Συνεχίζεται ο «εφιάλτης του μηχανικού»
15-12-2020 - Πηγή: efsyn.gr
Σε 50’ ολοκληρώθηκε ο αγώνας δρόμου για καταχωρίσεις στην Αττική ● Μέσα στα πρώτα 5’ είχαν υποβληθεί περίπου 10.000 αιτήσεις ● Απίστευτο αλαλούμ με το «κολλημένο» σύστημα ● Αύριο η αναμέτρηση μεταφέρεται σε Στερεά Ελλάδα και Πελοπόννησο.
Σε Στερεά Ελλάδα και Πελοπόννησο μετακινείται αύριο ο «εφιάλτης του μηχανικού» που ακούει στο όνομα πλατφόρμα για αιτήσεις στο πρόγραμμα «Εξοικονομώ-Αυτονομώ», ενώ η χθεσινή κούρσα για καταχώριση στην Αττική κράτησε 50 αγωνιώδη λεπτά.
Η ηλεκτρονική πλατφόρμα για την Αττική άνοιξε στις 10.00 π.μ. και μέσα στα πρώτα πέντε λεπτά είχαν υποβληθεί στο σύστημα περίπου 10.000 αιτήσεις, όπως ανακοίνωσε το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας. Στη συνέχεια, όμως, πρέπει να άρχισαν τα «κολλήματα» καθώς μέχρι τις 10.50 υποβλήθηκαν συνολικά 17.673 αιτήσεις. Δηλαδή σε 45 λεπτά υποβλήθηκαν σχεδόν 8.000 αιτήσεις έναντι 10.000 στα πρώτα πέντε.
Μετ’ εμποδίων οι αιτήσεις στο πρόγραμμα «Εξοικονομώ-Αυτονομώ»
Από το σύνολο των αιτήσεων που υποβλήθηκαν κανονικά (ο αριθμός όσων έμειναν στον… δρόμο δεν ανακοινώνεται) εγκρίθηκαν σχεδόν οι μισές, δηλαδή 8.702, δεσμεύοντας το ποσό που είχε προϋπολογιστεί για την Περιφέρεια Αττικής, δηλαδή 144,8 εκατομμύρια ευρώ. Σύμφωνα με το υπουργείο, αυτό αντιστοιχεί σε μέση επιχορήγηση ανά εγκριθείσα αίτηση περίπου στα 16.600 ευρώ.
Για ακόμη μία φορά, όπως είχε συμβεί την Παρασκευή σε Ηπειρο και Ιόνια Νησιά, οι μηχανικοί που προσπάθησαν να καταχωρίσουν αιτήσεις πελατών τους διαμαρτυρήθηκαν για ένα σύστημα που δεν ανταποκρινόταν και «κολλούσε», ειδικά όταν έπρεπε να αντληθούν πιστοποιητικά από άλλες βάσεις δεδομένων όπως εκείνη της Εφορίας.
Τέλος χρόνου
Η αδυναμία του ενός συστήματος να αντλήσει στοιχεία από το άλλο οδήγησε πολλούς να χάσουν πολύτιμο χρόνο και, όπως μας καταγγέλλεται, όταν η διαδικασία ξεμπλόκαρε και τα στοιχεία συμπληρώνονταν, η απάντηση ήταν ότι το ποσό της επιχορήγησης είχε πλέον εξαντληθεί. Μηχανικοί αναρωτιούνται πώς γίνεται σε άλλους να «κολλά» το σύστημα και σε άλλους όχι, ενώ τη χθεσινή ημέρα κυριάρχησαν γενικότερα σημαντικά προβλήματα σε πλατφόρμες διεθνούς εμβέλειας όπως εκείνες της Google.
Το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας παραδέχθηκε στη χθεσινή ανακοίνωσή του ότι «καταγράφηκαν μικρές καθυστερήσεις στο σύστημα του Building Cert», δηλαδή στη βάση στην οποία αποθηκεύονται τα Πιστοποιητικά Ενεργειακής Απόδοσης (ΠΕΑ) κάθε κτιρίου. Ρίχνει όμως την ευθύνη γι’ αυτό στους ίδιους τους μηχανικούς, λέγοντας ότι οι καθυστερήσεις «οφείλονται σε μεγάλο βαθμό στο ότι μεγάλος αριθμός ενδιαφερόμενων σπεύδουν τελευταία στιγμή να εκδώσουν ΠΕΑ ή να τροποποιήσουν ήδη υφιστάμενο, με αποτέλεσμα το Building Cert να δέχεται μεγάλο φόρτο».
Πολλοί ενδιαφερόμενοι εκφράζουν το αίτημα να διαμορφώνεται μια λίστα με επιλαχούσες αιτήσεις, από εκείνες δηλαδή που πληρούν τα κριτήρια αλλά έχασαν τη μάχη με τον χρόνο, ώστε να αξιοποιούνται είτε στην επόμενη προκήρυξη (αναμένεται μέσα στο 2021) είτε όταν κάποια από τις επιτυχείς δεν καταφέρει να συμπληρώσει πλήρη φάκελο. Απέναντι σε αυτά τα αιτήματα, το υπουργείο σταθερά υποστηρίζει πως αυτό προσκρούει σε νομικά και τεχνικά προβλήματα που δεν επιτρέπουν τη διαμόρφωση λίστας επιλαχόντων. Αύριο 16/12 στις 10.00 ανοίγει η πλατφόρμα για προγράμματα ενεργειακής αναβάθμισης σε κτίρια των Περιφερειών Στερεάς Ελλάδας και Πελοποννήσου.
Ο "εφιάλτης του Μηχανικού" είναι η "αποδοχή" των διαδικασιών αυτών, είναι η "αποδοχή" της διαδικασίας του Ν3843/2010, τουΝ4014/2011, ΤΟΥ 4178/2013, του4495/2017, του ΝΟΚ, του e-adeies, του ΤΕΕ που έχει εξελιχθεί σε Εταιρεία διεκπεραίωσης νόμων, έναντι αμοιβής "ποσοστό ανταπόδοσης ΤΕΕ". Δεχθήκαμε τον "εξευτελισμό" και τώρα κλαψουρίζουμε γιατί ο ¨εξευτελισμός" γίνεται ολοένα και περισσότερο πιο "αγοραίος". Μήπως πρέπει να πάψουμε να "κλαψουρίζουμε" και να αλλάξουμε "ρότα";
ΑπάντησηΔιαγραφήΩφειλουμε οι συνάδελφοι διπλωματουχοι Μηχανικοί να καταγγείλουμε την υγεσία του τεε και του υπουργείου, που συμπράττουν μαζι, το δε τεε έχει εξελιχθεί σε φόρομπηχτικο αντιμηχανικο μηχανισμό κατά μας εν γένει "των μελών" κ το παρα υπουργείο σε εξυπηρετεί μόνο τα μεγάλα συμφέροντα σε βάρος των πολλών, πρέπει να βγούμε κ να υποστηρίξουμε τον ιδιοκτήτη πολίτη.
ΑπάντησηΔιαγραφή