Σάββατο 30 Αυγούστου 2014

Πέντε καίρια μαθήματα για την αριστερά από το νέο βιβλίο της Ναόμι Κλάιν

Γράφουν ο Ethan Corey και η Jessica Corbett από εδώ

Στα προηγούμενα βιβλία της «Το Δόγμα του Σοκ: Η άνοδος του καπιταλισμού της καταστροφής (2007)» και το «ΧΩΡΙΣ ΣΥΜΒΟΛΑ: Χωρίς Χώρο, Χωρίς Επιλογή, Χωρίς Δουλειές (2000)», η Καναδή συγγραφέας και ακτιβίστρια Ναόμι Κλάιν καταπιάστηκε με θέματα όπως η νεοφιλελεύθερη «θεραπεία-σοκ», ο καταναλωτισμός, η παγκοσμιοποίηση και ο «καπιταλισμός της καταστροφής», τεκμηριώνοντας εκτενώς τις δυνάμεις που βρίσκονται πίσω από τη δραματική αύξηση της οικονομικής ανισότητας και της υποβάθμισης του περιβάλλοντος κατά τη διάρκεια των τελευταίων 50 ετών.
Αλλά στο νέο της βιβλίο, «Αυτό αλλάζει τα πάντα: ο Καπιταλισμός εναντίον του Κλίματος», η Κλάιν ρίχνει το βλέμμα προς το μέλλον, υποστηρίζοντας ότι οι κίνδυνοι από την κλιματική αλλαγή απαιτούν ριζοσπαστική δράση τώρα για να αποκρουστεί η καταστροφή. Σίγουρα δεν είναι η μόνη που επισημαίνει το επείγον της απειλής, αλλά αυτό που διαφοροποιεί την Κλάιν είναι το επιχείρημά της ότι ο καπιταλισμός –όχι ο άνθρακας- είναι η ρίζα της αλλαγής του κλίματος, αναπόφευκτα μας οδηγεί προς έναν περιβαλλοντικό Αρμαγεδώνα κατά την επιδίωξη του κέρδους. Το «Αυτό αλλάζει τα πάντα» αξίζει μια πλήρη ανάγνωση (ή και δύο), αλλά έχουμε ξεχωρίσει ορισμένα από τα βασικά σημεία του εδώ.
1. Οι «λύσεις – τσιρότα» δεν λειτουργούν.
«Μόνο τα μαζικά κοινωνικά κινήματα μπορούν να μας σώσουν τώρα. Επειδή ξέρουμε πως όπου το ισχύον σύστημα, αφήνεται ανεξέλεγκτο, κυριαρχεί».
Μεγάλο μέρος της συζήτησης γύρω από την κλιματική αλλαγή επικεντρώνεται σ’ αυτά που η Κλάιν απορρίπτει ως «λύσεις τσιρότα»: οι επιδιορθώσεις υπέρ του του κέρδους όπως τα σφυρίγματα για τεχνολογικές καινοτομίες, τα συστήματα «cap and trade»[1] και οι δήθεν «καθαρές» εναλλακτικές λύσεις, όπως το φυσικό αέριο. Για την Κλάιν, οι στρατηγικές αυτές είναι πολύ λίγες, είναι πια πολύ αργά. Σε παρατεταμένη κριτική της για την συμμετοχή των εταιριών στην πρόληψη της κλιματικής αλλαγής, που καταδεικνύει πόσο κερδοφόρες «λύσεις» προβάλλουν πολλά επιστημονικά επιτελεία (και οι εταιρίες υποστηρικτές τους), στην πραγματικότητα καταλήγουν να κάνουν το πρόβλημα χειρότερο. Για παράδειγμα, η Κλάιν υποστηρίζει ότι τα προγράμματα εμπορίας εκπομπών άνθρακα δημιουργούν στρεβλά κίνητρα, επιτρέποντας στους κατασκευαστές να παράγουν πιο επιβλαβή αέρια του θερμοκηπίου, απλά για να επιδοτηθούν για τη μείωσή τους. Κατά τη διαδικασία, τα συστήματα εμπορίας εκπομπών άνθρακα έχουν βοηθήσει τις εταιρείες να κερδίζουν δισεκατομμύρια, επιτρέποντάς τους να επωφεληθούν άμεσα από την υποβάθμιση του πλανήτη. Αντ' αυτού, η Κλάιν υποστηρίζει ότι πρέπει να απελευθερωθούμε από τον φονταμενταλισμό της αγοράς και να εφαρμόσουμε μακροπρόθεσμο προγραμματισμό, αυστηρή νομοθεσία για τις επιχειρήσεις, μεγαλύτερη φορολογία, περισσότερες κρατικές δαπάνες και ανατροπές των ιδιωτικοποιήσεων ώστε να επιστρέψουν οι βασικές υποδομές σε δημόσιο έλεγχο.
2 Πρέπει να διορθώσουμε τους εαυτούς μας, όχι τον κόσμο.

Οι αθέατες πλευρές μιας καταστροφικής υδρόλυσης

Η παγκόσμια χημική βιομηχανία δεν ευθύνεται μόνο για την παραγωγή χημικών όπλων αλλά και για τη δημιουργία χιλιάδων τόνων τοξικών χημικών αποβλήτων που περιμένουν και αυτά τον διαχειριστή τους.
Του Βαγγέλη Πισσία* από την ΕφΣυν

Ο Αμερικανός υπουργός Αμυνας κ. Χάγκελ συνεχάρη τον κυβερνήτη του αμερικανικού πλοίου Cape Ray για τη «συμβολή του στην ασφάλεια του πλανήτη». Πράγματι, στον κυβερνήτη αυτού του πλοίου, που χρησιμοποιήθηκε για την εξουδετέρωση των τοξικών χημικών όπλων της Συρίας, οι εμπνευστές και εκτελεστές του προγράμματος «καταστροφής των χημικών όπλων της Συρίας» στη Μεσόγειο οφείλουν πολλών ειδών συγχαρητήρια.

1 Γιατί ο άνθρωπος διακινδύνεψε τη ζωή του, όπως άλλωστε και οι λοιποί επιβαίνοντες εργαζόμενοι σε αυτό, προκειμένου να επιτελέσει μια υψηλού ρίσκου αποστολή.

2 Γιατί σε περίπτωση διάγνωσης «τεχνικής αστοχίας» ή «ατυχήματος» θα έφερε αυτός, και μόνον αυτός, την ευθύνη για την όποια οικολογική και οικονομική καταστροφή. Την πληροφορία περί αποκλειστικής ευθύνης του προοριζόμενου να αποτελέσει τον αποδιοπομπαίο τράγο κυβερνήτη του πλοίου, γνωστοποίησε ο αποποιούμενος πριν από έναν μήνα κάθε ευθύνη ΟΑΧΟ (Οργανισμός Απαγόρευσης Χημικών Οπλων, υπαγόμενος στον ΟΗΕ), διά του εκπροσώπου του κ. Ουζουμτζού. Ευθύνη μετακυλιόμενη δηλαδή από τον ΟΑΧΟ στην αμερικανική ναυτική διοίκηση που διεύθυνε το εγχείρημα και από αυτή στον κυβερνήτη του πλοίου – υπαγόμενο ωστόσο σε καθεστώς ετεροδικίας, σύμφωνα με κάποια αμερικανο-δικαιακά ειωθότα.

3 Γιατί σε αυτόν τον κυβερνήτη, κυρίως, στηρίζεται ο πέπλος σιωπής και παραπληροφόρησης που καλύπτει το πείραμα –καθώς περί πειράματος επρόκειτο– της εν πλω υδρόλυσης του συριακού χημικού οπλοστασίου… Μεταξύ των πολλών κρίσιμων ερωτημάτων που αιωρούνται ως απόλυτη απειλή, εμφανίζεται και το πλέον πρόσφατο ερώτημα, σχετικά με την επίσημη ανακοίνωση περάτωσης του εγχειρήματος εντός 40 μόλις ημερών. Ενός εγχειρήματος που προβλέφτηκε αρχικά από τους ίδιους να διαρκέσει 90 ημέρες, από τις οποίες οι 60 και οι 30 να αφορούν τις προβλεπόμενες καθυστερήσεις λόγω θαλασσοταραχής ή έκτακτων συμβάντων ή προβλημάτων κατά την εξέλιξη του πειράματος.

Παρασκευή 29 Αυγούστου 2014

29/8/1949 - Κι ήθελε ακόμη...

2
«Κι ήθελε ακόμη». Μουσική Θάνος Μικρούτσικος, ερμηνεία Μαρία Δημητριάδη, σε ποίηση Μανώλη Αναγνωστάκη
Κι ήθελε ακόμη πολύ φως να ξημερώσει. “Ομως εγώ
Δεν παραδέχτηκα την ήττα. 
“Εβλεπα τώρα
Πόσα κρυμμένα τιμαλφή έπρεπε να σώσω
Πόσες φωλιές νερού να συντηρήσω μέσα στις φλόγες.
Μιλάτε, δείχνετε πληγές αλλόφρονες στους δρόμους
Τον πανικό που στραγγαλίζει την καρδιά σας σα σημαία
Καρφώσατε σ” εξώστες, με σπουδή φορτώσατε το εμπόρευμα
Η πρόγνωσις σας ασφαλής: Θα πέσει η πόλις.
Εκεί, προσεχτικά, σε μιά γωνιά, μαζεύω με τάξη,
Φράζω με σύνεση το τελευταίο μου φυλάκιο
Κρεμώ κομμένα χέρια στους τοίχους, στολίζω
Με τα κομμένα κρανία τα παράθυρα, πλέκω
Με κομμένα μαλλιά το δίχτυ μου και περιμένω.
“Ορθιος και μόνος σαν και πρώτα περιμένω.

…να δεις τι σου ’χω για μετά!

ΣΤΟΙΧΕΙΑ-ΣΟΚ ΓΙΑ ΤΙΣ ΣΠΟΥΔΕΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΩΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ

Εισάγονται σε σχολή που δεν τους ενδιαφέρει, δαπανούν 30.000-40.000 ευρώ για φοίτηση εκτός κατοικίας (εφόσον την ολοκληρώσουν), δεν κάνουν τις σπουδές τους επάγγελμα και επιλέγουν τη μετανάστευση!

Η ανακοίνωση των βάσεων εισαγωγής την Πέμπτη 15/8 και των περίπου 70.000 εισακτέων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση κρατά «κρυφά» ορισμένα δεδομένα, τα οποία μένουν συνήθως στο περιθώριο των δημόσιων συζητήσεων, αν και απασχολούν -από την επομένη κιόλας της εισόδου στα Πανεπιστήμια- δεκάδες χιλιάδες οικογένειες. Μιλάμε για το λεγόμενο «σύστημα επαγγελματικού αποπροσανατολισμού», το έλλειμμα στη φοιτητική μέριμνα που απογειώνει το ιδιωτικό κόστος του πτυχίου, την αυξανόμενη εγκατάλειψη των σπουδών και τη δυσαρμονία ανάμεσα στην παραγωγή πτυχιούχων και στην αγορά εργασίας (για την οποία, βεβαίως, αναντιστοιχία την κύρια και βασική ευθύνη χρεώνεται η πολιτική που έχει διαλύσει κάθε παραγωγικό ιστό της χώρας).

Θα «πέσουν» ή «θα ανέβουν» οι βάσεις; Σ’ αυτό το ερώτημα επικεντρώνεται κάθε χρόνο η αγωνία χιλιάδων υποψηφίων και των οικογενειών τους, στον άξονα αυτού του ερωτήματος περιστρέφονται μια ολόκληρη περίοδο όλες οι δημόσιες και ιδιωτικές συζητήσεις για την εκπαίδευση. Η κίνηση των βάσεων ντύνεται με μια θαυματουργική δύναμη, άλλοτε θεία και άλλοτε διαβολική, και αναδεικνύεται άλλοτε ως φορέας σωτηρίας και άλλοτε ως φορέας ολοκληρωτικής καταστροφής. Κι όμως… Η κίνηση των βάσεων, η αναρρίχηση ή το βύθισμά τους, δεν φαίνεται να μπορεί να επηρεάσει ορισμένα «δεδομένα» της εισόδου, της φοίτησης και της αποφοίτησης εκατοντάδων χιλιάδων φοιτητών στα ελληνικά ΑΕΙ–ΤΕΙ.

*Μόνο 1 στους 8 πετυχαίνει στη σχολή που θέλει

Στη συντριπτική τους πλειονότητα οι υποψήφιοι εισάγονται σε τμήματα και σχολές που -κάτω από άλλες συνθήκες- δεν θα επέλεγαν ποτέ, καθώς η δυνατότητα επιλογής σχολής είναι «πολυτέλεια» διαθέσιμη σ’ ένα μικρό τμήμα των υποψηφίων. Ετσι, τα τελευταία χρόνια μόνο ο ένας στους οκτώ ή εννιά που «καίγονταν» να σπουδάσουν, για παράδειγμα, στα Τμήματα Ψυχολογίας ή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών ή Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής ή Ναυτικών Δοκίμων ή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών ή Νομικής ή στο Τμήμα Κινηματογράφου κ.λπ. πετυχαίνει την εισαγωγή του σ’ αυτά.

*3 στους 10 «πληρώνουν ακριβά» την εισαγωγή τους!

ΤΣΜΕΔΕ: ακαθόριστο το ύψος της εισφοράς για το "τρέχον" β΄ εξάμηνο 2014!

Το αρμόδιο τμήμα μηχανογράφησης δεν μπορεί να παρέξει πληροφορίες για το ύψος των εισφορών του β΄ εξαμήνου του 2014, οι οποίες δεν παρουσιάζονται ακόμη στις "οφειλές" των μηχανικών:
Επίσης, όχι μόνο δεν έχει εκδοθεί ειδοποιητήριο, αλλά τα συνεργαζόμενα τμήματα στην ερώτηση "ποιό είναι το ύψος της συγκεκριμένης εισφοράς" (αναφερόμαστε στο β΄ εξάμηνο του 2014) δεν έδωσαν απάντηση, διότι απλώς...δεν την γνωρίζουν. Το ΤΣΜΕΔΕ αναμένει την απόφαση του ΣτΕ που σχετίζεται με την προσφυγή του ΤΕΕ - αρχές Σεπτεμβρίου- με την οποία είχαν ακυρωθεί οι αυξήσεις που ανάλγητα είχε το Ταμείο δρομολογήσει. Η απόφαση θα καθορίσει εν γένει τη στάση για το επίμαχο β΄ εξάμηνο 2014!

Για την ώρα - και αν προλάβει...ως Ταμείο-ασχολείται με την είσπραξη των εισφορών του α΄ εξαμήνου του 2014, κρίνοντας ότι έχει το δικαίωμα, μέσω των εγκυκλίων του, να μην έχει καθορίσει το ύψος της εισφοράς για το εξάμηνο που "τρέχει", εφόσον ακόμη πληρώνεται το α΄ εξάμηνο.

Δεν είναι αρκετή η αιτιολόγηση...

Αποζημίωση-μαμούθ στους εργολάβους

 
Υποχρεώνουν το Δημόσιο να πληρώσει διόδια για τις διαδρομές που δεν έγιναν λόγω οικονομικής κρίσης

Αποζημίωση-δώρο, ύψους 350 εκατομμυρίων ευρώ, ετοιμάζεται να δώσει η κυβέρνηση στην κοινοπραξία «Μορέας Α.Ε.», συμφερόντων των ομίλων Λ. Μπόμπολα, Ιωάννου - Παρασκευαΐδη και Σ. Κόκκαλη.

Ο υπουργός Υποδομών Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, με αφορμή χθεσινή επίσκεψή του στο πολύπαθο έργο της γέφυρας της Τσακώνας, ανακοίνωσε ότι είναι έτοιμη να προωθηθεί προς ψήφιση στη Βουλή νέα συμπληρωματική σύμβαση του έργου, δίνοντας το μήνυμα ότι η κυβέρνηση είναι έτοιμη να ανταποκριθεί στο αίτημα των εργολάβων που κατασκευάζουν τον κεντρικό άξονα Πελοποννήσου.

Οι εργολάβοι εμφανίζουν λογαριασμό-μαμούθ απωλειών μισού δισ. ευρώ και ζητούν αναπλήρωση των εσόδων από τις εισπράξεις διοδίων της τελευταίας τριετίας, που προήλθε από τη μείωση των κυκλοφοριακών φόρτων στον άξονα Κορίνθου-Τρίπολης-Καλαμάτας, λόγω οικονομικής κρίσης!

Διπλός λογαριασμός

Οι πολίτες υποχρεώνονται να πληρώσουν διπλό το λογαριασμό: για τα δρομολόγια που έκαναν όλα τα προηγούμενα χρόνια στο συγκεκριμένο ημιτελή άξονα με ακριβά διόδια, αλλά και για τις μετακινήσεις, που δεν μπόρεσαν να κάνουν, λόγω οικονομικής αδυναμίας, ως φορολογούμενοι, με το νέο εργολαβικό «πανωπροίκι» των 350 εκατομμυρίων ευρώ, που θα εκταμιευτεί απ' ευθείας από το δημόσιο ταμείο.

Με συμβατικά ερείσματα, που έχουν θεμελιωθεί προ κρίσης, στην αρχική σύμβαση του 2007, όπου υπάρχουν προβλέψεις επιδοτούμενης λειτουργίας του κεντρικού άξονα Πελοποννήσου για διάστημα 54 μηνών από την έναρξη της παραχώρησης, η κυβέρνηση, έπειτα από πολύμηνη διαπραγμάτευση με τους εκπροσώπους της κοινοπραξίας και ανεπιβεβαίωτο, ως προς την τεκμηρίωσή του, αίτημα της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων, που εμπλέκεται στη χρηματοδότηση του έργου, ετοιμάζεται να προχωρήσει σε κύρωση από τη Βουλή νέας αναθεωρημένης σύμβασης.

Εμφανίζεται λοιπόν η εικόνα ότι η κυβέρνηση θυσιάζει τα συμφέροντα των δοκιμαζόμενων πολιτών και ότι τα δίνει όλα στους εργολάβους, ορθώνοντας ασπίδα απόλυτης προστασίας των οικονομικών συμφερόντων τους. Παράλληλα, ότι μηδενίζει το όποιο εργολαβικό ρίσκο, στο υποτιθέμενο αυτοχρηματοδοτούμενο έργο, που εκμεταλλεύεται η ιδιωτική εργολαβική κοινοπραξία για τριάντα χρόνια. Η μετοχική σύνθεση της «Μορέας Α.Ε.» είναι Ακτωρ, με ποσοστό 71,67%, J&Ρ-ΑΒΑΞ, με ποσοστό 15% και Ιντρακόμ, με ποσοστό 13,33%.

Ερωτήματα

Πέμπτη 28 Αυγούστου 2014

Η νομισματική μάστιγα της Ευρώπης

του Κ. Λαπαβίτσα από το blog του

Πολιτική αναταραχή λοιπόν στη Γαλλία, καθώς η κρίση του κέντρου της Ευρωζώνης γίνεται όλο και βαθύτερη. Ο πρόεδρος Ολάντ αντιδρά σπασμωδικά στη γερμανική πίεση, χωρίς ξεκάθαρη κατεύθυνση και χωρίς να διαφαίνεται ότι υπάρχει αντίληψη της πραγματικής κατάστασης της χώρας. Το πρόβλημα της Γαλλίας δεν είναι απλώς η λανθασμένη πολιτική λιτότητας που εκπορεύεται από το Βερολίνο. Η κρίση της Γαλλίας έχει δομικά αίτια που προέρχονται από την ίδια τη φύση της Ευρωζώνης.

Αξίζει να αφιερώσετε λίγα λεπτά στο διάγραμμα που παραθέτω από μια σχετικά αξιόπιστη πηγή του διαδικτύου. Πρόκειται για μια παραλλαγή ενός διαγράμματος που αρχικά δημοσίευσε ο Nicholas Crafts, καθηγητής στο Πανεπιστήμιο του Warwick, στο έγκριτο VoxEU το Δεκέμβριο του 2013. Είναι φυσικά απαραίτητο να υπάρχει μια επιφυλακτικότητα - ακόμη και σε μετρήσεις που κάνει κανείς μόνος του - αλλά αυτό που απεικονίζεται στο διάγραμμα ταιριάζει απόλυτα με ό,τι ζούμε και με ό,τι δείχνουν άλλα στατιστικά στοιχεία που συνεχώς δημοσιεύονται στο ευρωπαϊκό κέντρο.

Το αρχικό διάγραμμα του Crafts περιλάμβανε τρεις περιοχές: το λεγόμενο Μπλοκ της Στερλίνας (1929-1938), το λεγόμενο Μπλοκ του Χρυσού (1929-1938) και την Ευρωζώνη μετά το 2007. Συνέκρινε το βάθος και τη διάρκεια της κρίσης που βίωσαν αυτές οι τρεις πολύ σημαντικές νομισματικές ζώνες σε δύο καθοριστικές περιόδους κρίσης του παγκόσμιου καπιταλισμού, δηλαδή τη δεκαετία του 1930 και την περίοδο μετά το 2007. Το διάγραμμα που παραθέτω απλώς περιλαμβάνει και την Ιαπωνία (1992-2001).

Το συμπέρασμα; Η κρίση της Ευρωζώνης είναι καταφανώς η χειρότερη. Δεν είχε ποτέ το βάθος της κρίσης του Μπλοκ της Στερλίνας και του Μπλοκ του Χρυσού τη δεκαετία του 1930, αλλά τις έχει ξεπεράσει κατά πολύ σε διάρκεια και ήδη βαθαίνει ξανά, αντί να τελειώνει. Πρόκειται για ιστορική αποτυχία χωρίς προηγούμενο για μια νομισματική ένωση τέτοιου μεγέθους.


Γιατί γίνεται αυτό; Οι παράγοντες είναι φυσικά πολλοί και εδράζονται στην πραγματική οικονομία, όχι μόνο στις διαφορές κυβερνητικής πολιτικής. Αλλά όσοι πιστεύουν ότι το νομισματικό σύστημα δεν έχει σημασία είναι είτε αδαείς, είτε πάσχουν από το σύνδρομο του ταμπού του ευρώ. Δυστυχώς και τα δύο απαντώνται συχνότατα στην ελληνική Αριστερά.
Το Μπλοκ της Στερλίνας απαρτίζονταν κυρίως από τη Βρετανία που εγκατέλειψε τον Κανόνα του Χρυσού το 1931 και υποτίμησε το νόμισμα. Το Μπλοκ του Χρυσού απαρτίζονταν κυρίως από τη Γαλλία (που κατείχε μεγάλα αποθεματικά) και επέμεινε στον Κανόνα του Χρυσού μέχρι το δεύτερο μισό της δεκαετίας του 1930, διατηρώντας σκληρές ισοτιμίες και επιβάλλοντας αυστηρή λιτότητα. Με άλλα λόγια, πήρε το δρόμο της 'εσωτερικής υποτίμησης', όπως επιτάσσει η λογική του Κανόνα του Χρυσού. Το αποτέλεσμα ήταν να αντιμετωπίσει πολύ βαθύτερη κρίση από το Μπλοκ της Στερλίνας, μέχρι τελικά να σπάσει η πρόσδεση με το χρυσό το 1936. Το φετίχ του κίτρινου μετάλλου, βλέπετε, πληρώνεται ακριβά.

Πρώτη προτεραιότητα η αντιμετώπιση της ανεργίας των αρχιτεκτόνων

ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΣΤΟ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΤΟΥ DURBAN ΤΗΣ UIA
Πρώτη προτεραιότητα η αντιμετώπιση της ανεργίας των αρχιτεκτόνων
Αιτήσεις για Μόνιμες Επιτροπές
Το θέμα της αντιμετώπισης της ανεργίας των αρχιτεκτόνων έθεσαν κατά προτεραιότητα στην εισήγηση τους, οι έλληνες εκπρόσωποι στο Παγκόσμιο Συνέδριο του Durban της UIA, όπου ο Νίκος Φιντικάκης με αναπληρώτρια τη καθηγήτρια Φανή Βαβύλη ήταν και υποψήφιοι για το νέο 20μελες Συμβούλιο της UIA, στο οποίο επανεκλέχτηκαν με πολύ μεγάλη πλειοψηφία. Σε σχετικό ενημερωτικό σημείωμα (υπογράφουν οι Ν. Φυντικάκης και Φ. Βαβύλη) προς τον ΣΑΔΑΣ-ΠΕΑ, σχετικά με τα αποτελέσματα των εκλογών της UIA στο Παγκόσμιο Συνέδριο του Durban αναφέρεται αναλυτικά ότι:

Οι υποψήφιοι για το νέο 20 μελες Συμβούλιο της UIA Νίκος Φιντικακης με αναπληρώτρια τη καθηγ. Φανή Βαβυλη επανεκλέχτηκαν με πολύ μεγάλη πλειοψηφία. Επίσης ο Ν. Φιντικακης ανέλαβε επικεφαλής του συντονισμού των κοινών Διεθνών Επίτροπων για τα Επαγγελματικά Δικαιώματα και την Εκπαίδευση των Αρχιτεκτόνων στο Διεθνή Χώρο.

Οι κεντρικοί στόχοι που ανέφεραν οι δυο Έλληνες Αρχιτέκτονες εκπρόσωποι στη Γεν. Συνέλευση των 150 κρατών που συμμετείχαν αφορούσαν:
1.Τη καταπολέμηση της ανεργίας. Δημιουργήθηκε ήδη σχετική στήλη ενημέρωσης στο website της UIA.
2.Την αποκλειστικότητα άσκησης του Επαγγέλματος μετά από υποχρεωτικές σπουδές 5 ετών σε αναγνωρισμένα από τους διεθνείς κανονισμούς Πανεπιστήμια.
3.Τη καθιέρωση ορίων άνω και κάτω για τον υπολογισμό των αμοιβών.
4.Την θεσμοθέτηση διαδικασιών για τη άσκηση του επαγγέλματος σε άλλες χώρες.
5.Τη προστασία των δημοσίων χώρων και μνημείων από αυθαίρετες επεμβάσεις και την υποχρεωτική προκήρυξη Αρχιτεκτονικών Διαγωνισμών για τις σχετικές μελέτες τους, όπως το Gezi Park ,η Παν/μιου, το Ελληνικό, ο πύργος Shukhov στη Ρωσία κ.α.

Κατάρτιση ανέργων: η μεγάλη «μπίζνα»


Η εσκεμμένη απαξίωση του ΟΑΕΔ, η «πίτα» των 3 δισ. ευρώ και τα ιδιωτικά συμφέροντα. Πώς ένα κεκ μπορεί να εισπράξει από 1.080 έως 1.380 ευρώ το «κεφάλι».

Η κακή διαχείριση των κονδυλίων για την ανεργία επιβεβαιώνεται από τα στοιχεία του ίδιου του ΟΑΕΔ. Από το σύνολο των προγραμμάτων βρήκε δουλειά μόλις το 20% των συμμετεχόντων!

Των Τζώρτζη Ρούσσου, Κώστα Τσάβαλου από την ΕφΣυν


Σε έναν ιδιότυπο αγώνα «διαγκωνισμού» γύρω από τη μεγάλη «πίτα» των κονδυλίων του ΟΑΕΔ, τα οποία κατευθύνονται σε πολιτικές προγραμμάτων απασχόλησης και επανακατάρτισης ανέργων, έχουν επιδοθεί οι «πιστοποιημένοι» μεσάζοντες, ενθαρρυμένοι από τα σχέδια της κυβέρνησης για κατάτμηση του Οργανισμού. Η μνημονική υποχρέωση για «αναδιοργάνωση» του Οργανισμού, με το επιχείρημα ότι απέτυχε παταγωδώς στην αποστολή του να μειώσει την ανεργία επανεντάσσοντας στην αγορά εργασίας όσους χάνουν τη δουλειά τους, δημιουργεί νέα δεδομένα, τα οποία ευνοούν τη δράση των ιδιωτικών συμφερόντων.

Υπαγορευμένα σχέδια

Η εσκεμμένη πολιτική απαξίωσης και υποβάθμισης του ΟΑΕΔ που ακολουθεί η κυβέρνηση για να διευκολυνθεί η εφαρμογή των σχεδίων που υπαγορεύουν ουσιαστικά οι δανειστές στο όνομα και των δικών τους οικονομικών συμφερόντων, ξεδιπλώνεται σιγά σιγά στο πλαίσιο της υποτιθέμενης «αναδιοργάνωσης».

Τα πρώτα δείγματα γραφής είναι ήδη εμφανή, με την ανάθεση σε ιδιώτες μέρους του έργου που παλαιότερα επιτελούσε ο Οργανισμός στον τομέα της επαγγελματικής κατάρτισης ανέργων και έπεται συνέχεια με τα προγράμματα που πρόκειται να ανατεθούν στο προσεχές διάστημα. Οι ιδιωτικές επιχειρήσεις έχουν βάλει στο… μάτι την «πίτα» των περίπου 3 δισ. ευρώ που αθροίζουν συνολικά τα κονδύλια που απευθύνονται για χορήγηση επιδομάτων ανεργίας και για τη λειτουργία προγραμμάτων απασχόλησης. Μόνο από τον κρατικό προϋπολογισμό η φετινή επιχορήγηση του οργανισμού στο πλαίσιο της κοινωνικής προστασίας ανέρχεται στα 505 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων ο Οργανισμός έχει ήδη δαπανήσει στο επτάμηνο του έτους το 58,6% (302 εκατ. ευρώ) των πιστώσεων. Τα υπόλοιπα έσοδα προέρχονται από κοινοτικούς πόρους και τις εισφορές υπέρ του Οργανισμού, το μεγαλύτερο μέρος των οποίων εισπράττεται από το ΙΚΑ και στη συνέχεια αποδίδεται στον δικαιούχο φορέα.

Όχι στην αξιολόγηση της υποτέλειας και της ανθρωποφαγίας

Όχι στην αξιολόγηση της υποτέλειας και της ανθρωποφαγίας

Η Κυβέρνηση, η Ε.Ε. και το ΔΝΤ, έχουν αποφασίσει να περιορίσουν στο ελάχιστο όλες τις Κοινωνικές Δομές και Υπηρεσίες, αυτές που αποτελούν κατακτήσεις του εργατικού και λαϊκού κινήματος τα τελευταία εκατό χρόνια. Αδιαφορώντας για τις επιπτώσεις αυτής της πολιτικής στα λαϊκά στρώματα, στους εργαζόμενους και στους ανέργους, προχωράει με εντατικούς ρυθμούς στο ξήλωμα των κατακτήσεων σε Παιδεία, Υγεία, Κοινωνική Ασφάλιση, Τοπική Αυτοδιοίκηση, καθώς και σε τομείς Κοινωνικών Αγαθών, όπως οι Δημόσιες Υποδομές, η Ενέργεια, το Νερό κ.ά., παραχωρώντας ολόκληρους τομείς στους ιδιώτες μεγαλοεργολάβους.

Εμείς όμως δεν τρέφουμε αυταπάτες. Γνωρίζουμε ότι βασικός στόχος της ασκούμενης πολιτικής είναι η βίαιη απορρύθμιση των εργασιακών σχέσεων στο Δημόσιο. Επί της ουσίας, μεθοδεύεται η αντικατάσταση του «ακριβού» προσωπικού, με εργαζόμενους που θα έχουν εκπέσει στο καθεστώς του «ωφελούμενου» ή του ενοικιαζόμενου, θα αμείβονται με μισθούς πείνας και θα εργάζονται χωρίς ασφαλιστικά και εργασιακά δικαιώματα. Αυτόν το στόχο εξυπηρετεί και η «αξιολόγηση». Έπειτα από την κατασκευή χιλιάδων «επίορκων υπαλλήλων» (ποιος θυμάται τις χιλιάδες που θα έβγαιναν σε αργία), καθώς και «πλεονάζοντος προσωπικού», η Κυβέρνηση προσπαθεί τώρα με εργαλείο τη συγκριτική αξιολόγηση να εμπλουτίσει τη φαρέτρα της στο στόχο της για ένα δημόσιο τομέα πειθαρχημένο και υποχείριο στις αντικοινωνικές πολιτικές της.

η προϊστορία της αξιολόγησης...

Οι κατευθύνσεις που βάζει η κυβέρνηση για την αξιολόγηση και τη μέτρηση αποδοτικότητας των δημόσιων υπηρεσιών δεν είναι προφανώς «κεραυνός εν αιθρία», μετρούν ήδη μια 25ετία τουλάχιστον πίσω τους. Στο Ν. 1943/1991 (ΦΕΚ 50/Α!, 11-4-1991) «περί εκσυγχρονισμού της δημόσιας διοίκησης κ.λ.π…..» (τι σύμπτωση, με έναν άλλο Μητσοτάκη στην κυβέρνηση) αναφερόταν στο άρθρο 54, παρ.2 : « Με απόφαση του Υπουργού Προεδρίας της Κυβέρνησης καθορίζεται, μετά από σύμφωνη γνώμη της Κεντρικής επιτροπής αξιολόγησης, το ανώτατο και το κατώτατο ποσοστό υπαλλήλων που μπορούν να αξιολογούνται σε σχέση με τους βαθμούς ή τις κλίμακες του συστήματος αξιολόγησης». Λίγο μετά ήρθε το Π.Δ. 318/1992 που καθόρισε τον τύπο και τη μορφή της αξιολόγησης των υπαλλήλων που ίσχυε μέχρι την ψήφιση του Ν. 4250/2014. Από τις αρχές της δεκαετίας του 2000 άρχισαν να εμφανίζονται με μεγάλη συχνότητα, στα οργανογράμματα των δημοσίων υπηρεσιών, διευθύνσεις και τμήματα ποιότητας και αποδοτικότητας. Ο διακηρυγμένος στόχος των δομών αυτών ήταν η «αξιολόγηση των δημοσίων υπηρεσιών σε όλα τα επίπεδα και η λήψη μέτρων βελτίωσης της ποιότητας των παρεχομένων υπηρεσιών». Ήδη η λέξη «αξιολόγηση» είχε εισαχθεί εμφατικά στο λεξιλόγιο των κυβερνώντων και των πολιτικοσυνδικαλιστικών δυνάμεων του συστήματος. Ακολούθησε, πιο ολοκληρωμένα, ο Ν.3230/2004 (ΦΕΚ 44/Α!, 11-2-2004) που στο άρθρο 1 παρ. 2 καθιέρωσε νομοθετικά την μέτρηση της αποτελεσματικότητας και αποδοτικότητας της δημόσιας διοίκησης ενώ με το άρθρο 6 του νόμου αυτού προβλέπεται ότι με Π.Δ. συνιστώνται στα Υπουργεία μονάδες ποιότητας και αποδοτικότητας (δηλαδή θεσμοθετείται συνολικά η τάση των αρχών της δεκαετίας).

...και το παρόν της

Τετάρτη 27 Αυγούστου 2014

Κανένας φοιτητης δε θα διαγραφεί - Κατάληψη της Πρυτανείας του ΕΜΠ

Σε κατάληψη της πρυτανείας του ΕΜΠ, προχώρησαν Φοιτητικοί Σύλλογοι του ΕΜΠ καταγγέλλοντας την αποστολή στοιχείων από την πρυτανεία για διαγραφές φοιτητών

Εργολαβικά καρτέλ νέου τύπου, με ρυθμιστές τις τράπεζες

Από Οκτώβριο και βλέπουμε το Προεδρικό Διάταγμα που θα επιτρέπει σε κοινοπραξίες μικρομεσαίων να μπουν «σφήνα» σε μεγάλα έργα
Με απόφαση της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εργων του υπουργείου Υποδομών, προς εφαρμογή των προβλέψεων που περιελήφθησαν με θερινή διάταξη στο νόμο 4278/2014, καταργήθηκαν ήδη τα κατώτατα όρια προϋπολογισμών, ανοίγοντας αμέσως το δρόμο να μπουν οι μεγάλοι και μεσαίοι εργολάβοι και στα μικρά δημόσια έργα, προϋπολογισμού έως και 5.186 ευρώ!
Ανατρέπεται το ισχύον  επί 40  χρόνια καθεστώς  των δημόσιων έργων Ανατρέπεται το ισχύον επί 40 χρόνια καθεστώς των δημόσιων έργων Ταυτοχρόνως, με την ίδια απόφαση η κατάργηση των ανώτατων ορίων προϋπολογισμών, που θα επιτρέψει μικρομεσαίες εργοληπτικές εταιρείες να συνασπιστούν σε κοινοπραξίες, επιχειρώντας να «σπάσουν» το μέχρι τώρα άβατο των μεγάλων έργωνμ παραπέμπεται για το φθινόπωρο, με σχετικό Προεδρικό Διάταγμα, που ετοιμάζει η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών, για να ακολουθήσει διάλογος με τους φορείς, πριν από την οριστικοποίηση και τελική εφαρμογή του.
Ανατρέπεται το καθεστώς που έχει διαμορφωθεί στα δημόσια έργα της χώρας, τα τελευταία σαράντα χρόνια, με στόχο, όπως διακηρύττει το υπουργείο Υποδομών, την αντιμετώπιση των πολλών παθογενειών που μαστίζουν το συγκεκριμένο τομέα και τον εναρμονισμό με τα ισχύοντα στην Ευρωπαϊκή Ενωση, με νέους κανόνες ανταγωνισμού.
Στο μεταξύ όμως εκφράζονται επιφυλάξεις και καταγγέλλεται από τεχνικούς και εργοληπτικούς φορείς ότι στην πράξη, εν όψει της διανομής της πίτας των έργων του «νέου ΕΣΠΑ», διαμορφώνεται νέο τοπίο, από το οποίο αφανίζονται χιλιάδες μικρομεσαίες εργοληπτικές επιχειρήσεις, οι οποίες έχουν ήδη εξουθενωθεί από την πολυετή κρίση και ύφεση και ανοίγει ο δρόμος για νέου τύπου υπερσυγκέντρωση των έργων σε λίγους και εκλεκτούς.
Κυρίως όμως επισημαίνεται ότι με τις προωθούμενες ρυθμίσεις στην πραγματικότητα η διαχείριση των δημόσιων έργων παραδίδεται εξ ολοκλήρου στις τράπεζες. Συνακόλουθα τίθεται το καταλυτικό ερώτημα αν θα επικρατήσουν αντικειμενικοί κανόνες υγιούς ανταγωνισμού, ή οι τράπεζες θα παρέχουν εγγυοδοσία, που είναι απαραίτητη προϋπόθεση συμμετοχής σε διαγωνισμούς, κατ' επιλογήν και κατ' εντολήν, καθορίζοντας και ποιος θα μπορεί να παίρνει τη δουλειά, δημιουργώντας νέου τύπου εργολαβικά καρτέλ.
Συνωστισμός

Δεν πληρώνουμε τις αυξημένες εισφορές...



Ορίστε και το ηλεκτρονικό ειδοποιητήριο εισφορών Α εξαμήνου 2014, με τις αυξήσεις περασμένες κανονικά (υποχρεωτική αλλαγή από 1η σε 2η ασφαλιστική κατηγορία σε όλους τους κλάδους - 2538,66  το εξάμηνο), αφορά σε συνάδελφο/σα ασφαλισμένο-η μετά την 1/1/1993 που έχει κλείσει και 5ετία στην Ειδική Προσαύξηση.
Οι εισφορές αυτές, που έχουν προθεσμία εξόφλησης στις 31/8/2014, είναι αδύνατον να πληρωθούν και δε θα πληρωθούν. Καλούμε όλους τους συναδέλφους να πράξουν το ίδιο μέχρι να πάρουν πίσω τις ληστρικές αυξήσεις. 
Το ΤΕΕ και οι φορείς των μηχανικών θα όφειλαν να μπουν μπροστά σε αυτή τη διεκδίκηση, αλλά η ηχηρή απουσία τους σημαίνει πολλά...

υγ1. Τον Οκτώβριο (δηλαδή μόλις σε 2 μήνες) λήγει και η προθεσμία εξόφλησης του Β εξαμήνου 2014.

υγ2. Μην ξεχνάμε ότι χρωστάμε και τις αυξήσεις από το Β2011 (αυξήσεις για 6 εξάμηνα δηλαδή)

υγ3. Σύμφωνα με το νόμο, το 2011 κατατάχθηκαν στη 2η κατηγορία, όσοι είχαν κλείσει μέχρι τότε τριετία, συνεπώς όλοι αυτοί το 2014, κλείνουν ξανά τριετία, οπότε υποχρεωτικά περνάνε στην 3η ασφαλιστική κατηγορία (από 1/1/2015) με 3000 € εισφορά εξαμήνου.

Δείτε επίσης:

Τι ισχύει με τις προσαυξήσεις εισφορών


Τι σημαίνει αύξηση εισφορών - παραδείγματα

Οι νέες αυξημένες εισφορές του ΤΣΜΕΔΕ

Οι διεκδικήσεις της Ανοικτής Συνέλευσης Μηχανικών

Ανακοίνωση της ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ για το ασφαλιστικό

 Π.Ο. Ε.Μ.Δ.Υ.Δ.Α.Σ.
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ
ΕΝΩΣΕΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΔΙΠΛΩΜΑΤΟΥΧΩΝ ΑΝΩΤΑΤΩΝ ΣΧΟΛΩΝ
Μαυρομματαίων 17, 104 34 ΑΘΗΝΑ
τηλ: 210-88.16.583 fax: 210-82.59.410 e-mail:  emdydas@tee.gr URL: www.emdydas.gr
Αθήνα, 25-8-2014
Αρ. Πρωτ. : 6747
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
για το Ασφαλιστικό

Η περίοδος του φετινού καλοκαιριού σηματοδότησε μια σειρά από αρνητικές εξελίξεις γύρω από τα ασφαλιστικά ζητήματα του κλάδου, τα οποία έρχονται να προστεθούν σωρευτικά στη ήδη άσχημη κατάσταση που έχουν επιβάλλει οι μνημονιακές κυβερνήσεις.
1. Το Υπ. Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης σε συνεργασία με τον κο Σελλιανάκη του ΕΤΑΑ και υπηρεσιακούς παράγοντες έσπευσε να υλοποιήσει τις ληστρικές αυξήσεις εισφορών του Μεσοπρόθεσμου, που απειλούν να εξοντώσουν τους ασφαλισμένους και να ρίξουν το κάποτε εύρωστο ΤΣΜΕΔΕ στα βράχια. Οι αυξήσεις αυτές αφορούν κυρίως στους συναδέλφους αυτοαπασχολούμενους και ελεύθερους επαγγελματίες, προσπαθούν όμως να τις εφαρμόσουν και στους μισθωτούς (πριν το 1993) στο σκέλος της Ειδικής Προσαύξησης.
2. Μετά την κατάργηση του Κλάδου Υγείας (ΚΥΤ) το Νοέμβρη του 2011, με πρόσφατο Νόμο, πέρασε διάταξη η οποία προβλέπει τηνένταξη στο Ενιαίο Ταμείο Επικουρικής Ασφάλισης (ΕΤΕΑ), του επικουρικού τουΤΣΜΕΔΕ, συνεχίζοντας τη διαδικασία ενοποιήσεων Ταμείων, με μόνο στόχο το ψαλίδισμα παροχών και δικαιωμάτων. Ήδη μελέτες και δημοσιεύματα προετοιμάζουν το κλίμα, ώστε μέσα στο φθινόπωρο να προχωρήσει περαιτέρω η διαδικασία αυτή με ενδεχόμενη κατάργηση του ΤΣΜΕΔΕ και ενσωμάτωση του στον ΟΑΕΕ, με στόχο φυσικά να βάλουν χέρι σε όσα αποθεματικά έχουν απομείνει μετά το ληστρικό "κούρεμα" του PSI.
3. Προτού προλάβει να κλείσει χρόνος από την τελευταία αύξηση Μετοχικού Κεφαλαίουτης Τράπεζας Αττικής (400 εκατ. €, όπου το ΤΣΜΕΔΕ κάλυψε τα 200 εκατ. €), η Τράπεζα της Ελλάδας, ζητά νέα Αύξηση με απαιτούμενο ποσό από 376 έως 434 εκατ. ευρώ, βάσει των σεναρίων των stress tests. Το ΔΣ του ΤΣΜΕΔΕ πρόσφατα αποφάσισε την εκ νέουσυμμετοχή του με ποσό από 108 έως 221εκατ €, απόφαση που συνιστά πρόκληση σε μια εποχή που οι ασφαλισμένοι του Ταμείου στερούνται των στοιχειωδέστερων παροχών.
Τα παραπάνω σε συνδυασμό με την αξιολόγηση - λαιμητόμο και το νέο μισθολόγιο περικοπών που ετοιμάζουν, κάνουν επιτακτική την ανάγκη να κινητοποιηθούμε και να αντισταθούμε ενωτικά και αγωνιστικά - όπως με επιτυχία κάνουμε για την αξιολόγηση - ώστε να ανατρέψουμε τις αντικοινωνικές πολιτικές κυβέρνησης -ΕΕ-ΔΝΤ και όσους τις υπηρετούν.

Σημείωση: Οι σύνδεσμοι έχουν προστεθεί από εμάς και παραπέμπουν σε διευκρινιστικά σχετικά άρθρα

Τρίτη 26 Αυγούστου 2014

Ενδικοφανής Προσφυγή ενάντια στον ΕΝΦΙΑ


ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΕΝΔΙΚΟΦΑΝΟΥΣ ΠΡΟΣΦΥΓΗΣ ΓΙΑ ΑΠΑΛΛΑΓΗ ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΝΦΙΑ

ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΙΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΤΩΝ ΔΙΚΗΓΟΡΙΚΩΝ ΣΥΛΛΟΓΩΝ





Οι σύντροφοι Γιάννης Καρδαράς (επικεφαλής της παράταξης της ριζοσπαστικής αριστεράς στο Δικηγορικό Σύλλογο Πειραιά) και Γιάννης Βρέλλος (μέλος της παράταξης και εκλεγμένος στο ΔΣΠ) έστειλαν για κάθε ενδιαφερόμενο/η Σχέδιο Ενδικοφανούς Προσφυγής και Σχέδιο Δήλωσης Επιφύλαξης για τις Καταβολές (εάν κάποιος αποφασίσει να πληρώσει) που πρέπει να υποβληθούν μέχρι τέλος Σεπτέμβρη στο Δικαστικό Τμήμα της Εφορίας.

Επισυνάπτουμε τα σχετικά έντυπα που είναι σωστό να διακινηθούν μαζικά, ώστε πλην της δυσφορίας και της καταγγελίας να ανοίξει και ένα παράθυρο αντίδρασης.(από την Ελ. Π.)




Επισυνάπτουμε σχέδιο ενδικοφανούς προσφυγής και σχέδιο δήλωσης επιφύλαξης για τις καταβολές (εάν κάποιος αποφασίσει να πληρώσει) που πρέπει να υποβληθούν στο Δικαστικό Τμήμα της Εφορίας που εξέδωσε το εκκαθαριστικό εις διπλούν (ένα το κρατάει η Εφορία και το άλλο μας το δίνει πίσω με αριθμό πρωτοκόλλου).

Το σχέδιο συμπληρώνεται όπου υπάρχουν τελείες με βάση τα στοιχεία του εκκαθαριστικού.  Στην δήλωση επιφύλαξης συμπληρώνουμε όπου έχει τελείες την ταυτότητα οφειλής, όπως αναγράφεται στην ειδοποίηση οφειλής που έχει έρθει επίσης με mail στον φορολογούμενο.

Στο σχέδιο υπάρχουν τέσσερις λόγοι. Ο πρώτος αφορά ακίνητα για τα οποία υπάρχει αντικειμενικός προσδιορισμός αξίας. Ο δεύτερος αφορά ακίνητα που βρίσκονται σε περιοχή εκτός αντικειμενικού προσδιορισμού. Ο τρίτος λόγος αφορά φορολογουμένους των οποίων η ακίνητη περιουσία έχει εκτιμηθεί από την Εφορία σε ποσό άνω των 300.000 ευρώ, και  εκτός από τον κύριο φόρο πληρώνουν και συμπληρωματικό φόρο (αυτό φαίνεται από το εκκαθαριστικό). Και ο τέταρτος λόγος αφορά φορολογουμένους που έχουν ακίνητα που δεν του αποφέρουν απολύτως κανένα έσοδο. Συνεπώς ο κάθε φορολογούμενος χρησιμοποιεί όποιους από τους λόγους αυτούς τον αφορούν.

Η υποβολή της προσφυγής είναι απαραίτητη προϋπόθεση για να μπορούμε μετά να προσφύγουμε στα Διοικητικά Δικαστήρια, συνεπώς θα πρέπει να υποβληθεί έγκαιρα, δηλαδή στην πράξη το αργότερο την Πέμπτη 28 Αυγούστου, εκτός εάν μέχρι τότε έχει ψηφιστεί από τη Βουλή τροποποίηση του Νόμου που να αφορά τα ακίνητα του φορολογουμένου (οι κυβερνητικές εξαγγελίες δεν είναι νόμος και δεν μεταβάλουν νομικά τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις των ενδιαφερομένων).

Επειδή θεωρούμε ότι δεν μπορεί ο κάθε φορολογούμενος να ξέρει αν οι τροποποιήσεις που προφανώς θα γίνουν τον καλύπτουν καλού κακού ας υποβάλουν όλοι τις προσφυγές τους μέχρι τις 28/8 και σε περίπτωση που  ο νόμος επιφέρει τροποποιήσεις θα τους σταλεί νέο εκκαθαριστικό γύρω στα μέσα Σεπτεμβρίου, οπότε θα προσβάλουν αυτό. Εάν φοβόμαστε ότι θα ταλαιπωρηθούμε πηγαίνοντας στην Εφορία ή δυσκολευόμαστε να συμπληρώσουμε την προσφυγή μπορούμε να αποτανθούμε σε κάποιο λογιστή ή σε κάποιο δικηγόρο. Την κατάθεση για τον φορολογούμενο στην Εφορία μπορεί να την κάνει λογιστής ή δικηγόρος ή άλλο πρόσωπο που έχει εξουσιοδότηση με θεώρηση του γνησίου της υπογραφής ή μπορεί να επιδοθεί μέσω δικαστικού επιμελητή. Σε περίπτωση που ο φορολογούμενος αποφασίζει την επίδοση μέσω δικαστικού επιμελητή θα πρέπει στο τέλος της προσφυγής, καθώς και της δήλωσης επιφύλαξης να προσθέσει μία παραγγελία η οποία θα έχει ως εξής:



«Αρμόδιος Δικαστικός Επιμελητής εντέλλεται να επιδώσει νόμιμα την παρούσα προς τον προϊστάμενο της ΔΟΥ ………….. προς γνώση του και για τις νόμιμες συνέπειες, αντιγράφοντας αυτήν ολόκληρη στην έκθεση επίδοσης που θα συντάξει.

…………………………………, Αυγούστου 2014

… Παραγγέλ……»

Και το κόλπο των πιστοποιήσεων συνεχίζει κανονικά...

Αναρτούμε ηλεκτρονική διαφήμιση όπως αναρτήθηκε στο http://topografoi.wordpress.com για Σεμινάριο στα GIS, το οποίο διοργανώνει ο Σύλλογος Διπλωματούχων Αγρονομών Τοπογράφων Μηχανικών Βορείου Ελλάδας (ΣΔΑΤΜΒΕ) - πιστός στα κελέυσματα του κεντρικού ΤΕΕ, ότι μόνο ο "πιστοποιημένος" δουλεύει. Τι μας λένε; ότι 5 (τουλάχιστον) χρόνια σπουδών είναι άχρηστα μπροστά σε 36 διδακτικές ώρες και οι "Σύλλογοι Μηχανικών" θα κάνουν τους μεσίτες σε αυτή την απαράδεκτη διαδικασία.

Σεμινάριο βασικών γνώσεων GIS με πιστοποίηση στη Θεσσαλονίκη

ΤΙ ΕΙΝΑΙ;

Σεμινάριο GIS που συμπεριλαμβάνει επαγγελματική πιστοποίηση χρήστη GIS κατόπιν εξετάσεων.
Ημερομηνίες διεξαγωγής μαθημάτων από 6 έως 24 Οκτωβρίου, στη Θεσσαλονίκη.
Σύνολο των διδακτικών ωρών: 36
Εξετάσεις: 29 Οκτωβρίου 2014, επαναληπτική εξέταση στις 5 Νοεμβρίου 2014

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Απευθύνεται σε σας που επιθυμείτε να απασχοληθείτε με γεωπληροφορική και GIS στις επικείμενες μελέτες Κτηματολογίου (όπου η αποδεδειγμένη και πιστοποιημένη γνώση GIS δίνει προβάδισμα στην εύρεση εργασίας σε τέτοιου είδους μελέτες) στη Χωροταξία, στο Περιβάλλον, στις Μεταφορές, στη Χαρτογραφία, στη Γεωλογία, στην Υδρογραφία κ.ά. Δεν απαιτείται προηγούμενη γνώση GIS.

ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΤΟ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΩ;

Θα αποκτήσεις τις γνώσεις για να συμμετέχεις σε οποιαδήποτε εξέταση πιστοποίησης χρήστη GIS από φορέα πιστοποίησης της επιλογής σου. Με την εγγραφή σου συμμετέχεις ΔΩΡΕΑΝ στις εξετάσεις πιστοποίησης “Certified in Basic Principles of Geographic Information Systems” (CBPGIS) “Πιστοποιημένος στις Βασικές Αρχές των Γεωγραφικών Συστημάτων Πληροφοριών” της ACTA και δωρεάν συμμετοχή στην επαναληπτική εξέταση.
Θα μάθεις τη θεωρία της γεωπληροφορικής επιστήμης και των εργαλείων της, από έμπειρους εκπαιδευτές μέσα από οκτώ θεματικές ενότητες. Θα αποκτήσεις πρακτικές γνώσεις, χρησιμοποιώντας το πλέον διαδεδομένο λογισμικό ArcGIS Desktop, σε ασκήσεις και μελέτες περίπτωσης (case studies). Θα αποκτήσεις τη δυνατότητα να εμβαθύνεις τις γνώσεις σου εύκολα και γρήγορα σε όποιοδήποτε λογισμικό GIS.
Το σεμινάριο διοργανώνει ο Σύλλογος Διπλωματούχων Αγρονομών Τοπογράφων Μηχανικών Βορείου Ελλάδας (ΣΔΑΤΜΒΕ). Το υλοποιεί η Επιτροπή GIS του Συλλόγου με πλούσια εμπειρία σε παρόμοια σεμινάρια.

ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΝΩ;

  1. Επικοινωνείς με τον κ. Σταύρο Καμπανάκη στο 2310 889336 από 09:00 έως 15:00 τις εργάσιμες μέρες ή στέλνεις email στη διεύθυνση stauroskampan@gmail.com  ή επιλέγεις τον σύνδεσμο ΔΗΛΩΣΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ για να δηλώσεις συμμετοχή στο τρέχον σεμινάριο ή να κάνεις προεγγραφή για μελλοντικά σεμινάρια.
  2. Καταβάλεις το συνολικό κόστος συμμετοχής των 280,00 € και αποκτάς:
  • 36 ώρες διδασκαλίας και πρακτικής άσκησης σε διάρκεια 3 εβδομάδων,
  • εκπαιδευτικό υλικό,
  • δίμηνη άδεια λογισμικού ArcGIS
  • δικαίωμα συμμετοχής στις εξετάσεις πιστοποίησης
  • δικαίωμα επανεξέτασης

Τι ισχύει με τις προσαυξήσεις εισφορών?

Όπως έχουμε ήδη ενημερώσει α) ειδοποιητήρια για το Α εξάμηνο 2014 δεν εστάλλησαν β) οι εισφορές υπολογίστηκαν με τις αυξήσεις του Μεσοπρόθεσμου γ) έχει δωθεί παράταση στην εξόφληση τους μέχρι τις 31/8.

Επειδή ούτε έχουμε, ούτε θέλουμε να πληρώσουμε εισφορές 2500 € το εξάμηνο (οι οποίες μάλιστα σύντομα θα ξανανέβουν λόγω νέας αλλαγής ασφαλιστικής κατηγορίας) ενημερώνουμε για το τι ισχύει για τις προσαυξήσεις εκπρόθεσμης εξόφλησης.

Βρήκαμε την παρακάτω εγκύκλιο της ΓΓΚΑ η οποία περισσότερα ερωτήματα δημιουργεί παρά λύνει:


ΣΤ. Λοιπά θέματα:
1. Σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν. 4152/2013, υποπαράγραφος ΙΑ2, παρ. 11 τα προβλεπόμενα πρόσθετα τέλη του εδαφίου δ ́ της παρ. 1 του άρθρου 27 του α.ν.1846/1951, όπως αντικαταστάθηκε και ισχύει με το άρθρο 21 του ν. 4075/2012 παύουν να ισχύουν για ασφαλιστικές εισφορές υπέρ εκάστοτε ΦΚΑ από 1.1.2013, οι οποίες δεν καταβάλλονται εμπροθέσμως, και αντικαθίστανται από ένα ετήσιο επιτόκιο που ισούται με το επιτόκιο αναχρηματοδότησης της ΕΚΤ συν ένα περιθώριο 800 μονάδων βάσης (8%) υπολογισμένο σε ετήσια βάση.
Κατά συνέπεια η κύρια οφειλή πριν την 1.1.2013 επιβαρύνεται με πρόσθετα τέλη μέχρι την 31.12.2012 και από 1.1.2013 με επιτόκιο, μέχρι τον προηγούμενο του μήνα υποβολής του αιτήματος. Εν συνεχεία, από την υποβολή του αιτήματος και μετά, ανάλογα με το χρόνο αποπληρωμής, επιβαρύνεται με επιτόκιο, το οποίο υπολογίζεται σε μηνιαία βάση.
 
Συνεπώς αυτή τη στιγμή (και μετά την 1/1/2013) δεν ισχύει η προσαύξηση 3% για τον πρώτο μήνα και 1% για κάθε επόμενο που γνωρίζαμε για τη μη έγκαιρη καταβολή εισφορών, αλλά ένα ετήσιο επιτόκιο 8,15% (8% + επιτόκιο ΕΚΤ) το οποίο προστίθεται κάθε μήνα 8,15% / 12 = 0,68%. 
Δηλαδή η μηνιαία επιβάρυνση για τη μη έγκαιρη καταβολή εισφορών είναι 0,68%.
Συνεπώς σύμφωνα με τα όσα διαβάζουμε αν δεν πληρώσουμε τις αυξημένες εισφορές (που δε θα τις πληρώσουμε) έχουμε από 1/1/2014 μηνιαία επιβάρυνση 0,68% για κάθε μήνα που περνά από τότε.
Το ΤΣΜΕΔΕ αρνείται να απαντήσει επισήμως για το τι ακριβώς ισχύει, γιατί υποψιαζόμαστε ότι ετοιμάζει πάλι δυσμενείς εξελίξεις σε βάρος μας.

Δευτέρα 25 Αυγούστου 2014

Επιχείρηση - κατεδάφιση για 1.800 κτίρια ...

... τη στιγμή που οι άστεγοι πληθαίνουν, οι γειτονιές χρειάζονται χώρους ελεύθερους για κοινωνικές και πολιτιστικές δράσεις και η ανεργία στον κατασκευαστικό κλάδο οργιάζει...Από το Έθνος

Μπουλντόζες στο κέντρο της Αθήνας ετοιμάζονται να κατεβάσουν το υπουργείο Περιβάλλοντος και ο Δήμος Αθηναίων, προκειμένου να αντιμετωπίσουν στη ρίζα του το πρόβλημα των εγκαταλελειμμένων και ερειπωμένων κτιρίων της πρωτεύουσας, που απειλούν τη δημόσια υγεία αλλά και την ασφάλεια των κατοίκων.

Επιχείρηση - κατεδάφιση για 1.800 κτίρια
«Στόχος μας είναι με συγκεκριμένες παρεμβάσεις και σε συνεργασία με τον Δήμο της Αθήνας να προχωρήσουμε στην ανάπλαση περιοχών ή δίνοντας τη δυνατότητα επιλογής της απόσυρσης των εγκαταλελειμμένων κτιρίων να δημιουργήσουμε κοινόχρηστους και ελεύθερους χώρους, ώστε να αντιμετωπίσουμε εστίες μόλυνσης και εγκατάλειψης», δήλωσε στο «Εθνος» ο υπουργός ΠΕΚΑ, Γιάννης Μανιάτης.
Στο... μικροσκόπιο των αρμόδιων υπηρεσιών έχουν μπει γύρω στα 1.800 κτίρια του κέντρου της Αθήνας, τα περισσότερα από τα οποία είναι μαζεμένα στην περιοχή Μεταξουργείου - Κεραμεικού - Ψυρρή και Κουμουνδούρου, ενώ αρκετά βρίσκονται διάσπαρτα σε διάφορα σημεία της πόλης, όπως Πατήσια, Αγιος Παντελεήμονας, Κολωνός, Εξάρχεια κ.λπ.
Ο Οργανισμός Ρυθμιστικού Σχεδίου και Προστασίας Περιβάλλοντος Αθήνας και ο Δήμος Αθηναίων βρίσκονται σε στενή συνεργασία εδώ και ένα εξάμηνο, προκειμένου να καταλήξουν στον ακριβή αριθμό των κτιρίων, να συγκεκριμενοποιήσουν τα προβλήματα και να διαπιστώσουν ποια ακίνητα μπορούν να σωθούν.
Παράλληλα να διαμορφώσουν το απαραίτητο θεσμικό πλαίσιο, υπό μορφή προεδρικού διατάγματος, που θα επιτρέψει στην Πολιτεία να προχωρήσει στις αναγκαίες ενέργειες και επεμβάσεις. Το διάταγμα θα ρυθμίζει τόσο τις σχέσεις με τους ιδιοκτήτες όσο και τις χρήσεις που θα επιτραπούν σε όσα κτίρια επιζήσουν και ανακαινιστούν. Σίγουρα δεν θα πρόκειται για κτίρια κατοικίας, αλλά για κτίρια γραφείων, επιχειρήσεων, τουρισμού, γενικότερα συνάθροισης κοινού.

Ανατροπές στο Ασφαλιστικό

ΤΟΝ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟ Ο ΥΠ. ΕΡΓΑΣΙΑΣ Γ. ΒΡΟΥΤΣΗΣ ΘΑ ΔΩΣΕΙ ΣΤΗ ΔΗΜΟΣΙΟΤΗΤΑ ΜΕΛΕΤΗ ΤΟΥ ΚΕΠΕ
Νέες ανατροπές στον ασφαλιστικό χάρτη των Ταμείων και των συντάξεων φέρνει η μελέτη του Κέντρου Προγραμματισμού και Οικονομικών Ερευνών (ΚΕΠΕ) η οποία αναμένεται να παραδοθεί στα χέρια του υπουργού Εργασίας Γιάννη Βρούτση μετά τις 23 Αυγούστου και θα δημοσιοποιηθεί μέσα στον ερχόμενο Σεπτέμβρη.
Η μελέτη, η οποία έχει ολοκληρωθεί, σύμφωνα με πληροφορίες της «Ε», περιλαμβάνει την περαιτέρω διοικητική και οργανωτική ενοποίηση των ασφαλιστικών ταμείων, την ενσωμάτωση των επικουρικών συντάξεων μέσα στις κύριες και τον περιορισμό των πρόωρων συνταξιοδοτήσεων.
Στην έκθεσή του το ΚΕΠΕ προτείνει:
1. Τη δημιουργία ενός Ταμείου (ΙΚΑ) μέσα στο οποίο θα ενταχθούν όλα τα υπόλοιπα ασφαλιστικά ταμεία τα οποία θα λειτουργούν ως ανεξάρτητοι λογαριασμοί. Εναλλακτικά προτείνει τρία Ταμεία, μισθωτών (ΙΚΑ), αυτοαπασχολουμένων (ΟΑΕΕ), στο οποίο θα υπαχθεί το ΕΤΑΑ και μέρος του ΕΤΑΠ-ΜΜΕ, καθώς και των αγροτών (ΟΓΑ).
2. Οι εισφορές προς τα ασφαλιστικά ταμεία να καταβάλλονται κάθε μήνα, καθώς ακόμη υπάρχουν ταμεία όπου οι εισφορές καταβάλλονται ανά 6 μήνες (ΟΓΑ) και άλλα όπου η καταβολή γίνεται ανά μήνα (ΙΚΑ).
3. Την ανταποδοτικότητα των εισφορών και την ενίσχυσή της καθώς και τη διεύρυνση της ασφαλιστικής βάσης, ιδίως στο κομμάτι των αυτοαπασχολουμένων.
4. Ενιαίο τρόπο υπολογισμού των συντάξεων, και ίδια όρια ηλικίας συνταξιοδότησης, καθώς το σύστημα χαρακτηρίζεται από πολυνομία, η οποία δημιουργεί έντονες κοινωνικές ανισότητες, αφού αντιμετωπίζει όμοιες περιπτώσεις πολιτών με διαφορετικό τρόπο. Οι προϋποθέσεις συνταξιοδότησης (χρόνος ασφάλισης και όρια ηλικίας), τα ποσοστά αναπλήρωσης, οι κατώτατες συντάξεις, οι ασφαλιστικές και οι εργοδοτικές εισφορές, οι κοινωνικοί πόροι και η κρατική χρηματοδότηση ποικίλλουν τόσο μεταξύ των Ταμείων όσο και μεταξύ ασφαλισμένων στο ίδιο Ταμείο.
5. Το «μάρμαρο» να πληρώσουν όσοι έχουν κατοχυρώσει δικαίωμα συνταξιοδότησης, αλλά δεν έχουν θεμελιωμένο δικαίωμα.
6. «Φωτογραφίζει» την κατάργηση μεταξύ κλάδων και επαγγελμάτων του δικαιώματος αναγνώρισης πλασματικών ετών συνταξιοδότησης (μέχρι και 7 χρόνια), καθώς, όπως αναφέρει η έκθεση, υπάρχουν διαφορές μεταξύ ηλικιών και κλάδων ή στην ημερομηνία πρώτης ασφάλισης -για παράδειγμα των δημοσίων υπαλλήλων για τους οποίους ισχύει διαφορετικό καθεστώς, ανάλογα με το αν άρχισαν να εργάζονται πριν ή μετά το 1983- και μεταξύ φύλων, όπου διαπιστώνει πως σε ορισμένα ταμεία υπάρχουν αρκετά πιο ευνοϊκές ρυθμίσεις για τις γυναίκες, παρά τις ευρωπαϊκές οδηγίες. Ιδιαίτερη αναφορά γίνεται και στα όρια ηλικίας συνταξιοδότησης, προτείνοντας όχι την αύξηση των γενικών ορίων, αλλά τροποποιήσεις και καταργήσεις στις ισχύουσες εξαιρέσεις.
7. Τη διασύνδεση του Κέντρου Είσπραξης Ασφαλιστικών Οφειλών (ΚΕΑΟ) με το TAXIS, προκειμένου τα ταμεία να έχουν πρόσβαση στην περιουσία φυσικών προσώπων που οφείλουν εισφορές στα Ταμεία. Μέχρι οι ασφαλιστικές εισφορές να μπορούν να εισπράττονται από την εφορία (μέσα του 2017) προτείνεται να εμπλακούν στη διαδικασία είσπραξης, εκτός από το ΚΕΑΟ, και «ειδικευμένες ιδιωτικές εταιρείες».
Του ΔΗΜΗΤΡΗ ΜΑΛΤΗ