ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΠΕΙΡΑΪΚΗΣ 3 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ -ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΤΗΣ ΚΛΙΜΑΤΙΚΗΣ ΑΛΛΑΓΗΣ ΚΑΙ ΘΡΑΥΣΗ ΚΕΣΟΝ (ΤΣΙΜΕΝΤΟΚΙΒΩΤΙΩΝ) ΣΤΗΝ ΠΕΙΡΑΪΚΗ
Το master plan της COSCO που υπερψηφίστηκε το Μάιο 2019 στην περιφέρεια Αττικής από τις παρατάξεις Πατούλη -Σγουρού , υποστηρίζει και διαβεβαιώνει ( παράγραφος 10.1.3). ότι : «Δεν απαιτούνται πρόσθετα τεχνικά έργα ή μέτρα για τη βελτίωση της προσαρμοστικότητας των λιμενικών εγκαταστάσεων και κυρίως των νέων έργων σε ενδεχόμενες κλιματικές αλλαγές, καθώς οι Ελληνικοί κανονισμοί κατασκευής έργων από σκυρόδεμα, μεταλλικές κατασκευές, κλπ μαζί με τον Αντισεισμικό Κανονισμό, είναι επαρκείς για τον σχεδιασμό έργων αυξημένης αντοχής σε πάσης φύσεως φυσικές καταστροφές.
Ακριβώς 6 μήνες μετά από την υπερψήφιση του masterplan της COSCO ένα κεσόν διερράγη λόγω ισχυρών νοτιάδων και το τοξικό του περιεχόμενο διοχετεύθηκε στη θάλασσα της Πειραϊκής. Η υπόθεση «ΔΙΑΡΡΑΓΈΝ ΚΕΣΌΝ» βρίσκεται ακόμη στα δικαστήρια του Πειραιά ενώ οι αρμόδιες αρχές και υπουργεία δεν απαντούν στις ερωτήσεις μας: Σε ποια κατάσταση και πού βρίσκονται σήμερα τα συντρίμμια του σπασμένου κεσον –απόβλητου ;
Στο άρθρο 4 του κανονισμού 2020/0036 (COD) ,ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ, η Ευρώπη θεωρεί κρίσιμης σημασίας την ενίσχυση της ικανότητας προσαρμογής, στην κλιματική αλλαγή. Ήδη από τις σχετικές αναλύσεις της Επιτροπής Μελέτης των Επιπτώσεων της Κλιματικής Αλλαγής της Τράπεζας της Ελλάδος (ΕΜΕΚΑ), στους τομείς που αναμένεται να πληγούν από την κλιματική αλλαγή στην Ελλάδα συμπεριλαμβάνεται ο τουρισμός και στα παράκτια συστήματα.
Σύμφωνα με τη Εθνική Στρατηγική για την Προσαρμογή στη Κλιματική Αλλαγή (ΕΣΠΚΑ) και την Περιφέρεια Αττικής οι τομείς της Ύδρευσης, του Δομημένου Περιβάλλοντος, των Μεταφορών, του Τουρισμού και της Υγείας εμφανίζουν τη μεγαλύτερη τρωτότητα (στην Κλιματική Αλλαγή) στο σύνολο της Χώρας (Υψηλή, 13) Αντίθετα με τους παραπάνω κανονισμούς και αναλύσεις για τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής στη χώρα μας , η μελέτη του master της plan COSCO στο κεφάλαιο «Μεταβολές της στάθμης της θάλασσας και επιπτώσεις στις ακτές», δεν αναφέρεται σε συγκεκριμένα μέτρα και παρεμβάσεις για την προσαρμογή του έργου, όπως ζητείται από το νομικό πλαίσιο!
Παρά τις προχειρότητες και αστοχίες των έργων τον τελευταίο χρόνο, οι αρμόδιες αρχές συνεχίζουν να εφησυχάζουν και να μην ζητούν από τους εργολάβους της COSCO μέτρα αποτροπής της θαλάσσιας ρύπανσης και προστασίας των παράκτιων συστημάτων !
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου