Σάββατο 4 Ιανουαρίου 2020

«Αξίζει να συμμαχήσει κανείς με ένα κράτος κατοχής που διαπράττει εγκλήματα κατά της ανθρωπότητας»;

Παλαιστινιακή Παροικία Ελλάδας για «East Med»: «Αξίζει να συμμαχήσει κανείς με ένα κράτος κατοχής που διαπράττει εγκλήματα κατά της ανθρωπότητας»;


ΗΜΕΡΟΔΡΟΜΟΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗ 3 Ιανουαρίου 2020

Ανακοίνωση για την υπογραφή της συμφωνίας για τον αγωγό «East Med» μεταξύ Ελλάδας, Κύπρου και Ισραήλ, εξέδωσε το ΔΣ της Παλαιστινιακής Παροικίας Ελλάδας.

Στην ανακοίνωσή αναφέρεται:

«Η Παλαιστινιακή Παροικία Ελλάδας, με γνώμονα τη διαφύλαξη της ιστορικής φιλίας και αλληλεγγύης που συνδέουν τον παλαιστινιακό και τον ελληνικό λαό, αισθάνεται την ανάγκη να τονίσει τα εξής:

– Ως Παλαιστίνιοι πολίτες σεβόμαστε απόλυτα το κυρίαρχο δικαίωμα τόσο της Ελλάδας όσο και της Κύπρου να εκμεταλλευτούν το φυσικό τους πλούτο όπως κρίνουν οι κυβερνήσεις τους, προς όφελος και ευημερία των λαών τους. Η Ελλάδα και η Κύπρος συμπαραστάθηκαν στον λαό μας στις πιο δύσκολες στιγμές της σύγχρονης ιστορίας του και συνεχίζουν να μας συμπαραστέκονται και γι’ αυτό είμαστε και θα είμαστε πάντα ευγνώμονες στον ελληνικό και στον κυπριακό λαό, για τους οποίους τρέφουμε συναισθήματα αληθινής αγάπης και φιλίας.

– Η Ελλάδα και η Κύπρος αντιμετώπισαν τα τελευταία χρόνια σοβαρές οικονομικές κρίσεις, που πιστεύουμε ότι έγιναν αντικείμενο εκμετάλλευσης από αμερικανικά και ισραηλινά κέντρα εξουσίας και χρησιμοποιήθηκαν ως μοχλοί πίεσης ώστε οι δύο χώρες να αλλάξουν την παραδοσιακή εξωτερική τους πολιτική.

– Ο αγωγός “East Med”, σύμφωνα με πολλούς Έλληνες και διεθνείς αναλυτές και ειδικούς, δεν είναι εφικτός ούτε οικονομικά ούτε τεχνικά.

– Εμείς πιστεύουμε ότι το σχέδιο του αγωγού αυτού αποτελεί μια καλοστημένη πολιτική απάτη από το Ισραήλ και τις ΗΠΑ και χρησιμοποιήθηκε και θα συνεχίσει να χρησιμοποιείται για τα επόμενα χρόνια ως όχημα και πρόσχημα για να προσδίδει στο Ισραήλ μια πολυπόθητη νομιμοποίηση από δύο χώρες που διαθέτουν την καλύτερη φήμη στη Μεσόγειο και στον κόσμο ως χώρες φιλειρηνικές, δημοκρατικές και υπέρμαχες του Διεθνούς Δικαίου, και ειδικά η Ελλάδα με την τεράστια και ανεκτίμητη προσφορά της στην παγκόσμια κληρονομιά. Άλλωστε, μόλις πριν λίγα χρόνια, το Ισραήλ επιδίωκε την κατασκευή αγωγού μέσω Τουρκίας, καθώς οι δύο χώρες ήταν και παραμένουν στενοί σύμμαχοι υπό την αμερικανική ομπρέλα.

Φωτιές στην Αυστραλία - μια ολόκληρη ήπειρος στις φλόγες, μισό δισεκατομμύριο ζώα νεκρά

Φωτιές στην Αυστραλία - μια ολόκληρη ήπειρος στις φλόγες, μισό δισεκατομμύριο ζώα νεκρά και «καραμελοποιημένο»χιόνι (pics-vid)

Ολοένα και περισσότερες εικόνες Αποκάλυψης φτάνουν κάθε ημέρα από την Αυστραλία όπου ζει μια πραγματική εθνική τραγωδία με τις φωτιές να μαίνονται ανεξέλεγκτες και να έχουν καταστρέψει ως τώρα 50 εκ. δάση και βοσκοτόπια. Την ίδια στιγμή τα ζώα ξεκληρίζονται και το χιόνι αλλάζει χρώμα από τη σκόνη των πυρκαγιών, στην γειτονική Ζηλανδία.

Στην Μαλούα Μπέι 1.000 άνθρωποι πέρασαν χθες τη νύχτα στην παραλία για να προστατευτούν από τις φονικές φλόγες. Μόνο αυτή την εβδομάδα 449 σπίτια κάηκαν ολοσχερώς στη δυτική ακτή. Από την αρχή των εκτεταμένων πυρκαγιών τον περασμένο Σεπτέμβριο τα σπίτια που έχουν γίνει στάχτη έχουν φτάσει τα 1.500.

Οι αρχές έχουν διατάξει εκκενώσεις περιοχών που κινδυνεύουν από πυρκαγιές. Πρόκειται για τμήματα της Νέας Νότιας Ουαλίας και της Βικτώριας, των δύο πολιτειών με τον μεγαλύτερο πληθυσμό της χώρας, στο νοτιοανατολικό άκρο της. Η απομάκρυνση χιλιάδων πολιτών γίνεται με την συνοδεία αστυνομικών οχημάτων ενώ έχουν κληθεί να βοηθήσουν στην εκκένωση αλλά και στην κατάσβεση κι οι ένοπλες δυνάμεις.

Όσο για τον τραγικό απολογισμό σε ανθρώπινες ζωές αυτός μετρά μέχρι στιγμής 19 νεκρούς και 28 αγνοούμενους.


Παρασκευή 3 Ιανουαρίου 2020

Εργα 70 εκατ. από το Δημόσιο στο Ελληνικό


Εργα 70 εκατ. από το Δημόσιο στο Ελληνικό

Μετά τη διαφαινόμενη εμπλοκή στον διαγωνισμό για το καζίνο, στην κυβέρνηση σκέπτονται να αναθέσουν σε θυγατρική του ΤΑΙΠΕΔ την εξυγίανση του εδάφους, το ξήλωμα των διαδρόμων προσγείωσης-απογείωσης και τη νομιμοποίηση των αυθαίρετων κτισμάτων, ώστε να εκδοθούν άδειες κατεδάφισης για όσα δεν έχουν κριθεί διατηρητέα.

Οι Ελληνες φορολογούμενοι φαίνεται ότι θα κληθούν να βάλουν το χέρι στην τσέπη και να φορτωθούν περίπου 70 εκατ. ευρώ, για να εκπληρωθούν οι έωλες υποσχέσεις της κυβέρνησης, προεκλογικές και μετεκλογικές, για «μπουλντόζες» στο Ελληνικό, το οποίο έχει ανακηρυχθεί σε «εμβληματική» επένδυση από τον πρωθυπουργό.

Με τροπολογία που προωθείται από το αρμόδιο κυβερνητικό επιτελείο και έχει τη σύμφωνη γνώμη του Κυριάκου Μητσοτάκη, προβλέπεται να ανατεθούν σημαντικά έργα υποδομής στην «Ελληνικό Α.Ε.», τη θυγατρική του ΤΑΙΠΕΔ, που έχει σήμερα τη διαχείριση του ακινήτου των 6.200 στρεμμάτων, πριν να ολοκληρωθεί η μεταβίβασή του στο επενδυτικό σχήμα με επικεφαλής τη Lamda Development του ομίλου Λάτση.

Πέμπτη 2 Ιανουαρίου 2020

Ποια είπαμε είναι τα πλεονεκτήματα της διαχείρισης της Εθνικής Οδού από τον ιδιωτικό τομέα;



Ποια είπαμε είναι τα πλεονεκτήματα της διαχείρισης της Εθνικής Οδού από τον ιδιωτικό τομέα;
31-12-2019

Πού είναι η ιδιωτική αποτελεσματική διαχείριση της εθνικής οδού; Πού πήγαν ρε τα λεφτά της “επένδυσης” που βουτήξατε; Πού πάνε τα εκατομμύρια που μαζεύετε από τα διόδια;


Μας έλεγαν ότι η ιδιωτικοποίηση της διαχείρισης των εθνικών οδών, θα φέρει εκσυγχρονισμό, υπηρεσίες πιο αποτελεσματικές κλπ. Γιατί -λένε- ο ιδιωτικός τομέας είναι πιο αποδοτικός και υπεύθυνος από το “τεμπέλικο” και “αναποτελεσματικό” δημόσιο. Όλοι οι “πολύχρωμοι” πρασινομπλερόζ υπουργοί και πρωθυπουργοί. Όλα τα παπαγαλάκια της ΕΕ και του καπιταλισμού.

Αυτοί λοιπόν οι πολύχρωμοι υπουργοί έκαναν δώρο ολόκληρο το εθνικό δίκτυο, σε πέντε λαμόγια που τους βάφτισαν επενδυτές, για να τρώνε τσάμπα το λαϊκό πλούτο και να φορτώνουν τα κάθε είδους βάρη (οικονομικά και ταλαιπωρίας) στην πλάτη του λαού.

Τα έδωσαν όλα στα λαμόγια, τους εργολάβους φίλους τους. Τους δρόμους, τα διόδια και χοντρά δάνεια για να μη βάλουν το χέρι στην τσέπη οι “επενδυτές”. Τους υπέγραψαν χαριστικές συμβάσεις για τις τιμές των διοδίων, για αποζημιώσεις που δήθεν δικαιούνταν σε περιπτώσεις που θα πέσουν τα κέρδη τους, αν πληρωθούν λιγότερα διόδια για οποιοδήποτε λόγο.

Και το αποτέλεσμα; Πρόσθεσαν άλλο ένα ένοχο “ακραίο καιρικό φαινόμενο” στη λίστα όσων μας πνίγουν, μας καίνε, μας πλημμυρίζουν, μας βουλιάζουν. Τώρα, εδώ και σχεδόν μια δεκαετία τουλάχιστον, μας εγκλωβίζουν και μας ξεπαγιάζουν και στα χιόνια, γιατί… “κόλλησε το εκχιονιστικό επειδή δεν είχε αλυσίδες”. Και δεν είναι η πρώτη φορά. Ούτε η πρώτη κυβέρνηση που της συμβαίνει. Ούτε η πρώτη φορά που λένε τέτοιες γελοίες δικαιολογίες.

Πού πήγαν ρε τα λεφτά της “επένδυσης” που βουτήξατε; Πού πάνε τα εκατομμύρια που μαζεύετε από τα διόδια; Πόσα βγήκαν από την τσέπη του ιδιώτη “επενδυτή” και πόσα από τις τσέπες του λαού, είτε με την αρχική “δανική επένδυση”, είτε με τα διόδια;

Πού είναι η ιδιωτική αποτελεσματική διαχείριση της εθνικής οδού;
Πόσα λεφτά από αυτά που μας κλέβουν, πήγαν για μέτρα πρόληψης κι εκχιονιστικά μηχανήματα; Πού είναι το αλάτι και τα εκχιονιστικά μηχανήματα σε μια χιονόπτωση που δεν είναι και πρωτοφανής ή ακραία;

Τι φταίει που δεν πάρθηκαν μέτρα τουλάχιστον για τη Μαλακάσα που ξέρουν ότι κλείνει πάντα; Τι φταίει που δίπλωσαν οι νταλίκες και κανένας δεν πήρε μέτρα πριν διπλώσουν (όπως διπλώνουν πάντα); Τι φταίει που βρέθηκαν νταλίκες στην εθνική παρά την απαγόρευση; Τι φταίει που δεν υπήρξε ενημέρωση στα αυτοκίνητα ότι ο δρόμος είναι κλειστός; Τι φταίει που δεν απαντούσε το 1075;

Τι φταίει που άνοιξαν τα διόδια μετά τον εγκλωβισμό των ανθρώπων κι όχι από την αρχή (μη τυχόν και χάσουν καμιά πεντάρα οι αχόρταγοι κι ο καρκίνος του πλανήτη, ο νόμος του κέρδους); Τι φταίει που έμεινε πάλι κόσμος 4 ώρες μέσα στο χιονισμένο παγωμένο δρόμο;

Δεν είναι ευθύνη του ιδιώτη που διαχειρίζεται την εθνική οδό; Γιατί άραγε φορτώνει την ευθύνη στην εταιρεία (“ΝΕΑ ΟΔΟ”) και η τροχαία και η περιφέρεια; Ή μήπως φταίει ο οδηγός που δεν είχε αρκετή βενζίνη, γιατί δεν έχει καταλάβει με τι ασυνείδητους απατεώνες έχει να κάνει;

Ποιο είναι τελικά το κέρδος του κράτους και του λαού, που τα πήρε όλα ο ιδιώτης; Πού είναι η… “εθνικότητα” της εθνικής; Και για ξαναπέστε μας αυτά που λέγατε όλοι σας όταν ετοιμάζατε τις ιδιωτικοποιήσεις και τα δώρα στους κολλητούς σας εργολάβους που πήραν τελικά τις εθνικές, τα δάνεια, τα διόδια και τις αποζημιώσεις:
Αυτά είναι “τα καλά της ιδιωτικοποίησης” και του “ιδιωτικού τομέα”;
Τώρα που βλέπουμε (χρόνια τώρα και μ’ όλες τις κυβερνήσεις) τα αποτελέσματα, πέστε μου ένα επιχείρημα υπέρ αυτής της ιδιωτικοποίησης. Ή υπέρ οποιασδήποτε ιδιωτικοποίησης. Πείτε μας τα ίδια και για τα αεροδρόμια της Fraport ή για τα καράβια των εφοπλιστών και τα δρομολόγιά τους κλπ ή για τις αστικές συγκοινωνίες.


Υ.Γ. Και μη μου πει κανείς ότι σ’ αυτές τις κλίμακες υπάρχει και… “υγιής επιχειρηματικότητα” , γιατί… μπορεί να του ζητήσω να μου τη δείξει.

Τρίτη 31 Δεκεμβρίου 2019

Οι αριθμοί που... δεν λένε την αλήθεια για το ασφαλιστικό

Γιατί η εστίαση στην αναλογία εργαζομένων προς συνταξιούχους οδηγεί σε λάθος συμπεράσματα. Τα αισιόδοξα μηνύματα για το ασφαλιστικό σύστημα που στέλνουν οι εκθέσεις των δανειστών. Γράφουν οι Σάββας Ρομπόλης και Βασίλης Μπέτσης.



των Σάββα Γ. Ρομπόλη και Bασίλειου Γ. Μπέτση*

Τις τελευταίες, ιδιαίτερα, δύο δεκαετίες στην Ελλάδα, αποτελεί συνήθης πρακτική περιορισμένου αριθμού παραγόντων της οικονομικής, κοινωνικής, δημοσιογραφικής, κ.λπ. ζωής, η αναφορά ότι το Σύστημα Κοινωνικής Ασφάλισης (ΣΚΑ) στη χώρα μας απειλείται ανησυχητικά από τις παθογένειές του, την οικονομική κρίση, την υψηλή ανεργία, την ευελιξία της απασχόλησης, τους χαμηλούς μισθούς [μέσος μηνιαίος μισθός πλήρους απασχόλησης 1.170 ευρώ (μεικτά) και μερικής απασχόλησης 404 ευρώ (μεικτά), ΕΦΚΑ-Απρίλιος 2019], τις δυσμενείς δημογραφικές εξελίξεις, κ.λπ.

Στις συνθήκες αυτές, υποστηρίζεται λανθασμένα ότι οι σημερινοί νέοι δεν θα λάβουν σύνταξη παρά την καταβολή από μέρους τους των νομοθετημένων εισφορών. Η αναφορά αυτή, προφανώς για ευνόητους λόγους, έχει σχέση με την άποψη αλλαγής του αναδιανεμητικού χαρακτήρα του ΣΚΑ σε ultra-κεφαλαιοποιητικό και ιδιωτικοποιημένο σύστημα κοινωνικής ασφάλισης.

Όμως, αξίζει να σημειωθεί ότι οι προαναφερόμενες απειλές, όπως προκύπτει από την έρευνα, δεν σημαίνει ότι υπονομεύουν υπαρξιακά την προοπτική του ΣΚΑ στην Ελλάδα. Κι αυτό γιατί αν και πολύπλοκο, πολυπαραγοντικό και δυσνόητο το σύστημα κοινωνικής ασφάλισης, ακόμη και για οικονομολόγους, εντούτοις η ανάπτυξη, τα τελευταία χρόνια, σε πανεπιστημιακό επίπεδο της εξειδίκευσης των οικονομικών της κοινωνικής ασφάλισης, παρέχει τεχνικά και αναλυτικά τη δυνατότητα κατανόησης της συνθετότητας και πολυπλοκότητας της λειτουργίας της.

Πράγματι, η δυσκολία κατανόησης της λειτουργίας και της μακροχρόνιας προοπτικής του κοινωνικο-ασφαλιστικού συστήματος από τους παράγοντες της κοινωνικο-οικονομικής και δημοσιογραφικής ζωής συνίσταται, κατά βάση, στην εμπλοκή των εργαζομένων, των ασφαλισμένων και των συνταξιούχων διαφορετικών γενεών καθώς και στον ετεροχρονισμό της καταβολής των ασφαλιστικών εισφορών και της χορήγησης των συνταξιοδοτικών παροχών.

Έτσι, η εστίαση αποκλειστικά και μόνο στην αναλογία εργαζομένων προς συνταξιούχους ως παράγοντα για την αποτίμηση της μακροχρόνιας βιωσιμότητας του ΣΚΑ δεν αντικατοπτρίζει την πραγματικότητα, λόγω ακριβώς της πολυπλοκότητας που χαρακτηρίζει το σύστημα κοινωνικής ασφάλισης. Κι αυτό γιατί οι σχετικές μελέτες ακόμη και των δανειστών (2018) δείχνουν την οικονομική βιωσιμότητα του κοινωνικο-ασφαλιστικού συστήματος της Ελλάδας μέχρι το 2070, με επίπεδο συντάξεων [άθροισμα κύριας και επικουρικής ασφάλισης 935 ευρώ (μεικτά) σε τρέχουσες τιμές, 54% αναπλήρωση].

Επιπρόσθετα, εκτιμάται ότι με αυτό το ποσό της σύνταξης, η συνολική συνταξιοδοτική δαπάνη διαμορφώνεται το 2070 στο 10,6% του ΑΕΠ (από 17% που είναι σήμερα) και ο κρατικός προϋπολογισμός θα χρηματοδοτήσει το ΣΚΑ με πόρους που αντιστοιχούν μόλις στο 4,5% του ΑΕΠ από 9% του ΑΕΠ που καταβάλλει σήμερα.

Στην προοπτική αυτή, όπου η συνολική συνταξιοδοτική δαπάνη (10,6% του ΑΕΠ το 2070) υπολείπεται του ανώτερου επιπέδου του 16,2% του ΑΕΠ (Ε.Ε.-28, 11% του ΑΕΠ το 2070), δημιουργούνται σημαντικά περιθώρια βελτίωσης και όχι κατάρρευσης, όπως υποστηρίζεται, των συνταξιοδοτικών παροχών, επιτυγχάνοντας έτσι την αναγκαία ισορροπία οικονομικής βιωσιμότητας και κοινωνικής αποτελεσματικότητας του ΣΚΑ στην Ελλάδα.

Επιπλέον, οι πρόσφατες αποφάσεις του ΣτΕ με τις αναγκαίες, κατάλληλες και ποσοτικοποιημένες αλλαγές που θα συντελεσθούν δεν πρόκειται να παρεκκλίνουν από το ουδέτερο δημοσιονομικό αποτέλεσμα και ως εκ τούτου να απειλήσουν τη μακροχρόνια βιωσιμότητα του ΣΚΑ.


Παράλληλα, ο βασικός δημογραφικός δείκτης που δείχνει τη γήρανση του πληθυσμού και επηρεάζει σημαντικά ένα σύστημα κοινωνικής ασφάλισης είναι ο δείκτης εξάρτησης ηλικιωμένων (Old - dependency ratio) και εκφράζεται από τον λόγο του πληθυσμού ατόμων ηλικίας 65 ετών και άνω προς τον οικονομικά ενεργό πληθυσμό που είναι τα άτομα ηλικίας 15-64 ετών.

Ο δείκτης αυτός σύμφωνα με τις πρόσφατες (2018) προβολές της Eurostat για την Ελλάδα από 34,1% που ήταν το 2018 θα αυξηθεί στο 58,4% το 2070 (όταν στις προηγούμενες δημογραφικές προβολές η εκτίμηση για το 2070 ήταν στο 63,1%), σημειώνοντας βελτίωση στη σχετική πρόβλεψη της Eurostat για την Ελλάδα. Επιπλέον προβλέπεται ότι το 2070 αυτοί που θα εισφέρουν (εκτιμάται μέσος μηνιαίος μισθός 1.800 ευρώ μεικτά) στο σύστημα κοινωνικής ασφάλισης στην Ελλάδα θα είναι 3,9 εκατ. άτομα και οι συνταξιούχοι 2,58 εκατ. άτομα, θεωρώντας ως υπόθεση εργασίας την απαισιόδοξη και δυσμενή για την Ελλάδα προοπτική ότι ο μέσος ετήσιος ρυθμός μεταβολής του ΑΕΠ θα είναι μόλις 0,8%.

Με άλλα λόγια, ακόμη και με την απαισιόδοξη προοπτική (μέση ετήσια αύξηση του ΑΕΠ 0,8%) της ελληνικής οικονομίας μέχρι το 2070, το σύστημα κοινωνικής ασφάλισης στην Ελλάδα διατηρείται οικονομικά βιώσιμο, έχοντας ταυτόχρονα σημαντικά περιθώρια (συνολική συνταξιοδοτική δαπάνη 10,6% του ΑΕΠ το 2070) διεύρυνσης της κοινωνικής του αποτελεσματικότητας, διαμέσου των αυξήσεων των συνταξιοδοτικών παροχών, σε βαθμό που να αποδεικνύεται με τον πιο εύληπτο τρόπο η μη επαλήθευση των φημολογούμενων απειλών του ΣΚΑ, με την έννοια της αδυναμίας ικανοποίησης των συνταξιοδοτικών δικαιωμάτων και χορήγησης των συνταξιοδοτικών παροχών στο μέλλον.

Βιαιοπραγίες εις βάρος Διπλωματούχων Μηχανικών Δημοσίων Υπαλλήλων και Υπαλλήλων Ο.Τ.Α. κατά την άσκηση των Υπηρεσιακών τους καθηκόντων.


Κρούσματα βίας & πρόταση επανεξέτασης του βαθμού ποινικοποίησης του επαγγέλματος του μηχανικού

Την επανεξέταση του βαθμού ποινικοποίησης του επαγγέλματος του μηχανικού προτείνει η Π.Ο. Ε.Μ.Δ.Υ.Δ.Α.Σ. με παρέμβασή της προς τους Υπουργούς Εσωτερικών και Οικονομικών με αφορμή τα κρούσματα βιαιοπραγιών εις βάρος διπλωματούχων μηχανικών δημοσίων υπαλλήλων και υπαλλήλων Ο.Τ.Α. κατά την άσκηση των υπηρεσιακών τους καθηκόντων.

Συγκεκριμένα, στην επιστολή της η Ομοσπονδία αναφέρει τα εξής:

Προς :
1) Υπουργό Εσωτερικών, κ. Θεοδωρικάκο
2) Υπουργό Οικονομικών, κ. Σταϊκούρα

Κοιν :
1) Πρόεδρο και ΔΕ ΤΕΕ
2) Α' Βάθμιες ΕΜΔΥΔΑΣ

Θέμα : Βιαιοπραγίες εις βάρος Διπλωματούχων Μηχανικών Δημοσίων Υπαλλήλων και Υπαλλήλων Ο.Τ.Α. κατά την άσκηση των Υπηρεσιακών τους καθηκόντων.

Κύριοι Υπουργοί,

Η ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ αποτελεί την Ομοσπονδία που εκπροσωπεί Πανελλαδικά το σύνολο των Διπλωματούχων Μηχανικών του Δημοσίου Τομέα (Υπουργεία, ΝΠΔΔ, ΟΤΑ Α και Β βαθμού). Με την παρούσα θα θέλαμε να επιστήσουμε την προσοχή σας σχετικά με τα επαναλαμβανόμενα κρούσματα βίας εις βάρος Διπλωματούχων Μηχανικών Δημοσίων Υπαλλήλων και Υπαλλήλων Ο.Τ.Α. κατά την άσκηση των υπηρεσιακών τους καθηκόντων.

Αφορμή το πρόσφατο περιστατικό βίας το οποίο έλαβε χώρα στη Ρόδο με θύμα Διπλωματούχο Μηχανικό υπάλληλο της Κτηματικής Υπηρεσίας Δωδεκανήσων Α' του Υπουργείου Οικονομικών. Ο εν λόγω συνάδελφος, στις αρχές του περασμένου Σεπτεμβρίου και ενώ εκτελούσε τα καθήκοντά του, διενεργώντας αυτοψία σε παράνομη καντίνα σε παραλία της Δ.Ε. Αφάντου στη Ρόδο, δέχθηκε επίθεση από τον ιδιοκτήτη, ο οποίος του άσκησε σωματική βία.Μετά τη λήξη του περιστατικού, το οποίο ευτυχώς δεν επέφερε σοβαρό τραυματισμό στο συνάδελφο, κατατέθηκαν μηνύσεις από την υπηρεσία και από το θύμα. Δυστυχώς όμως η υπόθεση ενδέχεται να μην έχει σταματήσει εκεί. Προ ολίγων ημερών και συγκεκριμένα τις πρώτες πρωινές ώρες της Πέμπτης 07.11.2019, ξέσπασε πυρκαγιά στο αυτοκίνητο του συναδέλφου, από την οποία καταστράφηκε ολοσχερώς το όχημα και γειτονικό αυτού (συγγενικού προσώπου του συναδέλφου), ενώ τρίτο όχημα (της συζύγου του συναδέλφου) υπέστη σοβαρές υλικές ζημιές. Το πόρισμα της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας Ρόδου απεφάνθη ότι πρόκειται περί εμπρησμού. Οι αρχές της Ρόδου ερευνούν την υπόθεση και υπάρχει πεποίθηση ότι θα διαλευκανθεί.

Σαφώς και μέχρι της απόδοσης ευθυνών και εκδίκασης της υπόθεσης δεν θέλουμε να προδικάσουμε και να προβούμε σε λαϊκό δικαστήριο. Σημειώνουμε όμως την σύμπτωση, που μας παραπέμπει άμεσα σε πιθανή σύνδεση των δύο περιστατικών. Οι ελληνικές αρχές είναι αρμόδιες για την εξιχνίαση της υπόθεσης και σε συνδυασμό με την ελληνική Δικαιοσύνη, είμαστε βέβαιοι ότι ο/οι υπαίτιος-οι θα βρεθούν και θα τιμωρηθούν. Να επισημάνουμε εδώ ότι, πέραν των δύο προαναφερθέντων περιστατικών, στην υπηρεσία που εργάζεται ο συνάδελφος έγινε απόπειρα εμπρησμού (άνευ επιτυχίας ευτυχώς) στις 4 Ιουλίου του 2019.

Στη Ρόδο έχουν συμβεί κατά το παρελθόν διάφορα περιστατικά και στη Δ/νση Πολεοδομικών Εφαρμογών του Δήμου Ρόδου. Τα περιστατικά αυτά ήταν φραστικές επιθέσεις με προσβλητικές εκφράσεις, σωματική βία, δολιοφθορά σε αυτοκίνητα συναδέλφων (οξύ στο αμάξωμα) κ.α. Ποτέ όμως έως σήμερα δεν υπήρξε συνέχεια στα περιστατικά αυτά. Στην αντίληψή μας έχουν υποπέσει επίσης μεμονωμένα περιστατικά βίας πανελλαδικά, κατά υπαλλήλων Σ.Δ.Ο.Ε. και άλλων ελεγκτικών μηχανισμών κατά τη διενέργεια ελέγχων.

Εάν επαληθευτεί ότι ο εμπρησμός των οχημάτων συνδέεται με αντίποινα στην άσκηση υπηρεσιακών καθηκόντων από τον Μηχανικό, γίνεται αντιληπτό ότι το φαινόμενο βιαιοπραγιών παίρνει άλλη διάσταση και σοβαρότητα. Τα περιστατικά βιαιοπραγιών κατά δημοσίων λειτουργών είναι ένα φαινόμενο, το οποίο έχει αρχίσει να διογκώνεται.

Το επάγγελμα του Μηχανικού όπως γνωρίζετε είναι πλήρως ποινικοποιημένο. Οι καταγγελίες και οι κατηγορίες απευθύνονται προσωπικά σε Μηχανικούς, οι οποίοι βρίσκονται συχνά στο εδώλιο του κατηγορουμένου για αμέλεια της Πολιτείας. Τις περισσότερες φορές οι αποφάσεις είναι αθωωτικές, οι συνάδελφοι απαλλάσσονται, αλλά η αγωνία και το άγχος κατά τη διάρκεια και μέχρι τη λήξη της υπόθεσης αφήνουν συχνά τα σημάδια τους. Σε αυτό το βάρος έρχεται να προστεθεί τελευταία η απειλή της βιαιοπραγίας από τον ελεγχόμενο. Οι συνάδελφοι Μηχανικοί θα φοβούνται πλέον να εκτελέσουν τα καθήκοντά τους και να υποβάλουν κυρώσεις στους παρανομούντες.

Ως ΔΣ της Π.Ο. Ε.Μ.Δ.Υ.Δ.Α.Σ. θεωρούμε επιβεβλημένη, με αφορμή το προαναφερθέν περιστατικό, την προστασία των μελών μας πανελλαδικά κατά την άσκηση των υπηρεσιακών τους καθηκόντων. Η θεσμοθέτηση μέτρων από την πολιτεία θα μπορούσε να αμβλύνει το φαινόμενο των εν λόγω βιαιοπραγιών. Ενδεικτικά προτείνουμε τη θεσμοθέτηση αστυνομικής συνοδείας κατά τη διενέργεια αυτοψιών – ελέγχων σε αυθαίρετες κατασκευές, καταπατήσεων, κ.ο.κ., την αυστηροποίηση των ποινών σε αυτούς που βιαιοπραγούν κατά των δημόσιων λειτουργών εν ώρα υπηρεσίας κ.α. Βέβαια στα πλαίσια αυτά θεωρούμε ότι θα ήταν χρήσιμη και η επανεξέταση του βαθμού ποινικοποίησης του επαγγέλματος του μηχανικού.

Κύριοι Υπουργέ,

Η Π.Ο. Ε.Μ.Δ.Υ.Δ.Α.Σ. θεωρεί ότι η βιαιοπραγία κατά δημόσιων λειτουργών κατά την εκτέλεση των υπηρεσιακών τους καθηκόντων είναι ένα σοβαρότατο φαινόμενο, το οποίο γίνεται όλο πιο συχνό και έντονο και ως εκ τούτου δεν θα πρέπει να αγνοηθεί από την Πολιτεία. Αναμένουμε ενέργειες προς την αντιμετώπιση του φαινομένου που προαναφέρθηκε.

Στη διάθεσή σας για οποιαδήποτε περαιτέρω πληροφορία – διευκρίνηση.

Δευτέρα 30 Δεκεμβρίου 2019

Καθολική η συμμετοχή στην απεργία διαρκείας των εργαζομένων ΟΤΕ. Απεργοσπασία με εργολάβους από τη διοίκηση

Καθολική η συμμετοχή στην απεργία διαρκείας των εργαζομένων ΟΤΕ. Απεργοσπασία με εργολάβους από τη διοίκηση




Οι εργαζόμενοι στον Όμιλο ΟΤΕ συνεχίζουν τις αγωνιστικές τους κινητοποιήσεις, «έναν αγώνα που όλοι οι συνάδελφοι έχουν αγκαλιάσει συμμετέχοντας μαζικά», όπως λέει χαρακτηριστικά, σε ανακοίνωσή της, η ΟΜΕ-ΟΤΕ. Τα ποσοστά συμμετοχής αγγίζουν το απόλυτο παρά τα ψέματα της Διοίκησης και τις πιέσεις των επιθεωρητών.

Όπως καταγγέλλει, όμως, η Ομοσπονδία, «η Διοίκηση του Ομίλου τρομοκρατημένη με αυτή τη μαζική συμμετοχή στήνει καθημερινά απεργοσπαστικούς μηχανισμούς. Το τελευταίο που ετοιμάζει, σύμφωνα με πληροφορίες, είναι να βάλει εργολάβους σε τεχνικά τμήματα της Βορειοανατολικής Αττικής, παραβιάζοντας σαφώς το δικαίωμα της απεργίας και το απόρρητο των τηλεπικοινωνιών».

Η ΟΜΕ-ΟΤΕ καλεί «τη Διοίκηση του ΟΤΕ να μην προχωρήσει σε παράνομες τέτοιες ενέργειες και κάνει ξεκάθαρο ότι θα κινηθεί με κάθε μέσο για να διαφυλάξει τη νομιμότητα αλλά και το συμφέρον των Ελλήνων πολιτών».

Ο αγώνας μας είναι αγώνας ζωής, αγώνας αξιοπρέπειας.

ΜΑΖΙ ΜΕΧΡΙ ΤΗΝ ΤΕΛΙΚΗ ΔΙΚΑΙΩΣΗ

Κυριακή 29 Δεκεμβρίου 2019

Αποχαιρετισμός στο Θάνο Μικρούτσικο

Δεκατρία τραγούδια από διαφορετικές εποχές που δείχνουν τον πλούτο της μουσικής δημιουργίας του μεγάλου συνθέτη που έφυγε χθες...
Διαβάστε επίσης:  Ο Θάνος δεν είναι πια εδώ... καθώς και εδώ
΄