Η πορεία προς
την υλοποίηση του Αυτοκινητοδρόμου
Πάτρα- Πύργος
Δηλώσεις Κώστα Αχ. Καραμανλή:
8-6-2017
21-7-2019
11-8-2019
Για ΣΔΙΤ (Ολυμπία Οδός): Παραδέχθηκε όμως συγχρόνως ότι αυτή η λύση δεν θα περάσει εύκολα από τις αρμόδιες διευθύνσεις της Κομισιόν η οποία και θα πρέπει να πεισθεί ότι δεν αποτελεί απευθείας ανάθεση.
2-11-2019
25-1-2020
Α: Το βέβαιο είναι ότι οι συνθήκες δεν αλλάζουν τον δικό μας σχεδιασμό, ίσα-ίσα που καθιστούν ακόμα πιο επιτακτική την υλοποίησή του. Όπως ξέρετε, όμως, αυτό εξαρτάται και από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, με την οποία είμαστε σε διαρκή επικοινωνία. Αν δείτε τα στοιχεία, θα καταλάβετε ότι αν δεν παρεμβαίναμε, το έργο δεν θα τελείωνε όχι το 2023, αλλά πιθανότατα ποτέ.
5-4-2020
Σύμφωνα
με την έρευνατου Λεωνίδα Βατικιώτη:
Η
Ολυμπία Οδός: καθυστέρηση σε μήνες σε
σύγκριση με την αρχική ημερομηνία
ολοκλήρωσης: 37 μήνες
Διάρκεια
κατασκευής με διακοπές και επανεκκινήσεις:
9 χρόνια
Συνολικό
κόστος έργου σε εκ. ευρώ ανά χλμ.: 13
Συνολικός
προϋπολογισμός των 8 εργολαβιών του
Πάτρα- Πύργος: 520.422.000,00
€ με ΦΠΑ εκ των οποίων 18.055.000,00 € αφορούν
στο δικαίωμα προαίρεσης. Με μια απλή
διαίρεση με το μήκος των 74,2 χλμ
αυτοκινητόδρομου το κόστος ανέρχεται
σε 7 εκ. € το χλμ χωρίς την έκπτωση.
Όσον
αφορά στις απορροφήσεις των 8 εργολαβιών:
Στις
τέσσερις εκ των πέντε εργολαβιών δε
δόθηκε η προβλεπόμενη στη διακήρυξη
προκαταβολή, παρόλη την υποβολή σχετικών
λογαριασμών, όπου σύμφωνα με τις
διακηρύξεις «…προβλέπεται η χορήγηση
προκαταβολής στον Ανάδοχο μέχρι 15% του
ολικού ποσού της σύμβασης (Χωρίς
αναθεώρηση και Φ.Π.Α.)».
Επιπρόσθετα
ο υπουργός υποδομών και μεταφορών
δημιούργησε κλίμα ανασφάλειας και
αβεβαιότητας στους αναδόχους με τις
συνεχείς δηλώσεις του σ’ όλη τη διάρκεια
της θητείας του αλλά και πριν για την
επικείμενη διάλυση των εργολαβιών.
Παρ’
όλα αυτά στις 27-3-2020, χωρίς, όπως προκύπτει,
από τα μέχρι προσφάτως λεγόμενά του, να
έχει εξασφαλιστεί χρηματοδότηση και
εν μέσω κορωνοϊκής κρίσης, εκδόθηκαν
αποφάσεις διάλυσης των συμβάσεων στις
τέσσερις εκ των πέντε εργολαβιών.
Ο χειρισμός του συγκεκριμένου έργου
δείχνει ξεκάθαρα τον προσανατολισμό
και την κατεύθυνση της κυβέρνησης,
αναμενόμενα βέβαια: έργα μηδενικού
ρίσκου για το μεγάλο κεφάλαιο, με
χρηματοδότηση φυσικά των φορολογούμενων
πολιτών (επανεκκινήσεις, διόδια κλπ).
Εδώ απαγορεύτηκε η
κυκλοφορία, οι αυτοκινητόδρομοι μας
μαράνανε!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου