Παρασκευή 28 Ιουλίου 2023
Σχεδόν μηδενικές δαπάνες για την πολιτική προστασία!
ΣτΕ: Φρένο σε δύο ξενοδοχεία στο Αρχαιολογικό Μουσείο
Πέμπτη 27 Ιουλίου 2023
ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ: Αίτημα Συνάντησης για το συνυπολογισμό του χρόνου Αορίστου Υπηρεσίας ως συντάξιμη υπηρεσία Δημοσίου
Θέμα : Αίτημα Συνάντησης για το συνυπολογισμό του
χρόνου Αορίστου Υπηρεσίας ως
συντάξιμη υπηρεσία Δημοσίου
Με
έκπληξη διαπιστώνουμε τώρα, που ξεκίνησε η έκδοση συνταξιοδοτικών αποφάσεων με
συνυπολογισμό της προβλεπόμενης στο άρθρο 17 παρ. 4 του ν. 4387/2016
προσαύξησης για τον παράλληλο χρόνο ασφάλισης, ότι ο χρόνος απασχόλησης των
συναδέλφων μας Μηχανικών στο Δημόσιο, τους ΟΤΑ και τα λοιπά ΝΠΔΔ με συμβάσεις
ιδιωτικού δικαίου προ του διορισμού τους, δεν
λαμβάνεται υπόψη ως συντάξιμη υπηρεσία Δημοσίου. Μάλιστα οι ανωτέρω
εσφαλμένες παραδοχές υλοποιούνται ακόμα και σε συναδέλφους μας για τους οποίους
πάντως η «πρώτη» απόφαση συνταξιοδότησης
(ήτοι η απόφαση που είχε εκδοθεί από την αρμόδια υπηρεσία συντάξεων Δημοσίου
του ΕΦΚΑ λαμβάνοντας υπόψη το λοιπό, πλην του παράλληλου, χρόνο ασφάλισης στους
φορείς κύριας σύνταξης) είχε ορθά και
νόμιμα λάβει υπόψη της κατά τον υπολογισμό του ανταποδοτικού μέρους της
σύνταξης ΚΑΙ την υπηρεσία που είχε παρασχεθεί στο Δημόσιο με τα ανωτέρω
χαρακτηριστικά ως συντάξιμη υπηρεσία Δημοσίου, προσμετρούμενη κανονικά στο
λοιπό διαδοχικό χρόνο για όλες τι έννομες συνέπειες.
Η
προσμέτρηση του έως 31-12-1992 χρόνου απασχόλησης με σύμβαση ιδιωτικού δικαίου
στο Δημόσιο – ΟΤΑ και ΝΠΔΔ στη λοιπή συντάξιμη υπηρεσία του Δημοσίου πάγια εφαρμοζόταν από τις αρμόδιες υπηρεσίες του
Φορέα, λόγω του ότι πάντως έως 31-12-1992 δεν είχε θεσπιστεί η υποχρέωση
των απασχολούμενων στο Δημόσιο να καταβάλλουν ασφαλιστικές εισφορές. Όλες ανεξαιρέτως οι συνταξιοδοτικές
πράξεις που έχουν εκδοθεί έως 12-5-2016 έχουν εφαρμόσει με τον ως άνω
περιγραφόμενο τρόπο τις σχετικές προβλέψεις του Κώδικα Πολιτικών και
Στρατιωτικών Συντάξεων και όλοι οι συνάδελφοί μας έχουν συνταξιοδοτηθεί από
το πρ. Δημόσιο με την προσμέτρηση και του ως άνω χρόνου ασφάλισης. Ούτε η έκδοση του ν. 4387/2016 ούτε οι
μεταγενέστερες τροποποιήσεις του έχουν επηρεάσει τις σχετικές προβλέψεις του
Κώδικα καθότι ουδόλως έχουν εν γένει θιγεί οι καταστατικές διατάξεις των πρ.
φορέων ως προς το χρόνο ασφάλισης και τις προϋποθέσεις θεμελίωσης.
Ως
εκ τούτου, ζητάμε άμεσα, το συντομότερο δυνατόν, μία συνάντηση προκειμένου να
μας εκθέσετε πού στηρίζετε την ως άνω άκρως
βλαπτική για τα συνταξιοδοτικά δικαιώματα των μελών μας θέση, δεδομένου ότι
το γεγονός αυτό επιδρά αρνητικά στον κανονισμό του ύψους της δικαιούμενης
συνταξιοδοτικής παροχής και πάντως παραβιάζει γεγενημένα περιουσιακά
δικαιώματα.
Τετάρτη 26 Ιουλίου 2023
ΕΜΔΥΔΑΣ Αττικής: Ψήφισμα για το Κτήμα Δρακόπουλου
Ε.Μ.Δ.Υ.Δ.Α.Σ. ΑΤΤΙΚΗΣ ΕΝΩΣΗ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΔΙΠΛΩΜΑΤΟΥΧΩΝ ΑΝΩΤΑΤΩΝ ΣΧΟΛΩΝ
|
ΠΑΝΟΡΜΟΥ 2, 11523 ΑΘΗΝΑ
ΤΗΛ:210 64.64.282 FAX:210 64.61.296 e-mail: emdydasattikis@tee.gr URL: www.emdydas-attikis.gr
Αθήνα, 24 Ιουλίου 2023
Αρ.Πρωτ.:5294
Ψήφισμα για το κτήμα Δρακόπουλου
Τρίτη 25 Ιουλίου 2023
Η ιερότητα τοπίων και τόπων
ΠΡ.Ε.Σ.Α. - Για το έγκλημα στη γέφυρα της Πάτρας
ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ: Στάση Εργασίας για το Μισθολόγιο, Τετάρτη 26/7, Συγκέντρωση στο Υπ. Οικ.
Στάση Εργασίας για το Μισθολόγιο, Τετάρτη 26/7,
Συγκέντρωση στο Υπ. Οικ.
Συνάδελφοι/σες
Το
Νομοσχέδιο με τίτλο: «Ενίσχυση του εισοδήματος των μισθωτών, των νέων και της
οικογένειας», το οποίο περιλαμβάνει τις εξαγγελθείσες μισθολογικές αυξήσεις για
το Δημόσιο, κατατέθηκε προς ψήφιση. Όπως αναδείξαμε με την από
21/6/2023 ανακοίνωση μας αποδείχθηκε «άνθρακες ο θησαυρός». Η κυβέρνηση,
αντί ουσιαστικών αυξήσεων χορηγεί σε όλους τους εργαζόμενους στο Δημόσιο μια
αύξηση 70€ ακαθάριστα, το οποίο μετά την αφαίρεση των κρατήσεων διαμορφώνεται
στο καθαρό ποσό των 40 έως 50€ μηνιαίως. Συνεχίζει μάλιστα και εντείνει τις
διαιρέσεις και το χάσμα μεταξύ «Ειδικών» και «Ενιαίου» Μισθολογίου. Πιο
συγκεκριμένα:
Α. Η οριζόντια αύξηση των 70 €
μεικτά ανά υπάλληλο – όπως αποδεικνύεται και με
τους σχετικούς πίνακες που αναρτήσαμε – οδηγεί σε μεικτές αυξήσεις από
3% έως 5-6% και οριακά σε ελάχιστες περιπτώσεις 10%, πολύ κάτω από τον
πληθωρισμό (2,3% για το 2020, 5,1% για το 2021, 9,6% για το 2022, 4,6%
μέχρι στιγμής για το 2023, άγνωστο πόσο για το 2024). Το εισόδημα μας δηλαδή θα
συνεχίζει να εξανεμίζεται. Ακόμα και στις πιο «ευνοημένες» περιπτώσεις (με 2
παιδιά και θέση ευθύνης) οι αυξήσεις είναι 6 έως και 9% πάλι κάτω από τον
πληθωρισμό. Οι δε αυξήσεις στις καθαρές αποδοχές είναι ακόμα μικρότερες γιατί σημαντικό
μέρος της αύξησης εξανεμίζεται από την αλλαγή φορολογικής κλίμακας. Και όλα
αυτά αφού έχει προηγηθεί από το 2011 μια συνολική μείωση ετήσιων αποδοχών
που για τους Διπλωματούχους Μηχανικούς μεσοσταθμικά υπερέβη το 50%.
Β. Το εξαφανισμένο
μισθολογικό Κλιμάκιο 2016-2017 του Ν.4354/15 εξακολουθεί να αγνοείται,
κατατάσσοντας όλους – πλην νέων – σε ένα κλιμάκιο χαμηλότερο από αυτό που μας
αναλογεί. Ενδεικτικά για την κατηγορία ΠΕ, αυτό είναι 60 € περίπου. Εξακολουθεί
να αγνοείται και ο 13ος – 14ος μισθός. Ο δε κατώτατος
μισθός σε Δημόσιο (850 € σε 12μηνη βάση) παραμένει κατώτερος αυτού του
ιδιωτικού τομέα (780 σε 14μηνη βάση)!
Γ. Οι αυξήσεις στη χιλιομετρική αποζημίωση
(0,20 €/χλμ από 0,15€/χλμ) και το κόστος διανυκτέρευσης είναι πολύ πίσω από όσα
διεκδικήσαμε μαζί με τις Ομοσπονδίες του Δημοσίου για την αποζημίωση των
εκτός γραφείου μετακινήσεων
Δ. Οι αυξήσεις στα επιδόματα θέσης ευθύνης,
όσο δε συνοδεύονται από την πραγματική διενέργεια κρίσεων μέσω προκήρυξης,
εντείνουν το διαιρετικό κλίμα εντός των Υπηρεσιών σε βάρος της εύρυθμης
λειτουργίας τους.
Ε. Θα
έπρεπε να υπάρχει κατάργηση επιτέλους και της μη ανταποδοτικής Εισφοράς
Αλληλεγγύης 2% «υπέρ Ανεργίας» (αρθ.38, παρ.2αΝ.3986/2011), όπως έγινε και με
την αντίστοιχη του 1%.
ΣΤ. Το επίδομα των τέκνων – που ορθώς αυξάνεται
– σε καμία περίπτωση δεν επαρκεί για να καλύψει τις σύγχρονες ανάγκες των
οικογενειών για μόρφωση, αναψυχή, πολιτισμό, αθλητισμό κλπ.
Ζ. Οι αυξήσεις στα «Ειδικά Μισθολόγια» είναι
συγκριτικά μεγαλύτερες, οδηγώντας σε πρόσθετες αδικίες, χωρίς καμία ουσιαστική
αιτιολόγηση. Γιατί αδυνατούμε να καταλάβουμε πως μπορεί να αμείβονται μέσω «Ειδικών Μισθολογίων» περίπου 200.000
Υπάλληλοι (Ένστολοι, Πανεπιστημιακοί, Γιατροί, Δικαστικοί), αλλά δε μπορεί να
κατοχυρωθεί επιτέλους ένα Κλαδικό Μισθολόγιο για τους Διπλωματούχους Μηχανικούς
τη στιγμή που:
·
Είναι Υποχρεωτικά
εγγεγραμμένοι σε Επιμελητήριο και διαθέτουν την Επαγγελματική τους Υπογραφή αποκλειστικά στην Υπηρεσία τους
·
Έχουν – από την άσκηση των καθηκόντων τους – αυξημένη ποινική αλλά και αστική ευθύνη,
μεγαλύτερη από κάθε άλλο Υπάλληλο
·
Είναι απόφοιτοι Πενταετών Σπουδών, το οποίο αναγνωριζόταν μισθολογικά μέχρι το 2011
·
Στην πλειοψηφία τους κατέχουν Integrated Master, λόγω των σπουδών αυτών
·
Η παραγωγικότητα
της εργασίας τους είναι αυξημένη για το λόγο αυτό προτιμούνται σε πλήθος
θέσεων και πέρα από το αντικείμενο τους
·
Η συνεισφορά τους μέσω του Συστήματος Παραγωγής
Δημοσίων Έργων, αλλά και των Ελεγκτικών Μηχανισμών, είναι πολλαπλασιαστική για το Κοινωνικό Σύνολο, το Δημόσιο Συμφέρον και
το Περιβάλλον
Ως ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ, καταθέσαμε
εγκαίρως τις δίκαιες διεκδικήσεις μας, οι οποίες και προφανώς δεν
καλύπτονται από το υπό συζήτηση Νομοσχέδιο. Ως εκ τούτου είμαστε υποχρεωμένοι
να συνεχίσουμε τους αγώνες μας για πραγματικές αυξήσεις που να ανταποκρίνονται
τόσο στο αυξημένο κόστος ζωής, όσο και στα σύνθετα καθήκοντα που έχουμε
αναλάβει ως εργαζόμενοι επιστήμονες. Η
ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ ανακοινώνει την συμμετοχή της στην Πανελλαδική Στάση Εργασίας που
προκήρυξε η Α.Δ.Ε.Δ.Υ. για την ΤΕΤΑΡΤΗ 26 ΙΟΥΛΙΟΥ 2023 (ημέρα ψήφισης του
Νομοσχεδίου για τους νέους μισθούς στο Δημόσιο), από τις 11:00 το πρωί μέχρι τη
λήξη του ωραρίου,
και καλεί όλους τους Μηχανικούς να συμμετάσχουν μαζικά και ενωτικά στην
Συγκέντρωση Διαμαρτυρίας που θα πραγματοποιηθεί την ίδια ημέρα, στις 11:30 το
πρωί, στο Υπουργείο Οικονομικών (Νίκης 5-7).
Α. Δημιουργία Κλαδικού
Μισθολογίου που να αποτυπώνει τις ιδιαιτερότητες του κλάδου μας (αυξημένες
ποινικές ευθύνες, υποχρεωτική εγγραφή σε Επαγγελματικό Επιμελητήριο και
αποκλειστική χρήση των επαγγελματικών μας δικαιωμάτων από το Δημόσιο,
Πενταετείς σπουδές κλπ). Να θεσμοθετηθεί ξανά το πρόσθετο Κλιμάκιο για τις
Πενταετείς σπουδές, ως ένα πρώτο βήμα σε αυτή την κατεύθυνση, όπως σε όλα τα
προγενέστερα Μισθολόγια.
Β. . Επαναφορά κλαδικού
επιδόματος, κατ’ αντιστοιχία του παλιού 7ο/οο
Γ. Μισθολογική
Αναγνώριση των Integrated Master σύμφωνα με τις προτάσεις μας.
Δ. Να προσμετρηθεί
κανονικά ο εργασιακός χρόνος της διετίας 2016- 2017 στη μισθολογική ωρίμανση,
που αυθαίρετα η προηγούμενη κυβέρνηση με το Ν.4354/15 έχει καταργήσει. Να προστεθεί
επιτέλους το Μισθολογικό κλιμάκιο που μας αφαιρέθηκε.
Ε. Να αντιμετωπιστεί το
θέμα με το αυξημένο κόστος των Εκτός Έδρας μετακινήσεων
ΣΤ. Να αποδοθεί πλήρης
μισθολογική αναγνώριση της προϋπηρεσίας εκτός δημοσίου που αναγνωρίσθηκε με το
Π.Δ. 69/16
Ζ. Η πρόσφατη πρόβλεψη
του Ν.4940/2022 για την αναστολή της περικοπής της προσωπικής διαφοράς κατά την
αλλαγή Μισθολογικών Κλιμακίων διεκδικούμε να επεκταθεί από 1/1/2022.
Η. Να γίνει αποδεκτή η
πρόσφατη απόφαση του Β' Τμήματος του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους (Αριθμός
Γνωμοδότησης 187/2020) για την αποζημίωση απόλυσης ΙΔΑΧ Μηχανικών.
Θ. Αποζημίωση για τη
συμμετοχή σε Επιτροπές Δημοσίων Συμβάσεων και Συμβούλια με διαφανή κριτήρια
επιλογής.
Ι. Πλήρη επαναφορά του
13ου και 14ου μισθού στο σύνολο των Δημοσίων Υπαλλήλων, με πολιτική απόφαση της
κυβέρνησης.
ΙΑ. Αναπροσαρμογή του
κατώτατου εισαγωγικού μισθού στο Δημόσιο (και κατ’ επέκταση όλων) τουλάχιστον
στο ύψος του πληθωρισμού.
ΙΒ. Κατάργηση όλων των
μη ανταποδοτικών εισφορών (ΤΠΔΥ, ΟΑΕΔ, Εισφορά Αλληλεγγύης κλπ)
IΓ. Επέκταση του
επιδόματος επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας και στους Διπλωματούχους
μηχανικούς που εργάζονται σε αντίστοιχους χώρους.
ΙΔ. Αύξηση των
Οικογενειακών Επιδομάτων και μείωση της Φορολογίας.
Δευτέρα 24 Ιουλίου 2023
Κλειστόν άστυ
Παντελής Μπουκάλας: Κλειστόν άστυ
Ε μα πια. «Το κλεινόν άστυ» και «το κλεινόν άστυ». Τίποτε καλό δεν έχουν να πουν οι αρχαιόπληκτοι για τους τωρινούς άρχοντες της πρωτεύουσας και του λεκανοπεδίου; Τίποτε σωστό δεν βρίσκουν στα έργα και στις ημέρες των νυν αθήναρχων και αττικαρχών όλοι όσοι αναμασούν μαραμένες δάφνες, ενώ έχουν στη διάθεσή τους τα τρυφερότατα φύλλα των φοινίκων και των πλατάνων που ομορφαίνουν την Πανεπιστημίου και το Σύνταγμα;
Κι όμως. Και ο του Δήμου Αθηναίων ηγήτωρ και ο της Αττικής, ευγενώς αμιλλώμενοι, διέπραξαν τα πάντα ώστε η πρωτεύουσα να απεγκλωβιστεί επιτέλους από την αυτοβαυκαλιστική ρητορική περί «κλεινού άστεως». Να γίνει ο αυθεντικός σύγχρονος εαυτός της. Κι έκαναν έτσι «κλειστόν άστυ» το κάποτε κλεινό. Του στέρησαν ζωτικό χώρο, δρόμους-αρτηρίες, άλση. Ο ένας από την αναίτια έπαρση που βαραίνει την καριέρα του. Ο άλλος επειδή η ψηφανασφάλειά του ενόψει εκλογών τον έσυρε στην εφαρμογή του αντιπυρικού κυβερνητικού σχεδίου, συνοψιζόμενου στην «κουλτούρα της εκκένωσης», και στα λιγοστά πάρκα της πόλης.
Για τις αποτυχημένες παρεμβάσεις του κ. Κώστα Μπακογιάννη στο σώμα της Αθήνας παραπέμπω στην επιστολή του κ. Αλβέρτου Μαΐση, που δημοσιεύτηκε στην «Κ» στις 18.7, με τον τίτλο «Μεγάλος Περίπατος, μεγάλος κι ο θυμός». «Επί τρία χρόνια το κέντρο της Αθήνας είναι εργοτάξιο», λέει ο επιστολογράφος, και σε αυτό συμφωνούν όλοι. Ο κ. Μπακογιάννης, συνεχίζει, «ξεκίνησε έργα που δεν είναι απλώς άχρηστα αλλά επιζήμια. […] Στις συνθήκες αυτές, να ισχυρίζεται ο δήμαρχος ότι το πρόβλημα είναι επικοινωνιακό, υποτιμά το κοινό του, δείχνει αλαζονεία». Εδώ δεν συμφωνούμε όλοι. Χωριζόμαστε σε όσους πιστεύουν αυτά που βλέπουν τα πληγωμένα μάτια τους και στους επίμονους υμνωδούς του κ. Μπακογιάννη, που δεν βλέπουν κανένα ψεγάδι στην πολιτεία του. Είναι ν’ απορείς που δεν τον αποκάλεσαν ακόμα «νέο Περικλή».
Ο κ. Γιώργος Πατούλης, ένας από τους επιμελώς αξύριστους διά το αγωνιστικόν φαίνεσθαι; Εκλεισε το Πάρκο Τρίτση, το Πεδίον του Αρεως, τον Λόφο Φινοπούλου και το Αττικό Αλσος «για προληπτικούς λόγους». Οταν, όπως μετά στοιχείων καταγγέλλει ο κ. Γιάννης Σγουρός, ο «αντιπυρικός» διαγωνισμός της Περιφέρειας για μίσθωση μηχανημάτων και οχημάτων έγινε μόλις στις 15 Ιουλίου, το μόνο που σου μένει, για να ‘χεις την ανεύθυνη ησυχία σου, είναι να κλειδώσεις τα πάντα και να βάλεις τη γνωστή πινακίδα: «Ραντεβού τον Σεπτέμβριο». Τον Οκτώβριο μάλλον. Στην κάλπη.
ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ: Δελτίο Τύπου σχετικά με το ατύχημα στη Γέφυρα στην Πάτρα
Αθήνα, 24-7-2023
Αρ. Πρωτ.: 9137
Δελτίο
Τύπου σχετικά με το ατύχημα στη Γέφυρα στην Πάτρα
Η
ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ εκφράζει τη συμπαράσταση της στους πληγέντες του ατυχήματος και στις
οικογένειες τους και διεκδικεί – όπως και σε όλες τις αντίστοιχες περιπτώσεις –
να αποκαλυφθούν οι αιτίες που οδηγούν σε αντίστοιχα ατυχήματα και να αποδοθούν
ευθύνες.
Δεν
έχει περάσει πολύς καιρός από τότε που προειδοποιούσαμε – με
αφορμή τη Γέφυρα των Σερβίων στην Κοζάνη – ότι κρίσιμες Υποδομές της χώρας
βρίσκονται σε εγκατάλειψη, με επικίνδυνες συνέπειες: «Όλα τα παραπάνω είναι ένα ακόμα
αποτέλεσμα της εγκατάλειψης στην οποία
έχουν αφεθεί όλες οι κρίσιμες Υποδομές της χώρας, ειδικά την μνημονιακή
περίοδο. Είναι ένα αποτέλεσμα της υποχρηματοδότησης
για την εκτέλεση αναγκαίων έργων, αλλά και της διάλυσης που επέφεραν οι
πολιτικές αυτές στις Δημόσιες Υπηρεσίες, δια
της υποστελέχωσης και της μη πρόσληψης ικανού αριθμού εξειδικευμένων μηχανικών.»
Εγκατάλειψη
η οποία συνήθως χρησιμοποιείται ως πρόσχημα
για την ιδιωτικοποίηση – παραχώρηση των κρίσιμων αυτών Υποδομών σε ιδιώτες
με τραγικά αποτελέσματα για την Ασφάλεια και το Δημόσιο Συμφέρον, όπως
αναδείξαμε και με
αφορμή το δυστύχημα στα Τέμπη και τους δεκάδες νεκρούς: «ιδιώτες εκδίδουν τις άδειες, ιδιώτες κάνουν περιβαλλοντικούς
ελέγχους, ιδιώτες επιβλέπουν τα έργα (και τους επιλέγει ο εργολάβος μάλιστα)
κοκ. Αποτέλεσμα εκτίναξη κόστους για τους πολίτες, πλημμελείς έλεγχοι και
ταυτόχρονα εκτίναξη κερδών για άλλους.»
Το
ΔΣ της ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ, είχε αναδείξει τις καταστροφικές
συνέπειες που είχε και έχει για τις Δημόσιες Υποδομές η γενίκευση των ΣΔΙΤ και
των Συμβάσεων Παραχώρησης διότι δεν εγγυώνται την ποιότητα των δημοσίων έργων, μεταφέρουν
τους κινδύνους στο κράτος και τους πολίτες, δεν είναι απαλλαγμένες από τις
γνωστές καθυστερήσεις, αναπαράγουν τη
διαφθορά και υπονομεύουν τον «ελεύθερο ανταγωνισμό», τις αμοιβές της εργασίας,
το περιβάλλον, το δημόσιο συμφέρον και τα δημόσια οικονομικά.
Αν
και είναι νωρίς ακόμα για να έχει κανείς ολοκληρωμένη εικόνα για το ατύχημα,
παραμένει όμως γεγονός ότι η συντήρηση της εν λόγω γέφυρας είχε παραχωρηθεί
στην Παραχωρησιούχο Εταιρία «Ολυμπία Οδό Α.Ε.», η οποία και ανέθεσε στην ΑΒΑΞ
Α.Ε. τις εργασίες συντήρησης της. Οι δύο γέφυρες (Β601 και Κ635, μήκους 167 μέτρων
και 169 μέτρων αντίστοιχα σε κάθε κλάδο κυκλοφορίας), βρίσκονται στην αρχή της
Παράκαμψης των Πατρών και παρουσίαζαν βλάβες και προβλήματα στατικής επάρκειας.
Τα έργα αποκατάστασης ξεκίνησαν το 2021 με κόστος 6.517.287,49 ευρώ και τα έχει
αναλάβει η εταιρεία ΑΒΑΞ για λογαριασμό της Ολυμπίας Οδού, η οποία κατασκευάζει
το κομμάτι Πάτρα-Πύργος και έχει την
ευθύνη της συντήρησης και λειτουργίας του αυτοκινητοδρόμου από την Ελευσίνα
έως την Πάτρα. Η δε ΑΒΑΞ ΑΕ αποτελεί μέτοχο της Ολυμπίας
Οδού. Προ μηνών είχε ολοκληρωθεί η ανακατασκευή του πρώτου κλάδου της
γέφυρας προς Πύργο και χτες ήταν προγραμματισμένη η κατεδάφιση του δεύτερου
κλάδου στο ρεύμα προς Αθήνα, όπου συνέβηκε το δυστύχημα. Στο συγκεκριμένο τμήμα
υπήρχαν κυκλοφοριακές ρυθμίσεις και είχε απαγορευτεί η κυκλοφορία με απόφαση
της Διεύθυνσης της Αστυνομίας Αχαΐας από την Πέμπτη 20 Ιουλίου λόγω εργασιών
κατεδάφισης για την ανακατασκευή της κάτω διάβασης.
Τα ερωτήματα προς τους εκτελούντες το
έργο παραμένουν αμείλικτα:
- Ποιος
είναι ο έλεγχος ή κατ’ ελάχιστον η εποπτεία από την πλευρά του Δημοσίου
της ασφάλειας του συγκεκριμένου έργου, αλλά και όλων εκείνων που
εκτελούνται με το σύστημα των Παραχωρήσεων;
- Υπήρχε
για το συγκεκριμένο έργο Ειδική Μελέτη Κατεδάφισης; Εάν ναι να δοθεί στη
δημοσιότητα.
- Εφαρμόστηκαν
εάν υπήρχε Μελέτη, κατά τη διάρκεια εκτέλεσης των εργασιών κατεδάφισης τα
προβλεπόμενα σ’ αυτήν;
- Εφαρμόστηκαν
κατά την εκτέλεση των εργασιών κατεδάφισης, τα προβλεπόμενα στο Φάκελο
Ασφαλείας από την αρμόδια ιδιωτική εταιρεία;
- Εκτελούνταν εργασίες μέσα στο καταμεσήμερο (μετά μάλιστα τις 12μμ) τη θερμότερη ημέρα της τελευταίας τριακονταετίας στη χώρα, παρά την σχετική απαγόρευση από την εκδοθείσα Υπουργική Απόφαση;
- Ήταν περιφραγμένος και φυλασσόμενος ο εργοταξιακός χώρος όπως όφειλε και πως βρέθηκαν πολίτες στο εσωτερικό του;
- Τι θα γίνει με την προστασία της Υγείας και της Ασφάλειας των εργαζομένων στη χώρα, όταν καθημερινά πληγωνόμαστε από απίστευτα περιστατικά με θύματα εργαζομένους και σήμερα πιθανόν και πολίτες, με τον αριθμό των νεκρών εργαζομένων να έχει φτάσει, σύμφωνα με έρευνά της ΟΣΕΤΕΕ, μέχρι εχθές 22/7, για φέτος τους 104.
Ως
εργαζόμενοι επιστήμονες έχουμε ευθύνη απέναντι στην κοινωνία να αναδεικνύουμε
τις πραγματικές ευθύνες για αυτά τα εγκλήματα
σε βάρος της Ασφάλειας εργαζομένων και πολιτών, αλλά και σε βάρος του Δημοσίου
Συμφέροντος. Και αυτές είναι οι πολιτικές ενίσχυσης της κερδοφορίας των
μεγάλων κατασκευαστικών ομίλων, οι οποίοι μπροστά στα κέρδη, υποτιμούν τις
ανθρώπινες ζωές. Αυτό πρέπει να αλλάξει.