Τετάρτη 23 Αυγούστου 2017

ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ: Περιγράμματα Θέσης και απουσία των Μηχανικών από αυτά

 Π.Ο.   Ε.Μ.Δ.Υ.Δ.Α.Σ.

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ  ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ

ΕΝΩΣΕΩΝ  ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ  ΔΗΜΟΣΙΩΝ  ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ  ΔΙΠΛΩΜΑΤΟΥΧΩΝ  ΑΝΩΤΑΤΩΝ  ΣΧΟΛΩΝ

Μαυρομματαίων 17,  104 34  ΑΘΗΝΑ
τηλ: 210-88.16.583  fax: 210-82.59.410 e-mail: emdydas@tee.gr URL: www.emdydas.gr

                                                                    Αθήνα, 22/8/2017

Αρ. Πρωτ.: 7137                                          Προς :    Την Υπουργό Διοικ. Ανασυγκρότησης.
                                                                                 κα. Όλγα Γεροβασίλη.
                                                                 Κοιν.:  1. Πρόεδρο και Δ.Ε. του ΤΕΕ.
                                                                             2. Α΄ βάθμιες ΕΜΔΥΔΑΣ.  

Θέμα :  Περιγράμματα Θέσης και απουσία των Μηχανικών από αυτά.

Στις 4.8.2017 διαβιβάστηκε, μέσω ηλεκτρονικής αλληλογραφίας, από την «Ομάδα Συντονισμού και Παρακολούθησης» του Υπουργείου Διοικητικής Ανασυγκρότησης προς τα μέλη των Ομάδων Εργασίας για τη σύνταξη των Περιγραμμάτων Θέσεων Εργασίας, Φορέων της Δημόσιας Διοίκησης, η με αρ. πρωτ. ΔΙΠΑΑΔ/ΠΡΟΣ/167/οικ.26047/4.8.2017 εγκύκλιος, με οδηγίες για την ορθή συμπλήρωση των Ειδικών Περιγραμμάτων Θέσεων Εργασίας ανά Φορέα.
Μηχανικοί του Δημοσίου, μέλη της Ομοσπονδίας μας, αποδέκτες της παραπάνω εγκυκλίου, των οποίων ζητήθηκε η συνεισφορά για τη σύνταξη των Ειδικών Περιγραμμάτων «σε συνεργασία με τα μέλη των Ομάδων Εργασίας ανά Φορέα και τους ειδικούς εμπειρογνώμονες, για το σκοπό αυτό, της Expertise France» [sic] μας ενημέρωσαν για τα εξής:
·           κατ’ εφαρμογή του ν. 4440/2016 «Ενιαίο Σύστημα Κινητικότητας στη Δημόσια Διοίκηση και την Τοπική Αυτοδιοίκηση…, και λοιπές διατάξεις», η κατάρτιση περιγραμμάτων θέσεων εργασίας για κάθε οργανική θέση αποτελεί, σε συνέχεια της έκδοσης Οργανισμών, απαραίτητη προϋπόθεση για τη συμμετοχή των φορέων ως υπηρεσιών υποδοχής στο Ενιαίο Σύστημα Κινητικότητας (ΕΣΚ) και προκύπτει ως εξειδίκευση των συνδεδεμένων καταλόγων:
(1) «Γενικών Περιγραμμάτων θέσεων εργασίας - Ρόλων/Επαγγελμάτων» και
(2)  «Λειτουργικών Τομέων Πολιτικής» των Φορέων του Δημοσίου.
·           Οι αναφερόμενοι τελικοί κατάλογοι των Λειτουργικών Τομέων Πολιτικής, και των          Ρόλων/Επαγγελμάτων των αντίστοιχων Γενικών Περιγραμμάτων Θέσεων Εργασίας, όπως αυτά συντάχθηκαν από τα αρμόδια Υπουργεία και συνδιαμορφώθηκαν από την Ομάδα Συντονισμού και Παρακολούθησης του Υπουργείου Διοικητικής Ανασυγκρότησης κατόπιν ενσωμάτωσης των διορθώσεων/επισημάνσεων των Ομάδων Εργασίας, αποστάλθηκαν σε «τελική μορφή» όπως επισημαίνεται, με το από 19.7.2017 ηλεκτρονικό μήνυμα του Προϊστάμενου Γενικής Διεύθυνσης Διοίκησης Ανθρώπινου Δυναμικού του Υπουργείου Διοικητικής  Ανασυγκρότησης.
·           Στους παραπάνω καταλόγους και ειδικότερα στα γενικά περιγράμματα των Λειτουργικών Τομέων Πολιτικής των καθ’ ύλην αρμόδιων Υπουργείων (17) «Περιβάλλον και Βιώσιμη  Ανάπτυξη», (19) «Υποδομές και Μεταφορές» και (24) «Χωρικός Σχεδιασμός & Αστικό    Περιβάλλον», πουθενά δεν αναφέρεται η ιδιότητα του μηχανικού στους ρόλους –  ομάδες επαγγελμάτων. Πόσο μάλλον στον τομέα (12) «Ψηφιακή Πολιτική και Δίκτυα  Επικοινωνιών» όπου εξίσου αγνοείται η ιδιότητα του μηχανικού Η/Μ και πληροφορικής ως συχνά απαιτούμενης ειδίκευσης για πρόσληψη στο Δημόσιο, καθώς και του συναφούς και επίκαιρου αντικειμένου εξειδίκευσης μηχανικών στη Γεωπληροφορική.
·           Στην περιγραφή των ρόλων/επαγγελμάτων στα κατά τεκμήριο «τεχνικά» Υπουργεία, έχει επιλεγεί η επανάληψη των τίτλων των υπηρεσιακών μονάδων, όπως ακριβώς περιγράφονται στους προτεινόμενους οργανισμούς, με την παράθεση κατηγορηματικών προσδιορισμών προς απόδοση ρόλου, όπως: «Υπεύθυνος», «Ειδικός», «Επικεφαλής», ή «Διαχειριστής» (πχ «Ειδικός Χωρικού Σχεδιασμού», «Ειδικός Οικοδομικών Κανονισμών & Αδειοδοτήσεων Κτιρίων & Υποδομών», «Ειδικός Δομημένου περιβάλλοντος», «Υπεύθυνος συντήρησης και εκμετάλλευσης υποδομών», «Διαχειριστής έργου αποκατάστασης από φυσικές καταστροφές», «Υπεύθυνος σε θέματα γεωλογίας», «Ειδικός μηχανικών και ηλεκτρονικών εφαρμογών ενόπλων δυνάμεων», «Υπεύθυνος περιβαλλοντικής αδειοδότησης», κλπ) χωρίς να γίνεται κανενός είδους αναφορά στο ευρύτερο αντικείμενο του παρεχόμενου έργου ή υπηρεσίας και την αντιστοιχία του με το γνωστικό αντικείμενο και την απαιτούμενη επιστημονική κατάρτιση των υπαλλήλων που δικαιούνται, κατά το νόμο και τα κριτήρια πρόσληψής τους, να ασκούν σχετικά καθήκοντα.
·           Σε πλήρη ανακολουθία με τα παραπάνω, στα Γενικά Περιγράμματα άλλων Τομέων Πολιτικής γίνεται ρητή αναφορά στο γνωστικό αντικείμενο και την επαγγελματική ιδιότητα των κατάλληλων για πλήρωση κάποιων θέσεων υπαλλήλων (ακόμα και μηχανικών!). Συγκεκριμένα:
(8) «Εργασία και Κοινωνική Πρόνοια» - Κοινωνικός Λειτουργός
(3) «Τοπική αυτοδιοίκηση» - Βρεφονηπιοκόμος, Νηπιαγωγός
(5) «Υγεία» - Ιατρικό προσωπικό, Ψυχολόγος, Φαρμακοποιός, Νοσηλευτικό προσωπικό
(10)       «Δικαιοσύνη» - Δικαστής, Δικαστικός Υπάλληλος
(13)       «Πολιτισμός και Πολιτιστική Κληρονομιά» - Αρχαιολόγος, Λαογράφος-Εθνολόγος-Κοινωνικός Ανθρωπολόγος, Ιστορικός, Συντηρητής αρχαιοτήτων και έργων τέχνης, Εικαστικός Καλλιτέχνης Πολιτιστικής Κληρονομιάς και Σύγχρονης Δημιουργίας, Υπεύθυνος Μηχανικός Μνημείων και Μουσείων
·           Το πεδίο «Αποστολή» του Γενικού Περιγράμματος, του οποίου σύμφωνα με τις οδηγίες πρέπει να γίνεται χρήση, «εμπλουτισμένο, εάν και στο μέτρο που είναι απαραίτητο, από τις ιδιαιτερότητες της θέσης εργασίας», στο πεδίο «Σύντομη Περιγραφή της θέσης εργασίας» του Ειδικού Περιγράμματος, έχει συμπληρωθεί με εντελώς διαφορετικό τρόπο κατά περίπτωση Τομέα Πολιτικής, ακόμα και αν  ο ρόλοι/επαγγέλματα στα οποία αναφέρεται παρουσιάζουν άμεση συνάφεια, με αποτέλεσμα να προκαλείται αδικαιολόγητη σύγχυση στη μεταξύ τους επιλογή.
πχ, ο «Υπεύθυνος Μηχανικός Μνημείων και Μουσείων» του Τομέα Πολιτικής (13) «…εκπονεί, υλοποιεί, υποστηρίζει και εποπτεύει, στο πλαίσιο της οργανικής μονάδας που υπηρετεί, μελέτες και έργα σχετικά με τον πολιτισμό και την πολιτιστική κληρονομιά», ενώ ο «Ειδικός Αρχιτεκτονικών Μελετών και Διατήρησης Αρχιτεκτονικής Κληρονομιάς» του Τομέα Πολιτικής (24) «…έχει σαν αποστολή «την προστασία και την ανάδειξη της παραδοσιακής και σύγχρονης αρχιτεκτονικής κληρονομιάς» και καθήκοντα «…την άσκηση αρμοδιοτήτων σχετικών με ρυθμίσεις στα Ιστορικά Κέντρα Πόλεων, Παραδοσιακών Οικισμών και Διατηρητέων Κτηρίων και διατήρησης της σύγχρονης αρχιτεκτονικής κληρονομιάς».
Ερωτήματα:
o    Γιατί άραγε ακολουθήθηκε διαφορετική αντιμετώπιση ανάμεσα στις επαγγελματικές ιδιότητες και γιατί απαλείφθηκε κάθε αναφορά ειδικά στους μηχανικούς;
o    H τελική, όπως τονίζεται, διατύπωση των Γενικών Περιγραμμάτων Θέσεων Εργασίας σε ποιό βαθμό θεωρείται οριστική και δεσμευτική για την εξειδίκευση των Ειδικών Περιγραμμάτων;
o    Με δεδομένα την κατά κανόνα (και επιλογή;) περιορισμένη συμμετοχή, τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο του Αυγούστου, των υπαλλήλων και των συλλογικών τους οργάνων στη σύνταξη των παραπάνω και την καταφανή προβληματική διαμόρφωση των Γενικών Περιγραμμάτων Θέσεων Εργασίας, τι περιθώρια διορθώσεων υπάρχουν για την υποβολή τεκμηριωμένων αντιρρήσεων και προτάσεων, μέσω ανοικτών συμμετοχικών διαδικασιών;
o    Αν η σύνταξη των προτεινόμενων  Περιγραμμάτων Θέσεων αποδίδεται στις «Ομάδες Εργασίας» των αρμόδιων Υπουργείων, η όποια αστοχία αποτελεί δική τους ευθύνη, αποτέλεσμα παρανόησης, ανεπάρκειας ή κατευθύνσεων και από ποιούς;
o    Αν τα Γενικά Περιγράμματα Θέσεων δεν είναι τόσο γενικά και κατ’ ουσία ταυτίζονται στην περιγραφή τους με τις υπηρεσιακές μονάδες εκάστου υπουργείου που τελικά περιχαρακώνονται, πώς ευνοείται η κινητικότητα και δεν προκαλούνται αδικαιολόγητα εμπόδια στην εθελοντική μετακίνηση των υπαλλήλων και κατ’ επέκταση στην ορθολογική κάλυψη των αναγκών των υπηρεσιών;
o    Αντίστοιχα σε τι έγκειται ο «συντονισμός» των εμπλεκομένων φορέων της δημόσιας διοίκησης, για τον ενιαίο σχεδιασμό περιγραμμάτων θέσεων εργασίας και το προσδοκώμενο «ομοιόμορφο αποτέλεσμα», από την Ομάδα Συντονισμού και Παρακολούθησης του Υπουργείου Διοικητικής Ανασυγκρότησης και τους ειδικούς εμπειρογνώμονες, για το σκοπό αυτό;
Προτείνουμε
·           Αναδιατύπωση των Γενικών Περιγραμμάτων Θέσεων Εργασίας με ανοικτές συμμετοχικές διαδικασίες μετά από τη (συν)διαμόρφωση κοινά αποδεκτών, ορθολογικών μεθοδολογικών κατευθύνσεων.

·           Σύνδεση των Γενικών Περιγραμμάτων Θέσεων Εργασίας όχι με τις υπηρεσιακές μονάδες των Φορέων (που υπόκεινται σε συχνές αλλαγές τίτλων και αρμοδιοτήτων) αλλά, με τις κατηγορίες στις οποίες διακρίνονται διαχρονικά κατά την κείμενη νομοθεσία, ανάλογα με το αντικείμενο τους, οι μελέτες και οι υπηρεσίες επίβλεψης μελετών και έργων που αποτελούν, όπως και η σύνταξη αντίστοιχων τεχνικών προδιαγραφών, αντικείμενο των θεματικών Διευθύνσεων. 

2 σχόλια:

  1. Κάνετε την ανάγκη σας 2% νόμιμο δάνειο για να πληρώσετε όλους τους λογαριασμούς σας επικοινωνήστε με selsumat@gmail.com

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. προσφέρουμε 2% αξιόπιστο και πιστοποιημένο δάνειο για επιχειρηματικές επενδύσεις, αγορά κατοικίας και πληρωμή ιατρικών λογαριασμών selsumat@gmail.com

    ΑπάντησηΔιαγραφή