Αναδημοσίευση από Επιτροπή Αλληλεγγύης Συνδικαλιστών και Συνδικάτων
Συμπαράσταση μέχρι τη Νίκη
Η κυβέρνηση και τα παπαγαλάκια της στα ΜΜΕ κάθε μέρα ρίχνουν τόνους λάσπης στους εργαζόμενους των αστικών συγκοινωνιών λέγοντας απροκάλυπτα ψέματα. Μιλάνε για υπέρογκους μισθούς, για χρέη των εταιριών για τα οποία υποτίθεται ότι φταίνε και οι ίδιοι οι εργαζόμενοι και τα οποία πληρώνουμε εμείς. Λένε απλά ψέματα.
Λένε ότι οι συγκοινωνίες είναι ελλειμματικές. Αυτό που κρύβουν είναι ότι σε όλο τον κόσμο οι συγκοινωνίες είναι ελλειμματικές γιατί επιτελούν κοινωνικό έργο και γι’ αυτό παντού επιδοτούνται από το κράτος. Μόνο που στην περίπτωση της Ελλάδας το κράτος αρνείται να δώσει τις επιχορηγήσεις που το ίδιο έχει δεσμευτεί στις αστικές συγκοινωνίες. Αποδίδει μονάχα το 13% των χρημάτων που θα έπρεπε να δώσει. Αντίθετα στις ιδιωτικές συγκοινωνίες (ΟΑΣΘ, Αεροπλάνα, καράβια,) αποδίδει το 100% της επιχορήγησης. Αναγκάζει έτσι τους οργανισμούς να δανείζονται από τις τράπεζες με υπέρογκα επιτόκια. Πέρα από αυτό το ίδιο το κράτος και πολλά απο τα υπουργεία του χρωστάνε, πάνω από 500 εκατομ. ευρώ στις αστικές συγκοινωνίες για μειωμένα τιμολόγια και ποτέ δεν έχει δώσει πίσω αυτά τα χρήματα. Αντίθετα πριν λίγες μέρες η κυβέρνηση, έβαλε το ΔΣ του ΟΑΣΑ να διαγράψει τα χρέη του κράτους προς τις δημόσιες συγκοινωνίες. Έτσι δημιουργείται το έλλειμμα και όχι από τους μισθούς των εργαζόμενων και τα υποτιθέμενα προνόμια τους.
Μας λένε ότι ο μέσος όρος μισθών ανέρχεται σε 40.772 ευρώ. Όμως, πρόκειται για λαθροχειρία. Από αυτό τοποσό πρέπει κατ’αρχήν να αφαιρεθεί η ασφαλιστική εισφορά, των εργαζόμενων στα ταμεία τους που φτάνει το13%. Το ποσό πέφτει θεαματικά στο 35.472 ευρώ. Κατόπιν πρέπει να αφαιρεθεί η φορολογία. Για έναν εργαζόμενο με ένα παιδί αυτό σημαίνει 6.161 ευρώ δηλαδή το ποσό μειώνεται περαιτέρω στα 29.331 (στην πραγματικότητα η φορολογία είναι πολύ μεγαλύτερη). Αν κάνουμε τη διαίρεση καταλήγουμε σε ένα μηνιάτικο 2.093 ευρώ. Αλλά πρόκειται για μέσο όρο βέβαια αφού συμπεριλαμβάνονται υπερωρίες, νυχτερινά, ρεπό, κλπ, αλλά και οι παχυλοί μισθοί των μεγαλοδιευθυντάδων, και των μάνατζερ.
Στην πραγματικότητα η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ και της τρόικας για να κάνει πλάτες στους τραπεζίτες θυσιάζει τις δημόσιες συγκοινωνίες. Η πολιτική της οδηγεί στην αύξηση του εισιτηρίου και στην διάλυση. Γραμμές και δρομολόγια κλείνουν, ακόμη και το ΜΕΤΡΟ μέσα από τις περικοπές και τις απολύσεις των 280 εκπαιδευμένων δόκιμων εργαζόμενων οδηγείται στην απαξίωση. Αραιά δρομολόγια και κόσμος που στοιβάζεται σε συρμούς και αποβάθρες. Στρώνουν έτσι το έδαφος για να βγουν κυβέρνηση και επιχειρηματίες να μας πουν ότι η μόνη λύση είναι η ιδιωτικοποίηση. Ο στόχος της κυβέρνησης είναι να δώσει τις δημόσιες αστικές συγκοινωνίες στους ιδιώτες και να διαλύσει τον συνδικαλισμό σε ένα από τα ισχυρότερα κομμάτια της εργατικής τάξης για να μπορέσει στη συνέχεια να χτυπήσει με μεγαλύτερη ευκολία τους εργαζόμενους του ιδιωτικού τομέα.
