο προστατευτέες περιοχές δεσπόζουν οι Α.Π.Ε., οι εξορυκτικές δραστηριότητες (μεταλλεία, έρευνα και εκμετάλλευση υδρογονανθράκων κ.λπ.), τα έργα οδοποιίας και οι τουριστικές εγκαταστάσεις χωρίς όρους και περιορισμούς.

Προς περαιτέρω διευκόλυνση των ενδιαφερομένων τίθεται εκποδών και ό,τι είχε απομείνει από την αποδομημένη και συρρικνωμένη διαδικασία περιβαλλοντικής αδειοδότησης. Είναι χαρακτηριστικό ότι η κρίσιμη αρμοδιότητα αξιολόγησης των περιβαλλοντικών επιπτώσεων των έργων και δραστηριοτήτων αφαιρείται κατ’ ουσίαν από τη Δημόσια Διοίκηση, αφού μπορεί να ανατίθεται σε ιδιώτες αξιολογητές τους οποίους επιλέγουν και αμείβουν οι ίδιοι οι ελεγχόμενοι.

Πέμπτη 14 Ιουλίου 2022

Να αποσυρθεί το νέο αντιπεριβαλλοντικό σχέδιο νόμου του ΥΠΕΝ


Περιθώριο μιας βδομάδας (6-13/7) είχε δώσει το ΥΠΕΝ για τη δημόσια διαβούλευση πάνω στο σχέδιο νόμου για τις αλλαγές στην περιβαλλοντική νομοθεσία, το πλαίσιο για τα υπεράκτια αιολικά κ.λπ.. Κάτω από τη γενική κατακραυγή, που αποτυπώθηκε και στη σελίδα της διαβούλευσης, αναγκάστηκε να δώσει μικρή παράταση, μέχρι τις 18/7.

Το πανελλαδικό Δίκτυο συλλογικοτήτων, κάτω από την πίεση του χρόνου και προτού δοθεί η παράταση, κατέθεσε ένα κείμενο γενικών παρατηρήσεων, με το οποίο ζητείται η απόσυρση του σχεδίου νόμου, ενώ δηλώνεται και η πρόθεσή του να επανέλθει με αναλυτικότερη κριτική. Την παρέμβαση μπορείτε να τη βρείτε στο σύνδεσμο: http://www.opengov.gr/minenv/?c=33957

Σας καλούμε, στο χρόνο που απομένει μέχρι τις 18/7, να υποστηρίξετε το αίτημα για απόσυρση του σχεδίου νόμου, στη σελίδα της διαβούλευσης: http://www.opengov.gr/minenv/?p=12390

Στο βαθμό που σας καλύπτει η παρέμβαση του πανελλαδικού Δικτύου, μπορείτε να την επικαλεστείτε ή να παραπέμψετε σε αυτήν.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της παρέμβασης, το οποίο βρίσκεται αναρτημένο και εδώ.

Να αποσυρθεί το νομοσχέδιο

για την «απλοποίηση» της περιβαλλοντικής αδειοδότησης

και τη θέσπιση πλαισίου για την ανάπτυξη των Υπεράκτιων Αιολικών Πάρκων

Αξιοποιώντας για άλλη μια φορά, την τακτική που εφαρμόζεται πολλά χρόνια τώρα, όλα τα σοβαρά θέματα να ψηφίζονται από τη Βουλή το κατακαλόκαιρο με συνοπτικές διαδικασίας, το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας έθεσε σε προσχηματική διαβούλευση για μόλις μια εβδομάδα, σχέδιο νόμου που περιλαμβάνει διατάξεις για το «πλαίσιο ανάπτυξης υπεράκτιων αιολικών πάρκων», μαζί με «απλουστεύσεις» της περιβαλλοντικής διαδικασίας, ανάμεσα στις οποίες κορυφαίο ζήτημα είναι αυτό που αφορά στις «χρήσεις γης στις προστατευόμενες περιοχές».

Για το πλαίσιο ανάπτυξης υπεράκτιων αιολικών πάρκων, προφανώς δε συντρέχουν λόγοι κατεπείγουσας διαδικασίας. Τίθεται σε διαβούλευση ενάμιση χρόνο μετά από τη «διαβούλευση», που είχε γίνει με πρωτοβουλία της ΕΛΕΤΑΕΝ, εγκαινιάζοντας τότε, μια εποχή όπου επίσημα πλέον οι ίδιες οι εταιρείες ασκούν εθνικό ενεργειακό σχεδιασμό, κριτικάροντας μάλιστα το δημόσιο για τις ανεπάρκειές του, όπως είχαμε σχολιάσει σε δελτίο τύπου μας με θέμα «Θαλάσσια αιολικά: ένα νέο πεδίο εμπορευματοποίησης της ενέργειας και της θάλασσας», πριν από ένα χρόνο.

Κοινή διαμαρτυρία Π.Ο.ΓΕ.Δ.Υ. – Π.Ο. Ε.Μ.Δ.Υ.Δ.Α.Σ. για τη μη Μισθολογική Αναγνώριση των Integrated Master





Κοινή διαμαρτυρία Π.Ο.ΓΕ.Δ.Υ. – Π.Ο. Ε.Μ.Δ.Υ.Δ.Α.Σ. για τη μη Μισθολογική Αναγνώριση των Integrated Master

Π.Ο. Ε.Μ.Δ.Υ.Δ.Α.Σ.
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΝΩΣΕΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΔΙΠΛΩΜΑΤΟΥΧΩΝ ΑΝΩΤΑΤΩΝ ΣΧΟΛΩΝ

Αθήνα 12-7-2022

Αρ. πρωτ. ΠΟΓΕΔΥ : 1496

Αρ. πρωτ. ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ : 8827

Κοινή διαμαρτυρία Π.Ο.ΓΕ.Δ.Υ. – Π.Ο. Ε.Μ.Δ.Υ.Δ.Α.Σ. για τη μη Μισθολογική Αναγνώριση των Integrated Master


Οι Ομοσπονδίες μας – εκπροσωπώντας τους Διπλωματούχους Μηχανικούς και τους Γεωτεχνικούς του συνόλου της Δημόσιας Διοίκησης – σε συνέχεια των κοινών μας δράσεων για την αναγκαία στελέχωση των Υπηρεσιών και ενάντια στη γενικευμένη πολιτική εκχώρησης αρμοδιοτήτων σε ιδιώτες επανερχόμαστε σχετικά με το θέμα των ενσωματωμένων Μεταπτυχιακών (Integrated Master).

Όπως με δυσάρεστη έκπληξη διαπιστώσαμε στο Νομοσχέδιο του Υπ. Παιδείας «νέοι Ορίζοντες στα ΑΕΙ», όπως τελικά κατατέθηκε στη Βουλή και στο Άρθρο 78 αυτού – όπου επαναφέρει τη ρύθμιση για τα Integrated Master – προστέθηκε παράγραφος 4 : “ Η χορήγηση ενιαίου και αδιάσπαστου τίτλου σπουδών μεταπτυχιακού επιπέδου δεν επιφέρει μισθολογικές μεταβολές. “. Η παράγραφος αυτή δεν υπήρχε στο Νομοσχέδιο όπως αυτό είχε αναρτηθεί στη σχετική διαβούλευση.

Η αιφνιδιαστική αυτή αφαίρεση της δυνατότητας μισθολογικής αναγνώρισης των integrated master είναι προσβλητική και απαξιωτική για τους Γεωτεχνικούς, τους Διπλωματούχους Μηχανικούς και τα Ενιαία και Αδιάσπαστα Πενταετή Διπλώματα των Πολυτεχνείων.

(α) Δημιουργεί δύο είδη Μεταπτυχιακών Τίτλων, αυτά που αναγνωρίζονται μισθολογικά και αυτά που εξαιρούνται. Υπενθυμίζουμε ότι τα Integrated Master μοριοδοτούνται και αναγνωρίζονται βαθμολογικά πλήρως από τη Δημόσια Διοίκηση, γεγονός που αποτυπώνεται και σε πρόσφατη Εγκύκλιο του Υπουργείου Εσωτερικών (https://www.ypes.gr/164622/), όσο και από τον ΑΣΕΠ κατά την επιλογή προσωπικού (Πως μοριοδοτούνται τα προσόντα;).

(β) Αγνοεί τις συνεχείς διεκδικήσεις μας και τις παρεμβάσεις των Επιμελητηρίων (ΤΕΕ και ΓΕΩΤΕΕ) και συνεχίζει την αδικία του Ν.4485/17, όπου με αντίστοιχο τρόπο την τελευταία στιγμή προστέθηκε η σχετική παράγραφος.

Επιπρόσθετα η υφιστάμενη ρύθμιση του άρθρου 46 του Ν.4485/2017 περιλαμβάνεται στις καταργούμενες διατάξεις, με αποτέλεσμα να αμφισβητούνται(;) το σύνολο των διαπιστωτικών πράξεων που έχουν ήδη εκδοθεί για τα Πολυτεχνεία και τις Πολυτεχνικές Σχολές της ημεδαπής και τα Γεωτεχνικά Πανεπιστήμια. Διαπιστωτικές πράξεις που έχουν ήδη αξιοποιηθεί από χιλιάδες Γεωτεχνικούς και Μηχανικούς σε διαδικασίες προσλήψεων, υπηρεσιακής εξέλιξης, κρίσεων κλπ και είναι αδιανόητο να υπάρχει ο κίνδυνος να ακυρωθούν. Πρέπει με σαφήνεια να διατυπωθεί ότι οι νομίμως εκδοθείσες Διαπιστωτικές Πράξεις και οι Διοικητικές Πράξεις που βγήκαν σε εφαρμογή τους παραμένουν σε πλήρη ισχύ.

Ζητάμε τέλος να προβλεφθεί επίσης με σαφήνεια η συμπερίληψη των ισότιμων και αντίστοιχων Διπλωμάτων της αλλοδαπής στη ρύθμιση αυτή, διότι η σχετική πρόβλεψη της παραγράφου 6 του άρθρου 311, δημιουργεί ερωτηματικά, σχετικά με τη διαδικασία που πρέπει να ακολουθηθεί.

Τα παραπάνω είναι προφανές ότι προκαλούν αίσθημα αδικίας σε κλάδους εργαζομένων όπως οι Γεωτεχνικοί και οι Μηχανικοί που συνεισφέρει διαχρονικά τα μέγιστα στην αναπτυξιακή διαδικασία της χώρας και έχουν δοκιμαστεί οικονομικά επί δέκα έτη, δυσανάλογα σε σχέση με την προσφορά τους. Καλούμε την Κυβέρνηση να αποκαταστήσει τα παραπάνω αφαιρώντας την παράγραφο 4 του άρθρου 78, ειδάλλως είμαστε υποχρεωμένοι να αντιδράσουμε πολύμορφα.

Άλλη μια κολεγιά με τα κολέγια

EUROKINISSI13.07.2022, 15:29
Και απόφοιτοι κολεγίων για τις θέσεις διοίκησης στον δημόσιο τομέα
efsyn.gr

Νυχτερινή τροπολογία στο νομοσχέδιο για τα ΑΕΙ ανοίγει το δρόμο σε αποφοίτους κολεγίων να διεκδικούν θέσεις διοίκησης στον δημόσιο τομέα καθώς δε θα απαιτούνται πτυχία «Ανώτατου Εκπαιδευτικού Ιδρύματος της ημεδαπής ή ισότιμα της αλλοδαπής» αλλά «Πτυχία Ιδρύματος ανώτατης εκπαίδευσης της ημεδαπής ή αρμοδίως αναγνωρισμένο πτυχίο της αλλοδαπής».

Όπως αναφέρεται στο Άρθρο 9 της τροπολογίας, τα απαιτούμενα προσόντα στη διαδικασία της επιλογής διοικήσεων στο δημόσιο τομέα είναι:


Πτυχίο Ιδρύματος ανώτατης εκπαίδευσης (Πανεπιστημιακού ή Τεχνολογικού Τομέα) ή μεταπτυχιακός τίτλος σπουδών της ημεδαπής ή αρμοδίως αναγνωρισμένο πτυχίο ή μεταπτυχιακός τίτλος της αλλοδαπής.
Πολύ καλή γνώση μιας ξένης γλώσσας κράτους μέλους της ΕΕ
Πενταετής τουλάχιστον εργασιακή εμπειρία στο δημόσιο ή ιδιωτικό τομέα. Περαιτέρω απαιτούμενα προσόντα αναφορικά με τις πληρωμένες θέσεις είναι δυνατόν να προβλέπονται με ειδικές διατάξεις.

Μέχρι σήμερα, αυτό που ισχύει για την αντίστοιχη διαδικασία είναι:



Πτυχίο Ανώτατου Εκπαιδευτικού Ιδρύματος της ημεδαπής ή ισότιμο της αλλοδαπής.
Πολύ καλή γνώση μιας ξένης γλώσσας κράτους μέλους της ΕΕ.
Πενταετής τουλάχιστον εργασιακή εμπειρία στο δημόσιο ή ιδιωτικό τομέα.

► Περαιτέρω απαιτούμενα προσόντα αναφορικά με τις πληρωμένες θέσεις είναι δυνατόν να προβλέπονται με ειδικές διατάξεις.

Τετάρτη 13 Ιουλίου 2022

Πολυτεχνείο Κρήτης: Οι συκοφαντίες της Κεραμέως εκθέτουν την απόλυτη γύμνια της δίωξης των 8 φοιτητών/τριών

Πολυτεχνείο Κρήτης: Οι συκοφαντίες της Κεραμέως εκθέτουν την απόλυτη γύμνια της δίωξης των 8 φοιτητών/τριών


Δήλωση συνήγορων των 8 φοιτητών και φοιτητριών του Πολυτεχνείου Κρήτης
για τη συζήτηση σχετικών επίκαιρων ερωτήσεων στη Βουλή στις 11-07-2022

H Νίκη Κεραμέως επενέβη «δημιουργικά» και εκστόμισε αναλήθειες
για την υπόθεση των 8 φοιτητών και φοιτητριών του
Πολυτεχνείου Κρήτης από το Βήμα της Βουλής

Σειρά από αναλήθειες, πολύ πέρα από τα όρια της συκοφαντικής δυσφήμισης, εκστόμισε η Ν. Κεραμέως από το βήμα της Βουλής για να δικαιολογήσει τον πρωτοφανή ζήλο με τον οποίο επεδίωξε την άσκηση ποινικών διώξεων σε βάρος των 8 φοιτητών και φοιτητριών του Πολυτεχνείου Κρήτης.

Ας σταματήσει η Υπουργός να υπερασπίζεται μια ανύπαρκτη υπόθεση «ανομίας», για την οποία, όπως πολλάκις ανέφερε, «δεν γνωρίζει» και «δεν είναι δουλειά της να γνωρίζει», πριν εκτεθεί ανεπανόρθωτα. Όλως ενδεικτικά:«Μου ήρθε το επίσημο όργανο του πανεπιστημίου και μου είπε… Μου καταγγέλλεται ένα σοβαρότατο περιστατικό…»:

Η Υπουργός υποστήριξε ότι της μεταβιβάστηκε καταγγελία από την Κοσμητεία της σχολής και ως εκ τούτου αναγκάστηκε να δράσει. Ωστόσο, στη μηνυτήρια αναφορά που έχει καταθέσει στον κ. Εισαγγελέα Πρωτοδικών Χανίων κανένα τέτοιο διαβιβασθέν έγγραφο δεν επικαλείται, παρά μόνο δημοσιεύματα ηλεκτρονικού τύπου από αναζήτηση στο διαδίκτυο. Συνεπώς, κανένα θεσμικό όργανο του Πανεπιστημίου δεν προσέτρεξε στη συνδρομή της, καθώς καμία αξιόποινη πράξη δεν έλαβε χώρα. Πολλώ μάλλον όταν η Υπουργός ξεχνά τις σφοδρές αντιδράσεις της ακαδημαϊκής κοινότητας του Πολυτεχνείου Κρήτης στην εκκίνηση ποινικής διερεύνησης, δεκάδων μελών ΔΕΠ, σύσσωμων των συλλόγων ΕΔΙΠ, ΕΤΕΠ και διοικητικών, αντιδράσεις της Πρυτανείας στο αίτημα για εισαγγελική παρέμβαση.

Σε κάθε περίπτωση ο εκάστοτε υποβάλλων αναφορά σε αρχές, φέρει την ευθύνη της γνώσης των καταγγελλομένων. Ουσιαστικά η Υπουργός θα όφειλε να εξηγήσει πως αναλαμβάνει την ευθύνη να προβεί σε μηνυτήρια αναφορά με την θεσμική της ιδιότητα, ενώ όπως δήλωσε ούτε γνωρίζει τι έγινε, ούτε είναι αυτή η δουλειά της.«Γιατί άραγε το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο δίνει τη δυνατότητα σε έναν Υπουργό να καταθέτει αναφορά; Να καταθέτει περιστατικά που φτάνουν σε γνώση του. Γιατί το δίνει αυτό ο νόμος;».

Η Υπουργός υποστήριξε ότι προέβη σε μηνυτήρια αναφορά στον Εισαγγελέα σύμφωνα με τα οριζόμενα σε κάποια υποτιθέμενη επιταγή του θεσμικού πλαισίου την οποία βεβαίως δεν προσδιόρισε. Τούτο καθώς τέτοια διάταξη όχι μόνο δεν υπάρχει, αλλά αντιθέτως τέτοια παρέμβαση της εκτελεστικής εξουσίας στην Εισαγγελική Αρχή απορρίπτεται από το ισχύον σύστημα του ΚΠΔ ως ασυμβίβαστη με την αμεροληψία της δικαιοσύνης. Συγκεκριμένα, το προϊσχύον άρθρο 30 παρ. 1 ΚΠΔ προέβλεπε το δικαίωμα αποκλειστικά του Υπουργού Δικαιοσύνης να παραγγέλλει στον εισαγγελέα πλημμελειοδικών τη διενέργεια προκαταρκτικής εξέτασης για κάθε αξιόποινη πράξη. Η δυνατότητα αυτή καταργήθηκε με τη θέση σε ισχύ από 1.7.2019 του νέου ΚΠΔ (ν. 4620/2019). Η αιτιολογική έκθεση του νέου ΚΠΔ ρητά όρισε ότι η νέα διάταξη «απαλείφει τη δυνατότητα παραγγελίας προκαταρκτικής εξέτασης από τον Υπουργό Δικαιοσύνης, αφού η διαδικασία δίωξης και η διαχείρισή της οφείλει να παραμείνει ανεπηρέαστη στα χέρια αποκλειστικά δικαστικών προσώπων». Τούτο δεν πτόησε την κα Κεραμέως εν προκειμένω. Αξιοσημείωτο δε είναι ότι η προκαταρκτική εξέταση διετάχθη με μόνη την μηνυτήρια αναφορά της Υπουργού στο φάκελο, χωρίς δηλαδή να στηρίζεται σε ενδείξεις βασιζόμενες σε άλλα στοιχεία, αναφορές ή καταθέσεις.

Έκθεση Ελέγχου της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας σχετικά με την λανθασμένη χρέωση ασφαλιστικών οφειλών «ελεύθερου επαγγελματία» σε μηχανικούς με αποκλειστική μισθωτή απασχόληση στο Δημόσιο

Έκθεση Ελέγχου της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας σχετικά με την λανθασμένη χρέωση ασφαλιστικών οφειλών «ελεύθερου επαγγελματία» σε μηχανικούς με αποκλειστική μισθωτή απασχόληση στο Δημόσιο.pdf

Εθνική Αρχή Διαφάνειας - Έκθεση Ελέγχου .pdf


Αρ. Πρωτ.: 8825 

Θέμα : Έκθεση Ελέγχου της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας σχετικά με την λανθασμένη χρέωση ασφαλιστικών οφειλών «ελεύθερου επαγγελματία» σε μηχανικούς με αποκλειστική μισθωτή απασχόληση στο Δημόσιο. 

Συνάδελφοι/σες 

Αναρτούμε την Έκθεση Ελέγχου της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας σχετικά με την λανθασμένη χρέωση ασφαλιστικών οφειλών «ελεύθερου επαγγελματία» σε μηχανικούς με αποκλειστική μισθωτή απασχόληση στο Δημόσιο, κατόπιν της αρ. πρωτ. ΕΑΔ 8038/23-03-2022 αναφοράς της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ενώσεων Μηχανικών Δημοσίων Υπαλλήλων Διπλωματούχων Ανωτάτων Σχολών (Π.Ο. Ε.Μ.Δ.Υ.Δ.Α.Σ.). 

https://www.emdydas.gr/images/stories/news/2020/18.3.2022_anafora_ead_8741.pdf 

Σύμφωνα με τις Προτάσεις της Έκθεσης της Αρχής: 

«Με δεδομένο ότι η Διοίκηση, επί τη βάσει των αρχών του Συντάγματος και της αρχής της εμπιστοσύνης, όπως ορίζεται από τον ΚΔΔ (ν. 2690 Α΄45/9.3.1999), δεσμεύεται έναντι των πολιτών για την κατοχύρωση των δικαιωμάτων τους, προτείνεται όπως η Διοίκηση του e-ΕΦΚΑ μεριμνήσει για τις κάτωθι ενέργειες: 

1) Να ελέγξει μέσω των αρμοδίων υπηρεσιών τις εγγραφές στο Μητρώο των μη μισθωτών σε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, ει δυνατόν, όχι πέραν του τριμήνου, ώστε να πραγματοποιηθεί η ένταξη των ασφαλισμένων Μηχανικών Δημοσίων Υπαλλήλων σε ξεχωριστό Μητρώο από τους ελεύθερους επαγγελματίες και τους αυτοαπασχολούμενους. 

2) Να γίνει συσχετισμός των αποτελεσμάτων της πραγματοποιηθείσας εκκαθάρισης και των στοιχείων που έχουν αποσταλεί στο ΚΕΑΟ και σε όσες περιπτώσεις δεν υπάρχει οφειλόμενο ποσό ήτοι είναι μηδενικό να αποσταλεί στο ΚΕΑΟ για διόρθωση και αυτόματη διαγραφή της οφειλής. 

3) Να γίνει αυτοματοποιημένη ατομική ενημέρωση των ασφαλισμένων για ενδεχόμενες (διορθωτικές) ενέργειες σε περιπτώσεις όπου λαμβάνουν ειδοποιητήρια και να υπάρξει μέριμνα ώστε η κατάθεση των δικαιολογητικών να γίνεται με ηλεκτρονικό τρόπο. 

4) Να μεριμνήσει για την έκδοση περαιτέρω διευκρινιστικών εγκυκλίων - οδηγιών προς τις αρμόδιες υπηρεσίες που απασχολούνται οι Μηχανικοί Δημόσιοι Υπάλληλοι προκειμένου να πραγματοποιηθεί η επιστροφή των οφειλομένων πρόσθετων κρατήσεων που πραγματοποιήθηκαν μέσω μισθοδοσίας από τις Υπηρεσίες τους έτσι ώστε να γίνεται άμεσα η προσαρμογή και διόρθωση των πρόσθετων κρατήσεων με επιστροφή ή συμψηφισμό.» 

Ελπίζουμε ότι οι απολύτως ορθές Προτάσεις της Αρχής – που δικαιώνουν πλήρως τις παρεμβάσεις μας ως ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ – να γίνουν το συντομότερο δυνατόν αποδεκτές από τον ΕΦΚΑ και να υλοποιηθούν επ’ ωφελεία των ασφαλισμένων. Υπενθυμίζουμε ότι αναμένουμε και την αντίστοιχη Έκθεση και παρέμβαση της Αρχής και για την Αναφορά μας σχετικά με τη μη απόδοση της προσαύξησης σύνταξης σε ασφαλισμένους μέλη μας:

 https://www.emdydas.gr/images/stories/news/2020/18.3.2022_anafora_ead_8743.pdf

Τρίτη 12 Ιουλίου 2022

Αλληλεγγύη στο Γιάννη Μιχαηλίδη. Να ικανοποιηθούν τα αιτήματα και να αποφυλακιστεί άμεσα

Αλληλεγγύη στο Γιάννη Μιχαηλίδη. Να ικανοποιηθούν τα αιτήματα και να αποφυλακιστεί άμεσα | Η συλλογή υπογραφών συνεχίζεται



Οι παρακάτω υπογράφοντες συνδικαλιστές εκφράζουμε την αλληλεγγύη μας στον απεργό πείνας Γιάννη Μιχαηλίδη.

Ο Γιάννης Μιχαηλίδης βρίσκεται σε απεργία πείνας από τις 23 Μαΐου του 2022, επειδή, ενώ έχει εκτίσει το σύνολο των προβλεπόμενων ποινών, το δικαστικό συμβούλιο της Άμφισσας απέρριψε την αίτηση αποφυλάκισης, με το αιτιολογικό ότι «…δεν πληροί τις ουσιαστικές προϋποθέσεις, καθώς συντρέχει κίνδυνος τέλεσης νέων αδικημάτων…» και ότι «…δεν έκανε δήλωση μετάνοιας μπροστά στο συμβούλιο…»!

Αποδεικνύεται ακόμα μια φορά, ο χαρακτήρας της αστικής δικαιοσύνης, η οποία είναι πολύ γαλαντόμα και επιεικής απέναντι στους εκπροσώπους των ανωτέρων κοινωνικών τάξεων και τους απολογητές του συστήματος και πολύ αυστηρή απέναντι στους εργαζόμενους και την νεολαία και όσους και όσες αμφισβητούν τη σημερινή τάξη πραγμάτων, της σήψης και της βαρβαρότητας και αγωνίζονται για την υπεράσπιση και διεύρυνση των δικαιωμάτων και για μια ζωή με αξιοπρέπεια.

Για την περίπτωση του Γιάννη Μιχαηλίδη, το δικαστικό συμβούλιο της Άμφισσας, εξάντλησε την αυστηρότητα, ενώ το εφετείο της Λαμίας έκρινε αποφυλακιστέο, τον δολοφόνο Κορκονέα.

Μπορεί μην συμφωνούμε με τις απόψεις και τις πρακτικές του Γιάννη Μιχαηλίδη, όμως βρισκόμαστε δίπλα του και απέναντι στην αδικία, τις διακρίσεις και την επιβολή, που ασκούν το κράτος και οι μηχανισμοί του για να τον εξαναγκάσουν «…να συμμορφωθεί προς τας υποδείξεις τους…». Το βιώνουμε και εμείς στους χώρους εργασίας με την τρομοκρατία που ασκούν το κράτος και οι εργοδότες απέναντι στα δίκαια αιτήματα και τις διεκδικήσεις μας. Το αντιμετωπίζουμε στις αίθουσες των δικαστηρίων, όπου κάθε αγωνιστική διεκδίκηση και απεργία, χαρακτηρίζονται ως παράνομες και καταχρηστικές. Το ζούμε επίσης με τις βαρύτατες ποινές που επιβάλουν, σε συνδικάτα και συνδικαλιστές, επειδή κάνουμε το καθήκον μας, που είναι η αποκάλυψη της εργοδοτικής αυθαιρεσίας και η έμπρακτη εκδήλωση της αλληλεγγύης στους συναδέλφους που αγωνίζονται και δεν σκύβουν το κεφάλι απέναντι στις απειλές, τις πειθαρχικές διώξεις και τις απολύσεις που υφίστανται.

Επειδή η σιωπή είναι ανοχή και συνενοχή και επειδή το μοναδικό μας όπλο είναι η αλληλεγγύη, καλούμε τα συνδικάτα, τους εργαζόμενους και κάθε προοδευτικό άνθρωπο, να μη σιωπήσουν και να απαιτήσουν την ικανοποίηση των δίκαιων αιτημάτων του Γιάννη Μιχαηλίδη και την άμεση αποφυλάκιση του.

Δευτέρα 11 Ιουλίου 2022

Νέες ρυθμίσεις για περιοχές Natura


Νέες ρυθμίσεις για περιοχές Natura
09-07-2022 - Πηγή: kathimerini.gr

Στους διαδρόμους του υπουργείου Περιβάλλοντος, το σχέδιο νόμου που δόθηκε προχθές σε σύντομη δημόσια διαβούλευση είχε λάβει το προσωνύμιο «ερανικό», εκ του… εράνου.

Δεν είναι τυχαίο: το νομοθέτημα είναι μια συλλογή ετερόκλητων πολεοδομικών και περιβαλλοντικών ρυθμίσεων, με τις οποίες εξυπηρετούνται μεμονωμένες υποθέσεις, επιτρέπεται η εξορυκτική δραστηριότητα μέσα σε ζώνες προστασίας της φύσης (δηλαδή οπουδήποτε πλην του πυρήνα μιας προστατευόμενης περιοχής), περιορίζεται ακόμη περισσότερο η σημασία της περιβαλλοντικής αδειοδότησης, ενώ επιχειρείται νομιμοποίηση διαφόρων υφισταμένων δραστηριοτήτων μέσα σε προστατευόμενες περιοχές που βρίσκονται κοντά σε αστικές ζώνες.

Μεταξύ άλλων, με το σχέδιο νόμου:

• Επιτρέπονται οι εξορυκτικές δραστηριότητες στις ζώνες προστασίας της φύσης (β΄ ζώνη), εφόσον… η είσοδος του μεταλλείου/λατομείου βρίσκεται έξω από αυτές. Επίσης, στις ίδιες περιοχές επιτρέπονται ήπιες τουριστικές εγκαταστάσεις, διευκολύνεται περαιτέρω η εγκατάσταση ΑΠΕ, επιτρέπεται η διάνοιξη δρόμων κ.ά. Στις ζώνες διατήρησης οικοτόπων (γ΄ ζώνη) καταργείται το μεγαλύτερο μέρος των υφιστάμενων περιορισμών. Στους δε πυρήνες (α΄ ζώνη) επιτρέπεται η διέλευση δικτύων μεταφοράς ενέργειας. Πρόκειται για επιδείνωση του καθεστώτος προστασίας των περιοχών NATURA.

• Επιχειρείται να εξαιρεθούν από τις Ειδικές Περιβαλλοντικές Μελέτες (επμ) που εκπονούνται σήμερα για όλες τις προστατευόμενες περιοχές διάφορες υφιστάμενες χρήσεις σε περιαστικές περιοχές («οι εξαιρέσεις ορισμένων πολεοδομικών σχεδιασμών», σύμφωνα με την αιτιολογική έκθεση), ανεξάρτητα με το αν είναι ασύμβατες με το προστατευόμενο αντικείμενο (τόπο ή είδος χλωρίδας ή πανίδας). Παράλληλα, η εκ νέου τροποποίηση της νομοθεσίας για τις ΕΜΠ θα καθυστερήσει ακόμη περισσότερο την ολοκλήρωσή τους, παρότι η Ελλάδα έχει καταδικαστεί για την έλλειψη μέτρων διαχείρισης των προστατευόμενων περιοχών της.

• Διευρύνεται σε περιπτώσεις στρατηγικών επενδύσεων, επενδύσεων επί δημοσίων ακινήτων, τουριστικών λιμένων και επιχειρηματικών πάρκων η συνοπτική διαδικασία τροποποίησης των περιβαλλοντικών όρων (ισοδυναμεί με μια απλή ενημέρωση του φακέλου), σε περιπτώσεις «μη ουσιώδους μεταβολής». Αναφέρονται διάφορες ενδεικτικές περιπτώσεις αυτής της κατηγορίας, όπως κτιριακές ανακαινίσεις χωρίς αλλαγή χρήσης, αλλαγές σε ένα πεδίο εξόρυξης κ.ο.κ.

ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ: Διαμαρτυρία σχετικά με παύση καθηκόντων συναδέλφου μας



Θέμα: Διαμαρτυρία σχετικά με παύση καθηκόντων συναδέλφου μας

Κύριοι Υπουργοί

Η ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ είναι το ανώτερο όργανο των Διπλωματούχων Μηχανικών που εργάζονται στον Δημόσιο Τομέα, με συνδικαλιστικό αλλά και επιστημονικό χαρακτήρα. Με το παρόν απευθυνόμαστε σε εσάς σχετικά με απόφαση του Διοικητή της 1ης ΥΠΕ για την παύση καθηκόντων συναδέλφου μας και μέλους μας Διπλωματούχου Μηχανικού από το Τμήμα Έργων της Τεχνικής Υπηρεσίας.

Η παύση αυτή, δεν αποφασίστηκε κατόπιν συνεδρίασης ενός αντικειμενικού συμβουλίου κρίσεων, αλλά μετά από απόφαση Διοικητή, γεγονός το οποίο προκαλεί έκπληξη και γεννά σημαντικά ερωτηματικά, αφού αφορά συνάδελφο μας, ο οποίος, κατά γενική ομολογία, παρήγαγε σημαντικό έργο για την υπηρεσία.

Το τμήμα Έργων στην πράξη συστάθηκε το 2016 (ουσιαστικά δεν υπήρχε λειτουργικά Τμήμα Έργων), στις 24.01.2020 (ΑΔΑ: Ω3ΓΑ469Η26-ΑΚ8) ανατέθηκαν στο Τμήμα Έργων καθήκοντα του Τμήματος Μελετών (Δημοπράτηση Μελετών ΕΣΠΑ Νοσοκομείων 1ης Υ.Πε.), στις 26.06.2020 (Αρ. Πρωτ.: 26620) ανατέθηκαν στον τ. Προϊστάμενο Έργων, καθήκοντα επικεφαλής ομάδας έργων ανακαίνισης ΜΕΘ – ΜΑΦ (Δωρεές ΙΣΝ κ.λπ.) & χώρων υγιεινής Νοσοκομείων 1ης Υ.Πε. και ανάληψης καθηκόντων του Τμήματος Μελετών, ενώ στις 13.05.2022 (Αρ.Πρωτ. 20711), ο τ. Προϊστάμενος Τμήματος Έργων τοποθετήθηκε Επικεφαλής στην Ειδική Υπηρεσία (Ομάδα RRF).

Όπως εύλογα αναρωτιέται και ο οικείος Σύλλογος Εργαζομένων:
Αλήθεια, πως τέθηκε σε λειτουργία το τμήμα Έργων και πως εκπαιδεύτηκαν οι υπάλληλοι, ώστε σήμερα να ανταποκρίνονται σε εκατοντάδες αιτήματα;
Πως είναι δυνατόν η σημερινή Διοίκηση να μην σεβάστηκε το γεγονός ότι το Τμήμα δημιουργήθηκε από το μηδέν και απαρτίζεται αποκλειστικά, από συναδέλφους με συμβάσεις ορισμένου χρόνου;
Υπάρχουν πρακτικά και πραγματοποιήθηκε διαδικασία αξιολόγησης της μονάδας, όπως υποτιμητικά και απαξιωτικά υπαινίσσεται το έγγραφο παύσης καθηκόντων; Σε αυτή τη διαδικασία καλέσατε ή ζητήσατε διευκρινήσεις από τον τ. Προϊστάμενο Τμήματος Έργων ή το Διευθυντή της υπηρεσίας; 
Πως από την άριστη αξιολόγηση, την πραγματοποίηση «δουλειάς» άλλων τμημάτων, τα σημαντικά projects της 1ης Υ.Πε. και την ανάθεση στις 13.05.2022, ως Επικεφαλής στην Ειδική Υπηρεσία (Ομάδα RRF), φθάσαμε ξαφνικά, μετά από 23 ημέρες, σε αναφορές περί αξιολόγησης παραγόμενου έργου, που οδηγούν σε επαγγελματικό «στιγματισμό»; 

Κυριακή 10 Ιουλίου 2022

Πως (δεν) προστατεύονται οι γεώτοποι

01.06.2022, 11:55
Πως (δεν) προστατεύονται οι γεώτοποι
*Σφακιανάκη Βάννα

Την Κυριακή, 15 Μαΐου, 1500 ντόπιοι και αλλοδαποί κάτοικοι της Κρήτης ανταποκρινόμενοι στο κάλεσμα της Κίνησης για τη Σωτηρία του Παλίγκρεμνου, συμμετείχαν σε κινητοποίηση για να αποτραπεί η κατασκευή ξενοδοχειακής μονάδας που θα αλλοιώσει για πάντα το φυσικό ανάγλυφο της στέψης του εμβληματικού γεωλογικού σχηματισμού.

Με κύριο σύνθημα «Να γίνουμε βράχος για τον βράχο μας», ένα πολύχρωμο πλήθος σχημάτισε ανθρώπινη αλυσίδα στην βάση του βράχου διαδηλώνοντας την απόφαση να συνεχιστεί ο αγώνας ώσπου να κηρυχθεί ο Παλίγκρεμνος περιοχή απολύτου προστασίας. Διότι όλα αυτά τα χρόνια η εγκληματική ολιγωρία της Πολιτείας άφησε απροστάτευτο αυτό το πασίγνωστο γεωλογικό μνημείο.

Ο Παλίγκρεμνος είναι τοπόσημο του Πλακιά στη Νότια Κρήτη. Όπως επανειλημμένα έχει δηλώσει ο Χαράλαμπος Φασουλάς, υπεύθυνος του τομέα Γεωποικιλότητας του Μουσείου Φυσικής Ιστορίας Κρήτης και Συντονιστής του Ελληνικού Φόρουμ Γεωπάρκων, ο Παλίγκρεμνος είναι ένα εντυπωσιακό φυσικό και ανθρωπογενές σύνολο. Πρόκειται για ένα κατακόρυφο ρήγμα της μεγάλης ρηξιγενούς ζώνης του Πλακιά, που η συνέχειά της υποθαλάσσια, σχηματίζει το μεγάλο βύθισμα ανάμεσα στην Κρήτη και στη Γαύδο. Τον γεώτοπο επισκέπτονται κάθε χρόνο φοιτητές γεωλογικών σχολών από την Ελλάδα και άλλες χώρες. Κάτω από τη μεγάλη κατοπτρική επιφάνεια υπάρχουν εκτεταμένες παράκτιες αμμοθίνες που φιλοξενούν το κρινάκι της θάλασσας (Pancratium maritimum).

Ο ευρύτερος χώρος έχει μεγάλη ιστορική και πολιτισμική αξία καθώς συνδέεται με μεταλλευτικές δραστηριότητες. Για όλους αυτούς τους λόγους έχει συμπεριληφθεί στον Άτλαντα των Γεωλογικών Μνημείων του Αιγαίου, στον Οδηγό για την Γεωλογία της Κρήτης και έχει προταθεί να ενταχθεί στον Εθνικό Κατάλογο των σημαντικότερων Γεωλογικών Μνημείων της Ελλάδας.

Οι γεώτοποι στην Ευρώπη