Τρίτη 16 Απριλίου 2024

ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ: Απεργία 17/4/2024 Πραγματικές Αυξήσεις των Αποδοχών μας – Στελέχωση των Υπηρεσιών - Όχι στις ιδιωτικοποιήσεις


Απεργία 17/4/2024 – Στάση Εργασίας 19/4/2024

Πραγματικές Αυξήσεις των Αποδοχών μας – Στελέχωση των Υπηρεσιών -

Όχι στις ιδιωτικοποιήσεις


Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,

Η ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ μετά την κλαδική απεργία στις 17/11 και τη μεγάλη συμμετοχή εργαζομένων στην απεργία στις 28/2 συνεχίζει τις κινητοποιήσεις για τα δίκαια αιτήματα μας.  Στις 17 Απριλίου απεργούμε μαζί με τους εργαζόμενους σε Δημόσιο και Ιδιωτικό Τομέα (μαζί με τους εργαζόμενους του ιδιωτικού τομέα και Ομοσπονδίες και σωματεία του Δημοσίου) με κεντρικό σύνθημα: «Οι ΖΩΕΣ μας πάνω από τα ΚΕΡΔΗ τους – Αυξήσεις μισθών για να ζούμε με αξιοπρέπεια» . Απαιτούμε ζωή με δικαιώματα, δουλειά με πραγματικές αυξήσεις κι όχι αυξήσεις – κοροϊδία του 1,5 ευρώ τη μέρα, ουσιαστικά μέτρα αντιμετώπισης της ακρίβειας.

Συνεχίζουμε τον αγώνα για να λογοδοτήσουν οι υπεύθυνοι για τα Τέμπη και να ακυρώσουμε κάθε προσπάθεια συγκάλυψης των ευθυνών, να επανέλθουν υπό Δημόσιο έλεγχο, όλες οι κρίσιμες Υποδομές της χώρας.

 Η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας εμπαίζει τους εργαζόμενους στο Δημόσιο με τις αυξήσεις – κοροϊδία που έδωσε από 1-1-24 δηλαδή 38-42 ευρώ καθαρά το μήνα. Εν μέσω μιας πρωτοφανούς ακρίβειας που εξανεμίζει το εισόδημα των εργαζομένων, 14 χρόνια μετά τα μνημόνια, όπου οι αποδοχές μας μειώθηκαν κατά 50%, καταργήθηκαν τα δώρα, επιβλήθηκε η εισφορά αλληλεγγύης 2%, πάγωσε η διετία 16-17, μειώθηκε το αφορολόγητο, η κυβέρνηση προκαλεί με τα ψίχουλα της εισοδηματικής της πολιτικής κι οδηγεί τους εργαζόμενους στο Δημόσιο στη φτώχεια και στην εξαθλίωση. Τους νέους συναδέλφους μας στις παραιτήσεις και στην αποστροφή προς το Δημόσιο. Με εξευτελιστικές αποδοχές, οι οποίες βρίσκονται στο 40% των αντίστοιχων αποδοχών στην Ευρώπη, με διαλυμένες Υπηρεσίες, με δυσβάσταχτο κόστος ζωής και με τεράστιες ευθύνες που συχνά καταλήγουν σε διώξεις και δικαστήρια.

Χρήματα όμως υπάρχουν για τους Εργολάβους, τους παραχωρησιούχους, τους Διοικητές Οργανισμών, τις εταιρίες που κερδοσκοπούν στην ενέργεια, στο Περιβάλλον, στη Στέγη, στο Εμπόριο.

 

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,

Απέναντι σε αυτή την κατάσταση οφείλουμε να αντιδράσουμε όλοι μαζί ΕΝΩΤΙΚΑ και δυνατά! Δυναμώνουμε τις διεκδικήσεις μας για προσλήψεις Μηχανικών

 

ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ:

  1. Οριζόντια αύξηση στους μισθούς των εργαζομένων στο Δημόσιο, προκειμένου να αντιμετωπισθεί στοιχειωδώς η ακρίβεια κι ο πληθωρισμός.
  2. Πραγματικές αυξήσεις στους Μηχανικούς, σύμφωνα με τις διεκδικήσεις μας
  3. ΕΠΑΝΑΦΟΡΑ ΕΔΩ και ΤΩΡΑ των ΔΩΡΩΝ
  4. Συλλογικές συμβάσεις για τους μισθούς μας
  5. Κατάργηση του μισθολογικού παγώματος της διετίας 2016 – 17
  6. Κατάργηση της εισφοράς 2% υπέρ της ανεργίας
  7. Αύξηση του αφορολόγητου στα 12.000€
  8. Επέκταση και αύξηση του επιδόματος ανθυγιεινής εργασίας
  9. Να στελεχωθούν άμεσα με μόνιμους υπαλλήλους όλοι οι κρίσιμοι δημόσιοι φορείς και να αναβαθμιστούν όλες οι αναγκαίες υποδομές.
  10. Όχι στις ιδιωτικοποιήσεις, ενίσχυση των Δημόσιων Τεχνικών Υπηρεσιών με μέσα και προσωπικό για σύγχρονες και ασφαλείς Υποδομές

Όλοι και όλες στις κατά τόπους συγκεντρώσεις.

17/4: 11πμ, Πλ. Κοραή στην έξοδο του Μετρό

19/4: 9πμ στην είσοδο του ΓΛΚ, Πανεπιστημίου 37.

Δευτέρα 15 Απριλίου 2024

ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ: Σχετικά με το Σχέδιο Νόμου του ΥΠΕΝ

 


Σχετικά με το Σχέδιο Νόμου του ΥΠΕΝ με τίτλο: «Ρυθμίσεις για την αντιμετώπιση των πολυεπίπεδων επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής στους τομείς: α) της διαχείρισης υδάτων, β) της διαχείρισης και προστασίας των δασών, γ) της αστικής ανθεκτικότητας και πολιτικής, δ) της καταπολέμησης της αυθαίρετης δόμησης, ε) της ενεργειακής ασφάλειας» το οποίο και αναρτήθηκε στη διεύθυνση http://www.opengov.gr/minenv/?p=13310 για διαβούλευση εισαγωγικά έχουμε να επισημάνουμε τα εξής:

(α) είναι κατά τη γνώμη μας αδιανόητο να μην προσκαλούνται για ανταλλαγή απόψεων οι εμπλεκόμενοι με αυτό φορείς όπως η ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ, η οποία εκπροσωπεί το σύνολο των Διπλωματούχων Μηχανικών της Δημόσιας Διοίκησης. Η Ομοσπονδία μας έχει αιτηθεί 2 φορές συνάντηση με την παρούσα ηγεσία του Υπουργείου και έχει στείλει και 2 τεκμηριωμένα Υπομνήματα σχετικά με τις Υπηρεσίες Δόμησης. Τα μέλη μας είναι αυτά που κυρίως θα κληθούν να υλοποιήσουν τις διατάξεις του και ουδέποτε ενημερωθήκαμε για τις προβλέψεις του

(β) συνεχίζεται η κακή παράδοση της ελάχιστης δυνατής διαβούλευσης (μόλις 9 μέρες εκ των οποίων μόνο οι 5 εργάσιμες (!) με αποτέλεσμα την αδυναμία των Φορέων να μελετήσουν σε βάθος τις διατάξεις του και να προτείνουν επί της ουσίας διορθώσεις – παρατηρήσεις – συμπληρώσεις. Επιβεβαιώνεται δυστυχώς ότι η διαδικασία της διαβούλευσης λειτουργεί προσχηματικά.

(γ) για μια ακόμη φορά απουσιάζει η αποτίμηση των προηγούμενων σχετικών Νομοθετικών ρυθμίσεων, με αποτέλεσμα να συνεχίζεται μια πρακτική αποσπασματικής και κακής νομοθέτησης που δεν απολογίζει τις επιπτώσεις της υφιστάμενης Νομοθεσίας, ώστε να διορθώσει αστοχίες, αλλά συνεχίζει με «μπαλώματα» την υφιστάμενη κατεύθυνση εξαφάνισης του Δημόσιου Ελέγχου και υποκατάστασης του από την «ατομική ευθύνη» των ιδιωτών.

Είναι χαρακτηριστικό ότι οι ισχύουσες διατάξεις τόσο για την εκτός σχεδίου δόμηση, όσο και για τη δυνατότητα πρόσθετης δόμησης μέσω ΝΟΚ έχουν κριθεί αντισυνταγματικές από το ΣτΕ με αποτέλεσμα να προκληθεί έμφραγμα στην οικοδομική δραστηριότητα και ανασφάλεια δικαίου. Όπως μάλιστα χαρακτηριστικά αναφέρει με πρόσφατη του απόφαση το Ε’ Τμήμα του ΣτΕ, στην πραγματικότητα μια οικοδομική άδεια δεν εκδίδεται από την υπηρεσία δόμησης, «αλλά αυτομάτως από το ηλεκτρονικό σύστημα του ΤΕΕ e-adeies με πρωτοβουλία και “ευθύνη” ιδιώτη μηχανικού ή τεχνικής εταιρείας, ύστερα από την ηλεκτρονική υποβολή φακέλου, χωρίς την παρέμβαση της ΥΔΟΜ (…) Η ανεπάρκεια του ασκούμενου από την ΥΔΟΜ και τον δήμο έλεγχου νομιμότητας επιτείνεται εκ του ότι ούτε η κεντρική διοίκηση ασκεί ουσιαστικό έλεγχο επί των εκδιδομένων οικοδομικών αδειών (…). Η έλλειψη ελέγχου επιτείνεται εκ του ότι δεν έχουν εκδοθεί οι αναγκαίες διοικητικές πράξεις για την οργάνωση και λειτουργία βασικών οργάνων ελέγχων, όπως οι ΥΔΟΜ και τα “Παρατηρητήρια δομημένου περιβάλλοντος”, η λειτουργία των οποίων είναι αναγκαία για τον έλεγχο των (σ.σ. ιδιωτών) ελεγκτών δόμησης. Ως εκ τούτου τα αντίστοιχα θέματα ρυθμίζονται με μεταβατικές διατάξεις ή με προβληματικού κύρους εγκυκλίους των εμπλεκομένων υπουργείων με αποτέλεσμα τη σύγχυση αρμοδιοτήτων και την ασάφεια δικαίου». Το ΣτΕ δηλαδή επί της ουσίας «απογυμνώνει» το ισχύον σύστημα έκδοσης πολεοδομικών αδειών ως διάτρητο, εξαρτώμενο από ιδιώτες που δεν ελέγχονται ποτέ. Υπενθυμίζουμε ότι η δημιουργία του συστήματος αυτού καθώς και η κατάργηση του ελέγχου των αδειών είχε παρουσιαστεί από διαδοχικούς υπουργούς Περιβάλλοντος και το Τεχνικό Επιμελητήριο ως πρωτοποριακή, εκμηδενίζουσα την ταλαιπωρία και τη «γραφειοκρατία» και από τις προηγούμενες κυβερνήσεις και από την παρούσα.