Δεν θα τους αφήσουμε. Οι εργαζόμενοι στις αστικές συγκοινωνίες έχουν ξεκινήσει έναν αγώνα διαρκείας από τα μέσα του Δεκέμβρη με απεργίες, στάσεις εργασίας διαδηλώσεις και καταλήψεις για να μην περάσουν αυτά τα μέτρα. Στο πλευρό τους έχουν βγει και οι εργαζόμενοι του ΟΣΕ που πριν ενάμιση μήνα η κυβέρνηση ψήφισε τον νόμο για τη διάλυση του και παρόλα αυτά συνεχίζουν με καταλήψεις και απεργίες. Χρειάζονται την συμπαράσταση όλων μας για να νικήσουν. Γιατί μπορούν οι εργαζόμενοι στις αστικές συγκοινωνίες να γίνουν η αιχμή του δόρατος για όλη την εργατική τάξη, για να σπάσουμε τα μούτρα της κυβέρνησης του Μνημόνιου και της τρόικας.
Στις 15 Δεκέμβρη έγινε η μεγαλύτερη πανεργατική απεργία, ακόμη μεγαλύτερη και από τις 5 Μάη, παρόλο που η κυβέρνηση είχε ψηφίσει τον νόμο. Έδειξαν όλοι οι εργαζόμενοι ότι δεν είμαστε διατεθειμένοι να γυρίσουμε πίσω. Όλοι καταλαβαίνουν ότι απέναντι στις επιθέσεις της κυβέρνησης χρειάζεται να απαντήσουμε με απεργίες διαρκείας. Τώρα είναι η ώρα να ξαναβγούν σε απεργία διαρκείας οι Ναυτεργάτες και οι εργαζόμενοι στους δήμους που οι συνδικαλιστικές τους ηγεσίες ξεπούλησαν τον αγώνα τους πριν λίγες ημέρες. Το ίδιο και οι εργαζόμενοι στις ΔΕΚΟ που είναι στο μάτι του κυκλώνα.
Τώρα είναι η στιγμή στο πλευρό των εργαζόμενων στις αστικές συγκοινωνίες να βρεθούν όλοι οι εργαζόμενοι. Όλες οι ΔΕΚΟ που έχουν μπει στο στόχαστρο της κυβέρνησης για ιδιωτικοποίηση και χτύπημα των συλλογικών συμβάσεων. Να στηρίξουνε αυτόν τον αγώνα και να βγουν στο δρόμο διεκδικώντας το ξήλωμα όλων των επιθέσεων της κυβέρνησης.
Γιατί υπάρχει διέξοδος απέναντι στην κινδυνολογία της κυβέρνησης για χρεοκοπία. Να μην χρεοκοπήσουμε εμείς και οι οικογένειές μας αλλά να πληρώσουν οι τραπεζίτες.
Να διαγραφεί το χρέος του κράτους προς τις τράπεζες για να μπορέσουμε να σώσουμε τις δουλειές, τους μισθούς και τις δημόσιες υπηρεσίες μας. Να κρατικοποιήσουμε τις τράπεζες. Να απαγορευτούν οι απολύσεις με νόμο. Να πάρουμε αυξήσεις μέσα από συλλογικές συμβάσεις. Αυτός είναι ο δρόμος για να φορτωθούν την κρίση οι τραπεζίτες και οι πλούσιοι φίλοι τους που την δημιούργησαν και όχι οι εργαζόμενοι.
Η Επιτροπή Αλληλεγγύης Συνδικάτων και Συνδικαλιστών συμπαραστέκεται στον αγώνα των εργαζόμενων στις αστικές συγκοινωνίες με καμπάνια συμπαράστασης, με αφίσα προκήρυξη, αυτοκόλλητο, εκδηλώσεις στους χώρους δουλειάς και στις γειτονιές. Καλεί όλους τους εργαζόμενους, και όλα τα συνδικάτα να κάνουν το ίδιο και να στηρίξουν αυτόν τον αγώνα. Με ψηφίσματα συμπαράστασης, με εκδηλώσεις αλληλεγγύης στους χώρους δουλειάς όπου απεργοί από τις αστικές συγκοινωνίες θα ενημερώνουν τους υπόλοιπους εργαζόμενους για τα ψέματα της κυβέρνησης. Μα στάσεις εργασίας και απεργίες αλληλεγγύης. Καλούμε την ΓΣΕΕ, την ΑΔΕΔΥ, να προχωρή σουν σε πανελλαδική πανεργατική απεργία για να σώσουμε τις αστικές συγκοινωνίες.
Η κυβέρνηση και τα παπαγαλάκια της στα ΜΜΕ κάθε μέρα ρίχνουν τόνους λάσπης στους εργαζόμενους των αστικών συγκοινωνιών λέγοντας απροκάλυπτα ψέματα. Μιλάνε για υπέρογκους μισθούς, για χρέη των εταιριών για τα οποία υποτίθεται ότι φταίνε και οι ίδιοι οι εργαζόμενοι και τα οποία πληρώνουμε εμείς. Λένε απλά ψέματα.
Λένε ότι οι συγκοινωνίες είναι ελλειμματικές. Αυτό που κρύβουν είναι ότι σε όλο τον κόσμο οι συγκοινωνίες είναι ελλειμματικές γιατί επιτελούν κοινωνικό έργο και γι’ αυτό παντού επιδοτούνται από το κράτος. Μόνο που στην περίπτωση της Ελλάδας το κράτος αρνείται να δώσει τις επιχορηγήσεις που το ίδιο έχει δεσμευτεί στις αστικές συγκοινωνίες. Αποδίδει μονάχα το 13% των χρημάτων που θα έπρεπε να δώσει. Αντίθετα στις ιδιωτικές συγκοινωνίες (ΟΑΣΘ, Αεροπλάνα, καράβια,) αποδίδει το 100% της επιχορήγησης. Αναγκάζει έτσι τους οργανισμούς να δανείζονται από τις τράπεζες με υπέρογκα επιτόκια. Πέρα από αυτό το ίδιο το κράτος και πολλά απο τα υπουργεία του χρωστάνε, πάνω από 500 εκατομ. ευρώ στις αστικές συγκοινωνίες για μειωμένα τιμολόγια και ποτέ δεν έχει δώσει πίσω αυτά τα χρήματα. Αντίθετα πριν λίγες μέρες η κυβέρνηση, έβαλε το ΔΣ του ΟΑΣΑ να διαγράψει τα χρέη του κράτους προς τις δημόσιες συγκοινωνίες. Έτσι δημιουργείται το έλλειμμα και όχι από τους μισθούς των εργαζόμενων και τα υποτιθέμενα προνόμια τους.
Μας λένε ότι ο μέσος όρος μισθών ανέρχεται σε 40.772 ευρώ. Όμως, πρόκειται για λαθροχειρία. Από αυτό τοποσό πρέπει κατ’αρχήν να αφαιρεθεί η ασφαλιστική εισφορά, των εργαζόμενων στα ταμεία τους που φτάνει το13%. Το ποσό πέφτει θεαματικά στο 35.472 ευρώ. Κατόπιν πρέπει να αφαιρεθεί η φορολογία. Για έναν εργαζόμενο με ένα παιδί αυτό σημαίνει 6.161 ευρώ δηλαδή το ποσό μειώνεται περαιτέρω στα 29.331 (στην πραγματικότητα η φορολογία είναι πολύ μεγαλύτερη). Αν κάνουμε τη διαίρεση καταλήγουμε σε ένα μηνιάτικο 2.093 ευρώ. Αλλά πρόκειται για μέσο όρο βέβαια αφού συμπεριλαμβάνονται υπερωρίες, νυχτερινά, ρεπό, κλπ, αλλά και οι παχυλοί μισθοί των μεγαλοδιευθυντάδων, και των μάνατζερ.
Στην πραγματικότητα η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ και της τρόικας για να κάνει πλάτες στους τραπεζίτες θυσιάζει τις δημόσιες συγκοινωνίες. Η πολιτική της οδηγεί στην αύξηση του εισιτηρίου και στην διάλυση. Γραμμές και δρομολόγια κλείνουν, ακόμη και το ΜΕΤΡΟ μέσα από τις περικοπές και τις απολύσεις των 280 εκπαιδευμένων δόκιμων εργαζόμενων οδηγείται στην απαξίωση. Αραιά δρομολόγια και κόσμος που στοιβάζεται σε συρμούς και αποβάθρες. Στρώνουν έτσι το έδαφος για να βγουν κυβέρνηση και επιχειρηματίες να μας πουν ότι η μόνη λύση είναι η ιδιωτικοποίηση. Ο στόχος της κυβέρνησης είναι να δώσει τις δημόσιες αστικές συγκοινωνίες στους ιδιώτες και να διαλύσει τον συνδικαλισμό σε ένα από τα ισχυρότερα κομμάτια της εργατικής τάξης για να μπορέσει στη συνέχεια να χτυπήσει με μεγαλύτερη ευκολία τους εργαζόμενους του ιδιωτικού τομέα.
Δεν θα τους αφήσουμε. Οι εργαζόμενοι στις αστικές συγκοινωνίες έχουν ξεκινήσει έναν αγώνα διαρκείας από τα μέσα του Δεκέμβρη με απεργίες, στάσεις εργασίας διαδηλώσεις και καταλήψεις για να μην περάσουν αυτά τα μέτρα. Στο πλευρό τους έχουν βγει και οι εργαζόμενοι του ΟΣΕ που πριν ενάμιση μήνα η κυβέρνηση ψήφισε τον νόμο για τη διάλυση του και παρόλα αυτά συνεχίζουν με καταλήψεις και απεργίες. Χρειάζονται την συμπαράσταση όλων μας για να νικήσουν. Γιατί μπορούν οι εργαζόμενοι στις αστικές συγκοινωνίες να γίνουν η αιχμή του δόρατος για όλη την εργατική τάξη, για να σπάσουμε τα μούτρα της κυβέρνησης του Μνημόνιου και της τρόικας.
Στις 15 Δεκέμβρη έγινε η μεγαλύτερη πανεργατική απεργία, ακόμη μεγαλύτερη και από τις 5 Μάη, παρόλο που η κυβέρνηση είχε ψηφίσει τον νόμο. Έδειξαν όλοι οι εργαζόμενοι ότι δεν είμαστε διατεθειμένοι να γυρίσουμε πίσω. Όλοι καταλαβαίνουν ότι απέναντι στις επιθέσεις της κυβέρνησης χρειάζεται να απαντήσουμε με απεργίες διαρκείας. Τώρα είναι η ώρα να ξαναβγούν σε απεργία διαρκείας οι Ναυτεργάτες και οι εργαζόμενοι στους δήμους που οι συνδικαλιστικές τους ηγεσίες ξεπούλησαν τον αγώνα τους πριν λίγες ημέρες. Το ίδιο και οι εργαζόμενοι στις ΔΕΚΟ που είναι στο μάτι του κυκλώνα.
Τώρα είναι η στιγμή στο πλευρό των εργαζόμενων στις αστικές συγκοινωνίες να βρεθούν όλοι οι εργαζόμενοι. Όλες οι ΔΕΚΟ που έχουν μπει στο στόχαστρο της κυβέρνησης για ιδιωτικοποίηση και χτύπημα των συλλογικών συμβάσεων. Να στηρίξουνε αυτόν τον αγώνα και να βγουν στο δρόμο διεκδικώντας το ξήλωμα όλων των επιθέσεων της κυβέρνησης.
Γιατί υπάρχει διέξοδος απέναντι στην κινδυνολογία της κυβέρνησης για χρεοκοπία. Να μην χρεοκοπήσουμε εμείς και οι οικογένειές μας αλλά να πληρώσουν οι τραπεζίτες.
Να διαγραφεί το χρέος του κράτους προς τις τράπεζες για να μπορέσουμε να σώσουμε τις δουλειές, τους μισθούς και τις δημόσιες υπηρεσίες μας. Να κρατικοποιήσουμε τις τράπεζες. Να απαγορευτούν οι απολύσεις με νόμο. Να πάρουμε αυξήσεις μέσα από συλλογικές συμβάσεις. Αυτός είναι ο δρόμος για να φορτωθούν την κρίση οι τραπεζίτες και οι πλούσιοι φίλοι τους που την δημιούργησαν και όχι οι εργαζόμενοι.
Η Επιτροπή Αλληλεγγύης Συνδικάτων και Συνδικαλιστών συμπαραστέκεται στον αγώνα των εργαζόμενων στις αστικές συγκοινωνίες με καμπάνια συμπαράστασης, με αφίσα προκήρυξη, αυτοκόλλητο, εκδηλώσεις στους χώρους δουλειάς και στις γειτονιές. Καλεί όλους τους εργαζόμενους, και όλα τα συνδικάτα να κάνουν το ίδιο και να στηρίξουν αυτόν τον αγώνα. Με ψηφίσματα συμπαράστασης, με εκδηλώσεις αλληλεγγύης στους χώρους δουλειάς όπου απεργοί από τις αστικές συγκοινωνίες θα ενημερώνουν τους υπόλοιπους εργαζόμενους για τα ψέματα της κυβέρνησης. Μα στάσεις εργασίας και απεργίες αλληλεγγύης. Καλούμε την ΓΣΕΕ, την ΑΔΕΔΥ, να προχωρή σουν σε πανελλαδική πανεργατική απεργία για να σώσουμε τις αστικές συγκοινωνίες.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου