Κατάληψη αυτή την ώρα στις εγκαταστάσεις
του ΑΔΜΗΕ στη γέφυρα Ροσινιόλ στο Ρουφ και τον Άγιο Στέφανο από
εργαζόμενους της ΔΕΗ οι όποιοι διαμαρτύρονται για την ιδιωτικοποίηση των
δικτύων, καθώς με διαδικασίες εξπρές εισάγεται σήμερα στη Βουλή το
νομοσχέδιο για την εκποίηση του Δικτύου Διανομής Ηλεκτρικής Ενέργειας.
24ωρες επαναλαμβανόμενες απεργίες από σήμερα των εργαζομένων στη ΔΕΗ.
Τα σωματεία εργαζομένων της ΔΕΗ Μεγαλόπολης συνεχίζουν με 24ωρες επαναλαμβανόμενες απεργίες από την Τρίτη 28/1/2014.
Το απόγευμα στην πλατεία Πτολεμαΐδας θα διεξαχθεί συλλαλητήριο διαμαρτυρίας, ενώ για αύριο έχει προγραμματιστεί συγκέντρωση στις 3.30 στην πλατεία Κοραή και πορεία προς τη Βουλή.
Τα σωματεία εργαζομένων της ΔΕΗ Μεγαλόπολης συνεχίζουν με 24ωρες επαναλαμβανόμενες απεργίες από την Τρίτη 28/1/2014.
Το απόγευμα στην πλατεία Πτολεμαΐδας θα διεξαχθεί συλλαλητήριο διαμαρτυρίας, ενώ για αύριο έχει προγραμματιστεί συγκέντρωση στις 3.30 στην πλατεία Κοραή και πορεία προς τη Βουλή.
Να μην ιδιωτικοποιηθεί το δίκτυο μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας – Μπλόκο στην πώληση του ΑΔΜΗΕ
Με σχέδιο νόμου που κατατέθηκε παραμονές
Χριστουγέννων και έπειτα από δημόσια διαβούλευση μόλις τριών ημερών, η
συγκυβέρνηση με εντολή της τρόικας προχωρά στην ιδιωτικοποίηση του 66%
του ΑΔΜΗΕ (θυγατρική του ομίλου ΔΕΗ) και εκποιεί το δίκτυο μεταφοράς
ηλεκτρικής ενέργειας. Ο υπό δημόσιο έλεγχο ΑΔΜΗΕ είναι μια κερδοφόρα
επιχείρηση.
Το 2012 είχε 325 εκατ. ευρώ κύκλο εργασιών, κέρδη προ φόρων (EBITDA)
114,1 εκατ. ευρώ και απέδωσε στη χειμαζόμενη ελληνική οικονομία 103,7
εκατ. ευρώ. Το ίδιο έτος, επένδυσε στο σύστημα μεταφοράς και την
πραγματική οικονομία 253 εκατ. ευρώ. Ας μας πει η κυβέρνηση ποιες και
πόσες ιδιωτικές επενδύσεις έγιναν τον ίδιο χρόνο και τι ποσά αφορούσαν.
Ο ΑΔΜΗΕ είναι σήμερα σε θέση να αναλάβει την υλοποίηση μεγάλων έργων,
όπως η διασύνδεση των Κυκλάδων και της Κρήτης με το ηπειρωτικό σύστημα
και έχει ήδη εξασφαλίσει χρηματοδοτήσεις από το ΕΣΠΑ και την Ευρωπαϊκή
Τράπεζα Επενδύσεων.
Ο ΑΔΜΗΕ δεν επιβαρύνει ούτε τον κρατικό προϋπολογισμό ούτε το δημόσιο
χρέος. Τα έσοδά του προέρχονται απευθείας από τους καταναλωτές
(Ρυθμιζόμενες Χρεώσεις Συστήματος Μεταφοράς στους λογαριασμούς της ΔΕΗ)
και καθορίζονται από τη ΡΑΕ. Ο ΑΔΜΗΕ έχει πιστοποιηθεί ως ανεξάρτητος
Διαχειριστής Συστήματος από τη ΡΑΕ και την Ε.Ε., σύμφωνα με την
Ευρωπαϊκή Οδηγία 2009/72/ΕΚ. Η πώλησή του δεν θα αποφέρει κανένα
δημοσιονομικό όφελος, αντίθετα θα αφαιρέσει από τον ελληνικό λαό τον
έλεγχο μιας στρατηγικής σημασίας υποδομής. Το διαφαινόμενο τίμημα
πώλησης του 66% του ΑΔΜΗΕ διαφαίνεται σκανδαλώδες (300-400 εκατ. ευρώ),
όσες περίπου οι επενδύσεις που πραγματοποιεί σε έναν χρόνο.
Η πώληση των δικτύων μεταφοράς δεν είναι μια συνηθισμένη
ιδιωτικοποίηση. Ο ΑΔΜΗΕ ελέγχει την πρόσβαση στο ηλεκτρικό δίκτυο
μεταφοράς, ρυθμίζει το ποιος και πως παράγει, ποιος και πώς καταναλώνει
ηλεκτρική ενέργεια. Χωρίς πρόσβαση στο δίκτυο, είναι αδύνατη οποιαδήποτε
σοβαρή επένδυση στη χώρα. Αυτός που ελέγχει τον ΑΔΜΗΕ κρατά και τα
κλειδιά της βιομηχανίας και όλων των παραγωγικών κλάδων της ελληνικής
οικονομίας. Ο ΑΔΜΗΕ διαχειρίζεται το σύνολο σχεδόν της χονδρεμπορικής
αγοράς ηλεκτρισμού, όχι μόνο της ΔΕΗ αλλά και των ιδιωτών επενδυτών.
Η πώλησή του σε ιδιώτες και –πιθανότατα ξένους– επιχειρηματικούς
ομίλους θα φέρει ένα βήμα πιο κοντά στη χρεοκοπία την ήδη προβληματική
αγορά με τους 1,3 δισ. ευρώ απλήρωτους λογαριασμούς και τα πλέον των
300.000 νοικοκυριών που έχουν μείνει χωρίς ρεύμα. Δεν είναι τυχαίο ότι
ακόμα και φορείς των ιδιωτών παραγωγών και βιομηχανικών καταναλωτών
διαφοροποιήθηκαν, εν μέρει, από την κυβερνητική πρόθεση για την
ιδιωτικοποίηση του δικτύου.
Το δίκτυο μεταφοράς αποτελεί φυσικό μονοπώλιο και δεν αφήνει πολλά
περιθώρια για «υγιή ανταγωνισμό» ή «επενδυτικές ευκαιρίες». Δεν νοείται
κυρίαρχη χώρα χωρίς έλεγχο των φυσικών μονοπωλίων. Γι’ αυτό τον λόγο, τα
τιμολόγια του συστήματος μεταφοράς είναι ρυθμιζόμενα και ελεγχόμενα
παγκοσμίως. Γι’ αυτό τον λόγο, οι αντίστοιχες εταιρείες στη συντριπτική
πλειονότητα των χωρών της Ε.Ε. είναι υπό δημόσιο έλεγχο, με εξαίρεση τις
υπό επιτήρηση χώρες του ευρωπαϊκού Νότου (Ισπανία, Πορτογαλία, Ιταλία).
Και μάλιστα σε χώρες που η αγορά ενέργειας είναι πλήρως
«απελευθερωμένη» και χωρίς «στρεβλώσεις».
Με την εκχώρηση του δικτύου μεταφοράς ενέργειας, ο όποιος επενδυτής
ένα μόνο στόχο θα έχει: τη μεγιστοποίηση του κέρδους. Οι όποιες
επενδύσεις προτίθεται να κάνει όχι μόνο είναι αμφίβολες αλλά πρέπει να
είναι με κάθε τρόπο εγγυημένες –αν όχι συγχρηματοδοτούμενες– από το
Δημόσιο, όπως έγινε και με τα οδικά δίκτυα. Αυτή είναι και η πρακτική
που έχει ακολουθηθεί στην Πορτογαλία και την Ιταλία, όπου τα προγράμματα
επενδύσεων σε έργα μεταφοράς έχουν μειωθεί κατακόρυφα.
Σε μια περίοδο που ο ελληνικός λαός χειμάζεται από την ύφεση, τα
νοικοκυριά μένουν χωρίς ρεύμα και η ελληνική βιομηχανία κλονίζεται από
το υψηλό ενεργειακό κόστος, η κατακόρυφη αύξηση του κόστους ενέργειας
που θα φέρει η ιδιωτικοποίηση των δικτύων θα επιτείνει την ύφεση, την
ανεργία, την κοινωνική απόγνωση. Η ηλεκτρική ενέργεια είναι και θα
παραμείνει δημόσιο αγαθό, τα ηλεκτρικά δίκτυα είναι δημόσια περιουσία
στρατηγικής σημασίας.
Η αποτροπή της ιδιωτικοποίησης του ΑΔΜΗΕ πρέπει να γίνει υπόθεση όλης της κοινωνίας και του ελληνικού λαού.
Συντονιστική Επιτροπή Εργαζομένων ΑΔΜΗΕ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου