Σάββατο 11 Μαρτίου 2023

Ελληνικός σιδηρόδρομος: Το ένα έργο εκτροχίασε το άλλο

Ελληνικός σιδηρόδρομος: Το ένα έργο εκτροχίασε το άλλο

Το σύστημα ETCS περιμένει τη σηματοδότηση του σιδηροδρομικού δικτύου
Ο αισθητήρας που τοποθετείται στις ράγες ενημερώνει το κεντρικό τερματικό για τη διέλευση του τρένου, την ταχύτητά του κ.λπ. Με αυτόν τον τρόπο ο ελεγκτής έχει σαφή εικόνα της κυκλοφορίας στο σιδηροδρομικό δίκτυο, σε πραγματικό χρόνο. [SIEMENS]
11.03.2023 • 07:32

Την τύχη του συστήματος σηματοδότησης ακολούθησε και το Ευρωπαϊκό Σύστημα Ελέγχου Συρμών (ETCS). Σχεδόν 16 χρόνια μετά την υπογραφή της σύμβασης και έπειτα από έξι παρατάσεις, το σύστημα λειτουργεί μόνο στο τμήμα Θεσσαλονίκη – Προμαχώνας, ενώ το υπόλοιπο θα δοθεί σε λειτουργία έως το τέλος του έτους. Αυτό το σύστημα μεταδίδει τις πληροφορίες κίνησης του τρένου και μπορεί να το φρενάρει αυτόματα αν ξεπεράσει το όριο ταχύτητας ή κινηθεί σε κομμάτι των γραμμών όπου οι σηματοδότες είναι «κόκκινοι».

Το σύστημα στη χώρα μας κατασκευάζεται από δύο αναδόχους. Ο σταθερός εξοπλισμός (στο έδαφος) κατασκευάζεται από την κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ – Thales και ο αντίστοιχος εξοπλισμός στους συρμούς από την εταιρεία Ansaldo (νυν Hitachi Rail). Το σύστημα στα τρένα του ΟΣΕ τοποθετήθηκε το 2007-2015 και κόστισε 21,3 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ). Ομως το σύστημα της γραμμής, προϋπολογισμού 17,2 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ), δεν είχε την ίδια τύχη.

Η σύμβαση («Προμήθεια Συστήματος Γραμμής ETCS και συναφείς υπηρεσίες, αρ. 10005) υπεγράφη στις 5.9.2007 ανάμεσα στον ανάδοχο και την ΕΡΓΟΣΕ. Αφορούσε την τοποθέτηση του συστήματος στη γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Προμαχώνας (πλην του τμήματος Τιθορέας – Δομοκού, που ανακατασκευαζόταν με διαφορετική σύμβαση) και Οινόη – Χαλκίδα, στην οποία τότε προϋπήρχαν συστήματα σηματοδότησης από διάφορες εταιρείες. Η ύπαρξη συστήματος σηματοδότησης σε λειτουργία είναι προϋπόθεση για την εγκατάσταση και λειτουργία του ETCS, γιατί το ένα σύστημα «κουμπώνει» επάνω στο άλλο.

Παρασκευή 10 Μαρτίου 2023

Με το μισό μισθό του 1997 «επιβιώνει» ο εκπαιδευτικός!

 


Με το μισό μισθό του 1997 «επιβιώνει» ο εκπαιδευτικός!

Ευρώ και μνημόνια τσάκισαν τους μισθωτούς….

Του Κώστα Παπουλή*

Εισαγωγικά: Στο παρόν άρθρο επιχειρούμε να δείξουμε μέσω ενός (προσωπικού) παραδείγματος, από τις μισθοδοσίες των ετών 1997,2011 και 2023 του ίδιου του αρθρογράφου, την σημαντική μείωση της αγοραστικής δύναμης κάθε εκπαιδευτικού. Σήμερα ο ίδιος εκπαιδευτικός που το 1997 ήταν νεοδιόριστος στη Σύρο, έχει σημερινή αγοραστική δύναμη τουλάχιστον 3.000 ευρώ λιγότερη, από τον μισθό που έπαιρνε πριν ένα τέταρτο και πάνω του αιώνα. Αν κανείς συνυπολογίσει ότι στα 26 αυτά χρόνια θα έπρεπε να αντιστοιχεί και η μισθολογική ωρίμανση και αύξηση (12-13 μισθολογικά κλιμάκια), τότε καταλαβαίνουμε ότι η μέση αγοραστική δύναμη των εκπαιδευτικών  έχει κατακρημνιστεί προς το μισό της «εποχής της Δραχμής». Δεν είναι τυχαίο ότι η χώρα μας σε κατά κεφαλήν ΑΕΠ σε μονάδες αγοραστικής δύναμης είναι προτελευταία σε όλη την Ε.Ε., με μόνη χώρα πίσω της, την Βουλγαρία -που σύντομα θα την ξεπεράσει-  και έτσι και επίσημα θα γίνει όχι μόνο η πιο καταχρεωμένη σε όλη την Ε.Ε., αλλά και η πιο φτωχή σε βιοτικό επίπεδο.  

Μισθός 1997: Ο εν λόγω εκπαιδευτικός, έπαιρνε ως πρωτοδιόριστος χωρίς παιδιά, το καθαρό ποσό των 254.000 δραχμών. Οι κρατήσεις πρωτοδιόριστου ως προς το Μ.Τ.Π.Υ. –που γίνονται μόνο για το πρώτο έτος ανέρχονταν- σε πάνω από  24.000 δρχ. (δεν είχε άλλες κρατήσεις πρωτοδιόριστου γιατί ήταν ασφαλισμένος στο ΤΣΜΕΔΕ). Οπότε ο καθαρός μισθός του εκκίνησης ήταν περίπου 278.000 δραχμές ή 815,85 ευρώ.

Μισθός 1997 σε αγοραστική δύναμη 2011: Στον εισαγωγικό μισθό του 1997 κάνουμε τιμαριθμοποίηση, τον πολλαπλασιάζουμε  δηλαδή με τον πληθωρισμό κάθε έτους από το 1997 έως και το 2011. Τα στοιχεία τα παίρνουμε από την κεντρική υπηρεσία της ΕΛΣΤΑΤ  (https://www.statistics.gr/el/statistics/-/publication/DKT87/-) που μας δίνει τον Εθνικό δείκτη τιμών καταναλωτή από το 1961 έως σήμερα.

Προκύπτει ότι ο συνολικός δείκτης είναι λίγο πάνω από το 1,68 ή ότι η τιμή του Δ. Τ. Κ. αυξήθηκε κατά  68% από το 1997 έως και το 2011.

Αν τιμαριθμοποιήσουμε τώρα τον μισθό του 1997 για να έχει την ίδια αγοραστική δύναμη το 2011,  έχουμε 815,85 επί 1,68 μας κάνει με μικρή στρογγυλοποίηση 1.371 ευρώ .

Μισθός 2011: Ο καθαρός μισθός του παραδείγματος μετά την μισθολογική ωρίμανση 1997-2011 ήταν 1.418 ευρώ. Εν ολίγοις ο εν λόγω υπάλληλος αύξησε την αγοραστική του δύναμη μετά από 14 χρόνια επιπλέον υπηρεσίας και τα ανάλογα Μ.Κ. μόλις κατά 47 ευρώ. Αυτό αποδεικνύει ότι οι πραγματικές μειώσεις  των μισθών κατά την «χρυσή» εποχή του ευρώ, ήταν σημαντικές και οι ονομαστικές ήταν εμφανώς μικρότερες του πληθωρισμού των τιμών καταναλωτή. Άρα η ρήση «όλοι μαζί τα φάγαμε» του αγαπητού κ. Πάγκαλου, ισχύει μάλλον για τον ίδιο, για το κράτος, και τους  «πελάτες» του.

ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ: Να αποσυρθεί το Πολυνομοσχέδιο του ΥΠΕΝ

ΘΕΜΑ : Να αποσυρθεί το Πολυνομοσχέδιο του ΥΠΕΝ

 


        
Η Κυβέρνηση, την ώρα που η χώρα μας θρηνεί 57 νεκρούς, εξαιτίας της εγκληματικής αδιαφορίας για την ύπαρξη ασφαλών σιδηροδρομικών υποδομών, για μια ακόμη φορά, προσπαθεί να επιβάλλει άλλη μία ιδιωτικοποίηση. Συνεχίζει τις εγκληματικές πολιτικές σε Δημόσια αγαθά όπως το νερό, καταθέτοντας στη βουλή νομοσχέδιο που ανοίγει τον δρόμο για την ιδιωτικοποίηση του.

Το πολυνομοσχέδιο περιλαμβάνει όλες τις διατάξεις των τριών επιμέρους Σχεδίων Νόμων για ΑΠΕ, ενεργειακές κοινότητες, εκχερσωμένες εκτάσεις, δασικούς χάρτες και δημιουργία Ρυθμιστικής Αρχής αποβλήτων, ενέργειας και υδάτων. Περιλαμβάνει 263 άρθρα σε 357 σελίδες. Αναρτήθηκε στο open.gov για μόλις 4 ημέρες το τριήμερο της Καθαρής Δευτέρας.

Στο πολυνομοσχέδιο –μεταξύ άλλων πολύ σημαντικών θεμάτων- περιλαμβάνεται η μετονομασία της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας σε Ρυθμιστική Αρχή Αποβλήτων, Ενέργειας και Υδάτων και η διεύρυνση του αντικειμένου της με αρμοδιότητες στις υπηρεσίες ύδατος και στη διαχείριση των αστικών αποβλήτων όπως και στην ενίσχυση (!) της υδατικής πολιτικής. Το νομοσχέδιο έρχεται να επιβεβαιώσει ότι η κυβέρνηση επιμένει να αγνοεί προκλητικά σειρά αποφάσεων του Συμβουλίου της Επικρατείας που ορίζουν ότι το Σύνταγμα δεν επιτρέπει την ιδιωτικοποίηση του τομέα παροχής υπηρεσιών ύδρευσης και αποχέτευσης, ότι το Υπερταμείο δεν μπορεί να διαχειρίζεται τέτοιες υπηρεσίες και ότι το νερό υπόκειται σε δημόσιο έλεγχο. Το νομοσχέδιο επίσης επιβεβαιώνει την προοπτική πλήρους εμπορευματοποίησης της διαχείρισης των αποβλήτων.

Το νερό είναι θεμελιώδες ανθρώπινο δικαίωμα που τελεί υπό καθεστώς νόμιμου μονοπωλίου, υπό την εποπτεία και διαχείριση θεσμοθετημένων οργάνων τόσο της τοπικής αυτοδιοίκησης όσο και των συναρμόδιων υπουργείων. Το 2016, ξεκίνησαν οι προσπάθειες για την ιδιωτικοποίηση του νερού, πολιτικές που συνεχίζονται ακόμη και σήμερα. Τα σχέδια τους έχουν ανακοπεί με αποφάσεις του ΣτΕ που τάσσονται υπέρ της δημόσιας διαχείρισης του νερού (190/2022,191/2022 της Ολομέλειας ΚΑΙ 1886/2022 του Δ΄ τμήματοςτου Στε).

Λέμε όχι στην ιδιωτικοποίηση του πολυτιμότερου αγαθού μας, του νερού :

Πέμπτη 9 Μαρτίου 2023

Χίλιες εικόνες, μια λέξη: Φύγετε!

Χίλιες εικόνες, μια λέξη: Φύγετε!
Άρθρα



Από τη Φλώρινα ως το Καστελόριζο, η 8η Μαρτίου 2023 θα περάσει στην Ιστορία ως η μέρα που η οργή ξεχείλισε.

Υπάρχουν μερικές στιγμές που το καταλαβαίνεις πως είναι αυτό που λέμε «ιστορικές». Που το διασθαίνεσαι πως θα τις θυμάσαι για πολλά πολλά χρόνια, μαζί με εκατοντάδες χιλιάδες άλλους. Που σταματάς για λίγο χαμένος μές στη λαοθάλασσα, κοιτάς γύρω σου όλους και όλες εκείνους που διαδηλώνουν μαζί σου για αλήθεια και δικαιοσύνη και επιτρέπεις στον εαυτό σου μια στάλα αισιοδοξίας και ένα λοξό χαμόγελο.

Τέτοια μέρα ήταν και η χθεσινή, η 8η Μαρτίου του 2023, που εκατοντάδες χιλιάδες άνθρωποι βγήκαν στους δρόμους σε 74, τουλάχιστον, πόλεις, μικρές και μεγάλες, στο πικρό φόντο της τραγωδίας των Τεμπών και των 57 θυμάτων.

Eίπαμε λοιπόν να μαζέψουμε στο παρών ποστ εικόνες απ’όλη την Ελλάδα, που τις αλιεύσαμε από τα κοινωνικά δίκτυα, σαν αποτύπωση του ξεσηκωμού. Ιδού:

ΑθήναΜεσημέρι Τετάρτης 8/3/23, φωτ. Κ. Λιερός

Τετάρτη 8 Μαρτίου 2023

ΥΔΟΜ: επιστολή σε συλλόγους μηχανικών για κοινή κινητοποίηση


Ανοικτή επιστολή σε συλλόγους μηχανικών για διοργάνωση κοινής κινητοποίησης για τις Υπηρεσίες Δόμησης απέστειλε η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ενώσεων Μηχανικών Δημοσίων Υπαλλήλων Διπλωματούχων Ανωτάτων Σχολών (ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ) καταγράφοντας σειρά προβλημάτων στις ΥΔΟΜ, που μετά την πρόσφατη εικοσαήμερη απεργία αντί να επιλυθούν εντείνονται.


Στην ανοικτή επιστολή της προς το ΤΕΕ και 18 συλλόγους μηχανικών η ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ σημειώνει ότι διοργάνωσε ένα πρώτο κύκλο κινητοποιήσεων, ώστε να αναδείξει τα μεγάλα προβλήματα του κλάδου των Διπλωματούχων Μηχανικών, και να διεκδικήσει λύσεις προς όφελος του κλάδου, αλλά και της κοινωνίας και του Περιβάλλοντος. Βασικοί άξονες αποτελούν, η συνεχιζόμενη υποστελέχωση, οι εκτός έδρας μετακινήσεις, η εκχώρηση αρμοδιοτήτων σε ιδιώτες, η αναβάθμιση των Δημόσιων Τεχνικών Υπηρεσιών και οι εξευτελιστικές αποδοχές μας. Στην ίδια επιστολή αναλυτικά αναφέρονται τα ακόλουθα:

Ξεκινήσαμε με την Απεργία – Αποχή από μια σειρά λειτουργιών των Υπηρεσιών Δόμησης από 23/1/2023 έως και 13/2/2023 (με πολύ καλή συμμετοχή) και με Στάση Εργασίας στις 2/2 με συγκέντρωση στο ΥΠΕΝ και συνεχίζουμε με κινητοποιήσεις για τις Υπηρεσιακές μετακινήσεις που χρηματοδοτούμε από την τσέπη μας. Οι διεκδικήσεις μας για τις ΥΔΟΜ, όπως αποτυπώθηκαν στο από 16/1/2023 Εξώδικο μας συνάντησαν ευρεία αποδοχή από Συλλόγους και Φορείς Μηχανικών (ΤΕΕ, Κεντρικό και Περιφερειακά Τμήματα, ΣΑΔΑΣ- ΠΕΑ κλπ), αλλά και αυτές για τα μισθολογικά μας θέματα (βλέπε σχετικό Εξώδικο) αφορούν το σύνολο των Μηχανικών, ανεξάρτητα από την εργασιακή τους σχέση (αυτοαπασχολούμενοι, εργαζόμενοι με Συμβάσεις Έργου, ελεύθεροι επαγγελματίες κλπ). Τα αρμόδια Υπουργεία, αντί να δώσουν λύσεις στα προβλήματα που μας ταλαιπωρούν όλους (υπαλλήλους, πολίτες και ελεύθερους επαγγελματίες):

α) προσπάθησαν με αγωγές να βγάλουν «παράνομη» και «καταχρηστική» την κινητοποίηση μας, αλλά η Δικαιοσύνη δικαίωσε και στους δύο βαθμούς (πρωτόδικα και εφετειακά) την κινητοποίηση μας: δικαιωθήκαμε στο Εφετείο και συνεχίζουμε δείτε εδώ

β) με το άρθρο 83 του Ν.5021/23 δημιουργούν πρόσθετα προβλήματα στη στελέχωση και στη λειτουργία των ΥΔΟΜ: https://www■emdvdas■ar/imaaes/stories/news/17■2■2023 koini anakoinosi 3 omospondion ydom tropologia.pdf

γ) με νέα αντεργατική ρύθμιση προσπαθούν να ξεπεράσουν τις δικαστικές αποφάσεις, ώστε να μπορούν μελλοντικά πιο εύκολα να βγάζουν «παράνομες» τις κινητοποιήσεις μας: https://www■emdvdas■αr/imaαes/stories/news/2■2■2023 deltio typou 3 omospondion efet eio.pdf

Αυτό έχει ως αποτέλεσμα τα προβλήματα να εντείνονται:

Αντί να έρθουν προσλήψεις, εκατοντάδες αποχώρησαν με συνταξιοδότηση με αποτέλεσμα να μην υπάρχει η ελάχιστη επάρκεια στις περισσότερες ΥΔΟΜ και η προβλεπόμενη μειώνεται και άλλο, με αφαίρεση μάλιστα κρίσιμων ειδικοτήτων όπως οι Τοπογράφοι και οι Αρχιτέκτονες.

Αντί να απλοποιηθεί η νομοθεσία δεκάδες τροπολογίες προστίθενται στο ΝΟΚ (και όχι μόνο), αντί να προστατευθεί ο Δημόσιος Έλεγχος γενικεύτηκε με την γενικευμένη κατάργηση της προέγκρισης άδειας.

Αντί να ενισχυθούν οι υφιστάμενες ΥΔΟΜ δημιουργήθηκαν νέες μέσω «Αναπτυξιακών Οργανισμών», με προσλήψεις Συμβασιούχων με ελαστικές σχέσεις εργασίας (χωρίς ωράριο, με αμφίβολες αποδοχές, δηλαδή σε καθεστώς εργασιακής ομηρίας) και υπογραφές Δημάρχων.

Αντί να προστατευθεί η εργασία μας, οι επιθέσεις σε συναδέλφους μας εντάθηκαν, τα δικαστήρια πλέον αποτελούν την καθημερινότητα μας.

Οι διεκδικήσεις μας εκτιμούμε ότι αφορούν όλους και όλες και πρέπει να στηριχθούν έμπρακτα:

-Η στελέχωση των Υπηρεσιών (Δόμησης, Τεχνικών και άλλων) με Διπλωματούχους Μηχανικούς με μόνιμες και σταθερές σχέσεις εργασίας μέσω ΑΣΕΠ ενάντια στη συνεχιζόμενη υποστελέχωση, αφορά την καλή λειτουργία των Υπηρεσιών επ’ ωφελεία των Υπηρεσιών που παρέχουν στους πολίτες αλλά και στους ελεύθερους επαγγελματίες Μηχανικούς.

-Η βελτίωση των αποδοχών των Μηχανικών στο Δημόσιο – πέρα από την αναγκαιότητα της – είναι σε άμεση συνάρτηση και με τις αμοιβές στον ιδιωτικό τομέα, αλλά και αυτές των αυτοαπασχολούμενων.

-Το ξεκαθάρισμα της πολυνομίας που συνεχίζει να μας ταλαιπωρεί όλους και όλες θα βελτιώσει τις σχέσεις Υπηρεσιών με πολίτες και ελεύθερους επαγγελματίες. Η κωδικοποίηση και απλοποίηση της Πολεοδομικής Νομοθεσίας μας αφορά όλους εξίσου.

-Η Νομική Προστασία αλλά και οι σταθερή Νομική Υποστήριξη των Υπηρεσιών θα συμβάλλουν στην ασφάλεια δικαίου που επιτέλους πρέπει να υπάρξει για όλους (Υπαλλήλους, Πολίτες, Ελευθ. Επαγγελματίες).

-Ο εξοπλισμός των Υπηρεσιών με σύγχρονα μέσα και Εργαλεία θα οδηγήσει σε ταχύτερη ανταπόκριση τους στον αυξημένο φόρτο εργασίας.

Ο σαφής και συγκεκριμένος Δημόσιος Έλεγχος σε όλα τα στάδια, προστατεύει το Δημόσιο Συμφέρον και το Περιβάλλον, οι αυτοματοποιημένες διαδικασίες μετακυλύουν τεράστιες ποινικές και άλλες ευθύνες στους συναδέλφους ελεύθερους επαγγελματίες και οδηγούν σε νέες γενιές “αυθαιρέτων” και νέους κύκλους “τακτοποιήσεων”. Τα συμπεράσματα που μπορούν να βγουν από τους καταστροφικούς σεισμούς στην Τουρκία είναι πολλά σε αυτή την κατεύθυνση.

Καλούμε τους Συλλόγους Μηχανικών να οργανώσουμε από κοινού Κινητοποιήσεις για τις Υπηρεσίες Δόμησης και όχι μόνο, ώστε από κοινού να διεκδικήσουμε από την Πολιτεία να προχωρήσει σε λύσεις που θα βελτιώσουν την καθημερινότητα όλων μας. Η καταρχήν πρόταση μας είναι όλοι οι Σύλλογοι Μηχανικών, υπό την αιγίδα του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, να οργανώσουμε διήμερο Απεργίας- Αποχής από το σύνολο των εργασιών στις Υπηρεσίες Δόμησης όλης της χώρας και για όλους τους εμπλεκόμενους Μηχανικούς με ταυτόχρονη διενέργεια συγκεντρώσεων και συνεντεύξεων Τύπου σε όλες τις πόλεις που λειτουργούν ΥΔΟΜ.

Πίνακας Αποδεκτών

Η ανοικτή επιστολή της ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ απευθύνεται στους ακόλουθους αποδέκτες συλλόγους μηχανικών

1) ΤΕΕ

2) Σωματείο Μισθωτών Τεχνικών

3) Ομοσπονδία Συλλόγων Εργαζομένων Τεχνικών Επιχειρήσεων Ελλάδος (Ο.Σ.Ε.Τ.Ε.Ε.)

4) Πανελλήνιος Σύλλογος Ελεύθερων Επαγγελματιών Μηχανικών (ΠΑ.Σ.Ε.Ε.Μ.)

5) Σύλλογος Πολιτικών Μηχανικών Ελλάδας

6) Σ.Α.Δ.Α.Σ. – Π.Ε.Α. (Σύλλογος Αρχιτεκτόνων Διπλωματούχων Ανωτάτων Σχολών)

7) Πανελλήνιος Σύλλογος Διπλωματούχων Μηχανολόγων – Ηλεκτρολόγων Π.Σ.Δ.Μ.-Η.

8) Πανελλήνιος Σύλλογος Χημικών Μηχανικών

9) Διπλωματούχων Αγρονόμων & Τοπογράφων Μηχανικών

10) Μηχανικών Μεταλλείων & Μεταλλουργών Μηχανικών

11) Ναυπηγών Μηχανικών Ελλάδας

12) Ελλήνων Αεροναυπηγών

13) Σ.Ε.ΠΟ.Χ. (Σύλλογος Ελλήνων Πολεοδόμων & Χωροτακτών)

14) Σύλλογος Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων

15) Πανελλήνιος Σύλλογος Μηχανικών Ορυκτού Πλούτου

16) Σ.Ε.Γ.Μ. (Σύνδεσμος Ελληνικών Γραφείων Μελετών)

17) Σύλλογος Διπλωμ. Μηχανικών Υπηρεσίας πολιτικής αεροπορίας

18) E.M.H.E.T. OTE ( Ένωση Μηχ/κών Επιστ. Τηλεπικοινωνιών ΟΤΕ)

19) Σύλλογος Τεχνικών Υπαλλήλων Ελλάδας (Σ.Τ.Υ.Ε.)

Τρίτη 7 Μαρτίου 2023

Κρίσιμο βήμα για την εμπορευματοποίηση (και) του νερού!

Κρίσιμο βήμα για την εμπορευματοποίηση (και) του νερού!

Vanna 7 Μαρτίου 2023


Τρία σχέδια νόμων αναρτήθηκαν από το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας στο opengov.gr λίγες μέρες πριν από τις εκλογές. Κοινό σημείο των νομοσχεδίων ο πολύ περιορισμένος χρόνος «διαβούλευσης» που συμπεριελάμβανε το τριήμερο της Καθαρής Δευτέρας, με το τελευταίο νομοσχέδιο να έχει αναρτηθεί για μόλις τέσσερεις ημέρες! Το γεγονός αυτό προκάλεσε καταιγισμό αντιδράσεων για την απαράδεκτη διαδικασία. Η «απάντηση» της κυβέρνησης ήταν να ενώσει τα τρία σε ενιαίο νομοσχέδιο 263 άρθρων και να το καταθέσει στη Βουλή! [1]

Στο πολυνομοσχέδιο –μεταξύ άλλων πολύ σημαντικών θεμάτων- περιλαμβάνεται η μετονομασία της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας σε Ρυθμιστική Αρχή Αποβλήτων, Ενέργειας και Υδάτων και η διεύρυνση του αντικειμένου της με αρμοδιότητες στις υπηρεσίες ύδατος και στη διαχείριση των αστικών αποβλήτων όπως και στην ενίσχυση (!) της υδατικής πολιτικής. Το νομοσχέδιο έρχεται να επιβεβαιώσει ότι η κυβέρνηση επιμένει να αγνοεί προκλητικά σειρά αποφάσεων του Συμβουλίου της Επικρατείας που ορίζουν ότι το Σύνταγμα δεν επιτρέπει την ιδιωτικοποίηση του τομέα παροχής υπηρεσιών ύδρευσης και αποχέτευσης, ότι το Υπερταμείο δεν μπορεί να διαχειρίζεται τέτοιες υπηρεσίες και ότι το νερό υπόκειται σε δημόσιο έλεγχο. Το νομοσχέδιο επίσης επιβεβαιώνει την προοπτική πλήρους εμπορευματοποίησης της διαχείρισης των αποβλήτων.
Στον τομέα της υδροδότησης δεν νοείται η ύπαρξη αγοράς

Στα σχόλια που είχαν κατατεθεί στη «διαβούλευση» από την Μαρία Καραμανώφ, Πρόεδρο του Επιμελητηρίου Περιβάλλοντος και Αντιπρόεδρο ΣτΕ ε.τ. [2] αναφέρεται:

«Με το προτεινόμενο νομοσχέδιο οι κρατικές αρμοδιότητες ρύθμισης και ελέγχου όλων των φορέων παροχής της δημόσιας υπηρεσίας ύδρευσης και αποχέτευσης της χώρας αφαιρούνται από το αρμόδιο Υπουργείο και ανατίθενται στην ανεξάρτητη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας (ΡΑΕ). Η όλη λογική και το πνεύμα του νομοσχεδίου καταστρατηγεί ευθέως τα παγίως κριθέντα από την Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ Ολ. 1904/2014, 190/2022, 191/2022),ανατρέπει το υφιστάμενο καθεστώς λειτουργίας των φορέων αυτών και ενέχει, ως εκ τούτου, σοβαρούς κινδύνους για τη συνέχιση της παροχής των υπηρεσιών τους υπό όρους δημόσιας υπηρεσίας και εκτός περιβάλλοντος αγοράς και ανταγωνισμού.

Επισημαίνεται ότι εν προκειμένω δεν συντρέχει η βασική προϋπόθεση που απαιτείται για την υπαγωγή μιας δραστηριότητας στην αρμοδιότητα μιας ανεξάρτητης ρυθμιστικής αρχής, δηλ. η ύπαρξη αγοράς. Στον τομέα της υδροδότησης της χώρας δεν νοείται ούτε η ύπαρξη αγοράς ούτε η δραστηριοποίηση κερδοσκοπικών επιχειρήσεων στο σχετικό πεδίο, ώστε να απαιτείται η ρύθμισή τους από Ανεξάρτητη Αρχή. Αποστολή και λόγος ίδρυσης της ΡΑΕ είναι αντιθέτως η εύρυθμη λειτουργία της αγοράς ενέργειας και η διασφάλιση των αρχών του ανταγωνισμού μεταξύ των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στον τομέα αυτό. Δεδομένου, όμως, ότι η δημόσια υπηρεσία ύδρευσης και αποχέτευσης, κατ’ αντιδιαστολή προς άλλες υπηρεσίες που έχουν πλέον περιέλθει στο χώρο της αγοράς (ενέργεια, ταχυδρομικές υπηρεσίες, επιβατικές μεταφορές, τηλεπικοινωνίες), ούτε έχει ούτε επιτρέπεται να ιδιωτικοποιηθεί, η υπαγωγή της στη ρυθμιστική αρμοδιότητα ΡΑΕ είναι ασύμβατη προς την αποστολή αμφοτέρων… Η ΡΑΕ (όπως άλλωστε όλες οι ρυθμιστικές αρχές) δεν υπάγεται ούτε καν στην εποπτεία του Δημοσίου, έχει αποφασιστικές αρμοδιότητες και οι πράξεις της είναι εκτελεστές χωρίς να υπόκεινται σε κανενός είδους έλεγχο νομιμότητος ή σκοπιμότητος από τον αρμόδιο Υπουργό. Είναι προφανές ότι δεν μπορεί να υποκαταστήσει τον δημόσιο έλεγχο που απαιτεί η νομολογία του ΣτΕ για τις υπηρεσίες υδροδότησης και αποχέτευσης, δεδομένου ότι είναι εξ ορισμού προορισμένη και οργανωμένη ώστε να ρυθμίζει τα ζητήματα που ανακύπτουν στο χώρο της αγοράς και του ανταγωνισμού σύμφωνα με το πνεύμα και τους κανόνες που διέπουν τα πεδία αυτά.

Το πραγματικό όνομα του Σταθμάρχη ήταν Άκτωρ και Alstom


Το πραγματικό όνομα του Σταθμάρχη ήταν Άκτωρ και Alstom

Αν η σύμβαση 717 της ΕΡΓΟΣΕ είχε παραδοθεί, δεν θα συνέβαινε η τραγωδία των Τεμπών. Ποιος όμως φταίει που μια σύμβαση του 2014 δεν είχε εκτελεστεί το 2023; Το Reporters United φέρνει στο φως εμπιστευτικά έγγραφα από τα οποία προκύπτουν ευθείες ευθύνες τόσο για τους δύο αναδόχους (τον πάλαι ποτέ «εθνικό εργολάβο» Άκτορα και τη γαλλική πολυεθνική Alstom) όσο και για την ΕΡΓΟΣΕ και τις κυβερνήσεις που την κατηύθυναν

Εικονογράφηση: Κωνσταντίνα Μαλτεπιώτη / Spoovio.

6 Μαρτίου 2023

Γιατί στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια τα τρένα κινούνται χωρίς συστήματα σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης όπως αυτά που διαθέτουν όλοι οι σιδηρόδρομοι της Ευρώπης; Η πρώτη απάντηση είναι ότι στο μεγαλύτερο μέρος του ελληνικού δικτύου υπήρχαν τέτοια συστήματα αλλά αχρηστεύτηκαν λόγω μνημονίου, καθώς μετά το 2010 σταμάτησε να χρηματοδοτείται η συντήρησή τους, μετατάχθηκαν οι υπάλληλοι που τα λειτουργούσαν και λεηλατήθηκε o εξοπλισμός τους που βρισκόταν σε εξωτερικούς χώρους.

Στήριξε την ανεξάρτητη δημοσιογραφία του Reporters United εδώ!

Το 2014 η ΕΡΓΟΣΕ, η κρατική εταιρεία που είναι υπεύθυνη για τις σιδηροδρομικές υποδομές, έκανε μια δεύτερη προσπάθεια, με χρηματοδότηση από την ΕΕ.

Η περίφημη σύμβαση με αριθμό 717 ανάμεσα στην ΕΡΓΟΣΕ και την κοινοπραξία των εταιρειών ΤΟΜΗ ΑΒΕΤΕ (θυγατρική 100% του Άκτορα, νυν Ελλάκτωρ) και Alstom Transport SA, υπογράφηκε το Σεπτέμβριο του 2014 με προϋπολογισμό 41,3 εκατ. ευρώ και ορίζοντα υλοποίησης το 2016. Σήμερα βρισκόμαστε στο 2023 και ακόμη τα συστήματα σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης δεν έχουν παραδοθεί. Αν η εργολαβία 717 είχε ολοκληρωθεί εγκαίρως, ή έστω με μικρή καθυστέρηση, η 28η Φεβρουαρίου 2023 θα ήταν μια φυσιολογική Τρίτη και όχι μια ημέρα εθνικής τραγωδίας.

Τι μεσολάβησε; Γιατί ενώ διαδοχικές κυβερνήσεις και υπουργοί Μεταφορών προχωρούσαν σε θριαμβευτικές ανακοινώσεις για νέα έργα στο σιδηροδρομικό δίκτυο και για δήθεν καινούργια γρήγορα τρένα, η βασική εργολαβία για την ασφαλή λειτουργία του σιδηροδρόμου είχε βαλτώσει χωρίς κανείς να πληρώσει τις συνέπειες;

ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ: 24ωρη Απεργία στις 8 Μαρτίου 2023 Ακούστε τους εργαζόμενους και σταματήστε τις ιδιωτικοποιήσεις

 24ωρη Απεργία στις 8 Μαρτίου 2023 

Ακούστε τους εργαζόμενους και σταματήστε τις ιδιωτικοποιήσεις



Σε συνέχεια της από 3/3/2023 Ανακοίνωσης της ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ για το δυστύχημα στα Τέμπη, καλούμε όλους και όλες τους συναδέλφους να συμμετέχουν μαζικά στην 24ωρη Απεργία που αποφάσισαν η ΑΔΕΔΥ και Εργατικά Κέντρα. 

Εμείς, οι Διπλωματούχοι μηχανικοί του δημοσίου, υπενθυμίζουμε ότι οι ιδιωτικοποιήσεις μειώνουν την ασφάλεια και εκτινάσσουν το κόστος για τους πολίτες. Το έχουμε αναδείξει και θα συνεχίσουμε να το κάνουμε. Η απαξίωση του δημοσίου τομέα και του επαγγέλματος μας, μας υποχρεώνει να παρακολουθούμε ανήμποροι, ιδιώτες να εκδίδουν τις άδειες, ιδιώτες να κάνουν περιβαλλοντικούς ελέγχους, ιδιώτες να επιβλέπουν τα έργα του δημοσίου με επιλογή μάλιστα των ιδίων των εργολάβων. Δεσμευόμαστε απέναντι στους συναδέλφους μηχανικούς και προς όφελος των πολιτών και της κοινωνίας ότι θα συνεχίσουμε με επιμονή, υπομονή και δύναμη τις αλλεπάλληλες παρεμβάσεις μας τονίζοντας την έλλειψη εξειδικευμένου προσωπικού, την έλλειψη μέτρων ασφαλείας για εργαζόμενους και πολίτες, τη μη ασφαλή λειτουργία και κυκλοφορία των τρένων και το απαρχαιωμένο σε πολλά σημεία οδικό δίκτυο ή ασυντήρητο από τις ιδιωτικές εταιρείες που γίνεται πολλάκις αφορμή για τροχαία δυστυχήματα. 

Συνεχίζουμε να αγωνιζόμαστε επισημαίνοντας την υποστελέχωση, την ελλιπή χρηματοδότηση, τη διάλυση των Τεχνικών Υπηρεσιών, τις επιπτώσεις στο Περιβάλλον και στο Δημόσιο. Αγωνιζόμαστε να αλλάξουν οι προτεραιότητες, οι σχεδιασμοί και οι πολιτικές οι οποίες θα προστατεύουν αληθινά και αποτελεσματικά τις κοινωνίες και όχι να περιορίζονται στην εξεύρεση του αποδιοπομπαίου τράγου για την καταγραφή απλά του «τραγικού ανθρώπινου λάθους». Παράλληλα τιμούμε αγωνιστικά τους αγώνες του Γυναικείου Κινήματος για ισότητα, για έξοδο από την εκμετάλλευση και την καταπίεση. Μαζί με όλους τους εργαζόμενους διεκδικούμε: 

Να τιμωρηθούν οι υπεύθυνοι 

Να σταματήσουν οι ιδιωτικοποιήσεις και να επανέλθει ο Δημόσιος χαρακτήρας σε όλες τις κρίσιμες Υποδομές 

Να στελεχωθούν και να δοθούν όλα τα απαραίτητα μέσα στις Τεχνικές Υπηρεσίες για να κάνουμε τη δουλειά μας Καλούμε όλους και όλες να συμμετέχουν στα κατά τόπους Συλλαλητήρια 

ΟΛΕΣ και ΟΛΟΙ στην ΑΠΕΡΓΙΑ την Τετάρτη 8 Μαρτίου Συγκέντρωση στην πλ. Κλαυθμώνος, ώρα 12.30μμ Σημείο συνάντησης ΕΜΔΥΔΑΣ στην έξοδο του Μετρό, πλ. Κοραή

Δευτέρα 6 Μαρτίου 2023

Συνένοχοι Δημόσιο και Hellenic Train στο έγκλημα των Τεμπών

Λουλούδια και μπαλόνια με σημειώματα για τα θύματα του πολύνεκρου σιδηροδρομικού δυστυχήματος στα ΤέμπηEUROKINISSI/ΘΑΝΑΣΗΣ ΚΑΛΛΙΑΡΑΣ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ 06.03.2023, 11:00
Συνένοχοι Δημόσιο και Hellenic Train στο έγκλημα των Τεμπών

Πώς εξαφανίστηκε η υποχρέωση έγκαιρης παράδοσης του συστήματος τηλεδιοίκησης των σιδηροδρόμων στη σκανδαλώδη σύμβαση του 2020 ● Η αποκαλυπτική αλληλογραφία του υπουργείου Υποδομών με την ιδιωτική εταιρεία των σιδηροδρόμων.

«Δεν είναι λάθος, είναι έγκλημα» φώναξε στο πρωτοσέλιδο της 2ας Μαρτίου 2023 για το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη η «Εφ.Συν.». Τέσσερις μέρες αργότερα, αποκαλύπτουμε τα στοιχεία που αποδεικνύουν ότι η μοιραία μη ενεργοποίηση των αυτόματων συστημάτων διαχείρισης της κυκλοφορίας φέρνει φαρδιά-πλατιά την υπογραφή της κυβέρνησης Μητσοτάκη και οδηγεί σε πρόσθετα κέρδη 800 εκατ. ευρώ για τους Ιταλούς επενδυτές του σιδηροδρόμου.


■ Ανάμεσα στο Ελληνικό Δημόσιο και την τότε ΤΡΑΙΝΟΣΕ (νυν Hellenic Train) ίσχυε από το έτος 2016 μια σύμβαση Υποχρέωσης Δημόσιας Υπηρεσίας (ΥΔΥ) για την επιδότηση των άγονων γραμμών. Βάσει αυτής το Δημόσιο επιδοτούσε με 50 εκατομμύρια ετησίως την αρχικά δημόσια ΤΡΑΙΝΟΣΕ που το 2017 εξαγοράστηκε από την ιταλική Ferrovia dello Stato Italiano (FSI). Εκείνη η σύμβαση ΥΔΥ έληγε στο τέλος του 2020.

Τέμπη: Πληρώστε, ξηλώστε και ξανά… πληρώστε – Οι αμαρτίες της τυφλής γραμμής

Τέμπη: Πληρώστε, ξηλώστε και ξανά… πληρώστε – Οι αμαρτίες της τυφλής γραμμής
Η οδύσσεια του συστήματος τηλεδιοίκησης
Πυροσβέστες και διασώστες αναζητούν νεκρούς σε βομβαρδισμένο τοπίο. Η σύγκρουση των τρένων θα είχε αποτραπεί αν λειτουργούσε το σύστημα τηλεδιοίκησης. Φωτ. A.P./ Vaggelis Kousioras
06.03.2023 • 07:07

Ενα πλέγμα επιχειρηματικών συμφερόντων και συγκρούσεων και μια σειρά από αμφιλεγόμενες κρατικές αποφάσεις φαίνεται ότι βρίσκονται πίσω από τις αδικαιολόγητες καθυστερήσεις στο έργο της σηματοδότησης του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας.

Ενα έργο που ξεκίνησε ως μια τεχνικά απλή επισκευή σε ένα υφιστάμενο σύστημα και θα έπρεπε να είχε τελειώσει το 2016, κατέληξε να «σέρνεται» επί εννέα χρόνια, με την ΕΡΓΟΣΕ όχι μόνο να μη στρέφεται κατά της κοινοπραξίας που το ανέλαβε, αλλά να αποφασίζει το 2021 μέσω συμπληρωματικής σύμβασης να ξαναπληρώσει για το ίδιο αντικείμενο, αναθέτοντάς της να αντικαταστήσει μέρος του εξοπλισμού που η ίδια είχε τοποθετήσει.

Από τις αρχές της δεκαετίας του 1980 στο ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο ξεκίνησε η εγκατάσταση ηλεκτρικής σηματοδότησης. Σύμφωνα με το υπουργείο Υποδομών, τα συστήματα σηματοδότησης είχαν τοποθετηθεί με 15 διαφορετικές συμβάσεις του ΟΣΕ και της ΕΡΓΟΣΕ, με συνολικό προϋπολογισμό περί τα 250 εκατ. ευρώ (οι περισσότερες από το 1995 έως το 2001). Τα συστήματα ανήκουν σε δύο εταιρείες: στην Bombardier και στην Alstom. Μέχρι μια περίοδο μάλιστα οι συμβάσεις ανετίθεντο απευθείας σε συγκεκριμένο κατασκευαστή (Bombardier) με το πρόσχημα της «μοναδικότητας κατασκευαστή», ενώ σταδιακά μπήκε στην ελληνική αγορά και η Alstom.

Κυριακή 5 Μαρτίου 2023

ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ: Να αποσυρθεί η απαράδεκτη προσθήκη στο Άρθρο 53/7Θ του Ν.4412/16 – Δε θα μοι­ράσουμε τη φτώχεια μας


Οι γεωτεχνικοί δημόσιοι υπάλληλοι εντάσσονται στους δικαιούχους του πόρου 6 τοις χιλίοις με νομοθετική ρύθμιση, η οποία περιλαμβάνεται σε υπό διαβούλευση νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Αντιδρά η ομοσπονδία των μηχανικών του δημοσίου σημειώνοντας ότι η ρύθμιση είναι αιφνιδιαστική και ότι το ποσό που αντιστοιχεί στους μέχρι τώρα δικαιούχους μηχανικούς είναι 60 ευρώ μηνιαίως και είναι αδύνατον να μοιραστεί περαιτέρω.



Σε επιστολή που απευθύνει προς την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ενώσεων Μηχανικών Δημοσίων Υπαλλήλων Διπλωματούχων Ανωτάτων Σχολών (ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ) την οποία υπογράφουν ο πρόεδρος Δημήτρης Πετρόπουλος και η γενική γραμματέας Πλουμίτσα Τριανταφυλλοπούλου, με τίτλο «να αποσυρθεί η απαράδεκτη προσθήκη στο Άρθρο 53/7Θ του Ν.4412/16 – Δε θα μοι­ράσουμε τη φτώχεια μας» σημειώνονται τα ακόλουθα:

-«Κύριοι Υπουργοί είναι καταρχήν αδιανόητο να αναρτώνται προς διαβούλευση Νομοσχέδια για κρίσιμα θέματα, με διάρκεια «διαβούλευσης» μόλις 4 ημέρες, εκ των οποίων οι 3 είναι Αργίες! Τι στιγμή μάλιστα που ο ίδιος ο Νόμος απαιτεί διαβούλευση 2 εβδομάδων. Μόνο ως προσχηματική συνεπώς μπορεί να χαρακτηρισθεί. Τυχαία και με μεγάλη έκπληξη διαπιστώσαμε ότι στο Σχέδιο Νόμου «Διατάξεις για την ανά­ πτυξη, τις υποδομές και τη στήριξη της επιχειρηματικότητας και του τουρισμού» περιλαμβάνεται το κά­τωθι:

Άρθρο 12 Πόρος υπέρ τεχνικών υπαλλήλων δημοσίου – Τροποποίηση παρ. 7 άρθρου 53 ν. 4412/2016. Στην περ. θ’ της παρ. 7 του άρθρου 53 του ν. 4412/2016 (Α’ 147) προστίθεται τρίτο εδάφιο και η περ. θ’ διαμορφώνεται ως εξής: «θ) Στις τιμές του προϋπολογισμού και του τιμολογίου, τόσο της υπηρεσίας όσο και της προσφοράς, περιλαμβάνεται κάθε σχετική δαπάνη, καθώς και τα γενικά έξοδα και όφελος της εργοληπτικής επιχεί­ρησης. Αν γίνεται ρητή μνεία στα έγγραφα της σύμβασης μπορεί να προστίθεται στην εκτιμώμενη αξία της σύμβασης ποσοστό γενικών εξόδων και οφέλους, που ορίζεται σε δεκαοκτώ τοις εκατό (18%), ανεξαρτήτως πηγής χρηματοδότησης, στο οποίο συμπεριλαμβάνεται η υπ’ αρ. 8371/27.7.2016 συμφωνία μεταξύ εργοληπτικών ενώσεων και της ΠΟ-ΕΜΔΥΔΑΣ, όπως ισχύει ή τυχόν μελλοντικές συμφωνίες και ποσοστό δυόμισι τοις χιλίοις (2,5%ο) υπέρ των Μηχανικών Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (ΤΕ) της Π.Ο.ΜΗ.Τ.Ε.Δ.Υ. τακτικών υπαλλήλων (μόνιμων ή αορίστου χρόνου) που απασχολούνται στο δημόσιο, ν.π.δ.δ. και στους οργανισμούς τοπικής αυτοδιοίκησης α’ και β’ βαθμού, που βαρύνει κάθε λογαρια­σμό πληρωμής έργου. Στους δικαιούχους του πόρου που περιλαμβάνεται στην υπ’ αρ. 8371/27.7.2016 συμφωνία μεταξύ των εργοληπτικών ενώσεων και της ΠΟ-ΕΜΔΥΔΑΣ, περι­λαμβάνονται και οι γεωτεχνικοί πτυχιούχοι Α.Ε.Ι. του Δημοσίου, εγγεγραμμένοι στην Π.Ο.ΓΕ.Δ.Υ., οι οποίοι απασχολούνται στον δημόσιο τομέα, σύμφωνα με την περ. α’ της παρ. 1 του άρθρου 14 του ν. 4270/2014 (Α’ 143). Με απόφαση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφο­ρών καθορίζονται οι προϋποθέσεις και η διαδικασία για το άνοιγμα τραπεζικού λογαριασμού, συλλογής και απόδοσης του ποσοστού, ο φορέας διακίνησης και απόδοσης στους δικαιούχους, καθώς και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια.»

Προσθέτει δηλαδή αιφνιδιαστικά και χωρίς ουδεμία ενημέρωση των εμπλεκομένων, συνδικαιούχους στον πόρο 6ο/οο, τους γεωτεχνικούς μέλη της ΠΟΓΕΔΥ.

Κύριε Υπουργέ, σας ενημερώνουμε ότι:

α) Ο εν λόγω πόρος προέκυψε ως αποτέλεσμα Συμφωνίας μεταξύ ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ και Εργολη­πτικών Οργανώσεων και αφορά αποκλειστικά τους Διπλωματούχους Μηχανικούς, μέλη της ΕΜΔΥΔΑΣ. Από πουθενά δεν προκύπτει ότι μπορεί να προστεθούν και άλλοι εταίροι στη Συμφωνία αυτή, η οποία κυρώθηκε και με το Ν.4412/16 στο άρθρο 53, παρ. 7θ αυτού.

β) Τα ποσά τα οποία αποδίδει ο πόρος αυτός, παρά την αύξηση των Έργων τα τελευταία χρόνι­α, δεν υπερβαίνει τα 1000 € μεικτά ετησίως, τα οποία αντιστοιχούν (μετά την αφαίρεση φόρου και συνδρομής στο ΤΕΕ) σε λιγότερα από 740 € ετησίως, δηλαδή σε περίπου 60 € μηνιαίως, ποσό το οποίο είναι αδύνατο να μοιραστεί περαιτέρω. Οι ευθύνες οι οποίες επωμίζονται οι Διπλωματούχοι Μη­χανικοί, σε όλο το φάσμα παραγωγής Δημοσίων Έργων είναι δυσανάλογα μεγάλες και προ­φανώς δεν καλύπτονται από το ελάχιστο αυτό ποσό, πολύ δε μάλλον αν πρόκειται να μοιρα­στεί στο μισό, γεγονός το οποίο δεν πρόκειται να επιτρέψουμε να συμβεί.

γ) Αν το Υπουργείο Υποδομών εκτιμά ότι πρέπει να αμείψει πρόσθετα τους συναδέλφους Γεω­τεχνικούς, υπάρχει πληθώρα τρόπων να το πράξει αυτό, όχι όμως «με τα λεφτά των άλλων». Εν­δεικτικά μπορεί να προβλέψει κάποιο πρόσθετο ποσοστό κράτησης, ανάλογα με το πλήθος των δικαιούχων, όπως ακριβώς έγινε και με τους Μηχανικούς ΤΕ. Ή να προκύψει μια αντίστοιχη Συμφωνία με αυτή της ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ. Σε καμία περίπτωση όμως με τον αναγραφόμενο τρόπο.

δ) Πραγματικά αδυνατούμε να καταλάβουμε από πού προκύπτει η συμπερίληψη ιχθυολόγων, Κτηνιάτρων και άλλων μελών της ΠΟΓΕΔΥ, στον τομέα παραγωγής Δημοσίων Έργων και στις αντίστοι­χες ευθύνες.

Είναι προφανές ότι η αιφνιδιαστική αυτή ρύθμιση, θίγει βαρύτατα έναν ήδη πληγωμένο κλάδο, ο οποίος μάλιστα καλείται να σηκώσει και το βάρος του Ταμείου Ανάκαμψης και θα μας βρει αντίθετους με κάθε δυνατό τρόπο. Ανεχτήκαμε αρκετά τη συνεχιζόμενη μισθολογική και επι­στημονική μας απαξίωση, δε θα ανεχτούμε και την περαιτέρω φτωχοποίηση και υποτίμηση. Η συγκεκριμένη τροποποίηση του άρθρου 53 του Ν4412/16 πρέπει να αποσυρθεί άμεσα».