Alain Badiou: Οργανώστε στην Αθήνα μια «διαδήλωση ενός εκατομμυρίου» ενάντια στο χρέος. Ολόκληρη η ομιλία.
Το Α΄ Μέρους από την ομιλία του Alain Badiou στις 25/1 στη Νομική Σχολή με θέμα: «Η πολιτική και η κρίση».
Πατήστε ΕΔΩ για
να παρακολουθήσετε το VIDEO του Β΄ Μέρους από την ομιλία του Alain
Badiou στις 25/1 στη Νομική Σχολή με θέμα: «Η πολιτική και η κρίση».
Πατήστε ΕΔΩ για να παρακολουθήσετε το εξαιρετικά ενδιαφέρον VIDEO με τον Alain Badiou να απαντά σε ερωτήσεις.
Πατήστε ΕΔΩ για να παρακολουθήσετε το εξαιρετικά ενδιαφέρον VIDEO με τον Alain Badiou να απαντά σε ερωτήσεις.
Ο ΑΛΕΝ ΜΠΑΝΤΙΟΥ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ
«Σιωπηλός πόλεμος εναντίον του λαού»
Της ΙΩΑΝΝΑΣ ΚΛΕΦΤΟΓΙΑΝΝΗ από την Ελευθεροτυπία, Δευτέρα 27 Ιανουαρίου 2014
Υπέρμαχος της πολιτικής προσταγής της αρχής της ισότητας, ο θαλερός
Γάλλος φιλόσοφος Αλέν Μπαντιού ενθάρρυνε το κοινό, στις εμπνευσμένες
διαλέξεις που πραγματοποίησε την περασμένη βδομάδα στην Αθήνα, να δώσει
«τέλος στον κόσμο των καπιταλιστικών παγκοσμιοποιημένων αγορών» και «να
ξεμπερδέψει με τον κόσμο της δικτατορίας της ατομικής ιδιοκτησίας».
Εν ολίγοις, ζήτησε -ακόμη μια φορά- να επιστρέψουμε στον Μαρξ.
Ο «φιλόσοφος του συμβάντος», που ανανέωσε εκ βάθρων την έννοια της πολιτικής, μίλησε -διαδοχικά- στο Γαλλικό Ινστιτούτο, στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και στη Νομική -η τελευταία διάλεξη ήταν μια συνδιοργάνωση του περιοδικού «Αλήθεια», της «Ανοιχτής Πόλης» και της Αριστερής Ενότητας Νομικής- για τη διαλεκτική έννοια του πραγματικού στον Λακάν και στον Μαρξ, που οδήγησε στο πραγματικό της καπιταλιστικής πραγματικότητας, για την προπαγάνδα του Κεφαλαίου, τις φασιστικές πολιτικές των απελάσεων, την τραγωδία στο Φαρμακονήσι, την ελληνική κρίση.
Και πρότεινε στο «διψασμένο» κοινό που κρεμόταν σαν τα τσαμπιά -και τις τρεις βραδιές- από το στόμα του να οργανώσει μια «διαδήλωση ενός εκατομμυρίου που θα πει "δεν θα πληρώσουμε το χρέος"». Αυτό θα ήταν ένα πρώτο βήμα για να γίνει, επισήμανε, το ανέφικτο της ελληνικής αποτίναξης των οικονομικών δεσμών πραγματικότητα -με λακανικούς όρους.
Τείχος
«Ο εγκλεισμός είναι εδώ!», δήλωσε με την επιβλητική φωνή του ο χαρισματικός στοχαστής (στη Νομική τη μετάφραση έκανε ο Σάββας Μιχαήλ).
«Παντού στον κόσμο σήμερα οικοδομούν τείχη. Το τείχος όμως μετατοπίστηκε. Ηταν ανάμεσα στην Ανατολή και στη Δύση, σήμερα είναι ανάμεσα στον πλούσιο καπιταλιστικό Βορρά και στον κατεστραμμένο και φτωχό Νότο. Εδώ στην Ελλάδα βρίσκεστε πίσω από το τείχος των προκαταλήψεων και τους Ευρωπαίους μπάτσους», επισήμανε.
Αμεσος, προσηνής και καυστικός («Στην Ελλάδα υπάρχει μια πολιτική λιτότητας και γι' αυτό υπάρχει ένα μικρόφωνο», σχολίασε), ευχαρίστησε το Σαββατόβραδο το κοινό της Νομικής, αλλά προπαντός -όπως εμφαντικά διευκρίνισε- «όσους παλεύουν ενάντια στις τρομερές πολιτικές που θέλουν να επιβάλουν σε βάρος του ελληνικού λαού, υπεύθυνοι για τις οποίες είναι η χρηματιστική ολιγαρχία που κυβερνά την Ευρώπη και ο παγκοσμιοποιημένος καπιταλισμός. Η περίφημη τρόικα που διευθύνει στην πραγματικότητα την ελληνική κυβέρνηση σήμερα δεν εκπροσωπεί μονάχα την Ευρώπη. Γιατί η Ευρώπη σήμερα δεν είναι τίποτα άλλο από τον ιμάντα μεταβίβασης του παγκοσμιοποιημένου καπιταλισμού».
