Σάββατο 5 Αυγούστου 2023

Να ακυρωθεί η μεταφορά και μετεγκατάσταση των αρχαιοτήτων του παλαιού Αρχαιολογικού Μουσείου Πειραιά

 




ΝΑ ΑΚΥΡΩΘΕΙ Η ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΚΑΙ ΜΕΤΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ

ΤΩΝ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΩΝ ΤΟΥ ΠΑΛΑΙΟΥ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟΥ

ΜΟΥΣΕΙΟΥ ΠΕΙΡΑΙΑ



Το Αρχαιολογικό Μουσείο Πειραιά διαφυλάσσει την ιστορία της πόλης από τους προϊστορικούς έως και τους πρωτοχριστιανικούς χρόνους. Το πρώτο μουσείο (παλαιό)ιδρύθηκε το 1935 με είσοδο επί της οδού Φιλελλήνων 38 στον απαλλοτριωμένο χώρο του αρχαίου θεάτρου της Ζέας. To έτος 1974 με προεδρικό διάταγμα τροποποιήθηκε το ρυμοτομικό σχέδιο του Πειραιά με σκοπό να επεκταθεί το Αρχαιολογικό Μουσείο στα πέντε απαλλοτριωμένα κτίρια επί της οδού Αλκιβιάδου. Οι απαλλοτριώσεις των ακινήτων έγιναν με μεγάλη δαπάνη του Δημοσίου. Εκεί στο παλαιό κτίριο πρωτοστεγάστηκαν οι αρχαιότητες του Πειραιά και μέχρι σήμερα εκεί φυλάσσονται αρχαιολογικά ευρήματα από την περιοχή του Πειραιά, την παραλιακή ζώνη και τα νησιά. Μετά την εγκαινίαση του νέου μουσείου ως επέκταση του παλαιού το 1981 ,στο παλαιό φυλάσσονται πολύ σημαντικές αρχαιότητες (γλυπτά ,επιγραφές, ανάγλυφα επιτύμβια) ταξινομημένες κατά κατηγορία και γνωστές στη διεθνή βιβλιογραφία, αναμένοντας την επέκταση του μουσείου στα απαλλοτριωμένα οικόπεδα της οδού Αλκιβιάδου προκειμένου να βγούν στο φως. Αμφότερα τα κτίρια παλαιό και νέο είναι όμορα και αποτελούν ενιαίο χώρο. Βρίσκονται στο μεγάλο οικοδομικό τετράγωνο γύρω από το αρχαίο θέατρο της Ζέας. Η μετεγκατάσταση και μεταφορά των αρχαιοτήτων από το παλιό αρχαιολογικό μουσείο στο Μητροπολιτικό πόλο του Ελληνικού -Αγίου Κοσμά αποφασίστηκε από το Υπουργείο Πολιτισμού στις 25 .11.2022 σε συνεργασία με την LAMDA DEVELOPMENT .

Οι αρχαιότητες του Πειραιά που μαρτυρούν την ιστορία και τη διαδρομή της πόλης και του λιμανιού θα μετακομίσουν οριστικά μέσα στους ουρανοξύστες και τα καζίνο της νέας περίκλειστης πόλης του Ελληνικού για να τις απολαμβάνουν οι ένοικοι των υπερπολυτελών κατοικιών, οι σκαφάτοι της μαρίνας και οι τουρίστες των υψηλών εισοδημάτων. Η μνήμη της πόλης μας θα αποτελέσει τμήμα της πολιτιστικής διαδρομής της Ζώνης Ανάπτυξης «Τουρισμού-Αναψυχής και Επιχειρηματικού Πάρκου» του Μητροπολιτικού Πόλου Ελληνικού-Αγίου Κοσμά. Το παλαιό Αρχαιολογικό μουσείο του Πειραιά μετά την απογύμνωσή του προορίζεται να γίνει αναψυκτήριο και χώρος περιοδικών εκθέσεων(όπως εκθέσεις φωτογραφίας). Δυο κατηγορίες τουρισμού προβάλλουν σε αυτόν τον σχεδιασμό: Ο υψηλός τουρισμός για λίγους της νέας πόλης του Ελληνικού και ο μαζικός τουρισμός της κρουαζιέρας,της γρήγορης κατανάλωσης στο αναψυκτήριο. Για τους Πειραιώτες αυτή η μετεγκατάσταση θα είναι ακόμη ένα πλήγμα στην πολιτιστική τους κληρονομιά. Η ιστορική μνήμη της πόλης θα ανακοπεί βίαια με την αφαίρεση των πολύ σημαντικών συλλογών του παλαιού μουσείου του οποίου αναμενόταν η επέκταση για να βγουν στο φώς .Οι συλλογές θα κατακερματιστούν. Οι Πειραιώτες θα αποξενωθούν από την ιστορική τους συνέχεια. Στηρίζουμε τους συνδημότες μας που προσέφυγαν στο Συμβούλιο της Επικρατείας για να αποτρέψουν την μετεγκατάσταση των αρχαιοτήτων στην επένδυση του Ελληνικού...Γιατί τ' αγάλματα δεν είναι πια συντρίμμια, είμαστε εμείς. ..έλεγε ο Σεφέρης .

Δήμητρα Βήνη κοινοτική σύμβουλος του Α διαμερίσματος Πειραϊκής Χερσονήσου

Παρασκευή 4 Αυγούστου 2023

Αγόρασαν τόπο γυμνό, τον γδάρανε, χτίσανε τον δικό τους παράδεισο

Αγόρασαν τόπο γυμνό, τον γδάρανε, χτίσανε τον δικό τους παράδεισο


Η ελληνική ύπαιθρος των «σύνθετων» τουριστικών καταλυμάτων με copy paste αρχιτεκτονικές στο βωμό μιας μονομερούς τουριστικής ανάπτυξης και της λογικής του «κάνω ότι θέλω»

Parallaxi 1 Αυγούστου 2023

Μανώλης Μπαμπούσης

Αγόρασαν τόπο γυμνό τον γδάρανε, τον καθαρίσανε, του βγάλανε τα βράχια, τα αρμυρίκια, την ησυχία του, τον κομματιάσανε, επαγγελματικό κτύπημα. Χτίσανε τον δικό τους παράδεισο, ντυμένο πρασινόλογα.

Η εκατοντάχρονη οικοδόμηση, σ’ εκτός σχεδίου περιοχές της Ελλάδας, χωρίς χωροταξικό, πολεοδομικό και αντιπυρικό σχεδιασμό, μεθοδεύτηκε, στηρίχθηκε και παρατείνεται διαχρονικά από όλες τις κυβερνήσεις σε βάρος του φυσικού περιβάλλοντος με πρόθεση να ευνοήσει την αγορά γης και ακίνητων, την τουριστική ανάπτυξη σε περιοχές εκτός σχεδίου, χωρίς σχέδιο, χωρίς περιορισμό, χωρίς έλεγχο, με τη θέσπιση κανόνων, χωρίς κανόνες με κανόνες λάστιχο, με σχέδιο ένα βραχυπρόθεσμο πύρρειο κέρδος.

Ταυτόχρονα η επέκταση της οικοδόμησης στην ύπαιθρο, επεκτείνει τις ανθρώπινες δραστηριότητες και αμέλεια, συμβάλλοντας δραστικά στο κάψιμο δασών, νέων και παλαιών οικισμών, των τουριστικών υποδομών, όσων η κυβέρνηση αδειοδοτεί όχι μόνο σε εκτός σχεδίου περιοχές αλλά και σε περιοχές Natura, επιτρέποντας την πολεοδόμηση τους με τουριστικά συγκροτήματα, αγνοώντας τις προστατευτικές αποφάσεις της Ολομέλειας του Συμβουλίου Επικρατείας, που αναφέρουν ότι : «οι εκτός σχεδίου περιοχές, δεν έχουν ως προορισμό, κατ’ αρχήν, την δόμηση ή την τουριστική εκμετάλλευση, αλλά την γεωργική, κτηνοτροφική και δασοπονική εκμετάλλευση…»

Στην Ευρώπη, η εκτός σχεδίου δόμηση, έχει προ πολλού περιορισθεί ή απαγορευθεί σε περιοχές ιδιαίτερης φυσικής ομορφιάς. Οι τουρίστες θαυμάζουν το διατηρητέο τοπίο, τους πανέμορφους παλαιούς οικισμούς. Διανυκτερεύουν στις αναπαλαιωμένες κατοικίες, αναπτύσσεται ο αγροτουρισμός, η γεωργική και κτηνοτροφική παραγωγή, τα προϊόντα τους εξάγονται σ’ όλον τον κόσμο. Οι δημόσιες υποδομές ενισχύονται, όπως και το εισόδημα από την αγορά της γης και τις αναπαλαιώσεις υπαρχόντων κατοικιών, αλλά όχι από την ανέγερση νέων κατοικιών.

Αντίθετα από ότι συμβαίνει στην Ελλάδα προς όφελος μιας μονομερούς τουριστικής ανάπτυξης, η οποία δεν ωφελεί, ούτε ωφελείται με την πολεοδόμηση της υπαίθρου, αντίθετα μειώνει το πράσινο και την υπεραξία των ίδιων των επενδύσεων, περιτριγυρισμένων από λόφους γεμάτους «σύνθετα» τουριστικά καταλύματα, copy – paste αρχιτεκτονικές, ν’ ασχημαίνουν τα μοναδικά τοπία της φύσης.

Η διακήρυξη για τις ευθύνες έναντι των Μελλοντικών Γενεών που υιοθετήθηκε από τη Γενική Διάσκεψη της UNESCO στις 12/11/1997 αναφέρεται ότι «…οι μελλοντικές γενιές έχουν το δικαίωμα να κληρονομήσουν μια Γη στην οποία οι σημερινές γενιές θα πρέπει να ενεργούν για μια βιώσιμη ανάπτυξη διατηρώντας τις συνθήκες ζωής και την ποιότητα και ακεραιότητα του περιβάλλοντος …».

Η εκκωφαντική σιωπή, για το φυσικό περιβάλλον και την αυξανόμενη πολεοδόμηση του, είναι εντυπωσιακή, αλλά εξηγήσιμη: κανένας περιορισμός σε ψηφοφόρους και χρηματοδότες -εκτός ελάχιστων εξαιρέσεων από συλλόγους και φορείς -οι περισσότεροι συμφωνούν με την εκάστοτε κυβερνητική βούληση ν ‘αποδυναμώνει «μεταβατικά» με «ρυθμίσεις» , κάθε απόφαση του Συμβουλίου Επικρατείας.

Στα κορεσμένα από την υπερδόμηση Ελληνικά νησιά, αρχίζουμε να γνωρίζουμε ότι έχουν ήδη λιγότερο τουρισμό. Η καταστροφή επαγρυπνεί, δεν κρύβεται η οπτική ρύπανση, η ηχορύπανση και η φωτορύπανση που ακολουθούν κάθε σπιθαμή νησιών, νησίδων, βουνοκορφών, στα θαλάσσια «οικόπεδα», των χωρίς όρια και κλίμακα αναρίθμητων γιγαντιαίων αιολικών εγκαταστάσεων, παραγωγής αιολικής ενέργειας – πόσο «πράσινης», πόσο «αναγκαίας» – όταν προξενούν την αλλοίωση του φυσικού περιβάλλοντος;

Όταν οι πεδιάδες φωτοβολταϊκών μειώνουν την παραγωγική γεωργική γη, όταν ο φυσικός πλούτος της χώρας ξεπουλιέται χωρίς κόκκινες γραμμές, έναντι πινακίου φακής; Όταν στο όνομα της κλιματικής αλλαγής, απογειώνουν τα κέρδη τους οι ρυπαίνοντες εταιρείες τώρα μεταμφιεσμένες σε «πράσινες» χωρίς να αναλαμβάνουν καμία υποχρέωση καθαίρεσης και απομάκρυνσης, μετά από τη λήξη λειτουργίας, των σιδερένιων κουφαριών που οι ίδιες εγκατέστησαν. Αναρωτήθηκε ο τόπος, γιατί οι παράδεισοι έφυγαν; Όχι, δεν αναρωτήθηκαν τα χρήματα. Έπεσε ο αέρας, έσβησαν οι φωτιές και η κριτική σκέψη, τα News, ξεπλένουν τσιμέντα, ανεμιστήρες, καμένα δένδρα και πισίνες, τα κάνανε όλα θάλασσα, επιπλέουν. Ο κίνδυνος αναζωπύρωσης των ιδίων πολιτικών παραμένει ακραίος. Φέτος στα νησιά οι πηγές δεν έχουν νερό. Η ερημοποίηση είναι ήδη εδώ. Το γνωρίζουν πολύ καλά οι δήμοι, οι αγρότες, οι κάτοικοι στα νησιά. Αλλά ποιος τολμά να το θίξει και να επιβάλει περιορισμούς, με την «μόδα», κάθε «δωμάτιο» να έχει τη δική του πισίνα; Στη Γαλλία με την πρώτη ανυδρία απαγορεύουν ήδη, το γέμισμα της πισίνας. Συμφώνησαν ότι η ένοχη σιωπή χαλαρώνει, στην αιώρα του σεβάσμιου συμβιβασμού, συμφώνησαν ότι εκεί μέσα καρτερούσαν πεταμένοι σ’ έναν σκουπιδοτενεκέ, η θλίψη, οι ωκεανοί, συμφώνησαν ότι η εξοχή, είναι ένας σκουπιδοτενεκές, η πόλη, είναι ένας σκουπιδοτενεκές, ότι η ποίηση είναι ένας σκουπιδοτενεκές, μπήκαν όλοι μέσα. Αδιαφορούν για τον περιορισμό της αύξησης της θερμοκρασίας στις πόλεις, λόγω της κλιματικής αλλαγής. Δεν φυτεύουν, μαζικά, νέα δένδρα, κονταίνουν ό,τι τους ξεπερνά. Είναι γνωστές οι αναρτήσεις, στο διαδίκτυο, του Cut it right, που αναδεικνύουν με σαφήνεια την εγκληματική μείωση του όγκου του πράσινου φυλλώματος των δένδρων, την απώλεια της βαθιάς σκιάς, από ιδιωτικές εταιρίες κοπής δένδρων στις οποίες οι ανά την Ελλάδα δήμοι συνεχίζουν να αναθέτουν με χρυσές συμβάσεις , ουσιαστικά τη διαχείριση του αστικού πράσινου. Με τα αντιεπιστημονικά «βαθιά κλαδέματα» ακόμα και το καλοκαίρι, η αύξηση της διαθέσιμης για καύσιμο ξυλείας, γίνεται μια επιπλέον προσοδοφόρα δραστηριότητα. Όλα παραχωρούνται, όπως και ένα πλήθος αμμουδιών, στην πρωινή εκδοχή της νύχτας, επιτρέποντας την αλλοίωση του φυσικού τοπίου των αμμουδιών με μπαρ και άλλες κατασκευές, συχνά μεταφέροντας την σκιά των ξεριζωμένων δένδρων αποκλειστικά στις νοικιαζόμενες ομπρέλες. Αν και οι ξαπλώστρες και οι ομπρέλες μετακινούνται εύκολα και το τοπίο επανέρχεται, η νοοτροπία κάνω ότι θέλω, έχω τις άκρες μου… έχω τους μπράβους μου… δεν είναι ένα δευτερεύον θέμα. Ούτε η καθιέρωση περιττών αλλά προσοδοφόρων «ανέσεων» όπως η «προστασία» μας από την επαφή με κάθε αληθινό στοιχείο, την άμμο, τη φύση, το τοπίο και τη σκέψη. Η «απελευθέρωση» από δυο μόνο παραλίες, ενός αριθμού ξαπλώστρες, ενός νησιού από έναν εισαγγελέα, έστω προεκλογική, ελλιπής και εφήμερη είναι θετική, οι υπόλοιπες ; Ένας φίλος, εκπαιδευτικός σε Γυμνάσιο της Μυκόνου, όταν πρότεινε στο δημοτικό συμβούλιο, να αδειοδοτήσουνε μία και μόνο επιπλέον ξαπλώστρα σε μια και μόνο παραλία, τ’ έσοδα της οποίας να πήγαιναν σ΄ ένα σχολείο, όλοι τον κοίταξαν σαν εξωγήινο. Τι λες τώρα! Στο σχολείο; Αντίθετα, υποθέτω, δεν θα είχαν αντίρρηση το καλοκαίρι να ενοικιάζονται, για λίγα ευρώ, τα σχολεία, ιδιαιτέρα όσα είναι κοντά στη θάλασσα, από τον δήμο για ντίσκο και συναφή σε επιχειρηματίες. Οι ευθύνες όσων υποστηρίζουν τη μονομερή «ανάπτυξη» των επενδυτών της βιομηχανίας του τουρισμού, την ψευδεπίγραφη «πράσινη» ενέργεια και όχι τον μετριασμό της κλιματικής αλλαγής με την δημιουργία υγιούς εδάφους, την αποκατάσταση της ισορροπίας των οικοσυστημάτων, την αύξηση της βιοποικιλότητας έναντι της βιομηχανικής μονοκαλλιέργειας, τη μείωση και όχι την ανάπτυξη του αστικού πράσινου, των διευθuνόντων συμβούλων της αλήθειας, όχι της αλήθειας, είναι τεράστιες. Ο ουρανός χρειάζεται υπάρχει, το νερό υπάρχει, χρειάζεται ο αληθινός ουρανός; η αληθινή φύση χρειάζεται τον αληθινό τουρίστα, χρειάζεται να ψάξουμε; να γίνουμε εξερευνητές της αξίας. Δεν κρύβεται ο ρυθμός, η αξία του ήλιου, σβήνει η φωτιά, ξημερώνει, αποκοιμήθηκα. Δίπλα μου κάθε βράδυ, έκανε την ίδια κίνηση, η σκέψη μου αποτραβιέται, στην άκρη του κρεβατιού, χωρίς ήχο, βρυχάται.




*Ο Μανώλης Μπαμπούσης είναι φωτογράφος, εικαστικός, αρχιτέκτονας, ποιητής, με σημαντικό ρόλο στην καθιέρωση της φωτογραφίας στον χώρο της σύγχρονης τέχνης στην Ελλάδα, καθηγητής στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών. Διαβάστε περισσότερα εδώ:




https://parallaximag.gr/parallax-view/agorasan-topo-gymno-ton-gdarane-chtisane-ton-diko-toys-paradeiso?fbclid=IwAR0EBr7mUjMJ4GE6fu-3W31ibgKxUkeddvvT1F0ES7jPCCi8aDVxsang5oY

ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ: Ενημέρωση σχετικά με την «απεργία-αποχή» από την «στοχοθεσία-αξιολόγηση» έτους 2023

 

Ενημέρωση σχετικά με την «απεργία-αποχή» από την «στοχοθεσία-αξιολόγηση» έτους 2023

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι σας ενημερώνουμε για τα εξής ζητήματα, που αφορούν την «απεργία-αποχή» από την «στοχοθεσία-αξιολόγηση» έτους 2023:

Αυτή την περίοδο δεν υπάρχει απεργιακή κινητοποίηση για αποχή από την αξιολόγηση από την ΑΔΕΔΥ και την ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ (λόγω της προσφυγής του ΥΠΕΣ), υπάρχουν όμως εν ισχύ αποχές άλλων Ομοσπονδιών όπως της ΠΟΕ ΟΤΑ, της ΠΟΣΥΠΕΧΩΔΕ κλπ. Ωστόσο έχει λήξει η προθεσμία (έως 24/4/23) για τις διαδικασίες του Α΄σταδίου Αξιολόγησης (Εγκύκλιος Υπ. Εσωτ. ΔΑΠΔΕΠ/Φ.5/30/οικ.5667-31-3-23), περίοδο όπου ήταν εν ισχύ η «απεργία-αποχή» για όλους/ες. Συνεπώς οι όποιες ενέργειες ζητούνται από Γενικούς ή Δ/ντές προς συναδέλφους για τη στοχοθεσία-αξιολόγηση 2023 είναι εκπρόθεσμες και άρα παράτυπες και έτσι πρέπει να αντιμετωπιστούν. Μόλις εκδοθεί η εγκύκλιος για το Β΄στάδιο στοχοθεσίας-αξιολόγησης 2023 θα υλοποιηθεί η πρόσφατη απόφαση του Γενικού Συμβουλίου της ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ για :
προκήρυξη νέας «απεργίας-αποχής» από την στοχοθεσία-αξιολόγηση, εάν και εφ’ όσον δεν υφίσταται σχετική προκήρυξη από την ΑΔΕΔΥ
την κατάθεση κείμενου δήλωσης αντίθεσης με την στοχοθεσία-αξιολόγηση, σε περίπτωση που ξαναπροσφύγει το ΥΠΕΣ και βγει και πάλι παράνομη η «απεργία-αποχή», σε περίπτωση που δε θα υπάρχει συνδικαλιστική απεργιακή «κάλυψη».

Παραμένει επίσης εν ισχύ για την ΑΔΕΔΥ η «απεργία-αποχή» για το αξιολογικό έτος 2022.

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι η μαζικότητα σε κάθε δράση είναι αυτή που «δένει τα χέρια» οποιουδήποτε για να προχωρήσει σε απειλές ή και να τις υλοποιήσει. Η μαζική αντίδραση εξάλλου είναι αυτή που ανατρέπει νόμους, αλλάζει τα πράγματα. Θυμίζουμε την μαζική αντίδραση στην προηγούμενη αξιολόγηση Μητσοτάκη το 2013, στην τιμωρητική διάταξη Γεροβασίλη το 2017 κλπ, που τις καταργήσαμε.

Με τον νόμο 4940/2022 για την Στοχοθεσία – Αξιολόγηση, προωθούνται – μονιμοποιούνται τα ατομικά μισθολόγια, ο ανταγωνισμός και η ανθρωποφαγία, η μεταφορά στους εργαζόμενους όλων των ευθυνών, παρά την τεράστια υποστελέχωση και τις ελλείψεις σε μέσα και εξοπλισμό. Η εφαρμογή δε της «στοχοθεσίας» στο Τεχνικό αντικείμενο εργασίας των Διπλωματούχων Μηχανικών είναι ανεδαφική και ανεφάρμοστη διότι ο χαρακτήρας και το περιεχόμενο της εργασίας μας δεν ποσοτικοποιούνται και δε λαμβάνεται υπόψη η συνθετότητα και πολυπλοκότητα κάθε Μελέτης, Έργου, Άδειας, Διαδικασίας ή Ελέγχου που εμπλεκόμαστε.

Είμαστε αντίθετοι σε αυτό το μοντέλο αξιολόγησης, που δεν έχει καμία σχέση με την απαίτησή μας για υπηρεσίες σύγχρονες και ποιοτικές, που θα καλύπτουν τις σύγχρονες κοινωνικές ανάγκες και παραμένουμε συσπειρωμένοι στα σωματεία μας.

Πέμπτη 3 Αυγούστου 2023

Παράνομες καταλήψεις παραλιών - 11 σημεία που πρέπει να γνωρίζετε για την κατάληψη της παραλίας από ξαπλώστρες




Υπό ποιους όρους επιτρέπεται να τοποθετούνται ομπρέλες και ξαπλώστρες;

Η απόφαση του τότε Υπουργείου Οικονομικών και Εσωτερικών το 2015, ορίζει τον τρόπο παραχώρησης των παραλιών όπου σύμφωνα με αυτόν, οι ενοικιαζόμενες ξαπλώστρες θα πρέπει να απέχουν τουλάχιστον 5 μέτρα από το κύμα, αφήνοντας ελεύθερο χώρο για όλους τους λουόμενους που επιθυμούν να απολαύσουν το μπάνιο τους χωρίς να πληρώνουν το αντίστοιχο αντίτιμο.
Τι απαγορεύεται και τι επιτρέπεται

Απαγορεύεται ρητώς η τοποθέτηση τραπεζοκαθισμάτων στις παραλίες, καθώς και η τοποθέτηση ξύλινων δαπέδων, με εξαίρεση τους ξύλινους διαδρόμους.

Αυξάνεται από 3 μέτρα σε 5 μέτρα η απόσταση που πρέπει να διατηρείται ελεύθερη ανάμεσα στην όποια χρήση (λ.χ. ξαπλώστρες) και στο κύμα.

Οι τροχήλατες καντίνες μπορούν να μισθώσουν τον μισό χώρο από πέρυσι (έως 15 τ.μ., έναντι 30 τ.μ. που ίσχυε μέχρι και το 2014), ενώ απαγορεύεται να έχουν ηχητικές εγκαταστάσεις.

Παράλληλα, απαγορεύονται οι «αφαιρούμενες σκιάδες» (τέντες ή κατασκευές σκίασης) στις παραλίες (πέρυσι επιτρεπόταν να καταλαμβάνουν έως 20 τ.μ. εκάστη) και η μίσθωση ακτών με αυθαίρετες κατασκευές (πέρυσι αρκούσε να έχει υποβληθεί αίτημα νομιμοποίησης, ανεξαρτήτως της τύχης του).

Εκτός από τις υπέρ των λουομένων (και κατά του χάους) τροποποιήσεις, η απόφαση περιλαμβάνει και μερικές οικονομικού ή διοικητικού τύπου βελτιώσεις.

Η πιο σημαντική, σύμφωνα με την Καθημερινή, είναι ότι αυξάνει το ποσοστό του μισθώματος που αποδίδεται στο Δημόσιο από 20% σε 30%. Επίσης, δίνει για πρώτη φορά τη δυνατότητα υπογραφής διετούς σύμβασης, καθώς η ΚΥΑ έχει διάρκεια μέχρι τον Μάρτιο του 2017.\r\n\r\nΠαρά τις σημαντικές βελτιώσεις της, όμως, η κοινή απόφαση των Υπουργείων Οικονομικών και Εσωτερικών διατηρεί τη φιλοσοφία της άνευ εξαιρέσεων παραχώρησης όλων των παραλιών (η εξαίρεση κάποιων εναπόκειται στη διακριτική ευχέρεια των Δήμων), κάτι που είναι αντίθετο με την πρόσφατη απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας. Επίσης, η απόφαση δεν συνυπογράφεται από τον υπουργό Περιβάλλοντος.

11 σημεία που πρέπει να γνωρίζετε

1. Πώς παραχωρείται η χρήση αιγιαλού και παραλίας;

Αιγιαλοί και παραλίες είναι, βάσει του Συντάγματος, δημόσιοι (εκτός συναλλαγής) και κοινόχρηστοι. Κάθε χρόνο, το υπουργείο Οικονομικών εκδίδει μια απόφαση με την οποία παραχωρεί το δικαίωμα απλής χρήσης τους στους δήμους, που με τη σειρά τους μπορεί να το παραχωρήσουν σε ιδιώτες ή δημοτικές επιχειρήσεις. Η παραχώρηση της εκμετάλλευσης χώρου μπροστά από μια τουριστική επιχείρηση (λ.χ. ένα ξενοδοχείο) μπορεί να γίνεται απευθείας, ενώ στις υπόλοιπες περιπτώσεις μέσω δημοπρασίας από τον δήμο.

2. Υπάρχουν ιδιωτικές παραλίες στη χώρα μας;

Οχι. Ακόμα κι αν μια επιχείρηση (λ.χ. ένα ξενοδοχείο) βρίσκεται ακριβώς μπροστά από μια παραλία, οφείλει υποχρεωτικά να διατηρεί ελεύθερη την πρόσβαση των λουομένων (αν η μόνη δίοδος είναι μέσω των εγκαταστάσεών του).

3. Υπό ποιους όρους επιτρέπεται να τοποθετούνται ομπρέλες και ξαπλώστρες;

Η μέγιστη παραχωρούμενη επιφάνεια δεν μπορεί να ξεπερνά το 50% μιας παραλίας. Και η μέγιστη κάλυψη της χρήσης δεν μπορεί να υπερβαίνει το μισό της έκτασης που παραχωρήθηκε: πρέπει να υπάρχουν οριζόντιοι και κάθετοι διάδρομοι μήκους ενός μέτρου. Επιπλέον, οι ξαπλώστρες δεν επιτρέπεται… να είναι «η μία επάνω στην άλλη»: ένα τυπικό σετ (ξαπλώστρα – ομπρέλα – τραπεζάκι) πρέπει κατ’ ελάχιστον να έχει χώρο 5 τετραγωνικών μέτρων.

4. Μπορούν οι ξαπλώστρες να φθάνουν στο κύμα;

Οχι. Υποχρεωτικά πρέπει να διατηρείται απόσταση 5 μέτρων από την τελευταία σειρά από ξαπλώστρες μέχρι τη θάλασσα.

5. Σε μια μεγάλη παραλία μπορούν να υπάρχουν πολλές παραχωρήσεις σε «ομπρελάδες»;

Τετάρτη 2 Αυγούστου 2023

ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ: Επιστολή για επέκταση χωρικής αρμοδιότητας Κτηματικών Υπηρεσιών

Επιστολή για επέκταση χωρικής αρμοδιότητας Κτηματικών Υπηρεσιών


Αξιότιμοι Κύριοι και Κυρία ,

Η ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ αποτελεί την Ομοσπονδία που εκπροσωπεί το σύνολο των Διπλωματούχων Μηχανικών οι οποίοι υπηρετούν στη Δημόσια Διοίκηση (Υπουργεία, ΝΠΔΔ, ΟΤΑ Α’ και Β’ βαθμού). Απευθυνόμαστε σε εσάς σε σχέση με την πρόσφατη επέκταση χωρικής αρμοδιότητας Κτηματικών Υπηρεσιών. Με έκπληξη πληροφορηθήκαμε από το Σύλλογο Τεχνικών Υπαλλήλων Υπουργείου Οικονομικών, ότι στο Ν. 5042/23 (Φ.Ε.Κ. 88/τ.Α’/2023), χωρίς ενημέρωση των Κτηματικών Υπηρεσιών, χωρίς διαβούλευση και χωρίς να ερωτηθεί ο Σύλλογός που εκπροσωπεί τους τεχνικούς και όχι μόνο υπαλλήλους των υπηρεσιών της Δημόσιας Περιουσίας, προστέθηκε το άρθρο 69 με τίτλο «Επέκταση χωρικής αρμοδιότητας των Κτηματικών Υπηρεσιών - -Εξουσιοδοτική διάταξη» στο οποίο αναφέρεται ότι « Με απόφαση του Υπουργού Οικονομικών δύναται να επεκτείνεται, για διάστημα το οποίο δεν υπερβαίνει το ένα (1) έτος, η χωρική αρμοδιότητα των Κτηματικών Υπηρεσιών της Γενικής Διεύθυνσης Δημόσιας Περιουσίας και Κοινωφελών Περιουσιών της Γενικής Γραμματείας Φορολογικής Πολιτικής και Δημόσιας Περιουσίας του Υπουργείου Οικονομικών σε έτερη περιφερειακή ενότητα, προκειμένου να αντιμετωπισθούν σοβαρές και επείγουσες υπηρεσιακές ανάγκες.»

Είναι γνωστό ότι οι περισσότερες Κτηματικές Υπηρεσίες του Υπουργείου Οικονομικών είναι υποστελεχωμένες με ότι αυτό συνεπάγεται για την προστασία της Δημόσιας Περιουσίας, τα τυχόν διαφυγόντα έσοδα από την εκμετάλλευση αιγιαλών και Δημοσίων Κτημάτων καθώς και την εξυπηρέτηση των πολιτών. Η άποψη μας ταυτίζονται με αυτές του συλλόγου Τεχνικών και τις λύσεις που έχει προτείνει όπως έχουν εκφραστεί σε κατ’ ιδίαν συναντήσεις με τον κ. Γενικό Γραμματέα Δημόσιας Περιουσίας (βλ. και το με αρ. πρωτ. 2/21.09.2022 έγγραφό του Συλλόγου). Η γνώμη των συναδέλφων υπαλλήλων στις υπηρεσίες της Δημόσιας Περιουσίας είναι ότι το πιο πάνω άρθρο δεν λύνει, ούτε το πρόβλημα της υποστελέχωσης των Κτηματικών Υπηρεσιών ούτε το πρόβλημα αντιμετώπισης επειγουσών και όχι μόνο υποθέσεων. Aντιθέτως θα οδηγήσει, σε νέα προβλήματα και δυσκολίες αντιμετώπισης υποθέσεων που περιληπτικά συνοψίζουμε στα παρακάτω:

- Οι υποθέσεις που χειρίζονται οι συνάδελφοι στις υπηρεσίες έχουν κάποιο ιστορικό που εκτείνεται από μερικά έτη έως πολλές δεκαετίες. Δεν είναι δυνατή η συνέχεια του χειρισμού κάθε υπόθεσης από τη μια στιγμή στην άλλη αφού ο συνάδελφος που θα την αναλάβει θα αφιερώσει σημαντικό χρόνο για να ενημερωθεί.

- Για αρκετές υποθέσεις οι συνάδελφοι παρίστανται στα δικαστήρια ως μάρτυρες για την υπεράσπιση των συμφερόντων του Δημοσίου. Πως ένας συνάδελφος που πήρε ξαφνικά στα χέρια του μια υπόθεση θα μπορέσει να υπερασπιστεί αποτελεσματικά το Δημόσιο ενώπιον των δικαστικών αρχών;

- Άλλες υπηρεσίες καθώς και εισαγγελικές αρχές ζητάνε άμεσα στοιχεία για ενέργειες που έχουν γίνει ή θα πρέπει να γίνουν για διάφορες υποθέσεις. Η ξαφνική μεταφορά αρμοδιοτήτων σίγουρα θα δημιουργήσει σοβαρό πρόβλημα στην υπηρεσία που θα κληθεί να ενεργήσει ή να απαντήσει σχετικά με υποθέσεις που μόλις παρέλαβε.

- Η επέκταση σε έτερη περιφερειακή ενότητα θα δημιουργήσει νέα έξοδα εκτός έδρας μετάβασης και διαμονής των υπαλλήλων για αυτοψίες και παραστάσεις σε δικαστήρια.

- Το κόστος μετάβασης και διαμονής τη θερινή σεζόν για αυτοψίες, ελέγχους και παραστάσεις σε δικαστήρια, έχει καταστεί απλησίαστο ειδικά στη νησιωτική Ελλάδα. Η επέκταση σε έτερη περιφερειακή ενότητα θα δημιουργήσει σοβαρό οικονομικό πρόβλημα στους συναδέλφους οι οποίοι θα κληθούν να πληρώσουν τα έξοδα αυτά και να αποζημιωθούν μετά από κάποιους μήνες.

- Η αποζημίωση για το διαμονή και σίτιση για επείγουσες υποθέσεις για εκτός έδρας μετακίνηση έχει παραμείνει σε προμνημονιακό επίπεδο.

- Θα αυξηθεί το αντικείμενο για τις υπηρεσίες που θα επεκταθεί η χωρική τους αρμοδιότητα σε έτερη περιφερειακή ενότητα με αποτέλεσμα μεγαλύτερο χρόνο διεκπεραίωσης κάθε υπόθεσης από τους συναδέλφους.

- Υπάρχουν υπηρεσίες που έχουν ένα μικρό αριθμό υπαλλήλων για μεγάλη χωρική αρμοδιότητα που ίσως κληθούν να αντιμετωπίσουν τα προβλήματα και έτερης περιφερειακής ενότητας με αρνητικό αντίκτυπο στο χρόνο απόκρισης και διεκπεραίωσης κάθε υπόθεσης.

- Με βάση όλα τα παραπάνω πιστεύουμε ότι η διάταξη αυτή θα οδηγήσει σε νέο κύμα φυγής από τις Κτηματικές Υπηρεσίες.



Oι προτάσεις μας που κατά καιρούς έχουν εκφραστεί για την επίλυση του μεγαλύτερου προβλήματος των υπηρεσιών της Δημόσιας Περιουσίας που είναι η υποστελέχωση και κατά συνέπεια ο μεγάλος χρόνος διεκπεραίωσης ή η αδυναμία διεκπεραίωσης των υποθέσεων είναι :

- Η προκήρυξη μέσω Α.Σ.Ε.Π. μεγάλου αριθμού θέσεων μηχανικών Π.Ε και Τ.Ε.

- Η μεγαλύτερη εφαρμογή του μέτρου της κινητικότητας όχι μόνο για μηχανικούς αλλά και για διοικητικούς .

- Ρύθμιση έτσι ώστε να μπορεί να γίνει αυτοψία και σύνταξη διαγραμμάτων από μηχανικούς ΟΤΑ Α’ ή Β’ Βαθμού ή Αποκεντρωμένης Διοίκησης στη ίδια περιφερειακή ενότητα στις περιπτώσεις που δεν υπάρχει μηχανικός σε κάποια υπηρεσία, κατόπιν Προγραμματικής Σύμβασης.

Μετά τα παραπάνω και επειδή πιστεύουμε ότι το προαναφερόμενο άρθρο δεν θα λύσει χρονίζοντα προβλήματα των υπηρεσιών αλλά αποτελεί λύση προσωρινού χαρακτήρα που θα δημιουργήσει νέα προβλήματα, παρακαλούμε για τις ενέργειές σας προκειμένου να αποσυρθεί ή να μην εφαρμοστεί αυτή , προτείνοντας ως λύση τις πιο πάνω προτάσεις του Συλλόγου. Είμαστε στη διάθεση σας για οποιαδήποτε διευκρίνιση.

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Το ρίσκο της μεταφοράς τους μέσω θαλάσσης

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Το ρίσκο της μεταφοράς τους μέσω θαλάσσης
Επιμέλεια

Στο επίκεντρο της συζήτησης βρίσκεται ο κίνδυνος εκδήλωσης πυρκαγιών

Αν και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, θεωρούνται το μέλλον της αυτοκίνησης και ήδη έχει πολλούς φανατικούς οδηγούς σε όλο τον κόσμο, αντιμετωπίζουν διάφορα προβλήματα στην μεταφορά τους στους αγοραστές. Το πρόβλημα εντοπίζεται στην τεχνολογία των μπαταριών που χρησιμοποιούν, οι οποίες εκθέτουν τα ελλιπώς προετοιμασμένα πλοία στον κίνδυνο πυρκαγιών που είναι δύσκολο να ελεγχθούν.

Σύμφωνα με το Reuters, ο κίνδυνος αυτός έχει τεθεί στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος από το φλεγόμενο πλοίο μεταφοράς αυτοκινήτων που παρασύρθηκε στα ανοικτά των ολλανδικών ακτών. Η ολλανδική ακτοφυλακή δήλωσε ότι η αιτία της πυρκαγιάς ήταν άγνωστη, αλλά ο ολλανδικός ραδιοτηλεοπτικός οργανισμός RTL έδωσε στη δημοσιότητα μια ηχογράφηση στην οποία ακούγεται ένας διασώστης έκτακτης ανάγκης να λέει ότι «η πυρκαγιά ξεκίνησε από την μπαταρία ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου».
Πόσες πυρκαγιές εκδηλώθηκαν σε πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Ενώ όλες οι εταιρείες logistics αντιμετωπίζουν τον κίνδυνο να καούν οι μπαταρίες ιόντων λιθίου των ηλεκτρικών οχημάτων με διπλάσια ενέργεια από μια κανονική πυρκαγιά, η ναυτιλιακή βιομηχανία δεν έχει συμβαδίσει με την αναπτυσσόμενη τεχνολογία και το πώς αυτή δημιουργεί μεγαλύτερο κίνδυνο, δήλωσαν αξιωματούχοι της ναυτιλίας και ασφαλιστές.

Κατά τη διάρκεια του 2022 αναφέρθηκαν 209 πυρκαγιές πλοίων, ο υψηλότερος αριθμός της τελευταίας δεκαετίας και 17% περισσότερες από ό,τι το 2021, σύμφωνα με έκθεση της ασφαλιστικής εταιρείας Allianz Global Corporate & Specialty (AGCS) (ALVG.DE). Από το σύνολο αυτό, οι 13 σημειώθηκαν σε πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων, αλλά το πόσες αφορούσαν ηλεκτρικά οχήματα δεν ήταν διαθέσιμο.
Ποιοι τύποι φορτίου προκαλούν τις φωτιές

Ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός για την Ασφάλεια στη Θάλασσα ανέφερε σε έκθεσή του τον Μάρτιο ότι οι κύριοι τύποι φορτίου που εντοπίστηκαν ως υπεύθυνοι για «μεγάλο ποσοστό ατυχημάτων από πυρκαγιά σε φορτία περιελάμβαναν… μπαταρίες ιόντων λιθίου».

Το ολλανδικό πρακτορείο ειδήσεων ANP, επικαλούμενο τον διαχειριστή «K» Lines, δήλωσε ότι υπάρχουν σχεδόν 4.000 αυτοκίνητα στο πλοίο. Σε αυτό το σύνολο περιλαμβάνονται 25 ηλεκτρικά οχήματα. Ένα άτομο που απαντούσε στο τηλέφωνο στο κεντρικό γραφείο της «K» Line στις ΗΠΑ δήλωσε ότι δεν ήταν εξουσιοδοτημένο να συζητήσει για την πυρκαγιά. Η ιαπωνική Shoei Kisen, στην οποία ανήκει το πλοίο, δήλωσε ότι συνεργάζεται με τις αρχές για να θέσει υπό έλεγχο τη φωτιά.
 
Ποια είναι η αιτία της πυρκαγιάς

Η αιτία της πυρκαγιάς, αν και επισήμως δεν έχει ακόμη προσδιοριστεί, έχει εγείρει ερωτήματα σχετικά με το «τι τυφλά σημεία υπάρχουν κατά τη μεταφορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων που κινούνται με μπαταρίες – οι οποίες όταν πιάσουν φωτιά δεν μπορούν να σβήσουν με νερό ή ακόμη και με στέρηση οξυγόνου», δήλωσε ο Nathan Habers, εκπρόσωπος της Βασιλικής Ένωσης Ολλανδών Εφοπλιστών (KVNR).

«Το πρώτο ερώτημα που μας έρχεται στο μυαλό είναι: Ο ισχύων κώδικας ανταποκρίνεται στο προφίλ κινδύνου αυτού του είδους των εμπορευμάτων;» πρόσθεσε. Ένας από τους κινδύνους στις μπαταρίες ιόντων λιθίου είναι η «θερμική διαφυγή», μια ταχεία και ασταμάτητη αύξηση της θερμοκρασίας που οδηγεί σε πυρκαγιές στις ηλεκτρικές συσκευές, οι οποίες είναι δύσκολο να σβηστούν και μπορούν να αναζωπυρωθούν αυθόρμητα. «Τα συστήματα πυρόσβεσης στα τεράστια πλοία που μεταφέρουν τα αυτοκίνητα δεν είχαν σχεδιαστεί για αυτές τις πιο θερμές πυρκαγιές και οι ναυτιλιακές εταιρείες και οι ρυθμιστικές αρχές προσπαθούν να προλάβουν», δήλωσε ο Douglas Dillon, εκτελεστικός διευθυντής της Tri-state Maritime Safety Association που καλύπτει το Delaware, την Pennsylvania και το New Jersey.
Αύξηση του κόστους ασφάλισης

Οι πρόσφατες απώλειες που σχετίζονται με πυρκαγιές έχουν ως αποτέλεσμα την αύξηση του κόστους ασφάλισης για τις αυτοκινητοβιομηχανίες που μεταφέρουν φορτία και το κόστος είναι πιθανό να αυξηθεί και για τους ιδιοκτήτες πλοίων, δήλωσε ο John Frazee, διευθύνων σύμβουλος της ασφαλιστικής εταιρείας Marsh. Καθώς οι πλοιοκτήτες προσπαθούν να περιορίσουν τις απώλειες με τη νομική δίωξη των αυτοκινητοβιομηχανιών των οποίων τα οχήματα διαπιστώθηκε ότι προκάλεσαν πυρκαγιά, οι αυτοκινητοβιομηχανίες αγοράζουν πρόσθετη προστασία ευθύνης, είπε.

Επιδεινώνουν τους κινδύνους το επιχειρηματικό μοντέλο που χρησιμοποιούν οι εταιρείες και το οποίο περιλαμβάνει πυκνά στοιβαγμένα πλοία. Οι μεταφορείς αυτοκινήτων, όπως το φλεγόμενο πλοίο, είναι γνωστοί ως RoRos, που σημαίνει roll-on/roll-off – ο τρόπος με τον οποίο φορτώνονται και εκφορτώνονται τα αυτοκίνητα. Τα RoRos είναι σαν πλωτά γκαράζ στάθμευσης και μπορεί να έχουν δώδεκα ή περισσότερα καταστρώματα που μεταφέρουν χιλιάδες οχήματα, δήλωσαν αξιωματούχοι του κλάδου.
«Δεν υπάρχει τρόπος για έναν πυροσβέστη να φτάσει στο σημείο πυρκαγιάς»

Ωστόσο, σε αντίθεση με τους χώρους στάθμευσης, τα αυτοκίνητα σταθμεύουν δίπλα-δίπλα με χώρο μόλις ένα ή δύο μέτρα πάνω από το κεφάλι. Οι πυροσβέστες συνήθως σβήνουν τις πυρκαγιές μπαταριών EV στις άκρες των δρόμων καθαρίζοντας την περιοχή γύρω από το φλεγόμενο όχημα και πλημμυρίζοντας το κάτω μέρος με νερό, κάτι που είναι δύσκολο να γίνει σε ένα RoRo, δήλωσε ο Dillon.

«Δεν υπάρχει τρόπος για έναν πυροσβέστη με προστατευτικό εξοπλισμό να φτάσει στο σημείο της πυρκαγιάς» σε ένα πλοίο, είπε, προσθέτοντας ότι οι στενές συνθήκες αυξάνουν τον κίνδυνο παγίδευσης. Ενώ τα τρένα και τα φορτηγά μεταφέρουν επίσης EVs, η απομόνωση και η κατάσβεση των πυρκαγιών είναι ευκολότερη, καθώς οι εργαζόμενοι μπορούν να αποσυνδέσουν ένα σιδηροδρομικό βαγόνι και ένας φορτηγατζής μπορεί να σταματήσει, δήλωσε ο Frazee.

Ο Frazee αναμένει ότι οι ασφαλιστές θα πρωτοστατήσουν στην ενίσχυση των συστημάτων ασφαλείας στα πλοία. Οι επιλογές που επεξεργάζονται περιλαμβάνουν νέες χημικές ουσίες για την κατάσβεση των φλογών, εξειδικευμένες κουβέρτες πυρόσβεσης EV, ακροφύσια πυροσβεστικών σωλήνων που διαπερνούν τις μπαταρίες και προτάσεις για το διαχωρισμό των EV.
«Δεν βλέπω καμία γρήγορη λύση», δήλωσε ο Frazee.
Προς επιβολή νέων μέτρων για την μεταφορά ηλεκτρικών οχημάτων

Ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός, ο οποίος καθορίζει τους κανονισμούς για την ασφάλεια στη θάλασσα, σχεδιάζει να αξιολογήσει νέα μέτρα το επόμενο έτος για τα πλοία που μεταφέρουν ηλεκτρικά οχήματα, υπό το πρίσμα του αυξανόμενου αριθμού πυρκαγιών σε φορτηγά πλοία, δήλωσε εκπρόσωπος στο Reuters. Αυτό θα μπορούσε να περιλαμβάνει προδιαγραφές για τους τύπους των πυροσβεστήρων νερού που είναι διαθέσιμοι στα πλοία και περιορισμούς στην ποσότητα που μπορεί να φορτιστεί μια μπαταρία, η οποία επηρεάζει την ευφλεκτότητα.

Με τα ηλεκτρικά ρεύματα εδώ για να μείνουν, ο Habers του KVNR δήλωσε ότι η ομάδα του συζητά την αυστηροποίηση των κανονισμών για να ληφθούν υπόψη οι πρόσθετοι κίνδυνοι για την ασφάλεια. «Υπάρχει ήδη μια ολόκληρη σειρά από επικοινωνίες σε εξέλιξη σχετικά με το θέμα αυτό», δήλωσε, «αλλά με αυτό το περιστατικό γίνεται προφανές ότι ίσως χρειαστεί να επιταχύνουμε τη διαδικασία, ειδικά αν αναλογιστεί κανείς ότι ο αριθμός αυτού του είδους των αυτοκινήτων θα αυξηθεί».

Οι παγκόσμιες πωλήσεις αυτοκινήτων ανήλθαν πέρυσι σε 81 εκατομμύρια οχήματα, εκ των οποίων το 9,5% ήταν EV, σύμφωνα με το EV-Volumes.com. Η Κίνα και η Ευρώπη υπήρξαν οι πιο επιθετικές περιοχές που πίεσαν τις αυτοκινητοβιομηχανίες να στραφούν προς τα EV, ενώ η κυβέρνηση του προέδρου των ΗΠΑ Τζο Μπάιντεν έχει προτείνει κανόνες που θα μπορούσαν να οδηγήσουν στη μετάβαση έως και των δύο τρίτων της αγοράς νέων οχημάτων σε EV έως το 2032.

Πάρος: Το «Κίνημα της Πετσέτας» διεκδικεί πίσω τις παραλίες – «Κάποιος νοικιάζει 16 τ.μ. και καταλαμβάνει 500 τ.μ.»

Πάρος: Το «Κίνημα της Πετσέτας» διεκδικεί πίσω τις παραλίες – «Κάποιος νοικιάζει 16 τ.μ. και καταλαμβάνει 500 τ.μ.» (Video)
Φωτογραφία:Faceook.com/@ΚίνησηΠολιτών Πάρου για Ελεύθερες Παραλίες | Save Paros Beaches/Ronit Nesher

Υπέρ του δικαιώματος να υπάρχει ελεύθερος χώρος για όλους στις παραλίες, λέγοντας παράλληλα «όχι» στον παράνομο εκτοπισμό των πολιτών από ξαπλώστρες, διαδηλώνουν οι πολίτες στην Πάρο.

Συγκεκριμένα, ταχύτατη διάδοση γνωρίζουν κινητοποιήσεις πολιτών στην Πάρο, που χρησιμοποιώντας τη δύναμη των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και τις πετσέτες θαλάσσης διεκδικούν την ελεύθερη πρόσβαση σε παραλίες που έχουν καταλάβει παρανόμως ιδιοκτήτες τουριστικών επιχειρήσεων. Το λεγόμενο «Κίνημα της Πετσέτας».

Πολίτες με τις πετσέτες στον ώμο δημιούργησαν ένα κίνημα και ζητούν ελεύθερη επιστροφή τους στις παραλίες και παράλληλα την απομάκρυνση επιχειρήσεων που κατέχουν παράνομα μέρος της παραλίας. Σε αυτό το μήκος κύματος, η εισαγγελέας του Αρείου Πάγου διέταξε έρευνα για το θέμα ζητώντας να ερευνηθούν δημοσιεύματα που αφορούν την Πάρο στο θέμα των καταλήψεων τμημάτων του αιγιαλού και τη Σέριφο στο ζήτημα της λειτουργίας καταστήματος που λειτουργεί σε παραλία και έχει σφραγιστεί.Φωτογραφία: Faceook.com/@Κίνηση Πολιτών Πάρου για Ελεύθερες Παραλίες | Save Paros Beaches/Efi Petra

«Κάποιος νοικιάζει 16 τετραγωνικά και καταλαμβάνει 500 τετραγωνικά»

«Η Πάρος τα τελευταία χρόνια είχε μια ιδιαίτερη πίεση από μια ανάπτυξη του τουρισμού που βρίσκουμε σχεδόν αρπακτική. Η κοινωνία των πολιτών αισθάνεται ότι σπρώχνεται απέξω από το ίδιο το νησί της και από τις παραλίες» σημείωσε ο Νικόλας Στεφάνου, μέλος της Κίνησης Πολιτών για Ελεύθερες Παραλίες.

«Αυτό που έκανε η Κίνηση είναι ότι μάζεψε από τη Διαύγεια όλες τις παραχωρήσεις και τις συμβάσεις τις περσινές. Και φάνηκε εκεί από τις ακριβείς συντεταγμένες της ζώνης που παραχωρείται βρήκαμε κάτι τεράστιες αποκλίσεις. Δηλαδή κάποιος νοικιάζει 16 τετραγωνικά και καταλαμβάνει 500 τετραγωνικά», τόνισε στην ΕΡΤ ο κ. Στεφάνου.

Παρέμβαση της εισαγγελέως του Αρείου Πάγου

Στο μεταξύ, με παραγγελία της προς την Εισαγγελέα Πρωτοδικών Σύρου η εισαγγελέας του Αρείου Πάγου Γεωργία Αδειλίνη, ζητεί να ερευνήσει το θέμα των καταλήψεων τμημάτων του αιγιαλού και τη Σέριφο στο ζήτημα της λειτουργίας καταστήματος που λειτουργεί σε παραλία και έχει σφραγιστεί.

Συγκεκριμένα, στην Πάρο, σύμφωνα με τα δημοσιεύματα, οι κάτοικοι του νησιού διαμαρτύρονται καθώς δεν υπάρχει ελεύθερη παραλία, δηλαδή παραλία που δεν έχει καταληφθεί από ξαπλώστρες και άλλου είδους εγκαταστάσεις, ενώ κάποιοι επιχειρηματίες που έχουν μισθώσει από τον Δήμο τμήμα των παραλιών, επεκτείνουν αυθαίρετα τις άδειες που έχουν για ομπρέλες και ξαπλώστρες. Παράλληλα, στην Πάρο έχει δημιουργηθεί με την πρωτοβουλία των κατοίκων η “Κίνηση Πολιτών Πάρου για Ελεύθερες Παραλίες”.
Φωτογραφία: Faceook.com/@Κίνηση Πολιτών Πάρου για Ελεύθερες Παραλίες | Save Paros Beaches/Efi Petra

Η κ. Αδειλίνη στην παραγγελία της προς την Εισαγγελέα Πρωτοδικών Σύρου Ολυμπία Λαμπροπούλου, αναφέρει: «Ως προς τις καταγγελίες εξάλλου που αναφέρονται σε κατάληψη τμημάτων του αιγιαλού στην Πάρο, χωρίς τις προϋποθέσεις του νόμου και την παρεμπόδιση της ελεύθερης πρόσβασης του κοινού στις παραλίες, σας υπενθυμίζουμε τη με αριθμό 10/4-5-2023 εγκύκλιό μας και παρακαλούμε για την πιστή εφαρμογή της».

Ακόμη, σύμφωνα με τα δημοσιεύματα του Τύπου, ο δήμαρχος Σερίφου, Κωνσταντίνος Ρεβίνθης, σφράγισε επιχείρηση beach bar, η οποία όπως ισχυρίζεται λειτουργεί παράνομα.


Η κ. Αδειλίνη στην παραγγελία της προς την εισαγγελέα Πρωτοδικών Σύρου σχετικά με την Σέριφο αναφέρει: «Σας αποστέλλουμε δημοσιεύματα του ηλεκτρονικού Τύπου προκειμένου να διερευνήσετε τις αναφερόμενες σ’ αυτά καταγγελίες του Δημάρχου Σερίφου για τη συνέχιση, με την ανοχή των αρμόδιων υπηρεσιών, λειτουργίας επιχείρησης, το κατάστημα της οποίας είχε σφραγιστεί, προς διακρίβωση τυχόν αυτεπαγγέλτως διωκομένων αξιοποίνων πράξεων».

Τρίτη 1 Αυγούστου 2023

10.689 ρωγμές κάτω από το τρένο



Ρωγμές σε αρχικό στάδιο. «Στις τακτικές επιθεωρήσεις διαπιστώνεται ότι ο αριθμός των ρηγματωμένων στρωτήρων αυξάνεται και η κατάστασή τους σταδιακά επιδεινώνεται», ανέφερε έγγραφο της Κοινοπραξίας ΑΚΤΩΡ - ΑΒΑΞ - ΤΕΡΝΑ από το 2021. Πηγή: Ανώνυμη
ΕΡΕΥΝΑ ΤΗΣ «ΕΦΗΜΕΡΙΔΑΣ ΤΩΝ ΣΥΝΤΑΚΤΩΝ» ΚΑΙ ΤOY REPORTERS UNITED
10.689 ρωγμές κάτω από το τρένο
ΚΟΙΝΩΝΙΑ 31.07.23 13:33
Ευριδίκη Μπερσή

Εσωτερικά έγγραφα και φωτογραφίες που έρχονται για πρώτη φορά στο φως τεκμηριώνουν ότι υπάρχουν 10.689 ρηγματωμένοι στρωτήρες (τραβέρσες από μπετόν πάνω στις οποίες πατούν οι ράγες) στο τμήμα Τιθορέα - Δομοκός ● Το πρόβλημα εντοπίστηκε το 2019 και διαρκώς επιδεινώνεται, ενώ τα τρένα συνεχίζουν να κινούνται με 140 χλμ./ώρα ● Η πλειονότητα των προβληματικών στρωτήρων προέρχεται από παρτίδες που προμήθευσε η εταιρεία ΣΤΡΩΤΗΡΕΣ ΑΕΒΕ, θυγατρική της ΤΕΡΝΑ, η οποία αναγνωρίζει το πρόβλημα.

Τα 106 χιλιόμετρα από την Τιθορέα, στη ρίζα του Παρνασσού, ώς τον Δομοκό, λίγο μετά τη Λαμία, είναι το πιο σύγχρονο κομμάτι του ελληνικού σιδηροδρομικού δικτύου. Κι όμως, στο τμήμα αυτό περισσότεροι από 10.000 στρωτήρες (τραβέρσες από προεντεταμένο σκυρόδεμα πάνω στις οποίες πατούν οι σιδηροτροχιές) έχουν υποστεί ρωγμές, σύμφωνα με επιστολή της κοινοπραξίας ΑΚΤΩΡ - ΑΒΑΞ - ΤΕΡΝΑ προς την ΕΡΓΟΣΕ, που φέρνει στο φως το Reporters United.

«Δεν κοιμάμαι το βράδυ», λέει στέλεχος της ΕΡΓΟΣΕ που γνωρίζει το θέμα. Οι περισσότεροι ρηγματωμένοι στρωτήρες δεν είναι ακόμα επικίνδυνοι για την κυκλοφορία, αλλά τουλάχιστον 1.000 εξ αυτών απαιτούν άμεση αντικατάσταση – και όσο το πρόβλημα κρύβεται κάτω από το χαλί τόσο γιγαντώνεται. Ο αριθμός 1.000 αποτελεί εκτίμηση στελέχους και μπορεί να αλλάξει όταν τελειώσει η διαδικασία αξιολόγησης της σοβαρότητας των ρωγμών».
(Αριστερά) 2023: Η Κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ - ΑΒΑΞ - ΤΕΡΝΑ καταμετρά 10.689 ρηγματωμένους στρωτήρες. (Δεξιά) 2021: Η Κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ - ΑΒΑΞ - ΤΕΡΝΑ ενημερώνει την ΕΡΓΟΣΕ ότι «ο αριθμός των ρηγματωμένων στρωτήρων αυξάνεται και η κατάστασή τους σταδιακά επιδεινώνεται»
2019: Ο ΟΣΕ ζητάει από την ΕΡΓΟΣΕ να προχωρήσει στην αντικατάσταση των ρηγματωμένων στρωτήρων «το ταχύτερο δυνατόν»

Δευτέρα 31 Ιουλίου 2023

Υπόμνημα της ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ για τις Υπηρεσίες Δόμησης

Π.Ο. Ε.Μ.Δ.Υ.Δ.Α.Σ.

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ
ΕΝΩΣΕΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΔΙΠΛΩΜΑΤΟΥΧΩΝ ΑΝΩΤΑΤΩΝ ΣΧΟΛΩΝ
Μαυρομματαίων 17, 104 34 ΑΘΗΝΑ
τηλ: 210-88.16.583 fax: 210-82.59.410 e-mail: emdydas@tee.gr URL: www.emdydas.gr


Αθήνα, 28/7/2023

Αρ. Πρωτ.: 9145

Υ Π Ο Μ Ν Η Μ Α

Της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ενώσεων Μηχανικών Δημοσίων Υπαλλήλων Διπλωματούχων Ανωτάτων Σχολών (ΠΟΕΜΔΥΔΑΣ), η οποία εδρεύει στην Αθήνα, οδός Μαυρομματαίων, αριθ. 17, όπως εκπροσωπείται νόμιμα.



ΠΡΟΣ

1. Το Υπουργείο Εσωτερικών (Τμήμα Οργάνωσης ΟΤ.Α. Α΄ βαθμού της Διεύθυνσης Οργάνωσης και Λειτουργίας Τ.Α. της Γενικής Διεύθυνσης Αποκέντρωσης και Τοπικής Αυτοδιοίκησης της Γενικής Γραμματείας Εσωτερικών και Οργάνωσης).
2. Την Αποκεντρωμένη Διοίκηση Αττικής (Τμήμα Εποπτείας Ο.Τ.Α. της Γενικής Διεύθυνσης Εσωτερικής Λειτουργίας της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αττικής).
3. Την Αποκεντρωμένη Διοίκηση Μακεδονίας - Θράκης (Τμήμα Εποπτείας Ο.Τ.Α.).
4. Την Αποκεντρωμένη Διοίκηση Ηπείρου – Δυτ. Μακεδονίας (Τμήμα Εποπτείας Ο.Τ.Α.).
5. Την Αποκεντρωμένη Διοίκηση Θεσσαλίας – Στερεάς Ελλάδας (Τμήμα Εποπτείας Ο.Τ.Α.).
6. Την Αποκεντρωμένη Διοίκηση Πελοποννήσου – Δυτ. Ελλάδος και Ιονίου (Τμήμα Εποπτείας Ο.Τ.Α.).
7. Την Αποκεντρωμένη Διοίκηση Κρήτης (Τμήμα Εποπτείας Ο.Τ.Α.).
8. Την Αποκεντρωμένη Διοίκηση Αιγαίου (Τμήμα Εποπτείας Ο.Τ.Α.).

Κοινοποιούμενη και προς

1. Το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας (Γενική Διεύθυνση Πολεοδομίας).
2. Το Σώμα Επιθεωρητών Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης (ΣΕΕΔΔ) του Υπουργείου Δικαιοσύνης Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, όπως εκπροσωπείται νόμιμα.
3. Το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδος, όπως εκπροσωπείται νόμιμα
4. Την Ανεξάρτητη Αρχή «Συνήγορος του Πολίτη», όπως εκπροσωπείται νόμιμα.
5. Τον Πρόεδρο και το Διοικητικό Συμβούλιο της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδας.
6. Π.Ο.Ε. Ο.Τ.Α.
7. Π.Ο.Μ.Η.Τ.Ε.Δ.Υ.

ΕΥΔΑΠ-ΕΥΑΘ εκτός Υπερταμείου

ΣΕΚΕΣ: “Ναί! ΕΥΔΑΠ-ΕΥΑΘ εκτός Υπερταμείου”


Ανακοίνωση Νο 15 • Πέμπτη 27 Ιουλίου 2023

Ναι!. ΕΥΔΑΠ-ΕΥΑΘ εκτός Υπερταμείου

Συνάδελφοι, συναδέλφισσες,

26 Ιουλίου 2023. Μια ιστορική μέρα. Η Βουλή ψήφισε τη μεταβίβαση της πλειοψηφίας των μετοχών της ΕΥΔΑΠ και της ΕΥΑΘ από το Υπερταμείο (ΕΣΥΠ) στο Ελληνικό Δημόσιο.

Ημέρα ορόσημο στην ιστορία του κινήματος για το δημόσιο νερό. Με τους αγώνες μας και τις αποφάσεις του ΣτΕ υποχρεώσαμε το κράτος και μια κυβέρνηση (που έχει στο DΝΑ της τις ιδιωτικοποιήσεις της δημόσιας περιουσίας) να επαναφέρει στο δημόσιο ιδιωτικοποιημένη περιουσία ύψους περίπου 1 δις. Πως τα ‘φερε έτσι η ιστορία ώστε το νομοσχέδιο να υπογράφει ο καθ΄ ομολογία του, «πρωταθλητής» των ιδιωτικοποιήσεων κ. Χατζηδάκης.

Η κυβέρνηση και τα γαλάζια παπαγαλάκια της (τηλε-κανάλια, εφημερίδες αλλά και κυβερνητικοί συνδικαλιστές της ΟΜΕ ΕΥΔΑΠ) κάνουν λόγο για «υλοποίηση προεκλογικών δεσμεύσεων». Όπως όλοι/ες γνωρίζουν την επιστροφή των μετοχών έχει διατάξει η Επιτροπή Συμμόρφωσης του ΣτΕ (αποφάσεις 7 & 8 του 2023), επειδή η κυβέρνηση της… «υλοποίησης των προεκλογικών δεσμεύσεων» όχι μόνο δεν συμμορφώθηκε με τις αποφάσεις 190 & 191 του Φεβρουαρίου του 2022, αλλά στις 28 Ιουλίου 2022 προχώρησε σε συνταγματικό πραξικόπημα και διατήρησε με τα άρθρα 114 και 115 του ν. 4964/2022 τις ΕΥΔΑΠ και ΕΥΑΘ στο Υπερταμείο.

Το κίνημα για το δημόσιο νερό από το 2012 μέχρι σήμερα πέτυχε ιστορικές νίκες ενάντια στην ιδιωτικοποίηση του νερού. Έξοδος ΕΥΔΑΠ-ΕΥΑΘ από το ΤΑΙΠΕΔ. Επιστροφή ΕΥΔΑΠ-ΕΥΑΘ από το Υπερταμείο στο Δημόσιο. Ακύρωση ΣΔΙΤ για ΕΥΣ. Ακύρωση Υπουργικής Απόφασης για τιμολόγηση του νερού.

Σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη (αλλά και στην περιφέρεια) το κίνημα αγωνίστηκε αποφασισμένο να νικήσει. Αγωνίστηκε μέσα στην κοινωνία, μαζί με την κοινωνία. Αγωνίστηκε μέσα στους εργαζόμενους και μαζί με τους εργαζόμενους. Αγωνίστηκε μέσα σε όλους στους τοπικούς, κοινωνικούς και επαγγελματικούς φορείς και μαζί με τους φορείς. Με όσα κόμματα κάθε φορά συμφωνούσαν αλλά και ενάντια στις κάθε φορά στενές κομματικές επιδιώξεις. Πάντα αταλάντευτα και χωρίς υποχωρήσεις απέναντι στις εκάστοτε κυβερνητικές και κρατικές πολιτικές.

Το κίνημα νίκησε γιατί δεν κυριάρχησε στον αγώνα του το κομματικό και συνδικαλιστικό κατεστημένο. Αυτό που βγάζει ανακοινώσεις για «υλοποίηση προεκλογικών δεσμεύσεων της κυβέρνησης» ή αυτό που παραπέμπει τις λύσεις στο «αύριο», σε μια άλλη μελλοντική κοινωνία.

Συνάδελφοι, συναδέλφισσες,