Σάββατο, 22 Σεπτεμβρίου 2018

Μεσοπρόθεσμα είμαστε όλοι νεκροί

Αναδημοσίευση από εδώ



Δεν έχουν περάσει περισσότερα από 10 ή 15 απ’ την εποχή που οι συνταξιούχοι (και οι συντάξεις) θεωρούνταν ένας δυναμικός παράγοντας για τις «αγορές» και την κατανάλωση του πρώτου κόσμου. Οι συνταξιούχοι (έλεγαν οι ύμνοι σ’ αυτούς) έχουν άφθονο χρόνο, και μπορούν να κάνουν τουρισμό, διακοπές, ταξίδια για μεγάλα χρονικά διαστήματα. Μπορούν να ασχοληθούν με διάφορα (ακριβά) χόμπυ. Ή (άλλο σημαντικό) οι συνταξιούχοι του βορρά θα κατηφορήσουν για μόνιμη κατοίκηση στο νότο, επειδή το κλίμα είναι πιο ευχάριστο και υγιεινό. Αυτό, με τη σειρά του, θα τονώσει σημαντικά διάφορες «αγορές υπηρεσιών προς την τρίτη ηλικία», από ιατρικές μέχρι βοήθεια στα οικιακά, κλπ κλπ.

Άλλαξαν οι καιροί. Η επιμονή των φαιορόζ να εισάγουν τον θάνατο σαν «δημοσιο-οικονομικό παράγοντα», σαν επιχείρημα ή σαν απόδειξη λογιστηρίου, φαίνεται (τουλάχιστον) «άκομψη». Αλλά είναι συνεπής σε μια «οικονομική λογική» που διατρέχει και άλλα ζητήματα. Απ’ τον υπολογισμό ότι τα τροχαία ατυχήματα (συμπεριλαμβανομένων των θανατηφόρων) αυξάνουν το αεπ (αφού πλήθος επαγγελματικοί κλάδοι «ζουν» απ’ αυτά) ως την δόλια σύνδεση του χρόνου συνταξιοδότησης όχι με τα έτη εργασίας αλλά με το «προσδόκιμο ζωής». Πράγμα που σημαίνει ότι – ενάντια τους «μέσους όρους» – όσο αυτά τα όρια συνταξιοδότησης «τείνουν» προς διψήφια νούμερα με το 7 μπροστά, τόσο πιο πιθανό είναι ότι αρκετοί θα πεθαίνουν πριν προλάβουν να βγουν στη σύνταξη· ξαλαφρώνοντας τα ταμεία.

Γενικά μιλώντας ο θάνατος μπορεί κάλλιστα να βρίσκεται ψηλά σε διάφορους οικονομικούς υπολογισμούς. (Δεν ισχύει αυτό με τις κληρονομιές;;). Ο πόλεμος τι είναι; “Αντιπαραγωγικός” καπιταλιστικά; Κάθε άλλο!!! Ο θάνατος είναι της μόδας και συμφέρει, από διάφορες απόψεις. Προσοχή όμως: πάντα ο θάνατος των Άλλων – ποτέ ο δικός μας, ειδικά αν πρόκειται να είναι αργός και βασανιστικός.

Είναι, λοιπόν, κυνικοί ο τενεκεδένιος εξοχότατος πρωθυπουργός ή ο κυρ Ευκλείδης; Δεν έχουν συγγενείς σε ηλικία “συμφέρει να μας αδειάσεις την γωνιά”; Είναι κάτι πιο απλό: πιστοί υπηρέτες του κράτους και του κεφάλαιου. Όπως, εννοείται, και οι υπόλοιποι δεξιοί, οι «αντιπολιτευόμενοι», που κάτι έπαθαν με την προσβολή σε βάρος των «περήφανων γηρατειών» – καθότι εκλογές στον ορίζοντα…

Αν, όμως, σαν πιστοί υπηρέτες κράτους και κεφάλαιου, περιμένουν να πεθάνουν κι αυτοί οι αφέντες για να τους αφήσουν κάτι τις, μάταια ελπίζουν. (Ίσως γι’ αυτό προτιμούν να πληρώνονται καλά τοις μετρητοίς…)

(φωτογραφία: Περιμένοντας το αναπόφευκτο: μια κυβέρνηση ντυμένη “μαύρος άρχοντας”…)

Αποζημίωση 11 εκατ. ευρώ στη Νέα Οδό για την μη λειτουργία διοδίων


Αυτές είναι δουλειές, να σε αποζημιώνουν αν δε μπουν τα διόδια, ή να εισπράτεις από τους πολίτες όταν μπουν. 

Το Υπουργείο Υποδομών κατέβαλε 11 εκατ. ευρώ στη Νέα Οδό για απώλεια εσόδων του παραχωρησιούχου, εξαιτίας της μη λειτουργίας των σταθμών ων πλευρικών σταθμών διοδίων σε Βαρυμπόμπη και Άγιο Στέφανο, αλλά και των μετωπικών στη Χαλκίδα.

Σύμφωνα με το skai.gr, η αποζημίωση προς τη Νέα Οδό, την εταιρεία που διαχειρίζεται την Εθνική Οδό Αθηνών - Λαμίας, καλύπτει χρονική περίοδο εννέα μηνών, από την πρώτη Απριλίου του 2017 έως το τέλος του έτους.

Σε ό,τι αφορά τον αυτοκινητόδρομο Πάτρα - Πύργος, το υπουργείο Υποδομών έδωσε έγκριση στον έλεγχο των δικαιολογητικών που κατέθεσαν οι προσωρινοί μειοδότες, για πέντε από τα οκτώ τμήματα του αυτοκινητόδρομου.

Για τα πρώτα τρία τμήματα, στα οποία έχει μειοδοτήσει ο όμιλος Καλογρίτσα, η διαγωνιστική επιτροπή θα καλέσει την εταιρεία με τη δεύτερη καλύτερη προσφορά, λόγω των μεγάλων οικονομικών προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι εταιρείες του ομίλου.

Σε ό,τι αφορά το τέταρτο τμήμα, στο οποίο έχει επίσης μειοδοτήσει η εταιρεία Τοξότης, συμφερόντων Καλογρίτσα, δεν αναμένονται εξελίξεις προς το παρόν δεδομένου πως το Ταμείο των Μηχανικών (ΤΜΕΔΕ) ανανέωσε την εγγυητική επιστολή συμμετοχής που έδωσε στον όμιλο Καλογρίτσα, έπειτα από αίτημα του υπουργείου υποδομών.

Ωστόσο, είναι πολύ πιθανό και για το τέταρτο τμήμα να κληθεί ο δεύτερος μειοδότης. Η διαδικασία οριστικοποίησης των αναδόχων, που έχει ήδη καθυστερήσει σημαντικά, αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί μέσα στους επόμενους δύο μήνες.

Παρασκευή, 21 Σεπτεμβρίου 2018

Fraport: Χαράτσι μέχρι και 5,5 ευρώ ανά επιβάτη για …έργα στα αεροδρόμια

Πριν από μερικούς μήνες είχε τεθεί σε κείμενό μας το εξής ερώτημα:


Σήμερα δόθηκε και η επίσημη απάντηση:
Fraport: Χαράτσι μέχρι και 5,5 ευρώ ανά επιβάτη για …έργα στα αεροδρόμια


Σε αύξηση των τελών διαχείρισης των αεροδρομίων των οποίων τα έργα ολοκληρώνονται μέχρι το τέλος του χρόνου (Χανιά, Καβάλα, Ζάκυνθος), προχωρεί η Fraport Greece, από την 1η Απριλίου 2019. 

Αυτό ανακοίνωσε από τη Θεσσαλονίκη, σύμφωνα με το ΑΠΕ – ΜΠΕ, ο διευθύνων σύμβουλος της Fraport Greece, Αλεξάντερ Τσίνελ.

Η Γερμανική πολυεθνική που άρπαξε τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια με μια αποικιοκρατική σύμβαση που προσυπέγραψαν οι μνημονιακές κυβερνήσεις, ετοιμάζεται να φορτώσει στις πλάτες των επιβατών τα έξοδα που έκανε για την κατασκευή έργων σε αυτά.

Η μεγάλη επένδυση ξεκίνησε! Με τη μόνη διαφορά ότι θα την πληρώσουμε εμείς…

Σύμφωνα με τη σύμβαση που έχει υπογραφεί με το Ελληνικό Δημόσιο, δίνεται η δυνατότητα στην εταιρεία από 13 ευρώ ανά επιβάτη να αυξήσει την επιβάρυνση για τη διαχείριση του αεροδρομίου στα 18,5 ευρώ ανά επιβάτη με την ολοκλήρωση των έργων! Αύξηση περίπου 43%! Καθόλου άσχημα για τη Γερμανική εταιρεία, αφού απέκτησε το δικαίωμα, ελέω των ελληνικών κυβερνήσεων, να χαρατσώσει το λαό. 

Αυτή όμως είναι μόνο η αρχή. Θα ακολουθήσουν αυξήσεις, όταν ολοκληρωθούν τα έργα στα αεροδρόμια Ρόδου, Κεφαλονιάς, Μυτιλήνης, Σκιάθου, Ακτίου, Σάμου και αργότερα στη Θεσσαλονίκη, τη Μύκονο, τη Σαντορίνη, την Κέρκυρα και την Κω.

Ο ελληνικός λαός για να μεταβεί στα νησιά του Αιγαίου, του Ιονίου αλλά και στην Ηπειρωτική χώρα, θα πληρώνει «φόρο» διαχείρισης των ελληνικών αεροδρομίων μέχρι και 18,5 ευρώ ανά διαδρομή!

Προσέξτε! Θα πληρώνουμε φόρο σε μια Γερμανική πολυεθνική για τη διαχείριση των ελληνικών αεροδρομίων…

Επιπρόσθετα η Fraport έχει φροντίσει να τα πάρει διπλά για τα έξοδα που έκανε! Μέχρι το τέλος του χρόνου το ελληνικό δημόσιο θα πρέπει να καταβάλει στους Γερμανούς αποζημίωση ύψους 27 εκατομμυρίων ευρώ, σύμφωνα με πληροφορίες!Το συγκεκριμένο ποσό επιδίκασε στη Γερμανική πολυεθνική ως αποζημίωση η Επιτροπή Επίλυσης Τεχνικών Διαφορών, μετά από διαμάχη που είχε με το ελληνικό δημόσιο.

12η Αντιρατσιστική Γιορτή, το πρόγραμμα | 22 & 23 Σεπτέμβρη, στην ΑΣΚΤ



Για 12η συνεχόµενη χρονιά, η Αντιρατσιστική Γιορτή του Κυριακάτικου Σχολείου Μεταναστών και της Κίνησης «Απελάστε το Ρατσισµό» στις 22 και 23 Σεπτέµβρη στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών, φιλοδοξεί να αποτελέσει ένα µεγάλο αντιρατσιστικό γεγονός αλληλεγγύης και αντίστασης. Θα στηθούν πάνελ εκδηλώσεων, εργαστήρια, συναυλίες, προβολές, διεθνής κουζίνα, παιδότοπος, βιβλιοπωλεία, εκθέσεις σκίτσου και φωτογραφίας. Πολλές δεκάδες περίπτερα µεταναστευτικών και προσφυγικών οργανώσεων, αντιρατσιστικών και αντιφασιστικών κινήσεων, τοπικών συλλογικοτήτων και δηµοτικών κινήσεων, συνδικάτων, κινήσεων δικαιωµάτων, γυναικείων και lgbt οργανώσεων θα βρεθούν µαζί µας, ενώνοντας τη φωνή τους ενάντια στη µνηµονιακή φτώχεια, τον πόλεµο, τις διακρίσεις, το ρατσισµό και το φασισµό.

Αλληλεγγύη στα θύµατα της φτώχειας και του πολέµου

Η 12η Αντιρατσιστική Γιορτή γίνεται σε µια κρίσιµη στιγµή, όπου η Ευρωπαϊκή Ένωση κλιµακώνει τη ρατσιστική και απάνθρωπη πολιτική της απένανατι σε πρόσφυγες και µετανάστες. Ενσωµατώνει τη ρατσιστική υστερία ακροδεξιών υπουργών όπως του Σαλβίνι στην επίσηµη πολιτική της, υιοθετώντας νέα µέτρα αποτροπής εισόδου των θυµάτων της φτώχειας και του πολέµου. Ξεκινά την εφαρµογή νέων συµφωνιών, που προβλέπουν πολλαπλάσια στρατόπεδα συγκέντρωσης σε χώρες που συνορεύουν µε την ΕΕ, επιχειρώντας οι πρόσφυγες να εγκλωβίζονται σε χώρες εκτός ΕΕ, όπου θα υποβάλλουν αιτήµατα ασύλου, αντί για τις ευρωπαϊκές χώρες πρώτης εισόδου. ∆ιεθνείς οργανώσεις διάσωσης ποινικοποιούνται και στοχοποιούνται. ∆υόµισι χρόνια µετά τη ρατσιστική συµφωνία Τουρκίας – ΕΕ – Ελλάδας που έστειλε εκατοντάδες χιλιάδες πρόσφυγες να θαλασσοπνίγονται στην ανοιχτή θάλασσα, η αντίσταση στην Ευρώπη-«φρούριο» και την Ελλάδα-«κρατητήριο» γίνεται πιο επίκαιρη και επείγουσα από ποτέ. Την ίδια στιγµή, η µετανάστευση από χώρες που καταρρέουν από προγράµµατα του ∆ΝΤ αντίστοιχα µε τα ελληνικά µνηµόνια, έχει καταλήξει να ισοδυναµεί µε εγκληµατική πράξη. Χιλιάδες µετανάστες φυλακίζονται και απελαύνονται µε συνοπτικές διαδικασίες στην Τουρκία µε τη ρετσινιά του «λαθροµετανάστη» από το Πακιστάν, το Μπαγκλαντές και τις χώρες της Βόρειας Αφρικής. Ενώ ήδη εγκατεστηµένοι µετανάστες στην Ελλάδα εδώ και πολλά χρόνια, αντιµετωπίζουν ανυπέρβλητες δυσκολίες εν µέσω των µνηµονιακών µέτρων, που µένουν και στην υποτιθέµενη µεταµνηµονιακή εποχή. Απονοµιµοποιούνται γιατί δεν µπορούν να συγκεντρώσουν τα απαραίτητα ένσηµα ανανέωσης των αδειών παραµονής τους και αντιµετωπίζουν ανυπέρβλητα οικονοµικά εµπόδια για να πληρώσουν τα υψηλά παράβολα πολιτογράφησής τους και ιθαγένειας των παιδιών τους.

Για όλους αυτούς τους λόγους, στα πάνελ και τα εργαστήρια της 12ης Αντιρατσιστικής Γιορτής, ενώνουµε τις φωνές της αλληλεγγύης στους πρόσφυγες και τους µετανάστες και της αντίστασης στη ρατσιστική βαρβαρότητα, διεκδικώντας δικαιοσύνη για τα θύµατα του πολέµου και της φτώχειας. Πέντε χρόνια µετά τη δολοφονία του Παύλου Φύσσα, απαντάµε στα ρατσιστικά επιχειρήµατα της ακροδεξιάς και των φασιστών, που αξιοποιούν το θεσµικό ρατσισµό για να ενισχύσουν την πολιτική τους επιρροή και να ξαναζωντανέψουν τα τάγµατα εφόδου τους.

Υποθηκεύουν μνημεία και ιστορικά κτίρια για τα δάνεια!

της Δήμητρας Μυρίλλα 

Ο Σύλλογος Ελλήνων Αρχαιολόγων καταγγέλλει την εκχώρηση μνημείων στο Υπερταμείο ως εγγύηση για την αποπληρωμή των δανείων

Στη χώρα της αντεστραμμένης πραγματικότητας όπου τα μνημόνια τελειώνουν, αλλά μένουν 99 χρόνια, οι γέροντες παίρνουν φιλοδωρήματα, αλλά οι συντάξεις «δεν κόβονται», οι Αμερικάνοι είναι «φίλοι» μας, αλλά η χώρα μετατρέπεται σε εφαλτήριο της αδηφάγας πολεμικής και επιχειρηματικής πολιτικής τους και ο δημόσιος πλούτος «δεν εκχωρείται», αλλά τελικά χαρίζεται με συνοπτικές διαδικασίες , στην αρχή του καλοκαιριού συνέβη το εξής: εκχωρήθηκαν στην Εταιρεία Ακινήτων Δημοσίου Α.Ε., η οποία ανήκει στο Υπερταμείο 10.119 ακίνητα του Ελληνικού Δημοσίου, συνολικού εμβαδού γης 511.357.451 τ.μ. και δομημένης επιφάνειας 22.601 τ.μ. Η εκχώρηση – επιδρομή στην δημόσια περιουσία του τόπου αποτελεί υλοποίηση του προαπαιτούμενου της δανειακής σύμβασης που ψηφίστηκε τον Ιούνιου από τη Βουλή σύμφωνα με το οποίο το Υπερταμείο «δεσμεύεται στον ESM ότι κάθε φορά που το δικαιούχο κράτος-μέλος δεν καταβάλλει ποσό οφειλόμενο βάσει ή με βάση τη Σύμβαση, η Ελληνική Εταιρεία Συμμετοχών και Περιουσίας μετά από αίτημα θα φέρει την ευθύνη καταβολής αυτού του ποσού σαν να ήταν ο κύριος οφειλέτης, εφόσον τα συνολικά καταβλητέα ποσά δεν υπερβαίνουν συνολικά τα 25 δισ. ευρώ». Δηλαδή, η δημόσιος και λαϊκός πλούτος είναι το ενέχυρο για τους δανειστές τα επόμενα 99 χρόνια. Στην λίστα τα ακίνητα αναφέρονται όχι ονομαστικά (ΦΕΚ Β 2317/19.6.2018), αλλά με αριθμούς κτηματολογίου με αποτέλεσμα να είναι περίπου αδύνατον να γνωρίζουν οι αρμόδιοι φορείς (Δήμοι, Περιφέρειες κ.ά) ποια συγκεκριμένα ακίνητα «χαρίστηκαν» ως ενέχυρο για την αποπληρωμή των δανείων.

Μεταξύ αυτών των ακινήτων συμβαίνει και το πρωτοφανές να περιλαμβάνονται μνημεία, μουσεία, ιστορικά κτίρια. Πρόσφατα δημοσιοποιήθηκε κατάλογος μνημείων που υπάγονται στην Εφορεία Αρχαιοτήτων Χανίων και εμφανίζονται να εκχωρούνται στο Υπερταμείο. Μεταξύ αυτών βρίσκονται μεγάλα τμήματα της ανατολικής τάφρου των Ενετικών οχυρώσεων, η τάφρος του Βυζαντινού τείχους, η νότια τάφρος των Ενετικών οχυρώσεων, ακίνητα στα οποία έχουν έλθει στο φως σημαντικά μινωικά αρχιτεκτονικά κατάλοιπα, συγκροτήματα ενετικών νεωρίων, ο προμαχώνας Μοnigo, o Ενετικός προμαχώνας Lando, το φρούριο Φιρκά και το τούρκικο χαμάμ (ακίνητα απαλλοτριωμένα για αρχαιολογικούς σκοπούς από το ΥΠΠΟΑ ή και ακίνητα στα οποία έχουν επίσης πραγματοποιηθεί εργασίες ανάδειξης και αποκατάστασης). Περιλαμβάνονται ακόμη και τα Αρχαιολογικά Μουσεία (!), τόσο το στεγαζόμενο στον ναό του Αγίου Φραγκίσκου αλλά και το νέο Αρχαιολογικό Μουσείο και άλλα όπως το Εθνικό Μουσείο Ελευθέριος Βενιζέλος ή το Ιστορικό Αρχείο Κρήτης.

Με λίγα λόγια για ένα αιώνα εάν δεν αποπληρώνονται τα δάνεια θα δίνονται στους δανειστές – γύπες μνημεία! Η ιστορική και συλλογική μνήμη τεμαχίζεται σε λογιστικά κουτάκια και μπαίνει υποθήκη.

Πέμπτη, 20 Σεπτεμβρίου 2018

Δεν καταβάλλουν τις συντάξεις για να εμφανίσουν υπερπλεόνασμα στον ΕΦΚΑ


Συνολικά βρίσκονται σε εκκρεμότητα 180.000 συντάξεις και εφάπαξ
Γεωργάκης Ηλίας18 Σεπτεμβρίου 2018 | 13:47

Σκοπίμως δεν καταβάλλονται οι συντάξεις ώστε η κυβέρνηση να δημιουργεί υπέρ πλεόνασμα στον ΕΦΚΑ- το οποίο εμφανίζει και προς τους δανειστές- καταγγέλλει το ΕΝΔΙΣΥ (Ενιαίο Δίκτυο Συνταξιούχων) σε μηνυτήρια αναφορά που κατέθεσε σήμερα προς τον εισαγγελέα πλημμελειοδικών Αθηνών.

Συνολικά βρίσκονται σε εκκρεμότητα 180.000 συντάξεις και εφάπαξ.

Η μηνυτήρια αναφορά στρέφεται κατά:

1.Της Υπουργού Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης κας Έφης Αχτσιόγλου.
2. Του Υφυπουργού Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης κ. Αναστάσιου Πετρόπουλου.
3. Της Γενικής Γραμματέως Κοινωνικών Ασφαλίσεων του Υπουργείου Εργασίας κας Στυλιανής Βρακά.
4. Του Διοικητή του Ενιαίου Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης (ΕΦΚΑ) Λάμπρου Σέμπου.
5. Του Διοικητή του Ενιαίου Ταμείου Επικουρικής Ασφάλισης και Εφάπαξ Παροχών (ΕΤΕΑΕΠ) Νικολάου Μπρίκη.

Όπως τονίζεται στη μηνυτήρια αναφορά η καθυστέρηση απονομής των συντάξεων δεν οφείλεται απλά μόνο σε δυσλειτουργία των φορέων που είναι αρμόδιοι για την απονομή των συντάξεων , αλλά σε σκοπιμότητα της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Εργασίας η οποία δημιουργεί τεράστια προβλήματα σε όσους αναμένουν την απονομή σύνταξης προκειμένου να δημιουργεί υπέρ πλεόνασμα στον ΕΦΚΑ το οποίο εμφανίζει και προς τους Δανειστές.

Κατά το ΕΝΔΙΣΥ η καθυστέρηση στην έκδοση αποφάσεων φθάνει έως σήμερα τους 27 μήνες για τις κύριες συντάξεις και έως τα έξι έτη για τις επικουρικές και παρά τις συνεχείς εξώδικες οχλήσεις στις αρμόδιες υπηρεσίες, δεν έχουν εκδοθεί μέχρι και σήμερα οριστικές αποφάσεις συνταξιοδότησης. Ειδικά στο πρώην ΓΛΚ(Γενικό Λογιστήριο Κράτους) και μετά την ένταξή του στον ΕΦΚΑ, επικρατεί χαώδης κατάσταση, δεν βρίσκει κανείς άκρη σε ότι και αν έχει ζητήσει. Οι υπάλληλοι αδυνατούν να δίνουν πληροφορίες σε ότι τους ρωτούν οι συνταξιούχοι. Κανείς δεν γνωρίζει τίποτα, λέγοντας ότι «αναμένονται εγκύκλιοι».

ΑΡΑΓΕΣ: Οι αλχημείες των πινάκων με τις εισφορές που εξέδωσε το Υπ. Εργασίας



Καταρχάς να υπενθυμίσουμε ότι πρόπερσι -2016 στη ΔΕΘ- ο πρωθυπουργός πάλι είχε εξαγγείλει «πάγωμα οφειλών», υπόσχεση η οποία ουδέποτε υλοποιήθηκε. Οπότε σε κάθε περίπτωση κρατάμε μικρό καλάθι, και επισημαίνουμε πως εάν δεν υπάρξουν αντίστοιχες νομοθετικές ρυθμίσεις και εγκύκλιοι, δεν θα πρέπει να θεωρούμε τίποτα δεδομένο. Ειδικά οι συνάδελφοι που δουλεύουν μισθωτοί με μπλοκάκι και θα δεχτούν πιέσεις από την εργοδοσία για διαπραγματεύσεις σε νέα βάση ή και μειώσεις στις μικτές τους αμοιβές. Εκτός αυτού, η κυβέρνηση δεν έχει κάνει ακόμα σαφές εάν θα συνεχίσουν να ισχύουν οι κλιμακωτές εκπτώσεις ως και το 2020 για τους ασφαλισμένους του πρώην ΕΤΑΑ, ούτε τι πρόκειται να γίνει μετά που λήγουν οι εκπτώσεις.Οι ενδεχόμενες αυτές μειώσεις θα έχουν φυσικά πρόσθετη επίπτωση και στις αναμενόμενες συντάξεις φτώχειας που προβλέπει ο Ν4387/16 (νόμος Κατρούγκαλου) μετατρέποντας τις οριστικά σε επίδομα προνοιακού χαρακτήρα.

Οι πίνακες τώρα που έδωσε στη δημοσιότητα το Υπ. Εργασίας ακολουθούν την πάγια λογική της «δημιουργικής λογιστικής» αποκρύβοντας σημαντικές πληροφορίες ώστε να θολώσουν την εικόνα. Τα ίδια που κάνουν όλες οι μνημονιακές κυβερνήσεις δηλαδή.
Εξαφανίζουν εντελώς τον κλάδο Υγείας (6,95% επί του συνολικού εισοδήματος) ώστε να εμφανίσουν μικρότερες εισφορές.
Αποκρύπτουν ότι θα πρέπει να πληρωθούν αναδρομικά κάποια στιγμή οι εισφορές για επικουρικό και εφάπαξ από την αρχή του 2017 (ενώ τρέχουν και τα αναδρομικά για τις αυξήσεις εισφορών από το 2013-2014).
Δεν διευκρινίζουν ότι η ενδεχόμενη αύξηση του κατώτατου μισθού θα συμπαρασύρει προς τα πάνω και τις ελάχιστες εισφορές μια και η βάση υπολογισμού δε θα είναι τα 583 €.
Σημαντικότερο, από το 2019 οι εισφορές θα υπολογίζονται επί των μεικτών εισοδημάτων (συμπεριλαμβανομένων και των εισοφρών που έχουν ήδη καταβληθεί) των Ελευθέρων Επαγγελματιών και όσων εμφανίζονται ως τέτοιοι. Υπενθυμίζουμε ότι το 2017 οι εισφορές υπολογίζονταν στο καθαρό εισόδημα, και το 2018 στο 85% του μικτού για να γίνει η μετάβαση. Αυτή η μετατροπή θα αυξήσει την επιβάρυνση.

Τέλος, ακόμα και οι Πίνακες δείχνουν ότι στα μικρά εισοδήματα οι «ελαφρύνσεις» είναι ελάχιστες, ενώ είναι γενναίες μόνο για τα μεγάλα. Για τα εισοδήματα κάτω από 7000 δεν υπάρχει καμιά ελάφρυνση, ενώ οι εισφορές παραμένουν παγιωμένες στα 2788 ευρώ ετησίως. Αντί να υπάρχει ανεισφορολόγητο όριο, όσοι βγάζουν πολύ λίγα, πληρώνουν δυσανάλογα υψηλές εισφορές…

«Ταξική μεροληψία» που θα έλεγε και ο Τσακαλώτος…

Δυσμενής διάκριση των ΙΔΑΧ Μηχανικών, όσον αφορά τις ασφαλιστικές κρατήσεις


 Π.Ο.   Ε.Μ.Δ.Υ.Δ.Α.Σ.
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ  ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ

ΕΝΩΣΕΩΝ  ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ  ΔΗΜΟΣΙΩΝ  ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ  ΔΙΠΛΩΜΑΤΟΥΧΩΝ  ΑΝΩΤΑΤΩΝ  ΣΧΟΛΩΝ


Μαυρομματαίων 17,  104 34  ΑΘΗΝΑ
τηλ: 210-88.16.583  fax: 210-82.59.410 e-mail: emdydas@tee.gr URL: www.emdydas.gr
                                                                    
Αθήνα, 19/9/2018
Αρ. Πρωτ.: 7498
                                                               Προς:  1. Υφυπουργό Εργασίας Κοιν.Ασφάλισης & Κοινωνικής Αλληλεγγύης
                                                                  κ. Πετρόπουλο Αν.
                        2.  Γεν. Γραμματέα Κοινωνικών Ασφαλίσεων             κα Βρακά.

            Κοιν.:   1.  Συμβουλευτική Επιτροπή Επιστημόνων ΕΦΚΑ.
     2.  Πρόεδρο και ΔΕ του ΤΕΕ. 

                                                   
ΘΕΜΑ: Δυσμενής διάκριση των ΙΔΑΧ Μηχανικών, όσον αφορά τις ασφαλιστικές κρατήσεις.

Κε Υπουργέ, κα Γενική Γραμματέα.

Απευθυνόμαστε σε εσάς σχετικά με τη δυσμενή διάκριση που δημιουργεί η εφαρμογή του ερμηνευτικού εγγράφου του Υπ. Εργασίας με αριθ. πρωτ. Φ.10043 / οικ.14224 / 430/31-3-2017 «Παροχή συμπληρωματικών οδηγιών για την εφαρμογή των παρ. 3 και 4 του άρθρου 36 του ν.4387/2016». 

Ειδικότερα, στο έγγραφο αναφέρεται ότι «για τους μηχανικούς (και υγειονομικούς) που απασχολούνται στο Δημόσιο με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου (ΙΔΑΧ), οι ασφαλιστικές εισφορές υπέρ ΕΦΚΑ υπολογίζονται επί των πάσης φύσεως αποδοχών, συνεπώς και επί της προσωπικής διαφοράς του άρθρου 27 (παρ. 1) του ν. 4354/2015»

Αντίθετα, στους συναδέλφους μηχανικούς δημοσίους υπαλλήλους, όπως και σε όλους όσους υπηρετούν στο Δημόσιο με σχέση εργασίας δημοσίου δικαίου, η προσωπική διαφορά του αρ. 27 παρ. 1 του ν. 4354/2015, δεν περιλαμβάνεται στις συντάξιμες αποδοχές και ως εκ τούτου δεν διενεργούνται στο ποσό αυτής ασφαλιστικές κρατήσεις.

Επιπρόσθετα –και με το Ν.4387/16- συνεχίζει η διακριτή μεταχείριση των ΙΔΑΧ Υπαλλήλων όσον αφορά το είδος των ασφαλιστικών κρατήσεων και πιο συγκεκριμένα συνεχίζεται η πρόσθετη κράτηση υπέρ ΟΑΕΔ (ΟΕΚ & ΟΕΕ) οι ασφαλισμένοι καταβάλλουν εισφορές 3,28% και οι εργοδότες 3,68%.

Επειδή η διακριτή αυτή μεταχείριση των ΙΔΑΧ Μηχανικών, δημιουργεί πρόσθετο αίσθημα αδικίας, σας καλούμε να την αποκαταστήσετε.

Τετάρτη, 19 Σεπτεμβρίου 2018

ΣΕ Επιστημόνων ΕΦΚΑ: Μέτρα ελάφρυνσης των οφειλών ελευθέρων επαγγελματιών επιστημόνων


Σημαντική παρέμβαση της Συμβουλευτικής Επιτροπής Επιστημόνων του ΕΦΚΑ για θέματα που αφορούν ελεύθερους επαγγελματίες επιστήμονες (μηχανικούς, γιατρούς, δικηγόρους). Προτείνει: 

  • Για όσους έχουν θεμελιωμένο δικαίωμα συνταξιοδότησης, το όριο οφειλών για την ολοκλήρωση της διαδικασίας να ρυθμιστεί στις 45.000 ευρώ αντί των 15.000 που είναι σήμερα και επιπρόσθετα να ισχύει, με αίτηση του ασφαλισμένου, συμψηφισμός με το ποσόν του εφάπαξ που του αναλογεί.
  • Να θεσπιστεί η δυνατότητα ο υποψήφιος συνταξιούχος, μετά από αίτησή του, να συμψηφίζει το σύνολο των δικαιούμενων συντάξεων µε την οφειλή του, μέχρι αυτή να κατέλθει στο παρακρατήσιµο όριο. Επίσης, να υπάρξει πρόβλεψη δυνατότητας απονομής μικρότερης σύνταξης είτε κατόπιν ταυτόχρονης διαγραφής µέρους του ανεξόφλητου ασφαλιστικού χρόνου και των αντίστοιχων οφειλών του, είτε κατόπιν επανυπολογισµού των καταβληθεισών εισφορών και των οφειλών µε αναγωγή στην κατώτατη ασφαλιστική κατηγορία του ΦΚΑ όπου ανήκε.
  • Για οφειλές που έχουν δημιουργηθεί από το 2009 έως το 2016, να υπάρχει η δυνατότητα διαγραφής τους με αίτηση του ασφαλισμένου, με αντίστοιχη απώλεια του ασφαλιστικού χρόνου (να ληφθεί υπόψη ότι σύμφωνα με απόφαση του Ανωτάτου Δικαστηρίου της χώρας αυτό γίνεται με την πάροδο 20ετίας). Επιπρόσθετα να δίνεται η δυνατότητα κατά τη συνταξιοδότηση ο χρόνος αυτός να εξαγοράζεται, εάν ο ασφαλισμένος το επιθυμεί.

Αυξήσεις «φωτιά» θα επιφέρει η παραχώρηση της Εγνατίας Οδού

Αυξήσεις «φωτιά» θα επιφέρει η παραχώρηση της Εγνατίας Οδού. Το φυλλάδιο στη ΔΕΘ

Αυξήσεις «φωτιά» θα επιφέρει η παραχώρηση της Εγνατίας Οδού. Στο πλαίσιο της 83ης ΔΕΘ και στο περίπτερο της Εγνατίας Οδού, οι εργαζόμενοι του οδικού άξονα (ΣΕΤΕΟ) διένειμαν ενημερωτικό υλικό, στο οποίο αναδείκνυαν τις αρνητικές συνέπειες – σύμφωνα με αυτούς – από την ιδιωτικοποίηση του αυτοκινητοδρόμου.

Στο σχετικό φυλλάδιο αναγράφεται ότι «οι εργαζόμενοι της «Εγνατία Οδός ΑΕ» παραμένουμε σταθεροί στην εναντίωσή μας στη σχεδιαζόμενη παραχώρηση της Εγνατίας Οδού και των κάθετων αξόνων, δηλ. του συνόλου του δικτύου αυτοκινητοδρόμων της Βόρειας Ελλάδας, μήκους σχεδόν 1.000 χλμ.».

Με τα τρέχοντα δεδομένα, όπως υποστηρίζουν, δεν τεκμηριώνεται η σκοπιμότητα της παραχώρησης, καθώς υπό την παρούσα διαχείριση:

-Με τη νέα τιμολογιακή πολιτική (0,05 ευρώ/χλμ.) τα ετήσια έσοδα των διοδίων το 2019 εκτιμώνται σε περίπου 200.000.000 ευρώ. Ταυτόχρονα, οι δαπάνες διαχείρισης (συντήρηση, λειτουργία, ενέργεια κ.λπ.), συμπεριλαμβανομένων πλέον των εργασιών βαριάς (δομικής) συντήρησης, θα ανέρχονται σε 70-80.000.000 ευρώ/έτος.

-Το πλεόνασμα από τη διαχείριση της Εγνατίας Οδού θα είναι αρχικά πάνω από 100.000.000 ευρώ/έτος αυξανόμενο σε βάθος χρόνου αντίστοιχα με την αύξηση της κυκλοφορίας, ενώ σε ορίζοντα 35ετίας θα προσεγγίζει τα 300.000.000 ευρώ/έτος.

-Στο σύνολο της 35ετίας και διατηρώντας σταθερή την τιμή διοδίων στα 0,05 ευρώ/χλμ., το αθροιστικό πλεόνασμα από τα έσοδα διοδίων υπερβαίνει τα 7 δισ. ευρώ. Εάν μάλιστα αυξηθούν περαιτέρω τα διόδια στο ύψος των παραχωρήσεων (0,07 ευρώ/χλμ.) το πλεόνασμα θα προσεγγίζει τα 10 δισ. ευρώ.

Η αύξηση των τιμών διοδίων της Εγνατίας Οδού, εξαιτίας της σχεδιαζόμενης παραχώρησής της, σύμφωνα με τον ΣΕΤΕΟ, είναι η ακόλουθη:
Νέο Κόστος Διοδίων Εγνατίας Οδού
(Διαδρομή Ηγουμενίτσα-Κήποι Έβρου με επιστροφή: 2*658 χλμ.)
20181.1.2019*
(+86%)
Παραχώρηση**
(+161%)
ΙΧ34,8 €64,6 €91 €
Φορτηγά, Λεωφορεία87,4 €163 €228,8 €
Ρυμουκλούμενα122,2 €228,8 €321,2 €
*0,05ευρώ/χλμ. ΦΕΚ Β’ 2090/7.6.2018
**Μέγιστη τιμή (ΦΕΚ Β’ 3086/2014)

Σημειώνεται ότι είναι σε εξέλιξη, από το ΤΑΙΠΕΔ, η διαγωνιστική διαδικασία για την Εγνατία Οδό, με τις δεσμευτικές προσφορές να αναμένονται τέλη του 2018 – αρχές του 2019.

Παρέμβαση στη Δ.Ε. ΤΕΕ την Τετάρτη 19/9/2018, στις 6:00 μ.μ.



Σας καλούμε να συμμετέχετε στην παρέμβαση της Ανοιχτής Συνέλευσης Μηχανικών στη Δ.Ε. του ΤΕΕ την Τετάρτη 19/9/2018, στις 6:00 μ.μ., Νίκης 4 στον 8ο, προκειμένου:

– Να ενημερωθούμε σχετικά με την προσφυγή που κατατέθηκε για το ΚΕΑΟ καθώς και τις κινήσεις που έχει κάνει το ΤΕΕ ως προς το ασφαλιστικό (ύψος εισφορών, συντάξεις, διαγραφή οφειλών στα χρόνια της κρίσης, κλπ).

– Να θέσουμε στην Δ.Ε. την αναγκαιότητα της συνδρομής του ΤΕΕ στην αντιμετώπιση του προβλήματος που δημιουργούν τα διαρκώς αυξανόμενα ραβασάκια του ΚΕΑΟ που απειλούν πλήθος συναδέλφων με ‘λήψη αναγκαστικών μέτρων είσπραξης’ σε βάρος τους. Μέσω της νομικής του υπηρεσίας, το ΤΕΕ θα μπορούσε να αναλάβει τη διαχείριση ενστάσεων / αιτήσεων ανακοπής των άδικα πληττόμενων μηχανικών, νυν και πρώην μελών του.

– Να ενημερώσουμε για τα νέα στοιχεία που μας προσκομίσθηκαν – ραβασάκια ΚΕΑΟ – όπου φαίνεται ξεκάθαρα το παράνομο της διαδικασίας που ακολουθείται, πέρα από το γεγονός ότι συγκαταλέγονται σε αυτές αναδρομικές εισφορές (εναντίον των οποίων έχει γίνει προσφυγή στο ΣτΕ με συντονισμό του ΤΕΕ), αχρεωστήτως καταβληθείσες εισφορές (π.χ. ειδική προσαύξηση) και είναι απαιτητά ποσά για ιατροφαρμακευτική κάλυψη που δεν παρεχόταν λόγω οφειλών.

– Να θέσουμε ξανά το θέμα της Αναδρομικής Διαγραφής των συναδέλφων από το πρώην ΤΣΜΕΔΕ και να ενημερωθούμε για τις κινήσεις που έκανε ή σκοπεύει να κάνει το ΤΕΕ σε σχέση με τη μη εφαρμογή της σχετικής εγκυκλίου.

– Να ενημερωθούμε ως προς τις κινήσεις της Επιτροπής του ΤΕΕ για το ασφαλιστικό.

Τρίτη, 18 Σεπτεμβρίου 2018

Δηλώσεις φρονημάτων ζητά το υπουργείο Παιδείας

Υπουργείο Παιδείας

"Μπορεί να μην τα κατάφερε με τα μνημόνια, αλλά στα δημοκρατικά δικαιώματα προσπαθεί..."

Είναι δυνατόν μια κυβέρνηση με υπουργούς Παιδείας της Αριστεράς ν’ αποδεικνύεται αντιδραστικότερη από μια κυβέρνηση με υπουργό Παιδείας της Ν.Δ.; Η ανοιχτή πληγή του μαθήματος των Θρησκευτικών αποδεικνύει ότι, δυστυχώς, κάτι τέτοιο ισχύει.
Η επιλογή (και) του σημερινού υπουργού Παιδείας να διατηρήσει άθικτο το καθεστώς απροκάλυπτου εκβιασμού γονέων και μαθητών που επέβαλε δύο μέρες πριν από τις εκλογές του 2015 ο Ανδρέας Λοβέρδος, αντί να επαναφέρει σε ισχύ την πολύ πιο φιλελεύθερη εγκύκλιο Αρβανιτόπουλου που ίσχυε επί κυβέρνησης Σαμαρά, υποχρεώνει κάθε Σεπτέμβριο χιλιάδες εφήβους και τους γονείς τους σε μια πανηγυρική δήλωση θρησκευτικών φρονημάτων, ακυρώνοντας στην πράξη ακόμη και την εκσυγχρονιστική τομή του 2000 που απάλειψε την εγγραφή του θρησκεύματος στις αστυνομικές ταυτότητες.
Για τη διαπίστωση αυτή, αρκεί μια ματιά στα έντυπα που υποχρεούνται να συμπληρώσουν οι γονείς των μαθητών που επιθυμούν να εξαιρεθούν από το επίμαχο μάθημα.
Από το μάθημα αυτό απαλλάσσονται -εφόσον το ζητήσουν- αποκλειστικά και μόνο οι «αλλόθρησκοι, ετερόδοξοι ή άθρησκοι» μαθητές, ενώ οι «χριστιανοί ορθόδοξοι» είναι υποχρεωμένοι να το παρακολουθήσουν
Από το μάθημα αυτό απαλλάσσονται -εφόσον το ζητήσουν- αποκλειστικά και μόνο οι «αλλόθρησκοι, ετερόδοξοι ή άθρησκοι» μαθητές, ενώ οι «χριστιανοί ορθόδοξοι» είναι υποχρεωμένοι να το παρακολουθήσουν | 
Υπενθυμίζουμε ότι, βάσει της εγκυκλίου Λοβέρδου (12773/Δ2 της 23/1/2015 − τελευταία μέρα λειτουργίας των δημόσιων υπηρεσιών πριν από τις εκλογές που θα κέρδιζε οφθαλμοφανώς ο ΣΥΡΙΖΑ), από το μάθημα αυτό απαλλάσσονται −εφόσον το ζητήσουν− αποκλειστικά και μόνο οι «αλλόθρησκοι, ετερόδοξοι ή άθρησκοι» μαθητές, ενώ οι «Χριστιανοί Ορθόδοξοι» (με κεφαλαίο αυτή τη φορά) είναι υποχρεωμένοι να το παρακολουθήσουν. «Εφιστάται» δε «η προσοχή στους Διευθυντές των σχολικών μονάδων να ελέγχουν την τεκμηρίωση των προβαλλόμενων λόγων, επισημαίνοντας σε κάθε ενδιαφερόμενο τη σοβαρότητα των σχετικών Υπεύθυνων Δηλώσεων».

ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ: Αναγνώριση των Διπλωμάτων Πολυτεχνικών Σχολών ως Ισότιμων με Master

Π.Ο. Ε.Μ.Δ.Υ.Δ.Α.Σ.
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ

ΕΝΩΣΕΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΔΙΠΛΩΜΑΤΟΥΧΩΝ ΑΝΩΤΑΤΩΝ ΣΧΟΛΩΝ


Μαυρομματαίων 17, 104 34 ΑΘΗΝΑ
τηλ: 210-88.16.583 fax: 210-82.59.410 e-mail: emdydas@tee.gr URL: www.emdydas.gr
Αθήνα, 18/9/2018
Αρ. Πρωτ.: 7497
Προς : Πίνακας Αποδεκτών

ΘΕΜΑ: Αναγνώριση των Διπλωμάτων Πολυτεχνικών Σχολών ως Ισότιμων με Master. 

Κα Υπουργέ, κε Γενικέ Γραμματέα 

Όπως θα έχετε ενημερωθεί, έχουν αρχίσει να εκδίδονται από τον Υπουργό Παιδείας οι πρώτες Υπουργικές Αποφάσεις, σε εφαρμογή του άρθρου 46 του Ν.4485/17 (ΦΕΚ Α’ 114), όπου αναγνωρίζεται σε Τμήματα Πολυτεχνικών Σχολών «ότι η επιτυχής ολοκλήρωση του πρώτου κύκλου σπουδών, …, οδηγεί στην απονομή ενιαίου και αδιάσπαστου τίτλου σπουδών μεταπτυχιακού επιπέδου (integrated master), στην ειδικότητα εκάστου Τμήματος, επιπέδου 7 του Εθνικού και Ευρωπαϊκού Πλαισίου Προσόντων». 

Ενδεικτικά αναφέρουμε την Αριθμ. 141913/Ζ1 (ΦΕΚ Β 3900/2018) για τμήματα του Πολυτεχνείου Κρήτης, την Αριθμ. 134315/Ζ1 (ΦΕΚ Β 3524/2018) για τμήμα της Πολυτεχνικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αιγαίου, ενώ τις επόμενες ημέρες αναμένεται να εκδοθούν και άλλες, μετά από πολύμηνη καθυστέρηση και πολλαπλών παρεμβάσεων της Ομοσπονδίας μας. 

Σύμφωνα με τις Υπουργικές αυτές αποφάσεις οι απόφοιτοι των Πολυτεχνείων και των Πολυτεχνικών Σχολών για τις οποίες θα εκδοθούν οι σχετικές αποφάσεις, λογίζονται ως κάτοχοι Μεταπτυχιακού Τίτλου Σπουδών, οπότε η Δημόσια Διοίκηση, οφείλει να προνοήσει για την ορθή εφαρμογή της μεταβολής αυτής σε κάθε επίπεδο. Συγκεκριμένα: 

Για τη διαδικασία πλήρωσης θέσεων ευθύνης πρέπει να λαμβάνεται υπόψη η πρόσθετη μοριοδότηση των Διπλωματούχων Μηχανικών κατόχων ενιαίου και αδιάσπαστου τίτλου σπουδών μεταπτυχιακού επιπέδου (integrated master). 

Για τη βαθμολογική κατάταξη πρέπει να λαμβάνεται υπόψη το προβάδισμα των δύο ετών στην κατάταξη σε Βαθμούς. 

Για τα παραπάνω πρέπει να εκδοθεί σχετική Εγκύκλιος προς τις Υπηρεσίες, ώστε να προχωρήσουν στις σχετικές Υπηρεσιακές Μεταβολές. 

Διεκδικούμε βάσιμα και δίκαια (παρά την αντίθετη πρόβλεψη του Ν.4485/17) και τη μισθολογική αναβάθμιση με τη χορήγηση των (2) μισθολογικών κλιμακίων που αποδίδονται σε όλους τους κατόχους μεταπτυχιακών τίτλων (2 M.K. σύμφωνα με το άρθρο 9 του Ν.4354/15). 

Με βάση τα παραπάνω, αλλά και όσα με προηγούμενα έγγραφα μας σας είχαμε θέσει: 

Να μην ξεχάσουμε τις καταστροφικές πυρκαγιές στο Μάτι

Να μην ξεχάσουμε τις καταστροφικές πυρκαγιές στο Μάτι

Για άλλη μία φορά οι «φυσικές» καταστροφές βρίσκουν τη χώρα ανοχύρωτη, αφού η αντιπυρική, αντιπλημμυρική και αντισεισμική προστασία έχουν μπει στις καλένδες όλων των εκάστοτε κυβερνήσεων που έρχονται εκ των υστέρων να «κλάψουν» για τις τραγικές συνέπειες. Πριν από ένα χρόνο οι σεισμοί, μετά οι πλημμύρες στη Μάνδρα και αλλού και τώρα οι πυρκαγιές αφήνουν πίσω τους δεκάδες νεκρούς, εκατοντάδες τραυματίες, χιλιάδες απελπισμένους και ανυπολόγιστες καταστροφές. Ποιος μπορεί να ξεχάσει την τεράστια καταστροφή του 2007 σε Πάρνηθα και Ηλεία?

Οφείλουμε ακριβώς για να μη θρηνούμε αλλεπάλληλες καταστροφές και θύματα, να σκύψουμε συλλογικά πάνω στις αιτίες που δημιουργούν τις καταστροφές αυτές ή τις επιτείνουν λόγω ελλιπούς αντιμετώπισης:

Την απουσία ουσιαστικού χωροταξικού σχεδιασμού και την άναρχη επέκταση σχεδίων πόλεων σε όφελος της αυθαίρετης δόμησης, με τραγικές -όπως αποδεικνύεται – συνέπειες (χωρίς στοιχειώδεις υποδομές, ελεύθερους χώρους, οδούς διαφυγής). Τις διαδοχικές εισπρακτικές και μικροπολιτικές πολιτικές των “τακτοποιήσεων” και των “οικιστικών πυκνώσεων”.

Την υποβάθμιση του δασικού πλούτου και τους περιβάλλοντος της χώρας στο όνομα της κερδοσκοπίας με χαρακτηριστικό παράδειγμα το διαχρονικό ζήτημα του αποχαρακτηρισμού δασικών εκτάσεων, λόγω προτεραιότητας της εμπορευματικής χρήση της γης.

Τη μνημονιακή υποβάθμιση των Δημόσιων Υπηρεσιών, λόγω έλλειψης μέσων, προσωπικού και σχεδιασμού. Οι περικοπές αυτές είναι που δημιουργούν τα τεράστια “πλεονάσματα” για αποπληρωμή των χρεών, αλλά στοιχίζουν πολλαπλά σε κοινωνικές και περιβαλλοντικές επιπτώσεις λόγω αδυναμίας αντιμετώπισης αντίστοιχων φαινομένων. Δαπάνες για την πυροπροστασία, την ενίσχυση της Πυροσβεστικής δεν υλοποιούνται την ίδια στιγμή που χαρίζονται δις € στις Τράπεζες.

Στον ελλιπέστατο συντονισμό μεταξύ Υπηρεσιών, στην πολυνομία και στη διάχυση ευθυνών μεταξύ τους. Στην απουσία μακρόχρονου σχεδιασμού και σχεδίων διαχείρισης εκτάκτων αναγκών. Εκατοντάδες άνθρωποι εγκλωβίστηκαν στα αυτοκίνητά τους και βρέθηκαν εγκαταλελειμμένοι, χωρίς να αναλαμβάνει κανείς την ευθύνη να τους προσανατολίσει για το τι πρέπει να κάνουν, αν πρέπει να φύγουν, να μείνουν, πού να πάνε, χωρίς να υπάρχει κανείς να τους βοηθήσει να απεγκλωβιστούν. 

Δευτέρα, 17 Σεπτεμβρίου 2018

«Ο Παύλος ζει, τσακίστε τους ναζί»

Αφίσα για τις εκδηλώσεις στη μνήμη του Παύλου Φύσσα

«Καλούμε όποιον νιώθει την ευθύνη να σταθεί μαζί μας και απέναντί τους»: η οικογένεια και οι φίλοι του, πέντε χρόνια από εκείνη τη νύχτα που «ο Παύλος στάθηκε όρθιος και κοίταξε “το Τέρας” στα μάτια», όπως γράφουν, καλούν το Σάββατο στη συναυλία στον νέο χώρο των Λιπασμάτων του Δήμου Κερατσινίου – Δραπετσώνας και την Τρίτη στην αντιφασιστική πορεία από το Κερατσίνι προς τα γραφεία των νεοναζί στον Πειραιά.
«Στεκόμαστε ακόμα εδώ, ακλόνητοι, απέναντι στους χρυσαυγίτες δολοφόνους, που προσπαθούν απεγνωσμένα να αποδείξουν ότι είναι ένα δήθεν “νόμιμο” πολιτικό κόμμα και όχι μια νεοναζιστική οργάνωση με μόνο στόχο να κατασπαράξει όποιον φαντασιώνεται ως εχθρό της», σημειώνουν η οικογένεια και οι φίλοι του Παύλου.
Η πορεία έχει ιδιαίτερο πολιτικό βάρος αφού, όπως τονίζει η οικογένεια Φύσσα, «η κοινωνία του Πειραιά, του Κερατσινίου, της Νίκαιας, του Κορυδαλλού, του Περάματος λειτούργησε και λειτουργεί σαν δοκιμαστικός σωλήνας για το πείραμα του μοντέρνου εκφασισμού από τους νεοναζί και τους υποστηρικτές τους, που πλέον εστίασαν όλες τους τις δυνάμεις για να κρατηθούν τόσο στον δρόμο όσο και εκλογικά».
Τα περισσότερα γραφεία της Χρυσής Αυγής ανά την επικράτεια είναι κλειστά εξαιτίας της δράσης των αντιφασιστών και υπό το βάρος των αποκαλύψεων στο δικαστήριο.

Σχετικά με την ΥΑ για το βοήθημα ανεργίας στο ΕΤΑΑ


Σχετικά με την ΥΑ για το βοήθημα ανεργίας στο ΕΤΑΑ

Τον Ιούλιο 2018 δόθηκε στη δημοσιότητα το κείμενο της ΥΑ (εδώ), στη συνέχεια δημοσιεύτηκε η ΥΑ στο ΦΕΚ Β΄3003 2018(εδώ) αλλά στη συνέχεια καταργήθηκε η πρώτη ΥΑ και δημοσιεύτηκε νέα στο ΦΕΚ Β΄3496 2018 (εδώ). Από τη σύγκριση των δύο κειμένων, διαπιστώνουμε πως από το δημοσιευθέν στο ΦΕΚ της πρώτης ΥΑ είχε διαγραφεί η παρ.δδ «… Μη ύπαρξη οφειλής από οποιαδήποτε αιτία προς τους πρώην Τομείς του ΕΤΑΑ στους οποίους υπάγεται υποχρεωτικά ο δικαιούχος, ή σε περίπτωση ύπαρξης οφειλής ο δικαιούχος να έχει υπαχθεί σε καθεστώς ρύθμισης των οφειλών, οι όροι της οποίας τηρούνται…». Η απάλειψη αυτή είναι σημαντική και βελτιώνει αισθητά την πρώτη εκδοχή της ΥΑ αναιρώντας μια εκ των προϋποθέσεων που την καθιστούσαν σχεδόν αδύνατη στην εφαρμογή της.
Παραμένουν όμως πρόσθετες και σωρευτικές προϋποθέσεις που περιορίζουν δραστικά το πεδίο εφαρμογής της ΥΑ και τους εν δυνάμει δικαιούχους του βοηθήματος:
  1. Η « μη άσκηση επαγγελματικής δραστηριότητας» στην Προϋπόθεση 2β, που προκύπτει από την μη έκδοση φορολογικών στοιχείων είναι προσθήκη που ουσιαστικά ακυρώνει την ύπαρξη χαμηλού εισοδήματος κατά το προηγούμενο έτος, που θα έπρεπε να είναι το μοναδικό κριτήριο.
  2. Η «Μη υπαγωγή στην υποχρεωτική ή προαιρετική ασφάλιση του ΕΦΚΑ ή άλλου φορέα κύριας ασφάλισης της ημεδαπής ή της αλλοδαπής» (2ε) στερεί το βοήθημα σε όσους έχουν δικαίωμα παράλληλης ή πολλαπλής ασφάλισης
  3. Η «Μη διακοπή της επαγγελματικής τους δραστηριότητας προκειμένου να υπηρετήσουν τη στρατιωτική τους υπηρεσία ή προκειμένου να μετέχουν σε πανεπιστημιακές ή μεταπτυχιακές ή διδακτορικές σπουδές.» (2στ) αποστερεί το βοήθημα σε όσους πρόκειται να υπηρετήσουν και μάλιστα υποχρεωτικά τη στρατιωτική θητεία ή να διακόπτουν για σπουδές.
  4. «Το συνολικό ατομικό καθαρό φορολογητέο εισόδημα από οποιαδήποτε πηγή των δύο φορολογικών ετών που προηγούνται του έτους υποβολής της αίτησης να μην υπερβαίνει αθροιστικά το ποσό των είκοσι χιλιάδων ευρώ (€ 20.000,00) και το συνολικό οικογενειακό καθαρό φορολογητέο εισόδημα από οποιαδήποτε πηγή των δύο φορολογικών ετών που προηγούνται του έτους υποβολής της αίτησης να μην υπερβαίνει αθροιστικά το ποσό των τριάντα χιλιάδων ευρώ (€ 30.000,00).» Στερεί το βοήθημα σε μεγάλο αριθμό ασφαλισμένων (εμμίσθων κυρίως αλλά και αμίσθων) που έμειναν άνεργοι άλλα είχαν ένα υποτυπώδες ετήσιο εισόδημα. Τα αντίστοιχα επιδόματα ανεργίας των μισθωτών ασφαλισμένων δεν έχουν εισοδηματικά κριτήρια.
  5. «Ο δικαιούχος να διαμένει μόνιμα στην Ελλάδα.» Η προϋπόθεση αυτή που εξαιρεί όσους έχουν μεταναστεύσει, ώστε να μπορούν να εργασθούν, δε συνάδει με το Ευρωπαϊκό Δίκαιο.
  6. Θα πρέπει να υπάρξει πρόβλεψη ότι η Υπουργική Απόφαση περιλαμβάνει ασφαλισμένους για τους οποίους συντρέχουν οι προϋποθέσεις προ της δημοσιεύσεώς της. Από τη διατύπωση της παρ.1 του άρθρου 3 (έναρξη προθεσμίας από τη λήψη της βεβαίωσης του ΕΦΚΑ) μπορεί να συναχθεί ότι καταλαμβάνει και περιπτώσεις ασφαλισμένων που περιήλθαν σε κατάσταση ανεργίας ή υποαπασχόλησης και προ της θεσπίσεως της ΥΑ.
  7. Δεν προκύπτει μετά βεβαιότητας ο συνυπολογισμός του χρόνου επιδότησης στο χρόνο ασφάλισης, όπως συμβαίνει για τους μισθωτούς (άρθρο 40 Ν.3996/2011).
Εν κατακλείδι παρά την εμφανή βελτίωση της δεύτερης Υπουργικής Απόφασης παραμένει το γεγονός ότι περιορίζεται σημαντικά ο αριθμός των δικαιούχων, ενώ η όλη διαδικασία χαρακτηρίζεται από γραφειοκρατική προσέγγιση, που θα δυσκολέψει τους δικαιούχους.. Σημαντικές κατηγορίες ανέργων ή υποαπασχολούμενων επιστημόνων εξαιρούνται αδικαιολόγητα, είτε γιατί τα προηγούμενα χρόνια έτυχε να έχουν κάποιο ισχνό εισόδημα, είτε γιατί αναγκάστηκαν να διακόψουν για την εκπλήρωση (αμισθί) των στρατιωτικών τους υποχρεώσεων ή να βελτιώσουν τις σπουδές τους.
Πετρόπουλος Δημήτρης

Πρόεδρος ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ
Αναπληρωματικό μέλος της Συμβουλευτικής Επιτροπής Επιστημόνων του ΕΦΚΑ

Συνταξιούχοι: Περιμένουν έως 3 χρόνια για εφάπαξ

Tο πρώην ΤΣΜΕΔΕ και το νέο ΕΤΕΑΠ για τους μηχανικούς, δεν έχει εκδώσει ούτε ένα εφάπαξ από το 2013...Πολλοί συνάδελφοι έφυγαν από τη ζωή χωρίς να πάρουν το ψαλιδισμένο εφάπαξ, ενώ στα στοιχεία που δίνει το ΕΤΕΑΠ απουσιάζει παντελώς το ΕΤΑΑ


Στην αναμονή έως τρία χρόνια βρίσκονται χιλιάδες συνταξιούχοι για να πάρουν το ψαλιδισμένο εφάπαξ. Σε εκκρεμότητα βρίσκονται σήμερα 40.000 αιτήσεις για τη λήψη εφάπαξ από το Ενιαίο Ταμείο Επικουρικής Ασφάλισης και Εφάπαξ Παροχών (ΕΤΕΑΕΠ).

Κατά μέσον όρο η εφάπαξ παροχή διαμορφώνεται σε περίπου 12.900 ευρώ, σημαντικά μειωμένη έως 25% σε σύγκριση με αυτή που προβλεπόταν πριν από την ψήφιση του νόμου Κατρούγκαλου αναμονή έως τρία χρόνια βρίσκονται χιλιάδες συνταξιούχοι για να πάρουν το ψαλιδισμένο εφάπαξ. Σε εκκρεμότητα βρίσκονται σήμερα 40.000 αιτήσεις για τη λήψη εφάπαξ από το Ενιαίο Ταμείο Επικουρικής Ασφάλισης και Εφάπαξ Παροχών (ΕΤΕΑΕΠ).

Κατά μέσον όρο η εφάπαξ παροχή διαμορφώνεται σε περίπου 12.900 ευρώ, σημαντικά μειωμένη έως 25% σε σύγκριση με αυτή που προβλεπόταν πριν από την ψήφιση του νόμου Κατρούγκαλου.

Tις μεγαλύτερες καθυστερήσεις και τα περισσότερα ληξιπρόθεσμα εφάπαξ έχουν οι τομείς που αφορούν τους δημοσίους αλλά και δημοτικούς υπαλλήλους (πρώην ΤΠΔΥ και πρώην ΤΠΔΚΥ), εμποροϋπαλλήλους (πρώην ΤΕΑΥΕΚ) και μεταλλεργάτες (πρώην ΤΑΠΕΜ). Μεγάλη είναι η καθυστέρηση στα πρώην Ταμεία των ναυτικών (αξιωματικών ΤΠΑΕΝ και κατώτερων πληρωμάτων ΤΠΚΠΕΝ), ενώ σημαντικός αριθμός ληξιπρόθεσμων εντοπίζεται και στους κλάδους των μηχανικών και των γιατρών (πρώην ΕΤΑΑ).

Σύμφωνα με τελευταία στοιχεία του νέου Ενιαίου Ταμείου Επικουρικής Ασφάλισης και Εφάπαξ Παροχών (ΕΤΕΑΕΠ) ανά κλάδο, η πορεία των αιτήσεων για χορήγηση εφάπαξ έχει ως εξής:

Κυριακή, 16 Σεπτεμβρίου 2018

Η διπλή εκδίκηση της αντιδεξιάς ιδεολογίας και ρητορείας



«Το τι ΠΑΣΟΚ τι Δεξιά είναι το τι Πλαστήρας τι Παπάγος. Και τις συνέπειες για τον τόπο τις γνωρίζει άριστα ο ελληνικός λαός» Ανδρέας Παπανδρέου, Αθήνα 31 Μάη 1985

Καθώς η χώρα εισέρχεται σε μια μακρά προεκλογική περίοδο, με ορίζοντα το τέλος της άνοιξης του 2019, έχει ενδιαφέρον να παρατηρήσουμε με ποιο τρόπο επιβιώνει και επιδρά σημαντικά στις πολιτικές εξελίξεις μια ιδεολογική και συνάμα πολιτικο-εκλογική στρατηγική που σημάδεψε τις εκλογικές αναμετρήσεις περασμένων δεκαετιών. Πρόκειται για την αντιδεξιά ιδεολογία και πολιτική στάση, για την τοποθέτηση δηλαδή ευρύτατων στρωμάτων του εκλογικού σώματος απέναντι και ενάντια στην προοπτική παραμονής ή επανόδου της δεξιάς παράταξης στην εξουσία. 
Στο παρόν άρθρο δεν επιδιώκουμε να εξηγήσουμε με ποιο τρόπο και μέσα από ποιες - οδυνηρές- κοινωνικές και πολιτικές εμπειρίες διαμορφώθηκαν τα αντιδεξιά πολιτικά αντανακλαστικά σημαντικής μερίδας της ελληνικής κοινωνίας. Θα ήταν πιο ενδιαφέρον να δούμε πώς διαχειρίζονται τα αντανακλαστικά αυτά το ΠΑΣΟΚ και ο ΣΥΡΙΖΑ, ο παλαιός και ο νέος φορέας της ελληνικής κεντροαριστεράς, ωστόσο θα σταθούμε σε κάτι ακόμα πιο αξιοσημείωτο -και ίσως μέχρι σήμερα υποφωτισμένο στην τρέχουσα πολιτική και δημοσιογραφική ανάλυση: στα πιθανά συναισθήματα που δημιουργεί αφ’ ενός στους εναπομείναντες ψηφοφόρους του ΠΑΣΟΚ/ΚΙΝΑΛ και αφ’ ετέρου στους παραδοσιακούς ψηφοφόρους του ΣΥΡΙΖΑ η επιβίωση της αντιδεξιάς ιδεολογίας και η αλλαγή του πολιτικού διαχειριστή της τα τελευταία χρόνια.

Η διαιρετική τομή Δεξιάς/Αντιδεξιάς αξιοποιήθηκε αλλά και διαμορφώθηκε από το ΠΑΣΟΚ ήδη από τα πρώτα χρόνια της γέννησής του για να αποτελέσει βασικό-αν και όχι μοναδικό- όχημα εκλογικής στρατηγικής μετά το 1977. Από το «Τέρμα πια στη Δεξιά» του 1981 και τη μάχη του «φωτός» ενάντια στο «σκότος» του 1984-1985 μέχρι ακόμα και τις εκλογές του 1996 και του 2000, το ΠΑΣΟΚ αξιοποίησε και συνάμα τροφοδότησε στο έπακρο τα αντιδεξιά αντανακλαστικά κεντρώων και αριστερών ψηφοφόρων. Η αντιδεξιά ρητορεία επέτρεψε στο ΠΑΣΟΚ να διατηρήσει ποσοστά γύρω στο 40% ακόμα και στη δύσκολη συγκυρία του 1989-1990 με τον Ανδρέα Παπανδρέου ασθενή, υπόδικο και βαλλόμενο πανταχόθεν. Επομένως, ο πασοκικός λαός- είτε προερχόταν από το Κέντρο είτε από την Αριστερά- γαλουχήθηκε από μια έντονη αντιδεξιά ρητορεία παρότι σταδιακά το ΠΑΣΟΚ συνέκλινε όλο και περισσότερο με βασικές επιλογές της δεξιάς παράταξης (κυριαρχία της αγοράς, ευρωπαϊσμός, φιλοαμερικανισμός κλπ). Θα παρατηρούσε μάλιστα κανείς ότι όσο το ΠΑΣΟΚ απομακρυνόταν από τις ιδρυτικές του αρχές και αξίες, τόσο πιο έντονα επικαλούνταν τον κίνδυνο της «επαράτου» Δεξιάς. Εδώ να σημειώσουμε ότι η τάση αυτή ενισχυόταν -και δικαιωνόταν εκλογικά- όταν στην ηγεσία της συντηρητικής παράταξης βρίσκονταν στελέχη με υπερσυντηρητικό πολιτικό λόγο και βεβαρυμένο πολιτικό παρελθόν (Αβέρωφ 1984, Έβερτ 1996) ή στελέχη με έντονο νεοφιλελεύθερο-θατσερικό στίγμα και επίσης πολιτικά φορτισμένο παρελθόν (Κ.Μητσοτάκης 1984-1993). Αντίθετα, η στρατηγική αυτή αποτύγχανε(2004,2007), όταν η ηγεσία της ΝΔ καλλιεργούσε ένα πιο κοινωνικό-συναινετικό προφίλ (στρατηγική «μεσαίου χώρου» επί Κ.Καραμανλή).