Πρώην
Στρατόπεδο Καρατάσιου: Ελεύθερος χώρος πρασίνου ή
πεδίο
εφαρμογής του ΤΑΙΠΕΔ-Καμμένου;
Με αφορμή την απάντηση του Υπουργείου
Εθνικής Άμυνας μέσω του υφυπουργού κ. Νικόλαου Παναγιωτόπουλου για την τύχη του
τέως Στρ. Καρατάσιου είχαμε ένα μπαράζ δηλώσεων κατά της ιδιωτικοποίησης του.
Αυτό είναι κατ’ αρχήν θετικό, όπως θετικό είναι ότι σε αρκετές ανακοινώσεις και
τοποθετήσεις θεωρείται επιβεβλημένη η παραχώρηση του τ. Στρ. Καρατάσιου στον
Δήμο Παύλου Μελά. Κάπου εδώ οι στεντόρειες φωνές αποδεικνύονται δεκάρικοι. Και
αυτό γιατί αυτοί οι διαμαρτυρόμενοι όταν είχαν τη δυνατότητα, όχι μόνο δεν
έκαναν τα απαραίτητα αλλά είτε άνοιξαν ακόμα περισσότερο τον δρόμο για τις ιδιωτικοποιήσεις
των πρώην στρατοπέδων (Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ-Οικολόγων) ή υιοθέτησαν τα
τετελεσμένα που επέτρεπαν την ιδιωτικοποίηση του τέως Στρ. Καρατάσιου (Δ.
Παύλου Μελά).
Πιο συγκριμένα, οι εκπρόσωποι του
ΣΥΡΙΖΑ (Γιαννούλης, Νοτοπούλου, Αυγέρη κ.λπ.) «ξέχασαν» ότι οι προθέσεις του ΥΠΕΘΑ
βασίζονται στον Ν. 4407/2016 «Ρύθμιση θεμάτων αρμοδιότητας Υπουργείου Εθνικής
Άμυνας και άλλες διατάξεις», (ΦΕΚ 134 Α’) που εισηγήθηκε ο κ. Καμμένος και
ψηφίστηκε και από τους βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ και των Οικολόγων. Ο
νόμος αυτός παγιώνει και οργανώνει ακόμα πιο μεθοδικά από τον παλαιότερο Ν.
2745/1999 περί οικιστικής ανάπλασής τους (γνωστό ως νόμο Τσοχατζόπουλου), την
κερδοσκοπική εκμετάλλευση της δημόσιας περιουσίας που παραχωρήθηκε στις Ένοπλες
Δυνάμεις. Επίσης ο νόμος Καμμένου επιβάλλει ενοίκιο!!! στους ΟΤΑ στους οποίους
γίνεται παραχώρηση με ορισμένες εξαιρέσεις πάνω στις οποίες βασίστηκε η
επαίσχυντη ανταλλαγή των διαμερισμάτων του κοινωνικού συντελεστή του Δήμου Π.
Μελά για την παραχώρηση της χρήσης του πρώην Στρ. Παύλου Μελά.
Οι εκπρόσωποι του ΣΥΡΙΖΑ, ξεχνούν
επίσης ότι σε τέσσερα χρόνια διακυβέρνησης τους δεν προώθησαν τη θεσμοθέτηση τού
νέου Ρυθμιστικού Σχεδίου Θεσσαλονίκης του οποίου η ψήφιση είχε αποτραπεί το
καλοκαίρι του 2014 μετά από παρεμβάσεις των βουλευτών Θεσσαλονίκης της Ν.Δ. και
τοπικών επιχειρηματικών συμφερόντων. Το Ρυθμιστικό Σχέδιο, ακόμα και
κουτσουρεμένο όπως είχε καταλήξει στη Βουλή, δέσμευε και
κατοχύρωνε θεσμικά, όλα τα πρώην στρατόπεδα και τη ΔΕΘ ,ως χώρους υψηλού
πρασίνου, καθώς διαπίστωνε ότι δεν υπάρχουν άλλοι μεγάλοι και διάσπαρτοι
ελεύθεροι χώροι στο Πολεοδομικό Συγκρότημα Θεσσαλονίκης (Π.Σ.Θ.) για να
επιτευχθεί μια έστω ισχνή αύξηση του υψηλού πρασίνου. Μάλιστα είχαμε και το
τέως υπουργό Περιβάλλοντος κ. Σταθάκη να μας λέει κατάμουτρα ότι η Θεσσαλονίκη
είναι μικρή πόλη και δεν χρειάζεται Ρυθμιστικό Σχέδιο. Έτσι διαιωνίζεται η έλλειψη συνολικού σχεδιασμού για το πράσινο
(και όχι μόνο) στο Π.Σ.Θ. και
δημιουργείται πρόσφορο έδαφος για να
αναπτυχθεί η λογική της ανάπτυξης στην Επιχειρηματική
Πόλη, σε βάρος της ποιότητας ζωής των πολιτών.
Ο δε Δήμος Παύλου Μελά, όχι μόνο
δεν αντιτάχθηκε στον νόμο Καμμένου, αλλά τον εφάρμοσε με ευλάβεια παρά τις
πολυάριθμες προειδοποιήσεις ότι οδηγεί σε επαίσχυντο συμβιβασμό και ότι
φαλκιδεύεται το μέλλον του πρώην Στρ. Καρατάσιου. Ανάλογη ήταν και η στάση των
άλλων Δήμων και της Περιφέρειας για ένα τέτοιο μείζονος και υπερτοπικής
σημασίας ζήτημα.
Πριν λοιπόν ξεκινήσουν οι
«ανένδοτοι» για το πρώην Στρ. Καρατάσιου καλό είναι όλοι οι εμπλεκόμενοι (Κυβέρνηση,
κόμματα, τοπική αυτοδιοίκηση, επιστημονικοί και κοινωνικοί φορείς) να
αντιμετωπίσουν με ειλικρίνεια τις επιλογές του παρελθόντος με τις ευθύνες τους και
μετά να διατυπώσουν συγκεκριμένα τις
προτάσεις τους (θεσμικά, οικονομικά, διοικητικά)για το πράσινο και το
περιβάλλον στην Θεσσαλονίκη.
Πρωτοβουλία
για την υπεράσπιση των ελεύθερων χώρων
https://dikaiomastipoli.wordpress.com/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου