Παρασκευή 21 Ιουνίου 2019

Νέα Δημοκρατία: άκρως νεοφιλελεύθερη και ακροδεξιά

ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ : ΑΚΡΩΣ ΝΕΟΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΗ ΚΑΙ ΑΚΡΟΔΕΞΙΑ

Ελένη Πορτάλιου, 19/06/2019

Η Νέα Δημοκρατία διέγραψε στη μεταπολίτευση μια πολιτική πορεία ανανέωσης σε σχέση με την προδικτατορική Δεξιά, για να καταλήξει - μετά την εκλογή του Κυριάκου Μητσοτάκη στην ηγεσία του κόμματος - στην πιο συντηρητική πτέρυγα της ομάδας των λαϊκών κομμάτων της Ευρώπης. Η εξέλιξη αυτή, που έχει περιθωριοποιήσει πολιτικά την κεντροδεξιά της τάση, είναι αποτέλεσμα και της υποστήριξης του Κυριάκου Μητσοτάκη στο δεύτερο γύρο της εσωκομματικής αναμέτρησης από τους συνυποψηφίους του Άδωνι Γεωργιάδη και Απόστολο Τζιτζικώστα, ώστε να υπερισχύσει του Βαγγέλη Μεϊμαράκη.

Στη Νέα Δημοκρατία έχει δημιουργηθεί έκτοτε ένα εκρηκτικό μείγμα πολιτικής. Από τη μια, ο κ. Μητσοτάκης και τα θεωρούμενα ως σοβαρά στελέχη του κόμματος, όπως ο κ. Χατζηδάκης, είναι φορείς του πιο ακραίου οικονομικά και κοινωνικά νεοφιλελευθερισμού ενώ οι εξ ίσου νεοφιλελεύθεροι Βορίδης και Γεωργιάδης είναι εκπρόσωποι του πιο ακροδεξιού αυταρχισμού. Σε ανάλογες ακρότητες κινείται ο Αντώνης Σαμαράς.

Laisser faire της πρώτης εποχής του καπιταλισμού

Ο νεοφιλελευθερισμός της ΝΔ είναι επανέκδοση του laisser faire της πρώτης εποχής του καπιταλισμού και σημαίνει στα καθ’ ημάς προσέλκυση και ενδυνάμωση επιχειρήσεων με το δέλεαρ της απόλυτης ελευθερίας από νομικούς, περιβαλλοντικούς, φορολογικούς και εργασιακούς περιορισμούς. Έτσι προπαγανδίζεται ότι θα ανοίξουν «δουλειές» (του ποδαριού) για όλους στα σύγχρονα εργασιακά σκλαβοπάζαρα.

Η κατάργηση της φορολογίας των πολυεθνικών και μεγάλων εγχώριων επιχειρήσεων και οποιουδήποτε ελέγχου φορολογικής νομιμότητας της επιχειρηματικής ή επαγγελματικής δραστηριότητας, εκτός του ότι δημιουργεί μια ζούγκλα αυθαιρεσίας θα οδηγήσει σε ριζικές περικοπές στο κοινωνικό κράτος : υγεία, παιδεία και τους άλλους σημαντικούς τομείς κοινωνικής αλληλεγγύης, που προφύλαξαν εκατομμύρια ανθρώπους από την απόλυτη φτώχεια και περιθωριοποίηση. Πολλαπλάσια κέρδη της «επιχειρηματικότητας» θα προκύψουν από τους μισθούς πείνας, την εβδομάδα επτά ημερών, την κατάργηση εν ολίγοις όλων των θεσμικών εγγυήσεων της εργασίας που κατακτήθηκαν επί ΣΥΡΙΖΑ και των νέων που εξαγγέλλονται (συλλογικές συμβάσεις σε αρκετούς κλάδους, κατάργηση υποκατώτατου και αύξηση κατώτατου μισθού, παρεμβάσεις τους Σώματος Επιθεωρητών Εργασίας κ.λπ.).

Ακροδεξιές μεθοδεύσεις
για ν’ αποκλειστεί η επάνοδος της αριστεράς στην κυβέρνηση

Ακραίοι νεοφιλελεύθεροι είναι βέβαια και οι Βορίδης και Γεωργιάδης που εκφράζουν την ακροδεξιά του εθνικού διχασμού και της θεσμικής θωράκισης / ανατροπής δημοκρατικών θεσμών ώστε να αποκλειστεί η επάνοδος της αριστεράς στην κυβέρνηση, όπως δηλώνουν.

Αποτελέσματα εκλογικών διαδικασιών 18ου Τακτικού Συνέδριου ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ


Αποτελέσματα εκλογικών διαδικασιών 18ου Τακτικού Συνέδριου ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ

Εκλεγμένοι Σύνεδροι 179 από 19 Πρωτοβάθμιες Ενώσεις με εκλογικό μέτρο 25

Διοικητικός απολογισμός: 

Ψήφισαν 172
Υπέρ 159
Κατά 10
Λευκά 1 
Άκυρα 2

Οικονομικός απολογισμός: 

Ψήφισαν 172
Υπέρ 159
Κατά 1
Λευκά 10
Άκυρα 2

Εκλογή ΔΣ ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ

Ψήφισαν 175

Ενωτική Αγωνιστική Συσπείρωση: 79 (7 έδρες) 45,1%
ΔΚΜ1 : 33 (3 έδρες) 18,8%
ΕΔΑΚ: 24 (2 έδρα) 13,7%
ΔΚΜ2: 11 (1 έδρα) 6,3%
Περιφερειακή Συνεργασία: 11 (1 έδρα) 6,3%
Δημοσιουπαλληλική Ενότητα: 11 (1 έδρα) 6,3%
Αγωνιστική Ριζοσπαστική Συνεργασία: 5 (-) 2,8%
Για την τέχνη και την εικαστική συγκρότηση : 1 (-) 0,5%

Από την Ενωτική Αγωνιστική Συσπείρωση στο νέο ΔΣ εκλέγονται οι:

Πετρόπουλος Δημήτρης
Μακνέα Κριστίνα
Κρητικός Μάριος
Καβάλλα Φανή
Τσιρογιάννης Άρης
Αραβίδου Κική
Βεζυριανίδου Τάνια

και ακολουθούν ως αναπληρωματικοί:
Καβάλλα Βάσω
Σουρούνης Ανδρέας
Αργύρης Ηλίας



Τα αποτελέσματα του 16ου Συνεδρίου :

Αγωνιστική Συνεργασία : 30 ψήφοι, 31,5% (5 έδρες) από 49 (5) στο Συνέδριο του 2013

συσπείρωση αριστερών μηχανικών : 15 ψήφοι, 15,8% (2 έδρες) από 22 (2) στο Συνέδριο του 2013

ΕΔΑΚ : 11 ψήφοι, 11,6% (2 έδρες) από 28 (3) στο Συνέδριο του 2013

ΔΚΜ 1: 10 ψήφοι, 10,5% (2 έδρες) από 26 (3) στο Συνέδριο του 2013

ΔΚΜ 2: 10 ψήφοι, 10,5% (2 έδρες) 

ΔΕΜ (ΠΑΜΕ) : 8 ψήφοι, 8,4% (1 έδρα) από 10 (1) στο Συνέδριο του 2013

Ενιαίο Ψηφοδέλτιο Δυτ. Μακεδονίας : 6 ψήφοι, 6,3% (1 έδρα) 

Ανασυγκρότηση: 4 ψήφοι (-)

Λευκά : 1

Πέμπτη 20 Ιουνίου 2019

22ο Αντιρατσιστικό Φεστιβάλ Αθήνας

22ο Αντιρατσιστικό Φεστιβάλ Αθήνας. Αναλυτικά το πρόγραμμα | Πάρκο Γουδή: 28, 29, 30 Ιούνη

«…εγώ θα συνεχίσω την περιπλάνηση, ανοίγοντας δρόμους πλατιούς ενάντια στο σκότος, απαλύνοντας της γης το χώμα, ξαναμοιράζοντας το αστέρι σε όσους κοπιάσουν να ’ρθούνε» Π. Νερούδα


Το σκοτάδι μοιάζει να καλύπτει την Ευρώπη… Ο ρατσισμός έχει γίνει κυρίαρχη ιδεολογία. Τα κόμματα πλειοδοτούν σε αντιπροσφυγικό και αντιμεταναστευτικό μένος και τα ακροδεξιά ρεύματα σε μισανθρωπισμό. Τα τείχη υψώνονται πιο ψηλά, ενώ η Μεσόγειος και το Αιγαίο έχουν γίνει θαλάσσια νεκροταφεία. Το αίσχος της Μόριας και των στρατοπέδων έχει καταστεί αναπόσπαστο μέρος της καθημερινότητας. Το οργανωμένο σύστημα διακρίσεων στην εργασία και τη διοίκηση θεωρείται αυτονόητο.

Το σκοτάδι μοιάζει να καλύπτει την Ελλάδα… Μια χώρα καθημαγμένη από τα Μνημόνια και την κανονικοποίηση της φτώχειας, κάνει απονενοημένες κινήσεις μετά τη διάψευση της ελπίδας. Μια χώρα όπου κυβέρνηση και αντιπολίτευση διαγωνίζονται για το ποια μπορεί να αναχαιτίσει καλύτερα τις «προσφυγικές ροές» και να εφαρμόσει πιο αποτελεσματικά τη Συμφωνία της Ντροπής ΕΕ-Τουρκίας-Ελλάδας. Μια χώρα όπου ο Ζακ Κωστόπουλος ξυλοκοπείται μέχρι θανάτου στο κέντρο της πόλης, όπου η πατριαρχία της «διπλανής πόρτας» οπλίζει χέρια γυναικοκτόνων χωρίς καμιά συνέπεια για τους δράστες.

Διακήρυξη υπέρ ασυδοσίας επενδυτών


ΕΥΡΕΙΑ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΥΠΕΡΑΣΠΙΣΗΣ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ

19/6/2019

ΠΛΗΡΗΣ ΑΓΝΟΙΑ ΤΟΥ κ. ΜΗΤΣΟΤΑΚΗ ΓΙΑ ΤΑ ΝΟΜΙΚΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ
ΤΗΣ ΥΠΟΘΕΣΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ
Ή
ΔΙΑΚΗΡΥΞΗ ΥΠΕΡ ΑΣΥΔΟΣΙΑΣ ΕΠΕΝΔΥΤΩΝ

Το Ελληνικό πρωταγωνιστεί καθημερινά στις δηλώσεις της ΝΔ και του ίδιου του κ. Μητσοτάκη
με τις οποίες κατηγορεί τον ΣΥΡΙΖΑ ότι καθυστερεί την υλοποίηση του έργου.
Οι δηλώσεις αυτές προδίδουν πλήρη άγνοια για τα νομικά προβλήματα που προκύπτουν από τη μεθόδευση της υλοποίησης του έργου από την κυβέρνηση Σαμαρά.

1. Τα προβλήματα που προκύπτουν από τη σύμβαση

Ο κ. Μητσοτάκης δεν λαμβάνει υπ’ όψιν του τη σύμβαση που υπεγράφη στις 14/11/2014 ανάμεσα στο ΤΑΙΠΕΔ και την ανάδοχο εταιρία Lamda Development S.A., η οποία τελεί υπό την εγγύηση του Δημοσίου. Η σύμβαση αυτή περιέχει έντεκα αναβλητικές αιρέσεις οι οποίες πρέπει να ικανοποιηθούν από τη διοίκηση προκειμένου να τεθεί σε ισχύ η σύμβαση και να πληρωθεί από τον ανάδοχο η πρώτη δόση. Το πρώτο πρόβλημα είναι ότι οι οκτώ από τις έντεκα αναβλητικές αιρέσεις αφορούν πράξεις της διοίκησης, οι τρείς όμως αφορούν αποφάσεις της δικαιοσύνης που κρίνουν τη νομιμότητα των διοικητικών πράξεων και εν γένει του έργου (βλ σημ. 1) και οι οποίες πρέπει να τελεσιδικήσουν προκειμένου να τεθεί σε ισχύ η σύμβαση.
Ο κ. Μητσοτάκης ισχυρίζεται ότι θα υπογράψει αμέσως την ΚΥΑ (στην πραγματικότητα πρόκειται για τρείς ΚΥΑ) έγκρισης των πολεοδομικών μελετών. Δεν διευκρινίζει αν πρόκειται να τηρήσει τη νόμιμη διαδικασία που προβλέπει έγκριση των μελετών από τους κατά νόμο αρμόδιους φορείς. Αγνοεί όμως ότι τυχόν αμφισβήτηση της νομιμότητας των ΚΥΑ (η οποία πρέπει να θεωρείται βέβαιη) ενώπιον του ΣτΕ πρέπει να τελεσιδικήσει αλλιώς δεν υπογράφεται σύμβαση σύμφωνα με την αναβλητική αίρεση (βλ σημ. 2).

2. Προβλήματα που οφείλονται στην επιδίωξη της Lamda Development S.A.
για μέγιστο κέρδος

Απ’ ότι φαίνεται η Lamda Development S.A δεν φαίνεται διατεθειμένη να διαθέσει ίδια κεφάλαια για την υλοποίηση του έργου, αλλά μάλλον σκοπεύει να ενοικιάσει σε άλλες επιμέρους τμήματα αποκομίζοντας τεράστια κέρδη. Το Καζίνο καθυστερεί γιατί η Lamda ζητά υπέρογκα ποσά για την ενοικίαση του χώρου.
Έχει προκηρυχθεί διεθνής διαγωνισμός για τη χορήγηση άδειας Καζίνο στο Ελληνικό (διαρκείας τουλάχιστον 30 χρόνων) που προβλέπει τίμημα προς το κράτος και ενοίκιο προς τη Lamda για την έκταση 600 περίπου στρεμμάτων από τα 6200 στρ του ακινήτου του Ελληνικού, στα οποία θα εγκατασταθούν το Καζίνο και οι συνοδές χρήσεις (ξενοδοχείο, συνεδριακό και εκθεσιακό κέντρο, αθλητικές και πολιτιστικές εγκαταστάσεις).
Σύμφωνα με δημοσιεύματα η Lamda διεκδικεί ενοίκιο 21 εκατ. ευρώ το χρόνο ενώ οι ενδιαφερόμενες εταιρείες προσφέρουν 7 εκ ετησίως. Εάν τελικά οι διεκδικήσεις της Lamda γίνουν αποδεκτές, ο εν λόγω ανάδοχος πληρώνοντας ένα τίμημα 915 εκατ. ευρώ εντός δεκαετίας για την αγορά του συνόλου του ακινήτου, θα εισπράξει 630 εκατ. ευρώ.
Η προκήρυξη του διαγωνισμού προβλέπει ενοίκιο 15 εκ το χρόνο το οποίο είναι διαπραγματεύσιμο και τον τελευταίο λόγο έχει η Lamda.

3. Τα προβλήματα που προκύπτουν από τις παραβιάσεις της Ελληνικής και Ευρωπαϊκής Νομοθεσίας

ΨΗΦΙΣΜΑ 10ης τακτικής συνεδρίασης ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΙΑΣ ΤΕΕ-ΤΚΜ

ΨΗΦΙΣΜΑ 10ης τακτικής συνεδρίασης ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΙΑΣ ΤΕΕ-ΤΚΜ 

Μηχανικοί- οι ασφαλισμένοι με υποχρεώσεις χωρίς δικαιώματα 

Σύμφωνα με ενημέρωση από νέους συναδέλφους, η οποία επιβεβαιώθηκε μετά από επίσκεψη αντιπροσωπείας του ΤΕΕ-ΤΚΜ και του ΣΜΤ-Μ στο πρώην ΤΣΜΕ∆Ε, οι νεοεισερχόμενοι στο επάγγελμα του μηχανικού που εγγράφονται στο ΤΕΕ και στον ΕΦΚΑ και ανοίγουν βιβλία ως αυτοαπασχολούμενοι, θα πρέπει να περιμένουν απροσδιόριστο χρονικό διάστημα (9 μήνες τουλάχιστον και ίσως πάνω από ένα έτος) για να ολοκληρωθεί η εγγραφή τους στο ταμείο. Η αδυναμία αυτή προέρχεται, όπως ενημερωθήκαμε, από αδυναμία του τοπικού τμήματος να διεκπεραιώσει τις εγγραφές νέων μελών, καθώς δεν έχει αυτήν την αρμοδιότητα και ταυτόχρονα έλλειψη προσωπικού στο κεντρικό τμήμα. Το αποτέλεσμα είναι πως δεν ολοκληρώνεται η εγγραφή του ενδιαφερόμενου και δεν εκδίδεται καμία εισφορά. 
Πρακτικά αυτή η κατάσταση σημαίνει πως οι νεοεισερχόμενοι: 
1. ∆εν έχουν πρόσβαση στην ιατροφαρμακευτική περίθαλψη για περίπου ένα έτος, με αποκλειστική ευθύνη του ΕΦΚΑ 
2. ∆εν έχουν καμία δυνατότητα να πληρώνουν εισφορές, καθώς το σύστημα εκδίδει μηδενική εισφορά 
3. Θα χρεωθούν, όταν τους εγγράψει ο ΕΦΚΑ, αναδρομικές εισφορές για χρονικό διάστημα που δεν είχαν ασφαλιστική κάλυψη και μάλιστα συσσωρευμένες. 
4. ∆ε μπορούν να λάβουν ασφαλιστική ενημερότητα, με ό,τι αυτό συνεπάγεται. Επειδή οι μηχανικοί δεν μπορεί να είναι ασφαλισμένοι μόνο με υποχρεώσεις και χωρίς δικαιώματα , οφείλουμε να κινηθούμε με κάθε μέσο για την άμεση διευθέτηση του προβλήματος και εγγραφή των συναδέλφων. 
Απαιτούμε: 
1. Την άμεση ενεργοποίηση της ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης και διαγραφή για τις αναδρομικές εισφορές του κλάδου υγείας για το διάστημα που ο ασφαλισμένος δεν είχε πρόσβαση σε αυτές της παροχές με αποκλειστική ευθύνη του ΕΦΚΑ. 
2. Την δυνατότητα για ευνοϊκή και χωρίς τόκους και προσαυξήσεις ρύθμιση των (εκτός κλάδου υγείας) αναδρομικών εισφορών που θα προκύψουν όταν ολοκληρωθεί η εγγραφή. 
3. Την νομοθετική ρύθμιση ούτως ώστε να έχουν τα τοπικά γραφεία την αρμοδιότητα ολοκλήρωση της εγγραφής. 
4. Τη στελέχωση των υπηρεσιών με ικανό αριθμό υπαλλήλων για την εξυπηρέτησή μας. Για το σκοπό αυτό το ΤΕΕ-ΤΚΜ θα αναλάβει πρωτοβουλία με την αποστολή ηλεκτρονικού μηνύματος στα νέα του μέλη προκειμένου να τα εκπροσωπήσει στη διεκδίκηση των παραπάνω αιτημάτων με επιστολές διαμαρτυρίας στους αρμόδιους φορείς και με άλλες νομικές ενέργειας ή και καταγγελίες σε περίπτωση μη διευθέτησης της απαράδεκτης αυτής κατάστασης. 
Σέρρες 11 Ιουνίου 2019 
Τα μέλη της «Α»ΤΕΕ/ΤΚΜ

Νέα εγκύκλιος ΤΣΜΕΔΕ: Επανυπολογισμός ασφαλιστικών οφειλών & ειδική προσαύξηση


Το Υπουργείο Εργασίας εξέδωσε την εγκύκλιο με θέμα: "Υπολογισμός Ειδικής Προσαύξησης στο πλαίσιο εφαρμογής του άρθρου 2 του ν. 4611/2019 (Α' 73) «Ρύθμιση οφειλών προς τους Φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης, τη Φορολογική Διοίκηση και τους Ο.Τ.Α. α΄ βαθμού, Συνταξιοδοτικές Ρυθμίσεις Δημοσίου και λοιπές ασφαλιστικές και συνταξιοδοτικές διατάξεις, ενίσχυση της προστασίας των εργαζομένων και άλλες διατάξεις»"

Με τη συγκεκριμένη εγκύκλιο δίνονται διευκρινήσεις αναφορικά με τον υπολογισμό ειδικής προσαύξησης για την εφαρμογή του άρθρου 2 του ν. 4611/2019 για τη ρύθμιση ασφαλιστικών οφειλών.

Δειτε παρακάτω το περιεχόμενο της εγκυκλίου:

ΘΕΜΑ: Υπολογισμός Ειδικής Προσαύξησης στο πλαίσιο εφαρμογής του άρθρου 2 του ν. 4611/2019 (Α' 73) «Ρύθμιση οφειλών προς τους Φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης, τη Φορολογική Διοίκηση και τους Ο.Τ.Α. α΄ βαθμού, Συνταξιοδοτικές Ρυθμίσεις Δημοσίου και λοιπές ασφαλιστικές και συνταξιοδοτικές διατάξεις, ενίσχυση της προστασίας των εργαζομένων και άλλες διατάξεις»

Με το ν. 4611/2019 προβλέπεται ότι ο ασφαλισμένος οφειλέτης δύναται να ρυθμίσει κατ' επιλογή του είτε την παλιά οφειλή με περικοπή κατά 85% των τόκων, προσαυξήσεων και λοιπών βαρών είτε το ποσό της οφειλής όπως προκύπτει από τον επανυπολογισμό της σύμφωνα με τους κανόνες του ν.4387/2016 με περικοπή και σε αυτήν την περίπτωση κατά 85% των τόκων, προσαυξήσεων και λοιπών βαρών της νέας οφειλής.

Ειδικά για τους ασφαλισμένους στο πρ. ΕΤΑΑ-ΤΣΜΕΔΕ με την παρ. 16 του άρθρου 39 και του άρθρου 94 παρ. 4 του ν. 4387/2016 προβλέφθηκε η κατάργηση της ειδικής προσαύξησης ΤΣΜΕΔΕ από 1-1-2016.

Στο πλαίσιο αυτό, για τους ασφαλισμένους μηχανικούς του πρ. ΕΤΑΑΤΣΜΕΔΕ με οφειλές από τον κλάδο της ειδικής προσαύξησης, οι οποίοι επιλέγουν τον επανυπολογισμό της οφειλής τους με βάση τους κανόνες του ν.4387/2016 κατά την ένταξή τους στη ρύθμιση, το ποσό που αντιστοιχεί στην ειδική προσαύξηση για τους μήνες που οφείλονται είναι μηδενικό.

Επισημαίνεται πάντως ότι τα ποσά που έχουν καταβληθεί για την ειδική προσαύξηση προσαυξάνουν το ανταποδοτικό μέρος της σύνταξης, σύμφωνα με το άρθρο 94 παρ.4 του ν.4387/2016, όπως ισχύει και δεν εντάσσονται στην ανωτέρω ρύθμιση.

Ο Υφυπουργός Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης
ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΠΕΤΡΟΠΟΥΛΟΣ

Τετάρτη 19 Ιουνίου 2019

Απολογισμός Δράσης του Δ.Σ. της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας ΕΜΔΥΔΑΣ 2017 - 2019

Π.Ο. Ε.Μ.Δ.Υ.Δ.Α.Σ.

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ

ΕΝΩΣΕΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΔΙΠΛΩΜΑΤΟΥΧΩΝ ΑΝΩΤΑΤΩΝ ΣΧΟΛΩΝ


Μαυρομματαίων 17, 104 34 ΑΘΗΝΑ
τηλ: 210-88.16.583 fax: 210-82.59.410 e-mail:emdydas@tee.grURL:www.emdydas.gr

Αθήνα, 18/6/2019
Αρ. Πρωτ. : 7840

Προς: Αντιπροσώπους 18ου Συνεδρίου ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ
Θέμα : Απολογισμός Δράσης του Δ.Σ. της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας ΕΜΔΥΔΑΣ 2017 - 2019.


Η παρατεταμένη προεκλογική περίοδος σημαδεύει την περίοδο που διανύουμε. Το αφήγημα με το οποίο η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ επιχειρεί να παραπλανήσει τους εργαζόμενους, τους συνταξιούχους, αλλά και ολόκληρη την ελληνική κοινωνία, είναι η “δήθεν καθαρή έξοδο από τα μνημόνια”. Την περίοδο που τα μέτρα όλων των μνημονίων (εκατοντάδες δηλαδή Νόμοι και Αποφάσεις) που όλες οι κυβερνήσεις ψήφισαν είναι σε πλήρη εφαρμογή κι εξέλιξη (Νόμος Κατρούγκαλου για τις συντάξεις, πρωτογενή πλεονάσματα, ιδιωτικοποιήσεις, αύξηση εισφορών, ΕΝΦΙΑ, αύξηση Φ.Π.Α., φοροληστείακ.λ.π.), με ψευδοπαροχές κι επικοινωνιακά τεχνάσματα προσπαθούν να αντιστρέψουν τη ζοφερή πραγματικότητα με την άγρια λιτότητα που βιώνουν οι εργαζόμενοι κι όλοι οι πολίτες της χώρας μας. Η πλήρης αποκατάσταση των περικοπών σε δικαστικούς, στρατιωτικούς κλπ και η άρνηση επιστροφής 13ου και 14ου μισθού δείχνει τις κοινές προτεραιότητες.
Η πολιτική της λιτότητας και της εσωτερικής υποτίμησης που εφαρμόζουν εδώ και χρόνια όλες οι κυβερνήσεις της χώρας μας σε συνεργασία με τους δανειστές ΕΕ-ΔΝΤ, οδήγησε στη βύθιση του ΑΕΠ κατά 25%, στην έκρηξη της ανεργίας, στην απορρύθμιση των εργασιακών σχέσεων, στην υποβάθμιση και την ανατροπή των εργασιακών κατακτήσεων και δικαιωμάτων, στη μετανάστευση χιλιάδων νέων. Και όλα αυτά για να ανακάμψει η κερδοφορία του κεφαλαίου και να αποπληρωθεί ένα ληστρικό χρέος. Τα αποτελέσματα όμως είναι σε όλους ορατά, τεράστια μείωση του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων, φυγή δεκάδων χιλιάδων νέων επιστημόνων στο εξωτερικό (braindrain), για πρώτη φορά ανάσχεση της αύξησης του πληθυσμού με μείωση γεννήσεων κάτω από τους θανάτους, αύξηση του δημόσιου χρέους -παρά τα συνεχή μέτρα- σε επίπεδα του 200% του ΑΕΠ, γεγονός που αποτελεί μόνιμο βραχνά για όλες τις επόμενες γενιές, αύξηση του ιδιωτικού χρέους σε τράπεζες, εφορίες, ασφαλιστικά ταμεία κλπ, συρρίκνωση των αποδοχών των εργαζομένων, εκχώρηση της δημόσιας περιουσίας, υποβάθμιση του περιβάλλοντος.
Η αντιπολίτευση των ΝΔ-ΚΙΝΑΛ κλπ -απολύτως συνυπεύθυνη και αυτή για όλα τα παραπάνω μιας και τα υπερψήφισε και υλοποίησε- επιδεικνύει με κάθε ευκαιρία το στυγνό της νεοφιλελευθερισμό, που εξάλλου τον ζήσαμε το πρόσφατο παρελθόν.
Επειδή οι αντοχές μας έχουν πια εξαντληθεί από την συνεχή υποβάθμιση, εκτιμούμε ότι έχει φτάσει η ώρα για το κίνημα των εργαζομένων και ειδικότερα για τον κλάδο μας να σηκώσει την φωνή του διεκδικώντας να πάρει πίσω όσα μας στέρησαν τα μνημόνια τα τελευταία δέκα χρόνια. Τώρα είναι η ώρα να εντείνουμε τους αγώνες μας για προσλήψεις με μόνιμες και σταθερές σχέσεις εργασίας, για Συλλογικές Συμβάσεις, για αποκατάσταση των μισθών και των συντάξεων, για να σταματήσουμε τις ιδιωτικοποιήσεις, για αναβάθμιση των Δημόσιων Τεχνικών Υπηρεσιών.
Είναι κατανοητή η κούραση και η απογοήτευση που όλοι έχουμε μετά από δέκα συνεχή χρόνια υποβάθμισης. Καμία βελτίωση της θέσης μας όμως ως εργαζόμενοι επιστήμονες δε θα προκύψει αν δεν υπάρξει επανασυσπείρωση και συλλογική αγωνιστική διεκδίκηση. Οι ατομικές λύσεις είναι προσωρινές και αδιέξοδες, η ιστορία του κλάδου μας και των κατακτήσεων που είχε, δείχνει ότι μόνο ο συνεχής αγώνας μπορεί να φέρει λύσεις προς όφελος των εργαζομένων.
Διάστημα Απολογισμού
Το παρόν και απερχόμενο ΔΣ της ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ προέκυψε μετά την ανασύνθεση του σε συνεδρίαση της 24/11/2017 αμέσως μετά το 17ο Συνέδριο και μετά την παραίτηση λόγω συνταξιοδότησης του συναδέλφου Παναγιώτη Μούζιου, που κατείχε τη θέση του Προέδρου. Για πρώτη φορά στην ιστορία της ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ όλες οι διακριτές θέσεις του Προεδρείου αποφασίστηκαν με ομόφωνη γνώμη και των 15 μελών του ΔΣ. Η ομόφωνη σύνθεση του Προεδρείου και η σχεδόν σε όλα τα ζητήματα ομόφωνες αποφάσεις, έπαιξαν προωθητικό ρόλο στην ενότητα, τη διεκδικητικότητα και την αποτελεσματικότητα του ΔΣ. Είναι προφανές ότι η δράση μας βασίζεται στη δουλειά των προηγούμενων ΔΣ και ειδικά των πιο πρόσφατων που κράτησαν όρθια την ΕΜΔΥΔΑΣ την εποχή της κρίσης. Με τον παρόντα απολογισμό θα επιχειρήσουμε να ενημερώσουμε για πλευρές τις δραστηριότητας του ΔΣ.
Ιδιωτικοποίηση Υπηρεσιών και Δημοσίου Ελέγχου

ΣΜΤ: Στάση εργασίας και κινητοποίηση στην J&P ΑΒΑΞ | Πέμπτη 20 Ιούνη

Και ώρα 8.30πμ., στην οδό Αμαρουσίου-Χαλανδρίου 16, Παράδεισος Αμαρουσίου. Στάση εργασίας τις δύο πρώτες ώρες του ωραρίου
19 Ιουνίου 2019


Το ΔΣ του Σωματείου Μισθωτών Τεχνικών συνεδρίασε την 10η Ιούνη με πρώτο θέμα την απεργία της 20ής Ιούνη για την συλλογική σύμβαση εργασίας, σύμφωνα με την απόφαση της τελευταίας Γενικής Συνέλευσης.

Οι συνθήκες που διαμόρφωσαν οι διαδοχικές εκλογικές μάχες και η προκήρυξη των εθνικών εκλογών για την 7η Ιούλη, από το σύνολο των παρατάξεων που συγκροτούν το ΔΣ, εκτιμήθηκε πως δε συμβάλλουν στη μέγιστη δυνατή επιτυχία και τον τόνο που πρέπει να δοθεί στην αντιπαράθεση με τους εργοδότες του κλάδου και την κυβέρνηση. Αποφασίστηκε ομόφωνα πως για να έχει μεγαλύτερη επιτυχία η απεργία για την κλαδική σύμβαση, είναι καλύτερα να μετακινηθεί στις αρχές του φθινοπώρου σε νέα ημερομηνία.

Στις 20 Ιούνη προχωράμε σε στάση εργασίας τις δύο πρώτες ώρες της βάρδιας και σε κινητοποίηση στο κεντρικό κτίριο της J&P ΑΒΑΞ στις 8:30πμ, σε συνέχεια προηγούμενων κινητοποιήσεων που έχουμε πραγματοποιήσει στις έδρες των μεγαλύτερων τεχνικών εταιρειών και σε άλλους χώρους δουλειάς.

Διεκδικούμε συλλογική σύμβαση εργασίας που να κατοχυρώνει:

Ριζικές αυξήσεις στους μισθούς, Άμεση κάλυψη όλων των απωλειών από τα μνημόνια.

Κατάργηση του δελτίου παροχής υπηρεσιών και της ελαστικής εργασίας. Να συμπεριληφθούν στις συμβάσεις όλοι οι εργαζόμενοι με εξαρτημένη σχέση εργασίας ανεξάρτητα από τον τρόπο πληρωμής τους (μισθός ή Δελτίο Παροχής Υπηρεσιών κα). Μόνιμη και σταθερή απασχόληση, κανονικές προσλήψεις με συμβάσεις εργασίας αορίστου χρόνου για όλους τους εργαζόμενους, που δουλεύουν με εξαρτημένη σχέση εργασίας.

Ικανοποίηση κλαδικών θεσμικών αιτημάτων όπως άδειες, προστασία των προσωπικών δεδομένων, μέτρα για την υγεία και ασφάλεια στους χώρους δουλειάς κα. Αξιοπρεπείς όρους εργασίας σε εργαζόμενους που δουλεύουν στο εξωτερικό ή σε άλλο τόπο από τον τόπο διαμονής.

Καμία απόλυση εγκύου εργαζόμενης. Το δικαίωμα στη μητρότητα είναι αδιαπραγμάτευτο. Πλήρη κατοχύρωση των εργαζόμενων μητέρων με Δελτίο Παροχής Υπηρεσιών, εξασφαλίζοντας πλήρη προστασία μαζί με όλες τις άδειες και τα επιδόματα.

Μείωση των ωρών εργασίας, κόντρα στην εντατικοποίηση που προτάσσει το κεφάλαιο.

Συνδικαλιστικά δικαιώματα και ελευθερίες για όλους τους εργαζόμενους.

Τρίτη 18 Ιουνίου 2019

Οι αυξήσεις στα διόδια και τo μεγάλο κόλπο των εργολάβων


Πώς «ροκανίζονται» τα κέρδη της Αττικής Οδού. Γιατί η κυβέρνηση ανοίγει θέμα άμεσης επιστροφής της στο Δημόσιο. Σε εξέλιξη εισαγγελική έρευνα.

Μείζον οικονομικό και επιχειρηματικό θέμα με «οσμή σκανδάλου» ανακύπτει με αφορμή την ξαφνική μεγάλη αύξηση των διοδίων στην Αττική Οδό, εν μέσω προεκλογικής περιόδου. Η κυβέρνηση βλέπει πολιτικές σκοπιμότητες στην κίνηση αυτή, αλλά τις αντιπαρέρχεται, εστιάζοντας στην ουσία: Κατηγορεί ευθέως τους δύο κατασκευαστικούς ομίλους που εκμεταλλεύονται τον αυτοκινητόδρομο («Ελλάκτωρ»-«Αβαξ») ότι με το τρικ των «εξόδων συντήρησης» εμφανίζουν κέρδη πολύ μικρότερα από τα πραγματοποιηθέντα, προκειμένου να συνεχίσουν να εκμεταλλεύονται το έργο και να μην το αποδώσουν στο Δημόσιο, όπως προβλέπεται στη σύμβαση.

Θέτει λοιπόν θέμα άμεσης επιστροφής της Αττικής Οδού στο Δημόσιο, υποστηρίζοντας ότι οι παραχωρησιούχοι έχουν κάνει ήδη απόσβεση, έβγαλαν και το προβλεπόμενο ανώτατο κέρδος και προσπαθούν τώρα με νομότυπες λογιστικές αλχημείες να κρατήσουν στην κατοχή τους τη «μηχανή που κόβει χρήμα»

Την εκτίμηση αυτή καλείται να επιβεβαιώσει η εν εξελίξει εισαγγελική έρευνα, που θα επικεντρωθεί στις πρακτικές των παραχωρησιούχων και στη λογιστική αποτύπωση των οικονομικών αποτελεσμάτων τους, από τα οποία εξαρτάται ο χρόνος επιστροφής του εμβληματικού έργου στο κράτος.

Οι μέτοχοι και τα έργα ΣΔΙΤ

Η υπόθεση αποκτά διαστάσεις και χαρακτηριστικά σκανδάλου. Το ζήτημα δεν αφορά πλέον μόνον την Αττική Οδό. Υπό αμφισβήτηση τίθεται η αξιόπιστη εφαρμογή των συμβάσεων παραχώρησης που συνάπτει το Δημόσιο με μεγάλες επιχειρήσεις (ΣΔΙΤ) για την εκτέλεση έργων υποδομής – ένα μοντέλο χρηματοδότησης που προκρίνεται ως αναπτυξιακό εργαλείο και από τη ΝΔ, η οποία σκοπεύει να το αξιοποιήσει συστηματικά ως κυβέρνηση, αν κερδίσει τις προσεχείς εκλογές.

Επισημαίνεται ότι η Αττική Οδός έχει γίνει με σύμβαση παραχώρησης: Ιδιωτικές επιχειρήσεις ανέλαβαν την κατασκευή και κάλυψαν μεγάλο μέρος του κόστους, με αντάλλαγμα την εκμετάλλευση του έργου, ώσπου να κάνουν απόσβεση και να εξασφαλίσουν και μια ικανοποιητική απόδοση κεφαλαίων. Στο αρχικό σχήμα αναδόχων μετείχαν πολλές ελληνικές κατασκευαστικές εταιρείες. Μετά από αγοραπωλησίες μεριδίων, η τωρινή μετοχική σύνθεση είναι:
«Ελλάκτωρ» (πρώην όμιλος Μπόμπολα) 65,75%
«Αβαξ» (πρώην «J&P Αβαξ») 34,21% ( απευθείας συμμετοχή 24,19% και μέσω της θυγατρικής ΕΤΕΘ 10,02%)
"Egis Projects" (γαλλική) 0,04%

Από τη μία τσέπη στην άλλη

Η σύμβαση προβλέπει ότι από την εκμετάλλευση του έργου (που κόστισε 1,24 δισ. ευρώ) οι ιδιώτες θα έχουν απόδοση κεφαλαίου 13,1% κατ' ανώτατο όριο, μέχρι τη λήξη της σύμβασης το 2024. Αν η απόδοση αυτή επιτευχθεί νωρίτερα, το Δημόσιο παίρνει τον αυτοκινητόδρομο και μπορεί να τον διαχειρισθεί όπως θέλει.

Την απόδοση πιστοποιεί η Εθνική Τράπεζα, η οποία έχει αναλάβει για λογαριασμό του Δημοσίου να συντάσσει εκθέσεις για τα οικονομικά αποτελέσματα της Αττικής Οδού, βάσει των οποίων θα κρίνεται αν έχει επιτευχθεί η προβλεπόμενη απόδοση κεφαλαίων (Return on Equity – ROE).

Δευτέρα 17 Ιουνίου 2019

Ψηφιακή «τρύπα» στον ΕΦΚΑ καθυστερεί τις νέες συντάξεις



Ακόμη και 3 χρόνια περιμένουν συνταξιούχοι για να εκδοθεί η σύνταξή τους.

Ξεπερνάει τα τρία χρόνια η καθυστέρηση που παρατηρείται στην έκδοση συνταξιοδοτικών αποφάσεων για συγκεκριμένες ομάδες ασφαλισμένων, παρά το γεγονός ότι, σύμφωνα με το υπουργείο Εργασίας, οι εκκρεμότητες τα τελευταία χρόνια έχουν μειωθεί κατά 75%. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η συνταξιοδότηση ατόμων με παράλληλη ασφάλιση, που αφορά περίπου 17.000 δικαιούχους. Κάποιοι από αυτούς περιμένουν ακόμη και τρία χρόνια, καθώς δεν έχει εκδοθεί καμία συνταξιοδοτική απόφαση για αιτήσεις που έχουν υποβληθεί από την ψήφιση του νόμου Κατρούγκαλου και μετά. Στον αντίποδα, έχουν εκδοθεί αρκετές εγκύκλιοι και οδηγίες, οι οποίες παραμένουν βέβαια στα χαρτιά. Συνδικαλιστικοί κύκλοι εκτιμούν ότι μέρος του προβλήματος οφείλεται στο χρέος ύψους 2,5 εκατ. ευρώ του ενιαίου φορέα προς τον βασικό ανάδοχο του πληροφοριακού συστήματος του Ταμείου, την Intrasoft.

Πηγές προερχόμενες από την εταιρεία επιβεβαιώνουν την ύπαρξη του χρέους, το οποίο ξεκινάει ακόμη και πριν από το 2016, υποστηρίζουν όμως πως αυτό δεν επηρεάζει την ταχύτητα στην ολοκλήρωση των έργων που έχει αναλάβει η Intrasoft. Επισημαίνουν στην «Κ» μάλιστα, ότι όπου υπάρχει συμβασιοποιημένη υποχρέωση αυτή εκτελείται χωρίς χρονική καθυστέρηση, ανεξάρτητα από το εάν έχει εξοφληθεί ή όχι. Παραδέχονται βέβαια ότι υπάρχουν καθυστερήσεις σε περιπτώσεις που δεν έχουν καθοριστεί ή οριστικοποιηθεί οι παράμετροι που απαιτούνται, ή όπου υπάρχουν συνεχείς αλλαγές στη νομοθεσία. Να σημειωθεί εδώ ότι δεν υπάρχει σύμβαση και κατά συνέπεια δεν έχει δημιουργηθεί ακόμη το απαιτούμενο λογισμικό και για την έκδοση των νέων, αυξημένων συντάξεων χηρείας με βάση τις πρόσφατες αλλαγές του υπουργείου Εργασίας που ψηφίστηκαν από τη Βουλή. Για τον λόγο αυτό μάλιστα, εκτιμάται ότι και οι συντάξεις Ιουλίου θα καταβληθούν χωρίς αυξήσεις.

Από την πλευρά τους, πηγές από το υπουργείο Εργασίας ξεκαθάριζαν στην «Κ» ότι η μεγάλη χρονική απόσταση μεταξύ της προκήρυξης μιας σύμβασης και της πραγματοποίησης της δαπάνης οδηγεί στην ύπαρξη οφειλών. Το γεγονός δε ότι βρισκόμαστε σε προεκλογική περίοδο επιτείνει την καθυστέρηση, καθώς απαιτείται η νομιμοποίηση της δαπάνης να περάσει από τη Βουλή. Και στο υπουργείο Εργασίας μάλιστα εκτιμούν ότι η ύπαρξη της οφειλής δεν αποτελεί τη βασική αιτία της καθυστέρησης, επισημαίνοντας τον όγκο της δουλειάς που έχει γίνει με την ενοποίηση του ΕΦΚΑ και την κατάσταση στην οποία βρίσκονταν τα ασφαλιστικά ταμεία, με ελλιπή στοιχεία, χειρόγραφα αρχεία και απουσία ψηφιοποίησης των δεδομένων των ασφαλισμένων τους. 

Σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ» πάντως, το θέμα έχει απασχολήσει τις δύο πλευρές (υπουργείο και εταιρεία) σε συνάντηση κορυφής, κατά την οποία αναλύθηκαν τα τεχνικά προβλήματα που υπάρχουν, οι προδιαγραφές που απαιτούνται, αλλά και η αναγκαιότητα κάλυψης έστω ενός μέρους της οφειλής.

Κυριακή 16 Ιουνίου 2019

ΣΥΡΙΖΑ, Κόμμα, Κράτος



Mετά τη Διακυβέρνηση, τι;

ΑΝΑΛΥΣΗ

Του Γιάννη Μαυρή [1]

1. Ο ΣΥΡΙΖΑ, ως μαζικό δημοκρατικό κόμμα της Αριστεράς,

στηρίζεται στις κοινωνικές δυνάμεις και δεν εξαρτά την επιβίωσή του

από κάθε είδους σχέση με τους κρατικούς μηχανισμούς. (…)

3.Ο ΣΥΡΙΖΑ στην περίπτωση που συμμετάσχει στη διακυβέρνηση

της χώρας, διατηρεί σε κάθε περίπτωση την οργανωτική

και πολιτική του αυτονομία έναντι της κυβέρνησης και του κράτους. (…)

Τα στελέχη που κατέχουν αμειβόμενη κυβερνητική θέση

ή αξίωμα (μέλος Υπουργικού Συμβουλίου ή μέλος ΔΣ Δημόσιου Οργανισμού

/ Διεθνούς Οργανισμού ή Ανεξάρτητης Αρχής / ΔΕΚΟ / ΝΠΔΔ /

Γενικοί και Ειδικοί Γραμματείς Υπουργείων, Υφυπουργοί),

δεν μπορεί να υπερβαίνουν το 25% των μελών κάθε οργάνου του κόμματος.

(Καταστατικό του ΣΥΡΙΖΑ, Άρθρο 27) 

Στις πρόσφατες τριπλές εκλογές, αποκαλύφθηκε αυτό που ήταν γνωστό εδώ και καιρό: ότι δηλαδή η θέση του ΣΥΡΙΖΑ μέσα στο συνεχώς μεταβαλλόμενο κομματικό σύστημα, είναι επισφαλής και κάθε άλλο παρά παγιωμένη. Ο τρόπος με τον οποίο διαμορφώθηκε, ως νεοπαγές κόμμα, στην περίοδο της κρίσης, η σχέση που διαμόρφωσε με το κράτος, καθώς και η πλήρης εγκατάλειψη κάθε έννοιας οργάνωσης, καθιστούν καίριο το ερώτημα, τι θα συμβεί μετά την εκλογική ήττα και την αποχώρησή του από την διακυβέρνηση.

1.Κόμματα-καρτέλ, κόμματα του κράτους

Τα σύγχρονα κόμματα εξουσίας, ακολουθούν τις τελευταίες τρεις δεκαετίες μια κίνηση που τα απομακρύνει από την κοινωνία και τα φέρνει πιο κοντά στο κράτος. Ενώ οι δεσμοί τους με την κοινωνία έχουν αποδυναμωθεί, οι δεσμοί τους με το κράτος έχουν ενισχυθεί, στο βαθμό που τα κόμματα δεν λειτουργούν πλέον ως αντιπρόσωποι της κοινωνίας των πολιτών. Αντιθέτως, έχουν απορροφηθεί από το κράτος και ενεργούν ως (ημι)κρατικοί οργανισμοί, έχουν μετατραπεί σε κόμματα-καρτέλ.

Αυτή η απεμπόληση της αντιπροσωπευτικής λειτουργίας τους και η κρατικοποίησή τους, έχει περιγραφεί θεωρητικά με την έννοια του κόμματος-καρτέλ, που εισήγαγαν, αρχικά το 1995, οι πολιτικοί επιστήμονες Richard Katz και Peter Mair (Katz & Mair 1995, 1996, 2009). H έννοια είναι κομβική για την κατανόηση της κυρίαρχης μορφής των σύγχρονων πολιτικών κομμάτων και η επεξεργασία της εξελίχθηκε στη συνέχεια, τόσο από τους ίδιους, όσο και από άλλους πολιτικούς επιστήμονες, όπως η Ingrid Van Βiezen, o Mark Blyth, ο Petr Kopecký, ο Thomas Poguntke κ.ά. [2]

Η Ελλάδα στο Λάκκο των Λεόντων της Ευρωπαϊκής Ένωσης


Η Ελλάδα στο Λάκκο των Λεόντων
της Ευρωπαϊκής Ένωσης

Κείμενα: Νίκου Ζαχαριάδη, Ηλία Ηλιού, Γιάννη Ιμβριώτη, Νίκου Κιτσίκη, Δημήτρη Μπάτση, Δημοσθένη Σ. Στεφανίδη

Εισαγωγή-Υποσημειώσεις: Θεόδωρος Μαριόλης
Επιμέλεια: Ινστιτούτο Κοινωνικών Ερευνών Δημήτρης Μπάτσης
Διόρθωση: Αριάδνη Αλαβάνου, Θεόδωρος Μαριόλης
Εκδόσεις: Matura, Αθήνα 2019, σελ. 263



Η Ενιαία Δημοκρατική Αριστερά (ΕΔΑ) ήταν το μόνο κόμμα της ελληνικής Βουλής, το οποίο καταψήφισε τη «Συμφωνία Συνδέσεως» της Ελλάδας με την ΕΟΚ, το έτος 1962. Η ΕΔΑ υποστήριζε ότι: «Είναι άλμα εις το κενόν, εξώθηση της χώρας στο Λάκκο των Λεόντων. Η οικονομική ολιγαρχία θα επιδιώξη να ρίξη όλα τα βάρη και τις θυσίες στους ώμους του λαού για ν’ αποκομίση από την όλη περιπέτεια της Κοινής Αγοράς νέα ωφελήματα και κέρδη». Ήταν ορθή αυτή η θέση; Ποια είναι η προϊστορία της; Τι έχει συντελεστεί έκτοτε;
Ο παρών τόμος, Η Ελλάδα στο Λάκκο των Λεόντων της Ευρωπαϊκής Ένωσης, συγκεντρώνει έξι πρωτοποριακά κείμενα, των Νίκου Ζαχαριάδη, Ηλία Ηλιού, Γιάννη Ιμβριώτη, Νίκου Κιτσίκη, Δημήτρη Μπάτση, και Δημοσθένη Σ. Στεφανίδη, τα οποία δημοσιεύθηκαν κατά την περίοδο 1945-1962. Συνθέτουν μοναδικό υπόδειγμα για τη δημιουργική μελέτη των σχέσεων ανάμεσα σε εκείνη την κρίσιμη μεταπολεμική περίοδο και στη σημερινή Δυστοπία: εντός-«Ευρωπαϊκής Ολοκλήρωσης» πτώχευση της Ελλάδας και ενεργητική ηγεμονία, ακόμα και επί τα «Αριστερά», του τυφλού δόγματος «Δεν υπάρχει Εναλλακτική» (ΤΙΝΑ).
Όπως αναπτύσσεται στην Εισαγωγή του Θεόδωρου Μαριόλη, Η Αντίδραση στην Ελλάδα, αυτή η μελέτη συμβάλλει καθοριστικά στην αποκατάσταση του ολογράμματος της πραγματικής μεταπολεμικής ιστορίας της πατρίδας μας, στην αποσάθρωση του τυφλού δόγματος-ΤΙΝΑ και, έτσι, στην υλοποίηση ενός μετωπικού προγράμματος Νέας Οικονομικής Πολιτικής.

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

Εισαγωγή: Η Αντίδραση στην Ελλάδα
Θεόδωρος Μαριόλης
  1. Πρόγραμμα Ανοικοδόμησης ή «Έλεγχος Τιμών»;
Δημήτρης Μπάτσης
  1. Τα Προβλήματα της Λαϊκής Δημοκρατίας.
Νίκος Ζαχαριάδης
  1. Η Θανάσιμη Περίπτυξις της Κοινής Αγοράς
Νίκος Κιτσίκης
  1. Η Ελλάς στον Λάκκο των Λεόντων
Ηλίας Ηλιού
  1. Η Θέσις της Ελλάδος Έναντι της Κοινής Ευρωπαϊκής Αγοράς
Δημοσθένης Σ. Στεφανίδης
  1. Η Ιδεολογική Προπαγάνδα της Κοινής Αγοράς
Γιάννης Ιμβριώτης