Το πάρκο μετά την επέλαση του Δήμου και των επενδυτών |
Δεν είναι νόμιμη η κατασκευή γκαράζ κάτω από κοινόχρηστο χώρο πράσινου και αναψυχής, επισημαίνουν σε πολυσέλιδη έκθεσή τους οι επιθεωρητές δημόσιας διοίκησης.
Με τον τρόπο αυτό βάζουν οριστικά «φρένο» στα σχέδια για πολυώροφους υπόγειους χώρους στάθμευσης κάτω από την πλατεία του Α' Νεκροταφείου και το άλσος της Διοχάρους στα Ιλίσια, καθώς και σε ανάλογα προγράμματα σε άλλες πόλεις που στην ουσία μετατρέπουν τα λιγοστά πάρκα σε... ζαρντινιέρες.
Η έκθεση, με ημερομηνία 24 Μαρτίου 2011, που παρουσιάζει η «Κ.Ε.» συντάχθηκε μετά από αίτημα κατοίκων της Κυψέλης για τη μετατροπή του πάρκου Κύπρου και Πατησίων σε υπόγειο πάρκινγκ (2009). Αποτελεί κόλαφο για τον τότε δήμαρχο, Νικήτα Κακλαμάνη, που είχε δώσει πλήρη κάλυψη στην κοπή 12 μεγάλων δένδρων και είχε αποκαλέσει «μπαχαλάκηδες» τους κατοίκους.
Αποδίδει ευθύνες με ονοματεπώνυμο σε υπηρεσιακούς παράγοντες που συνέβαλαν διά της υπογραφής τους στο περιβαλλοντικό, κατασκευαστικό και οικονομικό ανοσιούργημα. Ζητάει μάλιστα να εφαρμοστεί η υπ' αριθμόν 1.458/2010 απόφαση του διοικητικού εφετείου, που έκανε δεκτή την προσφυγή των κατοίκων, χαρακτηρίζει μη νόμιμη την οικοδομική άδεια για το γκαράζ και ζητάει να ακυρωθεί.
Ο διαγωνισμός και η υπογραφή της σύμβασης είχαν λάβει χώρα το 2006. Προέβλεπε την παραχώρηση του κοινόχρηστου χώρου σε ιδιώτες, οι οποίοι αναλάμβαναν την υποχρέωση να παρέχουν μέρος των εσόδων του στον δήμο. Υπολογίζεται ότι τα μηνιαία έσοδα του δήμου θα ήταν ύψους 1.000 ευρώ το μήνα.
Η οικοδομική άδεια είχε εκδοθεί στις 23 Ιανουαρίου 2009 και τρεις ημέρες αργότερα είχαν καταφθάσει οι μπουλντόζες, προκαλώντας την έντονη αντίδραση των κατοίκων. Οπως αποδείχθηκε, με απόφαση του δημοτικού συμβουλίου του 1989, ο χώρος των 2,3 στρεμμάτων είχε χαρακτηριστεί «κοινόχρηστο πράσινο, παιδική χαρά και κέντρο νεότητας».
Τρία είναι τα θέματα που βάζει στο μικροσκόπιο η έκθεση:
ΚΟΠΗ ΔΕΝΔΡΩΝ. Χορηγήθηκε άδεια από την αρχιτεκτονική επιτροπή της πολεοδομίας (ΕΠΑΕ) και όχι από την αρμόδια Διεύθυνση Δασών Αθηνών. Η τελευταία, με έγγραφό της στις 10/5/2007, είχε καταστήσει σαφές στη δημοτική αρχή ότι «δεν είχε εγκρίνει την υλοτομία οιουδήποτε δέντρου, ούτε και την απομάκρυνση ή καταστροφή της βλάστησης καθ' οιονδήποτε τρόπο», χαρακτηρίζοντας την επίμαχη έκταση «κοινόχρηστο χώρο πρασίνου». Τον Φεβρουάριο του 2009 η υπηρεσία χαρακτήρισε παράνομη την κοπή δένδρων και προχώρησε στην κατάθεση μήνυσης εναντίον του δημάρχου.
ΑΛΛΑΓΗ ΧΡΗΣΗΣ. Οι επιθεωρητές υιοθετούν αλλεπάλληλες γνωμοδοτήσεις του Συμβουλίου Επικρατείας (2.242/1994, 258/2001 κ.λπ.) για ασυμβατότητα υπόγειου χώρου στάθμευσης με υπερκείμενο χώρο πρασίνου. Υπογραμμίζουν ότι «δεν είναι δυνατή η μεταβολή της χρήσης και αλλαγή προορισμού της έκτασης» και επικαλούνται τις σχετικές διατάξεις του άρθρου 24 του Συντάγματος.
ΕΠΙΔΟΤΗΣΕΙΣ. Με απόφαση της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Οικονομικών το 2008 είχε εγκριθεί η ένταξη της επένδυσης σε πρόγραμμα επιδοτήσεων. Οι επιθεωρητές αναφέρουν κατηγορηματικά ότι η ενίσχυση έρχεται σε αντίθεση με τις διατάξεις του νόμου 3.299/2004, που δεν προβλέπει τη χορήγηση κινήτρων σε γκαράζ που κατασκευάζονται σε δημόσια ακίνητα. «Η ενίσχυση δεν είναι σύννομη» υπογραμμίζουν και υιοθετούν την πρόσφατη τοποθέτηση της αρμόδιας υπηρεσίας του υπουργείου Οικονομίας (Δεκέμβριος 2010), που αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο επιστροφής των ενισχύσεων, αν διαπιστωθεί ότι έχουν γίνει εκταμιεύσεις.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου