Αναρτούμε Δελτίο Τύπου του ΤΕΕ σχετικά με παραβάσεις αδειοδότησης και λειτουργίας καταστημάτων της γνωστής αλυσίδας γερμανικών συμφερόντων ΛΙΝΤΛ. Σύμφωνα με την καταγγελία 4 από αυτά έχουν άδεια χρήσης «μικτού καταστήματος τροφίμων» και όχι άδεια χρήσης υπεραγοράς (super market) Τροφίμων ως όφειλαν και συνεπώς δε μπορούν να εμπορεύονται άλλα ήδη (ρούχα, κλπ) ενώ διαπιστώθηκαν και πολεοδομικές παραβάσεις. Εκλογές έρχονται, πολύ παρέα με το Φωτόπουλο της ΓΕΝΟΠ κάνει ο Σπίρτζης, η επόμενη περίοδος προβλέπεται διασκεδαστική (αν δεν ήταν τόσο τραγική). Με το χαρακτηριστικό τίτλο «Υψηλόμισθοι Έλληνες………» το πλήρες κείμενο της ανακοίνωσης του ΤΕΕ, που παρουσιάζει τις παραβάσεις σε πολυκαταστήματα γερμανικής αλυσίδας, στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας του ΤΕΕ έχει ως εξής:
«Σαν νέο ανέκδοτο μπορούν να χαρακτηριστούν οι ομιλίες των αποτυχημένων «τεχνοκρατών» της Τρόικας στην Επιτροπή Οικονομικών και Κοινωνικών Υποθέσεων του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, οι οποίοι, μεταξύ άλλων, χαρακτήρισαν τους Έλληνες εργαζόμενους ως υψηλόμισθους», δήλωσε ο Πρόεδρος του ΤΕΕ, Χρήστος Σπίρτζης.
Είναι, ίσως, περιττό να επαναλάβουμε τις διαπιστώσεις της αθλιότητας που βιώνουμε εδώ και δύο χρόνια, σε σχέση με τις μειώσεις των μισθών, την ανεργία, το ξερίζωμα του ευρωπαϊκού εργασιακού πλαισίου και την ακύρωση θεμελιωδών δημοκρατικών διαδικασιών της χώρας μας.
Είναι, όμως, πρόκληση οι εκπρόσωποι της Τρόικας, μετά την επιβολή δύο χρόνων αποτυχημένων πολιτικών, να παρουσιάζουν ψευδή στοιχεία, παρουσιάζοντας τους Έλληνες υψηλόμισθους. Θα περίμενε κανείς ότι η γερμανική αντίληψη περί της θέσπισης και της τήρησης των Νόμων και των κανόνων δεν θα τηρούνταν μόνο εντός των τειχών της γερμανικής επικράτειας και ότι μεγάλοι γερμανικοί όμιλοι θα σέβονταν τους Νόμους της χώρας που φιλοξενεί την οικονομική δραστηριότητά τους. Όλοι αυτοί που μας κουνούν το δάκτυλο θα πρέπει να αντιληφθούν ότι η προσωρινή αδυναμία της χώρας μας δεν σημαίνει ότι έχουμε καταστεί άνθρωποι και πολίτες μειωμένης αντίληψης.
Θα τους συμβουλεύαμε, επίσης, να σταματήσουν τη στήριξη και την εμμονή σε μια πολιτική αποδεδειγμένα αδιέξοδη, σε προβλέψεις άστοχες, σε μελέτες «μαϊμού» και σε γελοιότητες, όπως αυτές που επικαλέσθηκε η Τρόικα και οι οποίες αποτελούν προσβολή στους χιλιάδες ανέργους και στις θυσίες του ελληνικού λαού.
Όπως και στο παρελθόν έχουμε πει, δεν θα ανεχθούμε τέτοιες προκλήσεις, είτε αφορούν τη χώρα είτε τον εμπαιγμό των αποτυχημένων εκπροσώπων της Τρόικας.
Καλούμε όλους τους επιστημονικούς Φορείς και τους Επιστήμονες να αναλάβουν πρωτοβουλίες απάντησης σε τέτοιες προκλήσεις.
Σε τέτοιες στιγμές για τη χώρα, οι κοινωνικοί και επιστημονικοί Φορείς και ο καθένας μας πρέπει να αναλάβουμε τις ευθύνες μας.
Εμείς δηλώνουμε ότι το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας (ΤΕΕ) θα προβαίνει σε πρωτοβουλίες ανάδειξης της παραβατικότητας εταιρειών και κλάδων που ωφελούνται από αυτήν την πολιτική.
Σε αυτήν την προσπάθεια καλούμε όλους τους Διπλωματούχους Μηχανικούς και όλους τους Έλληνες επιστήμονες νασ υμμετάσχουν, ώστε να διασφαλισθεί η ισονομία και κοινή μεταχείριση όλων.
Σε αυτό το πλαίσιο αποστέλλουμε σήμερα στους αρμόδιουςΥπουργούς, Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας και Ενέργειας Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής, πολεοδομικές και αδειοδοτικές παραβάσεις που έπεσαν στην αντίληψη μας για 4 καταστήματα του ομίλου Lidl, και θα περιμένουμε τις ενέργειές τους, για την εφαρμογή της νομοθεσίας στη χώρα μας.
Πιο συγκεκριμένα, υπέπεσε σε γνώση μας ότι 4 καταστήματα της εταιρείας Lidl όφειλαν να έχουν άδειες χρήσης Υπεραγοράς (Super Market) Τροφίμων και όχι άδεια Μικτού Καταστήματος Τροφίμων.
Έγινε από την Υπηρεσία μας έλεγχος στα παρακάτω καταστήματα της αλυσίδας Lidl:
- LIDL επί της Λ. Αλίμου 79 (Κυβέλης – Παπαναστασίου) Ο.Τ. 281 στο ΔΗΜΟ ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗΣ.
- LIDL επί της Λ. Βουλιαγμένης και Ανθέων Ο.Τ. 406 στο ΔΗΜΟ ΓΛΥΦΑΔΑΣ.
- LIDL επί της οδού Αγ. Δημητρίου (Φιλοστράτου – Πυθαγόρα) Ο.Τ. 1135 στο ΔΗΜΟ ΑΓΙΟΥ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ.
- LIDL επί της οδού Βουλιαγμένης 323-325 και Υψηλάντου Ο.Τ. 501 στο ΔΗΜΟ ΑΓΙΟΥ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ.
- LIDL επί της οδού Δημοκρατίας 4 ο.τ. 202 στο ΔΗΜΟ ΜΕΛΙΣΣΙΩΝ.
Ο έλεγχος βασίστηκε σε στοιχεία από τα αντίγραφα των οικοδομικών αδειών, που παρελήφθησαν από τα Πολεοδομικά Γραφεία, αεροφωτογραφίες και ορθοφωτοχάρτες χρονολογίας 2010 και 2007, που παρελήφθησαν από τον Ο.Κ.Χ.Ε., καθώς και των εφαρμογών του διαδικτύου Google Earth και Bing Maps.
Επισημαίνεται ότι κατά την αναζήτηση των πολεοδομικών φακέλων μόνο τα Πολεοδομικά Γραφεία του Δήμου Γλυφάδας και του Νοτίου Τομέα Αθηνών που διέθεταν ηλεκτρονικό σύστημα αναζήτησης ανταποκρίθηκαν θετικά, ενώ στα Πολεοδομικά Γραφεία Δήμου Περιστερίου ζητήθηκε εισαγγελική παραγγελία και στης Αγίας Παρασκευής η αναζήτηση ήταν δυσχερέστατη εξαιτίας έλλειψης ηλεκτρονικού συστήματος και αναδιοργάνωσης του αρχείου. Ενδεικτικά για το κατάστημα των LIDL Μελισσίων στάθηκε δυνατή η ανεύρεση ενός μόνο από τους δύο φακέλους αδειών. Με τα παραπάνω δεδομένα, έγινε έλεγχος για τυχόν παραβάσεις σε σχέση με τα υπάρχοντα στοιχεία.
Τα πρώτα αποτελέσματα του ελέγχου, σε σχέση με την περιορισμένη δυνατότητα των υπαρχόντων στοιχείων έχουν ως εξής:
Τα καταστήματα LIDL επί των οδών
Α) Λ. Αλίμου 79
Β) Λ. Βουλιαγμένης και Ανθέων
Γ) Λ. Βουλιαγμένης 323-325 και Υψηλάντου
Δ) Αγ. Δημητρίου 300έχουν άδεια χρήσης «μικτού καταστήματος τροφίμων» (Υγ.Καν. Άρ. 43).
Στα καταστήματα αυτής της χρήσεως δεν επιτρέπεται να πωλούνται :
Ρούχα παιδικά, εσώρουχα, μαγιώ, κάλτσες
Ρούχα γυναικεία, εσώρουχα, αθλητικά, κάλτσες, μαγιώ
Ρούχα ανδρικά, εσώρουχα, αθλητικά, κάλτσες, μαγιώ
Ηλεκτρικά είδη και μηχανήματα
Ανταλλακτικά παντός είδους
Μικροέπιπλα
Είδη κήπου και όλα τα είδη εποχής
Παπούτσια και παντόφλες για όλες τις ηλικίες
Φυτά
Παρ’ όλα ταύτα, τόσο από διαφημιστικά έντυπα όσο και από επί τόπου επισκέψεις παρατηρήθηκε ότι πωλούνται όλα τα παραπάνω είδη τα οποία επιτρέπονται μόνο σε καταστήματα με άδεια χρήσης «Υπεραγοράς», ενώ από τους όρους δόμησης της περιοχής απαγορεύεται η εγκατάσταση και λειτουργία.
Το κτίριο 5 έχει άδεια Υπεραγοράς (Super Market).
Όλα τα καταστήματα που ελέγχθηκαν είχαν πολύ μεγάλες διαφορές από τα δηλωθέντα και εγκεκριμένα στην οικοδομική τους άδεια, όσον αφορά το θέμα της μετατροπής των χώρων πρασίνου σε χώρους στάθμευσης. Στην πραγματικότητα έχουν επιστρώσει σχεδόν όλο το χώρο υποχρεωτικής
φύτευσης με ασφαλτόμιγμα δημιουργώντας υπαίθριες θέσεις στάθμευσης. Επίσης, δεν έχουν φυτευτεί δέντρα πλην ελαχίστων περιπτώσεων.
Συμφώνως προς το άρθρο 22 του Κτιριοδομικού Κανονισμού τα 2/3 του υποχρεωτικώς ακαλύπτου χώρου πρέπει να μένουν ανεπίστρωτα για υποχρεωτική φύτευση. Επίσης, ανά 25 τ.μ. πρασιάς πρέπει να φυτευτεί ένα δέντρο.
Θέμα συμμόρφωσης όψεων (υφιστάμενης κατάστασης με εγκεκριμένα σχέδια)
Στο κατάστημα 1 (Λ. Αλίμου 79), στη δεύτερη οικοδομική άδεια (185/2011) αναφέρεται αλλαγή όψεων αλλά δεν υπήρχαν τα αντίστοιχα σχέδια, για να γίνει ο σχετικός έλεγχος.
Στο κατάστημα 3 (Αγ. Δημητρίου 300), στη δεύτερη οικοδομική άδεια (677/06) αναφέρεται αλλαγή όψεων αλλά δεν υπήρχαν τα αντίστοιχα σχέδια, για να γίνει ο σχετικός έλεγχος.
Στο κατάστημα 2 (Λ. Βουλιαγμένης και Ανθέων) οι όψεις έχουν διαφορές σε σχέση με αυτές της αρχικής άδειας (215/01) και δεν υπάρχει μεταγενέστερη άδεια αλλαγής όψεων.
Γενικώς, υπάρχει μια ασυμφωνία εγκεκριμένων σχεδίων όψεων με την υφιστάμενη κατάσταση και οι φάκελοι των αρχείων των οικοδομικών αδειών ενημερώθηκαν μετά την ολοκλήρωση της κατασκευής.
Είναι πλέον γενική διαπίστωση η λειτουργία των αρμόδιων Φορέων αλλά και η Νομοθεσία να αγγίζει κύρια τον πολίτη και τους επιστημονικούς Φορείς, σε αντίθεση με κλάδους που τυγχάνουν «ασυλίας».
Η τακτική αυτή έχει δημιουργήσει σε όλους το αίσθημα κοινωνικής αδικίας και ανισότητας. Σε αυτό το πλαίσιο το ΤΕΕ θα αναλάβει πρωτοβουλίες ανάδειξης τόσο των κλειστών αγορών όσο και της προνομιακής μεταχείρισης κάποιων και σε περίπτωση ευθυνών Μηχανικών στις παραπάνω παραβάσεις, θα επιληφθούν τα αρμόδια Πειθαρχικά Όργανα του ΤΕΕ.
Η έως σήμερα προστασία των κλειστών αγορών, των μεταπρατών και των καρτέλ, όπως οι ξένες αλυσίδες τροφίμων, οι τράπεζες, τα δομικά υλικά, οι αερομεταφορές, κ.λπ., η ασυδοσία ξένων εταιρειών και η επιβολή «αμνηστίας» σε παραβατικές συμπεριφορές ξένων εταιρειών, όπως η SIEMENS, η αδυναμία ελέγχων καρτέλ από την Επιτροπή Ανταγωνισμού, το μόνο που πετυχαίνουν είναι να συνδράμουν σε καταστάσεις κοινωνικής ένστασης.
Αναμένουμε τις ενέργειας των αρμόδιων Υπουργών για ένα κράτος δικαίου που οι αρμόδιες αρχές θα ασχολούνται με τον ίδιο «ζήλο» με όλους τους πολίτες και όλους τους κλάδους».
Στο κατάστημα 3 (Αγ. Δημητρίου 300), στη δεύτερη οικοδομική άδεια (677/06) αναφέρεται αλλαγή όψεων αλλά δεν υπήρχαν τα αντίστοιχα σχέδια, για να γίνει ο σχετικός έλεγχος.
Στο κατάστημα 2 (Λ. Βουλιαγμένης και Ανθέων) οι όψεις έχουν διαφορές σε σχέση με αυτές της αρχικής άδειας (215/01) και δεν υπάρχει μεταγενέστερη άδεια αλλαγής όψεων.
Γενικώς, υπάρχει μια ασυμφωνία εγκεκριμένων σχεδίων όψεων με την υφιστάμενη κατάσταση και οι φάκελοι των αρχείων των οικοδομικών αδειών ενημερώθηκαν μετά την ολοκλήρωση της κατασκευής.
Είναι πλέον γενική διαπίστωση η λειτουργία των αρμόδιων Φορέων αλλά και η Νομοθεσία να αγγίζει κύρια τον πολίτη και τους επιστημονικούς Φορείς, σε αντίθεση με κλάδους που τυγχάνουν «ασυλίας».
Η τακτική αυτή έχει δημιουργήσει σε όλους το αίσθημα κοινωνικής αδικίας και ανισότητας. Σε αυτό το πλαίσιο το ΤΕΕ θα αναλάβει πρωτοβουλίες ανάδειξης τόσο των κλειστών αγορών όσο και της προνομιακής μεταχείρισης κάποιων και σε περίπτωση ευθυνών Μηχανικών στις παραπάνω παραβάσεις, θα επιληφθούν τα αρμόδια Πειθαρχικά Όργανα του ΤΕΕ.
Η έως σήμερα προστασία των κλειστών αγορών, των μεταπρατών και των καρτέλ, όπως οι ξένες αλυσίδες τροφίμων, οι τράπεζες, τα δομικά υλικά, οι αερομεταφορές, κ.λπ., η ασυδοσία ξένων εταιρειών και η επιβολή «αμνηστίας» σε παραβατικές συμπεριφορές ξένων εταιρειών, όπως η SIEMENS, η αδυναμία ελέγχων καρτέλ από την Επιτροπή Ανταγωνισμού, το μόνο που πετυχαίνουν είναι να συνδράμουν σε καταστάσεις κοινωνικής ένστασης.
Αναμένουμε τις ενέργειας των αρμόδιων Υπουργών για ένα κράτος δικαίου που οι αρμόδιες αρχές θα ασχολούνται με τον ίδιο «ζήλο» με όλους τους πολίτες και όλους τους κλάδους».
ΤΑ ΚΑΡΤΕΛ των sypermarkets ''λειτουργούν'' μεταξύ των άλλων διατάξεων και με το άρθρο 10 του Ν.2323/95 (στα πολεοδομικά συγκροτήματα τέως Διοικήσεως Πρωτευούσης και Θεσ/νίκης δεν ισχύουν οι περιορισμοί -που ισχύουν στην υπόλοιπη χώρα- για την ίδρυση των υπεραγορών λιανικού εμπορίου) .
ΑπάντησηΔιαγραφήΟπως αναφέρεται και σε σχετικό έγγραφο της Δνσης Ο.Κ.Κ.ΥΠΕΧΩΔΕ -απάντηση σε αίτηση της CONTINENT HELLAS A.E.-(αρ.πρωτ.55936):''επειδή από τις πολεοδομικές διατάξεις δεν προκύπει σαφής διάκριση μεταξύ καταστημάτων τροφίμων και υπεραγορών, σας γνωρίζουμε οτι σε περιοχή Γενικής Κατοικίας (άρθρο 3 ΦΕΚ166Δ/87) επιτρέπεται η ίδρυση εμπορικών καταστημάτων(μικτών καταστημάτων τροφίμων).
Σύμφωνα με την Αιβ/85 77/88 απόφαση(ΦΕΚ526β/88) για τον Υγειονομικό Έλεγχο στις άδειες ιδρύσεως και λειτουργίας των εγκαταστάσεων υγειονομικού ενδιαφέροντος κλπ. η υπεραγορά(σουπερ μαρκετ) ανήκει σε άλλη κατηγορία (άρθρο44) από τα καταστήματα τροφίμων (άρθρο 43) για τα οποία δεν καθορίζεται ανώτατη επιτρεπόμενη επιφάνεια.
..............Επομένως , σε περιοχές Γενικής Κατοικίας ...ως προς τις χρήσεις γης ,δεν επιτρέπονται υπεραγορές είναι ομως δυνατή η έκδοση οικοδομικών αδειών ανέγερσης εμπορικών
καταστημάτων και καταστημάτων τροφίμων (μικτών καταστημάτων τροφίμων ) για τα οποία δεν προβλέπεται περιορισμός επιφάνειας , αλλά κατά την άποψή μας είναι σκόπιμο η επιφάνεια αυτή να εναρμονίζεται με τους περιορισμούς του άρθρου 10 του ν.2323/95''
Υ.Γ. Ετσι ΟΛΑ τα ΣΟΥΠΕΡΜΑΡΚΕΤΣ παίρνουν οικοδ.άδεια για μικτά καταστήματα τροφίμων που στη συνέχεια τα φτιάχνουν υπεραγορές.
Νοίζω οτι καθοριστικός θα είναι ο υγειονομικός έλεγχος από την αρμόδια υπηρεσία της Περφέρειας
σύμφωνα με τα προαναφερόμενα άρθρα 43 και 44 του ΦΕΚ 526Β/88
Thanks μήτσο
ΑπάντησηΔιαγραφή