«Τι λένε στον ελληνικό λαό για να δικαιολογήσουν ότι τον καταπιέζουν και τον καταστρέφουν;», αναρωτήθηκε ο 77χρονος στοχαστής. «Του λένε "πρέπει να διατηρήσετε τη θέση σας σε αυτό τον κόσμο όπως αυτός είναι, πρέπει να υπακούετε στους νόμους της οικονομίας της αγοράς και του παγκόσμιου ανταγωνισμού"».
Για να αντισταθούμε σε αυτή την «προπαγάνδα» πρέπει, πρότεινε, να ξεκινήσουμε από την πολύ απλή, κατά τον ίδιο, διαπίστωση: «Σήμερα ένας αληθινός κόσμος, ο οποίος συγκροτείται από άνδρες και γυναίκες που ζουν σε αυτό τον πλανήτη, δεν υπάρχει.
Γιατί ο κόσμος που υπάρχει, ο κόσμος της παγκοσμιοποίησης, είναι ένας κόσμος των αντικειμένων και νομισματικών σημείων. Στον κόσμο αυτό υπάρχουν μόνο αντικείμενα προς πώληση, και όχι ελεύθερα ανθρώπινα υποκείμενα.
Στις δυτικές δημοκρατίες ως ελευθερία νοείται πρώτ' απ' όλα η απεριόριστη ελευθερία της ιδιοκτησίας και της κυκλοφορίας εμπορευμάτων και χρήματος. Τις συνέπειες τις ζούμε ως κρίση.
Ξέρουμε τη μορφή που πήρε αυτή η "επέκταση" της Δημοκρατίας. Λέγεται πόλεμος. Ο πόλεμος στη Γιουγκοσλαβία, στο Ιράκ, στο Αφγανιστάν, στη Σομαλία, στη Λιβύη. Οι δεκάδες στρατιωτικές επεμβάσεις της Γαλλίας στην Αφρική. Υπάρχει όμως κι ένας άλλος πόλεμος, που εσείς γνωρίζετε. Ο σιωπηλός πόλεμος ενάντια σε ολόκληρους λαούς, όπως αυτός που σήμερα μαίνεται ενάντια στον ελληνικό λαό».
Οι ξένοι
Ανατρέχοντας διαρκώς στον Μαρξ -αναφέρθηκε κάποια στιγμή και στους Σαρτρ και Μπρεχτ-, δεν μάλωσε μόνο τον Νικολά Σαρκοζί για τις εθνικιστικές δηλώσεις του κατά των μεταναστών, αλλά και «έναν σοσιαλιστή Γάλλο πρωθυπουργό» που είχε παρουσιάσει ως μέρος του γαλλικού προβλήματος τους μετανάστες. «Αυτό πρέπει να το αντιστρέψουμε εμείς», τόνισε ο Μπαντιού.
«Οι ξένοι είναι μια ευκαιρία. Φέρνουν στο γηρασμένο κόσμο μας τη νεότητα του δικού τους κόσμου. Στον κόσμο αυτό υπάρχουν προλετάριοι, οι οποίοι για να ζήσουν πρέπει να ταξιδέψουν πολύ μακριά. Η μόνη μας προοπτική είναι να είμαστε μαζί τους όπου και αν πάνε. Αν απαιτήσουμε να γίνουν ίδιοι με εμάς, τότε προετοιμάζουμε τους διαχωρισμούς, τα τείχη, το φασισμό και τελικά τον πόλεμο».
Το έγκλημα στο Φαρμακονήσι είναι, υπογράμμισε μεταξύ άλλων, «η ζωντανή απόδειξη ότι η ενότητα του δημοκρατικού κόσμου είναι ένα ψέμα. Αν ήταν πραγματικά ενωμένος ο κόσμος θα έπρεπε να δεχτούμε αυτούς τους ανθρώπους σαν φίλους».
Για να αποφευχθεί ο κίνδυνος να γίνει η Ελλάδα «αντιδραστική και εθνικιστική», στο ενδεχόμενο της αποδέσμευσής της από την Ευρώπη, θα πρέπει να εγκαθιδρύσουμε «νέες συμμαχίες. Η αποδέσμευση από την Ευρώπη θα υποβάλει την Ελλάδα σε μεγάλη δοκιμασία. Θα είναι ένας μακρύς, δύσκολος δρόμος», προέβλεψε
. «Γι' αυτό πρέπει να βρείτε τους νέους φίλους σας». Τι απαιτείται; «Θάρρος» απάντησε. «Αυτή είναι η αρετή του σύγχρονου κόσμου, το θάρρος. Στη δραματική κατάσταση που είναι ο ελληνικός λαός, το θάρρος είναι αναγκαιότητα».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου