Σάββατο 25 Μαρτίου 2023
Μύκονος: Τσιλιαδόροι, παράγοντες και οικοδομή τη νύχτα
Παρασκευή 24 Μαρτίου 2023
ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ: Σχετικά με την επίθεση σε Αρχαιολόγο στη Μύκονο
Τετάρτη 22 Μαρτίου 2023
ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ: Σχετικά με την τραγική κατάσταση που επικρατεί στις Τεχνικές Υπηρεσίες των Νοσοκομείων
Tι ανέφερε η απόρρητη έκθεση της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας για την σύμβαση 717
Τρίτη 21 Μαρτίου 2023
ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ: Σχετικά με το κλείσιμο της υψηλής Γέφυρας Σερβίων
https://www.emdydas.gr/images/stories/news/21.3.2023_gefyra_servion_9039.pdf
ΘΕΜΑ: «Σχετικά με το κλείσιμο της υψηλής Γέφυρας Σερβίων»
Το κλείσιμο της υψηλής γέφυρας Σερβίων για οχήματα και πεζούς.
Οι σημειακές εργασίες επισκευής και η μεγάλη συνολική συντήρησή της.
Το πρόβλημα στατικότητας της Γέφυρας Ρυμνίου, ως εναλλακτικής διαδρομής.
Με αγωνία, προσοχή και ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρακολουθούμε τις εξελίξεις σχετικά με την απαγόρευση κυκλοφορίας όλων των οχημάτων στην υψηλή Γέφυρα Σερβίων της Π.Ε. Κοζάνης, την κήρυξη σε Κατάσταση Ειδικής Κινητοποίησης Πολιτικής Προστασίας τριών Δήμων (Κοζάνης, Σερβίων και Βελβεντού) της Περιφέρειας Δυτ. Μακεδονίας και τα πολλαπλά προβλήματα, που απειλούν τις τοπικές κοινωνίες. Έχουμε να κάνουμε με μία από τις μεγαλύτερες γέφυρες στην Ελλάδα και στα Βαλκάνια (1.372 m), που αποτελεί τμήμα της Ε.Ο. Κοζάνης-Λάρισας, το οποίο συνδέει τη Δυτ. Μακεδονία με τη Θεσσαλία αλλά και την Ν. Ελλάδα.
Πρόκειται για τη μία από τις δύο γέφυρες της τεχνητής λίμνης Πολυφύτου, στον ποταμό Αλιάκμονα, που, εγκαινιάστηκε το 1975. Η άλλη (Γέφυρα Ρυμνίου), της ίδιας περιόδου, βρίσκεται νοτιοδυτικά, κοντά στην Αιανή και είναι μικρότερη (615 m).
Με έκπληξη πληροφορηθήκαμε από τα ΜΜΕ (έντυπα και ηλεκτρονικά) πανελλήνιας (ΕΡΤ) και τοπικής (Δυτ. Μακεδονίας) εμβέλειας, ότι δεν υπήρχαν πουθενά τα σχέδια του έργου και βρέθηκαν κάπου στην Ιταλία. Από αρμόδια χείλη ακούσαμε ότι από την κατασκευή της γέφυρας και επί 50 χρόνια λειτουργίας της δεν έγινε καμμιά συντήρηση. Ενώ σε άλλη έγκυρη πηγή αναφέρεται ότι η μοναδική επιθεώρηση της γέφυρας, έγινε μετά τον σεισμό του Μαΐου το 1995, άγνωστο πως, αφού δεν υπήρχαν σχέδια.
Η Γέφυρα αφέθηκε στην τύχη της, δίχως να ληφθεί σχετική μέριμνα από την πολιτεία, παρόλο που τα προβλήματά της πλήθαιναν στην πορεία του χρόνου και πλέον φαίνονταν δια γυμνού οφθαλμού (παραμόρφωση στο κατάστρωμα, καμπυλώσεις στα κάγκελα κλπ.). Μετά από πρόσφατη διαπίστωση σοβαρών ρωγμών στους τένοντες της Γέφυρας ξεκίνησαν να εκτελούνται εργασίες επισκευής. Υπηρεσιακό στέλεχος, δηλώνει για την κατάσταση της γέφυρας ότι: «Σε ακραίο σενάριο θα μπορούσε να πέσει». Στο εύλογο ερώτημα τις πταίει η απάντηση ήταν «αλληλοκάλυψη αρμοδιοτήτων τοπικής και κεντρικής εξουσίας».
Από την άλλη, η επαρχιακή οδός προς την οποία εκτρέπεται η κυκλοφορία παρουσιάζει προβλήματα καθίζησης και ο όγκος των διερχομένων οχημάτων θα την επιβαρύνει περαιτέρω. Και το βασικότερο είναι ότι η γέφυρα του Ρυμνίου, που θα υποστεί το βάρος, πλέον, της κυκλοφορίας βαρέων και μη οχημάτων, μετά το κλείσιμο της γέφυρας Σερβίων, χωρίς επίσημη μελέτη στατικής επάρκειας και σχέδια, μέχρι και σήμερα, κατά δήλωση του αρμόδιου υπηρεσιακού παράγοντα. Αγνοούνται, δηλαδή τα σχέδια και αυτής της γέφυρας. Ήδη, ο αρμόδιος Εισαγγελέας παρήγγειλε τη διενέργεια σχετικής κατεπείγουσας προκαταρκτικής, για το υπόψη θέμα, συνολικά.
Όλα τα παραπάνω είναι ένα ακόμα αποτέλεσμα της εγκατάλειψης στην οποία έχουν αφεθεί όλες οι κρίσιμες Υποδομές της χώρας, ειδικά την μνημονιακή περίοδο. Είναι ένα αποτέλεσμα της υποχρηματοδότησης για την εκτέλεση αναγκαίων έργων, αλλά και της διάλυσης που επέφεραν οι πολιτικές αυτές στις Δημόσιες Υπηρεσίες, δια της υποστελέχωσης και της μη πρόσληψης ικανού αριθμού εξειδικευμένων μηχανικών.
Οι Διπλωματούχοι Μηχανικοί, ως εργαζόμενοι Επιστήμονες έχουμε ευθύνη να μιλήσουμε. Με στοιχεία, τεκμηρίωση και τις επιστημονικές μας γνώσεις, πρέπει να αναδεικνύουμε τις ελλείψεις, τα προβλήματα, τις αστοχίες και να προτείνουμε λύσεις προς όφελος της κοινωνίας και όχι των κερδών. Τα έργα σαν την Υψηλή Γέφυρα Σερβίων είναι κομβικής σημασίας και ανήκουν στην κατηγορία των έργων εθνικής εμβέλειας. Πληροφορίες, από έγκυρες πηγές, που είδαν το φως της δημοσιότητας, εμφανίζουν και την γέφυρα Ρυμνίου να είναι σε οριακή κατάσταση αντοχής, σε βαθμό που εγκυμονεί υπαρκτούς κινδύνους για τους χρήστες της γέφυρας ή και τους διερχόμενους κάτω από τη γέφυρα.
Το ιστορικό των γεφυρών, σε συνδυασμό με το τεράστιο διακύβευμα, συνηγορούν υπέρ της διάθεσης ενός γενναίου ποσού για τις αναγκαίες εργασίες επισκευής και συντήρησης αλλά και την εκπόνηση απαιτούμενων μελετών για την εξακρίβωση της στατικής επάρκειας σε συγκεκριμένα τεχνικά, την διερεύνηση για την τυχόν ανακατασκευή ή επισκευή μέρους των γεφυρών, τον έλεγχο του δικτύου ηλεκτροφωτισμού τους, την ενόργανη παρακολούθησή τους και την αναβάθμιση του επιπέδου ασφάλειάς τους, βάσει του πρόσφατου Κανονισμού Επιθεώρησης και Συντήρησης Γεφυρών, (Κ.Ε.ΣΥ.ΓΕ.) του Υπουργείου Υποδομών, που έχει ως στόχο την θεσμοθέτηση κανόνων και διαδικασιών για την Επιθεώρηση, Αξιολόγηση και Συντήρηση των Γεφυρών.
Όσον αφορά στα έργα υποδομής, το ένα σκέλος είναι η κατασκευής τους και το άλλο είναι, με την πέρασμα του χρόνου, η συντήρησή τους, που συμπεριλαμβάνει και τον έλεγχο για πιθανές αλλοιώσεις, βλάβες και φθορές, επισήμανση των στοιχείων που κρίνονται επικίνδυνα για την ασφάλεια των πολιτών.
Ο σαφής και συγκεκριμένος Δημόσιος Έλεγχος σε όλα τα στάδια, προστατεύει το Δημόσιο Συμφέρον, υπό την ευρεία έννοια. Η ευθύνη ωστόσο για τον έλεγχο, την παρακολούθηση και την υλοποίηση αυτού του μέγιστης σπουδαιότητας και εξειδικευμένου έργου (της Υψηλής Γέφυρας Σερβίων), νομοτελειακά, ανήκει στο κεντρικό Κράτος (Υπουργεία Μεταφορών και Υποδομών, Οικονομικών κλπ.) που διαθέτουν τους πόρους και την τεχνογνωσία.
Όπως έχουμε τονίσει σε καμία περίπτωση δεν είναι λύση οι ιδιωτικοποιήσεις, οι οποίες μειώνουν την ασφάλεια, και εκτινάσσουν το κόστος για τους πολίτες. Το ζούμε με τις Υποδομές και τις ΣΔΙΤ (οδικό δίκτυο, αεροδρόμια κλπ.), με την ενέργεια και την υπερδιόγκωση του κόστους της, επιβεβαιώθηκε πρόσφατα με το σιδηρόδρομο.
Η στελέχωση των Υπηρεσιών (Δόμησης, Τεχνικών και άλλων) με Διπλωματούχους Μηχανικούς με μόνιμες και σταθερές σχέσεις εργασίας, μέσω ΑΣΕΠ, ενάντια στη συνεχιζόμενη υποστελέχωση, αφορά την σωστή και αποτελεσματική λειτουργία των Τεχνικών Υπηρεσιών επ’ ωφελεία της ποιότητας των Υπηρεσιών που παρέχουν στους πολίτες, στο Περιβάλλον και στο Δημόσιο συμφέρον. Ταυτόχρονα επείγει ο εξοπλισμός των Δημοσίων Υπηρεσιών με σύγχρονα μέσα και εργαλεία για την εύρυθμη και αποδοτική λειτουργία τους.
Η ενεργοποίηση των αντανακλαστικών του τεχνικού κόσμου αλλά και του πολιτικού προσωπικού κρίνονται ως απολύτως απαραίτητες, ώστε να αλλάξουν οι νοοτροπίες, οι προτεραιότητες, οι σχεδιασμοί και οι πολιτικές οι οποίες να προστατεύουν, ουσιαστικά και αποτελεσματικά, τις κοινωνίες.
Δευτέρα 20 Μαρτίου 2023
Οι κοινωνικές ανάγκες του λαού βορά των επιχειρηματικών κ.α. συμφερόντων
ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΓΩΝΑ
ΓΙΑ ΤΟ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΙΚΟ ΠΑΡΚΟ ΓΟΥΔΗ
Πληρ. Τηλεφ. :
6974888323, 6946048790, 6977462193, 6941639001
Μάρτιος 2023
ΟΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΤΟΥ ΛΑΟΥ ΒΟΡΑ ΤΩΝ
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΩΝ κ.ά. ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΩΝ
Το τραγικό
δυστύχημα των Τεμπών πριν από 20 μέρες
επιβεβαιώνει ότι η συλλογική διεκδίκηση των κοινωνικών αγαθών είναι
απαραίτητη προϋπόθεση για την εξασφάλιση της ζωής μας και του μέλλοντος των
παιδιών μας. Γι’ αυτό συνεχίζουμε να αγωνιζόμαστε για την υλοποίηση του
Μητροπολιτικού Πάρκου Γουδή, διεκδικώντας το δικαίωμα να ζήσουμε σε ένα υγιές
περιβάλλον.
Αρχές του
2023 είδαμε την γρήγορη προώθηση της διαδικασίας, από
μέρους του ΥΠΕΝ και του Δήμου Αθηναίων, για την τροποποίηση του Ρυμοτομικού Σχεδίου
στον χώρο του Ιδρύματος Ιατροβιολογικών
Ερευνών της Ακαδημίας Αθηνών (ΙΙΒΕΑΑ), ΝΠΙΔ εποπτευόμενο από το Υ.Ε.Π.& Θ που
βρίσκεται στο Μητροπολιτικό Πάρκο ΓΟΥΔΗ.
Επισημαίνουμε ότι:
1. Στην 1η συνεδρίαση του Δ.Σ. του Δήμου Αθηναίων
στις 30/01/2023, η Επιτροπή μας κάλεσε το Δ.Σ. να μην τροποποιήσει αυτό το
Ρυμοτομικό Σχέδιο, διότι έτσι θα επιβαρυνθεί επιπρόσθετα το Μ.Π. ΓΟΥΔΗ. Τελικά με οριακή
πλειοψηφία (20 υπέρ και 18 κατά) εγκρίθηκε η τροποποίηση.
2. Αντί να μειωθούν οι καθορισμένοι (πριν από το Π.Δ. του
2011) όροι δόμησης , αυτοί αντίθετα ισχύουν και με τα νέα κτίρια που
προτείνεται να οικοδομηθούν, θα έχουν συνολικά κτιστεί 27.193,14 τ.μ. από τα
‘’επιτρεπόμενα’’ 29.222,35 τ.μ. για την εξάντληση της δόμησης.
3. Όταν πρόκειται για χρηματοδότηση από την ΕΕ και το Ταμείο
Ανάπτυξης και Ανθεκτικότητας (ΤΑΑ), και
το έργο θα γίνει με ΣΔΙΤ, το ΥΠΕΝ και ο
Δήμος Αθηναίων δρουν με πρωτοφανή (για τα ελληνικά δεδομένα) ταχύτητα για
επίσπευση των διαδικασιών ‘’λόγω του κινδύνου απένταξης του έργου’’ και ‘’τήρησης
των προθεσμιών για τη χρηματοδότηση’’, αφού ‘’η μελέτη του κτιριακού έργου έχει
ολοκληρωθεί με τη συνδρομή του ΤΑΙΠΕΔ’’ (αιτιολόγηση ΥΠΕΝ).
Δηλαδή αδιαφορούν για τα αυτονόητα για τον απλό
πολίτη που είναι: η προστασία και υλοποίηση του Μητροπολιτικού Πάρκου Γουδή-Ιλισίων
και αυτών που έχουν θεσμοθετηθεί με το Π.Δ. του 2011, δηλαδή η κατεδάφιση των
περιφράξεων, η απαγόρευση της διαμπερούς κυκλοφορίας οχημάτων εντός του Μ.Π. Γουδή,
η υλοποίηση της θεσμοθετημένης
ρυμοτόμησης στο ΒΑ όριο μεταξύ του 401 ΓΝΣ με το νοσοκομείο Σωτηρία και το ΙΙΒΕΑΑ,
ώστε να διαμορφωθεί πεζόδρομος πρόσβασης από το Σταθμό ΜΕΤΡΟ Κατεχάκη προς το
ΙΙΒΕΑ και τον Πυρήνα του Μητροπολιτικού Πάρκου Γουδή ( Βλ. σχετικά καρτέλα 41
του ΣΓΔ του ΕΜΠ).
Στη συνέχεια βλέπουμε τη μεγάλη
βιασύνη που επιδεικνύει η κυβέρνηση :
Α) Να
θέσει στις 24/2/2023 σε ‘’δημόσια διαβούλευση’’ (από το
ΥΠΕΝ) πολυνομοσχέδιο με τίτλο «Μετονομασία της ΡΑΕ σε ΡΑΑΕΥ και Ειδικότερες Διατάξεις για τις ανανεώσιμες
πηγές ενέργειες και την προστασία του φυσικού και χωροταξικού περιβάλλοντος», με προθεσμία υποβολής σχολίων από το ενδιαφερόμενο
κοινό μόλις 4 ημερών (!) χωρίς να τηρούνται καν οι δεσμεύσεις που έχουν
τεθεί από το ίδιο το κράτος, αφού στη νομοθεσία προβλέπεται η διαβούλευση επί
των νομοσχεδίων να διαρκεί Δύο (2) εβδομάδες. Το σχέδιο νόμου
κατατέθηκε στη Βουλή την 1η Μαρτίου 2023 και περιλαμβάνει όλες τις διατάξεις των τριών επιμέρους
σχεδίων νόμων για ΑΠΕ, ενεργειακές κοινότητες, εκχερσωμένες εκτάσεις, δασικούς
χάρτες και για τη δημιουργία Ρυθμιστικής Αρχής Αποβλήτων, Ενέργειας & Υδάτων
(ΡΑΑΕΥ) με επιπτώσεις στο κοινωνικό
αγαθό το νερό. Περιλαμβάνει ρυθμίσεις, οι οποίες έρχονται σε αντίθεση με
την νομοθεσία της Ευρωπαϊκής Ένωσης για το περιβάλλον και «φωτογραφικές»
πολεοδομικές χωροταξικές ρυθμίσεις που αποσαθρώνουν το θεσμικό πλαίσιο, όπως επισημαίνει
ο Σύλλογος Ελλήνων Πολεοδόμων Χωροτακτών (ΣΕΠΟΧ) και ζητά την απόσυρσή του.
● Στο παραπάνω σχέδιο νόμου (άρθρο 248) νομοθετείται σε δημόσιο ακίνητο (εν τοις πράγμασι δάσος), έκτασης
7.834,35 τ.μ., εντός των διοικητικών ορίων Δήμου Αθηναίων που παραχωρήθηκε
από την ΚΕΔ το 1981, η ανέγερση ενός ακόμη κτιρίου εντός του Μ.Π. ΓΟΥΔΗ
επιφανείας 6.400 περίπου τ.μ. (‘’ Ιατρικής Βιβλιοθήκης’’).
Επίσης, αναφέρεται ότι δύναται να υπαχθούν στον ν. 4495/2017 υφιστάμενα
κτίσματα 1.433 τ.μ. (πρόκειται
για το διώροφο κουφάρι - γιαπί που, αντί να κατεδαφιστεί, εξαντλεί τη
δόμηση η οποία είχε δοθεί από το 1977-ΦΕΚ 710Δ).
Δηλαδή, αντί
να κατοχυρωθούν οι κοινόχρηστοι χώροι, εκδηλώνεται
η πολιτική βούληση να τσιμεντοποιηθεί
ένας ακόμη χώρος του Μ.Π. ΓΟΥΔΗ.
Για το παραπάνω ακίνητο
δεν υπάρχουν ασφαλή στοιχεία τεκμηρίωσης του ιδιοκτησιακού
καθεστώτος. Σύμφωνα με το ΦΕΚ 120/∆/67 η έκταση αυτή αναφέρεται ως
έκταση εντός ρυμοτομικού σχεδίου του Α.Ο.Ο.Α., η οποία όμως είχε
χαρακτηριστεί κοινόχρηστος χώρος. (Βλ. καρτέλα αρ.56 μελέτης ΕΜΠ).
Επίσης μεγάλο τμήμα του χώρου του Ν/Σ Σωτηρία και των παρακείμενων χώρων έχουν χρήσεις γης:
Κοινόχρηστος Χώρος – Άλσος. Εντάσσεται στο προτεινόμενο Πάρκο Ανάδειξης του Αττικού Τοπίου (Καρτέλα αρ.39
μελέτης ΕΜΠ) και ακολουθεί τις χρήσεις γης που προβλέπονται σε αυτό. Πρόκειται
για εκτάσεις εντός σχεδίου πόλης στις οποίες αναγνωρίζεται ο δασικός χαρακτήρας
σύμφωνα με τη νομολογία του ΣτΕ.( Καρτέλα αρ.45 μελέτης ΕΜΠ).
Β) Να
καταθέσει (4/3/2023) στη Βουλή (μετά από ‘’διαβούλευση’’ μίας εβδομάδας) νομοσχέδιο από το υπουργείο Υγείας (Σύσταση νομικού προσώπου ιδιωτικού
δικαίου με την επωνυμία «Ογκολογικό Κέντρο Παίδων ''Μαριάννα Β. Βαρδινογιάννη -
ΕΛΠΙΔΑ''»), μετά τη λήξη του τριήμερου εθνικού
πένθους για το πολύνεκρο δυστύχημα στα Τέμπη. Το ν/σ ψηφίστηκε
στις 16/3/2023 (Ν.5034)
Σοβαρές αντιδράσεις εκδηλώθηκαν από τους υγειονομικούς και το σύνολο των
εργαζομένων, που επισημαίνουν ότι αυτή η
κίνηση θα κάνει τα δύο παιδιατρικά νοσοκομεία βορά στους ιδιώτες, θέτοντας σε
κίνδυνο τα δικαιώματα εργαζομένων και ασθενών.
Υπενθυμίζουμε τις ad hoc επεμβάσεις στο Μ.Π. ΓΟΥΔΗ
στο παρελθόν αφού, με αφορμή τους Ολυμπιακούς Αγώνες 2004, έγιναν διάφορες
ρυθμίσεις που ανέτρεψαν σταδιακά βασικά στοιχεία της πρότασης ΕΜΠ και του Π.Δ. Υμηττού
όπως: χωροθέτηση του Παιδιατρικού Ογκολογικού Κέντρου, ανέγερση του
Μπάντμιντον, ανέγερση Φοιτητικών Εστιών, ανέγερση κτιρίου ΙΙΒΕΑΑ κ.ά.
Είναι φανερό ότι στους
σχεδιασμούς των κυβερνώντων, οι άμεσες κοινωνικές ανάγκες (παιδεία, υγεία,
περιβάλλον, ενέργεια, νερό, ασφαλή τρένα κλπ.) δεν είναι στις προτεραιότητές τους.
Η ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΤΟ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΙΚΟ
ΠΑΡΚΟ ΓΟΥΔΗ, δεν βλέπει αποκομμένο το ζήτημα του περιβάλλοντος από τις άλλες
ζωτικές ανάγκες του λαού και θα συνεχίσει τον αγώνα της, αλληλέγγυα πάντα σε
όλους τους αγώνες κατά της απαξίωσης και
εμπορευματοποίησης των κοινωνικών αγαθών.
Η ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