Τετάρτη 15 Απριλίου 2020

Η πορεία προς την υλοποίηση του Αυτοκινητοδρόμου Πάτρα- Πύργος

Η πορεία προς την υλοποίηση του Αυτοκινητοδρόμου Πάτρα- Πύργος

Δηλώσεις Κώστα Αχ. Καραμανλή:


8-6-2017


21-7-2019


11-8-2019


2-11-2019

Φτάσαμε το πραγματικό δίλημμα να είναι αν το έργο θα πραγματοποιηθεί ή όχι. Πριν από λίγες ημέρες ανακοινώσαμε συμφωνία με την Ολυμπία Οδό να ενταχθεί το έργο στη σύμβαση παραχώρησης, χωρίς να δώσει το ελληνικό δημόσιο ούτε ευρώ παραπάνω. Είναι η πιο γρήγορη και οικονομική λύση. Αρκεί να πάρουμε το πράσινο φως της Ε.Ε., που ελπίζω να συμβεί τους επόμενους μήνες. Μπορούμε να είμαστε έτοιμοι το 2023. Υπάρχει βέβαια άλλη μία προϋπόθεση για να μην καθυστερήσει άλλο το πολύπαθο έργο: να μην βάλει κάποιος επιχειρηματίας το γινάτι πάνω από το κοινό καλό, κάνοντας προσφυγές που το μόνο που μπορούν να «πετύχουν» είναι να καθυστερήσουν το έργο.

25-1-2020



5-4-2020


Η Ολυμπία Οδός: καθυστέρηση σε μήνες σε σύγκριση με την αρχική ημερομηνία ολοκλήρωσης: 37 μήνες
Διάρκεια κατασκευής με διακοπές και επανεκκινήσεις: 9 χρόνια
Συνολικό κόστος έργου σε εκ. ευρώ ανά χλμ.: 13

Συνολικός προϋπολογισμός των 8 εργολαβιών του Πάτρα- Πύργος: 520.422.000,00 € με ΦΠΑ εκ των οποίων 18.055.000,00 € αφορούν στο δικαίωμα προαίρεσης. Με μια απλή διαίρεση με το μήκος των 74,2 χλμ αυτοκινητόδρομου το κόστος ανέρχεται σε 7 εκ. € το χλμ χωρίς την έκπτωση.

Όσον αφορά στις απορροφήσεις των 8 εργολαβιών:
Στις τέσσερις εκ των πέντε εργολαβιών δε δόθηκε η προβλεπόμενη στη διακήρυξη προκαταβολή, παρόλη την υποβολή σχετικών λογαριασμών, όπου σύμφωνα με τις διακηρύξεις «…προβλέπεται η χορήγηση προκαταβολής στον Ανάδοχο μέχρι 15% του ολικού ποσού της σύμβασης (Χωρίς αναθεώρηση και Φ.Π.Α.)».
Επιπρόσθετα ο υπουργός υποδομών και μεταφορών δημιούργησε κλίμα ανασφάλειας και αβεβαιότητας στους αναδόχους με τις συνεχείς δηλώσεις του σ’ όλη τη διάρκεια της θητείας του αλλά και πριν για την επικείμενη διάλυση των εργολαβιών.

Παρ’ όλα αυτά στις 27-3-2020, χωρίς, όπως προκύπτει, από τα μέχρι προσφάτως λεγόμενά του, να έχει εξασφαλιστεί χρηματοδότηση και εν μέσω κορωνοϊκής κρίσης, εκδόθηκαν αποφάσεις διάλυσης των συμβάσεων στις τέσσερις εκ των πέντε εργολαβιών.

Ο χειρισμός του συγκεκριμένου έργου δείχνει ξεκάθαρα τον προσανατολισμό και την κατεύθυνση της κυβέρνησης, αναμενόμενα βέβαια: έργα μηδενικού ρίσκου για το μεγάλο κεφάλαιο, με χρηματοδότηση φυσικά των φορολογούμενων πολιτών (επανεκκινήσεις, διόδια κλπ).

Εδώ απαγορεύτηκε η κυκλοφορία, οι αυτοκινητόδρομοι μας μαράνανε!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου