Σάββατο 31 Μαρτίου 2018

ΠΡΕΣΑ: ΓΣ ΣΠΜΕ στις 26/4/18

ΥΠΕΡΨΗΦΙΣΤΗΚΕ Η ΠΡΟΤΑΣΗ ΤΗΣ ΠΡ.Ε.Σ.Α. ΣΤΟ ΔΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΕΞΑΓΩΓΗ ΓΕΝΙΚΗΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗΣ ΤΟΥ ΣΠΜΕ ΣΤΙΣ 26.04.18

          Στη συνεδρίαση του ΔΣ του ΣΠΜΕ που πραγματοποιήθηκε στις 29.03.18 κατατέθηκε από την ΠΡ.Ε.Σ.Α., για μια ακόμα φορά το τελευταίο διάστημα, η παρακάτω πρόταση για τη διεξαγωγή Γενικής Συνέλευσηςτων μελών του ΣΠΜΕ στην Αθήνα. 
             Η πρόταση μας έγινε ομόφωνα αποδεκτή από τα μέλη του ΔΣ και αναμένουμε άμεσα την επίσημη ανακοίνωση από το προεδρείο του ΔΣ για τη διεξαγωγή Γενικής Συνέλευσης του ΣΠΜΕ την Πέμπτη 26 Απριλίου 2018 στην Αθήνα στο κτίριο του ΤΕΕ. 
              Καλούμε τους συναδέλφους πολιτικούς μηχανικούς να υποστηρίξουν την πρωτοβουλία αυτή ώστε να λειτουργήσουν επιτέλους στην πράξη οι αμεσοδημοκρατικές διαδικασίες του συλλόγου.





ΠΡΟΤΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΕΞΑΓΩΓΗ ΓΕΝΙΚΗΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗΣ ΣΠΜΕ

ΜΑΡΤΙΟΣ 2018

Έχουν συμπληρωθεί πλέον σχεδόν 21 μήνες από τις τελευταίες εκλογές του ΣΠΜΕ (03 Ιουλίου 2016) από τις οποίες προέκυψε το νέο ΔΣ του συλλόγου, ενώ μερικούς μήνες μετά εκλέχθηκε από το ΔΣ το προεδρείο. Στο διάστημα αυτό με ευθύνη του προεδρείου του ΣΠΜΕ το ανώτατο όργανο λειτουργίας και λήψης αποφάσεων του συλλόγου που είναι η Γενική Συνέλευση των μελών του είναι ουσιαστικά ανενεργό καθώς δεν έχει συγκληθεί καμία ΓΣ.
Μετά τη συγκρότηση του νέου προεδρείου, στις συνεδριάσεις του Διοικητικού Συμβουλίου που έχουν πραγματοποιηθεί έως σήμερα κυριάρχησαν ζητήματα διαχειριστικού χαρακτήρα όπως είναι αυτά της οικονομικής κατάστασης του συλλόγου, της αλλαγής έδρας, της νέας ιστοσελίδας, της γραμματειακής υποστήριξης κ.α.
Τα παραπάνω ζητήματα δεν θεωρούμε πως είναι ασήμαντα, αλλά αφενός θεωρούμε πως είναι δευτερεύοντα σε σχέση με τα ουσιαστικά ζητήματα που αντιμετωπίζουν οι συνάδελφοι πολιτικοί μηχανικοί στην καθημερινότητά τους (εργασιακά, ασφαλιστικά, επαγγελματικά) και αφετέρου θεωρούμε πως ιδιαίτερα για την οικονομική κατάσταση του συλλόγου θα πρέπει να δoθεί δημόσια από την παρούσα πλειοψηφία ένας αναλυτικός οικονομικός απολογισμός.
Θεωρούμε πως ο ΣΠΜΕ πρέπει να έχει έναν ανοιχτό χαρακτήρα στη λειτουργία του, με συμμετοχή των μελών του σε αμεσοδημοκρατικές διαδικασίες στις οποίες θα τίθενται όλα τα ζητήματα που απασχολούν τα μέλη του και θα παίρνονται αποφάσεις για άμεσες δράσεις σε όλα τα αμιγώς επαγγελματικά ή ευρύτερα κοινωνικά ζητήματα. Οι συζητήσεις σε επίπεδο μελών του ΔΣ δεν επαρκούν τη στιγμή που η κατάσταση σε όλα τα επίπεδα χειροτερεύει.

Όσον αφορά τα ασφαλιστικά ζητήματα του κλάδου ένα μεγάλο μέρος των μελών του συλλόγου, που είναι άνεργοι ή υποαπασχολούμενοι, αδυνατούν να καταβάλλουν εδώ και πολλά έτη τις υπέρογκες ασφαλιστικές εισφορές με αποτέλεσμα να έχει δημιουργηθεί ένα τεράστιο ατομικό χρέος που αυξάνεται συνεχώς με τόκους και προσαυξήσεις.
Εκτός από τις τρέχουσες εισφορές οι ασφαλισμένοι καλούνται πλέον να καταβάλουν με νέα ειδοποιητήρια και τις μνημονιακές αναδρομικές αυξήσεις.  Οι διακανονισμοί που κατά περιόδους εφαρμόζονται έχουν δυσμενείς όρους για τους ασφαλισμένους με αποτέλεσμα να είναι αδύνατη η τήρησή τους.
Η κατάσταση πλέον είναι σε οριακό σημείο καθώς οι οφειλές αποστέλλονται στο Κέντρο Είσπραξης Ασφαλιστικών Εισφορών με σκοπό την αναγκαστική είσπραξη αυτών, μέσω κατασχέσεων περιουσιακών στοιχείων και δεσμεύσεων τραπεζικών λογαριασμών.
Εκτός από τη δημιουργία ασφαλιστικού χρέους και την απειλή των κατασχέσεων ένα μεγάλο μέρος των συναδέλφων που αντιμετωπίζει προσωπικά ή οικογενειακά ζητήματα υγείας είναι σε απόγνωση καθώς έχει βρεθεί για μεγάλα χρονικά διαστήματα χωρίς ιατροφαρμακευτική κάλυψη.
Η άσκηση του επαγγέλματος του πολιτικού μηχανικού στην πράξη τα τελευταία αρκετά χρόνια έχει μεταλλαχθεί με δυσμενέστερους όρους εις βάρος των εργαζόμενων μηχανικών. Η χειροτέρευση αφορά το σύνολο των εργαζόμενων πολιτικών μηχανικών ανεξάρτητα από τον τομέα εργασίας τους. Είτε πρόκειται για ελεύθερους επαγγελματίες, είτε πρόκειται για μισθωτούς. Είτε πρόκειται για εργαζόμενους του τομέα μελετών είτε για εργαζόμενους στον τομέα των κατασκευών. Είτε πρόκειται για εργαζόμενους του ιδιωτικού τομέα είτε για εργαζόμενους του δημοσίου τομέα.
Ειδικότερα για τους νέους πολιτικούς μηχανικούς, εάν αυτοί δεν καταφύγουν στην αναγκαστική μετανάστευση και εάν καταφέρουν να βρουν εργασία στο αντικείμενο των σπουδών τους, οι εργασιακοί όροι που καλούνται να δουλέψουν χειροτερεύουν συνεχώς (μισθοί, ωράρια, άδειες, ασφάλιση κ.α).

Σε ζητήματα που αφορούν τους ελεύθερους επαγγελματίες πολιτικούς μηχανικούς τα τελευταία μνημονιακά χρόνια έχει δοθεί μια τεράστια βαρύτητα από όλες τις κυβερνήσεις σε διαδικασίες όπως οι νόμοι περί τακτοποίησης αυθαιρέτων.
Σε όλες τις περιπτώσεις αυτών των νόμων υπάρχει μια διαρκής υποβάθμιση του αντικειμένου του πολιτικού μηχανικού καθώς αυτός εκ του αποτελέσματος έχει μετατραπεί σε ένα γρανάζι σε έναν καθαρά εισπρακτικό μηχανισμό του κράτους μέσω του οποίου δεν προκύπτει κανένα κοινωνικό όφελος πολεοδομικό, περιβαλλοντικό ή άλλο.
Επίσης ειδικά το τελευταίο διάστημα γίνεται μεγάλη συζήτηση για το νέο πρόγραμμα «εξοικονομώ» με το οποίο θα πραγματοποιηθούν ενεργειακές αναβαθμίσεις κατοικιών, (μέσα από μια επιεικώς προβληματική διαδικασία τόσο για τους μηχανικούς όσο και για τους πολίτες) αλλά για μία ακόμη φορά δεν γίνεται καμία συζήτηση για την αντισεισμική θωράκιση των κατοικιών αυτών που θα έπρεπε να είναι πρωταρχική επιδίωξη τόσο για τις κατοικίες όσο και για τις υπόλοιπες κατασκευές, με κρίσιμη ομάδα κατασκευών τα δημόσια κτήρια.

Όσον αφορά κρίσιμα ζητήματα τα οποία απασχολούν ολόκληρη την κοινωνία, όπως ο αντιπλημμυρικός και ο αντισεισμικός σχεδιασμός, για τα οποία είναι καθοριστικός ο ρόλος του πολιτικού μηχανικού τόσο σε επίπεδο πρόληψης όσο και επίπεδο αντιμετώπισης των επιπτώσεων που προκύπτουν είναι επιτακτική ανάγκη να δοθεί μια κεντρική στόχευση από το ΣΠΜΕ σε συνδυασμό με όλους τους συναρμόδιους δημόσιους φορείς για την άμεση εφαρμογή μέτρων που αφορούν τα θέματα αυτά.

Για όλους τους παραπάνω λόγους προτείνουμε στο ΔΣ του ΣΠΜΕ να πάρει απόφαση για τη διεξαγωγή Γενικής Συνέλευσης των μελών του ΣΠΜΕ την Πέμπτη 26 Απριλίου 2018 στην Αθήνα με ενδεικτικά θέματα προς συζήτηση:
1.      Ασφαλιστικά θέματα (ασφάλιση ιδιότητας μηχανικού, αναδρομικές αυξήσεις εισφορών, ιατροφαρμακευτική κάλυψη, ΚΕΑΟ, κατασχέσεις κ.α.)
2.      Εργασιακά-Επαγγελματικά θέματα (νόμος αυθαιρέτων, πρόγραμμα εξοικονομώ κ.α.)
3.      Συμμετοχή των μελών του ΣΠΜΕ στον ουσιαστικό αντισεισμικό και αντιπλημμυρικό σχεδιασμό της χώρας σε όλα τα επίπεδα
4.      Οι αλλαγές στην άσκηση του επαγγέλματος του μηχανικού (οι νόμοι και τα Π.Δ. που έχουν ψηφιστεί, οι προτάσεις της Α/ΤΕΕ, ο ρόλος του ΣΠΜΕ). 
5.      Οικονομικός απολογισμός από την πλειοψηφία του ΔΣ  (περιλαμβάνει όλα τα τελευταία έτη, προτάσεις για το μέλλον)
6.      Σχεδιασμός δράσεων του ΣΠΜΕ, με ανοιχτές αμεσοδημοκρατικές διαδικασίες συμμετοχής των μελών του ΣΠΜΕ, για την κατοχύρωση αξιοπρεπών όρων και του περιεχομένου στον τομέα της εργασίας μας.
7.      Ουσιαστική υποστήριξη των μελών  στην καθημερινή άσκηση του επαγγέλματος.

ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΕΝΩΤΙΚΗΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗΣ ΑΡΙΣΤΕΡΑΣ

ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ

Μακελειό στη Γάζα: Ο Ισραηλινός στρατός δολοφόνησε 15 Παλαιστινίους -Εκατοντάδες τραυματίες



Στους 15 νεκρούς έχει ανέβει ο μακάβριος απολογισμός των Παλαιστινίων που δολοφονήθηκαν από πυρά Ισραηλινών στρατιωτών στις μαζικές διαδηλώσεις που έγιναν την Παρασκευή στα σύνορα με το Ισραήλ, κατά της ισραηλινής κατοχής στη Λωρίδα της Γάζας.

Οι 11 Παλαιστίνιοι σκοτώθηκαν στις πορείες, ενώ ο ένας 27χρονος αγρότης έπεσε το πρωί νεκρός από οβίδα ισραηλινού άρματος μάχης, λίγες ώρες πριν από την έναρξη των κινητοποιήσεων διαμαρτυρίας, που αναμένεται να διαρκέσουν περίπου έξι εβδομάδες. Ξεπερνούν τους 2470 οι τραυματίες.

Σε ανακοίνωσή του ο ισραηλινός στρατός, κυνικά έκανε λόγο για χρήση «μέσων για την καταστολή των διαδηλώσεων και πυρών κατά των κυριότερων υποκινητών» των ταραχών. Αιτία της εγκληματικής επίθεση του Ισραηλινού στρατού, σύμφωνα με τις επίσημες ανακοινώσει, ήταν πως ορισμένοι από τους διαδηλωτές «έβαλαν φωτιά σε ελαστικά και εκσφενδόνισαν πέτρες» στον συνοριακό φράχτη και εναντίον στρατιωτών.

Απέναντι στις πέτρες ο ισραηλινός στρατός χρησιμοποίησε τανκς και ελευθέρους σκοπευτές! Μάλιστα αυτόπτες μάρτυρες έκαναν λόγο για ρίψη δακρυγόνων στο πλήθος από drones, προκειμένου να δημιουργηθεί ακόμα μεγαλύτερος πανικός.


Παρασκευή 30 Μαρτίου 2018

Θρίλερ στη Σαουδική Αραβία με Έλληνες και Κύπριους μηχανικούς




Εργάζονται κάτω από άθλιες συνθήκες σε μεγάλη κυπριακή κατασκευαστική εταιρία που έχει αναλάβει έργα στο Ριάντ της Σαουδικής Αραβίας
Απίστευτες καταστάσεις καταγγέλλουν ότι βιώνουν 20 Έλληνες και 150 Κύπριοι οι οποίοι εργάζονται κάτω από άθλιες συνθήκες σε μεγάλη κυπριακή κατασκευαστική εταιρία που έχει αναλάβει έργα στο Ριάντ της Σαουδικής Αραβίας. 

Οι εργαζόμενοι σύμφωνα με επιστολή τους προς τα στελέχη της εταιρίας J&P που έχει αναλάβει μεγάλα κατασκευαστικά έργα στην πρωτεύουσα της Σαουδικής Αραβίας, Ριάντ, βρίσκονται σε εξαιρετικά δύσκολη θέση εδώ και μερικούς μήνες αναγκαζόμενοι να επιβιώνουν κάτω από τραγικές συνθήκες, καθώς η εταιρία δεν καταβάλει τα δεδουλευμένα τους, ενώ αρνείται να τους επιστρέψει τις βίζες ώστε να μπορέσουν να φύγουν και να δουλέψουν σε κάποια άλλη χώρα. 



Τοξική βόμβα απειλεί την Αττική

Βόμβες... αέρος, εδάφους, υπεδάφους στον ΧΥΤΑ Φυλής

xyta_fylis1.jpg

ΧΥΤΑ Φυλής
ΧΥΤΑ Φυλής: εγκληματικές υπερβάσεις στις τιμές των επικίνδυνων ρύπων | EUROKINISSI
Ενα τρομακτικό «κοκτέιλ» ρύπων, βαρέων μετάλλων, ακόμη και ραδιενεργών στοιχείων, και μάλιστα όλα σε τιμές που υπερβαίνουν τα θεσμοθετημένα επιτρεπτά όρια, διαπιστώνει στην ευρύτερη περιοχή του ΧΥΤΑ Φυλής, σε ατμόσφαιρα, έδαφος αλλά και υπόγειο νερό, μελέτη της «Asprofos Engineering».
Πρόκειται για μελέτη που ανατέθηκε στην εταιρεία από τον ίδιο τον δήμαρχο Φυλής, Χρήστο Παππού, και αναφέρθηκε σε φυλλάδιο της «Asprofos» στην πρόσφατη διεθνή έκθεση τεχνολογιών περιβάλλοντος «Verde.Tec».
Ομως, το περιεχόμενό της απεκρύβη από τον δήμαρχο σε επίμονα αιτήματα του συντονισμού συλλογικοτήτων και πολιτών «Δυτικό Μέτωπο», αλλά και δημοτικών συμβούλων.
Ο λόγος; Σας αφήνουμε να βγάλετε τα δικά σας συμπεράσματα διαβάζοντας την αποκάλυψη της «Εφ.Συν.».
Ηταν η περίοδος που εξελισσόταν η διελκυστίνδα της αναθεώρησης του Περιφερειακού Σχεδίου Διαχείρισης Αποβλήτων (ΠΕΣΔΑ) Αττικής, μεταξύ περιφερειακής αρχής και δήμων του Λεκανοπεδίου, όταν τον Οκτώβριο του 2015 ο δήμαρχος Φυλής ανέθεσε στην «Asprofos» την εκπόνηση δύο μελετών, έναντι του συνολικού ποσού των 48.000 ευρώ (24.000 ευρώ η καθεμία) με αντικείμενο:
α) Την αναλυτική καταγραφή ρυπαντικών φορτίων στον ΧΥΤΑ Φυλής (ΑΔΑ: 7ΝΞΖΩΗΤ-Φ5Θ),

β) την αναλυτική καταγραφή της ποσοτικής και ποιοτικής σύστασης αποβλήτων ΧΥΤΑ Φυλής (ΑΔΑ: 70Α4ΩΗΤ-5ΤΓ). Θα μπορούσε να ανατεθεί μια ενιαία μελέτη, αλλά το «σπάσιμό» της παραπέμπει σε πρακτικές απευθείας ανάθεσης.

Σύμφωνα με την «Asprofos», η μελέτη εκπονήθηκε για λογαριασμό της από την «ΕΤS BIOGAS».
Η εταιρεία προχωρά σε μετρήσεις σε διάστημα ενός μηνός με συχνότητα τρεις ημέρες στην αρχή και τρεις ημέρες στο τέλος του μήνα.
Η έρευνα καλύπτει περιοχή έκτασης 10.000 στρεμμάτων γύρω από την Ολοκληρωμένη Εγκατάσταση Διαχείρισης Απορριμμάτων (ΟΕΔΑ) Φυλής (η ΟΕΔΑ καταλαμβάνει 3.000 στρέμματα).

ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ: Σχετικά με τη λειτουργία του Μητρώου Δημοπρασιών (Μη. Μ.Ε.Δ.)

Π.Ο. Ε.Μ.Δ.Υ.Δ.Α.Σ.

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ

ΕΝΩΣΕΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΔΙΠΛΩΜΑΤΟΥΧΩΝ ΑΝΩΤΑΤΩΝ ΣΧΟΛΩΝ


Μαυρομματαίων 17, 104 34 ΑΘΗΝΑ
τηλ: 210-88.16.583 fax: 210-82.59.410 e-mail: emdydas@tee.gr URL: www.emdydas.gr
Αθήνα, 29/3/2018



Αρ. Πρωτ. :7335
Προς: Υπουργό Υποδομών & Μεταφορών
κ. Σπίρτζη Χρ.
Κοιν.: Δ.Ε. ΤΕΕ


Θέμα : Σχετικά με τη λειτουργία του Μητρώου Δημοπρασιών (Μη. Μ.Ε.Δ.)


Κύριε Υπουργέ
Σε συνέχεια της προηγούμενης επιστολής μας θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε και να θέσουμε ξανά ορισμένα σημαντικά ζητήματα επί των διαδικασιών που νομοθετήθηκαν σχετικά με το «Μητρώο Μελών Επιτροπών Διαγωνισμών έργων μελετών και παροχές τεχνικών και λοιπών συναφών υπηρεσιών» (Μη.Μ.Ε.Δ.).
Έχοντας υπόψη το Νόμο 4412/2016, την Απόφαση σας με Αριθμ.ΔΝΣ/61034/ΦΝ 466 (ΦΕΚ Αρ. Φύλλου 4841/29-12-2017), τον Κατάλογο Αποτελεσμάτων Κληρώσεων (Μη.Μ.Ε.Δ.) και τις τελευταίες σχετικές τροποποιήσεις στις 22/3/2018 με το Νόμο για «Ρυθμίσεις θεμάτων μεταφορών και άλλες διατάξεις» θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε για τα πολλαπλά προβλήματα (θεσμικά και λειτουργικά), σε πανελλαδικό επίπεδο, που έχουν προκύψει μέχρι σήμερα και υπέπεσαν στην αντίληψή μας.
  • Υπάρχουν πολλά έργα στα οποία η κλήρωση ήταν ελλιπής δηλαδή, κληρώθηκαν μόνο ένας ή δύο μηχανικοί είτε από τον Φορέα Αναθέτουσας Αρχής είτε από άλλον Φορέα, με αποτέλεσμα να μην μπορεί να εκτελεστεί η δημοπρασία.
  • Υπάρχουν περιοχές όπου δεν εφαρμόζονται καθόλου κληρώσεις χρησιμοποιώντας ως μέλη επιτροπής διαγωνισμού τα μέλη της ήδη ορισμένης Ετήσιας Επιτροπής.
  • Υπάρχουν Φορείς που δεν καταγράψανε στο μητρώο τους υπαλλήλους τους ή καταγράψανε κάποιους, επιλεκτικά. Υπάρχει ασάφεια στην παράγραφο 2 του άρθρου 3 της Υπ. Απόφασης: “Να έχουν τουλάχιστον διετή εργασιακή εμπειρία σε καθήκοντα αναθέτουσας αρχής, προϊσταμένης αρχής ή διευθύνουσας υπηρεσίας συμβάσεων έργων, μελετών και παροχής τεχνικών και λοιπών επιστημονικών υπηρεσιών “
  • Υπάρχει πληθώρα συναδέλφων, οι οποίοι δεν απασχολούνται σε Τεχνικές Υπηρεσίες, δεν έχουν καμία εξοικείωση με τη διαδικασία των δημοπρασιών και είναι αδύνατο να συμμετέχουν χωρίς οποιαδήποτε επιμόρφωση ή εμπειρία.
  • Το σύστημα των ηλεκτρονικών δημοπρασιών έχει ακόμα ατέλειες και δεν είναι απόλυτα λειτουργικό σε όλες τις φάσεις.
  • Το σύστημα κληρώσεων έχει κάποιες προβληματικές ιδιαιτερότητες: δεν κληρώνει καθόλου αναπληρωματικά μέλη, σε έργα έως 1.000.000 ευρώ δεν κληρώνει μόνο υπάλληλους της Αναθέτουσας Αρχής αλλά από ολόκληρη την Περιφερειακή Ενότητα ενώ κληρώνει εκτός από Δημόσιους Υπαλλήλους (Μονίμους και ΙΔΑΧ) και Υπαλλήλους Ανωνύμων Εταιρειών, οι οποίοι εντάσσονται σε διαφορετικό εργασιακό καθεστώς.
Με βάσει τα παραπάνω και συνεχίζοντας το προηγούμενο έγγραφό μας σας αναφέρουμε επιγραμματικά κάποιες προτάσεις μας οι οποίες πιστεύουμε ότι θα βοηθήσει τόσο στην ομαλή εφαρμογή του Νόμου όσο και στην σωστή διεκπεραίωση των υπηρεσιακών καθηκόντων μας:

Πέμπτη 29 Μαρτίου 2018

Θεσσαλονίκη : Ο δημόσιος χώρος στην επιχειρηματική πόλη

Θεσσαλονίκη : Ο δημόσιος χώρος στην επιχειρηματική πόλη 
Η υποχώρηση των δημόσιων πολιτικών για τον χώρο

Τα τελευταία χρόνια στη Θεσσαλονίκη αναπτύχθηκε μια κινηματική διαδικασία υπεράσπισης του δημόσιου χώρου, η οποία ξεκίνησε και σε μεγάλο βαθμό συνεχίζει να στοχεύει στην διεκδίκηση του δημόσιου χαρακτήρα των πρώην στρατοπέδων (και αυτών που θεωρητικά θα σταματήσουν να λειτουργούν), με κυρίαρχο αίτημα την δέσμευσή τους σε δημόσιους, κοινόχρηστους χώρους υψηλού πρασίνου. Η διεκδίκηση αυτή εδράζεται:

α) στο βίωμα της τεράστιας έλλειψης μεγάλων χώρων υψηλού πρασίνου, ιδιαίτερα στη επιβαρυμένη και περιβαλλοντικά Δυτική Θεσσαλονίκη και 

β) στην πληρέστατη σχετική τεκμηρίωση της αναγκαιότητας ουσιαστικής αύξησης των χώρων πρασίνου από τις μελέτες που προηγήθηκαν της κατάρτισης του παραλίγο Ρυθμιστικού Σχεδίου Θεσσαλονίκης, κυρίως για λόγους υγείας, αλλά και για την αναψυχή και την αισθητική της πόλης.

Γρήγορα διαπιστώθηκε πως ένα από τα κύρια μέσα για την υφαρπαγή τους είναι η απουσία ενός δεσμευτικού χωροταξικού σχεδιασμού σε επίπεδο πολεοδομικού συγκροτήματος, το περίφημο Ρυθμιστικό Σχέδιο Θεσσαλονίκης. 

Ο μη δεσμευτικός μητροπολιτικός σχεδιασμός και οι αποσπασματικές ρυθμίσεις (ΓΠΣ, ΕΧΣ) επιτρέπει στις δυνάμεις της νεοφιλελεύθερης απορρύθμισης με πρωτεργάτες του δήμαρχους να προωθούν τα μικρά ή μεγάλα συμφέροντα που επιβουλεύονται τον δημόσιο χώρο. Έτσι με ανύπαρκτο δημόσιο διάλογο και χωρίς υποτυπώδη τεχνικονοοικονομική τεκμηρίωση αποφασίζουν απροσχημάτιστα την κατασκευή 8 μαρίνων στην παράκτια ζώνη από Καλοχώρι ως Περαία. Επιτρέπει επίσης σε κάθε σπεκουλαδόρο πολιτικάντη να ζητάει τη χωροθέτηση χρήσεων όπου βολεύει την πελατεία του, ενώ το νεοφιλελεύθερο φυτώριο χωρικού σχεδιασμού στο οποίο έχει μετατραπεί η Θεσσαλονίκη έβγαλε μέχρι και μητροπολίτη-μεσίτη δημόσιων ακινήτων.

Είναι χαρακτηριστικό δε της νοοτροπίας των δημάρχων-κοτζαμπάσηδων ότι ακόμα και στην περίπτωση των στρατοπέδων, επιδιώκουν μεν να μην διατεθούν άμεσα σε ιδιώτες-περίπτωση Στρ. Καρατάσου, αλλά προωθούν ΓΠΣ που προβλέπουν πληθώρα δυνατοτήτων ιδιωτικών επενδύσεων και θηριώδη αύξηση του δομημένου χώρου., εάν το επιτρέψει ο Καμένος που θεσμοθέτησε ήδη το δικό του ΤΑΙΠΕΔ (Ν…..)για την προώθηση των Real Estate σχεδιασμών του.

Βιώνουμε με άλλα λόγια, ως πολιτική διαχείρισης του δημόσιου χώρου την συνέχιση της απορρύθμισης και απόσυρσης της δημόσιας πολιτικής και του ολοκληρωμένου χωροταξικού και πολεοδομικού σχεδιασμού. Και αυτό φυσικά με την ανοχή αν όχι τη συνενοχή της παρούσας κυβέρνησης, η οποία όχι μόνο δεν επαναφέρει τον μητροπολιτικό σχεδιασμό, αλλά προωθεί ασμένως θα ‘λεγε κάποιος, και χωρίς κανένα ουσιαστικό δημόσιο διάλογο, την εμπορευματοποίηση του δημόσιου χώρου με διαμεσολαβητή την Τοπική Αυτοδιοίκηση στην οποία τον εκχωρεί. 

Το «Athens Alive» αλλάζει το Μαρούσι!!!

Το «Athens Alive» αλλάζει το Μαρούσι!

Μεγάλα κόλπα ετοιμάζουν γύρω από το ΟΑΚΑ.

Τα έξι «κομμάτια» στα οποία χωρίζεται το ΟΑΚΑ στην 1η επιλογή προτίμησης του πολυεθνικού «Fund» που περιλαμβάνει πλάνο ανακατασκευής του υπάρχοντος ποδοσφαιρικού γηπέδου, με μάξιμουμ χωρητικότητα 40.000 θέσεων, αποκαλύπτει τo ιστολόγιο «SDNA» Παρουσίαση μαμούθ με τριψήφιο αριθμό σελίδων (!) υπό την κωδική ονομασία «Athens Alive» έχει ήδη στα χέρια της η ελληνική κυβέρνηση όσον αφορά το πρότζεκτ του ΟΑΚΑ που συμπεριλαμβάνει και τον Παναθηναϊκό, με εντυπωσιακές είναι η αλήθεια προτάσεις και ανάλογες μακέτες που τις συνοδεύουν με κάθε λεπτομέρεια.

Η πολιτεία αντιμετωπίζει με ιδιαίτερη θέρμη το εν λόγω τεράστιο επιχειρηματικό εγχείρημα & το SDNA αποκαλύπτει τα έξι «κομμάτια» στα οποία χωρίζεται το ΟΑΚΑ στην πρώτη επιλογή προτίμησης του πολυεθνικού «Fund» (στη συνολική μελέτη υπάρχουν επίσης και άλλες οκτώ εναλλακτικές επιλογές) το οποίο συμπράττει με τον Δημήτρη Γιαννακόπουλο.


Σχόλιο μακέτας: στην πρώτη μακέτα διαγράφονται οι έξι άξονες στους οποίους έχει χωριστεί η ευρύτερη περιοχή του ΟΑΚΑ, σε πράσινο, κίτρινο, μοβ, μπλε γαλάζιο και γκρι χρωματισμένο κύκλο. Στον πράσινο εντάσσεται το δημόσιο πάρκο, στον μοβ οι εγκαταστάσεις του ποδοσφαιρικού γηπέδου, στον μπλε οι μεικτές χρήσεις, στον κίτρινο οι χώροι δημοτικής άθλησης, στον γαλάζιο ο συνεδριακός χώρος και το ξενοδοχείο και στον γκρι κύκλο οι κατασκευές σύγχρονων γραφείων.
Ιδιαίτερα σημαντικό είναι το γεγονός ότι σε αυτό περιλαμβάνεται πλάνο ανακατασκευής του υπάρχοντος ποδοσφαιρικού γηπέδου, με προτεινόμενη χωρητικότητα 30.000 θέσεων που θα έχει όμως τη δυνατότητα αυτόματης αύξησης σε 40.000.
Αναλυτικά στη βασική πρόταση της πολυεθνικής αυτής σύμπραξης για την αξιοποίηση του ευρύτερου χώρου του ΟΑΚΑ περιλαμβάνονται τα εξής:

1.ΔΗΜΟΣΙΟ ΠΑΡΚΟ: 
Στην καρδιά του κεντρικού σχεδίου υπάρχει ένα μεγάλο δημόσιο πάρκο με προσβάσιμο γκαζόν για τον κόσμο, χώρους για πικ-νικ, αθλητικά γήπεδα για το απλό κοινό και παιδική χαρά.
Το πάρκο εκτιμάται ότι θα προσελκύσει από μόνο του επισκέπτες απ’ όλη την Αθήνα ανεξαρτήτως αθλητικών εκδηλώσεων.
Σχόλιο μακέτας: στη δεύτερη μακέτα καταγράφεται λεπτομερώς, δείγμα της αναλυτικής εκπόνησης της μελέτης, το πλάνο για δημιουργία τριών (3) ξενοδοχειακών συγκροτημάτων σε διαφορετικά σημεία, τριών πάρκινγκ, δύο σούπερμαρκετ, ενός βενζινάδικου, προπονητικού κέντρου, δύο γηπέδων μπάσκετ (20.000 για τον Παναθηναϊκό και 5.000 για την ΑΕΚ), κατασκευής ιατρικού και επιστημονικού κέντρου, μέχρι και «Aquaworld»!

2.ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ-ΣΥΝΕΔΡΙΑ: Η κατασκευή ξενοδοχείου και ειδικά διαμορφωμένων χώρων για συνέδρια (συνεδριακό κέντρο) προβλέπονται για την περιοχή πέριξ του σταθμού «Ειρήνη» λόγω των άμεσων συνδέσεων με το κέντρο της πόλης και το αεροδρόμιο.
Το συνεδριακό κέντρο συνδέεται με το Ολυμπιακό Ποδηλατοδρόμιο και προσθέτει έναν εξαιρετικό χώρο για τη συγκεκριμένη χρήση.

3.ΓΕΙΤΟΝΙΑ ΜΙΚΤΗΣ ΧΡΗΣΗΣ: 
Ο συγκεκριμένος χώρος προορίζεται να αποτελέσει την επέκταση της γειτονιάς του Αγίου Θωμά στο Μαρούσι και το σχέδιο περιλαμβάνει κυρίως κτίρια εταιρικών γραφείων και στέγασης καταστημάτων λιανικού εμπορίου.

4.ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ ΣΠΟΡ: Το κυριότερο δέλεαρ του συνολικού πρότζεκτ καθώς αφορά στο ποδοσφαιρικό γήπεδο του ΟΑΚΑ και το χώρο γύρω απ’ αυτό.
Υπολογίζεται αυτονόητα ως η μεγαλύτερη ατραξιόν/αξιοθέατο για τους επισκέπτες της ευρύτερης περιοχής, με πρόβλεψη για εμπορικά καταστήματα που θα εξυπηρετούν το κοινό.
Η βασική μακέτα εμπεριέχει την παραμονή του στεγάστρου Καλατράβα αλλά και την ταυτόχρονη ανακατασκευή του γηπέδου μέσω «βύθισης» του αγωνιστικού χώρου, που θα τροποποιήσει τη χωρητικότητα του γηπέδου στις 30.000, με δυνατότητα να επεκτείνεται όμως έως και τις 40.000 θέσεις.

5.ΧΩΡΟΙ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΑΘΛΗΣΗΣ: 
Διαμόρφωση ποικίλων παροχών δημοτικής άθλησης με βάσει το Ολυμπιακό κέντρο κολύμβησης που συνδέεται με τις γειτονιές της Αλσούπολης και της Αγίας Φιλοθέης Αμαρουσίου.
Σχόλιο μακέτας: την τρίτη μακέτα υπάρχουν μικρές τροποποιήσεις σε σχέση με τη δεύτερη μακέτα όσον αφορά χώρους καταστημάτων, σούπερμαρκετ και τη χωρητικότητα στο γήπεδο μπάσκετ του Παναθηναϊκού που αναφέρεται στις 15.000 θέσεις, ενώ το ποδοσφαιρικό γήπεδο εμφανίζεται με χωρητικότητα 40.000 θέσεων που είναι το μάξιμουμ που προβλέπεται.

6.ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΓΡΑΦΕΙΩΝ: 
Η κατασκευή τους προβλέπεται για τη γωνία των Λεωφόρων Κύμης και Καποδιστρίου και συνδέονται άμεσα με το Ολυμπιακό Ποδηλατοδρόμιο.
Ιδιαίτερο βάρος στις μακέτες δίνεται στη λειτουργικότητα όλων των χώρων, της παρουσίας κοινού σε καθημερινή βάση και στην ξεκάθαρη σύνδεσή τους με τις παρακείμενες περιοχές.
Να σημειωθεί επίσης ότι τα σχέδια και οι μακέτες δουλεύονταν από τον Δημήτρη Γιαννακόπουλο και το πολυεθνικό «Fund» με το οποίο έχει συμπράξει, εδώ και έξι (6) ολόκληρους μήνες (!) κάτω από απόλυτη μυστικότητα και το θέμα ουσιαστικά βγήκε στην επιφάνεια με πρωτοβουλία της κυβέρνησης όταν το τεράστιο αυτό πρότζεκτ έφτασε λίγο πριν το τελικό στάδιο της συμφωνίας...

Παράταση της προθεσμίας πληρωμής της αναδρομικής προσαύξησης, που λήγει στις 31 Μαρτίου 2018 και συμψηφισμό οφειλών αντί επιστροφής χρημάτων ετοιμάζει ο ΕΦΚΑ



Με το βλέμμα στραμμένο στον τρόπο που θα εφαρμοστεί στην πράξη η εγκύκλιος του υφυπουργού Κοινωνικής Ασφάλισης Α. Πετρόπουλου προς τον ΕΦΚΑ, με την οποία ορίζεται ότι μετά την κατάργηση της Ειδικής Προσαύξησης με το Ν. 4387/2016, οι ασφαλισμένοι του πρώην ΕΤΑΑ- ΤΣΜΕΔΕ δεν υποχρεούνται στην αναδρομική καταβολή εισφορών για το διάστημα από 1/7/2011 έως 31/12/2014 είναι τα τελευταία 24ωρα περισσότεροι από 40.000 μηχανικοί.

Σύμφωνα με την εγκύκλιο απαλλάσσονται από την καταβολή της «μνημονιακής» αύξησης στον κλάδο ειδικής προσαύξησης, για τα έτη 2011-2014.

Για την ακρίβεια, δεν διαγράφεται συνολικά η τυχόν οφειλή για τον κλάδο ειδικής προσαύξησης, αλλά η αύξηση, που προκύπτει από τον «μνημονιακό» νόμο 3986 του 2011. Με νόμο τον Ιούλιο του 2015 ορίστηκε πως οι οφειλές από τις αυξήσεις που δεν πληρώθηκαν για την περίοδο 1/7/2011 μέχρι 31/12/2014 θα καταβάλλονται σε ισόποσες δόσεις. Το ΔΣ του ΕΤΑΑ αποφάσισε την είσπραξη σε 8 εξαμηνιαίες δόσεις.
Η πρώτη δόση ήταν πληρωτέα με το β’ εξάμηνο 2016, που κατέστη ληξιπρόθεσμο στα τέλη του περασμένου Φεβρουάριου. Πήρε παράταση και η συγκεκριμένη δόση λήγει στις 31 Μαρτίου 2018.

Τι θα γίνει λοιπόν στην πράξη; Η εγκύκλιος Πετρόπουλου θα προλάβει να εφαρμοστεί πριν την προθεσμία της 31ης Μαρτίου 2018, που είναι το ερχόμενο Σάββατο; Και τι θα γίνει με όσους από τους ασφαλισμένους μηχανικούς έχουν πληρώσει δόση με προσαύξηση; Θα πάρουν πίσω τα χρήματα τους ή θα συμψηφιστούν με άλλες οφειλές στο Ταμείο;
Οι πληροφορίες

Ανοικτή Πρωτοβουλία για την συγκρότηση κοινωνικού μετώπου ενάντια στο ξεπούλημα της δημόσιας περιουσίας



Αγαπητοί συνάδελφοι, συναγωνιστές και συναγωνίστριες,

Όπως είναι φανερό κυβέρνηση και δανειστές αλλά και σύσσωμη η μνημονιακή «αντιπολίτευση» σχεδιάζουν να εκποιήσουν, να εκχωρήσουν και να ξεπουλήσουν όλες τις δημόσιες επιχειρήσεις και συνολικά όλη τη δημόσια περιουσία. Το Δημόσιο ταμείο της χώρας δεν ανήκει πια στο Υπουργείο Οικονομικών αλλά σε ανεξάρτητη από το Ελληνικό κράτος Αρχή και η δημόσια περιουσία έχει ήδη περάσει στο Υπερταμείο. Ανάμεσά τους και οι Δημόσιες Επιχειρήσεις Ύδρευσης και η Δημόσια Επιχείρηση Ηλεκτρισμού, δηλαδή το νερό και το ρεύμα! Τα δημόσια αγαθά τα οποία έπρεπε να έχει πρόσβαση κάθε κάτοικος και κάθε πολίτης αυτής της χώρας πλέον εμπορευματοποιούνται με ότι αυτό σημαίνει για την κοινωνία, την οικονομία και ιδιαίτερα τα φτωχά λαϊκά στρώματα.

Το Υπερταμείο δεν ανήκει στο Ελληνικό Δημόσιο. Βρίσκεται υπό τον έλεγχο των δανειστών. Δεν εξαντλεί τη δραστηριότητά του στην εκποίηση της δημόσιας περιουσίας. Σκοπός του είναι και η κατάργηση των ελάχιστων εγγυήσεων κοινωνικής προστασίας που προσέφερε – όσο προσέφερε – ο δημόσιος χαρακτήρας των πρώην ΔΕΚΟ.

Την ίδια στιγμή, εκατοντάδες χιλιάδες σπίτια και επιχειρήσεις προβλέπεται να βγουν στο σφυρί λόγω χρέους στις τράπεζες ή στο δημόσιο.

Μπροστά μας βρίσκεται άμεσα: 
  • Η εκποίηση του 40% των λιγνιτικών μονάδων και των ορυχείων της ΔΕΗ των δύο ανταγωνιστικότερων σταθμών της ΔΕΗ, του ΑΗΣ Μεγαλόπολης και του ΑΗΣ Μελίτης στην Φλώρινα. 
  • Η πώληση ποσοστών πλειοψηφίας ή μειοψηφίας του μετοχικού κεφαλαίου δημόσιων επιχειρήσεων που είναι στο ΤΑΙΠΕΔ, με προτεραιότητα όλες σχεδόν τις ενεργειακές επιχειρήσεις (17% ΔΕΗ – 35% ΕΛΠΕ – 31% ΔΕΠΑ – 5% ΟΤΕ, κλπ) 
  • Η μεταβίβαση στο Υπερταμείο Επιχειρήσεων του Δημοσίου με το πολυνομοσχέδιο (ΔΕΗ – ΕΥΔΑΠ – ΕΥΑΘ – ΟΣΥ Α.Ε. – ΣΤΑΣΥ Α.Ε. – ΟΣΕ ΑΕ – ΟAKA – ΕΛΤΑ, κλπ) για ρευστοποίηση και εκποίηση δηλ. προετοιμασία του ξεπουλήματος αυτών των ΔΕΚΟ με τραγικές επιπτώσεις για τους εργαζόμενους και το κοινωνικό σύνολο. 
  • Η πώληση άλλων βασικών υποδομών και ακινήτων του Δημοσίου (ακίνητα της ΕΤΑΔ Α.Ε. – Σπήλαια – Μουσεία και Ιαματικές πηγές, κλπ). 
Συναγωνιστές και συναγωνίστριες,

Τετάρτη 28 Μαρτίου 2018

Στην Ελλάδα, «αναρχικός» σημαίνει «τρομοκράτης»... ακόμα και χωρίς οργάνωση!

listes-velvedou.jpg

Οι ληστές του Βελβεντού, Ν. Ρωμανός, Δ. Πολίτης, Γ. Μιχαηλίδης και Δ. Μπουρζούκος
Η Α. Κουκουτσάκη αναφέρθηκε στη σκόπιμη προβολή των εμφανώς κακοποιημένων νεαρών μετά τη ληστεία στο Βελβεντό που κατά τη γνώμη της είχαν στόχο όχι τους ίδιους αλλά τον εκφοβισμό της κοινωνίας
Χθες, δόθηκε χθες μια «τύποις» συνέντευξη Tύπου -δεδομένης της απουσίας δημοσιογράφων- στα γραφεία της ΕΣΗΕΑ. Η συνέντευξη διοργανώθηκε από τους γονείς και τους συνηγόρους των (κατ’ επανάληψη) κατηγορουμένων λίγο πριν από την εκφώνηση μιας «κομβικής» απόφασης του Εφετείου.
Θυμίζουμε ότι: oι Ν. Ρωμανός, Δ. Πολίτης και Γ. Μιχαηλίδης (και ο Δ. Μπουρζούκος) συνελήφθησαν μετά τη διπλή ληστεία στο Βελβεντό, ενώ αργότερα η αντιτρομοκρατική έβγαλε ένταλμα σύλληψης και για τον Α. Ντάλιο, κατηγορώντας τον παράλληλα και για άλλη ληστεία στον Φιλώτα με μόνα στοιχεία και για τις δύο περιπτώσεις, ίχνη DNA. Στο πλαίσιο της υπόθεσης Βελβεντού οι συλληφθέντες κατηγορήθηκαν και για ένταξη και συμμετοχή στη Συνωμοσία Πυρήνων της Φωτιάς (ΣΠΦ).
Τελικά αθωώθηκαν από την κατηγορία αυτή με ομόφωνη απόφαση του Τριμελούς Εφετείου Κακουργημάτων και του εισαγγελέα και καταδικάστηκαν για τις λοιπές πράξεις (απόφαση 3390/2014).
Ακολούθησε σειρά άλλων δικαστικών αποφάσεων (κάθε μεταγενέστερη υπόθεση αφορούσε κάποιους από τους ανωτέρω) για άλλες πράξεις (σχεδόν πάντοτε με μόνο στοιχείο το DNA) αλλά, είτε λόγω εκκρεμοδικίας είτε λόγω ανυπαρξίας στοιχείων, τα δικαστήρια τους αθώωναν για την κατηγορία ένταξης και συμμετοχής στη ΣΠΦ.
Ο πέμπτος κατηγορούμενος που δικάζεται στην υπόθεση αυτή έχει παραδεχτεί τη συμμετοχή του στη ΣΠΦ.
Σήμερα διεξάγεται μία από τις δίκες σε δεύτερο βαθμό. Το πρωτόδικο δικαστήριο ξεκίνησε το 2014 και αφορούσε τρεις ληστείες, δύο εμπρησμούς αυτοκινήτων (διαφυγής), κατοχή πυρομαχικών (φυσίγγια και κυνηγητική καραμπίνα) και πλαστογραφία.
Το δικαστήριο δέχτηκε ότι οι τέσσερις έχουν απαλλαγεί για τη ΣΠΦ, αλλά έκρινε ότι οι πράξεις για τις οποίες κατηγορούνται «δεν απεκδύονται τον χαρακτήρα των τρομοκρατικών» και έτσι τους καταδίκασε σε βαρύτατες ποινές με τις επιβαρυντικές διατάξεις του 187Α ως... ατομικούς τρομοκράτες!
Τώρα, στο Εφετείο, ενώ όλοι περίμεναν την απαλοιφή της συγκεκριμένης κατηγορίας, η εισαγγελέας υιοθέτησε την ίδια άποψη, χαρακτηρίζοντάς τους ως «μοναχικούς λύκους» και πρότεινε την καταδίκη τους για όλες τις πράξεις βάσει του Νόμου 187Α. Η απόφαση αναμένεται στις 26/3.
Ο συνήγορος (δύο εκ των κατηγορουμένων) Γ. Κακαρνιάς ανέφερε ότι με μια απλή αναδιατύπωση του νόμου και χωρίς κανένα απολύτως στοιχείο ή έστω αναγνώριση από τους 50 μάρτυρες που κλήθηκαν στο δικαστήριο, αλλά κυρίως μετά την αμετάκλητη αθώωσή τους για ένταξη στη συγκεκριμένη οργάνωση, ανασύρθηκε άλλη παράγραφος του ίδιου νόμου (παρ. 1) περί τρομοκρατικού εγκλήματος, προκειμένου οι κατηγορούμενοι να καταδικαστούν ως τρομοκράτες σε 29, 20, 14 και 10 χρόνια κάθειρξη.
Τόνισε ότι πρόκειται για μία: «ανεπίτρεπτη μεταβολή των κατηγοριών κι ενώ αθωώθηκαν από την κατηγορία του βουλεύματος τώρα αντιμετωπίζονται ως ατομικοί τρομοκράτες!»
Στην Ελλάδα, ποτέ άλλοτε δεν έχει καταδικαστεί κάποιος ως ατομικός τρομοκράτης ή «μοναχικός λύκος».
Μόνο στις ΗΠΑ κάτι τρελαμένοι πρώην στρατιωτικοί ή ακροδεξιοί που παίρνουν στα χέρια ένα αυτόματο και «καθαρίζουν» τον κόσμο έχουν χαρακτηριστεί και καταδικαστεί έτσι.
Η εγκληματολόγος-πανεπιστημιακός Α. Κουκουτσάκη παρατήρησε ότι αυτή η παραδοξότητα του πήγαιν’ έλα κατηγορουμένων είναι τελικά μέσα στη λογική του ποινικού συστήματος, ειδικά σε περίοδο κρίσης:
«Ετσι παρατηρείται το φαινόμενο η δίκη να είναι η απλή κατάληξη μιας διαδικασίας που ξεκινάει πριν ακόμα από τη σύλληψη δεδομένου ότι ο αναρχικός είναι τρομοκράτης. Δυστυχώς, με τον τρόπο αυτό, τα δικαστήρια παράγουν αποφάσεις που θα έχουν σοβαρές επιπτώσεις όχι μόνο στους κατηγορούμενους αλλά σε ολόκληρη την κοινωνία. Με το επιχείρημα της τάξης και της ασφάλειας αποσπώνται συναινέσεις σε σκληρή ποινική μεταχείριση, ενώ η στέρηση δικαιωμάτων θεωρείται πλέον ως αναγκαία παράπλευρη απώλεια».
Οπως είπε άλλωστε αμέσως μετά η Κατερίνα Μάτσα, πρώην επικεφαλής του 18 ΑΝΩ, μια γυναίκα που πέρασε δεκαετίες της ζωής της δίπλα σε παραβατικά παιδιά:
«Η πράξη των δικαστικών κύκλων να αλλάξουν την κατηγορία που “βαραίνει” τα παιδιά, συνιστά μια επιχείρηση εξόντωσης όλης της νεολαίας και όχι μόνο των συγκεκριμένων παιδιών. Στήνεται ένα σκηνικό που αποβλέπει στο να διαβρώσει τον ψυχισμό των νέων ανθρώπων -που ήδη είναι διαβρωμένος από την κρίση- και κατ’ επέκταση όλης της κοινωνίας. Συνιστά μια πρακτική εξόντωσης που οφείλουμε να αντιταχθούμε. Δεν μπορεί η Κυβέρνηση να είναι Πόντιος Πιλάτος, να νίπτει τας χείρας της, αλλά οφείλει να πάρει θέση για να μην εξοντώνονται οι νέοι και η κοινωνία».
Στη σημερινή Ελλάδα ο όρος τρομοκράτης έφτασε -καθόλου τυχαία- να είναι απολύτως ταυτόσημος με τον όρο αναρχικός. Ο ειδικός Νόμος περί τρομοκρατίας 187Α εφαρμόζεται μόνο και αποκλειστικά για πράξεις και αδικήματα που έχουν ή φέρονται να έχουν διαπράξει αναρχικοί αντεξουσιαστές.
Χθες ακόμα και ενώ έχουν συλληφθεί από την Αντιτρομοκρατική μέλη δύο ναζιστικών οργανώσεων για σωρεία επιθέσεων και κατοχή όπλων και μεγάλης ποσότητας εκρηκτικής ύλης, οι κατηγορίες κινούνται στο πλαίσιο της εγκληματικής οργάνωσης και όχι της τρομοκρατίας.
Οσο συνεχίζεται όλη αυτή η αδιανόητη ποινικοποίηση τόσο θα προσπαθούν οι ειδικοί να ερμηνεύσουν τις ακατανόητες εκρήξεις βίας και ο φαύλος κύκλος θα συνεχίζεται όση πλύση εγκεφάλου κι αν υποστεί ο πολίτης για την τάξη και την ασφάλεια.

Είναι τρελοί αυτοί οι φιλόζωοι;



H γενική κατακραυγή που ξεσήκωσε το νομοσχέδιο του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης για τα ζώα συντροφιάς είναι κατ’αρχήν ένας δείκτης της αλλαγής που συμβαίνει στην ελληνική κοινωνία. Η φιλοζωία από μια μάλλον εκκεντρική συνήθεια που συχνά ταυτιζόταν με την επίδειξη πλούτου ή την μόδα, έγινε μια παραδεκτή αξία. Η εξέταση των λόγων αυτής της μεταβολής δεν είναι στους σκοπούς του σημειώματος, πάντως σε σημαντικό βαθμό πρέπει να αποδοθεί και στο έργο των φιλοζωικών οργανώσεων. Έτσι σιγά- σιγά σταμάτησαν διαδεδομένες πρακτικές μαζικής θανάτωσης ή εξορίας αδεσπότων στα κρυφά, με κορυφαίο παράδειγμα τις επίσημες καταγγελίες πριν τους Ολυμπιακούς της Αθήνας, απαγορεύτηκε η χρήση ζώων στα τσίρκα και η χώρα απέκτησε ένα σχετικά προοδευτικό θεσμικό πλαίσιο. Ένα θεσμικό πλαίσιο που σαφώς χρειάζεται βελτιώσεις αλλά πάνω απ’ όλα χρειάζεται μηχανισμούς εφαρμογής και ελέγχου.

Η κατάσταση σε σχέση με τα ζώα συντροφιάς- κυρίως γάτες και σκύλους- σήμερα είναι περίπου η εξής:
Με την εξαίρεση των κεντρικών περιοχών της Αθήνας και κάποιων μεγάλων πόλεων που η δράση των φιλοζωικών ήταν πιο συστηματική εδώ και χρόνια, ο αριθμός των αδέσποτων ζώων είναι μεγάλος αν και αβέβαιος. Καθημερινά σε όλη τη χώρα εγκαταλείπονται, πετιούνται ζωντανά στα σκουπίδια ή θανατώνονται χιλιάδες ζώα, κυρίως μικρά δεσποζόμενων ζώων ή ενήλικα δεσποζόμενα.
Πολλοί αλλά όχι όλοι οι Δήμοι, εφαρμόζουν προγράμματα στειρώσεων αδεσπότων τις περισσότερες φορές πολύ κατώτερα των πραγματικών αναγκών.
Ελάχιστοι Δήμοι έχουν δημοτικά κτηνιατρεία ή καταφύγια ενώ η εμπειρία από τα δημοτικά καταφύγια όπου υπάρχουν ή υπήρξαν είναι τραγική.
Οι μικρότερες πόλεις και οι πιο αραιοκατοικημένες γειτονιές γεμίζουν από αδέσποτα ζώα, τα οποία πολύ συχνά φολιάζονται από ιδιώτες και αρκετές φορές γίνονται θύματα βασανισμού, ενώ άλλες φορές συγκροτούν αγέλες.
Εκτός από τα λίγα νομίμως λειτουργούντα δημοτικά η ιδιωτικά καταφύγια, υπάρχουν πολλαπλάσια άτυπα καταφύγια φιλόζωων που συχνά λειτουργούν με την επικουρία ή την ανοχή των Δήμων οι οποίοι δεν διαθέτουν ούτε τις υποδομές, ούτε το προσωπικό αλλά ούτε και τους πόρους για να ασκήσουν μια πραγματική πολιτική διαχείρισης των αδέσποτων της περιοχής τους.
Η συντριπτική πλειοψηφία των φιλοζωικών οργανώσεων και των ομάδων φιλόζωων που πολλαπλασιάζονται τα τελευταία χρόνια, βρίσκονται σε ένα συνεχή αγώνα πίεσης προς τους Δήμους και παράλληλα ανεύρεσης χρημάτων για θεραπείες, στειρώσεις, φιλοξενίες αδεσπότων και συστηματικής εθελοντικής δουλειάς. Ταυτόχρονα οι φιλόζωοι της χώρας βρίσκονται καθημερινά καταγγέλλοντες περιστατικά ενεργητικής ή παθητικής κακοποίησης δεσποζόμενων και αδέσποτων αλλά και καταγγελλόμενοι για τη φιλοζωική τους δράση. Παρά τις αντιξοόητες, ολοένα και περισσότεροι άνθρωποι δραστηριοποιούνται στη χώρα, ενώ έχουν αρχίσει να πέφτουν και καταδίκες για φόλες και κακοποιήσεις. Πρόσφατα η δημόσια προβολή ενός βίντεο που έδειχνε φαντάρους να βασανίζουν σκύλο είχε ως αποτέλεσμα κινητοποίηση του ΓΕΣ και δηλώσεις από τον Υπουργό ΕΘΑ Π. Καμένο.

Ανοιχτή Συνέλευση Μηχανικών, Παρασκευή 30 Μαρτίου 2018, 7:30μμ, ΤΕΕ (Νίκης 4), 7ος



Με δεδομένη την νέα εγκύκλιο «Ασφαλιστικές εισφορές Ειδικής Προσαύξησης κατ’ εφαρμογή του άρθρου 44, παρ.14 -17, του Ν.3986/2011», σύμφωνα με την οποία δεν συντρέχει πλέον λόγος είσπραξης των οφειλών της ειδικής προσαύξησης - από την αναδρομική εφαρμογή των σχετικών ρυθμίσεων του Ν.3986/2011 - θεωρούμε ότι τα υφιστάμενα ειδοποιητήρια των Αναδρομικών εισφορών καθίστανται άκυρα και απαιτείται η επανέκδοση τους. Έως ότου, δε, εκδοθούν τα νέα ειδοποιητήρια - με τον αναγκαίο επανυπολογισμό και την αναπροσαρμογή των πληρωτέων ποσών - θεωρούμε ότι θα πρέπει να δοθεί η ανάλογη παράταση καταβολής των Αναδρομικών. 

Επιπρόσθετα πρέπει να υπάρξει διαδικασία επιστροφής των αναδρομικών αυξήσεων εισφορών της Ειδικής Προσαύξησης για όσους τυχόν πλήρωσαν τις δύο πρώτες δόσεις που έληξαν τον Φεβρουάριο του 2018.

Ανοιχτή Συνέλευση Μηχανικών, Παρασκευή 30 Μαρτίου 2018, 7:30μμ, ΤΕΕ (Νίκης 4), 7ος


Καλούμε όλους τους συναδέλφους στην Ανοιχτή Συνέλευση Μηχανικών την Παρασκευή 30 Μαρτίου 2018, στις 7:30μμ στο ΤΕΕ (Νίκης 4), στην αίθουσα του 7ου ορόφου. 

Η παρουσία σας είναι σημαντική ώστε να συζητήσουμε και να συναποφασίσουμε τη δράση για τα παρακάτω σημαντικά θέματα που αφορούν όλους μας.

Θέματα:

1. Ενημέρωση σχετικά με την κινητοποίηση στο Υπουργείο και επόμενες κινήσεις μας για τα θέματα που συζητήθηκαν (αναδρομικές αυξήσεις εισφορών, επίδομα ανεργίας, ασφαλιστική ικανότητα, εξομάλυνση της διαδικασίας διαγραφής, 120 δόσεις κ.λ.π.).

2. Συζήτηση σχετικά με τη διαγραφή αδίκως δημιουργηθέντων χρεών / συμψηφισμός αδίκως πληρωθέντων, ειδική προσαύξηση κλπ.

3. Το κίνημα κατά των πλειστηριασμών και η συνέχιση της εμπλοκής μας σε αυτό, υπό το πρίσμα και της έναρξης ηλεκτρονικών πλειστηριασμών για χρέη σε εφορία και ταμεία από 500 ευρώ.

4. Το ζήτημα του επιδόματος ανεργίας και η υπεξαίρεση του συγκεντρωμένου επί τούτου χρηματικού ποσού από την κυβέρνηση για τη χρηματοδότηση εργοδοτών.

5. Οργάνωση δημιουργίας επεξηγηματικού οδηγού προς τους ασφαλισμένους μηχανικούς με τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσουν για την εφαρμογή των εγκυκλίων για την αποσύνδεση ασφάλισης και ιδιότητας, ασφαλιστικής ικανότητας, διαγραφής οφειλών κλπ

Εάν θέλετε να προτείνετε κάποιο ακόμα θέμα για συζήτηση, ελάτε στη συνέλευση να το θέσετε και να οργανώσουμε την κοινή μας δράση.

ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ: Ακύρωση Αναδρομικών Αυξήσεων Εισφορών Ειδικής Προσαύξησης για τους προ 93 ασφαλισμένους.

Π.Ο. Ε.Μ.Δ.Υ.Δ.Α.Σ.

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ

ΕΝΩΣΕΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΔΙΠΛΩΜΑΤΟΥΧΩΝ ΑΝΩΤΑΤΩΝ ΣΧΟΛΩΝ


Μαυρομματαίων 17, 104 34 ΑΘΗΝΑ
τηλ: 210-88.16.583 fax: 210-82.59.410 e-mail: emdydas@tee.gr URL: www.emdydas.gr

Αθήνα, 27-3-2018
Αρ. Πρωτ.: 7334
Προς: Α΄ βάθμιες ΕΜΔΥΔΑΣ (ενημέρωση μελών)
Θέμα : Ακύρωση Αναδρομικών Αυξήσεων Εισφορών Ειδικής Προσαύξησης για τους προ 93 ασφαλισμένους.

Συνάδελφοι, σε συνέχεια προηγούμενων εγγράφων μας σχετικά με το θέμα (Αρ. Πρωτ. 7251, 29/12/17, Αρ. Πρωτ. 7044, 5/1/17 και Αρ. Πρωτ. 7080, 30/3/2017, Αρ. Πρωτ. 7278/26/1/2018) ενημερώνουμε ότι βρίσκεται προς υπογραφή εγκύκλιος του Υπ. Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης η οποία ακυρώνει τις αναδρομικές αυξήσεις εισφορών στον κλάδο της Ειδικής Προσαύξησης για τους προ 93 ασφαλισμένους μονοσυνταξιούχους μισθωτούς μηχανικούς του Δημοσίου μια και αυτή καταργήθηκε. Ως εκ τούτου τα ειδοποιητήρια τα οποία έχουν αναρτηθεί στο tsmede.gr και λήγουν στις 30/3/2018 δε χρειάζεται να εξοφληθούν. Θα ενημερώσουμε για το τι θα γίνει με τις δύο δόσεις που έχουν λήξει και λογικά θα πρέπει να επιστραφούν σε όσους το επιθυμούν.

Η εξέλιξη αυτή προέκυψε ως αποτέλεσμα διαδοχικών παρεμβάσεων – κινητοποιήσεων της ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ και ύστερα από σχετική δέσμευση της ΓΓ του αρμόδιου Υπουργείου. Η ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ θα συνεχίζει να παλεύει για την πλήρη κατάργηση των ληστρικών αυξήσεων του Ν.3986/11.

Πρόσθετα με αντίστοιχη εγκύκλιο επιλύεται και το θέμα που είχαμε θέσει σχετικά με την αναδρομική διαγραφή μηχανικών από ΤΕΕ και ΤΣΜΕΔΕ.

Τρίτη 27 Μαρτίου 2018

«Μη τιμωρητική αξιολόγηση»: ασύγγνωστη αφέλεια ή υποκρισία;



Αρκετός λόγος γίνεται το τελευταίο διάστημα, τουλάχιστον μεταξύ των δημοσίων υπαλλήλων, για τη δυνατότητα να υπάρξει μια «μη τιμωρητική αξιολόγηση» του προσωπικού που στελεχώνει τον δημόσιο Μτομέα. Η σχετική συζήτηση αναζωπυρώθηκε από την πρόσφατη (3/2/2018) απόφαση του Γενικού Συμβουλίου της ΑΔΕΔΥ που υιοθέτησε, με την υποστήριξη των ΔΑΚΕ, ΔΗΣΥΠ (πρ. ΠΑΣΚ), ΕΑΕΚ (ΣΥΡΙΖΑ) και Δημοσιοϋπαλληλικής Ανατροπής (πρ. ΠΑΣΚ από τον χώρο των ΟΤΑ), τη θέση πως «Η ΑΔΕΔΥ είναι υπέρ της αξιολόγησης – αποτίμησης του έργου των Δημοσίων Υπηρεσιών και των Δημοσίων Υπαλλήλων, η οποία δεν θα είναι τιμωρητική και δεν θα συνδέεται με τη βαθμολογική και μισθολογική του εξέλιξη. Θα λαμβάνεται υπόψη για την επιλογή στελεχών στο Δημόσιο».[1]

Η εξέλιξη αυτή, η οποία, όπως έχει επισημανθεί,[2] συνιστά σαφή μετατόπιση της ΑΔΕΔΥ από την εναντίωση στην αξιολόγηση του ν. 4369/2016 προς την αναζήτηση μιας δήθεν «άλλης», «καλής» και «μη τιμωρητικής αξιολόγησης», προσφέρει μια εξαιρετική υπηρεσία στο κυβερνητικό εγχείρημα να διασπάσει τους εργαζόμενους και να κάμψει τις ισχυρές αντιστάσεις που εκδηλώθηκαν όλη την προηγούμενη χρονιά, απέναντι στην προσπάθεια επιβολής της αξιολόγησης, προσπάθεια που αποτελεί, άλλωστε, και μνημονιακή της δέσμευση.

Εξάλλου, η φιλολογία περί «μη τιμωρητικής αξιολόγησης», προέρχεται από το οπλοστάσιο επιχειρημάτων των ίδιων των κυβερνητικών στελεχών, όταν προσπαθούν να υπερασπιστούν το ν. 4369/2016. Ο Χρ. Βερναρδάκης λ.χ., ο εισηγητής του νόμου, δήλωνε, το Σεπτέμβρη του 2016, πως «Με τη διαδικασία αυτή δεν είναι θέμα επιβράβευσης ή τιμωρίας για κάποιους ή κάποιες. Βεβαίως, οι καλύτερες υπηρεσίες θα επιβραβεύονται όχι ατομικά αλλά για το σύνολο των υπαλλήλων τους».[3] Κι αυτά, την ίδια ώρα που οι διατάξεις του ν. 4369/2016 διέπονται ακριβώς από το αντίθετο: από τη λογική της ατομικής αξιολόγησης που αποδίδει εξατομικευμένες ευθύνες για την πλημμελή λειτουργία των δημόσιων υπηρεσιών ή/και για την υλοποίηση των αντεργατικών πολιτικών που εφαρμόζει το κράτος, με κατηγοριοποίηση, διαφοροποίηση και ιεράρχηση των εργαζομένων, με ατομικές επιβραβεύσεις και τιμωρίες, σε συνάρτηση με το μισθολόγιο, την κινητικότητα, το πειθαρχικό δίκαιο κοκ.

Ακόμη και σήμερα, η Ό. Γεροβασίλη, στα χνάρια του προκατόχου της στο Υπουργείο Διοικητικής Ανασυγκρότησης (ΥΔΑ), επιμένει να επαναλαμβάνει μονότονα, όπως έκανε και στη συνάντησή της με την Εκτελεστική Επιτροπή της ΑΔΕΔΥ στις 15/2, πως η αξιολόγηση του ν. 4369/2016 «δεν είναι τιμωρητική, δε συνδέεται με απολύσεις, γίνεται με άκρως δημοκρατικό τρόπο γιατί βασίζεται σε στόχους που αποφασίζονται σε γενικές συνελεύσεις εργαζομένων(!)».[4] Βέβαια, για την Ό. Γεροβασίλη, η έννοια «μη τιμωρητική», έχει, προφανώς, ένα εξαιρετικά ευρύ φάσμα ερμηνειών, αφού, όπως δήλωσε ανερυθρίαστα στη Βουλή, παρουσιάζοντας την απεργοσπαστική τροπολογία, σύμφωνα με την οποία μόνο όσοι σπάσουν την απεργία/αποχή από την αξιολόγηση θα έχουν δικαίωμα να κριθούν εκ νέου για να καταλάβουν θέσεις ευθύνης, η ρύθμιση που εισηγήθηκε «δεν έχει τιμωρητικό χαρακτήρα» και... απλώς «υπενθυμίζει στα στελέχη που είναι σε θέσεις ευθύνης, ότι δεν μπορεί να είναι κάποιος προϊστάμενος και να μην αξιολογεί το προσωπικό του αν και διεκδικεί θέση προϊσταμένου και την επαύριο».[5] Τόσο καλά!