Σάββατο 4 Μαρτίου 2023

Συγκέντρωση την Κυριακή 11πμ στο Σύνταγμα

Κάλεσμα της Εκτελεστικής Επιτροπής Α.Δ.Ε.Δ.Υ. στην απεργιακή συγκέντρωση των σιδηροδρομικών την Κυριακή 11πμ στο Σύνταγμα

Η Εκτελεστική Επιτροπή της Α.Δ.Ε.Δ.Υ. καλεί τους εργαζόμενους στο δημόσιο τομέα να συμμετέχουν στην απεργιακή συγκέντρωση των σιδηροδρομικών την Κυριακή 5 Μάρτη, στις 11 πμ στο Σύνταγμα, ενώνοντας τη φωνή τους με όλους τους εργαζόμενους, τους φοιτητές, τη νεολαία και όλο το λαό για το τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα, γιατί «τo έγκλημα αυτό δε θα ξεχαστεί, όλων των νεκρών θα γίνουμε φωνή».

Από την Εκτελεστική Επιτροπή της Α.Δ.Ε.Δ.Υ.


Φωτογραφία: Συγκέντρωση από την Συντονιστική Επιτροπή Μαθητών Αθήνας για το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Προπύλαια, Παρασκευή 3 Μαρτίου 2023.
(ΚΩΣΤΑΣ ΤΖΟΥΜΑΣ/EUROKINISSI)



ΚΟΙΝΟ ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ HELLENIC TRAIN

3 Μαρτίου, 2023





ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Η θλίψη είναι αβάστακτη για το τραγικό συμβάν που έλαβε χώρα στα Τέμπη. Έντεκα συνάδελφοί μας και δεκάδες επιβάτες έχασαν την ζωή τους, υπό πρωτοφανείς συνθήκες. Δεκάδες οικογένειες θρηνούν την απώλεια των παιδιών, των συγγενών και των φίλων τους. Άλλοι ψάχνουν ακόμα στα αποκαΐδια, με την ελπίδα να τους βρουν ζωντανούς… Οι λέξεις δεν είναι ικανές για να περιγράψουν τον ανείπωτο πόνο που επικρατεί μεταξύ σιδηροδρομικών, εργαζόμενων και μη.

Έχει πλέον εξαντληθεί η ανοχή μας στην απάθεια όλων των αρμοδίων φορέων οι οποίοι επιλέγουν συνειδήτα να αγνοούν, επί σειρά ετών, τα αιτήματα και τις προειδοποιήσεις μας!

Σε συνέχεια της συνέλευσης που πραγματοποίησαν τα 3 σωματεία που δραστηριοποιούνται στη Hellenic Train, παρουσία των εργαζομένων, αποφασίστηκε ομόφωνα η επέκταση των κινητοποιήσεων με κήρυξη 48ωρης απεργίας. Την Κυριακή 5 Μαρτίου, στις 11 το πρωί θα πραγματοποιηθεί συλλαλητήριο στην πλατεία Συντάγματος.

Απαιτούμε από όλους τους αρμόδιους φορείς να προχωρήσουν άμεσα στη λήψη των σχετικών μέτρων, προκειμένου να αποκατασταθεί η ασφάλεια στον ελληνικό σιδηρόδρομο, με σκοπό να μη βιώσουν ξανά εργαζόμενοι και συμπολίτες μας τέτοια ολέθρια τραγωδία.

Εκφράζουμε την αμέριστη συμπαράσταση μας στις οικογένειες των θυμάτων και ΔΕΝ ΞΕΧΝΑΜΕ!!!

Σας καλούμε όλους να συμμετέχετε στο συλλαλητήριο της Κυριακής ώστε να αποδοθεί ο ελάχιστος φόρος τιμής προς τους συμπολίτες και συνάδελφους που χάθηκαν με τόσο άδικο τρόπο.

Μετρηθήκαμε και είμαστε λιγότεροι…

ΟΙ ΠΡΟΕΔΡΟΙ ΟΙ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΣ

ΖΑΒΟΓΙΑΝΝΗΣ Β. ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ Σ.

ΛΑΖΟΥ Ν. ΠΑΤΙΝΙΩΤΗΣ Β.

ΓΕΝΙΔΟΥΝΙΑΣ Κ. ΠΟΡΓΙΑΖΗΣ ΑΘ.

Παρασκευή 3 Μαρτίου 2023

ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ: Σχετικά με το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη.


Ανακοίνωση ΕΜΔΥΔΑΣ σχετικά με το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη

3 Μαρτίου, 2023



Το ΔΣ της ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ εκφράζει τη θλίψη του για την ανείπωτη τραγωδία, το βράδυ της Τρίτης 1 Μαρτίου στα Τέμπη, δηλώνει την αμέριστη συμπαράστασή του στις οικογένειες των θυμάτων και εύχεται ταχεία ανάρρωση στους τραυματίες. Δυστυχώς όπως σε κάθε αντίστοιχη τραγωδία – διαχρονικά επαναλαμβανόμενες – είμαι υποχρεωμένοι να υπενθυμίζουμε:
- Advertisement -

Οι ιδιωτικοποιήσεις, “απελευθερώσεις αγορών” κλπ, μειώνουν την ασφάλεια, και εκτινάσσουν το κόστος για τους πολίτες. Η κερδοφορία των ιδιωτών πάνω από όλα. Το ζούμε με τις Υποδομές και τις ΣΔΙΤ (οδικό δίκτυο, αεροδρόμια κλπ), με την ενέργεια και την εκτίναξη του κόστους της, επιβεβαιώθηκε με το σιδηρόδρομο, φοβόμαστε ότι ακολουθεί και το νερό (βλέπε Νομοσχέδιο ΥΠΕΝ). Στη συγκεκριμένη περίπτωση από το 2011 και μετά ο ΟΣΕ “σπάει” σε μικρότερες εταιρίες (ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ΕΡΓΟΣΕ, ΓΑΙΟΣΕ κλπ), το 2017 μεταβιβάστηκε τελικά το 100% των μετοχών της ΤΡΕΝΟΣΕ στη “Ferrorie Dello Stato Italiane”, αντί μόλις 45.000.000 ευρώ. Ταυτόχρονα το χρέος των 14,3 δις ευρώ του ΟΣΕ προστέθηκε στο κρατικό χρέος ενώ η ιταλική εταιρεία “επιδοτείται” έκτοτε με 50.000.000 ευρώ το χρόνο για να εκτελεί τα δρομολόγια (ενώ διαθέτουμε το θλιβερό προνόμιο να καταλαμβάνουμετην πρώτη θέση στους θανάτους που σχετίζονται γενικά με τη λειτουργία των σιδηροδρόμων αναλογικά με τα χιλιόμετρα που διανύονται κάθε χρόνο) . Δεν τα ζούμε και εμείς στον τομέα ευθύνης μας ο καθένας; ιδιώτες εκδίδουν τις άδειες, ιδιώτες κάνουν περιβαλλοντικούς ελέγχους, ιδιώτες επιβλέπουν τα έργα (και τους επιλέγει ο εργολάβος μάλιστα) κοκ. Αποτέλεσμα εκτίναξη κόστους για τους πολίτες, πλημμελείς έλεγχοι και ταυτόχρονα εκτίναξη κερδών για άλλους.

Οι εργαζόμενοι με αλλεπάλληλες παρεμβάσεις έως και πολύ πρόσφατα επεσήμαναν: την έλλειψη εξειδικευμένου προσωπικού, την έλλειψη μέτρων ασφαλείας, τη μη ασφαλή λειτουργία και κυκλοφορία των τρένων. Συμβασιούχοι, με διαγωνισμούς εκτός ΑΣΕΠ υποκαθιστούν τις μόνιμες προσλήψεις. Ειδικά Μηχανικός της εταιρίας είχε υποβάλλει την παραίτηση το 2022, επισημαίνοντας την μη ολοκλήρωση του έργου σηματοδότησης για την ασφαλή λειτουργία και μετακίνηση των τρένων. Οι εργαζόμενοι κινητοποιήθηκαν, απέργησαν, ανέδειξαν το θέμα και τι συνάντησαν; Λοιδωρία από τα ΜΜΕ και “παράνομες και καταχρηστικές” τις κινητοποιήσεις τους από τα Δικαστήρια. Δεν είναι κομμάτι και της δικής μας (και πρόσφατης μάλιστα) καθημερινότητας; Όταν απεργούμε για την υποστελέχωση, τη διάλυση των Τεχνικών Υπηρεσιών, τις επιπτώσεις στο Περιβάλλον και το Δημόσιο Συμφέρον της εκχώρησης αρμοδιοτήτων σε ιδιώτες, όπως πρόσφατα στις ΥΔΟΜ, συναντάμε επιθέσεις και αυταρχικές διώξεις. Σε λίγα χρόνια όμως όταν ανακαλύπτουμε τις νέες γενιές αυθαιρέτων και προβληματικών κατασκευών εμείς δε θα είμαστε έκπληκτοι, γιατί είχαμε προειδοποιήσει.

Συγκέντρωση διαμαρτυρίας στο Γουδή, στις 5/3/2023

 ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΤΟ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΙΚΟ ΠΑΡΚΟ ΓΟΥΔΗ

ep.ag.goudi@gmail.com

Αθήνα 13-2-2023

ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ

ΚΥΡΙΑΚΗ 5 ΜΑΡΤΙΟΥ 2023 ΩΡΑ 11 Π.Μ.ΣΤΟ ΠΑΡΚΟ ΓΟΥΔΗ

Τέρμα Γ. Παπανδρέου και Μ. Αλεξάνδρου (στο στέγαστρο του Δήμου Ζωγράφου)

Θα ακολουθήσει πορεία εντός του Πάρκου και συμβολική διακοπή της διαμπερούς κυκλοφορίας

ΓΙΑ ΝΑ ΑΠΑΙΤΗΣΟΥΜΕ:

Τη δημιουργία του Ενιαίου Μητροπολιτικού Πάρκου Γουδή υψηλού και πυκνού πρασίνου, χωρίς εμπορευματοποίηση, το οποίο θα προσφέρει τεράστια οφέλη σε όλους τους κατοίκους της Αττικής, όπως επικοινωνία, αναψυχή, πολιτιστική δημιουργία αλλά και καταφυγή σε περίπτωση έκτακτων συνθηκών από φυσικές καταστροφές (σεισμοί, καύσωνες κλπ.)

Να απομακρυνθούν τα στρατόπεδα, αυτοκίνητα, συρματοπλέγματα και ασύμβατες για το Πάρκο χρήσεις

ΟΧΙ στη διαμπερή κυκλοφορία οχημάτων και στον υπόγειο χώρο στάθμευσης στον Πυρήνα (Ζώνη Δ1) του πάρκου.

Να ανακληθούν οι κακώς εκδοθείσες άδειες (οικοδομικές, λειτουργίας κλπ. ) σε χώρους εντός του Πυρήνα (Ζώνη Δ1) του Μ.Π. Γουδή .

• Να προχωρήσει άμεσα ο Δήμος Αθηναίων στη διεκδίκηση των υπολοίπων, μεταγεγραμμένων υπέρ του, 450 στρεμμάτων.

Να μην κατασκευαστεί κανένα νέο κτίριο στο Μητροπολιτικό Πάρκο.

Να μην αλλάξουν οι χρήσεις γης στον πυρήνα του Πάρκου, τις οποίες προβλέπει το ισχύον Π.Δ 187/Δ/2011.

Να δημιουργηθεί Ενιαίος Φορέας Διαχείρισης του Πάρκου.

Στην απόφαση της Κυβέρνησης να προωθήσει νέο Προεδρικό Διάταγμα, με δυσμενέστερες διατάξεις σε σχέση με το ισχύον (ΦΕΚ 187/Δ/2011),

απαντάμε με συνέχιση, διεύρυνση και κλιμάκωση των αγώνων μας.

ΤΑ ΠΑΡΚΑ ΕΙΝΑΙ Η ΑΝΑΣΑ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ ΜΑΣ

Η Γραμματεία της Επιτροπής

ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΤΟ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΙΚΟ ΠΑΡΚΟ ΓΟΥΔΗ 

Πληρ. Τηλέφ. : 6974888323, 6946048790, 6977462193, 6941639001 ep.ag.goudi@gmail.com 

Φεβρουάριος 2023 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ 

Την Παρασκευή 3-2-2023, εκπρόσωποι της Επιτροπής μας συναντήθηκαν με τον Δήμαρχο Αθηναίων κ. Κώστα Μπακογιάννη προκειμένου να εκθέσουμε πάλι τις θέσεις της Επιτροπής μας αλλά και να καλέσουμε, για μία ακόμα φορά, τον κύριο Δήμαρχο να πάρει τις απαραίτητες πρωτοβουλίες, ώστε να προωθηθούν τα δίκαια αιτήματά μας, που θα συμβάλουν στη δημιουργία του Ενιαίου Μητροπολιτικού Πάρκου Γουδή, υψηλού και πυκνού πρασίνου, χωρίς εμπορευματοποίηση. 

Οι εκπρόσωποί μας ανέλυσαν την απαράδεκτη κατάσταση που επικρατεί στο Πάρκο και ιδιαίτερα στον πυρήνα του, τη λεηλασία και εμπορευματοποίησή του που βρίσκεται σε εξέλιξη και τις δυσμενέστερες διατάξεις που προωθούνται με το νέο Προεδρικό Διάταγμα, σε σχέση με το υφιστάμενο, που σκοπό έχουν τη νομιμοποίηση αυθαιρεσιών που έχουν ήδη συντελεστεί στον Πυρήνα του ΜΠΓ ή και τη δημιουργία νέων. 

Επίσης έδωσαν στον κύριο Δήμαρχο φάκελο με στοιχεία για το ζήτημα των αυθαιρέτων κατασκευών . 

Στη συζήτηση που ακολούθησε ο Δήμαρχος κος Κ. Μπακογιάννης: 

• μας διαβεβαίωσε για το προσωπικό του ενδιαφέρον και υποσχέθηκε πως έχει ήδη αναλάβει σχετικές πρωτοβουλίες, εκφράζοντας τις κοινές με τις θέσεις μας απόψεις του για άμεση σύσταση Φορέα για την διαχείριση του Πάρκου, απομάκρυνση των στρατοπέδων, διεκδίκηση των υπολοίπων 450 στρεμμάτων, που έχουν ήδη μεταγραφεί υπέρ του Δήμου Αθηναίων. 

• Επιφυλάχθηκε να απαντήσει, αφού προηγουμένως πληροφορηθεί από τις αρμόδιες υπηρεσίες του , σχετικά με το αίτημα της Επιτροπής μας και εγγράφων τόσο του ΣΕΝΕ/ ΥΠΕΝ όσο και της ΔΙΠΕΧΩΣχ/Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αττικής για : 1)Την ανάκληση ,από την Δ/νση Δόμησης του Δήμου Αθηναίων, της κακώς εκδοθείσας οικοδομικής αδείας για ‘’ανοικοδόμηση’’ του κατεδαφισμένου τον Μάϊο του 2019 κτιρίου πρώην ΥΑ (νυν Anassa ) επιφανείας 377 τ.μ. στον πυρήνα του πάρκου και 2)Την απομάκρυνση των αυθαίρετων κατασκευών του ΑρχΩν (απέναντι από το Anassa) 

• Εξέφρασε, μη αποδεκτή από την Επιτροπή μας, δικαιολόγηση για τη σύμπλευση με το σχέδιο του νέου Προεδρικού Διατάγματος που περιλαμβάνει δυσμενέστερες διατάξεις του υφισταμένου αλλάζοντας τις χρήσεις γης, σε σχέση με το υπάρχον Προεδρικό Διάταγμα (ΦΕΚ 187/Δ/2011) που ορίζει ως χρήσεις στον πυρήνα του πάρκου (άρθ. 4 παρ. 6α) “Άλσος, Ελεύθεροι χώροι, Αστικό Πράσινο. 

Η Επιτροπή μας με την πεποίθηση πως οι αγώνες μας αποτελούν την εγγύηση για τις θετικές εξελίξεις, προετοιμάζεται για τη συγκέντρωση διαμαρτυρίας και τη συμβολική διακοπή της διαμπερούς κυκλοφορίας την Κυριακή 5 Μαρτίου 2023 ώρα 11 π.μ. εντός του Πάρκου. Η Γραμματεία της Επιτροπής

Τραγωδία στα Τέμπη: Το σύστημα περιμένει να αναβαθμιστεί εννέα χρόνια

Τραγωδία στα Τέμπη: Το σύστημα περιμένει να αναβαθμιστεί εννέα χρόνια
Η σηματοδότηση με τηλεδιοίκηση δεν λειτούργησε ποτέ λόγω βλαβών, ενώ το έργο αποκατάστασης έχει πάρει επτά παρατάσεις


Πυροσβέστης γονατίζει ανάμεσα σε συντρίμμια και προσωπικά αντικείμενα των επιβατών στον τόπο της τραγωδίας στα Τέμπη. Με τη σφοδρή σύγκρουση των δύο τρένων, η ηλεκτράμαξα της επιβατικής αμαξοστοιχίας διαλύθηκε, ενώ τα επόμενα τρία βαγόνια της τυλίχθηκαν στις φλόγες, με τις θερμοκρασίες να ξεπερνούν ακόμη και τους 1.500 βαθμούς Κελσίου. Φωτ. INTIME NEWS / ΛΙΑΚΟΣ ΓΙΑΝΝΗΣ.
Γιώργος Λιάλιος
02.03.2023 • 09:56

Στην Ελλάδα δεν λειτούργησε ποτέ ένα αυτόματο εθνικό σύστημα προστασίας των σιδηροδρομικών μεταφορών. Το ηλεκτρονικό σύστημα σηματοδότησης –συμβατό με εκείνο των υπόλοιπων ευρωπαϊκών χωρών– εγκαταστάθηκε, αλλά δεν λειτούργησε λόγω βλαβών και δολιοφθορών, ενώ το έργο αποκατάστασης και αναβάθμισής του, που ξεκίνησε το 2014, δεν έχει ακόμη ολοκληρωθεί, έχοντας ήδη λάβει επτά παρατάσεις.

Με τέτοιου είδους συστήματα το τραγικό δυστύχημα θα είχε αποφευχθεί, καθώς εξασφαλίζουν ότι τα τρένα «επικοινωνούν» μεταξύ τους και με τις τροχιές, καθώς και με ένα κέντρο ελέγχου.

Ηδη από τα μέσα της δεκαετίας του 2000 η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έθεσε σε προτεραιότητα τη δημιουργία ενός ενιαίου συστήματος διαχείρισης της σιδηροδρομικής κυκλοφορίας στην Ευρώπη. Σύμφωνα με έκθεση του Ευρωπαϊκού Ελεγκτικού Συνεδρίου, μέσω του Γ΄ ΚΠΣ και του ΕΣΠΑ διατέθηκαν από το 2007 έως το 2020 σχεδόν 4 δισ. ευρώ, χωρίς τα αναμενόμενα αποτελέσματα.

Με βάση έναν κανονισμό του 2016, όλες οι χώρες έπρεπε να συντάξουν «εθνικά σχέδια εφαρμογής» των νέων συστημάτων. Η έκθεση που υπέβαλε το 2018 το υπουργείο Υποδομών αποκαλύπτει το τέλμα στο οποίο είχε περιπέσει η υπόθεση. Οπως αναφέρεται, στο βασικό σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας (Κιάτο – Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Προμαχώνας) είχε ήδη εγκατασταθεί σύστημα αμφίδρομης σηματοδότησης με τηλεδιοίκηση. «Το εν λόγω σύστημα, λόγω εκτεταμένων βλαβών και δολιοφθορών που υπέστη μετά την αρχική του θέση σε λειτουργία, σήμερα παρουσιάζει μεγάλα προβλήματα», αναφέρεται.

Πέμπτη 2 Μαρτίου 2023

Αποκάλυψη – σοκ στη Ναυτεμπορική για την τραγωδία στα Τέμπη

Αποκάλυψη – σοκ στη Ναυτεμπορική για την τραγωδία στα Τέμπη

ΛΕΩΝΙΔΑΣ ΤΖΕΚΑΣ /EUROKINISSI

Ηλεκτρολόγος Μηχανικός, ο οποίος είχε εργαστεί επί πολλά χρόνια στην επιτροπή εφαρμογής του Ευρωπαϊκού Συστήματος Ελέγχου Αμαξοστοιχιών, καταγγέλει ότι εάν λειτουργούσε η σηματοδότηση στη μοιραία γραμμή, δεν θα είχαμε το τραγικό δυστύχημα.
SHARE:

Μιχάλης Ψύλος • psilosm@naftemporiki.gr

«Εάν λειτουργούσε η σηματοδότηση στη μοιραία γραμμή, δεν θα είχαμε το τραγικό δυστύχημα με δεκάδες νεκρούς σήμερα»: Η καταγγελία σαφής και διατυπώνεται στην «Ναυτεμπορική» από έναν Ηλεκτρολόγο Μηχανικό, ο οποίος είχε εργαστεί επί πολλά χρόνια στην επιτροπή εφαρμογής του Ευρωπαϊκού Συστήματος Ελέγχου Αμαξοστοιχιών (ETCS) στην ΕΡΓΟΣΕ. Το σύστημα αυτό καθιστά δυνατή τη διαβίβαση στον μηχανοδηγό πληροφοριών αλλά και τον έλεγχο τήρησης της επιτρεπόμενης ταχύτητας.

Ο Ηλεκτρολόγος Μηχανικός, τα στοιχεία του οποίου είναι στη διάθεση της «Ναυτεμπορικής», τονίζει ότι ουσιαστικά δεν εφαρμόστηκε πλήρως η σύμβαση για την «Ανάταξη και Αναβάθμιση του συστήματος Σηματοδότησης-Τηλεδιοίκησης και Αντικατάστασης 70 Αλλαγών Τροχιάς,σε Εντοπισμένα Τμήματα του Άξονα Αθήνα- Θεσσαλονίκη- Προμαχώνας» ( Α.Σ 717) . Η σύμβαση εφαρμόστηκε μόνο στο τμήμα Τιθορέα – Δομοκός.

«Δεν θέλω να κάνω αντιπολίτευση, αλλά από χθες το βράδυ δεν μπορώ να κοιμηθώ. Κοιτάω το μόλις τριών ετών παιδί μου και κλαίω. Γιατί να συμβεί κάτι τέτοιο», λέει ο μηχανικός στην» «Ναυτεμπορική». Εξηγεί ότι το έργο της ανάταξης των γραμμών συγχρηματοδοτήθηκε από την Ευρωπαϊκή Ένωση, στο πλαίσιο του προγράμματος ΕΣΠΑ 2014 – 2020, καθώς και από Εθνικούς πόρους. Η σύμβαση 717 έχει άμεση διεπαφή με τη σύμβαση προμήθειας (10005), η οποία αφορά την εγκατάσταση του ETCS (European Control Train System) στα αντίστοιχα τμήματα.

Το σύστημα ETCS αφορά στην αυτόματη προστασία των συρμών και αποτελείται από δύο υποσυστήματα, το Σύστημα Συρμού και το Σύστημα Γραμμής, τα οποία επιτρέπουν: Πρώτον, τη συνεχή επιτήρηση της μέγιστης επιτρεπόμενης ταχύτητας των συρμών.

Δεύτερον, την αυτόματη προστασία έναντι παραβιάσεων ταχύτητας με την εφαρμογή πέδησης λειτουργίας ή πέδησης ανάγκης, καθώς και την αυτόματη ακινητοποίηση του συρμού με πέδηση ανάγκης, σε περίπτωση παραβίασης ερυθρού φωτοσήματος.

Τρίτον, την απεικόνιση των ενδείξεων των φωτοσημάτων στο θάλαμο μηχανοδήγησης με χρήση ηλεκτρονικών μονάδων γραμμής LEU (Lineside Electronic Units) και ραδιοφάρων (Εurobalises).

Στις 22 Ιανουαρίου 2021 το Δ.Σ. της ΕΡΓΟΣΕ ενέκρινε την παράταση της διάρκειας του έργου κατά 16 μήνες, καθώς κατά το στάδιο υλοποίησης, όπως ανέφερε η ΕΡΓΟΣΕ, προέκυψαν ανάγκες επιπλέον εργασιών για την ολοκλήρωση του.Οι εργασίες αυτές ανατυπώθηκαν στη νέα σύμβαση, η υπογραφή της οποίας εγκρίθηκε τότε και ο προϋπολογισμός της ανέρχεται στο ποσό των 13.320.240 ευρώ.Ο αρχικός συμβατικός προϋπολογισμός του έργου είναι 41,3 εκατ. (μετά την έκπτωση) και εκτελείται από την κοινοπραξία ΤΟΜΗ Α.Β.Ε.Τ.Ε. – ALSTOM TRANSPORT SA.

Η ολοκλήρωση των έργων θα είχε ως αποτέλεσμα την σημαντική ενίσχυση της ασφάλειας των σιδηροδρομικών μετακινήσεων σε εμπορικά και επιβατικά δρομολόγια, ενώ ο χρόνος της διαδρομής στο σιδηροδρομικό άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη θα μειωνόταν σε 3:15 ώρες. -τη συνεχή επιτήρηση της μέγιστης επιτρεπόμενης ταχύτητας των συρμών.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ, Χρήστος Βίνης είχε δηλώσει τότε ότι «στόχος της ΕΡΓΟΣΕ είναι η ολοκλήρωση των έργων εκσυγχρονισμού του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας στο συντομότερο δυνατό χρόνο, πάντα όμως με απόλυτη προσήλωση στους όρους αρτιότητας, ποιότητας και ασφάλειας των μεταφορών. Προς αυτή την κατεύθυνση αναλαμβάνουμε πρωτοβουλίες και προχωρούμε χωρίς περαιτέρω καθυστερήσεις όλες τις απαραίτητες διαδικασίες».

Η Παραίτηση – καταπέλτης

Επί 14 μήνες όμως δεν έγινε ουσιαστικά τίποτα και στις 27 Απριλίου του 2022 ,ο τότε πρόεδρος της Επιτροπής ETCS, Χρήστος Κατσιούλης, υπέβαλε αιφνιδίως την παραίτησή του, στέλνοντας μια επιστολή –καταπέλτη στη διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ , καταγγέλλοντας την τραγική κατάσταση που επικρατούσε στο σιδηροδρομικό δίκτυο και κυρίως για τα κενά ασφαλείας όσον αφορά την τέλεση των δρομολογίων.

Ο Χρήστος Κατσιούλης στην επιστολή του που είναι στη διάθεση της «Ναυτεμπορικής» , καταγγέλλει τη μη τήρηση των συμβάσεων για τα βελτιωτικά έργα στην ασφάλεια των σιδηρογραμμών. Τονίζει ότι είχε ενημερώσει τη διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ, εκφράζοντας διαφωνίες για τις ενέργειες του Οργανισμού επί των θεμάτων ανάταξης των γραμμών, αλλά και αμφιβολίες σχετικά με την τεχνική γνώση των αρμοδίων για ζητήματα λειτουργίας εξειδικευμένων συστημάτων.

Ο κ.Κατσιούλης κατήγγειλε καθυστερήσεις, κακοδιαχείριση συμβάσεων, που αφορούν έργα σηματοδότησης και ασφάλειας των γραμμών και επισήμανε ότι « υφίσταται συγκεκριμένο τμήμα του δικτύου, στο οποίο θα γίνεται «κυκλοφορία τρένων με 200 km/h, χωρίς σε αυτό να υπάρχει καμία ένδειξη της κατάστασης της γραμμής, ακόμα και θραύση αυτής, με ό,τι αυτό συνεπάγεται στην ασφάλεια κυκλοφορίας των τρένων».

Από την παραίτηση του Χρήστου Κατσιούλη πέρασε σχεδόν ένας χρόνος, δεν άλλαξε το παραμικρό, καθώς οι αρμόδιοι αν και γνώριζαν, στην πράξη φάνηκαν να αδιαφορούν. Για να φτάσουμε στο τραγικό δυστύχημα…
Στο Ευρωπαικό Δικαστήριο

Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι μόλις πριν δύο εβδομάδες, στις 15 Φεβρουαρίου, η Κομισιόν αποφάσισε να παρέπεμψει την Ελλάδα στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο για την παραβίαση των κανόνων στις σιδηροδρομικές μεταφορές. Σύμφωνα με το έγγραφο, «η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αποφάσισε να παραπέμψει την Ελλάδα στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο επειδή δεν εκπλήρωσε τις υποχρεώσεις που έχει με βάση την οδηγία για τη δημιουργία ενιαίου Ευρωπαϊκού σιδηροδρομικού χώρου (2012/34/ΕΕ). «Η σύναψη και δημοσίευση της εν λόγω συμφωνίας είναι ιδιαίτερα σημαντική για τη διαφάνεια των έργων στο δίκτυο της σιδηροδρομικής υποδομής. Η συμφωνία αυτή θα πρέπει να περιέχει ουσιαστικές διατάξεις, όπως αναφορικά με το ύψος των κονδυλίων που διατίθενται για τις υπηρεσίες υποδομής, καθώς και στόχους (για παράδειγμα, ταχύτητα στην γραμμή, ικανοποίηση πελατών ή προστασία του περιβάλλοντος», αναφέρεται στο κείμενο και τονίζεται χαρακτηριστικά: «Παρά τις ανταλλαγές επιστολών μεταξύ της Επιτροπής και της Ελλάδας, οι εθνικές αρχές εξακολουθούν να μην έχουν υπογράψει και δημοσιεύσει τη συμβατική συμφωνία με τον ελληνικό οργανισμό διαχείρισης της σιδηροδρομικής υποδομής, τον ΟΣΕ».

Η Κομισιόν κίνησε διαδικασία κατά της Ελλάδας τον Δεκέμβριο του 2020 και απέστειλε αιτιολογημένη γνώμη τον Δεκέμβριο του 2021. Αλλά η χώρα μας, εξακολουθούσε να παραβιάζει την οδηγία, με αποτέλεσμα η Επιτροπή να αποφασίσει να παραπέμψει την υπόθεση στο Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Τετάρτη 1 Μαρτίου 2023

Τάσης Παπαϊωάννου στην «Α» / Οι καλλιτέχνες μάς θυμίζουν ότι τίποτα δεν είναι δεδομένο αν δεν αγωνιζόμαστε

Τάσης Παπαϊωάννου στην «Α» / Οι καλλιτέχνες μάς θυμίζουν ότι τίποτα δεν είναι δεδομένο αν δεν αγωνιζόμαστε
Ο αρχιτέκτων και ομότιμος καθηγητής Αρχιτεκτονικής στο ΕΜΠ, μίλησε στην κυριακάτικη «Α»

Πίσω από τις τολμηρές αρχιτεκτονικές χειρονομίες του Τάση Παπαϊωάννου δεν μπορεί να κρυφτεί η ευγενής φυσιογνωμία του, κυρίως όμως το ηθικό πρόταγμα των αισθητικών του προτάσεων. Από τους σημαντικότερους αρχιτέκτονες της γενιάς του, διανοούμενος και σπάνιος δάσκαλος, ομότιμος πλέον καθηγητής Αρχιτεκτονικής στο ΕΜΠ, όταν σχεδιάζει δημόσια κτήρια όπως το Δικαστικό Μέγαρο Αιγαίου, το κτήριο Γραφείων στην Αθήνα ή το Μουσείο Περιβάλλοντος Στυμφαλίας, βραβευμένα όλα τους, όταν γράφει για φανταστικά κτήρια ή άλλες αρχιτεκτονικές ιδέες, αλλά και όταν παρεμβαίνει στη δημόσια σφαίρα, στο επίκεντρο της σκέψης και του έργου του κυριαρχεί η ανθρωποκεντρική και κοινωνική διάσταση της επιστήμης του. «Η αρχιτεκτονική πρέπει να υπηρετεί τον άνθρωπο και τις ανάγκες του, διαφορετικά δεν έχει λόγο ύπαρξης» επιμένει σε κάθε περίσταση ο Τάσης Παπαϊωάννου και επαναλαμβάνει όση ώρα κουβεντιάζουμε.

Από το γραφείο που μοιράζεται με τον Δημήτρη Ησαΐα, λίγα μέτρα πάνω από την πλατεία Εξαρχείων, η εικόνα της πόλης και μίας από τις πιο κακοποιημένες γειτονιές της εισβάλλει από το παράθυρο και σφηνώνεται στη συζήτησή μας. Στο μεγάλο τραπέζι με τις μακέτες και τα σχέδια ακουμπισμένο το τελευταίο του βιβλίο «Χτίσματα της Φαντασίας» (εκδ. Ίνδικτος) δίνει τις πρώτες αφορμές για την κουβέντα. Πιάνοντας το νήμα από τα φανταστικά κτήρια που σχεδίαζε τον καιρό της πανδημίας, η κουβέντα απλώνεται στην πόλη, στους ανθρώπους και στον δημόσιο χώρο. Από την αντιπαροχή μέχρι το Airbnb, από τους σταρ αρχιτέκτονες στις κινητοποιήσεις των καλλιτεχνών, από την κοινωνία και τη Δημοκρατία και από το «τσιμέντωμα» της Ακρόπολης μέχρι τις «γραφικότητες», όπως χαρακτηρίστηκαν οι αντιδράσεις των αρχιτεκτόνων για τις διαδικασίες που ακολουθήθηκαν για την επέκταση του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου, ο Τάσης Παπαϊωάννου μιλάει νηφάλια, με γνώση και συναίσθηση για τα επίδικα της τέχνης-επιστήμης του και της εποχής.

ADVERTISING


Ποια είναι τα χτίσματα της φαντασίας ενός αρχιτέκτονα;

Θα μπορούσαν να είναι όλα εκείνα τα άχτιστα, όλα εκείνα που έχουν χτιστεί νοερώς στο μυαλό του αρχιτέκτονα. Κτήρια που θα ήθελε κάποτε να τα δει σχεδιασμένα, απεικονισμένα στο χαρτί, σαν κατά κάποιο τρόπο να παίρνουν σάρκα και οστά μέσα από την παράστασή τους με κάποια από τα εργαλεία που έχει στη διάθεσή του, όπως το σκίτσο, το σχέδιο, η μακέτα. Όπως αναφέρω και στο τελευταίο μου βιβλίο «Χτίσματα της Φαντασίας», πάντα δημιουργούνται εικόνες φανταστικών κτηρίων στο μυαλό των αρχιτεκτόνων ανεξάρτητα από τα έργα που μελετούν και κατασκευάζουν.

Τι ήταν αυτό που σε έκανε να βάλεις σε μακέτες αυτά τα φανταστικά κτήρια;

Ξεκίνησα με τη σκέψη να σχεδιάσω ένα σπίτι-κύβο το οποίο θα βρίσκεται υπερυψωμένο από το έδαφος. Ήταν σαν κάτι απροσδιόριστο να με έσπρωχνε να αποτυπώσω με κάποιον τρόπο, σε δισδιάστατη ή τρισδιάστατη μορφή, εκείνες τις ομιχλώδεις εικόνες αυτού του φανταστικού σπιτιού. Κατόπιν κατασκεύασα τη μακέτα ενός σπιτιού που είχε τη μορφή ενός ορθογωνίου παραλληλεπιπέδου και ενός άλλου που είχε τη μορφή τριγωνικού πρίσματος. Μετά έφτιαξα μακέτες κι άλλων φανταστικών κτηρίων, όπως ένα πυργόσπιτο, αλλά και ξύλινες κατασκευές που περισσότερο είχαν γλυπτική παρά αρχιτεκτονική υπόσταση. Κάπως έτσι πέρναγα τον καιρό μου στο γραφείο κατά τη διάρκεια του εγκλεισμού μας στην πανδημία.

Συχνά λες ότι η αρχιτεκτονική πρέπει να υπηρετεί τον άνθρωπο και τις ανάγκες του. Αναρωτιέμαι πόσο εύκολο είναι να ζήσει ένας άνθρωπος σε ένα σπίτι κύβο ή σε ένα τρίγωνο σπίτι.

Τρίτη 28 Φεβρουαρίου 2023

«Αιώνια Ρύπανση»: Η ανεπανόρθωτη βλάβη των PFAS και η Ελλάδα που δεν θέλει να ξέρει

«Αιώνια Ρύπανση»: Η ανεπανόρθωτη βλάβη των PFAS και η Ελλάδα που δεν θέλει να ξέρει

Το Reporters United αποκαλύπτει δεκάδες «επιβεβαιωμένες» και «πιθανολογούμενες» εστίες ρύπανσης από τις χημικές ενώσεις PFAS στην Ελλάδα. Στο φως μελέτη του Πανεπιστημίου Αθηνών την οποία η Περιφέρεια Αττικής κρατούσε μυστική για 2,5 χρόνια και η οποία καταγράφει σοβαρές υπερβάσεις των ορίων ρύπανσης από PFAS στον Ασωπό, υπερβάσεις που «υποδεικνύουν κύκλους βιομηχανικής δραστηριότητας / ρίψεις». Η διασυνοριακή έρευνα Αιώνια Χημικά (Forever Pollution) σε συνεργασία με τις εφημερίδες Monde, Süddeutsche Zeitung, Guardian και άλλα 14 ευρωπαϊκά ΜΜΕ.

Εικονογράφηση: Spoovio / Κωνσταντίνα Μαλτεπιώτη

23 Φεβρουαρίου 2023

Το Reporters United συμμετέχει στο Forever Pollution Project (Αιώνια Ρύπανση), τη διασυνοριακή έρευνα που αναπτύχθηκε αρχικά από τις εφημερίδες Le Monde (Γαλλία), Süddeutsche Zeitung (Γερμανία), τους γερμανικούς τηλεοπτικούς σταθμούς NDR και WDR, τα RADAR Magazine και Le Scienze (Ιταλία), το Investigative Desk και την εφημερίδα NRC (Ολλανδία) υπό τον συντονισμό του Arena for Journalism in Europe για τη διασυνοριακή συνεργασία.

Οταν σπούδαζε στο εξωτερικό, στις αρχές της δεκαετίας του 2000, ο Ανδρέας ζούσε δίπλα σε μια μικρή βιομηχανική μονάδα που κάλυπτε μαγειρικά σκεύη με αντικολλητικές επιστρώσεις και συμπλήρωνε το χαρτζιλίκι του δουλεύοντας πού και πού στη γραμμή παραγωγής. Λίγα χρόνια μετά την επιστροφή του, εμφάνισε καρκίνο στους όρχεις. Είναι αδύνατο να προσδιοριστεί αν συγκεκριμένοι χημικοί ρύποι ευθύνονται για την εκδήλωση συγκεκριμένου κρούσματος- όταν όμως το δείγμα μεγαλώνει, η σύνδεση γίνεται όλο και πιο εμφανής.

Στήριξε την ανεξάρτητη δημοσιογραφία του Reporters United εδώ!

Πολυάριθμες επιδημιολογικές μελέτες έχουν συνδέσει τις υπερφθοριωμένες και πολυφθοριωμένες αλκυλιομένες χημικές ενώσεις (PFAS) στις οποίες εκτέθηκε ο Ανδρέας με καρκίνους, ορμονικές διαταραχές, αναπαραγωγικά προβλήματα και δεκάδες άλλες ασθένειες. Οι ουσίες αυτές έχουν κάτι το μαγικό – βασίζονται σε έναν από τους πιο ισχυρούς δεσμούς της οργανικής χημείας, τον δεσμό του άνθρακα με το φθόριο. Η πιο πολύτιμη ιδιότητά του, η σταθερότητά του, είναι ταυτόχρονα και η πιο προβληματική, καθώς οι χημικές ενώσεις που βασίζονται σε αυτόν δεν αποδομούνται και παραμένουν στο περιβάλλον αιωνίως.Επί δεκαετίες, τα PFAS χρησιμοποιούνται σε αμέτρητες εφαρμογές, από την αδιαβροχοποίηση υφασμάτων ως την παρασκευή πυροσβεστικών αφρών και τις συσκευασίες τροφίμων ενώ δεν πρόκειται για μία ουσία αλλά για χιλιάδες. Μόλις πριν λίγες εβδομάδες, ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Χημικών (ECHA) άρχισε να εξετάζει πρόταση πλήρους απαγόρευσής τους.



Λίγα λόγια για το χάρτη

Στην Ευρώπη υπάρχουν πάνω από 2.100 εστίες επιβεβαιωμένης σοβαρής ρύπανσης με PFAS (hotspots), όπως διαπίστωσε πολύμηνη διασυνοριακή δημοσιογραφική έρευνα της γαλλικής εφημερίδας Le Monde και άλλων ευρωπαϊκών μέσων ενημέρωσης, στην οποία συμμετέχει το Reporters United. Η έρευνα Forever Pollution Project (στα ελληνικά: Αιώνια Ρύπανση) συγκέντρωσε για πρώτη φορά σ’ έναν χάρτη όλες τις μελέτες επιστημονικών φορέων και κρατικών υπηρεσιών στην ευρωπαϊκή ήπειρο – και ανακάλυψε τα ελληνικά hotspots.

Ένα απ’ αυτά: ο ποταμός Ασωπός.
Η Περιφέρεια κρατούσε κλειδωμένη τη μελέτη για τον Ασωπό

ΥΔΟΜ: αποτίμηση της 20ήμερης αποχής και νέες κινητοποιήσεις



Με στοιχεία από το e adeies, που δείχνουν εξαιρετικά μειωμένες τις εγκρίσεις πολεοδομικών πράξεων και τους έλεγχους από τις ΥΔΟΜ η ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ οδηγείται στο συμπέρασμα ότι η πρόσφατη εικοσαήμερη απεργία -αποχή στις ΥΔΟΜ είχε τη συμμετοχή των μηχανικών του δημοσίου και ταυτοχρόνως τη στήριξη των ελεύθερων επαγγελματιών μηχανικών και ανακοινώνει πρωτοβουλίες κοινού μετώπου για νέες κινητοποιήσεις.

-«Ως πρώτο βήμα κα­λούμε σε διαδικτυακή συνάντηση όλων των συναδέλφων των ΥΔΟΜ την επόμενη Πέμπτη 2 Μαρτίου 2023 στις 11πμ στο γνωστό λινκ: https://meet.iit.si/aen svm do emdvdas» αναφέρει η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ενώσεων Μηχανικών Δημοσίων Υπαλλήλων Διπλωματούχων Ανωτάτων Σχολών (ΕΜΔΥΔΑΣ) στην ανακοίνωση της, που υπογράφει ο πρόεδρος Δημήτρης Πετρόπουλος και τη γενική γραμματέα Πλουμίτσα Τριανταφυλλοπούλου και σημειώνει ότι:

-«Στη συνέχεια απευθύνουμε ξανά κάλεσμα σε Συλλόγους και Φορείς Μηχανικών, ώσ­τε με κοινές αποφάσεις να διοργανώσουμε προετοιμασμένη Κοινή Απεργιακή κινητο­ποίηση σε όλες τις Υπηρεσίες Δόμησης της χώρας».

Αποτίμηση της κινητοποίησης στις ΥΔΟΜ και νέες κινητοποιήσεις

Στην ανακοίνωση της ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ με θέμα: «αποτίμηση της κινητοποίησης, στις Υπηρεσίες Δόμησης» αναφέρονται τα ακόλουθα:

Με την ολοκλήρωση του πρώτου κύκλου απεργιακών κινητοποιήσεων του 2023, που πραγματοποίησαν 3 Ομοσπονδίες (ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ, ΠΟΜΗΤΕΔΥ, ΠΟΕ-ΟΤΑ) από 23/1 έως 13/2, με απεργία-αποχή από διαδικασίες των Υπηρεσιών Δόμησης, η ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ χαιρετίζει τους συναδέλφους που αγωνίστηκαν και προσπαθεί μέσω της αποτίμησης της κινητοπο­ίησης, να αναδείξει τις προοπτικές της και να σχεδιάσει τα επόμενα βήματα.

Τα στοιχεία που αφορούν σε δραστηριότητες των Υπηρεσιών Δόμησης όπως καταγ­ράφηκαν στο e adeies, την περίοδο της απεργίας/αποχής, σε σύγκριση με την προηγούμε­νη περίοδο, αποδεικνύουν ότι η ΕΜΔΥΔΑΣ είναι μία ζωντανή συνδικαλιστική και επιστημο­νική Ένωση και ότι οι Μηχανικοί ανταποκρίνονται δυναμικά σε θέματα που θίγουν την αξι­οπρέπεια, τα επαγγελματικά δικαιώματα και την ύπαρξη του κλάδου.

Συγκεκριμένα, τα στοιχεία, σε πανελλαδικό επίπεδο, δείχνουν ότι τόσο οι εγκρίσεις Πολεοδομικών Πράξεων όσο και οι έλεγχοι από Υπαλλήλους ΥΔΟΜ, το διάστημα της κινητοποίησης μειώθηκαν κατά 70-75%, σε σχέση με το αμέσως προηγούμενο διάστημα.


Είναι επίσης προφανές ότι κατά τη διάρκεια της Απεργίας – Αποχής, οι εργασίες συνεχίζονταν κανονικά, απλά δεν ανέβαιναν πράξεις στο e adeies, αυτό φαίνεται και από την εκτίναξη των πράξεων μετά τη λήξη της Αποχής.

Η κινητοποίηση μας – αν και στηρίχθηκε από πολλούς φορείς Μηχανικών, όπως και το ΤΕΕ – στοχοποιήθηκε από τους Υπουργούς Εσωτερικών και Οικονομικών με την κατάθε­ση Αγωγών ώστε να κηρυχθεί παράνομη. Αγωγές όμως που κατέπεσαν τόσο σε πρώτο, όσο και σε δεύτερο βαθμό. Μετά τις Αγωγές ακολούθησε το απαράδεκτο Άρθρο 83 του Ν.5021/23 που αντί να επιλύσει, διογκώνει τα προβλήματα των ΥΔΟΜ, μειώνει την αναγ­καία στελέχωση τους κλπ, όπως αναλυτικά αναφέραμε στην ανακοίνωση μας.

Με έκπληξη διαπιστώσαμε ότι στο υπό συζήτηση Νομοσχέδιο “Σύστημα Καινοτομίας στον δημόσιο τομέα – Ρυθμίσεις Γενικής Γραμματείας Ανθρωπίνου Δυναμικού Δημοσίου Το­μέα – Ρυθμίσεις για τη λειτουργία των Ο.Τ.Α. α’ και β’ βαθμού και των αποκεντρωμένων διοικήσεων και για την ευζωία των ζώων συντροφιάς – Λοιπές επείγουσες ρυθμίσεις του Υπουργείου Εσωτερικών” περιλαμβάνεται στο Άρθρο 29 προσθήκη στο Νόμο 1264/82, ό­πως αυτός τροποποιήθηκε από τον αντεργατικό Νόμο Χατζηδάκη, που αναφέρει ότι :”Το Ελληνικό Δημόσιο νομιμοποιείται σε κάθε περίπτωση να προσφύγει ενώπιον του Μονομε­λούς Πρωτοδικείου σύμφωνα με την παρ. 4 του άρθρου 22, και δια του Υπουργού που ασ­κεί τη σχετική εποπτεία, και όταν έχει εκχωρήσει τις σχετικές κρατικές 17 αρμοδιότητες σε Ο.Τ.Α. ή άλλα ν.π.δ.δ., ακόμη και με μεταφορά προς αυτούς των κατ’ αντικείμενο αρμόδι­ων υπαλλήλων. ”

Δηλαδή εκχωρεί νομοθετικά στον Υπουργό Εσωτερικό το “Έννομο Συμφέρον”, να καταθέτει αγωγές σε βάρος κινητοποιήσεων εργαζομένων σε ΟΤΑ και ΝΠΔΔ, με στόχο να τις απαγορεύει μέσω της κήρυξης τους από τα Δικαστήρια ως “παράνομες και καταχρηστι­κές”.

Είναι προφανές ότι η εκδικητική αυτή ρύθμιση έρχεται σε απάντηση της δικαστικής ήττας που είχαν τα Υπουργεία Εσωτερικών και Οικονομικών, τόσο Πρωτόδικα, όσο και εφετειακά, απέναντι στην Απεργία-Αποχή μας. Πρόκειται δηλαδή περί πρωτοφανούς νομοθέ­τησης σε βάρος συνδικαλιστικών πρακτικών που υπερβαίνει τα εσκαμμένα ακόμα και του Νόμου Χατζηδάκη, τροποποιώντας τον προς το χειρότερο. Προδιαγράφει την επερχόμενη απαγόρευση κάθε κινητοποίησης που αναδεικνύει προβλήματα και δημιουργεί πίεση για την επίλυση τους. Γιατί δεν αρκεί οι Υπάλληλοι να είναι φτωχοί πρέπει να είναι και υποταγμένοι και να μην αντιδρούν. Δεν τους αρκεί το 98% των κινητοποιήσεων που βγαίνουν από τα Δικαστήρια “παράνομες” ή και “καταχρηστικές”, θέλουν να μην ξεφεύγει καμία. Αποτελεί δε και ευθεία παρέμβαση στο έργο της Δικαιοσύνης – όταν αυτή καμία φορά δεν εκδίδει τις επιθυμητές από την Πολιτική Εξουσία αποφάσεις – αποδίδοντας “έννομο συμφέρον στον Υπουργό” ενώ αυτό υποτίθεται ότι κρίνεται από το αρμόδιο Δικαστήριο. Επιπρόσθετα υπο­βιβάζει περαιτέρω τους Αιρετούς, δίνοντας πρόσθετες εξουσίες στο ΥΠΕΣ.

Η ΕΜΔΥΔΑΣ είναι συνηθισμένη στους αγώνες και όπως έχει αποδείξει η ιστορία της, κανένας αγώνας δεν είναι χαμένος αλλά συμβάλλει ουσιαστικά, στη νίκη.

Ως εκ τούτου, θα συνεχίσουμε να διεκδικούμε την βελτίωση και προστασία του Δη­μοσίου, την αξιοπρέπεια διαβίωσης και την προστασία των εργασιακών δικαιωμάτων, μαζί με άλλους κλάδους με τους οποίους διαμορφώνουμε κοινά αιτήματα. Ως πρώτο βήμα κα­λούμε σε διαδικτυακή συνάντηση όλων των συναδέλφων των ΥΔΟΜ την επόμενη Πέμπτη 2 Μαρτίου στις 11πμ στο γνωστό λινκ: https://meet.iit.si/aen svm do emdvdas

Στη συνέχεια απευθύνουμε ξανά κάλεσμα σε Συλλόγους και Φορείς Μηχανικών, ώσ­τε με κοινές αποφάσεις να διοργανώσουμε προετοιμασμένη Κοινή Απεργιακή κινητο­ποίηση σε όλες τις Υπηρεσίες Δόμησης της χώρας».

Δευτέρα 27 Φεβρουαρίου 2023

Για ένα ΤΕΕ των μηχανικών και όχι ένα ΤΕΕ των πετρελαϊκών

 


Ανακοίνωση
Για ένα ΤΕΕ των μηχανικών και όχι ένα ΤΕΕ των πετρελαϊκών

Σύμφωνα με το άρθρο 4 «Σκοπός του ΤΕΕ» του ΠΔ της 27 Νοεμ./14 Δεκ. 1926 «Περί κωδικοποιήσεως των περί συστάσεως Τεχνικού Επιμελητηρίου κειμένων διατάξεων», ένας από τους σκοπούς ίδρυσης και λειτουργίας του ΤΕΕ είναι να: «δ. παρέχει τη συνδρομή του για την άρτια κατάρτιση και εφαρμογή των αναπτυξιακών προγραμμάτων, την αξιοποίηση των φυσικών πόρων, την βελτίωση ποιότητας ζωής, την προστασία του περιβάλλοντος, εκπονεί μόνο ή σε συνεργασία με άλλους φορείς σχετικές μελέτες και έρευνες, σχέδια προδιαγραφών, κανονισμών, συμβάσεων έργων και μελετών».

Η σημερινή διοίκηση του ΤΕΕ Ηπείρου-Λευκάδας νομίζει ότι ζούμε ακόμη στη δεκαετία του ’70 και υιοθετεί σε όλες τις εκφάνσεις τους, πολιτικές και πρακτικές εκείνης της δεκαετίας. Αδυνατεί να καταλάβει ότι όλοι πλέον στον κόσμο απομακρύνονται απ’ τους υδρογονάνθρακές. Ακόμα και η γνωστή σε όλους για τα πετρέλαιά της Σαουδική Αραβία, ξοδεύει σήμερα, πολλαπλάσιους πόρους σε άλλους τρόπους για την παραγωγή ενέργειας και όχι στους υδρογονάνθρακες. Ποια «εφαρμογή των αναπτυξιακών προγραμμάτων» προτείνει; Ποια «αξιοποίηση των φυσικών πόρων» προτείνει; Ποια «βελτίωση ποιότητας ζωής» προτείνει; Ποια «προστασία του περιβάλλοντος» προτείνει; Τις εξορύξεις υδρογονανθράκων και την περιβαλλοντική επιβάρυνση και την καταστροφή που τους ακολουθεί; Η σημερινή διοίκηση του ΤΕΕ Ηπείρου-Λευκάδας θέλει να μας πάει 50 χρόνια πίσω. Θα τους αφήσουμε;

Καταγγέλλουμε την σημερινή πλειοψηφία που διοικεί το ΤΕΕ Ηπείρου – Λευκάδας για την πρωτοφανή στάση της στα χρονικά του ΤΕΕ σε σχέση με την συνδιοργάνωση ημερίδας στις 28/2/2023 στα Γιάννενα, μαζί με τις πετρελαϊκές εταιρείες και την Περιφέρεια Ηπείρου για το θέμα των εξορύξεων στην Ήπειρο με πρόφαση την διαβούλευση για την «μελέτη των κοινωνικών και περιβαλλοντικών επιπτώσεων της ερευνητικής γεώτρησης Epirus-1».

Πραγματικά είναι εντυπωσιακό ένας επιστημονικός φορέας να λειτουργεί ως εξυπηρετητής και προωθητής της κυβερνητικής πολιτικής και των μονοπωλιακών ιδιωτικών συμφερόντων για το ζήτημα αυτό, μακριά από τον ρόλο του, μακριά από οτιδήποτε έχει σχέση με τον κοινωνικό του χαρακτήρα ενώ πλέον γίνεται και φανερός σε όλες και όλους ο βαθμός της κατρακύλας που έχει πάρει το ΤΕΕ Ηπείρου – Λευκάδας από το 2016 και μετά τουλάχιστον.

Τον Μάρτιο του 2018 (21/3/2018) στην συνεδρίαση της Αντιπροσωπείας του ΤΕΕ/Τμήμα Ηπείρου –Λευκάδας είχαμε εισηγηθεί τα ακόλουθα για το ζήτημα των εξορύξεων:

  • «Δεδομένων των σημαντικών κοινωνικοοικονομικών επιπτώσεων και περιβαλλοντικών κινδύνων των δραστηριοτήτων έρευνας και εκμετάλλευσης υδρογονανθράκων, βάσει της διεθνούς εμπειρίας και της συνεχιζόμενης συσκότισης των διαστάσεων των συγκεκριμένων επενδύσεων, (αναφερόμαστε και στη περιοχή Άρτας-Πρέβεζας) τόσο στη φάση των σεισμικών ερευνών, πολύ δε περισσότερο στη φάση των ερευνητικών και παραγωγικών γεωτρήσεων. (ατμοσφαιρική και εδαφική ρύπανση, κίνδυνος ατυχήματος μεγάλης έκτασης στις γεωτρήσεις σε συσχετισμό με την σεισμικότητα της περιοχής, ρύπανση των υδάτων στις γεωτρήσεις και κατά μήκος των αγωγών, απερίγραπτη επιβάρυνση του λιμένα εξαγωγής με εγκαταστάσεις αποθήκευσης, επεξεργασίας και φόρτωσης).

  • Δεδομένης της ελλιπούς προσέγγισης της δραστηριότητας εξόρυξης υδρογονανθράκων από την β’ φάση της μελέτης για την αξιολόγηση, αναθεώρηση και εξειδίκευση του Περιφερειακού Πλαισίου Χωροταξικού Σχεδιασμού και Αειφόρου Ανάπτυξης της Περιφέρειας Ηπείρου (Π.Π.Χ.Σ.Α.Α.) καθώς αποσιωπά τις μεταβολές και τις συγκρούσεις χρήσεων γης και εισοδημάτων που θα προκαλέσει η προσπάθεια υλοποίησης των προτεινόμενων επενδύσεων, πράγμα που το καθιστά αναξιόπιστο και υποταγμένο σε εξελίξεις που είχαν δρομολογηθεί κεντρικά, και συνεχίζουν να δρομολογούνται και από τη σημερινή κυβέρνηση, σύμφωνα με ειλημμένες πολιτικές αποφάσεις κυβερνητικών εταίρων και ενδιαφερομένων και μακριά από τις τοπικές αγωνίες και ανάγκες και μάλιστα με επίκληση του εθνικού συμφέροντος.

  • Δεδομένης της ανησυχίας και της κινητοποίησης τμήματος της τοπικής κοινωνίας στην κατεύθυνση της πολυσχιδούς ενημέρωσης μέσω της οργάνωσης ημερίδων.

  • Δεδομένης της ασυμβατότητας της εκμετάλλευσης υδρογονανθράκων με την πρωτογενή και τουριστική αναπτυξιακή προοπτική της περιοχής.

  • Δεδομένης της αναγκαιότητας απεξάρτησης από τα ορυκτά καύσιμα που επιβάλλει η κλιματική αλλαγή σε παγκόσμια κλίμακα.

  • Δεδομένης της έλλειψης εποπτείας και ελέγχου από δημόσιο και μάλιστα από τοπικού χαρακτήρα φορέα

καταθέτουμε:

Αρχικά την εναντίωση μας σε κάθε συμφωνία εκμετάλλευσης του ορυκτού πλούτου της χώρας και δη από ιδιωτικό φορέα μονοπωλιακού χαρακτήρα που μόνο εξάρτηση για τη χώρα και περιφρόνηση και καθυστέρηση για τη τοπική κοινωνία μπορεί να επιφέρει και Δηλώνουμε τη συμπαράταξή μας με τους κινητοποιημένους κατοίκους στη κατεύθυνση της πολύπλευρης και κατά το δυνατόν αντικειμενικής ενημέρωσης της τοπικής κοινωνίας, τόσο για τις επιπτώσεις από την έρευνα, πολύ δε περισσότερο για τη συνέχεια. Το Τ.Ε.Ε./Τμήμα Ηπείρου ως επιστημονικός φορέας, οφείλει να συμβάλει στο βαθμό που του αναλογεί στην ανάδειξη των περιβαλλοντικών, οικονομικών και κοινωνικών συνεπειών, ενός έργου τόσο πολύ μεγάλης κλίμακας και στην ανάδειξη των ευθυνών κεντρικών και τοπικών ιθυνόντων, σχετικά με τη διαχείριση της υλοποίησης του έργου, ώστε με συγκεκριμένες προτάσεις να μπει στο δημόσιο διάλογο που έχει ξεκινήσει, στο πλευρό της τοπικής κοινωνίας.

Ως εκ τούτου προτείνουμε στην αντιπροσωπεία του Τ.Ε.Ε./Τμήμα Ηπείρου:

  • Την άμεση ενασχόληση και εξέταση από την νεοσυσταθείσα μόνιμη επιτροπή ενέργειας των διαφόρων παραμέτρων των προγραμμάτων έρευνας και εξόρυξης υδρογονανθράκων σε σχέση με το υδατικό δυναμικό, τη σεισμική δραστηριότητα, τους υφιστάμενους οικισμούς, την πανίδα και χλωρίδα, τις οικονομικές δραστηριότητες κλπ.

  • Τη διοργάνωση ημερίδας σε συνεργασία με άλλους επιστημονικούς φορείς που άπτονται του αντικειμένου.

  • Την διεκδίκηση ελέγχου από δημόσιο φορέα τοπικού χαρακτήρα της όλης διαδικασίας έρευνας και εξόρυξης υδρογονανθράκων.

Αριστερή Κίνηση Μηχανικών Ηπείρου (Α.Κ.Μ.Η.) - Αριστερή Συνεργασία Μηχανικών Ηπείρου-Λευκάδας»

Αυτή η απόφαση της Αντιπροσωπείας του ΤΕΕ Ηπείρου Λευκάδας κυριολεκτικά ΑΓΝΟΕΙΤΑΙ! Δεν ξέρουμε αν καν γράφτηκε η συγκεκριμένη απόφαση! Ασχολήθηκε άραγε ποτέ η μόνιμη επιτροπή ενέργειας του ΤΕΕ Ηπείρου – Λευκάδας με το θέμα αυτό; Και αν ασχολήθηκε ποια είναι τα αποτελέσματα της;

ΤΙΠΟΤΑ από αυτά ΔΕΝ ΕΚΑΝΕ ΤΟ ΤΕΕ ΗΠΕΙΡΟΥ ΛΕΥΚΑΔΑΣ.

Αντίθετα ΣΗΜΕΡΑ σπεύδει να υποκλιθεί όσο περισσότερο μπορεί στα πολιτικά και στα υπόλοιπα «αφεντικά» της πλειοψηφίας που το διοικεί, συμβάλλοντας ουσιαστικά στην επερχόμενη καταστροφή της ζωής και του τόπου στην Ήπειρο. Τελικά, το ΤΕΕ Ηπείρου-Λευκάδας εκπληρώνει το σκοπό ύπαρξής του; Ή έχει επιλέξει να γίνει δεκανίκι της κυβέρνησης;

Εμείς και τότε και σήμερα στεκόμαστε στο πλευρό των κατοίκων και των κινημάτων και καλούμε την επιστημονική κοινότητα των μηχανικών να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων.

Γιατί εμείς οραματιζόμαστε «ένα ΤΕΕ των μηχανικών και όχι ένα ΤΕΕ των πετρελαϊκών»


Φεβρουάριος 2023
Αριστερή Συνεργασία Μηχανικών Ηπείρου



Κυριακή 26 Φεβρουαρίου 2023

ΣΑΔΑΣ ΠΕΑ Αττικής: ΨΗΦΙΣΜΑ Υποστήριξης των Κινητοποιήσεων των Εργαζομένων στον χώρο του Πολιτισμού


ΣΑΔΑΣ ΠΕΑ Αττικής: ΨΗΦΙΣΜΑ Υποστήριξης των Κινητοποιήσεων των Εργαζομένων στον χώρο του Πολιτισμού

Το Τμήμα Αττικής του ΣΑΔΑΣ-ΠΕΑ ενώνει τη φωνή του με τους χιλιάδες εργαζόμενους και τις εργαζόμενες στο χώρο του πολιτισμού που βρίσκονται για τρίτο συνεχόμενο μήνα σε κινητοποιήσεις, με τους σπουδαστές και τις σπουδάστριες των καλλιτεχνικών σχολών που καταλαμβάνονται η μία μετά την άλλη, με τους καθηγητές και τις καθηγήτριες τους που δήλωσαν την παραίτησή τους, συνολικά εναντιωμένοι/ες στα μέτρα της κυβέρνησης για την υποβάθμιση των σπουδών και των πτυχίων τους, των εργασιακών και των επαγγελματικών δικαιωμάτων τους, του κοινωνικού δικαιώματος της πρόσβασης στις τέχνες και τον πολιτισμό.

Ενώνουμε τη φωνή μας ενάντια στο Π.Δ. 85/2022 που υποβιβάζει και απαξιώνει τις σπουδές και τα πτυχία των αποφοίτων των καλλιτεχνικών σχολών, στα πλαίσια της κατεύθυνσης αντιστοίχισης και ισοτίμησης ακαδημαϊκών και επαγγελματικών προσόντων των αποφοίτων στα πλαίσια της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Είμαστε ενάντια στην ολομέτωπη επίθεση στον πολιτισμό και τους ανθρώπους του, καθώς επίσης και ενάντια στην μετατροπή των μουσείων και των δημόσιων δομών και χώρων πολιτισμού σε Ν.Π.Δ.Δ, με συνεπαγόμενη την ιδιωτικοποίηση πλευρών της λειτουργείας τους, ενάντια στην κυβερνητική διαχείριση του πολιτιστικού πλούτου του τόπου μας.

Ενώνουμε τη φωνή μας για την υπεράσπιση του παραγόμενου πολιτιστικού προϊόντος ως δημόσιο αγαθό, τη διεύρυνση των κοινών στην Παιδεία, τις Τέχνες και τον Πολιτισμό. Στεκόμαστε απέναντι στον εγκλωβισμό της υφιστάμενης πολιτιστικής κληρονομιάς και της νέας καλλιτεχνικής δημιουργίας στα ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια κόστους-κέρδους, την υπαγωγή τους στους κανόνες της αγοράς και της κερδοφορίας στον κλάδο του τουρισμού.

Ενώνουμε τη φωνή μας για να ηχήσει δυνατότερα η φωνή των ζωντανών και αγωνιζόμενων τμημάτων της κοινωνίας απέναντι στην σιωπή των ΜΜΕ, το ολοένα και εντονότερο κοντράστ ανάμεσα στην εικόνα των δελτίων ειδήσεων και την πραγματική εικόνα που διαμορφώνουν οι καθημερινές κινητοποιήσεις και εκδηλώσεις στα κέντρα των πόλεων.

Ενώνουμε τη φωνή μας ως εργαζόμενοι και εργαζόμενες, φορείς πτυχίων, επαγγελματικών και εργασιακών δικαιωμάτων σε μόνιμη απειλή και απαξίωση. Αλλά και ως κλάδος, το προϊόν της εργασίας του οποίου έχει και καλλιτεχνική – πολιτιστική διάσταση, η οποία απαξιώνεται, όπως λ.χ. στην περίπτωση της υποβάθμισης στο όριο της κατάργησης των αρχιτεκτονικών διαγωνισμών, των καλλιτεχνικών μαθημάτων στα σχολεία, ενάντια στα οποία έχει ήδη τοποθετηθεί ο Σύλλογος.

Απόφαση του ΔΣ του Τμήματος Αττικής του ΣΑΔΑΣ-ΠΕΑ στις 20.02.23