Σάββατο, 27 Σεπτεμβρίου 2014

Κατεδαφίστηκε η 150 ετών βίλα Αμαλίας του 1860, με ευθύνη του Καμίνη και του ΟΣΚ.

Αναδημοσίευση από εδώ
Ενημέρωση: Κατεδαφίστηκε η 150 ετών βίλα Αμαλίας του 1860, με ευθύνη του Καμίνη και του ΟΣΚ. Βαφτίζουν ένα νέο άσχετο κτίριο ως ανακατασκευή. Ως ευχάριστη είδηση αναμεταδίδεται η καταστροφή ενός ακόμα κτιρίου στο κέντρο της Αθήνας!
Εγκεφαλικό μας ήρθε όταν είδαμε μπουλντόζες να σαρώνουν το εσωτερικό ενός ακόμα κτιρίου στο κέντρο της Αθήνας και αυτό να προβάλλεται αβασάνιστα ως καλό. Η διατήρηση κελύφους κοντεύει να μην αφήσει κτίριο όρθιο στο κέντρο της Αθήνας και ουδείς φαίνεται να έχει αντιληφθεί ότι ελάχιστα απέχει από μια κατεδάφιση του 1960, που υποτίθεται κατηγορούν όλοι.

Καμίνης και Ο.Σ.Κ. κατεδάφισαν ουσιαστικά το 150 ετών κτίριο, αφού πλέον μόνο οι όψεις σώζονται για τη μόστρα και τους αδαείς!

Με μεγάλη χαρά μας παρουσίασαν τα μέσα ενημέρωσης την ανακατασκευή της βίλας Αμαλίας για επανάχρηση ως σχολείο περί το 2015 και την απαλλαγή της από την τριτοκοσμία. Η είδηση για εμάς είναι άλλη και έχει τίτλο οριστική καταστροφή ενός ακόμα κτιρίου στο κέντρο από τους εμπλεκόμενους κρατικούς αρμοδίους και ειδικούς, που κατά την άποψή μας δεν έχουν συναίσθηση τι και που το  κάνουν.

Άνθρωποι ίδιας αντίληψης με τους κατεδαφιστές του 1960 βιάζουν ανεπιστρεπτί τα κτίρια για προσωπικές φιλοδοξίες. Για άλλη μια φορά η ελληνική κοινωνία τους ακολουθεί, τρώγοντας αμάσητα την πρακτική της σαρωτικής επανάχρησης, όπως έκανε το '60 με τις πολυκατοικίες... Και αν η κοινωνία πλέον αντιστάθηκε στις ολοσχερείς κατεδαφίσεις αυτοί βρήκαν τρόπο να κάνουν τη δουλειά τους πάλι, καταστρέφοντας τα κτίρια με τρόπο εύπεπτο στον μέσο νεοέλληνα, που συνεχίζει να έχει ρηχή οπτική!

Επαναλαμβάνουμε ότι αυτό το κείμενο δεν γράφεται από ανεγκέφαλο ΠΡΟΒΑΤΟ ΜΕ ΑΝΑΓΚΗ ΝΑ ΑΝΗΚΕΙ ΣΕ ΟΠΟΙΑΣ ΤΑΣΗΣ ΟΜΑΔΑ, ούτε έχει προηγούμενα με κάποιον (προκλήθηκε εκ των έργων τους), ούτε από άτομο που δεν εκτιμάει τη σύγχρονη αρχιτεκτονική άποψη και δημιουργία. Αυτά όμως δεν είναι άποψη είναι μη αναστρέψιμη καταστροφή αρχιτεκτονικής κληρονομιάς, από μια κοινωνία που γενικώς έχει "χάσει την μπάλα". Τη σύγχρονη αρχιτεκτονική να την εφαρμόζουμε σε νέα κτίρια ή επεμβαίνοντας σε κτίρια σαβούρες του 1960-2000 και όχι βιάζοντας αριστουργήματα που για πολλούς λόγους θα έπρεπε να ντρεπόμαστε να τα αγγίξουμε.

Τεράστια η ιστορία τα κτίρια. Τοίχοι με ψυχές. Τη μ......α του νεοέλληνα δεν τη φρενάρει τίποτα!

Ενδεικτικά αναφέρουμε (θα βρείτε περισσότερα στο διαδίκτυο):

 
Πρόκειται για δύο επαύλεις με κοινή αυλή. Η έπαυλη Αργυρόπουλου, ακριβώς στη συμβολή των οδών Αχαρνών και Χέυδεν αποτέλεσε την κατοικία του πρεσβευτή Περικλή Αργυρόπουλου, ενώ η έπαυλη Ράλλη, στην πίσω πλευρά, κατά μία εκδοχή αποτέλεσε την κατοικία του πρωθυπουργού της κατοχικής κυβέρνησης, Ιωάννη Ράλλη. Φημολογείται ότι οικοδομήθηκαν σε προσχέδια του Τσίλλερ (όπως όσα κτίρια είναι άγνωστου αρχιτέκτονα).

Οι χρονολογίες κατασκευής και πρώτης σχολικής χρήσης δεν είναι σίγουρες. Η επιγραφή της εισόδου (1862) μάλλον αφορά σχολική χρήση πριν το 1932, οπότε και αναφέρεται ευρέως ότι μεταστεγάστηκε εκεί το θρυλικό 2ο Γυμνάσιο Αρρένων Αθηνών, που λειτούργησε μέχρι το 1973, με μια διακοπή στην κατοχή. Μεταξύ των μαθητών που πέρασαν από τις γκρεμισμένες σήμερα αίθουσες ήταν ο στιχουργός Λευτέρης Παπαδόπουλος, ο εικαστικός Αλέκος Φασιανός, ο σκηνοθέτης Θεόδωρος Αγγελόπουλος, ο αρχιεπίσκοπος Αλβανίας Αναστάσιος και ο συγγραφέας Χρήστος Γιανναράς.

Το 1975 απαλλοτριώθηκε από το Ελληνικό Δημόσιο και περιήλθε στην κυριότητα του Οργανισμού Σχολικών Κτιρίων (δυστυχώς για να το καταστρέψει). 

Η ονομασία "Αμαλίας" δόθηκε από τους αρχικούς καταληψίες (1990 - 2012), οι οποίοι προηγουμένως εκδιώχθηκαν από το εγκαταλελειμμένο τότε κτίριο του ιδρύματος Ωνάση στη λεωφόρο Αμαλίας 56 (Οι θεωρίες περί απόπειρας δολοφονίας της Αμαλίας στο σημείο και αφιέρωσης των κτιρίων από τον Όθωνα σε αυτή είναι μυθεύματα)

Οι αντιεξουσιαστές το κατελάμβαναν απλά, εσείς το καταστρέψατε ολοσχερώς! Για αυτό το πήρατε; Γιατί δεν το κατεδαφίσατε τελείως να τελειώνουμε;

Έτσι λοιπόν στα κανάλια μας έδειξαν το κουφάρι της ιστορικής βίλας από ψηλά με μπουλντόζες να μαζεύουν τις τελευταίες πέτρες στο πρώην πέτρινο εσωτερικό και να μας λένε για τους ανελκυστήρες που θα μπουν κλπ τερπνές μπούρδες, λες και χωρίς να το κατέστρεφαν δεν μπορούσαν να μπουν ανελκυστήρες! Πάει η αυθεντική διαρρύθμιση, πάνε οι εσωτερικές διακοσμήσεις, πάνε τα γνήσια υλικά, πάει η αίσθηση του κτιρίου. Αφού θέλουν να φτιάξουν ένα νέο κτίριο γιατί δεν το κατεδάφισαν τελείως; Υποκρισία ακόμα και εδώ!

Σε οτι αφορά τους καταληψίες που κατηγορούμε ως ζημιάρηδες, 20 χρονια δεν έκαναν επ' ουδενί τη ζημιά, που έκανε ο Καμίνης σε μερικές μέρες! Δεν είναι να τρελαίνεσαι;

Μόνο οι όψεις, το κλιμακοστάσιο και το χολ θα έχουν την αυθεντική μορφή! Δεν βρίσκουν ότι αξίζει κάτι άλλο στα διατηρητέα... Διαβάστε τι λένε σχετικά και κρίνετε μόνοι σας:

Ο Ο.Σ.Κ. διδάσκει ότι πρέπει να καταστρέφουμε σαν βάρβαροι νεόβλαχοι τη διαρύθμιση και όχι να βρίσκουμε άλλες λύσεις, όταν δε μας βολεύει η γνήσια στην πρόσκαιρη επανάχρηση που σχεδιάζουμε:

"...ανακατασκευή του κεντρικού κλιμακοστασίου στην αρχική του μορφή. Στα διατηρητέα κτίρια κρίνεται σκόπιμη η διατήρηση της λειτουργικής και αισθητικής έννοιας της εισόδου - κεντρικού χολ. Γι’ αυτόν τον λόγο, το κεντρικό κλιμακοστάσιο ανακατασκευάζεται στην αρχική του μορφή, δεδομένου ότι κρίνεται απαραίτητη η πλήρης και αυθεντική αποκατάσταση του χώρου κεντρικού χολ - εισόδου ως βασικού στοιχείου του κτιρίου."

"Συγκεκριμένα, οι εγκεκριμένες μελέτες του Ο.Σ.Κ. περιλαμβάνουν νέα διαρρύθμιση των δυο κτιρίων, ενοποίησή τους εσωτερικά σε όλες τις στάθμες (υπόγειο, ισόγειο και όροφος), ενίσχυση των εξωτερικών τοίχων και κατασκευή τοιχωμάτων με σκυρόδεμα, ανακατασκευή των ξύλινων κουφωμάτων, κατάργηση της στέγης στο ένα κτίριο και αντικατάστασή της με δώμα, τοποθέτηση ηλεκτρικών αναβατορίων και συμπλήρωση με ανελκυστήρα για την εξυπηρέτηση των ΑΜΕΑ." 

"Οι προδιαγραφές ασφαλείας που έχει θέσει ο Οργανισμός Σχολικών Κτιρίων επέβαλαν την εκ βάθρων ανακατασκευή του κτιρίου, με διατήρηση και ανακαίνιση του εξωτερικού περιβλήματος, όπως γίνεται σε διατηρητέα, νεοκλασικά κτίρια, που δεν μπορούν να υποστηρίξουν τις νέες χρήσεις."

Ο Δ.ΑΘ. μας παρουσιάζει ότι για να αναγεννηθεί το κέντρο πρέπει να διαλύουμε οτι μας τη βαρέσει. Πρωτοποριακές ιδέες - καραμέλες νεοελληνικής ρηχότητας. Οι καταστροφείς μας μιλούν για αισθητική αναβάθμιση και κτιριακό απόθεμα ενός αιώνα!

"Η καταρχήν αισθητική αναβάθμιση των κτιρίων και έπειτα η λειτουργική τους επανάχρηση, αποτελεί επένδυση στην ανάπτυξη, ιδιαίτερα γι αυτά τα κτίρια δημόσιου χαρακτήρα, γιατί τα αναγεννημένα κτίρια θα λειτουργήσουν σαν γεννήτριες αστικής ανανέωσης με αντίκτυπο στην μικροοικονομία της γειτονιάς και κατ΄ επέκταση την οικονομία της πόλης. Το νέο σχολικό συγκρότημα θα λειτουργήσει σαν "μοχλός" που κινητοποιεί με τη σειρά του τον ιδιωτικό τομέα της περιοχής. …Η διαχείριση και αξιοποίηση αυτού του κτιριακού αποθέματος με την πολυκύμαντη ιστορία ενός αιώνα, αποτελεί πρόκληση, αλλά και ένα από τα σημαντικότερα εργαλεία στην διαμόρφωση στρατηγικών ανάπτυξης για την πόλη, σήμερα που η ανάγκη συνολικής αναβάθμισης της προβάλλει πιο έντονα από ποτέ» σημειώνει η δ/νση Σχολικών Κτιρίων του δήμου Αθηναίων" 

Έγινε σοβαρή καταγραφή πριν το καταστρέψουν; που πήγαν τα πολύτιμα υλικά; Το νέο design προδιαγραφών Ο.Σ.Κ. θα είναι "Grava minimal";

Φωτογραφήθηκε επαγγελματικά το εσωτερικό; Φυλάχθηκαν τα ακριβή γνήσια σχέδια; Καταγράφηκαν οι διακοσμήσεις; Πολύτιμα 150 ετών υλικά όπως ξυλεία, τσιμεντοπλακάκια, κεραμίδια, πέτρα τα διέλυσαν ή φυλάχθηκαν για να χρησιμοποιηθούν στο ίδιο ή σε άλλα νεοκλασικά που τα χρειάζονται ή δόθηκαν έστω σε μάντρες; Λεπτομέρειες ε; Δε γινόταν ε; Στο νέο θα υπάρχει καμιά γύψινη διακόσμηση και κανένα νεοκλασικό δάπεδο ή θα ακολουθηθεί η μετεξέλιξη του "Grava Style" με minimal επιρροές και αντιολισθητικά πλακάκια "Betadine Ceramics"; Τρομάρα σας!

Βαφτίζουν ένα νέο κτίριο ανακατασκευή και κοροϊδεύουν τον αδαή κόσμο και τους εαυτούς τους για τη ζημιά που κάνουν!

Από που προκύπτει η ανακατασκευή; Με αυτά που σχεδιάσατε στην ουσία κατασκευάζετε νέο κτίριο με ελάχιστα επιφανειακά σημεία από την κατεδαφισμένη πλέον βίλα Αμαλίας! Δουλεύετε τον κόσμο ή διασκεδάζετε τις τύψεις σας;

Εμπλεκόμενοι: δέσμιοι της φθηνιάρικης νεοελληνικής οπτικής και του αρρωστημένου συστήματος που οι ίδιοι έφτιαξαν. Ακόμα και με καλές προθέσεις θα την κάνουν τη μ.....α τους....

Ακόμα και αν συμφωνείς με την απαλλαγή της δημόσιας περιουσίας από τριτοκοσμικές  καταστάσεις, δεν μπορείς να παραβλέψεις την επικίνδυνη ανεπάρκεια αυτών που την έφεραν εις πέρας. Στη συγκεκριμένη υπόθεση έστω και αργά μερίμνησαν, βρήκαν κονδύλια και έφτιαξαν μελέτες σε χρόνο ρεκόρ, αλλά στο τέλος την έκανα ζημιά τους δεν άντεξαν!

Αυτό που έγινε στην ουσία ήταν οτι επειδή το κτίριο ανήκε στον ΟΣΚ, στόχευσαν απευθείας στο να γίνει σχολείο  Ιδέες όπως να ανακατασκευαστεί ως πολυτελής κατοικία ή ξενοδοχείο και να πουληθεί, παρόλο που ο Καμίνης μιλά για επιστροφή κατοίκων στο κέντρο, ούτε καν τις διανοήθηκαν. Σου λέει που να μπλέκουμε... Αφού λοιπόν η παρούσα λύση ήταν και εύπεπτη για την κοινή γνώμη για πολλούς λόγους, την προχώρησαν. Μετά ήρθε ο ΟΣΚ, που οι προδιαγραφές του απέχουν μακράν από το να γινόταν το σχολείο με γνήσιο εσωτερικό και διαρρύθμιση και έτσι πάει το κτίριο!

Έχουν φτιάξει ένα αρρωστημένο σύστημα, που και να έβγαινε κάποιος να έλεγε θα διατηρήσουμε το γνήσιο με στοχευμένες παρεμβάσεις θα του δημιουργούσαν οι υπόλοιποι τεράστια προβλήματα. Π.χ. αν το έλεγε ο αρχιμηχανικός θα είχε πρόβλημα γιατί  δεν το προβλέπουν οι προδιαγραφές του ΟΣΚ. Αν τους έλεγε η υπηρεσία που αδειοδοτεί τέτοια μην το χαλάσετε θα πάγωναν το έργο αντί να βρουν λύσεις επανάχρησης χωρίς καταστροφή. Αν ο Καμίνης έλεγε θέλω το γνήσιο, που δεν τον έχω να έχει συναίσθηση, θα του έβγαζαν χίλιες δικαιολογίες οι ειδικοί αν ήθελαν να το αποφύγουν. Δεν έχουν επίσης και την τόλμη να πουν "όχι δε θα το κάνουμε έτσι", επειδή π.χ είναι μόδα και θεωρείται άποψη στα high αρχιτεκτονικά γραφεία και η καταστροφική πρακτική έχει γίνει κανόνας.

Ποιοί ακριβώς αποφάσισαν και υλοποίησαν την κατεδάφιση;

Επειδή τα εξωφρνικά που γίνονται στην Ελλάδα, δεν γίνονται δια μαγείας σας αναφέρουμε τι διαβάσαμε στο "Έθνος" και το επίσης "θριαμβευτικό" άρθρο του:

"Η πρωτοβουλία για την αποκατάσταση του ιστορικού Σχολείου ανήκει στον δήμαρχο Γιώργο Καμίνη. Οι μελέτες του έργου, μετά από συνεννόηση της αντιδημάρχου Τεχνικών Υπηρεσιών κ. Νανάς Σπυροπούλου με τον διευθύνοντα σύμβουλο της ΟΣΚ ΑΕ Ηρακλή Δρούλια, παραχωρήθηκαν ως δωρεά στον Δήμο Αθηναίων, που είναι ιδιοκτήτης του ακινήτου, για υλοποίηση του έργου. Είχαν εκπονηθεί από ομάδα ιδιωτών μελετητών, με ανάθεση του ΟΣΚ από το 2007, και επικαιροποιήθηκαν από τους ίδιους μελετητές, τον Μάιο του 2013. Διευθυντής του έργου - πολιτικός μηχανικός και προϊστάμενος στη διεύθυνση σχολικών κτιρίων του Δήμου Αθηναίων Γιώργος Αδαμόπουλος."

Σύμφωνα με αυτό το απόσπασμα η καταστροφή οφείλεται σε Καμίνη και Σπυροπούλου.
Καθαρά βασικός υπεύθυνος δεν προκύπτει... ένα πασάρισμα από τη μελέτη μέχρι τη ζημιά καταγράφεται μόνο! Τους δώσανε μια μελέτη και δεν βρέθηκε ένας να προβληματιστεί, το μόνο που τους ένοιαζε ήταν να προχωρήσουν πάση θυσία! Ποιοί είναι οι ιδιώτες μελετητές να παρακολουθούμε τη δράση τους μπας και γλιτώσουμε κανά άλλο κτίριο?

Αν κρατικές υπηρεσίες κάνουν τέτοια, τότε οι ιδιώτες που έχουν και οικονομικά συμφέροντα τι θα κάνουν;

Άλλη μια παράμετρος. Στην ουσία το ίδιο το κράτος αντί να παραδειγματίζει, δίνει πάτημα σε ιδιώτες να ζητούν π.χ. οκταώροφα κτίρια πάνω σε νεοκλασσικά για δήθεν πρακτικές επαναχρήσεις (στην ουσία χοντρές business)... Αλλά ποιος να τα σκεφτεί αυτά.... Ο Καμίνης;

Οργιάζουν οι διάδοχοι των κατεδαφιστών του '60. Σε λίγο τα κτίρια με αυθεντικό εσωτερικό στο κέντρο της Αθήνας θα μετρούνται στα δάχτυλα!

Η επίθεση που διαβάζετε οφείλεται σε αυτό. Αν ήταν μόνο για ένα σχολείο δε θα το κάναμε ζήτημα. Έχετε συνειδητοποιήσει πόσα κτίρια έχουν καταστραφεί στο κέντρο μόνο για καταστήματα; Λες και δεν γινόταν επανάχρηση χωρίς καταστροφή; Έτσι όπως πάει το βιολί τα διατηρητέα μνημεία του κέντρου θα είναι όλα κουφάρια με σύγχρονο εσωτερικό. Δεν έχουν αφήσει τίποτα όρθιο με την αστεία δικαιολογία της επανάχρησης. ΔΕΝ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΟΥΝ ΟΙ ΕΛΑΦΡΟΜΥΑΛΟΙ ΟΤΙ ΚΑΙ ΕΜΠΟΡΙΚΑ, ΚΑΤΑΒΑΡΑΘΡΩΝΟΥΝ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΙΘΕΜΕΝΗ ΑΞΙΑ ΤΩΝ ΚΤΙΡΩΝ!  Έτσι όπως πάνε θα μας μείνει η Τριλογία η παλαιά βουλή και κανένα ακόμα και στα υπόλοιπα θα μπαίνεις μέσα και θα αναρωτιέσαι αν έκανες λάθος και μπήκες στην πολυκατοικία που είναι δίπλα!

Ξυπνάτε όσες υπηρεσίες πιέζεστε να αδειοδοτείτε τέτοια, επειδή σας κατηγορούν πονηρά ότι ευθύνεστε για το πάγωμα των αποκαταστάσεων και ότι τα κτίρια είναι άχρηστα με τις γνήσιες διαρρυθμίσεις.

Μην παίζετε τα παιχνίδια τους. Αναγκάστε τους να βρουν τρόπους επανάχρησης χωρίς να καταστρέφουν τα κτίρια. Αντιθέτως δίνετε εύκολα εγκρίσεις, όπου οι αλλοιώσεις είναι πραγματικά στοχευμένες και απαραίτητες. Ειδικά στις περιπτώσεις των ιδιωτών αυτό που βαφτίζεται "αναγκαίο για επανάχρηση", στο 99% των περιπτώσεων δεν είναι παρά φθηνιάρικα κόλπα για πρόσκαιρα υπερκέρδη άξεστων εμπλεκομένων, που το τελευταίο που τους νοιάζει είναι τα κτίρια.

Ο "τρελός του χωριού" το αναχρονιστικό  "Νεοκλασσική αρχιτεκτονική", που δεν παρουσιάζει το θέμα ως "χαράς Ευαγγέλια"... Το μέλλον θα κρίνει αλλά θα είναι πολύ αργά, τώρα όσοι δε σας τα λέμε όπως θέλετε θα θίγεστε και θα μας λέτε και άσχετους! 

Στο εγγύς μέλλον, που η ζημιά θα έχει γίνει και δε θα έχουν αφήσει τίποτα όρθιο, αυτοί που τώρα γράφουν διθυράμβους για τις καταστροφές, θα ανακαλύψουν αυτά που γράφονται τώρα εδώ. Οι επιστήμονες ξαφνικά θα θεωρήσουν έγκλημα τη διατήρηση κελύφους, αλλά δε θα υπάρχει κανένα κτίριο με γνήσιο εσωτερικό να σώσουν. Τα ίδια έγιναν και το 1960. Αφού έχαψε η κοινωνία την μοντέρνα πολυκατοικία και τις κατεδαφίσεις, κατόπιν εορτής ξύπνησαν όλοι κράτος, πολίτες, επιστήμονες και κατάλαβαν ότι αυτό που έκαναν δεν ήταν εκσυγχρονισμός, αλλά βλαχομοντερνισμός για συμφέροντα από άτομα χωρίς υψηλή αντίληψη και αισθητική. Και τότε αντιδρούσαν κάποιοι και οι πολλοί τους έλεγαν γραφικούς και οπισθοδρομικούς. Μακριά λοιπόν τα νεοελληνικά χέρια σας από κτίρια που δεν είστε άξιοι να αγγίζετε καν. Γιατί έργα πολλών από εσάς είναι και τα γνωστής ποιότητας και αισθητικής κτίρια του 1960 - 2000!

Μόνο η "Καθημερινή" εμβάθυνε και ανέφερε την καταστροφή!

Μόνο η εφημερίδα "Καθημερινή", η μόνη που έχει σοβαρούς γνώστες αρθρογράφους περί αρχιτεκτονικής "έπιασε" στις 23/9/2014 τη ζημιά που έγινε πριν δημοσιεύσουμε το άρθρο και αναφέρει: "...η ισοπέδωση κάθε λειτουργικού ή διακοσμητικού στοιχείου στο εσωτερικό εγείρει ερωτήματα που ο δήμος Αθηναίων, ως ιδιοκτήτης και διαχειριστής της νέας εποχής των δύο κτιρίων, οφείλει να δώσει εξηγήσεις....
Δείτε το άρθρο: "Το κέλυφος και το μέλλον" - Δημήτρης Ρηγόπουλος στην Καθημερινή

Χαρακτηριστικές φωτογραφίες

Α. Παλαιότερες από το εξωτερικό & ελάχιστες από το χαμένο αυθεντικό εσωτερικό.

Το έτος 1862 δεν πτόησε τους σημερινούς "μάγγες". Αυτοί φτιάχνουν καλύτερα κτίρια από τα νεοκλασικά, τις γνωστές σαβούρες τύπου 1960-2000, που έχει γεμίσει η Ελλάδα.

Τζαμωτά και κεραμίδια που μάλλον θα τα φάει η νεοελληνική μαρμάγκα.


Τσιμεντοπλακάκια, ξύλινα δάπεδα, οροφές παραδοσιακής τεχνοτροπίας και λιθόστρωτες αυλές θα αντικατασταθούν με τσιμέντο. Φαίνεται πως για κάποιους αυτά είναι πολύτιμα και για άλλους για τα μπάζα! Ωρ μήπως είναι για τα μπάζα;



 Δείτε ακόμα: Σπάνια σειρά εικόνων του 1991 από το εσωτερικό στην κατάληψη, όπου φαίνονται σκάλες, τζαμωτά κ.λ.π.  



Β. Η καταστροφή. Εσάς σας μοιάζει νορμάλ αυτό; Είναι αυτό σε σεβασμός διατήρηση της πολιτιστικής κληρονομιάς? Στέκει επιχείρημα επανάχρησης μπροστά σε αυτό το θλιβερό θέαμα;







   
ΠΗΓΕΣ ΚΑΙ ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
  •  Κείμενο Δ.Χ.Κ. © 2014- neoclassicalgreece.blogspot.gr.
  • Μπορείτε να αναδημοσιεύσετε αυτό το άρθρο με όσα και όποια αποσπάσματα θέλετε, αρκεί να υπάρχει σύνδεσμος "δείτε το το πλήρες άρθρο", προς στην παρούσα σελίδα.
  • Δηλώσεις φορέων και αρκετές φωτογραφίες από το σχετικό άρθρο του THETOC - www.Thetoc.gr 
  • Χρήση περιεχομένου τρίτων: Γίνεται με τον μέγιστο δυνατό σεβασμό, χωρίς διάθεση οικειοποίησης. Θεωρούμε ότι η χρήση του εδώ το αξιοποιεί στο μέγιστο. Γνήσιοι κάτοχοι - δημιουργοί - πηγές, όπου είναι σαφή και γνωστά σε εμάς, αναγράφονται.
  •  Γίνεται προσπάθεια για αξιόπιστες πληροφορίες και σύννομες δημοσιεύσεις. Περισσότερα στη σελίδα "Νομικά & Όροι".

32 σχόλια:

  1. Το εσωτερικό θα ανακατασκευαστεί. Περίμενετε να δείτε το τελικό αποτέλεσμα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

      Διαγραφή
    2. Το τελικό αποτέλεσμα θα είναι ένα νέο κτίριο άσχετο σχεδιαστικά και ακόμα χειρότερα διακοσμητικά,
      όπως γράφουμε και όπως έχει γίνει στο 99% αντίστοιχων αποκαταστάσεων στην Ελλάδα.

      Για ένα νέο κτιριο "αυτό που θα γίνει" μπορεί να ήταν εξαιρετικό. Δεν κρίνουμε αυτό.

      Διαγραφή
  2. καποια μερα συντομα θα πληρωσετε πολυ ακριβα για οτι εχετε κανει νομιζω οι καρδιες σας ηδη τρεμουν οι καρεκλες σας ακομα περισσοτερο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. "Η «Νεοκλασική Πολεοδομία» στη χώρα μας είχε συντηρητικό και ακραίο αντιδραστικό προσανατολισμό. Η κυρίαρχη τάξη της χώρας μας βαθειά συντηρητική, με την οικιστική πολιτική της εξυπηρέτησε πλήρως τα συμφέροντα της τάξης της, και εξαπάτησε τον λαό καλλιεργώντας του με προπαγανδιστικές και αποπροσανατολιστικές πρακτικές ψεύτικες πεποιθήσεις.
    Η «νεοκλασική ιδεολογία» απογυμνωμένη από κάθε γόνιμο στοιχείο κατάντησε «μιμητισμός». Η «νεοκλασική αρχιτεκτονική» στην κατοικία έγινε μέσον επίδειξης «οικονομικής επιφάνειας» και «κοινωνικής καταξίωσης». Η ανώτερη αστική τάξη έχτιζε πολυτελείς κατοικίες , εντυπωσιακά στολισμένες με ακριβά υλικά, με πολυτελείς κήπους και όλα τα συναφή. Η μέση ημιπολυτελείς, λιγότερο στολισμένες με φθηνότερα υλικά. Και η μικροαστική έκανε ότι μπορούσε.
    Και από τότε κάθε φορά που η κυρίαρχη τάξη ήθελε να πάρει μέτρα σε βάρος του λαού και τα μεγαλοϊδιοκτησιακά και μεγαλοκατασκευαστικά συμφέροντα να κερδοσκοπήσουν σε βάρος του, για να τον αποπροσανατολίσει πολιτικά δημιουργούσε ένα «πρόβλημα στέγης». Έτσι μεταπολεμικά όταν δημιουργήθηκαν οι προϋποθέσεις μεγαλύτερου κέρδους, στην «ανεξέλεγκτη μεταπολεμική ανοικοδόμηση» της χώρας, όπως συνηθίζουν να λένε, αυτοί που την «προώθησαν και την έλεγχαν», ξεχάστηκε η ιστορία της «νεοκλασικής Αθήνας» για όσο χρονικό διάστημα χρειάστηκαν τα «οικονομικά συμφέροντα» που κυβερνούσαν τότε τον τόπο να πραγματοποιήσουν την «μεταπολεμική ανοικοδόμηση», και τα νεοκλασικά κτίρια θυσιάστηκαν «στο βωμό του κέρδους». Η μεταπολεμική ανοικοδόμηση της χώρας, ήταν ελεγμένη, σχεδιασμένη και Κυβερνητικά ευλογημένη, αλλά έπρεπε να είναι «ανεξέλεγκτη από το λαό», γι αυτό και καλλιέργησε στο λαό ότι το «διαμέρισμα» στην πολυκατοικία είναι η «σύγχρονη στέγη» που πρέπει να αποκτήσει και για αυτή πρέπει να αγωνιστεί. Έτσι το όνειρο του κάθε Έλληνα ήταν να αποκτήσει διαμέρισμα, ας ήταν και «ημιυπόγειο» υγρό και ανήλιο στα Εξάρχεια, στην Κυψέλη, στο Παγκράτι στα Πατήσια….. Και έχουμε και πάλι την αυθαίρετη δόμηση των στρωμάτων εκείνων της κοινωνίας που είναι κάτω από τα όρια της φτώχιας, που έγιναν μετανάστες στην ίδια τους τη χώρα γιατί στο χωριό δεν μπορούσαν πια να ζήσουν, και ήταν ευχαριστημένοι που το Κράτος τους «επέτρεπε» να κτίσουν ένα δωμάτιο μακριά από την πόλη, χωρίς νερό χωρίς ηλεκτρικό, χωρίς συγκοινωνία, χωρίς σχολείο για τα παιδιά του, χωρίς….χωρίς…… Στη συνέχεια δημιούργησε την ανάγκη της «εξοχικής στέγης» και γέμισαν οι παραλίες με φτωχά αυθαίρετα, πλούσιες βίλες αυθαίρετες και μεγάλα ξενοδοχειακά συγκροτήματα αυθαίρετα. Και τέλος δημιούργησε την ανάγκη της «μεζονέτας» μακριά από το νέφος, μακριά από την πόλη, μακριά από τους ανθρώπους, μακριά από την κοινωνία, μακριά από το δημόσιο σχολείο, μακριά από τα πάρκα και τις παιδικές χαρές, μακριά από την αστική συγκοινωνία, μακριά…. μακριά….
    Και τώρα που πια δεν μπορεί να δημιουργήσει «πρόβλημα στέγης» γιατί το θέμα αυτό το έχει πια εξαντλήσει, έχει χάσει τον «αποπροσανατολιστικό πολιτικό μανδύα» που της εξασφάλιζε την παραπλάνηση του λαού, και όσο κι αν προσπάθησε με την «πράσινη ανάπτυξη» με τις «πράσινες ταράτσες» με τα «πράσινα…..» με τα «ενεργειακά προγράμματα» με τα «αναπτυξιακά ξεπουλήματα της Ελληνικής γης» με το «ξανασκέψου ότι πρέπει να ξεχάσεις την Αθήνα» βλέπει ότι πια ο λαός ξύπνησε και δεν εγκλωβίζεται στις αποπροσανατολιστικές προπαγανδιστικές ρητορείες της, γι αυτό χρησιμοποιεί τη βία και την τρομοκρατία για να επιβάλλει τις επιλογές της. Με τη βία και την τρομοκρατία άδειασε και αδειάζει το κέντρο της Αθήνας, με τη βία και την τρομοκρατία έβγαλε τους καταληψίες από τη βίλα Αμαλία, με τη βία και την τρομοκρατία προσπαθεί να επιβάλλει την λειτουργία των μεταλλείων στην Ιερισσό, με τη βία και την τρομοκρατία …..με τη βία και την τρομοκρατία ….. Είναι το μόνο μέσο που της απέμεινε. Και το μέσο αυτό το έχει ξαναχρησιμοποιήσει. Αυτή τη φορά όμως πρέπει να κερδίσει ο λαός."
    http://angelmois.blogspot.gr/2013/04/blog-post.html
    Μια πολιτική ανάλυση για την "Νεοκλασική πολεοδομία" στη χώρα μας . Νομίζω ότι λέει πολλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Σε ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια.
    Εμένα πάντως δεν με εκπλήσσει η κατεδάφιση του κτιρίου της Βίλας Αμαλία. Το κτίριο αρχιτεκτονικά δεν τους ενδιέφερε ποτέ. Τους ενδιαφέρει όμως η «βίλα Αμαλία» να μη θυμίζει σε κανέναν πια την πραγματική ιστορία του τόπου, και ιδίως την ιστορία στα χρόνια της κατάληψης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. απαραδεκτο να φιλοξενειται αυτο το αρθρο στο μπλογκ σας. Ο αρθρογραφος, λαγνος μοναχα της παλιας αρχιτεκτονικης,
    δεν εχει καμια σχεση με τις ιδεες που θεωρω πως καποιοι απο τη συσπειρωση ενστερνιζονται για τα παλια κτιρια, τις καταληψεις και τις επαναχρησεις αυτων. Δε δισταζει να γραψει και τα παρακατω:
    "Ακόμα και αν συμφωνείς με την απαλλαγή της δημόσιας περιουσίας από τριτοκοσμικές καταστάσεις..." και
    "Ιδέες όπως να ανακατασκευαστεί ως πολυτελής κατοικία ή ξενοδοχείο και να πουληθεί, παρόλο που ο Καμίνης μιλά για επιστροφή κατοίκων στο κέντρο, ούτε καν τις διανοήθηκαν. Σου λέει που να μπλέκουμε... ".

    Το μονο που τον απασχολει ειναι τα παλια υλικα και η αισθητικη των βλαχοελληνων, που καταβροχθιζει τα παντα.
    Θεωρω πως ειναι αστοχο να φιλοξενειται αυτη η προσεγγιση σε ενα site, που, θεωρητικα τουλαχιστον, το απασχολουν τοσα αλλα σημεια ιδιαιτερης πολιτικης βαρυτητας, που απ' το εν λογω αρθρο παραμενουν συνειδητα εκτος.

    Θα περιμενα τουλαχιστον ενα εισαγωγικο σχολιο απο την ιδια τη συσπειρωση (παρα το απλο "αναδημοσιευση απο εδω"),
    μιας και εκρινε τοσο απαραιτητο να φιλοξενησει-αναδημοσιευσει τις αποψεις αυτου του μικροαστου, ρομαντικου μαλακα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ως συντάκτης του γνήσιου άρθρου:
      1. Δεν είμαι λάτρης απλά της παλιάς αρχιτεκτονικής. Το γράφω και το αγνόησες. Το οτι είμαι φανατικός του νεοκλασικισμού δε σημαίνει αυτό.
      2. Το να φιλοξενεί ένα blog και άλλες απόψεις δεν είναι έγκλημα εκτός και αν είσαι πρόβατο και δεν έχεις δική σου κρίση. Όπως βλέπω έχεις, οπότε τί σε ενοχλεί?
      3. Η συσπείρωση θα έπρεπε να βάλει εισαγωγικό για το λόγο που λές αλλά εγώ δεν είμαι ρομαντικός μαλάκας του νεοκλασσικισμού και το εξηγώ στη σελίδα μου. Ο νεοκλασσικισμός δεν έχει μόνο διακοσμητικές και πολιτικο-κοινωνικές προεκτάσεις, που καλά κάνετε και τις λέτε και για μένα έχουν ενδιαφέρον, να τις διαβάζω και να τις λάβω υπ'οψιν (Γιατί εγώ δε λέω μαλάκες όσους μου παρουσιάζουν την άποψή τους, τους ακούω).
      4. Δε βρίζουμε ανθρώπους από ένα άρθρο και άλλοι μπορεί να σε θεωρούν εσένα μαλάκα και να μη στο λένε. Σεβάσου το.
      5. Για το τριτοκοσμικές: Εστίασες σε αυτό, γράφοντας οτι το άρθρο σε όλα τα υπόλοιπα σημεία χαιδεύει την κατάληψη και δέχθηκα τεράστια κριτική για αυτό. Δε σε προβλημάτισε γιατί το έγραψα? Το άρθρο διαβάστηκε από 25.000 μικροαστούς και σε οτι αφορά την κοινωνικο-πολιτική προέκταση για τα δικά τους μυαλά, μάλλον τους περάστηκε έμμεσα και έξυπνα, ένα μήνυμα κοντά στις δικές σου απόψεις.
      6. Το μόνο που συμφωνώ (αν σε ενδιαφέρει η άποψη του μαλάκα), είναι το περί "πολυτελούς κατοικίας", που θα έπρεπε να προβάλλω άλλες χρήσεις σε μια κοινωνία με τις σημερινές ανάγκες.

      Διαγραφή
    2. θα ηθελα να μην μπω στο τριπ να ανταπαντησω, αλλα δε θα τα καταφερω.
      θα μπορουσα ισως και να ζητησω συγγνωμη για το χαρακτηρισμο μου στο αρχικο μου σχολιο, αλλα δε θα το κανω.

      Και δε θα το κανω, γιατι το αρθρο σου δεν κανει τυχαια χρηση του λογου.
      Δεν ξερω απο πού καταλαβες το ποιο μηνυμα περασε υπογειως στους 25.000(;) μικροαστους που το αναγνωσαν.
      Η αναφορα σου στον τριτο κοσμο γινεται τουλαχιστον δυο φορες και σε καμια απο τις δυο δεν εχεις φροντισει να καταφυγεις στη χρηση των εισαγωγικων, ωστε να καταλαβει ο αναγνωστης πως το "τριτοκοσμικος" θα ηταν ενας χαρακτηρισμος που θα απεδιδε ο ιδιος στους καταληψιες, στον οποιον χαρακτηρισμο εσυ με το αρθρο σου εναντιωνεσαι.

      Αλλα, η πραγματικη σου αδιαφορια για το τι ηταν η villa πριν απο αυτο το σημερινο γκρεμιδι δεν μπορει να κρυφτει:

      "Στη συγκεκριμένη υπόθεση έστω και αργά μερίμνησαν, βρήκαν κονδύλια και έφτιαξαν μελέτες σε χρόνο ρεκόρ, αλλά στο τέλος την έκανα ζημιά τους δεν άντεξαν!".

      Αυτο που σε ενδιαφερει πραγματικα ειναι η ορθη αποκατασταση αυτου του μνημειου και τιποτα αλλο.
      Και σ' αυτο το σημειο εγκειται η δυσφορια μου με την αναδημοσιευση του αρθρου σου σ' αυτο το μπλογκ.
      Πιστεψε με, εχω παρομοια εμμονη με την παλια αρχιτετονικη και φρικαρω αντιστοιχα με τετοιου ειδους εγκληματα.


      Το αρθρο σου, οπως και τοσα αλλα που κυκλοφορησαν τα τελευταια χρονια, με πονανε.
      Και με πονανε, γιατι σ' αυτα τα δωματια των φωτογραφιων, σ' αυτες τις σκαλωσιες για την do it yourself αποκατασταση πριν 6 χρονια, σ' αυτες τις αυλες περασα ωρες ατελειωτες, αναμεσα σε πολυ δυκολους συντροφους, αλλα το χειροτερο,
      περικυκλωμενος, μαζι με τους υπολοιπους, απο μικροαστους, αστους και γενικους αδιαφορους για τις ιδεες που πολλες φορες με προβληματικο ή γραφικο τροπο παραχθηκαν εκει μεσα.

      Διαγραφή
    3. Εχεις δίκιο σε κάποια πράγματα. Θα μπουν εισαγωγικά, αλλά πάλι βλέπεις αυτά, ενώ όλο το άλλο άρθρο κράζει Καμίνηδες και το όλο σύστημα γύρω. Mε αυτά που έχω αντιμετωπίσει στη ζωή μου να είσαι σίγουρος, οτι δεν ανήκω ούτε σε βολεμένους κλπ., καταλαβαίνω πολύ καλά την οπτική σου και σε πολλά έχουμε κοινή, ακόμα και αν δεν είμαι τελείως αριστερόστροφος. Αν διάβαζα και εγώ ένα blog σαν το δικό μου, ακόμα και λόγω μόνο του αντικειμένου, μπορεί να είχα μια εικόνα για τον γράφοντα ενώ αυτός εκτός να είναι κάτι πολύ αλλού. Σίγουρα ο άνθρωπος και η κοινωνία είναι πάνω από τα κτίρια. Αν ήσουν από την αντίθετη πλευρά και το διάβαζες να είσαι σίγουρος οτι θα έβρισκες τα διπλά σημεία να με κατηγορήσεις; Στα σχόλια μου γράψανε "που θα παίρνουμε ναρκωτικά" και απάντησα καταλλήλως. Όπως και να χει από το μήνυμά σου, κατάλαβα (θετικά) για σένα και δεν απαιτώ συγνώμες, στην τελική ήταν η αποψή σου και ας μη με βόλευε. Πιστεύω οτι και εσυ προσπάθησες έστω να καταλάβεις την οπτική μου και με κρίνεις λίγο πιό επιεικώς.

      Διαγραφή
    4. Ενημερωτικά: Μπήκαν είσαγωγικά, αλλάχθηκαν τα σημεία περί τριτοκοσμίας και προστέθηκε μια αναφορά στο οτι "θέλησαν να διαγράψουν την πρόσφατη ιστορία της βίλας" (Στο αυθεντικό).

      Διαγραφή
    5. Ο "Νεοκλασικισμός" στην Αρχιτεκτονική είναι ιδεολογικό δημιούργημα της αστικής τάξης. Η αστική τάξη από τα πρώτα της βήματα θέλει να σπάσει τις αλυσίδες του φεουδαρχισμού, θέλει να λυτρωθεί από τη σκοταδιστική θεωρία της «σχολαστικής» κοσμοθεωρίας και να αποτινάξει την τυραννική αυθεντία της Καθολικής Εκκλησίας.
      Στον αρχαίο λοιπόν κλασικό πολιτισμό, και ιδιαίτερα στον πολιτισμό της αρχαίας Αθήνας στην κλασική εποχή, βρήκε η αστική τάξη πρότυπα γόνιμα στοιχεία, για την ανοδική της δράση. Ο Αθηναίος πολίτης και η Αθηναϊκή πολιτεία υψώνεται στα μάτια της θαυμαστό παράδειγμα. Οι Αθηναίοι θεμελίωσαν το δημοκρατικό πολίτευμα, καλλιέργησαν το επιστημονικό πνεύμα, ανύψωσαν την φιλοσοφία, καλλιέργησαν την ιστορία, τη γεωμετρία, τα μαθηματικά και άλλες επιστήμες, ανύψωσαν τη γλώσσα και τη ρητορική, έπλασαν αθάνατα αριστουργήματα στην ποίηση, στο θέατρο, στην αρχιτεκτονική, στη γλυπτική.
      Το «αστικό ανθρωπιστικό ιδανικό» ανάλογα με την πορεία που βαδίζει η αστική τάξη μ’ άλλα λόγια ανάλογα με τον οικονομικό-πολιτικό-κοινωνικό της προσανατολισμό παίρνει διάφορες μορφές και διαφορετικό περιεχόμενο, προσαρμόζεται δηλαδή στους σκοπούς και τις επιδιώξεις που θέλει η αστική τάξη να πραγματοποιήσει. Έχει μορφή και περιεχόμενο προοδευτικό, όταν η αστική τάξη είναι σε προοδευτική πορεία, όσο μπορεί να είναι μέσα στο αστικό κοινωνικό σύστημα. Χάνει όμως το περιεχόμενό του, γίνεται κούφιο, και παίρνει μορφή αντιδραστική, όταν η αστική τάξη σταματάει την προοδευτική της πορεία και γίνεται συντηρητική.
      Η ιδεολογία του «νεοκλασικισμού» δεν είναι τίποτε άλλο παρά η αναπαραγωγή της ιδεολογίας της «κλασικής εποχής» προσαρμοσμένη στα κοινωνικό-πολιτικό-οικονομικά συμφέροντα της αστικής τάξης. Η ιδεολογία λοιπόν της «νεοκλασικής αρχιτεκτονικής και πολεοδομίας» εκφράζει την ιδεολογία της αστικής τάξης στην αρχιτεκτονική και την πολεοδομία.
      Κάθε πράξη λοιπόν της κυρίαρχης τάξης κρίνετε πολιτικά. Πρέπει να δούμε γιατί επέλεξε τον συγκεκριμένο χρόνο για να κατεδαφίσει το συγκεκριμένο κτίριο,στο οποίο πρόσφατα επενέβη με βία και τρομοκρατία και το άδειασε από τους καταληψίες, ποιός ήταν ο σκοπός της, και γιατί σήμερα θέλει να το ανακατασκευάσει με τον τρόπο αυτό. Τα κτίρια από μόνα τους δεν γράφουν ιστορία. Οι άνθρωποι γράφουν την ιστορία στα κτίρια.
      Αν δε θέλουμε να κάνουμε σύγκριση με παλαιότερες εποχές, όπως την δεκαετία του 60, πρέπει να δούμε πολιτικό-ιστορικά τις επιλογές εκείνης της εποχής, και όχι να μιλάμε γενικά για κατεδαφιστές του 60. Οι κατεδαφιστές του 60 έχουν Όνομα-Επώνυμο- Επάγγελμα και Πολιτικό προσανατολισμό.
      Το άρθρο σου δυστυχώς δεν έχει κανένα πολιτικό προσανατολισμό. Είναι ένα άρθρο που εκφράζει έναν δικαιολογημένο θυμό για την καταστροφή του συγκεκριμένου κτιρίου, αλλά η πολιτική σου ανάλυση είναι θολή, μπερδεμένη και κάπου ο θυμός σε οδηγεί διατυπώσεις απαράδεκτες.
      Το ότι δεν είσαι "επιστήμονας" δε σημαίνει ότι μπορείς να δηλώνεις ¨δικαιολογημένη επιστημονική άγνοια" και να γράφεις ότι θέλεις για θέματα με "επιστημονικό περιεχόμενο"

      Διαγραφή
    6. προς τον DK NCAIG απο τον αρχικα αντιδρωντα ανωνυμο γραφοντα .

      Σε τιμα η ανοιχτοτητα με την οποια αντιμετωπιζεις τα αρνητικα σχολια
      και η δυνατοτητα που εχεις να ελισσεσαι.
      Εχεις καθε δικαιωμα να πιστευεις αυτα που γραφεις απο αγνοια ή μη.
      Έχεις καθε δικαιωμα να εμεινες (αν εμεινες), οπως και τοσος κοσμος αδιαφορος ως προς το
      τι "εβγαινε" απο τη villa ολα αυτα τα χρονια.
      Η villa δεν ηταν κατι ευκολο για το μεσο ανθρωπο.
      Αλλες φορες δικαιολογημενα, αλλες οχι.
      Νομιζω πως για την πλειοψηφια αυτων που καποια στιγμη ακουσαν πραγματα γι' αυτην,
      θα παραμεινει για παντα ενα σκοτεινο κεφαλαιο.

      Παρολο, που η αρχικη μου δυσανασχετιση αφορουσε την τυφλη αναδημοσιεση του αρθρου σου απο εδω,
      (δηλ. κατα πασα πιθανοτητα, δε θα εγραφα σχολιο στο blog σου)
      χαιρομαι που μπορεσαμε να αναπτυξουμε, εστω με αυτους τους ορους, τη συζητηση αυτην.

      Διαγραφή
    7. Και κατι ακομη.

      Το πιο ευκολο στη σημερινη εποχη ειναι να κραζει κανεις το συτημα και τον καθε Καμινη.
      Αυτο κανει και η Χ.Α.. Αυτο κανουν ακομη και αυτοι που το συντηρουν τοσα χρονια.
      Και ο τελευταιος μικροαστος που σφιχταγκαλιαστηκε μαζι του τις εποχες της ευημεριας.

      Αρα, σιγουρα, η πολιτικη κριτικη απαιτει ιδιαιτερα λεπτο χειρισμο,
      που δεν εχει να κανει με κραξιμο, τουλαχιστον την περιοδο που διανυουμε.

      Διαγραφή
    8. Συμφωνώ και καταλαβαίνω και τα 2. Σίγουρα κέρδισα πράγματα από τη συνομιλία μας.
      Όταν η κριτική είναι ΒΑΣΙΜΗ, έχει πολλά σωστά σημεία, που εγώ για πολλούς λόγους μπορεί να μη σκέφτηκα και αποδεικνύεται καλοπροαίρετη, είναι σεβαστή και χρήσιμη εφόσον όπως λέω δεν είμαι πρόβατο. Αυτό που κάναμε λέγεται συζήτηση και ανταλλαγή απόψεων ανθρώπων και όχι κάτι άλλο, όπως βλέπε παρακάτω, που παρουσιάστηκε ως προοδευτικό και επιστημονικό να απορρίπτεις και να προσβάλεις αφ' υψηλού. Αφιέρωσες χρόνο και διάθεση και δεν αρκέστηκες σε μια απλή προσβολή. Σε ευχαριστώ λοιπόν...

      Διαγραφή
    9. Και κατι που παρατηρησα χθες και νομιζω οτι ειναι εξισου ενοχλητικο.

      Καποιες απο τις φωτογραφιες που παρατιθενται παραπανω αναφερεται πως ανηκουν σε 'σενα.
      Στη μια μαλιστα μπορει να δει κανεις και το βαλιτσακι της σημανσης για τα αποτυπωματα.
      Ειμαι σχεδον σιγουρος πως ειναι φωτογραφιες που εβγαλε στη δημοσιοτητα η ΕΛΑΣ μετα την εκκενωση.

      Απο πού και ως πού ανηκουν σε 'σενα Δ.Χ.Κ.;

      ελεος με το σφετερισμο.

      Διαγραφή
  6. Έχετε δίκιο για τις απόψεις του συγκεκριμένου άρθρου, το οποίο δε διεκδικεί καμία προοδευτική αντίληψη.
    Το αναδημοσιεύσαμε γιατί αυτό πρωτο αποκάλυψε τι έχει γίνει με την "ανακατασκευή" του κτιρίου (με φωτογραφίες κλπ)

    Πράγματι χρειαζόταν κάποιο εισαγωγικό -το οποίο δεν προλάβαμε να γράψουμε- τα ενδιαφέροντα σχόλια από κάτω πάντως, το καλύπτουν αρκετά το θέμα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Συγνώμη αλλά η βιασύνη δεν δικαιολογεί την αναδημοσίευση κάποιου άρθρου απαράδεκτου επιστημονικά. Κάποιος το διάβασε για να το αναδημοσιεύσει. Και παλαιότερα είχατε αναδημοσιεύσει ένα άρθρο για το Potere Operaio από το Barikat που βάφτιζε το φασιστικό κόμμα MSI της Ιταλίας σαν Σοσιαλιστικό Ιταλικό Κίνημα. Και το barikat ακόμη δεν έχει διορθώσει το λάθος του. Καλό θα ήταν λοιπόν για κάθε άρθρο που αναδημοσιεύετε να υπάρχει σχετικό σχόλιο. Καλύτερα λιγότερα και επιμελημένα.

      Διαγραφή
    2. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

      Διαγραφή
    3. Αγαπητοί φίλοι,

      Είναι εύκολο να κράζεις κάποιον μη επιστήμονα, αλλά δεν είναι επιχείρημα. Σίγουρα παντού βέβαια ένας άσχετος μπορεί να γράφει πολλές βλακείες που να είναι έως και επικίνδυνες.

      Το οτι κάποιος είναι φανατισμένος με τα νεοκλασσικά δε σημαίνει οτι δεν έχει τον εγκάφαλο να εκτιμά τη σύγχρονη αρχιτεκτονική και δεν είναι προοδευτικός. Γράφω 500 φορές στο blog μου οτι με ενδιαφέρει και η σύγχρονη αρχιτεκτονική.
      Απλά τα διαχωρίζω.

      Το λάθος μου ήταν στα περί χρήσεων. Υπάρχουν σοβαρότερες ανάγκες σήμερα να διατεθούν κτίρια σε ανθρώπους κλπ.

      Στο άρθρο γράφω οτι δεν είμαι επιστήμονας. Για μη επιστήμονας δε νομίζω οτι αυτά που γραφω στο blog μου είναι τόσο απαράδεκτα, για να ζητάτε συγνώμη και να ντρέπομαι εγώ! Μακάρι όλοι οι άσχετοι να γνώριζαν όσα εγώ θα πω με "έλλειψη μετριοφροσύνης"...

      Στην αρχιτεκτονική δεν μετράει μόνο η γνώμη των ειδικών που συχνά, μπορεί να ξεφεύγουν από τα θέλω των χρηστών των κτιρίων. Για αυτό το να δημοσιεύετε και άρθρα μη επιστημόνων σας τιμά. ΓΕΝΙΚΩΣ ΤΟ ΝΑ ΑΚΟΥΤΕ ΑΠΟΨΕΙΣ ΑΛΛΩΝ, ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΑΝ ΔΕΝ ΣΥΜΦΩΝΟΥΝ ΜΕ ΤΙΣ ΔΙΚΕΣ ΣΑΣ ΑΠΟΛΥΤΑ ΚΑΙ ΝΑ ΒΛΕΠΕΤΕ ΠΑΡΑΜΕΣΑ ΣΑΣ ΤΙΜΑ.

      Από πολιτικής πλευράς στην ουσία το άρθρο, διαβάστηκε από 25.000 μέσους έλληνες που ξέρετε καλά την οπτική τους και θεωρώ παρά τις "τριτοκοσμικές καταστάσεις", οτι όλο το υπόλοιπο πέρασε σε αυτούς απόψεις προς τις δικές σας με έξυπνο τρόπο, που αλλιώς θα απέρριπταν. Η σελίδα που γράφτηκε το άρθρο είναι θεματική και δε θα μπορούσα να κρατήσω καλύτερα τις ισορροπίες και να περάσω μηνύματα για ένα τέτοιο θέμα - κτίριο. Το άρθρο αυτό θα μπορούσε να εξελιχθεί σε τρελό ματς και δεν το ήθελα.

      Κρίση έχουμε όλοι, το να δημοσιευθεί ένα μη αποδεκτό άρθρο δεν είναι για συγνώμες. Κρίνεται όπως έγινε εδώ, και το δέχομαι ακόμα και απλά σας απαντώ και εγώ.

      Καλά κάνατε λοιπόν και το δημοσιεύσατε και δεκτό το κράξιμο από μένα!
      Επαναλαμβάνω διάβασα με ενδιαφέρον την κριτική και μαθαίνω από αυτή.

      Ο συντάκτης του άρθρου Δ.Χ.Κ.

      Διαγραφή
    4. Εγώ περιμένω ακόμη το σχόλιο της συσπείρωσης στο συγκεκριμμένο άρθρο. Δεν με ενδιαφέρουν οι απόψεις του ίδιου, οι διορθώσεις , οι δηλώσεις του τού τύπου "δεν είμαι βολεμένος" "ακόμη κι αν δεν είμαι τελείως αριστερόστροφος" . Το blog πρέπει να πάρει θέση, στο άρθρο αυτό, θέση ξεκάθαρη. Ο ίδιος στο blog του μπορεί να γράφει ότι θέλει, όταν όμως ένα αριστερό προοδευτικό επιστημονικό blog το αναδημοσιεύει και δέχεται κριτική γι αυτό πρέπει να απαντήσει. Νομίζω ότι έχει ικανά στελέχη το blog που μπορούν να απαντήσουν . Ευχαριστώ για την φιλοξενία και περιμένω την απάντηση.

      Διαγραφή
    5. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

      Διαγραφή
    6. Για να μην "πουλάμε τρέλίτσα" έχει δίκιο ο "φίλος" στο ότι το κείμενο περιέιχε σημεία που δεν ήταν για εδώ σε ιδεολογικό επίπεδο (και όχι τόσο σε επιστημονικό που τόνισε επίτηδες). Προσωπικά γνωρίζω και την ιστορία και την ουσία της κατάληψης που παραποιούνταν σκόπιμα και συστηματικά. Από εκεί και πέρα δεν ξέρω πόσο προοδευτικό είναι να αποκλείεις, να απορρίπτεις, να αγνοείς την καλή πρόθεση για διορθώσεις - εξηγήσεις και να κατακρίνεις τόσο αφ' υψηλού. Εχω μάθει στη ζωή μου να σέβομαι και να αγγαλιάζω τους ανθρώπους, να ακούω να συζητάω και όχι να τους "κόβω" έτσι. Για αυτό και μπήκα και στη διαδικασία να απαντάω κ.λ.π., και να εκτεθώ λες και από αυτό το άρθρο θα φάω αύριο... Άλλοι με τις ίδιες απόψεις ενδιαφέρθηκαν να εκφράσουν πιο προσοδοφόρα τη διαφωνία τους και υπήρξε αλληλοκατανόηση προθέσεων και απόψεων σε ανθρώπινη βάση.

      Πιστεύω οτι οι περισσότεροι προφανώς είδαν τα λάθος σημεία και έκριναν ως εκεί που έπρεπε, χωρίς να εκμηδενίσουν το άρθρο. Από εμένα μπορεί η συσυπείρωση να πάρει όσες από τις έτοιμες φωτογραφίες για να μη φτιάχνει άλλες και να γράψει ένα δικό της κείμενο, για να μην ενοχλείται ούτε ένας επισκέπτης της και να καλείται απολογείται για πράγματα που οι αναγνώστες της ξέρετε καλά, δεν τις επηρεάζει μια αναδημοσιευση.

      Διαγραφή
    7. Δεν είναι ούτε η πρώτη, ούτε η τελευταία φορά που αναδημοσιεύουμε άρθρα με τα οποία δεν ταυτιζόμαστε (ενίοτε έχουμε και πολύ σοβαρές διαφορές), αλλά πιστεύουμε ότι συμβάλλουν στην πληροφόρηση. Αυτό εξυπηρετεί η αναδημοσίευση.
      Μακάρι να είχαμε τις δυνάμεις να μετατραπούμε σε ένα πραγματικό "αριστερό προοδευτικό επιστημονικό blog" το οποίο θα έμπαινε πιο βαθιά σε όλα τα ζητήματα. Για το συγκεκριμένο επιφυλασόμαστε (και ελπίζουμε) να γράψουν κάτι σχετικό ποιο αρμόδιοι από το διαχειριστή...

      Διαγραφή
    8. Κάποια αποσπάσματα πληροφόρησης:
      1)"Άνθρωποι ίδιας αντίληψης με τους κατεδαφιστές του 1960 βιάζουν ανεπιστρεπτί τα κτίρια για προσωπικές φιλοδοξίες. Για άλλη μια φορά η ελληνική κοινωνία τους ακολουθεί, τρώγοντας αμάσητα την πρακτική της σαρωτικής επανάχρησης, όπως έκανε το '60 με τις πολυκατοικίες..."
      Η ελληνική κοινωνία τρώει αμάσητα και τους ακολουθεί ενώ αυτός δεν μασάει, τα λέει έξω από τα δόντια και μας πληροφορεί!!!
      2)"Τα ίδια έγιναν και το 1960. Αφού έχαψε η κοινωνία την μοντέρνα πολυκατοικία και τις κατεδαφίσεις, κατόπιν εορτής ξύπνησαν όλοι κράτος, πολίτες, επιστήμονες και κατάλαβαν ότι αυτό που έκαναν δεν ήταν εκσυγχρονισμός, αλλά βλαχομοντερνισμός για συμφέροντα από άτομα χωρίς υψηλή αντίληψη και αισθητική."
      Η κοινωνία έχαψε την μοντέρνα πολυκατοικία.........αλλά ευτυχώς μετά κάποιοι ξύπνησαν
      Η ελληνική κοινωνία λοιπόν την μιά "τρώει αμάσητα" και την άλλη "χαύει" .Τέτοια η εκτίμηση στο λαό.
      Αυτή είναι η πληροφόρηση ενός "όχι τελείως αριστερόστροφου" που ούτε "τρώει αμάσητα" ούτε "χαύει".
      Αν αυτό είναι συμβολή στην πληροφόρηση, σας ευχαριστώ για την ενημέρωση.

      Διαγραφή
    9. Να είσαι σίγουρος οτι αν έγραφες οτιδήποτε και ήθελα, θα μπορούσα και εγώ να κάνω αυτό που κάνεις και να σε εμφανίσω ως απαράδεκτο, ακόμα και για τα "και" στο κείμενό σου! Το οτι εσύ ερμηνεύεις τα γραφόμενα ως αντιλαικά και έπαρση δε σημαίνει οτι ισχύει κιόλας.Από έμένα το θέμα τλειώνει εδώ, δόθηκαν εξηγήσεις από όλους και ήδη θα είναι ενοχλητικότερο από το άρθρο, προς τη συσπείρωση και τους υπόλοιπους.

      Διαγραφή
  7. http://neoclassicalgreece.blogspot.gr/2013/11/1880-50.html

    Δείτε και αυτό το άρθρο γιατί αφορά κτίριο του ΤΣΜΕΔΕ - μπορεί να ενδιαφέρει κάποιους.
    ΚΑΙ ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΟΙ ΑΝΩΤΕΡΟΙ ΝΑ ΜΗ ΜΕ ΚΡΑΞΟΥΝ ΠΑΛΙ, αν οι απόψεις μου κάπου τους φανούν δεξιόστροφες ή επειδή δεν είμαι επιτήμων !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Από όσο γνωρίζουμε είχε γίνει πολλή δουλειά αποκατάστασης στοιχείων της βίλλας από τους ίδιους τους μετέχοντες στο 25ετές εγχείρημα, με ίδια μέσα και προσωπική εργασία

    Κάποια στιγμή μάλιστα είχαμε αναρτήσει και τημ εμπνευσμένη πινακίδα έργου που είχαν τοποθετήσει έξω από τη βίλλα, λέγοντας ότι έτσι πρέπει να είναι τα δημόσια έργα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ακριβώς και εσωτερικά και εξωτερικά. Είχαν συντηρήσει:
      - την οψη στη Χευδεν.
      - σημεία που καταστράφηκαν απο επιθέσεις ακροδεξιών.
      - είχαν καλύψει τη στέγη ωστε δε διαβρωνόταν.
      - γενικά φρόντιζαν το εσωτερικό όλα τα χρόνια.
      Αυτά τουλάχιστο ξέρω εγώ που είμαι από την απ' εξω και δεν υπήρχε ππερίπτωση να μη φροντίζουν το κτίριο τους.

      Διαγραφή
  9. η σχετική ανάρτηση...
    http://syspeirosiaristeronmihanikon.blogspot.gr/2012/03/blog-post_4511.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Απο την μιά ο "ανώνυμος επιστήμονας",απο την άλλη ο ρομαντικός φορμαλιστής ο επονομαζόμενος "DK NCAIG" ο αναμφισβήτητα γεμάτος με καλες προθέσεις,απο την παράλλη το blogspot των συσπειρωμένων αριστερων μηχανικών που μας ενημερώνει και μας φιλοξενεί (το ευχαριστούμε).
    Σαν ανώνυμη αρχιτέκτων,εχω να προσθέσω τα εξής : Βρήκα την ιστορικο-κοινωνικο-πολιτική ανάλυση του ανώνυμου εξαιρετική και τα λεγόμενά του αδιαμφισβήτητα.Νιώθω την ανάγκη να τον ευχαριστήσω που μπήκε στον κόπο να μιλήση γιατι χωρίς την δική του παρέμβαση η συγκεκριμένη αναδημοσίευση θα ήταν άλλη μια μελό μπουρδολογία απευθυνόμενη σ αυτό το φανταστικό ον που ονομάζεται μέσος νεοέλληνας.
    Δεν θα μείνω στο τι είναι "ωραίο" γιατί αυτό είναι τόσο υποκειμενικό που δεν επιδέχεται καμμιά συζήτηση.Θα μείνω όμως στο τι θάθελα να συντηρηθεί κι αυτό είναι μονάχα ένα " Η ΜΝΗΜΗ ",Ας είναι λοιπόν αιωνία η μνήμη του εσωτερικού της βίλλας Αμαλία.Καταδικάστηκε και εκτελέστηκε με μιά απλή υπογραφή των σημερινών της ιδιοκτητών,δηλαδή των "αρμοδίων εκπροσώπων του δημοσίου συμφέροντος ".Πάλι καλά,είμαι ευχαριστημένη που θα διατηρηθεί το κέλυφος,η εξωτερική της επιφάνεια,γιατί ασφαλώς οι αρμόδιοι κρατούντες θα μπορούσαν να μην αφήσουν τίποτε όρθιο.Θα μπορούσαν με το δικαίωμα που τους δίνει ο νόμος που οι ίδιοι έφτιαξαν να σαρώσουν τα πάντα.
    Κλείνοντας,δεν εκπλήσσομαι καθόλου με ότι έγινε.Επι σαράντα χρόνια αρχιτέκτονας βλέπω να κατεδαφίζονται τα εσωτερικά των διατηρητέων και να μένει το σκηνικό,η επιδερμίδα ,η πρόσοψη.Ευτυχισμένοι συνάδελφοι ,ευτυχισμένοι που έχουν δουλειά,έχουν τρέξει σε αρχαιολογικές υπηρεσίες,εφορείες νεωτέρων μνημείων,πολεοδομίες κτλ και με σφραγίδες και υπογραφές,κούραση,αγανάκτηση,βλαστήμιες,γλύψιμο,τσακωμούς,λαδώματα κλπ γνωστά,επι τέλους κάποτε παίρνουν και την τελική υπογραφή.Την άδεια να γκρεμίσουν και να ξαναχτίσουν.Οπως σε όλα,άλλοι κάνουν ασημαντότητες,άλλοι αηδίες,άλλοι αριστουργήματα.Εχει καμμιά σημασία??Εμεις οι περαστικοί βλέπουμε μόνο τις παλαιές προσόψεις και εφραίνεται η καρδιά μας.
    Στα ράφια των γραφείων τους, ανάμεσα σ ένα απίστευτο χαρτομάνι,συχνά πυκνά θα δεις και νεοκλασσικά ακροκέραμα.
    Τι γελοιότης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Απάντηση από τον "ανώνυμο επιστήμονα". Σ' ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια. Αλλά πρέπει να πω ότι με βοήθησε πολύ η διαχειρίστρια του blog 'Το περιβάλλον συζητά με έναν Αρχιτέκτονα" Angelica .Το πρώτο κομμάτι είναι από δική της ανάρτηση. Της είπα να απαντήσει και μου είπε ότι αν κάτι έχει να πει θα το κάνει με νέα ανάρτηση γιατί το θέμα του "Νοκλασσικισμού" στη χώρα μας το εξάντλησε όταν έγραψε το "Ξανασκέψου - Αυτή τη φορά πρέπει να κερδίσει ο λαός". Το blog της το παρακολουθώ από το 2011 και έχω μάθει αρκετά.. Είμαι φοιτητής της Αρχιτεκτονική σχολής.

      Διαγραφή