Σάββατο 6 Απριλίου 2024

Μας πετάνε στο δρόμο - βγαίνουμε στους δρόμους

 

ΜΑΣ ΠΕΤΑΝΕ ΣΤΟΝ ΔΡΟΜΟ - ΒΓΑΙΝΟΥΜΕ ΣΤΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ

Όλα μας έχουμε βιώσει την απώλεια στέγης, είτε δικιάς μας, είτε φίλων και συγγενών μας. Έχουμε χάσει τα σπίτια μας, τις γειτόνισσες μας, τη βάση μας, καθώς κάτοικοι εκτοπίζονται και γειτονιές αποσυντίθενται. Για αυτό μαζευόμαστε το Σάββατο 6 Απριλίου στο Θησείο να διαμαρτυρηθούμε κάνοντας μια:

"ΜΕΤΑΚΟΜΙΣΗ" ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ

Φέρτε την κούτα σας! (το εννοούμε)
Θα γίνει συμβολική μετακόμιση αφού μας πετάνε έξω από τα σπίτια μας, τις γειτονιές μας. Φέρτε μια κούτα, μια βαλίτσα, κάτι που να συμβολίζει μετακόμιση, κ ελάτε να φωνάξουμε μαζί για τη στέγαση κ τις γειτονιές που μας κλέβουν

Στέγη για ολ@!!

Διοργάνωση:

Πέμπτη 4 Απριλίου 2024

0% το ποσοστό γραμμών οι οποίες είναι εξοπλισμένες με Συστήματα Προστασίας Τρένων (TPSs) το 2022

 




πηγή: Report on railway safety and interoperability in the EU, 2022

A-19 Deployment of train protection systems on railway lines Purpose The installation of TPSs is widely considered one of the most effective railway safety measures for reducing the risk of collisions between trains. The deployment of these systems on the national railway network and their use is monitored under the CSIs. Given the wide range of types and versions of TPSs in the EU, a classification focusing on three levels of assistance provided to the train driver is considered a solid basis for reporting comparable statistical data. While TPSs are non-interoperable legacy systems, also known as class B systems, with varying functions, reliability and accuracy, depending on when they were installed, the European Rail Traffic Management System (ERTMS) is the most advanced class A system and its installation across all core/comprehensive networks of the EU is mandated (8). The ERTMS is the European standard system for automatic train protection. It ensures a high level of safety, interoperability, reliability and performance. Some Member States have decided to deploy the ERTMS on their entire rail network, thus going beyond the EU legal requirements. In fact, several TPSs are obsolete, and have low reliability, low safety levels and low performance.

Indicators The shares of railway lines equipped with TPSs (per level of assistance) and with the ERTMS are used as indicators.
Findings Some EU Member States reported advanced TPSs functional levels (including in some cases the ERTMS or other advanced class B systems), while a few other countries did not report the share of tracks equipped with TPSs (or reported that no tracks were equipped with TPSs). Among countries providing TPS data, Germany, Spain, Italy, Luxembourg, the Netherlands and Romania reported that more than 90 % of their networks are equipped with TPSs that provide the highest level of train protection, that is warning, automatic stop and (discrete or continuous) supervision of train speed. However, a significant proportion of railway lines in other Member States are still not protected by TPSs. The deployment of the ERTMS has been limited so far; only a few countries have deployed the system on a significant share of their network. The percentage of the national network equipped with the ERTMS is highest (i.e. more than 30 %) in Belgium, Luxembourg and Slovenia. Sources and limitations Although the three TPS levels have been part of the CSI data collection for a long time, the levels have been redefined recently with a view to assuring harmonised reporting. However, not all IMs provide these data, and some may still be inaccurate. Regarding the Register of Railway Infrastructure (RINF), as the data are retrieved directly from the database, their reliability depends on the extent to which the information provided is up to date and complete. As specified in the terms of use of the RINF, ERA has no responsibility for or liability with regard to the information submitted and published in the database.

Συστήματα Ασφαλείας...


Τετάρτη 3 Απριλίου 2024

I.C.O.MO.S. «Πρόσφατα, τρέχοντα και προσεχή έργα στην Ακρόπολη»





Οι μελέτες για τη δυτική πρόσβαση στα Προπύλαια, που ανατέθηκαν απευθείας σε ιδιωτικές εταιρείες, προβλέπουν βλαπτικές παρεμβάσεις στο Μνημείο, καταγγέλλει το Ελληνικό Τμήμα του I.C.O.MO.S.

«Θα κάνουν την δυτική πλαγιά της Ακρόπολης σαν εκθεσιακό κέντρο σύγχρονης τεχνολογίας», αναφέρει στην ανακοίνωση του το Ελληνικό Τμήμα του I.C.O.MO.S. που φέρνει στο φως της δημοσιότητας τις βλαπτικές παρεμβάσεις που θα γίνουν στο μνημείο με άλλοθι, ανάμεσα σε άλλους λόγους, και την προσβασιμότητα, όπως είχε συμβεί με το περίφημο τσιμέντωμα του μνημείου το φθινόπωρο του 2020.

Απ’ ότι φαίνεται, το ΥΠΠΟ επιλέγει και προκρίνει άμεσα δομικές παρεμβάσεις στα Προπύλαια που θα αλλοιώσουν σημαντικά την όψη του μνημείου και που «θα κάνουν την δυτική πλαγιά της Ακρόπολης σαν εκθεσιακό κέντρο σύγχρονης τεχνολογίας» ως «απάντηση» στα προβλήματα συνωστισμού που προέκυψαν τους καλοκαιρινούς μήνες στο μνημείο (22.000-23.000 επισκέπτες ημερησίως). Η λύση θα ήταν η εκπόνηση ενός καλά μελετημένου διαχειριστικού σχεδίου επισκεπτών, όπως άλλωστε ζητάει εδώ και χρόνια από την χώρα μας η UNESCO, και αφού απέτυχε το πιλοτικό πρόγραμμα ζωνών επισκεψιμότητας που εφαρμόστηκε στο και πέντε το καλοκαίρι που μας πέρασε. Η ανακατασκευή της Δυτικής Κλίμακας των Προπυλαίων-γνωστή ως λύση Κορρέ η οποία παρουσιάστηκε στην 7η Διεθνή Συνάντηση για την Αποκατάσταση των Μνημείων της Ακρόπολης το 2021- που θα αλλοιώσει τη μορφή του Ιερού Βράχου είχε προκαλέσει τις αντιρρήσεις και τις αντιδράσεις αρχαιολόγων και αρχιτεκτόνων αλλά ως είθισται, το ΥΠΠΟ έκλεισε τα αυτιά του στις επιστημονικές «σειρήνες». Και να που τελικά η φράση της υπουργού σε παλιότερη συνέντευξη της, «Δεν μπορούμε να γκρεμίσουμε τα Προπύλαια. Μπορούμε όμως να τα φαρδύνουμε» έκρυβε μια ειλημμένη πολιτική απόφαση. Οι μελέτες έχουν ανατεθεί απευθείας σε ιδιωτικές εταιρείες και ακόμα δεν έχουν κατατεθεί για συζήτηση στο Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο.

Το Ελληνικό Τμήμα του I.C.O.MO.S. επισημαίνει ότι «τα μέτρα αυτά εγγυώνται μόνον βλάβες και παραμόρφωση της αρχιτεκτονικής του μνημείου» και καταλήγει ότι: «η εφαρμογή ζωνών ώρας επίσκεψης το περασμένο φθινόπωρο, αποδείχθηκε προπέτασμα καπνού στην έλλειψη ουσιαστικών Διαχειριστικών Σχεδίων. Το ΥΠΠΟ ανακοίνωσε ότι ο κύκλος μελετών και λήψης αποφάσεων θα ολοκληρωθεί το φθινόπωρο του 2024. Έως τότε, χωρίς Διαχειριστικό Σχέδιο και με αδιαφανείς διαδικασίες, θα έχουν προστεθεί, μέσα και γύρω από την Ακρόπολη κατασκευές αντίθετες προς την Έκθεση της Συμβουλευτικής Αποστολής UNESCO/ICOMOS, τη Χάρτα της Βενετίας του 1964 και τη Χάρτα του ICOMOS του 2003».
Κάτοψη της δυτικής πλαγιάς της Ακρόπολης, με τις προβλεπόμενες αναμορφώσεις

Νέος κατώτατος μισθός: Οι επιβαρύνσεις στον φόρο επαγγελματιών

Νέος κατώτατος μισθός: Οι επιβαρύνσεις στον φόρο επαγγελματιών
Κυριακή, 31 Μαρτίου 2024 6:56

Η «Ν» παρουσιάζει τις αυξημένες επιβαρύνσεις που θα προκύψουν για τα εισοδήματα του 2024

Γιώργος Παλαιτσάκης • gpalaitsakis@naftemporiki.gr

Αυξημένους φόρους κατά 6,4% έως και 37% θα κληθούν να καταβάλουν το 2025, για τα εισοδήματα του 2024, εκατοντάδες χιλιάδες αυτοαπασχολούμενοι, λόγω της αύξησης του κατώτατου μισθού του ιδιωτικού τομέα από 780 ευρώ σε 830 ευρώ.

Ο εκάστοτε κατώτατος μισθός λαμβάνεται πλέον υπόψη ως βάση υπολογισμού των ελάχιστων τεκμαρτών ποσών φορολογητέου εισοδήματος που οφείλουν να εμφανίζουν στην εφορία για κάθε φορολογικό έτος οι φορολογούμενοι με ατομικές επιχειρήσεις, σύμφωνα με το σύστημα των αντικειμενικών κριτηρίων φορολόγησης που νομοθέτησε η κυβέρνηση από τις αρχές του τρέχοντος έτους, με τον ν. 5073/2023.

Οι φορολογούμενοι που θα επιβαρυνθούν ξανά το 2025 με επιπλέον φόρους εισοδήματος θα είναι κυρίως εμποροβιοτέχνες, επιτηδευματίες και ελεύθεροι επαγγελματίες που ασκούν ατομικά τις δραστηριότητές τους για πάνω από 3 έτη και συνήθως δηλώνουν κάθε χρόνο εισοδήματα σημαντικά χαμηλότερα των 10.000-15.000 ευρώ.

Οι φορολογούμενοι αυτοί με το σύστημα των αντικειμενικών κριτηρίων του νόμου 5073/2023 θα υποχρεωθούν και το 2025 να εμφανίσουν τεκμαρτά ποσά φορολογητέων εισοδημάτων όχι μόνο υψηλότερα των δηλούμενων αλλά και αυξημένα σε σύγκριση με τα τεκμαρτά ποσά εισοδημάτων που θα εμφανίσουν φέτος.

Αιτία η αναπροσαρμογή του ύψους του κατώτατου μισθού, που αποφάσισε χθες η κυβέρ-
νηση.

Ειδικότερα, σύμφωνα με το ν. 5073/2023:

1) Το ύψος του ελάχιστου τεκμαρτού φορολογητέου εισοδήματος για κάθε αυτοαπασχολούμενο που έχει συμπληρώσει 6 έτη άσκησης του επαγγέλματός του και δεν έχει κανέναν υπάλληλο εργαζόμενο στην επιχείρησή του είναι ίσο με τον εκάστοτε ισχύοντα ετήσιο μικτό κατώτατο μισθό του ιδιωτικού τομέα. Για τα εισοδήματα του φορολογικού έτους 2023, για τα οποία οι φόροι θα εκκαθαριστούν και θα πρέπει να καταβληθούν φέτος, το ύψος του ελάχιστου τεκμαρτού φορολογητέου εισοδήματος της παραπάνω περίπτωσης ανέρχεται σε 10.920 ευρώ (780 ευρώ Χ 14 μήνες καταβολής του μισθού μέσα στο έτος 2023). Το ποσό αυτό αποτελεί τη βάση υπολογισμού των ελάχιστων τεκμαρτών φορολογητέων εισοδημάτων του φορολογικού έτους 2023 και για τους υπόλοιπους αυτοαπασχολούμενους. Για τα εισοδήματα του φορολογικού έτους 2024, για τα οποία οι φόροι θα εκκαθαριστούν και θα πρέπει να καταβληθούν το 2025, το ύψος του ελάχιστου τεκμαρτού φορολογητέου εισοδήματος της παραπάνω περίπτωσης θα αυξηθεί στα 11.620 ευρώ (830 ευρώ Χ 14 μήνες καταβολής του μισθού μέσα στο έτος 2024). Το ποσό αυτό θα αποτελέσει τη βάση υπολογισμού των ελάχιστων τεκμαρτών φορολογητέων εισοδημάτων του φορολογικού έτους 2024 και για τους υπόλοιπους αυτοαπασχολούμενους.
Νέοι επιχειρηματίες

2) Για όσους φορολογούμενους με ατομικές επιχειρήσεις ασκούν το επάγγελμα για λιγότερα από 4 έτη, είναι δηλαδή νέοι επιχειρηματίες ή επαγγελματίες, δεν ισχύει κανένα ελάχιστο όριο φορολογητέου εισοδήματος. Με πιο απλά λόγια, στα 3 πρώτα έτη λειτουργίας κάθε επιχείρησης ή γραφείου το σύστημα των αντικειμενικών κριτηρίων
δεν εφαρμόζεται.
Μεταβατικό στάδιο

3) Στο 4ο έτος λειτουργίας ισχύει ελάχιστο όριο φορολογητέου εισοδήματος μειωμένο κατά
67% σε σύγκριση με το ποσό του ελάχιστου φορολογητέου εισοδήματος που αντιστοιχεί
σε ατομική επιχείρηση με 6 έτη λειτουργίας χωρίς εργαζόμενο. Συνεπώς:για κάθε ατομική επιχείρηση που συμπλήρωσε 4 έτη λειτουργίας μέσα στο 2023, θα ληφθεί υπόψη το ποσό των 10.920 ευρώ μειωμένο κατά 67%, δηλαδή θα ληφθεί υπόψη ελάχιστο φορολογητέο εισόδημα ύψους 3.640 ευρώ.
για κάθε ατομική επιχείρηση που συμπλήρωσε ή θα συμπληρώσει 4 έτη λειτουργίας μέσα στο 2024, θα ληφθεί υπόψη το ποσό των 11.620 ευρώ μειωμένο κατά 67%, δηλαδή θα ληφθεί υπόψη ελάχιστο φορολογητέο εισόδημα ύψους 3.873 ευρώ.

4) Στο 5ο έτος λειτουργίας ισχύει ελάχιστο όριο φορολογητέου εισοδήματος μειωμένο κατά
33% σε σύγκριση με το ποσό του ελάχιστου φορολογητέου εισοδήματος που αντιστοιχεί σε ατομική επιχείρηση με 6 έτη λειτουργίας χωρίς εργαζόμενο. Συνεπώς:για κάθε ατομική επιχείρηση που συμπλήρωσε 5 έτη λειτουργίας μέσα στο 2023, θα ληφθεί υπόψη το ποσό των 10.920 ευρώ μειωμένο κατά 33%, δηλαδή θα ληφθεί υπόψη ελάχιστο φορολογητέο εισόδημα ύψους 7.280 ευρώ.
για κάθε ατομική επιχείρηση που συμπλήρωσε ή θα συμπληρώσει 5 έτη λειτουργίας μέσα στο 2024, θα ληφθεί υπόψη το ποσό των 11.620 ευρώ μειωμένο κατά 33%, δηλαδή θα ληφθεί υπόψη ελάχιστο φορολογητέο εισόδημα ύψους 7.747 ευρώ.
Πάνω από 6 έτη

5) Για κάθε αυτοαπασχολούμενο φορολογούμενο που λειτουργεί την ατομική του επιχείρηση περισσότερα από 6 έτη, το ελάχιστο τεκμαρτό φορολογητέο εισόδημα που αντιστοιχεί σε επιχείρηση με 6 έτη λειτουργίας χωρίς κανέναν εργαζόμενο προσαυξάνεται κατά 10% για κάθε επιπλέον τριετία λειτουργίας. Ειδικότερα:για 7 έως 9 έτη λειτουργίας ισχύει προσαύξηση 10%, οπότε το ποσό αυτό διαμορφώνεται στα 12.012 ευρώ για το φορολογικό έτος 2023 και αυξάνεται περαιτέρω στα 12.782 ευρώ για το φορολογικό έτος 2024
για 10 έως 12 έτη λειτουργίας ισχύει προσαύξηση 20%, οπότε το ποσό αυτό διαμορφώνεται στα 13.104 ευρώ για το φορολογικό έτος 2023 και αυξάνεται περαιτέρω στα 13.944 ευρώ για το φορολογικό έτος 2024
για περισσότερα από 12 έτη λειτουργίας, η προσαύξηση φθάνει το 30%, οπότε το ποσό αυτό διαμορφώνεται στα 14.196 ευρώ για το φορολογικό έτος 2023 και αυξάνεται στα 15.106 για το φορολογικό έτος 2024.
Απασχόληση προσωπικού

6) Σε περίπτωση που ο αυτοαπασχολούμενος έχει και υπαλλήλους:

α) Το εκάστοτε ισχύον ποσό ελάχιστου ετήσιου φορολογητέου εισοδήματος, όπως έχει προσδιοριστεί με βάση τα παραπάνω δεδομένα, συγκρίνεται με το ποσό του ανώτερου ετήσιου μισθού που καταβάλλεται στο προσωπικό. Το ποσό σύγκρισης δεν μπορεί να είναι υψηλότερο των 30.000 ευρώ. Όποιο από τα δύο συγκρινόμενα ποσά είναι μεγαλύτερο θα λαμβάνεται αυτό υπόψη για τον περαιτέρω αντικειμενικό προσδιορισμό του τελικού ελάχιστου φορολογητέου εισοδήματος.

β) Το ελάχιστο ετήσιο φορολογητέο εισόδημα, όπως αυτό διαμορφώνεται με βάση τη σύγκριση της προηγούμενης παραγράφου, προσαυξάνεται περαιτέρω με 2 τρόπους, σωρευτικά:κατά το 10% του ετήσιου κόστους μισθοδοσίας του προσωπικού (στο οποίο περιλαμβάνονται μισθοί, εργοδοτικές εισφορές, παροχές σε είδος) της επιχείρησης, με ανώτατο όριο προσαύξησης τις 15.000 ευρώ.
κατά το 5% της τυχόν επιπλέον διαφοράς του ετήσιου κύκλου εργασιών της επιχείρησης από τον μέσο όρο ετήσιου κύκλου εργασιών όλων των επιχειρήσεων που ασκούν την ίδια δραστηριότητα βάσει Κωδικού Αριθμού Δραστηριότητας. Η προσαύξηση της περίπτωσης αυτής δεν υπολογίζεται όταν ο μέσος όρος του ετήσιου κύκλου εργασιών του αντίστοιχου ΚΑΔ δεν υπερβαίνει τις 10.000 ευρώ ή όταν το πλήθος των επιτηδευματιών που υπάγονται στον συγκεκριμένο ΚΑΔ δεν υπερβαίνει τους 30.

Ουσιαστικά, από τα παραπάνω προκύπτει ότι λόγω της αύξησης του κατώτατου μισθού από τα 780 στα 830 ευρώ, αυξάνονται για το 2024 όλα τα ελάχιστα ποσά τεκμαρτού φορολογητέου εισοδήματος για όλες τις ατομικές επιχειρήσεις που λειτουργούν πάνω από 3 έτη. Ως εκ τούτου, όσοι αυτοαπασχολούμενοι θα δηλώσουν τόσο φέτος (για το 2023) όσο και του χρόνου (για το 2024) εισοδήματα χαμηλότερα των τεκμαρτών που προκύπτουν με βάση τον ν. 5073/2023 θα αναγκαστούν να καταβάλουν όχι μόνο φέτος αλλά και το 2025 αυξημένους φόρους εισοδήματος.

Επιπλέον, όσοι από τους φορολογούμενους αυτούς λειτουργούν τις επιχειρήσεις τους πάνω από 6 έτη και τύχει φέτος να αλλάξουν τριετία ετών λειτουργίας θα υποχρεωθούν το 2025 (για το 2024) να εμφανίζουν ακόμη πιο αυξημένα ποσά τεκμαρτών φορολογητέων εισοδημάτων και να πληρώσουν ακόμη μεγαλύτερα ποσά φόρων εισοδήματος, καθώς θα αυξηθεί όχι μόνο η βάση υπολογισμού (ο ετήσιος κατώτατος μισθός) αλλά και το ποσοστό προσαύξησης λόγω ετών λειτουργίας.

Τρίτη 2 Απριλίου 2024

Αστυπάλαια: δόμηση μαμούθ 30.000 τετραγωνικών σε 2.000 στρέμματα


Το υπουργείο Περιβάλλοντος εισάγει στο ΚΕΣΥΠΟΘΑ για έγκριση project μαμούθ κατασκευής βιλών, συνολικής επιφάνειας 30.000 τετραγωνικών μέτρων σε έκταση δύο εκατομμυρίων τετραγωνικών μέτρων εκτός σχεδίου στο νησί της Αστυπάλαιας. Το Δημοτικό Συμβούλιο Δήμου Αστυπάλαιας ζητά να μην εγκριθεί το επενδυτικό σχέδιο και αναπτύσσει επιχειρήματα για τη «φέρουσα ικανότητα», τους κανόνες της εκτός σχεδίου δόμησης και την προστασία της φυσιογνωμίας του νησιού.


Ξενοδοχειακός όμιλος έχει δρομολογήσει να υλοποιήσει στην Αστυπάλαια μεγάλη τουριστική επένδυση σε έκταση 2.000 στρεμμάτων στο Αγριλίδι, έκταση ανάλογη με αυτήν που καταλαμβάνει η πρωτεύουσα του νησιού. Η επενδυτική πρόταση με τη μορφή Ειδικού Πολεοδομικού Σχεδίου εισάγεται προς έγκριση στο ΚΕΣΥΠΟΘΑ του ΥΠΕΝ και το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Αστυπάλαιας με απόφαση του παρεμβαίνει τονίζοντας:

-«Είμαστε αντίθετοι στην de facto πολεοδόμηση και συνεπώς δόμηση περιοχών εκτός οικισμού αδιακρίτως και με τρόπο που δεν συνάδει με τη μορφολογία των υπαρχόντων οικισμών, οι οποίες στοχεύουν σε κάποιο είδος Real Estate, σε έκταση ακόμα μεγαλύτερη από τους δύο πιο εκτεταμένους ήδη οικισμούς της Αστυπάλαιας όπως το Λιβάδι και η Ανάληψη- Μαλτεζάνα (!!!)».

-«Για την εκτός οικισμού δόμηση δε, να γίνεται χρήση των όσων προβλέπει το προεδρικό Διάταγμα της 17/05/2002 Φεκ 402Δ (μέγιστη δόμηση 1500 τετραγωνικά μέτρα ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΣ ΜΕΓΕΘΟΥΣ ΤΗΣ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑΣ)» ζητά το Δημοτικό Συμβούλιο και σημειώνει ότι «ως δήμος βρισκόμαστε ήδη σε διαδικασία εκπόνησης του τοπικού πολεοδομικού Σχεδίου της Αστυπάλαιας και προχωρούμε στην μελέτη ‘’φέρουσας ικανότητας’’ νήσου Αστυπάλαιας σε όλα τα επίπεδα με σκοπό να εισφέρουμε την παραπάνω, στην υπό εξέλιξη μελέτη του πολεοδομικού σχεδιασμού του νησιού μας».

Η απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Αστυπάλαιας αποστέλλεται προς την πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΝ και κοινοποιείται προς το Γραφείο Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, τους Βουλευτές νομού Δωδεκανήσου, την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, τον υπουργό Επικρατείας Άκη Σκέρτσο και Δημάρχους.

Ειδικότερα το Ψήφισμα, που υπογράφει ο Δήμαρχος Αστυπάλαιας Νίκος Κομηνέας και αποστέλλεται στο ΥΠΕΝ προς τους , υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας Σκυλακάκη Θόδωρο, υφυπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας Ταγαρά Νικόλαο, Γενικό Γραμματέα Χωρικού Σχεδιασμού και Αστικού Περιβάλλοντος Μπακογιάννη Ευθύμιο, Δ/νση Πολεοδομικού Σχεδιασμού Παπαθανασίου Ευαγγελία, Γραμματέα ΚΕ.ΣΥ.ΠΟ.ΘΑ Κασάπη Χρυσούλα έχει ως εξής:

Απόφαση-Ψήφισμα του Δημοτικού Συμβουλίου Αστυπάλαιας υπ’αριθμ. 41 την 24/03/2024

-«Το νησί της Αστυπάλαιας είναι ένα από τα νησιά εκείνα όπου προωθούνται δράσεις βιώσιμης ανάπτυξης, βιώσιμου τουρισμού και κυκλικής οικονομίας που στοχεύουν στη διατήρηση και ανάδειξη του φυσικού περιβάλλοντος, αναπαράγοντας το υπάρχον μοντέλο δόμησης των οικισμών του και οι οποίες προβάλλονται παγκόσμια από την Ελληνική Κυβέρνηση και τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη ( Αστυπάλαια- Έξυπνο- Βιώσιμο νησί ASSI).

Είμαστε υπέρ των όποιων επενδυτικών προγραμμάτων, τα οποία εξυπηρετούν τους παραπάνω στόχους για τουριστικές επενδύσεις, οι οποίες πρόκειται να γίνουν σε περιοχές εντός οικισμών και κυρίως σε μη ανεπτυγμένους οικισμούς του νησιού (Ανάληψη, Έξω Βαθύ, Μέσα Βαθύ) ή στην αναβίωση εγκαταλειμμένων οικιστικών συνόλων. Για την εκτός οικισμού δόμηση δε, να γίνεται χρήση των όσων προβλέπει το προεδρικό Διάταγμα της 17/05/2002 Φεκ 402Δ (μέγιστη δόμηση 1500 τετραγωνικά μέτρα ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΣ ΜΕΓΕΘΟΥΣ ΤΗΣ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑΣ).

Είμαστε αντίθετοι στην de facto πολεοδόμηση και συνεπώς δόμηση περιοχών εκτός οικισμού αδιακρίτως και με τρόπο που δεν συνάδει με τη μορφολογία των υπαρχόντων οικισμών, οι οποίες στοχεύουν σε κάποιο είδος Real Estate, σε έκταση ακόμα μεγαλύτερη από τους δύο πιο εκτεταμένους ήδη οικισμούς της Αστυπάλαιας όπως το Λιβάδι και η Ανάληψη- Μαλτεζάνα (!!!) διασπώντας τον ενιαίο υπαίθριο χώρο του νησιού.

Επίσης, ως δήμος βρισκόμαστε ήδη σε διαδικασία εκπόνησης του τοπικού πολεοδομικού Σχεδίου της Αστυπάλαιας από μελετητικό γραφείο βάση της Υπουργικής Απόφασης ΥΠΕΝ/ΓΡΥΦΧΑΠ/121492/1903 (ΦΕΚ 6046 Δ 20/12/2021) και προχωρούμε στην μελέτη ‘’φέρουσας ικανότητας’’ νήσου Αστυπάλαιας σε όλα τα επίπεδα με σκοπό να εισφέρουμε την παραπάνω, στην υπό εξέλιξη μελέτη του πολεοδομικού σχεδιασμού του νησιού μας.

Για όλους τους παραπάνω λόγους το Δ.Σ του δήμου Αστυπάλαιας:

1.Εκφράζει την έκπληξη του για την υποβολή ενός τόσο μεγάλου project κατασκευής βιλών, συνολικής επιφάνειας 30.000 τετραγωνικών μέτρων σε έκταση δύο εκατομμυρίων τετραγωνικών μέτρων εκτός σχεδίου, με το ενδεχόμενο σοβαρής αλλοίωσης του φυσικού περιβάλλοντος του νησιού μας, χωρίς να έχει λάβει καμία γνώση ο δήμος της Αστυπάλαιας.

2.Θεωρεί ότι δεν πρέπει να ληφθεί καμία απόφαση από το ΚΕΣΥΠΟΘΑ η οποία θα εγκρίνει Στρατηγικές επενδύσεις ή όποιας άλλης μορφής, επένδυση δεσμεύοντας ουσιαστικά την υπό εκπόνηση μελέτη Πολεοδομικού Σχεδιασμού ώστε ΝΑ ΣΥΜΠΕΡΙΛΦΘΕΙ Σ’ΑΥΤΗΝ, ως ήδη εγκεκριμένο επενδυτικό σχέδιο.

Αγαπητέ κε. γεν. γραμματέα και πρόεδρε του ΚΕΣΥΠΟΘΑ και αγαπητά μέλη του Συμβουλίου, πιθανώς να μην προβλέπεται η λήψη σύμφωνης γνώμης ή έστω γνώμης του εκάστοτε δήμου (αν και θα έπρεπε) ιδιαίτερα για τόσο μεγάλα σχέδια που καθορίζουν το μέλλον ενός τόπου.

Παρόλα αυτά σας παρακαλούμε βάση των επιχειρημάτων που παραθέσαμε να μην εγκρίνετε σε αυτήν τη φάση κανένα επενδυτικό σχέδιο, που καθορίζει το μέλλον της Αστυπάλαιας με τρόπο μη βιώσιμο, ακολουθώντας αποτυχημένα μοντέλα που όλοι κατακρίνουμε.

Σε κάθε περίπτωση σας ζητούμε να παρευρεθούμε στη συνεδρίαση του Συμβουλίου σας ώστε να εξηγήσουμε περαιτέρω τις θέσεις μας.

Με εκτίμηση,

Ο Δήμαρχος Αστυπάλαιας,

Κομηνέας Νικόλαος»

Αιφνιδιαστικοί έλεγχοι της Επ. Ανταγωνισμού στον κλάδο πληροφορικής, τεχνολογίας και συναφών υπηρεσιών

Γίνονται τέτοια πράγματα στο θαυμαστό κόσμο των νέων τεχνολογιών?

Στήνουν διαγωνισμούς όπως στα Δημόσια Έργα?

Πέφτουμε από το cloud...


16:49, 27 Μαρτίου 2024



Ελέγχους σε μεγάλο αριθμό επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στον κλάδο πληροφορικής, τεχνολογίας και συναφών υπηρεσιών διενήργησε η Επιτροπή Ανταγωνισμού, στο πλαίσιο αυτεπάγγελτης έρευνας για πιθανή οριζόντια σύμπραξη νόθευσης δημόσιων διαγωνισμών (bidrigging).

Σε ανακοίνωση της επιτροπής σημειώνεται ότι η διεξαγωγή τέτοιων ελέγχων γίνεται σε επιχειρήσεις από τις οποίες μπορεί να συλλεχθούν στοιχεία για αντι-ανταγωνιστικές πρακτικές στις ερευνώμενες αγορές και δεν προδικάζει ότι οι επιχειρήσεις έχουν εμπλακεί σε αντί-ανταγωνιστική συμπεριφορά ούτε προδικάζει το αποτέλεσμα της έρευνας.






Η επιτροπή επισημαίνει ότι «στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων της, θα παρεμβαίνει κατά άμεση προτεραιότητα όπου κρίνεται απαραίτητο και θα εξετάζει κάθε σχετική περίπτωση που θα υποπέσει στην αντίληψή της, με την υποβολή καταγγελίας, αίτησης επιείκειας ή ανώνυμων σχετικών πληροφοριών μέσω του ασφαλούς ψηφιακού περιβάλλοντος (whistleblowing) ή άλλως, και θα επιβάλλει αυστηρότατες διοικητικές κυρώσεις στις επιχειρήσεις που τυχόν μετέρχονται αντι-ανταγωνιστικών πρακτικών».

Το πρόγραμμα επιείκειας

Η επιτροπή υπενθυμίζει ότι το πρόγραμμα επιείκειας έχει σημαντικά πλεονεκτήματα για τις επιχειρήσεις, ενώσεις επιχειρήσεων και τα φυσικά πρόσωπα που έχουν εμπλακεί σε τέτοιου συμφωνίες καρτέλ.

Όπως αναφέρει, η διαπίστωση συμμετοχής επιχείρησης σε συμφωνίες καρτελικής φύσεως, δηλαδή σε μυστικές συμφωνίες μεταξύ ανταγωνιστών, οι οποίες έχουν ως αντικείμενο τον καθορισμό τιμών ή ποσοτήτων, κατανομή πελατών ή μεριδίων αγοράς, ή βάσει των οποίων λαμβάνει χώρα νόθευση διαγωνισμών, μπορεί να οδηγήσει σε σημαντικά πρόστιμα από την επιτροπή, σε ποινικές κυρώσεις των υπεύθυνων φυσικών προσώπων και σε αποκλεισμό των εμπλεκόμενων επιχειρήσεων από δημόσιους διαγωνισμούς και συμβάσεις παραχωρήσεων για τρία έτη από την έκδοση της απόφασης.

Με την ένταξη στο πρόγραμμα επιείκειας επιτυγχάνεται:

* Ολική ή μερική απαλλαγή από τα διοικητικά πρόστιμα ή μείωση αυτών,

* Εξάλειψη του αξιοποίνου ή μειωμένη ποινή για τα υπαίτια φυσικά πρόσωπα,

* Πλήρης απαλλαγή της επιχείρησης από κάθε είδους διοικητικές κυρώσεις, και

* Μη αποκλεισμό των επιχειρήσεων από τους δημόσιους διαγωνισμούς ή τις συμβάσεις παραχώρησης.

Δευτέρα 1 Απριλίου 2024

Τέμπη: Επιστολή από το 2020, που ενημέρωνε τον Πρωθυπουργό για την κατάσταση του σιδηροδρόμου, δημοσιοποίησε διωκόμενο πρώην στέλεχος του ΟΣΕ

Τέμπη: Επιστολή από το 2020, που ενημέρωνε τον Πρωθυπουργό για την κατάσταση του σιδηροδρόμου, δημοσιοποίησε διωκόμενο πρώην στέλεχος του ΟΣΕ

Τέμπη (AP)

Σε πλήρη γνώση και του Μεγάρου Μαξίμου φαίνεται ότι ήταν η κατάσταση του ελληνικού σιδηροδρόμου και οι στρεβλώσεις στη λειτουργία και τη διοίκησή του ήδη από το καλοκαίρι του 2020, περίπου τρία χρόνια πριν τη σιδηροδρομική τραγωδία των Τεμπών, η οποία κόστισε τη ζωή σε 57 ανθρώπους.

Αυτό προκύπτει από την εμπιστευτική επιστολή που είχε στείλει στον Πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη ο πρώην πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ, Κώστας Σπηλιόπουλος, ο οποίος ελάχιστες ημέρες μετά είχε υποβάλει την παραίτησή του, αφήνοντας ήδη από τότε σαφείς αιχμές για τη μηδενική συνεργασία με την ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών εκείνη την εποχή και τον υπουργό, Κώστα Καραμανλή.
Καταγγέλλει απαράδεκτες μεθοδεύσεις

Ο κ. Σπηλιόπουλος, στην επιστολή του, τμήματα της οποίας έδωσε στη δημοσιότητα με αφορμή την άσκηση ποινικής δίωξης εναντίον του από τον εφέτη ανακριτή που διερευνά την τραγωδία των Τεμπών, κάνει λόγο για «δύσοσμες υποθέσεις, κομματικοποίηση, και πλήρη αδρανοποίηση των λειτουργιών της εταιρείας», αλλά και για «απαράδεκτες μεθοδεύσεις» εναντίον του καταγγέλλοντας πως όλα αυτά ήταν γνωστά στο αρμόδιο υπουργείο.

Ταυτοχρόνως από την επιστολή προκύπτει ότι για το ζήτημα των προβλημάτων στον σιδηρόδρομο ο ίδιος είχε ενημερώσει εκείνη την περίοδο και τον τότε διευθυντή του πρωθυπουργικού γραφείου, Γρηγόρη Δημητριάδη.

Τι αναφέρει η επιστολή στον πρωθυπουργό

Συγκεκριμένα, ο πρώην επικεφαλής του ΟΣΕ (ο οποίος στο παρελθόν είχε διατελέσει και επικεφαλής της ΕΡΓΟΣΕ αναφέρει στην επιστολή του προς τον Πρωθυπουργό: «Φαίνεται όμως ότι η προσπάθεια που κάνουμε ενοχλεί τις υπάρχουσες δομές όπως λειτουργούσαν και τα διάφορα συμφέροντα που βρίσκουν ευήκοα ώτα στους διαδρόμους του Υπουργείου. Ο Υπουργός παρά τα επίμονα αιτήματα μου ποτέ δεν με δέχθηκε για συνεργασία και ενημερώσεις. Αντίθετα με διάφορους τρόπους υπονομεύει την προσπάθεια μου και την παρουσία μου.

Φαίνεται ότι χάλασε η συνταγή και διαψεύστηκαν οι προσδοκίες ορισμένων.

Οι λόγοι που συμβαίνουν αυτά είναι σε μένα απολύτως καθαροί και τους έχω αναφέρει στον κ. Δημητριάδη, θέλουν διοίκηση απόλυτα υποταγμένη στους δικούς τους σχεδιασμούς και αυτά δυστυχώς είναι σε γνώση του Υπουργού».

Στην ίδια επιστολή ο κ. Σπηλιόπουλος που βρέθηκε στο τιμόνι του Οργανισμού για διάστημα 7 μηνών, από τις αρχές Νοεμβρίου του 2019 έως τις 3 Ιουνίου του 2020 οπότε και είχε υποβάλει την παραίτηση του, επεσήμαινε ακόμα ότι «ο ΟΣΕ και ο σιδηρόδρομος δεν χωρούν δυσλειτουργίες, καθυστερήσεις, συνδικαλιστικούς και κομματικούς ανταγωνισμούς και κυρίως αδιαφάνεια και παλαιοκομματικές μεθοδεύσεις. Αντίθετα χρειάζονται ανασυγκρότηση, ταχύτητα εκσυγχρονισμό και γρήγορη προσαρμογή στις νέες ευρωπαϊκές απαιτήσεις. Θεωρώ ότι έχω ευθύνη απέναντι σας και γι’ αυτό πρέπει να σας ενημερώσω».

Κλείνοντας την επιστολή ανέφερε πως η ευθύνη που απορρέει από τη θέση, την οποία κατείχε ήταν μεγάλη και ως εκ τούτου «δεν μου επιτρέπεται να αποδεχθώ τέτοιου είδους προσβολές και μεθοδεύσεις». Ρωτούσε μάλιστα τον Πρωθυπουργό εάν πρέπει να συνεχίσει στη θέση του Προέδρου & Διευθύνοντος Συμβούλου του ΟΣΕ και αν είναι ισχυρή η σχέση εμπιστοσύνης και συνεργασίας που είχαν αναπτύξει.

«Αν η απάντηση είναι θετική ζητώ:την στήριξη στο πρόσωπο μου
αλλαγή των μελών του Δ.Σ. με άτομα της δικής σας απολύτου εμπιστοσύνης
την αυστηρή αξιολόγηση της θητείας μου στον ΟΣΕ μετά από έναν (1) χρόνο
την επίσκεψη σας στον ΟΣΕ, αν είναι δυνατόν, που θα σηματοδοτήσει μια νέα εποχή για τον σιδηρόδρομο στην Ελλάδα και την ανασυγκρότηση και εξυγίανση του ΟΣΕ».
Η δίωξη στον Σπηλιόπουλο

Σήμερα έξι μήνες μετά το χειρότερο δυστύχημα στη σιδηροδρομική ιστορία της Ελλάδας, είναι πλέον γνωστό στο σύνολο της κοινής γνώμης ότι ο σιδηρόδρομος λειτουργούσε για χρόνια χωρίς τα απαραίτητα συστήματα ασφαλείας, τα οποία θα είχαν αποτρέψει την τραγωδία. Η σύμβαση 717, η οποία δεν ολοκληρώθηκε ποτέ στερούσε τις συνθήκες ασφαλείας σε επιβάτες και εργαζομένους του σιδηροδρόμου κι αυτό δεν ήταν άγνωστο ούτε στο υπουργείο, ούτε και στις διοικήσεις των φορέων. Αλλωστε πλέον το σύνολο των πορισμάτων για την τραγωδία των Τεμπών καταλήγουν σε ένα βασικό συμπέρασμα: στην εικόνα απόλυτης διάλυσης του σιδηροδρόμου και την απουσία κρίσιμων συστημάτων ασφαλείας, τα οποία, εάν λειτουργούσαν, θα είχαν αποτρέψει το δυστύχημα.

Η απόδοση των ευθυνών για την απουσία αυτών των συστημάτων, αποτελούν και έναν από τους λόγους της ποινικής δίωξης που άσκησε ο εφέτης ανακριτής που έχει αναλάβει τη διερεύνηση της τραγωδίας των Τεμπών, σε τέσσερα πρώην στελέχη του ΟΣΕ, ένα εκ των οποίων είναι και ο κ. Σπηλιόπουλος. Οι διώξεις αφορούν δύο πρώην προέδρους και διευθύνοντες σύμβουλους του ΟΣΕ, έναν πρώην διευθύνοντα σύμβουλο και ένα εκτελεστικό μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του ΟΣΕ. Οι τέσσερεις κατηγορούνται για το κακούργημα της διατάραξης ασφάλειας των συγκοινωνιών και για τα πλημμελήματα της ανθρωποκτονίας, της βαριάς σωματικής βλάβης και ελαφράς σωματικής βλάβης από αμέλεια κατά συρροή.

Οι διώξεις σχετίζονται και με τη μη διασφάλιση συντήρησης των συστημάτων ασφαλείας, όπως το ψηφιακό σύστημα επικοινωνίας GSM-R και το συστήματα σηματοδότησης.

Το «Εθνος» επικοινώνησε με τον πρώην επικεφαλής του ΟΣΕ, ο οποίος όμως δε θέλησε να πει τίποτα περισσότερο. Σημείωσε, πάντως, ότι ολόκληρη η επιστολή θα κατατεθεί σε όποια αρχή τη ζητήσει
Ολόκληρη η ανάρτηση του Κώστα Σπηλιόπουλου με τμήματα της επιστολής στον Πρωθυπουργό

«Με αφορμή τα τελευταία δημοσιεύματα νιώθω την υποχρέωση και την προσωπική ανάγκη να ενημερώσω για την στάση μου απέναντι στα σοβαρά προβλήματα του ΟΣΕ κατά τη διάρκεια της ολιγόμηνης θητείας μου ως Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του οργανισμού.
Ανέλαβα τη θέση αρχές Νοεμβρίου του 2019 και υπέβαλα την παραίτηση μου στις 3 Ιουνίου του 2020. Στις 28 Μαΐου του 2020 γνωρίζοντας πια καλά τις παθογένειες και τις αγκυλώσεις του οργανισμού, απευθύνθηκα στον Πρωθυπουργό με εμπιστευτική επιστολή. Δημοσιοποιώ κάποια αποσπάσματα της μακροσκελούς και λεπτομερούς επιστολής μου.
Αναφερόμενος στους λόγους που μου επέβαλαν να απευθυνθώ σε αυτόν (τον Πρωθυπουργό), τονίζω:
“Ο ΟΣΕ και ο σιδηρόδρομος δεν χωρούν δυσλειτουργίες, καθυστερήσεις, συνδικαλιστικούς και κομματικούς ανταγωνισμούς και κυρίως αδιαφάνεια και παλαιοκομματικές μεθοδεύσεις. Αντίθετα χρειάζονται ανασυγκρότηση, ταχύτητα εκσυγχρονισμό και γρήγορη προσαρμογή στις νέες ευρωπαϊκές απαιτήσεις. Θεωρώ ότι έχω ευθύνη απέναντι σας και γι’ αυτό πρέπει να σας ενημερώσω.
Η διαδρομή μου και η αξιοπρέπεια μου στην 30χρονη πολιτική μου διαδρομή είναι η σημαντικότερη περιουσία μου και δεν μπορώ να την ακυρώσω αποδεχόμενος απαράδεκτες μεθοδεύσεις εις βάρος μου. Είναι μία διαδρομή που λογοδοτεί βασανιστικά στη συνείδηση μου και ταλανίζεται από την ατομική ευθύνη.”
Περιγράφοντας αυτά που καταφέραμε στους 7 μήνες της θητείας μου, επισήμανα τα εξής:
“Διαχειριστήκαμε αποτελεσματικά και με πλήρη διαφάνεια μια δύσκολη κατάσταση που βρήκαμε. Με δύσοσμες υποθέσεις, κομματικοποίηση, και πλήρη αδρανοποίηση των λειτουργιών της εταιρείας.
- Προετοιμάσαμε παρεμβάσεις αναβάθμισης της σιδηροδρομικής υποδομής και κυρίως την συστηματική συντήρηση αυτής, κάτι που δεν υπήρξε ποτέ μέχρι σήμερα. Στόχος μας είναι ο σύγχρονος σιδηρόδρομος με ικανότητα και ετοιμότητα για να εξυπηρετήσει τις αυξημένες απαιτήσεις που δημιουργούνται.
- Η διαδρομή Αθήνα - Θεσσαλονίκης τέλος του 2020 θα γίνεται σε (3.30) τρεισήμισι ώρες και την επόμενη χρονιά (εφόσον ολοκληρώσει και η ΕΡΓΟΣΕ τα έργα σηματοδότησης) θα γίνεται σε (3) τρεις περίπου ώρες.
- Ανασυγκροτούμε τον οργανισμό με διαφάνεια ώστε να έχουμε γρήγορα αποτελέσματα και λειτουργία ενός σύγχρονου δημόσιου οργανισμού.”
Και συνεχίζω.
“Φαίνεται όμως ότι η προσπάθεια που κάνουμε ενοχλεί τις υπάρχουσες δομές όπως λειτουργούσαν και τα διάφορα συμφέροντα που βρίσκουν ευήκοα ώτα στους διαδρόμους του Υπουργείου. Ο Υπουργός παρά τα επίμονα αιτήματα μου ποτέ δεν με δέχθηκε για συνεργασία και ενημερώσεις. Αντίθετα με διάφορους τρόπους υπονομεύει την προσπάθεια μου και την παρουσία μου.
Φαίνεται ότι χάλασε η συνταγή και διαψεύστηκαν οι προσδοκίες ορισμένων.
Οι λόγοι που συμβαίνουν αυτά είναι σε μένα απολύτως καθαροί και τους έχω αναφέρει στον κ. Δημητριάδη, θέλουν διοίκηση απόλυτα υποταγμένη στους δικούς τους σχεδιασμούς και αυτά δυστυχώς είναι σε γνώση του Υπουργού.”
Κλείνοντας την επιστολή μου τονίζω.
“Κύριε Πρωθυπουργέ.
Έχω μεγάλη ευθύνη για τη θέση που μου εμπιστευτήκατε και επειδή δεν μου επιτρέπεται να αποδεχθώ τέτοιου είδους προσβολές και μεθοδεύσεις θέλω να σας ρωτήσω με απόλυτη ειλικρίνεια.
Πιστεύετε ότι μπορώ και πρέπει να συνεχίσω στη θέση του Προέδρου & Διευθύνοντος Συμβούλου του ΟΣΕ;
Είναι ισχυρή η σχέση εμπιστοσύνης και συνεργασίας που είχαμε αναπτύξει;
Αν η απάντηση είναι θετική ζητώ:
- την στήριξη στο πρόσωπο μου
- αλλαγή των μελών του Δ.Σ. με άτομα της δικής σας απολύτου εμπιστοσύνης
- την αυστηρή αξιολόγηση της θητείας μου στον ΟΣΕ μετά από έναν (1) χρόνο
- την επίσκεψη σας στον ΟΣΕ, αν είναι δυνατόν, που θα σηματοδοτήσει μια νέα εποχή για τον σιδηρόδρομο στην Ελλάδα και την ανασυγκρότηση και εξυγίανση του ΟΣΕ.
Αν η απάντηση είναι αρνητική σας παρακαλώ ενημερώστε με αρμοδίως για να λύσουμε ένα πρόβλημα που με ταλαιπωρεί αφάνταστα, όσο καμία άλλη φορά στην πολιτική μου διαδρομή.
Και βεβαίως για να αναλάβουν άλλοι τις ευθύνες και τις τύχες του πολύπαθου ΟΣΕ.”
Μετά από πέντε μέρες, στις 3 Ιουνίου, υπέβαλα την παραίτηση μου η οποία και έγινε αποδεκτή.
Η ειλικρίνεια, η καθαρότητα και η υπευθυνότητα ήταν και είναι τα χαρακτηριστικά της πολιτικής μου διαδρομής. Αθόρυβα αλλά με αποφασιστικότητα πορεύτηκα και πορεύομαι για το συμφέρον του πολίτη. Κινούμαι πάντα στο φως χωρίς υπόγειες διαδρομές και αυτό το πνεύμα θέλω να φέρω στον δήμο της Αιγιαλείας»

Κυριακή 31 Μαρτίου 2024

Τέμπη: Η εταιρεία ΚΟΜΕΛ από τον Βόλο στεγάζεται σε σπίτι και κατέβασε την ιστοσελίδα της

31 ΜΑΡΤΙΟΥ, 2024 - 10:11


Σε μονοκατοικία μιας απομακρυσμένης γειτονιάς του Βόλου στεγάζονται τα γραφεία της ΚΟΜΕΛ ΑΕ , που εμπλέκεται στην σύμβαση 717 , ενώ “κατέβασε” και την ιστοσελίδα της. Εκτός λειτουργίας είναι και τα τηλέφωνα που επίσης έχει καταχωρήσει. Εάν δεν πρόκειται για εταιρική συνωνυμία, η αναζήτηση στους χάρτες εμφανίζει την εταιρεία να έχει έδρα- σύμφωνα με όσα έχει η ίδια έχει προβάλει στις καταχωρήσεις της- κατοικία σε συνοικία του Βόλου.

“H ΚΟΜΕΛ ΑΕ” δηλώνει σε διαφημιστικές προβολές ότι είναι μια πρωτοπόρος & εξειδικευμένη τεχνική εταιρεία Η/Μ εγκαταστάσεων και αυτοματισμών με άριστη τεχνογνωσία και εξειδικευμένο δυναμικό. Website: www.komel.gr

Η θυγατρική της ΑΚΤΩΡ εταιρεία ΤΟΜΗ, ανέθεσε την εκπόνηση των τεχνικών μελετών σχετικά με τα συστήματα σηματοδότησης του σιδηροδρομικού τμήματος Αθήνα – Πλατύ σε μια τρίτη εταιρεία από τον Βόλο, την KOMEL ΑΕ, η οποία, ωστόσο, δεν κατείχε το αντικείμενο της σηματοδότησης και δεν είχε καμία ειδική τεχνογνωσία σχετικά, όπως απαιτούσε ο νόμος και οι όροι της διακήρυξης του έργου. Καθώς η KOMEL δεν διέθετε την απαιτούμενη από την σύμβαση «717» ειδική εμπειρία δεν νομιμοποιούνταν να υποβάλλει μελέτες σε έργο ειδικής φύση, όπως το συγκεκριμένο. Έτσι, το έργο καθυστέρησε σημαντικά.


Στο κατηγορητήριο των Ευρωπαίων Εισαγγελέων αναδεικνύεται μεταξύ άλλων πως αν και για τη συμμετοχή της στον διαγωνισμό για το έργο της τηλεδιοίκησης, η ανάδοχος κοινοπραξία ΤΟΜΗ – Alstom επικαλέστηκε, την ειδική τεχνική ικανότητα και εμπειρία της ιταλικής εταιρείας Alstom Ferrovaria Spa, ωστόσο αμέσως μετά την υπογραφή της σύμβασης «717», οι εταιρείες ΤΟΜΗ και Alstom διαχώρισαν αυθαίρετα το έργο μεταξύ τους. Η μία από τις εταιρείες ανέλαβε να εκτελέσει το βόρειο τμήμα του έργου, ενώ η δεύτερη εταιρεία ανέλαβε να εκτελέσει το έργο στο μεγαλύτερο τμήμα της σιδηροδρομικής διαδρομής Αθήνα – Θεσσαλονίκη μέχρι το Πλατύ, συμπεριλαμβανομένου του τμήματος κοντά στα Τέμπη, όπου σημειώθηκε η θανατηφόρα σιδηροδρομική σύγκρουση στις 28 Φεβρουαρίου 2023.

Παράνομη τροποποίηση σύμβασης

Αλλά και για το κόστος της συμπληρωματικής σύμβασης οι Ευρωπαίοι Εισαγγελείς μιλούν για σκοπιμότητες και μεθοδεύσεις. Η κοινοπραξία ΤΟΜΗ-Alstom φέρεται να πρότεινε η επέκταση της σύμβασης να συνοδευθεί με την κατασκευή ενός εντελώς νέου συστήματος σηματοδότησης με νέες μονάδες τηλεμετρίας.

Η ενέργεια αυτή κατά τους Ευρωπαίους Εισαγγελείς συνιστούσε παράνομη τροποποίηση της αρχικής σύμβασης, και τελικά οδήγησε σε αδικαιολόγητη αύξηση της αξίας του έργου, που δεν δικαιολογείται από απρόβλεπτες περιστάσεις. Κατά τους Εισαγγελείς, η σύμβαση «717» προέβλεπε ήδη, τόσο τεχνικά όσο και οικονομικά, τη δυνατότητα κάλυψης τυχόν ελλείψεων των πιστοποιητικών ασφαλείας, των ανταλλακτικών των μονάδων τηλεμετρίας, τη διόρθωση ύπαρξη προβλημάτων που σχετίζονταν με την αδυναμία διασύνδεσης καινούργιου με υφιστάμενο εξοπλισμό και την μη συμβατότητα μεταξύ αναλογικών και ψηφιακών πρωτοκόλλων μετάδοσης, καθώς και τις πρόσθετες εργασίες στην τηλεδιοίκηση Αθηνών και στην τηλεδιοίκηση Λάρισας για απαίτηση πρόσθετου εξοπλισμού για την δημιουργία εφεδρικού βρόγχου.

«Όλα τα ανωτέρω, εφόσον κρινόταν αναγκαίο να πραγματοποιηθούν, αποτελούσαν ευθύνη της αναδόχου κοινοπραξίας χωρίς επιπρόσθετη αμοιβή», αναφέρει το κατηγορητήριο, επικαλούμενο την σχετική τεχνική περιγραφή της σύμβασης.

Δηλώνουν αθώοι

Στη βάση του κατηγορητηρίου πέντε νόμιμοι εκπρόσωποι και υπάλληλοι της αναδόχου κοινοπραξίας ΤΟΜΗ-Alstom θα απολογηθούν στην ανακρίτρια στις 28 Φεβρουαρίου, για ηθική αυτουργία σε απάτη σχετική με τις επιχορηγήσεις και για ηθική αυτουργία σε ψευδή βεβαίωση.

Σε αυτούς περιλαμβάνονται ο Δημήτρης Κούτρας, διαχειριστής και νόμιμος εκπρόσωπος της κοινοπραξίας από την 26-09-2014 έως την 21-07-2019, ο Αλέξανδρος Εξάρχου διαχειριστής και νόμιμος εκπρόσωπος της κοινοπραξίας από την 22-07-2019 έως την 02-03-2021, ο Σταύρος Βλάχος, διαχειριστής και νόμιμος εκπρόσωπος της κοινοπραξίας από την 26-09-2014 μέχρι και σήμερα, ο Σπυρίδων Καραβάκης, διευθυντής έργου από την 24- 10-2014 έως την 18-06-2020 και η Σπυριδούλα Πετροπούλου, διευθύντριας έργου από την 19-06-2020 έως την 10-03-2021. Τα εν λόγω στελέχη της κοινοπραξίας ΤΟΜΗ-Alstom διατρανώνουν την αθωότητά τους και εκφράζουν την πεποίθηση πως αυτό θα αποδειχθεί από την δικαστική διαδικασία.