ΝΑ ΑΠΟΤΡΕΨΟΥΜΕ
ΤΑ ΣΧΕΔΙΑ ΛΕΗΛΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΥΜΗΤΤΟΥ
Το ερώτημα που τίθεται είναι: "Νομιμοποίηση"- διαιώνιση της αυθαιρεσίας και λεηλασίας του Υμηττού ή διαφορετική αντιμετώπιση του ζητήματος των απορριμμάτων και νέα χωροθέτηση σημείων μεταφόρτωσης, εντός του οικιστικού ιστού, με τη συνεργασία γειτονικών δήμων.
Πάνος
Τότσικας
Μέλος της «Διαδημοτικής
Επιτροπής για την προστασία του Υμηττού»
«…Διάφοροι
μεγαλόσχημοι παρέκαμπταν κατά καιρούς
τα διατάγματα προστασίας του Υμηττού για
να κατασκευάσουν 7.000 κατοικίες, ανάμεσά
τους η βίλα-αναψυκτήριο του πρώην
υπουργού Β. Μαγγίνα. Δήμοι, οικοδομικοί
συνεταιρισμοί, Εκκλησία και ιδιώτες
έχουν ιδιοποιηθεί χιλιάδες στρέμματα,
τα οποία προσπαθούν να εντάξουν στο
σχέδιο πόλεως.
Χαρά
Τζαναβάρα, «Εκεί ψηλά στον Υμηττό»,
Εφημερίδα Συντακτών, 25.9.2017
Με
τον προσφατο νόμο Χατζηδάκη για το
περιβάλλον, προωθούται παλιά και νέα
σχέδια λεηλασίας του φυσικού και
πολιτιστικού περιβάλλοντος σε όλη τη
όλη χώρα μας.
Επισήμανση:
Μια μέρα μετά την εκδήλωση διαμαρτυρίας
έξω από την βουλή ενάντια στο νομοσχέδιο
Χατζηδάκη, ξέσπασε πυρκαγιά στα όρια
του Δήμου Ηλιούπολης, στον δασικό χώρο
του Υμηττού, σε μια περιοχή αυθαίρετων
κατοικιών διεκδικούμενη από καταπατητές
της δημόσιας γης...
Αυθαίρετα
– «οικιστικές πυκνώσεις» - δασικοί
χάρτες
Mε
τον νόμο Χατζηδάκη, επαναφέρεται η
«νομιμοποίηση» των αυθαίρετων κατοικιών
εντός των δασικών εκτάσεων μέσω των
λεγόμενων «οικιστικών πυκνώσεων»,
δίνοντάς τους την δυνατότητα εξαίρεσης
από την κατεδάφιση για τα επόμενα…30
χρόνια! Αυτό, σύμφωνα με τον Συνήγορο
του πολίτη «κατ’ ουσίαν αποτελεί
πρακτική αλλαγή χρήσης των δημόσιων
δασών και δασικών εκτάσεων»…
Επισημαίνεται
ότι, σύμφωνα με την αποφαση 685/2019 της
ολομέλειας του ΣτΕ, «η οικιστική ανάπτυξη
δεν συνιστά λόγο δημοσίου συμφέροντος
που θα δικαιολογούσε την μεταβολή του
προορισμού των δασών»…
Επισημαίνεται
τέλος, ότι με τον νόμο Χατζηδάκη για το
περιβάλλον, εξαιρούνται της δασικής
προστασίας όχι μόνο οι μεμονωμένες
κατοικίες εντός δασικών εκτάσεων, αλλά
και κτίσματα που έχουν μεν άδεια αλλά
δεν έχουν κατασκευαστεί…
Υμηττός
Το
Προεδρικό Διάταγμα του 2011 για την
προστασία του Υμηττού (που καταργήθηκε
ύστερα από την προσφυγή στο ΣτΕ δημάρχων
και διεκδικητών δημόσιας γης), προέβλεπε
την καταγραφή όλων των υφιστάμενων
αυθαιρέτων κτισμάτων. Ωστόσο, «…με μια
φωτογραφική ρύθμιση στον ν.4178/2013,
εξαιρέθηκαν από την κατεδάφιση για 10
χρόνια τα αυθαίρετα στον Υμηττό, ρύθμιση
που παραμένει σε ισχύ…» (Καθημερινή,
8.10.2016).
Συγκεριμένα
σε εγκύκλιο του γενικού γραμματέα
Χωροταξίας και Αστικού Περιβάλλοντος
αναφέρεται ως παράδειγμα ο Υμηττός, στο
σώμα του οποίου «αυθαίρετες κατασκευές
ή αυθαίρετες αλλαγές χρήσης, αποκλειστικά
κατοικίας, στην περιοχή αυτή μπορούν
να υπαχθούν στις διατάξεις του Ν. 4178/13
εφόσον υφίστανται προ της ισχύος του
από 14.6.2011 Διατάγματος». (Αυγή, 5.12.2013).
Ουσιαστικά, με την εγκύκλιο αυτή,
«..προωθείται η τακτοποίηση αυθαιρέτων
σε προστατευόμενες περιοχές για
δέκα έτη
από την ημερομηνία υπαγωγής στη διαδικασία
τακτοποίησης και καταργούνται βεβαιωθέντα
πρόστιμα στις εφορίες...»
Ακόμη
και σήμερα δεν υπάρχει μια πλήρης και
ακριβής καταγραφή όλων των αυθαιρέτων
κατοικιών στον Υμηττό. Εκτιμάται ότι
υφιστανται πάνω από 7000 αυθαίρετα
κτίσματα, ένας σημαντικός αριθμός των
οποίων αφορά β΄κατοικία. Επισημαίνεται
ότι ακόμα και προκλητικές βίλες επωνύμων
με πισίνες κλπ, ενώ υπάρχουν πρωτόκολλα
κατεδάφισης, εξακολουθούν να παραμένουν
στη θέση τους
Σταθμοί
Μεταφόρτωσης Απορριμμάτων (ΣΜΑ)
Σύμφωνα
με τον νόμο Χατζηδάκη,
χωροθετούνται «προσωρινά» Σταθμοί
Μεταφόρτωσης Απορριμμάτων (ΣΜΑ) στους
Δήμους: Αγίων Αναργύρων-Καματερού,
Αλίμου, Ασπρόπυργου, Βάρης–Βούλας–Βουλιαγμένης,
Βύρωνος, Γλυφάδας, Ερμιονίδας, Ζωγράφου,
Κηφισιάς, Μαρκοπούλου Μεσογαίας, Νέας
Σμύρνης, Παλαιού Φαλήρου, Παπάγου-Χολαργού,
Περάματος, Περιστεριού, Πετρούπολης,
Ραφήνας–Πικερμίου, Σαλαμίνος,
Σπάτων–Αρτέμιδος και Νέας Φιλαδέλφειας-Νέας
Χαλκηδόνας.
Η
προσωρινή λειτουργία επιτρέπεται έως
τον καθορισμό χώρου προοριζόμενου για
τη χρήση αυτή είτε με έγκριση ή τροποποίηση
ρυμοτομικού σχεδίου, είτε με τροποποίηση
Γενικών Πολεοδομικών Σχεδίων ή με
έγκριση Τοπικών Χωρικών Σχεδίων και
έως τρία έτη.
Μετά την τριετία παύει η προσωρινή λειτουργία των ΣΜΑ και οι δήμοι θα πρέπει εντός ενός έτους να αποκαταστήσουν τους χώρους στην αρχική του μορφή.
Μετά την τριετία παύει η προσωρινή λειτουργία των ΣΜΑ και οι δήμοι θα πρέπει εντός ενός έτους να αποκαταστήσουν τους χώρους στην αρχική του μορφή.
Στον
δασικό χώρο του Υμηττού, λειτουργούν
παράνομα, στην Ζώνη προστασίας του
βουνού, από την δεκαετία του '80, αυθαίρετες
εγκαταστάσεις Σταθμών Μεταφόρτωσης
Απορριμμάτων και στάθμευσης οχημάτων
των παρακείμενων Δήμων, κάτι που δεν
επιτρέπεται από το ισχύον Π.Δ προστασίας
του Υμηττού...
Με
το ψηφισθέν νομοσχέδιο προωθείται η
"προσωρινή" νομιμοποίηση ΣΜΑ σε 7
(!) δήμους της δυτικής πλευράς του Υμηττού.
(Βύρωνας, Ηλιούπολη, Ζωγράφου,
Χολαργός-Παπάγου, Άλιμος, Γλυφάδα,
Βάρη-Βούλα – Βουλιαγμένη.
Για τον δήμο Ελληνικού-Αργυρούπολης
αναγγέλθηκε η δημιουργία ΣΜΑ κοντά στο
νεκροταφείο Αργυρούπολης και η κατάργηση
του υφιστάμενου που βρίσκεται στον υπό
παραχώρηση χώρο του πρώην αεροδρομίου
Ελληνικού.
Τέλος,
επισημαίνεται ότι με τον νόμο Χατζηδάκη
δεσμεύονται
στη Ζώνη προστασίας Υμηττού για
εγκαταστάσεις Μεταφόρτωσης Απορριμμάτων
οι ακόλουθες εκτάσεις:
*στον
Δήμο Βύρωνα, 3,1 στρ στην δασική περιοχή
Κουταλά,
*στον
Δήμο Ηλιούπολης, 13,0 στρ στα όρια με τον
Δήμο Αργυρούπολης - Ελληνικού, πάνω από
τις υφιστάμενες εγκαταστάσεις Κέντρου
Υψηλής Τάσης (ΚΥΤ),
*στον
Δήμο Γλυφάδας , έκταση εντός της Ζώνης
Προστασίας του Υμηττού, παρά την απόφαση
του ΣτΕ.
*στον
Δήμο Βάρης-Βούλας-Βουλιαγμένης 4,8 στρ,
στην περιοχή Πανόραμα Βούλας, πάνω από
το νεκροταφείο.
Το ερώτημα που τίθεται είναι: "Νομιμοποίηση"- διαιώνιση της αυθαιρεσίας και λεηλασίας του Υμηττού ή διαφορετική αντιμετώπιση του ζητήματος των απορριμμάτων και νέα χωροθέτηση σημείων μεταφόρτωσης, εντός του οικιστικού ιστού, με τη συνεργασία γειτονικών δήμων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου